שמש אדומה

maariv18.8.14yediot18.8.14
isra18.8.14haaretz18.8.14

hamvaser18.8.14

הכותרת

שלושה עיתונים התייחסו לחתונה הדו לאומית המתוקשרת בשעריהם. ידיעות והארץ הביאו תמונות של הזוג המתחתן, ואילו מעריב את תמונת המפגינים מהימין. מניחה שמישהו חשב על האמירה שמאחורי הבחירה הזו.

הפסקת האש מסתיימת הלילה. אין רכבות לשדרות עד הודעה חדשה. ישר"ה מבטיח בשער ש"נגיב בעוצמה".
מי אומר? גורמים מדיניים. אה.

הפציעה של יגאל בשן מככבת בשערי ידיעות וישר"ה. לא מדובר באירוע פלילי.

נלכד החשוד ברצח דפנה בר ציון, אילן בן עמי. זרק את הסלולרי של הנרצחת בספארי, הסתיר את כלי הרצח, פטיש, בדירתו בדרום תל אביב, ישן בקומה עשירית באתר בנייה בשיכון צמרת, כתב את ניגון עתיק של אלתרמן על הקיר, אכל את ארוחתו האחרונה בחומוסיית קיקי בדיזנגוף פינת ז'אן ז'ורס ונלכד זמן קצר לאחר מכן ברחוב פרוג. סיפור פשע תל אביבי קלאסי. פלא שזוכה הוא לסיקור נרחב. אותו סיפור, אם היה מתרחש בבאר שבע, עם דמויות מקומיות המוכרות רק לקוראי כל דרום, נניח שיש מקומון כזה, העמודים האחוריים היו משכנים אותו אחר כבוד.

מדינת כל גזעניה ולאומיה

מורל מלכה ומחמוד מנסור התחתנו אתמול. הפגנות תמיכה ומחאה משני הצדדים חיכו להם בכניסה לאולם השמחות שמש אדומה בראשל"צ.
החתונות המעורבות הן תמיד באותה מתכונת: היהודיה מתחתנת עם המוסלמי ומתאסלמת. אם יש לכם דוגמה למקרה הפוך: מוסלמי מתחתן עם יהודיה ומתגייר, אשמח לשמוע. על מקרים אחרים, בהם בני הזוג מתחתנים, אך שומרים איש איש על דתו ואמונותיו ומגדלים ילדים, או את עצמם, בדו קיום, שוויון ואחווה, אשמח עוד יותר לשמוע.
איך כותבת מרב בטיטו (ידיעות), שנשלחה לסקר את האירוע, בחוסר מודעות קל? "החתונה נוטה לכיוון הערבי, עם אלמנטים קלים של ראשון לציון…". ואז יש פירוט: האוכל, המוזיקה.
לא יעזור, בחלק ניכר מהחברה המוסלמית אין שוויון בין גברים לנשים. גם ביפו נשים מוסלמיות לבושות אחרת מהגברים, הלבושים כישראלים לכל דבר עם שורטסיהם, גופיותיהם וכפכפיהם. הנשים לעומת זאת, כמעט בלי יוצא מן הכלל ובלי קשר לגילן, עטויות ומכוסות מכף רגל ועד ראש כמעט. כן, רוב העולם המוסלמי חושב שחיג'אב זו הדרך הנאותה של נשים להיראות בציבור. התחזקות הדת בחברה המוסלמית היא המביאה להתכסות הנשים בעשורים האחרונים. ויש גם נשים מוסלמיות שרואות בהתכסות סוג של פמיניזם, כנגד ההתערטלות המערבית.
הנקודה היחידה בזמן בה הנשים הערביות לבושות בחשיפה יתרה היא ביום כלולותיהן. אני לא יודעת אם כל הכלות הערביות, אבל לפחות היפואיות, או אלו שבאות להצטלם על רקע הים המקומי לאלבום החתונה שלהן. כך לבושה גם כלת היום שלנו, מלכה.
הנשיא רובי ריבלין תמך בפייסבוק בזוג. יותר מעשרתלפים לייקים קיבל, אבל גם לא מעט תגובות המתנגדות לעמדתו.
בהארץ רועי צ'יקי ארד עמד בחוץ ושוחח עם המפגינים. המפגינים חוששים כמובן מההתבוללות. כאילו לא נישאו מעולם יהודים ויהודיות לגויים. אני לא יודעת כמה חתונות כאלו נערכות בשנה. משערת שלא הרבה. ב-2012 דיברו הארגונים החוששים מהתבוללות על מאות מקרים בשנה, בהם יהודיות "נחטפות" לכפרים. אין לכך שום סימוכין.
גם בכתבה של ערוץ 10 אין מבט עומק על הפרשה. הכלה, אגב, לא מתראיינת שם. רק החתן. ואבא של הכלה, הקורא לה לחזור בה.

חבריי מהימין המתון נוזפים בה על שאני מזדעזעת רק מדברי הימין הרושף והשוטם. לא. אני מוכנה להזדעזע מכל דבר. כדי להוכיח שפי ולבי שווים שלח לי הימין המתון את הסטטוס הבא של עוזי וייל:
kipotsrugut

ביקורת משתלחת על חובשי הכיפות הסרוגות הממלאים את שדרות הפיקוד והלוחמה או הפוך על הפוך כזה?
אם האופציה הראשונה היא הנכונה, לא מובן על מה הזעם: על שדתיים משרתים בצבא? על שהם מביעים את דעתם בענייני דת, מדינה וביטחון, שלא בהכרח תואמים לתפיסת השמאל הכותב?

צוק איתן

הראיון של מואב ורדי עם ד"ר רוני ברט בערוץ 10 הסעיר אותי כבר כשצפיתי בפורומו שלו.
בינתיים העלה רביב דרוקר לבלוג שלו את תמלולו.
מצחיק שהמגיבים אומרים לו כל הכבוד על ההשקעה ועל האומץ להעלות את הדברים לבלוג שלו. הרי הם כאמור שודרו בערוץ 10.
וזו הכתבה עצמה.

בחדשות ערוץ 10 המשיכו לעסוק בכך גם אתמול, ומבקר הטלוויזיה של ידיעות, עינב שיף, אף הוא זרקר את הראיון עם ברט.

צרות בכותרות

הכותרת למה בכל מדינה יש הרגלי הורות אחרים? שגויה. אין לה תשובה בכתבה. למה יש הרגלי הורות שונים ברחבי העולם? מאותה סיבה שיש מאכלי עמים, או כל דבר אחר. הכתבה של רותה קופפר מעניינת, ולו רק בזכות פרטי הטריוויה המרובים שבה. עם כל הדיונים המתנהלים בישראל על הדרך הנכונה לגדל ילדים, מעניין לראות מקומות המתנהלים אחרת לגמרי, שגם בהם גדלים ילדים, אמממ, בסדר, לפחות כמו הילדים שלכם.

בשוליים

שני שחמטאים צריכים למות כדי שאולימפיאדת שחמט תזכה לפרופיל תקשורתי גבוה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אורן ממליץ:

הניו יורקר פתח לכל את הכתבות הארכיון (לכמה חודשים, ואז יעלה חומת תשלום). רשימת המלצות לקריאה.
והנה רשימת הכתבות הגרועות, למי שזה התחביב שלו.
תולדות ועדת המדרוג.

 לפני פיזור

תודה לתומכי כל התמיכות באשר הם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

44 תגובות על שמש אדומה

  1. עומר מן הגיב:

    רץ ברשת: בכיר פרשנינו מפציץ באובייקטיביות

    אהבתי

  2. החבר שלנו מוסלמי מאמין בבורא שלא מקיים מצוות. פטריוט פלסטיני קנאי לערביותו. בעל חוש הומור בריא, עובד כפיים, אוטודידקט, חייכן, איש שיחה ממגנט ומספר סיפורים בחסד. החברה אקדמאית בכירה, שמוצניקית לשעבר, חילונית ומאמינה בהוגה הגדול. מאזינה מטבעה, דקיקה וחייכנית כשבמעגל הנכון. טיפוס שמעדיף את הצד הבטוח. שניהם יסודיים ומצטיינים בעבודתם. הוא לא שר, היא לא מנגנת.

    נפגשו בשובך במהלך עבודות על פרוייקט אומנותי שעסק בפיגורה מדת אחרת. שניהם היו מהרווקים העסוקים. העבודה התחילה בימי שישי אחר הצהריים והסתיימה בארוחת ערב משפחתית. אחרי שהילדים הלכו לישון היו שיחות לתוך הלילה על דברים ברומו של עולם. מעולם לא היו לי יומרות לשדך אבל שבת אחת אחרי חצי שנה בערך, התעוררתי לרוקן בירה והבחנתי שהם עדיין בסלון. הביטו בי סמוקי לחיים ועיניים לחות והטון היה שונה לגמרי. ככה פתאום, אהבה.

    חזרתי למיטה ובישרתי לה. התלחששנו עד שאזרנו אומץ לצאת אליהם.
    העסק התגלגל לאט בשל התנגדויות משני המשפחות. זכינו להשתתף בסצינות מסרט ערבי כולל בלש ושבועות וחרמים ודמעות והתאהבות ומרדפים בסמטאות יפו. לא צילמנו כלום, חבל. אחרי שנים שהסתירו את הסוד החליטו על חתונה ובכיתי, בכינו, בכו- על מה לא בכו. ערבים ויהודים בוכים מסביב לזוג מאושר שלא רואה בעיניים.

    נכנסו לגור בעיר ערבית שבה גדל. סידר תוך חודש מקום מרווח נוח וחמים. נכנסה מהר להריון וילדה אחרי שנה. גם ניסתה ללמוד ערבית אבל וויתרה כי המשפחה שלו מדברת עברית. חגים יהודים יוק, חגים מוסלמים כשצריך ותמיד צריך. עזבה את הקריירה, מנותקת מאקטואליה מגדלת ילד בעברית, טוב לה. נולד מוסלמי ויהודי על פי ההלכות. את השם פתרו בהברקה יצירתית והזאטוט מקסים אמיתי. את הבחיבק הראשון הפנה ליונה.

    סידורים, בילויים וטיולים אצל היהודים, קניות בעיר הערבית. לפעמים הוא יוצא לשופינג בשטחים ומקנטר אותי עם מותגים ישראלים שמייצרים בשטחים. אני מסתלבט על חמשת המסגדים שלא נותנים להם לישון והשבאב עם ההונדה סיויק והבאסים. העניין של החינוך יהיה מורכב, גם הדיור. אנא עארף, אלוהים גדולה. אולי יעברו לברלין עם הנאורים.

    אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    היום 18.8.14 "הארץ" עמ' 11 הכותב:סלאח חאג' יחיא מנהל המשלחת ההומניטריות לעזה והמרפאה הניידת לגדה המערבית בארגון הרופאים לזכויות אדם. איש חקוב, מאוד. להלן קטעים רצוי לקרוא הכל לבד ולקבוע דעה לבד.
    "הסתכלתי החוצה בדרך זו לא הייתה עזה שאני מכיר שאני מבקר כל כמה חודשים כבר כמה שנים במסגרת המשלחות של דל"א"……הגיע לבית חולים שיפא…"מבקש תחבושת לעצור את הדימום ומקבל גליל בודד הוא ממש מתעצבן, בישראל היינו משתמשים בעשרות גלילים לפצוע כזה, הוא אומר בכעס"…"את התנאים במקום: כלים סטריליים אכולי חלודה, ציוד רפואי לא תקין, ארונות שבורים, אין זו תוצאה של הלחימה אלא של השחיקה בציוד מאז הוטל המצור".ואני חושב על האמא שלו ברוסית וערבית. מאות מיליוני $ לטילים במנהרות מתחת לגבול ותחבושות? עם מתכונן למלחמה ונניח שישראל לא נתנה להעביר תחבושות, נניח, מה אתה (שוב האמא) עשית בכל הביקורים?את שכונת רימל לא הפציצו,יש שם בתים שיש איטלקי
    חרסינה ספרדית הכל דרך מנהרות רפיח.נניח, ישראל לא נתנה להעביר כלים סטריליים, מה אתה והארגון שלך עשיתם. למי מהשליטים של העם
    הפלסטיני האומלל כתבתם? לשרת הבריאות הישראלית (כשרה ממר"ץ)
    פניתם? החלודה? מהיכן? ביבי שבר לכם את הארונות בשיפא? אונרא הצל"א? תקראו לאט את המאמר ותחשבו. צריך מהר ועדת חקירה של האו"ם של ישראל של הקלינגונים של האיש מהירח.כמה ילדים פצועים מתו בגלל ההזנחה הפושעת ולדעתי המכוונת. מה בדיוק עשה הארגון הזה?
    הם לקחו אחריות מה הם עשו?"…ואנו יוצאים שוב לשיפא.שם מודים לנו
    על משלוחי התרופות והציוד רפואי שנרכשו בתרומות והועברו במהלך הלחימה". אתה אינטלקטואל חבר ל עילית אתה אחראי על העם שלך
    אתה לקחת עליך תפקיד, אתה! אתה! אתה! לא אני הציוני הרוצח האיפריאליסט הכובש. מה אתה אומר למנהיגי העם שלך? מי אחראי לכך שיוצאים למלחמה מודרנית עם כח ההרס העצום בצורה כזו. אין חשמל?
    (שוב האמא שלו ברוסית וערבית) במרתפים של החמאס אין גנרטורים? "חזרנו למלון והנה מהפה של האיש."היו חילופי אש בין ספינת חיל הים לחמושים של החמאס במשך שעות הופגז המקום לסירוגין.." זה
    על החוף, לפי הנכתב והנאמר ומה שיאמר בכל הועדות, חיל הים הישראלי שט לאורך החוף הים תיכוני הבתולי השקט והרוגע רק בשביל בשביל להרוג ילדים. איזה ארבע פעמים היה האיש הזה בשיפא ראה ארונות ציוד סטרילי חלוד ולמרתף לא ירד. הטילים שנורו לישראל מאוד לא חלודים. זהו זה תקראו את המאמר לאט ותחשבו, זה איש חכם מבין ערמומי זה מה שהוא סיפר,נחשו מה לא סיפר. טוב שכנראה ואננו דיבר אמת (לפי מקורות חוץ)

    אהבתי

  4. דניאלי הגיב:

    שווה להעלות/להשחיל את הקריקטורה לתגובה.

    אהבתי

  5. רפאל הגיב:

    בקהיליה השומרונית, בגלל עודף בגברים רווקים ומחסור בכלות מהעדה, מקובל בעשורים האחרונים לעשות ״ייבוא״ של כלות מוסלמיות מטורקיה המבצעות המרת דת לאחר ההגעה ארצה. יש שם עשרות רבות של זוגות כאלה. לא ממש הדוגמה המתבקשת, אבל בכל זאת משהו.

    עד כמה שאני זוכר, ע״פ השריעה, מוסלמי המתחתן עם כופרת חדל להיות מוסלמי. אישה מוסלמית הממירה דתה ומתחתנת עם כופר–דמה מותר. בגרמניה כבר היו כמה דוגמאות לשני המקרים (ברם, גם שם זה די נדיר) שחלקם נגמרו באופן לא משמח.

    אהבתי

  6. יוריק הגיב:

    אשה נשדדה והוכתה קשות. בערוץ 10 צילמו אותה במיטה בבית החולים, בקלוז אפ על פניה, כולל הפציעות הרבות. האשה נראתה ישנה. האם צלמי ערוץ 10 קיבלו רשות לצלם אותה ולשדר את פניה הפצועים?
    בעיני זה שידור מבחיל, גם אם הצילומים והשידור נעשו ברשות.

    אהבתי

  7. מעלי הגיב:

    יופי עמנואל,רק שכחת לציין כמה פעמים ה"יהודיה" היא האישה השניה….כל יהודיה שמתחתנת עם מוסלם, צריכה לדעת או שהיא הראשונה ותהפוך לשנייה ,או שהיא השנייה שתהפוך ל"שפחה" של הראשונה(בד"כ מוסלמית).
    עשרות!

    אהבתי

  8. imanuel הגיב:

    בהערה שלך ל"אין לכך סימוכין" בנוגע ל"חטיפת נערות לכפרים"
    עבור מי שבא במגע עם מה שמכנים בעדינות אצלינו "נוער בסיכון" נושא הנערות שמוצאות עצמן בכפר, נעולות בבית של החבר-בן-המיעוטים-שלהם אינו זר.
    מכיוון שמדובר בתחום אפור, בו למשטרה אין כל כך ענין ואו אחריות, פעמים רבות פעולות התיווך לחילוץ נעשה בעזרת הארגון הכה-מושמץ שמוזכר פה.
    לא שיש באמור למעלה כדי להכשיר את המחאה הזו, הזוג המתחתן הזה שניהם בגירים ושיעשו את הישר בעיניהם, הם לא פוגעים פה באיש, אך בנוגע ל"אין סימוכין" – לעוסקים בתחומים של אוכלוסיה חלשה בערים מעורבות דווקא ייש סימוכין (דוחו"ת עובדים סוציאלים, למשל)

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      דוחות של עו"סים זה לא סימוכין פתוח לציבור. זה משהו שאתה יודע כעובד המערכת.
      אבל גם אתה, בלי לחשוף כלום, יכול לתת לי מספרים? כמה בשנה? עשרים נערות נכלאות בניגוד לרצונן? אלפיים? כמה? תן מושג.

      אהבתי

  9. שולה הגיב:

    מכירה כמה וכמה זוגות שבהם יהודיה התחתנה עם מוסלמי (לא יודעת אם התאסלמה או לא). לא מכירה אף זוג הפוך (מוסלמית ויהודי)… ובלי ועם קשר להתבוללות, יהודיה (ישראלית) ומוסלמי (ישראלי או פלשתיני) זה גם עניין של לאום לא רק של דת.

    אהבתי

  10. דו שייח(שני שיח'ים) הגיב:

    מוסלמי מתחתן עם יהודיה ומתגייר, אשמח לשמוע.
    אין דבר כזה!
    אתמול הייתי אצל חברי בני ישמאעל, ודברנו על בעיות העולם(בערבית: דיוואן). בין היתר על המתאסלמת ובן זוגה.
    מכיוון שמה שאני עושה זה בעיקר להקשיב,כי מה שאני חושב אני כבר יודע.
    אחרי הקישקושים הרגילים "כולנו רוצים שלום כל ילד אמא שלו עצובה עליו"
    ….עיסה החליט להסביר לי "פעם אחת לתמיד":"באיסלם כולם דתיים,בכל הכפר (כמה אלפים) יש רק כופר אחד(יעני לא דתי…) הבן של…
    בשבילנו אתם היהודים כולם כופרים,שזה הקללה הגדולה ביותר באיסלם.

    וזה שהיהודיה התגיירה?זאת מצווה !
    למה מצווה?
    כי כל מוסלם,כל חייו מוקדשים להליכה לגן עדן!
    אחד ה"נקודות" החיוביות ביותר בעיני אללה, זה שאתה "מחזיר" אנשים לדת! זה פותח את הדלתות בגדול….
    מישהו פה היה נותן את הבת שלו ליהודי?
    אוזאבלה! בארון!
    למרות שיש סיפור על אחת מאיבטין,בדואית, שהתחתנה עם רוסי..
    יהודי?
    רוסים זה יהודים?

    אהבתי

    • avi הגיב:

      איזה גזען אתה, מה לא מגיע גם לנו איזה סיפור של רומיאו ויוליה משלנו? לאן נעלמה הרומנטיקה אני שואל?

      דיי מעורר השתאות לראות את כל המהומה, מסביב מצד אחד ילדות פרחים מדברות על אהבה ומצד שני פרחי להבה בעיניים רושפות, מדברים על הפסקת ההתבוללות ובאמצע המוסלמים מתים מרוב צחוק ולא יודעים איך להחזיק את הבטן.

      חיפשתי לראות בדיווחים לתקשורת גבר מוסלמי אחד בין כל הנשים היהודיות המתקדמות שמתלונן על איך זה יכול להיות שבמדינה דמוקרטית היהודים לא רואים בעין יפה איך הבנות היהודיות שלהן מתאסלמות בשם האהבה. לא מצאתי ואולי זה רק אני.

      החתונה הזו הרי רחוקה מסתם חתונה אזרחית שבה לדת אין שום תפקיד. להיפך לדת היה תפקיד משמעותי כולל המרה מוקדמת של דתה של האישה ולא רק בגלל שגילתה יום אחד את הכיוון של מכה, אז איך זה שהנאורות האהבה והקדמה תמיד עובדת רק בכיוון אחד וכולנו יודעים מהו אותו כיוון?

      נזכרתי במאמר של דפנה למיש, ועל מושג ההכחדה הסימבולית, אותו מושג משומש למוות בכל אותם חוגים מתקדמים שבהם הופכים סתם אנשים פשוטים וחסרי מודעות לאנשים כה משכילים עד שמכחידים אצלם כל מחשבה מלבד אותה מחשבה שמותרת להם לחשוב, דווקא מתאר טוב את המתרחש כאן.

      הנה לכם חתונה מוסלמית, כן כן מוסלמית, שחוגגת ברוב פאר והדר הלכה למעשה את אותה הכחדה סימבולית ממש הפעם של דת אחרת, ולנו מספרים על ניצחון האהבה והרומנטיקה.

      ילדות פרחים יהודיות שכבר קראו את כל המאמרים הנכונים שיש לקרוא, מטיפות באינטרנט לנשים מוסלמיות שלא רואות בעין יפה את החתונה הזו כי הם הפנימו את הדיכוי הגברי הפטריארכלי, רוצות לומר לא רק שאתן לא יודעות על מה אתן מדברות אתן גם קורבן שמשמש בסך הכל פה לאחר מבלי לדעת. איזו חוכמה יהודית, ממש להתפעל.

      ובינתיים ביפו החגיגות נמשכות…
      אני עדיין מסכים התפיסה הגורסת שכל אחת תעשה מה שהיא רוצה. אבל במחילה מכבוד הנשיא לא תמיד יש בזה הרבה כבוד . אחת התופעות החברתיות המעניינות המתרחשות בעיר המעורבת ככה בזמן שבעלת הבית יושנת, פורח לו ז'אנר, גן עדן עכשיו, של המוצלחים והמבוקשים שברווקים המוסלמים שהעיר יכולה להציע. כל מה שאסור למוסלמיות לגברים ביפו בהחלט מותר וכך פורחת לה האהבה והרומנטיקה הסדרתית דווקא בין המוסלמים לנוצריות וליהודיות שהן היהלום שבכתר. לך תסביר אהבה…

      המשפחות הנוצריות אינן יודעות היכן לקבור את עצמן ברוב המקרים אבל נאלצות לבלוע את הרוק. לאחר מספר שנים של קשר כזה או אחר היה והאישה או הזוג רוצים במיסוד הקשר האופציה היא תמיד אחת ויחידה. הסיפור הוא תמיד אותו סיפור. האסימילציה לעולם תהיה חד כיוונית.

      אנחנו הרי חיים בעולם דמוקרטי וזכותו של כל…. אישה וגבר… לא ככה?

      ובינתיים בבריטניה… מוחמד הופך לשם חביב הנישא בפי כל אם טריה…איזו מקריות… גברים מוסלמים מתאהבים בנשים נוצריות ואחרות ואלו בוחרות לגמרי מרצונן כמובן להתאסלם ולקרוא לילד מוחמד.

      הנשים המוסלמיות משום מה ממשיכות להתנגד להתבוללות, באמת הגיע הזמן שיתקדמו…

      אהבתי

  11. פריפר-פריפריה הגיב:

    "אותו סיפור, אם היה מתרחש בבאר שבע"…..האם יש סיכוי ש"מלחמתך" הקבועה, להראות עד כמה התקשורת היא ר ק של תלביב תשנה משהו למישהו?
    האם יש סיכוי למשל שישראל תחרים את ידיעות,ער2… ועוד פסולת מקומית של תלביב? ותאלץ אותם להתיחס לשארית הפליטה?
    האם אוסף הטמבלים שגרים מחוץ לתלביב, מבינים בכלל עד כמה הם לא מעניינים אף אחד? חוץ מנגיד איזה מלחמונת, שחברות מפרסמות את עצמם בסיוע ל"ילידים" האומללים ,וכותבים ומראים את עצמם "עוזרים" לאומללים….
    אתמול בטבעון: אישה דקרה את בעלה ובנה בסכין בזמן שישנו…..יהודים, בישראל…נגיד שזה היה ב:רמת אביב,רמת השרון,רמת הגולן ,באיזה עמוד זה היה?
    הרצח שציינתי?לא היה ב ש ו ם עיתון!

    אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    הנשיא רובי ריבלין תמך בפייסבוק בזוג

    משווה ומעלה.
    בשם כל הליברלים אני קורא לשר החינוך לאסור את הפצת ספריו של הפאשיסט הגזען שלום עליכם. ברוב חוצפתו פירסם הלה סיפור על יודו-נאצי אחד, המתכנה טוביה החולב, שבניגוד לרוח ההומניסטית העז לשבת שבעה על בתו שנשאה לגוי. לא רק זאת אלא שהיהודיה הבוגדנית נטשה את בעלה הגוי האציל לכבוד הפוגרום הממשמש ובא. יהודים רחמו…

    אהבתי

  13. עידן הקרח הגיב:

    אהבתי

  14. נטע הגיב:

    הסיבה בגללה לא רואים ביפו מוסלמיות בלבוש מודרני היא שהן מקוטלגות כישראליות (ולא נותנים מחשבה נוספת לדת שלהן).
    לגבי זוג מעורב – יוסף סוויד ויעל רונן.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני רוצה להבין: למדרון יפו מגיעות רק משפחות בהן הנשים עוטות חיג'אב, ואילו בשד' ירושלים+יפת מסתובבות מוסלמיות בלבוש מערבי?
      וכדי לחסוך לך תשובה: ברור שלא.

      אהבתי

  15. אחד הגיב:

    האם לפרספקטיבה יש גירסה אנגלית? אם לא מה זה שווה?

    הארץ באנגלית שוב על הכוונת

    http://www.presspectiva.org.il/cgi-webaxy/item?385

    אהבתי

  16. giladt הגיב:

    לגבי סיפור החתונות המעורבות. אני לא הולך להיכנס לפרטים כי זה סיפור אישי ונקודתי ואין לי מטרה לחסוף את המעורבים. המעורבים, חברה ובן זוגה. הוא יוצע עיר בגדה שגדל רוב חייו בישראל מסיבות בטחוניות והיא ישראלית יהודיה. במהלך חייהם המשותפים הוא ביקש להתגייר וגילה כי המדינה אינה מאפשרת למוסלמים פלסטינאים להמיר את דתם. הסיפור המשפטי ארוך ומפותל, אבל בסופו של דבר הזוג הצהיר על מחויבותו אחד לשניה ואחת לשני אצל עורך דין פרטי מאחר ואפילו לצאת מהארץ בכדי להתחתן במדינה אירופית מדינת ישראל לא מאפשרת לו.

    אהבתי

    • אחד הגיב:

      אני ראיתי מסתנן בתהליכי גיור עם כיפה. המדינה צריכה להיות זהירה גם אם יש כאלה שלא אכפת להם.

      אהבתי

      • שובו של הצועד הגיב:

        צודק. וכן לגבי מוסיקאים ושאר יהודים ואפילו ציונים נורמטיבים שעלולים לרצוח יום אחד את הבן זוג בת אותה דת ולאום. המדינה צריכה להיות זהירה גם אם יש כאלה שלא אכפת להם.

        אהבתי

  17. רונן הגיב:

    האם באמת הדמויות בטרגדית הרצח מוכרות לציבור? או רק לעיתונאים המסקרים? ועוד "קומץ" ?

    אני הקטן לא הכרתי את השמות, למרות ששמעתי לא פעם את הלהקה הידועה ואכלתי פה ושם באחת מאלפי המסעדות בת"א, שלכולן יש בעלים!

    אהבתי

  18. חייל זקן הגיב:

    אשמח לשמוע. על מקרים אחרים, בהם בני הזוג מתחתנים

    דאעשים עם אלמנות וילדות יזידיות. הבעלים הקודמים (ז"ל) מסרו את נפשם על זכות החיתון האיסלמית.

    אהבתי

  19. דלי הגיב:

    אַךְ אִם פַּעַם תִּהְִיִי צוֹחֶקֶת
    בִּלְעָדַי בִּמְסִבַּת מְרֵעַיִךְ,
    תַּעֲבֹר קִנְאָתִי שׁוֹתֶקֶת
    וְתִשְׂרֹף אֶת בֵּיתֵךְ עָלַיִךְ.

    אילן בן עמי כתב את ניגון עתיק על הקיר, הדבר הכי שנון ששמעתי. בצרפת על פשעי תשוקה כאלה יוצאים זכאים

    אהבתי

  20. לחמא הגיב:

    רגע, עוד לא קראתי את הפוסט אבל אני רוצה להיות ראשון

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      אתם הולכים ומתרבים לצערי….
      לפחות אתה מודה בזה…..(שאתה כותב פה בלי קשר לבלוג),
      כמות אלה שמשתמשים בבלוג לשפוך את ליבם וגעותיהם,הרבה מעל מה שהיה בעבר.גם חלוקת האדומים (נראה לי) "לפי שמות" לא לפי דעות…
      ד"א מה הקטע להיות ראשון?

      אהבתי

כתיבת תגובה