עוד ניסיון להפסקת אש

isra5.8.14yediot5.8.14

maariv5.8.14haaretz5.8.14

makor5.8.14hamvaser5.8.14

על צנזור שם המשפחה של סגן איתן

כפי שכבר הבהירו לי אתמול, אין שום קשר בין הצנזור העצמי של ידיעות לבין הצנזורה הצבאית. זו החלטה מערכתית בלבד. מתברר ששלשום התקשרו מידיעות לאביו של איתן, שמחה, ושוחחו איתו. האב ביקש לא לכתוב את שם המשפחה. העיתון מילא את הבקשה חסרת ההיגיון בנסיבות האלו, לא כתב את שם המשפחה, אבל הביא את כל מיליון הפרטים האחרים על אודות המשפחה, כולל שמות ההורים, מה שלא הקשה על מציאתם בתוך שנייה לכל מי שרצה בכך.
ואכן, סוזי פונד, אמו של סגן איתן, התראיינה אתמול בבוקר בגל"צ בשמה המלא, ואחר הצהריים התראיינו שני ההורים, סוזי ושמחה, אצל עודד בן-עמי בערוץ 2, וגם הוא הכריז על שמותיהם המלאים של מרואיניו. הבוקר עושה ידיעות פולואו לסיפור של עצמו ולחשיפה הגדולה של המשפחה עם הכותרת שכה חיכינו לה, "צוק איתן" בכפולת האמצע, ואיתן עדיין נשאר סגן איתן, כמו אתמול, בכל הכתבות בהן הוא מוזכר. זה סוג של היגיון העולה עד מאוד על יכולתי השכלית המצומצמת.

suzivesimha

ההורים גולדין

דני קושמרו ראיין את שמחה ולאה גולדין בעת השבעה. אף עין לא תישאר יבשה? indeed. ואני לא צינית.
בכפוף לתהיות שעלו בתגובות אתמול, על פי הבנתי, ההורים יודעים מה שאירע מחוץ למנהרה ובתוכה.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=6142acbcf02a7410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=0e9c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=b642acbcf02a7410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

חברים, ניצחנו. קרב קטן, פסיק, אבל בבקשה. כבודה של ד"ר לאה גולדין הושב.
leagoldin

הכותרות

עוד ניסיון להפסקת אש, וכל עיתון מנסח את הכוונות והתוכניות כפי הבנתו.
בהארץ שוויון: "ישראל והפלסטינים הסכימו…".
בישר"ה חד וחלק: "הפסקת אש" ("ישראל וחמאס קיבלו את ההצעה המצרית").
במעריב נתניהו הודיע לשריו: "נענים להפסקת אש".
ובידיעות: "עוד סיכוי להפסקת אש", תחינה וחשש.

הלקחים שצה"ל צריך להפיק לקראת המלחמה הבאה, עמוס הראל. שימו לב. המלחמה הבאה, משפט הנכתב בנון שלנטיות. אין ספק שתהיה. מה חשבתם.

חמאס לא הובס והארגון יישאר שליט הרצועה והפרטנר המרכזי לכל הסדרה עתידית, גם אם הדבר ייעשה רק בעקיפין. אם הפסקת האש תוביל לפריצת המצור על הרצועה, ייתכן שהמחיר הכבד ששילם חמאס ייחשב להקרבה מוצדקת, בראייתו. מבחן תוצאות המלחמה יהיה בטיב ההסדר שיושג בסופה ובאורך תקופת השקט בעקבותיה. כמעט בלתי אפשרי לחזות זאת מראש.

בישר"ה הכותרת היא מפי אלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן: השלמנו את הטיפול במנהרות.

אם חשקה נפשכם בדעתו של אליעזר מרום במעריב על סיום הלחימה. אל תבואו אלי בטענות.
עושה רושם שיוסי מלמן, עמיתו לעיתון, לא ממש מרוצה ממה שקורה.

טוב, למה להיות צבועים, מה אהוד ברק חייב לנו? הוא אזרח מהשורה, אז בשבוע שעבר הוא היה בגאנה, לחפש השקעות. ככה זה אנשים עשירים, לא נחים לרגע ומתמידים בחיפושים אחר זהב פרוויים. מה יש לו לתרום למאמץ המלחמתי?

מה (עוד) עושה 8200?

סוכנות האיסוף האלקטרוני (סיגינט) NSA הטילה על יחידה 8200 באמ״ן לספק לה מודיעין על ״סוגיות אסטרטגיות נבחרות ובמיוחד גורמי טרור בסיני״. פרטים אלה נכללים במזכר סודי ביותר של NSA מאפריל 2013, שמפרסם הבוקר באתר אינטרספט גלן גרינוולד, שותפו של אדוארד סנודן להפצת מסמכי המודיעין האמריקאי שנלקחו בידי סנודן לאחר עריקתו מפעילותו בשירות NSA (אמיר אורן, הארץ).

מפה מעודכנת חלקית של הנפגעים ברצועת עזה.
(תודה לאורן)

חמי שלו (הארץ): מי קורס?

ראשי חמאס, לדעת המומחים, במצב של קריסה צבאית ואולי גם מוראלית; תושבי עזה, על פי הדיווחים, על סף קריסה אנושית והומניטארית; וקברניטי ישראל, גם אם אינם מודעים או מודים בכך, קרובים מאוד לקריסה תדמיתית ודיפלומטית.

כל הקטע על הפגנת הטרקטוריסטים מ-2009, בה השתתף מוחמד ג'עביס, נהג הדחפור שנורה אתמול למוות בעת התקף אמוק, או פיגוע טרור, או תאונת דרכים סטדנרטית, כפי שאומרת משפחתו.
ג'עביס הרג את אברהם וואלעס, 29, אב לחמישה מחסידות תולדות אהרון.

אני מקווה שכמו שפרספקטיבה ביקר את עמירה הס על שלא הזכירה שום דבר מעבר למה שקרה לתושבי עזה בעקבות הפרת הפסקת האש (ואתמול הסברתי למה), ככה יבקרו את הקטע של דרור אידר, שלא מזכיר במילה את החורבן שנגרם בעקבות הפצצות צה"ל על האזור. אבל לא, הוא תוקף יובל דרור, שירד על ינון מגל הקמפייניסט.

מסביב לעולם

ברלינאים: ד"ר יופי תירוש תרצה היום בצהריים בבארד קולג' בעיר. היא תדבר על "המשבר הגיאו פוליטי במזה"ת ותצביע על מערכת היחסים הסמויה בין מעמד נשים ומיעוטים בישראל, פלסטין ורצועת עזה והאלימות הצבאית והסמלית ההיסטרית של קיץ 2014".

On August 5 2014, Bard College Berlin has the pleasure to welcome Dr. Yofi Tirosh, Senior Lecturer at the Tel Aviv University Faculty of Law, for a presentation and conversation on the theme "Who Cooked the Current Middle East Crisis (and Who is Going to do the Dishes)? A Human Rights Perspective."

שוביניזם

צפי סער נדרשה לקטע האחרון בדברי א.ב יהושע, "אשה שמחליטה לא להביא ילד זה סוג של נכות. סוג של אגואיזם, סוג של התחפרות בתפקיד הניצבת".
נו, ניצבת.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

 ג'ון בראון על שקרי דו"צ והתקשורת במבצע.

1. "חמאס מכריח את התושבים לעמוד על הגגות ולכן הם נהרגים". הטענה יוחסה להרג של 6 בני משפחת כווארע ושני אנשים נוספים ב-8.7 בשעה 14:30. לפי התחקיר המשפחה פינתה את הבית לאחר שיחת טלפון, אך החלה לחזור לאחר שטיל ה"הקש בגג" פגע בו. כנראה שחשבו בטעות שמדובר בזה שיועד להרוס את הבית, שכן מדובר בתחילת המבצע, לפני שנוהג "הקש בגג" הופעל פעמים רבות.
חיל האוויר טען כי ידע שבני המשפחה החלו לחזור אך לא הצליח להסיט את הטיל ממסלולו. בכל מקרה הטיעון הזה איבד משמעות לאחר שמאז צה"ל פגע בצורה דומה במשפחות נוספות ללא שום אזהרה דוגמת הרג 25 בני משפחת אבו ג'אמע ו-17 בני משפחת אל בטאש, כמו גם נוכח הפצצות נרחבות של אוכלוסיה אזרחית ברפיח ללא התרעות.
2. דובר צה"ל מיהר להצהיר כי ב-28.7 הייתה חדירה לנחל עוז דרך מנהרה, ובתקרית גן השלושה הצהיר כי לוחמי החמאס היו בדרך לגן ילדים במקום. בשני המקרים מדובר בשקר, *כל* החדירות כוונו לעבר חיילים ופתחי היציאה ומיקומי הקרבות היו רחוקים מהמקומות עליהם דיווח צה"ל. דוברת מועצת אשכול ביקשה לתקן את ההודעות אך הדבר לא קרה והם ממשיכים לדווח על פיגועים שנמנעו.

לעורכי mako ויוזמי הסקריר זו אולי בדיחה, אבל מאחר שהלך הרוח בישראל אינפנטילי בימים אלו, וזו מחמאה, כדי לא לומר אלים וגזעני, קוראי מאקו מתייחסים לסקריר הזה כאל אמיתי, כלומר, רובם מאחלים לאובמה אבולה ליומולדת. עכשיו, תחליפו את אובמה בנתניהו ופרסמו את הסקריר באתר ליברלי אירופי או אמריקאי, ותראו 95% מהתקשורת בישראל מתייצבת בקריאות "אנטישמים" ומלומדים שונים יספרו על התגברות האנטישמיות בעולם וילוו את דבריהם בתצלומים מהפגנות נגד ישראל ובחנויות של יהודים שזגוגיותיהם מנופצות.

http://app.bites.tv/web_widget.html?cid=89&aid=2013

משתכשכים בביצה

מה משותף ל:
גדעון אוקו, יונית לוי, דפנה ליאל, בן מיטלמן, קרן מרציאנו, אודי סגל, עמית סגל, גיא סודרי, סיון רהב, גיא רון, גאלעד שמחיובף, חיליק שריר, יאיר שרקי?
כולם בוגרי גל"צ שהשתבצו בערוץ 2. מה נזכרתי עכשיו?
בגלל עילי לוין, גם הוא מיהודה הימית, שיערוך את פגוש את העיתונות.
עם כל אהבתי לגל"צניקים, לא כדאי שערוץ 2 יגוון טיפל'ה במקורות הגיוס שלו?

רביב דרוקר: בין תוכנית תחקירים לריאליטי וכמה כל זה עולה.

בסופשבוע הביא היון את הציטוט הזה מאיילה חסון ביומן, שישי, בערוץ הראשון. דקה 1:52:10

חסון: "לא נעים לי להגיד… אממ… מבלי לנקוב בשמות… גם האמריקנים, מחזיקים כל מיני 'לשעברים' בצה"ל, באופן כלכלי, כדי שהם יתאימו את עצמם לעמדות האמריקניות. איזה ניסוח זהיר זה היה?"
אמיר בר שלום: "מובילי דעת קהל, שצצים בכל פעם שצריך כאן הגנה על העמדה האמריקאית. ואמרתי הרבה כבר, לא?"
חסון: "בפאנל שלנו הם לא צצים".

ממתינים לשמות, גברתי המגישה. מה זה לא נעים לך? לא נעים לך, אז אל תדברי.
את לא איזה בלוגרית נידחת, כן? את לא יכולה להטיל פצצה וללכת.

יש עורכים בבית?

מילא, שהחובש הנסער נכשל בלשונו, אבל למה לא לערוך את מה שאמר?
(ישר"ה)
moto

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

שאול אמסטרדמסקי: הדילמה הכלכלית של נתניהו.

קחו 8 מיליארד שקל וחלקו אותם למשרדי הממשלה השונים, תחת ההנחה שמערכת הביטחון מקבלת את כל ה-8 מיליארד שקל (וצריכה לפחות עוד 2 מיליארד שקל מעבר לכך). כמה נשאר למשרדי הממשלה האחרים?
החלק העגום בתיאור הזה הוא שכך, בערך, הולך להיראות הדיון התקציבי שייערך בלשכת ראש הממשלה מיד אחרי שהמלחמה בעזה תסתיים. וכל יום לחימה נוסף מסבך את התמונה הזו עוד יותר. זה לא שהאתגר התקציבי הזה גדול מדי על הממשלה – הוא לא. לרשות הממשלה עומדים כמה פתרונות יצירתיים בשביל לעקוף את הבעיה הזו. אבל זה כל מה שהם יהיו – פתרונות עוקפים בלבד. הם לא יפתרו את הבעיה: מתן תוספות לביטחון על חשבון השירותים הציבוריים האזרחיים.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג, ותיקים כחדשים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

100 תגובות על עוד ניסיון להפסקת אש

  1. eli הגיב:

    רק בשביל חייל זקן שווה לקרוא כאן.
    לא שום דבר אחר.

    אהבתי

  2. velvet הגיב:

    והאם יש משמעות?

    אהבתי

  3. אורן הגיב:

    למה התכוון בן החסות כשניפק את המושג "ארצות האבולה"?

    אהבתי

  4. בן זיגייר הגיב:

    מי העלים את אורי משגב?

    אהבתי

  5. עובר אורח הגיב:

    רציתי שמות ומודל למפלת המידע הישראלית אז הנה מחקר
    קטן מוקדש בענווה לגדול מני, לשועלן
    http://www.dailydot.com/politics/israel-gaza-kidnap-false-inaccurate/
    והנה עוד אחד באותו עניין
    http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2014/Jul-26/265229-hamas-not-complicit-in-teens-kidnap-israeli-police.ashx#axzz39XZCOygE
    ויש עוד הרבה, זה חשוב ושווה היה שייכתב.
    ב 26 ליולי איזה מיקי רוזנטל אחד דובר המשטרע אמר ל BBC שהחוטפים
    והרוצחים היו תא נפרד בלי קשר למפקדת החמאס או משהו כזה. ובכל
    העיותנים האנגליים ואחרים נכתב שהוא אמר שלחמאס אין קשר לחטיפה ולרצח. כלומר ביטל את הסיבה למלחמה הנוכחית. אני לא יודע מה הוא יודע, לכתוב? לקרוא? להתלבש לבד? כמה זה 2+2 אבל לדבר לעיתונות חו"ל ואאאאו ואאאוו. מה אני יודע? שהם קשורים לחמאס ועד לרגע זה לא נתפסו. מה שאומר שיש שם רשת שלישראל אין שום ידע עליה. לא ברור לי מי יקבל התקפת לב או התפרצות שלבקת חורקת אם פתאום יצוצו בקאטאר או תורכיה או בנורווגיה. נושא לחשוב בו כשמספרים את אגדות המודיעין הישראלי. אני עוד יודע שלמשטרעת ישראל אין אפס קצה זנב שבב מידע על הפיצוצים האחרונים בפ"ת ובכלל יותר קל להוציא צב מהשריון מלנסות להוציא שוטער בפ"ת ממשרדו. מה ידע על החמאס מי שלא יודע כלום על פ"ת??. למדתי בימים האחרונים שהידע של ישראל על החמאס קטוע, חלקי, מעורפל וזה טבעי, ארגון חשאי שמקפיד על מידור סודיות ואי פטפוט. איני יודע את שיטות הבחינה לקידום במשטרעת ישראל ביחס לחמאס. אבל לדעתי בסוליה של הקפקפ של עוזר המשרת של הקהוונג'י של דייף יש יותר שכל מבראש של מיקי וזה אומר סוליה דקה מאוד. ברור לי, בעל ידע אפסי בשושו, שאף אחד לא יודע כלום על הקשרים של החוטפים-רוצחים. אולי כשייתפסו וייפגשו עם גורג' נדע. מה שייקח לג'ורג' שבוע עושים בגואטנמו ביום לכל היותר יומיים אבל זה נושא מעניין אחר. בקיוצר המיקי קיקי הדובר לא יודע על מה הוא מדבר ומה שהוא יודע לא שווה דיבור ופשוט גורם נזק למדינת ישראל. מי יקרא למיקי זה ייתן לו קרטון לארוז ירשה לו לתת נשיקה אחרונה על הלחי של חפצי השוטרת וישלח אותו הבייתה. גיחי גיחי אבל השוטער השוטה באמת גרם נזק ובאמת צריך להענש. מי יקדם דבר חשוב כזה?

    אהבתי

    • avi הגיב:

      מיקי רוזנפלד, לא רוזנטל. מסתבר שמה שהכשיר את גאון יחסי הציבור הזה לעשות את מה שהוא עושה הוא שירות של שמונה שנים בימ"מ לפני כן. בדיוק הרקע והניסיון הנחוצים לתפקיד שכזה. ..ככה זה שבמשטרה מחלקים פרסים ומקדמים אנשים לפי הצטיינות בדברים שאין להם שום קשר לתפקיד. הם מקבלים את הפרס וכולנו משלמים את החשבון.

      אהבתי

  6. אהרון הגיב:

    אני מציע לדני קושמרו שאת הראיון הבא עם משפחה שכולה יעשה כבר בבית הקברות, לפני הקבר הפתוח, לפני הורדת הארון. שאלה ראשונה: מה אתם מרגישים עכשיו? שאלה שנייה: אולי תתארו לנו מה קורה עכשיו.
    שאלה שלישית: חשבתם שזה יקרה לכם? שאלה רביעית: יש משהו שאתם רוצים להגיד עכשיו לעם ישראל? וההמשך ידוע. מי שיודע פולנית, יודע בדיוק מה פירוש המילה קושמאר בפולנית. זה היה בדיקו הראיון הזה.

    אהבתי

  7. דעה אנגלית הגיב:

    פט קונדל על צביעות.

    אהבתי

  8. נירית הגיב:

    המלצת קריאה: מחקר מעניין על התנהלות החדשות והרשתות החברתיות במבצע צוק איתן

    Israel, Gaza, War & Data

    בתגובה הזו על המחקר:

    There is only one major news site that both pro-Israelis and pro-Palestinians read

    מודגש תפקידו של עיתון הארץ

    אהבתי

  9. V בתור קולגה לשעבר ואולי חברות משותפת בתא העיתונאיות, ודאי יש לך דרך לברר עם איילה חסון (כפרה עליה) במה הדברים אמורים. העם ראה את הקולות וכדאי שתרדי עם תשובות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא קולגה לשעבר.
      הצגתי שאלה בבלוג, זה מספיק.
      תקרא-תקרא.
      לא תקרא-לא תקרא.
      תקרא ולא תרצה להגיב – מה לעשות.

      אהבתי

      • הדס הגיב:

        יתכן שהמידע הזה הוא תוצר של חקירת פרשת הרפז/אשכנזי ויש ברשותה של חסון עוד מידע שטרם נחשף אודות התנהלותם של קצינים בכירים שהתבצעה האזנה לשיחות הטלפון שלהם במסגרת חקירת הפרשה

        אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    V, אולי את יודעת לאן נעלם העיתונאי המעולה שלומי אלדר?

    אהבתי

  11. י-ש-ר-א-ל י-ש-ר-א-ל הגיב:

    64

    אהבתי

  12. avi הגיב:

    בהמשך להמלצות המצוינות של חזן לגבי השיפורים הנדרשים במערכת הביטחון, נדמה לי שהפעם משום מה נזנחה לחלוטין הזירה התקשורתית. כאילו צה"ל ושאר הגופים פשוט הרימו ידיים ונכנעו.
    צה"ל משרד החוץ ובכלל מדינת ישראל צריכים להשתפר בצעדי ענק בכל הקשור להסברת החוץ. למרות עבודה טובה בסטנדרטים ישראליים, שנעשתה בשנים האחרונות הפער בין הרצוי והמצוי מתרחב כל הזמן ובתנאים כאלו גם בעתיד צה"ל לא יוכל לממש את היתרון הצבאי שיש לו על הנייר.

    מיליארדי הדולרים שיושקעו בצבא ללא הלימה כל שהיא בשטח ההסברה, מסרסים ויסרסו בסופו של דבר גם את הצבא האיכותי ביותר.
    ללא מרחב לגיטימציה תקשורתי, מרחב הפעולה העתידי של צה"ל יצטמצם יותר ויותר ואיתו גם מרחב התמרון הצבאי שלו.
    עם כל הכבוד לדובר צה"ל לדוגמא שעשה עבודה לא רעה בזירה התקשורתית בישראל, בעולם הרחב התוצאה היא כישלון מהדהד.
    יש גבול ליכולותיו המקצועיות של יוצא חיל ההנדסה. הוא פשוט לא יודע וגם לא מכיר את התנהלות התקשורת בעולם.

    נדרשת רביזיה מוחלטת הן בכספים המושקעים בגופים אלו, בהיקף כוח האדם באיכותו ובהכשרתו למציאות בשטח. היקף הכספים המוקדשים לכך כיום והיקף כוח האדם המוקדשים למשימה הם כאלו המבטיחים כשלון עתידי, גם בשדה הקרב עצמו.

    דרושה תוכנית עבודה, שיטות עבודה חדשות שיאפשרו לצה"ל להיכנס למאה ה-21 ולהגיב תקשורתית ובזמן אמת.
    חוסר ההבנה של כלל הגופים שלנו, כולל דובר צה"ל עצמו של הקונטקסט התקשורתי שבתוכו הם פועלים והתוצרים הנדרשים ממנו הם חריפים וקשים.

    כך לדוגמא צה"ל צריך למפות עבור עצמו מראש את כל התקשורת הבין לאומית העובדת בישראל לפי שורה של קריטריונים. החל מארץ מוצא של העיתון, גודלו, תפוצתו, השפעתו, נטיות העיתון הכותבים עד לרמת הכתב הבודד ולפי שורה של של קריטריונים נוספים ולעבוד באופן שיטתי ומסודר.

    כך צריכה לשקוע לדוגמא ההבנה אצל כל עובדים מול אמצעי תקשורת שבעיתון אין ואקום. גם כשאין חדשות וגם כשיש חדשות כמות העמודים המוקדשים לכך תהיה לעולם כמעט זהה. לתובנה הזו יש מספר נגזרות וחלקם הופכיות. יכולת ההכלה של העיתון היא מוגבלת אך מצד שני הרעב שלו הוא קונסיסטנטי.

    מי שמכיר לדוגמא ופתח היום את הניו יורק טיימס, ראה את כתבת התחקיר שלו על המתרחש בעזה. זה היה רק עניין של זמן עד שכתבה מסוג זה תופיע, קשה לבטל את הניו- יורק טיימס, עיתון שמהווה נקודת הכובד של העיתונות המערבית בוודאי בארה"ב ברמת האיכות ובקביעת הטון. דסק החוץ הנרחב שלו הוא אחד מספקי פרס הפוליצר הקבועים של העיתון ובהתאם לכך גודל הכיסוי התקשורתי שלו וכמות הכתבים המוקצית לכך. כל זה די ידוע, אך משום מה לא לצה"ל.

    דובר צה"ל שמסתפק בתשובות לקוניות וכלליות שעוברות טוב בעיתונות בישראל, במקרים של ארועים שנויים במחלוקת ובתשובות בנוסח "הנושא ייבדק ויטופל" וכדומה חייב להבין שתשובות כאלו אינן לגיטימיות בעולם. את התשובה שהוא לא מספק ימלא העיתון בעצמו ממקורותיו, אף עורך בעולם לא יחכה יותר מ12/24 שעות שדובר צה"ל יתעורר, ואלו למרבה ההפתעה הם תושבי המקום.

    כך למשל בעמוד הראשון מהיום מסתבר שדובר צה"ל הלא מאוד אינטליגנטי ענה לשאלות, בנוגע לפצצה/ות שנפלו על מקלט של האום בג'בלייה, שכיכבו בעמוד הראשון של העיתון, בתשובה ש"פלסטינים ירו 200 יארד מהמקום" אמר נדם ולא יסף. יכול להיות שזה נכון ויכול להיות שלא. את ההסבר המורחב יותר והציורי הוסיפו הפלסטינים שנתנו את הגרסה המלאה שלהם וכתבי העיתון שציטטו אותם בהרחבה.

    אם יש קורא אחד של הטיימס שהוא לא ישראלי או יהודי שאחרי הכתבה הזו באמת מאמין לישראל מגיע לו פרס. לכל השאר אין ברירה אלא להאמין לנראטיב הפלסטיני. מעבר לכך בהמשך העיתון ממשיך לתאר איך שאלותיו הספציפיות פשוט לא נענו ע"י דובר צה"ל או שנענו באופן חלקי מאוד ועל מאמציו לספק תשובות שלאלות שהוא שואל. כל קורא בעולם מוזמן להסיק מההשתלשלות הזו את המסקנות לבד.

    האמת שמאוד כדאי שגם דובר צה"ל היה מסיק מסקנות. גם לחלטורה היה צריך להיות גבול.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      צודק, שמות של אחראיים בבקשה.

      אהבתי

      • הכתובת עמומה והדיירים מתחלפים. כמו בחברות עוקץ ותרמית, מתכון עתיק לביזור אחריות ואשמה. הראש הנוכחי כנראה מעדיף משיקולים שונים להשמר משינוי סטאטוס ונבירה בבלאגן ואולי נוח לו לבלוט בהעדר דוברים מנוסים ורהוטים ממנו באנגלית. ישנו שיפור מהותי בתחום הרשתות החברתיות אבל אבי צודק בנקודה זו. הפער בין המצוי לנדרש מתרחב והדבר משפיע על ביצועי הצבא. בניגוד לאבי אני חושב שהסברה לא צריכה להתנהל ע"י הצבא. הצבא צריך לעמוד בדרישות המקצועיות ולפעול מול גוף ההסברה ופחות להסביר.

        אהבתי

        • avi הגיב:

          לא, אני לא חושב שההסברה צריכה להתנהל ע"י הצבא. כל אחד צריך לעשות את המוטל עליו בגזרתו וצריך שתהיה חלוקת אחריות ברורה וקו אחיד בין כל גופים. מטבע הדברים בגלל המלחמה האחרונה והדוגמא של הכתבה מהטיימס, הצבא הוא במוקד של התגובה שלי. אי אפשר להרחיב כאן יותר מידי בגלל שיקולי מקום אבל גם משרד החוץ פשוט לא מתפקד ולא בגלל שהוא לא רוצה. הקונסוליות והשגריריות ברחבי העולם כמעט ולא רלוונטיות בכל הנוגע להסברה, לא שהם לא מנסות . אין תקציב רציני לפעולות בנוגע להסברה בשגריריות והקונסוליות וגם אין כוח אדם מתאים וייעודי בנושא הזה, בטח שאין יכולת לשכור משרדים מקומיים שיכולים לעזור בפעילות מתאימה. נכון להיום אסטרטגיית ההסברה של ישראל בעולם היא בר רפאלי. אפילו עליה זה גדול.

          אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      וחוץ מה"צודק". מי שסידר את הילדה שוכבת
      ליד חללי החמאס לא נראה כמו נציג של משרד
      החוץ של החמאס. דובר צה"ל אינו יכול לעשות
      הכל. משהו בסיסי מפורק בפטפטת הענקית הזו
      בכל מקום. וזה פשוט מסוכן. החל בימין וכלה
      בשמאל כולם מדברים. אם יש פעילות ישראלית
      בתגובות לעיתונים משפיעים והיא אכן ישנה היא
      אפסית ביחס לצד השני בכל השפות בכל העולם
      בספרדית זה ממש קיצוני. איך זה שבין מאות
      העיתונאים המסתובבים בעזה אין את מי שצריך
      להיות שם ולצלם ולצלם ולצלם. להרגשתי
      זה כמו בלבנון, שם כל עיתונאי זר מטופל 24
      7 יש תיקים מחקר בחו"ל וכ"ו. צריך על זה
      לדבר. כאמור כאן המפלה מוחלטת. וכמובן,
      מעשים מטופשים רצחניים ורעים קשה להסוות
      בפטפטת, אבל החמאס מצליח. יש מה לתקן.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      הקישור של נירית נותן את התשובה לאבי. ההסברה של ישראל קיימת ולעתים אינטנסיבית. הבעיה שהיא קיימת בתעלה צדדית של הימין ולעתים אף ימין קיצוני. אבי מערב את דובר צה"ל בנושא ההסברה, זו לא ממש טעות, כי לצערנו גם דובר צה"ל מתבלבל לפעמים בהגדרות. הטוויטרים באנגלית של גורמים רשמיים הם חלק ממעגל של בלוגספרה ימנית שכלל לא פונה אל הקו המרכזי.
      ההסברה מצליחה מאד בציבור הישראלי, וכנראה זה שורש הבעיה, מלכתחילה זו המטרה האמיתית שלה ( כולל מרדף אחרי ישראלים בחו"ל המביעים דעה אחרת). ועוד גרוע מכך מביאה את הרע מהבלוגספרה הקיצונית. מארה"ב מקבלים את חוסיין אובמה המוסלמי ומגיע לאיחולי מחלה. מאירופה ומארה"ב העסוק האינטסבי בקישור של עבירות פליליות למוצא וגזע. קישור כל ידיעה חדשותית להכללות כלליות לגבי קבוצה. אחד המאפיינים הברורים של גזענות.
      בקיצור בשביל להצליח הדוברים הרשמיים צריכים לחשוב "הארץ" (לא ממש גדעון לוי ועמירה הס אבל מידע ופניה גבוהה).
      אם כל יעזור אפשר לפנות לבעלי נסיון בתחום כמו ארנון מילצ'ן או להציג את הישגי ישראל בתחומים כמו הייטק ופרשנות צבאית.

      אהבתי

  13. שחר הגיב:

    בין החבר'ה שעברו את גל"ץ בדרך לערוץ 2 – אלעד שמחיוף (ולא גלעד שמחיוב).

    אהבתי

  14. חוטהשני הגיב:

    בנוגע ל'צנזור' שם המשפחה – לדעתי זה נובע מכך שהמשפחה לא רצתה להפוך להיות מפורסמת…

    לדעתי בגלל 'זכות הציבור לדעת' שהתשקורת כל כך דוגלת בה הפכנו להיות חברה של מציצנים בצורה קצת מוגזמת…

    מה עם הפרטיות של האנשים ???

    אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      טיעון קצת בעייתי, מכיון שהמשפחה הלכה להתראיין בגל"צ וערוץ 2, מחוייכת ומנדבת פרטים רבים.

      אהבתי

      • חוטהשני הגיב:

        האם הם הלכו מייד ?? :-0
        הרי אפילו דרורית ציינה שזה היה כעבור כמה ימים…

        אז די ברור שאחרי שהתשקורת דאגה לחשוף את שמם, את מקום מגוריהם ועוד – המשפחה הבינה שרע לא יצא גם מהראיונות…

        וזה עדיין לא אומר שמה שעשו אותם עיתונאים 'צמאי דם' הגיוני ונכון…

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא כעבור ימים. באותו בוקר בו התפרסמה הכתבה. זה היה אתמול בבוקר, כמאמר המערכון המפורסם.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            אני חושב שדרורית היתה עושה עבודה טובה יותר כוולווט. פחות שמאלנית ויותר מאוזנת. לא מתיימרת להבין בנושאים צבאיים. חושפת את המקורות הכספיים והארגוניים מחו"ל הפועלים דרך נציגיהם בתקשורת. דרורית היתה מנומסת יותר, והנסיון שלה בגידול ארבעת ילדיה, ושליחתם לשרות קרבי, היה מסייע לה לראות את המציאות האמיתית של ישראל.

            אהבתי

          • חוטהשני הגיב:

            אני מצטטת מדבריך….

            בין הצנזור העצמי של ידיעות לבין הצנזורה הצבאית. זו החלטה מערכתית בלבד. מתברר ששלשום התקשרו מידיעות לאביו של איתן, שמחה, ושוחחו איתו. האב ביקש לא לכתוב את שם המשפחה. העיתון מילא את הבקשה…,
            ואכן, סוזי פונד, אמו של סגן איתן, התראיינה אתמול בבוקר בגל”צ בשמה המלא, ואחר הצהריים התראיינו שני ההורים, סוזי ושמחה, אצל עודד בן-עמי בערוץ 2, וגם הוא הכריז על שמותיהם המלאים של מרואיניו….

            ואני עדיין לא מבינה מדוע חשוב לפרסם את שם המשפחה- פרטים מזהים ועוד…
            במה זה טוב ???

            אהבתי

            • חוטהשני הגיב:

              אגב עוד משהו…
              בנוגע לצנזור – לא זוכרת בדיוק ממתי אבל לפני מס' שנים הצנזור הצבאי נתן הוראה האוסרת פרסום שם מלא של מפקדים בחילות השדרה…

              אהבתי

            • velvet הגיב:

              נכון. ככה עובד עיתון מודפס:
              ביום ראשון הכתב מראיין, ביום שני הכתבה מופיעה בדפוס. זה די פשוט.
              אסביר לך שוב: בבוקר פרסום השער עם איתן, שעתיים לערך מהפרסום, כבר התראיינה אמא שלו בשמה המלא. אחר הצהריים התראיינו אמא ואבא בשמם המלא.
              חוזרת, למניעת אי הבנות: ביום פרסום הכתבה שניהם התראיינו.
              הכתבה הייתה מלאה בכל הפרטים שלהם.
              אי אפשר לכסות טפח ולגלות שמונה מאות. ברור?
              בעניין שמי, הרי שהוא דבורית. ב-ב'.
              דבורית: משפחה של דבורים שחיה בכוורת אחת.
              דרורית: הנקבה של הדרור.

              אהבתי

  15. אוראל הגיב:

    את בטח מתכוונת לאלעד שמחיוף מחדשות ערוץ 2.

    אהבתי

  16. ג'פרי גולדברג (TheAtlantic) על רוג'ר כהן ( NYTׂ) עמוס עוז וסיקור התקשורת.

    בואו בהמוניכם, הכניסה חינם.

    אהבתי

  17. העורכים מפרסמים נתונים שארגוני הסיוע (*) מגישים ומסתירים את הליקוי המובנה בתהליך.

    הבסיס העובדתי לאשמה מיוצר ע"י ארגוני קיבוע ישראלים שנעזרים בקבלני דיווח מקומיים (קראתם נכון) שזאת פרנסתם. לקבלני הדיווח המקומיים אין יכולת ניטור ריכוז ואימות שמכסה 24/7 או את החופש לדווח נתונים כראות עיניהם. הם תלויים בדיווחים שמספק החמאס ומוגבלים מחשש לחייהם.

    זה הזמן להבין את האקוסיסטם שמייצר את העיוות והסילוף שמגיע ל BBC הארץ וה CNN.

    – העורכים מקבלים בחינם תוכן מארגון קיבוע.(נתונים).
    – בתמורה ארגון הקיבוע זוכה לחשיפה ומוניטין. (תרומות)
    – הארגון פועל דרך קבלני משנה (שכר מהתרומות.)
    – הנתונים שהקבלנים מעבירים מסופקים ע"י החמאס (גיוס דעת קהל)
    – החמאס רוצח עוד יהודים. (תרומות מאיראן וצה"ל מסורס )

    מכיוון שאין אף גוף תקשורת שיכול להצליב את נתוני ההרוגים מעזה ארגוני הסיוע יכולים להמשיך ולסייע לחמאס באין מפריע.

    אהבתי

  18. עוד.ד הגיב:

    לגבי מאקו ואובאמה – שווה פרוייקט שלם, על איך כלי התקשורת "משחקים" עם הצרכנים שלהם, ומרימים להם להנחתה. בסוף היום, מאקו סופרים את הטראפיק והכסף שיוצא להם מזה, אנחנו נשארים עם מאקו וטמקא ועוד מפיקי זבל למניהם, ומי שרוצה לקרוא עיתון שמכבד אותו נאלץ להשאר עם הארץ או עם וולוט.

    אהבתי

  19. חייל זקן הגיב:

    יקיר "הארץ", פיטר ביינרט, במאמר ש"הארץ" לא ימהר לפרסם:
    מה היית עושה לו החמאס תקף אותך?

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זו ההפגנה בניו-יורק כמעט מתחת
      למשרדו "פלסטין אחת מהים לנהר"
      לא יהודי או יהודיה אחת צעדו עם
      הפלקט הזה ביד. צריך להזהר בזמן.

      אהבתי

  20. קפטן, תחזיק חזק הגיב:

    וואלה! תרבות ובידור
    4 שעות ·
    האוזניים ניצלו. ברגע האחרון: להקת מגהדת' ביטלה את הופעתה בישראל
    http://e.walla.co.il/?w=/272/2772591

    אהבתי

  21. עומר מן הגיב:

    צה"ל חשף חוברת הדרכה של החמאס על שימוש באזרחים כמגינים אנושיים וניצול המוסריות של צה"ל בלחימה נגדו.
    משום מה מצאתי איזכור לזה רק באתר ערוץ 7, ולא באתרי חדשות אחרים. תקנו אותי אם אני טועה.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      עומר, תודה. אבל זה נגמר ב"ישראל היום" ועוד כמה
      בלוגים בעברית ובלוגים מטורפים בשפות אחרות.
      כל העסק חסר שכל וחסר אחריות. כאן בבלוג הזה
      כתב איש חכם את המילה "דרזדן" מחר אוי אתמול
      זה יהיה מרוח בעיתונים רציניים: "בבלוגים בישראל
      הוצע ….". וזה אצל וולוט. שוט ברשת וראה.
      רק ביציאה לרחוב עיתונאי זר יכול לרשום ולהקליט
      תוך דקות"מוות לערבים"מוות ליהודים""ישראל
      רוצחת"..להשמיד..להקים מדינה דו.. וזה בכל
      השפות בעולם,היכן יש עוד תופעה כזו.בעזה
      מעל מאתיים עיתונאים זרים.לשתות לאכול לישון
      לבלות בתל-אביב ומשם למכור נייר עיתון. זו
      קומבינציה הרסנית שאין כמותה.מוכרים סבל,
      יסורים, מוות מבלים כמו מלך. סוריה?עירק?
      אפגינסטאן? סומלי?ארצות האבולה. מסוכן,
      קשה ורק שפה אחת. רק ערבית. מה עשו
      לעיתונאית זרה בקהיר שמעת? עיתונאיים
      צילמו תושבי שדרות צופים בעזה ופרסמו
      לגנאי בכל העולם. בעזה לא צולם רובה ודאי
      לא טיל. אלו עובדות, איני יודע מה עושים
      אבל על עובדות אלו צריך לדבר.
      יוצאים למלחמה: בישיבת ממשלה
      אנשים מציגים ראייה משטח אחריותם בריאות,
      כלכלה,חקלאות,תחבורה ומיעצים מה לעשות.
      שר חוץ צריך להציג איך נראים דברים מהחוץ.
      מבקרים את צה"ל, בסדר. ביחסי חוץ כשלונו
      של ליברמן וזה שמינה אותו זה אינו כשלון זו
      מפלה מוחלטת. גם על זה צריך לדבר.
      ולדאבוני בויכוח על עסקים בתורכיה עצתי
      תקפה, מאוד, קנה ביטוח בכל מחיר.

      אהבתי

    • מן דהוא הגיב:

      גם במעריב

      אהבתי

  22. עומר מן הגיב:

    דובר החמאס המעונב אוסאמה חמדאן שזכה עד עכשיו ללגיטימציה מוזרה בתקשורת המערבית, מקבל שפכטל מוולף בליצר.
    כנראה שלהאשים יהודים ברצח נוצרים כדי להשתמש בדמם לאפיית מצות ברשת בערבית, וכמה דקות אחר כך להתראיין בCNN באנגלית כאיסלם פוליטי לגיטימי זה עדיין קצת מוגזם.

    אהבתי

    • איך הבינו מה שהבינו מהשידור?

      החמאסניק קיבל מהשדרן מס' 1 באמריקע במה להאשים בכירים מישראל ברצון להקמת מחנות ריכוז -כשהוא ממשיך ומשקר לגבי הדברים שאמר . הוולף נותר בפוליטקלי קורבט חסר שיניים. בביזפורטל התחלקו על השכל.

      אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      הנה דיווח עם סרטון יותר מלא ומתורגם של הראיון. מעניין לשמוע מדובר בחמאס על "מנטליות עתיקה של שנאה". הם יכולים ללמד אותנו משהו על זה:

      המסמך (אמנת החמאס) מבטא הלך רוח אנטישמי בוטה, עושה דה-הומניזציה ליהודים, ואף מציג אותם כאחראים כמעט לכל אירוע היסטורי שלילי ולכל מלחמה או מזימה שאירעה בעבר – מן המהפכה הצרפתית ומלחמות העולם ועד הקמת חבר הלאומים והאומות המאוחדות, וכן לשליטה מליאה על העולם בסגנון של הפרוטוקולים של זקני ציון, הנזכרים בה: "בכספם השתלטו על אמצעי התקשורת… בכספם הציתו מהפכות… הם עמדו מאחורי המהפיכה הצרפתית, המהפיכה הקומוניסטית… הם שעמדו מאחורי מלחמת העולם הראשונה, אשר בה הצליחו לחסל את מדינת הח'ליפות האסלאמית… הקימו את חבר הלאומים באמצעותו יכלו לשלוט בעולם… הם שעמדו מאחורי מלחמת העולם השניה… הם שהורו על הקמת ארגון האומות המאוחדות ומועצת הביטחון… אף מלחמה מתנהלת בשום מקום בעולם בלא שתהיה ידם מעורבת בה„ (סעיף 22). האמנה מכנה מספר פעמים את היהודים בתואר "נאצים", ובאחת הפעמים אף מכנה אותם "סוחרי המלחמות". היא מייחסת לציונים רצון להשתלט על כל המזרח התיכון מהנילוס ועד הפרת, לצד ניסיון מתוחכם לבודד את העם הפלסטיני, ולהוציא ממעגל העימות איתם את המדינות המוסלמיות בהדרגה בצורה של הפרד ומשול (סעיף 32). השנאה ליהודים מבוטאת בין היתר בציטוט דברי החדית' על מלחמת יום הדין של המוסלמים ביהודים, שבו מצוטט שם שבמהלך מלחמה זו "יאמרו האבנים והעצים: "הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מתחבא [מאחורי], בוא והרגהו„ (סעיף 7).

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        נקודה למחשבה באמנת החמאס הוא המשפט:

        הם שעמדו מאחורי מלחמת העולם הראשונה, אשר בה הצליחו לחסל את מדינת הח’ליפות האסלאמית…

        אני מציע לכם לחזור לדיון מאתמול בהרצאתה המורתית של ד"ר רונית מרזן בלונדון וקירשנבאום. עיקר הטיעון שלה היה שהחמאס אינו חלק מרעיון החליפות האיסלמית של דעאש, והוא מאמין באיסלם פוליטי מדינתי.

        אהבתי

        • יש התייחסויות מפורשות לגבולות החמאס:

          כל מקום בו נמצאים מוסלמים המאמצים את האסלאם כדרך חיים, בכל פינה בכדור הארץ. באופן זה היא מכה שורשים בעמקי האדמה ומתפשטת כדי לחבוק את השמיים.

          וזה ממשיך:

          מעצם היותם של המוסלמים המאמצים את דרכה של תנועת ההתנגדות האסלאמית, והפועלים כדי לתמוך בה, לאמץ את עמדותיה ולחזק את מלחמת הקודש שלה [ג`האדהא], פזורים על-פני העולם כולו – התנועה היא כלל-עולמית.

          ועוד:

          באשר למטרות, הרי הן: מלחמת-חורמה בשקר, הבסתו ומיגורו כדי שתשרור האמת, יוחזרו ארצות המולדת [לבעליהן] ותישמע מעל מסגדיהן קריאת המואזין המכריזה על כינונה של מדינת האסלאם..

          ולמי שמתחשק לחבק את אבו-מאזן המתון:

          היוזמות [המדיניות], ומה שקרוי פתרונות של שלום והועידות הבינלאומיות לפיתרון הבעיה הפלסטינית, עומדים בסתירה לתפישת העולם של תנועת ההתנגדות האסלאמית. ויתור על חלק כלשהו מ[אדמת] פלסטין כמוהו כזניחת חלק מן הדת.

          אהבתי

  23. אבי הגיב:

    ומה לגבי מקורות הגיוס של ערוץ 10, גם שם המצב די דומה לא?

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      כמי שחי את הארץ הזו מה המסקנות?
      לפני המון שנים היו לתלמידים מחברות
      צנע, כריכה חומה כזו. אז שאלתי
      מורה חכם את השאלה הזו על המרד
      הראשון והשני. ותשובתו: הפוך מחברתך,
      גש ללוח פנה לכיתה וקרא גשתי וקראתי:
      "חציית רחוב או כביש בה תלויים חייו
      של איש,כלל ראשון בהליכה לך תמיד על
      מדרכה". חשוב תמיד למדינות קטנות
      במזה"ת להזהר, תמיד.

      אהבתי

  24. עומר מן הגיב:

    הבאתי אתמול כאן את הכתבה מ2009 על הפגנת הטרקטוריסטים הערבים. אמנם התיאור שאת כותבת "בה השתתף מוחמד ג’עביס, נהג הדחפור שנורה אתמול למוות" הוא טעות. מכיון שהרוצח מאתמול הוא בן 19 לפי המידע שהביא המטרה, קשה להניח שבגיל 14 הוא השתתף בה. מדובר כנראה בבן משפחה, שיש לה עסק משפחתי בתחום הכלים הכבדים.

    אני מנסה להבין את המשקל שYNET וגם את נותנים לדברי המשפחה ההזויים שמדובר בתאונת דרכים, לאחר שכולנו צפינו בכמה וכמה סרטונים (כולל בערוץ 2) שבו רואים בבירור פיגוע רצחני מכוון. החמאס קורא לו שאהיד ומברך אותו, אבל המשפחה דואגת קודם כל לפרנסה. קשה להניח שקבלן כלשהו ייקח אותם שוב כטרקטוריסטים, ומבחינתם זה אסון כלכלי. לכן הם חייבים להכחיש.

    אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      שהביא המטרה = שהביאה המשטרה

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      בוואלה כתוב שהוא בן 23

      מחקירה ראשונית עלה כי מחבל בשם מוחמד נאיף ג'עאביס, בן 23 מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים,

      בידיעות היום כתוב שהוא בן 25

      אהבתי

      • עומר מן הגיב:

        אז אתמול המשטרה טעתה, כנראה. בכל מקרה קשה להניח שמוחמד ג'עביס שדיבר לפני חמש שנים בהפגנה כמנהיג ודובר היה בן 18 או 20. גם מהוידיאו שם נראה שזה אדם יותר מבוגר. מעניין כיצד ניתן לברר את הענין. בכל מקרה זה קוריוז חדשותי כמובן.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          בהארץ לא כתוב גילו אלא שהוא "מוכר למשטרה"
          בקיצור, לא מן הנמנע שהוא דיבר אז, אבל אני לא מתווכחת. אינני יודעת פשוט.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          לעומר שלום הנה עלית על דבר מה
          אז מי שעוסק במגזר, אוכל בפרדיס וכ"ו
          יודע שבחלקים של המגזר תעודת הזהות
          ורשיון הנהיגה הם דברים זזים. זה קשור
          בביטוח לאומי, דמי אבטלה, תאונות עבודה
          בחינות שונות (תעודות הסמכה למוסכים)
          מס הכנסה, חשבון בנק וכ"ו. גם לידות
          בבתי חולים הן לפעמים עם ת"ז זר. אין
          בין מה שאני אומר וגזענות ולא כלום. זו
          פשוט מלחמת קיום נגד העושק והעוול, כן
          כן ועוד פעם כן של קבלני עבודה ומוסדות
          אלו החיים וזה מה שיש.במשפחה מורחבת
          שעוסקת באותו ענף והשמות באמת דומים
          או זהים זה בכלל….

          אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      יקח ועוד איך, רק יוריד במחיר.

      אהבתי

  25. הינשוף של מינרווה הגיב:

    ynet השפלה חושף:

    אמצעי לחימה, סמים וחוברת הדרכה לגידול סמים, זה מה שמצאו המשטרה וצוות הנוער בחברה לביטחון מוסתתרים בבתיהם של 15 קטינים בראשון לציון

    ולראיה, מצורפת תמונה שבה חוברת הדרכה. אני מניח, שזו החוברת המדוברת.
    הבעיה היחידה היא שהחוברת המצולמת לא מכילה כל הדרכה כיצד לגדל קנאביס.
    זה שהשוטר לא טורח לקרוא את החוברת (בהינתן היכולת), לא מפתיע כלל; כאשר הם כבר מוצאים שתיל קנאביס הם שוקלים אותו עם האדמה והעציץ (כלומר, הם לא יודעים כנראה מה זה קנאביס). לעומת זאת, אם הכתב היה טורח אשכרה להסתכל על החוברת היה מבין שאין שם כל הנחיות לגידול קנאביס.

    אהבתי

  26. עוד.ד הגיב:

    ישמעל היום ואידיות אחוריים נראים (גם היום) כמו מגזינים לבני השש והשבע באיזה משטר פשיסטי כלשהו.

    אהבתי

  27. הדס הגיב:

    דרור (תנו לצה״ל לנצח) אידר, מאוס ככל שיהיה, דווקא מתייחס לחורבן ברצועת עזה : ״בינתיים עזה חרבה, תשתיותיה הרוסות, בנייניה מטים לנפול, המלט שהובא אליה הושקע במנהרות המפוצצות, אלפי הרוגים, מאות אלפי פליטים״

    עמוס הראל : ישראל לא מוכנה למלחמה הבאה (זו כתבה מקיץ 2012)
    http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1743303

    אהבתי

  28. הינשוף של מינרווה הגיב:

    עקרונית, אם קבעו מוות הרי שבאמת היה מדובר בהרוג…

    אהבתי

  29. חייל זקן הגיב:

    הלקחים שצה”ל צריך להפיק לקראת המלחמה הבאה

    עינינו חוזות היום כיצד הדיון הציבורי בבעית המנהרות מתמקד בשאלה מדוע לא מצאה מערכת הביטחון קסם טכנולוגי שיפתור את הבעיה. הלך הרוח הזה של פתרון בעיות מבצעיות באמצעות מענה טכנולוגי בלבד היא אחת המחלות העיקריות שמהן סובל צה"ל. פיקוד צה"ל אימץ את דת הצבא הקטן והחכם ושם את כל יהבו במשולש חיל אוויר, מודיעין ויחידות מיוחדות. אחד המחירים העיקריים לתפיסה זו היה נטישת האוגדה המשוריינת והמתמרנת כאמצעי הליבה של המלחמה. הקונספציה הזו הביאה להתעלמות מאמצעי לחימה בעל משמעות מהפכנית בשדה הקרב הנוכחי הלא הוא המיגון האקטיבי או בגירסתו הצה"לית "מעיל רוח". ההצטיידות באמצעי זה הוגבלה רק לטנקי מרכבה סימן 4 ובקצב (טיפטוף) של מספר עשרות מערכות לשנה. ברמה המיידית "מעיל רוח" היה מציל את לוחמי הזלדה של גולני ועוד 5 מפעילי דחפורים שנהרגו כתוצאה מפגיעת טילי נ.ט. ברמה המערכתית ציוד של כל הרק"מ האוגדתי ב"מעיל רוח" היה מאפשר לאוגדה המשוריינת שנבנתה לצורך תמרון במרחבי סיני לתמרן ללב המרחב האורבני עם פגיעות מזעריות. למערכות "מעיל רוח" שהן מבצעיות כבר 3 שנים אפשר להוסיף עוד שתי מערכות קיימות. תחמושת מונחית לארטילריה שקיימת כבר מזה מספר שנים וניתן להשתמש בה בתותחים שיש היום לצה"ל (גיל התותחים כגיל הזלדות). פצצה אווירית מונחית עולה פי 6 מפצצה חסרת הנחייה אבל האפקטיביות שלה גדולה פי 70. למעשה מעבר מסיבי לשימוש בפגזים מונחים מוזיל משמעותית את מחיר המלאי. שיפור נוסף הוא התקנת מערכות "רואה יורה" בתוספת חיישן לזיהוי מקורות ירי על כל הנגמ"שים. בכך יהפכו הנגמ"שים מנטרפים לטורפים. לצד התמרון האוגדתי בשטח האורבני צריך לפתח תו"ל ואמצעים לטיפול במנהור אחרי שמשתלטים על השטח שמעל המנהרות. את השינוי הזה ניתן להשיג תוך חיסכון תקציבי. התקנת השיפורים האלה יאריכו את חיי האוגדה המשוריינת על ציודה הקיים בעוד 10-15 שנים. רכש זה ניתן לעשות במקום הצטיידות בטנקים ובנגמ"שים חדשים. מקור תקציבי נוסף הוא חיל האוויר שיש לו כח עודף וחסר שימוש. לדוגמא, במחיר הרכש המטופש של טייסת V22 (מטוס שממריא כמו הליקופטר) ניתן לצייד את כל הרק"מ של זרוע היבשה ב"מעיל רוח". כמובן שבתרבות הצה"לית הקיימת אין סיכוי שמישהו יעלה רעיון של שיפור היכולת המבצעית שמביא גם לחיסכון תקציבי.
    נסיים בנקודת אור. לוחמי דור האייפון והפייסבוק מתגלים כקשוחים ולוחמניים כמו דור הלוחמים של 67-73. כל משימה מבוצעת בכל מחיר ואין חילוצים לאחור מול התנגדות. וכפי שהראה לנו פלס"ר גבעתי, "שלחתי את איתן, איתן לא היסס לרגע" חזר בגדול.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      נו, זה נקרא לדבר לקיר.

      אהבתי

    • פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

      גם כיום צה״ל מצוייד היטב, לא פחות מכל צבא בזירה ואחד המצויידים בעולם. למרות זאת החמאס עשה לצה״ל בית ספר אפקטיבי בעלויות נמוכות. כל זה מוביל אותי למסקנה שמה שצה״ל צריך זה לא עוד כסף, ו 50 מיליארד שקל לשנה זה די והותר. מה שחסר בצה״ל זה אותו חומר אפור שמצוי בין האזניים ושעליהם כתב נחמיה שטרסלר היום. לצורך כך אני מציע לגייס את מוחמד דף לתפקיד של אלוף בצה״ל בשכר של 10 מיליון דולר לשנה. כדאי לרשום את כל מה שהוא מציע כי הוא, ככל הנראה, מאסטר דגול. יחסית ל 50 מיליארד שקל זה כסף קטן.

      אהבתי

כתיבת תגובה