דניאל אהב את מסי

isra24.8.14yediot24.8.14

haaretz24.8.14maariv24.8.14

hamvaser24.8.14

פסקול קריאה/ אש/ אהוד בנאי

הכותרות

23 בני אדם נפצעו בגליל כתוצאה מירי רקטה מלבנון. חמישה פצועים הבוקר. עשרות שיגורים.
הארץ מלגלג על שצה"ל לא מצא את רוצחי שלושת הנערים עד היום.
טבלת הירי ברצף כרונולוגי: 101 רקטות נורו אתמול על ישראל.
ינון בן דוד מנחל עוז חיכה לקבל את פני בוגי יעלון, שביטל מסיבות בטחוניות. אם כך, הוא כותב, קחו את כולנו מפה.
עוד תלונות מתושבי נחל עוז.
שואלים פרשנינו, ובצדק, למה צריך היה ילד בן ארבע למות, כדי שצה"ל ייקח את הפצמ"רייה בידיים?

בשערי ידיעות וישר"ה הצילום קורע הלב של דניאל טרגרמן בן הארבע וחצי. בידיעות התמונה שלו כובשת את רוב השער. צילום כל כך נואש ונורא. ילד בן ארבע וחצי עומד בכאילו דום מול המצלמה, לשמאלו מגדל קוביות מרשים שבנה. אולי כדי לאמוד את גובהו.
חולצת הכדורגל שלו מוחתמת במספר 10, בדיוק כמו החולצה של ליאונל מסי, כוכב הכדורגל שהוא העריץ.
מה עם תגובה ממסי, משהו? מסר של שלום? יש איזשהו עורך ספורט שחשב על כך?
ובמעריב:
messi

בידיעות חנוך דאום כותב שגם הבן שלו אוהב את מסי ושמעון שיפר מספר שגם הנכדים שלו אוהבים את מסי. אולי מסי הוא שמנע מהמקוננות הקבועות לספוד לדניאל הקטן, והגברים הם שלקחו את שרביט הפיקוד היום. אבל לא לדאוג, ידיעות לא שכח את הקלישאה "הילד של כולנו", המכתרת את טורו של דאום. אולי זה בכלל דווקא כזה, להסתלבט עלי, על הבלוג, שהרי אני מנג'סת עם "די כבר עם הילד של כולנו" זה זמן רב. אציין רק ש"הילד של כולנו" הוא עבודה של עורכ/ת. לא של דאום. דאום עצמו שרבב לטורו את "אלוהים לא מרחם על ילדי הגן" בעזרת הטוויסט "חמאס, ולא אלוהים, הוא זה שאינו מרחם על ילדי הגן".

בישר"ה כותבת חגית רון-רבינוביץ ומספרת על היחסים בין בתה הקטנה לדניאל (יחסים וירטואליים). היא משתמשת ב"עוף גוזל" הלא שחוק.
דן מרגלית, שגם הוא גויס לקינה, מזכיר את נתן אלתרמן: "עם לא ייסוג מחפירות חייו". למרגלית, כך מתברר, יש כמה פראזות שהוא אינו מניח להן, ואוחז בצווארן המדולדל בשיניו, ככלב האוחז גור חתולים בן יומו. "חפירות חייו" חביבה עליו, ומתאימה לכל הזדמנות: איראן, ילד מת, ערכות  מגן, יציאת מצרים, טירונים, מה שתרצו.
מרגלית השתמש בכך גם ב-21 ביולי.
וגם ב-4 באוקטובר 2013.
וגם ב-30 באוגוסט 2013.
וגם באפריל 2008.
וגם בספטמבר 2007.
וגם ב-2004 במעריב.
וב-2006, שם.
לאור הממצאים המפתיעים (נדמה לי שגם אביב הורביץ עשה בעבר חפירה כלשהי), הגיע הזמן, גבירותיי, לייצר מחולל מרגלית. למה להתעמר רק ביאיר לפיד עם הלפידומטור? גם למרגלית מגיע כבוד.

הפרשן היומי

כדי לא להכביד על קוראינו מוכי החום אביא רק פרשן אחד ביום. פרשן מתחלף, כמובן.

יוסי מלמן: מתי תסתיים המלחמה ואיך. חיסול מבוקשים לא פותר כלום. חמאס (או כל ארגון אחר) צריך קצת זמן להתארגנות, אך מיד יגיע המנהיג היותר מוצלח ויותר אכזר.
האם מוחמד דף חי או מת? לא ברור. אין לאיש תשובה, אבל מלמן מסביר מתי נקבל הוכחה לכאורה. בכ"מ, גם לו יימצא, אם צריך יהיה, תחליף, ובמהרה.
אני מתחילה לנטות לכיוון הזה: הוא לא היה בבית שהופצץ.

 למה מצונזר משה דיין?

זאת כבר הפעם השלישית בתוך חודש (1, 2) שאני כותבת על צנזור ההספד של הרמטכ"ל משה דיין בעת הלווייתו של רכז הביטחון של נחל עוז, רועי רוטברג, ב-1956. הנושא זכה להתעלמות גורפת בתקשורת. היום הצנזור של דברי דיין מופיע באופן בולט במיוחד, בעמוד 3 בידיעות.  פה לא צונזר כל הקטע, ונותרו בו המשפטים "לא מהערבים אשר בעזה כי אם מעצמנו נבקש את דמו של רועי. איך עצמנו עינינו מלהסתכל נכוחה בגורלנו, מלראות את ייעוד דורנו במלוא האכזריות?
המשפטים נותרו סתומים מאחר שהמשפטים הקודמים להם הוסרו.
לטובת עצלני הקישורים, הנה כל הקטע שהוצא החוצה מדברי דיין (צריך להופיע אחרי "קו התלם"):

אל נא נטיח היום האשמות על הרוצחים. מה לנו כי נטען על שנאתם העזרה אלינו? שמונה שנים הנם יושבים במחנות הפליטים אשר בעזה, ולמול עיניהם אנו הופכים לנו לנחלה את האדמה והכפרים בם ישבו הם ואבותיהם. לא מהערבים אשר בעזה כי אם מעצמנו נבקש את דמו של רועי. איך עצמנו עינינו מלהסתכל נכוחה בגורלנו, מלראות את ייעוד דורנו במלוא האכזריות?

rotberg

למה גל"צ שומר על שר הביטחון?

כותב קורא, או קורא כותב (אם יש פה טעות כלשהי, תקנוני בבקשה):

בעוד כל כלי התקשורת מדווחים על בריחתו של שר הביטחון, בגל"צ קברו באופן שלא היה מבייש את אנשי הרבנות הצבאית, דיווח של 15-20 שניות בתוך דיווח מדיני כללי על המצב, ללא אזכור במהדורת החדשות. הדיווח היה בשפה מעודנת (למרות לשונו האגרסיבית הידועה של המגיש אסף ליברמן) ומיד עברו לדווח על אמירתו של שר הביטחון שמי שרוצה יפונה.

משתכשכים בביצה

ראפר מלונדון הוא המוציא להורג של העיתונאי ג'יימס פולי.

הודעה לעיתונות

עובדי ערוץ 10 אישרו היום את ההסכם הקיבוצי שאליו הגיע ועד העובדים עם הנהלות הזכיינית וחברת החדשות, בתום כשלושה שבועות של דיונים מרתוניים. ההסכם מביא לידי ביטוי את נחישות העובדים להוביל לייצובה הפיננסי של החברה, בצד דרישתם הלגיטימית לתנאי העסקה סבירים, גם בהינתן המשבר העמוק הפוקד כעת את הערוץ. במסגרת ההסכם, הופחת והוגבל הקיצוץ שתכננה ההנהלה לבצע במשכורות העובדים: במקום 15% למשתכרים מעל 10,000 ₪ ו-25% למשתכרים מעל 20,000 ₪, יעמדו בפועל שיעורי ההפחתה על 10% ו-20% בהתאמה; הקיצוץ יבוצע בשיטת "מדרגות" על חלקי השכר החורגים בלבד ויזכה את העובדים ברשת ביטחון מפני הפחתות נוספות למשך שנה לפחות. כמו כן, הצליח הוועד להגביל את התכנית בזמן – כך שמחצית מקיצוץ השכר תוחזר בסוף השנה הבאה, והשכר כולו ישוב לקדמותו עד סוף 2016 (לרבות תנאים סוציאליים); במקרה שהחברה תרשום רווח נקי בשנה הבאה, יבוטל הקיצוץ לאלתר. עוד סיכמו ההנהלה והעובדים על הקמת ועדת חריגים להפחתת השכר, בהשתתפות נציג הוועד, שתוסמך להעניק הקלות במקרים רפואיים ומשפחתיים דחופים.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

דיון ארוך במיוחד התנהל אתמול בטוקבקים על מערכת ירי אוטומטית שתשגר מגדנות לעזה בכל פעם שיושלך חומר נפיץ על ישראל. הדיון התעורר שוב בגלל ראיון עם פרופ' ישראל אומן, שהציע אותה. כשלעצמי התייחסתי לכך בעבר בקצרה בעקבות רעיון דומה של היון. אם אקצרר עוד יותר את דעתי, לתשע מילים: האוטומטיזציה לא מנקה מאחריות, נקודה, לא משנה כמה תתפלפלו. כל הדיון המורחב בטוקבקים התייחס להיבטים מוסריים ומשפטיים ומידתיים, ואיך זה ייראה בעולם. איך זה ייראה בעולם? בדיוק כמו היום, כשאנחנו אומרים "אבל הם התחילו", או "אבל הם משתמשים באזרחים כמגן אנושי".

לפני פיזור

אצבעות שחורות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

78 תגובות על דניאל אהב את מסי

    • שולמית הגיב:

      תחנת אשקלון: אמא שנשכה את תינוקה תישלח לבדיקה פסיכיאטרית

      מתיחס לקישור למעלה:
      ביום חמישי דיווחו אזרחים כי מבחינים באישה צעירה נושכת תינוק וגורמת לו חבלות בעת ששהו בחנות ברחוב אקסודוס בעיר. שוטרי משטרת אשקלון מיהרו למקום, שם עצרו את האישה שעל פי החשד נשכה את בנה בפלג גופו העליון וגרמה לו לחבלות. בחקירתה בפני חוקרי משטרת אשקלון הודתה במיוחס לה. בית משפט השלום באשקלון האריך את מעצרה עד ליום ג' אז תישלח לבדיקה פסיכיאטרית. החקירה נמשכת

      אהבתי

  1. מעלי הגיב:

    ומי ממן את סכנין ובנה ואת דוחה?
    קטר(לא של רכבת)….
    ומי ממן את החאמאס?
    קאטאר(לא של רכבת)….
    איפה אתה חי?

    אהבתי

  2. דניאלי הגיב:

    2

    1. בספורט ידיעות נתנו פתחון פה ל-5 אנשי כדורגל לגבי דעתם על דחיית פתיחת עונת הכדורגל.
    מהמגזר כותב מאזן גנאיים, כיום ראש עיריית סכנין ובעברו יו"ר הקבוצה מסכנין.
    כמובן שהוא חייב לנצל את ההזדמנות כדי להגיד ההיפך מכל שאר המשתתפים.
    כמובן שלדעתו "הפתרון הוא שלום" כש"שני הצדדים חייבים לעשות מאמצים כבירים ולדעת שהאדם יקר יותר מהאדמה".
    כמובן.
    מעניין האם מאזן גנאיים מסכים לוותר על האדמה שעליה יושבת סכנין למען השלום או שהכוונה הברורה מאליה היא שהיהודים, תמיד זה היהודים, הם אלו שצריכים "לדעת שהאדם יקר יותר מהאדמה".
    זהו אותו מאזן שמשחק אותה מחמד היהודים עם המון דבש וכנאפה להמונים (גם אני זכיתי באיזה משחק לפני המון שנים).
    זהו אותו מאזן שניסה לרוץ לכנסת ברשימת בל"ד של עזמי בשארה וזועבי (בין השאר – גם טיבי התחיל שם).
    זהו אותו מאזן שאמר שהוא תומך בשהאידים אבל הסביר זאת שהוא "מסביר לישראלים ששאהיד הוא גם מישהו שטבע בים" חמודצ'יק שכזה – מהר טופי.

    2. הסיפורים שרצים בין גיא רולניק מצד אחד ובין סילבן שלום/ג'ודי מוזס הם סיפורי הון/שלטון/שחיתות ברמות הגבוהות ביותר אבל כרגיל אצלנו הכל בשו שו למרות הכתבות.

    אהבתי

  3. ע' הגיב:

    עוד דוגמה להדרדרות הבלתי נראית במדרון החלקלק. בעבר היה צריך צה"ל להגן על הסיכולים בטעיון פצצה מתקתקת. מברבר שר האוצר של ישראל של כל אנשי חמאס הם "בני מוות" והיום חוסל איש כספים, נער אוצר.אין שום תמיהה באוויר.

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      יש לך מזל שהוא מת, מזל גדול.
      אם המנוח היה שומע אותך מלכלך עליו שהוא נער אוצר ג'ובניק, הוא היה מעלה אותך על מוקד מוזן בשטרות של זלוטי.

      אהבתי

      • ע' הגיב:

        אתה צודק, הוא היה 'פצצה מתקתקת', ולראיה – שלל השטרות המתעופפים באוויר שהמשיכו והתפוצצו להם בפיצוצים משניים למטבעות סנטים. טוב שהגבת לעצם העניין.

        אהבתי

  4. מר גלית הגיב:

    כשקראתי בבוקר את מאמרו של דן מרגלית, הדבר שדווקא הכי נגע לי, זאת הצעתו: שכל בחור וטוב מהמרכז, שמוכן ללכת, לשהות תקופה בישובים ה"עזובים", אפילו לשמור בשער…..
    יהיו?

    אהבתי

  5. דרוcare הגיב:

    אתמול הביא כאן מישהו את "הצעת הפינוי" של דרוקר.
    היום ציטט את עצמו בקירשנדון.
    רק מה? דרוקר אמר "שמה הבעיה לפנות 40000 איש…"
    ה"רשע מהעמק", שהוא ובני משפחתו הקדישו שנים רבות מחייהם להתיישבות בנגב,כבר רצה להרים כוסית,והחליט לבדוק, איך וכיצד הוכפלה האוכלוסיה היהודית במדבר.
    בדקתי.
    מה שיצא זה:24672.
    ככה זה שאתה "משתרגל" כ"כ הרבה שנים….
    שתיתי מים.

    אהבתי

  6. בלוג תקשורת הגיב:

    למה בלוג תקשורת לא מתייחס לראיונות ברדיו?
    למשל, ראיון שערך אתמול רינו צרור, עם בעלת בלוג תקשורת ידועה בגל"צ?

    אהבתי

  7. גלי האווילים הגיב:

    "למה גל”צ שומר על שר הביטחון?"
    מילא אוסף קשקשנים,אבל לצטט אותם?
    היום דיון שלם בנושא אצל טלי ("אמן") ליפקין… עם מרואיינים, עם ראש שב"כ לשעבר…
    אין סוף לקשקשנים.

    אהבתי

  8. avi הגיב:

    מעניין מה קרה במשרד הביטחון מאז יוסי מלמן דיווח בהארץ כי אהוד ברק הורה לרכוש את מערכת הפלנקס, אותה מערכת המיועדת לטיפול באיומי רקטות קצרי טווח.

    בדוח מבקר המדינה שהתפרסם ב 2009 נאמרים הדברים הבאים :

    נוכח האיום בעין של הרקטות והפצמ"ר על נקודות חיוניות ואף אסטרטגיות, ובהינתן המועד הצפוי לסיום הפיתוח וההצטיידות העתידי בכיפת ברזל, ובחלוף כשלוש שנים מתחילת בדיקת ההיתכנות בחיל האוויר, ראוי כי כל הגורמים העסוקים בכך, יאיצו את תהליכי עבודת המטה וקבלת ההחלטות, כך שאם יתאפשר להצטייד במערכת ויוחלט לממש אפשרות זו, יקוצרו זמני היישום המבצעי באופן מרבי

    יכול להיות שיש למשרד הביטחון סיבות טובות מדוע המערכות לא נרכשו, בראשן מתן עדיפות מצד אובמה וממשלו לפריסה מהירה בעירק דווקא.

    אלא אם דע"ש הצטייד לאחרונה בכמה מערכות שכאלו, לא היה כדאי שצה"ל יבקש להצטייד באותם מערכות שהוחזרו מעירק בהקדם האפשרי?

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      המקור שלי הוא אחד מהולכי הרכיל בתעשייה הביטחונית. שתי בעיות בפלנקס:
      1. טווח היירוט האפקטיבי למטרה קטנה כמו פצמ"ר הוא מאות בודדות של מטרים.
      2. מספר גדול של פגזי נפל (כמו שנשאר אחרי ירי מצרר). בעירק זה נופל על ערבים בקיבוץ יכול ליפול על גן ילדים.

      אהבתי

      • אבי הגיב:

        גם אם זה נכון, לכל הפחות המערכת הזו יכולה להיות יעילה ביותר בשטחי כינוס ונקודות רגישות אחרות ולמנוע כך לא מעט הרוגים מצידנו.

        אהבתי

        • יכול להיות שהקברניטים חששו כי ידוע שפתרון זמני הופך לקבוע ולכן העדיפו פתרון אסטרטגי. מצד שני, כל משפט שתשלב בו את המילה אסטרטגי ייהפך לנכון יותר. ואתה יוצא חכם וצודק, אסטרטגית. הוא התחתן אסטרטגית, מחנה אסטרטגית, מנגן אסטרטגית ויש לו אסטרטגיית השלכת אשפה שמבהילה חתולים לשם שינוי. מה רציתי לומר? שבעסקאות נשק נראה שמה שחשוב באמת הוא לא השיקול האסטרטגי. כמה חיילים מתים? מבחינה טקטית זה נסבל.

          אהבתי

  9. אודי הגיב:

    יוסי מלמן עוד לא התרגל לכך שכשהוא עובר מכתיבה על ערבים בתחום השושו לסתם כתיבה על ערבים אפשר לבדוק אותו. בניגוד לטענתו חמאס מעולם לא טען בהודעה רשמית שהגופה השלישית היא של אחמד יאסין דאלו ראש המערך הרקטי. זו היתה שמועה באתרים פלסטיניים. איש לא יודע מה עלה בגורלו של דאלו בעל הבית שהופצץ.

    אהבתי

  10. מישהו הגיב:

    הראפר הערבי ממוצא מצרי שערף את העיתונאי האמריקני עושה היפ הופ מוצלח. ימח שמו.

    אהבתי

  11. אבי הגיב:

    מצטער שאני נודניק, אבל מי שלא שואל לא מקבל תשובה ולכן אני שואל שוב. כמעט כולם כאן טועים לדידך, בוודאי הימין, כנראה גם המרכז, אולי אפילו חלקים מהשמאל, כמובן גם שיון, חזן, אני ושכמותנו ועוד כמה אחרים שוודאי טועים.
    ובכן מה את מציעה כן לעשות?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אמרתי כבר אלף פעם: להבדיל מכם, אין לי שום פתרון. כלום.
      אני רק יודעת שמה שנעשה עד עכשיו לא טוב.

      אהבתי

      • avi הגיב:

        להגיד שמה שנעשה עד עכשיו לא טוב, וזאת מבלי להציע שום אלטרנטיבה, וזו בשעה שאת מבקרת אחרים (וכשלעצמו זה בסדר גמור כמובן), היא לדעתי עמדה שאינה קבילה וזו בלשון המעטה.

        מילא אנחנו הקטנים שמקשקשים כאן, כל השאר, אלו שבדרג המדיני והצבאי, אין כידוע את הפריבילגיה הזו והם צריכים בדרך כלל צריכים לבחור בין מספר חלופות שכולן רעות.

        מי שלא עושה, לא שוגה, אמרו חכמים ממני.
        אמרו וגם צדקו.

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          לא. מה שאינו קביל הוא לאסור על ביקורת שאינה כוללת הצעת חלופה.

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          דווקא השתדלתי להיות מנומסת ולא להביע את דעתי על הנחרצות בה הפרלמנט המקומי, מועצת גדולי התורה, יודע בדיוק, אבל בדיוק, איך לפתור את כל המצוקות, אבל אתה דוחק אותי לקיר, אז אאלץ לומר: אני לא מייעצת בדברים שאני לא מבינה בהם. זה כלל ברזל שלי. ואין לי שום ידע בצבא, ביטחון ודיפלומטיקה. אז מה, יצאתי מדעתי להשיא עצות? בחיים לא. בעיתונות, בתקשורת, אני יכולה להציע פתרונות. ובעוד כמה תחומים. לא באלו בהם אתם זורקים מילים חופשי.

          אהבתי

      • מעלי הגיב:

        נכון!
        כל הנסיונות שניסינו עד עכשיו לא צלחו!
        החמאס לא נכנע, וכנראה לא ייכנע,אף אחד לא צפה את זה!
        דווקא המרגמות התגלו כ"נשק אסטרטגי".
        לא המנהרות,לא ה175….
        מרגמות!

        אהבתי

  12. נדב הגיב:

    משהו קטן לגבי רועי רוטברג ז"ל: יצא לי לפני מספר שבועות לשוחח עם ידידה שלי שהיא ילידת אחד הקיבוצים בעוטף עזה. היא סיפרה לי, בהקשר של רוטברג, שאצלם בקיבוץ מסתובב סיפור אלטרנטיבי: שרועי רוטברג היה אחראי על אבטחת השדות, והיה ידוע כאדם אלים שמתעלל קשות בעזתים שהיו גונבים מזון מהשדות של הקיבוצים, עזתים רעבים ללחם שגונבים אוכל כדי להאכיל את משפחותיהם וממש לא מחבלים אכזריים. השמועה אומרת שהרצח שלו לא היה מעשה לאומני, כי אם מעשה נקמה פרטי ברוטברג עצמו, והרצח כוון אליו ספציפית כסוג של סגירת חשבון עם אדם אכזר. אני ממש לא איזה פוסט ציוני וחלילה לא מצדיק את הרצח המתועב, אני רק חושב שאם זו אמת יש כאן סיפור מעניין וטיפה שונה מהמיתוס המוכר של החקלאי הציוני יפה העיניים שערבים מרושעים רצחוהו, והאור בליבו מנע מעיניו לראות את ברק המאכלת, וכיו"ב. אולי חייל זקן או מישהו מבראנז'ת ההיסטוריונים הצבאיים בבלוג יכול להרחיב על כך ?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מעניין ביותר ביותר

      אהבתי

    • "אני ממש לא איזה פוסט ציוני וחלילה לא מצדיק את הרצח המתועב, אני רק חושב שאם זו אמת יש כאן סיפור מעניין וטיפה שונה מהמיתוס המוכר של החקלאי הציוני יפה העיניים שערבים מרושעים רצחוהו"

      אין לך סיבה לדאוג אחינו- איפה פוסט ציונות ואיפה אתה? ברור שהשמועה מפי אחת מקיבוץ מסויים חייבת להחליף את המיתוס המגוחך על החקלאי הציוני שהפריח את השממה ויפה שעה אחת קודם. עוד בזמן החולות והטרשים רצחו יהודים ערבים להנאתם, זאת הסיבה שתוך עשור היגרו לכאן מאות אלפי ערבים מארצות ערב- למות באוהלה של גזענות. אח, איזו תקופה נהדרת זאת היתה.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      ידידתך קיבלה סמס מהרוצחים שבו הסבירו את מניעיהם? אולי תשאל אותה איך נראתה גופתו של רועי רוטנברג כשנמצאה? (עובר אורח יוכל לספר לך מה עשו ערבים לפצועים ו/או גופות שנפלו לידיהם באותה תקופה). עבורך קצת רקע. רועי היה קצין הביטחון של הקיבוץ. באותה תקופה נהגו כנופיות גנבים מעזה לפשוט על ישובים ישראליים בעומק השטח הישראלי לפעמים הוסיפו גם רציחות. קראו להם פידאין ובחלק מהחדירות שלהם הם הופעלו על ידי הצבא המיצרי. רועי נהג לגרש עזתים משטחי הקיבוץ אבל הוא נהרג במארב מתוכנן ולא בקטטה. עובדה שנעלמה עם השנים (גם מעיני ידידתך היידענית?) היא שלפני רציחתו של רועי נרצח חבר קיבוץ אחר בשם יעקב טוכמן. הרקע להספד של דיין הוא מאבק פוליטי מר שהשתולל בינו לבין שרת. דיין ביקש לפתוח במלחמה עם המיצרים ואף הציב ליד נחל עוז סוללת תותחים שתגיב באש על פעולות הפידאין (דיין היה מחסידי אסכולת היונה באותה תקופה). שרת התנגד בתוקף ובלחצו הורה בן גוריון לסלק את התותחים. זה היה הרקע לאמירתו של דיין בהספד "מעצמנו נבקש את דמו של רועי" שכוונה לאזני בן גוריון.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אז כך חז"ן הטיל עלי משימה ואני לא
      אמלא.כמוני רועי יליד צפון ת"א, הכרתיו.
      לא דברנו מעולם. היה עולם קטן. הוא
      לא היה איש אלים. זה היה בכלל עולם
      אחר. להיות אלים לאיש בלי נשק לא היה
      דבר כזה. מה זה גונבים מזון משדה ?
      מי שכתב את זה מבין מה זה שדה ומה
      זה מזון? גידלו חיטה או שעורה.לא הייתה
      גדר אמתית או דבר כזה. בכל המזרח
      התיכון שדה שלא נשמר נגנב. אם
      לאוכל זה לפני קציר וזה יום יום כלומר
      הפקר. מי שאומר שהייתה כאן נקמה
      אומר גניבה מתמשכת. מישהו הפך
      שדה להפקר. אם ספורדית זה לא
      למשפחה. אולי לצאן.בכל המזה"ת
      השומר מגרש את הגנבים אף פעם
      לא יורה או הורג. הוא היה על סוס,
      אולי הניף שוט. מה זה התעלל?גם
      עלי הניפו שוט וגם הורידו. זה היה
      עולם אחר. הוא התקרב יותר מדי
      ונגרר מהסוס.הרגו אותו לאט בחתיכות.
      מי שדיבר על העיניים ידע על מה הוא
      מדבר. ראוי לכותב ולקוראים לתפוש
      שהיה לו נשק ויכל להרוג ממרחק בטוח.
      או להפחיד.אבל חיל יהודי ציוני סוציאליסט
      אינו רוצח, מגרש מקלל אולי מניף שוט.לא
      מכה! מניף. יש עוד הרבה מה לכתוב
      אבל עבור מי? חמישה ירוקים ואחד אדום.
      האיש לא רצה לירות, לא להרוג גם לא
      לפצוע. רק לגרש מהשדה שהוא זרע.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        לרצח של רועי לא היו עדים יהודים אבל לזה של יעקב טוכמן (טומי) היו. הרצח של טומי קדם לזה של רועי בשנתיים (בערך). טומי היה נחלאי טירון שנשלח יחד עם עוד שני טירונים לשמור על באר קרובה לגבול. בזמן המשמרת שלו עישן סיגריה ופלאח אחד מתוך קבוצת פלאחים מעבר לגדר (קונצרטינה שהושטחה) צעק לו וביקש סיגריה. טומי ניגש אליו כדי לתת לו סיגריה ולאות תודה שלף הפלאח שבריה ודקר את טוני שנפל מתבוסס בדמו. מיד לאחר הדקירה ברחו הפלאחים מערבה ושני הנחלאים (מזויינים ברובים) ברחו לקיבוץ. למחרת בבוקר הגיעה כיתת נחלאים כדי לחלצו אבל ברחו חזרה לקיבוץ כששמעו קול יריה. רק לאחר ארבעה ימים התגנבו למקום בלילה והשיבו את הגופה. לא, לא על אלונקה, בתרמילים.

        אהבתי

  13. עובר אורח הגיב:

    החרם על ישראל הנו חלק ממלחמה נגד ישראל ובמידה
    מרובה נגד יהודים בכלל. בכל מקרה זו צורה של מלחמה.
    כמי שנוגע בעסקי יצוא אני יודע ברמת הסנט וה$ שכבר
    היום החרם פוגע בכל תושב בישראל במידה זו או אחת.
    יונתן גפן כתב ב"הארץ" (15.8) מאמר בו ביקר את
    פנלופה קורז על תמיכת בחרם ואת החרם בכלל. היום
    ב"הארץ" כותבת אסיה לדיז'נסקיה חברת מערכת התכנית
    מבט שני בערוץ 1 מאמר חריף נגד יונתן גפן ומצדיקה את
    החרם במאמר שכולו רווי בוז אם לא שנאה לישראל.
    ערוץ 1 הוא ערוץ טלוויזיה ציבורי ממלכתי בישראל,מדינת
    ישראל מחייבת כל בעל מכונית מכשיר רדיו וטלוויזיה
    לשלם את משכורת הגברת הנמצאת בעמדת מפתח
    להשפעה על הציבור. דעותיה הפרטיות של הגברת
    אינן עסקי. אבל לדעתי כל מי שיכתוב כך על חרם על
    מקום עבודתו ברוב ארצות אירופה וארה"ב יפותר.
    הגברת טוענת שעמדתה היא עמדת שמאל קיצונית
    ולועגת לשמאל הישראלי. הנה הוכחה לטענת רבים,
    גם בבלוג זה, שעמדות מפתח משפיעות בתקשורת
    הישראלית מנוהלות ע"י שמאל קיצוני.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      "עמדות מפתח משפיעות בתקשורת הישראלית…" הבה נבחן משפט זה:

      ערוץ 1, אותו יצור מקרטע, שלפי נתוני הצפיה משתרך תמיד הרחק מאחור, והוא כבר 30 שנה (מינוס פה ושם) תחת שליטת ממשלות ימין, שמצניחות עליו מינויים ולשות אותו כפימו – הוא "עמדת מפתח משפיעות בתקשורת הישראלית"? וחברת מערכת "מבט שני" זה תפקיד ניהולי? האם הצצת במיקומה של הגב' הזו במידרג הפירמידה של רוממה לפני שירית כאוטומט את אמרת הכנף הארז תדמורית?

      בפעם האחרונה שבדקתי, הישראלים (כלומר כ-90 אחוז מהם) צורכים ערוץ 2, ואללה ו-YNET, ישראל היום, גל"צ, ידיעות וערוץ 10. להשעין את העמדה שלך על טיעון שעוסק בערוץ 1 זה לא רציני. ודאי לא במקרה האזוטרי שהצגת.

      במשוואה שלך יש עוד חלק פגום והוא יהונתן גפן. בויקיפדיה מספרים שמדובר בשמאלן מדופלם. אולי ויקיפדיה טועה ואתה צודק.

      אהבתי

  14. ף הגיב:

    "אין עם נסוג ממנהרותיו ההתקפיות"
    מוחמד דף

    אהבתי

  15. JewBoy הגיב:

    מה שהיה, הוא שיהיה: אמנון אברמוביץ ולשכת סגן הרמטכ"ל
    ספרים רבותי, ספרים

    אהבתי

  16. האוטומטיזציה לא מנקה מאחריות, נקודה, לא משנה כמה תתפלפלו. כל הדיון המורחב בטוקבקים התייחס להיבטים מוסריים ומשפטיים ומידתיים, ואיך זה ייראה בעולם. איך זה ייראה בעולם? בדיוק כמו היום, כשאנחנו אומרים “אבל הם התחילו”, או “אבל הם משתמשים באזרחים כמגן אנושי”.

    אחריות ונראות נכון?
    צייד הציב מלכודת רגל שמגיבה אוטומטית ללחץ. עבר מישהו, דרך והלכה הרגל. מגיע לבית המשפט. מתברר שטיפס ופלש לשטח פרטי מגודר עם שלטי אזהרה כנדרש בחוק. הפצוע האנגלי נשלח לביתו. ככואב וזועם הוא מקפץ על רגל אחת במדרגות בית המשפט ומנופף בחלק הקטוע לצלמים והסקרנים כשמתיקו הולכת ומבצבצת מלכודת רגל שהסתיר במהלך המשפט. כן כן, בשובך זה נראה כמו אתגר הסברה לילדים.

    יש גם שכל. אם אוסרים על עצמנו תגובה בירי על מקום השיגור- חמאס יישגר מגגות מבני ציבור ובא לציון עם רישיון להרוג. אנחנו מקבלים את עיקרון התגובה כי כך פועל צה"ל ברגע זה -ולכן התגובה האוטומטית מורידה ממטען האחריות הנראה כי אין בה את אלמנט ההפעלה.

    כדי לתקן את הרושם שעלול להתקבל מהדיון אתמול, אני חושב שתגובה אוטומטית למקורות הירי היא רעיון גרוע. ירי שמוגבל רק למקורות הירי ידחוף את החמאס למקם את המשגרים בשטחים פתוחים ולרצות להמשיך לשחק בתופסת מבלי לשלם מחיר. לכן אני דוגל בפתרון המראה שדוגל בשיגור לאזורים מיושבים בלבד:
    1) חלוקה הרצועה לשטחים ושיוך השטחים לאותיות.
    2) פיזור עלוני הסברה כהתראה מוקדמת על ירי תגובה אוטומטי בהתאם לאותיות שבמסר. (המסר: תפסיקו לירות על אזרחים)
    3) הכרזה בינלאומית על הפעלת המערכת והטענת התחמושת.

    מצב פעולה זה ימנע מהעזתים לשחק תופסת מבלי לשלם מחיר. המטרה איננה הרוגים ופצועים אלא בריחת אוכלוסיה המונית מהשכונה באת הבאה במסר עם כל שיגור עזתי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      באמת לא ברור לי למה השובך שלך לא מנהל את המדינה. עם טונה IQ, כשכולם מסכימים איתך, פשוט לא ברור למה צריך פה ממשלה, כנסת, צבא וכל השטויות האלו. השובך לשלטון.

      אהבתי

      • מישהו הגיב:

        מסתבר שליונל מסי כבר פירסם פוסט על עזה לפני שבועיים מתוך אהדה לערבים

        https://www.facebook.com/Lionel.Messi.friends/photos/a.176415279085258.44139.171438809582905/749934295066684/?type=1"

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מה שמסי מבקש וולוט המצטטת צריכה לדעת
        אך מישהו דואג שמסי לא ידע, שישראל מבקשת
        דורשת (מתחננת?) הפסקת אש מידית
        מתחילת המלחמה הנוכחית וניהול שיחות
        לא תחת אש.לפי הציטטה של וולט זה מה
        שמסי מבקש.יותר נכון הקומוניקט שהוציא
        איש יחסי הציבור של עסק מסחרי הקרוי
        "מסי"וגם זה בסדר. יש בישראל ובחו"ל
        מי שמטשטשים ומערפלים את המתחולל
        כרגע בעזה.ראה למשל את ההתקפה
        העזה על מי שצירף את השחיטה של
        העיתונאי בעירק לתמונות המוצאים להורג
        ברחוב בעזה.
        ח-ש-ו- ב מ-כ-ך כמו כל תושב עזה
        כל עיתונאי במזה"ת קיבל התרעה מוחשית
        מאוד (סכין חותך צוואר)מה יקרה לעיתונאי
        שלא בסדר. כמובן יש מי שכביכול מתעלם
        מזה ומגחיך את דעתי וגם זה בסדר. כולם
        משחקים את המשחק אליו נכנסו, גם מסי
        גם עיתונאים שפרנסתם דם וזוועות וגם
        בעלי בלוגים ומגיבים. זה מה שיש.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מסי (או מי שמדברר אותו) אומר:
          1. צריך להפסיק את מעגל הדמים
          2. צריך להגן על הילדים
          יש מישהו שלא מסכים עם זה?
          הוא מדבר על הקונפליקט. הוא לא מצדד בכלום (בסטטוס הזה).
          לא מבינה למה לדחוף לו לפה דברים שהוא לא יודע אפילו.
          וכן, התמונה של דניאל צריכה לטלטל אותו.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            אבל זה מה שישראל מבקשת
            הפסקת מעגל האלימות וזה מה
            שהחמאס מסרב והאדון והסובבים
            אותו מגנים את ישראל. לעולם
            לא נשמע מהם גינוי אפילו לא בשם
            סתם אמירה "הצד שמסרב
            להפסיק לירות עכשיו מיד בלי תנאים
            הם אנשים רעים"

            אהבתי

      • ימנונים כידוע סובלים מ- IQ מצומצם בנוסף למצפון פגום וצרות אחרות. בעלת הבית מוזמנת ללמד אותנו הלכות מוסר והגיון במקום *לעשות אורן:
        את חיה בשלום עם מצפונך בעיר שנכבשה מהערבים ב-48′. איזה צו מוסרי מונע מאחרים לחיות בשלום עם עצמם בעיר ערבית שנכבשה ב- 67′?

        * הנחת סלב בוטלה בחצות.
        ** מותר לשרוט אבל בלי יריקות.

        אהבתי

    • עמרי הגיב:

      הצליח ברפיח
      הצליח בדרזדן
      הצליח בהירושימה
      רק שבוע אחרי נגסקי הם נכנעו
      זה הפתרון שאתם מציעים לנו?
      הרי החמאס חוגג על הרג אזרחים בלתי מידתי שלנו
      לזה הם מייחלים כי אחרי אירוע כזה יאנסו אותנו לעוד הבנות עמוד ענן
      כך היה בכל המלחמות מאז סברה ושתילה
      ותחשוב עליך: אם יורידו עכשיו את נתניה, או באר שבע – האם תודה שהם צודקים ותיכנע?
      הצליח להם בשואה , לא נכנענו ולא התפוררנו
      כנראה שנשאר רק לאנוס את אחיותיהם כפי שהציע הנובליסט מבר אילן
      אבל על פי אותיות כדי שהאנס לא יישא באחריות אישית

      אהבתי

      • ההבדל הוא שישראל מתגוננת נגד טרור אין שום כוונה להשמיד אוכלוסיה (ולכן ההתראה) ולגבי שאר השטויות שכתבת אין טעם להתייחס.

        אהבתי

        • הנביא הגיב:

          ישראל לא מתגוננת נגד טרור. ישראל נותנת לטרור להשתלט עליה ולנהל לה את החיים. מה שישראל עושה זה בזבוז טונות של אמל"ח על פלסטינים רכובים על ג'ילרות. מצבא קטן וחכם צה"ל הפך לצבא קטן וטיפש מגובה במדינאים רופסים שכל מה שהם יודעים לעשות זה לצאת בהצהרות לוחמניות פתטיות, שמעוררות צחוק ובוז בצד השני, ולא מצליחים להשתלט על אירגון טרור שמסובב אותם על האצבע הקטנה. חכו חכו שדאעש יגיעו לאזור ושחיזבאללה יתחיל לירות עלינו מצפון. המלחמה הנוכחית היא רק ההתחלה של הסוף של ישראל.

          אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    דיון ארוך במיוחד התנהל אתמול בטוקבקים על מערכת ירי אוטומטית שתשגר מגדנות לעזה

    דיון שיכול להתקיים רק במדינת משפטוקרטיה כמו ישראל. אין שום מדינה בעולם שנמצאת במצב מלחמה ומוכנה להכפיף את צבאה לאיזושהי רשות שיפוטית חיצונית. אין שום בית ספר למלחמה שמלמד מידתיות והיא אינה נהוגה בשום צבא לוחם. כל הדיונים המטופשים האלה נובעים מכניעת המערכת הפוליטית למערכת המשפטית והשתלטותה על כל זרועות הממשל. צריך לסלק את העו"דינים מהצבא. צבא מנצח לא צריך לחשוש מהדין הבינלאומי.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      תוספת.
      דוקטרינת הלחימה האמריקאית הידועה בשם "הלם ומורא" נוסחה על ידי אולמן ווייד בשנת 1996. בבסיסה עומד שימוש בלתי מידתי באש מנגד שתכליתו לשתק את האויב לבטל את רצון הלחימה שלו והרוס את תשתיותיו כולל מתקני תקשורת ופיקוד, מערכות תחבורה, מפעלי מיים, חשמל ומזון. השניים מציינים אמנם שרצוי למעט בפגיעה באזרחים אבל אין בכך כדי למנוע את השמדת המטרות שצויינו לעיל. הדוקטרינה האמריקאית אינה כוללת פיקוד של עו"דינים.

      אהבתי

      • הדס הגיב:

        מה הקשר בין הדוקטרינה האמריקנית ובין דרך הפעולה הישראלית ?
        מעמדן הבינלאומי של שתי המדינות שווה ?
        אורך הנשימה שלהן בעת מלחמות ומבצעים זהה ?
        ארצות הברית תלויה במדינה אחרת לטובת אספקת אמצעי לחימה ?
        לישראל יש זכות וטו במועצת הביטחון ?
        מאמר מעניין בנושא האוטונומיות של מערכות ההרג

        יש ללחוץ כדי לגשת אל 112560.pdf

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          מעמדן הבינלאומי של שתי המדינות שווה ?

          היא הנותנת. אין שום קשר בין מעשיה של ישראל לבין תגובת האו"ם. לפיכך צריך להילחם כאילו אין או"ם ואחרי הלחימה להתמודד עם התוצאות. קחי לדוגמא את החדירה לרפיח לאחר חטיפת גופתו של הדר גולדמן. צה"ל נכנס לעומק השטח הבנוי ברפיח בחיפוי של מסך אש ראוי בלתי מידתי. התוצאה אפס נפגעים לכוחותינו. לא היה שום הבדל בתגובה הבינלאומית בהשוואה למתקפות בגזרות אחרות

          אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      תוספת 2
      דוקטרינת הלחימה הישראלית ביבי/בוגי/גנץ:

      3 פצועים בינוני-קשה מפצמ"ר במעבר ארז

      יש לשמר את יכולת ורצון הלחימה של האויב בכל מחיר ולוודא את זרימת האספקה לאויב תחת אש שהאויב ממתיר על משנעי האספקה.

      אהבתי

  18. חייל זקן הגיב:

    כדי לא להכביד על קוראינו מוכי החום אביא רק פרשן אחד ביום

    V, אם את מחפשת פרשנית עם עבר בטחוני שהיא גם בעלת מקצוע עם קבלות (לא כמו הפרשניות פארש שאת דוחפת מדי פעם) נסי את ד"ר (סא"ל במיל) ענת ברקו.

    אהבתי

  19. דניאלי הגיב:

    23 בני אדם נפצעו בגליל כתוצאה מירי רקטה מלבנון

    מתוכם 21 "נפגעי" חרדה.
    קצת מזכיר את האמירה: It Takes a Village.
    יש להניח שלא מדובר בישוב יהודי.

    אהבתי

כתיבת תגובה