לא פינוי, התרעננות

yediot25.8.14isra25.8.14

maariv25.8.14haaretz25.8.14

hamvaser25.8.14

הכותרות

מצב הירי: כ-130 רקטות ופצמ"רים נורו אתמול מעזה לכיוון ישראל.
רצ"ב טבלת הירי לאורך כל התקופה. שתוכלו להשוות.
דיווח על חמישה הרוגים בתקיפה בעזה. ביניהם אם ושלושת ילדיה. דיווח על ההרוגים הפלסטינים מצאתי רק בהארץ.

רוב עמודי החדשות של ידיעות, ישר"ה ומעריב עוסקים במבצע המלחמתי או המלחמה המבצעית, עוד לא ברור איך לקרוא למצב הנוכחי בו מצויה ישראל. ההלוויה של דניאל טרגרמן הקטן. המצב בבתי הספר לקראת שנת הלימודים. הרעיון שהצבא ילווה תלמידים לבתי ספר. המיתון הממשמש. מסכמת: מדינה במלחמה. אין שום דרך אחרת לקרוא לזה.

משפחתו של דניאל טרגרמן, הילד בן הארבע וחצי שנהרג מפגיעת פצמ"ר בנחל עוז היא האלמנט המרכזי בשערי ידיעות, בישר"ה קצת פחות ובמעריב מקומו עוד יותר מצומצם. ידיעות מתמחה בכינוסים המוניים, אין מה לומר, הוא ייאמץ כל אסון, כל ילד שנפגע (כלומר ישראלי), מדורת השבט? שם. מעניין שישר"ה לא במקום הזה, למרות שהוא העיתון הכי נקרא. או נחשף. אולי כי שם עסוקים במגננה אינסופית על רה"מנו ודרכו.

רק עכשיו, כפי שניתן להבין, מתעמקת ישראל בפצמ"רים. הנה תשובת קצין בכיר בח"א:

עשינו שינויים במעטפות הביצועים של כיפת הברזל, כדי שתתן מענה גם בנושא של הפצמ״רים", הודה הקצין הבכיר בחיל האוויר. הקצין אמר עוד כי "הופתענו מהרמה שיש לחמאס בטילי כתף לעבר מטוסים.

סימן השאלה המרחף מעל פתיחת שנת הלימודים הוא לא בגלל שהשכלתם של הילדים תיפגע, אלא בגלל מיליוני הורים שיצטרכו להמשיך ולמצוא פתרונות בייביסיטינג אותם מספקת מערכת החינוך. ידועים הם השבועיים האחרונים של אוגוסט, בהם נגמרו הקייטנות, ושאר פעילויות קולקטיביות, כשההורים צריכים להיות עם הילדים, או לדאוג שמישהו יהיה איתם, 24 שעות ביממה. וזו לא הייתה אמירה צינית, למקרה שיעלה החשד. שאלה אחרת כמובן היא אם מוסדות החינוך ממוגנים ומי מההורים ישלחו את ילדיהם למערכת החינוך.
לכן הכותרת הראשית של ידיעות "לימודים בסכנה" היא כותרת טובה. יש לה שתי משמעויות: לא רק הלימודים בסכנה, על כל המשתמע למתרחש במשק, אלא גם להפך: כל השעות במערכת החינוך, וההגעה והחזרה ממנה מסוכנת.

חיסול הקופאי

זה לא הכי לואו-טק שאיש הכספים של חמאס, שחוסל (הכותרת בישר"ה: "שילם את המחיר"), נסע במכונית עם ערימות של דולרים? עכשיו, למה חוסל הפקיד? לפי איזה נוהל או אמנה?

מתקלקלים

דו קרב נאה התפתח בסו"ש בין גיא רולניק לסילבן שלום. ואלו האירועים כפי שנרשמו:

רולניק: כך נדחף זכי רכיב לרכוש את מעריב, ומי עמדה לצדו ולא צייצה, ואיך הגן שלום על משפחת עופר.
בפוסט שכתב לאחר מכן (בבלוג שלו ובפייסבוק) ניתח את התגובות בפייסבוק לכתבה ששלום לא אהב.
וכך נראה הקרב:

הגזען גיא רולניק (הגיגן בדה מרקר, שכנראה לא שמעתם עליו, אבל לא הפסדתם הרבה), מרים שוב פעם ראש. במסווה של מאבק בחזקים, הוא מפגין בפעם המי יודע כמה ניכור, ניתוק ואדישות למה שמתרחש מחוץ לגבולות תל אביב (במקרה זה לעובדים בנגב). האיש שכאשר הוא יוצא מגבולות תל אביב, זה רק לנמל תעופה בן גוריון, לטובת נסיעות בחו״ל, ממשיך לחשוב שכולם מטומטמים. בעזרת מסע הפחדה הוא מנסה להשתיק כל קול למען העובדים בכלל ותושבי הנגב בפרט. מה שמרגיז אותו בעיקר הוא שישנם גם תושבים בנגב שמשתכרים יותר משכר מינימום ומקבלים שכר הגון לפרנסתם. אני, בניגוד לרולניק, אמשיך לעשות את האבחנה בין העובדים לבין החזקים. פעלתי נגד החזקים יותר מכל אחד אחר ובכהונתי כשר אוצר, הטלתי מס על הבורסה ועל כל הרווחים בשוק ההון (שהיו פטורים ממס עד אז ומכניסים מיליארדי ש״ח בשנה) ואמשיך לפעול למען הציבור כולו ולרווחתו. שבת שלום.

קוראיו לא עונים אחריו אמן.

מירב ארלוזורוב על סימני מיתון וצמיחה בהאטה.

ניתוח של נתוני הלמ"ס העלה כי הצריכה בישראל ממשיכה להיות חזקה. הצניחה בצמיחה נובעת משני מקורות אחרים: ירידה דרמטית של כמעט 18% ביצוא, וצניחה של קרוב ל-5% בהשקעות. בשני המקרים לא ברור אם מדובר בתקלה זמנית או מתמשכת.
[…]
סימני הגלישה למיתון הגיעו בעיתוי הגרוע ביותר האפשרי, בדיוק כאשר ישראל נגררה למלחמת התשה, שאיש אינו יודע עדיין להעריך את העלות שלה ואת ההשלכות שיהיו לה על הפעילות במשק. שני גורמים אלה ביחד יוצרים מצב מורכב מאוד לניהול, במיוחד מבחינת תקציב המדינה. ברור לחלוטין כי בתקציב הקרוב יחסר כסף, גם בשל עלויות הלחימה הגדולות שיהיה צורך לממן, וגם בשל הירידה הצפויה בהכנסות ממסים עקב ההאטה במשק. 

ועוד בשורה משמחת: פרויקטים לשדרוג כבישים יידחו (דניאל שמיל, המארקר), כדי לשלם את מחיר המלחמה. לא נורא, עוד הרוגים, עוד פצועים, לא חשוב. העיקר שיהיה במה לשלם את המלחמה.

ועוד אחת. זה יום שאין כמותו. הממשלה תממן פינוי רק ליישובים שנמצאים עד מרחק שבעה ק"מ מהגבול. הרבה שכל יש בהחלטה הזו. בהארץ לא מוזכר הנתון המרגש הזה. רק ש-400 המשפחות שחפצו בכך יפונו. סליחה, לא פינוי כי אם "הסדרת שהייה" או "התרעננות", כמו שמציינים התושבים, המבקשים להזכיר שאנחנו לא ב-1948.

פגועי הנפש

על פניו, מאבק פגועי הנפש להתאשפז איפה שיבחרו, הצליח. למעשה, כותבים (במעריב ובבלוגדליה וירצברג-רופא ובן זוגה צביאל רופא, מדובר בקשקוש. זו לא ממש בחירה.

פרשת רונאל פישר/ הערוץ הראשון

אם לא שמתם לב, עו"ד רונאל פישר חזר למשרדו. לשאלה איך ייתכן, התשובה היא שכל עוד לא מוגש נגד עו"ד כתב אישום לא שוקלים להשעות את רשיונו. אז כתב אישום עוד לא הוגש. גיבורי כתבה: העיתונאים אמיר זוהר, אריה אבנרי ויואב יצחק וההקלטות של אלון חסן. הכתבה מיום שישי האחרון בערוץ הראשון.

מסביב לעולם

קורי גריפין, הוגה אתגר הקרח להעלאת המודעות ל-ALS מת השבוע בתאונת צלילה.

לפני פיזור

– תודה רבה מכל הלב לכל תומכי הבלוג הוותיקים והחדשים.
למבצע המימון לסרט שלי נותרו חמישה ימים בלבד. מהרו והביאו את החבר'ה לכאן.
יש לנו כ-70,000 ש'. צריך להגיע ל-100,000 ש' אחרת לא אקבל שקל.
הנה ראיון איתי בתוכנית הבוקר. והנה אצל רינו צרור (דקה 51:41). שלא תגידו שלא אמרתי.
דעתי פזורה בימים אלו, וזו הסיבה.
ולכבדי האצבע, הראיון.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

49 תגובות על לא פינוי, התרעננות

  1. נו, שוין הגיב:

    הלל גרשוני לוקח דוגמא מהחזון איש

    אהבתי

  2. ביבי או בי.גי. הגיב:

    ביבי תמיד רצה להיות בן גוריון. סוף סוף.

    אהבתי

  3. הדס הגיב:

    יוסף חאג' יחיא, מנהל בית הספר "עמל" בטייבה נרצח היום במהלך ישיבה שניהל.
    אני בספק אם אתרי החדשות העלו את הידיעה הנוראה הזו לכותרת הראשית אפילו לדקות בודדות.
    צפיתי הערב בלונדון וקירשנבאום והם לא מצאו לנכון להתייחס לנושא במהלך תוכניתם.
    התקשורת היתה מתייחסת באופן שונה לחלוטין לאירוע אם הנרצח היה יהודי, מנהל בית ספר תיכון באחד הישובים בארץ.

    אהבתי

    • אבי הגיב:

      כותרות מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 זה מספיק נחשב?

      אהבתי

      • הדס הגיב:

        ומתי שודרה הכתבה שעסקה ברצח ?
        חצי שעה לאחר פתיחת המהדורה יונית לוי הבטיחה – ״אחרי הפרסומות גם העניין הזה: מי רצח ביריות את המנהל הנערץ בטייבה".

        אהבתי

        • אבי הגיב:

          אז בדקתי באתר האינטרנט של א-סינרה. מסתר שהם בעיקר עסוקים בעיקר במשחק של ריאל מדריד הערב ובכנס בתי הספר הקתולים שיתקיים בקרוב בנצרת. גם מתחת לטור הכותרות ארבע בוקסות עוסקות בנושאים שונים כולל המעבר של בלוטלי ליברפול אך לא ברצח. מתחת לזה במקום החמישי בטור החדשות יושבת לה שורת הכותרת על מותו של חג׳ יחיא. איך לומר גם אם עברו מספר שעות מאז הרצח הרצח של חג׳ יחיא רחוק מלתפוס את הכותרות הראשיות גם במגזר עצמו.

          אהבתי

    • דניאלי הגיב:

      ערבי רצח ערבי זה לא בדיוק אדם נשך כלב.

      אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      הם דווקא הביאו חאג' יחיא אחר, ראש המשלחת של רופאים ישראלים לעזה שתיאר במשך דקות ארוכות את הסבל בעזה. כשתיאר איך אין אפילו בשיפא מים מספיקים לשתיה, זה לא הסתדר לי עם הצילומים מעזה שמראים עיר מצויידת ותוססת, שעשרות מתושביה משדרים באינטרנט אונליין. אבל מה אני מבין.

      אהבתי

  4. bokovsky הגיב:

    זה לא הכי לואו-טק שאיש הכספים של חמאס, שחוסל, נסע במכונית עם ערימות של דולרים? עכשיו, למה חוסל הפקיד? לפי איזה נוהל או אמנה?

    לפי נוהל "הקם להורגך השכם להורגו".

    אהבתי

  5. חייל זקן הגיב:

    מדוע אסור לכבוש את הרצועה.
    מבצע צוק איתן לימדנו שמערכת הביטחון לא מבינה את האויב וכל הערכותיה התבדו ללא יוצא מהכלל. החלק הקרקעי של המבצע לימד אותנו שהמטכ"ל לא מכיר את הצבא ואינו מסוגל להעריך גם את פעולת כוחותיו. מספר פעמים כתבתי כאן שהמטרה האופרטיבית של המבצע, טיפול במנהרות, היא מטופשת. לצורך הדיון נניח הפעם שהמטרה הוגדרה בחוכמה ונבדוק כיצד ביצע אותה הצבא. בתחילת המבצע העריך שר הביטחון, בהסתמכו על הערכות המטכ"ל, שהמבצע יסתיים תוך יומיים שלושה. 4 חטיבות החי"ר שעליהן הוטל עיקר הנטל של הטיפול במנהרות השתלטו בפועל על השטחים שאליהם נשלחו תוך מספר שעות (כולל בסג'עייה שם היה מערך הגנה גדול ומוכן). מה גרם אם כן להפרכת הערכתו של שר הביטחון? ובכן, לאחר שכל הכוחות עמדו במשימות של הפיקוד הבכיר גילו לפתע שטיפול במנהרות דורש יחידות הנדסה מיומנות ואמצעים ייעודיים. לאחר שהחלו לעבוד בפועל על המנהרות הסתבר שצה"ל מסוגל לטפל בו זמנית רק ב2-3 מנהרות. עובדה זו גרמה לכך שלמעט חטיבה אחת, שטיפלה בנהרות בגיזרתה, שאר החטיבות פשוט ישבו במקומן בצורה סטטית תוך חיכוך שנשלט על ידי החמאס וללא שום תפוקה מבצעית. צה"ל הגדול הפעיל במבצע 3 אוגדות וקיבל תפוקה מבצעית של חטיבה אחת. שאר הכח פשוט נפרש משני צידי הגדר ושימש מטרה למרגמות, טילים, מטענים וצלפי החמאס. בשנים שלפני צוק איתן השכיל צה"ל לסגור מספר חטיבות שריון עקב אילוצי תקציב. ואכן, בלחימה אורבנית לא ניתן לעשות שימוש במספר כה גדול של יחידות שריון. אבל למול הירידה בכמות גדודי הטנקים הדרושים חלה עלייה מקבילה בכמות גדודי ההנדסה הדרושים שבלעדיהם לא ניתן להילחם בסביבה אורבנית (להבדיל משטחי התמרון בסיני). למרות הנסיון הרב של צה"ל בלחימה במנהרות הן בעזה והן בלבנון לא נעשו השינויים הדרושים במבנה הכח היבשתי, לא פותחה תורת לחימה מתאימה לשדה קרב אורבני המאופיין בריבוי מנהרות, לא היו תכניות מתאימות ולא הוכשרו לכך הכוחות. מה שראינו במבצע זה צבא מודרני ומצוייד שמוותר על הטעייה ותחבולה וכושל בביצוע תוכנית פשטנית. עכשיו נסו לתאר לעצמכם כיצד יפעל אותו צבא במשימה מורכבת וקשה לאין שיעור.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      מטריד מאוד מה שאתה כותב כאן.
      נוכחנו באימפוטנציה המבצעית, המודיעינית והפיקודית של צה"ל בזמן אמת. הבעיה היחידה היא עם המסקנה שלך בראשית הדברים. מבצעית צה"ל של 2014 לא ערוך היטב למלחמת מנהרות מהסוג שמכין לו חמאס, עובדה זו לא משנה את הצורך במענה לבעיה שמציב בפנינו החמאס ושכרגע אין לנו פתרון אליה. למרות הפתקים ששמנו בכותל, ולמרות הרצון של אחדים מאיתנו לדבר ולדבר עד שהחמאס ישתכנע לא נראה שזה עובד. האם הצבא מסוגל להכין את עצמו למבצע שכזה תוך חודשיים שלושה, אחרי שיגמרו כל הפסקות האש, ההפוגות, והרגיעות, כי ישנה סבירות גבוהה שלשם אנחנו הולכים? האם גנץ והמטכ"ל מסוגלים בפרק זמן שכזה להכין את הצבא לדבר האמיתי, בזמן שנתניהו מנסה לקנות זמן?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        עלי לתקן את הכותרת על ידי הוספת "לעת הזאת"
        שום בר דעת לא ילך למהלך צבאי עם מפקד כמו גנץ. עליו צריך להוסיף את שר האי-ביטחון, בוגי. כדי להצליח במהלך של כיבוש עזה צריכים להתקיים שני תנאים:
        א. הסכמה ציבורית ופוליטית רחבה למהלך ארוך זמן
        ב. פיקוד צבאי ראוי והערכות מתאימה למשימה.
        האם אתה מעריך שיש לכך סיכוי?

        אהבתי

        • avi הגיב:

          א. ככל שמלחמת ההתשה מתמשכת, ההסכמה למהלך רחב בציבור הולכת ומבשילה, זה יתעצם כשיתבררו מימדי הנטישה בעוטף עזה וחוסר היכולת של מדינת ישראל ומערכת החינוך לקיים שיגרה בדרום, לא כל שכן שיגרת לימודים שם.
          ב. מסימנים שאני מזהה אני חושב שהצבא, בעיקר דרגי השדה, לומדים ומשתפרים תוך כדי תנועה. לגבי המטכ"ל והרמטכ"ל במיוחד נראה לי שהאיש כבר ממתין בקוצר רוח לטופס טיולים. צה"ל כארגון צריך רמטכ"ל חדש ומינימום שנה של הכנות והיערכות לדעתי. למרבה הצער אני חושב שזה זמן שהולך ומתברר שאין לנו אותו.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            לא מזהה מאורות גדולים במטכ"ל הנוכחי. הכי פחות גרוע זה יאיר גולן אבל אם בוגי יהיה מעורב במינוי נקבל עוד מאותו הדבר.

            אהבתי

            • avi הגיב:

              אפשר רק לקוות שמישהו יתעורר וימנה את יואב גלנט. נדמה לי שדווקא שרים דוגמת שטייניץ ולנדאו יהיו הראשונים לתמוך ברעיון שכזה
              אלא שהכל יקום וייפול על יעלון כידוע. אין לי ספק ששמו של גלנט יעלה כשיגיע הזמן, אבל רק יעלון יקבע בסופו שלדבר אם למינוי יש סיכוי.

              גלנט מצידו אגב עושה את המקסימום להישאר בתמונה מבלי להגיד את זה כלפי חוץ ואני לא מוציא מכלל אפשרות שהוא קיבל ייעוץ תקשורתי בנושא.

              הוא מרבה להופיע בערוץ 2 דווקא ולקיים פרופיל תקשורתי משמעותי אך תוך שמירה והקפדה מופלאה ממש על קיום שני עקרונות ברורים: גיבוי מלא לצה"ל לכוחות הלוחמים ולעומד בראשם, אף מילת ביקורת על הדרג המדיני ולו במשתמע. כל השאר פתוח לשיחה.

              אהבתי

              • HOUSES OF THE RICH & FAMOUS הגיב:

                כן, יהיה נחמד לדעת שרמטכ"ל צה"ל שב בסופו של יום מהבור לטירתו. ולא לשכונת מגורי קצינים צנועה טובלת בירק. רמטכ"ל דור 4.

                אהבתי

                • avi הגיב:

                  מבחינתי שיחזור גם לארמון. הניסיון למנות כאן בכירים בהתאם למטרז' הדירה שלהם לא צלח מסתבר. היו כאלו שאמרו את זה מראש ולא הקשיבו להם וחבל. בכל מקרה כמו שאנחנו יודעים מפקד הזירה הטוב בהיסטוריה של צה"ל התגורר כידוע באחוזה לא קטנה בכלל. מעניין מה זה אומר על גלנט…

                  אהבתי

                • imanuel הגיב:

                  אתה נוגעע בנקודה, אולי ה-נקודה של בני האל הישראלים:
                  אם אתה יודע צבא, יסלחו לך על הכל.

                  אם תוכל לפקד בהצלחה על יחידה שתטיל מורא על הסביבה – סיכוי טוב שתקבל נחלה היכן שרק תבחר,
                  אם תביא בני ערובה ממטוס חטוף, יסלחו לך אחר כך, כשתרצף את הסלון בזקנות מאופקים
                  אם תוכיח שיש בך כדי להנהיג מבצע כושל – אתה יכול להתחיל לסלול כבישים כאוות נפשך.

                  תן לנו להרגיש בטוחים, כדי שנוכל (להמשיך) להתבוסס בעצמינו.

                  אהבתי

            • avi הגיב:

              עפר שלח ראיין את יאיר גולן ב2011 מדבר על מוכנות העורף למלחמה.
              רלוונטי מתמיד

              אהבתי

        • הדס הגיב:

          לפני שיוצאים לכבוש ולטהר את רצועת עזה (מהלך שמנוגד לאינטרסים של מדינת ישראל ונתניהו מבין זאת היטב) צריך לברר אצל אובמה האם ארצות הברית תטיל וטו על הצעת החלטה במועצת הביטחון שתדרוש מישראל לחדול ממבצע הכיבוש של רצועת עזה.
          יהיה מביך ביותר אם ביום השני או השלישי של המבצע לכיבוש הרצועה מועצת הביטחון תעצור את המהלך הזה לקול מצהלות מנהיגי חמאס.
          אובמה, הציוני האחרון ומי שמוטרד ביותר מעתידה של ישראל, לא יאשר לנתניהו ביצוע מהלך לכיבוש רצועת עזה.
          ברק ואשכנזי התנגדו לכיבוש הרצועה בעופרת יצוקה בניגוד לעמדת אולמרט, לבני וגלנט והם לא טעו.
          כיבוש רצועת עזה לא רק שלא יפתור את בעיותיה של ישראל אלא יחריף ויעמיק אותן.

          אהבתי

          • אבי הגיב:

            נקודה חשובה את מעלה. בגדול מחלקת המחקר (לא שהמצב שם הוא מהמשופרים בימים אלו ככל הנראה) של המוסד ומשרד החוץ צריכים לייעץ לו בנושא. ככלל מועצת הביטחון לא נוהגת להתכנס ולהוציא החלטות בין השבוע הקלנדרי האחרון של דצמבר, לשלושת השבועות הקלנדריים הראשונים של ינואר. כל פעולה שתתחיל החל מה24 לדצמבר והלאה יש להניח במידה רבה של ביטחון לא תתקל בהתנגדות בינלאומית רבה בין ה24 לדצמבר עד ל4 לינואר לכל הפחות, יתכן שאף הרבה יותר. עד אז צה״ל צריך ויכול להשלים את רוב המשימות שלו. ישנם עוד משתנים נוספים ואפשרויות אחרות בנקודות זמן אחרות אבל זה צריך להיות לפחות חלק מכיוון המחשבה בנושא.

            אהבתי

          • יזהר הגיב:

            "אנחנו כל כך רוצים שיוציאו את המתנחלים משם, עד שאנחנו מוכנים לסבול ולשלם בשביל זה…בגלל נצרים אנחנו סובלים".

            (יזהר רז. קיבוץ נחל עוז. יולי )

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            למה את אומרת שאובמה ציוני?

            אהבתי

  6. שוש הגיב:

    זה לא הכי לואו-טק שאיש הכספים של חמאס, שחוסל (הכותרת בישר”ה: “שילם את המחיר“), נסע במכונית עם ערימות של דולרים? עכשיו, למה חוסל הפקיד? לפי איזה נוהל או אמנה?

    קוראים לזה בנק מטרות. מה הקטע של להרוס בתים ריקים בטילים מדוייקים ששווים מאות אלפי דולרים? לפחות אפשר לחסל את השידרה של האירגון. כל כך התרגלנו שבמלחמתנו נגד הערבים אנחנו חייבים להיות עם יד אחד קשורה. מדינות אחרות בעולם לא התעסקו עם קופאים ולא בתים ריקים אלא הלכו מיד להפצצות שטיח. זה הניצחון של בצלם. הם הפכו את המלחמה לעניין של זכויות אדם בלבד, כלומר של הערבים.

    אהבתי

  7. tc הגיב:

    אם הקרן לא דרשה שהסרט יוגדר בתור סרט ישראלי – אין מה לעשות.
    מכאן זה רק הצורך של העיתונים למלא דפים בתוכן והצורך של המשתתפים בפרסום.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      אין מה לדרוש, זה מובן מאילו אלא אם את נוכלת. כל סרט המקבל תקציב מהקרן לקולנוע הוא סרט ישראלי בהגדרתו. לקרן אסור לתת כסף לסרטים שאינם ישראליים יהיו טובים ככל שיהיו.
      זה כמו סטודנט יוצא פולין שמבקש כסף מקרן המחלקת מלגות ליוצאי אתיופיה. בהגדרה דבר כזה לא יכול להתקיים.
      יהודים זה בסדר בשביל לקחת מהם כסף. כל השאר זה לפלסטין.

      אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    הרבה שכל יש בהחלטה הזו.

    יש גם יש. 7 ק"מ הוא הטווח של מרגמה 120 מ"מ

    אהבתי

  9. יניב הגיב:

    הבמאית הערבייה סוהא עארף שקיבלה מיליון וחצי שקלים ממדינת ישראל כותבת היום בטור הדיעות ב"הארץ" מדוע היא לא צריכה להחזיר את הכסף שקיבלה למימון סרטה ומדוע הוא מגיע לה. מה שמדהים – היא ילידת חיפה שגרה עד היום בחיפה, ומתעקשת להציג עצמה כבמאית פלשתינאית. אין לה שום סימפטיה או רגש הכרת תודה למדינת ישראל. מצד שני אין לה בעיה לדרוש כסף מהמדינה שהיא לא ממש אוהבת למימון סרטה. מקווה שהמדינה תחייב אותה להחזיר את כל הכסף שקיבלה, עד השקל האחרון. שתלך לבקש מימון מאבו מאזן.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      בחומר שנציגיה העבירו לפסטיבל נטען אגב שהיא נולדה בכפר פלסטיני על יד לבנון. שום אזכור לחיפה .

      אהבתי

    • שוש הגיב:

      ברור לך שהכסף שהלך לנוכלת זה על חשבון כסף שלא הלך לסרטים אחרים כמו זה של בעלת הבית? לימור ליבנת הבטיחה לשנות את זה, איפה?

      אהבתי

      • avi הגיב:

        בואי אני אגיד לך משהו שוש,
        הסרט של דבורית, על הנייר לפחות, הוא לא מהז'אנר החביב פסטיבלים דוגמת פסטיבל וונציה ודומיו בד"כ, וחביב פחות אף על הלקטורים בקרנות שמאשרות את המימון לסרטים הללו. בלי קשר לרמת סרטיו לדוגמא, עמוס גיתאי הבין את זה בגיל צעיר ומאז צרפת ממנת לו את מפעל חייו, סידור דיי נוח הייתי אומר.

        מדינת ישראל (כמו רוב הקרנות שמעניקות סיוע לסרטים בישראל) מסתבר תשמח לממן סרטים המשמיצים אותה, סרטים שבהם יהודים קלגסים מתעללים בערבים טובים שסובלים ,או כל ווריאציה על הנושא, במאות אלפים ואף במיליונים, אך לסרטי מסע נוסטלגיים אישיים, מהסוג שחלמה עליו אין מימון. ככה זה. שבדית ויפנית לא עושים את זה לקרנות אצלינו.

        אם אלה קארי ונוריקו סאן, היו שתי ילדות פלסטינאיות שגורשו ע"י היהודים הרעים בזמן הנקבא ועכשיו בביתם הרחוק אשר בלפלנד וביפן הן מחזיקות את המפתח שקיבלו בירושה מסבא, אשר יאפשר להם לחזור סוף סוף לביתם בצפת, הכסף היה נשפך כמים ועד היה נשאר עודף.

        ככה זה, גם סיפורים לסרטים צריך לדעת לבחור.

        אהבתי

כתיבת תגובה