אצבעות שחורות 8.8.14

מהנעשה בסו"ש

בדיחה עצובה על תושבי הדרום המצפים לשקט.
בכיר חמאס: נפגע בערים מצפון לתל אביב.
הירי לדרום לא נפסק כל יום שישי. ושבת.
גם במהלך חודש הלחימה, כשצה"ל נגס בעזה, הירי לא נפסק לשנייה. אולי מישהו מוכן להסיק מסקנה כלשהי?

ההפגנה שהייתה צריכה להיות הערב בכיכר רבין בוטלה.
ירי על עוטף עזה. חמישה הרוגים בתקיפת צה"ל ברצועה.

הפסקת האש (המדומה) הועילה ליזידים, "שבט כורדי המונה יותר מחצי מיליון איש, שמרכזו ההיסטורי בצפון־מערב עיראק ושמפוזר היום גם בסוריה, איראן, טורקיה ארמניה וגרמניה. היזידים, שדתם העתיקה משלבת יסודות פגאניים וזורואסטרים עם אלמנטים מכל שלוש הדתות המונותיאיסטיות, נחשבים על ידי המוסלמים, וגם על ידי כורדים רבים, לכופרים גמורים".

הלך לעולמו מנחם גולן.

Menachem Golan
איור: דניאל מורגנשטרן

גם לנה דל ריי לא תגיע.

רצח ברחוב יפת ביפו: "בן מיעוטים תושב יפו המוכר למשטרה".

מסקר של מכון מדגם המתפרסם ב-7 לילות עולה ש47% מעדיפים את רוני דניאל כפרשן צבאי ורק 37% את אלון בן-דוד. אבל זה העם, אלון, אל תדאג, המוולווטים מעדיפים אותך. אצלי דניאל זוכה ב-22% ואילו אתה ב-43%. מדגמי קטנטן אבל איכותי.
[poll id="137"]

המלחמה

זהו הסו"ש של הנערות ארוכות השיער בשערי העיתונים. כאיש אחד דבקו המוספים בחברות של חללי המלחמה. אלו שלא הספיקו להתחתן, אלו שההזמנות לחתונה שלהן כבר נשלחו, אלו שדומות להפליא אחת לשנייה (לרוב). כולן נראות כנערות פרחים מהסיקסטיז. אם תשימו לב, אין יותר כמעט נשים בשיער קצוץ בעולמנו. הטקסטים יהיו דומים: ההיכרות המרגשת, האהבה שפרחה בשנייה, המכשולים שבדרך, ההכרה שמדובר באדם יחיד במינו. חלילה, לא מזלזלת, ומוזמנים אתם לקרוא את סיפורי השכול החדשים ככל שתרצו.
הדמיון החמור בין ארוכות השיער מופיע גם בקומבינה המפחידה שעל שער 7 לילות בין יונית לוי לתמר איש שלום.
yamim8.8.14shaculotmaarivleilot8.8.14

פרופ' אסא כשר על נוהל חניבעל:
…אני חושש שחיילינו בשטח מחזיקים בתפיסה שגויה של נוהל חניבעל. הנושא הזה הוא בדמי יותר מעשרים שנה. יש כמה נוסחים מקבילים ודומים לפקודה הזאת, שהיא למעשה חוברת קטנה, שמפרטת איך על הכוחות לפעול במצב שבו קיים חשש לחטיפת חייל. מכיוון שמדובר בחומר מסווג, מעטים הגורמים שנחשפו לו, ואני חושש שמפי השמועה נוצרה כבר בשנות התשעים טעות קשה ורחבת היקף, שטוב חייל מת מחייל חטוף. שיש למנוע חטיפה בכל דרך, גם במחיר הריגתו של החייל. זה אבסורד שאין דומה לו… בשנות התשעים, בתקופה שבה הייתי שותף לניסוח הקוד האתי של צה"ל, הבנתי שחיילים בשטח מחזיקים בהבנה מוטעית לחלוטין של הפקודה, ומאז אני פועל בנושא. הפקודה מורה שיש לפעול כדי לסכל את חטיפת החייל, אלא אם כן הדבר יוצר הסתברות גבוהה לפגיעה בו. כלומר, על פי הפקודה, ערך חיי החייל גבוה מערך סיכול החטיפה. בדיוק ההפך ממה שסבורים חלקים בציבור, וממה שאני חושש שמבינים בשטח. זה מטריד מאוד. זה לא מתיישב עם ערכי צה"ל לאחריות, לטוהר הנשק, לרעות. כדי להקל על מדינת ישראל במשא ומתן עם חמאס, יאמרו לחייל להרוג את חברו? זה לא מתקבל על הדעת.
יש חיילים ומפקדים ועיתונאים שסבורים שכך פעלו עכשיו, בצוק איתן, מתוך הבנה שגויה והפוכה לחלוטין של הפקודה. בין שזה נכון ובין שלא, מדאיג אותי מאוד שעדיין שוררת הבנה מעוותת של הנוהל. זה לא נותן לי מנוח.
למעט הנושא הזה, פרופ' כשר (74) שלם ושקט בכל הקשור להתנהלות צה"ל בשבועות האחרונים…
אנחנו עומדים בדרישות המוסריות. לכל מג"ד יש קצין אוכלוסייה שמאתר את הלא מעורבים, והכל מפוקח על ידי יותר מדי עורכי דין שמלווים את העבודה בשטח. הדיבור על מספר ההרוגים לא רלוונטי. זה לא מעיד על חוסר הקפדה של צה"ל או על פעילות לא נכונה. הנסיבות מחייבות להתנהג במידתיות ולעשות את ההבחנה בין מעורבים ובלתי מעורבים, וכך צה"ל נוהג. אם ליד משגר שעומד לירות רקטה לעבר שטחי ישראל יש שלושה אזרחים פלשתינים, חייבים להשמיד את המשגר, כי הרקטה עלולה לפגוע באזרחים ישראלים. לָעולם אין מושג עד כמה ישראל מתאמצת ומקפידה לעמוד בדרישות המוסריות.
מה שהיה צריך לעשות, בעצם, זה ראיון משותף עם פרופ' כשר ופרופ' שטרנהל. אבל זה לא קרה, והם מתחלקים בין עיתונים שונים.

כדי ללמוד על הפאשיזם בישראל אפשר לקרוא את הראיון עם פרופ' זאב שטרנהל. עוד שנייה מישהו מהטוקבקיסטים פה ייקח לו את הפרופסורה ויגיד שתוך כמה שעות אפשר ללמוד את כל מה שהוא אומר, אז בינתיים אני מעניקה לו חסינות:

מה שאצלנו קרה בשבועות האחרונים הוא קונפורמיזם מוחלט של מרבית האינטלקטואלים והליכה עם העדר. אינטלקטואלים מבחינתי אלה פרופסורים ועיתונאים (אמממ). פשיטת הרגל של תקשורת ההמונים במלחמה הזאת היא טוטאלית. זה לא קל לעמוד מול העדר. אתה יכול להידרס בקלות. אבל התפקיד של האינטלקטואל והעיתונאי הוא לא למחוא כפיים לשלטון. ראית במלחמה כיצד האוניברסיטאות מתיישרות לפי השלטון ולפי הרוב הזועק ברחוב, וזה אולי הדבר הכי מסוכן. דמוקרטיה מתמוטטת כאשר האינטלקטואלים, השכבות המשכילות, התיישרו לפי הבריונים או הסתכלו עליהם בליווי חיוך. אומרים אצלנו משהו בנוסח: 'זה לא נורא כל כך, זה לא מתקרב לפשיזם כי הנה יש לנו בחירות חופשיות ומפלגות וכנסת'. והנה, הגענו למשבר במלחמה, ובמשבר הזה, בלי שאף אחד ביקש מהם, כל מיני גופים אוניברסיטאיים פתאום דורשים מכל הקהילה האקדמית לרסן את עצמה בביקורתה.
הפחד הוא שהניע אותם לדעתך?
הפחד מהשלטון, פחד מסנקציות שיכולות להיות ברמה התקציבית ופחד מלחץ הרחוב. התגלמות הבושה והחרפה הייתה כאשר הדיקן הזה של הפקולטה למשפטים בבר אילן איים לנקוט סנקציות נגד אחד מהעמיתים שלו משום שהוא הוסיף שתיים או שלוש שורות באיזושהי הודעה טכנית על מועד בחינה, שבה הוא הביע צער על הרג, על אובדן חיים משני הצדדים. להביע צער על אובדן חיים בשני הצדדים, זה כבר מעשה חתרני, בגידה… הדמוקרטיה היא דמוקרטיה פורמלית, שיורדת לדרגה יותר נמוכה בכל פעם.


אצלנו, מתווסף לזה גם הגורם הדתי, שמחזק את הייחוד הלאומי… בלי הלאומיות הרדיקלית הזאת, אין פשיזם…הפשיזם, זאת מלחמה בנאורות ובערכים האוניברסליים. הנאציזם היתה מלחמה במין האנושי".
…ישראל היא מעבדה יוצאת מן הכלל שבה אתה רואה את השחיקה ההדרגתית של ערכי הנאורות, שהם הערכים האוניברסליים האלה. ואתה רואה את השלילה הזאת, שהיתה קיימת תמיד בשוליים, לאט־לאט מתקרבת, עד שהיום היא משתלטת על המרכז. כשאנשים חושבים שהדמוקרטיה פוגעת בלאום ומסרבים להכיר בערכם של הערכים האוניברסליים כמגבלה על הדמוקרטיה, זהו מרשם לחיסולה.

שווה לרופאים חובבים, אבל לא רק: החידושים האחרונים של חיל רפואה לשדה הקרב.

כדי לדעת למה לא הופצצה שכונת רימאל, סביון של עזה, צריך להגיע עד סוף הכתבה. לפחות אותי, תיאורי איכות השכונה לא מאוד עניינו.

בשכונה ממוקמות כל הנציגויות של הממשלות הזרות בעזה, מבנים של ארגונים בינלאומיים, ארגוני סיוע וארגוני זכויות אדם, כמו גם בתיהם של כל הדיפלומטים הזרים והמלונות שבהם מתגוררים כל העיתונאים הזרים השוהים בעזה. אלה מהווים למעשה את "כיפת הברזל" של השכונה.

בשכונה ממוקמים גם רוב מבני הציבור החשובים של הפלסטינים, ובהם ארמון הנשיאות הפלסטיני, ארמון המושל ובניין מועצת המחוקקים הפלסטינית. בנוסף, ממוקמים בשכונה בית החולים שיפא, שהינו בית החולים המרכזי בעיר וברצועת עזה בכלל, ובית חולים אלנסר לילדים.

ממוקמת שם האוניברסיטה האסלאמית ומכון אל-אזהר ואחד המקומות החשובים בשכונה זה הכיכר המרכזית של העיר עזה – 'כיכר פלסטין' ברחוב עומאר אל-מוח'תאר ובקרבתה גם 'כיכר החייל האלמוני' (מידאן ג'ונדי בערבית), שזו כיכר מרכזית שבה ההמונים – עשרות אלפים או יותר – קיבלו את ערפאת כשהגיע לעזה.

רביב דרוקר: כלום לא השתנה.

שורה של אנשים חכמים קבעו כבר מזמן שצריך להיות עוד גוף בקבינט, שחשוף לכל העובדות ויכול להציג עמדה אחרת. גם צה״ל צריך להביא לקבינט קצינים שחושבים אחרת ולא לוודא כל הזמן, כמו במלחמת לבנון השנייה, שרק קול אחד יישמע כדי שחלילה השורה המחשבתית לא תיסדק.

92% מהציבור היהודי: יש לחסל את ראשי חמאס.

התקשורת בעולם מתחילה להטיל ספק באשר למספרי ההרוגים בעזה.
האו"ם לא מספק תשובות באשר לתהיות בענייני המספרים.

המוסף לשבת

ראיון עם סגן איתן פונד (יוסי יהושוע).
תיאור מה שהתרחש במנהרה מתואר כסרט מתח. ממש אפשר להרגיש את האוויר הדחוס, את התקרות הנמוכות.
ניסיתי להבין עדיין את כל מה ששאלתי אתמול על קביעת מוות, ומה ההבדל בין הדר גולדין לאורון שאול. בראיון אין תשובה. המשפט היחיד המתייחס נקודתית לעניין זה הוא "ראיתי עקבות דם לאורך רצפת המנהרה, וזיהיתי חפצים של הדר, ספוגים בדם". זהו.

בפריוויו לראיון נכתב כך:

בראיון שיפורסם מחר מתאר סגן איתן לפרטי פרטים את הרגעים הדרמטיים במנהרה החשוכה, כשהתקדם בעקבות כתמי הדם של חברו סגן גולדין. החלטתו האמיצה והממצאים שהביא איתו משם הם שאפשרו לצה"ל לקבוע חד-משמעית את מותו של סגן גולדין.

אלכס פישמן מבטיח: "בטווח הקרוב יבוצע ניסוי ראשון במערכת חדשה לגילוי חפירות ומנהרות ובסופו נדע אם יש לנו ביד פתרון טכנולוגי שיעשה למנהרות את מה שכיפת ברזל עשתה לאיום הטילים, או שנחזור שוב, מתוסכלים, למעבדות".
בהמשך הוא כותב שעשור שלם של ניסויים ובדיקות בין 2000-2010 ירד לטמיון בגלל קונספציה שגויה.
אך "אם זה יצליח, תתפרס בתוך כשנה, בהשקעה של מיליארד ש', מערכת ייחודית לאורך כל גבול הרצועה וזו תדע לזהות תנועות מעל ומתחת לפני הקרקע".
עוד כותב פישמן שצה"ל "לא הצליח לשבש את מערכת הפיקוד והשליטה של חמאס עד היום האחרון של הלחימה".
הוא מסכם בכך שמבצעים מסוג זה לא מסתיימים בדגל לבן אלא בהסדר מדיני כלשהו".

ב-7 ימים יש פרופיל מצונזר של מוחמד דף (רונן ברגמן), מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, ומונולוגים של חמישה רופאים קרביים (אמיר שואן). לא כיף.
גם בישר"ה יש רופא: ד"ר דראושה רביע מבי"ח ברזילי באשקלון שצועקים לו לך לעזה.

תנו לצה"ל לנצח מתוך שינה

מצאו, ילדים, מה לא בסדר בתמונה הזו, צבעו בצבעים עליזים ושלחו את הפתרון לרא"ל בני גנץ, הקרייה, ת"א. מה שמעניין זה שהתמונה הזו ודבריי לא ממש עניינו את 5,000 חבריי בפייסבוק. מה זה אומר, שאסור להגיד מילה רעה על צה"ל? כנראה. מישהי כתבה לי "פוסט זוועתי". אחר כתב "לא מבין מה את רוצה".
הצילום הזה של רויטרס (התפרסם בהארץ) מופץ בעולם. רואים בו, כנראה שאני צריכה להסביר, חייל ישן, נשקו מופקר. וכל זה על גבול עזה. כן, אפשר לראות בצילום גם דברים אחרים: איך הוא ישן עם דגל ישראל בכיס, למשל. כה יקרה לו היא מדינתו, ואולי גם: מה יש מחוץ לפריים: אולי יש שומרים בסביבה וחיילים אחרים ואולי לא. הצילום הזה צריך לטלטל את צה"ל, אבל זה לא יקרה.
hayalyashen

נשים בקנה

מישל אובמה טוענת שנשים חכמות יותר מגברים.
בדיחה, נו.
למקרא הטור של בני ציפר היום, המהדהד את טענתו של א.ב. יהושע, עושה רושם שאני איתו גמרתי.
מעניין שהוא מאשים אנשים בדו פרצופיות, שהם כותבים דבר אחד ובלבם חושבים אחרת. אולי מה שהוא עושה פה זו השלכה?
 אי הרצון להפוך להורה, מר ציפר, יכול להיות חלק מתפיסת עולם של גבר או של אישה. אל תעניק את הפריווילגיה הזו רק לנשים. וזה לא שייך לקאסטת תל אביב בשום צורה שהיא. זו לא איזושהי מגפה של שותות האספרסו. להפך: רוב התל אביביות (והתל אביבים) חפצים בילדים וכמהים להם. אין בכך שום בעיה כמובן. פשוט מתבקשות הבריות להניח לזולתם ולתת לכל אחד לחיות כפי שמתאים לו, כפי שאיש לא מפשפש בחלצייך ובאופן בו אתה מתפעל אותם ועם מי. זה הכל. הרי אדם משולל ילדים לא יוצא נגד כל הילדים שבעולם ואו שופט את מי שכן ילדו בעוון הלידה, נכון?
ואורנה דונת גם.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון.

אופוס, המגזין למוזיקה קלאסית. מיועד למעלי. אולי ככה הוא פחות יקלל אותנו.

בדיוק היום לפני שנה יצאתי לחופשה לצילומי הסרט שלי, וטסתי ליפן.
על השנה שחלפה, מנקודת המבט של
איפה אלה-קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?.

לפני פיזור

//

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

85 תגובות על אצבעות שחורות 8.8.14

  1. JewBoy הגיב:

    חקירה נגד ריבלין?!

    לא להאמין

    אהבתי

  2. חוטהשני הגיב:

    ולמה את לא מתתייחסת לכך שהמספרים שחמאס מדווח הם לא נכונים בכלל ?

    http://imw.org.il/hebrew/article.php?id=1413

    לגבי ירי הטילים הבלתי פוסק – עם תמיכה טכנולוגית מקאטר יתכן שזה מבוצע רק ע"י מחשבים בלי יד אדם :-0
    http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?EntryId=3899080&skip=1

    מה שלי מציק זה שהחמאס לא רוצה אותנו כאן 😦
    וזה בעיני דבר מאד בעייתי…
    (גם למי שלא ימני..)

    אהבתי

  3. הכלניות של גנץ הגיב:

    יפרחו (אולי) במקום אחר.

    אהבתי

  4. בנו האדום הגיב:

    הגזמת עם בני ציפר? את אתו גמרת? היתה לך איזה שהיא מערכת יחסים אתו? למה המתנת כל כך הרבה זמן? 🙄

    אהבתי

  5. דניאלי הגיב:

    לא מהיום אבל רלוונטי כתמיד.

    אהבתי

  6. אהרון הגיב:

    לא נראה לי הסיפור על הביטוח, הא ראיה שכרמלה מנשה, גם כן מרשות השידור, כן נכנסה, ואני מניח שהביטח על שניהם זהה. בכל מקרה גם שאר השמות ברשימת הסקר, לא בדיוק רצו כל יום עם החיילים בתוך הרצועה, אלא נכנסו, אם בכלל, במשורה, על פי הרצון של דובר צה"ל.
    ולעצם העניין: מודה ועוזב – ירוחם.

    אהבתי

  7. אהרון הגיב:

    חבל ולוט, שאת לא סופרת את ערוץ 1, בסקרון הקטנטן שלך מיש ידר הכי טוב מעזה. אמיר בר שלום היה שם כמעט 24 שעות ביממה, בשידורים האינסופיים של ערווץ 1, תמיד מעודכן, תמיד שומר על הוראות הצנזורה, כיאה חאיש הערוץ הממלכתי, ולא בוער לו להיות הראשון שידווח על חיילים שנהרגו, למרות שידע כמו כל עמיתיו בזמן אמת מהודעות דובר צה"ל בביפר או בנייד. דווקא את, שזועקת על כל עוולה לעיתונאים, דווקא את, מוחקת כך חוד של שידורים של כתב חרוץ? ולא אזכיר גם את שאר הכתבים של הערוץ ששידרו כל יום, וכל ולילה מחמישה מוקדי שידור שונים. רגע לפני שמכבים את האורות ברוממה, ברגל גסה, ובשתיקה רועמת של כל המדיה, ציפיתי שדווקא את לא תתעלמי.

    אהבתי

  8. לירון הגיב:

    עוד לא החלטתי אם לקחת לשטרנהל את הפרופסורה, יחד עם זאת, אציין שכשם שלא יעלה על הדעת שאשמיץ את מקום העבודה שלי, אקרא עליו לחרם וכו' ולא אפוטר לאלתר, על הפרופסורים העובדים באוניברסיטאות ציבוריות לחשוב טוב לפני שמדברים.

    שכל אחד יאמר מה שהוא רוצה, אבל לא על חשבוני, אני מציע ל"גדולי הרוח" למצוא פטרון אחר, כי הציבור הישראלי בדרך לזרוק אותם מכל המדרגות.
    הבימה האקדמית היא לצורכי אקדמיה, פוליטיקה צריכה להיות מחוץ לתחום (וזה מבלי להתייחס ליחסי מרות והשפעה ברורים).
    טוב, אבל אני הקטן, מה אני מבין. הנה, נשסה פרופסור פשיסט בפרופסור נאור:
    http://www.haaretz.co.il/opinions/.premium-1.2219465

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לדעתי, מהרבה סיבות, איני מציע ל"גדולי הרוח"
      לבחור פטרון אחר. איש כשטרנהל? יש לי ולאחרים
      מה ללמוד ממנו, אני מוכן לקבל עוקצו ודבשו.
      הוא לא זכה במקומו בגלל הזבלת הציונות. הבעייה
      היא מחד אפסים אינטלקטואלים כניב גורדון ומאידח
      רבנים וראשי ישיבות שתרומתם בעיקר לסכסך
      ולהרע. גם המילה שיסוי אומרת בוז לשני הצדדים
      ולא הייתי רוצה וגם איני ממליץ לחיות בחברה שבה
      פרופסור הוא כינוי לגנאי.

      אהבתי

  9. איפכא הגיב:

    Walid Said al-Harazin, 5, was shot in the head by an Israeli sniper in al-Shujayeh

    אין בכלל ספק שנכחת בניתוח לאחר המוות כי הרי את בטוחה לחלוטין בנכונות המידע.
    אין בכלל ספק!

    אהבתי

    • הדס הגיב:

      זה דיווח אמין דווקא משום שזו הפעם היחידה שבה יש התייחסות להרוג פלסטיני מירי צלף ישראלי.
      אילו היה מדובר בתעמולה אז הם מייחסים מוות דומה לילדים נוספים באזורים שונים של רצועת עזה.

      אהבתי

      • איפכא הגיב:

        זה דיווח אמין דווקא משום שזו הפעם היחידה שבה יש התייחסות להרוג פלסטיני מירי צלף ישראלי.
        אילו היה מדובר בתעמולה אז הם מייחסים מוות דומה לילדים נוספים באזורים שונים של רצועת עזה.

        אמין מיי א…
        אין בכלל ספק שהילד נהרג ביריה מאש דו"צ של חמאס.
        אין בכלל ספק!
        (אגב, אם זה ההרוג היחידי מצלפים ישראלים אז זה עוד שקר שלהם שאינם מפרסמים כמה מחבלים נהרגו מצלפים).

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        זה דיווח אמין דווקא משום שזו הפעם היחידה שבה יש התייחסות להרוג פלסטיני מירי צלף ישראלי.
        אילו היה מדובר בתעמולה אז הם מייחסים מוות דומה לילדים נוספים באזורים שונים של רצועת עזה

        מי קבע שהקליע יצא מלוע של נשק ישראלי?
        מי קבע שזה ירי צלף דווקא?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        לא רציתי להכנס לדיון מקאברי זה. ישראל תשלם מחיר
        יקר על זה שהשקיעה מיליונים בהגנה על גוש דן. מי
        שהשקיע מאות מיליונים בטילים ובמנהרות ובמקלטים
        מאובזרים בכל טוב מתחת לבתי חולים למנהיגים
        ובמלונות פאר בחו"ל ולא פרוטה אחת בהגנה אזרחית
        לתושבי עזה ידע היטב מה הוא עושה. המתחזים
        לאנשי מצפון מגבים ומחזקים פרקטיקה זו. מה שנאמר
        בין השורות של רשימה זו זה איזה רצון פרוורטי
        לסימטריה שטנית. קריאתה המטורללת של נשיאת
        מועצת זכויות האדם למערכת הגנה אזרחית לתושבי
        עזה יש בה איזו תמימות צדקנית שאין ברשימה של הדס

        ולעניין עצמו. אני בודאי לא היחיד כאן. כחפ"ש שהיה
        תחת אש, בשטח בו יש ירי קליעים עפים לכל הכיוונים
        ומגיעים לכיוונים מכיוונים ומרחקים שלא יאומנו. אין
        שום אפשרות בעולם להבדיל בין ירי צלף בודד למה
        שנקרא כדור טועה בודד. באמירה ובכתיבה יש כאן
        רצון להרע ולהזיק ולהשטין את ישראל וצה"ל כרוצחי
        ילדים, פשוטו כמשמעו ואת זה עושה הדס, לא כפליטת
        קולמוס אלא חוזרת ומנמקת. בנושא כזה אין ולא יכול
        להיות עניין של תום לב.

        אהבתי

    • פתולוג הגיב:

      הדס מסתפקת בדיווחים פלסטיניים.

      V, עד שלא יראו לה תוצאות של בדיקת DNA, אומדן אבדן דם, כף יד שאפשר להשוות איתה טביעות אצבע ועוד כמה אלמנטים מוכיחי מוות, כדי שתשפוט בעצמה, לא תישן רגועה בלילה.
      כבוד המת? חפיף.
      פרטיות המשפחה באבלה? יאללה יאללה.
      רופאה חובבת, לא?

      הבו את הפרטים הגרפיים, הנקרופיליים ויוקל לה.

      אהבתי

  10. הדס הגיב:

    בעקבות הטענה שברשימת שמות ההרוגים הפלסטינים ברצועת עזה יש שמות כפולים רבים (לכאורה כחלק ממהלך מתוכנן של תרמית והונאה) בדקתי ביומיים האחרונים את הרשימה.
    http://goo.gl/8cLf8i
    מספר השמות הכפולים הוא זניח.
    בחלק מהמקרים סביר להניח שמדובר בבני משפחה הנושאים שמות זהים.
    בחלק מהמקרים האחרים מדובר באנשים שנהרגו במקומות שונים ובמועדים שונים.
    הרוג מספר 829 קיבל את השם Kamal Idwan (בהמשך הרשימה מתברר שזהו גם שמו של בית חולים).
    הרוג מספר 1313 Unknown, might be Mohammed Suleiman Barakah

    מתוך 1887 הרוגים שמופיעים ברשימה –
    656 מההרוגים מוגדרים כ – Unknown
    (146 מהם הוצאו מבין ההריסות, 18 הוצאו ב – 72 שעות הפסקת האש)
    25 מההרוגים (כולל 10 ילדים) מוגדרים כ – unidentified
    49 מההרוגים מופיעים ברשימה בשמם (לעיתים גם מצורף הגיל) אך ללא כל התייחסות למקום שבו הם נהרגו או האם הם מתו מפצעיהם.

    ביום ראשון 20.7.2014 בסביבות שבע בערב הופצץ ביתה של משפחת אבו ג'אמע בשכונת בני סוהילא, צפונית מזרחית לח'אן יונס.
    על פי תחקיר ״בצלם״ נהרגו בתקיפה 25 בני משפחת אבו ג׳אמע (19 מהם ילדים) ואחמד סולימאן סהמוד, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס שהגיע לבקר את אחד מבני המשפחה.
    על פי רשימת ההרוגים הפלסטינים בתקיפת הבית של משפחת אבו ג׳אמע נהרגו 15 בני אדם (3 מהם לא מזוהים – שתי נשים וילד).
    11 מהם מופיעים ברשימת ההרוגים הפלסטינים וברשימה של ״בצלם״.
    הרוג אחד מופיע ברשימת ההרוגים הפלסטינים אבל לא ברשימה של ״בצלם״.
    באותו יום נהרגו שמונה בני אדם נוספים שלא זוהו ולא נמסרו פרטים על המקום שבו נמצאו גופותיהם.

    ביום שישי 1/8/2014 בעקבות הפעלת נוהל חניבל ברפיח נהרגו 98 בני אדם.
    22 מההרוגים מזוהים בשמם (כולל שלושה אנשי צוות רפואי שהאמבולנס שלהם הותקף)
    76 מההרוגים ברפיח מוגדרים כ – Unknown
    באותו יום נהרגו עוד 65 בני אדם שמוגדרים כ – Unknown

    האם מדובר ברשימת שמות מדויקת ? אמינה ?
    אין לי את הכלים לקבוע את מידת הדיוק והאמינות של הרשימה, אבל בהשוואה לרשימות אחרות מדובר ברשימה שמוסיפה פרטים רבים שלא נמצאים ברשימות האחרות. לדוגמא :
    Abdel Halim Ashra, 54, was killed in an airstrike on Wednesday in the area of Birka Deir al-Balah, but his body wasn’t discovered until Friday

    בדיקה במשך שעות ארוכות של רשימת המתים גורמת באופן טבעי לקהות חושים. אספתי כמה שמות של הרוגים שנגעו ללבי :

    Shaymaa Hussein Abdulqader Qanan, 23, was killed by a tank shell in central Gaza. She was eight months pregnant with a girl, who was born by cesarean section, but died on July 31 due to power cuts at the hospital

    Ranim Jawde Abdel Ghafour, an 18-month-old girl, was killed in Khan Younis

    Mohammed Malakiyeh, 18 months old, died in a bombing along with his mother
    Hana Malakiyeh, 27, Mohammed Malakiyeh’s mother, died in the same bombing

    Fares Abu Jizr, 2, was killed in Rafah
    Maria Abu Jizr, 2, was killed in the same attack
    Amani Abu Jizr, 23, was killed in the same attack

    Mostafa Wael al-Ghoul, Wael's 24-days-old son, was killed in Rafah

    Hadi Abdulhamid Abdel Fatah Abdelnabi, 3, was killed in a mosque in Jabalia
    Abdel Rahman Mahmoud Abdel Fatah Abdelnabi, 1, was killed in the same attack

    Rizk Abu Taha, 2 months, was killed in Rafah

    Mohammed Anas Arafat, 4 months, was killed in the Rafah

    Sama Nael al-Barawi, 8 months, was killed in Beit Lahia

    Mohammed Rami Fathi Ayyad, 2, was killed in al-Shujayeh

    Mohammed Hani Mohammad al-Halaq, 2, was killed in al-Shujayeh

    Walid Said al-Harazin, 5, was shot in the head by an Israeli sniper in al-Shujayeh

    Saher Abu Namous, 3, was killed in an airstrike on his home in northern Gaza

    Samih Ijneid, 4, was killed by tank fire in northern Gaza

    Mohammed Ata al-Najjar, 2, was found in Naser Medical Center
    Rafiq Ata al-Najjar, 3, was found in Naser Medical Center

    Fulla Tarek Shaheber, 8, was killed along with two child relatives in an airstrike on their home in Gaza City
    Jihad Issam Shaheber, 10, was killed in the same strike
    Wassim Issam Shaheber, 9, was killed in the same strike

    Soujoud Abdulhakim Alyan, 11 and disabled, was killed in Yafa street

    Ahed Atef Bakr, 10, was killed on a beach in Gaza
    Zakaria Ahed Bakr, 10, was killed on a beach in Gaza
    Mohammed Ramez Bakr, 11, was killed on a beach in Gaza
    Ismail Mohammed Bakr, 9, was killed on a beach in Gaza

    Amin Youssef Abu Madi, a 5 year-old disabled, was killed in al-Nsayrat

    Mohammed Matar al-Abadilah, 32, was on his way to evacuate the injured when he was killed in an Israeli strike on an ambulance

    והיו גם משפחות :
    8 בני משפחת al-Hajj מחאן יונס
    17 בני משפחת al-Batash מהעיר עזה
    4 בני משפחת al-Astal (סב, אב ושני נכדים) במסגד בחאן יונס
    8 בני משפחת Abu Jarad מבית חנון (ירי פגזי טנק)
    9 בני משפחת Siyam מרפיח
    7 בני משפחת al-Qassas מהעיר עזה
    7 בני משפחת al-Kilani (אב, אם וחמישה ילדים) ואיתם 4 בני משפחת Derbas מהעיר עזה
    6 בני משפחת Hajjaj מהעיר עזה
    6 בני משפחת al-Istal מחאן יונס
    7 בני משפחת Abu Zeid מרפיח
    6 בני משפחת balata ממחנה הפליטים ג׳בליה
    10 בני משפחת al-Istal מחאן יונס
    7 בני משפחת Abu Amer מחאן יונס
    7 בני משפחת Thahir מחאן יונס
    9 בני משפחת al-Bayoumi מנוסייראת
    7 בני משפחת al-Farra מחאן יונס
    7 בני משפחת Zouarob מרפיח
    9 בני משפחת al-Ghoul מרפיח
    5 בני משפחת Nejem מהעיר עזה
    5 בני משפחת al-Majdalawi מהעיר עזה
    7 בני משפחת Zouarab מרפיח

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      עניין המשפחות אפשר להבין בדרכים שונות. הנה ידיעה מהגרדיאן הבריטי שנוטה להיות אנטי ישראלי אבל הוא מדווח על משפחה שמודה ש 12 מבניה שנפלו היו כולם לוחמים

      http://www.theguardian.com/world/2014/aug/01/gaza-brief-normality-war-returns-ceasefire-broke-israel

      Gaza: a brief return to normality – and then war returns
      Shops opened and children played, but ceasefire broke and so did Gazans' hope that latest conflict with Israel would end soon

      Jason Burke in Gaza
      The Guardian, Friday 1 August 2014 20.20 BST

      Many surrounding homes lay in ruins. An elderly woman, her face smeared with dust and ash, sobbed steadily beside one. Two mosques had been badly damaged. Dead donkeys lay putrefying in the road. Power lines snaked among mounds of broken glass on a scarred and pocked road. Local men searched broken concrete and twisted steel rods for belongings – and the remains of relatives. "There were a dozen of my cousins killed here. They were fighters with Hamas. Eleven of the bodies have been found. They haven't found the last one yet," Kafarna, who blamed Hamas for the war, said.

      Within minutes, however, the search for the 12th cousin ended hurriedly.

      אהבתי

  11. פונגוס הגיב:

    חייל קרבי מיל'/סדיר הוא לא רק זה שמשאיר תמשפחה מאחור להתמודד/לדאוג לו. ההוא שמוכן להילחם, לסכן את חייו ולהיהרג אפילו בנוהג חניבעל, אם צריך. אלא גם מי שמוותר על הזכות לנחור ולהגיר ריר בפרטיות על האין כרית בלי שיצלמו אותו לעיתונות ישן עם או בלי הנשק, אגב ויכוח אם זה בהתאם לנהלים, לתו"ל וכמה זה כן/לא פוגע בביטחון האומה, ומה בכלל נכלל בפריים.
    ומה הלאה?
    יצלמו חייל מתקלח בתנאי שדה, ינתחו את הרגלי ההיגיינה, ואת האימפקט של השפשפת שלו ביחס לתפוצה עתידית של מחלות העור בארצנו. אולי די?

    אהבתי

  12. בעד בעד הגיב:

    בכיר חמאס: נפגע בערים מצפון לתל אביב.
    הם הבינו!
    תנו להפגין בשקט!
    עזבו את ה… שלכם בתלביב!
    חוץ מזה למי אכפת על נתניה? זה כמו שדרות,נתיבות….הבעיה שיגיעו לחדרה!
    את זה! לא נהיה מוכנים! ו"נגיב בעוצמה שלא נראתה כמוההה"!

    אהבתי

  13. מעלי הגיב:

    "אופוס, המגזין למוזיקה קלאסית. מיועד למעלי."
    אני לא יודע אם אני הכי אוהב אותך כאן ,אבל הכי הרבה זמן זה בטוח.
    והיום….גאווה (בגלל כל ה"מובאות", לא רק אופוס).

    אהבתי

  14. avi הגיב:

    כדי ללמוד על הפאשיזם בישראל אפשר לקרוא את הראיון עם פרופ’ זאב שטרנהל. עוד שנייה מישהו מהטוקבקיסטים פה ייקח לו את הפרופסורה ויגיד שתוך כמה שעות אפשר ללמוד את כל מה שהוא אומר, אז בינתיים אני מעניקה לו חסינות:

    ברור הוא פרופסור, איך לא תוענק לו חסינות… צריך ללמוד להבדיל (עם כל הקושי) בין גוף העבודה של האיש לבין דעותיו. פרופסורה אינה ערובה לשכל ישר בעיתות מצוקה, אף פעם לא הייתה כזו.
    האיש אכן מומחה בעל שם עולמי לפשיזם. אין לפקפק בכך.
    אך עיקר התמחותו היא למעשה היסטורית וקשורה בשורשי הפשיזם של בראשית המאה הקודמת.
    האופן שבו הוא מנצל את הקרדיט האקדמי הגדול והמוצדק שיש לו על מנת עשות פרופגנדה למשנתו הפוליטית הוא חוסר יושר אינטלקטואלי מהמעלה הראשונה כשלעצמו. הפרופסור לפשיזם רואה פשיזם מתחת כל עץ רענן ובכך עושה את החטא הגדול ביותר האפשרי:
    מי שמשווה במרומז או באופן ישיר את הנעשה בישראל של 2014 לפשיזם הקלאסי חוטא בכך את החטא האינטלקטואלי הגדול ביותר האפשרי.

    אפשר להגיד המון דברים שליליים ובצדק על חלק גדול מהשיח הנוכחי אבל אובססיית הפשיזם והשנאה העצמית של שטרנהל היא כבר פתולוגית. עם כל הכבוד לפרופסור המכובד…

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      טנקים על עופרה זה לא פשיזם?

      אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      הרקע הפסיכולוגי של האיש. פרופ’ זאב שטרנהל סיפר לעיתונאי ארי שביט (מוסף "הארץ", 7.3.2008) את קורות חייו בפולין כילד בזמן הכיבוש הנאצי ואחריו ("נער הכנסייה מקרקוב"). חוויות האובדן האישי הנורא עליהן הוא מספר, מעוררות הזדהות וכאב לב. אך מניה וביה מנסה שטרנהל ללמדנו גם שיעורים בהיסטוריה של פולין ושל היהודים בפולין בשנות מלחמת העולם השנייה ובתקופה שאחרי תום המלחמה, ואף להנחיל לקוראיו לקחים מסוימים.
      "פולין" אומר שטרנהל "היתה ממש נגועה באנטישמיות. היא היתה מקום שאי אפשר לחיות בו. גם בזמן המלחמה וגם אחריה. ובמובן מסוים הנורא ביותר היה דווקא אחרי המלחמה. אחרי שהכל כבר קרה, אחרי שכולם כבר ידעו מה קרה. ובכל זאת את השנאה ליהודים נשמת בכל צעד ברחוב…", והוא ממשיך "ודווקא אז, כאשר הנאצים כבר לא היו, היה ברור שליהודים אין עתיד בפולין. אחרי כל מה שראינו ברור שצריך לגמור עם זה, להחליף זהות באופן מוחלט, ולעשות את זה כך שזה יהיה מעוגן בכנסייה". אלה הנסיבות ואלה הסיבות בגללן, לדבריו, המיר שטרנהל את דתו, הוטבל לנצרות אחרי תום המלחמה, בהיותו בן עשר, שימש כנער מזבח בקדרלה של קרקוב והתמיד באמונתו הקתולית מספר שנים. כדבריו: "כשהמלחמה נגמרה ואנחנו ראינו שיהודים לא יכולים לחיות בפולין, התנצרנו".

      געגועים לחג המולד

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מאמר חשוב ווהמראיין, ג. וייץ שאל לעניין.לגיבוי אבי
      לשטחי התמחות,פולחן המוות: שטרנהל:"אני לא זוכר
      שפעם היו הלוויות המוניות כמו אלו שהתקיימו הפעם".
      ב 26.08.29 התקיימה בתל-אביב הלוויה המונית
      להרוגי 29. ב 16.09.38 הייתה לוויה "גדולה"
      לחיים שטורמן וחברים שעלו על מוקש. יש עוד מחקר
      על טכסי זיכרון ושם יש יותר. בתרבויות הדיון השוואתי.
      אם יש גנאי בפולחן המוות ראוי שיאמר דבר על תופעה
      קיצונית זו באיסלם. אחרת שטרנהל יצוטט ב NYT
      כהוכחה לתופעה ישראלית ייחודית זו.כמומחה לצרפת
      ראוי ששטרנהל ידבר על תחיית האנטישמיות שם,
      תופעה קשה. נראה ששנאת היהודים היא הבסיס
      לשנאת ישראל כי שנאת ישראל וראה החמאס וכך
      באירופה בנויה על בסיס עמוק מאוד ובו מוטבים
      עתיקים כרצח הילדים, ראה עלילת הדם בדמשק.
      שווה דיבורים של מומחה כשטרנהל וכאן הוא שותק,
      חבל.

      אהבתי

  15. רקמות עמוק הגיב:

    "את כל מה ששאלתי אתמול על קביעת מוות",
    V כבר כתבתי פה, צה"ל קובע הרוג רק לפי ר ק מ ו ת.
    מי שהביא ראיות על ההרוג זה דווקא הצוות ממטכ"ל. לא איתן.

    אהבתי

  16. נשק הגיב:

    "חייל ישן, נשקו מופקר"
    הנשק לא שלו! זה של זה שמצלם אותו ,הוא הניח לרגע, מצלם וכבר זז…..

    אהבתי

  17. דניאלי הגיב:

    פלסטינאי בעל הגיון. הסרטון הראשון טרי לגמרי.

    אהבתי

  18. יובל הגיב:

    ולווט, לא מבין את הקיבעון הנקרופילי שלך בנוגע לסיבה בעטיה הוכרז מותו של הדר גולדין. זה באמת כל כך חשוב לך אם מצאו חתיכת מוח שלו או לחילופין גוש מהכבד שלו? מה בדיוק את רוצה שייפרטו לך בעיתון?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הסברתי אתמול בפוסט. לא רואה סיבה לחזור על זה היום.

      אהבתי

      • יובל הגיב:

        קראתי גם את הפוסט אתמול וכל מה שהבנתי הוא שאת אומרת שאת לא רוצה לקבל משרה במכון הפתולוגי אבל בפועל נכנסת לקרביים (תרתי משמע, כן?) של הסיפור המיותר הזה.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          הבנת מה שרצית להבין. לקחת לך את המשפט שמצא חן בעיניך.
          אתה לא חייב לאהוב כל מה שאני כותבת. אני רשאית לזכות להיות זו שחולקים על אהבותיה, גחמותיה, שאלותיה, העדפותיה ותחומי העניין שלה.
          אני לא יכולה או רוצה ליישר קו עם כל שדירת הקוראים/מגיבים.

          אהבתי

  19. חייל זקן הגיב:

    שורה של אנשים חכמים קבעו כבר מזמן שצריך להיות עוד גוף בקבינט, שחשוף לכל העובדות ויכול להציג עמדה אחרת.

    יש גוף כזה וקוראים לו המועצה לביטחון לאומי. הסיבה לכך שזה מעשה חסר ערך היא שגוף נוסף זה עוד מאותו הדבר. כל הגופים שיוקמו על ידי הממשלה מגייסים מאתו המילייה ומפתחים את אותה תרבות אירגונית. בסופו של דבר הם תמיד ייראו כמו המועצה לשלום וביטחון שהשתלטה גם על המסכים.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      למודיעין יש גוף מיוחד, בדיוק בשביל זה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מה שלא נכנס לתוך תהליך הערכת המצב הוא חסר ערך. אמ"ן כמעט תמיד טועה בהערכות שלו ולכן התנהגות רציונלית תהא לא לבקש ממנו הערכות ו/או לנהוג הפוך מהמלצותיו.

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          מה שלא נכנס לתוך תהליך הערכת המצב הוא חסר ערך

          במסגרת תהליך הערכת המצב מקשיבים גם ל"איפכא מסתברא", אם כי בהחלט ייתכן שפוסלים את הדעה הזו (אינה משתקפת בתוצר הסופי).

          אהבתי

  20. פשיזם הגיב:

    אורנה דונת, צפי סער- משטרת האל הוריות.
    א.ב. יהושע-עוכר ישראל, בוגד,מנוול, שובניסט, זקן, מי קורא את הספרים שלו בכלל, סמולני.

    אהבתי

  21. לחם הגיב:

    זאב שטרנהל בראיון להארץ:"פולחן המוות של הנופלים בקרב מצביע על חולשה חברתית…לקדש את המוות זה רע ומסוכן." לכל אלה שכעסו על הדברים שלי אתמול שביטאו דעה דומה ואף כינו אותי יכנע קנאית: האם גם שטרנהל הוא יכנע קנאית או שאת דבריו אתם דווקא נוטים לקבל?

    אהבתי

    • לחמית הגיב:

      להבהרה לא טענתי נגד פולחן המוות ויש לך זכות להעלות את הנושא החשוב הזה אלא ההתקרצצות המתמשכת שלך על עבודתן של עיתונאיות. הירידה לפסים אישיים היא זאת שמיותרת.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        אז מה את מציעה לחמית, למתוח ביקורת על "הנושא החשוב הזה"בלי להזכיר את שמות העיתונאיות? למה? עיתונאים ובעיקר עיתונאיות הם מעל לביקורת? העיתונאית ששמה הוזכר, חן קוטס-בר, ידועה ככתבת שכול, אני חושב שסגנון העבודה הזה פסול ואני שמח, אם אפשר לקרוא לזה כך, שקלעתי לדעת גדולים ממני. זאת אותה העיתונאית, דרך אגב, שכינתה את גלעד שליט הילד של כולנו ובכך שימשה כשופר של המשפחה שמנעה ויכוח ציבורי הוגן סביב השאלה האם ראוי לשחרר כל כך הרבה מחבלים תמורת ילד אחד של כולנו. ארצות הברית ובריטניה, מדינות נאורות לא פחות מקוטס-בר, אינן מנהלות משא ומתן עם טרוריסטים. הגישה הרגשנית הזאת מסוכנת מאוד למדינה אם כי בהחלט ייתכן שהיא טובה לקריירה של קוטס-בר. אני אישית מעדיף את טובתה של המדינה אבל כל אחד וההעדפות שלו.

        אהבתי

    • קונשטוק הגיב:

      יכנע קנאית הוא באמת תיאור מדויק של פרופ' שטרנהל

      אהבתי

  22. captain beefheart הגיב:

    אין סיכוי שכיכר פלסטין ועומר אל מוחתאר זה בשכונת רימאל. אמנם גלובס הוא עיתון כלכלי ואיננו מצפים ממנו שיחזיק עורכים וכתבים שיש להם הכרות עם עזה. אבל השגיאה הזו ממש גסה ומעידה שאין להם מושג ירוק מה קורה מחוץ לדל"ת אמותיהם. למיטב זכרוני, כיכר פלסטין יותר קרובה לסג'עיה מאשר לרימאל. מרחק של 500 מטר עד כיכר השוטר.

    אהבתי

  23. אחד שיודע הגיב:

    ההפגנה הערב בוטלה/נדחתה, והסמולנים מאשימים… את המשטרה:

    "צר לנו שהמשטרה וגופי הביטחון מוכיחים אוזלת יד בהגנה על חופש הביטוי הדמוקרטי בישראל ובמרכזו חופש ההפגנה והמחאה. מדובר בתעודת עניות לדמוקרטיה הישראלית."
    😉

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זו ההצהרה ימנית תוקפנית ביותר בדיוק
      מה שבנט שם וחז"ן כאן אומרים. תקראו
      ותחשבו. אי היכולת להבטיח הפגנה של
      אלפי אנשים בתל-אביב מפני התקפת
      טילים היא כשלון מחפיר של הדימוקרטיה
      הישראלית. אכן כך.

      אהבתי

    • זהבית הגיב:

      אתמול זהבה מהאירגונים, אמרה לרינו (גם הוא) אנחנו נפגין,לא נישמע להפחדות!

      אהבתי

  24. שי הגיב:

    "לטלטל את צה"ל", למה לא. בצילום רואים חייל ישן ליד חומת מגנן (שמור יחסית מפצמ"רים), כשיש לשער שחבריו שומרים עליו ועל המוצב כולו, יהא אשר יהא (זה יכול להיות גם אחד מהמוצבים המבוססים יחסית בגבול הרצועה, או אחד מהבסיסים המרוחקים מעט מהגבול, לכי תדעי). כן, הנוהל הוא לישון עם הנשק מתחת לראש, אבל אין לי מושג אם זה הנשק שלו (אם הייתי צלם הייתי מבקש ממישהו להניח רגע את הנשק שלו ליד החייל הישן, כדי לארגן פריים מעניין יותר. איזה, הייתי מבקש ממישהו להניח דגל קטן על הישבן של החייל). בקיצור, התמונות של החיילים הישנים כשראשם מונח סנטימטרים ספורים מזחלי משוריינים מדאיגות אותי יותר.

    אהבתי

  25. מצב קוהרנטי הגיב:

    האם יש טעם לאכול בריא בידיעה שביום מן הימים נמות?

    "הירי לדרום לא נפסק כל יום שישי. ושבת.
    גם במהלך חודש הלחימה, כשצה”ל נגס בעזה, הירי לא נפסק לשנייה. אולי מישהו מוכן להסיק מסקנה כלשהי?"

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ראשית, כיוונת לדעת גדולים: גם אני חושבת שאכילה אינסופית, ועוד כמה פעמים ביום היא עניין מעיק הדורש אנרגיה רבה. באמת מסכימה איתך. מיותר.
      זה בכללי. בספציפי, יש סיכוי שאם תאכל אוכל בריא תחיה יותר, ואו יותר טוב. לא חותמת. יש סיכוי, אמרתי.
      באשר לפרשת עזה: נהרגו 64+3 בני אדם. עוטף עזה לא בטוח ולו במילימטר יותר מאז המבצע. הירי נמשך. עכשיו תסביר מהתחלה.
      לפחות פישמן מודה ואומר: זה למען האקט המדיני. צבאית הפקנו אפס מאופס.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        משווה ומעלה:
        כדי לדעת מי ניצח בעזה די במספר עובדות ובתרגיל חשבונאי פשוט. התנהגות רציונאלית מוגדרת ככזו המסייעת להשגת מטרות. ממשלת ישראל הגדירה את מטרתה כהשגת שקט ("שקט ייענה בשקט"). מטרותיו של החמאס מוגדרות באמנה של ובהצהרות מנהיגיו. לטובת מובטלי ההפגנה הערב נתמצת אותן כך – יזימת מעשי טירור שייגרמו ליהודים הגרים באדמות הוואקף להתפגר ו/או להגר מהארץ (ברלין מומלצת). ועכשיו לתרגיל החשבונאי: אם מחיר מנהרה הוא כ 2,000,000 דולר נגרם לחמאס נזק של כ60 מיליון דולר. אם מחיר ממוצע של רקטה הוא כ2000 דולר והחמאס ירה ואיבד כ5000 רקטות הנזק הוא כ10 מיליון דולר. אם נוסיף גם את מחיר טילי הנ.ט., הפצמ"רים, המטענים המחרטות ושאר האובדנים נגיע לסכום כולל של כ100 מיליון דולר. בהנחה שהחמאס ייגבה מע"מ של 16% הרי תוכנית שיקום של 600 מיליון דולר תספיק כדי לשקם את יכולות החמאס ערב המלחמה. כל סנט של סיוע מעבר לכך יביא גם להתעצמות. ממשלת ביבי, שאפשר כבר לכנותה ממשלת הפסקות האש, עושה כעת ככל יכולתה להגיע להסכם (מדומה וחסר ערך) שבו הרש"פ תופיע כמושלת בעזה. ההסכם יכשיר הזרמת כספים לעזה מהאמריקאים ומהאירופים בנוסף לכסף הקטארי והאירני. אכן הצבא והממשלה משחקים בצורה מושלמת את המשחק החמאסי. מי שמאמין שמצריים תמנע הברחת אמצעי לחימה לרצועה חקר את התרבות המצרית וגילה שהבקשיש נעלם כלא היה. את כל האיוולת הזו יעטפו במעטפה מילולית של "המלחמה יצרה הזדמנות לברית אזורית של המתונים". מי שמאמין בבריתות אזוריות (ברית עושים עם אוייבים, מוכר?) מוזמן לשאול לדעתם של היזידים שהיו בני בריתם של הכורדים שהבטיחו לשמור עליהם ונעלמו כמו פקחים אירופים יחד עם הכדור הראשון של דאעש.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          קטע מדהים. אמרתי את אותו דבר במשפט וחצי בלי מספרים, וזכיתי לבוז.
          אתה אמרת את זה בהרחבה וזכית לתשואות.
          אחר כך תגידו שלא מפלים חפ"שיות אשכנזיות חלקית לא נשואות זמנית.
          מה ששכחת בחישובים שלך זה את עלות המבצע המוצלח לישראל.

          אהבתי

        • פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

          במשוואה רבת הנעלמים חסר x אחד גדול והוא שאי אלה מאות אלפים מתושבי עזה הם חסרי בית. מי שיצטרך לנהל את האסון הזה יהיה החמאס, ולפחות במקרה של דאחיה זה פעל. המקרה אינו זהה כמובן, אבל כמתימטיקאי כל כך דגול, שתמיד מצליח לחשוב על כל האפשרויות, היית צריך לשקלל גם אותו.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אויב אחר, אידיאולוגיה שונה, אינטרסים אחרים, מתמטיקה בסיסית. שמעננו שוב ושוב מהמומחים לקריאת מחשבות החמאס את סיפור הדאחיה. כאמור, לא רלוונטי אלא אם אתה אחד מפרשני הטלוויזיה.

            אהבתי

      • קונשטוק הגיב:

        אז מה את רוצה להגיד או לשאול?

        אהבתי

כתיבת תגובה