אצבעות שחורות 5.9.14

 

פרשת אשכנזי

28 דקות הקדישה אמש איילה חסון ביומן של הערוץ הראשון לפרשת גבי אשכנזי. היא חפרה בה בתאווה אירוטית ממש. והנה היצירה, מ-1:06-1:34. שיחות אולפן, כתבונת שעשתה ובה מוזכר עיתונאי ממעריב שקשור בעבותות לאשכנזי. חסון לא הזכירה את שמו לאורך כל הכתבה, אבל כשהובאו קטעי עיתונות הופיע בהם הלוגו עם שמו של בן כספית. זה היה מגוחך. שמות העיתונאים אסורים לאזכור.
בןאיילה5.9.14
חסון וברגמן נכנסו בעוצמה באשכנזי, הזכירו ביקור של המפכ"ל הקודם דודי כהן בלשכת אשכנזי, חומר בטחוני מסווג שהודלף על ידי אשכנזי לעיתונאים מקורבים, מסמכים שהראה ארז וינר לרונן ברגמן ואחר כך טען שברגמן הוא שהביא אותם עימו, והצעה לשב"כ לפתוח בחקירה נגד ברגמן, הצעה שיובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר ביטל על הסף, והמון חומרי חקירה שהגיעו למשטרה ונגנזו. כך ע"פ השניים.

באולפן שישי (12:20) לעומת זאת הרוחות מתונות הרבה יותר, וזמן השידור קצרצר יחסית בערך שמונה דקות. גיא פלג אומר שהמשטרה ממש לא המליצה להגיש כתב אישום ושהוא לא רואה את היועמ"ש מגיש כתב אישום. רוני דניאל ונחמיה שטרסלר טוענים שעוולות גדולות נעשו לאשכנזי. פלג ביקש להדגיש שמי ששמעו את עשרות אלפי שעות השיחות וההקלטות מזועזעים מהדברים ומרמת השיח. דניאל אמר, אם הייתם מקשיבים לשיחות שלי ושל אחרים, גם שם הייתם מוצאים כל מיני דברים לא ראויים, לכאורה.
יואב גלנט לא רצה להוציא מילה על הנאמר. בתשובה לשאלה אם הוא עדיין רוצה להיות רמטכ"ל אמר: יש ממשלה בירושלים והיא תחליט.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=1a75d3e910748410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=5f806603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=9b85d3e910748410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

בערוץ 10, בשישי, לא מצאתי כתבה על אשכנזי, כן מצאתי כתבה על חוקרי יאח"ה (33:00) שחקרו את ראשי המדינה. האם בגלל שכספית יושב בפאנל הפרשנים של 10 אלון בן-דוד הזכיר את פרשת אשכנזי במשפט אחד כעשר דקות אחרי תחילת הכתבה?
עם תום הכתבה (45:28) הושמעה דעתו של ברוך קרא על הפרשה, שתמציתה: הפרשה כנראה תסתיים עם יבול דל מאוד, מבחינת תוצאות משפט, אבל לא ייתכן שעיתונאים ייענשו על שהם מנהלים שיחות רקע עם מקורותיהם ועם אושיות אלו ואחרות.
רביב דרוקר כתב דברים דומים בתחילת השבוע בבלוג שלו.

סיכום ביניים נכון לאמש: ערוץ 1 מקרקס את אשכנזי למוות ומאשים את כל המערכת החוקרת ברפיון. ערוץ 2 תומך בו ככל האפשר, עם כמה הסתייגויות של גיא פלג. ערוץ 10 חמק מטיפול עומק בפרשה, ורק קרא לאפשר לעיתונאים שיחות עומק עם המקורות שלהם.

דן מרגלית הוא שותפו של ברגמן בכתיבת הבור, והוא מוסיף את השמן שלו למדורה בגליון שישי.

יורדים

בעקבות כל הדיונים והעיתונאים שמספרים על תחושותיהם בנושא ורצונותיהם הכמוסים והמוחצנים, סקר וכתבה:
אחרי צוק איתן, 30% היו שוקלים לרדת מהארץ. 56% לא, ו-14% לא יודעים.
התחושה כלפי היורדים: 19% חיובית, 26% אדישה, 36% שלילית, 19% לא יודעים.
אלא שהכתבה היא כתבת אווירה ומקרים פרטיים.
ראוי היה להוסיף מספרים, למשל לפי הדו"ח של הלמ"ס מאוגוסט האחרון, או לדבר עם אנשי מפתח של משרד החוץ בריכוזי הישראלים השונים בעולם.
בטורונטו למשל, נרשם באחרונה גל של ישראלים המחפשים חיים חדשים שם.
שווה היה להרחיב את הכתבה המעניינת והחשובה למחוזות האלו.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=d00dd3e910748410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=2a7c6603e7478110VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=0189d3e910748410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

מוסף הארץ

הצעת החוק של תמר זנדברג:

…שתאפשר לאבות לקבל חופשת אבהות בת 8 ימים, פרק זמן מינימלי לתקופת ההסתגלות הראשונית. שלושה ימים יהיו על חשבון ימי החופש של העובד (או חופשה ללא תשלום) וחמישה כימי מחלה. ההצעה, שהציע בכנסת הקודמת אורי אריאל, עברה את ועדת השרים ואף זוכה לתמיכת רוב מכריע של חברי ועדת העבודה והרווחה, אבל נתקלה בהתנגדות לא מפתיעה ועם זאת מקוממת מצד המעסיקים, ומאז תקועה…

והכתבה של יעל חלק במוסף הארץ.

יוסי לנגוצקי, איש המנהרות שכיכב במהלך צוק איתן באולפנים רבים, ורואיין רבות בנושא, זוכה לעוד כתבה היום (גידי וייץ).

עיתונות עצמאית

כבוד לאנשי מגזין שפיץ על הראיון עם ראאד צאלח.

ראאד

פגשנו אתמול לראיון ראשון לכלי תקשורת בעברית את ראאד צאלח (במרכז התמונה), המועמד הפלסטיני להחליף את קלאוס ווברייט בראשות עיריית ברלין. צאלח (שבגרמניה מבטאים את שמו זַאלֶה, ועוד במלרע), שמע על ההתעניינות הרבה שעוררה המועמדות שלו בישראל ובקרב ישראלים החיים בברלין, וביקש לשלוח מסר חד משמעי: "אף אחד לא צריך לחשוש. ברלין יכולה להיות הבית של כל אחד ואחת. לא משנה אם הם נוצרים, יהודים, מוסלמים, מדת אחרת או ללא דת, לא משנה מה צבע עורם, או מה הנטייה המינית שלהם. מה שחשוב הוא שכולנו עובדים ביחד על קהילה חופשית וסובלנית, שיש בה חוקי משחק ברורים מאוד. אחד מהם הוא שלאנטישמיות אין שום מקום ברחובות גרמניה. הזכות להפגין היא זכות בסיסית וחשובה, אבל אנטישמיות זה חציית הגבול ולאלימות אין שום הצדקה".
צלאח הקים בעצמו לפני כשמונה שנים ברובע שפנדאו שבו גדל ארגון שנאבק באנטישמיות ובשנאת זרים ואף יזם פורום בין-דתי שבו מתקיים עד היום דיאלוג בין נציגים מכל הדתות בברלין. יחד עם זאת הוא מגדיר את עצמו כחילוני ו"שמח שיש בגרמניה הפרדה בין דת למדינה".
הראיון המלא יופיע בגיליון הקרוב של מגזין שפיץ (העמוד בפייסבוק) ואתר המגזין.
צילם: בועז ארד
ראיינו: עידו פורת (מימין) וטל אלון.

משתכשכים בביצה

השבוע קרה משהו שלדעתי לא ראיתי כמוהו בתקשורת הישראלית: ענת גורן, עיתונאית ויוצרת מוערכת, תצטרף לתוכנית המקור, של בן זוגה החוקי, רביב דרוקר שבמקרה זכה השבוע לככב במדור ענייני פנים.
גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10: "אני שמח מאד על הצטרפותה של ענת, יוצרת מוכשרת, דעתנית ומקורית לחדשות 10, ומשוכנע כי עבודתה העיתונאית תשתלב היטב בקול העיתונאי החריף והאמיץ של 'המקור'".
סליחה, תארו לכם סיטואציה בה מתברר שבמחלקת החינוך בה עובדת השרה נתניהו בעירית ירושלים, החל לעבוד גם, נניח, אחיינה הפסיכולוג הצעיר והירושלמי גם הוא. סתם דוגמה מופרכת. האם דרוקר לא היה פותח בחקירה נמרצת נגד השערורייה וקורא למבקר המדינה לבדוק את הנפוטיזם?
עיתונאי כדרוקר לא יכול להרשות לעצמו להיקלע לסיטואציה כזו. זה לא מתקבל על הדעת. נכון, המדינה הזו קטנה מאוד ואפשרויות התעסוקה מצומצמות ככל שזה נוגע לתקשורת, ועדיין, כל הסיפור הזה בלתי סביר בעליל.

הטאלנטים של ערוץ 10 מנהלים בדקות אלו מו"מ על שכרם.

ב-22 בנובמבר 2013 כתב שרון גל יומן אישי ב-7 ימים של ידיעות, על סגירת החקירה שלו.
מעתיקה מפוסט שלי:

שרון גל כותב בעצמו את כתבת הסיום על החקירה בה היה מעורב ועל עזיבת ערוץ 10, לאחר שתיקו נסגר. שישה עמודים כולל היומן שלו, בהם מתועדים קורות חייו לפרטי פרטים. כל נסיונותיו הכלכליים, כל תחנות הביניים שלו בדרך לתהילה בערוץ 10 עם לילה כלכלי, הילדים, שיחות איתם, חייהם, וכנהלאה. מאלפי המילים עולה משפט אחד בלבד: איש צדיק תמים היה בדורותיו, ושמו שרון גל. על האירוע, שיחת הצ’ט הסתמית שלא היה בה כלום, הוא כותב כמה שורות. בסוף הוא מספר שקיבל הודעה שהתיק נסגר ובכה מהתרגשות בפינת העישון בנתב”ג. האם הייתה סיבה לפרסם את המונולוג הזה של גל על עצמו? לא. האם לא עדיף היה ראיון עם שאלות ממשיות? כן. ואם הציב גל תנאי לידיעות: או שאני כותב בעצמי או שאתם לא מקבלים כלום. מה צריך היה עורך 7 ימים לעשות? לוותר? אולי. אבל אז הייתה יכולה לעלות טענה נוספת: מרחה התקשורת כותרות ענק על גל הנחקר. מה עם כותרות ענק משנסגר התיק?

עד כאן ניחא. אלא מה, בגיליון אתמול של 7 לילות עוד פעם כתבה על גל, הפעם ראיון של רז שכניק איתו. נחשו על מה? שוב, על אותן נסיבות בדיוק עליהן כתב גל לפני פחות מעשרה חודשים. ודאי תשאלו למה?
התשובה ממש פשוטה. לגל תהיה תוכנית בערוץ 20, הוא ערוץ המורשת בו מעורבים ynet וידיעות.
תוספת, 7 בספט', 8:05: זאת ועוד: ב-13 במאי 2013 התפרסמה כתבה ראשונה, נשכנית, על גל ע"י שכניק ב-7 לילות. הכתבה ב-7 ימים חצי שנה לאחר מכן הייתה הפיצוי. ובסו"ש, כאמור, פיצוי נוסף, הפעם על רקע כלכלי, ערוץ 20.
7dayssharongal

אבנר הופשטיין מכניס בקטנה לידיעות, שפרסם השבוע שנתן אשל היה מעורב במיזם פצלי השמן מנוחתו עדן.

כל כך הרבה מקורבים לנתניהו היו מעורבים במיזם פצלי השמן בשפלת יהודה, 
ביניהם ראש מטה ראש הממשלה שהודח, נתן אשל, כפי שפורסם בכתבת תחקיר במוסף "הארץ" אשתקד. כעת – לאחר שהתוכנית נדחתה – אפשר להעריך שאפילו נתניהו מרוצה מההחלטה.

מורן שריר נפרד מתפקידו כמבקר טלוויזיה אחרי ארבע שנים. שריר הוא עורך מוסף הארץ הבא. מייקי דגן, העורך הנוכחי, יהיה סגנו של אלוף בן.

המחלקה הקרצייתית: ירון לונדון לא יכול לומר (7 ימים) שהוא עם בת הזוג שלו מיכל זמיר כבר שש שנים, ושהוא פגש אותה זמן קצר לאחר שרעייתו נירה נפטרה, כשהאישה הלכה לעולמה בפברואר 2010. ואם טעה, לא תוקן.
כתבה מ-2010 שגם בה חשף אותה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

בריחת מוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג הנאמנים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

48 תגובות על אצבעות שחורות 5.9.14

  1. לא נדון הגיב:

    "ירון לונדון לא יכול לומר (7 ימים) שהוא עם בת הזוג שלו מיכל זמיר כבר שש שנים,"
    אז: בתחילת המאמר:"דירתה של בת זוגו אליה הצטרף לפני ארבע שנים", אז שנתיים הם לא "הצטרפו?
    בהמשך הוא: ומאז אנחנו יחד .שש שנים"….
    טוב בגיל הזה… 4,6….4 עוברות כמו 6?
    ד"א כתבה משמימה לא מתאימה לתדמית.

    אהבתי

  2. דניאלי הגיב:

    קצר בתקשורת: הסיפור האמיתי מאחורי הסיקור המגמתי של ישראל.

    נציג לשעבר של AP בירושלים מספר על מה שחשדנו שקורה בעיתונות העולמית: הצגת ישראל כבעיה המרכזית של המזה"ת; הגניזה של סיפורים גדולים כי הם לא מתאימים לנרטיב הפוליטי של העורכים; והכניעה האנטי עיתונאית לחמאס.

    מבט מבפנים על מערכות החדשות ששמות את העובדות בצד ואת האג'נדה במרכז.

    כתבה שהסמול לא אוהב.

    אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    נושא ארגונים לזכויות אדם שב ועולה בבלוג זה.
    נראה שלפעמים עובדי הארגונים הללו שוכחים
    שתפקידם מוגבל לחטאי ישראל. אם בכל מקרה
    הם עוסקים לא בישראל ראוי שלמען בריאותם הנפשית
    והגופנית עיסוק מסוכן זה יעשה באירופה.
    קאטר היא מדינה בבעלות השליט. הוא המחוקק הוא
    המבצע הוא השופט. כך גם אל ג'זירה מערכת
    המדיה שבבעלות השליט. בסכומי כסף אדירים נרכשו
    קבוצות מוסלמים מוטרפי קוראן, אוניברסיטאות ,"נאורות"
    בארה"ב וכנראה קנו את אליפות העולם בכדור רגל
    ב 2022. קניית האליפות הרגיזה מישהו שפתאום גילה
    שבעסק הזה העובדים הם עבדים. נשלחו נציגי
    ארגון זכויות לבדוק והנה הם נעלמו. היות והם נפאלים
    הארץ שמספקת עבדים לקאטר וארץ לא כל כך חשובה
    יש האומרים שהם נעלמו לתמיד. שיזכרו להבא לעסוק
    בישראל.
    http://www.bbc.co.uk/news/uk-29058534

    אהבתי

  4. הדס הגיב:

    שמעון שיפר הופיע הערב בתוכנית ׳המטה׳ בערוץ 10 ותקף בחריפות את אשכנזי ואת התרבות העבריינית שאיפיינה את התנהגות הרמטכ״ל ומקורביו.
    זה אותו שמעון שיפר שמגן כבר שנים ובאותו להט על אולמרט – פוליטיקאי רקוב ומושחת, עבריין מורשע שייכנס בקרוב אל בית הכלא.

    דן מרגלית וארי שביט משבחים את נתניהו על כך שהוא נמנע מכיבוש רצועת עזה ומנע ״מלחמה כוללת״ (בלשונו של שביט).
    האם יום אחד הם ייזכו גם את אשכנזי בשבחים על כך שהיה חלק מחבורה מצומצמת של בכירים במערכת הביטחון שמנעו תקיפה הרפתקנית ואסונית באיראן ?

    אהבתי

    • משמח שהמחנה תומך במניפולציות, שקרים ובגידה כשמדובר בקידום המטרה הקדושה אבל נשארתם מיעוט שיכור מכוח ומסורס מוסרית. תקיפה באיראן היא התאבדות והכניסה לעזה היא התאבדות ורק מסירת הגולן יהודה ושומרון והבקעה (שטחים כבושים, כן?) תחזק את מדינת ישראל- פסדר.

      ממה שנחשף עד כה ביומן בעיקר סביר שהלחץ והזמן יעשו את שלהם ואנשים יתחילו לפטפט. עוד נראה מי צדק. מהשובך מסתמנת תמונה שבה הנשיא ובכירים בתקשורת ובצה"ל שירתו אג'נדה חיצונית במטרה להנחית על הציבור טמבל שימושי שיסכים לעסקת כיסא תמורת הפקרת בטחונה של ישראל ומסירת שטחים. רמטכ"ל שמסר לעיתונאים מידע מבצעי על המוסד חייב לעמוד לדין- או לתבוע המשמיץ. מפכ"ל משטרה שסרח חייב לשלם ביוקר וגם בכירים שסירבו לחקור. שעתם היפה של הפרקליטות והבג"נצ.

      לרוב תופסים ש.ג והאחראי נשאר בלי פגע. הפיכה אנטי-דמוקרטית דורשת כסף וקשרים. אשת רמטכ"ל לא יכולה לנהל תהליך כזה ולא להניע אותו. גם לא הבניהו ושאר מלחכי הפינכה שציפו לגזור קופון מהרצת הסוס. מקווה שהפעם לשם שינוי הציבור יקבל את הראשים ורצוי לפני ראש השנה.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אמנם כל סיפור אסאד ארה"ב בשלוש השנים
        האחרונות אם היה בימי הביניים היו אומרים
        שהנ"ל שיחד את אובמה שבבהפוך הבטיח
        את שלטון אסאד בסוריה.אבל כאן?דעתי?אתה
        מגזים. אין אג'נדה חיצונית ואין חיצון. זו דייסה
        של אנשים קטנים ושחיתויות קטנות בצד הזה.
        בזמן כזה צריך להזהר,מאוד,ולבנות חברה
        שתעמוד בזמנים קשים.לא זה מה שהולך כאן.
        כמה שמחות בבלוג הזה מיותרות.מהכרה אישית
        מאוד,חלק מהמהגרים מכאן הנם אנשים
        בונים ותורמים שכל חברה אנושית רוצה.
        אפריקאים ומוסלמים יש בזיל הזול בחבילות של
        עשרות אלפים.זאת סיבה שישראלים מתקבלים
        בברכה גם אם חלקם חלאות.גם הנותרים לא
        כולם מוכנים לשים כתף ולשאת בעול.גם כאן
        חלקם חלאות ולא בטוח שהמסננת הכלכלית
        חברתית כאן בישראל מתפקדת היטב.גם
        ביטוח לאומי, ביטוח הבטלה וגימלה הגונה
        בזקנה זו סיבה להגירה. לא פשוט

        אהבתי

        • מסירת שטחים היא לא אג'נדה חיצונית? סתם כך מתוך הציונות המשגשגת של קיץ '67 צמח לו במדעי המדינה ענף מוסרי פילוסופי מבלי שאף גורם חיצוני ילחץ, ישדל, ילחש או יממן במיליארדי ש"ח את האג'נדה. מדעי אכיבוש. האם התרחש פעם נס דומה? עם שכבש בדם ימסור לאוייב שממשיך ומאדיר ומשלם לפעילי טרור נגדו שטחים?. זה קורה רק בדמיונות שאימצנו בכוח. מנכ"לי השלום שלנו ומארגני מיידי האבנים בהר הבית מקבלים תשלום. מי שמשלם לשניהם משרת אותה אג'נדה והיא לא ישראלית.

          אהבתי

          • עקיבא הגיב:

            קלעת בול. מתוך הציונות המשגשגת נולד הרעיון למסור את השטחים שנכבשו ב-67.
            למעשה, כבר בישיבת הממשלה שלאחר המלחמה היו שהזהירו מהכיבוש, היו שרצו להחזיר שטחים אף בלי הסכם והיו כאלה שרצו לקבוע את הירדן כקו הגבול הביטחוני של ישראל.

            אהבתי

            • יפה, נסכים שכבר אז היו שהושפעו מאמא רוסיה והיו כאלה שהעדיפו יהודי זקוף. מה פתאום רוסיה? ארה"ב! זה לא משנה עקיבא, כל מקום שטינפת את המרחב הערבי בכף רגלך היהודית קיבלת מבחוץ. אג'נדות חיצוניות נו. הרי כבר ויתרנו על כל השטחים שהבטיחו ליהודים בעבר לירדן המזרחי תמורת הקומבינה שעשו הבריטים עם הערבים. הסכמנו כדי שלא יהיו מהומות, אתה זוכר?

              אהבתי

              • עקיבא הגיב:

                מי ויתר מי?
                אנחנו, חברי תנועת "נאמני אברהם אבינו", לא ויתרנו על כלום.

                קודם הזכרת שיחה בין אברהם לאלוהים. חבל שלא הלכת עוד כמה פרקים קדימה בספר בראשית, לעוד שיחה בין הסחבקים, שבה אלוהים מעניק לזרע אברהם את כל השטח בין הנילוס לפרת.

                רק אנטי ציונים כמוך, שלא לומר אוטו אנטישמים, מסתפקים ביהודה שומרון עזה והגולן. מי לעזאזל הגורמים החיצוניים המממנים אתכם?

                אהבתי

    • לירון הגיב:

      נו באמת, זה היה התחזיקו אותי הגדול בהיסטוריה

      אהבתי

  5. חור שחור הגיב:

    V כנראה שהחור משפיע,אני לא מבין מאיפה הבאת את:"בעקבות כל הדיונים והעיתונאים שמספרים על תחושותיהם בנושא ורצונותיהם"…
    איפה מופיע הסקר הזה?
    בתור אחד שתומך בירידה של כל האלפרים העלובים וחבריהם, ואפילו מוכן להקים קרן למען הגירתם לברלין,(היום כותב על זה עוד איזה שקד אחד, בידיעות, שמשתמש בשם הסיירת שלי).
    אני לא יכול לתאר לכם עד כמה אני נכסף שכל הכתבלביבים האלה יעופו מהארץ ל ב ר ל י ן!.
    שאני שומע על האנטישמיות האדירה שפורחת בברלין, שישראלים,נאצים וערבים שותפים להפגנות שם,ושדהאש כבר הקימו שם אירגון צניעות,והקריאות בהפגנות הן : "חמאס חמאס יודן אראוס" אני מת לראות שם את כל הגרוטאות העלובות של היהודונים שמאימים עלינו בירידה.
    עופו! עופו!
    אזזז גם אני "תומך בירידה"?
    כןןןן

    אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    מדי פעם יש בעיתונים האחרים ובמדיה בכלל ביקורת רעה
    קנטרנית צדקנית על ישראל היום. היומן של שיריונר המילואים
    אברהם נאומבורג בישראל היום שישבת 05.09.14 עמ'
    28-37 הנו אחד המסמכים המשכנעים ביותר שראיתי (חפ"ש
    זקן) על מלחמת עזה האחחרונה. ," הגיעו 7 מתוך 10 טנקים"
    "אנשים מבקשים..אם אין סיבה אל תביאו אותנו לשטחי כינוס".
    "אלוף משנה נותן הוראות ופלאפונים על אנשים". שטח שהוא
    "בית קברות לטנקים".נתקעים."מתוך 7 טנקים שנכנסו נשארו
    שלושה שמלווים גדוד חי"ר בפעם הראשונה בחיים". ממשיכים
    להתקע באותו שטח ומחולצים ע"י דחפור.חלק חשמלי לא
    מתפקד. 15 שקל משבית מכונת מלחמה. בגלל החלק
    טנק מושבת 4 ימים. מגיע זו לא הבעיה. נפתרת תוך שעה.
    "חוסר הבנה עם אנישי חימוש". יש כאן, באמת,לא בציניות,
    מומחים גדולים ממני לעסקי שריון חוות דעתם מתבקשת.

    לי רק הערה על עבירות שטחים. הנחתי לפני מפת טופו.
    מנדטורית 1:100.000 12 חברון. אנגלית. הדפס עליה
    מפת דרכים חטיבה 11 קיץ 1948.עליה סימוני שבילים
    ודרכים, סיירו מדדו שרטטו הדפיסו בשיטות שהיום נשכחו
    מזמן. 2014 ,פלזמה, מחשבים, GPS, אלקטרוני
    8200 .תשבחות בכל המדיה על המידע הנפלא שסופק
    ליחידות. אם אין לכל טנק/נגמש מפקד מידע טוב על
    עבירות שטחים למרכבה בעזה אז על מה מדברים
    בכלל?
    תקראו. יותר מעניין יותר חשוב מאילה חסון והנפוטיזם
    בעוד מדינה לבנטינית בין סוריה, לבנון, ירדן ומצרים.
    לאלו שנוסעים לברלין בהזדמנות תבררו איך ומתי עודכנו
    מפות עבירות השטחים של השיריון הגרמני באוקראינה,
    גם בבלגיה וצרפת, אני מנחש שתופתעו, מאוד.

    אהבתי

    • avi הגיב:

      יש לי כבר הרגשה שבשניות אלה כבר נכתב הסיפור לשבת של השבוע הבא. את מה שחיילים זקנים ועוברי אורח כמעט ושכחו, חפשי"ם ומפקדיהם מסתבר לא למדו אף פעם. הבעיה ואני אומר את זה מניסיון אישי שחלקים שונים בצבא שלנו מתפקדים כאילו הם שייכים למדינות שונות. חיילים באגפים שונים של חיל מודיעין מזמינים ציוד וביגוד היישר ממחסני הצבא האמריקאי ואחרים במקומות אחרים יחכו שלושה חודשים לפנס. עניין הטנקים שנתקעו בשטח שהוזכר כאן הוא נושא כאוב במיוחד. בצבא יש הכל ואין לפעמים כלום. רמת המלאים ביחידות התחזוקה עצמן היא אפסית עד מינימלית בכל מה שקשור לפריטים שאינם מוגדרים כנדרשים לשימוש באופן שוטף וגם זה בקושי. כך כל תיקון שהוא מעט מורכב מיד מצריך הסברים, בירוקרטיה והזמנת מיוחדות ממצל"ח וטרטור וזמן של לא מעט אנשים. מצד אחד יש בכך חיסכון כספי מסוים בגלל שאותם פריטים נמצאים במרוכז במקום אחד מה שחוסך כפילויות בין היחידות לגבי חלקי חילוף שנמצאים ביחידות החימוש עצמן. בפועל התוצאה היא אובדן היכולת למענה מהיר לבעיות שעולות מהשטח ושיתוק יכולת התגובה המהירה במקרה של מלחמה וכ"א שעסוק בעיקר בתיאום בינו לבין עצמו, במקום במתן מענה מהיר לבעיות הצצות. צה"ל שאולי בנוי נניח לתפקוד יעיל בימי שלום לא מסוגל לתפקד כך היטב בזמן אמת. כל זה לא ממש מורגש כשהאויב ממול הוא חמאס, אך במלחמה קצת יותר מורכבת או מול צבאות סדירים התשלום יהיה מיידי וכואב.

      אהבתי

    • לוחמת המסכים משתלבת באג'נדה של חוסין אובמה.
      No Boots on the ground.
      השאיפה של וואשינג-טון לקבע את התוצאה עוד לפני שהמל"ט הראשן המריא ברורה. אצלנו זה קרוב לבית ואנחנו עם קשי עורף. אמרו לנו וגם כתבו:
      "קום התהלך בארץ לאורכה ולרוחבה כי לך אתננה".

      בתור סייר ונווט בינוני שנוצר בזכרונו מקטעי שבילים מאתגרי רגל וצמיג אני חושש שמדובר בכשל חינוכי. הורה צריך לחבר את הילד לאדמה ויש הרבה דרכים להזיע ולהכיר. נתפס הזוי וטרחני. קיץ, מה זיעה עכשיו? יש כאן בכיס מסך מגע מקלידים ומקבלים נ.צ בחינם ומיד. חבל, בחוץ חם ויש מזגן. מצביא חכם לא יעזור כההורים רשלנים. החיבור לאדמה הוא עניין קיומי ולא רק מטאפורה של משוררים ויפי נפש.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      בעידן אחר, כשהאוגדה היתה אחראית ללוגיסטיקה וחימוש היו מחזירים לכשירות טנק שחטף פגיעת טיל נ.ט. ב 24-48 שעות. עכשיו יש לאוגדה מכלול תחזוקה שמוציא הזמנת תיקון. התודות למומחה לניהול בוגי.

      אהבתי

  7. שמש הגיב:

    שוס שלא היה כמוהו בשוק הספרים הישראלי

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10152730148535559&id=720955558

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      נראה שכדאי שתוסיף תגובה רביעית עם קישור לעניין המאוד מרתק הזה. שלוש תגובות לא מספיקות. אחר כך אני אשכפל לך עוד ארבע.

      אהבתי

  8. אחד שיודע הגיב:

    ועוד מהנעשה בסופ"ש – בקשר לפרשה הביטחונית באום אל-פחם, שנחשפה אתמול, מתברר שהחשדות הם בכיוון תא של דאעש.

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    השבוע קרה משהו שלדעתי לא ראיתי כמוהו בתקשורת הישראלית

    איפה הקרדיט ל"לחם"?

    אהבתי

    • לחם הגיב:

      זה בסדר, אני מוותר על הקרדיט, הרי ידוע שהלוחמים העזים ביותר נגד רעיון כלשהו הם גם אלה שיכשלו בו. (דבורית כל כך נלחמת על קרדיטים שלה ונכשלת לעתים במתן קרדיטים לאחרים).
      אני כאן היום לגבי אילה חסון:

      והרי מתמטיקה פשוטה: אילה חסון נלחמת בכל הכוח בגבי אשכנזי שנוא נפשו של ביבי נתניהו, רמטכ"ל נערץ שנתניהו חושש ממנו פוליטית, אילה חסון מקבלת תפקיד מתגמל מאוד ברשות השידור ללא מכרז וללא השכלה מתאימה הנדרשת בדרך כלל מבעלי תפקידים דומים בשירות המדינה.האם יש קשר בין הדברים? אני מקווה שלא.

      אהבתי

      • שמש הגיב:

        הפיד שלי מלא בשבת הזאת באנשים שהזדרזו לקנות את הספר של טוביה טננבאום ״תפוס ת׳יהודי״. בהרבה חנויות הוא אזל מייד. טוביה צריך להודות לאלונה קימחי על הפירסום. רוצו לקנות

        http://mida.org.il/2014/09/04/תפוס-תיהודי-טובי-החביב-הורג-אותם-ברכו/

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        הרמטכ"ל הנערץ אשכנזי הכין את עצמו לתפקיד כשהיה אלוף פיקוד צפון. תחת פיקודו הותקף סיור גדר וגופות החיילים נחטפו. הקצין הנערץ הגיב לביקורת באמצעות הדלפת מסמך טרום הרפז על ידי מקורבים ובו הואשמו חיילי הסיור כי עסקו בסחר סמים. האלוף המתנזר מתקשורת נעשה רמטכ"ל והביא איתו את תו"ל מסמכי המקורבים למטכ"ל.

        אהבתי

      • שושו הגיב:

        ומה עם טיעונים מבוססי עובדות?
        קצת לא נוח עם הקשקשת המשותפת בלי בדל עובדה…
        או שלא.

        אהבתי

      • מעלי הגיב:

        לחם, התפקיד-מנוי של חסון נשר לא קשור!
        יומן של ער' 1- אילה כמובן עוסק בפרשת אשכנזי המושחת,מאז שהחלה הפרשה.
        אילה היא העיתונאית הכי מעודכנת בפרשת הרמטכ"ל
        הנוכל והמושחת.
        אם היית אומר שחסון "תומכת ברק" היית צודק.
        יומן של ער1 מאוד השתפר והוא עשרת מונים טוב משל 10 העלוב,(מי זאת הבלונדינית הזאת, ע"י הבעל של עירית לינור לשעבר?).
        הבעיה העיקרית של אילה זה הקצב האיטי,(מדברת אולי לבתי אבות?), וההומור הדל שלה.
        בעיה רצינית עם אמיר בר כלום,ואתמול עוד הביאו את כרמל המנשה,כל כך פתטי…(הגברת המעשנת הייתה כבר מזמן צריכה לעזוב.)

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        ואני חשבתי שחסון פועלת למען ברק. תודה על התיקון.

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      קרדיט ללחם על מה? על שגילה שענת גורן תעבוד בהמקור?
      לא הגזמנו? אולי מותר לי לחשוב לבד על משהו? אני צריכה לתת קרדיט על מחשבה שלא זכור לי אפילו שקראתי? התחרפנתם?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        לחם:
        אם זה לא היה כל כך הזוי זה היה מצחיק: ענת גורן מצטרפת למקור, תכנית הדגל של ערוץ 10 שהכוכב הראשי שלה הוא בעלה, רביב דרוקר. נפוטיזם זה לא הדבר הזה שדרוקר יוצא נגדו כל הזמן?

        ולווט:
        השבוע קרה משהו שלדעתי לא ראיתי כמוהו בתקשורת הישראלית: ענת גורן, עיתונאית ויוצרת מוערכת, תצטרף לתוכנית המקור, של בן זוגה החוקי, רביב דרוקר שבמקרה זכה השבוע לככב במדור ענייני פנים.

        אהבתי

        • שושו הגיב:

          נפוטיזם? שמא הדוברים כאן לוקים בהלוסינוגיטיזם. מוסד פרטי לא יכול שיהיה בו נפוטיזם. חדשות עשר נתפס אצלכם כמוסד ציבורי. אללה יתסור.
          כמה קטנות מוח וגסות רוח.

          אהבתי

          • כככככ הגיב:

            את/ה ממשיכ/ה לחזור על זה אבל זה לא נכון.
            חברת חדשות 10 פועלת מכוח זיכיון של חברת ישראל 10, כפופה ל(מאות) אלפי סעיפי רגולוציה ומשדרת במשאב ציבורי.

            ערוץ 10 כל עוד הוא פועל בזיכיון הוא הרבה יותר מוסד ציבורי מאשר ״מוסד פרטי״.

            אהבתי

            • שושו הגיב:

              יענו תכופפו את העובדות מעשה גדעון לוי ובלבד שתצאו צודקים. חרטא מתמשכת של עדר. כללי השירות הציבורי לא חלים על חדשות עשר. ועם אני טועה תביאו איזו עובדה לרפואה. ההתלהמות לא ממש מוכיחה דבר. כולם נעשו מן וולווטים עוקצניים שכאלה – אמנם נורא מתוקים להפליא רק שסיפור העובדות לוקה בחסר. מאד.

              אהבתי

              • avi הגיב:

                הקומוניסטים החליטו להלאים גם ערוץ 10 מסתבר , רק שכחו להודיע לבעלי המניות שלו, שלא יודעים מזה, שהם מנהלים בעצם מוסד ציבורי.

                אהבתי

          • velvet הגיב:

            למה אתה חוזר על כל תגובה פעמיים או שלוש?
            מה גם שאין לך מושג על מה אתה מדבר.

            אהבתי

      • לחם הגיב:

        לא זכור לך אפילו שקראת? קצת מוזר בהתחשב בלייקים ובטוקבקי שרשרת סביב הנושא. זה תפס כמעט חצי תגובות בבלוג באותו יום. סבבה לחשוב לבד על משהו, הבעיה שחשבת על זה לבד אחרי שאני חשבתי על זה לבד. בחיי שלא אכפת לי מהקרדיט אבל הלו, זאת לא את שמאוד נעלבת כשלא נותנים לך קרדיט?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          נורא מפתיע, אני יודעת, אבל הראש שלי דחוס בעוד דברים, וכלל לא התווכחתי אם כתבת או לא.
          ההסבר שלי כתוב בתגובה הקודמת ולא אחזור עליו.

          אהבתי

  10. יוריק הגיב:

    לדעתך, לא ראוי שענת גורן גורן תצטרף אל רביב דרוקר, בעלה. מדוע?
    על תמר איש שלום ונדב איל שמעת. לא ראיתי פגם בעבודה המקצועית של שניהם. כן, בחדשות ערוץ 10.

    אהבתי

    • שושו הגיב:

      נפוטיזם? מוסד פרטי לא יכול שיהיה בו נפוטיזם שאפשרי רק במוסד ציבורי וכנראה שיש מי שמתבלבלת כי חדשות עשר נתפס אצלה ואצל אחרים כאן כמוסד ציבורי. אללה יסתור.
      מביך – באמא של לשון ההמעטה.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        נפוטיזם: כינוי לנוהגם של בעלי שררה להעדיף במינוי למשרות את קרובי משפחתם, ידידיהם, חבריהם או מכריהם, על פני אנשים אחרים.

        במוסד ציבורי זה אסור על פי התקנות.
        זה לא אומר שבמוסד פרטי זה מחזה נאה!

        אהבתי

    • שולמית הגיב:

      ומה עם אורלי וגיא שמגישים תוכנית משותפת. ערוץ 10 זה עסק פרטי. נדרש רק לעקוב ולראות אם היא טובה בתפקידה

      אהבתי

כתיבת תגובה