צפרדעים בבטן

 

isra27.8.14haaretz27.8.14

maariv27.8.14yediot27.8.14

hamvaser27.8.14


הכותרות

נראה לי שחגיגות החמישים למלחמה אתמול הובילו להכרעה בעניין הפסקת האש.
ידיעות מציין את מספר ההרוגים הפלסטינים, יותר מ-2,000, בשער.

ברק רביד על כל ההבטחות שנתניהו לא עמד בהן.
גם מתי טוכפלד כותב על האכזבה מנתניהו. גם שאר כתבי הרה"מון מזכירים את כל הפרטים: איך קיבל את ההחלטה עם שר הביטחון בלי הצבעת הקבינט.
אבירם זינו במעריב: כולם הפסידו.
בן כספית, במאמר מערכת (מעריב) שמשתרע על שער העיתון והכפולה הפותחת מכריז על תיקו ולא מוצא גם הוא מילים טובות על נתניהו. גם הוא מזכיר שנתניהו דהר על "רק אני יכול לטפל בחמאס". אגב, מי כן יכול לטפל בחמאס?
נחמד שכל אחד מהצדדים סבור שהוא ניצח.
סיפור מצחיק על הצפרדעים בבטן של חמאס ושל ישראל (אמיר אורן).
פחותויותר כל הפרשנים כותבים אותו דבר: תיקו, אף אחד לא ניצח, כל צד משוכנע שהוא ניצח, נתניהו הוכיח שלא הוא זה שיודע לטפל בחמאס, נראה כמה זמן תחזיק הפסקת האש, ונתכונן לסיבוב הבא. כמה מבאס.

ההספד של משה דיין, פרק 4

24shaot27.8.14
כפי שאתם יודעים פיתחתי אובססיה קלה להספד המצונזר של משה דיין כרמטכ"ל, על רועי רוטברג מנחל עוז (1956), הספד שהפך לאבן דרך או לאבן נגף בתולדות ההספדים הצבאיים/פוליטיים בישראל. האחרון שצנזר את הנאום היה ידיעות, והנה היום כפרת עוונות:
שיחוק למוסף 24 שעות: ראיון עם הבן של רועי רוטברג, בועז, שהיה בן שלושה חודשים כשאבא שלו נרצח ע"י מסתננים מעזה ב-1956.
חן קוטס בר מצאה אותו בתאילנד, שם הוא גר לבדו. לא נישא, לא ילד ילדים. פוסט טראומה, לדבריו. גם אמו, אמירה ז"ל לא נישאה שוב, ואין לו עוד אחים. אם נדמה לכם שהצ'ק ממשרד הביטחון עוזר, הוא אומר, אתם טועים. הוא עזב את ישראל לפני שמונה שנים, במלאת לו חמישים. את הנאום המפורסם שלו כתב דיין בעצמו בתוך פחות משעה (לא ייאמן שפעם אנשי ציבור היו כותבים את הנאומים שלהם בעצמם).
הוא לא מאשים אף אחד שיעזוב את נחל עוז, ואמר לאנשי הקיבוץ שאם יום אחד ירצו לברוח הם יכולים להעביר את הקבר של אבא שלו לאן שירצו.
מה שיפה, חוץ מהראיון, זה שהנאום של דיין מופיע בשלמותו.
אין לי מה לומר, חבריי המצקצקים: עבודה עיתונאית משובחת. תחקיר, הפקה, תסלם. אוהבת מאוד. ח"ח לחק"ב, ח"ח לעורכים.

דן מרגלית כותב על "70 אמהות עטופות יגון". למה אמהות, מה יש, האבות לא עטופי יגון? מוציא מהדעת, אבל ממש. מילא מרגלית לא יכול לחשוב על זה לבד, אין לו עורכים?  כנראה שאין לו, כי מי שהביא את הטקסט שלו לדפוס העלה את המשפט הזה לכותרת המשנה.
הנחמה: בטקסט זה לא מופיעים העם וחפירות חייו.

שמעתם על היסטריית זארה? חולצת פסים לפעוטות עם כוכב צהוב. העולם בהיסטריה. שואה, שואה. תגובת זארה (משרדו של רני רהב): הפריט יושמד. יושמד!
רהב בעבר: גאה שהפצתי את תמונת לפיד כהיטלר.
זה יפה איך עמדות משתנות בדקות ואיך השואה הופכת קרדום לחפור בה.
אלף גוונים לשואה וכל אחד יכול להשתמש בה כרצונו. אוי, מדינת היהודים. מה יהיה איתך.
תוספת, 17:48: מרב זקס פורטל התחקתה אחר ההשמדה:

…בווינט נכתב: סערה סביב "חולצת שואה" לתינוקות בזארה; החברה: "הפריט יושמד".
ב'הארץ' באנגלית ציטטו את דובר זארה – “The item in question has now been removed from all Zara stores and Zara.com," xxx
ואילו בטוויטר התנצלה החברה ואמרה –
We honestly apologize, it was inspired by the sheriff’s stars from the Classic Western films and is no longer in our stores. xxx
אז מאיפה ההשמדה? לעורכי ווינט הפתרונים…

אתיקה שמתיקה

יוני וולף ממשרד גלאי תקשורת שמטפל ביח"צ של גלובוס גרופ מגיש פינה על קולנוע בתוכנית הבוקר של הילה נחשון בערוץ 10.

לפני פיזור

עוד שלושה ימים תם הגיוס לסרט שלי. אנחנו עומדים על 90%.  מוזמנים למסיבה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

60 תגובות על צפרדעים בבטן

  1. ספוילר נאום נתניהו הגיב:

    הספין הכי עלוב מאז המצאת הספין

    אהבתי

  2. ספוילר נאום נתניהו הגיב:

    סיכלנו, סיכלנו סיכלנו……סיכלנו. סיכלנו….. סיכלנו!

    אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    בלבנון, כנס של ראשי הכנסיות המזרחיות קורא לעולם
    לעזור לנוצרים בכל המזרח בייחוד במצרים, סוריה ועירק. ישראל יצאה
    נקיה, הפעם רק הפעם.
    http://www.naharnet.com/stories/en/144926-patriarchs-of-the-orient-deplore-international-arab-silence-over-christians-persecution-demand-fatwa-against-takfiri-threat
    עלוב ועצוב

    אהבתי

  4. דניאלי הגיב:

    נתונים כמותיים (בהכרח לא מלאים) על הצבא בצוק איתן.

    אהבתי

  5. avi הגיב:

    סוהא עארף, הנוכלת הפלסטינית, ממשיכה להסביר היום לעולם והפעם באינדיפנדט האנגלי למה סרטה הוא פלסטיני ולא ישראלי, ולמה זו חובתה של מדינה ישראל לממן אותו (ובדרך סותרת גם כמה יהודים טובים שמיהרו לטעון שבעצם מקור הסרט כלל לא מצוין באתר הפסטיבל ושאר אפולגטיקות דחוקות):

    The Arab-Israeli said she always intended it to be identified as Palestinian – arguing that as a taxpayer based in Israel, it was her right to apply to the Israel Film Fund for support, and to choose how to define her film.

    כבוד !

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הגברת צודקת. כבר כתב בני ציפר שבלי הבעיה הפלסטינית אין קולנוע ישראלי (קולנוע הפסטיבלים). הלקטורים של הקרן בחרו לממן את הסרט בגלל שהוא פלסטיני. אמנם חוק הקולנוע התשנ"ט שמכוחו קיבלה הקרן את כספי משלם המיסים הישראלי מתיר לממן רק סרטים ישראלים אבל כידוע הקולנוענים פטורים מציות לחוק כדי שלא יעזבו אותנו וייעברו לברלין חס וחלילה.

      אהבתי

      • אבי הגיב:

        נבזות לא קטנה אגב מה שעושה אותה גברת בכל מה שקשור ליחסי הציבור לסרט. הכותרות שהסרט מקבל הם בוודאי לא פרופורציונליות לחשיבותו הקולנועית ומה שמתואר בהן בעיקר הוא המחלוקת הפוליטית שהסרט יצר.כך מקבלים יחסי ציבור בלי כסף והעולם בולע את זה בשקיקה. העבר, הרחוק בעיקר, של פסטיבלים מסוג ונציה,ברלין וקאן עמוס בסיפורים על סרטים עטורי תהילה שהגיעו לפסטיבלים ממחוזות רחוקים, תוך התחמקויות מצנזורות וקומיסרים מקומיים. לא תמיד הרמה של אותם סרטים עמדה בציפיות שהם יצרו אבל הנופך הפוליטי תמיד הוסיף להם מידה לא מבוטלת של עניין וחשיבות שחורגת ממימדי הסרט עצמו. כך או אחרת התוצאה היא שישראל גם שילמה על הפקת הסרט וגם דאגה ליחסי הציבור השליליים שלה מבלי להתכוון. את המסקנות צריך להסיק מי שצריך בשקט ובשכל עוד בשלב הרבה יותר מוקדם של אישור התסריט. יכול להיות שסרטה של עארף מצוין אבל בפעם הבאה שתשחרר אותנו בבקשה ממסע יחסי הציבור שלה.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          מסכים עם הכעס לא מסכים עם: "שישראל גם שילמה
          על הפקת הסרט וגם דאגה ליחסי הציבור השליליים
          שלה מבלי להתכוון". מחדל עשוי להחשב ככוונה.
          בהרבה חוזים שמגבים יזמויות להסרטה קיימים סעיפים
          המבטיחים שהמוצר לא יוצג ללא הסכמת הממנים כולל
          ערבויות וקנסות. מעניין מי חתם את החוזים עם הגברת

          אהבתי

          • אבי הגיב:

            לא יודע אם זה מחדל ובטח לא הייתה כוונה שלילית לאלו שנתנו את הכסף. חד וחלק פשוט עשו מהם (מאיתנו )צחוק. אני פשוט אומר שבפעם הבאה צריכים להיות קצת יותר חכמים בהתנהלות ופשוט לדאוג מראש שזה לא יקרה. כמי שמכיר קצת את העולם הזה אני יכול להגיד לך שהתשובה אגב לא נמצאת כאן בדיני החוזים. כשיוצרת יושבת מול עיתונאי וטוענת שסרטה פלסטיני זה לא משנה מה רשום בחוזה. ככה זה עובד. מה שיוצרים הגינויים הפומביים של אנשים פוליטיים בדרך כלל זה לתדלק את מסע יחסי ציבור, שאנשי קולנוע בדרך כלל יודעים לנצל היטב על מנת להציג את עצמם כקדושים מעונים.

            אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          ביחס לצרות הגדולות זה
          ויכוח שולי ובשלב זה שלושה
          אדומים ועוד אני. תודה עבור
          זמנך. לפני שנים, הרבה,
          מצאתי מזרון ורצפה אצל
          "חבר" ב LA ושמעתי
          סיפורים על סרטים גנוזים בגלל
          שאחד מהמשקיעים הפעיל עו"ד
          נראה לי כסיפור. אבל אח"כ
          שמעתי כנ"ל. לא מבין כלום
          בעו"ד. אבל נראה לי שמפיק
          פסטיבל יימנע מהסתבכות.
          לפחות שווה בדיקה של
          האחראים. אבל אלו באמת
          זוטות. שוב תודה.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אתה מחמיץ את הנקודה. אנשי הקרן שנתנה את הכסף מלקקים את השפתיים. הרי הם הצליחו לעקוץ (שוב ושוב) את הממשלה הפאשיסטית. קישון, גולן וג'ורג' עובדיה הפיקו סרטים ומכרו כרטיסים בלי להיזקק ללקטורים.

            אהבתי

  6. אחת שיודעת הגיב:

    גלאי לא עובדים עם גלובוס כבר שנים. אם זכור לי נכון וולף לא טיפל בגלובוס מעולם. סתם לכלכת על הבחור הכי נחמד בתעשייה

    אהבתי

  7. שובו של הצועד הגיב:

    בימים מדכדכים אלה, מחמם את הלב לזכור שיש מי ששומר עלינו.

    אהבתי

  8. דניאלי הגיב:

    יצא לי לראות לאחרונה את הסרט "אי שוויון לכולם" (יש שיגידו אי צדק לכולם) Inequality For All.
    הנה אתר הסרט.
    הסרט במסד הנתונים IMDb.
    הסרט בויקיפדיה.

    לטעמי סרט חשוב ביותר. ניתן להבנתי למצוא את הסרט ברשת חוקית כולל עם תרגום לעברית. (בסיום הסרט שראיתי – על רקע הכתוביות ושיר הסיום – כתוב שהתרגום מוקדש לשר האוצר, מר יאיר לפיד, בתקווה שיצפה בו וידע להפיק ממנו את הנדרש).

    אהבתי

  9. הערב בטלויזיה הגיב:

    לבדוק אם זה לא החרצוף שלו.

    אהבתי

  10. ZIKI הגיב:

    ומה יהא על ההכתשה המובטחת?
    כבר אי אפשר להאמין לאף אחד בארץ הזותי

    אהבתי

  11. אחד הגיב:

    משגע אותי שבתקשורת ממשיכים להתייחס לתוצאות המלחמה במונחי כדורגל: ניצחנו, הפסדנו, תיקו, כמה כמה ואפילו מי השחקנים המצטיינים והמאכזבים.

    נכון שהיה מונדיאל לא מזמן, אבל רבאק.

    אהבתי

  12. רן הנרגן הגיב:

    אני כבר מחליף את הניק.

    אני חשבתי שאני נרגן. איפה.

    מדינה של נרגנים. שום דבר לא טוב להם. לכולם. למה נתניהו הפסיק את ההכתשה? למה לא כובשים את עזה? למה החמאס לא ממלא אחר צו הגיוננו אנו? למה ולמה.

    אז ככה. מי שלא שם לב השכונה שלנו מתהפכת על עצמה כבר כמה שנים. יש ימים טובים פחות – ההסתערות על השגרירות בקהיר. יש ימים טובים יותר – סיסי כאח לנו (לעת עתה). ידרן עמדת בסער אבל בסוריה הסער הגיע לגדר.

    ונתניהו.

    הוא מה זה מרגיש לבד. בדד.

    כווווללם (פרט למרצ), דחפו אותו להרפתקת חמאס / עזה ועכשו השאירו אותו לאכול את הדיסה לבד. בדד. הכי גיבור, עמית סגל. הוא חכם על ערבים. את זה הוא יודע מהבית. באמת.

    אנחנו, הישראלים, אלופי העולם לטווח הננו. אפילו סנטימטר זה רחוק מדי בשבילנו להסתכל קדימה.

    שיקום אביגדור ויאמר ברורות מה עומד מאחורי האסטרטגיה שלו? כיבוש מלא של עזה? זה = מאות הרוגים (65 הרוגים ראוי שיחכימו כל מיני גלנטים למינם שכמובן יודעים לעשות זאת טוב יותר ). לסטאלינגראד חכמים לא נכנסים. אמר את זה קודם אורי בן ארי. פלוס חורבן לכלכלת ישראל. אביגדור בודאי יאמר שרוסיה תעמוד לצידנו.

    נתניהו, שאין לי הרבה מילים טובות לומר על התנהלותו המדינית, החברתית והכלכלית עד לתחילת העימות,עשה את הדבר הנכון – חתך את ההפסד ויצא.

    אהבתי

  13. מרווין הגיב:

    זארה בתגובה: החולצות יושמדו.

    יש לקוות שלפני כן הם מתכוונים להוציא מתוכן את הילדים.

    אהבתי

  14. לחם הגיב:

    טל שניידר בפלוג שלה: בשורות טובות, איילה חסון תהיה המנהלת בפועל של מחלקת החדשות של ערוץ 1. שאלה לשניידר: למה זה בשורות טובות? כי את מקווה שהיא תיתן לך עבודה? כי אתן חברות? מה בשורות טובות בג'וב שאדם מקבל בלי מכרז, בלי ניסיון ניהולי, עם יחסי אנוש גרועים ובלי השכלה רחבה? מה לעזאזל בשורות טובות בזה? סליחה שאני חוזר על עצמי אבל את המשכורת שלה אנחנו משלמים ולכן זכותנו לדרוש מינויים ראויים גם אם הם זמניים.

    אהבתי

    • טל שניידר הגיב:

      לא היתה לי שום התנגדות לעבוד בערוץ 1 או 10 (או גם 2). אם מישהו ירצה בי באחד הערוצים הללו, הנני כאן. (050-7774884). למעשה אני מוזמנת לפרשן במקומות האלה באופן תכוף (תפתח היום את ויצטום, ערוץ 1, 11 בשלט בשעה 18:00, נדבר שם על כחלון, כתבה גדולה שלי. אתה מוזמן לקרוא לעומק לפני השידור) http://www.talschneider.com/2014/07/04/kahlonjuly2014/

      איילה חסון היא בעיני מודל לעיתונות הגונה וטובה ואחראית שמבינה את הערך החדשותי-עובדתי של סיפורים חזקים. לגבי כל שאר התכונות שלה, אני לא באמת מכירה מספיק לעומק. מניחה שהיא תסתדר. אגב, איילה ואני לא חברות. הכרתי אותה באופן שטחי בוושינגטון ומאז אני תמיד אומרת לה שלום יפה כשפוגשת (כמו גם לגיל תמרי, אודי סגל, ג׳קי חורי, ברק רביד, מיה בנגל ועוד כמה שיצא להכיר כבר באותם הימים)

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        בפעם הבאה כשתחרטטי משהו על מינויים לא ראויים ועל חוסר ניסיון ניהולי וחוסר השכלה ובלה בלה בלה בלה כדאי גם שתיזכרי בבשורות הטובות שלך לגבי המינוי של אילה חסון. אני בהחלט מבין את החנופה, בלעדיה קשה להסתדר במדינה כל כך קטנה, אבל בשורות טובות על מינוי שנעשה ללא מכרז וללא כישורי סף שנדרשים מבעלי תפקידים זוטרים יותר? או.קי, הבנו את הראש, את החשיבה, מעכשיו נדע איך להתייחס לפלוג שלך.

        אהבתי

        • טל שניידר הגיב:

          אני כולי רעד, חיל ושקשוקים ממגיב אנונימי שמאיים עלי בהתחייסות שונה לבלוג שלי. (אגב, הסטטוס על חסון הופיע בפייסבוק שלי, ולא בבלוג שלי העוסק בפוליטיקה ולא בתקשורת).

          אהבתי

          • לחם הגיב:

            השקשוקים שלך לא כל כך מעניינים, מה שמעניין הרבה יותר זו החנופה וזה מדאיג לא בגלל שאת עיתונאית כל כך חשובה אלא מפני שרוב עולם התקשורת פועל בצורה כזאת. כתבת מדינית מתחנפת לראש הממשלה ומקבלת אחלה ג'וב מתגמל, שום קשר כמובן לאילה חסון היא העיתונאית הכי טובה במזרח התיכון, אם להאמין לך ולטוקבקים מטעם שמשתוללים כבר יומיים בכל ידיעה עליה. בקיצור, חברים, ההתדרדרות כבר כאן, אתם אולי לא רואים אותה כי אתם עסוקים במעגלי החנופה והשכר המתגמל שלכם אבל העם, אותו העם שמתקשה לחיות כאן, כבר מבין הכול.

            אהבתי

          • חזי הגיב:

            שניידר ! מה את בכלל מגיבה לטמבל הזה. מוכה העיוורון והקנאה?

            אהבתי

            • חזי הגיב:

              זה שוב אני, מעניין שאכול הקנאה מעלה, בחר להגיב לפרסום הפייסבוקי שלך אצל דיבורית כשאת לא העיתונאית היחידה ששיבחה וברכה על המינוי, להלן המסקנות שלי : האיש פחדן, הזמין אותך לזירה בה יוכל להגיב בעילום שם, האיש נשלח ע"י מישהו או הוא עצמו אותו מישהו שנשאר עם שדים מכתבה או דעה שלך או של תא העיתונאיות.

              אהבתי

    • avi הגיב:

      שוב איילה חסון.. עוד יהיו לך הזדמנויות נוספות… מי שלא רוצה את איילה חסון כמנהלת החדשות עוד עשוי לקבל את קרן נויבך כמנהלת הרדיו. מסתבר ששניידר כבר מפיצה את הרעיון בטוויטר שלה.
      מה יש לך להגיד על זה?

      אהבתי

      • שובו של הצועד הגיב:

        מה הבעיה עם קרן נויבך כמנהלת החדשות? (רגע, לא אמרו לנו שסוגרים?)

        אהבתי

        • avi הגיב:

          קודם כל קרן נויבך כבר ממזמן אינה עיתונאית אלא תועמלנית. מקומה אולי כפרלמנטרית מוצלחת לצידה של יחימוביץ. מעבר לכך אני יכול לומר לך שהיא יכולה לקחת על עצמה חלק מהקרדיט על ההחלטה לסגור את רשות השידור, זעיר אומנם אבל קיים. כל יום שלה בתפקיד ניהולי כל שהוא ברשות השידור רק יזרז את סגירתה.

          אהבתי

          • שובו של הצועד הגיב:

            תועמלנית סוציאליסטית, אני מניח.

            אהבתי

            • אבי הגיב:

              מדויק.

              אהבתי

              • יניב מתל אביב הגיב:

                הפשיסטים לא נחים.
                כל כלי התקשורת, מתכניות הבוקר ועד תכניות הלילה מלאות בתועמלנים קפיטליסטים. נחמיה שטרסלר, קפיטליסט מדופלם וכתב חצר של משרד האוצר, היה בעל טור קבוע במשך שנים בצנטרום של הפיילה של הפריים טיים בחדשות ערוץ 2.
                הדיאטה התקשורתית של אזרחי ישראל כולל האבסה בלתי פוסקת של שירי הלל ל"שוק החופשי", להפרטות, להקטנת ההוצאה האזרחית, לדה-רגולציה, להפחתות מסים ולשאר הרעות החולות שהביאו את הכלכלה העולמית למשבר עמוק.
                והנה, בתכנית רדיו אחת יש עיתונאית (מצוינת, אגב) שמקדמת סדר יום אחר. ולא זו בלבד, אלא שכמעט כל בכירי המשק, ובהם שרי אוצר, עולים אצלה לשידור. – מיד קופצים הפשיסטים ממקומם וממהרים לסתום לה את הפה.
                בושה!

                אהבתי

                • אבי הגיב:

                  נכון שזה קשה למי שרגיל, אבל במחילה ממך תחסוך ממני את פטפוטי הפשיסטים לא נחים. יושרה אינטלקטואלית היא מצרך שהוא למרבה הצער נדיר ביותר בשמאל הסוציאליסטי, שגדל והתחנך על תרבות שקר אבל מה שאתה עצמך מתאר הוא תועמלנות, לא עיתונות. עיתונאית שמקדמת אג׳נדה, לפי מה שאתה עצמך מתאר, היא לא עיתונאית היא תועמלנית. בטח כזו שעוסקת בכך מידי יום ביומו. אין לכך מקום ברשות שידור ציבורית. מי שרוצה להטיף באופן אובססיבי ומידי יום ולקדם אג׳נדה בבקשה שתתכבד ותרוץ לכנסת אבל שלא תעמיד פני עיתונאית, בטח לא ברשות השידור. גם כך ישנם מספיק תחנות רדיו פרטיות ומסחריות שיכולות לשמש במה לשואו שלה. באותה מידה גם פלטו שרון ויורם שפטל מהצד השני לא יכולים להיות ברשות השידור כמגישי תוכנית רדיו. ההבדל בינם לבינה לפחות שהם עושים את זה ברדיו מסחרי ופרטי ודבר חשוב נוסף, לפחות הם לא מעמידים פנים שהם עיתונאים.

                  אהבתי

                  • יניב מתל אביב הגיב:

                    תגיד מה שאתה רוצה, נויבך היא עיתונאית. התכנית שלה מלאה באייטמים שיש להם ערך עיתונאי, והם מביאים זוויות שאנחנו לא מוצאים בשום מקום אחר בתקשורת, פרטית או ציבורית.
                    ולעניין אחר, גם ברשות השידור רוב הכתבים הם כתבי חצר שמדבררים את השקפת העולם של משרד האוצר. גם להם יש אג'נדה, פשוט לך נוח איתה, ועם האג'נדה של נויבך לא נוח לך. זה כל ההבדל.

                    אהבתי

                    • אבי הגיב:

                      גם כאן אתה טועה. עודד שחר לדוגמא, עיתונאי כלכלי ותיק שמוכר לכולנו רחוק מאוד מלדברר את האוצר ולא פעם הוא ממש לא מסתיר את דעותיו. חלק מהבעיה היא שככלל רמת העיתונות בירידה וגם בפרט רמת העיתונות הכלכלית והכתבים הכלכליים שעסוקים בעיקר בייצור כותרות. תנסה לחשוב למשל מתי ראית בטלוויזיה ראיון רציני, כזה שעורך יותר משתי דקות עם נגידת בנק ישראל ותגיע למסקנה לבד. את רוב דקות השידור מעדיפים לבזבז הכתבים בתיאורים על כיפופי ידיים בן שר האוצר לנגידה. כמו במקרה של צוק איתן, המנטליות של הסיקור התקשורתי לא שונה בהרבה מסיקור תחרות אגרוף.

                      אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    זאב שיף, הפרשן הצבאי של הארץ, מסכם את מבצע צוק איתן:
    תבוסה ישראלית בשדרות

    אהבתי

    • יוריק הגיב:

      חז"ן, עשית מלאכת מחשבת שהבאת את זאב שיף ז"ל אל ימינו אנו!

      אהבתי

    • עקיבא הגיב:

      הבעיה העיקרית היא לא אופן ניהול המלחמה.
      (והפעם, הפחדנות וחוסר יכולת ההכרעה של נתניהו אפילו היו לטובה).

      הבעיה היא היום שאחרי.
      הבעיה היא שלישראל אין שום מטרה ארוכת טווח, שום חזון, שם הצעה אמיתית להביא לשולחן המשא-ומתן.
      אני לא יודע אם ישראל המסוכסכת והמפולגת מסוגלת להכריע על יעד, אבל עד שזה לא יקרה אין סיכוי לשינוי.

      אהבתי

      • שולמית הגיב:

        החתירה המתמשכת של נתניהו להפסקות אש פעם אחר פעם מגיעה עם תג מחיר פוליטי ידוע" "הימין, מטבע הדברים, זועם ובחלקו נוטש לעבר האגפים המיליטנטיים יותר במחנה: ישראל ביתנו והבית היהודיתנו והבית היהודי" האם אנו עדים לרגע שבו ישראל היום , כלומר, שלדון אידלסון פונה נגד נתניהו ובוחר לתמוך במישהו אחר שיגשים את האידאולוגיה של התורמים הגדולים שמחוץ לארצנו ( אלה שהוזכרו בדברי אלדד יניב). האם יהיה זה מישהו מהליכוד, למשל סער או אולי בבנט מהבית היהודי. מעניין מה יקרה לנתניהו אם יפנה להסדר מדיני כלשהו. במה זה יתבטא. גם השמאל תוקף את נתניהו. ממש כמו שקרה עם אולמרט. האם עלינו להתכונן לאיזה מידע לא צפוי על נתניהו או לאיזו פרשה מן העבר?

        אהבתי

    • סומך הגיב:

      ההסטוריה חוזרת על עצמה
      בפעם הראשונה – טרגדיה
      בפעם השניה – פארסה

      אהבתי

    • אורי ברייטמן הגיב:

      זאב שיף טעה אז וטועה גם היום.
      הוא מתעלם לגמרי מן ההקשר של היעדר מדינה פלסטינית,
      ומתעלם מכך שלעזתים אין מה להפסיד כבר עשרות שנים.

      אהבתי

כתיבת תגובה