ובחרת בחיים

 

maariv15.9.14yediot15.9.14

isra15.9.14haaretz15.9.14

makor15.9.14hamvaser15.9.14

הכותרות

ידיעות אומר שהפערים בין הצדדים עדיין גדולים.
מעריב גורס שמתקרבים להסכמה.
בישר"ה מובאים שני הצדדים: נתניהו: יותר לביטחון, לפיד: להגדיל הגירעון
הארץ: נתניהו: צריך להוסיף מיליארדים רבים לתקציב הביטחון. סמי פרץ: פארסה.
מקור ראשון: נתניהו: ישראל זקוקה למיליארדים כדי להתמודד עם צורכי הביטחון
המבשר: משרד האוצר הגיש תקציב שמאיים בפירוק הקואליציה

כותרת ראשית ב-ynet הבוקר: "מע"מ 0 קטסטרופלי, לפיד ילדותי". בטח לא סבבה לשר האוצר של קבוצת ידיעות לראות את הכותרת הזו הבוקר.

התערבתי עם מישהו אם אולמרט ייכנס בסוף לכלא. אמר לי ההוא: אין דרך חזרה.
בינתיים אני רואה שיש שיהוי.

בית המשפט העליון החליט היום (שני) לקבל את בקשות עיכוב הביצוע של גזרי הדין של המורשעים בתיק הולילנד. לפיכך, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט וראש העיר ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי לא יישלחו לכלא באופן מיידי, אלא רק לאחר שהוכרע דינם בעליון. 

סימה קדמון מביאה (בשער ובע' 3) בידיעות משפט מפי נתניהו. משפט נפלא, אלא שהיא לא מבינה אותו.
כותבת קדמון:

… סגן שר האוצר, מיקי לוי, סיפר כי כשהיה מפקד מחוז ירושלים הוא לקה בהתקף לב בזמן פיגוע, ובמשך 25 ד' סירב להתפנות. באותם הרגעים, סיפר לוי, הוא הבין את ערך החיים. כן, כן, אמר לו לפיד, טוב לחיות בעד ארצנו. ואילו נתניהו תיקן: קודם כל, טוב לחיות.

יכולהיות שלפיד היה ציני, אבל לא נראה לי, הבנאדם אשכרה נכנס לחליפת האיומים הממלכתית שלו ומרוב לחץ עסוק כל הזמן בדקלום מנטרות (ואילו אנחנו עוסקים בתיקונן ובתיקונו). נתניהו אמר את הדבר הנכון, אמירה אקזיסטנציאלית קלאסית: טוב לחיות. עדיפים החיים על פני המוות. למען המדינה? ארצנו? לא. טוב לחיות, נקודה. ועל כך מגיע לו ח"ח.
קדמון היא זו שרידדה את המשפט המוצלח של נתניהו להבלי היום-יום, "מתבקש לראות בסיפור הזה מטאפורה למצבה של הקואליציה בימים אלה". לא גברתי. לא קואליציה ולא נעליים, אוףףף, החיים, חברה, החיים עצמם.

בלגאן ברכבת הקלה בירושלים. "מאז תחילת חודש יולי תועדו לא פחות ממאה אירועים של יידויי אבנים, בקבוקי תבערה ובקבוקי צבע על הרכבת – ואלה לא פוחתים".

מיהו במאי הסרטונים וכל המארז התקשורתי של דאעש? אחמד אבוסמרה (כתבה ב-24 שעות של ידיעות).
מופיע אחר כבוד ברשימת הטרוריסטים הכי מבוקשים של ה-FBI.

עינת שלאין (אוולא שליין) תהיה שגרירת ישראל בירדן. השגרירה הראשונה במדינה ערבית. ואלו כל השגרירות החדשות (ידיעות):


shagrirot

חזית הרפואה

12,000 רופאים צפו מוושינגטון בשידור חי של צנתור במוח, שנעשה בביה"ח שערי צדק בירושלים. לאור הצפייה בכתבה אני מוטרדת מהזיהום שעלול להתנפל על המנותח בגלל כל המצלמות והמיקרופונים והאוזניות התקועים למנתחים שלו בכל מקום בגוף. אבל מה אני מבינה. כולה רופאה חובבת.
מהלוגו שהופיע במהלך הכתבונת ראיתי שמדובר בכנס tct2014. אז מי מימן את המבצע ואת שתי ניידות השידור? שערי צדק?
סיומת הכתבה מביכה במיוחד: "למדנו שלא רמת הרפואה היא הבעיה בישראל". מישהו אמר מתישהו שרמת הרפואה היא הבעיה?

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=19db4bfc27578410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=8ea64a2ea1f48410VgnVCM2000002a0c10acRCRD&galleryChannelId=1a68fdd45e678410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

והנה עוד דיווח המגיע מאיכילוב ומשערי צדק: מכשיר לניטור הפרעות בקצב הלב. מישהו עובד קשה ביח"צ.

8200

כל מה שכתבתי אתמול על התגלגלות הפרשה, זה עוד כלום לעומת כדור השלג שתפח ממנה במהלך היממה האחרונה.
אבי הביא את הנוסח באנגלית, כולל שמות (פרטיים) ודרגה של ה-43.
הידיעה בגארדיאן משישי כולל ראיונות עם אנשי היחידה בצללית ובשם פרטי.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד: "חבורת הצבועים מ-8200 מכפישה את ישראל בעולם ומשמשים כלי במכונת הדה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל, כפי שמתבטא בעיתון הגרדיאן הבריטי. 8200 היא יחידת עילית, שתורמת תרומה מכרעת לביטחון המדינה ואנשיה נחטפים אחר כך לעבודה בשוק האזרחי. על חותמי המכתב להיות מודחים מיידית משירות המילואים, לא מגיעה להם הזכות להמשיך ולשרת בה"

שיעזור לי אלוהים: ד"ר חיים שיין טוען שהשמאל הרדיקלי הצליח להחדיר סוכנים (במרכאות, בטח שבמרכאות) ל-8200.

אימפריית הרשע של נוני מוזס

מרדכי גילת מגן על משה לדור מפני זעם התקשורת, ומשמיץ את ידיעות.

ידיעות אחרונות, שפעם לחם בקיני השחיתות וזה עשר שנים ויותר הפך למכבסת עולם הפשע המגוהץ. הוא סימן את לדור כמו שסימן את מני מזוז ואת דורית ביניש, וירה לעברו בכל הכלים. עוד רגע היה הקורא עלול להתרשם שלדור הוא בכלל החשוד בהטרדה מינית, ולא כבודו.
העיתון שחשף את פרשת דרעי ועכשיו רואה בו איש מופת; העיתון שהגן על אריאל שרון ובניו; העיתון שהפך את חיים רמון לנרדף גם אחרי שהאחרון העלה לעדות שלוש נשים ששיקרו למענו במצח נחושה; העיתון שהגן ומגן על חבורת גבי אשכנזי; העיתון שניסה לשמור על הדנקנרים והיה מעורב עד צוואר בקמפיין להשחרת מני מזוז ופרקליט המדינה דאז ערן שנדר – חזר, מתברר, לסורו.
מי, נוסף על העיתון, משתתף בקמפיין המכוער הזה? חלק מאנשי הערוץ השני, ובהם אמנון אברמוביץ', חברו של יהודה וינשטיין. הוא כבר הסביר לאומה כי אילו היה לדור בתפקידו, היה עליו להתפטר. לא פחות.
נציג חוות השקמים והאתרוגים, שמסוגל מעת לעת גם להתיישר, אמר מה שאמר בבוז תהומי, אבל לא הצליח לגנוב את ההצגה מהפרשנית והמגישה שמגוננת שנים על יקיריה דרעי, רמון ואולמרט. היא שברה את השיא: הגב' מצליח הסבירה לאברמוביץ', כלומר לעם בציון, כי "אצלם בגנים" – כלומר אצל לדור וחבריו – זה לשמור על "האנשים שלנו".
אז רק גילת ואנשי ישר"ה חפים מכל אינטרסים ושומרים על נקיון כפיים?

בשער ידיעות מדווח על "מתלוננת ראשונה במשטרה נגד השופט יצחק כהן".

מדינת כל גזעניה

תושבת יפו, רים מוסלמי, 26, נעלמה, ואחרי חודש נמצאה גופתה. לא שמעתם על כך, נכון? למה? נו באמת. כי היא מוסלמית תושבת יפו. עכשיו יש התפתחויות בחקירה. אז הנה ידיעה בעמודים האחוריים של ידיעות, וגם ב-ynet. לפחות יש להודות על כך.
ידיעה על האישה הנעדרת מתוך העמוד הרשמי של המשטרה.
ידיעה קצרה על כך מישר"ה מסוף שבוע שעבר.
מתוך עמוד פייסבוק של המשטרה, 7 בספטמבר.
טזזזז, הסיפור עובר מתחת לרדאר של התקשורת. לפני חודש נעלמה אישה צעירה. לאיש פה לא אכפת. זה לא מעניין. היא מוסלמית, היא מיפו. זהו, נסתם עליה הגולל. התקשורת מתעניינת באנשים מסוימים ממגזרים מסוימים, משטח גאוגרפי מתוחם ומצומצם מאוד.
ככל שהבנאדם המעורב באירוע מסוג זה יהיה יותר עשיר, יותר מקושר, יותר מהמרכז, יותר מראש הפירמידה החברתית והכלכלית, כך יגבר העניין בו.
גם פליט כוכב נולד החשוד באונס מעניין הרבה יותר מצעירה מיפו. הוא ואבא שלו והחבר שלו.

דרמה התחוללה בסופשבוע שעבר בעקבות שידור פרק מאמא מחליפה של קשת:

שרת הקליטה, ח״כ סופה לנדבר (ישראל ביתנו) שהציעה להחרים את התכנית. "אחרי הרבה מאד זמן בחיים הציבוריים, אין לי מילים להביע את שאט נפשי. מסתבר שאחרי שנות דור בה העלייה מרוסיה התגברה על קשיים ומכשולים להשתלב בחברה הישראלית, קשיי שפה, ההבדלים המנטליים, הקושי למצוא עבודה – כל אלה לא עזרו למפיקי ועורכי תכנית הזוועה "אמא מחליפה" אשר החליטו לנסות ולהחזיר את העלייה הרוסית שנות דור לאחור".

גילי איזיקוביץ (הארץ) דיווחה על יותר מ-150 תלונות שהגיעו לרשות השנייה אחרי שידור הפרק.

תגובת קשת: "מדובר בתוכנית לא מתוסרטת והמשפחות שבחרו להשתתף בה הביאו את הווייתן האמיתית והאותנטית למסך. לעתים… השוני בין שתי המשפחות מובהק עד שהמפגש נעשה טעון במיוחד ומציב מראה מול ההבדלים העמוקים של חלקים שונים באוכלוסייה הישראלית. בתוך כך, עולות שאלות אמיתיות של רב תרבותיות: עד כמה אנו מקבלים את מי ששונה מאיתנו ועד כמה אנחנו מכבדים איש את מקומו של האחר ואת זהותו כחלק מהחברה הישראלית. גם כשהתשובות קשות והמראה הניצבת מולנו שונה, יש חשיבות לעצם ההתבוננות בנקודה הזו. לא היתה כל כוונה לפגוע ברגשות הצופים ואנו מצרים אם נעשתה פגיעה כזו".

מה עושה כתב המגזר הערבי בחדשות 2? קובי ניב (הארץ) מסביר ומפרשן.

תמיד פולני

פולני זה מצב נפשי, וכותרת המדור החדש הזה לקוחה מספרו החד פעמי של יאיר גרבוז יבדל"א.
הפולנים לא מסוגלים לחבר שני משפטים הקשורים ביניהם. למשל, מה קשורה חתונת בנו של יוסי פלד למצבו הנוכחי? לא קשורה, נכון? העיקר לצקצק.

polani1
(mako)

 צרות בכותרות

רואים את הכותרת הזו בעמוד הבית של אתר הארץ? כאילו האמא מדברת, נכון? אה, זהו שלא.
פדו
האם לא מזכירה את המילה פדופיליה, המופיעה בכתבה פעם אחת בלבד, כשהכתבת מספרת שזו ההאשמה שהטיחו טוקבקיסטים בצלמת לפני שנה. אם תנסו להבין איך הזדחלה הכתבה הזו לנקראות באתר, זו התשובה: בזכות המילה "פדופיליה" בכותרת. בושה, חוצפה ושערורייה. אין שום הבדל בין הדרך בה מנסה אתר הארץ למשוך קוראים לבין האתרים האחרים.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

העיתונאי יובל יועז הקים את האתר ידיעה שיפוטית, "אתר משפטי, המבקש לעשות סדר בים הסוגיות המשפטיות המקיפות את השיח הציבורי והדיווחים התקשורתיים".
יחיד איתו כותב העיתונאי גלעד גרוסמן.

תמונות מהעצרת נגד שנאת יהודים בשער ברנדנבורג.

לפני פיזור

תודה רבה ל-ח, ל, י, נ, י, פ, א, ד, ב, ע, א, ש, מ, א, א, א, ת, י, ר, ה, ר, א, ד, ע, ר, וו, ו, א, ע, י., ד, נ.
כולם תומכי הבלוג.
partybaloons

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

45 תגובות על ובחרת בחיים

  1. אני הגיב:

    כשקראתי את החלק הראשון של תגובתה של "היי זאת שלי" למכתב הסרבנים (8200) מיד חשבתי על דמגוגיה ופופוליזם ושאלתי את עצמי האם היא מנסה לחזק תדמית של "לאומית". לא קראתי את הכל כי בד"כ אין לי סבלנות אליה וכי היא מעצבנת אותי (בד"כ עקב עודף פופוליזם ודמגוגיה – ללא הגסות של רימי גרב אמנם אבל, עדיין, יש לה מספיק מזה).
    אורי משגב מבצע קריאה מודרכת של התגובה שלה ומדגים בדיוק למה.
    http://www.haaretz.co.il/blogs/misgav/.premium-1.2433962
    (גם מהפוסט שלו קראתי רק את ההתחלה כי גם לקרא ניתוח מפורט של דברי "היי זאת שלי", זה יותר מידי).

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    אז כפי שאתם יודעים המפלגה השוודית הדימוקרטית
    נגד הגירה וכ"ו מפלגת מיעוט זכתה שם בבחירות ב כ 13%
    מהקולות, מקום שלישי וכל מרכיבי הקואליציות הודיעו
    שלא ישתפו אותה בשום הרכב קואליציוני.
    באל ג'זירה מאמר מושקע על המוסלמים בהולנד. סיפור לא נעים
    בכלל. עשרות לוחמים במזה"ת, קבוצות איסלם קנאי וכ"ו עכרו להם
    את השלווה באופן יסודי. אחד הערים הבעיתיות, כמה אירוני,
    היא האג המפורסמת שלשם שולחים אנשים רעים נבחרים. אם זה
    ייצוגי לאירופה אז רוב יבשת זו אינה מטרת הגירה מומלצת לישראלי
    או יהודי בכלל.
    http://www.aljazeera.com/indepth/features/2014/09/islamic-state-fears-take-hold-netherlands-201492131426326526.html

    אהבתי

  3. אילני הגיב:

    "לדיין היתה הליכה של איכר, הליכה כבדה, כאילו שקע בכל צעד באדמה חרושה. הגבר יפה-הפנים, שהפך אחרי מלחמת ששת הימים לסמל מין עולמי, היה בעל גוף מכוער. מקרוב היה שונה מאוד מהאיש שניבט ממרקע הטלוויזיה" (מתוך האוטוביוגרפיה של אורי אבנרי)

    "כש[דיין] בא לקראתי השתוממתי להיווכח כי אגן ירכיו רחב כחלציה של אשה וכי הוא מהדס בצעדים קטנים כהילוכה של אישה המתגנדרת בעכוזיה. לעומת זאת היו פניו, כל עוד לא הפנה אליי את צדודיתו, גבריים ועזים כפניו בתצלומים הרשמיים" (מתוך האוטוביוגרפיה של ירון לונדון)

    שני ציטוטים שמספרים את סיפור הגבריות האשכנזית, ומאה שנות ציונות בכלל.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ציטוטים המראים שכ"א רואה את מה שהוא רואה
      גם בעיני רוחו. אחד ראה איכר צועד באדמה
      חרושה, שני ראה אישה מהדסת, שלישי את סיפור
      הגבריות האשכנזית ויש מי שאמרו מזמן שמשה
      דין היה אדם מורכב.

      אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    http://www.naharnet.com/stories/en/147499-major-power-outage-hits-lebanon-as-edl-crisis-looms
    במדינה לבנטינית גובלת בסוריה, מזרחה לקפריסין, דרומה לתורכיה, צפונה למצרים, הפסקות חשמל נוראות. עובדי קבע, הנהלה, עובדי קבלן, ספקי ציוד והמפלגות התומכות בהם מתקוטטים, לא מסתדרים. יש דיבורים
    על הפרטה, התיעלות, בטלה סמויה. מזרח תיכון כהוויתו.

    אהבתי

  5. אבי הגיב:

    מעניין מתי בדק קובי ניב בפעם האחרונה את הנעשה במסדרונות הארץ בכל מה שקשור למוצאם של האוחזים במקלדת לא כל שכן אלו המסקרים את התחום/ מגזר הערבי. למעט אותו מזרחי מחמד שעורך את המרקר אפילו בעיתון גרמני ממוצע ודאי יש יותר ייצוג למגזרים שונים. ולא סייד קשוע לא נחשב, בודאי ניתן למצוא עוד ערבי אחד לפחות שיודע לזהות מקלדת שהוא רואה אותה. מומלץ אגב להתחיל להתחיל את השינוי מבפנים בדסק מבקרי הטלוויזיה שהעיתון ייסד לאחרונה. בתור התחלה גם מזרחי יבוא טוב.

    אהבתי

  6. כרוניקה הגיב:

    למה לא

    רק לפני שבוע חיתן

    אם בחלקת האמנים בבית העלמין ירקון, הובא למנוחות השחקן ומגיש הטלוויזיה מני פאר – יום לפני שמלאו לו 68 שנים

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא. יש מחקרים שונים על כך שאנשים הולכים לעולמם בסמוך ליומולדת שלהם. דווקא יום לפני היומולדת זה כן מעניין.
      יבדל"א פלד

      אהבתי

      • כרוניקה הגיב:

        מקובל ואנושי (אם כי קצת פולני יש להודות )לומר" רק לפני שבוע רקד בחתונת בנו מלא אושר, והנה הוא נאבק על חייו"- בקטע של איש לא יכול לצפות מה יקרה מחר.,רקוד ואכול כי מחר תמות.
        מוכרות גם הידיעות "חיתנה את בתה ונהרגה בדרך לביתה" וכו'.קוראים לזה לחלוח.

        אהבתי

  7. עוד.ד הגיב:

    רק לפני שבוע חיתן

    אחד הפעלים המוזרים בשפה.
    איך אפשר שיהיה פועל כזה?
    רק בתרבות, שמקדשת את התפל.

    אהבתי

  8. ערפיה מיפע הגיב:

    "תושבת יפו, רים מוסלמי, 26, נעלמה", למשטרה יש מדיניות פרסום נעדרים,לא מפרסמים כל תמונה של נעדר !
    את לא יודעת מה היו המניעים של המשטרה לא לפרסם את הפרשה, לפני מציאת הגופה.
    זה שערבים ופריפריה לא מעניינים את התקשורת של ת"א(כל התקשורת חוץ ממקומונים) זה לא חדש,הדוגמה של הערבייה מיפו דווקא לא דוגמה מייצגת.
    למשל אף עיתון (לדעתי) לא עשה "כתבת ענק" על מלחמת משפחות ענקית! בין משפחות שטאווי לחמודי בנצרת והסביבה,שרק אתמול השחילו את ההרוג המי יודע כמה בשני כדורים בקסאל….
    קראתם על זה? או שרק יפו זוכה לפרסום כאן כי זה "שכנתי מהדלת ה…"

    אהבתי

  9. דניאלי הגיב:

    אחר כך, כשגזר הדין יהיה חלוט, מטוגן, צלוי ואפוי ביחד, פתאום יזכרו כולם שלופליאנסקי בעצם חולה מאוד (מאוד יתכן שבצדק יזכרו) ולכן יש לתת לו יחס מיוחד בעניין מאסרו, מה שמיד ישליך ויגזור על אולמרט (מאוד לא בצדק אבל כולנו הרי באותה ישיבה) שגם לו יש בערמונית איזה סרטנצ'יק פלוס כאבי שיניים.

    אהבתי

  10. שובו של הצועד הגיב:

    אם לא כולנו הבנו שצריך לכרוע ברך בפני צה"ל ואלופיו, אז הנה הדגמה.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זה מה שכתבתי כמה טוק בקים מעליך. מישהו כאן
      במערכת השלטונית ובמהירות הבזק אבד את הראש.
      אח"כ אני והדומים לי נאשים את גדעון לוי ודומיו
      בהשחרת שם ישראל בעולם. גדעון הוא כלום. אפס.
      שום דבר. לעומת מי שהציב כך את החילות.

      אהבתי

      • אבי הגיב:

        הצלם שצילם והפיץ את התמונה זקוק לטיפול פסיכיאטרי. ההשפלה היחידה שנעשתה היא מעשה ידיו ותוצאה של בחירת הפריים שלו הפרסום וההדגשה ברבים. הרי ברור לכל בר דעת שהחיילות מחזיקות מיקרופונים באופן שהחזיקו על מנת לא להפריע לתמונת המסך המתקבלת בבית. האם אותן שלושה חיילות באמת חשו מושפלות? התלוננו? אותו צלם שאל אותן ובדק? ודאי שלא. אם הם חוות השפלה זה דווקא עכשיו כתוצאה מהפרסום והקונטקסט השלילי שדווקא הוא בחר לייחס לתמונה. לצלם, לבכות ולרוץ לספר לחברה… האינטרנט הרי סובל הכל.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          העולם הנקלט ע"י ההמון, האספסוף,
          מנהיגי מדינות ועורכי עיתונים, בנוי
          מפריימים ולא מאיזו אמת. ראינו זאת
          בעזה. החמאס בעזה ניצח בפריימים.
          המדינה האיסלמית נבנתה גם מפריימים
          מבוימים היטב. מישהו מאלו הצובעים
          שיער המחליפים בגדים המחזיקים אומן
          תספורת צמוד ומוצאים קצת זמן למשול
          בנו צריך לדאוג שלא יהיו פרימים
          כאלו לרעת צה"ל ומדינת ישראל.
          מי שמציג צילומים אלו כבעייה
          או אי בעייה של החיילות נתפס לזוטות.
          ייתכן שהן נהנו מתשומי והפוזיציה.
          בכלל יחסי חיילות ושוטרות לסמכות
          ושררה מורכבים ולעיתים מנוצלים ע"י
          מנצלים למיניהן. הבעייה היא איך
          נראים ישראל וצה"ל. יש מי שיטען
          גם בבלוג זה שתמונות אלו מסמבלות
          את מעמד האישה בישראל ובצה"ל,
          מה יושב לו או לה?

          אהבתי

          • אבי הגיב:

            שוב הפעם. אין בתמונה הזו כלום, לא מנצל ולא מנוצלות. התמונה קיבלה חיים משלה בראש של הצלם. פרשנות שמנותקת מהציאות וקיימת בראשו של הצלם/פרשן.
            זה שהחמאס ניצח בעזרת פריימים רק מסביר את מהות השקר. לפעמים האספסוף ועורכי העיתונים חד המה. הרלטיביזים מצופף את כולם תחת אותו מעטה של שקר. אם מלמדים אותך מגיל קטן שהשחור הוא לבן והלבן הוא שחור אז גם האור יכול להפוך לחושך ולהיפך. ברוך הבא למאה ה-21, המאה של השקר. גם זה יחלוף בסוף.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              לא בציניות או סרקזם מסכים לגישתך

              רק שתי הערות חצי מהותיות. 1. זה לא
              רק בראש הצלם זה בראשי ראשך
              וראש צופים רבים. כך זה עובד. הנה על
              מה אנחנו מדברים ומבינים זה את זה. כתבו
              על כך ספריות.2. אכן בסוף הכל חולף. זכורה

              לי קנטטה ששרתי במקהלה. "הרף מדאגה
              הכל חולף עובר. הלו ימוטו גם השמים…"
              אבל עד אז יש לדאוג לדברים הארציים. לא
              רצוי לתת לחושך צנס. התמונה בה אנו שחים
              בויימה, נוצרה ע"י מי שלא הבינו שהם חיים
              במאת בשקר ובמעשיהם נתנו לחושך ולשקר
              צנס וגם הצלם לא זכור לטוב. צריך ללמוד
              משגיאות ולא לחזור עליהן. יכול לקחת הרבה
              זמן עד שזה יחלוף מעצמו, צריך לעזור או
              לפחות לא להפריע.

              אהבתי

    • מציצנית הגיב:

      אוי נו, זה הכל בראשו של הצלם/כותב. כולה התכופפו כדי לא להפריע למצלמות או כדי לא לחטוף ׳קטנה׳ מרוני דניאל.

      אהבתי

      • אחד, לא משנה מאיזו עדה הגיב:

        יש שם גם סאונדמן ממין זכר, אותו גבר בלבן בימין התמונה העליונה, שנמצא בדיוק באותה תנוחה.

        מי שמחפש שוביניזם, ימצא אותו בין אם הוא קיים ובין אם לא.

        אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    מילון עברי פמיניסטי:
    בדרך כלל איני צופה בטלויזיה = בזמן שזפזפתי. אני מפזורה שונה לחלוטין.
    משפחה מזרחית שכמוה יש בודאי עשרות אם לא מאות בארץ = משפחת ערסים טיפוסית. אני מפזורה שונה לחלוטין.
    משפחה של שלוש נשים רוסיות = להעליב את אחת הנשים. אני מפזורה שונה לחלוטין
    האנטי-פמיניסטים = גזענות בזויה. אני מפזורה שונה לחלוטין

    אהבתי

  12. עובר אורח הגיב:

    עוד עובר אורח ובעלת הבית עוסקים בזמרה בציבור(אתמול בבלוג
    זה) מערכת אכיפת החוק- שופטים שוטרים וכאלו עוסקת בז…. בחשאי."הארץ" עזב יהודים ערבים ו8200 ופתח (עמוד 8 היום)
    דף, נו איך איך אומרים: חדשות בפורנוגרפיה.מה ש"ישראל היום"
    (עמ' 19) מכנה, בזהירות מתבקשת"השוטרת שירתה בעבר
    בפיקודו של תנ"צ ניסים אדרי" מגדיר העיתון לאנשים חושבים
    בזהירות ג"כ "פקודה שלו" אבל הוא רק ניצב משנה. ישנו ניצב
    שחם. זה גבר אמיתי. היו מקרים שיצר קשרים אינטימיים בעלי
    אופי מיני "אופי מיני" איזו מילה מפוננת מצופרת. את ה"אופי"
    איפיין עם שוטרות צעירות ש"היו כפופות לו בדרגות נמוכות".
    כנראה כך פקד שר המשטרה: גמישות מבצעית משטרתית בביצוע
    פקודות מיידיות דחופות. בגולני הישן היו אומרים: "יש דרג ויש…"
    אך לפי עמוד 8 בבתי המשפט המצב שונה "אריה אטיאס פרש
    לאחר שקלדנית שעבדה תחתיו התלוננה כי בצע בה עבירות
    מין במשך תשע שנים" תשע שנים היה מעליה !!!(זה בעיתון
    לאנשים חושבים, על מה הם חושבים שם לכל הרוחות?) וזה
    נמשך ! מי היה מאמין. זה כבר באמת הישג ברמה עולמית.
    מי שהמציא את הויאגרה כלב מסורס לעומת מערכת המשפט
    הישראלית. ויש שם עוד על עובדות כפופות. כפי שנאמר
    במח"ש (הכל בעמוד 8) בעניין הניצב שחם:"יחסי מין בין
    קצינים לשוטרות הכפופות להם הם עניין שגור ונפוץ
    במשטרה". יש כאלו שכל הזמן כפופים,זה בגלל השגרון
    הכפיפותי, ויש כאלו, זה חייב להיות לפי התוכן והעניין, שכל
    הזמן מזדקרים. ונסיים בציטטה מדף 8 הנ"ל מפי עורכות
    דינו של שחם "…תהווה אכיפה בררנית, שכן הוא אינו
    היחיד שקיים יחסים עם פקודות שלו לטענתו בהסכמה"
    (אמרתי לכם דף פורנוגרפי? חשבתם אני צוחק? אהה)
    העורכות דין בעצמן וכבודן אומרות שהיו שם כמה.
    נמשיך לצטט: "עוד נטען כי מדובר ביחסים שהמין לא היה
    חלק מרכזי בהם".לפעמים התלבשו והלכו לשירותים ולאכול
    ולשתות,כמה כבר אפשר,מה ? הם לא כמו השופט אריה
    אטיאס ההוא של תשע שנים.הם בני אדם רגילים עם כל
    המעלות והחסרונות, תשע שנים, מי היה מאמין. השוטר
    אזולאי מי יגול עפר מעינך.

    אהבתי

  13. שובו של הצועד הגיב:

    מישהו כתב בפייסבוק שלדמיין את ביבי נושא נאום כמו של הקנצלרין, נגיד על המיעוטים בארצו, זה כמו לדמיין קנצלר אחר נושא נאום דומה. אבל לא השוויתי.

    אהבתי

  14. nurit הגיב:

    בדרך כלל איני צופה בטלויזיה בתכניות הריאליטי, זו עובדה לא התנצלות. בשבוע שעבר בזמן שזפזפתי עליתי על התכנית המדוברת (אמא מחליפה) וישבתי מסומרת למקומי ובהלם מוחלט. זו היתה אחת התוכניות המבישות ביותר שראיתי מעודי בטלויזיה הישראלית. גזענות בזויה של קברניטי ערוץ 2.
    לקחו משפחה מזרחית שכמוה יש בודאי עשרות אם לא מאות בארץ, וחשפו את הצדדים המאד לא מחמיאים שלה. מנגד, לקחו משפחה של שלוש נשים רוסיות ואפשרו להעליב את אחת הנשים בצורה שלא זכורה לי אי פעם.
    לא עלה בדעתי להתלונן בפני הרשות השניה, מיותר לחלוטין. הרייטינג הרי קובע את סף הגועל נפש הציבורי. נעלבתי בשם שתי המשפחות למרות שאני מפזורה שונה לחלוטין. אין שום הצדקה לבזיון הזה.

    מאידך שמחתי מאד לקרוא בעתון על מינוי 7 נשים לשגרירות. אני לא יודעת אם יש לתת את הקרדיט לשר החוץ או למי מאנשיו, שסוף סוף הבינו שקידום נשים לתפקידים בכירים לא רק שלא יזיק, אלא עשוי לקדם את ישראל כמדינה (כמעט) נאורה. וכל האנטי-פמיניסטים …..תעשו לי טובה שבו בשקט.

    אהבתי

  15. מישהי הגיב:

    טוב לחיות, נקודה.

    ?

    אהבתי

  16. יוריק הגיב:

    דבורית, את מחפשת צדק בתקשורת. צר לי. צדק לא נמצא בתקשורת ובצדק. זה לא תפקידה.
    עזבת את תפקידך העתונאי ושכחת שהתקשורת מכוונת אל צרכניה, הקוראים, שומעים וצופים. אלה לא מתעניינים בערביה מיפו. הם מתעניינים בפליט ריאליטי כלשהו. עורכים בתקשורת לא עוסקים בצדק, אלא עושים מלאכה. מלאכתם – לספק לצרכנים את מה שהצרכנים רוצים. זו דרכו של עולם ואי אפשר לשנותו.
    על כך נאמר, צדק צדק תרדוף ולא תשיגנו…

    אהבתי

    • עקיבא הגיב:

      עורכים יקרים, הצרכן הזה רוצה לראות נשים עירומות נאבקות בבוץ.
      וכיוון שאני יודע שקשה למלא עיתון בבוץ, במקום הפנוי אני מוכן לקבל גם תמונות של נינט.

      לא דיוני תקציב משעממים, לא טורים של דן מרגלית ולא סיפורים על ערבים ושאר אזרחים שאינם מהעיר או מהמוצא שלי.

      תודה.

      נ.ב.
      אם לא קשה לכם, גם בפרסומות אני רוצה לראות ציצים.

      אהבתי

    • עוד.ד הגיב:

      לא עניין של צדק, אלא של אחריות. אני מאמין, שדבורית, כמו רבים מהקוראים כאן, מצפים לאחריות מסויימת, מתוך הבנה של מערכת היחסים העדינה בין צרכן לבין מדיה, מערכת יחסים שמציבה את המדיה גבוה מעל הצרכן שלה, אחד מניק אחד יונק, אחד מזין, אחד מוזן.

      במערכת היחסים הזו, שבה עורכים בודדים, שולטים כמעט ללא עוררין במליוני אדם דרושה אחריות. דרושה גם רגולציה ברמה אחרת, לצערי הרגולטור הכי טוב שמצאתי הוא אישה שכותבת בלוג, ואין לה הסמכויות לעשות למעננו יותר מזה..

      אהבתי

  17. imanuel הגיב:

    מענין מה היה קורה לו אישה ערביה מיפו היתה נרצחת באחד מקרונות הרכבת הקלה בירושלים בזמן שמיידים עליה אבנים*

    *הצעות ללופ מוסרי אינסופי אצל אלה שמחליטים על מה לדווח ועל מה לא בתקשורת

    היה מרתק לו אותו פרק של אמא מחליפה היה כולל את אותה רוסיה עייפה מחד, אבל במקום משפחה מראשון היו בוחרים בארכיטקטית שגרה קומה מתחתי, או אז הכותרות היו ודאי "מסרו אמא מתפקדת, קיבלו אישה גלותית ועייפה" ואף אחד לא היה מתמרמר.
    לאמור – זוהי כוחה של הלשון, לא רק לכעוס צריך לדעת, אלא חשוב גם לבחור את המילים המתאימות.

    אהבתי

  18. קשת הגיב:

    מרדכי גילת מפרגן לידיעות על עברו כלוחם שחיתות

    העיתון שחשף את פרשת דרעי ועכשיו רואה בו איש מופת;

    מי זוכר איך עד התרגיל המסריח דרעי היה איש מופת ודתי מחמד? חודש אחרי זה מרדכי גילת פתח בחקירה. מה קרה? נכון דרעי הורשע אבל למה אף אחד לא חוקר איך העיתונות הישראלית פועלת? האירוע נשכח בתהום הנשיה מה שנותן למרדכי גילת את הצדקנות של לוחם שחיתות ללא חת.

    אהבתי

  19. חייל זקן הגיב:

    על חותמי המכתב להיות מודחים מיידית משירות המילואים

    תגובה בעייתית במקצת בהתחשב בעובדה שבין החותמים יש רק איש מילואים פעיל אחד. מצד שני גם להיות סרבן בלי להיקרא לשרות זה בעייתי במקצת.

    אהבתי

    • עוד.ד הגיב:

      נכון מאד. ומבחינת "סיפור המותג" של 8200, קורה משהו מאד צפוי, שקורה לכל מי שהתקשורת הידיעותחרונותסטייל מתעסקת בו: הוא נהיה חד מימדי, ונושא תגית ש"מפעילה" כפתור שכבר קיים אצל הקורא (כעסים צבורים, עדתיות, גזענות וכו'). הנה כי כן, יחידה שמשרתים בה אלפי סדירניקים ומילואימניקים, זוכה עכשיו בתגית "שמאל קיצוני". תגית שהפכה פופולרית מאד מאז צוקיאתן.מזל טוב לשמונה מאתיים!

      אהבתי

  20. קשת הגיב:

    למה מוסלמים אף פעם לא מארגנים עצרות נגד שנאה? הביטחון העצמי שלהם מעורר קינאה. היהודים בברלין שמתבכיינים פתטיים. תלמדו מבני דודנו.

    אהבתי

כתיבת תגובה