חייל בערסל

 

isra19.8.14yediot19.8.14

haaretz19.8.14maariv19.8.14

hamvaser19.8.14

הכותרות

התרגשות גדולה מהפסקת אש של עוד 24 שעות. למה? ומה הלאה?
ישר"ה מדווח בסיפוק על מאמר המערכת בניו יורק פוסט, היוצא נגד אובמה:

What kind of ally refuses to send you desperately needed weapons when you’re smack in the middle of a war?

פקיד בכיר טוען שנתניהו ניסה להסתיר משרי הקבינט את טיוטת הסכם הפסקת האש שגיבשה מצרים (ברק רביד, הארץ). לא קצת אידיוטי?
גם עמיתו של רביד, נחמיה שטרסלר, מסתלבט על נתניהו ויחסיו עם ארה"ב.

החלטות עריכה מוזרות בכותרות העיתונים. בשער ידיעות מופיע הקרב של משפחת החלל לי מט. המשפחה (שכל ילדיה נקראים בשמות בני שתי אותיות, כמו גם שם המשפחה), רוצה ששמות האחים יופיעו על המצבה. משהב"ט אומר לא. יש נוסח קבוע. תקנות בתי הקברות הצבאיים לא מאפשרות זאת. אם כי המועצה הציבורית להנצחת החייל כבר המליצה לאחר מלחמת לבנון השנייה לאפשר הוספת כיתוב של שמות האחים. ההמלצה הועברה לאישור ועדת חו"ב. זה עדיין לא קרה.

תקנו אותי אם אני טועה, אבל עד כה לא שמעתי מישהו מבכירי מערכת הביטחון או בדימוסיה, יוצא נגד דברי ד"ר רוני ברט (קישור לכתבה המשודרת ולפוסט של רביב דרוקר), ואומר שהוא מדבר שטויות. זה לא ממש מקובל בישראל, לא להשמיע תוך עשר שניות דעה שכנגד, ולפסול את המתנגד. נכון?
בחמש השנים האחרונות היה ד"ר ברט ראש חטיבה באגף המדיני במטה לביטחון לאומי, המל"ל. לפני כמה חודשים פרש מתפקידו כי חש שתהליך קבלת ההחלטות במדינת ישראל לקוי ביותר.
אם אתם מתעצלים, אתקצר את דבריו הארוכים למשפט: בחמש השנים האחרונות כמעט ולא נערך דיון בקבינט או בצמרת המקצועית של הגופים העוסקים בכך בשאלת העל: מה אנחנו רוצים בכלל מעזה. לא נעים לשמוע מה מתרחש בשוק הדייגים המבורדק הנקרא ישראל.

תקנו אותי אם אני טועה(2): האם נכונה ההשערה שלי שאלמלא ערנות אזרחי ת"א לא היה אילן בן עמי, החשוד ברצח דפנה בר ציון, נלכד עדיין? ושלמשטרה היה מזל שתושבי הבועה המרוכזים בעצמם כל כך ערניים ומעודכנים?
ושאלה מתחום אחר: כמה נשים בעולם רצחו את בעליהן/ בני זוגם/ן אחרי שאלו עזבו אותן?
כן, הנה מקרה אחד בטקסס ושני בהודו.

בכל ידיעה, כפי שכבר למדנו בשיעורים קודמים ובשנים קודמות, מעורבים שלל אינטרסים. קחו למשל את הצעת המועצה הלאומית לבריאות הקהילה הקוראת למשרד הבריאות לאסור את הבדיקות סקר, שאינן מועילות ויכולות אף להזיק, כמו ממוגרפיה לנשים צעירות, צילומי חזה או בדיקות מאמץ. בדיקות צפיפות עצם, ועוד.
מה שמוזר בכתבה של שרית רוזנבלום שאין בה את הדבר האלמנטרי: תגובת משרד הבריאות.
תיקון, 20.8.14, 10:03: המועצה היא גוף שפועל מטעם משרד הבריאות. עם ידיעות הסליחה.
– פרסום קודם של המועצה הקוראת לצמצום בדיקות סי.טי לכאבי גב תחתון.
– כתבה קודמת בנושא מ-2006. דומה שדבר לא השתנה מאז.
ייתכן מאוד, אף הגיוני, שהמועצה לבריאות הקהילה צודקת, שכל הבדיקות הללו מיותרות ושבסך הכל מדובר בעניין כלכלי: המון כסף שמתגלגל בין הגופים השונים. הגיוני. למה שמישהו מכל המעורבים ירצה לוותר על חלקו בעוגה? אבל האם אין צד שני לכל הסיפור?
הכותרת, אגב, מאוד לא מתאימה: "בדיקה אחת יותר מדי", כשאני מבינה מהידיעה שמדובר בהרבה בדיקות יותר מדי.

גם בשער מעריב יש כתבה שלא ברור מדוע זה הגיעה לשער. התמו דרמות בישראל? ליאור דיין מצא תקציר של תסריט סרט ההמשך של גבעת חלפון אינה עונה. תקציר גנוז. כמו כל החומרים הלא ידועים על אודות אבא, גם זה הועלה לעמוד הפייסבוק המרכז אותם. הנה הוא, שלא תגידו שלא אמרתי.
זה בהחלט מעניין, שהרי זוכרים אתם איך בכל ראיון עם אסי דיין בשלושים השנים האחרונות שאלו אותו מה עם ההמשך לגבעת חלפון והוא היה עונה כן כן, כותבים. אוטוטו יוצאים לדרך (גם בראיון שלי איתו מאוגוסט 2005 [הזדמנות להציע אותו לקריאה מחודשת] שאלתי את השאלה המנג'סת הזאת). אבל זה לגמרי עמוד תרבות בעיתון לחובבי הז'אנר, לפריקי קולנוע ואסי דיין.
רגע, חוזרת בי: במחשבה שנייה, השילוב של נתניהו+בוגי+הגוורדיה+גבעת חלפון בשער הוא שילוב חתרני מאין כמותו. אני לא יודעת אם זו הייתה כוונת משוררי עמוד הבית, אבל זה לא משנה. התוצאה, למעשה, משעשעת עד מאוד.
והנה משהו קטן לעצבן אתכם: מתי נראה אישה יושבת עם החבורה הזו? או מתי נשים יהיו רוב בחבורה כזו ויהיה שם גבר אחד לרפואה? אה כן, אם תהיתם, את כל הבעיות האחרות במדינה כבר פתרתי. מצד שני, אולי זו ה-בעיה.

לפני יומיים פורסם שנמצאו שלושה פתחים החשודים כפתחי מנהרות טרור בעוטף עזה, בקרבת גן ילדים. רק במעריב מצאתי דיווח על כך שלא מדובר במנהרות טרור. פספסתי משהו?
pirim
דיווח גם באתר הידברות, ובmako. נו, לא ממש מעניין את הקוראים אם לא מדובר במנהרת טרור.

ח"ח לצילום של אבי רוקח בשער ידיעות, ולמי שהחליט שזה המסר היומי, של החייל בערסל. מסר חיובי ביותר. אני מקווה שזה תקני, לחבר את הערסל לשני כלי משחית.

די יפה שאילן בן עמי מתבייש במעשיו. אני מקווה שזה יביא להקלה בעונשו. גם ילד בן ארבע שסרח מתבייש במעשיו. קדימה, כיפה, זקן וחולצה לבנה להופעות המרגשות בבית המשפט.

מה מצב המרות הדת בישראל, שאלתי אתמול. האם מדובר בתופעה שולית, או במכת מדינה שתוביל לחיסול העם היהודי?
כרגיל, במדינת ההיסטריה שלא נגמרת, אין מה לדאוג.
החזון של גרשום שוקן מלפני 29 שנים לא יתממש בקרוב, אבל יאיר אטינגר אומר בהארץ שמקרים נוסח מורל מלכה ומחמוד מנסור הם נדירים. כן, רומנים יש, אך לא נישואין והמרות דת. ויש נתונים. בשנה האחרונה, למשל,  63 יהודים המירו את דתם. אטינגר מציין מצב אחר לחלוטין המתקיים בישראל: כ-330 אלף בני אדם שעלו לישראל מכוח חוק השבות לא מוגדרים כיהודים וגם לא יכולים להתגייר. אז הנה לכם, התבוללות – סליחה, זו לא טרמינולוגיה שלי – בחסות הרבנות.
(תגובת משרד המשפטים לבקשה להמרת דת של יהודים, מופיעה פעמיים בידיעה. נא לתקן).
הטרנד היומי הוא אושיות שונות ומשונות בתרבות ובפוליטיקה הישראלית הנגעלות מההתבוללות.
למשל, יאיר לפיד אמר שהיה מפריע לו אם הבן שלו היה מתחתן עם גויה. את הדברים אמר לקלמן ליבסקינד אתמול בראיון ברדיו גלי ישראל, והם מופיעים היום במעריב.
עירית לינור הודיעה בתוכניתה בגל"צ שלא הייתה יוצאת לדייט עם בראד פיט. הוליווד באבל.

עדכון צה"לי: התרועעות עם בן מיעוטים אינה מהווה עבירה בצה"ל. כה אמר מפקד מצ"ח.

גיא מרוז כותב במעריב על דברים שאמר אתמול, בתוכנית הבוקר שלו, מאיר שטרית על גדעון סער. סער מכחיש.
רעייתו של שטרית, רותי שטרית, מעורבת עם מעריב בעסקי משרד היח"צ שלה.
רק במקרה שכח מרוז להזכיר זאת.

 בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הסיפור המרגש על אבא של סרן דמיטרי לויטס שנהרג בצוק איתן והתגייסות הרשת לעזור לו.

המדריך של ורד שביט, להורדה חינם, להתמודדות דיגיטלית לאחר המוות.

 לפני פיזור

הארכת הפסקת האש ב-24 שעות הזכירה לי את הסרט המצוין השעה ה-25 עם אדוארד נורטון. אז לפני שנדע מה יקרה פה בשעה ה-25, קבלו המלצת צפייה.
בגלל שקטע הסיום נוגה מאוד אני מביאה אותו בסוף.
אני מאוד אוהבת אותו, ברם, לא יודעת כמה תתחברו לקטע הארוך.

Terence blanchard – final moment

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

42 תגובות על חייל בערסל

  1. מאיר אמיתי הגיב:

    יותר מידי בדיקות הדמיה? אם זה היה כך לא הייתי הופך לנכה. חודשים התחנתי שישלחו אותי ל-CT ונתקלתי בסירוב. כביכול כדי למנוע שחס וחלילה אחלה בסרטן. אז נכון לעכשיו אני מושתל scs. אז לסקר שני צדדים.

    אהבתי

  2. שובו של הצועד הגיב:

    חייל בודד התאבד.
    בטוחני שהחבר'ה בפייסבוק יארגנו לו צ'יק צ'ק הלוויה של עשרת אלפים, למרות שמותו לא קשור במלחמת הקודש.

    אהבתי

  3. שובו של הצועד הגיב:

    ומי שלא רוצה לפרנס את עסקי האח הגדול של רותי ביומטרי ובעלה, תהיה לו סיבה לא להיכנס לAM:PM, ולאו דווקא בשבת.

    אהבתי

    • דניאלי הגיב:

      זה ממש לא רק AM:PM אלא גם מגה השונים ועוד רשתות כמו גם תחומי טייקנות נוספים כמו חברת דלק "דור", הנדל"ן בשוק הסיטונאי בת"א ועוד ועוד ועוד ועוד.

      אהבתי

  4. שובו של הצועד הגיב:

    יאיר אטינגר, לא יצא קצת שטינקר?

    ועירית לינור מוסיפה הערה מטומטמת על זו של לפיד – זה כבר ידיעות מסוג אדם נשך כלב אחרי שהאפיפיור הלך לכנסיה.

    אהבתי

  5. יוריק הגיב:

    יעקב עמידרור הכחיש מפורשות את ד"ר ברט וטען שהאיש אינו יודע. נדמה לי שהיו עוד מכחישים.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      גם אם עמידרור צודק וברט לא מודע לחלק מההתרחשויות במל"ל אי אפשר להכחיש גם את מה שברט חושב על הגוף שעבד שבו לא מעט שנים. הטענות העקרוניות שלו בהחלט מעידות על בעיה עמוקה במ"לל וזו לא תופעה חדשה וגם הטענות חוזרות על עצמן ומוכרות מהעבר, כך או כך זה לא נראה טוב.

      אהבתי

  6. דודו הגיב:

    הפסקול של השעה ה25 מעולה, סחטיין.

    אהבתי

  7. מעלי הגיב:

    מתי נראה אישה יושבת עם החבורה הזו? או מתי נשים יהיו רוב בחבורה כזוhttp://www.globes.co.il/news/article.aspx"?did=1000964658&obref=obnetwork

    נראה שהגברת סוייד ,עושה עבודה רצינית לטובת כל מי שיש לו בת בישראל! כל הכבוד.
    הנזק של מעושרות מחסל בדקה, חינוך של שנים!

    אהבתי

    • avi הגיב:

      הגברת סויד היא בסך הכל עוד קומיסרית בעלת אופקים צרים שמעשיה ושאיפותיה הם נזק אמיתי לחופש הדיבור. שלא תבין אותי לא נכון , מעושרות היא זבל טלוויזיוני מזוקק וטהור שלפחות בבית שלי אין לו מקום, כמו רוב התוצרת של ערוץ 10, אבל זה עניין אחר.

      מצד שני הדבר היחיד שיכול להיות יותר גרוע מזבל טלוויזיוני זה קומיסרים חשוכים וצרי אופקים שמחליטים בשבילנו מה ראוי לראות מסך ומבקשים להנדס לנו את לוח השידורים ואת המחשבה.

      הבעיה החברתית האמתית בהקשר הזה הם הורים שמפקירים את ילדיהם לחסדי המסך מגיל קטן או שעיקר חינוכם של ילדיהם מתבטא בחינוך טלוויזיוני או טלוויזיוני ירוד.
      לפני שמחנכים את הילדים צריך גם לחנך קצת את ההורים כנראה.

      אהבתי

  8. avi הגיב:

    והנה משהו קטן לעצבן אתכם: מתי נראה אישה יושבת עם החבורה הזו? או מתי נשים יהיו רוב בחבורה כזו ויהיה שם גבר אחד לרפואה? אה כן, אם תהיתם, את כל הבעיות האחרות במדינה כבר פתרתי. מצד שני, אולי זו ה-בעיה.

    בשביל מה בכלל שווה לבוא לכאן אם לא בשביל התעצבן 😆

    בהחלט ייתכן שנשים יהיו הרוב בחבורה שכזו, אבל לשם כך אנחנו צריכים להחליף קודם את השכנים שלנו לנורבגים או שוודים, או לפחות הולנדים.
    מתי צפוי שזה יקרה? כל אחד מוזמן לנחש…

    נכון לעכשיו השוודים הפרוגרסיביים בקושי מצליחים להשתלט על מהומות בצפון סטוקהולם. המהגרים החדשים מסרבים להתרשם מכל הטוב שמרעיפים עליהם ומשום מה לא מאמינים כמו הילידים בפלא הסוציאלי הסקנדינבי ובקדמה המערבית, ומוציאים את זעמם הקדוש על כל מה שאפשר, אבל היי ככה זה בחברת מהגרים לימדו אותנו הסוציולוגים, עוד 10 20 שנה , ועוד קצת מיסים שיופנו לטיפול סוציאלי לטובת הדור הצעיר ואינשללה הכל יהיה בסדר.

    באירופה החדשה ובמיוחד בסקנדינביה שרות ביטחון הם הדבר הגדול הבא. שוודיה, נורבגיה , הולנד ואיטליה כמדומני בכולן משרתות שרות בטחון, איזו פרוגרסיביות… אין לי כל בעיה עקרונית עם שרות ביטחון אך מתגנב לליבי החשש שאצלנו בניגוד לנורבגיה רקע במשפטים ובהפקה לטלוויזיה הוא לא בדיוק הרקע הנדרש לשרי ביטחון. מה שבטוח אבל הוא שאם שבדיה תתקוף את נורבגיה מייד תמצא מי שתגיש תביעה משפטית וקובלנה לערכאות המתאימות. איך דווקא אנחנו לא חשבנו על זה קודם?

    לגבי הסיפא של דברייך יש לי הרגשה לי שלא ייקח זמן רב עד הטענה הזו שקונה לה אחיזה בקרב הדור הצעיר עלולה להפוך לאקסיומה הכמעט מקובלת בעוד דור או פחות מכך בחלקים נרחבים בציבור.

    בעניין הזה אי אפשר שלא להיזכר בסרט של דיסני מליפסנט , לטעמי כנראה היצירה הרדיקלית ביותר לטעמי של דיסני שאני יכול לזכור. למי שלא ראה וגם לאלו שכן אפשר לומר שבבסיס הסרט עומדת ההנחה שהמלחמה אינה מהלך עניינים "טבעי" כתוצאה מעימות בלתי נמנע בין שני כוחות מנוגדים, אלא היא תוצאה של נפשו המסוכסכת והפגומה של הגבר. בעוד הילדה נוצקת לתוך תבנית של אישה החיה בהרמוניה ושלמות עם הטבע וטבעה, הילד הופך לגבר שבו צדדיו החייתיים משתלטים עליו וכתוצאה מכך גם השפעתו ההרסנית על סביבתו. המסקנה כמובן היא אחת, בעולם הנשלט בידי נשים אין מלחמות, לא רק בגלל טבען של הנשים אלא כי בעולם שהן יוצרות אין צורך בכך.

    בינתיים בעוד התיאוריה הולכת ונבחנת הלכה למעשה באירופה, עושה הרושם שאכן נשמר השקט בין שבדיה לנורבגיה אך הבשורה פסחה על השכונות של בירת שבדיה וערים אחרות במדינה. מי יודע, אולי כנראה גם שם, כמו במזרח התיכון המפגר, מסתבר שלא רואים מספיק סרטים.

    אהבתי

  9. מעלי הגיב:

    אם כבר יפה, אז הנה מונה ליזה:https://www.youtube.com/watch?v=kGv9mym3Sqk

    אהבתי

  10. דניאלי הגיב:

    תמונה מבויימת, ויפיפייה.

    אהבתי

  11. יניב הגיב:

    עירית לינור טוענת הבוקר בפייסבוקה שאושר זאת שאיפה מוגזמת. זה כמו לבקש שיער רך ומלא ברק וזה הרי משהו שקיים רק בפירסומות. לדבריה, המקסימום שאדם יכול לשאוף אליו בעולמנו הוא שביעות רצון מתונה. לדעתי, אושר קיים, אך רק בהבזקים קצרים ונדירים. בשאר הזמן – דיכדוך ברמות משתנות של עכירות. לכן, כשמישהו טוען בפניי שהוא מאושר, אני מגחך ותוהה כמה זמן עוד יקח לו עד שהוא יחזיר ל"אוזן" את הסרט שהוא חי בו, בתוספת קנס וריבית פיגורים.

    אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    חייל בערסל

    הכותרת הזכירה לי את החדשות הטובות מהשכונה שלנו. בעוד האליל הוולווטי לפיד בונה את ברית המתונים האזורית שבמרכזה המדינה יוזמת השלום סעודיה, ממשיכה הזרוע המזויינת שלה ג'באהת אלנוצרה לפעול בקרבתנו. באזור העיירה ערסל בלבנון ביססה הזרוע הסעודית את שליטתה במחנות הפליטים הסורים וצרפה לשורותיה לא מעט עריקים סונים מהצבא הלבנוני. אתמול הגדילה הזרוע הסעודית לעשות וייצרה ללפיד הזדמנות לחידוש ברית המיעוטים של האסוטרטג הדגול שרון. לאחר שהצבא הסורי הסיג את כוחותיו מאזור הר הדרוזים צרפו אליהם הגיבורים הסלאפים נתמכי הסעודים את שבטי הבדווים מאזור דרעא וביחד החלו לתקוף עיירות דרוזיות באזור אלסווידא. יש עתיד…

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הדרוזים כמו העלווים בעיני הסונים הקיצוניים כופרים גמורים.
      ג'ונבלאט מאשים כנראה את הממשל בנסיון לסחסך בין
      הדרוזים לאחרים וזה בשעה שבממשל ובצבא הסורי יש לא
      מעט דרוזים, לך תבין אותו.
      http://www.naharnet.com/stories/en/143749-jumblat-urges-syria-s-druze-against-falling-for-
      regime-s-sectarian-schemes

      בכל מקרה אפסות הדיפלומטיה הישראלית. תציגו ברעש
      וצלצולים אמת זו תחת ישראל זה המקום הכי טוב בעולם להיות
      אזרח סורי, להיות פליט בשוודיה ודאי פחות טוב. בסוריה כולם
      רוצחים את כולם חוץ מהנוצרים שממלאים את תפקיד היהודים
      ואותם רק רוצחים. סונים רוצחים עלווים,שיעים ונוצרים ודרוזים
      אם הם בצבא סוריה. עלוים רוצחים את כולם. שיעים אלו
      חיזבאללה. רוצחים סונים ונוצרים,. בדווים רוצחים איכרים.
      איכרים רוצחים בדווים. המקום היחיד ביקום בו אזרח סורי
      פשוט בטוח בחייו זה הדרוזים של רמת הגולן. לא רק בטוח,
      מתקדם,לומד,עושה כסף,נהנה מהחיים. מהצד השני של
      הגבול זה באמת גיהינום. הנה בעזה זה נגמר, נקווה.
      בסוריה זה נמשך ונמשך כבר שנתיים ויותר בלי הפסקה.
      אף אחד לא יודע כמה מתו, חצי מליון? שליש? אף אחד
      לא יודע כמה פליטים מליון? שני מליון? יותר? אין ס"מ
      אחד בטוח לאף בן אדם בכל סוריה.ברמת הגולן הישראלית?
      שקט, שלווה פרות וכבשים באחו. איך ייתכן שאין אף סרט
      על זה. איך ייתכן שאין אף תכנית TV. איך ייתכן שהרמה
      לא לא מדוחת בשום מקום. כשאני כותב ומספר בסקייפ
      לחברים ומשפחה בחו"ל מי שמכיר מתחיל לצחוק האחרים
      לא מאמינים שיתכן כזה דבר, איך לא כתבו ב NYT
      איך לא דיוחו ברשת הציבורית האנטי ישראלית או
      ב CNN . הנה גדר בגולן צילום מצד אחד גיהינום,
      באמת. מצד שני כמעט, עד כמה שאפשר, גן עדן.
      זה אצל הכובשים האימפריאליסטים הציונים. עבדי שוקן
      וכלביו לא שמעו? אחרים?ליברמן מחרטט, שרים אחרים
      מברברים ולא יודעים על מה,לכו למדו סדר ממוחמד
      דייפ וניהול יחסי ציבור מקאטר ואל גזירה איך העלינו
      לראשינו כלומים כאלו.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        יש דבר אחד משותף לכל להקות הקצב האיסלמיות והוא המדרסות הווהאביות במימון סעודי. לפחות זכינו שאל קעידה כבר נחשבים למתונים. מי יודע, אולי לפיד יציע לצרף אותם לברית אזורית נגד דאעש.

        אהבתי

      • avi הגיב:

        לפני שנאשים את אפסות הדיפלומטיה הישראלית והבעיה אכן קיימת,
        כדאי לבחון גם מה חושבים אותם מיעוטים החיים בישראל על ישראל וישראלים.

        לא נראה לי ,לצערי שהם מלאי התפעלות.

        הנה כתבה מהטיימס סתם כדי לקבל מושג. לא בטוח שכאשר יראיינו את אותם דרוזים ונוצרים שאתה מדבר עליהם הם אכן יספרו כמה נפלא לחיות כאן.

        הנה סיפור שהיונה יאהב. אשתי היקרה חבשה לאחרונה את ספסל הלימודים ביחד עם ערבייה נוצרייה, בחורה נהדרת ותלמידה מצטיינת.
        אממה מה, אותה נוצרייה חופשיה משכילה ומאושרת שלמדה תואר שני ע"י מיטב המרצים שיש ליהודים להציע, מוצאת את פרנסתה באמצעות ארגון מעקב פלסטיני שתפקידו להסביר לנו ולעולם על החיים הקשים של הפלסטינים, פרנסה יש כנראה בשפע.
        אותה דוברת צעירה הסבירה לאחרונה מת"א באחד מערוצי הטלוויזיה לישראלים את תוצאות מעשי הצבא הישראלי ועד כמה המצב בעזה גרוע ועל זה שאין להם חשמל מים , ועד כמה נורא המצב שם. מה שנכון נכון יש לומר…
        מספסל הלימודים הנוח שלה ברחוב חיים לבנון בת"א הסיפורים על מוסלמים שרוצחים נוצרים ושאר קוריוזים מהאזור שמראים בחדשות, נשמעו כנראה רק כאגדות רחוקות אם בכלל נשמעו. עם כל הכבוד למצפון קודם כל פרנסה , לא?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מה אתה רוצה להגיד בזה? שהיא צריכה להגיד לך תודה על שאתה מרשה לה ללמוד באוניברסיטה בתל אביב ולכן עליה לסתום את הפה באשר למתרחש בעזה?

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          "לכן עליה לסתום את הפה באשר למתרחש בעזה", לא
          לסתום. בעזה מתרחשים המון דברים. למשל ראיתי סרט
          על השוק בעזה לא נראה גרוע או שונה משוק פ"ת או התקווה.
          מי מתי והיכן ראה סרטים על מאות המכוניות המביאות מזון
          מישראל לעזה גם בזמן המלחמה ובעולם הפגינו נגד ישראל
          המרעיבה. גם משני קטעים אלו ניתן לעשות סרט להראות
          לגברת, לשאול מה דעתה ולפתח נושא כאשר המרעיין מוביל
          ויש עוד סרטים במחסנית ילדים מעזה בשניידר וכ"ו.
          לוולוט ואבי. נובמת. אני אדבר עבור עצמי, רוצה שהחיים
          יצוגו כהוויתם. הסיפור על עזה מורכב. ישראל מוכרת
          להם מים וחשמל בתנאים מצוינים. חלק מהמים מותפלים
          האם נעשה נסיון מקומי לייצור חשמל ולהתפיל מים.?
          בעזה משתמשים בכסף ישראלי, כל השומע לא מאמין לי
          הנה זה נושא למראיין חכם לפתח כיצד ישראל מיצבת את
          הכלכלה בעזה, הרי כ"א יודע שאם ידפיסו כסף שלהם
          הוא לא יהיה שווה נייר.למה לא כסף תורכי?מצרי?סורי?
          האם ייצוב החסכון של אחמד או מוסטפה או פטמה
          מתחת לבלטות בג'רה אינו מעשה הגון.שכל אזרח ישראלי
          תורם לו.האם ייתכן שההסתה נגד "אויב"(כמו בישראל)
          באה לכסות על שחיתות ומחדלי השלטון.אם כפי שהבאתי
          מפי פלסטיני לא אוהב ישראל יש חוסר בתחבושות בעזה
          ויש טילים, נשק, ותחמושת רק ישראל אשמה? אומנות
          הראיון ב TV אינה דבר נפוץ אך מרעיין טוב יוציא אמת
          מנערה טפשה או שיוציא אותה שקרנית מבולבלת.לדעתי
          מי שראיין אותה הוציא ממנה את שרצה,על זה מתלוננים
          אנשים ולפעמים יש אמת בטענתם. כאן נכשלה ישראל
          גם בבחירת מראיינם וגם בכישוריהם.ראה פרוסט ודומיו
          באלג'זירה.חוץ מזה אוניברסיטת ת"א זה מוצר ציוני
          החינוך טוב.האם יש אפרטהייד באוניברסיטה לפי דברי
          חבריה והיא?מותר לשאל,נכון? שתתן כמה דוגמאות
          לאפרטהייד בגילמן? בקפיטריה? בשרותים? בכתה?
          היכן האפרטהייד. קשים חיי המיעוט,למשל סטודנטים
          היהודים באוניברסיטת דמשק ובגדד מה בדיוק מצבם?
          שאף אחד לא יישקר אבל גם האמת רעה מספיק
          וגם חיות לא מחרבנות למים שהן שותות.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            מי אמר שיש אפרטהייד? היא התלוננה על האוניברסיטה?
            אפילו לא שמעתי מה אמרה על עזה. זה רק מהסיפורים של אבי.
            הרי אין לי מושג מי זאת ומהן עמדותיה.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              את צודקת אין
              אפרטהייד.
              רק שהמון אנשים
              אומרים שיש.לדעתי
              צריך לטפל בהופעת
              המילה המשונה
              הזו: "אפרטהייד"
              בשיח הישראלי
              פלסטיני.
              היא באה להציג
              עמדה הצגתי דעתי
              בעניין ראיון מקצועי
              בTV בו למרעיין
              חייבת להיות עמדה.
              מראיין מקצועי
              אמיתי שולט בשיח.
              וניתן היה להראות
              בראיון עמה
              את המורכבות
              של הסיבות לאסון
              הזה. ישראל
              מעורבת אך
              עוד רבים עמה
              וגם אתם צריך
              לבוא חשבון.

              אהבתי

  13. ב NY פוסט פספסו את נבואת שריד לנאום קהיר.

    (אובמה)… פותח דף חדש ביחסים בין תרבויות, פותח אזיקים שכובלים לחשבונות עבר ולדעות קדומות, פותח דלתות של חדרים סגורים וכומסי סוד, פותח ראשים לתובנות טובות ואת הלבבות למשאלות יפות – כן, יש לו חלום.

    ואכן- החולם הביא לפתיחת ראשי עלאווים, יזידים, כורדים, פלסטינים, נוצרים, שיעים, סונים ומי לא. התותח עדיין עוסק בשחרור אזיקים, דלתות ורצונות כמוסים מצד האסלאם הנודע במתינותו (מהנאום):

    Islam has demonstrated through words and deeds the possibilities of religious tolerance and racial equality.

    אחרי 200,000 הרוגים ויותר מ 1,500,000 פליטים וחסרי בית, טבח ממושך באוכלוסיות שונות, עריפת ראשים סיטונאית, ורבבות ילדים מתים ברור מעל לכל ספק שכהן המחנה חזה את העתיד ופירש את נאום התותח הקדוש במדוייק.

    אהבתי

  14. גבי הגיב:

    הקישור למעריב (לויטס) לא עובד.

    אהבתי

כתיבת תגובה