משלנו

maariv4.9.14isra4.9.14yediot4.9.14haaretz4.9.14

hamvaser4.9.14

הכותרות

איך כותב ידיעות בכותרת הראשית שלו? "אחד משלנו". כן, הייתה לו גם אזרחות ישראלית, והוא התגורר בישראל לזמן מה. ידיעות היה היחיד שהביא אתמול את הסיפור של סטיבן (יואל) סוטלוף, שראשו נערף ע"י דאעש בכותרת הראשית. אפשר לחשוד, כפי שחשדתי אתמול, שזה כדי לא לנפנף בסיפור גבי אשכנזי, ואפשר לומר גם: אמרנו לכם, זה הסיפור האמיתי. ואפשר גם וגם.

טור מעניין מאוד של איילין פרושר, שהייתה העורכת של סוטלוף, העיתונאי היהודי שראשו נערף ע" דעאש. הטור מעניין לא רק בגלל שהייתה העורכת הישירה שלו במשך שנה (עם יותר מדי אני אני אני), אלא בגלל שהוא מתאר צורת עבודה של עורך מול עיתונאי, את מצבם הקשה של עיתונאים בכלל, ושל מי שבחרו לעבודה באזורי עימות בפרט. ראוי ביותר.

גם עורך ג'רוזלם פוסט, אילן אביתר, כותרת על סוטלוף.
מה שמעניין זה שמדובר במערכת יחסים באימייל, כמו רבות ממערכות היחסים שאנחנו מנהלים, והנה, גם מערכת יחסי עבודה שכזו.
חבר, מייק ספיר, מספר עליו.

מאמר של סוטלוף מג'רוזלם ריפורט, שיפורסם במלואו במעריב סופהשבוע.

הארץ הוא העיתון היחיד שההסכם המסתמן בין רוסיה לאוקראינה נמצא בכותרת הראשית שלו. הידיעה על אזרחותו הישראלית של סוטלוף, שעלה לישראל ב-2005, זוכה למקום מצומצם בשער.

בועז ביסמוט סופד לקולגה שלא הכיר.

ידיעות, לו קשרים עסקיים ענפים עם קק"ל, אך גם דיווחים על התגלגלות מצב החברה, מודיע היום (ע' 30), שקק"ל תירשם כחברה לתועלת הציבור ללא הסכמתה, מה שיחייב אותה להוציא דוחות כספיים שנתיים.
הצעד נעשה במסגרת מדיניות שרת המשפטים ציפי לבני והיועמ"ש יהודה וינשטיין (דיווח מהמארקר, לא מידיעות), כדי לקדם שקיפות וביקורת על גופים שלציבור יש אינטרס בהם.

ובמסגרת המאבק ברה"מ, ידיעות מדווח שנתן אשל עבד בחברה שניסתה להפיק פצלי שמן (וזכתה לביקורת רבה), ונאלץ לעזוב לאחר שהודה שפגע בצנעת הפרט של עובדת. איך נפתחת הידיעה? "נחשף מידע נוסף על המעורבות של רה"מ בסיוע לחברה". ואיך היא מסתיימת? בכך שנתניהו קיבל ב-2007, כשהתמודד בפריימריז לראשות הליכוד, תרומה של אלפי שקלים מהאוורד ג'ונס, בעל חברת IDT, החברה האם של IEI, החברה שביקשה להפיק פצלי שמן בעמק האלה. ברה"מייה הכחישו בעבר כל קשר לפרויקט.
אלפי שקלים? נו באמת, מה זה אלי שקלים עבור רה"מ? כמו 50 ש' בשבילי.

משרד החינוך מודיע שמותר למורה לבקר את הממשלה ואת מהלכיה (בעקבות פרשת אדם ורטה). הדברים האלו נאמרים במדינת ישראל, המגדירה את עצמה כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.
זו אחת ההחלטות המוזרות ששמעתי עליהן בזמן האחרון. לתומי חשבתי שלבקר את הממשלה זו אחת מזכויות היסוד של כל אזרח במדינה, כולל מורים, האמונים על פיתוח החשיבה של הדור הצעיר. אם המשפט הזה היה נכתב באיזו דיקטטורה מזרח אירופית אפשר היה לשמוח ולהתפעל, אבל בישראל? איך המדינה הזו הגיעה למצב שמשרד החינוך צריך להצהיר שמותר למורה לבקר את הממשלה?

במקום לרדוף אחרי הקלטת (סליחה, הקובץ) בה צועקת השרה נתניהו על מוניק בן מלך על שבן הזוג שלה ביקר את נתניהו (אופס, השרה, שימי לב להחלטת משרד החינוך), אפשר לפרסם תמונה שלה מבקרת משפחה שכולה. תלמדו כולכם איך מתנהגים.
sara4.9

מתקלקלים

איך אפשר להרוויח 7,000 ש' בחודש ולרכוש דירה שנייה? רק בישראל.
רמז: הון שחור. אולי כדאי לי להיות עובדת רטובה. סתם נו, מי רוצה דירה, יאללה יאללה, לא צריך.

משתכשכים בביצה

הודעה לעיתונות: שלום ירושלמי, לשעבר הפרשן הפוליטי של מעריב, מצטרף למקור ראשון. גם עמיר רפפורט, שכבר כותב שם, ימשיך לכתוב בקביעות. גם יעקב אחימאיר ויותם זמרי הצטרפו.

בכל זאת הארץ מנסה למזער את נזקי המלחמה והטייסים הרעים של גדעון לוי, ועורך מפגש לקוראים שנטשו, כדי לשדל אותם לחזור לעיתון. זוכרים את הדיווחים על שיא מקומי של הצטרפות לעיתון, כפי שהכריז עמוס שוקן?
או את דברי ליאור קודנר על מנויי הדיגיטל?

קוראיהארץ

קצה האצבעות

כשידיעות מבטיח בשער שירון לונדון יספר בראיון איתו מחר על הזוגיות החדשה שלו, הכוונה שהוא החליף חברה מאז מיכל זמיר? כי אם בזמיר מדובר, אז היא ממש לא חדשה. לפחות ארבע שנים. יש אנשים שבארבע שנים, וגו'. ואם יש חדשה, סחתיין, נשמח לשמוע כרכילאים קטנים.
עדכון קל, 5.9.14, 8:34: בראיון עם לונדון הוא מספר שהם שש שנים ביחד.

הלך לעולמו

מני פאר. איור: דניאל מורגנשטרן.

Meni Peer-for Velvet
ראיון של אמנון לוי עם פאר, מלפני כמה חודשים.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מחקר על קיקסטארטר, על נשים וגיוסי ממון.
צריך לעשות מחקר מקביל בישראל. אני צריכה לבדוק את הנתונים אצלי, אבל עוד לא התפניתי לניתוחם.

רוב הפרויקטים הנשיים ממומנים בעיקר על ידי נשים: כ־40% מההשקעות הנשיות הופנו לפרויקטים שהובילה אשה, לעומת הגברים, שרק – 3% מההשקעות שלהם הועברו לנשים. נוסף על כך, ככל שהדומיננטיות הנשית בפרויקט היתה גבוהה יותר (שתי יזמיות ומעלה), שיעור ההשקעה הנשי בה היה גבוה יותר (63%). לעומת זאת, בפרויקטים שבהם יש יזמות מעורבת של נשים וגברים – שיעור הנשים המשקיעות הוא כ־51%.

מתברר שפייסבוק כשלה אתמול בלילה. לא שמתם לב? אה, מצבכם מצוין.

לפני פיזור

בזמנכם החופשי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

27 תגובות על משלנו

  1. חייל זקן הגיב:

    אחד משלנו”. כן, הייתה לו גם אזרחות ישראלית, והוא התגורר בישראל לזמן מה

    V, סוטלוף לא היחיד. יש עוד עיתונאי, "אחד משלנו" במעמד דומה, שעתיד ללכת בדרכו של סוטלוף. ההבדל הוא שאת הראפר הלונדוני תחליף כו*ית תל אביבית.
    אלונה קימחי: "את הטננבאום הזה הגיע הזמן להעלות על מוקד. יש לי כמה ידידים בלוד שישמחו לעשות את העבודה השחורה וסאלאמאת בחולות ראשון לציון"
    (תודה לנער היהודי)

    אהבתי

    • avi הגיב:

      הו אלונה,
      אישה כה יפה ונפש כה מכוערת.

      אני עדיין רוצה לא להאמין שזה מה שאלונה קמחי באמת כתבה, השנאה והפנאטיות של אנשים מסוימים באמת מעבירה אותם על דעתם.
      אם זה אכן נכון, רק יהיה מן הנימוס לאחל לה לכל הפחות את מה שהיא מאחלת לאחרים.

      מעניין אם המשטרה תחקור אותה על הסתה וימצו איתה את הדין או שגם הפעם כשזה מגיע ממחוזות מסוימים, קריאה לרצח אדם בגלל שהביע את דעותיו בספר ששולל כמה אקסיומות הנפוצות במחנה מסוים, היא במסגרת חופש הביטוי כל עוד קוראים לרצוח את האנשים הנכונים.

      אהבתי

      • לא חייבים לערבב משטרה או בית משפט. לאלונה מותר להתעצבן ולכתוב שטויות בדיוק כפי שחלק מאוהדי בית"ר קוראים מוות לערבים. הטמטום והכיעור לא ייעלמו ע"י אכיפה כי הם חלק אורגני מהגינה הישראלית.
        הבעיה השורשית היא לא אלונה והאוטומטים מהשמאל או מהימין. הבעיה שהתקשורת מאתגרת את המיץ של השמאל בכינוי "רדיקלי" ומכלילה את כל הימין תחת "ימין קיצוני. מכאן מתחילה הבעיה. שמאל זה תקין ימין זה פויה. הדלגיטימציה התקשורתית זולגת ליועץ המשפטי לשר המשטרה ההזוי ולשאר החרצופים ומשם הציפי והגלון גוזרים קופון שנאה כדי לשכנע אותנו למסור שטחים. כל האמצעים וההגיונות מתנקזים לאותה מטרה קדושה.

        התחקיר שחשף את תעשיית האשמות של ארגוני הקרן עלול לגרום נזקים אדירים ולכן מוצנע. לא נעים, מה- אנחנו בוגדים?

        אהבתי

        • אבי הגיב:

          בוא נניח שרק אני ואתה נמצאים כאן ואני אגיד לך משהו בסוד ושישאר ביננו. עקרונית אתה צודק אך לא לא מעשית. ביני לבינך בוא נסכם שטמטום ורדידות לא היו צריכים להיות עבירה בספר החוקים ושאלונה תמשיך לקשקש ולפטור את זה כהתקף פסיכוזה חולף של מדוגית תורנית. הליברליות שלי יכולה לסבול גם את זה ולכבוש את הכעס בשם חופש הביטוי והשיגעון, אבל שנינו יודעים שכל החופשיים, הנאורים ורודפי השלום בעיני עצמם מנהלים מסעות דהלגיטימציה ודורשים כי ימוצה הדין עם מי שנמצא מסית או לכאורה מסית כנגד איש/ ציבור כזה או אחר וכי לא יעלה על הדעת שיאמרו ש…. כמובן.
          אם באמת לא יעלה על הדעת, אז בוא נודה שההסתה קיימת משני הכיוונים ולפעמים הקריאות הנוראות ביותר הם דווקא מהצד שמוסיריותו כה נעלה בעיני עצמו. את החוק צריך למרוח באופן שווה בשווה לכולם. אם כבר סוציאליזם אז עד הסוף.

          אהבתי

          • אבי הגיב:

            במקום מדוגית תורנית היה צריך להיות כתוב משוגעת תורנות.

            אהבתי

            • בשביל לקיים חוק צריך הגיון ואפילו השפיות לא גרה כאן יותר. מרוב תחפושות ותארים לא מזהים כלום. יפי הנפש מטיפים לגזענות (שתי מדינות לשני עמים) מנהיגיהם שוחים בכסף (בוז'י) אנשי רוח קוראים לרצח ואנשי ממון מדברים רוחניות. אלונות קמחיות ימשיכו לנפוח בתוך בועת הסבון התלביבית הנאורה והיודעת כל והחברים מ ISIS יסבירו את משנתם – בסוף העם היהודי יאמר את דברו. מיד לאחר הפרסומות.

              אהבתי

    • JewBoy הגיב:

      בכבוד 😉

      אהבתי

  2. מנוי הארץ הגיב:

    לא אסלח לשוקן את בן את עוגמת הנפש כאשר בימי המלחמה תומכי דעא״ש ואנטישמים מדופלמים שהתוכחתי איתם ברשת נתנו לי את הארץ כמקור. לא ידעתי מה לענות. יוצא שבגלל שלא ביטלתי את המינוי אני לא מוזמן לכנס החשוב. למי שהולך שימסור את הדברים ישירות.

    אהבתי

    • רובי הגיב:

      האינפורמציה ש"הארץ" היה מקור שלה – היא היתה נכונה או לא?

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        מה עניין פה לנכון או לא? הארץ מפמפם סיפור מסגרת. גדעון לוי, עמירה הס מדווחים עובדות או נרטיב שמעובד על ידי תחקירנים מקומיים? השבוע במאקו סופר על תחקירן שעובד עם לוי ״עאטף אבו רוב, עיתונאי פלסטיני ותחקירן "בצלם" שאחראי לכמה סיפורים של העיתונאי גדעון לוי. ל"טובי" אמר אבו רוב כי השואה היא "שקר, אני לא מאמין לזה". העיתונאי גדעון לוי הוסיף: "נסעתי במהלך השנים מספר פעמים לשטחים עם עאטף אבו רוב, מעולם לא ניהלתי איתו דיונים פוליטים ואינני מודע לדעותיו. אני מקווה מאוד שהכחשת השואה אינה אחת מהן".

        מה אנחנו יודעים כמה מהסיפורים הם עובדות? הטון הוא פלומוסי ואין לו דבר עם נכון או לא נכון.

        אהבתי

  3. tc הגיב:

    וזה שיש אלפי דירות נטושות זה יותר טוב? יש כאן הזדמנות למעמד הביניים לשפץ דירה ישנה ולעשותה ראויה למגורים.
    מצאנו את האשמים, לא זיסר שלקח מטוס פרטי ואחוזה במליונים. לא דנקנר שגזל ארמון בעתלית שהיה אמור להיות מגורי פועלים. לא בנק לאומי שהולך להעיף מליארד שח לארהב כדי שאנשים שם לא יכנסו לכלא. לא תנובה עם הביקוש הקשיח ולא יאיר לפיד.
    מעמד הביניים אשם בזה שקונה דירה שניה.

    אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      מבחינה כלכלית טהורה הרי שכן, מי שאשם בעליית מחירי הדיור הם מעמד הביניים שקונה דירה שנייה ושלישית תוך הסתמכות על שיעורי ריבית נמוכים (ואמונה שכך זה ישאר לעשרים השנים הקרובות) וציפייה שמחירי הדיור ימשיכו לעלות או לכל הפחות ישארו באותה רמה.
      ההשפעה השלילית של זיסר ודנקנר ודומיהם לא קשורה למחירי הדירות, למעט דבר אחד- הניסיון של ערוץ 2 לגרום לנו לרצות להיות זיסר ודנקנר שהסתיים רק עם בוא המחאה החברתית וקריסתם (הצפויה יש לומר) של הטייקונים.

      אהבתי

  4. דניאלי הגיב:

    אלפי שקלים? נו באמת, מה זה אלי שקלים עבור רה”מ? כמו 50 ש’ בשבילי.

    הרי את כותבת תודה לתורמים/משלמים גם בסכומים נמוכים. חזקה על ביבי גם.

    אהבתי

  5. מישהי הגיב:

    שוב, חופש הדיבור הוא זכות יסוד של כל מורה כאזרח. כמורה חופש הדיבור מוגבל וכך צריך להיות.

    אהבתי

    • יוסל'ה הגיב:

      "משרד החינוך מודיע שמותר למורה לבקר את הממשלה ואת מהלכיה (בעקבות פרשת אדם ורטה)"

      עיתון לאנשים חושבים, האמנם?

      בכתבה מפורטת עמדת משרד החינוך לגבי מה מותר ומה אסור למורה בכיתה. אגב, בעמדה הזו אין כל חדש, מדובר בסך הכל בריענון של פרסומים קודמים.

      ובכל זאת, בשום מקום בטקסט לא נכתב שמשרד החינוך מודיע שלמורה מותר לבקר את הממשלה. ולמה זה לא מופיע בהודעת משרד החינוך? פשוט משום שמאז ומעולם למורה מותר היה לבקר את עמדת הממשלה, ממש כשם שמותר לו להגיד בכיתה שהוא מתנגד לשידורי האח הגדול. זה בכלל לא אישיו. מה שכן אישיו, זה הבעת דעה שמתנגדת לקיומה של המדינה (ואבוי לנו אם ימצא מורה שמתנגד באוזני תלמידיו לעצם קיומה של מדינת ישראל).

      אז מה עושים בהארץ? שם ממציאים כותרת שמרמזת כאילו יש בעמדת משרד החינוך חידוש, שכאילו מעתה יהיה מותר לבקר את הממשלה. ומייד כל הקוראים הסופר אינטיליגנטים של העיתון, אלו שיודעים לחשוב, נופלים בפח.

      באותה מידה היו יכולים לתת את הכותרת: "משרד החינוך מודיע: מותר למורה לבקר את שידורי ערוץ 2". גם אז הקוראים שיודעים לחשוב לגמרי לבד, היו מסיקים מכך, שעד עתה היה אסור.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        זה פשוט לא נכון.
        כתוב בידיעה (אני לא יודעת אם בחוזר, כי לא ראיתי אותו):

        בנוסף, מותר למורה לבקר את עמדות הממשלה, הכנסת וחוקים שונים. אולם זאת, "בתנאי שיקפיד כי דברי הביקורת שלו לא ייאמרו באופן מעליב או פוגע", ובתנאי ש"דברי הביקורת שלו לא יביעו דה־לגיטימציה למדינה, לא ישללו את עצם קיומה של המדינה או את אופייה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

        משרד גם מעודד את המורים לעורר ויכוח בין הדעות השונות בכיתה, אך מודגש כי "המורה יציב את גבולות השיחה וישתמש בכלים חינוכיים, תוך שהוא מתייחס לעמדות מעודדות אלימות, הסתה או גזענות ואינו מאפשר אותן".

        אהבתי

        • יוסל'ה הגיב:

          א. זה חלק שולי מתוך הידיעה, במקרה הטוב. איך דווקא זה הפך לכותרת? (בדיוק בגלל שכך נוהגים עורכי הארץ. כשהעיתון לא רואה לנגד עיניו את תפקידו כמי שמביא את החדשות לקוראיו, אלא סבור שתפקידו הוא לעשות תעמולה).

          ב. ממליץ לך לקרוא את חוזר המנכ"ל ולהשוות לחוזרי מנכ"ל משנים קודמות.

          אהבתי

        • מישהי הגיב:

          גם לא לגמרי נכון "שמאז ומעולם למורה מותר היה לבקר את עמדת הממשלה". חוקית זה אמנם המצב אך בפועל גם ממשלת בן גוריון וגם ממשלת אהוד ברק פיטרו מורים בשל הבעת דעות לגיטימיות מחוץ לכיתה. דבר שבאמת לא אמורים להיות עוררין על כך שהוא זכות יסוד.

          אהבתי

    • מורה לחיים הגיב:

      המורים שלך הצליחו מעל למשוער

      אהבתי

כתיבת תגובה