בין פשרה לפשעי מלחמה

haaretz30.9.14maariv30.9.14
yediot30.9.14isra30.9.14

הכותרות

עוד סיבוב באו"ם, עוד נאום שיוביל לכלום. מה המשמעות? בשביל מה זה טוב? נתניהו ניצח את אבו-מאזן? מי ברבר טוב יותר? למי העולם יאמין? ובשביל מה כל זה טוב? תשובות? פתרונות, מישהו?

הדגשת פשעי המלחמה של אבו מאזן מובאת בשערי שני עיתונים: ידיעות וישר"ה, למרות היותם חצויים פוליטית ונתניהואית.
עדי גולד מספר בידיעות שמושבים רבים נותרו ריקים, למעשה חצי אולם, בעת נאום נתניהו, שלא הגיע לעצרת בשבוע שעבר בגלל החג, וכך לא נותר לו אלא לנעול אותה.
גם בהארץ מוזכר האולם החצי ריק, ע"י חמי שלו, שלא כ"כ מבסוט מנתניהו. יוסי ורטר מזכיר שהאולם אכלס את הזוטרים שבנציגים. ברק רביד, לעומתם, מתעקש שהאולם היה ריק ברובו.
בישר"ה לא כתוב על האולם החצי ריק. שני אנשים חתומים על הידיעה על הנאום, כך שאני לא יודעת מי מהם (ע"פ הניוזלטר) התרגש, אבל העמקתי בתחקיר ומצאתי שמדובר בד"ר חיים שיין:

בכל פעם שראש ממשלה או נשיא שלנו, ולא משנה מאיזו מפלגה, נואם בעצרת האו"ם – אני מתרגש. ראש מדינה שקמה מעפר ומאפר והגשימה חלום בן אלפי שנים, עומד מול נציגי אומות העולם ומייצג אי של דמוקרטיה נאורה בלב אוקיינוס סוער מטירוף קיצוני ומאלימות.

מעניין אולי להשוות לצורכי מחקר בין המרקורים והציטוטים מהנאום של ידיעות ושל ישר"ה. הם לא דומים בשום צורה. אבל לא אפצח כאן בהתשת קוראינו קצרי הרוח.
במעריב אפשר לקרוא ציטוטים אחרים לגמרי.
אפילו בן כספית משבח את נתניהו, יחד עם עקיצה קלה: "איש שיווק מוכשר (עם ניסיון)".
סימה קדמון בידיעות טוענת שלדבר הוא יודע, נתניהו, אלא שהוא חוזר על נאומיו פעם אחר פעם.
מה שמשתנה, כך היא אומרת, זה גודל האותיות על הניירות שלו.

בדידות

למ"ס מדווח: "36% מבני 65 ומעלה דיווחו כי הם חשים בדידות"
עכשיו קחו קהל יעד אחר: נניח בני 15-20, בני 25-36, בני 37-55. האם הם חשים פחות בדידות? לדעתי לא. הבדידות היא מצב קיומי, ואני חוששת שבעידן הנוכחי היא משותפת לבני כל הגילים.

מה הסיפור עם ניצב פריינטי?

גרסת ישר"ה:

מקורביו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, שנחשב מועמד מוביל במירוץ למפכ"לות ואשר הודיע שלשום במפתיע על פרישתו מהמשטרה, טוענים כי גורמים במשטרה ניסו בשבועות האחרונים להוציא לאור סיפור מעברו כדי להכפישו.
מבדיקת "ישראל היום" עולה כי מדובר במקרה שהתרחש בשנת 2009, שנבדק ונסגר בעילה של ״אין עבירה״. מהפרטים הידועים עולה כי פריינטי הגיש תלונה במשטרה נגד אישה על הטרדה. האישה נקראה לחקירה ומסרה כי הוטרדה מינית.
תלונתה הועברה לבדיקת המחלקה לחקירת שוטרים, ובסיומה של הבדיקה נמצא כי תלונת האישה אינה אמינה. "זה בדיוק המקרה שבגללו אנשים טובים מדירים את רגליהם מתפקידים בכירים״, אמר אתמול קצין משטרה בכיר.

גרסת ידיעות:

… כששירת בדרום ניהל רומן עם קצינת משטרה בהיותו נשוי. אין מדובר ביחסי מרות.
…ב-2009 התלוננה נגדו במח"ש עובדת ניקיון שהועסקה בדירתו בטענה שניצל אותה מינית. פריינטי הכחיש, טען שהיא מטרידה אותו ואת משפחתו – והתיק נסגר מחוסר אשמה…

גרסה דומה גם במעריב, לא כולל אזכור רומן העבר.

חיילים מתאבדים

ידיעה מסעירה במיוחד ב-nrg (בהרחבה) ובידיעות (בקצרה): שלושה חיילים סדירים מגבעתי שהשתתפו בצוק איתן התאבדו.
"הצבא בודק אפשרות שהם התאבדו בגלל אירועים קשים שחוו בלחימה".
לפני כמה ימים החל חיל הרפואה לשלוח סמסים לסדירים שהשתתפו במבצע, ובהם מוצע להם לקבל טיפול נפשי, אם הם צריכים. טל' 03-7377007.

מה עם בנימין בן אליעזר?

ידיעות וחדשות 2 וחרדים 10 מדווחים שהמשטרה תמליץ להגיש כתב אישום נגדו. לפי החשד קיבל בן אליעזר מיליוני שקלים מאנשי עסקים תמורת קידומם במכרזים. בן אליעזר מכחיש.
מנגד מדווחים עו"דיו על הרעה במצבו: הוא עבר שני צנתורים לא מתוכננים, ובנובמבר צריך היה לעבור השתלת כליה שכבר נדחתה ממושכות, וכנראה תידחה שוב בגלל מצבו הנוכחי.

יש עורכים בבית?

זהו קטע זוטר שבזוטרים, טיפשי שבטיפשיים, ואין לו שום חשיבות או השפעה משמעותית על חיינו. מדובר בכיתוב תמונה בשער האחורי של ידיעות, המתייחס לחתונתם של ג'ורג' קלוני ואמל אלמודין, והוא מתורגם מסוכנויות הידיעות. הקטע יכול לשמש כתרגיל בעריכה לכל מי שעדיין הולכים ללמוד תקשורת איפשהו, או למערכות תקשורת שרוצות לבדוק את יכולות המועמד/ת לתפקידי שכתוב ועריכה.

כשהיא לבושה בחולצה ומכנסייםשלא נופלים משמלת כלה, והוא עם טבעת על האצבע, ג'ורג' קלוני ואמל אלמודין יצאו מבניין העירייה בוונציה כשהם בעל ואישה.
אמל אלמודין, פעילת זכויות האדם שכבשה את ליבו של אליל הנשים קלוני, נישאה לו אתמול בטקס נישואין אזרחי שהתקיים בעיריית ונציה. למעמד החגיגי לבשה אמל חליפה לבנה וחגיגית – שמוכיחה כי חוץ מלקדם נושאים חברתיים בוערים היא גם מבינה דבר או שניים באופנה. הטקס התקיים אחרי שהזוג הטרי חגג את אהבתו שלשום בחתונה עם מיטב כוכבי הוליווד. באירוע הנחשק נכחו סינדי קרופורד, מאט דיימון, ג'ון קרסינסקי, אמילי בלאנט, ביל מארי, בונו סולן להקת יו-2 ועוד.
החתונה התקיימה במלון מפואר בעיר, שנבנה במאה ה-14. אשתו של קלוני היא עורכת דין ופעילת זכויות אדם בת 36. היא אזרחית בריטית ממוצא לבנוני, שעלתה לכותרות בישראל לאחר ששמה היה בין המועמדים לוועדת מועצת זכויות האדם של האו"ם לבדיקת התנהלות ישראל במבצע צוק איתן.

קוראים משועממים ופרחי שכתוב מוזמנים לערוך את הקטע מחדש (אחרי הרמזים שלי זה לא נורא קשה) ולשלוח למערכת, שתעניק למצטיינים חבילת דוקים.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

1. סליחה שלא עקבתי באחרונה, בגלל עיסוקיי, אבל רק היום ראיתי שעמוד הפייסבוק של אישתון נחסם, ובאותו זמן גם חשבון פייפל שלו. עם פייפל הוא הסתדר, אבל פייסבוק עומד במריו ולא רוצה לשחרר לו את החשבון, ולכן הוא פתח עמוד חדש. לא ברור מה הוא עשה או מה קרה, אבל העמוד החדש נראה כמו זה הישן, כך ש.
באחת התגובות כותב אישתון שייתכן וימצא את עצמו בקרוב בתקשורת הממוסדת:

…אולי הגעתי לרגע שיותר מתאים לי עורך על הראש ודד-ליינים וכדומה. אבל שום דבר לא סגור. אני רק בודק אופציות. בכל מקרה, גם האופציות שאני בודק הם לפי הקווים המוסריים והעקרוניים של הבלוג במתכונתו הנוכחית…

אני כאמור לא יודעת מה גרם לפייסבוק לסגור לו את העמוד, אבל אני גם לא מבינה על מה ההתעקשות. הרי בשביל מה יש לו בלוג אישי שלו, רכוש שלו בחלל, דומיין, נדל"ן וזה, אותם רכש והקים בכספו? זה גם המקום בו הוא אמור לקבל תמורה לעמלו, לא בפייסבוק. כך שמה? בשם העיקרון? ככה זה כשאתה ממשטר את עצמך ברשת חברתית, שיש לה כללים וחוקים אלו ואחרים. אם אנטי ממסדי, אז עד הסוף, אני אומרת.

2. אין לי שום סיבה להתלונן, שהרי אני יצרתי את מפלצת האצבעות האדומות והירוקות. ניסיתי כבר את כל האופציות, עם, בלי, עם חלק, וכנהלאה. דומה שהקהל צמא קרבות הגלדיאטורים נהנה מכך.
אבל מה, מעניין להסתכל על חוסר ההיגיון בהענקת אצבעות לתגובות שונות, כשיש סתירה ביניהן. המצביעים ילכו עם התגובה איתה הם מסכימים א-פריורי, וגם אם 2 ס"מ מתחת יש מי שסותר אותה, זה לא ישנה את תמונת המצב הלאומית/לאומנית, שלרוב זוכה פה לתשואות. ולא ארחיב יותר. את כל השאר כבר כתבתי באלף הזדמנויות שונות.

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג העוקבים אחר מסעותיי הפתלתלים בעולם ובחיים.
baloons

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

19 תגובות על בין פשרה לפשעי מלחמה

  1. חזירות הגיב:

    לא טס בראש השנה אבל לא מוותר על חזיר

    אהבתי

  2. הסמל פפר הגיב:

    מה הפלא? הולנד הרי שורצת מוסלמים.
    ודאי קראו את הביקורת שלי על צה״ל מלפני מספר ימים ומרוב צהלה ניתקו את הזרם לבלוג …

    אהבתי

  3. velvet הגיב:

    לכל מי שחיפשו את הבלוג בחצי השעה האחרונה:
    הוא הותקף ע"י שרת בהולנד. כן, הולנד, from all places

    אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    ביעפים רבים של ח"א מלכותי בעירק/סוריה המטוסים חוזרים כשהפצצות לא הוטלו כי לא נמצאו מטרות. וכה אמר וינסטון צרציל על ח"א מלכותי "מעולם לא חבו אנשים רבים כל כך כה הרבה לאנשים מעטים כל כך" 20 לאוגוסט 1940 . עכשיו, אנשי הכליפות המוסלמית הם שמודים לטיסים מעטים כל כך.איך שזמנים משתנים.

    http://www.bbc.co.uk/news/uk-29422469

    After the parliamentary vote in favour of taking action against Islamic State militants, a phoney war has kicked off.
    RAF Tornados have now conducted at least five missions over Iraq, and returned five times with their bombs intact.
    Why, after more than a month of British reconnaissance flights, access to allied intelligence and intense fighting on the ground does Britain appear to be struggling to find targets?

    אהבתי

  5. טום ג'ואד הגיב:

    אחד לא צריך לחשוב פעמיים כדי להבין שהחלטתה של גברת קלוני ללבוש מכנסיים שלא נופלים משמלת הכלה, עושה שכל.
    לרגע דמיינתי לעצמי מה היה קורה אילו לבשה מכנסיים שנופלים מן השמלה. זה לא מתאים לפרסונה שלה.

    אהבתי

  6. תנוחה נכונה הגיב:

    יכול להיות שמהיום אם ניידת עוצרת אותך, על מהירות נגיד ובה שוטר ושוטרת, אתה תשאל את עצמך אם הם לפני או אחרי, וזה יהיה גודל הקנס?

    אהבתי

  7. דניאלי הגיב:

    עוד 2 מיליארד שמועברים לאנשי שלומינו במקום למי שבאמת צריך – עניים, נכים, חד הוריות וכו'.

    השיטה ישנה וידועה.

    זוכים במכרזים אדירים בגלל תמחור נמוך על גבול ההפסד, מה שמרחיק יזמים אחרים אולי יותר הגונים, בתהליך ביצוע העבודה מוצאים הזדמנויות לקבל עוד כסף בגלל סיבות שרובן מצוצות מהתחת אבל מקבלות את ההסכמה/אישור של הפוליטיקאים/אנשי השררה הנדרשים לאשר. אח"כ, כעבור זמן לא קצר, קוראים איך אותם אנשים מוצאים תעסוקה שלא בממסד אלא אצל אותם גורמים פרטיים ובשכר שרק שחיתות יכולה להצדיק אותו.

    הרשימה במשך השנים רק הולכת ומתעצמת. הכסף של כולנו הולך למתי מעט מקושרים.

    השיטה ישנה וידועה.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    מושבים רבים נותרו ריקים, למעשה חצי אולם, בעת נאום נתניהו

    CNN, FOX ו3 רשתות טלוויזיה בישראל שידרו בשידור ישיר. זה הקהל של נתניהו, לא המשלחות של סומלי וגינאה.

    אהבתי

    • אחד הגיב:

      הקהל היחיד אליו ביבי מדבר הוא ציבור הבוחרים בארץ.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לא מדויק, מיליוני אנשים בעולם מסתכלים באל ג'זירה
      באנגלית

      http://www.aljazeera.com/news/americas/2014/09/netanyahu-says-iran-greater-threat-than-isil-2014929211933546717.html
      בנימין נתניהו הנו רה"מ ישראל ומדבר בשפה ברורה בשמה.
      לא ברור הצורך לצמצם בחשיבות דברי נתניהו באו"ם.למדינה
      עם עוצמה צבאית כמו של ישראל מקשיבים בקפדנות בכל גוף
      מדיני,צבאי וכאילו צבאי בסביבת המדבר. כוחה של ישראל
      מרשים. זאת למרות הביקורת החריפה על צה"ל בבלוגים
      מסוימים, המגיעה מן הסתם גם לחו"ל. לדעתי יש ברוב
      המדינות במזה"ת מי שקורא ומתרגם ביקורת על צה"ל גם
      בבלוגים נידחים בעברית כפי שעושים, אני מקווה,
      האחראיים על המידע בישראל. רק כדוגמה, לפי תמונות
      מעזה לא בריא למשקיעי נדל"ן בכל מזה"ת (ביירות? )
      להתעלם מדברי ר"מ ישראל. הנכתב אינו המלצה להצביע
      נתניהו בכלל לא ולא אלא להציג עובדות כפי שהן נראות
      למציג + סימוכין.

      אהבתי

      • הסמל פפר הגיב:

        עובר אורח
        זו כבר פעם שניה שאתה כותב שבחו״ל מתרגמים כל ביקורת על צה״ל שמתפרסמת בארץ, גם בבלוגים.
        על מה בדיוק אתה מסתמך? יש לך איזה ראיות לכך?
        ויותר חשוב, מה בדיוק אתה רוצה שנסיק מכך? לא לבקר את צה״ל ברשת? בגלל החשש ששמישהו יתרגם אותי וישמח – הנה הסמל פפר הישראלי מבקר את צה״ל – אני אמור לסכור את פי?
        אם לכך אתה חותר אז צר לי לאכזב אותך. הצבא, כמו שאר רשויות השלטון,אינו חסין מביקורת וזו תימשך, גם ברשת.
        הביקורת היא נשמת אפה של הדמוקרטיה ובטח כשמדובר בגוף שבידיו אנו מפקידים את ביטחוננו, כוח אש עצום ורבע מתקציב המדינה.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          חבל שספרת רק פעמיים בודאי כתבתי זאת פעמים רבות.
          אני מסתמך על סונדון ענת והאנטנות הנוראות שרואים
          בקפריסין ומשום כך מניח שכל מה שעולה לרשת בכל מקום
          חשוף לכל העולם. כמה תמונות שהעלתי ברשת בערב
          כשכל בני הבית נמו היו אכן מלאות כוכבות קולנוע חשופות
          וגם זו הוכחה לעולם החשוף.מעולם לא בקשתי ממך או מאחר
          לסכור פה. בקר את צה"ל כאהבת נפשך. אני אכתוב את
          שאכתוב ואבקר את שאבקר אתה תבקר אותי ואת מה שעוד
          תבקר. כך נטפל בנשמת אפה של הדימוקרטיה שתחייה
          ותאריך ימים ויהיה טוב.

          אהבתי

  9. ירון נוי הגיב:

    רבנים נשפטו למאסר בגלל מכירת תארים כוזבים לאנשי מערכת הבטחון http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-889-6071-32392155,00.html
    יש לי נושא לעתונאים משועממים: 1. האם התואר "רב" הוסר מן הרמאים?
    2. האם אנשי מערכת הבטחון הרמאים החזירו את הכסף שקיבלו בעד התואר המזוייף?
    3. האם מי ממקבלי ה"תואר" שוחרר משירותו במערכת הבטחון, כדי לטהר את השורות?
    בן גוריון עשה את זה. אני בספק אם מישהו זוכר.

    אהבתי

  10. ירון נוי הגיב:

    נתניהו, שרכש לו שם עולמי של שקרן (דוגמא: שיחת אבמה וסרקוזי), מכחיש שקרים של אבו מאזן. למי יאמינו? 😡

    אהבתי

  11. לחם הגיב:

    מדהימה הפרסומת למעריב. בן כספית ועיתונאים נוספים תוקעים בשופר ומכריזים שהם לא השופר של אף אחד. בן כספית? לא השופר של אף אחד? אני באמת רק שאלה: ומה עם אולמרט, דליה איציק, גבי אשכנזי, אביגדור ליברמן? כספית מעולם לא היה השופר שלהם? אם כל האחרים סתם נראים מגוחכים, (שרה ב"ק כאילו דה? קרני אלדד?)כספית נראה ממש פאתט.

    אהבתי

  12. ב הגיב:

    מס' הטלפון שפורסם לגבי הסיוע הנפשי לחיילי צה"ל מיועד גם למילואימניקים ולא רק לסדירים (לפי ידיעות).

    אהבתי

כתיבת תגובה