אצבעות חג 24.9.14

maariv25.9.14haaretz25.9.14

isra25.9.14yediot25.9.14

הכותרות

הסרטון המסעיר של החג: אישה חושפת את החיים תחת שלטון דאעש.

בגלל הפוסט החגיגי של אתמול, הברכה לשנה החדשה, מנעתי מכם את כותרות העיתונים. אשר על כן אני מחויבת להביאן הלום והיום.
תאומי המריבה, ידיעות וישר"ה, באותה כותרת ראשית: "החשבון נסגר". כל פעם מדהים להיווכח מחדש שאותו DNA זורם בין השניים.
לדעתי מעריב עשה לנתניהו תרגיל מלוכלך: הוא התראיין לג'רוזלם פוסט, ככה"נ בלי להעלות בדעתו שהראיון יתפרסם גם במעריב, שם מתגורר שנוא נפשו בן כספית. פשוט הג'מעה שכחו לעדכן אותו ואו להתעדכן בעצמם שהבעלים של הג'רוזלם, אלי עזור, רכש את מעריב בשנה האחרונה. אוי אוי אוי. ואולי הסכים ולא היה לו אכפת? מעניין.
למי עוד יש ראיון עם נתניהו? למקור ראשון. מי הבעלים של מקור? נכון ילדים, שלדון אדלסון. אבל גם בישר"ה יש ראיון, לא להתבלבל. שלושה עיתונאים, ביניהם עורך העיתון, התכנסו לאירוע. בידיעות אין ראיון חג עם רה"מ, אבל יש (מיד תראו) ראיון עם יאיר לפיד, שמישהו כנראה רוצה שיהיה רה"מ הבא. גם לא בהארץ.

סקרים: מוזמנים ליהנות מסקרי הנחיתות וההמראות ששווים הרבה פחות מסקרירי ולווט.
מעריב: כחלון ממריא, בנט מתחזק, לפיד מתרסק.
ידיעות (היי, נחשו מי אימץ את הכותרת "מדינה כל גזעניה"? עורכי מוסף החג, הוא המוסף לשבת:)): הליכוד 20, הבית היהודי 16, העבודה 14, ישראל ביתנו 11, יש עתיד 11. מפלגה בראשות כחלון 10. ש"ס 9. יש עוד, אבל די.
ובעניין הגזענות: 53% לא נתקלו בגילויי אלימות על רקע פוליטי או גזעני, ו-47% כן.
בישר"ה יש סקר השואל בין היתר איפה הייתם מעדיפים לחיות. מתברר שגם בסקר ישר"ה, רק 61% מעדיפים לחיות בישראל. זה לא קצת פדיחה, אחרי הכותרת על "ניצחון הציונות" מאחר שחיים פה שישה מליון יהודים?
אבל ישר"ה עיתון ואפטימי, שמח: "הרוב רוצים לחיות בישראל".
סמי פרץ מבטיח במארקר שהשנה הבאה תהיה שנת בחירות, ושכדאי שרה"מ ושר האוצר לא יהיו ממפלגות שונות, אחרת ההפקרות תימשך.

נעה לנדאו, ראש מערכת החדשות של הארץ בוחרת את הסקופים של העיתון שלה בשנה החולפת. הארץ גדוש היום בארס-פואטיקה: אלון עידן מודיע לקוראיו שלא מעניין אותו מה הם חושבים. הבעיה של עידן היא זו: הוא לא צריך להתמודד עם הקוראים, כי הארץ בחר בו לכתוב את הטקסטים שלו בעיתון הזה, ומשלם לו שכר על כך. אם היה עידן צריך להתמודד בזירה החופשית, כשהקוראים הם אלו שמשלמים לו ישירות, יש לשער שזמירותיו היו אחרות. ואו אם היה צריך למכור את הספר שלו, למשל. או כל יצירה אחרת. הוא בהחלט יכול לומר, אני עושה מה שבראש שלי, בסך הכל, הרי גם אני עושה את זה, אבל המחיר הכלכלי הוא עצום, ועליו לדעת זאת. ברגע שלא יהיה מתווך בינו לבין הקהל שלו, העולם ייראה אחרת לגמרי. אני לא אומרת חלילה שעידן צריך להתאים את דעותיו לדעות של הקהל שלו. אני אומרת שהוא לא יכול להתעלם ממנו.

מצעד הסלבז המתראיינים

התחרות בין העיתונים לקראת החגים גדולה. מי יביא יותר ראיונות פורצי דרך עם הסלבז המקומיים. לכאורה אפשר לומר שכולם רוצים לראיין את הבלתי מרואיינים, אבל יש מעט מאוד כאלו כעת. הנה, אפילו גאולה אבן, סרבנית ראיונות עד החודש, לא מפסיקה להתראיין. לעומתה אפשר למצוא את בר רפאלי, שמתראיינת כל עשרה חודשים, כשהעם עוקב בדריכות אחר התמורות בחייה. כמוה גם אילנית לוי ולהבדיל יאיר לפיד. את הראיון עם אילנית אני משאירה מחוץ לדיון, כי זה הקו האדום שלי.

גאולה אבן מתראיינת ל-7 לילות. מה אין בראיון? התייחסות לתחקיר/ים עתיד/יים על גדעון סער, שמועות ואירועי עבר, סרבנות ראיונות בעבר והשיטפון של השבועיים האחרונים. וגם דברים אלמנטריים, כמו איך זה להיות פתאום בעלת משפחה מרובת ילדים (שישה), בבת אחת, כשכולם מתגוררים באותה דירה.
לדבריה, מאז ומתמיד היא מסומנת ע"י נתניהו, בלי שום קשר לכן סער לא סער.

יאיר לפיד ל-7 ימים. די מפתיע שהשער מוקדש לאילנית לוי ולא ללפיד. אני בטוחה שהיו דיונים בין עורכי המוסף בסוגיה זו. אמירה לם הייתה בבית שלו ופגשה אותו יחף בג'ינס. כבדרך אגב היא מספרת ע"פ ארבע שורות שלמות שטכנאים של הוט הסתובבו בבית והתקינו משהו. אנחנו לא יודעים מה. אולי צלחת ריגול? אולי צלחת מעופפת? שואלת אני בקול: ואם היו אלו טכנאים של יס, גם אז היה על כך דיווח בידיעות?
אפשר ללמוד מלפיד שהוא מאוד גאה ב-19 מנדטים שלו. לא נראה לי שהוא סבור שזה יהיה חד פעמי. והוא לא מאמין לסקרים, הקדים תרופה למכה.
על פייסבוק אין לו שום דבר רע לומר לעת עתה, למעט הסבר דחוק לכך שאנשים אומרים דברים רעים על אחרים בפייסבוק כדי שישימו לב שהם חיים.
טעויות? שטויות? מה פתאום.
גם מע"מ זה סבבה, יהיה בסדר, ומחירי הדיור ירדו ב-2015. נו, הוא אמר.
אם תרצו לקרוא בהרחבה על היחסים שלו עם בתו האוטיסטית יעל, תוכלו לקרוא על כך פסקה בלבד, שכוללת גם קידום קל לפרויקט שנקרא בית לחיים, עליו עבד השר עם הורים אחרים במשך ארבע שנים. מהקישור אני מבינה שזה ממש לא פרויקט חדש.
עוד אפשר ללמוד מהראיון שהוא נגד הדלפות השרים מהקבינט. ומכאן, כמובן, לא הוא בין המדליפים.
שורה תחתונה: שר האוצר בו בחרתם מאוד מרוצה מעצמו ומעבודתו.

אילנית לוי (מי?) ל-7 ימים.
הנה משפט ממש חשוב, ומאוד חינוכי:

ומי קיבע לך את היד?
"אלירז. הוא כמו רופא. אמא שלו אחות, אז הם יודעים לטפל בעצמם במשפחה. הוא גם נתן לי כדורים".

מצוין. קחו כדורים ממי שאמא שלו אחות, כי הוא בטוח כמו רופא. יופי.

בר רפאלי מתראיינת לשישבת של ישר"ה. על מה שהיה בפרשת מיק ג'אגר היא תורמת משפט. כמו שהבטחתי, על החברה שאותה סגרה, כלום. לא היו דברים מעולם.
היא תלמד אתכם על סידורי האבטחה של כל המכשירים שלה.
אגב, בעיתון המודפס, ואו בקישור לכתבה, יש חיתוך צנוע של התמונה המרכזית שלה.
בעמוד הפייסבוק של העיתון יש את התמונה המלאה, בה הדוגמנית רוכנת בתנוחת חכי לי ר' כשפלח ישבנה הימני חשוף. לא שאכפת לי, כן? איך כתב שם אחד המגיבים? אם היא רוצה להיכנס להריון, היא בתנוחה הנכונה.
ואם כבר רפאלי, לא תאמינו את מי פגש ליאונרדו די קפריו במטה האו"ם בניו יורק. דיקפריו מצטרף ללוק הגברים המזוקנים א-לה דאעש, או א-לה גברי ת"א, לצערנו.
מילא זיפים, זה יפה, אבל אשכרה זקן?

7 ימים

ד"ר אורי גניזי הזמין את דנה ספקטור לבדוק איך נראית חברה מטריארכלית של שבט הקאסי בהודו. מה חבל שאין תמונה של גיבור הכתבה, הצעיר מורנינג סטאר, המכונה גם כוכבה, בדאבל מינינג שכזה. האומנם הצלם, רן שריג לא צילם? או שכוכי סירב להצטלם? לא נראה לי. או שעורכי הכתבה לא חשבו שצילום שלו משמעותי? אממ.
בכל מקרה, כתבה מעניינת ונושא שלא נחשף פה רבות, למעט הכתבה המלונקקת מהמארקר.

מוסף הארץ

ווטסאפ לידה:

whatsupleida

טור משעשע ועצוב של סייד קשוע המראה שאין לו פאקינג לאן לברוח.
מעניין מתי יחזור.

משתכשכים בביצה

מי נגד מי בסיכום שנתי ארוך ומושקע. רפדו את הכורסה והכינו בקבוק שני ליטר מים בצאתכם למסע.

נדב פרי משבח את הטורים של אלדד יניב.

זוכרים את התלונה נגד העיתונאים אורי בלאו ושי גרינברג ממאי 2011, אחרי הכתבה שלהם על עמותת חמלה וארגון להב"ה?
זהו כתב האישום בנושא.

אז זו התוצאה: לא התנצלות, לא הבהרה, לא תיקון. סתם "הודעה".
צריך להבין שהודעות  או תיקונים מסוג זה נכתבים לאחר מו"מ עם העו"דים של המתלוננים. כך שאין שום דבר מקרי בכך שהכותרת היא "הודעה".
hodaablau

שימו לב: ההודעה מתפרסמת רק בעיתון המודפס. מה עם לצרף אותה, למשל, לכתבה האמורה, שבשלה החל הכל? נראה לי פתרון הולם להנכחת הסכם הפשרה ברשת.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

לפני שגדעון סער עוזב הוא מתכוון להילחם בהחלטת בג"צ בעניין החוק למניעת הסתננות. שימו לב לתגובות הזועמות.

בריחת המוחות, מדור הסאטירה של מקור ראשון.

על אפליית נשים בגוגל ובחברות ענק אחרות.
(תודה לנורית)

הקרן החדשה לישראל הביאה את הילדים לעבודה.

תודה רבה לכל הקוראים ששלחו לי עשרות פוסטים מדוגמים עם רעיונות למצעד התגובות, עם קישורים מיוחדים, מלא מלא חומרים. כל הכבוד לכם על ההשקעה, פשוט מרוב שהיו כל כך הרבה הצעות לא ידעתי במה לבחור, ולכן אין בסופו של דבר כלום.
צק-צק-צק.

לפני פיזור

מה עושים אלפי דו גלגליים בערב החג?
את המסע הקבוע לראות את הזריחה במצדה.
שנה טובה וחג שמח.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות חג, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

67 תגובות על אצבעות חג 24.9.14

  1. עובר אורח הגיב:

    לפי ה BBC התקשורת בעולם הערבי מלאה בכעס ומחאות כתגובה
    על הפצצות של עירק וסוריה. בס"ה כולם מאשימים מוחים ומגנים את כולם על הכול
    http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-29376858
    והנה דוגמה לאחת מהתגובות היותר מלאות תבונה וידע שפויות רגועות ושקולות
    Palestinian journalist Rasha Hirzallah tweeted in Arabic: "Arab weapons rapidly emerged to strike Syria. For more than 66 years, Palestine has been under [the Israeli] occupation and no Arab country fired a single bullet against Israel."

    אהבתי

  2. יון נתן הגיב:

    מנגד, מרטי זועם על טענה שהושפע מתרומה מקטאר.
    וינו וניקולאס תכירו, זה מרטי מהקרן לישראל חדשה. הוא מקבל שכר מקרן נוספת. היה האיש שלנו בבית הלבן כמו פעם בנמל. מה זאת אומרת כיצד מקבלים כזה מינוי ומה דורש התפקיד- השתגעת? אנחנו משפחה, זה לא עניין של אף יהודי חטטן מאיפה הכסף ומה עושים איתו, הא? בואו בואו נאכל פסטה ונרגע. בוא מרטי.

    אהבתי

  3. חייל זקן הגיב:

    מתוך אתר השגרירות הגרמנית:

    קרן רוזה לוקסמבורג הינה אחת מאושיות היסוד הגדולות של הפעילות בתחום החינוך הפוליטי ברפובליקה הפדראלית של גרמניה. היא רואה את עצמה כחלק מהזרם הרוחני הבסיסי של הסוציאליזם הדמוקרטי.

    וכיצד ממשים סוציאליזם דמוקרטי טם לא בהגשמת יודנריין?

    קרן רוזה לוקסמבורג הגרמנית והמרכז ללימודי התפתחות בביר זית יזמו כנס שכותרתו: "חלופות לפיתוח ניאו-ליברלי בשטחים הפלסטיניים הכבושים". ביום שלישי, באמצע ההרצאה הראשונה, ניגשו אלי במרווח של עשר דקות שתי מרצות מהמרכז, וביקשו שאצא כי עליהן לדבר אתי. ביקשתי לחכות עד ההפסקה, אבל יצאתי כשהתבקשתי בפעם השלישית לצאת, ובדחיפות. "אז מה, אסור לי להיות פה?", שאלתי בחצי־התלוצצות והמרצה ענתה שיש בעיה….הנה, אמרה המרצה, יש כבר כ–20 שנה חוק באוניברסיטה שאסור לישראלים (יהודים ישראלים, ע"ה) לשהות בתחומה…מעולם לא נאמר לי שיש חוק אוניברסיטה שאוסר על עצם נוכחותי בקמפוס, כיהודייה ישראלית

    הקרן הגרמנית מבשרת על פעמי משיח. אחרי הלאומנית הציונית ולווט הגיע תורה של עמירה הס:
    למה סילקו אותי מאוניברסיטת ביר זית?

    אהבתי

  4. צום גדליה הגיב:

    נאום ונאומה בדרך לנאום חייו 8. ופה?

    אהבתי

  5. דניאלי הגיב:

    סרטון חובה להבנת המצב.
    לכולם.

    אהבתי

  6. מודיעים בשמחה הגיב:

    אהבתי

  7. הממ הגיב:

    בערך שעתיים אחרי הבחירות, יאיר לפיד פרסם איפשהו (פייסבוק יהיה הימור הגיוני, בהינתן) מניפסט ברוח "אני זוכר איך ישבנו בבית אבי כשהוא קיבל 15 מנדטים. הוא ישב מכונס בעצמו מכובד המעמד". תוך שעתיים הפייסבוק הוצף בציטוט הנ"ל, מלווה בתמונתו (האמיתית) של טומי לפיד צופה בטלוויזיה בשעת פרסום תוצאות הבחירות, ושואג כראשון האוהדים במונדיאל. זו היתה, לענ"ד, הפעם הראשונה וההיסטורית בה נאומיו המלאים בעצמם של יאיר לפיד הופרכו במחי גיגול.

    והנה, בראיון הנוכחי, נס! לפיד מדקלם את אותו ציטוט מדויק.

    במילים אחרות, לא ראיון ולא נעליים. הוא קיבל שאלות מראש וענה עליהן בבית, תוך שהוא עושה קופי פייסט מעצמו. שזה בפני עצמו, נו, מבאס אבל נניח. רק שלא העתונאית (?) ולא העורך זכרו את הפדיחה.

    שנאמר, מצא מראיין את מינו.

    אהבתי

  8. Mosh הגיב:

    'שנת רצח העם הפלסטינאי '

    ואני קיוויתי שזו תהייה שנת הנחליאלי …דאמיט

    תנו לי לנחש מה השמאל יגיד : "נתניהו אשם בכך שדחף את אבו מאזן להגיד דברים כואבים כאלו…וגם, הוא די צודק"

    שנה טובה

    אהבתי

    • עקיבא הגיב:

      כמוך, אני מאוכזב מכך שאבו מאזן לא הביע תמיכה והערכה לממשלת ישראל. כנראה שאלון עידן והסית אותו נגדנו. הייתי מבטל את המינוי להארץ רק שאין לי מינוי.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        נכון … כי יש או "רצח עם" או "ישראל שולטטתתתת!!!! "

        אין באמצע !!

        ורק שאלה קטנה … האם מוות של 2300 איש (שחלק מהם מחבלים ) הוא רצח עם ?!

        אהבתי

  9. Mosh הגיב:

    מצחיקים אנשי השמאל… בא אדם וכותב להם "אני לא שם עליכם ועל מה שתחשבו" והם מתלהבים ממנו כאילו הוריד להם את לוחות הברית מההר וגילה להם מה צריך עיתונאי להגיד לקוראיו .

    לא אכנס לכך שזוהי דוגמא לתפיסתם את הפלסטינאים ו' לוחמי החופש ' שלהם …כי זה קל מידיי

    אז לא… עיתונאי צריך לנסות לפנות לטעמו של הקורא כי אחרת האכסניה שלו תדמם מנויים -אין מה לעשות ,זהו השוק !
    כמובן שבעולם אוטופי כל אחד היה כותב את שעל ליבו ומקבל כסף טוב עבור זה … אבל עדיין לא ראיתי חד קרן מסתובב בשכונה.

    רוצה להיות הכי אמיתי שיש? יש הרבה פלטפורמות ברשת שיאפשרו את זה, רק אל תתלונן שהצדק לא שמן כ"כ

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אמרת "עיתונאי צריך לנסות לפנות לטעמו של
      הקורא כי אחרת האכסניה שלו תדמם מנויים".
      ולא היא.אלא אם כן תחליף "מינויים" ב"קוראים".
      כל כותב, גם בתקופונים הכי "גבוהים"למדעים
      הכי קשים, הכי איזוטיריים (שם לא משלמים)
      ועיתונאי הוא כותב,חייב לכתוב לטעמו של הקורא.
      לכתוב בכדי שזה יקרא עד הסוף וירצה להבין את
      הנכתב.מי שיודע לעשות זאת גם יצליח מקצועית
      -להשליט רעיונות ופרדיגמות משלו ושל אחרים
      וגם יצליח בעשיית כסף, השגת מענקי מחקר,
      וקידום וכ"ו. זה קשה וקורע לב ונשמה.
      ואני בודאי בודאי אלף פעמים איני הראשון לומר
      זאת. מי שחצב אות ראשונה בלוח אבן ראשון
      מזמן מזמן שאף לכך.

      אהבתי

  10. נילי ל... הגיב:

    אלון עידן צודק והוא גם מנמק את זה היטב.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      גברת, בן אדם סביר, את למשל, איכפת לו
      איך מגיבים למה שהוא כותב, אחרת לא
      היה כותב, ראינוך בבלוג זה.היתר היא הצגה,
      התחזות, לא אמת.מה שמרגיז זה הצרוף
      של ההצגה והאמירה שהן קריאה נואשת לצומי.
      עצם הקריאה היא הוכחה לאומללות הכותב.
      לפרידמן בNYT לא איכפת? לגולדברג, רימניק
      והירש בניו-יורקר לא איכפת? נו במת?

      אהבתי

      • נילי ל. הגיב:

        אדון עובר עורך יקר,

        אין לי מושג מה אכפת או לא אכפת לגולדברג-רמניק-פרידמן ושות׳. וזה שאכפת לי (אפילו קצת יותר מדי) איך מגיבים למה שאני כותבת קוראיי, לא משנה כהוא זה את עמדתי שככל שלכותב יהיה אכפת פחות מה חושב על כתיבתו הקורא שלו כן ייטב לו ולכתיבתו.
        אין לכל האמור לעיל כל קשר להיותך אדם סביר או לא סביר. לא שיש לי מושג מהו ומיהו אותו אדם המכונה על ידך ״האדם הסביר״.
        ועתה, תנו כאוות נפשכם באדומים, חברים וחברות, זה רק יוכיח את טענתו מלכתחילה של אלון עידן.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תודה על התגובה המנומסת
          הנה תגובותי לתגובה:
          1. "אי אכפתיות" זו תיאוריה מענינת ומתאימה
          למה שמקבלים כתגובה כמה מורים לספרות, תחביר
          ועברית שמעירים לתלמידיהם ומבקרי ספרות
          שמבקרים כותבים למיניהם: "קכה בע לי לקתוף
          ולו היקפט לי בקלל מע סאטה קושף הל הקטיפע
          סלי".
          2.אי ידיעה אינה לא בושה ולא סיבה לגאווה.פעמים
          מי שאיכפת להם ואינם יודעים דבר מה לומדים
          בכדי לדעת. אחרי שאמרת שלך אישית דווקא
          איכפת אז ביחס ל"אדם סביר" פתחי מילון או
          ויקי והנה קטעים עבורך

          האדם הסביר – ויקיפדיה
          he.wikipedia.org/wiki/האדם_הסביר‏ –
          עותק שמור – דפים דומים המושג "אדם סביר"
          משמש את המחוקק הישראלי בחוקים אחדים
          לתחימתן של פעולות מסוימות בתוך גבולות רצויים.
          את בתי המשפט משמש המושג (לעתים בצורתו
          המיודעת, "האדם הסביר") …
          על מבחן "האדם הסביר": בעקבות גזר הדין של
          יונתן היילו | העוקץ
          http://www.haokets.org/2013/12/…/
          על-מבחנו-של-האדם-הסביר-בעקבות-גזר-הדין/
          – עותק שמור – דפים דומים 26 דצמבר 2013
          … כאשר הוא כוחו של בן אדם אחר, אנחנו
          מדברים על מעשי זוועה". … הרי אירוע
          תקיפה מינית מוציא את האדם מתחום האירוע
          הסביר אלי עולם הגיהנום הבלתי-סביר ועל כן …
          השפה העברית – נורמלי ונורמטיבי
          http://www.safa-ivrit
          .org/form/normal.php‏ – עותק שמור
          התנהגות נורמלית היא התנהגות של אדם סביר
          , בריא בגופו ובנפשו. … התנהגות חברתית
          מוסכמת על בני אדם, תלויה בזמן ובמקום,
          התנהגות "טבעית" או "סבירה" של כל בן
          אדם באשר הוא

          3.עד כמה שעקבתי או התענינתי במאמריהם של
          העיתונאים שהזכרתי הם לפעמים מתיחסים
          לביקורת קוראים. ומעולם לא קראתי וייתכן שנעלם
          ממני אמירה שלהם ביחס לקורא כזו שמיוחסת למר
          עידן. איני מרגיש צורך לכתוב להם ולבקש בכתב
          התיחסותם לקורא.
          ושוב תודה, שבת שלום וגמר חתימה טובה.

          אהבתי

  11. יאיר דקל הגיב:

    הפסקתי את המנוי על הארץ וקבלתי את מאמרו של אלון עידן במייל. מצאתי שהוא מסביר בדיוק מדוע ביקשתי להפסיק את הארץ.
    בבלוג שלי הסברתי מדוע הפסקתי את המנוי בעקבות המאמר "הרעים לטיס" מאת גדעון לוי. כתבתי: "אני בעד חופש הביטוי וגדעון לוי רשאי לפרסם את דיעותיו, כל עוד אינו עובר על החוק. אינני צריך לקרוא את גדעון לוי וגם אינני צריך לממן אותו. "
    בא אלון עידן ואומר: "לא איכפת לי מה אתה חושב". זאת זכותו של עידן. זכותי לומר "לא איכפת לי מה אתה כותב".
    בכנס של מבטלי המנוי, עמוס שוקן ניסה להסביר. לדעתי, שוקן נכשל. הוא רוצה להשפיע, אבל הדבר ניתן רק כאשר מתחשבים בדיעות הקוראים. אולי כדאי ששוקן יקרא את אלון עידן וישכיל.

    אהבתי

  12. דניאלי הגיב:

    דווקא בבקורת הטלויזיה, דורון ברוש מפוצץ את הבלון, המנופח מעצמו, הנקרא גדעון סער.

    אהבתי

  13. סקופ מוחמץ הגיב:

    דוד עמד לראשונה בכוחות עצמו תוך כדי הראיון של שכניק עם גאולה.

    אהבתי

  14. שולמית הגיב:

    "לקורא יש לומר כך: אני לא רוצה להכיר אותך. כן, דווקא ביום חגיגי זה יש לומר את הדברים כהווייתם: אני לא רוצה לדעת מה אתה חושב, מה אתה מרגיש, מה מפריע לך, מה מענג אותך. בעיקר לא מה אתה רוצה לקרוא" חתיכת מתחסדיומרני. למה הוא חושב את עצמו. כולה כתבן בעיתון יומי ולא איזה איש רוח, מלומד והוגה דעות מקורי. באמת השתן עלה לו לראש. לולא ביטלתי את המנוי על העיתון הייתי עושה זאת עכשיו. שוקן מחזיק בעיתונו כמה פלצוסופים שחושבים שההשכינה מדברת מפיהם ואם לא השכינה אז הגדולה. ואולי הוא חושבת שהוא המשה והם האהרון שלו שתפקידם להוביל את העם הטועה לארץ המובטחת

    אהבתי

    • אבי הגיב:

      אלון עידן ממשיך לבדוק את גבולות הסבלנות של הקוראים ופשוט משתין עליהם כמיטב המסורת של הארץ. זו לא דעה זו פשוט התרסה ילדותית של ילד קטן שהשתן עלה לו לראש. בלי קשר למה שדבורית כתבה למעלה, מדוע שעיתונאי או אדם שפוי בכלל יכתוב דבר כה בהמי, מתנשא ואנטיפטי. ברור לכל קוראי העיתון והכותבים שאין ציפיה אמיתית שהכותבים יתרפסו בפני הקוראים ויכתבו רק מה שנוח לעיכול ועדיין דבריו של עידן מייצגים היטב את הניתוק המנטלי של העיתון מסביבתו מארצו ומקוראיו. מידי יום הארץ וכותביו עושים עוד צעד נוסף בדרך להתאבדות הקולקטיבית שלהם, עיתון ועיתונאים שזקוקים לפסיכיאטר ארגוני. משאלת מוות שכזו לא ראיתי זמן רב.

      אהבתי

      • שולמית הגיב:

        במחשבה שניה, אלון עידן נשמע לי כמתחזה שהרי קראנו על מפגש המנויים שביטלו ואת המאמץ שהארץ עושה כדי שיחדשו את המנוי. יכול להיות שאנשי הארץ חושבים שהם מעל לכל רצון ולכל ביקורת. הם רואים בעצם קול חיוני ונחוץ, קול שאין בלתו, המשמיעה את הצליל הנכון, האחד, הראוי המושיע את עם ישראל מעצמו. חוץ מזזה, זה עיתון טוב אף כי לא נוח לקריאה בגלל איכות הדפוס והאותיות.

        אהבתי

        • שולמית הגיב:

          בני ציפר, בצניעות אופינית, מצביע על חשיבותו כעורך ועל חלקו הרב בשינוי פניה של השירה העברית בישראל. "בני ציפר, עורך תרבות וספרות, חושב ש"הדברים המשמעותיים ביותר שפירסמתי השנה הם השיר "במדינת אשכנז" של רועי חסן ששינה את פני מפת השירה בישראל, השיר "מכתב לנער מהפריפריה" של שלומי חתוכה, שניהם חברי קבוצת ״ערס פואטיקה״, והשיר "אני ניסים ברכה כותב שירה" מאת ניסים ברכה.
          בני ציפר מנמק את בחירתו כך: קבוצת המשוררים ״ערס פואטיקה״ שינתה בלי כל ספק את פני השירה העברית בכך שלקחה את שירת המחאה המזרחית לכיוון חדש ומהפכני. השירים "במדינת אשכנז" של רועי חסן ו"מכתב לנער מהפריפריה" של שלומי חתוכה וכן השיר "אני ניסים ברכה ואני כותב שירה", זכו להד האדיר שהיו ראויים לו בשנה החולפת בין השאר כי פרסומם הראשון היה במעוז התרבות ההגמונית – ב"תרבות וספרות" של "הארץ" – שכעורכו הבנתי מיד את כוח הנפץ שלהם.
          אותי משעשע הדיסוננס ( או פרסה) שיוצרת ההתקוממות כנגד מדינת אשכנז והאליטות האשכנזיות הדכאניות מעל דפי עיתון הארץ האליטיסטי והאשכנזי. התהודה האדירה ( על פי ציפר) שאכסניה נכבדת ואשכנזית זו מעניקה ל"מרד"של התארגנויות כמו ערס פואטיקה מחשידה את המרד. בדברי אלה איני מביעה את דעתי על השירה אלא על החיבור להארץ ועל חוסר האמינות שחיבור זה מקרין. אני מעלה את הדבר מפני שהתרשמתי כי מתנהלת התקפה רבתי על מה שמוגדר כשמאל האשכנזי, הזוכה ללעג, לבוז וגם מואשם בכל מיני עוולות בטקסטים שנראים כמו תרגוםם של טקסטים אנטישמים שבו היהודי הוחלף בו ב"אשכנזי". האספקט החנוך לויני במחזה ההשמצות הנ"ל מתרומם לפסגות אירוניה מזוקקת בזכות פעילי שמאל ( בעיקר אשכנזים) רבים ובולטים במרחבי המרשתת וגם מחוצה לה, הפועלים למען שכבות מוחלשות מכל גווני המפה הפוליטית ומכל תחומי המצוקה אך בתמורה הם זוכים לתגובות לועגות, לביזוי, להאשמה בדיכוי, לשליטה במוקדי הכוח, בהתנשאות ובגזענות. למרות זאת הם לא מרפים מכמיהתם לזכות בהכרה בפועלם המיטיב ובאהדה שאולי, אם רק ימצאו את הקופיריטר הנכון, תתבטא גם בקלפי. התרשמתי שלעיתון הארץ יש יד בעידוד המהלכים. אמנם,לכאורה, זה נשמע לא סביר אך אם נחזור ונבחן את ההדברים יסתבר, אולי שנסתרות דרכי הארץ. עם זאת, אני מודה שעיתון הוא העיתון הטוב ביותר בישראל והקונגלומרט של האתרים המסונפים אליו מתוחכם והגרפיקה שלו מצוינת.

          אהבתי

      • נשמת העתונות הגיב:

        ללא מורא ללא משוא פנים. תגובות כמו שלך מוכיחות שעידן צדק.

        אהבתי

        • אבי הגיב:

          ואיך זה בדיוק מוכיח, מעבר לכך שאתה אומר שזה מוכיח?

          אהבתי

          • נשמת העתונות הגיב:

            אתה יודע שרע. אתה יודע שהשלטון הנוכחי מוביל להרג עוני ויאוש. אתה יודע שבמצב הפוליטי הנוכחי סתימת פיות היא לחם חוקם של המחוקקים. אבל- אתה בוחר להשתין על המתריעים בשער, לאיים על מקורות פרנסתם, לשלוח אותם לברלין – רק- כי הם זועקים את האמת שאינך מוכן לשמוע. אתה צריך לקרא את ישר"ה. שם העיתונאים שמן זית זך וגם המשכורות בהתאם.

            אהבתי

            • דניאלי הגיב:

              מי אומר שרע? הנתונים האובייקטיביים טוענים לגמרי אחרת.

              אהבתי

              • אבי הגיב:

                אובייקטיביות זה פאסה. חזרנו לימי הביניים, לכל אחד יש דת שמספרת לו מה הוא צריך לחשוב ויש אג'נדה שנביאי השקר חייבים לפמפם כי רק ככה נחשוב שאנחנו באמת צריכים אותם. אכן המצב רע, איך בכלל אפשר להעז לחשוב אחרת….

                אהבתי

                • הסמל פפר הגיב:

                  שלוש הערות על הארץ:

                  על הקצה השני של הסקאלה, שבקצה אחד שלה אלון עידן, תמצאו את ינון מגל. עורך וואלה מעיד על עצמו שהוא קודם כל ישראלי ויהודי ורק אח"כ עיתונאי. הוא סבור לפיכך שעליו קודם כל לשרת את קהל הקוראים שלו שהוא קהל מקומי (דהיינו ישראלי ויהודי)!
                  אני מסופק אם בכלל אפשר לקרוא לזה עיתונות. כדי לקבל גרסאות של המציאות, דרך פילטר הגורם להן להתחבב על הקהל הישראלי יהודי, לא צריך עיתון, אפשר להאזין ליו"ר הקואליציה, לשר החוץ, לשר הכלכלה ולחברת הכנסת מירי רגב. צורת הביטוי של אלון עידן ללא ספק מקוממת, אבל המסר העולה מדבריו ברור ובהיר ומתיישב עם השליחות של הכתיבה הפובליציסטית (להבדיל מהדיווח החדשותי) – להביא את עמדתך, בלי להתחנף ובלי לחשוב האם זה תואם את רוח העם והתקופה והאם זה ימצא חן בעיני הקורא. ינון מגל סבור אגב שגם את הדיווח החדשותי (דהיינו העובדתי) יש להביא מותאם, מאורגן והולם את עמדתו של קהל המקומי, שהוא הלקוח. לכן, אין לי שום עניין ביצירה העיתונאית באתר וואלה שהוא עורך.

                  הארץ בכלל הפך לשק החבטות של הציבור הלאומי פטריוטי, שרואה פגם בכל ביקורת שהיא על הצבא, או על הממשלה. טלו למשל את הרשימה של אורי משגב על טקס קבלת הצוללת אח"י תנין. משגב מסתייג מהבזבוז הנורא של כסף בימי קיצוצים, כמו גם מגניחות האושר שסחט האירוע הזה מהצמרת הפוליטית הצבאית. זו ביקורת לגיטימית על סדרי עדיפויות כלכליים ותרבותיים. משגב, שלא כמו ג. לוי בשעתו, לא האשים את האליגטור ברצח! הוא סתם סבור שהמדינה חייה בצוללת צהובה ושכדאי שנוציא את הראש ונתסכל למציאות בפנים. על כך הוא חטף באבי אביו, נאצות וגידופים, כאילו נתפס מנסה להסתנן לבסיס חיל הים ולחבל באליגטור.

                  ואיך כל זה מתקשר לששת מוסדות החינוך שטרם מוגנו בעוטף עזה משום שטרם נמצא הגורם האחראי לכך וטרם אותר התקציב? בעיני הקשר ברור ומי שלא רואה אותו שיוציא פריסקופ.

                  אהבתי

                  • איש השלג הגיב:

                    לצערי אני לא יכול להביא את זה בצילום מסך…

                    לקורא יש לומר כך: אני לא רוצה להכיר אותך. כן, דווקא ביום חגיגי זה יש לומר את הדברים כהווייתם: אני לא רוצה לדעת מה אתה חושב, מה אתה מרגיש, מה מפריע לך, מה מענג אותך. בעיקר לא מה אתה רוצה לקרוא. במקרה שהקורא יתהה לפשר הדברים — בכל זאת, הוא הרי "הקורא!" וזאת בסך הכל איגרת חגיגית לראש השנה — יש לחזור על הדברים: אני לא רוצה לדעת מה מעצבן אותך, ומה אתה אוהב, ומה אתה שונא. אני לא רוצה לדעת עליך כלום, ממש שום דבר. זה מה שצריך לומר לקורא לרגל השנה החדשה. כלומר, אם רוצים לכבד אותו. מובן שאם לא רוצים לכבד אותו, אפשר בהחלט לומר דברים אחרים. אפשר להבטיח לו שדעתו חשובה ובוודאי שתובא בחשבון; שכל…

                    ואז מתחת

                    רוצים להמשיך לקרוא?
                    הירשמו חינם לאתר באמצעות הטופס או לחצו כאן לרכישת מנוי ב-4.90 ₪ בלבד לחודש הראשון. כבר יש לכם מנוי? לחצו כאן כדי להתחבר לאתר

                    אהבתי

            • שולמית הגיב:

              כמו שישראל היום מוטה על ידי אינטרסים של נתניהו כך הארץ מוטה על ידי אינטרסים אחרים. כל העיתונים משרתים אינטרסים של קבוצות ושל אישים.

              אהבתי

        • דניאלי הגיב:

          מה ההוכחה?

          אהבתי

          • ריאליסט הגיב:

            מה זאת אומרת מה ההוכחה? כך הוא אומר וזה מספיק. "אתה יודע שהשלטון הנוכחי…" משמע זו עובדה, אך רק אנו, נשמת העתונות והדמוקרטיה, בעלי האומץ להודות בכך. לעזעזל הבחירות והכביכול דמוקרטיה שלכם, או שתודו באמת שלנו או שנדחוף לכם אותה בכוח. פאתטי. מאחל לאלה לנסוע לברלין רק כי זהו סופסוף עונש ראוי לגרמנים.

            אהבתי

            • נשמת העתונות הגיב:

              אתם אוכלים חרא וחושבים שזה אנטריקוט.

              אהבתי

              • אבי הגיב:

                אתה היסטרי. ממליץ לך קצת לצאת מהפייסבוק, הארץ וכל שאר הפילטרים שדרכם אתה בוחר לראות את העולם . לאחר מכן תנקה מעצמך את כל האמיתות המוחלטות על פיהן אתה חי ואחרי זה תתחיל לחיות. לכל שלטון יש חסרונות ודאי לנוכחי אבל בכל זאת כדור הארץ ממשיך להסתובב, מסתבר. התיאורים השחורים שאתה קורא זה בשביל לדחוף לך את "האמת" דרך הגרון. כל אחד וההפרנסה שלו.

                אהבתי

                • נשמת העתונות הגיב:

                  לכל שלטון יש חסרונות ודאי לנוכחי אבל בכל זאת כדור הארץ ממשיך להסתובב, מסתבר. התיאורים השחורים שאתה קורא זה בשביל לדחוף לך את “האמת” דרך הגרון. כל אחד וההפרנסה שלו

                  אבל ילדיך גדלים או יגדלו כאן.. לא במקום אחר ע"פ כדור הארץ. ו(כנראה) שגם אתה ככל אב דואג לעתידם ושואף שלא יאלצו אף הם להיות חלק מצבא לוחם והורג באוכלוסיה אזרחית, ונוהל חניבעל וכל זה, אבל אתה חושש שאם תודה בכך תהיה (אוי ואבוי) סמולני, חבריך ינודו לך וינדו אותך וישלחו אותך לברלין להצטרף לאלון עידן רחמנא ליצלן. זה חזק יותר מאהבתך לבניך שיוולדו או שכבר נולדו, כך שאל תעטוף את דבריך באיצטלת ציונות מזויפת.

                  אהבתי

                  • אבי הגיב:

                    זהו, השתכנעתי. המצב על הפנים, צריך להתחיל לארוז ולעוף מכאן מייד…
                    לכן הלכתי לבריכה, תיכף אשוב, בינתיים אתה מוזמן לקרוא את זה:

                    אהבתי

                    • נשמת העתונות הגיב:

                      מה הבאת לי? אמריקאים מבוגרים, אתיופים ו"צרפתים" מהמגרב חובשי כיפה שמוסלמים שהגיעו מאותם ארצות מוצא מתנכלים להם. ואילו הנושא שעל הפרק הוא על צברים , מלח הארץ, שגדלו והתחנכו באותם בגני ילדים,בתי ספר, ואוניברסיטאות שכולנו מכירים, חרשו את נופי הארץ, הריחו את ניחוחה, הקיזו את דמם בצבא, ובבואם לבנות משפחה גילו שארצם מקיאה אותם. או שיתישרו לפי הכללים של השלטון שחלק מחבריו פשיסטים והעומד בראשם חסר חוט שדרה או שתעופו לברלין. זה הנושא ואל תתלה בכתבות החג בדהמארקר.

                      אהבתי

                    • נשמת העיתונות הגיב:
                  • דניאלי הגיב:

                    אבל ילדיך גדלים או יגדלו כאן.. לא במקום אחר ע”פ כדור הארץ.
                    ו(כנראה) שגם אתה ככל אב דואג לעתידם ושואף שלא יאלצו אף הם להיות חלק מצבא לוחם והורג באוכלוסיה אזרחית, ונוהל חניבעל וכל זה,
                    אבל אתה חושש שאם תודה בכך תהיה (אוי ואבוי) סמולני, חבריך ינודו לך וינדו אותך וישלחו אותך לברלין להצטרף לאלון עידן רחמנא ליצלן.
                    זה חזק יותר מאהבתך לבניך שיוולדו או שכבר נולדו, כך שאל תעטוף את דבריך באיצטלת ציונות מזויפת.

                    – אכן.
                    – אכן דאגה ככל הורה ומאוד גאים שיטלו חלק בצבא שמגן על מדינתו ועוד בצבא הכי מוסרי בעולם.
                    – לא סמול ולא ימין אלא ריאליסט מפוכח.
                    – ציונות אמיתית, ציונות לוחמת.

                    עורו נא, קומו נא, אחים.

                    אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                ויותר טוב זה
                לאכול אנטרקוט
                ולהרגיש שזה
                חרא? אתה
                בטוח?

                אהבתי

              • איש השלג הגיב:

                עזוב אותך דיבורים וכתיבה תגובות, בוא, תמלא ותחתום.
                ותשתדל להגיש לפני ששר הפנים מתפטר כי חס וחלילה לא יהיה מי שיאשר לך.

                אהבתי

                • מציצנית ... הגיב:

                  מה שמזכיר לי שאמנם ביטלו את סעיף הלאום בתעודות הזהות אבל בני מיעוטים צריכים להוסיף בטופס את שם הסב שלהם, יהודים לא.
                  בני היהודי והמבולבל לא ידע מה למלא בסעיף ׳שם הסב (מיעוטים)׳, לפני כמה ימים.
                  אמרתי לו שיכתוב מוחמד.

                  אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          זעקות "הארץ"?
          נציג המיעוט הערבי
          זועק משיקגו
          וגברת פרופסורית
          אווה אילוז זועקת
          מירושלים בצרפתית
          "גנבי הדמוקראטיה
          מחריבי הציונות"
          פרופסורית
          בירושלים לא בא לה
          לכתוב בעברית.
          מה עוד, חוץ
          מעברית,מחבר
          אחמד ומשה
          דרעי וחנין
          חסן מאשדוד
          ושמעון פרס
          נתניהו וטיבי
          וכ"ו וכ"ו.
          דמעות תנין
          יבבות אילוז

          אהבתי

  15. ZIKI הגיב:

    גם אני קראתי בתמהון את אלון עידן, אמנם רציתי להגיד לו שהעתון שייך גם לקוראים ולא רק לכותבים אבל ממש לא בא לי לתקשר אתו.

    אהבתי

  16. אחד שיודע הגיב:

    …ואיך קוראים ב"פוקס ניוז" לטייסת (אישה) מאיחוד האמירויות, שהפציצה את דאעש?
    "Boobs On The Ground"
    😳

    אהבתי

כתיבת תגובה