ההסדר

isra12.8.14yediot12.8.14

haaretz12.8.14maariv12.8.14

hamvaser12.8.14

הכותרות

סמדר פרי מביאה ב-24 שעות בידיעות את סיפורם של "ילדי המנהרות", אנשי חמאס מגייסים אותם מהאזורים הכי עניים ומצוקתיים של הרצועה, משלמים להם שכר זעום (20-30 ש' למשמרת), אם בכלל, והם אלו שחופרים את מנהרות הטרור. יותר מ-200 מתו בתאונות עבודה.
פרי מדווחת שהסיפור הוא של כתב העת ענייני פלסטין, ושהביא אותו ניקולס פלהאם, שהצטרף לסיור של המשטרה בעזה. הסיפור כלשעצמו מדווח בפורומים ובפורמטים אלו ואחרים כבר כמה שנים.
הנה ידיעה קצרה מ-2009 (!) ב-ynet.

הוויכוח על נוהל חניבעל נמשך, ואחרי עשרות תגובות פה, הנה גם אורי משגב, הפוסל אותו מכל וכל. הבעיה, לדעתי, בכל סיפור חניבעל הוא השטחים העמומים והאפורים, והאפשרויות להרחבת שיקול הדעת עד אין קץ.

אם פעם צה"ל התגאה באתוס שלפיו לא מפקירים חייל בשדה הקרב, גם אם הוא שבוי, כיום עושים הכל כדי לחסל אותו. זה לא חניבעליזם, זה קניבליזם. צבא שמוכן להרוג את אנשיו. היו בעבר צבאות שציפו מאנשיהם לא ליפול בשבי. לבצע חרקירי, או לתקוע לעצמם כדור בראש. כאן מדובר על צעד קדימה: אפילו לא משאירים לשבוי את האופציה. מחליטים בשבילו. כל אם עברייה צריכה להבין את הסיפור הזה. הבן שלה יהיה גיבור ישראל כשיירד להילחם ברצועת עזה. יחבקו אותו, ישירו לו שירים, ישלחו לו שמפו וקציצות וביסלי ובמבה. אבל אם איתרע מזלו ליפול בשבי, יהרגו אותו. צבא הוא לא גוף דמוקרטי, גם ישראל הולכת ומתנערת מזהות דמוקרטית אמיתית, אבל אולי במקרה הזה כן צריכים להחתים הורים על טופס בבקו"ם. לשאול אותם אם במידה והבן שלהם ייפול חס וחלילה בשבי, הם מעוניינים שצה"ל יעשה הכל כדי לחסל אותו ולמנוע בכך עסקת חליפין מבישה – או שבכל זאת הם מעדיפים שהוא יישאר חי בידי חמאס, עם סיכוי לחזור יום אחד (ולהמיט על המשפחה קלון עולמים בדומה למסע השיסוי וההסתה המבחיל שנעשה כאן בזמן האחרון למשפחתו של גלעד שליט). אולי צריך לשאול גם את המתגייסים הטריים אם נוהל חניבעל מקובל עליהם, או לפחות להבהיר להם את משמעותו בזמן אמת.

מביאה שוב את הראיון עם פרופ' אסא כשר (ישר"ה) מהסו"ש לצורכי השוואה.
וגם היום ב-ynet: אל"מ מיל. אורי ערד, נווט פאנטום במלחמת יום הכיפורים, שבה גם נפל בשבי, יוצא נגד חניבעל.
מה שאני אוהבת בעת הנוכחית זה שפרטים שהיו נחשפים בעבר אחרי שנים (ע' מלחמת יום הכיפורים) יוצאים היום אור, הרבה בגלל כל אמצעי התקשורת והחשיפה והשיתופים העכשוויים, תוך ימים ספורים. יש שיראו בכך רעהחולה, בעיקר בגלל הקפיצה המהירה למסקנות, אבל אני מעריכה שרבה התועלת מהנזק.

בסה"כ אפשר להגיד שמדובר ביום חיובי למדי, ובהתקדמות מדינית, וכך גם מדווחות כותרות כל העיתונים. בין אם ככותרת ראשית, בין אם ככותרת גג. אם כי בישר"ה נלחמים כבר בגולדסטון 2 ובידיעות במיגונים החסרים.

שוב אני רוצה להבין למה שר האוצר לא עוסק בשיקום המשק אחרי המבצע שחפר בורות עמוקים בתקציב, אלא עסוק בגיבוש תוכניות לפתרון בעיית עזה. לא נבוא איתו חשבון אם לא יפתור את בעיית עזה. כן נכסח לו את הצורה אם מצבנו יחמיר.

סחתיין לנגמ"ש הבלתי מאויש. כן ירבו!

אהרון לפידות בישר"ה במסקנה מהפכנית: המבצע בעזה שחרר את האנטישמיות העתיקה מהבקבוק. וואוו. הוא טוב יותר מנערת גומי בקרקס.

אובמה יוצא למלחמה נגד דאע"ש, אין לו פתרון צבאי, ועיראק בכלל עומדת בפני מלחמת אזרחים.

שלושה מתושבי מראר נהרגו אתמול בתאונה בשוויץ. אמאל חליל, עאטף חאג' ונאסיף בדר. שניים מהם שוטרים בכירים במחוז הצפוני. בישר"ה ידיעה בשער, בידיעות עמוד שלם.

צה"ל נוהג לחקור חיילים על התרועעות עם בני מיעוטים. נשאלת השאלה אם זה כולל גם את החבר של אייל לאפי, עליו סיפרתי אתמול?

צרות בכותרות

לוועדה הבינלאומית שתחקור את אירועי צוק איתן הוזמנה גם ארוסתו של ג'ורג' קלוני, אמל אלאמודין. אלא שאחרי שעות ספורות אמרה שאין לה זמן. ישר"ה מעודכן, ידיעות לא הספיק.

באמת לא הבנתי למה זו המבוכה של קלוני אם ארוסתו תהיה חברה בוועדת גולדסטון 2.
(שער ידיעות)
mevuha
לשמחתי עוד מישהו בדסק הלילה של ידיעות חשב כמוני ותיקן את הכותרת (שגם ככה לא נכונה, כאמור, אבל פחות גרועה). כך לפחות בעיתון שהגיע לדלתי.

mevuha2

הלך לעולמו

רובין וויליאמס, 63.  אלכוהול, קוקאין, דיכאון.

robinwilliams
איור: דניאל מורגנשטרן
ברק אובמה:

Robin Williams was an airman, a doctor, a genie, a nanny, a president, a professor, a bangarang Peter Pan, and everything in between. But he was one of a kind. He arrived in our lives as an alien – but he ended up touching every element of the human spirit. He made us laugh. He made us cry. He gave his immeasurable talent freely and generously to those who needed it most – from our troops stationed abroad to the marginalized on our own streets. The Obama family offers our condolences to Robin’s family, his friends, and everyone who found their voice and their verse thanks to Robin Williams.
Barack Obama

לפני פיזור

סליחה על הקיצור, אבל גם חגיגה היום, וגם הרבה עבודה על הסרט.
כל מי שלא יודע עדיין איך להביע את אהבתו החשאית והבלתי ממומשת כלפי, מוזמן לעשות זאת היום.
ולפרויקט עצמו, אם אתם לא מפייסבקים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

56 תגובות על ההסדר

  1. יהוסף הגיב:

    אחרי כל הדיבורים על הירידה במנויי הארץ, לפחות לפי ואללה המצב השתפר משהו. אחרי האמירות של עמוס שוקן בנושא עלתה השערה שאת הירידה במנויי הדפוס בגרסה העברית כיסתה העליה במנויי הגרסה הדיגיטלית באנגלית. הנתונים האלה מעמעמים גם את הזוית הזאת, כי כמות מנויי האינטרנט עדיין לא שווה מספרית ובודאי שלא כלכלית, למה שהיה בעבר.

    אהבתי

    • יוסל'ה הגיב:

      להד"ם. חד וחלק.

      את העיתון המודפס עזבו כ- 1200 מנויים. כמות המנויים החדשים בדפוס היא כ- 50 ולא פי עשר כפי שנטען.

      בדיגיטל, הכמות המפורסמת במאמר היא של "מנויי" עשר-כתבות-בחינם, שאינם משלמים שקל על "המנוי" שלהם. מנויים חדשים בתשלום בדיגיטל יש לא יותר ממאה.

      בשנתיים האחרונות ירדו מספר מנויי הדפוס בכ- 8000. מס' מנויי הדיגיטל המשלמים הוא כ- 17,000.

      ועדיין, כל זה זניח לעומת אובדן ההכנסות מפרסום בפרינט, אובדן שנובע מהערכת המפרסמים את המותג כ- "מותג שלילי".

      מספיק להסתכל על כמות המודעות המעטה בפרינט, שגם ככה רובה של מלכ"רים כדוגמת מוזיאונים ועמותות. כמות המפרסמים בפרינט שמוכרים מוצר צריכה ירדה בדרמטיות.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        על העיתון המודפס אין מחלוקת: כתוב גם שם, 1,245 מנויים.
        בעניין הדיגיטל, כתוב בפירוש מנויים משלמים. לא מנויי העשר חינם.

        אהבתי

  2. עומר מן הגיב:

    הבוקר נפתח בידיעה המרעישה ש"סעודיה" מגישה "עלה זית לישראל" ואומרת שהסכסוך הישראלי-ערבי הסתיים וכו' וכו'. אמנם זה רק מאמר של עיתונאי בעיתון לונדוני, אבל הוא בדרך כלל משקף את רוח הממלכה.

    אבל תוך כמה שעות התברר ששר החוץ הסעודי אומר קצת אחרת. לפי הנוסח בוואלה, או הנוסח המתון יותר במבזק בווינט, הסכסוך כנראה לא הסתיים.

    אהבתי

  3. דניאלי הגיב:

    ד"ר גיא בכור על עתיד אירופה.

    אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      הוא כותב על הנקודה העובדתית הפשוטה שלא מודגשת כלל: ההפגנות באירופה הן הפגנות של מוסלמים נגד ישראל.

      ההתכחשות לעובדה הזו וההתפעלות המופרזת מכל התפרעות מקומית של כמה אלפי "שבאב" בתוספת דיווח מוטה מגמתי גורמים לYNET להיות מופתעים מכך ששלושה רבעים מהציבור הצרפתי כלל אינם בעד או נגד ישראל או הפלסטינים.

      אהבתי

  4. עומר מן הגיב:

    בערוץ 2 דיברו עם וויליאם שאבאס, שחוזר שוב על כך שהוא אינו אנטי-ישראלי.
    מעניין שגם כאן – כמו בכל הדיווחים – התעלמו מכך שהוא יהודי (גאה) כפי שכתבתי כאן כבר.

    לגולדסטון (גולדשטיין) הזכירו שוב ושוב את יהדותו, אבל לשאבאס (שבת) עדיין לא.

    נראה שיש כאן שוב חזרה של האו"ם על הנוסחה של ועדת גולדסטון: משפטן יהודי ליברלי קיצוני (גולדסטון = שאבאס), עו"ד ממוצא מוסלמי (ג'ילאני = א-דין), מישהו "נייטרלי" (צ'ינקין = דודו).

    אהבתי

  5. אורן הגיב:

    זה המאמר המקורי של פלהאם, וזה השימוש התעמולתי השקרי שעשה בו מאיר פריימן בטאבלט ב25/7 ומאז נפוץ לרוב. גם יהודים טובים בעלילות דם.
    אני מביא את הקישור המלא, כי הוא מכיל את הכותרת השקרית (ששונתה מבלי להודיע על תיקון).
    http://www.tabletmag.com/scroll/180400/hamas-killed-160-palestinian-children-to-build-terror-tunnels#undefined

    אהבתי

  6. ג'סט סייאינג הגיב:

    נפטר פרופ' יקיר פלסנר. אחרי שהורגלנו למודעות אבל ענק של "חשובים", היה מפתיע למצוא בהארץ 2 מודעות צנועות של 5 אינטש כל אחת.

    אהבתי

  7. רצים רצות הגיב:

    התגובות שוות יותר מהמאמר המתורגם.

    אהבתי

    • מאיר הגיב:

      מאמר מוזר. להבנתי המסקנה הפוכה: אין קשר (סיבתי) בין ריצה ובריאות. אם היה קשר כזה אז היו מוצאים שככל שרצים יותר בריאים יותר. העובדה שלא היה הבדל בין מי שרץ 5 דקות למי שרץ חצי שעה מעידה שהקשר בין ריצה ובריאות אינו סיבתי (יש איזה גורם שלישי שמשפיע גם על בריאות וגם על הנטייה לרוץ).

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        המסקנה היא בטח לא הפוכה. הקשר בהחלט יכול להיות סיבתי. קשר ישר בין כמות ריצה לכמות תוספת לתוחלת חיים הוא לא האפשרות היחידה המתאימה לקשר סיבתי.

        אהבתי

  8. imanuel הגיב:

    לינק ארוך.
    מודה, אף פעם לא אהבתי אותו במיוחד, אבל אומרים שהיה שעיר מאוד, ואחרי ההופעה פתאום הואר לי באור אחר.

    אהבתי

  9. bokovsky הגיב:

    לפני זמן-מה ראיתי ראיון של רובין וויליאמס עם הלסבית ההיא, שאת שמה קצת קשה לי לבטא. הוא נראה לי האדם הכי מאושר, הכי שלם עם עצמו בעולם… ופתאום, פוף, האיש מתאבד.
    איזו אבידה.

    אהבתי

  10. חיליק הגיב:

    צה”ל נוהג לחקור חיילים על התרועעות עם בני מיעוטים. נשאלת השאלה אם זה כולל גם את החבר של אייל לאפי, עליו סיפרתי אתמול?

    ואיך ימנעו מקרים כאלו?

    אהבתי

  11. אבי הגיב:

    ידיעות צדק ככל הנראה כבר בפעם הראשונה בעניין ג'ורג קלוני. כל הסימנים מעידים כי מרגע שנודעה הידיעה אנשי יחסי הציבור של קלוני עשן הכל למזער את הנזק ופעלו כאן במהירות. קלוני הבין כאן מהר מאוד כנראה את פוטנציאל הנזק האישי וגדע את הסיפור כבר בתחילתו. הימור שלי שזה היה מקרה של או וועדה או חתונה מבחינתו…

    אהבתי

    • מאיר הגיב:

      כן. סביר להניח שקלוני קיבל לתיבת האימייל תמונה של בנו של אחד מהווינשטיינים של הוליווד אוחז בראשיהם הכרותים של חוויאר ברדם ופנלופה קרוז. בהקשר הזה מורן שריר שההרמנויטיקה עלתה לו לראש מפספס בענק. ההקשר של קלוני במקרה הזה הוא לא רכילות ולא נעליים. הוא הסיפור עצמו.

      אהבתי

  12. היפרבולה הגיב:

    באירופה זה בון־טון לשלוח את היהודים למשרפות

    חילוקי דעות בישר"ה, בניגוד לכותרת הראשית, לפידות דווקא חושב שיו"ר צוות הבדיקה שייך למיעוט פרו ישראלי. ככה זה שיוצאים לעקיפה בסיבוב של אברי גלעד והצל.

    אהבתי

  13. דניאלי הגיב:

    מז"ט.

    אהבתי

  14. captain beefheart הגיב:

    כמו אצל הנגר: טעות במילימטר שעשית בצד אחד של הארון – תפגוש אותה כעשרים ס"מ בצד השני.

    ביום שבו הוחלפה המילה הקשה "שבוי" במילה המטורללת "חטוף" – נשבתה המדינה (כלומר נחטפה) בידי קונספציה שמעמתת אותה בסופו של דבר עם מפלצת עמומה ששמה "חניבעל". היא מפלצת לא רק בגלל שהיא מאפשרת לנו להרוג חייל, אלא בעיקר בגלל עמימותה. עמימות היא תמיד מתכון ופתח לצרות.

    זה ייפתר רק ביום שבו המדינה תתיישר מחדש לנוסחה שאדם אחד = אדם אחד.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הטוקבקיבט גאון מגיב על ראיון עם צבי יחזקאלי בגלובס:

      צבי יחזקאלי בפני סטודנטים באוניברסיטת ביר זית:
      לפני ששאני מתחיל את ההרצאה, אני רוצה לספר לכם סיפור. משה רבינו הגיע לארץ ישראל. אלוהים אומר לו לעלות על הר נבו ולצפות בארץ המובטחת. עלה משה על ההר וצפה בארץ. לאחר מכן ירד לנהר הירדן וטבל בו. כשיצא מהמים הופתע לראות שנעלמו בגדיו. מי לקח למשה את הבגדים ? הפלסטינאים. הקהל מתרגז וצועקים לצבי "אבל אז לא היו פלסטינאים !" "או!" עונה צבי, מכאן אני רוצה להתחיל את ההרצאה…

      אהבתי

    • מיצבשת הגיב:

      אתה צודק המדינה נבנתה על "עמימות" קח לדוגמה את יום הזכרון לחילי צה"ל שהצטרפו אליו בשנים האחרונות "נפגעי פעולות איבה" ואת ההגדרה המרחיבה לנכי צה"ל שכוללת את כל גמלאי שב"ס משטרה וגמלאי צה"ל שבמסגרת מילוי תפקידם נפל עליהם קלסר על הרגל…

      אהבתי

    • קונשטוק הגיב:

      "יש פרטנר" זעק הקפטן
      תפסיקו להתייחס אליו כאל ארגון פשע ותתנו לו את הכבוד המדיני המגיע לו

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שבוי זה מעמד מוגדר באוסף של אמנות והסכמים
      בין היתר כרטיס שבוי, ביקור של צל"א, חבילות,
      מכתבים וכ"ו. החמאס מעוניין שאסיריו ייחשבו כשבויי
      מלחמה + כל הזכויות אבל אינו נוהג כך כלפי
      ישראלים שבידיו. כנ"ל החזבאלה.

      אהבתי

  15. עוד.ד הגיב:

    כל מי שלא יודע עדיין איך להביע את אהבתו החשאית והבלתי ממומשת כלפי, מוזמן לעשות זאת היום.

    it's a deal

    אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    כן נכסח לו את הצורה

    V, למה חוסר האמון הזה במנהיג העתידי של ישראל? האם יש מקום לספק שמי שפתר את בעית הדיור ומפתח כעת שיטה של הגדלת התקציב ללא הגדלת ההכנסות מסוגל גם לפרז את עזה וגם לגייס את כל העולם לצורך זה?

    אהבתי

    • במפה הגיב:

      האם בעקבות התקדים של ההנהלה הטובה במזה"ת, ימנה המנהיג העתידי והאוהד את הפרשן לשעבר והאוהד חז"ן לעוזרו. לפחות בבלוג אחד יאמינו שתכניותיו ריאליות.
      ומאחר ואין שינויים במצבו הקיומי של שועלן(מת), אני שוקל למנות מישהי אחרת (לא ההיא), כעוזרת התגובות שלי – נילי ל.

      אהבתי

  17. מאיר אמיתי הגיב:

    נוהל חניבעל. הזיכרון האנושי קצר. בפברואר 1986 נחטפו לוחמי גבעתי פינק ואלשייך ז"ל. במשך מספר ימים כוחות חטיבתיים סרקו את דרום לבנון בשטח אזור הביטחון ומעבר לו והפעולה הייתה אגרסיבית. כשנחטפו שלושה לוחמי ההנדסה ב-7 באוקטובר 2000 הפעלת האש הייתה מינורית, כי באיו"ש כבר השתוללה האינתיפאדה השנייה וראש הממשלה ושר הביטחון, ברק – שהבטיח שחיזבאללה יחטוף מכה אנושה על כול הפרה לאחר הנסיגה במאי 2000 – החליט להבליג. התוצאה של הבלגת ברק הייתה חטיפתם של בוגרי חטיבת גבעתי, גולדווסר ורגב ז"ל, ב-12 ביולי 2006, כשהפעלת האש מאוד לא מינורית בלשון המעטה – פרצה מלחמת לבנון השנייה. ותגובת צה"ל לחטיפת שליט ב-25 ביוני 2006 אף היא לא הייתה מינורית, הייתה יותר אגרסיבית מהשלב הראשון במלחמת לבנון השנייה. ולכן, לא מפתיעה התגובה כשהתברר שאבדו עקבותיו של הדר גולדין ז"ל. חניבעל, בפועל, מורכב משני חלקים, החטוף, כיצד להחזירו עד כמה שניתן ללא פגע וחלק שני, שהוא בעצם הענשה, גמול, ואינו שונה מגמול על פעילות אחרת של האויב. אורי משגב חי, לכאורה, בעולם הזוי. בפלנטה אחרת. ולא נותר אלא לגחך על מאמרו. אורי ערד חווה שבי קשה מאוד במצרים, כשבנס בכלל נשאר בחיים, לאחר שפלחים מצרים שיפדו אותו ואת הטייס, קובי חיון עם קילשוניהם. אפשר להבין את ערד שיוצא נגד ההחלטה הלא רשמית, שאולי יהיה מקרה של טוב חטוף מת על חטוף חי. אבל, מה לעשות כללי המשחק במזרח התיכון השתנו ולכן גם הגמול עוצמתי יותר. והלואי ולא יהיה מקרה נוסף של חניבעל.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אני דווקא תומך באורי משגב ובאנשי התנועה לזכויות האזרח שפנו בעניין לבג"ץ. הייתי אפילו מחמיר ודורש מהרמטכ"ל להוציא הוראה האוסרת על לחיילי צה"ל להרוג אחד את השני בדו"צים. כדאי אפילו לשאול את ההורים בבקו"ם אם הם מעוניינים שכאשר בניהם משתתפים בתרגיל רטוב או בקרב חבריהם יירו עליהם.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      לא מובנת לי התגובה של מאיר אמיתי הוא בכלל לא עוסק בנוהל חניבעל אלא בתגובה צבאית הרתעתית.
      בחטיפה בהר דב, במסגרת נוהל חניבעל כן נעשו תקיפות, לא נעשתה הפעולה הצבאית המובטחת כתגובה.
      בחטיפת שליט לא בוצע נוהל חניבעל, כן נעשו הפגזות תגובה לחטיפה.
      בחטיפת רגב וגולדווסר נסיון למרדף הביא לעליית טנק על מטען, ולהחלטה על מבצע צבאי מלא בעקבות הנפגעים.
      אז משום מה מאיר אמיתי חושב שנוהל חניבעל קשור לנקמה על הפעולה. הוא בעצם חי בפלנטה אחרת שבו לצה"ל יש נוהל בו הוא הורג אזרחים ללא הבחנה בתגובה לחטיפה.

      אהבתי

  18. רונן הגיב:

    ההשראה להודעת האבל של אובמה – מהמודעה של אנשי ראש פינה לנחמן פרקש ?

    אהבתי

כתיבת תגובה