הצלחתי בגיוס

 

isra29.8.14yediot29.8.14

haaretz29.8.14maariv29.8.14

קימ1

שמעו, היום אני ב א מ ת בחופשה. זה היה שבוע מסחרר ברמות שאין לתאר. גיוס ההמון לאיפה אלה-קרי ומה קרה לנוריקו-סאן? חצה אתמול אחר הצהריים את קו היעד, 100,000 ש'. זה היה כרוך בעבודה קשה ורצופה ובמתח נפשי ניכר.
הגיוס פתוח עד מחר ב-23:00.
זה לא היה קורה ללא התגייסות הרשת ומאות שיתופים. מאות. למדתי מיהם חברים אמיתיים, מי התגייסו, מי יצאו מעורם, מי עזרו, מי ניסו להבין את מורכבות הסיפור, איך מתנהלות תוכניות טלוויזיה מסוימות, דברים שקורים כשנכנסים בעובי הקורה. טוב, לא ממש בעובי הקורה, כשמגרדים ציפוי של מ"מ.
אין ספק שרובי ככולי הייתי בתוך המטלה הזו השבוע. אז היום רק כותרות+ אייטמון. מקווה להתאושש עד מחר.

נתניהו VS מויאל

שרה נתניהו התקשרה למוניק בן מלך, בת הזוג של אלי מויאל, לשעבר ראש עיריית שדרות, אחרי שזה התראיין לטלוויזיה ומתח ביקורת על נתניהו.
בן כספית, נמסיס כבד של השרה, מביא את השיחה כמעט כלשונה. ברור מאליו מי הדליף את השיחה. גם אם בן מלך או מויאל סיפרו עליה לעשרה אנשים, בפרוטרוט, אין ספק שההדלפה נעשתה על דעתם.
ייתכן שמויאל עצמו פנה לכספית. ייתכן שבן מלך. אם זה הגיע מאדם שלישי, יש כבר ספקות נוספים על הציטוט המדויק של הדברים שנאמרו. ייתכן שבן מלך הקליטה את השרה? לאאא, הגזמתי.
מצד שני, על מי אני מגינה בעצם? התקשרה אישיות ציבורית בחצות הלילה, לאישה שאינה חברתה הטובה ונזפה בה קשות באופן לא בלתי מטורלל (ראו קישור) על ראיון של בן הזוג שלה. למה היא מצפה?
אני לא אתקשר למי שאינו חבר קרוב מאוד מאוד אחרי 22:00, וגם זה רק אחרי שווידאתי הריגה. אבל אני לא השרה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

48 תגובות על הצלחתי בגיוס

  1. חרטא ברטא הגיב:

    ברטה מסתכסכת ומעליבה גם במקומות שאין אדומים

    http://blogs.haaretz.co.il/avrumburg/365/

    אהבתי

    • שולמית הגיב:

      מחשב מסלול מחדש – הבלוג של אברום בורג. כמה שהשם הולם את הדרך שבה אני רואה את בורג שפעם הערכתי. בעיני הוא אופורטוניסט, מפונק, נרקיסיסטת . בלי קשר לדעתי עליו אני מתנגדת לברית מילה ולו מתוך הידיעה שלא מעט יהודים היו ניצלים לולא סימן ההכר הזה. חוץ מזה מילה נראית לי פעולה אלימה, הטלת מום בילד. סוג של פסיכוזה קבוצתית

      אהבתי

    • יק יק יקובסון הגיב:

      לא ראיתי שום "הסתכסכות והעלבה" שלה שם, חוץ מלינק שהיא שלחה למודרניסט (למי שלא מכיר את 'הארץ' – מדובר אלוף האתר בהעלבות והסתכסכויות למרחקים ארוכים, שאף אחד לא היה ממש מגנה לו העליבה אותו, אבל היא לא).

      אהבתי

      • חרטא ברטא הגיב:

        67. ברטה:
        29 באוגוסט, 2014, בשעה 16:38
        מזל שאבו חצירא מקוצץ כך יש פחות ממנו. לדעתי חתכו לו מהצד הלא נכון של הגוף.

        72. אלי אבוחצירא:
        29 באוגוסט, 2014, בשעה 16:47
        תגידי ברטה האם ידעת פעם אהבה ? האם מישהו לקח את הגוף הגרום והלא אטרקטיבי שלך והתנפל עליו בתאוות בשרים כאילו זה הדבר הכי מושך בעולם?
        בוודאי שלא לכן אולי הזעם הזה על הפין והרצון לקצרו ועל ידי כך לנקום את נקמת הכיעור שלך.
        זה פתטי לכי לפסיכולוג.

        אהבתי

        • יק יק יקובסון הגיב:

          סליחה שלא הלכתי כל כך רחוק.

          אבל לא שכחת משהו?

          55. אלי אבוחצירא:
          29 באוגוסט, 2014, בשעה 16:16
          ברטה'לה כולנו יודעים שהדרישה לך להוריד את העורלה קשורה יותר לפסיכוזה מינית של פרידג'ית לא מפותחת באצטלה של אידיאולוגיה הומניסטית אז אנא חסכי מאיתנו את הבלייך.

          אהבתי

  2. שולמית הגיב:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4565442,00.html למה לא שומעים את הדברים הללו בחדשות הטלוויזיה? ואולי רק אני לא שמעתי זאת

    אהבתי

  3. דידי הגיב:

    שני פרשני ממסדיים אהוד יערי ורון בן ישי טוענים שלא הפסדנו

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4555898,00.html

    http://mobile.mako.co.il/news-world/arab/Article-4c3c59fa1e71841004.htm

    אהבתי

    • שולמית הגיב:

      מבלי לקרוא את דבריהם אני טוענת שהאמירה שהפסדנו נובעת ממניפולציה של הימין שמסיבותיו רצה הלכינס לעז הוחושש שמא נתניהו יתפתה לאיזה הסדרון מדיני. והשמאל, השמאל כמו תמיד פועל בלי שכל כי הוא עדיין מאמין שהוא קורא את המציאות יותר טוב מאחרים. רק מוח מעוות יכול לתאר את מה שקורה בעזה כניצחון. בכלל, השימוש במונחים הללו אינפנטילי ודבילי לקוח מעולם הספורט. אלא דשגם בספורט ניצחון במערכה אחת לא מבטיח ניצחון במערכה הבאה.

      אהבתי

  4. velvet הגיב:

    תודה לכל המברכים.

    אהבתי

  5. ZIKI הגיב:

    מברוק דבורית. הרבה הצלחה.

    אהבתי

  6. נילי ל. הגיב:

    הללויה לך הראויה עם תעודות לאמון הציבור
    ושבת מנוחה 😉

    אהבתי

  7. לחם הגיב:

    מוסף ידיעות אחרונות: 70 עמודים, 28 עמודי מודעות.
    מוסף מעריב: 78 עמודי 12 עמודי מודעות.
    נחשו מי עלול למצוא את עצמו בבעיה כלכלית רצינית או במלים אחרות: עיתון בלי קוראים (3.2 אחוזים) ובלי פרסום אבל עם בן כספית אחד זה עיתון בבעיה.

    אהבתי

  8. אחר הגיב:

    אני נתון בסיטואציה מוזרה. כדי לערער טענות של שונאי ישראל שניתלים בהארץ כמקור, אני טוען נגדם שזה עיתון שירד מגדולתו והוא למעשה הגארדיאן של ישראל. ופתאום עלה בדעתי איך זה שאני משקיע אנרגיה עצומה ומתוכח עם תומכי דאע״ש אם הארץ באמת עיתון טוב וחשוב כמו שהם טוענים, בעוד שאני עצמי לא מבטל את המנוי? המינוי שלי הוא עניין של שנים, אבל בו בעת למען ההסברה אני משתמש בכל טריק לערער את האמינות של העיתון בעיני האנטישמים. איך הארץ הביא אותי למצב הזה?

    אהבתי

    • avi הגיב:

      קוראים ובוכים!

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      הארץ עיתון מעניין מאד אך גם אני הפסקתי את המנוי לפני שנים. למרות זה אני קוראת יותר מאמרים בהארץ מאשר בעיתונים אחרים. קגם עיתונים אחרים משרתים אג'נדות והדיווח שלהם מוטה . נראה לי שמעריב תוקף את נתניהו מימין ומשרת את בנט. ידיעות פשוט לא סובל את נתניהו. ישראל היום משרת את נתניהו. כעת אני ממתינה לראות האם ישראל היום יתנער מנתניוה שלא מסתמן כימני מספיק. ערוץ 2 וערץ 10 לא מפוענחים לי . אני מניחה שהם בעיקר מחפשים רטינג. בקיצור. התקשורת מובילה את " העם" באף והעם טיפש דיו לא להבחין בכך.

      אהבתי

  9. mehatsad הגיב:

    קולולו לגמרי!

    אהבתי

  10. דורון (אחר) הגיב:

    כל הכבוד ובהצלחה!
    כמנוי משלם של וולווט אני מרגיש שותף להצלחה אפילו שלא השתתפתי במימון הסרט ישירות 🙂

    אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    סיפור לשבת – למה המפקדים הבכירים בצה"ל כושלים.
    רבים מאלו שהגיעו לתפקידי פיקוד בכירים בצה"ל היו אנשים ברוכי כשרונות ולוחמים נועזים, והנה, גם אנשים אלה כמעט ללא יוצא מהכלל לא הצליחו בתפקידי פיקוד בכירים. הסיבה לכך היא תרבות אירגונית אנטי אינטלקטואלית שדוחה מצויינות. כדי להבין איך מתקדמים בצה"ל נתבונן שוב בהיסטוריה של רב אלוף גנץ. בצה"ל יש מערכת מיון והערכה לקצינים שיכולה לשמש מופת לכל בית ספר לניהול אבל הקידום בפועל לתפקידים בכירים מתנהל בתוך משולש שקודקודיו הם הקליקה, הפוליטיקאים והעיתונות. הכישרון העיקרי של גנץ היה תמיד נאמנותו לממונים עליו ואריזה של גנרל הוליוודי. תכונה בולטת נוספת היא הססנות ודחיית החלטות (תואם ביבי?). כשפרצה מלחמת לבנון הראשונה היה גנץ בהשתלמות בארה"ב ולא טרח לחזור ארצה עד סיום הקורס (אהוד ברק היה בלימודים בארה"ב כשפרצה מלחמת יום הכיפורים ללא תפקיד. למרות זאת חזר מיד ארצה אירגן לעצמו גדוד שריון מאולתר ויצא להילחם בסיני). במשך שרותו בצנחנים הצטרף גנץ לקליקה שהובלה על ידי מופז. בנוסף לגנץ היו שם מאיר כליפי, גרשון יצחק (ג'רי) וישראל זיו. כולם הגיעו לתפקידי פיקוד בכירים אבל רק אחד מהם, ג'רי, היה קצין ראוי. גנץ מונה לתפקיד מח"ט חברון אחר הרצח של ברוך גולדשטיין והפך לכוכב (ויקיר) התקשורת לאחר הופעות רבות בטלוויזיה. לאחר תפקוד חסר השגים כמח"ט צנחנים יצא ללימודים בארה"ב בסיומם מונה למפקד אוגדת מילואים משוריינת. שנה בתפקיד הספיקה כדי למנות אותו ליורשו של ארז גרשטיין ביק"ל. ביק"ל הוביל גנץ את הבריחה המבוהלת מלבנון כשצה"ל מותיר אחריו ציוד וכלי רכב בערך של עשרות מילונים רבים. החיזבאללה עמד בצד וצחק ללא שירה יריה אחת. בסיכום שנערך במטה היק"ל הציעו לו חברי המטה שלו לצאת לפנסיה. כאות הוקרה על הבריחה המהירה מונה גנץ למפקד אוגדת איו"ש. שלושה ארועים במשמרת שלו שבצידם עצירת כל יוזמה התקפית גרמו למח"טים שלו לתלוש את שערותיהם ביאוש, הלינץ' ברמאללה, קבר יוסף ומותו של מדחת יוסף ותקיפת הטיול להר עיבל שבו נהרג הרב יעקב הרלינג. קולות היאוש של המח"טים הגיעו לאזני מופז שמיהר לחלץ את יקירו מהתפקיד לאחר 9 חודשים בלבד. המשפט הראשון שאמר מחליפו, ג'רי, למח"טים היה "אל תשכחו, הגיע מאו"ג חדש". האוגדונר המצטיין, שהצליח למלא שלושה תפקידי מפקד אוגדה שונים תוך פחות מ3 שנים קודם לדרגת אלוף והפך לאלוף הצעיר ביותר בצה"ל. תפקידו הראשון כאלוף היה מפקד הגיס הצפוני. הקצין המצטיין השלים את תפקיד האלוף הראשון שלו תוך 7 חודשים והתייצב מוכן ומזומן להמשך הקריירה הצבאית. כן, כן, הסיפור על הגבר הישראלי שגומר מהר ורץ לספר לחבר'ה נולד בצה"ל שלנו.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      מצחיק. אותו קצין מצטיין שאתה מתאר סיים כמפקד פיקוד העורף, השני סיים כרמטכ"ל . באמת יכול להיות שכל הסיפור הוא לדעת להתחבב על הקליקה הנכונה?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ג'רי היה קצין מהסוג של צ'יקו תמיר ועימאד פארס. קילרים מאותגרים פוליטית. הוא הראשון שאשכנזי הצליח לזרוק מהצבא.

        אהבתי

        • avi הגיב:

          הספק יפה היה לאשכנזי , האיש הצליח לזרוק מהצבא את שלושתם.
          כנראה שאי אפשר להגיד עליו שהוא לא יודע לזהות כישרון…

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            בזמן הבריחה מלבנון היה צ'יקו אחד המח"טים תחת גנץ. בכנס של מפקדים בכירים קטל את מפקדו הישיר גנץ אבל את עיקר האש הפנה כנגד מפקדו של גנץ, אלוף הפיקוד אשכנזי. במעשה זה חיסל לעצמו את הקריירה.

            אהבתי

            • avi הגיב:

              מעולם לא הבנתי עד הסוף את פשר החיסול הממוקד שעשו לתמיר, אבל בהתחשב במה שאתה מתאר כאן זה מתחיל להיות דיי ברור . לפי ההיגיון הזה גם עופר וינטר, מחט גבעתי ודיפלומט קטן מאוד, כבר יכול להתחיל לחשב את קיצו לאחור. לצערי הנושא(ים) שאתה מדבר עליו כאן מזה זמן ובעקביות כלל לא ידוע בציבור. למעט בודדים שביקרו בעבר בעקביות ובאופן מנומק את צה"ל, מפקדיו ואופן ההכשרה שלהם כמו אורי מילשטיין אין לנושאים שאתה מעלה שום אחיזה בציבוריות הרחבה. לירון שאל כאן למטה ובצדק איך ניתן לשנות את זה.
              הספרות והביקורת הכתובה בישראל היא דלה ביותר בהמון נושאים ובכללם בנושאי צבא מקצועיים וגם אלו המציגים את ההיסטוריה של צה"ל וקציניו בפרספקטיבה רחבה יותר. עד שלא ייכתב שום ספר רציני בנושא הזה גם מודעות מינימלית לכך בציבור לא תהיה.

              אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      אתה כותב:

      כשפרצה מלחמת לבנון הראשונה היה גנץ בהשתלמות בארה”ב ולא טרח לחזור ארצה עד סיום הקורס (אהוד ברק היה בלימודים בארה”ב כשפרצה מלחמת יום הכיפורים ללא תפקיד. למרות זאת חזר מיד ארצה אירגן לעצמו גדוד שריון מאולתר ויצא להילחם בסיני).

      בויקיפדיה כתוב על גנץ שבזמן מלחמת לבנון הראשונה היה בהשתלמות "הכומתות היקורות" בארה"ב, ושב לישראל לאחר שהשלים את הקורס:

      גנץ שב לישראל מארצות הברית חודשיים לאחר פרוץ מלחמת לבנון הראשונה, והוצב לתפקיד במפקדת קצין חי"ר וצנחנים ראשי. נוכח המלחמה דרש גנץ להצטרף ללחימה בלבנון ולקבל פיקוד על פלוגה, עזב את הבסיס והצטרף לחטיבת הצנחנים שלחמה בלבנון. בקשתו נתמלאה והוא מונה למפקד פלוגת צנחנים‏[8] ולחם בראשה במערב ביירות,‏[9] שם החליף את מפקד הפלוגה המסייעת שנפצע.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        במקרה הגירסאות שלי ושל ויקיפדיה זהות. נראה שהחמצת את הסוגריים שבהם סיפרתי על אהוד ברק.

        אהבתי

        • עומר מן הגיב:

          התכוונתי לכך יצא מדבריך כאילו הוא השתמט מהשתתפות במלחמה. כלומר נכון שלא חזר מיד ארצה והשלים את הקורס בארה"ב, אבל כשחזר "נוכח המלחמה דרש גנץ להצטרף ללחימה בלבנון ולקבל פיקוד על פלוגה, עזב את הבסיס והצטרף לחטיבת הצנחנים שלחמה בלבנון.". בכל זאת זה משנה קצת את הרושם שיוצא מדבריך.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            בגדוד המילואים שלי אנשים ששהו בחו"ל לצורך לימודים/עסקים/עבודה עזבו הכל, קנו כרטיס על חשבונם ובאו להילחם מהיום הראשון למלחמה. איש לא העלה בדעתו להעדר. גנץ "דרש לקבל פלוגה" אבל כדרכו, לא רץ אל האש ביום הראשון. הוא קיבל פיקוד על פלוגה רק לאחר שעיקר הלחימה הסתיים בפועל עם כניעת הכח הסורי/אש"פי בביירות ב30 לאוגוסט (ארוע שמשום מה לא מופיע בסקירת מלחמת לבנון בויקיפדיה).

            אהבתי

    • aviad הגיב:

      שכחת לספר מי היה מפקד זרוע היבשה בתקופה שקדמה למלחמת לבנון ה2 (ומי היה אז הרמטכ"ל)

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        לא שכחתי. זו לא ביוגרפיה של גנץ אלא דוגמא למסלול קידום של קצין בכיר בצה"ל. כתבתי כאן פעמים רבות על הנזקים של הצמד חמד בוגי-גנץ. יכולתי למלא בזה כמה כרכים.

        אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      בקשר לדבריך המעניינים כדאי לקרוא את הכתבה של אביחי בקר "אלוף עצבות" ב"הארץ" משנת 2002.

      אהבתי

  12. עוד.ד הגיב:

    דבורית, את בת מלך. עכשיו זה ברור, בתקווה שגם לך.

    אהבתי

  13. velvet הגיב:

    רבותיי, עוד לא מאוחר, כן?

    אהבתי

  14. JewBoy הגיב:

    רצית. נלחמת. עשית את זה!
    תהני:)

    אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    אין כמו אמון הציבור. להתראות בקופות

    אהבתי

  16. יונת חלום הגיב:

    בקרים של שמחה והצלחה בהמשך הדרך.
    אגל של טל נוצץ
    זהרור מתפלח
    אל מחשכי הלב

    אהבתי

  17. יוסל'ה הגיב:

    מזל"ט וכל הכבוד!
    עכשיו נחכה בקוצר רוח לסרט.

    אהבתי

  18. nurit הגיב:

    נהדר, אני בטוחה שההתרגשות שלך בשיאה. בהצלחה.

    אהבתי

  19. bokovsky הגיב:

    מזל טוב. מאברוק. בהצלחה.

    אהבתי

  20. דניאלי הגיב:

    בהצלחה.

    אהבתי

כתיבת תגובה