ג'ק המרטש? משלנו

maariv8.9.14yediot8.9.14

haaretz8.9.14isra8.9.14

הכותרות

גורם מדיני בכיר: חמאס ממשיך בבניית המנהרות. זו הכותרת, או חלקה, בשני עיתונים, מעריב וישר"ה.
אלא מה, בעוד מעריב מסתפק בכותרת הזו, בישר"ה יש לה המשך: גורם בטחוני: אין שום מידע כזה.
אריק בנדר ויוסי מלמן כתבו את הקטע הספינולוגי הזה במעריב: מיהו הגורם המדיני? ומיהו הבטחוני? ומה המטרה של כל אחד מהם? ומי החליט שזו כותרת ראשית והאם הוא מאמין בזה?
minarot8.9.14

גואל רצון הורשע בעבירות מין קשות, אך לא בסעיף התקדימי, החזקת נשים בתנאי עבדות.

ג'ק המרטש היהודי

סופסוף יש ליהדות פולין משהו ממשי להתגאות בו: הרוצח הסדרתי הכי מפורסם בהיסטוריה, ג'ק המרטש הוא משלנו. אני תמהה איך זה שידיעות לא הפך את הדרמה לכותרת הראשית: "אחד משלנו", כדרכו. אם אנחנו מנפנפים במתים באסונות, נרצחים ע"י דאעש, נרצחים ע"י אנטישמים, זוכי פרסי נובל שעזבו את ישראל לפני 30 שנה, למה שהכותרת הראשית בעיתוני הבוקר לא תהיה על הכבוד הרב שנפל בחלקנו? אהרן קוסמינסקי, "סנדלר חולה נפש", היה יהודי מפולין. בידיעות למשל אפשר לקרוא על כך רק בע' 22: "ג'ק המרטש היה יהודי".
התגלית המרעישה יכולה להביא כמובן לגל אנטישמיות נוסף: הנה, בבקשה, אמרנו לכם: יהודים=רוצחים. יהדות פולין לא תתאושש מהמכה הניצחת: רוצח סדרתי חולה סכיזופרניה.
(עברית: mako).
בישר"ה, עיתון יהודי גאה, הסיפור מופיע רק בתחתית ע' 33, בלי תמונה אפילו, עם הכותרת "סיפור מרטש".
אגב, תארו לעצמכם שהיה מתברר שהמרטש היה מוסלמי או גרמני? נו נו, אני כבר רואה את החגיגות בכיכר רבין.
בהארץ ידיעונת קצרה באתר, במעריב בע' 14, עם התזכורת שמדובר במהגר יהודי מפולין. אמממ.

מצאתי בישראל חמש משפחות קוסמינסקי (גם אתם יכולים, זה נורא פשוט). עיתונאים יכולים לפנות אליהן, לשאול איך הן חשות נוכח הממצא המרעיש, והאם יש קשר גניאולוגי בינן לבין הרוצח. מעניין מה תהיה תגובתן.
תוספת: הקדמתי את זמני בכמה שעות. הנה המשפחה שלו באירופה.:)

הרמטכ"ל הבא

אחרי המשפט היחיד שאמר יואב גלנט בנושא ביום שישי, באולפן שישי ("יש ממשלה בירושלים. אם היא תקרא לי לדגל, אני אפעל"), מכריז הארץ שרה"מ שוקל את מועמדותו של גלנט לרמטכ"לות.
עמוס הראל חושב ש

התשובה נוסחה בקפידה. גלנט עדיין רוצה להיות רמטכ"ל, אין ספק. הניסיון הראשון לסכל את מועמדותו, באמצעות אותה הדלפה של המסמך המזויף שנודע מאוחר יותר כמסמך הרפז לערוץ 2, לא צלח. אבל כחצי שנה מאוחר יותר צצה התפתחות חדשה בפרשה נושנה – הגילוי ברגע האחרון של תצהיר כוזב שהוגש לבית משפט בפרשת ביתו בעמיקם – והביאה לפסילת מועמדותו כשבוע לפני כניסתו לתפקיד בפברואר 2011. בני גנץ זכה אז מן ההפקר ומונה לרמטכ"ל.
[…]
בעדותו בפני משרד מבקר המדינה בפרשת הרפז אמר נתניהו כי הוא סבור שלראש הממשלה צריכה להיות בעתיד מעורבות רבה יותר במינוי רמטכ"ל (יעלון דווקא סבר כי יש להשאיר את הדברים בדיוק כפי שהיו). בחודשיים האחרונים, נתניהו עוסק בשאלה הזו ביתר שאת. לטענת אישים במערכת הפוליטית, הוא שוחח עם כמה אנשים על מועמדים אפשריים לרמטכ"לות בכמה הזדמנויות ואינו פוסל את האפשרות שגלנט יתמנה לרמטכ"ל הבא.
אחת הסיבות שעוררו את התעניינותו של ראש הממשלה בשיבוץ הרמטכ"ל קשורה במלחמה האחרונה ברצועת עזה. אף שפומבית מקפיד נתניהו לשבח את תפקוד המטה הכללי ואת צה"ל בלחימה, ספק אם הדברים משקפים את כל מחשבותיו בנושא.

חולקת על התיאור "ברגע האחרון", הכתבות על גלנט והבית שלו נכתבו שנים קודם, ולא אחזור על ההשתלשלות המפותלת. ברגע האחרון אכן ננעץ המסמר בזכות (או בגנות, תלוי באיזה צד אתם) התנועה הירוקה. פה סיכם קלמן ליבסקינד בקצרה את הסיפור הארוך.

גם יוסי יהושוע מדווח על אותו נושא בידיעות (ע' 10), עם ניסוח שונה לדברים של גלנט באולפן שישי "אם הממשלה תקרא לי לדגל – אתייצב" (הציטוט של הארץ, למעלה, הוא המדויק). יהושוע מבטיח שגם הקרב על הרמטכ"ל הבא יהיה מלוכלך. יש למה לחכות.

פוסט מורטם

עובר אורח הזכיר זאת בסו"ש, אז הנה הקישור ליומן המלחמה הבלתי הירואי בעליל (ישר"ה) של רס"ל אברהם נאומבורג, שריונר בן 29 שחזר מהלחימה בעזה ומספר איך מתנהל צה"ל מהצד של שגרת המלחמה, לא של המסתערים למנהרות. לא תוכלו לחשוד באיש בשמאלנות ממארת או שפירה אפילו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

במחשבה נוספת, ולאור כל מיני אמירות ברשת, בעיקר בפייסבוק, אני חושבת שכל התייחסות היסטרית לאמירות חריגות יותר או פחות משמאל או מימין, היא איבוד פרופורציות בלתי סביר שגם אני חטאתי בו.
השיחה בסלון הביתי, להלן פייסבוק, צוברת מטענים והדהודים מיותרים. זו לא המצאה שלי.
ד"ר ירדן לוינסקי כתב על כך ביולי האחרון (הבאתי קישור בזמן אמת): "כולנו אספסוף דיגיטלי" קוראים לפוסט המעולה, שאני לא יודעת למה לא זכה לתפוצה של עשרות אלפי קוראים ולייקים, כמו למשל פוסט ה"אני, עני", אבל כנראה שלא תמיד נוח כשמציבים לך מראה מול הפרצוף:

…תקשורת מתווכת מעודדת ביטוי בלתי אמצעי של רגשות, ומצד שני היא לא מאפשרת חיבור רגשי למי שמושפע מהדברים שלנו. מי שכותב את הדברים האלה לא מחובר רגשית לאימפקט של הדברים שלו ולא חש אחריות למה שהוא אומר. התופעה הזו מתרחשת בגלל שיש ניתוק בין סיבה לתוצאה: אנשים יושבים בבית, כותבים דברי רוע, קוראים לרצח, אונס או "סתם" משתתפים בלינץ' וירטואלי על מסעדה שמישהו טען שלא הכניסה נכה בכיסא גלגלים ולא מרגישים שמישהו יכול לחבר ביניהם למילים שלהם.
הסיבה השנייה היא שאנו פועלים בסביבות שבנויות כך שנרגיש שאנחנו בין "חברים", יש לנו חברים בפייסבוק שאנחנו מרגישים כלפיהם סוג של אינטימיות, יש לנו קבוצות חברים בוואטסאפ, עוקבים בטוייטר ובאינסטגרם או שותפים לסוד בסיקרט. אז בין חברים אפשר להתנהג ביתר חופשיות. לכתוב ללא מעצורים וגבולות. מצב זה גורם לאנשים להתבטא בצורה הרבה יותר קיצונית ממה שאי פעם היו מעזים בחיים האמיתיים. תשאלו את הבחורות שמתפשטות לכבוד חיילי צה"ל. המבנה של הסביבות הדיגיטליות יוצר Echo Chamber, שבו הדעות שאנו שומעים הומוגניות יותר ויותר, ומכיוון שכך אז העוצמה שבהן הן נשמעות הולכת ומתגברת עד שהיא מעלימה נוכחות של דעות אחרות. כך נוצר לחץ קבוצתי שבו מי שמעז לומר משהו אחר, מייד הופך להיות אויב האומה ואנו פוצחים בציד מכשפות של אנשים אחרים…

ואחרי כל זה, לוקח אראל סג"ל באתר מידה את הסטטוס של אלונה קמחי, שלא רציתי להתייחס אליו, ומנתח אותו על פני 985 מילים. התגובה שלה הלסטטוס שלה, שהיא כבר התנצלה עליה (תוס') והסירה אותה, עונה בדיוק לניתוח ולהסברים של לוינסקי.
הניתוח במידה חסר פרופורציות, פותח בבדיחה לא מצחיקה, וממשיך בעלבון אישי לעבודתה של קמחי:

ראשית דבר יש טעם לברך את קמחי שלפחות כתבה סוף סוף משהו ראוי להתייחסות.

למה? למה זה קשור, סג"ל מבקר ספרות? אם כך למה לא תכתוב ביקורת על הספרים של קמחי במקום להתייחס לסטטוס טיפשי (באמת טיפשי) שכתבה?
אחר כך אומר סג"ל שגם הוא התלבט אם להתייחס בכלל, והחליט שכן, בגלל שבמהלך המלחמה אכלו לימין את הראש בגלל התלהמותו. אז הנה מצא שלל: קמחי בשני משפטים הכי מיותרים שכתבה בחייה.
שורה תחתונה, חראם וחבל, סג"ל, על בזבוז הזמן והדהוד הזמזום המיותר.

מהסקריר שערכתי אתמול, כמה אנשים מבינים עכשיו את פרשת אשכנזי, אחרי שטחנתי עליה אלפי מילים בשבוע האחרון, והתקשורת עשרות אלפי מילים ועשרות דקות שידור, עולה ממדגם זעיר של המוולווטים (125 השיבו) והמסקררים, שרק 14% מבינים את הסיפור. כישלון מהדהד של התקשורת להנגשת הנושא ולעניין הציבורי בו. אני משוכנעת שאם ייערך סקר רחוב בנושא, או סקר טלפוני הולם עם מדגם מייצג, יתברר שאולי אחוז אחד מבין מה קורה, או אכפת לו.
אשר על כן, גם הידיעה של הארץ מהבוקר, על שהותרו לפרסום תמלילי שיחות מהפרשה, לא תזיז לאיש, כנראה.

משתכשכים בביצה

תוספת צחוקים, 15:22: ynet  עשה העתק-הדבק  לתמלולים שהעלה הארץ, לא נתן קרדיט, והשאיר את ההערות של עמוס הראל בסוגריים. אוי לבושה.
(תודה רבה ליוסי נקר)
עמוס1

הודעה לעיתונות: אביעד פוהורילס מצטרף ל-nrg. פוהורילס היה בעשר השנים האחרונות כתב ופרשן ספורט במעריב וקודם לכן כתב כ-15 שנה בידיעות. בנוסף הגיש את עושים ספורט בגל"צ ויצר שני סרטים דוקומנטריים: על אבי נימני ועל אריק זאבי. פוהורילס היה מקורבו של אריק איינשטיין ופרסם את הקלטות דבריו האחרונים.

לפני פיזור

אני חוזרת ומבקשת (זה טקסט שכתבתי כ-100 פעם בעשור האחרון): מי שסובל פה, מי שהסטנדרטים האתיים שלי לא נראים לו, מי שחש מצוקה גדולה, מי שמרגיש שהחומרים המצוינים שלו בתגובות לא זוכים לתגובה הראויה, לגמול, להדהוד, כל אלו מוזמנים לעשות מה שטוב להם, ובניגוד למורשת היהודית, לא לסבול יותר.
במהלך כמעט תשע שנים ברשת גיבשתי קודים של התנהגות, שלא חורגים מכללי הטעם הטוב ומהאתיקה העיתונאית שאני מכירה מעשרות שנות עבודה, ומאיזשהו קוד אתי אישי סביר למדי ברמת היושר האישי והציבורי. לא שאני מושלמת, אבל אני קרובה לזה, כן? מי שלא מוצא את דרכי הולמת לסטנדרטים הגבוהים שלו יודע מה לעשות. אני לא אשתנה לכבודו. כשצריך להתנצל אני מתנצלת. כשצריך לתת קרדיט אני נותנת. אני לא חשה שגרמתי עוול לאיש על פני הרצף. הקץ לסבל, הידד לחירות ושלום שלום.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

97 תגובות על ג'ק המרטש? משלנו

  1. משלנו הגיב:

    יהודית וחבר.

    אהבתי

  2. שובו של הצועד הגיב:

    לאלה שגנץ נראה להם עציצי מדי (בצדק)
    אבל מפחדים מהאישיות של גלנט (כנ"ל)
    מכון 'ברנרד שו' לשיבוט מודיע על פרויקט חדש: גלנץ.
    חנון במידה, מופרע במידה
    ללכת עם, להרגיש בלי.
    המכון מבטיח להשתדל שהמוצר יהיה מוכן עד ינואר 2015.

    אהבתי

  3. אסור להפסיד הגיב:

    אהבתי

  4. עקיבא הגיב:

    בעקבות כל הדברים הללו, מעניין אותי למה כלי תקשורת רבים אירחו את בניהו כפרשן.
    למשל: למה לילה כלכלי בערוץ 10 בחרו דווקא בבניהו כפרשן קבוע. הוא הרי לא מומחה כלכלי.

    אהבתי

  5. הדס הגיב:

    אלכס פישמן הגיש תצהיר לבית המשפט מטעם חברת הפרסום מקאן-אריקסון, שנתבעה על-ידי בניהו בעקבות פרסום מודעת ״הפוטש״.
    בתצהיר פישמן הבהיר את חטאם של כל הכתבים והפרשנים הצבאיים (כולל ע״ה), שיכלו לעצור את הסחף ולמנוע את הדרדרות היחסים בין ברק לאשכנזי אילו טרחו לפרסם את דברי בניהו או אילו פנו אל שר הביטחון/הרמטכ״ל/ראש הממשלה/היועץ המשפטי לממשלה/יו״ר ועדת חוץ וביטחון על מנת להתריע בפניהם על התנהלותו של בניהו.
    פישמן טען בתצהיר:
    "כפרשן צבאי וכאזרח סברתי כי עימות בין דרג צבאי לדרג מדיני אינו מתקבל על הדעת במדינת חוק דמוקרטית, בה הצבא כפוף באופן מוחלט לדרג המדיני. התנהלות לשכת הרמטכ"ל ודובר צה"ל במסגרת העימות מול השר ברק היתה חתרנית ובלתי ראויה. במדינה דמוקרטית אין לקבל התבטאויות ותדריכים של קצין במדים נגד שר ביטחון – התבטאויות ותדריכים שאני שמעתי רבות באותה עת – ואין לקבל מצב בו קצין במדים עוסק בעניינים זרים ופועל על מנת להכשיל ולפגוע במעמדו ותדמיתו של שר הביטחון. בהקשר זה אבהיר כי לא מדובר במי שמעד בלשונו באופן חד-פעמי, אלא בהתנהלות שהיתה שכיחה אצל בניהו ונועדה להכשיל ולהשמיץ את שר הביטחון. אני וכתבים צבאיים נוספים שמענו עשרות התבטאויות כאלה, ואין לי ספק שאם היה מדובר בקצין אחר – ולא דובר צה"ל שהכתבים הצבאיים ניזונו מפיו – היה הדבר זוכה לתהודה בתקשורת ונתפס בחומרה רבה.״
    אף אחד מהכתבים והפרשנים הצבאיים לא יוצא נקי מהסיפור הזה (כולל ע״ה).

    אהבתי

    • קיבלת אדום על מהירות- זה לא סיפור של כתבים ופרשנים.

      אשכנזי ובטח בניהו אינם מסוגלים להרים קנוניה בהיקף כזה ואת זה חשוב לזכור.

      לאורך הדרך התגלו תמרורים שמצביעים על כך שמקור היוזמה במשהו בקנה מידה שונה מהש"ג כולל בלוריתו האימתנית. וברצינות כי זה יהיה מצחיק ועוד שניה קיציס ידגים ושליין יסלסל בקולו. ספרית חביבה סיפרה ל.י' מלשכת היונה שהשמש גורמת לשיער הראש של הישראלים לנשור והזיעה מעודדת צמיחה בגוף. עם תער בידה וסיגריה בזווית הפה הדגימה המדענית מחבר העמים כיצד עצם קוסמי משפיע על מליוני אנשים וראשים מתחת, בארץ הקודש. לא יודע מי שמש העמים התורן אבל מכיר את כוכבי המחנה ולשם אני מביט כדי להבין מה לעזאזל קרה כאן.

      אהבתי

  6. JewBoy הגיב:

    זה לא שתשפוכת המלל בנושא: מסמך אשכנזי / גלנט / הקלטות שנמחקו אצל ברק / איך פרס בחש בקדירה / אינטרסים תואמים בתקשורת וכו' וכו' , לא נתנה תמונה מסוימת על מי נגד מי בענין.
    אלא שכל זמן שלא תושלם התמונה ביחס למה שהתקשורת / מדליפים מחדרי חקירות ושות', דאגו להעלים מעיני הציבור, ברור לי שמערפלים בכוונה את התמונה. ומה שאני חושב שהבנתי, זו תמונה חסרה ושיקרית.
    אז לא.
    לא הבנתי.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הסיפור הזה הנו מקרה לדוגמה של חוסר
      ניסון מצטבר. מישהו כאן עובד בשיטה
      הישנה של לבלבל את האויב בשפע אין סופי
      של מידע סותר. אבל השחקנים מתאימים.
      הנה גלנט שפולט מול כל עם ישראל את
      נכונותו להקרא לדגל. זו אינה בדיוק, איך
      אומרים, ההצהרה הכי מתוחכמת בעולם,
      תתאפק קצת.

      אהבתי

  7. בלוג תקשורת הגיב:

    http://www.themarker.com/advertising/1.2427425

    טוב, לא חשוב כמו ג'ק המנטש…..

    אהבתי

  8. הומר סימפסון הגיב:

    ע"ע שמעון בטאט ושמעון פרס

    אהבתי

  9. ערפילים כבדים. העורכים בהארץ יכולים להביא את כל הדברים שברשותם או קרעי עובדות שרק יטשטשו את התמונה. הרי שיערתי שיספקו לציבור ש.ג ונראה שלשם העורכים צועדים. יש מדורה וקורבן בואו נעשה שמח. התמקדות בזוטר תעמעם את חלקם של המעורבים המשמעותיים יותר בקנוניה.

    המסמך או עבירות לכאורה על החוק והנהלים אינם הכשל המהותי בפרשה- בטח שלא מבחינה פוליטית וציבורית. אנשי התקשורת צריכים לשלם אבל בתרבות שבה אחריות אישית היא מילה גסה אין מי יעמיד אותם לדין. הרי המחנה כבש את התקשורת ובתי המשפט. זאת לא עובדה זה מה שהימין חש. הרוב זוכר את הקמפיין של כספית נגד ברק ואת שלל הקמפיינים נגד ביבי והוא חש (שוב, לא עובדה) שהתקשורת מסבנת אותו.

    ערך הנפחנים שלתפיסתם תפקידם בתהליך הדמוקרטי הוא להמליך במקום לדווח ירד בהתאמה והשפעתם בקלפי הפכה לזניחה. מצב נואש קורה להתנהגות נואשת ולכן כשהטמבלים שוב לא השתכנעו להצביע נכון מישהו בחר להמליך אותו על אפם וחמתם של המצביעים. בניגוד לכללים, בלי שקיפות בלי בג"ץ ובלי בצל"ם. מסורת קומוניסטית, נו.

    אם המטרה היתה להריץ את אשכנזי לראשות ממשלה מטעם השמאל כדי "לקדם את המתן ומתן" ובמילים אחרות, לזרז את מסירת השטחים מדובר ביום הדין של המחנה. להערכתי זה הסיפור ולכן יעורפל. אשכנזי ובטח בניהו אינם מסוגלים להרים קנוניה בהיקף כזה ואת זה חשוב לזכור. תראו את הטיפוסים ותבינו לבד. גם עיתונאים לא יכולים ליזום מהלך כזה ובטח לא בנות זוג. מה התקווה בשובך? שנשאר מישהו בתקשורת שירוויח מלספר לציבור את האמת ואני לא בטוח, בכלל.

    אהבתי

  10. דניאלי הגיב:

    לא טרי טרי אבל תמיד קריא.

    אהבתי

  11. מיכה הגיב:

    אהבתי את הדרך של ידיעות אחרונות לטפל בגלנט: "יעלון וצמרת המטכ"ל בעד אייזנקוט, אבל גם גלנט רואה עצמו מועמד".

    קלמן ליבסקינד יכול להיות רגוע. בלי קשר למה שיקרה לעתון שהוא כותב בו כרגע, אם וכאשר יהיה לו חומר לתחקיר המשך, יש עתון שיראה עצמו מועמד לפרסם אותו בהרחבה.

    אהבתי

  12. מעלי הגיב:

    ” נעלמות מבין הררי הכותרות "?
    מהבוקר טוחנים את זה בגל"צ מכל הכיוונים,אתה קורא אלונה קמחי(ברוסית?) בזמן הזה?

    אהבתי

    • Enter your name... הגיב:

      ynet? הארץ?
      אפילו V לא התייחסה ל"אופק החדש " שהפציע היום!

      אהבתי

      • כנראה שמדובר ברמז העבה שהביבי מסר פעמיים בתקופת המבצע:

        גם ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרטי ההצעה, אך לא הציגה בפני חברי הקבינט המדיני-ביטחוני.

        הפלסטינים מעולם לא רצו שטח או לנהל מדינה ולכן העורכים החליטו שלא מדובר בחדשות. סתם סתם, הפלסטינים רוצים להשאר במולדתם כי רק שם הם מרגישים בבית. די נשבע, נסיון אחרון. הרי בוואדי ערה סירבו הפלסטינים הישראלים להסתפח לממלכה הפלסטינית מבלי לעזוב את הבית אז אולי ISIS והפלסטינים חולקים את נקודת המוצא הדתית שליהודים אסור לשלוט על שטחי וואקף? זה מסביר מדוע הביבי המתיק איתנו את הסוד.

        אהבתי

  13. Mosh הגיב:

    אחת הידיעות החשובות בנוגע ל"סכסוך" נעלמות מבין הררי הכותרות הסתמיות
    1600 קמ"ר של אדמה מיד ראשונה במיידי הוצעה לאבו מאזן ו…יונת השלום סירבה !!

    עוד טיעון מנצח לימין …תורת השלבים מסירה את מסיכת ה"דו קיום"

    אהבתי

  14. רשת ב? או גן שלנו? הגיב:

    היום במקרה יצא לי לשמוע ב5 בבוקר את רשת ב' וה"קריינית מגישה": עופרה נחמד.
    בתור מאזין רדיו מתמיד,אני לא סובל את בית הזקנים הזה שנקרא רשת ב'.
    היום כבר הגיעו מיים עד נפש!
    יושבת הקשישה,עם עיתוני בוקר,שמרשרשים בשידור כל הזמן, בזמן שהגננת מקריאה בקצב של גן חובה.
    כל רבע שעה מילה,כנראה שהקשישה לא התעוררה? אז לא, יש לה עוד תכניות ברשת, גם שם זה דומה.
    הבוקר זה כבר עבר את כל גבולות ההפקרות שאפשר לעשות ברדיו כלשהו.
    כנראה שהנהלת הרדיו לא קמים בשעות האלה,ואז ההפקרות הזאת חוגגת? או שגם ככה אי אפשר להעיף את אוסף הקשישים שם בגלל הסכמי עבודה?
    עכשיו יאשימו אותי ב"הדרת זקנים" או כל ביטוי של "אירגוני צער על משהו".
    אז לא, בגל"צ רוב המגישים העיקריים הם מעל 60(ברקאי,יעל דן, ליפקין,צרור….)
    בגל"צ הזקנים מוקפים בצעירים,וזה גורם להם להגיש בקצב אחר,דינמיות שונה….לא שאני אוהב מישהו מהםן.
    למשל ליפקין שאלוהים יודע למה היא מגישה 3 תכניות, ועורכת 2?
    למה תחנת השמול הקיצוני ,לא יכולה למצוא בכל תלביב עוד שמולניות קיצוניות אחרות?
    אה, לזכותה אפשר לציין שהיא היחידה שמברכת בעברית: שלום! שלום לך היה שלום.. להבדיל מהבלונדינית מדן: היי, היייי.. ברקאי מאונו: אהלן…

    אהבתי

  15. עומר מן הגיב:

    עמותת חדו"ש:
    המספרים שהפיצו אתמול אנשי "יש עתיד", לפיה חל גידול דרמטי במספר המתגייסים החרדים – "נכונים כמו הודעת החמאס על ניצחון מוחץ בעזה".

    סמנכ"ל חדו"ש למחקר והסברה, שחר אילן, מפרט כמה נתונים שהשר פרי לא שיתף את הציבור: בחצי הראשון של שנת הגיוס 2013-2014 (יולי עד דצמבר 2013), לפני שהתפתח המאבק על חוק הגיוס, התגייסו 1235 חרדים. בחצי השני (ינואר עד יוני 2014) כלומר בימי המאבק על החוק ואחריו חלה ירידה דרמטית של 50% ל-623 מתגייסים.

    "כלומר ההודעה חיברה נתונים מלפני התגברות המאבק על החוק ואחריו. הנתונים של חצי השנה האחרונה מעידים על כישלון חרוץ", מסביר אילן. "הכישלון ניכר היטב גם כשבודקים את הנתונים לעומת התקופות המקבילות אשתקד".

    עוד שערוריה שתעבור מתחת לראדאר

    אהבתי

  16. avi הגיב:

    איזה כיף לאלונה שאנשים כאלו אינטליגנטים מתנדבים או מנודבים להסביר אותה.

    הרי מה בסך הכל היא רצתה, "לשתף רגשות" , מזה לעשות סיפור, מזה, כולה רגשות ? תשאלו את המסכנות שמתפשטות שנפלו מבלי דעת לפח הECHO CHAMBER שניטמן להן, הם יגידו לכם… ואתם לא רציתם אף פעם לשתף רגשות?

    רק אראל סגל הרדוד, שהוא לא דוקטור לאספסוף דיגיטלי, איש אטום ונטול רגשות כנראה לא מבין את העומק הרגשי של אלונה ומתעקש להעליב.

    איך זה שאותן קריאות מקצה אחד של המפה נחשבות לפשיזים ומקצה אחר נחשב לשיתוף רגשות? איך דווקא המבקר של אותה נבערת מדעת הפך לחסר פרופורציות, אספסוף דיגיטלי שכמוני לא יבין לעולם.

    מי שמכיר את ההיסטוריה של ההתבטאויות של קמחי לא יתפלא. זו דעתה וככה היא מרגישה. היא כנראה לא תלך בעצמה לבצע את מה שהייתה חולמת עליו אבל בהחלט הבהירה את עמדתה לו הדברים היו אכן קורים, שלא לדבר על הגזענות שהיא עצמה חוטאת בה כלפי חבריה.

    טוב שסגל כתב את המאמר. תרבות השקר הצבועה שיוצרים כאן חלקים נרחבים בשמאל שאלונה קמחי היא עוד מקרה מייצג שלה מיני רבים, היא עניין למחקר בפני עצמו. לך תאמין, אנשים כאלו אינטליגנטים כמו אלונה קמחי פתאום נכנעים לרגשות, כך סתם. איך יכול להיות, הרי הפרופסורים חתני פרס ישראל, מלמדים אותנו באוניברסיטאות שדווקא הימין הלא רציונלי על סיסמאותיו ודרכי הגיוס הנלוזות שלו הוא זה שנכנע לרגשות, למי נאמין עכשיו?

    אהבתי

    • עומר מן הגיב:

      היא כנראה לא תלך בעצמה לבצע את מה שהייתה חולמת עליו אבל בהחלט הבהירה את עמדתה לו הדברים היו אכן קורים, שלא לדבר על הגזענות שהיא עצמה חוטאת בה כלפי חבריה.

      למה "כנראה"?
      היא כתבה בצורה ברורה שיש לה חברים ערבים רוצחים בלוד שיעשו את העבודה בשבילה, כולל קבורה בחולות ראשון.

      זה לא "הלוואי שימות" ילדותי עצבני. זה "הוא חייב למות ואני גם יודעת למי לטלפן כדי לבצע את הרצח הזה".

      הודעה כל כך בהירה שמכילה גם עדות על אופי חבריה של הסופרת המהוללת, שמתקבלת בכפפות של משי וצקצוקים חבריים גם ע"י בעלת הבלוג כאן, מציבה סטנדרטים חדשים של צביעות.

      אהבתי

      • שובו של הצועד הגיב:

        וואו. אני במקומו לא יוצא מהבית מחר בלי מאבטח.
        או לפחות מלווה שמאלני, שהתנסה בקיץ האחרון בבריחות מכנופיות הצל, ויודע איפה בטוח להתחבא.

        אהבתי

    • מעלי הגיב:

      אבל תסבירו לי, איך לא מעמידים לדין את ***הזאת? הרי אם היא הייתה מאיזה התיישבות ביהודה למשל, היא כבר מזמן הייתה מריחה ליזול באיזה יאח"ה….
      אה, אנטי ציונים-שמולנים, עוד עלולים לאיים שהם יעזבו אותנו?

      אהבתי

    • ד״ש הגיב:

      איך זה שאותן קריאות מקצה אחד של המפה נחשבות לפשיזים ומקצה אחר נחשב לשיתוף רגשות? איך דווקא המבקר של אותה נבערת מדעת הפך לחסר פרופורציות, אספסוף דיגיטלי שכמוני לא יבין לעולם

      אתמול היה פה דיון רגשני על החומרה בלהשוואת את השמאל ליודנראט. למה לשמאל מותר להשוות תופעות בימין לפאשיזם? מה ההבדל? זה לא אותה תקופה?

      אהבתי

      • עקיבא הגיב:

        אסביר לך את ההבדל.
        פאשיזם זה אידיאולוגיה או אולי צורת שלטון. לעומת זאת יודנראט וקאפו בהקשר זה, פירושם "בוגד".
        לכן, אם מישהו תומך בשיטת ממשל שמזכירה לי פאשיזם, אכנה אותו פאשיסט. הוא מוזמן לתבוע אותי לדין, אני אטען אמת דיברתי ובית המשפט יכריע (ראה פרשת אם תרצו תנועה פשיסטית)
        לעומת זאת להגדיר מישהו כבוגד זה על סף הסתה לאלימות ועבירה פלילית.
        (אבל אתה מוזמן לכנות "בוגדים" שורה של שרי ביטחון, רמטכלים, ראשי שבכ וראשי מוסד שמאלנים – ולנסות להוכיח אמת דיברתי)

        אהבתי

        • מגניב שימושי!
          כשהמחנה מניף ססמאות המשוות בין חיילי צה"ל לנאצים לא מדובר בבגידה ולא בהסתה לאלימות. מסיבה זו בית הדין בהאג ומוסלו-נאצים באירופה חושבים אחרת לגמרי מפרחי המעופפים של המחנה ולראיה הססמאות השונות שבהם הם משתמשים והתגברות מקרי האלימות נגד היהודים (רק הימנים כמובן) בכל רחבי אירופה.


          במקרה זה פחות חשוב דבר החוק או מה השפוט יכריז אלא כיצד העם תופס את משמעות המעשים. והמעשים לתפיסת רבים הם בגידה. בגידה בשכר, בגידה מטמטמת, בגידה כצורך זהותי, בגידה פתולוגית בגידה שיש לה אח ורע ואמא אחת, רוסיה.

          אהבתי

          • עקיבא הגיב:

            אני מסכים איתך, מה אתה רוצה מחיי?
            לקרוא לחייל נאצי זה נורא. חרדים עושים את זה, מתנחלים עושים את זה, שמאלנים עושים את זה – ובכל המקרים זה נורא.

            בקשר למה ש"העם תופס": העם חושב שאם תשתטח על הקבר הנכון תמצא זיווג. אז מה?

            אהבתי

        • נו נו הגיב:

          מה זה ״בהקשר הזה בוגד״? כאשר אומרים ליהודי שיש לו זהות לאומית ״פאשיסט״, אומרים בהקשר הזה שהוא לא שונה מהתליינים של משפחתו. במה זה טוב יותר?

          זהירות, ספאם

          https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10152732407139697&id=652084696&set=a.10150302116114697.355024.652084696

          אהבתי

          • עקיבא הגיב:

            תשאל את בית המשפט המחוזי
            http://www.haaretz.co.il/news/law/1.2114427

            אהבתי

            • נו נו הגיב:

              אתה לא הגיוני. ונגיד שבית המשפט שהמילייה שלו ידוע ומוכר קבע את זה. למה אי אפשר לדבר על הבוגדנות של המחנה שלך?

              אהבתי

              • עקיבא הגיב:

                דבר על הבוגדנות שלי, בבקשה.
                אבל כשאומרים משהו גורף, כמו השמאלנים בוגדים, אז מכניסים לקהל הבוגדים גם חיילים שנלחמו בעזה לפני חודש, חיילים שנהרגו ונפצעו בעזה וזה, לדוגמא, בלתי נסבל בעיני.

                אני למשל חושב שההתנחלויות יביאו לקץ הציונות והמדינה היהודית (אולי אני טועה, אולי אני אידיוט, אבל כך אני מאמין). אבל למרות זאת לא אכנה אף מתנחל "בוגד".

                אהבתי

                • נו נו הגיב:

                  אחרי שקראתי על מעללי ״שוברים שתיקה״ שמומנת על ידי האיחוד האירופי, אני לא עומד דום מול כל אחד ששירת.

                  אהבתי

                • פספסת פיל. כל הבוגדים מגיעים מהמחנה.
                  עזוב חרדים כמו נטורי חרטא, הם לא שייכים ולא משתתפים איתנו בכלום.
                  הקריאה להחזרת שטחים היא הבעת דיעה לגיטימית ואף אדם מהיישוב או כמוני ממשפחה קומוניסטית נורמטיבית לא האשים בגינה בבגידה.

                  -אבל בצלם? בוגדים בני בוגדים וכמוהם ראשי עשרות עמותות וארגונים שמקבלים שכר מחו"ל כדי להשחיר את פני המדינה ווהאשים את הגזע היהודי. נכון, לא כל באי המחנה בוגדים- אבל רק ממנו משתפים פעולה עם ארגוני טרור ואויבים. כשתביא תמונה ובה ליכודניקים שצועדים בהפגנות תמיכה לצד תומכי חמאס נקבור את ההכללה כמנהג הדתיים.

                  אהבתי

                  • עקיבא הגיב:

                    מה אם אביא תמונה של מתנחלים מחבלים בציוד לחימה של צה"ל?
                    ומה אם אביא תמונה של ראש הליכוד, שממומן על ידי מיליארדרים מחו"ל, פועל בקונגרס האמריקאי כדי להכשיל את מדיניות ממשלת ישראל?

                    אהבתי

                    • נו נו הגיב:

                      אתה באמת מאמין במה שאתה כותב? איך חוסר המשמעת והאדנות השחצנית של המתנחלים משתווה עם אלה שמנשקים את השוט? אם אלה שמבקשים סליחה מהשוט? האם גרשום שוקן שלא סלח לגרמניה על ההשפלה והרדיפה היה מדמיין לעצמו שבנו יקיים את הירושה על חשבון כסף של משפחה נאצית שקיבלה עיטור מגבלס? מה האינטרס של המשפחה הזאת לממן את הארץ? בראיון עם האיש הוא אומר שהיה עדיף שמדינת ישראל לא הייתה. לקחת כסף מאנשים כאלה זה בגידה והשפלה.

                      אהבתי

                    • עקיבא הגיב:

                      טוב, שוכנעתי.
                      אני בוגד.

                      כשמאלני אני מקבל כסף מיורשיו של אייכמן, אני מפגין יחד עם אנשי חמאס, ואני מנסה לקדם את האג'נדה של האירופים האנטישמיים.
                      למעשה עליתי לארץ, שירתתי בצבא ואני מגדל כאן את ילדיי (רק בנות, תודה לאל) כדי להחריב את המדינה.

                      לצערי לא אוכל להמשיך להגיב כי אני בדרך להסגיר את עצמי למשטרה.

                      אהבתי

                    • אתה מגניב כי אינך מסוגל להתבונן מלמעלה. היהודים רוצים אדמה משלהם, הערבים מתנגדים. חלק מהיהודים עוזר לערבים. עכשיו עזוב את החבל אם תעיז.

                      אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          חשוב לזכור ולהזכיר. בתחילת דרכה
          של המפלגה הפשיסטית האיטלקית היו
          בה יהודים לא מעטים. היה מי שאמר
          שחלקם במפלגה זו עלה על חלקם באוכלוסיה.
          רק בשלב מאוחר יותר אימצה המפלגה
          את הדרת היהודים כעיקרון. גם בתנועה
          הציונית היו כמה, מיעוט אמנם, שעד שאיטליה
          לא חברה לגרמניה ראו בחיוב את הפשיזם
          האיטלקי.

          אהבתי

          • אף אחד כאן לא טען שהיהודים קדושים. מצד שני, יש יותר ממיליארד משוכנעים שאנחנו אשמים בזוועות נוראיות. מתוך היהודים בישראל יש בערך 30546 שעוזרים למיליארד להוכיח את טיעוניהם. חלק בוגדים ביודעין והרוב אידיוטים שימושיים ברמות נזק ומודעות שונות. יש כאן זרם יהודי ציוני מול זרם ערבי מוסלמי ששואפים לעתיד שונה. עולם חדש מול ישן. צורך מול גאוותנות. אהבת החיים מול שנאת האחר. אין בערך באמצע כזה ואחרי הנסיגה מלבנון סיני ועזה גם אין צורך בהסברים.

            אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    כישלון מהדהד של התקשורת להנגשת הנושא ולעניין הציבורי בו

    כישלון? הצלחה גדולה. על פי התמלילים (החלקיים מאד) כמעט כל העיתונאים/פרשנים הביטחוניים משכשכים באותה ביצה. כחברים מלאים בפורום מטכ"ל אין פלא שאינם טורחים לשתף את הקוראים במה שמתרחש שם.

    אהבתי

  18. ף הגיב:

    מדהים לראות איך תמיד לקראת החגים כמות החדשות עולה, והעיתונים מתנפחים כמו המסובין אחרי סעודת החג.

    אהבתי

  19. אריאל הגיב:

    אלונה קימחי היא לא האישיו. בזכותה, הדיון שהיא ניסתה לחנוק על השמאל הישראלי נמצא שוב על הפרק. על מה היא התנצלה? על ההתלהמות, לא על הדרך של אותו שמאל.

    לפי הספר האסור, 60% מהקולנוע הישראלי ממומן על ידי קרנות אירופאיות. הקרנות האלה ממננות רק סרטים פוליטיים מהשמאל ובכך הם משפיעים על הדרך שהישראלים חושבים. הספר עוקב על אחד מהם, הסרט על יונתן שפירא. יואב שמיר הבמאי מודה שבלי המסר האנטי ציוני הוא כנראה לא היה מקבל מימון זר.

    כל סרט כזה צריך להתקבל בחשדנות ולא כפי שהיה עד עכשיו בתשואות על ״הפריחה הקולנועית״.

    אהבתי

    • עטרה הגיב:

      עד כמה שראיתי, קמחי אפילו לא פרסמה סטטוס. מה שכתבה היה בסה"כ קומנט לסטטוס של אחד מחבריה. מה שעוד יותר מתאים לתיאוריה של ד"ר לוינסקי.

      אהבתי

  20. אוראל הגיב:

    מי באמת קונה את הספין של יואב גלנט? האלוף (במיל') סיים את שירותו הצבאי לפני 4 וחצי שנים ומאז לא היה מעורב בנעשה בצה"ל ובמערכת הביטחון,לכאורה. מה הוא קופץ פתאום? מתלהב מזה ששיחק אותה מבין כשדיבר בתקשורת במהלך "צוק איתן"? זה ספין יותר שקוף ממסמך גלנט-הרפז. שיחזור לחפש גז ונפט עם בני שטיינמץ או ישתלט על שטחים נוספים במושב עמיקם.

    אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    תמלילי השיחות של אשכנזי הם התחקיר הכי חשוב שפורסם אי פעם על צה"ל ועל דברים כאלה קבעו רבותינו הקדושים את הלכת "מסיח לפי תומו". הלוז של התמלילים, המתמצת באופן מבריק את ההוויה של הקצונה הבכירה בצה"ל, הוא משפט שאמר בניהו לאביב כוכבי ובו הוא מפרש לו את המשפט הבן גוריוני "תדע כל אם עבריה…":

    מה אתה ילד? מה אתה רשג"ד בצופים? אתה תא"ל, אתה עוד מעט בן חמישים. אתה מבין?

    אהבתי

  22. דניאלי הגיב:

    הידד לחירות ושלום שלום.

    שלום שלום ואין שלום.

    אהבתי

  23. עוד.ד הגיב:

    לא שאני מושלמת, אבל אני קרובה לזה, כן?

    כן.

    אהבתי

כתיבת תגובה