מה עם המנהרות

haaretz31.7.14yediot31.7.14

isra31.7.14maariv31.7.14

makor31.7.14hamvaser31.7.14

הכותרות

פיצחנו את המנהרות, אמר אתמול הרמטכ"ל, בני גנץ. זה אירוע מפוצח.
מה זה מפוצח? מה זה פיצחנו? לא, באמת, אדוני הרמטכ"ל, למה כוונתך?
אוקיי, הנה דבריו. רשמו אותם לפניכם ועקבו למקרה הצורך בזמן הקרוב והרחוק.

…מדובר באירוע מורכב שאנחנו מטפלים בו כבר ימים ארוכים, ואני יכול להגיד היום שפיצחנו את המנהרות. זה ייקח עוד כמה ימים, אבל אנחנו מנטרלים את האיום הזה. אף פעם אי אפשר יהיה להגיד בוודאות שכל המנהרות טופלו, אבל הנכס האסטרטגי הזה של חמאס ניטל ממנו…

יכול להיות שהמנעד הרגשי שלי כקוראת, מבקרת ומסקרת עיתונות דל מדי, ושאני לא יכולה להכיל הרבה סתירות, אבל הנה, רק אתמול כתב יוסי יהושוע בפסקה הסוגרת את הידיעה שלו בידיעות, על קציר הדמים בנחל עוז, שהתרשמותו היא שהקצונה הבכירה מתחילה לדבר למיקרופונים של ועדת החקירה שתוקם לאחר המלחמה סביב סוגיית המנהרות, והיום הוא מככב בשער העיתון שלו, זוחל במנהרה עם מח"ט גבעתי, עופר וינטר, זה שכתב לחייליו את המכתב האלוקי.

מתי יחידת מגלן מאתמול (החיילים שנהרגו, פוסט מתעדכן), שטיפלו בפיר מנהרה שהוסתר בבניין ממולכד בחאן-יונס וסיפורם מופיעים בכפולת 4-5. בכפולה הפותחת, ושוב, יש לכך משמעות, מובא טיול המנהרות של הכתב הצבאי עם המח"ט וקצין אג"ם.

לא רק כתב ידיעות בילה עם וינטר. גם כתב ynet, יואב זיתון.
ופה אפשר לקרוא את הכותרות הנפלאות (ראשית באתר+ידיעה) על האמברקס. כן, זה מחוסר שינה, כמו שהסביר לי אחד העורכים פה לפני כמה ימים.
הכוונה כמובן לבלמי יד, hand brakes, והסירוס הוא סירוס ישראלי מוכר מימים  ימימה.
ambreks

בישר"ה הצטרף לכוחות בחאן יונס צלם כל המלחמות, זיו קורן, שהטקסט שלו מובא ללא תמונות באתר העיתון. משונה מאוד.
מבצע התקשורת בעזה ממשיך גם במעריב: אבירם זינו הצטרף לצנחנים.
אבי יששכרוף מוואלה גם הוא בארץ המנהרות עם חט' 35.

מערכת מגן רוח בדרך, לשאלתכם.

צה"ל ממשיך לפעול בעוז, אמר נתניהו היום בצהריים.
בשער ישר"ה תמונה של נתניהו, אותו מכנה מרדכי גילת המבוגר האחראי. יש בשער רק הפניה לטקסט שלו, ובו כותב גילת כמה בטח קשה לנתניהו להיות המבוגר האחראי בימים אלו.

נתניהו לא זוכה לחיבובין מאחרים בימים אלו, כלומר למעט השיחה עם אובמה בערוץ הראשון, שהובאה פה אתמול. אי אפשר לראות אותו בתמונות המלחמה בעיתונים, הוא לא חלק ממנה, כאילו. בידיעות, בכותרת משנה לידיעה שכותרתה "מבוי סתום" נכתב: "דיווח בצרפת: קרי כינה את נתניהו 'עקשן שלא רוצה להבין דבר'".

הארץ הוא העיתון היחיד שעוסק היום בפרשת נחל עוז, ועוד בשער. חובה לקרוא (חיים לוינסון).

לא רק שהסרטון שפרסם חמאס כולל תמונות זוועה, הוא גם חושף פרטים מטרידים באשר לשגרה המבצעית שהתקיימה בפילבוקס. עמדה כזו מתחלקת לשניים: מפלס הלחימה בחלק העליון ומפלס המגורים (לרוב, עם חצר סביבו) בחלק התחתון. הלוחמים במפלס התחתון רשאים בדרך כלל לישון, בזמן שאלו בחלק העליון נמצאים במשמרת. מהסרט עולה כנראה כי שער הכניסה למתחם הושאר פתוח (או נפתח על ידי המחבלים בצורה קלה יחסית, באופן שאינו מתועד). ניכר גם שהמחבלים הצליחו להגיע אל תוך החצר מבלי שהתגלו. אז הם הפתיעו את החיילים והרגו חמישה מהם בירי מטווח קצר, בחצר ובמפלס המגורים. צה"ל גם דיווח שאחד המחבלים נפצע או נהרג (הפרטים הסופיים אינם ברורים אפילו כעת), מיריות של אחד משני החיילים ששהו במפלס העליון – ובכך סוכל ניסיון לחטיפת גופה של אחד מן הלוחמים.
מהסרטון עולה בבירור כי לא נאכפה משמעת מבצעית מלאה בעמדה. עולה גם שאלה, שטרם הובהרה, האם השומרים היו במצב של ערנות. אחת הבעיות בפילבוקס, בשל ציפוי הבטון הכבד, היא הקושי של הנמצאים בתוכו לשמוע מה קורה בחצר או מחוץ לבניין. מהסרטון נראה שאנשי החמאס תכננו את נתיב ההתקדמות מפתח המנהרה אל המגדל כך שלא יהיו חשופים לתצפית ממנו. צה"ל יתחקר את התקרית באופן מלא רק בתום הלחימה, אבל כבר כעת נראה כי שילוב של ערנות לקויה ובעיות במשמעת המבצעית תרם לתוצאה הקשה.

החברים של אמנון אברמוביץ' מגנים עליו.

גדעון לוי מטיל את הפצצה הבאה:

ההתחסדות הישראלית מגיעה לשיאה בדאגתה לאוכלוסיית עזה: ראו איך החמאס רודה בתושבים, זועקים הדמוקרטים הישראלים, שוחרי זכויות הפלסטינים. ואמנם החמאס רודה, אך רודנותו היא כאין וכאפס מול הרודנות של ישראל, ששמה את עזה במצור בן שבע שנים ובכיבוש בן 47 שנים.
[…] אינני אוהד החמאס. ההיפך מכך. אבל הניסיון הישראלי לגולל את כל האשמה עליו הוא מקומם, מופרך ונלעג. זוועות המלחמה הזאת יישפטו בקרוב בידי הקהילה הבינלאומית. החמאס אולי יינזף, כראוי לו, אבל ישראל תוקע ותנודה עוד יותר, כראוי לה. ואז יגידו הישראלים: החמאס אשם — והעולם יצחק.

אני חושבת שההתנהגות של הארץ הירואית: אם השמועות נכונות ובאמת נטשו אותו אלף מנויים בעקבות פרשת גדעון לוי והטייסים, הרי שמדובר במעשה גבורה, כששום אלמנט כספי לא מנחה את שוקן, והוא מגבה את לוי בכל מחיר.

דני בר-און מצטרף ללוי.

באמת תהיתי מה עם כל כמויות המזון האינסופיות שאזרחים משנעים לצבא. ובכן תפסיקו. מזכירה שישר"ה עשה מבצע כזה עם רמי לוי, וגם לידיעות, אאל"ט, היה מבצע כלשהו.

צה"ל וחילו

הרי לכם סיפור מטורף במקצת. 108 צוערים מתוך 300, שהוקפצו בתחילת המבצע המלחמתי ליו"ש, כדי להחליף כוחות סדירים שנשלחו לעזה, שברו שמירה: דיברו בנייד, וויטסאפו וגלשו באינטרנט. מפקד בה"ד 1 החליט שלא להסמיך את שוברי השמירה, "אף שכולם הפגינו יושר ואחריות והודו במעשה" (תגידו, אתם סתומים?). בעקבות הפרסום בידיעות החליט מפקד זרוע היבשה לבטל את החלטת מפקד בה"ד 1 וכן להסמיך אותם, בטענה שהצעד לא מידתי.  הורי הצוערים הביעו סיפוק.
חי נפשי, כל הדברים האלו כתובים בידיעות היום (רותם אליזרע). להזכירכם, לפני יומיים חוסלו חמישה חיילים בשנתם, מאחר ששברו שמירה וגו'. אני בהלם, באמת.

המלחמה ברשת

דיוויד פרום מאטלנטיק מספר איך טעה באשר לפרשנותו לתמונות מעזה מציוציו, אבל מוסיף אבל גדול.
(תודה לאורן).

צרות בכותרות

נמשך הדיאלוג שלי עם קודקודי ידיעות באשר לכותרת של יעלון עם המנהרות.
אתמול הבהירו לי שאני לא מבינה כלום.
הנה ההמשך.

ידיעות: לפי ההגיון של ולווט, כשבגין אמר במלחמת לבנון "היו להם מכונות ירייה" לא היו צריכים לפרסם את זה. זו הרי אחת הכותרות הכי זכורות בהיסטוריה. גם אמירתו של בוגי יעלון שהמנהרות יחוסלו תוך יומיים שלושה תוזכר לו שוב ושוב אחרי המלחמה. יש הבדל גדול בין כותרת שהעיתון נותן לבין ציטוט ישיר משר בכיר כמו שר ביטחון באמצע מלחמה.
ולווט (סחתיין עלי, מדברת על עצמי בגוף שלישי): אני לא אמרתי לרגע שלא צריך לפרסם. השאלה היא איך מפרסמים. מה הקונטקסט. מה המסגור. מה מבינים הקוראים.

מהבוידעם

פוסט שלי מנובמבר 2012 עם ציטוטים נבחרים של יצחק אילן. לקרוא ולהתפעם. כל מי שימצא הבדלים בין המצב אז והיום מוזמן לדווח עליהם לשלטונות.
סגן ראש השב"כ היוצא: מה התועלת בהפלת שלטון חמאס?
מעתיקה קטעון, כדי שתתפלצו בנחת.

אם היו שואלים אותך כאיש מודיעין, כאיש שב”כ: כדאי לישראל להשאיר שם את שלטון חמאס? זה יעזור לה בהמשך? או שעדיף שיש מי שמנהל את העניינים, אתה יודע מי מולך.
תראה. זו שאלה של תכלית. מה התכלית בהפלת שלטון החמאס? כאיש מקצוע אני חושב שהן צה”ל והן שב”כ מוכנים לפקודה להיכנס ולכבוש את כל הרצועה. אבל השאלה שצריך לשאול אותנו היא מה יקרה אחר כך? מה יהיה אחרי שנשליט שם שלטון צבאי? כמה זמן נישאר? מי יבוא במקומם? מה יקרה במימד אחר, מימד מצרים, מדינות ערב אחרות, מה יקרה עם העולם החופשי, ארצות הברית, אירופה? לכן השאלה הזאת חורגת משאלה של מימד צד, אנחנו, חמאס ורצועת עזה.

מי יכול לבוא במקומם, במקום אנשי חמאס?
במקום אנשי חמאס יכולים לבוא ארגונים אף יותר קיצוניים כשנעזוב. לכן השאלה הזו היא שאלה מורכבת, לא פשוטה…

מצליח: …אבל יש אופוזיציה לחמאס בעזה. אנחנו כנראה מפעילים אותה…
לצערנו האופוזיציה שלהם יותר קיצונית מהם.

הנרי קיסינג'ר (תוספת: 2012): ישראל תחדל להתקיים תוך עשור: סנילי, נבואי או פרגמטי?

Henry Kissinger’s recent statement, that in 10 years Israel will cease to exist, borders on senile. Although one of his staff members denied it, Cindy Adams from New York Post insisted: “Reported to me, Henry Kissinger has stated — and I quote the statement word for word: ‘In 10 years, there will be no more Israel.’ ”

קלקלה

mamon31.7.14
שכחנו כבר מדירות למכירה וזה, אבל שער ממון מזכיר: הח"כים טרפדו את חוק 0% מע"מ.
בידיעה עצמה: "במשרד האוצר לא מתרגשים. על אפם וחמתם של המתנגדים, החוק ייכנס לתוקף עד חודש אוקטובר".
עדכון ב-ynet כבר משלשום.
מעריב: "לפיד: תרגיל סחטני של העבודה והחרדים".
וידיעה עצובה מיוני: "הממשלה אישרה פה אחד".

המחקר היומי

אלכוהול מפחית חרדה בזמן מלחמה. מוזמנים הקוראים לבדוק את המחקר.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

כחבורת המאמצים הראשונים (early adopters) שאתם, ודאי גם אתם קיבלתם הזמנה לאפליקציית סיקרט בשבוע האחרון. בקישור הבאתי את הסיכום של עודד ירון. הסיכום שלי הרבה יותר נחרץ, אולי צר מדי, כי לא ראיתי הכל ולא דגמתי מספיק, ואני חוטאת למציאות הכללית.
על פי הבנתי, רוב המשתמשים – לצערי הוקפתי בעיקר בסטטוסים של ישראלים, ועולה הרושם שכל יהדות יפו המתחדשת עסוקה בסיקרוט נמרץ ומביך במיוחד – בשנות העשרים שלהם. מאוד מאוד מוטרדים מענייני סקס, מהאקסים, מכמה יש להם וכמה אין, סופרים ימים וחודשים בלי. מציגים שאלות לסקסולוגים החובבים שסביבם. מילא אם היו אלו תובנות שלא קראתם במעריב לנוער, במדור שאלות ותשובות, ניחא. אלא שהכל נמצא באותה רמת מודעות, צרכים וחשיפה. קראתם סיקרט אחד מהמיטה של מישהו, מיד יצוצו עוד עשרה סודות דומים ומשעממים לא פחות.
לא כל כך ברורה לי משמעות חשיפת הסודות לכאורה, אלא אם מדובר בהענקת לבבות, המקבילים ללייקים בפייסבוק. המרדף אחר סימני החיבוב ברשתות (לבבות, לייקים, כוכבים) יכול לשגע פילים, וכבר שיגע רבים וטובים. כך שייתכן שכל הסודות, מפוברקים או לא, מטרתם אחת: "אהבוני פליז פליז". ועם זה אני לא יכולה להתווכח. כולנו זקוקים לאהבה, מה לעשות, אחד הפאקים של פס הייצור האנושי.
אני לא יודעת אם הסודות המועלים לסיקרט יכולים ללמד אותי במשהו על מידת האינטליגנציה של הכותבים. אולי שם הם משחררים אותה לחופשי לשייט בשדות האדומים הגדולים, כי הרי לא יכולהיות שכל החברים האנונימיים שלי (לך תדע למה הכוונה כשכתוב לך "חבר" מתחת לסוד של מישהו) מוגבלים שכלית או ביטויית בדרך זו או אחרת.
אם לסכם: בתום שלושה ימים של סקרנות הגיעו שלושה ימים של שעמום, וזהו. ביי ביי.

אתר היכרויות ערך ניסוי בקרב משתדכיו.

לפני פיזור

היכונו לסיכום החודש וכן היכנסו ללחם עבודה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

168 תגובות על מה עם המנהרות

  1. ZIKI הגיב:

    הצעה לפתרון בעיית המנהרות
    אני קורא ברשת הרבה הצעות, להזרים מים, להזרים ביוב, להזרים דלק, להכניס גזים, להכניס עשן ואני מאד מתפלא שאף אחד לא הציע עדיין את המובן מאליו.
    אני מציע שצהל יפליץ לתוך המנהרות!
    נגדיל את כמות הפסוליה במנות הקרב, נעודד את האזרחים שמביאים אוכל לחיילים להביא בעיקר חומוס ואחר כך נשלח את כל החברה להפליץ לתוך הפירים.
    יש לזה יתרון גדול כי אפשר לנצל גם מילואימניקים, גם ג'ובניקים, גם חיילות, גם קצינים בכירים, לא חייבים לנקנק דווקא את הקרביים.
    אני בטוח שזה יעבוד מצויין.

    אהבתי

  2. עומר מן הגיב:

    זה עתה (00:35) הודיעו בCNN בפריצה דרמטית על הפסקת אש של 72 ביוזמת ארה"ב והאו"ם. אפילו הפסיקו את שידור הראיון הבלעדי עם שמעון פרס.

    אין לזה זכר באתרים הישראליים למיטב בדיקתי.

    אהבתי

  3. מציף קישורים הגיב:

    מתנחל מיצהר בשלוש דקות של הסברה ביתית, באנגלית (יטש תרגום), לעולם. לא מה שחשבתם.

    אהבתי

  4. עומר מן הגיב:

    התוכן במודעה של שלום עכשיו נראה לי הגיוני.
    אבל המשפט "אנחנו הציבור הישראלי" בשם "שלום עכשיו" נשמע לי, אפעס, קצת יומרני 🙂

    אהבתי

  5. velvet הגיב:

    די, חדל אש כולם!

    אהבתי

  6. עומר מן הגיב:

    עמית סגל:
    סקר ערוץ 2 קובע ש92% מהציבור תומכים בפעולה הקרקעית
    לפני שהיא התחילה רוב מהציבור היו נגדה.

    74% מהציבור מרוצים מתיפקוד נתניהו.
    רוב קטן חושב שצריך ועדת חקירה בענין המנהרות.

    במפתיע, יש לומר, אמנון אברמוביץ מסכים עם אלוף מיל. יעקב עמידרור:
    "מאז קום המדינה היו 70 ועדות חקירה, ולא יצא מהן כלום.
    ענין המנהרות צריך להיות מטופל, לא נחקר.
    לא תהיה ועדת חקירה ולא צריך ועדת חקירה".

    אהבתי

  7. ברטה הגיב:

    בימי ההאפלה הרחוקים היו אנשי הג"א מסתובבים ברחוב וצועקים קומה ג' לכבות את האור. זה כדי שהאויב לא ידע היכן להטיל פצצות. גם כיום מודיעים על שטחים פתוחים במיקום כללי. הערב ביירוט האחרון בגוש דן דיווחו אנשי האולפן בטלוויזיה ברמת שם הרחוב.

    אהבתי

  8. הגדרה מערבית:
    מי משתייך לפלסטין ומי גבר גבר.

    אמנם לא קיצוני כמו הצל והימין הקוצוני אבל בכל זאת מאוד לא יפה מצידו.

    אהבתי

  9. יוסל'ה הגיב:

    ארדואן שולח לעזה סיוע הומניטרי

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000959544#fromelement=hp_daily_news

    אהבתי

  10. נועם הגיב:

    הגיע המייל השני מ"דוברות הנשיא לשעבר".

    הכותרת: "הנשיא לשעבר שמעון פרס קיים היום פגישת עבודה עם שליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר ודן עמו במשבר הביטחוני בעזה 30 ביולי 2014". מוסד ממלכתי חדש נולד!

    אהבתי

  11. אחד שמכיר הגיב:

    OKCupid הוא אח קצת חורג במשפחת "אתרי ההיכרויות". זה אתר שמושתת כולו על הקונספט של מתאמים סטטיסטיים.
    המשודכים מתבקשים לענות על כמות עצומה של שאלות (כל יום כמה), רובן כן-לא (החל מסקס במפגש ראשון, ועד האם לדעתך כדאי להוציא מחוץ לחוק את שריפת דגל המדינה). לשאלות גם אפשר לא רק לענות אלא להכריז כמה אפכת לך מהתאמהחוסר-התאמה של הצד השני (אולי לך לא אכפת אבל לשני כן, וכו).

    את כל המידע הזה, מוצלב עם פידבק מהגולשים על הצעות לפרופילים מתאימים, המנוע המאד-מתוחכם מנתח בבלוג סטטיסטי חד ושנון (שלא מתעדכן כמו פעם, אבל עדיין) – כולל קורלציות בין Tags לבין משיכה מינית, האם לבנים אוהבים שחורות או להיפך, והאם אנשים שמדורגים (ע"י אחרים) במדד המראה, פונים לאנשים שנראים כמותם או גבוה מכך.
    מאד מעניין, מאד מחכים, וכנראה שגם עובד (לעומת אתרי היכרויות אחרים). הם היו בעולם ה-Big Data עוד לפני שקראו לזה ככה (משהו כמו הנטפליקס של הדייטינג, אם תרצו).

    ככה שלהיעלב מ"ניסוי" שהם עשו בלקוחות, קצת מנותק מקונטקסט. האתר הזה הוא ניסוי דיגיטלי מעצם היותו, ועושה רבבות של ניסויים לאורך הקריירה. רובה מוצג כמחקרים מפורטים בבלוג, כאמור, ששווה קריאה.

    http://oktrends.okcupid.com/

    אהבתי

  12. ZIKI הגיב:

    הארץ נפל על הראש.
    היום הם העלו איזה מאמר דבילי של מתי שמואלוף שירד לברלין שבו הוא והשיקסע שלו מעבירים קטעים על מחט גבעתי.
    המאמר הזה של שמואלוף (מיזה בכלל השמואלוף הזה?) כבר הודפס לפני כמעט שבוע ובמקום להעלים אותו הם דוחפים אותו לדף הראשון.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      הוי. זה מאמר נהדר. משהו בין קשוע לעידן, משעשע ומומלץ. תודה לציקי.

      אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      הראשון – משורר בשקל ומהפכן בגרוש (כאן כתב על עצמו בויקיפדיה). איש הקשת הדמוקרטית המזרחית שירד לברלין, ולומד מחברתו הגרמניה ש"רוצה שנעבוד, שנתקדם בחיים".

      השני – בנו של גיבור מלחמה, בוגר סיירות מטכ"ל ומגלן, מפקד אוגדת עזה מפקד סיירות דובדבן וגבעתי, מג"ד גדס"ר גבעתי, מח"ט גבעתי. מכונה "הקצין הקרבי ביותר בצה"ל". חצי מחייו הוקדשו למלחמה בטרור.

      הראשון מתלוצץ מהשני.
      ישראל 2014.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        מה לעשות לא כולם שותפים לערכיך, ומעוניינים לצאת לג'יהאד יהודי. אבל בסדר קיבלת את הרג התינוקות בשם האלוקים שוינטר השתוקק לו. אותם ערכים של 2014 שהודגמו בצינזור קטע מתוך נאומו הידוע של דיין. אז עדיף כבר להתלוצץ, כמה שאפשר.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        נקודה אחרת:
        שמואלוף ווינטר בני אותו הגיל בערך, (לפי הקישורים שהבאת).
        לוינטר שמונה ילדים, ובקרוב יהפוך לסבא. שמואלוף, לפי המידע המובא, רווק ללא ילדים.

        דמוגרפיה, ידידי, דמוגרפיה.

        אהבתי

        • גדול הגיב:

          חמאסניקים עד הסוף, אה. אולי תעשו תחרות בניצלת רחם במקום מלחמה, ותשאירו קצת שקט לשפויים.

          אהבתי

          • חיליק הגיב:

            כשתיגמר התחרות, תביט סביבך ותבין שנשאר מיעוט נכחד.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              האמת מדי פעם עולה העניין הזה. ואף היו מיני תורות מגונות ואף גודווין החמיא לרחם הארית, ודאג למנוע התרבות הלא רצויים. כל תינוק מכיל את סיכוי לצמיחה עצמית, ושחרור מכבלי הדעות הקדומות והשנאה. ירצו להשכיל, להתקדם בחיים או סתם לבלות בהנאות החיים. יש אור שלעולם לא נכבה, והפרפרים עפים אליו.

              אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            גזען היה גזען נותר.
            כשהנאור רוצה לבזות
            בן אדם באמת הוא
            מכנה אותו "חמאסניק"
            מעניין מה היו אומרים
            על כך עמוס גדון
            וזועבי.

            אהבתי

            • טובטוב הגיב:

              אני לא ממש בטוח שהבנת את העניין של אוגוסט אבל הסיומת אופטימית. אכן מעניין מה יש לעמוס שוקן, גדעון לוי וחנין זועבי להגיב. ולכן חשוב שישמעו דבריהם. חשוב ש"הארץ" והארץ תתחזק בזכות דבריהם של שלושת האנשים החכמים שהזכרת. טוב שאנחנו עין בעין בנושא הזה. רואה, השינוי של אוגוסט מתחיל בתוכנו, ואף ממשיך לשפוע מטובו על הוולווט.

              אהבתי

  13. המלצת האזנה שעושה חם בנשמה.
    היום צמד מופתע בתכנית מצד שני (גל"צ) ראיין את איתן דיאמונד מעמותת גישה.
    מסתבר שהעמותה עדיין מעוניינת בהכנסת מלט לרצועה מנימוקי זכויות אדם ו"חופש תנועה". להאזנה -מתחיל ב- 24:45 .
    אודות איתן:

    שימש כיועץ המשפטי של משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל ובשטחים הכבושים במשך שבע שנים. קודם לכן, עבד כחוקר ויועץ משפטי בארגון בצלם. היה בין המייסדים של ארגון Videre Est Credere שפועל כדי לחשוף ולשרש הפרות של זכויות האדם באמצעות תיעוד וידאו. בנוסף לכך, שימש כיועץ המשפטי של פרויקט של מועצת המחקר האירופית – "Forensic Architecture", שנערך במרכז למחקר ארכיטקטוני בגולדסמית', אוניברסיטת לונדון, כעורך המשפטי של הספר "Forensis" (שנת הוצאה: 2014) וכחבר בוועדת העורכים של ה- Journal of International Humanitarian Legal Studies. מועמד לדוקטורט בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב שם הוא עורך מחקר בדבר ההשפעה של טכנולוגיות מידע ותקשורת של יישום המשפט בסיטואציות של אלימות מאורגנת.

    איתן: צריך לחשוב על אלטרנטיבות אחרות.
    מ: אתה זה שאומר להכניס בטון.
    איתן: תראןה, קראנו מומחים…יש מחקרים שאומרים
    מ: מה הפתרון?
    איתן: אנחנו ארגון סיוע , אני לא זה שיביא את הפתרון. צריל לבנות מנגנון שיפקח..
    מ: איזה מנגנון?
    איתן: מנגנון..לא יודע…לא ייתכן…

    אהבתי

  14. תוהה הגיב:

    מדברים רבות על אנשים שנוטשים את הארץ, אך האם ידוע לך משהו על אנשים שמצטרפים דווקא בגלל העקשנות שלו לא ליישר קו בזמן כזה? מה היחס בין המצטרפים לנוטשים?

    אהבתי

  15. אורן הגיב:

    הדבר שבלט לי בסיפור על צוערי בה"ד 1 הוא השימוש במינוח "לא מידתית" על כל המשמעות הפסיכוליגית של הגליתו דווקא לחנינתם של הצוערים.

    אהבתי

    • tc הגיב:

      יוצא מההדחה שהישרים נענשים ושאילו היו משקרים היה הדבר כדאי להם. המסר הוא שבתחקיר כדאי לשקר.

      ומה על מפקד הקורס לעשות?
      אני הייתי לוקח אותם לצפון, ליד הכינרת, למקום בו לפני כחמישים שניה הלכה לישון מחלקת חי"ר בשטח ושני מחבלים שבאו שחטו את כולם בסכין מבלי שנורתה יריה אחת. מורשת הקרב הזו מוצנעת מאוד, וחבל שכך.

      אהבתי

  16. עומר מן הגיב:

    עם כל הכבוד לוולווט, שמבינה בעיתונות שבעתיים ממני, אני סבור שלאבד אלף מנויים אינו נזק גדול כנגד ההשקעות הגדולות בעיתון שיבואו בעקבות ה"אומץ" שהוא מפגין. בהתייחס לכך שאחד מהבעלים עומד להיות העשיר הגדול בישראל ולקבל (כנראה) פיצויים בסך 21 מיליארד דולר מרוסיה. העתיד יוכיח.

    לראיון הדתי מאד של אל"מ עופר וינטר יש צד נוסף שאינו מובא בעיתונים. הוא פועל במרץ להקמת גדוד חרדי בחטיבת גבעתי (שבו ישרתו בחורי ישיבה מאד חרדיים, בניגוד לנח"ל החרדי שנכשל במשימתו ורוב המשרתים בו אינם חרדים). הראיון שנתן לשבועון החרדי "משפחה" משמש גם ליצירת יח"צ לענין בציבור החרדי.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      תן לי להגיד לך משהו עומר.

      אף אחד לא יקבל מרוסיה ולו רובל שחוק אחד בגלל איזו שהיא פסיקה הזויה מבחינתם של בית הדין בהאג גם אם יצטרכו לצאת למלחמת עולם שלישית נגד מי שלא יהיה. לבית הדין בהאג אין שום מעמד אמיתי ומוסרי מבחינת הרוסים. עבור הרוסים במקרה הטוב זו בבדיחה ובמקרה הרע הם תופסים זאת כעלבון שמישהו במערב יצטרך לשלם עליו מחיר.

      גם כך מאחורי הקלעים מתנהלת ממש מלחמה קרה בין ארה"ב והמערב ברוסיה סביב לא מעט עניינים ואנשים. אם נבזלין יסיים את חייב בשיבה טובה זה צריך להיות מבחינתו הישג כשלעצמו.

      אהבתי

    • חיליק הגיב:

      (שבו ישרתו בחורי ישיבה מאד חרדיים, בניגוד לנח”ל החרדי שנכשל במשימתו ורוב המשרתים בו אינם חרדים)

      אני מוכן לנשנש את הבורסלינו החדש שלי, במידה ש"בחורי ישיבה מאוד חרדים", ישרתו בגדוד קרבי.

      יש כל כך הרבה סיבות למה זה לא יקרה לעולם, שזה דורש פוסט בפני עצמו 🙂

      אהבתי

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    1000 מנויים ביטלו???

    בחלומות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שמועה. לא יודעת ואיש לא יגיד לי.
      אולי יוסל'ה, שיש לו שם קשרים.

      אהבתי

      • יוסל'ה הגיב:

        תלוי איך סופרים.

        אם סופרים מאז תחילת המבצע, אני לא יודע מספרים מדויקים, אבל המספר של 1,000 נשמע סביר. אם סופרים מאז תחילת 2013 (שזו סתם נקודת ייחוס נוחה, כי זו תחילת שנה אזרחית. אין לה שום משמעות בפני עצמה), הרי שהרבה הרבה יותר. הרבה יותר.

        אהבתי

  18. avi הגיב:

    אני חושבת שההתנהגות של הארץ הירואית: אם השמועות נכונות ובאמת נטשו אותו אלף מנויים בעקבות פרשת גדעון לוי והטייסים, הרי שמדובר במעשה גבורה, כששום אלמנט כספי לא מנחה את שוקן, והוא מגבה את לוי בכל מחיר.

    אין שום הירואיקה וגבורה בהתנהגות הארץ בכל מה שקשור לגדעון לוי.
    רק שפלות רוח ורצח אופי במסווה של אובייקטיביות עיתונאיות וכסות של חופש ביטוי.

    שוקן והאלטר אגו שלו גדעון לוי מנהלים מלחמה מול המדינה. פשוט מלחמה תודעתית בחסות חופש הביטוי. לוי בחסות שוקן ואחרים מבצעים רצח אופי עקבי ומתמשך למדינת ישראל ע"י שימוש בתעמולה זוועתית שקרית. כמי שעוקב לא מעט אחרי תקשורת בינלאומית צריך לומר שהארץ בגלל המוניטין שלו והמהדורה האנגלית שלו, היה והינו הגורם המשפיע ביותר בעולם בכל מה שקשור לדמותה של מדינת ישראל.

    הוא הוא צינור הארס שמזין את רוב החומר באנגלית שמתפרסם מסביבנו.

    מי שנדמה לו שבן כספית, נחום ברנע הם פרשנים בעלי השפעה לא מבין עד כמה עמוקה ההשפעה של לוי ושל שוקן דרכו ושל אחרים בעולם הרחב. ישנו קשר ישיר בין דיווחים ופרשנות של עיתונים בעולם והצהרות של גופי האו"ם השונים ושל דיפלומטים בעולם, להסלמה בביקורת השקרית על ישראל, לתוכן השטנה המופץ בהארץ. לתוכן הזה יש הרבה קונים מרוצים בבירות העולם. ממש אפשר להבחין בכך בזמן אמת.

    מה באמת ההבדל בין גדעון לוי שטוען שישראל מבצעת טבח מכוון בעזה לטענות של הגרועים שבאוייבינו. כלום.

    תחת חופש הביטוי קמה לה בישראל מערכת תעמולה שקרית של שטנה ושנאה שנלחמת בה מבפנים ומייצרת בעולם תודעה מופרכת ושקרית של ישראל.

    ברמה העסקית אגב אפשר בהחלט להבחין כי הייאוש העסקי והפרטי שלו מתחבר יותר ויותר לקו הפוליטי הרדיקלי של העיתון. לשוקן פחות ופחות אכפת מהקוראים או מסביבתו והוא מתנהל בבחינת תמות נפשי עם פלישתים.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אתה טועה. החלק המכריע בהשפעה על תפיסת הלוחמה הם הדיווחים הישירים של כתבים מעזה. ל"הארץ" אין כתב בעזה. החומר המקורי של "הארץ" שזכה לחשיפה גבוהה הוא דווקא חשיפת טיוטת קרי והמאמר החריף של ברק רביד נגדו. את מאמריו של לוי בחו"ל קוראים בעיקר המשוכנעים. הארץ עדיין פועל בעיקר מול הקורא הישראלי ואת זה הוא עושה בגבורה.
      ובקצה השני של הסקאלה. ישראל איבדה את ה"דיילי מייל", התפתחות מפתיעה.

      אהבתי

      • avi הגיב:

        21/7/2014/…… מבצע צוק איתן עדין ממשיך……

        גדעון לוי בברלינר צייטונג מספר לגויים בתרגום לגרמנית מה עושים היהודים ומה באמת רוצה חמאס:

        " However, the only realistic solution is exactly the opposite of what Israel is doing. How about an open port in Gaza to the delicious strawberries exported from there? In Israeli ears that sounds like heresy. Here you draw once again Palestinian blood before the Palestinian strawberries."

        בדעה צלולה, בגבורה, ובשפלות אין קץ….ואולי אתה צודק בעצם והוא אכן מדבר למשוכנעים….

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          מה לעשות. אתה מסרב להתמודד עם ביקורת פנימית, אז אתה נאחז בקונספירציה המועדפת עליך. את המלחמה בעזה רואים באמצעות הדיווח הישיר עליה. גדעון לוי או הארץ הם רק במעגל השני של הפרשנות וההרחבה. הם מהווים קול שונה ממראה התותחים והפצצות, מחשבה אחרת ועמוקה יותר על הישראלי. המקסימום שאפשר להאשים בו את "הארץ" , שמטעה חלק מהאנשים בדבר מרכזיותם וגודלם של הקולות ההומניסטים והביקורתיים בישראל. האשליה שישראל אינה רק זאת המיוצגת ע"י השגרירות בדבלין.

          אהבתי

    • אלף ביטולי דיגיטל ~ חצי מליון ש"ח לשנה.
      אלף ביטולי פרינט ~ 2.5 מליון ש"ח לשנה. (2,500 לחודש?)
      הערכת אצבע לנזק מקהל דובר עברית – מליון ש"ח בשנה. כמה הירואי? שווה ערך לעלות העסקה של שני מנהלים בכירים.

      מצד שני התבשרנו על חנות האיביי הציונית של הארץ.
      החנות די מעאפנית אבל היוזמה מרחיבה את החזה. התמיכה ב- BDS נעלמה ומישהו בטח יתקן את השלט:
      SPECIAL OFFERS FROM TRUSTED ISRAELI SELTTLERS

      הירואי, ללא ספק.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הרואיזם זה בסדר, סמיר קונטאר קבל כל מיני ציונים לשבח על הרואיזם
      מיוחד, בבלאד א שייך ליד נשר קבור עז אד-דין אל קאסם מסמלי ההרואיזם הפלסטיני, חמלניצקי מסמן את ההרואיזם האוקראיני יש עוד. יהיה סימלי אם בבוא ביום יקבר שוקן ליד עז אד-דין, יחסוך דלק לעולי הרגל, מעריצי ההרואיזם. חוץ מזה אבי, אינך טועה.וולוט זה בלוג
      תקשורת אז הנה כמה אמיתות שחוקות. תקשורת היא גוף מתווך,
      סרסור.כל מי שלא בישראל או עזה רואה את המתחולל כאן(כך גם הישראלים מול עזה) דרך מתווכים. בישראל עיתונאי חוץ שוה את
      שכרו,ויש כאן רבים שאינם כאלו, שאינו יודע עברית, מתחיל את
      היום בעיון או קריאת "הארץ". גם מי שלא עובד עבור נייר ודפוס.
      זאת מיעצים לו ה"ותיקים".כך גם במערכות העיתונים המובילים
      בעולם,איזו אלטרנטיבה יש? מי שעושה כך מקבל חינוך מתמשך.
      מעטים העיתונאים הזרים בכל ארץ שאינם מעתיקים משפצים
      מעבדים ידע מעיתונות מקומית. היה פעם ה JP שתרם תרומה
      אדירה לציונות. ניתן היה לראות את השפעתו בכל העולם עד כדי
      העתקת קטעים שלמים. כך נכנס "הארץ" היום בהתמדה
      בעקשנות למערכות המידע בעולם. לפעמים סיסמת תוק בקיסט
      מוטרף משנאת ישראל "אפילו העיתון הציוני"הארץ" מודה ש.."
      בחירת הצילומים, הזויות, הכותרות הטקסט, מדובר וכתוב,
      והעריכה של עורכי חדשות החוץ מושפעת ממידע שצברו
      והשפעת ,הארץ" בהחלט אינה מבוטלת.לא נוח לחזור על
      הקלישאה "אין דבר כזה "אוביקטיביות עיתונאית". השווה
      האידיפנדנט, הגארדיאן, ה BBC ואל ג'זירה.
      בשיחה עם ידיד עיתונאי העיר הנ"ל כי אין כל ספק בהשפעת
      מדיה מארצות ערב על האוכלוסיה המוסלמית באירופה וצפון
      אמריקה ולו במתנדבים להיות שהידים במזה"ת. שאלתו
      הייתה:"כמה גוויות ראית ב NY ב 9.11 "והתוספת הרטורית
      הייתה "זה לא מה שרואים מוסלמים באירופה וצפון אמריקה
      שזה סנאפ TV ברמה הכי קיצונית". לדעתו זה משפיע על
      האלימות בהפגנות כיום.הוא צופה שחלק דולף וידלוף למדיה
      המקומית. זו על השפעת מתווכים. לסיכום: השפעת המתווכים
      על ראיית הלחימה בעזה קיימת. רבים ממתווכים אלו הושפעו
      ומושפעים מ"הארץ" ביטול השפעה זו הנו טעות. ניתן לחלוק
      על מידת השפעתה.לדעתי אחרי מעקב של כמה שנים "הארץ"
      השפיע ומשגיב את שנאת ישראל כעם ומדינה, מחוץ לישראל,
      לדעתי במידה מרובה.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אתה יודע שבהרואיות של המו"ל ולווט התכוונה לשום דבר הקשור לשמות הצגת. הם עלו מדמגוגיית השנאה שלך.אלא עמידה על הדרך מול דעת קהל עוינת ובמחיר כלכלי, כמו במכובדים בעיתונים, ולא בסרסורים בשרות הממשל ומשרתיו. עכשיו הארץ אחראי לשנאה ולא "התרבות הנוצרית מוסלמית". קוראים את הארץ כי הוא האיכותי, מצידי תקרא את הלא עיתון "ישראל היום" עיתון בשעור קומתך. יש יותר מהדומה בינך לגבלס מאשר שוקן לעז א-דין אל-קסאם.

        אהבתי

        • יוסל'ה הגיב:

          ואח"כ אתה מתפלא כשקוראים לך טרול.

          אהבתי

          • כבר לא טרול. התפתח לזונת תשומת לב ואלה ללא טיפול מסוכנים לעצמם. השלב הבא שופוני איום ונורא ואז מסתיים בפיצוץ. בכל השלבים חרא עף לצדדים. כפי שעוד תראה.

            אהבתי

            • יוסל'ה הגיב:

              אל תכתוב "חרא". אל תרד לרמה שלו.
              זה הוא שאוהב לצווח "קקי פפי" בכל מקום.

              אתה יכול להגיב לו (למרות שעדיף להתעלם ממנו), אבל עדיף בשפה מנומסת ותרבותית. האמן לי, זה מטריף אותו הרבה יותר.

              אהבתי

              • הדבר שמטריף אותו הוא לראות תגובה של מישהו עם עשר לייקים או יותר. מאוד היסטרית וקנאית, זה נורא. נורא קשה לו עם תשומת לב שמקבל מישהו אחר.

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  הקטע זהה של לדבר אלי בלשון נקבה, זה מסוג החינניות הרגילה . הרי אתה יודע שאותי זה לא מעליב. אני קצת יותר חכם ובוגר ממך. אותך וחבר בריונייך מציג כאידיוטים הילדותיים שהם . אז לכבוד המבצע הגיע קללן בכיין טרי, וטיפש כמעט כמוך, ברכות תהנה מהצעצוע החדש.

                  אהבתי

          • אורן הגיב:

            מה טרול, לא יכול לשמוע דעה אחרת. קראת איך פסל בגסות את דעתה של ולווט, השווה את שוקן למיני דוגמאות. מותר לא להסכים לזה. הדעה שלך אינה היחידה. מאחר ואינך חובב דמוקרטיה במיוחד, הפכת את הדעה השונה לטרוליות. פאשיסטן מקלדת אופייני. כך הגבת בגסות להדס. נקווה שיסתיים המבצע במהרה ונפתר מבריונות ההשתקה שלך. המקלל הומופוב לצערי ישאר פה.

            אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          משתפר, משתפר.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          והנה לכם, מופע הנאור הישראלי
          בריקוד "כמה הרואי הוא שוקן"
          בתחתונית וורודה, הורסת, בובלה
          מקסימה, מרתקת, משכנעת.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            הא, תחתונית וורודה כמה חכם ומבריק. אתה גם הומופוב כיונה, הו כמה לא מפתיע. אני שמח שכל הסחי הזה לא מסכים אתי. וכי כמה באמת "הארץ" מכוון לגזען, שובניסט, הומופוב, נמוך מצח וכזבן מקצועי מאחורי ניק. לך אכן יספיק להתמקד בכתבי דרור אידר בישר"ה.

            אהבתי

            • או ye.
              אתה זוכה ליחס מועיל בגלל שאתה הומו וכל השאר הומופובים. יש לך את זה בלי דמעות?

              אהבתי

              • גדול הגיב:

                לא, הומפובים זה ברור, אבל לזה יש להוסיף את הפיגור החברתי שגרם לחשוב שאני הומו, והכבוד והגאווה שמוסיפים המשתמשים בקללות עבשות על הומואים לבלוג. אז הומפוב תרח עם דעות משנות החמישים חושב שבדיחת תחתונית ורודה זה שיחוק. גם עובר אורח גאה בהיותו קוף פרימיטיבי.

                אהבתי

                • אתה היסטרית ובצדק. זה לא מעניין לי ולאף אחד אחר מה הנטיות המיניות שלך. אתה הומו באופי. יורק ובורח, מטיח ומתמם, לא עומד מאחורי טיעונים. הומו במובן הרע של המילה. לא הבנת.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    מצטער, בסביבה שלי זה קצת מוזר הפרוש שעשית להומו. אז באמת קשה לי להבין. כאילו , באמת יש כאלה שמדברים ככה בלי להתבייש וואו, אפשר סלפי עם היצור. אבל זה הבלוג של ולווט, והיא כנראה פתחה סוג מגנט לגברים נאינדרטלים.

                    אהבתי

                • עובר אורח הגיב:

                  כאן אין בכלל שיפור
                  והבאת גבלס לכאן
                  מראה את חלאתו
                  של הטפיל הנאלח.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    מצטער, יש לנהוג בנימוס על פי הבקשות וחוקי בית התה של ירח אוגוסט. טפילים זה עניין של גיאוגרפיה והיסטוריה. אולי ורוד הולם אותך יותר, אך גבלס בהחלט ראוי.

                    אהבתי

                • עובר אורח הגיב:

                  עוד גזען
                  מתנשא
                  אכן דרווין
                  הזקן כבר
                  אמר
                  שאני קוף
                  משופץ
                  זה מה
                  שיש
                  אבל קוף
                  לא טפיל
                  מתרפס
                  מה אתה?

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    אבל עובר אורח, הנימוס, ההתבטאות, אנחנו כבר התפתחנו. וקרירות אירופאית האפיינית לאוגוסט עטפה את הבלוג. אין צורך להטריח את דארווין הזקן לכאן. יש לנו כאן את חז"ן שישמח להסביר מי אני או משהו בסגנונו.

                    אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              אבל אתה באמת
              דפוק. גם אתה
              כאן תחת ניק
              כמו כולם. לא
              אמרו לך זאת?
              אין לך מראה?

              אהבתי

              • טובטוב הגיב:

                לא יהיה מנומס להגיד שאתה טועה. אך לצערי המציאות ודבריך לא חולקים מישור משותף. מראה בוודאי יש לי, הרי אני חתיך. שכחת?
                ושוב בבקשה, נימוס, שפה, בגרות. אינני זית, אז המושג בו השתמשת לא אוגוסטיני, מאד לא.

                אהבתי

  19. יניב הגיב:

    בועדת החקירה שתוקם על מלחמת "צוק איתן" (והיא תוקם, אל תדאגו) יש לחקור גם את חלוץ וברק. מה הם לא ידעו כלום על המנהרות? כולם הופתעו? ואיפה היה השב"כ? והמוסד? והמודיעין? אף אחד לא ידע ולא שמע שמוקימת עיר מנהרות עצומה בגודלה על גבול עזה? כולם חיו בלה-לה לנד? ומה על המנהרות שבגבול לבנון? כבר שנים שתושבי הישובים על הגבול הצפוני מתלוננים על רעש של חפירות בלילות ופניות לשר הבטחון לא נענו? למה מחכים? למלחמה הבאה? לועדת החקירה של המלחמה הבאה? ומה היה קורה אם לא היו נחטפים שלושת הנערים? היינו כולנו מופתעים בראש השנה כשמכל המנהרות היו יוצאים מאות מחבלים ושוחטים את תושבי עוטף עזה?

    אהבתי

  20. שי הגיב:

    גורמים שונים בטויטר הפנו את תשומת לבי לסתירות בנוגע לנסיבות מותם של חיילי מגלן. בחלק מהעיתונים/אתרים מדובר על טיפול בפיר מנהרה ובחלקם מדובר על היענות החיילים לקריאת עזרה של ילדים פלסטינים שטמנו להם פח ומשכו אותם אל תוך בניין ממולכד.
    מהן הסיבות מות החיילים הנכונות?
    האם, כמו במקרה הירי סמוך לנחל עוז, הצבא שיחרר גירסא שמצטיירת טוב (צבא הומניסטי שמשלם מחיר על הומניותו)? שהרי תיאור נסיבות המוות של החיילים בפילבוקס, כפי שתוארו על ידי הצבא, התגלו ככזב. קיומן של שתי גרסאות גם במקרה של מגלן מעלה חשש ששוב מישהו מנסה לעצב נסיבות הירואית/הומאניות.
    לטיפולך, אודה.

    אהבתי

    • חיליק הגיב:

      א. אל תשווה חיילי מגלן מאומנים, לקורסיסטים צעירים.
      ב.

      גירסא שמצטיירת טוב (צבא הומניסטי שמשלם מחיר על הומניותו)

      זו גירסא שמצטיירת טוב? זו גירסא רעה, גרועה, איומה. מופת של טמטום רצחני. זה לא 'מחיר', זה חיי אדם!!
      ג. בבית היו עשרות חיילים, (כמדומה דווח על תריסר פצועים ברמות שונות), לא נכנסים לבית כמות חיילים כזו עבור ילד צווחן.
      ד. אולי הייתה כאן טעות, טעויות קורות גם בזמן מלחמה, כך הם הדברים. הטבח בנחל עוז לא היה 'טעות' של החיילים, אלא הרבה מעבר לזה.

      אהבתי

    • הדס הגיב:

      ראוי לפקפק בכל סיפור שמגיע מזירת הלחימה, לבטח סיפור אודות לוחם ישראלי שנהרג משום שביקש לסייע לילדים פלסטינים, אבל אלה הונו אותו והובילו למותו.
      יש גורמים פוליטיים בימין שסיפורים כאלה משרתים את האג׳נדה שלהם , אג׳נדה שבבסיסה עומדת הטענה שצה״ל חס על חיי תושבים ברצועת עזה ומעדיף לסכן את חיי הלוחמים.
      סביר להניח שהסיפור הזה אמיתי כמו הסיפור על המנהרות שמהן היו אמורים לפרוץ לוחמי חמאס בראש השנה אל הקיבוצים בעוטף עזה.

      אהבתי

      • אג׳נדה שבבסיסה עומדת הטענה שצה״ל חס על חיי תושבים ברצועת עזה ומעדיף לסכן את חיי הלוחמים.

        אמונתך בצדקת דרכו של צבא המוסרי בעולם מעוררת כבוד והערצה. הרי ברור לעין שהסרטונים של דו"צ בהם נשמעים טייסים ומפעילי המלטי"ם עוצרים ירי או מסיתים את הטילים מיעדם מבויימים. זה בשביל האג'נדה, לשקר לציבור.

        אהבתי

        • הדס הגיב:

          הייתי מרכינה ראש בהכנעה אם דו״צ היה משחרר את כל הסרטונים של תקיפות חיל האוויר ומהם אכן היה מתברר שצה״ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם.

          אהבתי

          • תרכיני תרכיני.
            מומחים בינלאומיים וישראלים (גדולים ממך וממני) לענייני ביטחון טוענים קבל עם ועדה שלא נתקלו בצבא מוסרי כמו צה"ל. יש לי רושם שאינך בקיאה בסטטיסטיקה והפרקטיקה של צבאות אחרים בלחימה א-סימטרית וזה לא מונע ממך לטעון שמדובר בהנפצה. רוצה להסביר?

            אהבתי

            • יוסל'ה הגיב:

              אתה מבזבז את זמנך. היא לא תסביר. היא לא מתעניינת בהסברים או בעובדות.

              ואם כבר תקבל הסבר, הוא יהיה משהו שקשור ברגש, לא בלוגיקה.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                שובניסט מצוי נחות. הרי ברור מהקריאה שמכירה את העובדות טוב ממך, ובוודאי מהקונספירציות הסהרוריות של יון. אתה טוען שקראת את התגובות בבלוג, אתה מכיר את טיבו של היון. קשה להאמין שאתה חושב שעולה בהגיונו על הדס. או אולי למרות אי ימיניותך אתה שותף לתורות הנאציפקציה החביבות שלו, או אולי לתאוריות הפוטיניות שלו על ההומואים המחנכים ילדים לשינוי העדפתם המינית לצורך ניצול. שותף אולי לתאוריה על ירחי שביט שבנגוד לחוקי הפיזיקיה האטו את קצב סיבוב כדור הארץ ושינו את מהלך ההיסטוריה. כן, אלו העובדות המועדפות עליך.

                אהבתי

                • יוסל'ה הגיב:

                  אני רואה שממש הכעיס אותך שהזכרתי לך שאתה טרול.
                  עד כדי כך אתה כועס, שטרחת לכתוב את התגובה המשעשעת הזו שלך. 😆

                  אני רוצה להודות לך: תודה שאתה מוכיח בכל דקה מי (ובעיקר מה) אתה.

                  אהבתי

                  • אורן הגיב:

                    אני יודע מה אני. וברור לי גם מה אתה. פאשיסט הבא לתקוף בעלי דעה אחרת בבלוגים ומסתתר מאחורי ניק. הרי כל פעם כאשר מתרחש ארוע בטחוני יש את ההתנפלות הזאת על הבלוג של ולווט. מתוך רצון לצעוק את הדעה (ומתוך אי כבוד לבלוג ולנושאיו, ותוך ויתור על קריאת הפוסט), ובתאווה להתעלל במגיבים החושבים אחרת. מוגי לב ימנים (בניגוד לבעלי דעות ימניות בעלי יכולת קלט שכל ומעט חוש הומור, היודעים לכבד את הבלוג) התוקפים בגלים את הבלוג. טרולים ? זה מחמאה בשבילם ובשבילך.

                    אהבתי

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      בוא נראה,

                      אני: שוביניסט, פאשיסט, ימני מוג לב, בריון, עלוב, הומופוב ועוד כמלוא הטנא כינויים (וזו רק רשימה חלקית, מהשעתיים האחרונות).

                      נראה לי ששוב קפץ לך האורן.

                      הנה קח, תרגע קצת:

                      הָיִיתִי אֶתְמוֹל בְּבֵית הַדּוֹדָה,

                      אָמַרְתִּי “שָׁלוֹם” וְאָמַרְתִּי “תּוֹדָה”,

                      אָמַרְתִּי “סְלִיחָה” ו “בְּבַקָּשָׁה”.

                      שָׁאַלְתִּי תָּמִיד: “זֶה מֻתָּר? אַתְּ מרשה?”

                      וְאֵינֶנִּי יוֹדֵעַ, כֵּיצַד זֶה קָרָה-

                      לְפֶתַע נִכְנָס בִּי הַיֶּלֶד הָרַע

                      וְאָמַרְתִּי: אַתְּ טִפְּשָׁה!”

                      אמא הסמיקה מאוד ואמרה

                      “גד תתבייש! זה היום ונורא!”

                      ואבא אמר: ” האמת זה לא צחוק!

                      תלמיד כתה אלף נוהג כתינוק!”

                      איך אסביר להם שזה לא אני?

                      זה הילד הרע, שנכנס לי בפנים-

                      תמיד הוא נכנס בי בלי שום אזהרה,

                      הילד הרע.

                      “לך מפה” אני מבקש אותו

                      כי אני רוצה לגרש אותו!

                      אבל הוא נטפל ונטפל!

                      כבר ניסיתי הכל, אבל אין לי בררה.

                      מה לעשות בו, בילד הרע?

                      או אולי- כשקצת אגדל-

                      יעזוב אותי וחסל

                      שחקתי אתמול בחצר עם יוכבד

                      נָתַתִּי לָהּ אוֹטוֹ שֶׁלִּי וְרַכֶּבֶת,

                      נָתַתִּי לָהּ לִזְכּוֹת בַּגֻּלָּה

                      הֲכִי אָדומָה וַהֲכִי גְּדוֹלָה!

                      וְאֵינֶנִּי יוֹדֵעַ, כֵּיצַד זֶה קָרָה-

                      לפתע נכנס בי הילד הרע,

                      דחפתי אותה והיא נפלה.

                      וְאִמָּא שֶׁלָּהּ כָּעֲסָה וְאָמְרָה:

                      “פֶּרֶא אָדָם אָים וְנוֹרָא!”

                      סַבְתָּא שֶׁלָּהּ יָצְאָה וְאָמְרָה:

                      אַל תִּבְכִי, אַתְּ יוֹדַעַת, שגד יֶלֶד רַע!”

                      אָז אָמַרְתִּי לָהּ: “חֲמוּרָה!”

                      בְּאֱמֶת זֶה אָיֹם: הֵם אֵינָם מְבִינִים-

                      זֶה הַיֶּלֶד הָרַע שֶׁנִּכְנַס לִי בִּפְנִים-

                      תָּמִיד הוּא נִכְנָס בִּי בְּלִי כָּל אַזְהָרָה,

                      הַיֶּלֶד הָרַע!

                      שחקתי אתמול בחצר עם יוכבד
                      נָתַתִּי לָהּ אוֹטוֹ שֶׁלִּי וְרַכֶּבֶת,
                      נָתַתִּי לָהּ לִזְכּוֹת בַּגֻּלָּה
                      הֲכִי אָדו¬ּמָה וַהֲכִי גְּדוֹלָה!
                      וְאֵינֶנִּי יוֹדֵעַ, כֵּיצַד זֶה קָרָה-
                      לפתע נכנס בי הילד הרע,
                      דחפתי אותה והיא נפלה.

                      וְאִמָּא שֶׁלָּהּ כָּעֲסָה וְאָמְרָה:
                      "פֶּרֶא אָדָם אָים וְנוֹרָא!"
                      סַבְתָּא שֶׁלָּהּ יָצְאָה וְאָמְרָה:
                      אַל תִּבְכִי, אַתְּ יוֹדַעַת, שגד יֶלֶד רַע!"
                      אָז אָמַרְתִּי לָהּ: "חֲמוּרָה!"
                      בְּאֱמֶת זֶה אָיֹם: הֵם אֵינָם מְבִינִים-
                      זֶה הַיֶּלֶד הָרַע שֶׁנִּכְנַס לִי בִּפְנִים-
                      תָּמִיד הוּא נִכְנָס בִּי בְּלִי כָּל אַזְהָרָה,
                      הַיֶּלֶד הָרַע!
                      "לך מפה" אני מבקש אותו
                      כי אני רוצה לגרש אותו!
                      אבל הוא נטפל ונטפל!
                      כבר ניסיתי הכל, אבל אין לי בררה.

                      מה לעשות בו, בילד הרע?
                      או אולי- כשקצת אגדל-
                      יעזוב אותי וחסל

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      כבר הבאת את זה. שוב התחביב הימני להציף שוב ושוב באותו דבר. אתה מתעסק בי יותר מדי. מצא לך מקום לטעמך בו לא מפריעים אנשים בעלי דעות שונות. התנפלת עלי, התנפלת על הדס. לך תשתה מים, תגיד שלוש פעמים "יש אנשים עם דעות אחרות, חלקם אפילו בעלי הגיון, יש ערך בחילופי דעות, סתימת פיות לא הופכת את החברה לחכמה יותר" וחזור כמו איש חדש, לא בא לך , עוף מפה, אין צורך פה בעוד מגיב אלים.

                      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        1. "ראוי לפקפק בכל סיפור שמגיע…." גברת, אז על מה ישדרו בסוריה, עירק, תורכיה, ברזיל, וכ"ו ויחרטט חצי עולם, יחרים את ישראל, יביא את הבן של גולדסטין מהיכן שהוא, יקים ועדות חקירה, ינהל בלוגים מסיאטל עד יפו, ישרוף בתי כנסת, ירגום יהודים ויעלה את מחיר הנדלן בגוש דן. מצד שני יכול להיות שלמישהו יש רשימה של דוברי אמת ודוברי שקר, אפשר לראות?
        2. " סביר להניח שהסיפור הזה אמיתי כמו הסיפור על המנהרות שמהן היו אמורים ….". גברת, הדבר הכי אמיתי בעולם זה קליע עופרת שדפק לך מישהו פתאום בראש בזמן הלא נכון, במקום הלא נכון, מהכיוון הלא נכון במקרה הנדון ערבי עזתי שהגיח ממנהרה בנגב המערבי. צרור של כמה קליעים כאלו בכמה ראשים זה עוד יותר אמיתי.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          ה"גברת" אמרה דברים של טעם ולא עוד מהבליל הלא קוהרנטי והעצבני המקובל עליך. חבל שאינך יודע להתבטא ברוגע ונימוס. נכתבה תגובה נבונה וראויה, כזאת שלעולם לא נקבל ממך, ואתה מגיב בהמעטה וזילזול רק בשל נחיתותך. מוג לב היוצק רעל אל הבלוג (במקרה ראיתי את חצרוני, ונזכרתי איך גרם לך לברוח למלונתך לתקופה, כלב נובח וכו').

          אהבתי

      • יוסל'ה הגיב:

        למיטב ידיעתי, הסיפור של ראש השנה הוא משהו שמישהו הגה ומישהו אחר הפיץ, ומשם תוך 4 מיליון הודעות וואטסאפ, זה הפך לעובדה.

        שימו לב שהסיפור הזה לא קיבל התייחסות כלשהי מדו"צ או מגורם צבאי כלשהו. גם בתשקורת הזרה (סתם, בא לי לפעמים לכתוב תשקורת, זה משעשע אותי) אין התייחסות אליו, ובצדק.

        ובלי קשר, המגיבה "הדס" לא מאמינה למילה של דו"צ. גם עקיבא מאתמול לא. הם לא לבד, ישנם כאן לא מעט כמותם. הם גם לא מאמינים לפוליטיקאים או לתקשורת הישראלית, זולת "הארץ".

        כשבן אדם מבטל, מראש ובאופן גורף, כל דיווח שלא לרוחו, ומתעלם ממנו בכוונה, הוא מחפש לעצמו צידוקים בכלי תקשורת אחרים. אמנם גם בכלי התקשורת האחרים מופיעות ידיעות שאינן מתיישבות עם הרצון לשמוע "רק את הצד שלי", אבל קל יותר להתעלם מהן, כי מדובר בידיעות נדירות.

        האנשים האלה מזכירים לי את החרדים, או את הקיצונים בימין, שמבחינתם כל מה שנכתב בתשקורת (הנה שוב, הפעם בקונטקסט המתאים) הוא הבל.

        אלו ואלו, שיהיה להם לבריאות. אין טעם לדבר אליהם. ובמיוחד אין טעם להתנצח איתם.

        אהבתי

  21. אא הגיב:

    שולמית (תגובות פייסבוק למעלה) צודקת. שוקן קיבל זה עתה מיליונים מגרמניה על עזבון מימי המלחמה. ממשלת גרמניה מתגמלת יפה סוכן השפעה שלה. לפי ויקפדיה, גדעון לוי זכה בפרס ליפציג על עבודתו. מי שמכיר יקים יודע כמה ההכרה המאוחרת הזאת מרגשת אותם.

    אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      זלמן שוקן הוכרח למכור את עסקיו בגרמניה בערך ב- 5% משווים (הייתה לו רשת חנויות כלבו גדולה).
      האם אין זה הוגן שיורשיו יזכו לפיצוי, על אף שחלקם משמשים כתועמלני אש"ף?

      אהבתי

      • אא הגיב:

        הוגן. קרא את התגובה של אבי למטה. כבר לא מעניין את הר שוקן מהעיתון הכושל והוא חי על הדוידנטים של היוקרה וההשםעה בעולם

        אהבתי

    • אורן הגיב:

      אא הוא כנראה אריה אריה המטיל צל קטן. מבחינתו כל העניין עם הנאצים היה רק תרוץ לממשלת גרמניה לממן את "הארץ". ההגיון הנושן של הסטודנט ללמודי גרמניה.

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      ואני מחקתי את תגובתי, למעלה כי חשבתי שאולי הגזמתי בדברי.

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      אם כך, קהל העיעד של שוקן אינו בישראל אלא בחו"ל.נראה לי שהו אפיין שמאקר וישראל לא מתאימה לעיצוב העולם שלו. פעם קראתי על משפחת שוקן. זו סגה די מעניית. איך זה לא מספרים עליו סיפורים. האם האו לא סלב. גם על בעלי עיתונים אחרים אנחנו לא שומעים. משונה

      אהבתי

  22. מיץ פטל הגיב:

    עד כמה שהצלחתי להבין בשנותיי כקורא שקט הבלוג עוסק (או לפחות עסק) בתקשורת ולא בניהול מבצעים צבאיים. מאחר ובשבועות האחרונים נראה שהבלוג שינה מעט את ייעודו אנסה, בעדינות המתבקשת מאורח, להסית את מבט לנקודת השקה של השניים.
    http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%9E%D7%97%D7%98-%D7%92%D7%91%D7%A2%D7%AA%D7%99-%D7%9C%D7%9E%D7%93%D7%95-%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%9C%D7%94%D7%A6%D7%9C%D7%97%D7%AA%D7%A0%D7%95.html
    כולי תקווה כי הדבר לא יפגע ולא יעליב אישה או איש, ג'ירפה או אריה מבין באי הבית.

    אהבתי

  23. הדס הגיב:

    http://www.nrg.co.il/online/11/ART2/602/861.html?hp=11&cat=1102&loc=2&mob_no_redirect=true
    עוד הגיגים של מח״ט גבעתי והכרה בכך שאלה יהיו פני הפיקוד הבכיר של צה״ל לקראת סוף העשור.
    זכותו של כל אחד להאמין במה שהוא רוצה, כולל בדמויות ספרותית כמו יהוה/אלוהים.
    מנגד, מטרידה ביותר הכנסתו של אלוהים לתהליך קבלת ההחלטות הצבאיות וההתייחסות אליו כאל מי שמעורב בפועל בקרבות.

    אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      אותי מטריד כמה קרקפות הביא לנו וינטר עד כה.
      בינתיים החטיבה שלו דופקת את האויב הערבי על ימין ועל שמאל.

      אהבתי

    • זה קרב של יהודים. את מעדיפה שיקריא להם אמרות גידונס מהארץ?

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        יש שמועה על מנהרה צרה בין העמדות של לוי ווינטר. יתכן וקיימת רק בראשם של הצורכים אלכוהול וסמים קלים להפחתת החרדות. ולמתמידים, האגדה מספרת שממש בקצה מצפה נקודת ג'י, שם ניתן לחגוג כבמועדון ברלינאי.

        אהבתי

      • הדס הגיב:

        זה קרב של צבא ישראלי שמשתתפים בו לוחמים יהודים (דתיים וחילוניים) ושאינם יהודים.
        וינטר גורר אותנו למלחמת דת בין האלוהים המומצא שלו לאלוהים המומצא של הצד השני.

        אהבתי

        • יוסל'ה הגיב:

          נכון. זה וינטר אשם. את צודקת.
          עד שהוא בא זו בכלל לא הייתה מלחמת דת, אלא מלחמת (לא יודע? אולי מלחמת מים? אולי מלחמת כריות?).

          אה נזכרתי, זו הרי בכלל מלחמת נדל"ן. בין הקולוניאליסטיים ימ"ש לבין לוחמי החופש, האחווה, השלום, זכויות ההומואים, הנשים, התרבות והילדים – הכי חשובים הילדים.

          תגידי, ראית פעם גבר חמאסניק משתין בישיבה? (חוץ ממוחמד דף)

          אהבתי

        • חיליק הגיב:

          לוחמים יהודים (דתיים וחילוניים) ושאינם יהודים.

          תיקון קטן: זה מלחמה בין לוחמים יהודים למוסלמים.
          וזה, גברתי, משנה את התמונה כולה.

          אהבתי

  24. לחם הגיב:

    הליקוק של בן כספית לגנץ הוא מופת של עיתונאות לקקנית ומעוררת סלידה. הסכנה בלקקנים וחנפנים היא כל כך גדולה שתקצר פה היריעה כדי לתאר אותה. תקראו את אישתון, ככה עושים את זה נכון. אל תקראו את כספית, ככה לא עושים את זה. יאק יאק יאק.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני כותבת מהיום הראשון של המבצע על מצב הצבא ועל פליטות קודקודיו.
      בסוף אתה משגר את כספית (שאין לך מושג בכלל מה כתב בטור של מחר, וגם לי לא), לקרוא את אישתון, ומגיב פה. זה יפה. התחז"נת.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        אישתון עשה תחקיר קצרצר בפייסבוק על הפשלות של הצבא שגרמו למוות של כעשרים חיילים, זה לא מוריד מהכבוד שלך, ויש כבוד. ככל שיהיו יותר בלוגרים ועיתונאים מהסוג האמיץ ככה אפשר יהיה לטשטש את העבודה של הלקקנים.

        אהבתי

    • שולמית הגיב:

      אתמול או שלשום קראתי, לראשונה, מאמר של בן כספית והזדעזעתי מההתלהמות לו. הוא הזכיר לי קצת את ארי שביט באותו המאמר האומלל שקרא לאולמרט להיכנס וכו'. רק המאמר שכ כספית היה ארוך יותר. לראשונה ( מאז ימי חדשות) גם קראתי מאמר של מירברג . לומור נסיתי לקרוא אבל הוא שיעמם אותי עם סיפורי הילדות שלו. חסר שם עורך רציני.

      אהבתי

  25. חייל זקן הגיב:

    מלחמת המנהרות – סיכום ביניים.
    מתוך מסך העשן של ההצהרות והספינים ניתן לחלץ מספיק נתונים שמאפשרים לנתח את הלחימה עד כה. כזכור, היעד שהציבה הממשלה בתחילת הלחימה היה הפסקת ירי הרקטות. לאחר שהצבא לא סיפק לממשלה אופציה צבאית שתבטיח את השגת היעד הזה הוא הוחלף בפגיעה קשה בחמאס והחלשתו. זוהי הגדרה שיכולה להתאים לכל פעולה צבאית אבל קשה למכור אותה לציבור. כאן בא החמאס לעזרת הממשלה כאשר ניסה להחדיר לשטח הישראלי צוות גדול למדי, שמנה 13 לוחמים, דרך מנהרה. הכח החמאסי, שנסוג ללא פגע כשהבין שהתגלה, סיפק לממשלה ולצבא צילומים שאיפשרו להם להגדיר את מטרת המלחמה באופן שיהא ברור לכל הדיוט, מלחמת המנהרות. כדי להעצים את צדקת המלחמה הוצג תסריט יום הדין שבו פורצים מאות לוחמי חמאס דרך עשרות מנהרות וטובחים בתושבי עוטף עזה. על פי הנתונים הידועים החמאס בנה במשך השנים עשרות רבות של מנהרות תקיפה. כל הפעולות שביצע החמאס דרך המנהרות, כולל במלחמה האחרונה, היו נגד מטרות צבאיות. המנהרות, כמוהן כקונדום, משמשות לחדירה אחת בלבד. הנתון הזה ידוע לחמאס ובכל זאת בחר בשימוש נרחב בהן. מעובדה זו ניתן להסיק שתי מסקנות עיקריות. האחת שעלות כריית המנהרות, בזמן ובכסף, אינה גבוהה כפי שנטען בישראל. השנייה שהמנהרות ייתנו לחמאס תפוקה מבצעית ששווה את ההשקעה. התפוקה המבצעית שאליה שאף החמאס היא פגיעה גדולה באופן משמעותי בצה"ל ביחס לסבבי לחימה קודמים. במקביל לבניית המנהרות הפך החמאס את אזורי הפירים של המנהרות למוקדים של קו ההגנה שלו באמצעות מילכודים ופיזור אמל"ח רב בבתים הסובבים את הפירים. אמל"ח זה מאפשר לחוליות החמאס לנוע בין עמדות חליפין בלבוש אזרחי ולהתחמש רק בעמדה. תוכנית ההתקפה של צה"ל התאימה את עצמה באופן מושלם להערכות ולציפיות של פיקוד החמאס. צה"ל צעד בעיניים פקוחות לשטח ההשמדה של קו ההגנה החמאסי. במעשה זה סייע לחמאס להגיע למיצוי מושלם של המנהרות שהרי אין זה משנה לחמאס אם הוא פוגע בצה"ל ליד הפירים במזרח המנהרה או ליד הפירים שבמערבה. התוכנית הצה"לית הנחילה לחמאס השג שהוא מעבר לחלומותיו הוורודים ביותר. למעשה התוכנית הגאונית שהגו מפקדי צה"ל ואישרה הממשלה קלעו אותו לפרדוקס שנעלם מעיני הדרג המדיני – ככל שצה"ל מצליח יותר כך הוא נכשל יותר. ומה שילם החמאס? כבסיס להערכה נשתמש בפרסומים הרברבניים של צה"ל על מספר הרוגי החמאס. 1000 הרוגים מהווים כ3% מכוחו של החמאס. מנקודת המבט של הנהגת החמאס כוחו נשחק בקצב של כ1% לשבוע לחימה כאשר נכסיו העיקריים כמעט ולא נפגעים. בראיית החמאס ממשלת נתניהו נתנה לאירגון ערבות לשלטונו ובקצב השחיקה שלו מתחילת הלחימה אין שום מניעה מבחינתו להמשיך בלחימה עוד שבועות רבים. ראוי גם להוסיף שממשלת נתניהו העניקה לחמאס את המפתח להפסקת הלחימה. החמאס יכול לעצור את ההתקפה הצה"לית בכל רגע שייחפוץ. הרגע הזה יגיע כאשר יתקיים אחד משני תנאים: השג מדיני/כלכלי או רמת שחיקה מעבר לזו שתכנן. השג נאה לחמאס יהיה המשך הלחימה מעבר ל33 יום שהם משך הזמן שלחם החיזבאללה בצה"ל. מן הראוי גם להפריך את הפירסומים שיוצאים מצה"ל על כך שלוחמי החמאס בורחים מצה"ל. לוחמי החמאס לא בורחים אלא עוקצים ונסוגים, זוהי שיטת הלחימה שלהם ואין שום סימן שבירה בחמאס. הרחבת הלחימה של צה"ל בלי לשפר באופן משמעותי את יחסי השחיקה תשחק לידי החמאס. מאחר והרחבת הלחימה אליבא דצה"ל היא פשוט עוד מאותו הדבר הרי היא רק תעצים את השגי החמאס. אוי לנו שהערבי הנכה דף עושה בית ספר ליפה הבלורית גנץ.
    נסכם בעצה לקורא (טוקבקים, לא ספרים) גנץ. אתה וקציניך אמנם שונאים ספרים אבל אני מניח שאתם אוהבים קולנוע. ובכן, הביטוי ההוליוודי "לטס סמוק דה בסטרס" מקורו בצבא האמריקאי שלחם רבות במנהרות וגילה שהאמצעי הכי יעיל בלוחמה כזו הוא אש ועשן בתוך המנהרות. צא ולמד.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מתוקף העובדה שהטוקבק הארוך הזה עלה דקות ספורות לאחר עליית הפוסט לאוויר אני מסיקה שחז"ן הכין אותו מראש.
      אין הוא מתייחס כמובן לפוסט. הפוטס הוא מצע נאה. לא שאני חולקת על הנכתב, אבל קצת מראית עין, כאילו נקרא הפוסט לאחר שפורסם, למען הנימוס וכבודה של הכותבת ששיחתה עליו כשש שעות, לא הייתה מזיקה.

      אהבתי

    • הדס הגיב:

      גם חמאס תפס טרמפ על נושא המנהרות.
      הזרוע האסטרטגית של חמאס, ירי הרקטות ארוכות הטווח, הכזיבה לחלוטין במהלך הלחימה לנוכח ביצועי כיפת ברזל.
      כפי שממשלת נתניהו והצבא קפצו על נושא המנהרות כמוצאי שלל רב על מנת לייצר, בדיעבד, מטרת על למבצע שתצדיק גם מהלך קרקעי מוגבל, כך גם חמאס גילה להפתעתו שמצוי ברשותו אמצעי רב השפעה על החברה הישראלית, כזה שיכול להפוך לפרק מרכזי בסיפור הניצחון שהוא צפוי לכתוב עם תום הלחימה.
      בשני הצדדים הפריזו כמובן בחשיבות המנהרות, כל אחד על פי צרכיו.

      מלכתחילה לא היו לחמאס נכסים משמעותיים שבהם אפשר היה לפגוע, בניגוד לדאחייה ולכפרים השיעים בדרום לבנון שהפגיעה החמורה בהם הולידה את שנות השקט הארוכות בצפון ואת ההרתעה הישראלית כלפי נאסראללה. זו עוד סיבה לאפשר לחמאס (בשיתוף הרשות הפלסטינית) לרכוש נכסים כמו נמל ימי ונמל תעופה (עם פיקוח בינלאומי על מה שנכנס לרצועה). נכסים שכאלה עשויים לגרום לחמאס לשקול היטב בעתיד האם כדאי לו לירות לעבר ישראל ולגרום לפתיחת מערכה צבאית שבה ייפגעו הנכסים הללו.
      כפי שאיש לא יכול היה להעריך ביום שבו הסתיימה מלחמת לבנון השניה מה עוצמת המכה שספג חיזבאללה, כך אי אפשר להעריך בשלב הנוכחי של הלחימה את מידת השחיקה של חמאס בהיבט האזרחי והצבאי.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        לחמאס יש כנראה מעט שימוש צבאי למנהרות. אבל "הארנב" שיצא מן הכובע הפך לספין מצוין עבור הצד הישראלי. הוא הכל: יעדי המבצע, ועדת החקירה, כותרת האימה על המנהרות בצפון. זה המחדל והנצחון, נושא בתולי לטחינת הפרשנים בתשלום ובהתנדבות. הם הרעיון לגירסא הישראלית של "הגשר" והזדמנות לדקונסטרורקציה למגיב מאותגר מילטריסטית. הן הסימולרקות שצה"ל והחמאס לוחמים בהן בקרב סטרילי, כזה שלכאורה לא מתים בו 300 ילדים. למרות החשיפה והעידוד בחוגים מסוימים מדבריו של מח"ט גבעתי וינטר, הוא היוצא הדופן, ועוד לא הגענו לפיקבודריאר של המציאות הבטחונית. צודק חז"ן, צה"ל רק מעמיק את המרחב הפוסטמודרניסטי שבו הוא מעדיף לפעול. זה הבור בו שבויים ראש הממשלה והקבינט הבטחוני כמכורים במאורת אופיום ויקטוריאנית. זה המקום בו נמנעים משאלות מוסריות.

        אהבתי

    • מיכה הגיב:

      אש ועשן זה טוב למערות ומחילות שיש להן רק כניסה אחת, לא למנהרות. מספיק לשים דלת בנקודה כלשהי כדי שהעשן ישאר בצד אחד ושאר המנהרה בצד השני. אמנם יש סרטונים של חיילים שמחדירים עשן למנהרה באמצעות מדחס אוויר כלשהו ומשתמשים בזה לאתר פיר נוסף במרחק כמה עשרות מטרים, אבל אני סומך על החמאס שחשב מספיק כדי לנטרל את האפשרות הזו במרחקים גדולים יותר.

      אהבתי

    • נילי ל. הגיב:

      החמ״ל של פו״ם בראשות חז״ן פינה יומית מנצחת בבלוג.

      אהבתי

כתיבת תגובה