חג הקורבן

 

maariv2.10.14yediot2.10.14

haaretz2.10.14isra2.10.14

הכותרות

אם נדמה לכם שהעיתונים השבוע נראים כמו מסכת אינסופית של פרסומות לקראת גליונות החג, ממש לא טעיתם. כפולות אמצע, שערים, הכל כדי לקדם את התוצרת. הידיעות, החדשות, הכל נדחק לשוליים.
אבל אם ארבעה עיתונים מראיינים את הרמטכ"ל לרגל החג, וכולם מתגאים בכך בשעריהם, מי יותר ומי פחות, איך אפשר להחליט איזה עיתון לרכוש מחר? ושאלה יותר חשובה: האם יצליח בני גנץ לתת עשרה ראיונות שונים (יש גם טלוויזיה ורדיו, הרי)?

כל עיתון בוחר בכותרת רמטכ"לית על פי אג'נדה שהוא מחבב, והנה חידון קצר: בלי להסתכל על השערים המובאים למעלה, נסו להתאים את הכותרת לעיתון. אין פרסים.
טפחו לעצמכם על השכם אם זכיתם בארבע נקודות, צבטו את הלחי בחיבה אם זכיתם בשלוש, חייכו לעצמכם במראה אם זכיתם בשתיים, תנו לעצמכם מילת עידוד אם זכיתם באחת, וסטירה אם זכיתם באפס.

– "שקט ארוך טווח אפשרי באמצעות הקלות כלכליות לעזה"
– "אמליץ שיחולק אות מבצע צוק איתן"
– "חד משמעית, ניצחנו"
– "החברה הישראלית כמעט התאבדה והקריבה את צה"ל"

מה הסיפור עם ההתאבדות? כוונתו, אם אני מבינה נכון, לביקורת שהושמעה נגד צה"ל. לא הגזים בכלל. מחר אפשר יהיה לקרוא את הראיון המלא, מה לי להתלונן כבר היום. היום אפשר להסתלבט רק על הכותרות.

ביבי והשרצים

מעריב: נתניהו לא מוכן לקבל את הביקורת של אובמה על אישורי הבנייה בגבעת המטוס.
הארץ: נתניהו מתעמת עם מזכ"ל האו"ם על ועדת החקירה באשר לפגיעה במתקני אונר"א.
לא, ביבי, אתה לא יכול להתקוטט ככה עם כל העולם לפני יום כיפור.

בידיעות נכתב אתמול שהפגישה של נתניהו ואובמה תימשך 40 דקות. בערב כבר דווח שנמשכה 100 דקות.
אבל הנה פלא: בדיוק אותו דיווח, על 40 ד' שהפכו ל-100, היה גם ב-2011.
אז מה הפלא שנתניהו חוזר גם על נאומיו, כאילו כלום לא השתנה?
זה די פשוט, באמת כלום לא השתנה במאזן הכוחות באזור, ואכן, לא התקדמנו במילימטר לאיזשהו פתרון.

מתברר שהעיתונות החילונית, שביומיום נלחמת על החופש שלה ועל הפרדת דת ממדינה, עושה לנתניהו תמוות על מסעדות השרצים והחזירים בהן הוא אוכל בביקורו בניו יורק. קחו למשל את בן כספית, האויב המר, שמבטיח, בקטע הקצר שלו היום, הרחבה גם מחר.

אגב, נתניהו ביטל את התביעה שלו נגד מעריב.

מדינת כל גזעניה? לא תמיד

ע"פ טובה צימוקי בידיעות, היועמ"ש חנך קמפיין הקורא למשפטנים בני מיעוטים להשתלב במשרד המשפטים.
כיום בני מיעוטים מהווים 6% מעובדי המשרד והשאיפה היא להגיע ל-10%. למה 10%? הם מהווים רק 10% מתושבי המדינה?
צימוקי מדווחת על "הכנס שהתקיים אתמול", למעשה הוא התקיים שלשום. נו, אבל זה בקטנה
אולי הקמפיין הזה חדשני, אבל אני רואה שמדי פעם, לאורך השנים, יש קול קורא זה או אחר:
הנה משרת דוברות לבני מיעוטים מלפני שנה.
והנה תשדיר שירות של משרד רה"מ מ-2012 לשילוב בני מיעוטים, שעורר ביקורת.

לרגל חג הקורבן, שחל השנה ביום כיפור, ארגנה מרב מיכאלי כנס בלוד (קורה אחת ל-33 שנים, לדבריה, או אחת ל-30, לפי וואלה), בו מתדיינים ביניהם אנשי דת מוסלמים ויהודים. שלשום, שלישי, דיווח גואל בנו בידיעות שבעכו נדחה חג הקורבן ליום ראשון, כדי לשמור על דו קיום, אם כי העסקים יפעלו כרגיל. בוואלה מוסבר שיהיה רק שינוים בתנועה בעיר. זה לא שהחג נדחה, פשוט נוסף עוד יום לחגוג אותו. זה המקום להזכיר את מאורעות 2008 בעיר.
ביפו ינסו לשמור על דו קיום ולחגוג את שני החגים במקביל. הנה קול קורא של מנכ"ל המשלמה של הרובע.
אנסה לדווח מזירת יפו אם יהיו אירועים כלשהם, אם כי החגיגות הן לרוב במדרון, ויהודים שיגיעו למדרון עם אופניהם, לא יוטרדו, כך נראה לי, מריחות החג.
על שני החגים שהתכנסו באותו מועד, ראש המרכז היהודי ערבי באוניברסיטת חיפה. חבל שהקובץ התחרבש שם. גם בבית הגפן בחיפה נערך אירוע לרגל החגים.
זוהיר בהלול מזהיר.

משתכשכים בביצה

חיליק שריר, סגן עורך מעריב, סמנכ"ל חברת החדשות יהיה מנהל התוכניות בקשת.

השבוע אנחנו מגיעים לכמעט 150 אלף קוראים בסופשבוע, הודיעה מנכ"לית קבוצת ג'רוזלם פוסט, רונית חסין-הוכמן בהרמת כוסית של מעריב.
השאלה היא למה הכוונה: 150 אלף גליונות מעריב נמכרים בסופשבוע? כמה מנויים יש? או שהחישוב הוא, נניח, ארבעה אנשים לגיליון (בני משפחה), ואז צריך לחלק את המספר הזה לארבע? או שהכוונה גם לתפוצת העיתון בחינם במקומות ריכוז שונים?
הידיעה התפרסמה בוואלה, ואין שם שום תהייה לגבי המספר הזה, למשמעות שלו.

נחמיה שטרסלר מקדם את ספרו, גם דרך הפרידה מצ'יץ. בטלוויזיה וגם בעיתון שלו.

דנה אינטרנשיונל תוקפת צלם פפראצי. זה קרה אתמול, וגם לפני ארבע שנים.
סדנה לניהול כעסים, אולי?

מדווח ליש:

בצרפת מת אביו של העיתונאי בנואה לה קור, האב קיבל התקף לב לאחר שתי מתיחות אכזריות שנעשו לפני חודש וחצי בידי ישראלי-צרפתי המתגורר בישראל, גרגורי שלי, והיה שרוי מאז בתרדמת. במקרה הראשון הוא התקשר לאב וסיפר לו שבנו נהרג, במקרה השני הוא התקשר למשטרה באמצע הלילה וטען שהאב הרג את אשתו ואת בנו, במשטרה האמינו ושלחו למקום כוחות גדולים. (צרפתית).

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

למה כדאי להיות דו לשוני (אלומית ישי, הארץ).

לפני פיזור

[poll id="146"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

61 תגובות על חג הקורבן

  1. חזירים, שרצים, הגיב:

    זה לא מטיאור , זה ביבי.

    אהבתי

  2. חזירים, שרצים, הגיב:

    השירותים במטוס היו תפוסים במהלך כל הטיסה.

    אהבתי

  3. פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

    שלא יעבדו עליכם – קידום מכירות אגרסיבי נוסח שטרסלר. הוא ידע שצ'יץ חולה באלצהיימר ואין דרך לדבר איתו. למרות זאת הוא זימן את עצמו לבית אשתו רק כדי שיהיה לו עוד איטם במסע הפרסום שלו.

    אהבתי

  4. שידור הגיב:

    קלמן ליבסקינד מפתיע

    אהבתי

  5. מחקר של ארגון זכויות אדם קובע שרוב האדמות הערביות היו שייכות לממלכת ישראל. כזכור, בקוראן כתוב שהארץ ניתנה ליהודים מידי האל. עכשיו נחכה שיתפרסם בהארץ לכבוד היום הנורא.

    בן דרור ימיני בכתבה הכי מפתיעה (לטעמי) ששודרה בערוץ 2 לאחרונה.

    ניר ברקת מסביר לזקן ציון בעדינות את עמדת הממשל לגבי הקפאת הבניה.

    אהבתי

  6. פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

    לפרספקטיבה הסטורית צריך זמן. למשל אם מביטים לאחור אל עבר מלחמת לבנון האחרונה צריך להודות שאולמרט היה מצויין (!), חלוץ היה לא רע (!!) ועמיר פרץ לא גרם נזק (!!!). זה לא מה שחשבנו חודש לאחר סיום הקרבות. באשר לביבי, יעלון וגנץ אין ברירה אלא לחכות ולראות. בינתיים יש שקט בעזה כבר יותר מחודש ולך תדע כיצד נשפוט את האנשים האלה בשנת 2020. אני למשל לא יודע.

    אהבתי

  7. hunyuc הגיב:

    תיקון: 5 ראיונות – בינתיים – עם גנץ (עם הסקופ הכי מהדהד, על כך שדף כנראה חי).
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/628/262.html?hp=1&cat=875&loc=2

    אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      חמישה ראיונות עם הרמטכ״ל יופיעו מחר.
      מעניין האם מישהו מחמשת המראיינים שאל את הרמטכ״ל ברצינות את השאלות הבאות:
      למה נכנסו לתופת בסג׳עיה עם נגמש ישן (גוזניק בלשון החבר׳ה)?
      איך זה קורה שעדיין יש פגיעות רבות בשטחי הכינוס הלא ממוגנים?
      מה קרה בפילבוקס בנחל עוז?
      מה עושים עם 100 צוערים מבה״ד 1 ששברו שמירה?
      מה דעתו על נוהל חניבעל כפי שיושם ברפיח?
      מי אחראי על כך שצה״ל גמר את כל מלאי הארטילריה שלו במאבק עם לוחמי חמאס ברצועה עד שהיה צורך לפתוח את מחסני החירום של צבא ארה״ב? האם בעימות רחב יותר תישאר לנו תחמושת?
      מה באמת תפקידו של הרס״ן שהמציא את דיאלוג הווטסאפ בין איסמעיל הנייה לחאלד משאל ומה אופק הקידום שלו?
      ואלו עוד השאלות הקלות!

      אהבתי

      • hunyuc הגיב:

        מה כוונתך ב"הרס״ן שהמציא את דיאלוג הווטסאפ בין איסמעיל הנייה לחאלד משעל"?

        אהבתי

        • הסמל פפר הגיב:

          אני מקווה שאצליח לעשות קישור יפה, לשביעות רצונה המלא של ולווט. אם לא עימכם הסליחה.

          אהבתי

          • הסמל פפר הגיב:

            בינתיים הצלחתי לעשות קישור כהלכתו ותודה ל "בלשון הדיוטות" על הסיוע.
            אז זה שם, כמה הודעות למטה וכל אחד יכול לקרוא את היצירה המביכה הזו שכתב רס"ן בקבע.
            בינתיים כמובן שגם קיבלתי אדומים על רשימת השאלות לרמטכ"ל שכנראה לא נשאלו ולעולם לא תישאלנה.
            בהחלט ציפיתי לכך היות ובעת הזו רשימה כזו נחשבת, בעיניים מסוימות, כאקט חתרני ואפילו בוגדני.
            אבל אני בשלי, אפילו אקבל 1,000 אדומים אמשיך להחזיק בדעה שהשאלות על הנגמ"ש בסג'עיה ונוהל חניבעל חשובות, ענייניות ומתבקשות יותר מהשאלה שכן נשאלה: "כששר הביטחון הסתכל לך בעיניים מה הוא ראה? הוא ראה רמטכ"ל נחוש שמוכן להכריע את החמאס או הססנות?". מישהו אמר אתי אנקרי?

            אהבתי

    • hunyuc הגיב:

      וואו. כבר 6. (במקביל לידיעות!):
      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4576973,00.html

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אז מה אם הסברתי לך באופן אישי אתמול.
        אמרת שאת אנלוגית, שאם מסבירים לך את לומדת.
        חשבתי שהתכוונת לזה.

        אהבתי

        • hunyuc הגיב:

          1. מיהרתי ושכחתי. סליחה (ניכר שכעסת. ובצדק).
          2. הבחור 'השתגע': ראיון שביעי.

          אהבתי

          • שאלת יום כיפור הגיב:

            ובכולזות נשארה שאלה אחת פתוחה.

            אהבתי

            • הסמל פפר הגיב:

              השאלה הזו לעולם תישאר פתוחה.
              אף אחד בדרגים שמעל המגדי"ם, שהיו כנים מספיק להגיד שעדיפה גופה על חייל שבוי, לא יודה באמת שצצה ועלתה, בהירה וברורה כשמש, באותו יום ברפיח.
              הבעיה היא כמובן לא בדרגי הפיקוד בצבא ולא בפוליטיקאים, הרואים את הנוהל האמיתי, זה המיושם דה פקטו ולא זה הפיקטיבי הנמצא בראשו של פרופ' כשר, ומסכימים לו בשתיקה.
              הבעיה היא בציבור, המקבל זאת כגזירת גורל. הרי אנחנו מול אויב מפלצתי, אז אין ברירה.
              זו הטרגדיה השניה בחשיבותה בימים אלה, המפלצתיות האוחזת בנו נוכח האויב המפלצתי.
              הטרגדיה הראשונה היא המדינה הדו לאומית ההולכת ומתגבשת ונתפסת אף היא כגזירת גורל שאין מה לעשות כלפיה, כוח עליון אשר נכפה עלינו על ידי שילוב של חוסר האונים של הרשות, הטירוף הרצחני של החמאס, הכמיהה הבלתי נשלטת לגבעות עליהם פסעו אבותינו, המוסלמיות של אובמה והחזון והמעש של זמביש. בקיצור סופה של הציונות כמו שאנו מכירים אותה ושל יצירתה הבינונית, מדינת ישראל, והולדתה של ישראפלשתין, מדינה שטיבה האמיתי טרם ידוע והוא יתגבש תוך כדי תנועה לאחת מהאפשרויות הבאות – מדינה דמוקרטית לא יהודית או מדינה יהודית לא דמוקרטית.

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              בגלל הדיון
              עם הסמל.
              מסכים לדעתו
              על המדינה
              הדו לאומית
              לא מסכים
              בעניין חניבעל.
              סיפור ארוך
              ולא לערב
              יום כיפור.
              צום קל לכל.

              אהבתי

  8. מישהי הגיב:

    למה 10%? הם מהווים רק 10% מתושבי המדינה?

    לא, הם מהווים רק 10% (וכנראה אף פחות) מהמשפטנים.

    אהבתי

  9. הסמל פפר הגיב:

    בואו מדבר על אחריות מיניסטריאלית, על פרישה של ראש ארגון עקב כשל מהותי בארגון, עקב אירועים המעידים על כשלון ההנהגה.
    הרי אני מניח שלא נוכל להגיע כאן להסכמה אודות המנצחים בעימותים הגדולים של היממה האחרונה: ביבי נגד הממשל האמריקאי, ביבי נגד שלום עכשיו, ביבי נגד באן קי מון, יוסי קליין נגד ישראל הראל, גולדה נגד זעירא ועופר עיני נגד עובדי בנק דיסקונט, אז אלך למשהו יותר קונסנסואלי.
    ראש השירות החשאי של ארה״ב פרשה אמש, לאחר ששני גברים חמושים הסתובבו ליד הנשיא אובמה בימים האחרונים.
    יש סיבה מיוחדת שהמפכ״ל דנינו עדיין בתפקיד?

    אהבתי

  10. nurit הגיב:

    יוסי קליין זורק חומר נפץ לזירה הרותחת שבטח תוסיף לי לארסנל כמות נכבדת של אדומים.
    חבל שלא כל מלחמה/מבצע/או כל מילה מכובסת אחרת לאקט בו שולחים אנשים צעירים למות, כותב מישהו כפי שיוסי קליין כתב. לדעתי זה רימון יד שאיחר להתפוצץ. אני מחזיקה בדעה קרובה לקליין מרגע שידעתי לקרוא ספרות וקראתי את ספרו של אריך מריה רמרק "במערב אין כל חדש".
    כל הספרים, כל הסיפורים על המוות המיותר, ועכשיו יש לנו מטורף חדש שרוצה להצית כאן שוב את האזור. שאלתי את עצמי האם אספיק לעזוב את המדינה לפני שבנט יהפך לראש ממשלת חיסול מדינת ישראל.

    אהבתי

    • איש השלג הגיב:

      אמר מי שאמר:
      "הסוף של האנושות יתחיל כאשר ספרים ישתלטו על המחשבה",
      או בנוסח אחר שגם מקובל עלי "הסוף של האנושות יתחיל כאשר במקום נימוקים אנשים יזרקו שמות של ספרים לאוויר"

      אהבתי

    • Mosh הגיב:

      שאלה לי אליך… האם יש לך ביטוח?

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      משווה ומעלה:
      אם החיילים הולכים למות מי יעשה לערבים את הג'נוסייד?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        ערבים עושים ג'נוסייד לעצמם הכי
        טוב בעצמם ללא עזרה מאף אחד

        אהבתי

        • הסמל פפר הגיב:

          לעשות ג׳נוסייד זה פסה.
          זה כבר לא מרשים אף אחד בעולם שטוף רשע ועריפת ראשים.
          המעשה הכי ברברי שאפשר לעשות זה להגיד את המילה ג׳נוסייד.
          מי שמעיז להגיד את המילה הוא הילד הרע, המפריע לשכנים, הכל עובר עליו וקקה בידיו, יש לנו דוד תותחן יעיף אותו מכאן.

          אהבתי

    • צפוני הגיב:

      לא נראה לי שתספיקי, לכן כדאי לך להקדים כמה שיותר. צריכה עזרה לארוז?

      אהבתי

    • אבי הגיב:

      לדעתי האדומים זו כנראה נבואה שמגשימה את עצמה, אז הנה בכל הכבוד גם האחד שלי… אין ספק שספרו המשפיע של אריק מרים רמברנדט "שוב חוזר לו המערב" מציב לנו מראה מוסרית ומהווה מצפן מוסרי לכל איש משכיל ומתקדם המחשיב עצמו כבן אנוש מוסרי ונעלה. קריאת חובה אשר מובילה להארה כי המוות מיותר וכי החיים ולא שום דבר אחר הם הדבר אשר שווה לחיות למענו, ברם ולמרבה הצער שכיננו לא גדלו על אותם ספרים משובחים שאת נורית גדלת עליהם. לא התמזל מזלם ואנחנו נדפקנו. וכך נידונו, למרות שקראנו את כל הספרים הנכונים לחיות במציאות ולא בספרים. וכן גם את מוזמנת לעזוב לכל מקום ששם לא מבלבלים את המוח ואנשים אצילים יכולים לקרוא בשקט לפני שהברברים יתפסו את השלטון.
      בון וויאג' וקריאה נעימה שיהיו לך.

      אהבתי

    • אבי הגיב:

      לאלו שבכל זאת המציאות מעניינת אותם כמה נתונים בים המלל הרדוד והמנותק תוצרת הארץ. פרוייקט הצוללות כידוע, הוא בעל משמעות אסטרטגית למדינת ישראל וזאת מסיבות שכבר פורסמו בעבר. בכל מקרה סביר להניח שללא השותפות והדחיפה הגרמנית בראשות הקאנצלרית הפרויקט הזה כלל לא היה יוצא לפועל או בצורה אחרת לחלוטין ממה שהיינו רוצים. במושגי עלות תועלת הפרוייקט הזה, שהוא יקר כשלעצמו, הוא הרבה יותר מחצי חינם ולכן משתלם בסופו של דבר.
      מעבר למענקים הישירים של מאות מיליונים שנותנים הגרמנים עצמם לטובת העניין שמגיעים עד לשליש מהעלות הכוללת הישירה של הפרוייקט המעורבות שלהם עצמם מבטיחה שהעלות כאן היא הרבה יותר נמוכה לו היינו מזמינים את אותה צוללת ממש מהם ללא מעורבותם הישירה בייזום הפרויקט. עלויות ישירות של צוללות דומות שנבנות כרגע בעולם מגיעה ל300 % ומעלה מהמחיר ששילמה ישראל לשם השוואה.
      יתרה מכך לפרויקט הזה גם תועלת מדינית שמבטיחה את שיתוף הפעולה של גרמניה ואירופה והסכמתם בנושאים מסוימים מרגע שהפרויקט יצא לדרך ונושאים אלו אף פעם לא נדונים בתקשורת באופן ישיר.
      עניין נוסף הוא שהעלות הסופית למדינת ישראל בסופו של דבר היא נמוכה יותר בפועל מהעלות למערכת הביטחון בגלל ענייני מיסוי כך שכנראה גם המספרים הנקובים יתכן והם מוגזמים.
      פרוייקט מהמוצדקים, אך נטול יחסי ציבור וטוב שכך.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        השוואה של מחירי צוללות היא בעייתית בגלל מיעוט האינפורמציה המתפרסמת לגבי המערכות/מכלולים שכלולים בעיסקה. למעשה, הנתון היחיד בר השוואה הוא הדחי של הצוללת.
        הנדיבות הגרמנית היא (בין השאר) עקב סכנת הסגירה שבה היתה נתונה המספנה שבה נבנות הצוללות ערב העיסקה.
        סוף דבר, קשה לשפוט את איכות ההחלטה להצטייד בצוללות בלי שום נתון, אבל אם רואים מי יוצא נגד העיסקה חייבים להקיש מכך שזו עיסקה מצויינת

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מבלי רצון להתנצחות. "מול ים המלל הרדוד והמנותק תוצרת הארץ".
        הובאו נתונים כלכליים ותקציביים אלו חשובים ביותר וחז"ן הגיב
        להם אבל יש גם בעיות טכניות,אלו חשובות בצוללות שהן כלי
        מלחמה מורכב ומלא בעיות, מילא הודו ופקיסטאן אמנם מעצמות
        גריעיניות אך עם בעיות בצוללות. הנה תוצאה אחת
        לחיפוש הקשר קנדה צוללות, ביזיון לכל הדעות. ולקנדה יכולות
        טכניות וימיות לא מבוטלות, בודאי בהשווה לישראל.
        http://www.theglobeandmail.com/globe-debate/canadas-submarine-fleet-never-worked-its-time-to-stop-ignoring-the-problem/article12468338
        המעניין שאנגליה דפקה אותם ומכרה להם צוללות משומשות
        -כמו חדשות, שהיו רק בעיות, מזכיר מדינה קטנה לוחמת
        לבנטינית אחת בסביבה. אם וכנראה קנדה תרכוש צוללות הן
        יהיו צרפתיות או גרמניות. אני חושב גרמניות וניתן לנחש
        סיבה אחת לפחות. אכן היהודים מוכשרים ולמרות שכנראה
        הגרמנים מיצרים צוללות עם הנעה לא גרעיניות הטובות בשוק
        השת"פ עם ישראל היה רעיון מוצלח מאוד גם טכנית לא רק
        אלקטרונית וטוב שלא מדברים הרבה. הנה עוד סיבה לעבוד
        עם ישראל. הסיבה הראשית אינה אירן למרות שכיום מוכרים
        הכל עם השם "אירן". אוניות השטח-נושאות מטוסים,
        כפלטפורמה לנשק מכה סיימו תפקידן כמו פעם אוניות
        המערכה,ראה סופן במ"ע II. הסיבה? נוש.מט.+מטוסים
        כ 3000 עד 5000 איש.טריליונים של $ .זו מטרת
        נקודה.איש בעולם לא יכול להבטיח כלי זה ממטח של
        כמה מאות (כן מאות) טילים שישנם כבר על המדף.
        ציים רבים יודעים זאת אבל ההחלטה קשה מאוד. רק
        צוללות יוכלו להגן על השייט לישראל מצרוף של טילי י-י
        ותקיפות כמו פירטיות של כלי שייט קטנים מהירים. סיפור
        מורכב שכותבים עליו הרבה וצריך לקרוא הרבה ספרים
        טכניים בכדי לגבש דעה לפני שישרפו את הספרים.
        הבעייה הקשה האמיתית היא הביצוע של הצי הישראלי.
        שיטת 13 אינה צי. במצבי אמת ח"י ישראלי לא הרשים
        איש ותפקד כבדיחה.ים זה תווך לחימה מורכב ולכ"א
        חשיבות מכרעת. חיסול צי סוחר מהווה פגיעה בכל צי
        ובודאי בישראלי, אם יש ירידה חמורה או פיחות באיכות
        כ"א מקצועי בצי הישראלי יש לישראל בעייה. בעייה
        נוספת טיפול שגרתי וטיפול שבר. מקובל "בשוק"
        שבמקרה הטוב מאוד מתוך שלוש צוללות אחת במבדוק
        כל הזמן זה במקרה הטוב. יש ציים שמתוך חמש רק
        אחת כשרה לחלוטין והיתר בין דרגות שונות של
        טיפול.לעניות דעתי ודעת האמורים לדעת לא סודות אלא
        ריתוך, איטום, בידוד אקסוסטי שיפוץ מנוע וכ"ו
        לא ברור בכלל אם ישראל יכולה לתת טיפול אופטימלי
        לציוות שש צוללות והבטחת כשירותן. נקווה שהם טועים.

        אהבתי

        • אבי הגיב:

          עובר אורח לתשומת לבך, הכתבה שהבאת מדברת על צוללות יד שניה שהאנגלים הוציאו משירות לא על צוללות חדשות . אין פלא שלא נעשה בהם שימוש מוצלח. לגבי הצוללות שוב, זה דיון פנים צבאי שהציבור הרחב לא מודע לו וגם אין לו כלים להבין אותו. חלק מדיון יותר רחב האם חיל הים צריך להיות למעשה זרוע בפני עצמה ובעל יכולות עצמאיות ומשמעתיות או כח שיטור פלוס או במילים אחרות זרוע אסטרטגית מול זרוע טקטית. לטוב או לרע האפשרות הראשונה נצחה ומכאן ההשקעות הגדולות בחיל הזה זה התחיל בספינות הסער 5 הגדולות וממשיך כיום עם הצוללות ופרוייקטים נוספים. זה אומנם יקר יותר מאוניות סיור אבל די הכרחי לטעמי ברוב המקרים. בנוסף לכך צריך לשים לב לעובדה שזה שאתה לא משתמש בכח שבנית כלל לא אומר בהכרח שבנייתו לא הייתה הכרחית. זו שגיאה בסיסית שרבים טועים בה. הצוללות למשל הם חלק ממאזן הרתעה נגד מדינות רחוקות מאיתנו כידוע והלוואי שלא נצטרך לעשות בהם שימוש אמיתי אף פעם. זה שאתה קונה ביטוח דירה, לא אומר שאתה מקווה שיפרצו לך את הבית.

          אהבתי

          • לצערי אני לא רואה בישראל מנהיגים שאפשר לסמוך עליהם שיפעילו את ברירת שמשון אם וכאשר וחס וחלילה. אני גם לא חושב שמדינה ענקית כמו אירן באמת חוששת מצי צוללות קטן כמו שלנו. משער שהשימוש והמטרות אחרות לגמרי.

            אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תודה לאבי והיונה על תגובתם
          לאבי: אני קורא את הכתבות שאני מפנה להן.
          דוגמה בודדת זו נועדה להדגים בעיתיות בתפעול
          צוללות. הצי של הודו ופקיסטאן והקורסק הרוסית
          שחולצה ע"י קבלנים נורווגיים ועוד מראים שזו בעייה
          כללית. באשר לדיון, צה"ל הנו נגזרת של עם
          ישראל וכמותו מכיל בעלי ידע ושכל וחסרי אלו.
          חטפתי כאן על דרישתי כביכול לצנזורה. דעות אינן
          הסגרת מידע.אם נשאלו כל היודעים לפני המרמרה
          היו אולי תוצאות טובות יותר, ואולי לא.
          כלי השייט שהזכרת,כולן כלי שטח, גמרו תפקידם
          בתהליך שהחל בהטבעת אילת. איני יודע מה זה
          אוניות סיור. סיירות? בח"י ישראלי? יש לי ספק רב
          אם עלה אי פעם רעיון כזה. לא הכל בעתיד.
          על ח"א ישראל לאבטח שגרתית ספינות סוחר
          לישראל וממנה ולמנוע גישה לחופי ישראל. מאז
          1948 . מספיקה צוללת אויב אחת במזה"ת בכדי
          לפגוע פעם פעמיים (עם או בלי להזדהות) באוניות
          אזרחיות הסוחרות עם ישראל ולהפוך לבעייה
          חמורה.טילים מעזה ולבנון יפגעו בכל כלי שטח שיצא
          לחפש אותה. התפקיד המסורתי של הגנת הגישה
          לים וממנו יעשה ע"י צוללות+מודיעין+ח"א. אין
          לי דעה וענין בביורוקרטיה מטכלית. ניטים, ברגים,
          נירוסטה ומדחפים מענינים הרבה יותר. היון
          צודק בכך שלצי לאומי יש מטרות רבות. ממה אירן
          מפחדת או לא? אני בטוח שיש בישראל מי שיודע
          יותר ממני
          .

          אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    החברה הישראלית כמעט התאבדה והקריבה את צה”ל

    חברה מתאבדת ממנה לרמטכ"ל קצין חסר כישורים שפולט שטויות כאלו:

    שקט ארוך טווח אפשרי באמצעות הקלות כלכליות לעזה

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      זה מצחיק, כי שקט ארוך טווח אפשרי באמצעות התאבדות החברה הישראלית.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      רמטכלים צריכים לשתוק או בארץ הפטפטים
      צריך כל הזמן לדבר על שלום והקלות כלכליות
      ושלום וכלניות וכ"ו. אמר מישהו לכו לימדו
      מהשכנים. "אין מכס על הדיבורים".מלחמות
      מוצלחות של ישראל ומדינות אחרות נוהלו על
      ידי שרי בטחון ורמטכלים שכל הזמן דברו על
      שלום. ומפלות נחלו גם מקשקשי מלחמה ואלימות.
      אחת האלטרנטיבות הכי גרועות זה לדבר כל
      הזמן על מלחמה. גם שתיקה רועמת +
      כשמתבקש מכה טובה או טובה מאוד ושתיקה
      רועמת אחריה זה רעיון טוב.

      אהבתי

  12. לחם הגיב:

    מעריב כפי הנראה בפאניקה. הפרסומת הדבילית עם השופר וההכרזה על 150 אלף קוראים בסוף שבוע מלמדים על היסטריה. קשה לי להאמין שבסוף שבוע יש אשקרה 150 אלף אנשים שמוציאים כסף כדי לקנות את הכלום המשמים הזה. כפי שכבר הוכחתי כאן לא אחת כמות הפרסומות בסוף שבוע דלה להחריד, ההכרזה נועדה כנראה למשוך מפרסמים אבל גם הפרסומאי הטירון ביותר מבין שלא הרבה ישלמו כסף כדי לקרוא את בן כספית. מוזר ולא ברור איך אלי עזור, איש עסקים שנחשב ממולח, ממקד את העסק הבעייתי הזה שנקרא מעריב סביב כספית. מישהו כנראה שכנע אותו שכספית הוא שוס, חבל שהמישהו הזה לא הסביר לנו שאנחנו במאה ה-21 ולא בשנות השמונים של המאה שעברה.

    אהבתי

    • ליש הגיב:

      יכול להיות שאתה לא אוהב את בן כספית?

      אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      ממך לא ציפיתי לכזאת מנה גדושה של תמימות.
      אלי עזור נמצא בתחילתו של מסע להפוך לטייקון.
      הדרך כרוכה בהשתלטות על חלקים נרחבים בתקשורת ובעיקר הפיכת אנשי תקשורת לתומכים.
      בשל כך הוא דוגל בהעסקה של כמה שיותר סלבס מפלחים שונים באוכלוסיה הן ב-103 FM והן במעריב.
      את בן כספית הוא לוקח מתוך מטרה לשמש כאיש קשר עם הפוליטיקאי "הנכון" שבבוא העת ירוץ להנהגת המדינה.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        סלבס? מרסל מוסרי? רן אדליסט? שרה ב"ק? קרני אלדד עם הטעות המביכה על מני מזוז שבכל כלי תקשורת סביר כבר הייתה עפה? יכול להיות שעזור חושב שהוא מתחיל את המסע, איך שמעריב נראה זה סופו של המסע. לגבי בן כספית אתה צודק, הוא באמת יכול להיות מאכער לא רע, הבעיה שעם כל שבוע שעובר הוא הולך ונשחק. סיפור כמו נתניהו במסעדת שרצים בניו יורק הוא בדיחה פאתטית. אני הכי רחוק שיכול להיות מתומך של נתניהו אבל למי אכפת שהוא אכל כמה שרימפסים? הבעיה של נתניהו היא לא השרימפסים אלא השרימפסה.

        אהבתי

        • הומר סימפסון הגיב:

          כלומר הבעיה של עזור היא שהביצוע שלו לוקה בחסר ולא עניין הכוונה.
          הבעיה העיקרית של בן כספית היא שיש לו היסטוריה רעה בקידום פוליטיקאים בשלבים שונים של חייהם (אולמרט,אשכנזי, גדעון סער ועוד).
          הסיפור של נתניהו בשרימפסים הוא סיפור ראוי .נתניהו אוכל במסעדת יוקרה (על חשבון מי?) נתניהו מזלזל בדתיים (עניין הפרהסיה) ונתניהו נכנע לתכתיבים של מיליארדר בעל עיתון במדינת ישראל.
          פרופורציות שהוענקו לסיפור ובעיקר הכותרת של בן כספית מוכיחות שמה שעומד מאחורי הסיפור זו שנאת נתניהו יותר מכל דבר אחר.

          אהבתי

          • לחם הגיב:

            אני ממחזר את עצמי אבל אין ברירה: בכל מדינה סבירה אחרי הפדיחה עם הסיפור על תיאודור אור בן כספית היה מתאדה מהתקשורת והופך למאכער בביטוח הלאומי. כאן הוא ממשיך בשלו. זה מוזר, הזוי ולא מובן. קצת קשה לקרוא את הידיעות שלו כשבראש מזמזמת כל הזמן השאלה האם הסיפור נכון או שיתברר כפדיחה נוספת. ובאשר לשרימפס, אנחנו עדיין לא מדינת הלכה. לתמוך במלחמה בעזה אבל להשתגע מחתיכת שריפס זה סולם ערכים מאוד הזוי.

            אהבתי

          • איש השלג הגיב:

            נתניהו מזלזל בדתיים (עניין הפרהסיה)

            מטומטם, היה צריך להזמין טייק אוויי…

            אהבתי

          • שולמית הגיב:

            אני חוששת שנתניהו מבצע את המדיניות של אידלסון שניסה לקנות לו נשיא לאמריקה ובינתיים מסתפק בראש ממשלה של ישראל. נתניהו לא יעז לעשות כל הסדר עם הפלסטינאים כי הוא יודע מה קרה לקודמיו שניסו. כן, אני מאמינה שיש קשר בין המקרים. ולא, זה לא קשור לאידלסון אבל אפשר להניח שאם נתניהו יסטה מדרך הימין הוא ינושל מישראל היום וגם יגורש מביתו.

            אהבתי

        • שולמית הגיב:

          הבעיה של נתניהו הוא נתניהו ובעיקר הוא בעיה שלנו

          אהבתי

כתיבת תגובה