בין אייפון 6 לנינט

 

yediot10.9.14isra10.9.14

maariv10.9.14haaretz10.9.14

hamvaser10.9.14

הכותרות

לא, ברצינות: האייפון החדש כידיעה מרכזית בשער (ידיעות)?

למה ההתרגשות הגדולה ממוצרי אפל בתקשורת הישראלית? איזה עוד עיתון בעולם העלה בדעתו להביא כותרת ראשית על חידושים במכשיר סלולרי? איך מכשיר סלולרי, חדש ומפתיע ככל שיהיה, הופך לכותרת ראשית בעיתון במדינה רבת דרמות ותהפוכות המתרחשות מדי שעה וחצי?
אתם מוזמנים לחפש פה במהלך היום ולעדכן.

מה, מדובר במהפכה שתשנה את פני האנושות? אם למשל הייתה מוכנסת לשימוש תרופה חדשה למחלה סופנית כלשהי, האם הייתה זוכה לכותרת ראשית בעיתון? ואולי אפשר שכל הטירוף הזה סביב עוד מכשיר של iPhone הוא בגלל שהכתבים הטכנולוגיים מקבלים נגישות למכשירים החדשים? או שעורכי העיתונים אוחזים באייפונים ולא באנדרואידים? כפי שתראו מהסקרירים שחיברתי (הישן, ואני משערת שגם החדש), גם בקרב הפלח המובחר שקורא את הבלוג הזה, מספר משתמשי האייפון זניח יחסית לטראראם התקשורתי.

תאמרו: ממתי מספר המשתמשים הוא הקובע את חשיבות המוצר מבחינה תקשורתית? ותשובתי, במקרה הזה, קובע גם קובע, כי הסלולרי, מהמכשירים היומיומיים שכל אחד אוחז בהם, בפורמט זה או אחר, הפך לחלק בלתי נפרד כמעט מגופו של אדם, כל אדם כמעט.

הידיעות על האייפון החדש מכסות את כפולת 2-3 בידיעות (כך גם בכלכליסט מבית ידיעות), ומעוצבות כמוהו. הכותרת: "כרטיס אשראייפון". שיטת תשלום חדשה, מדווח שגיא כהן, אבל מוסיף שהיא קיימת כבר מזמן באנדרואיד, רק שפה היא טובה יותר. שעון יד משוכלל, מסופר בהמשך, אלא שהוא יעבוד רק אם יש לך אייפון.
עוד מדווח כהן שכנראה מרכז הפיתוח של אפל בישראל, שהוא "הגדול והחשוב ביותר של החברה מחוץ לארה"ב", השתתף בפיתוח השעון החכם.
הרעיון שמישהו ירכוש אייפון רק כדי לשלם באמצעותו במקום בכרטיס האשראי שלו נראה לי כרגע לא מתקבל על הדעת. בשביל מה בדיוק?

בישר"ה הידיעה על השעון החכם מופיעה בתחתית השער, ובע' 7.
מעריב משתמש בשירותי העיתון האח, פורבס, ומביא ידיעה קצרה על החידושים של אפל בע' 14. סביר והולם.
המארקר, ע' 14 והפניית שער תחתונה.

ממבקר הטלוויזיה של ידיעות (רם גלבוע), החותר בקטנה נגד העיתון שלו, הבנתי שגם גיא פינס טוען שסיקור האייפון מוגזם: "התור הזה שתמיד מראים, הייתי שם. פיקציה מוחלטת, יש שם חמישה אנשים וכל השאר מתעדים. זה אחד השקרים היותר גדולים, וגם אין ממש תור, אבל אל תגלי".

בדר"כ אין לי טענות נגד התיאורים הטכנולוגיים של אהוד קינן.
לכן הופתעתי מהפסקה המשונה הזו:

בעזרת רעיון לא מקורי, אפל הצליחה להוביל טרנד בקרב כל החברות הגדולות. כך כנראה יקרה עם התשלומים בהנפת האייפון או השעון. זה כבר קיים אצל גוגל, אבל אפל עשויה להיות יותר אגרסיבית בקשר לזה.

כמעט לפני שנתיים (אוקטובר 2012) העליתי את הסקריר הזה:

cell

והנה סקריר עדכני לבדיקת מצב הקשר והקשב:
האם משהו השתנה בהרגלי הסלולר של הישראלים?
האם יותר ישראלים משתמשים היום באייפון, עד כדי כך שזה מצדיק כותרת ראשית בעיתון יומי בישראל? למי מדברת בכלל המהפכה של אפל?
[poll id="144"]

פלסטיני בברלין

עורכי המגזין הישראלי בברלין, שפיץ, ראיינו, כמו שכבר סיפרתי, את ראאד צאלח. אמש שודר חלק מהראיון בחדשות 2.
http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=e08f8cda2db58410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=04589c5738c18410VgnVCM2000002a0c10acRCRD&galleryChannelId=258f8cda2db58410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

מתקלקלים

איך קורה שקרקע יקרה מול הים, בבת ים, נמכרת בקרוב למחצית מהמחיר שהעריך שמאי?
מה לא יודעת עיריית בת ים לעשות? ולמה היא מוכרת בזול וקונה ביוקר?

מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, בילה במוצאי שבת במסיבה פרטית שערך עו"ד רונאל פישר, החשוד בתיווך לשוחד, לרגל גיוס בתו לצה"ל.

אורחים לרגע

ב-7 ביוני דיווח אתר החדשות 0404 על ביקור נשיא מדגסקר בישראל.
לא מצאתי לכך אזכור נוסף.
היום מספר איתמר אייכנר בידיעות סיפור מפותל על הביקור מיוני: חברת NiP גלובל, של האחים ענתבי מהרצליה ביקשה להביא את הנשיא המדגסקרי לביקור רשמי. במשרד החוץ התנגדו להגדרת הביקור כרשמי בטענה שלא תוכנן כראוי ואינו מתאים ללו"ז. בעקבות הסירוב פנתה ניפ לחברת הייעוץ האסטרטגי H3 גלובל, שבין מייסדיה ארי הרו, שעזב אותה אחרי שהתמנה לתפקיד ראש הסגל ברה"מייה. לאחר מכן נשלחה לנשיא מדגסקר הזמנה רשמית בחתימת רה"מ. במשרד החוץ טענו שמדובר בהפרת פרוטוקול.
מלשכת רה"מ נמסר כי לפגישה נכנסו "רק גורמים מדיניים רשמיים של מדגסקר ולא גורמים מסחריים פרטיים". מחברת H3 נמסר שלחברה אין שום פעילות מול משרד רה"מ או מול הרו. תקצרתי מאוד את הסבך, אבל פירוט על כך נקרא ודאי מחר במדור "אימפריית הרשע של נוני מוזס" בישר"ה, בו יסבירו דרור אידר או חיים שיין או עמוס רגב או דן מרגלית ואולי אפילו מירי עדן (!) מחוסרת העבודה בימים אלו (כתבה לאחרונה ב-2 ביוני), את מה שלא הבנו.

קצה האצבעות

ממתינה בציפייה דרוכה לדיווח של ליאור דיין מקטאר (מעריב).

משתכשכים בביצה

יאיר שרקי, כתבנו לענייני דתות, הופיע אמש לראשונה בחדשות 2. מתברר שכולם בהו בפאות.
אתם יודעים שאני אוהבת מאוד להחמיא לעצמי ולהגיד "אמרתי לכם", נכון? שהרי אם אני לא אחמיא לעצמי, מי יעשה זאת? הקוראים של mako הסבורים בטעות שאני מחליפה את אביב הורביץ מחמלי במי נגד מי? לא, אני לא מחליפה אותו. הוא יחזור השבוע מחופשתו. אני רק עזר כנגד באמצע השבוע פה ושם.
אז הנה מה שכתבתי על שרקי ב-2 בנומבר 2011, כשהרציתי לקורס כתבי גל"צ:

…מבין כמה עשרות חניכי קורס גל”צ היה רק חייל אחד חריג: הוא חבש כיפה גדולה והיו לו פאות ארוכות. אחד. הוא היה הנער הכי מעודכן, בקיא ומתעניין בחבורה המצוינת הזו. כנראה שזה לא נורא משונה: נוכחתי במשהו דומה בימי השבעה על אבא שלי, כשפגשתי קרובי משפחה חרדים צעירים מאוד.

עשרות חברות מסחר גדולות במשק טוענות כי פעילי הפלס מטרידים אותם בשעות לא הגיוניות כדי שיפרסמו את מוצריהן על דפי העיתון.

החתונה של נינט

החתונה של השנה (נינט טייב ויוסי מזרחי) מככבת בשערי כל העיתונים. בידיעות יש כפולת אמצע עם כל הפרטים, וביקורת שמלה וזה.
אני מבינה שחתונה היא רגע מכונן בחיי רוב המין האנושי. קל וחומר חתונה של אישה יקרה, אחת מהנשים הכי ידועות בישראל, זמרת, שחקנית ודוגמנית הלבשה תחתונה.
אבל מאחר שאני לא ממש מתעניינת בחתונות בעיקרון, והאירוע הזה הוא לא חלק מסדר היום הפרטי והציבורי שלי, ודעתי (השלילית) על חתונות ידועה, אני ממש לא אכתוב מילה על החתונה של נינט (או של כל אדם אחר). והנה כתבתי. עם ישראל, החפץ חיים, חתונות והולדות, רווה נחת, סופסוף הבאנו את הילדה הפרועה, שפעם הייתה ילדה ממש טובה, לחופה וקידושין כדת משה וישראל, בבטנה צאצאית שתיוולד בעוד כארבעה חודשים, וכולנו מאושרים. במאמר מוסגר אציין שהשמלה, כפי שנדגמה בכל מקום ואתר, בהחלט יכולה להיות אופנת הכלות הבאה בבני ברק ובמאה שערים. לא שיש בזה משהו רע חלילה.

(אחד מ) מבקרי הטלוויזיה של ידיעות, רם גלבוע, סיפר שתוכניות אחה"צ וערב אמש, לא עסקו בחתונה: אורן וייגנפלד, אראל סג"ל, בן כספית, עודד בן-עמי והקירשנדונים. לדבריו, גאולה אבן עסקה בכך נרחבות. אני לא יודעת אם זו בדיחה או לא.
במהדורות החדשות אומנם לא היה דיווח על החתונה, אבל ב-22:19 הועלה אייטם על מסיבת החתונה. ומאותה שעה, עד שש בבוקר, קצת פחות מ-12 שעות, צפו בו 63,000 בני אדם. בתום 12 שעות: 101,000.
דיווח קודם, משש וחצי בערב, על באי החתונה, הניב עד כה 91,000 צפיות.
אז ברור לכם שהחתונה של נינט היא האירוע הכי חשוב שהיה פה ב-24 שעות, סליחה, שבועות, האחרונים.
לא המלחמה בדעאש ולא ראיון עם המועמד לראשות עיריית ברלין. נינט מתחתנת, זה האירוע הכי משמעותי מבחינה ציבורית.
גם שני ליטמן, אחת מסבב מבקרי הטלוויזיה של הארץ מתייחסת לחתונה של נינט, בבדיחות שכזו.
התייחסות קודמת לחתונה הזו הייתה לפני שבוע במוסף הארץ (טל לוין).
אין התייחסות נוספת לאירוע בעיתון של היום.
הדיווח בישר"ה בשער האחורי, מדור הרכילות. זה המקום המתאים.

 לפני פיזור

תתנהגו יפה. לא יהיה לי זמן היום לקרוא אף תגובה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

64 תגובות על בין אייפון 6 לנינט

  1. גיב הגיב:

    באותו יום פורסם בידיעה קטנטנה שהFDA אישר תרופה מהפכנית לטיפול במלנומה גרורתית. לפני שלוש שנים לא היה טיפול למלנומה גרורתית בכלל.

    אהבתי

  2. אף יון 7 הגיב:

    ימי רביעי הפכו לשישי, חצבים פורחים ביולי בגלצ תוקפים את בצלם- זהו. ממחר היקום מתכווץ.

    אהבתי

  3. עקיבא הגיב:

    קשים החיים בדמוקרטיה, קשה עקרון חופש הביטוי,
    אתה נאלץ לשמוע דברים שמוציאים אותך מהדעת.

    אהבתי

  4. אויש, בצלם מחרימים את צה"ל באשמת טיוח. בצלם כזכור משתמש בנתונים מקבלני דיווח שנבדקו ו"אומתו" ע"י אנשי החמאס ובהם אסור לפקפק.
    חגי אלעד מנכ"ל הארגון.

    אהבתי

  5. חיליק הגיב:

    התור הזה שתמיד מראים, הייתי שם. פיקציה מוחלטת, יש שם חמישה אנשים וכל השאר מתעדים. זה אחד השקרים היותר גדולים, וגם אין ממש תור, אבל אל תגלי”

    יש תור, ועוד איך.
    גם אני הייתי שם, ויותר מפעם אחת. תור ארוך שכרוך, מאות אנשים, למשך שעות.

    אהבתי

  6. נירית הגיב:

    העורך של ידיעות אינו לבדו… הנה לדוגמא השערים האלה:
    USA Today
    Wall Street Journal

    אהבתי

  7. אם ההסבר לצוק איתן שסיפק השובך נכון (נכסים מניבים) הפסקת האש עם החמאס בסכנה.
    הימים חולפים, שנה עוברת
    אבל המנהרה לעולם נחפרת.

    אהבתי

  8. השקת האייפון GF4E2 ושמלת החתונה של נינט זוכים לחשיפה כי העורכים פשוט איבדו את זה. טעם רע משיווק יתר ורדידות יחצני"ת שורה על הכל. המורמים מהעם שמאשימים את המחנה ההוא בנמיכות מצח הם למעשה האלופים שמנצחים בחזית הכלום. כלום גדול בשם המגניבות והקידמה. מוצרי צריכה למי שצריך. לא צורך? תצטרך. צרכן, יקר בלי שאלות- השעון מגניב כי U2 הופיעו בהשקה.

    המאבק בין לשכת הרמטכ"ל ושר הביטחון נועד ראשית להכתרת אשכנזי כמנהיג מחנה השמאל במקום ברק ואחר כך, כפי שקיווה וסייע הנשיא פרס, אשכנזי יהיה המתמודד שידיח את נתניהו מראשות הממשלה.

    אראל סג"ל: הנפילה של אשכנזי ובניהו.
    תוכן לצרחן הנבון.

    אהבתי

  9. ZIKI הגיב:

    ברונו כבר לא וכל הכבוד להארץ על המבצע

    אהבתי

  10. סלבריטעות הגיב:

    מי זאת הנינט הזאת?
    היא זכתה פעם עם איזה שיר,ים של דמעות?
    ומאז מה?

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      אישה יקרה, אחת מהנשים הכי ידועות בישראל, זמרת, שחקנית ודוגמנית הלבשה תחתונה

      לדעתי:
      1. לא זמרת. למרות שעובדתית שרה בפני קהל, ובתשלום, כשברקע להקה (עובדתית אני מקליד עכשיו טקסט; עם זאת אני רחוק מלהיות סופר).
      2. לא שחקנית. עובדתית, היא משחקת, ומקבלת על כך כסף. אולם אני בספק אם קיבלה תפקידים בשל כישורי המשחק. בדיעבד ייתכן שמשחקה משכנע.
      3. אני לא בטוח שהיא גם הדוגמנית בפרסומות של ההלבשה התחתונה. אכן, היא מככבת בפרסומות אלו, אולם ברגעים שבהם באמת רואים גוף נשי שמדגים את ההלבשה התחתונה, לא ניתן לדעת אם אכן מדובר בנינט. בהתחשב בהיותה חסודה, לא מן הנמנע שיש כאן כפילה לסצנות הללו. וכמובן שאין בכך פסול.

      מי היא אפוא נינט?
      סתם אחת שהתפרסמה כשזכתה בשעשועון טלוויזיוני שעוסק בזמרה. ומשהפכה מפורסמת, בעיקר בקרב ילדות, החלה לשמש כמותג פרסומי אבן שואבת לרייטינג.

      אהבתי

      • עקיבא הגיב:

        מה זה משנה אם היא זמרת, שחקנית או עקרת בית?
        נינט היא מלכה. נקודה. זה לא נתון לוויכוח.
        יש לה את זה (ואין לי מושג מה זה ה"זה") – ולכן עם ישראל המליך אותה.

        אהבתי

        • שובו של הצועד הגיב:

          גם לביבי יש את זה (ואין לי מושג מה זה ה"זה") – ולכן עם ישראל המליך אותו.

          אהבתי

          • עקיבא הגיב:

            19 מנדטים יש לביבי. אבל כן, יש לו מידה לא מעטה של "זה".
            נינט מאחדת בין אינטלקטואלים ונבערים, שוטרים וגנבים, ימנים ושמאלנים, מוכרים וקונים – כל עם ישראל.

            אהבתי

            • מצטער עקיבא, לתפיסתי יש לה "זה" של שמיכת פיקה מהסבנטיז ומדובר בתעלול שיווקי. נניח שאתה בסופר מגיע לקופה ורואה את הנינט בגירסה שלא התפרסמה מעולם. אתה עוצר נשימה, מתאהב, כורע ברך, נכנס לשוק? לא! אתה תמשיך להעביר את השמפו האורז והכרוב על הסרט הנע ולחלום על נשים שיש להם את "זה" מובהק. היא מאמי ונראית אדם סבבה, אבל "זה" אין לה. כמו אלונה קמחי נו.

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              עקיבא כתבת במקום אחר:

              "ככל שהפוליטיקאי נישא בגיל
              מבוגר יותר, כך הכלי מדויק
              יותר".

              כמה טוב להיות פוליטיקאי.
              אצלנו הבני אדם הרגילים
              זה איך אומרים….כבר יותר
              טוב שלא נגיד ולא נאמר
              ולא נדבר.

              אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            בהזדמנות שאל את
            שרה מה זה ה"זה"
            הזה.

            אהבתי

            • עקיבא הגיב:

              אמור לי מי בת הזוג של הפוליטיקאי, אומר לך מי הוא.
              אם צריך להשתמש במדד אחד בלבד לבחינת פוליטיקאי, נדמה לי שמדד בת/בן הזוג הוא המנבא הכי טוב.

              הערה: זה לא תמיד עובד. ככל שהפוליטיקאי נישא בגיל מבוגר יותר, כך הכלי מדויק יותר.

              אהבתי

      • מישהי הגיב:

        ההשגות שלי (כלומר דעתי):
        1. בהחלט זמרת, ואפילו זמרת טובה מאוד. ההקבלה שלך משעשעת, היא שרה לפני קהל כן בתשלום ועל כן היא זמרת, אתה מקליד טקסט בטוקבק שלא בתשלום ועל כן לא ניתן להסיק שמקצועך הוא כתיבה. אבל חוץ מזה, כמו שניתן להבין מהרישא שלי, היא זמרת גם בלי קשר לשאלת התשלום.
        3. לא העליתי כלל בדעתי שהגוף שייך למישהי אחרת, אבל אם זה כך בהחלט יש בזה פסול. לא מצד נינט.

        היא אכן זכתה בשעשועון טלוויזיה. זאת לא סיבה לזלזל (סתם אחת). יכול להיות שהפכה למפורסמת בעיקר בקרב ילדות. סביר יותר שבעיקר מותגה ככזאת. מאז עבדה מאוד קשה כדי לשנות את התדמית, מה שטומן בחובו הרבה פחות הכנסה. הפנים שלה עדיין מוכרות, גם אם המוזיקה שלה היא אינדי. עושים מה שצריך.

        אהבתי

      • מיקס הגיב:

        תגובה מפורטת ומושקעת עבור ידיעה סתמית על אישה לא חשובה 🙄

        אהבתי

  11. מסיבת סיוט הגיב:

    "מפקד מחוז מרכז במשטרה, ניצב ברונו שטיין, בילה "
    זאת הייתה גם מסיבת הסיום של ברונו.
    היום הוא גמר.

    אהבתי

  12. פלא פון הגיב:

    "גם בקרב הפלח המובחר שקורא את הבלוג הזה,"
    שלא לדבר על הפאלאח המובחר….

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    בעוד העיתונות הישראלית מדווחת בהרחבה על הזליגה מהקרבות באיזור קונייטרה נערך קרב חשוב בהרבה באזור העיר קלמון מצפון לדמשק וממערב לרכס קלמון. העיר קלמון יושבת על כביש חוצה סוריה המחבר את דמשק לחאלב דרך הערים חומס וחמה. ניתוק הכביש הזה יגרום לביתור הטריטוריה האסדית למספר מובלעות. החיזבאללה ריכז במקום את עיקר כוחו והוא ספג בחודש האחרון אבידות כבדות שיצרו עליו לחץ מתוך לבנון להסיג את כוחותיו ולהתרכז בהגנה מתוך לבנון. אם בנוסף ייפול איזור קונייטרה תיווצר למורדים הסורים גישה נוחה לאזור דרום לבנון והשיעים ימצאו עצמם מאויימים מסוריה הן מצפון והן מדרום.

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      למה נפילה של איזור קונייטרה תביא לגישה נוחה של המורדים לדרום לבנון? קונייטרה היא מול אמצע רמת הגולן. בינה לבין דרום לבנון יש את החרמון (שמורדותיו המזרחיים מאוכלסים בדרוזים תומכי אסד והמערביים מאוכלסים בחיילי צה"ל) ואת רכס הרי מול הלבנון צפונה ממנו. כדי להגיע לדרום לבנון מקונייטרה יש צורך לפחות לעקוף את החרמון ואז לרדת בין ההרים – לא גישה נוחה במיוחד.

      שאלה אחרת היא האם המורדים מתכוונים לאיים על השיעים בלבנון עצמה. כרגע המאמץ שלהם הוא נגד אסד. פתיחת חזית מול השיעים בלבנון היא מאמץ אדיר שהתועלת שלו לא ברורה. כפי שדעא"ש לא מנסה להשתלט על איזרים שיעיים בעיראק, כך נראה לי לא סביר שהמורדים ינסו להשתלט על איזורים שיעיים בלבנון.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אזור קונייטרה מוחזק על ידי חטיבה 90 הסורית שמטרתה האופרטיבית היא מניעת תנועה צפונה לכיוון דמשק. הצבא הסורי נטש מזמן את גבולות המדינה. חטיבה 90 איבדה בפועל את שליטתה בשטח והיא מתרכזת במגנן חטיבתי באזור תל אלחארה. אם יפול המגנן לא יהיה שום גורם שימנע מהם לנוע מערבה לגבולות ישראל ולבנון. אין שום כפר דרוזי שיכול לעמוד בדרכם. למעשה, הדרוזים באזור הר הדרוזים ננטשו על ידי הצבא הסורי והם מאויימים על ידי כח המורדים שמרכזו בדרעא. כדאי לציין שכוחות המורדים שנלחמים באיזורי קונייטרה וקלמון אומנו וצוידו על ידי האמריקנים בירדן והם עתידים לקבל בקרוב תגבורת של מספר אלפי לוחמים שכרגע מאומנים בירדן. האמריקאים החכמים גם עוזרים לאסד וגם לאויביו.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          הכתוב להלן אינו להתנצחות, כבר לפני שלוש שנים
          כשלעומת היום המצב בסיוריה היה ברור כשמש ביום
          לא יצא כלום משום נבואה היום הבלגן גדול פי אלף.
          השם"מורדים"זו קואליצה גמישה שגומי יהלום לעומתה.
          הרבה צבאות בעולם אומנו ע"י האמריקאים, נו אז מה?
          האמריקאים עוזרים לאסד ויריביו שנים רבות, קודם
          לבלגן הנוכחי.מערכת היחסים ארה"ב-אסד זו דייסה
          חסרת פשר,ראה למשל מסכת הגזים יצורם החסנתם
          וניטרולם. בימי הביניים וממלכת הצלבנים "פשר"לכך
          היה שוחד,כסף מזמן מיד לכיס.איך שהעולם נראה,
          גם היום הכל אפשרי.
          באשר לדרוזים, גם אלו שבהר הדרוזים,גם בגולן גם
          בשוף לא הייתי דואג.ראה הדגמה תכליתית בתוצאות
          קרב רמת יוחנן.יש מספיק דרוזים בצבא סוריה
          במיליציות בלבנון ובעוד מקומות.כשיהיה צורך אלפי
          דרוזים במיליציות בצבא סוריה,קציניהם ונשקם ימצאו
          את מקומם הנכון. הדבר הכי בטוח בכל המזה"ת
          זה שכנראה לקראת האלף השלישי הולך מסתיים עידן
          הנצרות כאן. לא ברור אם מהשפל המוסרי, המורלי,
          הדימוגרפי והמנהיגותי אפשרית תקומה. גם מזה ניתן
          להסיק מסקנות.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אין שום פסול בהתנצחות. עד עכשיו הממשלה הקפידה להתרחק מכל מעורבות למעט טיפול רפואי במורדים. בזמן האחרון אני רואה סימני התרופפות כאשר יש קולות שקוראים להידחף לקואליציה האמריקאית נגד דאעש ואפילו היתה הדלפה שישראל סיפקה מודיעין לתקיפות האמריקאיות. אני מקווה שביבי יזכור את מורשת בית אבא. בשכונה שלנו רק קיר ברזל עובד. אסור לסייע לאף צד אפילו לא סיוע הומניטרי ובעיקר אסור בשום אופן לנסות ולחזק את "המתונים".

            אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        למונחים "פתיחת חזית"פירוש שונה בנחיתה
        בנורמנדי ובסוריה. אכן נכון דעא"ש לא
        משתלט על איזורים שיעים בעירק. אך סכין
        מסיר רק ראש. פיצוץ מסגד, בית ספר ושוק
        זה בסיטונות.בלבנון ישרפו להם את שדות
        הפרגים והחשיש בבקעה.יפוצצו להם
        בדהיה,ואולי יגזלו מהם את נמל בירות
        ושדה תעופה. עוד מעט נראה.

        אהבתי

  14. שובו של הצועד הגיב:

    ציקי ארד על השמאל הלאומי המתחדש למען קידום הפרסומאים מאתמול. אזהרה: מי שיקרא משהו חוץ מהשורה האחרונה, לא יקבל את הזמן האבוד חזרה. וכמו שאמר החכם הסיני צ'נג הו: "מיתוג, הכל מיתוג".

    אהבתי

  15. מיכאל הגיב:

    הכותרת המצחיקה הזו בידיעות אחרונות מעידה שמישהו שם לא עשה שיעורי בית.
    נפרדים מהארנק? כן, כבר לפני שנה כשגוגל אפשרו תשלום בעזרת סמארטפון עם NFC ומערכת הפעלה 4.4. אפל נזכרו רק עכשיו לתמוך ב-NFC. שעון חכם? לא כמו השעונים שמציעים המתחרים וקיימים בשוק כבר שנה לפחות.
    והאייפון? מסך נחות יותר מהמסכים שאצל מתחרים כ- HTC, סאמסונג, LG ועוד. סוללה חלשה יותר, אין כניסה לכרטיס זכרון, ומצלמות קדמית ואחורית נחותות בהרבה מאלו שמציעים המתחרים. יש כמובן עוד. לקרוא לזה מהפכה? באמת…

    לא לדאוג אבל, אתם תשלמו הרבה בשביל המהפכה הזו.

    אהבתי

    • ירון הגיב:

      סמסונג צוחקים על האמירה המגוחכת של סטיב ג'ובס, "אף אחד לא עומד לקנות טלפון גדול" לאור ההחלטה של אפל להצטרף לשאר החברות ולהוציא אייפון 6 עם מסך 5.5 אינץ'.
      http://blog.gsmarena.com/samsung-mocks-steve-jobs-statement-large-phones/

      ברשת גם רצות בדיחות על כך שכדי להקל על האייפון 6 בביקורות, כדאי להשוות אותו למכשירים מ-2012- 2013.

      אהבתי

      • עקיבא הגיב:

        מצד שני, יכול להיות שמהפכה מתרחשת מול עיניכם ואתם לא רואים אותה.
        פרשנות מעניינת של ניב ליליאן (ודי ברור שהשעון הוא הסיפור פה)

        אהבתי

        • ירון הגיב:

          קראתי את הכתבה ואני לא מוצא בה את המהפכה. ראשית, הכותב עצמו מסכים שבאייפון עצמו אין ממש מהפכה. שנית, הוא מציין שאכן את רוב הדברים שעושה השעון החכם שלהם, עושים גם המכשירם של המתחרים. אז איפה המהפכה? "בדברים הקטנים" הוא אומר:

          "למשל, בשעון החכם שולבה יכולת תקשורת בינאישית נגישה המתבטאת על ידי ציור של שרבוטים קטנים על מסך המגע הזעיר של השעון – אותם אפשר לשלוח לאחרים. באותה הצלחה, אפשר לשלוח טפיחות קטנות של האצבע על המסך, שיופיעו על הצג של מי שאנחנו רוצים ליצור איתו קשר, ויסבו את תשומת לבו."

          ממש מהפכה. זה לא אומר שלא צריך לתת קרדיט, לדוג' שיתוף הפעולה עם חברות האשראי זה צעד מצויין שיקדם את השימוש בסמארטפונים כאמצעי תשלום. אבל מהפכה?

          לגבי אלגנטיות. זה כמובן סובייקטיבי אז נשאיר לחברי הפורום להחליט האם השעון "אלגנטי להחריד" כפי שמכנה זאת ניב, ביחס לאחרים.
          הנה השעון של אפל:
          http://www.pcadvisor.co.uk/buying-advice/apple/3443668/apple-iwatch-release-date-specs-uk-price-features-today/

          והנה המוטו 360 שנחטף מהמדפים:

          או ה- Gear S של סמסנוג
          http://www.gsmarena.com/samsung_gear_s-pictures-6620.php

          תקראו את הכתבה ותנסו למצוא בה את המהפכה. אני לא מצאתי. אם הדברים האלו הם מהפכה אז איפה היו הכתבים האלה כשסמסנוג חשפה את הגלקסי אס 4 והפכה אותו למכשיר מעקב אחרי מצבך הבריאותי, כושר גופני, ובאס 5 הוסיפה סנסור למדידת דופק לב ושדרגה את התוכנה. תכונות שאפל עכשיו מעתיקה.

          אפל לסמאטרפונים היא מה שביטס לאוזניות. שתי החברות מייצרים מוצרים טובים, אבל מצליחים הרבה יותר משמגיע להם כי הם טובים בבבאז וטובים בהרבה מאחרים ביצירת perceived value. אבל זה כל מה שזה – perceived.

          אהבתי

          • עקיבא הגיב:

            אחלה תגובה לליליאן, אם תרשה לי להחמיא לך.
            לי אין מושג. לא היתה מהפכה טכנולוגית אחת שזיהיתי בזמן.

            אבל אני נוטה להסכים עם ליליאן שהטפיחות הקטנות האלה עם האצבע, עד כמה שזה נשמע הזוי, מבשרות על מהפכה בתקשורת ובקשר בין אנשים.

            אהבתי

            • מיכאל הגיב:

              תודה. זה רק המקום לציין שכתבתי בשם מיכאל וכשנסעתי לאוניברסיטה זה משום מה זכר שם שכתבתי מזמן – ירון. בכל מקרה, בנוגע לשעון, ממליץ לראות את זה:

              מה שהוא אומר בסוף מומלץ לעשות בכל פעם שאפל משחררים מוצר, להתעלם מהלוגו ולדמיין מה היינו אומרים אם המוצר היה בא מ-HTC או סמסנוג או כל חברה אחרת.

              אהבתי

        • מהפיכה? לפי השובך, "השעון" הוא מחשב פרק יד שלא מאפשר לשלוח, לאגור ולקרוא מידע טקסטואלי בשל מסך קטן ואף אחד לא באמת צריך מונה זמן בנוסף לקיים. כמו שטענתי לגבי הטאבלטים, שום מהפיכה.

          אהבתי

          • ירון הגיב:

            מסכים לגמרי. אין ולא יהיה לי שעון חכם. עד כה גם לא שוכנעתי שיש לי צורך בטאבלט. כמו כן, יותר ויותר מוסדות חינוך בעולם ששוכנעו שטאבלט זה הדבר הבא, נוטשים את האביזר.

            אהבתי

            • האק! טענתי לפני שנים שיצור כלאיים מגניב טכנולוגית ככל שיהיה לא יזכה לצאצאים ללא פונקציונליות או תועלת ברורה ואני לא כתב טכנולוגיה או צרכן של גאדג'טים מיותרים. לעניין "טרנד" הביגוד הלביש ומשקפי "רבאק איפו אני"- אפרסם תחזית במקום ובמועד הקבועים.

              אופציית התשלומים בנייד עתיקה למדי ואף פעם לא המריאה. עוד בימי הפאלם אפשר היה לחיי כ. אשראי ואפילו כאן בארץ הקודש. הסיבה שגוגל נמנעת מכניסה לשוק התשלומים מסקרנת. התאגיד הכין תשתית למסלקות בכל רחבי הגלובוס, הקים תשתית לחנויות מקוונות לכל דיכפין שמייצר בחצר ריבת אגסים והפיץ מאות מליוני סמארטפונים עם מערכת הפעלה כשברקע אין אף תאגיד שמחזיק בכל הקצוות.

              את היתרון האסטרטגי שגוגל פערה מול המתחרים כתבי טכנולוגיה המהוללים השכילו לפספס במהלך השנים. מהעבר השני של הכביש ניצבת PayPal (אמזון) שיכולה לעשות למותגי האשראי את מה שמיקרוסופט עשתה לחברות אחרות- פוף!. גם היא נמנעת כרגע מהמהלך. לא מאמין שההרתעה הדדית שהחזיקה את הענקים בסטאטוס קוו תקרוס בגלל "החדשנות הטכנולוגית" שהביאה אפל אין כאן שום חדשנות. מלחמת אמצעי התשלום לא תפרוץ השנה ולא אחר כך.

              אהבתי

            • ZIKI הגיב:

              טאבלט זה דבר נוח שברוב המקרים יכול להחליף את המחשב ובעיקר אם נוסעים לחופש וכו'.
              אפשר לקבל ולשלוח הודעות ומיילים, לקרוא חדשות וכמעט כל מה שעושים עם מחשב חוץ מעבודה.

              אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    תתנהגו יפה. לא יהיה לי זמן היום לקרוא אף תגובה.

    אנצל את ההזדמנות לעוד "איך לא … "
    בשבועות האחרונים מסקר יואב יצחק פרשיה פלילית שכמעט ולא זוכה לפולו-אפ במדיה. מדובר בנשיא בית המשפט המחוזי בנצרת השופט יצחק כהן שהוא גם ראש ההרכב במשפט זדורוב. על פי יואב יצחק מדובר בתכשיט לא קטן עם קופת שרצים נאה ובה פדופיליה, הטרדות מיניות, עבירות כלכליות ושיבוש הליכים. כבוד השופט יצא לחופשה שכנראה לא תסתיים. אור בקצה המנהרה לזדורוב?

    אהבתי

  17. מילי הגיב:

    ליל האייפונינט

    אהבתי

  18. בצלאל הגיב:

    מהמר שבולטות הכותרת בידיעות בגלל "הזוית הישראלית".

    אהבתי

כתיבת תגובה