אצבעוני המפקד

haaretz9.9.14yediot9.9.14

isra9.9.14maariv9.9.14
hamvaser9.9.14

פסקול קריאה This is the place | Red Hot Chili Peppers


הסיבה שהתאהבתי בשיר בשעתו היא השורה Can I kiss your dopamine.
[תפקוד הדופמין: חלק מפרס נובל ברפואה לשנת 2000].

הכותרות

הכותרות של היום הן חדשות של אתמול. נו, גם זו כותרת של אתמול, אבל היום זה בולט במיוחד. רק מי שלא צפו אמש בחדשות בטלוויזיה ואו לא חשופים לאינטרנט, ימצאו עניין בכתוב היום בעיתוני הדפוס.
תמלילי השיחות מלשכת אשכנזי וסביבתה, שנחשפו בזכות בקשת הארץ (והבוקר שלושת העמודים הראשונים עוסקים בכך, כולל כותרת מפי היועמ"ש: "אשכנזי הסתיר את התמונה המלאה", הכותרת הכי שיפוטית בעיתוני הבוקר, אוקיי, יחד עם מרגלית בישר"ה), הופצו כבר אתמול בכל אמצעי התקשורת. מדובר באותם תמלילים. זה לא שלאיקס יש תמליל אחד, ולזד תמליל שני.
האנקדוטה המשעשעת בעניין הייתה כשב-ynet עשו העתק-הדבק לטקסט של הארץ ושכחו להסיר את הערות הכתב עמוס הראל בסוגריים, כפי שכבר הראיתי אתמול.
עמוס1

זו הכותרת הראשית בהארץ (שביקש את החשיפה), וכותרות בתחתית השער בשלושת העיתונים הנוספים.
ידיעות וישר"ה מביאים את הסיפור בעמודיהם הראשונים, כולל דן מרגלית השושבין. שניהם נותנים קרדיט להארץ. תודה. במעריב שכחו. הידיעה מובלעת בע' 8-9 (להבדיל מהנראות בעיתונים האחרים), ובן כספית לא מפרשן.
שימו לב לתצוגה של אשכנזי פה:
אשכנזי9.9.14

אלון בן דוד בטור במעריב, על כך שגדי אייזנקוט הוא המועמד של בוגי יעלון לרמטכ"לות, ושיעלון מן הסתם נוטר ליואב גלנט על שהיה חבר בפורום החווה, שגזל ממנו את שנת הרמטכ"לות הרביעית לפני ההתנתקות.
הידיעה מופיעה בראש עמוד הבית של מעריב, אלא שלמרבה הצער פרטים אלו התפרסמו אתמול בידיעות ועל העדפת יעלון נכתב גם בהארץ.

18 דקות מפחידות של צבי יחזקאלי על "תיירות הג'יהאד", מאירופה הקלאסית לסוריה.

תנועת שמאל ציוני חדשה נולדה, שמאלה. הכיוון: הפריפריה.
מייסדים: ערן חרמוני, לין דרור.
סטיקר סטיקר תנועת שמאלה תנועת שמאל חדשה-480

208 בתי ספר זכו לתואר הערכיים במדינה. חצי מתוכם ישיבות ואולפנות (או יותר מ-שליש, ע"פ הארץ).
והרשימה המלאה. המורים בערכיים יקבלו מענקים של אלפי שקלים.
בקוראי את הקריטריונים לפיהם נבחנו בתי הספר התעכבתי על "טוהר הבחינות". מה, יש לכך מדדים חיצוניים? כלומר, האם כל בי"ס בו אירעו מקרים אלו ואחרים מדווח עליהם למשרד החינוך?
לפי ידיעות, המטפח את משרד החינוך, "גורם במשרד החינוך" הביע חשש שזו השנה האחרונה בה יקבלו המורים מענקים, בגלל קיצוץ של חצי מיליארד ש' למשרד החינוך בגלל צוק איתן. אממ, ספין?
ערכים זה עניין יחסי, ותלוי בהרבה גורמים. אז אם אחד הערכים שהובאו בחשבון בשקלול הוא שיעור הגיוס לצה"ל ושירות לאומי, מה זה אומר על בתי הספר הערביים המככבים ברשימה? שהקריטריון הזה הוסר מהם והם קיבלו קריטריון חלופי?
למה מפרסמי הרשימה לא שאלו שאלה זו, או אחרות?
בישר"ה התפרסמה הידיעה בקטנטנה.

מתקלקלים

שטראוס תפצה את כרמית ב-9 מיליון שקל ותרכוש ממנה בנוסף מוצרים ב-50 מיליון שקל במשך ארבע השנים הקרובות. כך נקבע בהסכם גישור בין הצדדים, בעקבות תביעה כספית בגובה 36 מיליון שקל שהגישה כרמית נגד שטראוס. זאת בגין מהלכים לכאורה לחסימת כניסת מותג השוקולד קדבורי לישראל בשנת 2003 שנעשו על ידי עלית, שהתמזגה עם שטראוס. פרשה זו נחקרה בעבר על ידי רשות ההגבלים העסקיים. התיק הפלילי נסגר בעקבות קנס של 5 מיליון שקל ששילמה עלית.

זה סיפור מרתק, בן עשור, שכעת, משהגיע לכדי סיום בפשרה לא מעניין איש כמעט, וזוכה לכמה שורות. מה ההבדל בין ההתנהלות של שטראוס להתנהלות מאפיונרית? איפה עובר הגבול בין תחרות עסקית לבין מה שעשתה שטראוס?
אולי העיתונים מדווחים על כך במינוריות כי גם הם נוקטים באמצעים מלוכלכים מול המתחרים שלהם?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

שוקי גלילי, ידידנו החומוסאי (חומוס להמונים), מוולווט את ידיעת החומוס ומישל אובמה בישר"ה, ומוכיח שישר"ה חרטט. כמו שאמרתי בלי לתחקר: הכל כדי להשמיץ את אובמה וסביבתו ולחרחר ריב.

מה זה גיימרגייט?
פרשה הכוללת האשמות על ניצול אמצעי התקשורת על ידי עיתונאים למטרת קידום מטרות שהם תומכים בהן, התקפות על נשים בתעשייה ובכלל.
(תודה לבזינגה)

annakarenina
לוגוגל שקופיות מקסים לרגל היומולדת של לב טולסטוי. חבל שאי אפשר להטמיע.

פרויקט הגיוס לוחמים לשלום גייס את מלוא הסכום שרצה, 50,000$, והוארך בעוד חודש בגלל התלהבות אינדיגוגו.

צרות בכותרות

בפרס הכותרת הגרועה של הבוקר זוכה ידיעות עם הפניית השער הזו:
בחילות
בפרס הכותרת הפיוטית זוכה הבוקר מעריב עם המבזק הזה (נוותר על טעות ההגהה):
ים

ישר"ה מדווח על קשישה שנעלמה בראשל"צ. גילה (70) לא כתוב.

משתכשכים בביצה

כמה ממגיבי הבלוג היו מאוד מוטרדים באשר לכהונתה של מבקרת הטלוויזיה החדשה של הארץ, נועה (נעה) אפשטיין. רק אלוהים יודע למה הם לא מוטרדים מהשכלתו של כתב התקשורת או של הפרשן הצבאי.
הבוקר אני רואה שניב הדס כתב. ייתכן שהתפקיד יתחלק בין כמה אנשים כעת. נראה.

לפני פיזור

– מסר לישראלים בהודו: תתפזרו, תתפזרו. יש מקום לכולם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

48 תגובות על אצבעוני המפקד

  1. חייל זקן הגיב:

    זה הצבא (ושוב הוא מדיר את אלה שלא, יהודים כאחרים)

    האפרטהייד מתחיל בבקו"ם שם אוגדה של שוטרים צבאיים הודפים את נחשולי הערבים והחרדים שנלחמים על כל מקום פנוי בגבעתי.

    אהבתי

  2. פה אה הגיב:

    מהפך אמיתי!
    יאיר שרקי? שהיה הכתב המקסים לעיניני דוסיות בגל"צ, החל לעבוד בער 2',
    אז מה?
    אה, זה הכתב הראשון לדעתי, בער2 אי פעם עם פאות!
    מ ק ס י ם!

    אהבתי

  3. שובו של הצועד הגיב:

    "שמאל ציוני זה הכי אחי/אחותי".
    כששוב, הנכס היחיד של קמפיין 'השמאל הציוני' זה הצבא (ושוב הוא מדיר את אלה שלא, יהודים כאחרים), אפשר לחשב מראש ולאחור את המרחק שאליו הטיל החדש יגיע, על פי מיקומם בסמוך של הנפלים שקדמו לו.

    אהבתי

  4. פזורה הגיב:

    "מסר לישראלים בהודו: תתפזרו, תתפזרו."
    עוד יותר ממה שהם כבר "מפוזרים" ?…..

    אהבתי

  5. Vלווט הגיב:

    "שב-ynet עשו העתק-הדבק לטקסט של הארץ ושכחו להסיר את הערות הכתב עמוס הראל בסוגריים, כפי שכבר הראיתי אתמול."
    ולווט השנה?

    אהבתי

  6. Mosh הגיב:

    תנועת שמאל ציוני חדשה נולדה, שמאלה. הכיוון: הפריפריה.
    מייסדים: ערן חרמוני, לין דרור.

    תודה לאל… סופסוף תנועה שתחנך את הבבונים הנחותים שמצביעים לביבי למרות שהוא הורס להם את החיים !

    והדבר הכי אירוני … פריפריה פריפריה – אבל את אירוע ההשקה עושים בפאב תל אביבי 🙄

    ד"א משהו קטן לגבי אחד המקימים – כנראה התנועה לא הוקמה באמת מתוך "דאגה לברברים הרחוקים מלב המדינה" אלא יותר רצון עז להיות קרוב למנעמי הצלחת !

    *****
    ועדיין שום מילה בYNET, הארץ ובוולווט על ה"אופק החדש" …. כנראה שלום הוא שלום רק שעושים בדרך שלך .

    נ.ב
    לא להאמין כמה זבל אפשר למכור רק אם תשים סטיקר "שלום" עליו .
    באמת אני צריך דמי כיס … אולי אפתח בקשה לתמיכה כלכלית ב"איש שלום" ?

    אהבתי

    • חסוס הגיב:

      מה עם התנועה השמאלנית לאומית של הספרי ואלדד יניב שהוכרזה בכל תרועה רמה לפני כמה שנים? לא שומעים עליה. יותר הגיוני שהשמאל יציל את מה מה שיש לו ולא ינסה לגייס נפשות למען האינטרסים הנפסדים שלו. מה האינטרס של תושבי הפריפריה לצקצק על זכויות המסתננים? או מה שלא עושים שמאלנים. התנועה ההיא היתה יותר הגיונית ונחוצה.

      אהבתי

      • שובו של הצועד הגיב:

        בסך הכל 'השמאל הלאומי' היתה תנועה ימנית מתייפייפת, אינני מבין את התלונות שלך עליה.
        ולתושבי הפריפריה יש דווקא אינטרס לצקצק את זכויותיהם נגד הממשלה שדופקת אותם בין השאר בפיזור לא נכון ולא חכם של "מסתננים" מנועי עבודה, אבל אם הם לא עשו זאת כבר לפני שנים, אז כנראה שכן, כמובן, רק השמאל אשם, תמיד, עם אחותי או בלי אחי.

        אהבתי

    • לונג יו הגיב:

      עלות עיון בבקשת מענק לעמותה מישראל כ- 12,000 ש"ח. הסקפטים מהאיחוד האירופאי מתדיינים בלחש ומחזירים במייל תשובה. על הדיון לא תשמע מילה. ואל תשאל ואל תעז לזרז או לברר כי לחוצפה יש גבול. יש טקס בישבן וזה לא קברי צדיקים שכל אחד יכול לתרום ככה סתם כשמתחשק לו. אנשים חושבים, סמנו מי פגאני ומי משתטח נמוך יותר- הסבתות המרוקאיות בפני הקברים או המתרימים לעמותות שלום?
      מי מקבל תרומות כדי להחזיק משרות וכבוד- חצרות רבנים או משרדי האיחוד?
      איפה תמצאו שקיפות לגבי המימון והקצאת המשאבים?
      אללי אללי. לא רק פגאנים מאמינים בשטויות.

      אהבתי

  7. avi הגיב:

    כמה ממגיבי הבלוג היו מאוד מוטרדים באשר לכהונתה של מבקרת הטלוויזיה החדשה של הארץ, נועה (נעה) אפשטיין. רק אלוהים יודע למה הם לא מוטרדים מהשכלתו של כתב התקשורת או של הפרשן הצבאי.
    הבוקר אני רואה שניב הדס כתב. ייתכן שהתפקיד יתחלק בין כמה אנשים כעת. נראה.

    מוטרדים ובצדק למרות שגם איוש שאר התפקידים ברוב המערכות לא תמיד הרבה יותר טוב. נראה שמשרת מבקר/ת טלוויזיה במערכות העיתונים יותר ויותר דומה דווקא למשרת מורה מחליף במערכת חינוך. זה צריך להיות זול, לא מחייב , וגם אין ציפיות מהמערכת לשום דבר מלבד מילוי זמן (או מילים) הכרחי. סוג של עבודה קבלנית כמו רצף וטייח למשל . תבוא, תיקח כסף (?), תלך. לא פחות משישה מבקרים צפויים לכתוב את ביקורת הטלוויזיה לפי מה שנכתב באחד המקומות ונראה כי הארץ החליטו לפתוח קרקס ולא עיתון. שלא לדבר על כך שחלקים גדולים מביקורות הטלוויזיה כלל אינם ביקורת טלוויזיה במובן המקובל אלא פריק שואו פובליציסטי בתחפושת. לא ברור לי מהי אותה רוח קודש ששורה בהארץ, אבל כמעט בכל שטח ובכל תחום, כל מחזיק מקלדת עוסק בתיקון עולם ובתיקון הנראטיב המקולקל של הילידים. כך יוצא דווקא שמכל הכתבה שהכין יחזקאלי על דעש, הארץ יוצא דווקא בכותרת שהג'יהדיסטים ראויים ליותר ובטענה שדווקא יחזקאלי הוא זה שעוסק בהפחדות בשל הנראטיב החד ממדי שלו. איך לא נמאס בהארץ למכור אותה סחורה משומשת שוב ושוב ושוב…ושוב…
    גם משפטים כמו "הפונדמנטיליזים הדתי מתכתב עם הומלנד" מעידים על שיבוש דעת לא פשוט.

    טום שיילס מבקר הטלווזיה המוערך של הוושינגטון פוסט יפרוש בסוף השנה בתום 39 שנות כתיבה. כהונות ארוכות שכאלו הן עניין נדיר יותר ויותר בעיתונות בכלל ובטח בישראל אבל דווקא בהארץ חיה בועטת וכותבת דוגמא שונה בדמות מבקר הקולנוע הוותיק אורי קליין. למרבה המזל הביקורת המקצועית שלו עוסקת בקולנוע ולא בהטפה פוליטית ולכן גם יש לה קוראים לא מעטים שעוקבים אחרי כתיבתו במשך שנים רבות. ישנה ציפייה סבירה של קוראים ממבקרים בכלל (בניגוד לכתבי מזג אוויר למשל), שהמבקר יהיה דמות שהם מכירים או ילמדו להכיר ולהעריך, שיכירו את התחום שהם מתיימרים לחוות דעה עליו, ואם אפשר קצת יותר מהקוראים זה יהיה בכלל מצוין. ובעיקר שיהיה בכתיבה ובטעם שלהם משהו מובחן שיגרום לקוראים לחזור לשם שוב. שתיווצר שם סוג של המשכיות ויחסים וירטואליים גם מצד הכותב וגם מצד הקורא.

    מבקרים בשקל וחצי שמתחלפים בשיטת הסרט הנע לא מעניינים אף אחד, זה כמו לאכול במקדונלדס. זה ג'אנק פוד וזה ג'אנק ז'ורנליזם.

    אין לי דבר נגד נעה אפשטיין למשל אבל אני בספק אם כתיבה על דיאטות (שזה כמעט הדבר היחיד שמצאתי באינטרנט פרי עטה לפני הארץ) קשורה לקריירה החדשה שנבחרה עבורה וגם אם ביקורת טלוויזיה היא משאת נפשה החדשה של אותה מבקרת, האם זו תהיה יותר מחלטורה של מספר חודשים בדרך למילוי המקום הבא במערכת? אני בספק.

    כמו שכבר כתב פה יוסל'ה מה שמנחה את אותן בחירות היא סיבה כספית כנראה. כנראה שלא מצאו מבקר בחינם למשרה מלאה וכך מחלקי משרה הרכיבו תפקיד. עוד דוגמא לגסיסתו המתמשכת של הארץ.

    בכל זאת אגב בין כל החציר והתבן ישנו לפחות מבקר טלוויזיה אחד בישראל שהוא משכמו ומעלה וכותב דווקא בהארץ. קוראים לו מיכאל הנדלזלץ והוא מבקר הטלוויזיה הטוב בישראל כיום.

    אהבתי

    • יוריק הגיב:

      בביקורת הטלוויזיה בהארץ יתחלפו ששה כותבים. כותב ליום.

      אהבתי

    • לונג יו הגיב:

      בשובך קיבלת חמש נוצות.
      כל כך מנומק ורהוט לא ראינו מזמן, רוצו לקרוא.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      בכל זאת אגב בין כל החציר והתבן ישנו לפחות מבקר טלוויזיה אחד בישראל שהוא משכמו ומעלה וכותב דווקא בהארץ. קוראים לו מיכאל הנדלזלץ והוא מבקר הטלוויזיה הטוב בישראל כיום.

      מיכאל הנדלזלץ הוא מבקר טלוויזיה?
      אפילו הוא לא יודע את זה.

      מיכאל הַנְדֶלְזַלְץ הוא עיתונאי, מבקר תיאטרון, מתרגם ועורך ישראלי, הכותב דרך קבע בעיתון "הארץ".

      אהבתי

      • אבי הגיב:

        גם מבקר טלוויזיה והוא בהחלט יודע…החל לאחרונה לכתוב ביקורות טלוויזיה מרתקות. התיאור שהבאת מהארץ לא מעודכן.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אני מעריצה של הנדלזלץ, ולא מהיום.
          בדקתי לאחור. בארבעה חודשים האחרונים (פשוט הפסקתי בנקודה הזו) הוא כתב ביקורת טלוויזיה אחת, על הסדרה עם יודלוי. אכן ביקורת מוצלחת. איזה עוד ביקורות טלוויזיה הוא כתב, שהאתר בו הוא כותב לא מעודכן על אודותיהן?

          אהבתי

          • אבי הגיב:

            אני מקבל הביתה וקורא את הגרסה האנגלית של הארץ. יש לו מדור שבועי על טלוויזיה במוסף התרבות שמצורף לעיתון. אני לא מעודכן עד כמה החומרים חופפים למה שמצוי בגלריה, הנחתי שכן. אם זה לא מודפס גם שם, זה הפסד גם של העיתון וגם של קוראיו.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              לא מכירה את הגרסה האנגלית. לא בדפוס ולא באון ליין.

              אהבתי

              • אבי הגיב:

                נראה לי שגם ליסה פרץ לא מכירה. חבל.

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  כאיש שמבין בכלכלה, אתה מתעלם מכמה גורמים:
                  1. להארץ באנגלית ובעברית יש תקציבים נפרדים
                  2. הנדלזלץ לא חייב ולא צריך לכתוב בחלק האנגלית ושהטקסטים שלו יתפרסמו גם בעברית באותו מחיר.
                  3. אתה יודע טוב מאוד שזה לכתוב פעמיים: עברית ואנגלית. זו דרישה קצה מוגזמת לביקורת יומית.
                  4. ביקורת הטלוויזיה היומית לא מתפרסמת בגלריה אלא בעמודי החדשות. לא קשור לליסה.

                  אהבתי

                  • avi הגיב:

                    את צודקת ברמה העקרונית לגבי כל הערה בנפרד… יחד עם זה לגבי ההערה שלי על הנדלזלץ, הוא דוגמא טובה בעיני לרמה ולאיכות שאפיינה את הארץ בעבר ולמה שהארץ יכול היה להיות וצריך לשאוף אליו בכל הנוגע לאיכות הכותבים.
                    ברור לי שלא מדובר כיום בכותב הספציפי שיכול וצריך לכתוב את טור הטלוויזיה היומי היותר אקטואלי , לכך דרושים לדעתי לכל היותר שני כותבים, אחד מבקר קבוע ראשי, וכותב נוסף זוטר יותר שיחליפו בעת הצורך ולא יותר שבחירתם צריכה להיות מושכלת יותר.

                    אין טעם להרחיב כאן לגבי בחירת הנושאים והחומרים של פרץ, היא מאוד מאופיינת והיא באה ממקום מאוד מסוים אבל באופן כללי לפני שבוחרים לתרגם מאמרים מהגארדיאן ומהניו יורק טיימס צריך היה שתדאג לתרגם גם את המאמרים (מדובר בסך הכל במאמר אחד ארוך בשבוע) של מי שמזוהה כל כך עם מדור התרבות בהארץ / גלריה על גלגוליו השונים ומעבר לכך איכות הכתיבה כשלעצמה מצדיקה את זה.
                    יכול להיות שיותר זול לתרגם מאמרים מהטיימס מלשלם עוד משהו להנדלזלץ , אבל לא באמת לשם כך קיים העיתון.

                    אהבתי

  8. אורן הגיב:

    בהמשך לשירת הז'ידים באנה קארנינה ואצל לחם, ובהחלט בהקשר של הגיימגייט, וכמו ששמת לב בשרשור התגובות אצלך, יש אנשים ששנאה היא מציפת הדופמין המרכזית שלהם.

    אהבתי

  9. השמאלה מנסה למזער נזקים בעקבות המלחמה האחרונה. בגידה קשה לשווק לציבור הרחב אז מנסים משהו חד"ש:

    פתרון שתי המדינות וערכי הסוציאל דמוקרטיה הם כמעט קונצנזוס כיום, ואפילו הליכוד מכיר בכך, אולם למרות זאת הלגיטימציה של השמאל נשחקה.

    העיקר להחזיר את יהודה ושומרון, כזה?

    אהבתי

  10. ZIKI הגיב:

    גלנט ואשכנזי

    בשולי הפרשה החשובה והמרתקת של מי אמר למי מה ומתי, נזכרתי לפתע במאמר מופתי ששחררתי פעם לגבי בחירת הרמטכ"ל.
    נראה לי שהגיע הזמן לנער מעליו את האבק:

    גלנט ואשכנזי

    אהבתי

  11. עקיבא הגיב:

    והנה עוד נתונים: הבריטים חושבים שגרמניה היא המדינה הכי רחומה והכי אמינה באירופה.
    http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2013/05/what-europeans-think-each-other

    אהבתי

  12. אורן הגיב:

    מה עדיף שיסעו ללונדון? אם המטרה לחיות עם אנשים שאוהבים לתעב, ישראל מקום בהחלט סביר.
    הנה נתונים, עדיין יש הרבה יותר בריטים בגרמניה.

    אהבתי

    • לחם הגיב:

      בגרמניה חיים 104 אלף אזרחים בריטים מתוך אוכלוסייה של 64 מיליון בריטים. לעומת זה בברלין לבדה מתגוררים כארבעים אלף ישראלים מתוך אוכלוסייה של כשמונה מיליון. מזג האוויר בברלין הקדושה והנהדרת נפלא בסתיו ואפשר ללבוש ז'קט קל ולשבת בבתי קפה זולים ולטייל על שפת האגם או הנהר או אלוהים יודע מה יש להם שם. איזו עיר קדושה, ז'ידים, רק חבל שאתם מביישים את מעט הכבוד שעוד נותר לעם היהודי.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        ושאלה ליגאל סרנה: כשאתה כותב בפייסבוק שאחרי עשרה ימים בברלין מצאת שם כיף, שלווה וסקרנות אני תוהה איזה אדם מרגיש כיף ושלווה במקום שרק לפני שבעים שנה נהגו ובוצעו תכניות לרצח של מיליונים מבני עמך. כיף? שלוה? אוי ז'ידים, ז'ידים, אתם כל כך פאתטיים ומעוררי רחמים.

        אהבתי

        • ZIKI הגיב:

          בוא נגיד בעדינות שבשטחי ארץ ישראל גם כן נרצחו ונטבחו מאות אלפי יהודים לאורך כל ההיסטוריה המוכרת לנו

          אהבתי

        • חסוס הגיב:

          החלק הכי מעניין הוא היחס לצבי יחזקאלי שמעכיר את המסיבה. הוא קורא לו הפרונוגרף של העולם הערבי. שום איסלם לא כובש את אירופה. לא ברור מי הצודק כאן.

          https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152785618409009&set=a.64235204008.76832.545599008&type=1">יגאל סרנה

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          יש הבדל בין מי שנשחט כשעשוע של אחר ללוחם בנשק או
          באי אלימות למען עמו וארצו בארץ שלו. בהרבה ארצות
          מולדת של הרבה האנשים ועמים נהרגו יותר אנשים מבכל
          ארץ אחרת. זה סימן משונה של ארץ מולדת. צרפתים
          בצרפת, רוסים ברוסיה, סינים בסין, ספרדים בספרד,
          יוונים ביון, ערבים בערב, אתיופים באיתיופיה וכ"ו. אפשר
          להאריך ולהסביר אבל זה בלוג, לא שיעור בהיסטוריה.
          אחד מסימני האי נורמליות של הגלות היה מוות של יהודים
          לא מזקנה או מחלה אלא בידי אדם לא בארץ שלהם, ולא
          למטרות לאומיות או תרבותיות שלהם. כתבו על טרגדיה
          זו רבות. רוב השישה מליון נהרגו בגין אדיאולוגיה נאצית
          לא למען איזה אידיאולוגיה פוזיטיבית יהודית. האמירה אם
          כבר למות בקרב או למען אידיאה-רעיון, אזי בארץ שלי
          למען הארץ שלי והאידיאה שלי מקובלת בתרבויות אנושיות
          שונות ורבות. זה ההבדל בין הרבה מיתות אידיאולוגיות של
          יהודים בידי אדם בארץ-ישראל לבין רוב מכריע של מיתות
          כאלו בידי אדם של יהודים בגלות.

          אהבתי

    • דניאלי הגיב:

      הנתונים של הדאוד, כמו בהמון מקרים, חסרי קשר למציאות.

      אהבתי

  13. לחם הגיב:

    לכל הז'ידים שכל כך אוהבים את ברלין, תראו איך האנגלים מתייחסים לגרמניה, כמה הם מתעבים את הגרמנים, והם בסך הכל נלחמו נגדם בשדה הקרב ועד היום הם סולדים מהגרמנים. הז'ידים, היהודונים הקטנים, אצים רצים למדינה המקוללת והמתועבת הזאת כי היוגורט ושכר הדירה זולים שם. איכס.

    אהבתי

  14. דניאלי הגיב:

    אולי העיתונים מדווחים על כך במינוריות כי גם הם נוקטים באמצעים מלוכלכים מול המתחרים שלהם?

    ואולי הסיבה היא שהם לא רוצים ללכלך על לקוח ענקי שלהם.

    אהבתי

כתיבת תגובה