6 מיליארד

haaretz21.9.14yediot21.9.14

hamvaser21.9.14isra21.9.14

maariv21.9.14

הכותרות

שתי הפגנות נערכו במוצאי שבת. האחת, אלפים צעדו אמש מכיכר רבין לגן מאיר, במצעד למען זכויות בעלי החיים. הבנתי שבמצעד נכחה זוכת האח הגדול, טל גלבוע, ושזכתה לצילומים לרוב. מאחר שלא יצא לי להיחשף לאישה היקרה בזמן הופעתה הבלתי נשכחת בתוכנית, אניח רק שבחירתכם בה הייתה בחירה ראויה, ושאם היא עסוקה בקידום זכויות בע"ח יש מצב שהיא אישה תקינה ותקנית.
בידיעות אפשר לקרוא על כך ידיעה קצרה (ע' 13).
הפגנה אחרת שנערכה אתמול הייתה של כ-500 מתושבי עוטף עזה, שהשתתפו בצעדת מחאה שאורגנה בסמוך לצומת שער הנגב. זוהי הפגנה הרבה פחות סקסית, ומרוחקת היא ממקום יישובו של האדם הלבן האוחז במצלמה. מה גם שצילמנו מספיק את עוטפי עזה במהלך צוק איתן, כמה באמת אפשר עוד להראות אותם ואת תלונותיהם? כל היום רקטות פצמ"רים רקטות פצמ"רים. ממש משעמם.
בכל מקרה, ההפגנה מתועדת בכיתוב תמונה (+תמונה כמובן) בע' 6 בידיעות. רוצה לומר: מקדימה את מצעד בעלי החיים.
מצעד בע"ח מתואר גם בקצרה אי שם באמצע ישר"ה, אך צעדת עוטף עזה לא מוזכרת כלל. מה שכן מוזכר בכתב זה שהממשלה תאשר היום 1.3 מיליארד ש' לעוטף עזה. לידיעה באתר מצורף סרטון בן 50 ש' על הפגנת המחאה אמש.
בהארץ יש דיווח על הפגנת העוטף גם בעיתון המודפס, ועל ההפגנה למען בע"ח באתר בלבד, אם לא פספסתי. אבל אני מזכירה. מבחינת הארץ, הדיגיטל נמצא במקום הראשון.

יאיר לפיד חטף, ובצדק, על שהוציא הודעה לתקשורת אתמול אחה"צ וזימן את העיתונאים לביתו ב-16:00 אחה"צ, כלומר בעיצומה של שבת קודש, כדי לשמוע על אשרור דירוג האשראי של ישראל. לא רק הח"כים הדתיים זעפו אלא גם זהבה גלאון יו"ר מרצ. הידיעה מתפרסמת בישר"ה בכפולה הפותחת. תגובתו לא מופיעה שם.
הידיעה על מסיבת העיתונאים בשבת, בעת עיכול החמין הראשון של הסתיו, מופיעה אומנם בידיעות, אך ללא מילת ביקורת.
הסטטוס שלו בפייסבוק בנושא זכה רק ל-1,700 לייקים, כלום במונחי הלפיד, ויש בתגובות גם ביקורת.

בכפוף לדעתם החולקת של האלופים והתא"לים והטר"שים (במיל.) של הבלוג, מה שאנחנו רואים בתמונה זה כן תדרוך מבצעישל שר הביטחון בוגי יעלון, ולא סיבוב שופוני. כך לפי ישר"ה הבוקר, בהמשך לידיעה של חדשות 2 אתמול.
bogirav

"בדרך לתקציב 2015", מבשר ישר"ה בשמחה בהתייחסו למשבר מהשבוע שעבר בין נתניהו ללפיד.
"בדרך לתקציב" היא גם הכותרת בכפולה הפותחת של ידיעות, שמנסה להציג את התמונה במלואה, אבל לא מתאפק, ומעניק טבלה ובה הנצחונות של כל אחד מהצדדים הנצים, נתניהו ולפיד. נחשו למי יש יותר נצחונות.

קרב המנהרות ממשיך. בוגי נגד בנט. ישר"ה מדווח מתי החל הטיפול במנהרות. כסת"חו, כסת"חו, זכרוננו ודאי קצר מאוד, אתם סבורים?

גדעון סער

כל הטור של בן כספית במעריב, מגדעון סער ועד נתניהו ועוד.

השנה: 2024. גדעון סער הוא רה"מ. המראיינת: רעייתו (רוגל אלפר, הארץ)

סחתיין לקריקטורה של אורי פינק במעריב. המדד: קריקטורות שאני צוחקת מהן בקול, לעצמי, בלשכתי המהודרת בתוך שנייה.
דוד

רביב דרוקר בבלוג שלו על גדעון סער. הדברים מתפרסמים גם בהארץ, אבל בבלוג כולם יכולים לקרוא אותם.

…היו לו תנאים אופטימליים להיות שר חינוך שלא ראינו כאן. ארגוני המורים היו בנקודת חולשה נדירה. הטרבל מייקר העיקרי, רן ארז, נלחם בדיוק על שרידותו כיו"ר ארגון המורים העל יסודיים… סער לקח את כול התנאים המנצחים האלה ובזבז אותם. הוא הביא עוד הרבה כסף לתקציב החינוך, שנבלע בבזבוז הכללי של המערכת ופחות או יותר זהו. הוא לא העז להתעמת עם ארגוני המורים כדי לשנות את הדרך בה אפשר להזיז מורים שחוקים או לתגמל מנהלי בתי ספר מוצלחים. הוא אפשר להשכלה הגבוהה להמשיך להידרדר. כל תוכנית לכל תואר בכל מכללה קקיונית המשיכה לעבור את מה שאמור היה להיות המסננת של המועצה להשכלה גבוהה. כשכבר דובר על ניסיון לעשות סדר בלימודי משפטים, שהפכו לבדיחה, סער בעצמו עצר את הניסיון. הכי גרוע, סער לא נגע, אפילו לא דגדג את נושא תוכניות הלימודים במערכת החינוך. ניסיתי לשאול אותו פעם למה תחביר זה עדיין בחינת חובה בבגרות? למה היסטוריה כללית אינה בחינת חובה? הוא הודה שלא הספיק להגיע לזה. יו"ר המזכירות הפדגוגית בקושי ראה אותו. יושבי ראש ועדות מקצוע התחננו לפגישה עם השר. ללא הועיל…

רגע רגע, "למה תחביר זה עדיין בחינת חובה בבגרות?" סליחה? ראית איך עיתונאים כותבים, מדברים? מילא עיתונאים, לא חשוב שיידעו לכתוב, אבל שאר העם על כל שדרותיו? בני נוער? ילדים? לא, רביב, לא שאלת את זה ברצינות נכון? מה שכן, זה בהחלט לא עוזר. אנשים לא יודעים לכתוב ולקרוא, ושפתם של בוגרי מערכת החינוך דלה להפליא.
זה לא אומר, כמובן, שאני לא מסכימה עם רביב באשר לכך שהיסטוריה צריכה להיות בחינת חובה.

ניר גונטז' מוסיף סיפור משלו.

קצה האצבעות

גאולה
חברים, אני בהלם, בשוק ובדוהם שאין שני לו: גאולה אבן, עצמה ובשרה, מתראיינת "בראיון מקיף ראשון על התקופה הכי סוערת בחייה".
הפניה מופיעה בשער האחורי של ידיעות (רגע, "מקיף" ראשון? אז מה, יש עוד בקנה במקומות אחרים, לא מקיפים?).
כפי שהזכרתי, עד שהחלה להתראיין בשבוע שעבר, אבן הייתה סרבנית ראיונות מקצועית, ומאות עיתונאים השתטחו לרגליה במשך השנים בתחינה. אבל כן, הנישואים לאלופה אלוף היח"צ עשו את שלהם, ואבן מת-ר-א-יי-נת!
בפוסט מלפני שלושה ימים, שכותרתו הייתה "גאולה אבן מדברת", לא ידעתי מה מחכה לי היום!

מדינת כל גזעניה

ישראלית תושבת טורונטו בביקור מולדת:

For the first time in my life I paid the jizya tax today. In Israel of all places. So this is the story: I was in Akko and I went to see the al Jazzar mosque. When I approached it, the guard took one look at me and told me it will cost 10 skekels, which I gave him. Right after me, a group of Muslim men entered for free after Salam Aleikuming the guard. And then a couple of tourists came and the guard demanded 10 shekels from them too. So let me get this straight: I, an Israeli Jew, have to pay to enter a mosque, but it's free for Israeli Muslims. In Israel. Now imagine a reverse scenario: Muslims have to pay to get into a synagogue that Jews use for free. Now imagine the stench from Muslims around the world, screams of
apartheid from Jew haters and 125 anti-Israel resolutions from the UN.

לא בדיוק מדינת כל, אבל ככה, בערך: סייד קשוע המום מהנימוס ומהיעילות האמריקאית, ורוצה לחזור לג'יפה שלנו.
הסוף קורע. קורע.

הדרת נשים בלונדון:

…מועצת העיר לונדון הסירה פוסטרים המדירים נשים ומבקשים מהן ללכת רק על צד אחד של המדרכה. על השלטים נכתב "על הנשים לצעוד בבקשה בצד הזה של הדרך בלבד", ביידיש ובאנגלית, ואלו נצפו לאורך רחוב סטמפורד היל שבשכונת האקני בעיר, כך דווח בעיתונים מקומיים בממלכה.

תרבות

yamim19.9.14

התייחסתי אתמול בקטנה לכתבת השער ב-7 ימים עם רונית אלקבץ לרגל הסרט החדש שלה, גט, המשפט של ויויאן אמסלם. אני רוצה לתקן את החניה שלי: כנראה שזה היה רעיון מצוין למצב את הראיון הזה בשער, ולא בגלל האספקטים הרכילותיים. על פי כל מה שקראתי, יש קונצנזוס על טיב הסרט (לא צפיתי, אני בצום), ולא רק זה, כותב הבוקר יאיר רוה:

…גט הוא הבבואה של כל מי שמתבונן בו. אני מוצא לנכון להדגיש את זה, כי זה מאותם סרטים שעד מהרה יחרגו מעמודים ומדורי התרבות בתקשורת ויעברו לעמודי האקטואליה. לכן, כל ביקורת שתקראו עליו – בין אם זה מאת מבקר קולנוע ובין אם זה על ידי פובליציסט (או חבר כנסת, גם הם ימנפו את הסרט הזה לצורכיהם), זכרו שלא על הסרט הם מדברים. גט הוא סרט שנגוע בגאונות, כי הוא מצליח לדחוס לתוך חדר קטן אחד את כל פצצות הזמן המתקתקות של החברה הישראלית, והתסריט המבריק (ברובו) שלו לוחץ על כל הכפתורים שיוציאו את כל הצופים מהאולם זועמים, כל אחד מסיבה אחרת. יש סרטים שבסוף הצפייה בהם הקהל עומד ומריע. אני חושש שגט הוא סרט כל פולמוסי, שהצפייה בו עשויה לגרור קטטות…

גם אורי קליין, שנהוג לראותו כמי שמחמיץ פניו נוכח קולנוע ישראלי, לא ממש מתלונן.


מאיר שניצר
נפרד מאברהם הפנר.

משתכשכים בביצה

שעיה סגל ומזל מועלם כותבים ספר על יחסי בני הזוג נתניהו. הספר ייצא במהלך השנה.

התלוננתי אתמול על שהספר של נחמיה שטרסלר מקודם תחת כל עץ, ומתברר פספסתי את הראיון בוואלה ביום חמישי. שיואו. לא ייאמן.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

רה"מ מברך את מדינת ישראל ומשבח את פועלו. מאיפה אני יודעת על זה? כי יש ידיעונת בישר"ה. וגם בחדשות 2.

בתוך שעה יותר מ-6,500 לייקים לסטטוס של ידיעות+תמונת הגל-עד לאורון שאול. באמת צילום מרגש ומביע.
בתום ארבע שעות: 21 אלף.

מתברר שלא רק אני התחרפנתי מהכתבה ומהטבלה של ישר"ה, המשווה בין מזונות של טבעונים לאלו של לא טבעונים, כשהמטרה היא להראות כמה הסל שלנו, במרכאות, יקר יותר מהסל שלהם, במרכאות. גם אביב לביא כתב על כך בעמוד שלו בפייסבוק.

לפני פיזור

לא הייתם פה? רצתם לתפוס את הים ברגע האחרון?
הנה שני פוסטים מלאי קישורים על אודות חלק ניכר מהדברים שאירוע פה בסו"ש, שכדאי לכם לדעת עליהם.
אצבעות שחורות, נתניהו VS כספית (פרק 200).

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

23 תגובות על 6 מיליארד

  1. חולם חסר הגיב:

    איכות המורים בכתות הנמוכות אחראית לעושר השפה, הדקדוק והתחביר. אחרי כן קשה לעקור את השגיאות מהשורש.

    אהבתי

  2. פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

    תחביר זה נושא, נשוא, מושא וכל השאר, וזה באמת מיותר. ״מנתחים״ שם משפטים בשיטות ארכאיות שאין קשר ביניהן לשפה החיה, לא זו התקנית ולא זו שאנחנו בפועל כותבים או מדברים. חוקי השמות והפעלים שמלמדים בבית הספר מבוססים על חוקים שיש רק קשר עקיף ביניהם לבין העברית של ימינו. למשל הכללים של אותיות בומפ בתחילת המילה שאף אחד לא פועל על פיהם. מדובר על כללים שאולי היו קיימים פעם והם נזנחו זה מכבר. הם חשובים אולי לצורך הקריאה בתנ״ך או בשירה של ביאליק ואלתרמן.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      שורה תחתונה: אנשים לא יודעים לכתוב או לקרוא, לא משנה מה מקצועם.
      יש לך רעיונות טובים יותר ללמד את השפה? בבקשה תציע.

      אהבתי

      • הסמל פפר הגיב:

        וזו הבעיה הקלה.
        כשקוראים את מרבית הכתבות, הרשימות, הפוסטים והטוקבקים מבינים שהבעיה האמיתית גדולה הרבה יותר – אין לאנשים מה לומר. חלק גדול מהדעות והרעיונות סתמיים ומבישים, מוצגים באופן דל ומשעמם, תוך שימוש בנימוקים ילדותיים ורדודים במקרה הטוב וגזעניים או שטופי שנאה במקרה הרע. בקיצור, התמחות בלשון ותחביר תייפה את הצורה, אך התוכן, התוכן, אבוי.

        אהבתי

      • פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

        אני לא רואה שבאנגלית, שבה אני שולט במידת מה, אנשים יודעים את השפה טוב יותר. באיות הם לוקים במיוחד. בצרפתית יש תלונות שמעטים יכולים להתבטא כראוי בשפה הזו. יש בלשנים רבים שלדעתם השפה שבה אנשים מדברים בחיי היום יום היא השפה הנכונה, וכל המומחים מטעם עצמם (ד״ר אברהם חטף פתח ודומיו) סתם מבלבלים את המוח. פרופ' חיים רבין המנוח, מגדולי השפה העברית, היה בדעה הזו.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          פפר ופון: זה לא ממש מעניין אותי מה אומרים מלומדים אלו ואחרים ואו מה קורה עם האנגלית. בכל הדוגמאות שאני מביאה מדי יום אני מראה שהמשמעות משתנה ביג טיים, ושמשפטים מתהפכים לגמרי. אי אפשר להבין מה אנשים רוצים לומר. מגדל בבל כבר פה.

          אהבתי

      • גלית א' הגיב:

        בשביל ללמד את השפה צריך ללמד את הדקדוק שלה ולתרגל עוד ועוד ועוד הבנת הנקרא והבעה בכתב. התחביר סתם קשה ומעיק, אפשר להסתדר בלעדיו בתיכון.

        אהבתי

  3. דניאלי הגיב:

    כ-500 מתושבי עוטף עזה

    אחרי שאספו מן היקב ומן הגורן הצליחו בקושי למצוא גג 200 מקומיים שחלקם מקבלי משכורות מארגונים קשורים. כל השאר הגיעו בהסעות מאורגנות עם כיבוד וכו'.

    כל ההפגנה 'בעד שלום' בעוטף עזה היא מעשה ידיה של הקרן לישראל חד"שה ונגזרותיה.

    הם כבר אפילו לא מסתירים את זה.

    אהבתי

  4. דניאלי הגיב:

    כ-500 מתושבי עוטף עזה

    אחרי שאספו מה והגורן הצליחו בקוחשי לממצוא גג 200מקומיים שחלקם מקבלי משכורות

    אהבתי

  5. קרפי יון הגיב:

    הנה, קלאסיקה. כשמושחתים מלמעלה חיסלו את הדגה בים הנאורים שתקו כי אוכלוסיה מוחלשת זה סבבה אבל בלי אשמה יהודית זה לא פאן. בעשורים האחרונים הדגים עברו לשחות בבריכות והציבור אוכל אנטיביוטיקה והורמונים בטעם דג במקרה הטוב. דג שמגיע מהמזרח גם אלוהים לא יודעת מה עבר עליו. עכשיו הנאורים מרחמים על הקרפיונים ולכן מענים אותם. אם הירוקים בישראל היו נאבקים על דיג בר קיימא בים כמו ירוקים בכל מדינה מערבית היינו מקבלים חלבון טרי ונקי במחירים שפויים. עכשיו הציבור יקבל מבריכות, מוצר מעובד וקפוא באריזות פלסטיק, רעלים ועינויים. מי יציל הים- השר להגנת הסביבה ?

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      בקושי יש דייג בר קיימה בים התיכון וזה הולך
      ונגמר. פשוט יותר מדי אנשים שמספרם
      עולה כל הזמן מפרישים יותר מדי לתוך מים
      שאיכותם יורדת כל הזמן. גם הרכב אוכלוסיית
      הדגים שונה. בערך 80% מסוגי דגי
      הים שהיום נדוגים בישראל היו פחות מ20%
      מהסוגים ב 1950 וכנראה המצב ב 1950
      היה אחורית כמה אלפי שנים. כבר הוכח בים
      הצפוני מול ארה"ב וקנדה שהיכן שמפסיקים
      לדוג זה לא חוזר להיות מה שהיה.
      את הדגים שמיבאים מסין לישראל לא ניתן
      לשווק ברוב ארצות העולם. מהסיבות
      שהוזכרו.

      אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    יש קונצנזוס על טיב הסרט (לא צפיתי, אני בצום)

    גם אני לא ראיתי עקב אלרגיה לסרטי איכות ישראלים. ידידי הסינמטלוג ג' שנוהג לחרב ערבי שתיה בלהג בלתי פוסק על פליני וברגמן (ולפעמים הפנר) השתעמם עד מוות מהתיאטרון העיברי המצולם המתחזה לקולנוע. איפה נוריקו סאן?

    אהבתי

  7. לחם הגיב:

    בקשה אחת צנועה לרגל החג הממשמש ומגיע: לא עוד גדעון סער, גאולה אבן ואיילה חסון. בבקשה, אי אפשר יותר לשמוע על האהבה המדהימה בין הזוג המוצלח, השר הישר והערכי והמצליח ומגישת הטלוויזיה הדעתנית והחכמה והיפה והמוצלחת ובוודאי שאי אפשר לשמוע אף מילה נוספת על כשרון העל הבלתי רגיל, המנהלת הישרה, החכמה והמוצלחת איילה חסון. חבורת משקשקי הביצים הקרויים בטעות עיתונאים לא מעזים לכתוב את האמת, אז אל תכתבו כלום, הסאגה הזאת מתחילה לעורר בחילה.

    אהבתי

  8. עובד יה הגיב:

    אז צלצלתי לחבר המרוקאי שלי (לא ח"זן, מוהל),
    "תגיד קראתי שיוסי זה השם הכי פופ, אני לא שמעתי אפילו על אחד!
    מאיפה זה?"
    "כי אתה אשכנזי מנותק! עובדיה יוסף מת?"
    לא זוכר
    "אז הם זוכרים"

    אהבתי

  9. ב הגיב:

    בידיעות (ממון) הצליחו להפוך את האותיות בשמות החברות בטבלה המצורפת לכתבה על ההנפקות הגדולות ביותר בבורסה (בעקבות עליבאבא).

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    מה שאנחנו רואים בתמונה זה כן תדרוך מבצעישל שר הביטחון בוגי יעלון, ולא סיבוב שופוני. כך לפי ישר”ה הבוקר, בהמשך לידיעה של חדשות 2 אתמול.

    ימות המשיח הגיעו. ולווט מקבלת את הספין הבוגיסטי באמצעות הכתבים הצבאיים כראיה פורנזית. מצד שני, על פי הביצועים של צה"ל במלחמה יהא זה סביר להניח שככה נראה תדריך בטחוני של גנרלים. מצד שלישי, האם בנט זקוק למידע מקיביצערים כאשר הוא יכול להרים טלפון לחברו מסיירת מטכ"ל מח"ט הנח"ל גורודין, או לעמיתו לצוות מבה"ד 1 מח"ט גולני עליאן? מצד רביעי, ממתי חבר קבינט שמוולווט את סיפורי מערכת הביטחון הופך לעבריין?

    אהבתי

    • דניאלי הגיב:

      כך לפי ישר”ה הבוקר

      עם חז"ן, מקבל ומעלה.

      אהבתי

    • מיכה הגיב:

      מוכרח להודות שהתמונה הזו, יותר משהיא נראית כמו "תדריך מבצעי" (הערה: שר בטחון לא אמור להעביר תדריך מבצעי, חיילים מקבלים פקודות מהמפקדים שלהם ולא מאזרח גם אם הוא שר) היא נראית כמו אחת מאותן שיחות "מוטיבציה" שלשמן מכנסים חיילים להמתנה ממושכת ואז עולה איזה טיפוס רב-פלאפלים לספר להם כמה הם טובים ומה שהם עושים חשוב. כל מי שהיה במילואים מכיר את החוויה: סיימת את האימון, הזדכית, אתה כבר מת לעוף הבית – אבל אי אפשר להשתחרר לפני איזו שיחת מח"ט שתסכם את האימון. לא תמצאו בשיחה הזו לקחים או משהו שיגרום לחיילים להשתפר בפעם הבאה, רק שבחים נבובים שעוברים ליד האוזן. אז אלו שלא חוו את זה, דעו: ככה זה נראה.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      בכל מערכת חברתית יש תקשורת לא פורמלית
      אבל יש קו שמבדיל בין צבא לפטפוטי בית המדרש.
      בהתחשב באופרת הסבון בלשכת אשכנזי ואוסף
      המסתובבים בלשכות ובתדריכים שממשיך
      להסתובב כמו וינטילטור שנשבר לו המפסק. האם
      ייתכן שבחלק מהזמן בחלק מהמקומות צבא מדינת
      האיסלם כולל עריפת ראשים קבורה בחיים וכ"ו
      בכל זאת האם ייתכן רק ייתכן שצבא מדינת האיסלם
      הוא יותר צבא מצה"ל במובן של להיות צבא. כמובן
      שתנאי הפרישה והגימלה יותר טובים, כנראה,
      בצה"ל ובאלו קשה להתחרות. אבל בכל זאת, האם
      ייתכן?

      אהבתי

  11. הו גאולה הגיב:

    תארו לכם ששרה הייתה עושה עשירית! מגאולה למען רומיאו שלה…
    הרי תלביב(העיתונות) כבר הייתה יוצאת ערומה להפגנה בכיכר, ולא רק בתחתונים כמו למען התרנגולות…

    אהבתי

כתיבת תגובה