אצבעות שחורות 1.8.14

[poll id="138"]
אפשר לבחור בכמה תשובות
[poll id="139"]

מהנעשה בסו"ש

פחי האשפה בקיבוצים עולים על גדותיהם מרוב תחתונים. החיילים מקבלים כל כך הרבה, שהם זורקים ולובשים חדשים (עודד שלום, ידיעות)

חברים, לא לנסוע לשטחי הכינוס. לא להביא עוד אוכל. לא לשלוח תחתונים וגופיות.
מפק"צ ולווט.

חילופי אש כבדים
ברצועה. הפסקת האש לא מתרחשת אלא מתרחקת.
ההפוגה נגמרה. הפלסטינים מדווחים על 1,600 הרוגים ו-8,000 פצועים.
חייל שצייץ כי הרג 13 ילדים פלסטינים נשלח למחבוש (שיקר). שוב אני שואלת: שונתה הגדרת הקב"א למלש"בים כדי לגרד את תחתית החבית?

סג"מ הדר גולדין, 23, כפר סבא, נחטף בעזה, וכך הגיעה הפסקת האש לסופה ממש בסמוך ללידתה. מצבו לא ברור.
אל תתחילו שוב, כמו עם שלושת הנערים (אגב, זוכרים שרוצחיהם לא אותרו עדיין, נכון?) למכור לנו את "הנחת העבודה היא שהם בחיים".
תוך דקות נוצרו כעשר קבוצות פייסבוק הקוראות להשבתו. מי יודע כמה יש עכשיו.
זה נהיה רפלקס מותנה, הדבר הזה. מה נעשה? נפתח קבוצת פייסבוק!
goldin

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה שלפיה אין בידיה מידע על גורלו של הקצין השבוי, אך היא מעריכה כי הוא נהרג בהיתקלות (הארץ הבוקר).

נראה לי שכדאי להתייחס להודעה הזו כמהימנה.
עמוס הראל: החטיפה לא צריכה לשנות את ההתנהלות הכללית.

לפי הסקרים יותר מ-80% מהציבור תומכים בהרחבת הפעולה. לעצב הכבד על נפילת החיילים הרבים מצטרפת כעת הדאגה לגורל הקצין השבוי ולצדם הכעס על התעקשות חמאס לחבל בהפסקת האש. אבל למרות הכעס והדאגה המובנים, מוטב כעת לזכור את ההבדלים בין חטיפת סג"מ הדר גולדין לפרשת חטיפתו של רב"ט גלעד שליט. שליט נחטף בידי חמאס בתקופה של מתיחות צבאית, אך לא בעיצומה של מלחמה. חטיפתו עוררה הזדהות ציבורית עצומה ולחץ על הממשלה לבצע עסקה חריגה לשחרור אסירים תמורתו (1,027 מחבלים), שרבים סברו כי ביטאה ויתור מופרז מצדה של ישראל.

עמית סגל על השינוי ביחס ישראל לשחרור מחבלים תמורת חטופים/שבויים.
חשוב לזכור.
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=2f1ee2989e297410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=5f806603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=622ee2989e297410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0
חמישה חיילים נהרגו בחמישי. שניים בשישי, באירוע החטיפה.
אחד מהם הוא רס"ן בניה שראל, שראיון איתו התפרסם בחמישי בידיעות.
המלצה ידידותית ללוחמים: אל תתראיינו לכתבי ידיעות. לא סימן לאריכות ימים.
קודם דולב קידר, שפגש את נחום ברנע כמה שעות לפני מותו (כך במדור שלו היום), ובסופשבוע בניה שראל, שפגש את יוסי יהושוע יום לפני מותו.

מדינות אמריקה הלטינית החזירו את שגריריהן מישראל.  וגם בהארץ. למה? נו, נחשו.

שוב הגרף השבועי של הארץ לא מצליח להדביק את האירועים. כבר 61 הרוגים ועוד חטוף אחד ועוד אינספור פצועים.

רק בישר"ה: השרה נתניהו מבקרת במד"א אשדוד.

saramada

לטובת כל הקרציות, דברי ברק אובמה על החטיפה:

חשוב לציין שאני מגנה את חמאס ואת הפלגים הפלסטינים שאחראים להרג שני חיילים ולחטיפת אחר, כמעט דקות אחרי ההכרזה על הפסקת האש. אם בחמאס רציניים בנוגע לרצונם בפתרון הסוגייה, עליהם לשחרר בהקדם – וללא תנאים – את החייל.

ואם אתם לא מאמינים לי:
http://graphics8.nytimes.com/bcvideo/1.0/iframe/embed.html?videoId=100000003034943&playerType=embed

שבת, 6:02, בוקר: אזעקה בת"א-יפו.

דיווח מסוכנות AP (כותרת ראשית ב-ynet): שיחה קשה של נתניהו עם השגריר האמריקאי דן שפירו: אל תפקפקו בי יותר לעולם.

אולפן שישי

צפיתי אמש באולפן, אלא שהוא לא נגמר. אחרי שעתיים נטשתי אותו. אבל אני יודעת שיש אנשים שיושבים 24 שעות מול מסך כלשהו של חדשות. אולי זה באמת רעיון לסקריר. אופס, הנה סקריר. סקרירים. למעלה.
אבל צפיתי: למשל, גרסת רוני דניאל לאירוע החטיפה וגרסת דו"צ. זה חשוב, שתי גרסאות, אלא שהייתה זו גרסה אחת.
או הכתבה על ורדה פומרנץ, אמו של החלל דניאל פומרנץ.
שימו לב גם ליחס של ההורים לנגמ"ש המקושקש. בעוד אמא אומרת מה זה משנה, אבא לא מתכוון לסלוח. הוא מספר איך דניאל קרצף וצחצח את הנמ"ר, ואז לקחו לו ולחבריו את הכלי והעלו אותם לכרכרה.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=aebde2989e297410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=0e9c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=937d98b6e2397410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

הארץ/ חדשות

כה רחוקים ומתרחקים נראים עכשיו הדיבורים על הרגיעה שאחרי (עמוס הראל).

אם יש השוואה שמוציאה את מפקדי המבצע מכליהם, זו ההשואה בין עזה 2014 ללבנון 2006. מי שיעלה את זכרון המלחמה ההיא על דל שפתיו ייתקל מיד במתקפה של הסברים מלומדים מדוע אין ולא יכול להיות שום דימיון. צה"ל אכן התקדם, בהרבה תחומים… ובכל זאת, יש משהו משותף לשתי המלחמות, החורג מהמבצעים הקצרים יותר בעזה, עמוד ענן ועופרת יצוקה. זו ההבנה, המתגבשת כעת ככל שמתארכת המערכה הנוכחית, שהאתגרים הביטחוניים העומדים לפתחה של ישראל מסתבכים והולכים, למרות צמצום האיום למלחמה קונבנציונלית נגד מדינות המפעילות צבאות. כבר אי אפשר לראות את העימותים התקופתיים בעזה כסבבים של אלימות בעוצמה נסבלת יחסית (למי שאינו תושב הדרום או יש לו בן הלוחם ברצועה). אלה מערכות שיש להן השפעה ניכרת על מצבה הביטחוני של המדינה ועל הכלכלה וההנחה הסבירה היא שאחת לכמה זמן, העוינות הבסיסית של ארגונים כחיזבאללה וחמאס לישראל תתפרץ ותוביל למלחמה. אי אפשר להתעלם גם ממה שיעשה המפגש עם הכוח הצבאי העצום שהפעילה ישראל, על השלכותיו הקשות, על הדור הפלסטיני הצעיר יותר ברצועה.

מ' לבנון הראשונה (שלום הגליל), יוני-ספט' 1982:
670 אנשי מערכת הביטחון, ו-4 הוגדרו כנעדרים.
עד הנסיגה מלבנון ב-2000 נהרגו כ-1,216 חיילים.

מ' לבנון השנייה, קיץ 2006, צפון:
121 חיילים הרוגים
(מהם 2 שנחטפו)
628 חיילים פצועים
44 אזרחים הרוגים,
2,000 אזרחים פצועים

גשמי קיץ,  יוני-נוב' 2006, עזה:
3 חיילים הרוגים, 28 פצועים וחטוף אחד
שני אזרחים ו-33 פצועים

עופרת יצוקה, 2009:
10 חיילים הרוגים
3 אזרחים
317 חיילים פצועים
183 אזרחים

עמוד ענן, 2012:
2 חיילים הרוגים
4 אזרחים הרוגים
240 פצועים

צוק איתן, יולי-אוגוסט~ 2014:
החיילים ההרוגים, פוסט מתעדכן.
יותר מ-1,600 פלסטינים נהרגו.

לפי דו"ח קבוצת המחקר "Strategic Foresight Group", עלות הקונפליקט במזרח התיכון בין השנים 1991- 2010: 12 טריליון דולרים.
שלושה שבועות של לחימה עלו לישראל שבעה מיליארד שקל. המספרים לא כוללים עלות שוטפת של הצבא, אבל כוללים יותר ממיליארד ש' לצורך החזרת הצבא לכשירות (אלכס פישמן, ידיעות).

יוסי ורטר על מצוקותיו של נתניהו: כאב ראש כאב ראש כאב ראש.

תוספת: מצחיק שהארץ מביא את המאמר על המנהרות ממערכות, מ-2008, כאילו לא היו כתבות בעיתונות עד אז.
עמיר רפפורט כתב על המנהרות ב-2004.
אמיר אורן (!) כתב על המנהרות ב-2005.
פליקס פריש במעריב ב-2005.
פריש על חשיפת חמש מנהרות ב-2008.
במארקר הוזכרה בתחילת הלוחמה הכתבה של רונן ברגמן ב-7 ימים ב-2010. ברגמן חזר אליה והרחיב בשבוע שעבר.

מוסף הארץ

גל אלימות חסר תקדים של יהודים נגד ערבים.

המערכה האחרונה בעזה זכתה לשם צוק איתן, שמשמעותו נטענת כל העת בסיפורי גבורה אמיתיים של חיילי צה"ל מעומק האויב, גנרלים שמחמיאים לעורף השכם וערב על עמידותו ותמיכה ציבורית גורפת, כמעט חסרת תקדים בהיקפה. אלא שמאחורי המעטה של "אחדות גורל", "ערבות הדדית" ו"חוסן לאומי", מתחוללת בשבועות האחרונים פרימה שיטתית, לעתים פרועה, של מרקם היחסים העדין ממילא בין יהודים לערבים. את הקרע הזה יהיה קשה לאחות, יהיו הישגיה האסטרטגיים של ישראל כבירים ככל שיהיו. העליהום על הפלסטינים אזרחי ישראל ניכר בכל תחומי החיים וביטוייו רבים: ממשפטי שדה ברשתות החברתיות, דרך קריאה לחרמות כלכליים, שלילת מקורות הפרנסה של אנשים שהזדהו עם "הצד השני" או שמסומנים כ"צד השני" על ידי חלקים גדולים באוכלוסייה, ועד אלימות פיזית קשה. לפעמים מדובר בפרצים "ספונטניים", כמו במקרה של משפחת סרוג'י והלינץ' בירושלים שעוד ידובר בו, אבל במקרים רבים הם תוצר של מנגנון נחוש ומשומן.

מעריב המוסף

ב-2004 נחטף העיתונאי הדרוזי ריאד עלי.  בסו"ש מראיין אותו אייל לוי. על מה הוא הכי כועס על החמאסניקים? על שניסו לאסלם אותו.

מדור משעשע של ליאור דיין על חיפוש אחר תרופה פסיכיאטרית שירדה מהמדפים ומציאתה בבאקה אל-גרבייה, תוך חשיפת מתווה חדש לשיחות עם הפלסטינים: שטחים תמורת תרופות.
כרופאה חובבת רק אציין שאם תרופה מסוימת הורדה מהמדפים, אולי יש לכך סיבה, והיא עלולה לפגוע בבריאות הצורך? חומר למחשבה.

ישראל השבוע/ ישר"ה

מרדכי גילת מספר שלא היה רוצה להיות בנעליו של המבוגר האחראי שלנו, בנימין נתניהו.

נתניהו רואה מולו ארגוני טרור שבמשך שנים הצטיידו במפות, סימנו עליהן את הקיבוצים והמושבים שלאורך הגבול בעוטף עזה, שירטטו קווים וחיצים ושלחו את אנשיהם לחפור מנהרות, שבקצה כל אחת מהן נמצא יישוב ישראלי. כאן מבחינתם נמצא חלק מ"האויב הציוני" – כאן "צריך להקריב את מיטב הנוער לסילוקו".
התוכנית השטנית: חדירה של אנשיהם בלילה אחד ליישובים האלה, טבח של מאות ואולי אלפי אזרחים, גרירת אחרים, כולל נשים וילדים, למנהרות לצורך סחיטה ומיקוח והשמעת צהלות שמחה וניצחון. מפלצות אמרנו?
עם המוחות החולניים האלה, שמסרבים להכיר בקיומה של ישראל, יש סיכוי להגיע לשלום? עם האנשים האלה, שמכופפים את אבו מאזן, שמסיתים נגדו, שמנסים להפוך אותו לבלתי רלוונטי – בתרומת הממשלה שעכשיו מבינה ודאי את טעותה – אפשר להגיע לפשרות ולהסכמים?
מי שאינו מוכן לשקר לעצמו, מי שאינו שוכח את כרוז הג'יהאד האיסלאמי מ־1989 על כיבוש ישראל "מהים עד הנהר", ועל "עזה שיוצרת היסטוריה מפוארת של מות קדושים" – משיב על כך בשלילה. מי שאינו שוכח את התנגדות החמאס להשתתפות המועצה הלאומית הפלשתינית בוועידת השלום במדריד ב־1991 – מבין שהסיכוי קלוש.
לכן אני לא מקנא בנתניהו. לכן לא הייתי רוצה להיות בנעליו גם אחרי הפסקת האש הקרובה.

7 ימים

yamim1.8.14

בשאלה מה היה צריך להיות שער המוסף אני נוטה לכיוון הכתבה של שוש מולא על הזלדה. מצד שני, יש את סיפורה האישי של ורדה פומרנץ (שסופר, בהתאם להסכמים ידועים  וזו לא הפעם הראשונה, גם באולפן שישי, ע"ע).
מולא מספרת, מפי "גורם צבאי", שלגדוד שלוחמיו נפגעו בתקרית הנגמ"ש דווקא הוקצו נמ"רים, אבל הועברו לצורך פעילות אחרת. בדיוק מה שמספר אבא של דניאל פומרנץ בכתבת הטלוויזיה (ע"ע). עוד אומר אותו גורם: "להכניס את הנגמ"ש הזה בשלב כזה של הלחימה, זה כמו להכניס קרטון לתוך מדורה".

כתבה על הנמ"ר גם ב-nrg (עמיר רפפורט), אלא שכותרתה מטופשת ביותר: "נמ"ר של נייר"? ההפך, חבובים, ההפך, הזלדה היא קרטון, כמו שאמרנו, הנמ"ר לא.

כתבה מתורגמת על Truvada, תרופה חדשה למניעת איידס ששינתה שוב את חיי הגייז והחזירה אותם לסדום ועמורה. ויש גם המשך (שלא מופיע בתרגום לעברית): האומנם הצלחה ב-99%?
היא עוד לא אושרה לשימוש בישראל, כמו ברוב מדינות העולם, ומחכים פה לראות מה קורה בארה"ב בנושא (בוקסית של שרית רוזנבלום).

ידיעות תל-אביב יפו

ערבי-ישראלי, עובד בבי"ח בילינסון, זומן לשימוע שלפני פיטורין בגלל סטטוס נאצה על נתניהו.
נניח שאני הייתי זו שמעלה את הסטטוס (או כל מי שנחשב יהודי ישראלי), גם אני הייתי נקראת לשימוע לפני פיטורין?
איפה עובר הגבול?

כתבת עמוד שכותרתה: "יפו ריקה. הכל פה מת" (נחום דידי). מרואיינים בה בעלי מסעדות המתלוננים על המצב.
באף ערב בו שוטטתי בסביבה לא היה ריק. בעיקר בחמישי, כשמספר המבקרים היה כמעט כמו ביום רגיל שאינו מלחמה.

המוסף לשבת/ ידיעות

אף אחד לא מת בעזה, אמר לי תושב שדרות… הכל שקר.
מה אתה מדבר, אמרתי, נהרגו 1,300 לפחות.
אז איך זה שלא ראיתי אף לוויה בטלוויזיה? הטיח.
(נחום ברנע)

אריאלה רינגל-הופמן התקרבה אף היא לעורף האויב, ובילתה עם חיילי יחידת יהל"ם.
רק שייזהרו עכשיו, לאור תקדימי יהושוע+ברנע.

משפחה

אל"מ עופר וינטר, מח"ט גבעתי, התראיין לשבועון החרדי, והתקשורת החילונית יוצאת מדעתה.

 יש רושם בציבור כאילו יש יותר הרוגים ופחות הישגים. זה לא נכון, ממש לא נכון. הלחימה אינה קשה, היא פחות קשה ממה שציפינו. נכון, החמאס הוא אויב מתוחכם ואכזר, אבל בחסדי שמים אנחנו מתוחכמים יותר… מה שמנחה אותי, בפיקוד בכלל ובמבצע הזה בפרט, הם שני עקרונות: לא חוזרים בלי לבצע, ועושים הכל כדי לחזור לשלום. על פי הגמרא צריך לומר לחזור 'לשלום' ולא 'בשלום', וכך גם כתבתי באיגרת שלי לחיילים.

7 לילות

קטע מצחיק במיוחד של רביב גולן, עורך המוסף, על התמכרותו למרדף אחר חדשות 24/7.

leilot1.8.14

אביב גפן הוא יקיר ידיעות ומתראיין כל כמה חודשים (טוב, פעם בשנה) במוסף הנ"ל. גם היום. למה? בגלל המצב. ואחות שלו וזה. אה, והוא מופיע בפני חיילים. כמה תובנות יכול זמר אחד לספק בתדירות כה גבוהה? ולמה העובדה שזז כמה מילימטרים בהשקפותיו מעניינת?
מה, כדי לשמוע שגדעון לוי הוא פרובוקטור בשקל? וגם ש"אתה לא יכול לסקר את הסכסוך הישראלי-פלסטיני וגם להיות באותו שולחן עם קותי ולפרשן את מה שקורה באח הגדול. זה קצת פוגע באמינות. אתה רואה את אהוד יערי יושב ליד קותי ומביע דעתו על תוכנית ריאליטי?"
למה העובדה שהופיע בצאלים הופכת אותו לשווה ראיון שער? אה, לא רק: "בקרוב ייצא אלבום אולפן חדש", אחרי שמונה שנים, לא כולל אלבום אוסף.

למה לא לשערר למשל את הראיון עם טליה לביא, הבמאית של אפס ביחסי אנוש, ההצלחה הגדולה של הקולנוע הישראלי הקיץ?
אל תגידו לי "כי היה ראיון בהארץ ביוני".

ניג'וס בקטנה

ניסיתי להבין למה הכוונה שלרשף יש שבעה ילדים וכולם מאובחנים. לא הבנתי.
אין שום הסבר בטקסט.
reshef

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

ידיד המערכת, פרופ' דוד אסף: דעת השמאל הציוני על המצב.
אסף מביא בבלוג שלו את המאמר שפרסם בהארץ, ומספר על התגובות שהגיעו בעקבותיו.
ואם אתם מנוים על הארץ, ואו נכנסים אליו דרך פייסבוק, הנה המאמר באתר, יחד עם התגובות.

מיכאל הנדלזלץ על כיפת ברזל והתרגום שלה לאנגלית. ועוד.

לפני פיזור

סטיקר היום: די לחיבוק.
ותודה רבה לתומכי הבלוג ברחבי החלד.

כתבנו הצבאי מדווח ("ג'ברווקי", לואיס קרול. תרגום: רנה לטווין)
הִבְרִיל כְבָר, זַחְלָצִים קְלִיחִים
חָגְווּ וְעָגוּ בַשְבִילֵל,
מַסִים הָיוּ הַסְמַרְלַחִים
וְחֶזְרוֹנִי צִרְלֵל.

”'זָהֵר מִגֶבֶרִיק, בָחוּר!
שִנָיו נוֹשְכוֹת, טָפְרוֹ חָזָק!
'זָהֵר מִגַבְגַב עָף, וְסוּר
מִבַנְדֶרְצְבַט הַזָף!“
[…]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

168 תגובות על אצבעות שחורות 1.8.14

  1. הדס הגיב:

    אורן נהרי הביא הערב בערוץ הראשון פרטים בלעדיים משיחה שניהלו אתמול אובמה ונתניהו.
    לאחר מכן איילה חסון החמיאה לנהרי והרחיבה אודות השיחה.

    זה ציוץ של ברק רביד : אורן נהרי דיווח הערב על שיחת טלפון נוספת שהתקיימה לכאורה אתמול בין אובמה לנתניהו. בכירים בבית הלבן אמרו לי שלא התקיימה שום שיחה כזו.

    אהבתי

  2. Captain beefheart הגיב:

    גם אני חזרתי הביתה חייל זקן, אבל התגלחתי. והיום ראיתי את דבורית בטלוויזיה. עכשיו אני מבין למה את כה רזה – כל הזמן התעמלות ידיים.

    אהבתי

  3. ירמיהו הגיב:

    נושא הקרוב לליבי

    א.ב יהושוע בראיון לאמירה לם במוסף 7 ימים, ידיעות אחרונות, טוען שהתופעה של נשים שהחליטו לא ללדת היא הפרעה במחזור הטבעי של הטבע, שילדים הם תמצית הקיום ושאישה כזאת היא סוג של נכות.

    ד"ר אורנה דונת משיבה

    אהבתי

    • ברטה הגיב:

      עם כל הכבוד לזכותן של נשים להחליט מה שטוב להן, אורנה דונת עושה קריירה ופרנסה מהנושא הזה ולא במקרה גם בחייה האישיים. נשים שקיבלו החלטה לא ללדת אינן צריכות את ההכשר שלה . ההצפה במאמרים, הספרים וההרצאות בנושא כה אישי גובל בחדירה גסה לתחום הפרט. חוץ מכל זה היא בחורה נחמדה.

      אהבתי

      • ירמיהו הגיב:

        אני לא מבין מה את רוצה מאורנה דונת ואין לביקורת שלך עליה כל בסיס. דונת היא חוקרת אקדמית, אנתרופולוגית שתחום התמחותה הוא בחירה בחיים ללא ילדים והורים שמתחרטים על ההורות שלהם.

        זהו תחום בחירה לגיטימי לעיסוק אקדמי, מחקרי ומדעי ולכן אין כל בסיס לביקורת על עשיית קריירה ופרנסה יותר מאשר היסטוריון שהקריירה האקדמית שלו מבוססת על מחקר יון העתיקה או סוציולוגית שתחום התמחותה הוא סטייה חברתית.

        דונת לא נותנת הכשר לנשים וגברים שהחליטו לא להיות הורים לילדים אלא היא נותנת חיזוק ולגיטימציה למי שיוצא נשכר מהחיזוק הזה. יש אולי בני אדם שלא נזקקים לחיזוק הזה אבל יש אחרים שכן והיא בהחלט מקור לחיזוק כזה.

        נושאים שהם יחסית אישיים נחקרים אקדמית ומדעית ואין בכך כל פגיעה בפרטיות ובצנעת הפרט. נושא המשפחה, המשפחתיות, הזוגיות, ההורות, המיניות הוא נושא לגיטימי למחקר. אף אחד לא כופה על בני אדם למסור מידע אישי. המחקר של דונת מבוסס על ראיונות וכל המראוינים התראיינו מרצונם החופשי ומסרו מידע מרצונם. לכן, אני לא רואה כל בעיה מבחינת צנעת הפרט.

        אהבתי

        • ברטה הגיב:

          אנחנו מכירות אישית הרבה לפני האובססיה שלה. לא זה שהחליטה לא ללדת אלא זה שהעמידה את עצמה בראש מחנה של נשים שמדמיינות שמכריחים אותן ללדת. אתה מתרשם מהפירסומים לי יש בסיס לראות את התהליך שעברה. גם כך כבר אמרתי יותר מדי.

          אהבתי

          • ירמיהו הגיב:

            אני לא יודע על מה את מדברת ועל סמך אילו ראיות. אני לא יכול לקבל מידע רכילותי שאינו ניתן לבחינה.

            הדברים שכתבת על אורנה דונת לא רלבנטיים בהיותם אד הומינם. בולי כתב דברי בלע ודונת ענתה לו כדבעי. כל היתר היא הליכה רכיל.

            אהבתי

      • שולמית הגיב:

        דווקא צריכים לדבר על כך וכמה שיותר כי הלחץ ללדת הוא עצום. ילדים רבים נולדו כי ככה צריך ולא כי מישהו באמת רצה אותם

        אהבתי

      • דויד הגיב:

        היי ברטה,
        גם אני מכיר את ד"ר אורנה דונת !
        בחורה נחמדה ? נונו, נשמע על קצה השוביניזם לקרוא כך לחוקרת מוערכת באקדמיה ומחוצה לה
        עושה קריירה ? לא רק קריירה. מחקר רב שנים והסתעפויות, פעילות פוליטית ואחרת במרכז לנפגעות תקיפה מינית, חינוך הרצאות ועוד …
        פרנסה ? זה כבר מצחיק
        אובססיה ? זה כבר מעליב, מתנשא ופוגעני
        מכירה אותה ? יאללה, בואי תגידי מי את שמסתתרת באופן פחדני ושפל רוח מחד, ומשתמשת בהיכרות שלה עם אורנה מאידך, כדי שאמסור לה מי מדברת עליה סרה, והיא בתורה תוכל להגיד משהו על המניעים שלך בחזרה. הוגן לא ?
        לסיום סיומת ? כל אחת שאוותה נפשה יכולה להביא שלושה ילדים ולצאת למחאת העגלות. זה אחלה. ד"ר דונת מעולם לא כתבה או דיברה בגנות הילודה. ההיפך. אולי שווה לקרוא את המחקרים והמאמרים שלה באופן רציני ולא 'רק' להתעסק ברכילות קטנה

        אהבתי

  4. ירמיהו הגיב:

    לדעתי נוהל חניבעל אינו מתיישב באופן מלא עם ההשקפה שעדיף חייל שבוי על חייל הרוג, אלא באופן חלקי בלבד.

    אילו העדיפות הערכית לחייל שבוי על חייל הרוג הייתה עדיפות מלאה אז אסור היה לסכן את חיי החטוף כל עוד יש אפשרות סבירה שהחטוף ייהרג.

    אבל, נוהל חניבעל מחייב לנסות לסכל את החטיפה, גם כאשר יש אפשרות סבירה שהחטוף ייהרג. לעניות דעתי גם במצב שבו יש 50% סיכוי או סיכון שהחטוף ייהרג, הנוהל מחייב לירות לעבר החוטפים.

    נוהל זה אינו מתיישב עם עדיפות מלאה לערך חיי אדם על פני ערך החירות או פגיעה באיכות החיים של השבוי.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      יש כאן אי הבנה של נוהל חניבעל. לנוהל יש משמעויות מבצעיות בכמה רמות. ברמה הנמוכה ביותר, של כח קרוב לחטוף, המשימה המיידית היא למנוע ניתוק מגע על ידי הכח החוטף וזאת יש לבצע גם אם זה מסכן את הנחטף. ברמות הגבוהות יותר המטרה היא לבצע סגר על מרחב החטיפה ואת זה עושים בהתחלה באמצעות הפעלת אש מכל מקור זמין. אין, ולא היתה מעולם, הוראה להרוג את החטוף ואני לא מעלה בדעתי שיש בצה"ל מפקד שייתן הוראה כזו ביודעין.

      אהבתי

      • ירמיהו הגיב:

        אני לא יודע למי התכוונת שאצלו יש אי הבנה. לא כתבתי משהו שסותר את דבריך ולא כתבתי ולא חשבתי שיש הוראה להרוג את החטוף. כתבתי שהנוהל מתיר לסכן את חיי החטוף על מנת למנוע או לסכל את החטיפה. הדבר הזה מתיישב עם מה שכתבת ולא סותר אותו. עוד כתבתי שעצם ההיתר לסכן את חי החטוף אינו מתיישב עם עדיפות מוחלטת לערך חיי החטוף על ערך של מניעת נפילתו בשבי. הטענה הזאת נכונה גם כאשר חל איסור מוחלט לפגוע במכוון בחטוף.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          הסיכון הוא חלק מהתפקיד של כל חייל. גם מי שמנסה לסכל את החטיפה מכניס את עצמו לסיכון (ראה את מקרה ניר פורז שנהרג בנסיון לחלץ את נחשון וקסמן). הנסיון לכמת את הסיכוי/סיכון לא רלוונטי לרמות הנמוכות

          אהבתי

          • ירמיהו הגיב:

            הגדרה של תפקיד אינה חקוקה בסלע ואינה תורה למשה מסיני. הגדרה של תפקיד היא בחירה של בני אדם ויש יותר מאפשרות אחת להגדיר תפקידים. הגדרות שונות של תפקידים מבטאות בחירות ערכיות שונות.

            אפשרות אחת היא להגדיר את התפקיד כך שבכל מקרה אין לסכן את חיי החטוף ועדיף שיישאר בשבי.

            אפשרות שנייה היא לנסות לסכל את החטיפה גם במחיר של סיכון חיי החטוף.

            הסדר הנכון הוא שההשקפה הערכית קובעת את הגדרת התפקיד ולא שנקודת המוצא היא הגדרת התפקיד.

            הגדרת התפקיד לפי האפשרות הראשונה מבטאת עדיפות מלאה לערך חיי אדם על פני ערך החירות מהשבי וההגדרה השנייה מבטאת עדיפות חלקית בלבד.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              הנני נשבע (ת) ומתחייב (ת) בהן צדקי לשמור אמונים למדינת ישראל לחוקיה ולשלטונותיה המוסמכים, לקבל על עצמי ללא תנאי וללא סייג עול משמעתו של צבא הגנה לישראל, לציית לכל הפקודות וההוראות הניתנות על ידי המפקדים המוסמכים ולהקדיש את כל כוחותיי ואף להקריב את חיי להגנת המולדת ולחירות ישראל.

              עיניך הרואות, התפקיד לא מוזכר.

              אהבתי

              • ירמיהו הגיב:

                בטקסט הזה לא מוגדר תפקיד, אבל מכאן לא נובע שתפקידים צבאיים לא מוגדרים. הטענה שלי היא שהגדרות של תפקידים נובעים מהשקפה מוסרית, אתית, נורמטיבית, השקפה בתורת המידות, אידיאולוגיה, ערכים. בכלל זה גם הגדרת תפקידו של החייל נוכח פני האויב החוטף חייל אחר.

                אהבתי

  5. הדס הגיב:

    הערה על נוהל חניבעל כפי שאני מבינה אותו :
    נוהל חניבעל הוא נוהל מוסרי כאשר הוא מתבצע בשניות הראשונות, במהלך הניסיון לחטוף חייל, או בדקות הראשונות כאשר מתבצע מרדף אחר החוטפים.
    בפרק הזמן הקצר הזה ירי אל עבר החוטפים תוך סיכון חייו של החייל החטוף (אך לא מתוך כוונה להרוג אותו) הוא מעשה שמבטא ערכים של רעות וערבות הדדית שמתקיימת בין לוחמים.
    כאשר אור הלר מדווח על כך ששעות לאחר החטיפה חיל האוויר הטיל פצצות של טון על תאי שטח מצומצמים באזור רפיח על מנת לפגוע בחוטפים ובחייל השבוי (בפרק הזמן הזה החייל עבר ממעמד של חטוף למעמד של שבוי) הוא מספר למעשה על פעולה שאין בינה ובין נוהל חניבעל ולא כלום.
    מטרת ההפצצה היתה להרוג את החוטפים ואת החייל השבוי ואני תוהה האם הטייסים לא היו אמורים לשקול את האפשרות שמדובר בפקודה בלתי חוקית בעליל.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      לא הבנת. לא מטילים פצצות של טונה כדי להרוג את החטוף. ההפצצה היא חלק מהכניסה של צה"ל לתוך העיר. סוף סוף צה"ל פועל נכון כלומר מחפש חמאסניקים ולא את אמצעי הלחימה שלהם. קיראי את אבי למעלה.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      מאחר וצה"ל חשד בכל אמבולנס שאפשר ומשמש להעברת השבוי, רבו הפגיעות. אלו שנסעו ואולי הצילו חיים, ראויים לכל הערכה. הנפגעים הרבים בצוותים הרפואים, בשל מינם וגילם יסווגו כהוכחה שצה"ל פוגע בלוחמים.

      אהבתי

      • הסהר החמאסי הגיב:

        הנפגעים הרבים בצוותים הרפואים, בשל מינם וגילם יסווגו כהוכחה שצה”ל פוגע בלוחמים.

        ואתה יודע את ההיפך בבטחה בתור חמאסניק שמקבל מידע פנים ישירות מהנהלת הסהר האדום בעזה? לא?

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          ואתה יודע את ההיפך בתור מה? קורבן תעמולה? הרי יש פה היפוך, מאחר ובנו סטטיסטיקה עפ"י גילאים הופך כל מי שבטווח למטרה לגיטמית. לאזן מאתיים ילדים מתחת לגיל 12 שנהרגו במבצע.
          בסך הכל דבר אחד ידוע, ברפיח בעקבות החשש ללכידת חייל, הפכו אמבולנסים למטרות.

          אהבתי

          • הסהר החמאסי הגיב:

            בסך הכל דבר אחד ידוע, ברפיח בעקבות החשש ללכידת חייל, הפכו אמבולנסים למטרות.

            ואתה יודע את זה בבטחה בתור חמאסניק שמקבל מידע פנים ישירות מהנהלת הסהר האדום בעזה? לא?

            *עקבתי לא מעט אחרי שידורים שונים בתחנות הערביות. מראים לא פעם צילומים מבתי החולים שאליו מובאים הפצועים. בד"כ משתדלים להתמקד רק בילדים אבל מראים גם אנשים בגילאים המדוברים. מתוך לא מעט שעות צפייה ראיתי רק פעם אחת אדם לבוש מדים שמקבל טיפול רפואי. היו לא מעט מקרים של אנשים בלבוש אזרחי פשוט שקיבלו טיפול אבל מה שמשך את עיני היה כמות גדולה של אנשים בגילים המדוברים שהיו ללא לבוש כלל פרט לסדין באזור החלציים. אולי תברר עבורי בהנהלת הסהר החמאסי מי האנשים האלה?

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              מסרו מהסהר האדום (למה סהר חמאסי ר/ק, לא יפה, אז מה אם אשת ראש הממשלה לא הצטלמה איתם), שהם בדילמה. כאשר מעבירים פצועים במדים, מואשמים בהברחת ובהסעת אנשי חמאס. כאשר הפצוע לא במדים, אז הורדו המדים כדי שיראה כאזרח. ישראל לא מאמינה בקיומה של רפואה פלשתינאית. היא רואה בהם רשת של הסוואות, מחסני חימוש, נושאי גייסות ובונקרים.

              אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      להדס שלום
      איני רוצה להעלייב או לפגוע. אבל אינך יודעת בדיוק או כל מילה מנומסת אחרת במה את מדברת. למשל המשפט "בפרק הזמן הזה החייל עבר ממעמד של חטוף למעמד של שבוי" אלו מלים שאין בינן לבין החמאס כל קשר. זה סיפור מורכב טפסים והכל שנגמר בהוצאת כרטיס שבוי שכנראה, אני לא בטוח, נשמר הרבה שנים בשוויץ. כל זה מתוך מגע קצת אישי, ידיד משפחה היה שבוי במ"ע II. אין שום קשר בין מה שעושה החמאס להגדרות המשפטיות של שבוי. הבאתי כאן כמה חתוך והדבק שמצאתי ברשת. זה מבלוג של ANZAC סיפור בפני עצמו. גם העתקתי כמה קטעים שזה עדות עקיפה. יש כאן מבקר מערכת מטעם עצמו שטען כנגדי על חותך והדבק. איני יודע איך לעשות זאת אחרת. אם מישהו רוצה, בשגרירות השוויצרית בתל-אביב במשרד של הצל"א יש חומר רב על כך. בעבר הם היו מאוד נחמדים כלפי. לדעתי זה אחד הארגונים הכי הגונים וישרים בעולם. אולי בגלל שזה ארגון שוויצרי לא בין לאומי למרות שהוא עושה חסד פשוטו כמשמעו בכל העולם.
      אז הנה, זה הדבר הכי טוב שמצאתי והוא לא טוב.
      הנה למשל תקנה זו
      If the capturing party is unable to evacuate its prisoners from the fighting zone, it must release them and take all feasible precautions to ensure their
      safety
      הנה דבר מה על טיפול מיידי בשבוי ורישומו כשבוי, במ"ע II השבויים היהודיים מהמערכה ביוון ובכלל שבויים אנגלים טופלו ע"י הגרמנים במידה רבה בסדר גמור לפי הסכמים אלו. וכך האיטלקים והגרמנים שנשבו ע"י בנות הברית. לזכרוני המטושטש היו בארץ ישראל שבויים איטלקיים שטופלו בצורה הגונה ביותר.
      Some of these duties are formally stated in the Convention; thus article 17 relating to the questioning of the prisoner specifies that he is bound to give his name, first names and rank, date of birth and army, regimental, personal or serial number, or failing this, equivalent information (these particulars will be reproduced on the identity card which the parties to the conflict are required to issue to the prisoner of war 111,17,18).

      הזכויות של שבוי לפי האמנה, תשאלו את שליט ותחייכו חיוך מר.

      The Convention is not only concerned with the physical conditions of internment. A great number of articles are devoted to moral and psychological conditions. They deal not only with religion, intellectual and sports activities, but also with the kind of work considered suitable to maintain prisoner's self respect and mental well-being and protect them from boredom and idleness. In application of these principles, the Convention includes a number of provisions on Religion, Intellectual and Sport Activities, Work, Property and Working Pay, and Correspondence.

      לסיום, אחד הדברים הכי חשובים לכל שבוי הוא ביקור נציג הצל"א. אצל שליט היה כמובן ביקור שבועי. ברגיל התדירות נמוכה יותר. יש גם עניין חבילות ומכתבים ששליט נהנה מהם מהשבוע הראשון להתגוררותו בעזה. ושאר דברים ממש לפי ההסכמים והתקנות. כידוע, הצל"א מבקר באופן קבוע בבתי הסוהר בישראל וזו אינה אירוניה.
      לא ראוי ולא רצוי ואולי חמור מכך להשתמש במונחים אירופאים מול החמאס. זה פשוט לא נכון לא מדויק ומבחינות רבות ספין פרו חמאסי. זו האמת המרה ואני מציג זנב מזה גם בחתוך ואדבק, אכן חטאתי. תודה על זמנך

      אהבתי

  6. אובמה קטאריסט? יוק הגיב:
  7. avi הגיב:

    מלחמת ההתשה בצה"ל נמשכת… עוד סיכום ביניים מספר…

    תוצאות חטיפתו של הדר גולדמן מראה כמה שווה שלישיית הגלקטיקוס שלנו גנץ, יעלון, וביבי. תורת הלחימה המודלרית שהמציאו יעלון וגנץ שלא מייצרת שום דבר חיובי היא היפוכה המוחלט של תורת המלחמה של הצבא הגרמני, הבליץ קריג שבזכותה כבשו את כל אירופה, ושל
    המשכה הדוקטרינה האמריקאית של ה- Shock and awe דוקטרינה הגורסת שימוש בכח רב על מנת להוציא את היריב משיווי משקל .

    מדינת ישראל אחרי 26 יום חזרה לאותה נקודה שבה הייתה בהתחלה, לא מדברים עם החמאס.

    עפר וינטר מחט גבעתי כנראה נמאס אתמול ממודלרויות והוא פתח במלחמה ברפיח. פחות מזה זה היה נחשב לבגידה בחבר לנשק. החמאס פשוט חטף קצין מהחטיבה "הלא נכונה" גם אם התגובה על חטיפת קצין מצד ישראל הייתה חריפה יש להניח בכל מקרה, אבל רק עכשיו נזכרו להשתלט על ציר פילדלפי ולנתק את רפיח מסביבתה.

    באופן פרדוקסלי חטיפת החייל עשתה לצה"ל רק טוב. המדינאים הפכו את השולחן על החמאס ושינו את הכללים ובגבעתי המח"ט יצא למלחמה
    במקום לצאת למגננה כמו שהיה נהוג עד כה, דוקטרינה צבאית חדשה שהגה לנו הדרג המדיני ביחד עם רמטכ"ל נרפה הרואה עצמו כקבלן לביצוע משימות.

    חאלד משעל הזכיר בכתבה ששודרה אתמול של ערוץ 2 כי הויאטנמים הקריבו 3.5 מיליון איש עד לניצחון המיוחל. מי שחושב שהחמאס לא יהיה גם מוכן להקריב את כל העם הפלסטיני כולו כולל הילדים והתינוקות על מזבח הג'יהאד הקדוש מוטב לו שיתעורר. הניסיון שלנו להתמודד מול סרטן אגרסיבי עם הרדמה מקומות הוא סוג של הונאה עצמית ובסופו של דבר תגרום כאן למספר קורבנות גדול בהרבה, גם בצד הפלסטיני.

    עוד נכונו לנו ימים רבים עם לא מעט מראות קשים. למי שזה קשה מומלץ להעביר ערוץ לריאליטי. במושגים של משחק כדורסל אנחנו בקושי לקראת סופו של הרבע הראשון.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      תיקון קטן: הדר גולדין כמובן!

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      כאשר חז"ן החל להגיב בבלוג, זה בעקבות מינוי גנץ לרמטכ"ל. לפני שהחל להשוות ולהעלות, התמקד בכל חלל או ארוע ביחידה שגנץ פיקד עליה, כסימן לחולשתו האישית.
      אבי, מכיל את כלל הפרשנות מוטת האדם הפרטי. למח"ט אין כל אחריות להרוגים, ולאי הידיעה על גורלו של גולדין (ואין לי שום לחשוד שהאחריות היא של המח"ט). התגובה, כאשר מתאימה לדעתו של אבי, היא פעולה אישית שהמח"ט עושה בחטיבה הפרטית שלו כאילו היה קולנל קורץ.
      פרשת אשכנזי/ הרפז/ ברק היתה מכוערת אך לפחות היו דברים אמיתיים בשורש העניין, והתרחשה בזמן רגוע יחסית.
      המחנות, הלובים הפוליטים, ההשמצות, השימוש בכתבים, כל זה קורה בזמן לחימה, ועוד בקרב האנשים המחבקים, התומכים, מרימי הדגל. מהריבים וההשמצות של פרשנים מאחורי הגב, וכשמתפלק לאילה חסון גם בשידור חי. דרך מאבקי יחסי ציבור של המפקדים בסדיר (מרצונם, ולעתים ללא דעתם ע"י דורשי טובתם).
      האם הם כל כך צינים. האם הם חושבים שהסממאות והסלוגנים הם מלים ריקות לשימוש חיצוני.
      מה עם החיבוק הצה"ל, האחדות בעם. זה רק לצורך ההמונים.
      יש רק להעריך את המוכנים לדבר אמת, להיות ביקורתיים, להתייחס לקוראים כאנשים בוגרים, ולא להתחבא מאחורי דגלים וסיסמאות.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אתה מתכוון להוציא אותי לפנסיה?

      אהבתי

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לחייל זקן וצאצאיו, הודעה לאלה המשרתים בעזה בלבד

    http://www.askpeople.co.il/question.php?cid=5&qid=36598

    אהבתי

  9. ארט וואנדליי הגיב:

    אורן נהרי ב 7 לילות
    כשאהיה גדול אהיה אורן נהרי

    אהבתי

  10. tc הגיב:

    הסקר מפלה לרעה כאלה שלא צופים בחדשות בכל אמצעי שהוא.
    אתר האקטואליה הראשון שאני פותח היום הוא זה.

    אהבתי

  11. ועוד ממוראות המלחמה.
    העוז והעמוס, הכהן הגדול של המחנה נזכר אחרי עשרים שנה ללמוד על סביבת הסכסוך שאותו הוא מתיימר לפתור.

    "הבוקר קראתי את אמנת חמאס, שבה נכתב שהנביא מורה לכל מוסלמי להרוג כל יהודי בעולם. היא מצטטת את הפרוטוקולים של זקני ציון, הטוענים כי היהודים שולטים בעולם באמצעות האומות המאוחדות, שהיהודים אחראים לשתי מלחמות העולם ושהעולם כולו נשלט על ידי כסף יהודי"

    נו, התקדמות יפה לנאור. יש סיכוי שעד 2019 ילמד גם על תורת השלבים ומשם ההצטרפות אל הצל כזמר ליווי היא עניין של זמן צהוב. גרוסמן אייכה?

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      בעיית אובמה והאיסלם סבוכה. אבל קיימת.
      חלק מהימין המוטרף והמטורף בארה"ב
      עוד עוסק בכך בלי סוף. כללית לא מועיל
      לעסוק בכך זה פשוט נדוש לרוויה, לא
      סביר שיש עוד מה להוסיף, מי שמעוניין
      ייכנס לרשת. בודאי שיש דבר מה ביחסו
      לאיסלם. ראו נאומיו בארצות ערביות
      ומוסלמיות. בעצם למה לא? ראה קרטר
      ומשפחת בוש וגם ווילסון והנצרות.
      נמתין לכתביו ומעשיו בעוד שלוש שנים
      יהיה מעניין ואולי לישראלים לא נעים.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      אני מעריך שעכשיו כשסיים את תפקידו הציבורי יספר פרס בהתרגשות על אמו הערביה.

      אהבתי

  12. בגלל השבב הימני קוצוני אני סובל מצלצולים כשאני צופה בערוצי 10 ו-2 במיוחד בערבי שישי עם חרצופי הפאנל שבימי המלחמה הזויים וצבועים מתמיד. המטבח של איילה חסון מספק לשובך אלטרנטיבת אקטואליה שפויה. מנות פתיחה וקינוח, קצב ראוי בלי פרסומות וציקצוקים. פיתחתי סימפטיה להגיון הפשוט והטאקט שבו היא מנווטת את השידור. עדיין בוערת בה התשוקה למקצוע ומורגשת שליחות אמיתית (פרשת הרפז). תשוקה ושליחות תמיד עובדים עלי.

    אתמול התארח אלי אבידר (לשעבר הנציג בקטאר) ששיגר חימוש מונחה לעבר הממלכה:
    ניסתה לגייס אנשי סייבר ישראלייים.
    מממנת את רוב המגיבים שאחראים לטוקבקים האנטישמים והאנטי-ציונים.

    אייילה חסון בתגובה שחררה משום מקום פצצת JDAM במשקל טון:

    לא נעים לי להגיד ומבלי לנקוב בשמות, גם האמריקנים מחזיקים כל מיני לשעברים בצה"ל באופן כלכלי כדי שהם יתאימו את עצמם לעמדות האמריקניות. (מתלוצצת) – איזה ניסוח זהיר זה היה?

    אמיר בר שלום הוסיף סימון לייזר:

    שצצים כל פעם מובילי דעת קהל, שצצים בכל פעם שצריך כאן הגנה על העמדה האמריקאית ואמרתי הרבה כבר, לא?

    איילה צמצמה טווחים:

    בפאנל שלנו הם לא צצים.

    הקטע הרלוונטי מתחיל ב- 1:50:00.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מעניינת הקלות שבה אתה מאמין למה שאיילה חסון אמרה, ככה סתם, בלי ראיות, בלי שמות, אחרי שאתה פוסל כל עובדה שלא מתאימה להשקפת עולמך.

      אהבתי

    • הדס הגיב:

      אמירה פחדנית של איילה חסון ואמיר בר שלום.
      אם חסון ובר שלום יודעים על לשעברים בצה״ל שמייצגים את העמדה האמריקנית תמורת כסף אז ראוי שהם יחשפו את שמותיהם.
      כדאי גם להזכיר שבפרשת הרפז/אשכנזי חסון ובר שלום ליחכו לא מעט מפנכתו של אהוד ברק.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      היש חוק בעניין זה? האם זו פעילות אסורה?
      האם אין כאן עושי יחסי ציבור לארצות אחרות
      וארגונים פוליטיים בין לאומיים? האם סוכני
      חברות אמריקאיות אינם בין היתר סוכני השפעה
      אמריקאית ומעבירי מידע מכאן לשם וחזרה. על
      שיחות שלא לדיווח של שגרירים אמריקאים
      ואחרים עם מייצבי דעת ציבור נכתב בספרי
      זכרונות ממקדונלד ועד לואיס. האם זרימת
      המידע בשת"פ הצבאי, ששם מתחילים קשרים,
      היא תמיד שווה לשני הכיוונים? זה עולם
      אפלולי יותר אפור משחור או לבן.

      אהבתי

      • וַתִּקְרְבוּן אֵלַי, כֻּלְּכֶם, וַתֹּאמְרוּ נִשְׁלְחָה אֲנָשִׁים לְפָנֵינוּ, וְיַחְפְּרוּ-לָנוּ אֶת-הָאָרֶץ; וְיָשִׁבוּ אֹתָנוּ, דָּבָר–אֶת-הַדֶּרֶךְ אֲשֶׁר נַעֲלֶה-בָּהּ, וְאֵת הֶעָרִים אֲשֶׁר נָבֹא אֲלֵיהֶן.

        יש קו ברור בין תוכן שיווקי למאמר דיעה וקו עבה שבעתיים בין "אישיות" שמקדמת אינטרסים מסחריים לבין רמטכ"ל או אלוף בדימוס שמתייחס לבטחון המדינה וחיי אדם.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אתה צודק חוץ מאשר בעובי הקו שבכוונת מכוון מטושטש
          נמחק ומעוקם ואם צריך אפשר להביא שמות. אבל אתה
          צודק בלי התנייה בכך שכל הזמן צריכים לדון בעניין זה של
          פתיחות יתר של צה"ל בטחון המדינה וחיי אדם ולו רק משום ש
          הֲלוֹא אִם תֵּיטִיב שְׂאֵת וְאִם לֹא תֵיטִיב לַפֶּתַח חַטָּאת רֹבֵץ
          וְאֵלֶיךָ תְּשׁוּקָתוֹ וְאַתָּה תִּמְשָׁל בּוֹ .

          אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      יונתי בחגווי הסלע.
      "אני דתי, לא מאמין בתרבות המערבית"
      בתור דתי אתה מגיב די הרבה בשבת. האם עלינו להתייחס באותה רצינות גם לשאר הצהרותיך?
      שבוע טוב.

      אהבתי

  13. עובר אורח הגיב:

    פעם ראשונה מזה כמה שנים שאני שולח פעם שניה ועם בעלת הבית הסליחה

    זה חמק מהצנזורה של החמאס וזה קשור להרכב הקורבנות. תיאור עיתונאי סוף ההפוגה האחרונה. רחוב אחרי קרב רחוב . 12 הרוגים של החמאס.
    גם ביקורת על החמאס. לא "ישראל היום" לא ד"צ, הגארדיאן.

    http://www.theguardian.com/world/2014/aug/01/gaza-brief-normality-war-returns-ceasefire-broke-israel

    Many surrounding homes lay in ruins. An elderly woman, her face smeared with dust and ash, sobbed steadily beside one. Two mosques had been badly damaged. Dead donkeys lay putrefying in the road. Power lines snaked among mounds of broken glass on a scarred and pocked road. Local men searched broken concrete and twisted steel rods for belongings – and the remains of relatives. “There were a dozen of my cousins killed here. They were fighters with Hamas. Eleven of the bodies have been found. They haven’t found the last one yet,”
    Kafarna, who blamed Hamas for the war, said.

    עובדות פשוט עובדות. עיתונאי כמו פעם.

    אהבתי

  14. יניב הגיב:

    בן כספית אתמול בערוץ 10 אמר שהיום לא היה מתקיים מבצע אנטבה. והוא צודק: ההססנות, הפוליטיקה הפנימית והחיצונית, ההתפכחות מהחלום הציוני, החיילים שכבר לא נאיבים, העדר המנהיגות ותחושת התשישות הכללית. היום אף אחד לא היה מאשר את מבצע אנטבה.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      ואוסלו היה מתקיים?

      אהבתי

      • עקיבא הגיב:

        בטח שאוסלו לא היה מתקיים.
        היום אנחנו מקדשים את הסטטוס קוו. כי בלי סטטוס קוו איך נשמור על ההתנחלויות?
        אנחנו גם עושים מו"מ לשלום וגם מנסים למסמס אותו.
        אנחנו גם נלחמים בחמאס וגם מנסים לשמור עליו שחס וחלילה לא ייעלם.
        אנחנו גם בעד שתי מדינות וגם בונים יישובים במדינה העתידית השנייה.

        ולמדיניות האינפנטילית הזאת נגררנו על-ידי קבוצה דתית משיחית קיצונית לא גדולה (שאפילו רוב הדתיים דוחים אותה) שקידשה עבורינו את ההתנחלויות.

        .

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          אבות ההתנחלות, פרס ושרון, היו דתיים משיחיים?

          אהבתי

          • עקיבא הגיב:

            יאללה יאללה, חייל זקן, שנינו זקנים מספיק וראינו מספיק כדי לדעת את האמת.
            פרס תמך בגוש אמונים רק בגלל שרבין היה נגד.
            ושרון – זה סיפור ארוך.

            אבל בכל מקרה אתה צודק, יש גם שיקולים ביטחוניים.
            אני טוען שהשיקולים הביטחוניים נשכחו, שההתנחלויות נהיו אקסיומה, ושהאקסיומה הבלתי הגיונית הזאת היא מקור מרכזי לצרות שלנו.

            אהבתי

            • DD הגיב:

              השיקולים הבטחוניים לא היו נשכחים עם המתנחלים היו אנ״ש. זה הכל. אל תהיה נאיבי

              אהבתי

              • עקיבא הגיב:

                אני לא בטוח שהבנתי אותך, ואני לא בטוח שהבנת אותי.

                אהבתי

                • DD הגיב:

                  מה לא הבנת? אם המתנחלים היו מהמגזר הקיבוצניקי (״ארץ ישראל העובדת״) כמו שטבנקין, אלתרמן ומשה שמיר ציפו, האם יש לך ספק שמפעל ההתנחלויות היה הרבה יותר פופולרי? אנחנו פשוט לא מתחברים לציונות הדתית. בגלל הניכור האנושי קל לבטל את השיקולים הבטחוניים. לא שאני תומך בהתנחלויות, רק מדגיש למה ישראל המפאיניקית שינתה את טעמה לגבי ההתנחלויות. פרס הוא אבי אבות הטומאה.

                  אהבתי

                  • עקיבא הגיב:

                    1. המתנחלים הם המיגזר הכי מפונק בארץ.
                    2. אני חילוני, לא מאמין בהבטחה אלוהית. איזו עוד סיבה יש לי לתמוך בהתנחלות בתוך חברון, או בתוך אל-בירה, או מעבר לקווי האויב על חוף הים הנהדר של עזה?

                    אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      או מעבר לקווי האויב על חוף הים הנהדר של יפו

                      אהבתי

                    • עקיבא,
                      אני מזהה כשל סטיגמתי. במקום השורש נ.ח.ל שמפעיל את התנחלות, מתנחלים וכו' תחשוב במילים נרדפות מהשורש י.ש.ב – התיישבות, מתיישבים. נקודה נוספת היא מדינת ישראל וארץ ישראל, לוק:

                      1. המתיישבים הם המיגזר הכי מפונק בארץ.
                      2. אני דתי, לא מאמין בתרבות המערבית. איזו עוד סיבה יש לי לתמוך בהתיישבות בתל אביב?

                      אהבתי

                    • עקיבא הגיב:

                      עזוב אותך, זו התנצחות ריקה מתוכן.
                      אם תהיה ראש ממשלה אתה מוזמן להחליט שאין ערך להתיישבות בתל-אביב. אתה גם מוזמן לפנות בכוח את כל העיר. אני מציע לעיירות קרוואנים בעוטף עזה.

                      אהבתי

                    • אתה מתחמק ואין לי כוונה לוותר על אף תלמיד.
                      מה ההבדל בין התיישבות להתנחלות, במטותא?

                      אהבתי

                    • עקיבא הגיב:

                      נהיה צר פה

                      אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              אתה מתכוון להתנחלויות בעוטף עזה?

              אהבתי

      • אורן הגיב:

        נתפשר על ה' באייר, ונחתום את הבסטה.
        אבל למה להיות שליליים תמיד, גם אלטלנה לא היה קורה.

        אהבתי

  15. עובר אורח הגיב:

    "הארץ" "מוסף הארץ" השבוע.למאמר טוב על
    יחסי ערבים יהודים בישראל "קו השבר",חמישה
    כותבים הילו גלזר, נעמי דרום, שי פוגלמן ונטע
    אחיטוב.כולם מומחים,למה?אני הפשיסט הימני
    אכלתי, שלא כמנהגי, כשלוש פעמים בפרידיס.
    החומוס? אולי ממקופסה, הפיתות והיחס בסדר,
    הקפה מר.המחיר? רגיל.בכל זאת שלוש פעמים.
    לא הייתי יהודי יחיד,בכלל לא.לפי השיחות והכל
    לא כל היהודים שפגשתי שם קוראי "הארץ". גם
    המקומיים לא.
    סייד קשוא נסע לשיקגו. מצא אמריקה.לא יכלה
    מערכת "הארץ" לגייס ולו כותב ערבי מחליף,
    או אחד, גם לפי ה % , המגזר זה כ 20%
    הנה העובדות + שאלה אחת, מלבד דעה על
    החומוס שהיא דעה, אולי לא מבוססת. עכשיו
    בודאי תבוא ביקורת: עליונה,פטרונית,שליטה,
    יודעת כל,מלומדת וכ"ו וכ"ו. יש מי שתורם
    ויש פרשן נובר בהפרשות.

    אהבתי

    • מחוננת מישהי? הגיב:

      סייד קשוע, זה העובדה. אכלת שלש פעמים חומוס בפרידיס, כזב כלשהו, אבל נו אכלת חומוס, אתה מומחה. הבעיה שהתרומה שלך שלילית, כי אתה מפיץ כזבים ושגיאות על בסיס יומי. הבעיה שלך שהניגוד של המושגים כבוד/בושה שולט בחשיבתך לכן אינך מסוגל להשכיל מתיקוני טעויות, כי אתה עסוק מדי בכבודך הפגוע.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שיחקת איזה משחק אוגוסט מטופש ונגמר לך, אינפנטיל.
        אתה מאשים אותי בכזב ללא הוכחות ללא ידע. מה
        התרומה שלך אפס מאופס, כלום. טפיל הייתה וטפיל
        תשאר. גם כאן נכנסת ואתה רק מבקר ומנסה להגכיח
        באלטלנה, פרס ושטויות עבשות. מעולם לא הבאת
        מידע מקורי, ידע חדש, תובנה שלא הועתקה. דבר על
        כבוד, איזה תסביך עמוק גורם לך לחטט ולשוב ולחטט
        בעבודתם של אחרים וכבר עמדו על כך אחרים כאן.
        חולה אתה. מה גורם לך ולחפש דבר מה
        לחרטט עליו במעשה או כתב של אחרים, עוד פעם
        ושוב ושוב. גם עברית אינך יודע. מי מינה אותך
        למבקר ובודק של אחרים. ולמתבונן מהצד,
        אנא עבור במה שכתב האומלל היום בבלוג זה.
        שגעון של שליטה ויומרנות. מפקח על כל העולם
        מגנה ומשבח(מעט מאוד) את כולם ותרומה מקורית
        אפסית.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          קצת מוזר. בהארץ היתה כתבה ארוכה עם ראיונות ופרטים על מקרים ממקור ראשון, וגם נסיון לקבל הסברים. מעובר אורח קיבלנו שיבוש שם וסיפור על אכילת חומוס, ואגו פגוע תמידית. למה עורך כל כך דק.
          האם אתה חושב שמישהו מארבעת כותבי הכתבה היה מגיב לביקורת בפרץ קללות כמוך? בילדותיות כזאת של "הכל חוזר אליך".
          כנראה שההבדל הזה בידע,יכולת ותרבות היא הסיבה שהם כותבים בהארץ, ואתה פה לעומתם תורם קופי פייסט, וטעויות מביכות. קופי פייסט הופך אותך למקורי ולא טפיל. אתה משעשע כאשר אתה לא מתכוון.
          ובאמת בקשה נוספת, מספיק עם השפה הזאת, עברת את הגבול, מזמן.

          אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      את הגבול כאן תקבע רק אחת וולט. לא אתה.
      יש כאן רק בעל בית אחד והוא לא אתה.
      משתלט, מתנשא, טפיל אפסי תרום לבלוג
      העוסק במדייה ותקשורת נושאי מדיה ותקשורת
      משלך. בדיחות על פרס ואלטלנה ופינגווינים.
      היכן המדייה, התקשורות, בעיות היום, יהודים
      ערבים. אפילו קופי פייסט אינך מסוגל לתרום

      לע נ י י ן ע צ מ ו
      הנה חשפת עצמך סתם חסר ידע והבנה.
      בור ועם הארץ, קשה תפיסה, שחצן מתנשא.
      כתבה על ערבים ויהודים שכתבו אותה רק
      יהודים. זו הצדקנות של שוקן "הארץ" ואתה.
      אתה כל כך אטום לאחר שאינך מסוגל לקלוט
      את כאבו. צדקן מתנשא לגירסתך רק יהודים
      הם מומחים לכאב הערבי. אפס שכמוך.
      כל כך אופייני לצדקני תל-אביב. הרי כל
      כל ערבי שאני מכיר, ואני מכיר, מחייך בעצב
      או כעס על הצביעות של אנשי ה"דוקי".
      "הארץ" מדבר על הבעיתיות שביחסי יהודים
      וערבים כאשר הוא "הארץ"במעשיו הגובלים
      בהשפלה והתנשאות מדגים את הבעייה.
      והגאון המבקר אינו תופס כלל במה מדובר.
      כאמור אינך מסוגל לתפוס רעיון פשוט בודאי
      לא מסובך.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אני לא מתיימר לקבוע את הגבולות של ולווט. זה אורן מבקש ממך למתן מעט את השפה. אני מניח שגם האדם המגיב פה כעובר אורח הוא יהודי, אז על הבסיס הזה אתה לאי כול להציב את עצמך מעל הכתבים.
        כתבי הארץ לא כתבו דעה, הם ראיינו אנשים, ברובם ערבים. הם נתנו לתושבים להתבטא באופן ישיר. הם הם הביאו סיפורם של נפגעים מאלימות, אנשים אלמונים לרובנו, ולא רק אמנים מוכרים המקבלים איומים.
        זה מה שנקרא להביא את הקול הערבי מעל דפי הארץ. אני מקווה שגם הצליחו לאיית נכון את השמות. המעט הברור הזה הוא מעבר ליכולתך. אם אתה לא בטוח, תבדוק, לא מכובד לעוות שמות, מעיתונאי המביא חומר מקורי הדרישה הזאת היא המינימום שבמינימום.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שוב במקום להביא משהו מקורי מעניין משלך אתה
        נצמד נטפל מתעלק על האחר הפעם עלי. אכתוב
        ואשיב לכ"א כרצוני. לא טוב אל תתכתב, טפיל.
        א-ת-ה צבוע שכמותך מתחזה שכמותך שואל אם
        אני יהודי או ערבי? משחק משחק של משמר הגבול,
        בודק בנתב"ג לא שואל שאלות כאלו.אני אומר את
        דעתי, אפס. לא מייצג אף אחד לא שם עצמי מעל אף
        אחד שוטה מחרטט. שקרן עלוב. ודאי שכתבי הארץ
        כתבו כדעתם ודעתם והעורך השפיעה על כתיבתם
        או שתחרטט לי ברוב צביעותך על עיתונאי הארץ
        האוביקטיבים. שקרן בור שאינו מסוגל גם לאחר הסבר
        להבין את הזר, האחר.הפגיעה במיעוט היא גם ובייחוד
        מהזרה, הבדלה, התעלמות,סגרגציה. לדון על ערבים
        בעיתון שכביכול בא לריב את ריבם בלי להביא בין
        הדנים ולו ערבי אחד זו חוצפה גסות והתנשאות צדקנית.
        דרישה מעיתונאי? אני לא עיתונאי וכאן זה לא עיתון,
        שוב ספין חלקלק של טפיל. את הקול הערבי יביא ערבי.
        עצם הטפילות והיותך טפיל במהותך מונעת מטפיל
        להבין זאת. הנסיון העלוב של טפיל המתחזה
        לנאור להצדיק התעלמות גסה זו מרגישות מובנת של
        מיעוט מאפייינת טפיל שחצן ומתנשא. אבהיר לשוטה:
        את הקול היהודי משמיעים יהודים, אחת הבעיות
        הבסיסיות של "הארץ"ונאורים כמוך שיהודים מביאים
        גם את קול הערבי כאילו לערבי אין קול. טפיל
        כנראה לא מסוגל להבין בעיות כאלו שאולי קשורות
        בכבוד זו בושה וחרפה בעיני הטפילים שיש מי שמקפיד
        על כבודו. יש לי עוד חומר הנוגע בך. הטפילות
        ועקרות, התלות בפונדקאי, אובדן היכולת ליצור הן
        תופעה מורכבת ומעניינת נמשיך בפעם אחרת.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אני אעריך אם תביא דברים מעניינים. מספיר קישור יפה, ולא צריך קופי פייסט ארוך, להשאיר לקורא את הבחירה. גם לאנשים אחרים יש אינטרנט, וקוראים מהגארדיאן. אין צורך בתיווך שלך, וחוצפה לכנות את זה כחומר מקורי שלך. בנתיים התרומה המקורית שלך היא בעיקר בליכלוך הפה, ובנסיון אלים לדחוף דעה אחרת ע"י התקפים אלימים המכערים את הבלוג. אבקש שתשקול להתרכז בתרומה חיובית יותר לבלוג. בלי יומרות, זו שרשרת תגובות, המעדיפה הומור ושנינות, על רצינות יתר. מעט צניעות, אלו תגובות ולא מערכת בלוגים.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            תגובה לטיעון הברור על הגזענות
            האנטי-ערבית שלך לא קבלתי.
            בקיצור, גזען מתנשא היית ונשארת
            "אני אעריך" ? אינך יחיד כאן
            יש מי שמעריך את דברי ויש מי
            שמעריך את דבריך. אמשיך בשלי
            לחשוף את גזענותך הנחבאת
            בספינים חלקלקים.

            אהבתי

  16. פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

    כטנקיסט בדימוס וקורא ספרי הסטוריה להנאתי אני מוטרד בשאלה האם אמיר אורן או החייל הזקן שלנו פועלים נכון כאשר הם מבקרים בתקיפות כזו את בכירי צה״ל. הויכוחים בשאלה האם נפוליון היה מצביא גדול או לא עדיין לא הוכרעו. כיוצא בזה רומל, אייזנהאור, מונטגומרי, דיין ואלעזר, כל זאת לאחר שנכתבו עליהם לא מעט ספרים מלומדים. לדוגמה אומרים שמונטגומרי הצליח נפלא באל עלמיין ופחות בנורמנדי, או לפחות זה מה שראיתי באיזה ספר. ואחרים אמרו שבאל עלמיין זה לא היתה חוכמה כל כך גדולה כי רומל התקדם יותר מדי מזרחה בלי מים, דלק ותחמושת ולכן כל אחד היה יכול להביס אותו באל עלמיין.

    על אחת כמה וכמה כאשר המערכה עוד לא הסתיימה והמידע משדה הקרב מקוטע. למרות זאת פרשני הכורסה שלנו יודעים הכל והם בטוחים שגנץ לא יודע מהחיים שלו או, לחילופין, שהוא גאון.

    יש ויכוח שלא נגמר בדבר מלחמת 2005 בלבנון. כולנו ידענו שמראש הממשלה ושר הבטחון עד אחרון מפקדי המפקדי האוגדות כולם היו חלשים. למרות זאת מאז אותה מלחמה חיזבאללה לא מוכן להתמודד עם צה״ל ויתכן שאולמרט וכל השאר עשו לפחות כמה דברים נכונים. מה שמצביע על כך שאולי ביבי, יעלון וגנץ עשו פה ושם מהלכים טובים וראוי לחכות בכורסה, לא להגזים עם הבירה ולראות כיצד יפול דבר.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      איזה סלט. קודם כל אני מוחה על הצבתי ביחד עם אמיר אורן אבל להציב את מונגומרי ביחד עם רומל? מונטגומרי היה קצין כושל שכמעט הצליח להפסיד בקרב הגנה מול כח נחות ממנו (התו"ל של צבאות מודרניים דורש עדיפות של 3 ל1 לכח התוקף) עם קוןי אספקה בלתי אפשריים. הדוגמא של חיזבאללה לא רלוונטית. חיזבאללה לא תוקף מלבנון ממספר סיבות שאף אחת מהן לא קשורה לביצועים של צה"ל במלחמה. אם אתה מתפעל מרמטכ"ל שעושה הכל הפוך מהתו"ל שאותו לימדו פעם בצבאו אז מגיע לך לקרוא את אמיר אורן.

      אהבתי

      • שו שו הגיב:

        חייל זקן חביב אם אתה יודע למה החיזבאללה לא מתקיף למה אתה מסתיר זאת? ןהתול שלימדו פעם – הוא ירד מאלוהים? אין מצב לבדיקה ושינוי? ואמיר אורן – לא כתב מילה אחת של טעם בחייו? חיילים זקנים יכולים לסמסס סיסמאות ולחשוב שדי בכך? תמהתנינינו.

        אהבתי

      • פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

        ככה זה בחיים. מונטגומרי הכושל הביס את רומל המוכשר וגירש אותו מפאתי אלכסנדריה עד טוניסיה. כיוצא בזה אולמרט, בזכות הידע הצבאי שרכש ב״במחנה״, הצליח להביס את נסראללה כפי שהודה נסראללה בעצמו, כל זאת כאשר גדולי צה״ל של אותם זמנים עסקו בתירוצים והכנות לקראת ועדת החקירה. גם העיתונאי והפוליטיקאי טרוצקי, בלי ללמוד בשום אקדמיה צבאית, עמד בראש הצבא האדום וניצח את הרוסים הלבנים.

        או קי, אני מודה שאני לא יותר מדמגוג סוג ג', אבל בכל זאת כדאי להתמודד עם המציאות המסובכת. תורת לחימה זה לא הכל בחיים. נראה שביבי, יעלון וגנץ מסיימים את המערכה הזו ביחסית מעט נפגעים. החמאס הוכה כי העורף שלו הוכה מכה קשה ואף אכזרית. מורי ורבי החייל הותיק סבור שכדאי לכבוש את כל עזה, אבל הכשלונות של לבנון של 1982, אפגניסטאן ועיראק מרתיעים את ביבי וטוב שכך. גם הספונסור שלו אובמה מברך על כך והוא, אחרי הכל, הבוס האמיתי.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          תורת לחימה זה לא הכל בחיים זה החיים עצמם. תורת לחימה מונעת קורבנות חינם כמו הרוגי פצמ"רים בשטחי כינוס והיא קובעת את המחיר שמשלמים בלחימה. אולי זה נעלם מעיניך אבל אני התנגדתי לכל המהלך הקרקעי תחת הפיקוד הנוכחי. כיבוש הרצועה כמו כיבוש איו"ש הוא המהלך היחיד שיכול להבטיח בטחון אבל רק עם פיקוד ראוי. אולמרט ושותפו אטום המשקפת "נסראללה לא ישכח מי זה פרץ" קברו לחינם מעל 100 ישראלים. בקרוב תוכל להביע את הערצתך לאולמרט באמצעות משלו חבילות. מה זה חיים של כמה חיילים ואזרחים לעומת תו"ל השלום.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תודה, אני מודה על תובנה
          והארה לפעמים על תוכן

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תודה על תובנה והארה

          אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אל תשכח להודות לאשכנזי שעזר להמליך את גנץ במקום גלנט. כדי להקל עליו במלאכה זרק מצה"ל את שני מפקדי השדה הכי טובים שלו, צ'יקו תמיר ועימאד פארס, שניהם דעתנים עם היכרות מעמיקה של הזירה העזתית. ותודה לגנץ על מינוי השיבוט של אודי אדם, סמי תורג'מן.

      אהבתי

      • avi הגיב:

        זה פשוט לא יאמן איך כל מי שעשה משהו חיובי באמת בצבא בלחימה בעזה, או במתארים דומים, פשוט לא נמצא בזירה הזו, או שהוא מחוץ לצבא או שהוא באמן. לזה לא צריך תו"ל. פשוט צריך שכל ישר. העיקרון הפיטרי פשוט עושה שמות בצה"ל.

        אהבתי

      • עקיבא הגיב:

        במקום למנות גנרלים לפי ההופעות שלהם באולפני הטלוויזיה, אני מציע לפטר אותם, בדיעבד, לפי ההופעות.
        הראשון ברשימה שלי:
        איתן בן אליהו – פוטר מתפקיד מפקד חיל האוויר.

        אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    נראה לי שכדאי להתייחס להודעה הזו כמהימנה

    איך נראית לך המהימנות של הודעה מוקדמת של החמאס שבה פורסם שם השבוי לפני שפורסם על ידי דו"צ?

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      תודה

      אהבתי

    • ברטה הגיב:

      יש להם מקורות מידע משלהם. חשבת על זה?

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זו ההודעה האחרונה של הבריגדות ע"ש אל קאסם
      (זוכרים? נשר וכל זה). גם כאן כל אחד יכול להבין
      איך שהוא רוצה. בכל מקרה זה מצדיק חיפוש מתמשך
      ויסודי של צה"ל. לפי אמנות הצל"א, שבוצעו יחסית
      בנאמנות ע"י ירדן ומצרים בתקופות שונות, על השולט
      בשטח לאפשר חיפוש של צה"ל אחרי מתים ונעדרים.

      Hamas’ military wing issued a statement early Saturday, Aug. 2, claiming: “We have lost contact with the group of fighters that took part in the ambush [in which 2 soldiers were killed and 2nd Lt. Hadar Goldin, 23, went missing in Rafah Friday] and we believe that they were all killed in the [Israeli] bombardment. Assuming that they managed to seize the soldier during combat, we assess that he was also killed in the incident,”

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא ממש הייתי רוצה לצחוק, חז"ן, אבל מאחר שכובדת בכל כך הרבה כיבודים ובזנב מאמינים המודים לך, אין לי ברירה.
      חה.
      במהלך ההתפלפלות שלכם איבדתם את השכל הישר.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        עכשיו השכל הישר שלך אומר שהחמאס הוא דובר מהימן?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא. תתרכז. שבמקרה הזה התגובה הספציפית הזאת הייתה אמינה.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            בוודאי, הודעות החמאס בקשר לנפגעים אמינות תמיד כמו שמוכיח פרסום שמות הנפגעים שלו. הקריאה של הדס משפיעה עלייך.

            אהבתי

          • דריה פינתית הגיב:

            אין שום קשר (אפילו לא מקרי או רנדומלי) בין התגובה הזאת, או כל תגובה לצורך העניין, לבין אמינות.
            תמיד תמיד, ועוד תמיד, האמינות מותנית בצרכים האחרים ולא באמת או ברצון להיות אמינים.
            באותו זמן התאים להם להגיד שאינם יודעים ורק יכולים לשער ומאוד יתכן שאין להם מושג אבל מצד שני היתה הודעה מוקדמת יותר שלהם שציינה את שם החייל לפני שהשם שוחרר אצלנו.

            אהבתי

  18. גיא הגיב:

    לגבי התגובה של אובמה. עכשיו תראי את הסרטון שוב בידיעה שארה"ב חתמה על עסקת נשק עם קטאר שבועיים לפני המבצע. שימי לב איך התשובה שלו מקבלת נופך שונה לגמרי. 😯

    אהבתי

  19. מציצנית הגיב:

    המלצה ידידותית ללוחמים: אל תתראיינו לכתבי ידיעות. לא סימן לאריכות ימים.
    קריפי.
    http://m.ynet.co.il/Article.aspx?id=4552024

    אהבתי

  20. bigunia הגיב:

    ובלי קשר, שאלה בבקשה: דגל ישראל בוואלה! ליד הלוגו, זה חדש? זה לכבוד המבצע? לא כל כך מבקרת שם ופתאום שמתי לב. מתחבר יפה עם האג'נדה של ינון מגל

    אהבתי

    • זוכר הגיב:

      רעיון חמוד שזכור לי ש״רייטינג״ התחיל איתו בזמן הפיגועים הגדולים של האינתיפאדה השנייה. מה מותר יובל נתן ודבורית שרגל על ינון מגל?

      אהבתי

    • זוכר הגיב:

      בזמן מלחמת לבנון הראשונה סופר שהכתב דן סממה היה זה שלימד את החיילים את השיר

      רד אלינו אויירון
      קח אותנו ללבנון
      נלחם בשביל שרון
      ונחזור בתוך ארון

      היום זה

      אהבתי

    • יוסל'ה הגיב:

      זה מפריע לך, שאתר ישראלי העלה דגל ישראל ליד הלוגו שלו בימים אלו?

      אהבתי

      • עקיבא הגיב:

        זה בסדר גמור. כולנו פטריוטים וכולנו במלחמה.
        הבעיה במקרה הזה היא שנדמה שלא אתר העלה דגל ישראל, אלא דגל ישראל העלה אתר.
        וכשהאתר הוא כלי תקשורת – Iלא אתר משרד ההסברה, נניח – זה בעייתי.

        אהבתי

        • זוכר הגיב:

          מה אתה אומר על הטלויזיה הישראלית שהפכה לפתע פטריוטית כאשר הכיס כואב והיא מצפה לתמיכת הציבור בקיומו של הגוף המסורב והמושחת הזה? איפה הם היו כאשר הם עודדו מחלוקת ודמורליזציה במלחמת הלבנון הראשונה?

          אהבתי

          • עקיבא הגיב:

            אין לי בעיה עם פטריוטיות, בטח לא בזמן מלחמה, כל עוד כלי התקשורת והעיתונאים עושים את עבודתם.

            באשר למלחמת לבנון הראשונה, הזיכרון שלי אחר.
            שרנו את רד אלינו אווירון לפני שדן סממה הקליט את החיילים, והמחאה הגיעה מלמטה, מהחיילים ומהמשפחות שלהם, ולא מהתקשורת.
            היו אומנם שני כלי תקשורת שיצאו נגד המלחמה כמעט מהרגע הראשון (ואת בגין זה הטריף) אבל רשות השידור איננה אחת מהם.

            אהבתי

      • אורן הגיב:

        כלי תקשורת מרכזיים בארצות הברית הניפו דגלים, ופרסמו ידיעות שקריות מושתלות מטעם לקראת הפלישה לעירק.
        עדיף שעיתונאים יזכרו שהם עיתונאים, ולא מד"צי מורל לאומי הצועקים "כפיים".

        אהבתי

  21. bigunia הגיב:

    סליחה, "מאובחנים" זה על הספקטרום. מאובחנים במה? אני לא מיטיבת לכת בטרמינולוגיה של איבחונים רפואיים או ש"מאובחנים" זה ידע כללי בסיסי?

    אהבתי

  22. מציצנית הגיב:

    לרשף לוי שבעה ילדים, כולם מאובחנים.
    כלומר, על כולם ובעיקר על ילדיו הוא מדבר במופע שלו.

    אהבתי

  23. לחם הגיב:

    בשביל מה ערוץ 10 זקוקים לבן כספית בפאנל שלהם? היהירות, הזחיחות, ההבעה היודעת כל, ההתלהמות, למה אתם צריכים את זה? מצבכם לא קשה גם בלי זה?

    אהבתי

כתיבת תגובה