נגמר סיפור המילקי?

 

isra19.10.14haaretz19.10.14maariv19.10.14yediot19.10.14

 hamvaser19.10.14

הכותרות

♦ ערד ניר וחבורת אולפן שישי הזחוחה (קישור לתוכנית המלאה) לא לבד. גם אבישי שפיצברג בישר"ה מסביר שהנה, ראו את אלו עם המילקי הזול שלהם, מה הם שווים אם לא שלחו יחידות חילוץ לנפאל להציל את הגרמנים שלהם? איזה עוד מדינה שלחה צוותים לנפאל חוץ מישראל? תוכלו להגיד שזה הצד הטוב של להיות ישראלי: אומנם ביומיום קורעים אותך בשכ"ד, דירה, משכורת עלובה, אוכל יקר, וכל דבר בעצם, אבל אם חלילה תיתקע בסופת שלגים בנפאל או ברעידת אדמה בקטמנדו, נזרוק כמה מיליונים (לכן הכל כה יקר, כדי שיהיה כסף לממן את מסעות ההצלה ברחבי העולם) ונבוא להציל אותך ואת החבר'ה, כי אנחנו יודעים שרק נסעת להתאוור קצת, ושאתה לא יורד, חלילה, שמחפש ויזה בברלין. רק מוחות ישראלים שטופים ומעוותים מסוגלים לעשות את החיבורים הללו.
היטיב לתאר עינב שיף בביקורת הטלוויזיה שלו בידיעות את טרלולת הישראלים המבסוטים מעצמם על שהמדינה משגרת צוותים ומטוסים ואנשים כדי לחלץ את נפגעי הסופה.

הארץ זנח את אסון נפאל כידיעה מרכזית. הידיעה אומנם מופיעה בשער, אבל בחלקו התחתון. הסיפור הנפאלי הוא רק ידיעה אחת לא ארוכה בראש עמוד 5. זה כי בהארץ שכחו מה זה להיות יהודים בנפאל. ידיעות וישר"ה ממשיכים בסיפורי הגבורה והפציעה והאסונות. שישה עמודים ראשונים בידיעות, עד ע' 9 בישר"ה.
במעריב זו כותרת מרכזית בשער, אם כי הכותרת העליונה מוקדשת לענייני קרי-בנט. למה סיפור בן יומיים לפחות הוא כותרת ראשית? אין לדעת.
אם לבחור שער צהובוני יפה הבוקר, הרי שזה ידיעות, עם הצילום המוצלח, בחירת הפונט לכותרת המבכיאה, "צעקתי, תמר, קומי", וארגון, כלומר עיצוב, כל החבילה למשהו מושך במיוחד. אני לא יודעת עד כמה זה משפיע על המכירות, שער כזה, ואם באמת יש אנשים שעומדים מדי בוקר ומתלבטים מחדש מול דוכן העיתונים (נו, מה לעשות, אף שתתכחשו לכך, כבר למדנו מסקריר קודם שרבים הם קוראי עיתוני הדפוס בישראל, עדיין). גם שער מעריב לא רע בטיפולו בסופה בנפאל.

♦ למרות שקידמנו כה יפה את המועמד הפלסטיני שלנו לראשות עיריית ברלין, ראאד צאלח, הוא הפסיד בבחירות.

♦ שנאתו הלא תתואר של ישר"ה לברק אובמה מביאה להחלטות משעשעות, כמו הצקצוק האימתני בשער העיתון על שכרטיס האשראי של "מנהיג העולם החופשי" לא כובד. זהו כמובן רמז לכך שאין אדם זה יודע מימינו ומשמאלו.
בידיעות מופיע הסיפורון בשער האחורי, כראוי לכל אנקדוטה.

♦ הארץ חושף: עוד הרמת כוסית לקויה בין הון ושלטון. מהמפכ"ל ועד השר.
אלעזרא

מתיחות בגזרת ישראל-ג'ון  קרי

♦ בישר"ה מנסים לטעון שדברי קרי סותרים "במידה מסוימת" את דברי אובמה על תפקיד הסכסוך הישראלי-פלסטיני במצב במזרח התיכון. לא סותרים ולא כלום.
האמת שדי נמאס מכל חלקיקי המשפטים המפוענחים כך או אחר, ומהתעצבנויות אלו ואחרות.
ההתעצבנות של בנט, או של ישראל, מגוחכת להפליא. עכשיו מה, אלמלא הייתה התקשורת מלבה את האש ונותנת פתחון פה ועמודים על עמודים לכל הברה שלא תואמת את עמדותיו של בנט או של ליברמן, אפשר היה להחליק, להתקדם, ולעבור לדברים חשובים יותר.
השר ארדן: קרי שובר שיאים של חוסר הבנה.
במחלקת המדינה האמריקאית: בישראל סילפו את דברי קרי. הוא לא קישר בין ישראל לצמיחת דאעש. נקודה.
הטוויסט בעלילה הנחמדה היא שאביגדור ליברמן תקף את בנט אתמול בלילה והזכיר שארה"ב היא ידידתנו הגדולה. טוב שנזכר.
והנה כל מה שאמרה סגנית דוברת משרד החוץ, מרי הארף, על בנט ומי שהאכילו אותו בשטויות.

עולים לברלין

♦ אז נאור נרקיס התראיין לערוץ 10 אמש, כמובטח.
הרעיון שלו, אותו כבר שמענו, מופרך בכל רמה שהיא, ומעניין שאף כתב ומראיין לא מתמודד ולא מעמת אותו איתו. נרקיס מצייר תרחיש הזוי וכל העיתונאים מסתכלים עליו בעיניים ובפה פעורים ולא אומרים מילה. שום כלום. זה די מפתיע, לא? קחו למשל עיתונאי דעתן כמתן חודורוב. כלום, אף מילה. וזה הרעיון האידיוטי: כמאה אלף ישראלים עוברים, לפי הרעיון של נרקיס, לברלין, נניח. למה, ברלין תרצה לקלוט אותם? לתת להם עבודה? אותם מאה אלף עזבו את כל מה שיש להם בישראל. עבודה, בי"ס לילדים, ועוד ועוד. עכשיו מה? התארגנו בברלין, חיים בנחת, דוחפים לילדים שלהם (ולעצמם) שני מילקי ביום, כי זה זול. יעברו שנתיים, ישראל משתנה (אני יודעת, כבר כתבתי את כל זה, אבל אין ברירה, חובה לנער לכם תראש שוב), וכל המאה אלף יחזרו לישראל, ויצטרכו שוב להיקלט פה וכו'? זה אחד הרעיונות היותר מטופשים שמישהו זעק בקול, שקנו להם אחיזה בסביבה.
גם אותו מר נרקיס, מבולבל לא קטן מטעם עצמו בחייו האישיים: הוא בא לברלין כדי לחסוך כסף לדירה, אבל חי בחודש האחרון מהחסכונות שלו. לדבריו, הוא יחזור לישראל בקרוב, או ברגע שיחסוך כסף לקנות דירה, תלוי לאיזה חלק של הראיון אתם מקשיבים. מתי זה יקרה? בעוד חודש חודשיים? אז מה שווה הרעיון שלך? וגם: בשביל מה נסעת לברלין? כדי ללמד שפות בסקייפ? כן, יכולת לעשות את זה מרמת גן, אבל אתה רוצה לחיות בזול יותר, כפי שציינת. כלומר, אין לך מושג איך זה להיקלט בברלין לעבודה, פשוט אין לך. אז מה הטיפשות הזאת, של בואו לברלין וזה יפחיד את הממשלה?
במקום לבלבל את המוח על "אנטי ציוני" ו"עוכר ישראל" (הוא ממש ממש לא, אבל נרקיס הוא בהחלט אדם מבולבל שעשרות אלפי רעיונות לא מעשיים מתרוצצים במוחו), ועוד פעם "השואה השואה השואה, המשפחה שלי, וכו'", דברו עניינית, בחנו (עיתונאים, נו) את הרעיון האווילי בכלים פרקטיים והגיוניים.

♦ נרקיס התראיין גם לידיעות, לעופר פטרסבורג, ומככב בשער ממון.  השאלות אותן שאלות. גם בידיעות לא מטלטלים אותו ומטרידים אותו באותן שאלות כמו אלו של חודורוב ב-10.

mamon19.10.14

עברית קלה

♦ עינב שיף בידיעות: אמנון אברמוביץ' והשר יצחק אהרונוביץ' דיברו בראיון באולפן שישי שוב ושוב על "ספק". אלא שהם התכוונו לספ"כ, סגל פיקוד כללי, ודני קושמרו הסביר זאת בסוף הכתבה לרבים שלא הבינו. ואתם עוד מתלוננים על ראשי התיבות החביבים שלי, בהם אני משתמשת שוב ושוב ואף משננת. נו, בבקשה.

♦ מעריב. הם לא סובלים מדרגות קור שונות אלא מפגיעות או מכוויות קור בדרגות שונות.
כשהידיעה מופיעה כך בראש עמוד הבית של אתר העיתון זה מפדח פי כמה.

דרגות

לפני פיזור

♦ כוחותינו עוקבים בחרדה אחר מצב הכוויות שלי. ובכן, נראה לי בסדר, העור מחליף צבעים, ונוצר מין איור יפה, מפה כזאת על הרגליים, שמשרטטת את קווי צניחת הקפה. גם ריח המשקה המתקתק, שמילא אתמול את הבונקר שלי, התפוגג (אחרי שניקיתי ואווררתי).
תחת הטראומה, לא מכניסה לכוסות האסוניות שום משקה חם. עוברים לכוסות נייר.

לסיכום הסו"ש וחג האחרון:
♦ עוד פעם יעלון?
♦ פוסט אורח: עיתונאים, אל תנסו לרגש
♦ אצבעות שמחתורה
♦ מי בא לאיראן?
♦ אצבעות שחרחרות

נא מששו את הדופק בלחם עבודה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

58 תגובות על נגמר סיפור המילקי?

  1. רכילות הגיב:

    האם
    – לא טוב היות האדם לבדו.
    -לאלמנים אצה הדרך .
    -זה עניין פרטי.

    אהבתי

  2. hunyuc הגיב:

    המשך החלמה מהירה, גב' שרגל היקרה.

    אהבתי

  3. Mosh הגיב:

    האם V היקרה צפתה כבר בקרי?

    אני מצטער על המשיחיות …אבל זה עניין עקרוני

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      צפיתי ואני מאמצת את דברי הסמל פפר
      וכן את דברי עובר אורח, ברשותך.
      לא אתנצח איתך, כי ברור שאנחנו שומעים אחרת את הנאמר.

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        אז עכשיו ימנים שומעים אחרת מאנשי שמאל? !

        אני לא מדבר על המשמעות של דבריו אלא האם קרי קישר בין המצב בישראל לדעאש ?

        שאלה פשוטה ותשובה פשוטה

        אהבתי

      • איש השלג הגיב:

        אכן, היית צריכה לתקן את פקידת הקבלה.

        אהבתי

        • מרקורי הגיב:

          יאללה מכות

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            קראתי כבר מזמן לצמצום הסבל האנושי של הקוראים כאן. כל אלו שיש להם תלונות מרובות נגדי מוזמנים לקרוא את דבריהם של עיתונאים אמיתיים, לא בלוגרים מטעם עצמם, במקומות אחרים: הָעוֹלָם עָגֹל וּפָתוּחַ/ עֲנָנִים בַּסָּךְ הוֹלְכִים/ עִמָּהֶם בְּצַעַד בָּטוּחַ/ טוֹב לָלֶכֶת בַּדְּרָכִים.
            את תלונותיהם מביעים הסובלים בהערות חסרות רלוונטיות ואו מרושעות, ובסימונים אדומים כשאני כותבת "תודה" או "חוסנתי נגד טטנוס".
            כך שאני מבינה שזה מקום ריכוז גם לבעלי הפרעות קשות.
            מכות? איכס. מי רוצה לדעת מי אלו הסוטים שעושים פה לילות כימים רק כדי לבוא לידי סיפוק בלחיצות ובהערות תלושות.

            אהבתי

  4. כהן שמואל הגיב:

    מילקי? בדיזינגוף סנטר יש טעימות של טלסקר ועשו לנו טעימה של מעדן שוקולד מריר וכתבתי שבברלין המילקי טעים יותר – יותר ריח גרמני….

    אהבתי

  5. סקר מחפש מחנה:

    רוב הציבור היהודי נגד מדינה פלשתינית.
    74.3% מתנגדים להקמת "פלשתין" בגבולות 67', ורוב גדול עוד יותר (76.2%) מתנגד לחלוקת ירושלים

    .
    עכשיו ידרשו החזרי טיסות, החזרי נאומים, החזרי כנסים, החזרי הבטחות, החזרי הצהרות, החזרי עצרות, החזרי שלטים. כיום מחזירים הכל עם סקר אחד גדול.

    עוד מסקנות והצהרות ללא תשלום במאמר המפתיע של חגי סגל:
    איך התקשורת הישראלית כמעט החזירה את הגולן.

    אהבתי

  6. דניאלי הגיב:

    כבר למדנו מסקריר קודם שרבים הם קוראי עיתוני הדפוס בישראל, עדיין).

    מתוך קוראי ולווט שהשתתפו בסקריר.

    אהבתי

  7. Mosh הגיב:

    V האם ראית את הסרטון שבו קרי 'לא הובן' ?
    תראי ואז תגידי לנו מי משקר…
    את מתלוננת על אלו שמוכנים לקבל את דברי הפוליטיקאים שלהם כדברי אלוהים חיים אבל עושה את זה בדיוק…רק עם אמריקה הגדולה !

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      וכדי להקל על החיפוש…הנה דברי קרי http://youtu.be/HQ26QCj643o

      דקה 11.20

      אהבתי

      • נאג׳ס הגיב:

        צפיה בנאום של ג'ון קרי מובילה למסקנה העגומה כי מדובר באידיוט שימושי. מדובר במאש אפ מונוטוני של רפליקות כושלות מן העבר הקרוב והרחוק. ככה לא נשמעים אנשים ידעניים, חריפים ויצירתיים. ככה לא נשמע פורבלם-סולבר. אגב, מישהו יכול להצביע על השגיו (לא חשוב באיזה חזית) של קרי כשר חוץ?

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          למה לזלזל? הרי הוא הצליח באותו נאום לפתור את הסכסוך הסוני-שיעי. עוד קצת לחץ על ישראל וגם בעיית דאעש תעלם.

          אהבתי

          • הסמל פפר הגיב:

            ומאחר וקרי לא מוצלח, לא במעשים ולא בהתבטאויות, אז גם הוכח סופית שאין שום קשר בין המתרחש במזה״ת בכלל לסכסוך הישראלי פלשתיני?
            זה מזכיר את שמחת גילוי התחקירן מכחיש השואה, אשר כביכול ניקתה את ישראל מכל עוולה שנעשתה אי פעם בשטחים. כמו גם את הצהלה לרגל חשיפת איש המילקי, שהתגלה ככלי ריק, אשר מסתבר שהוכיחה סופית שבישראל אין כל בעיית יוקר מחייה, אין שום סיבה להגר מכאן שכן אנו מצויים בגן העדן עלי אדמות.
            האם מישהו חושב ברצינות שישראל תיטול חלק באיזה שהוא מאבק בדעאש, או שאיזה מדינה ערבית תכונן איתה סוג של קשר כלשהוא, בטרם יסתיים סכסוך הדמים עם הפלשתינאים?
            האם מישהו חושב ברצינות שהמשך הסכסוך וסבבי לחימה נוספים לא עלולים לפגוע ולמוטט את הסכמי השלום עם מצריים וירדן?
            בקיצור, קרי דמות לא מרשימה, אבל זה עדיין לא מעלים את בעיית הבעיות שלנו.

            אהבתי

            • הסכסוך דורש משקפת.
              הבעיה שלך ושל רבים וטובים היא הגדרת הסכסוך בצורה שאינה מאפשרת להבין את הפתרון המתאים. קרי ואובמה לא רק שלא מבינים את הסכסוך, הם משלהבים אותו במימון ממושך, ראה קטאר סוריה לוב ומצרים.

              אהבתי

            • Enter your name... הגיב:

              אתה יודע מה יותר חזק מהסכמים וממילות חנופה?
              פחד !

              הפחד שאופף את מדינות ערב גורם להן לחשוב שנית ולשנות תפיסה
              כבר לאחר צוק איתן פנה שר החוץ של ערב הסעודית לתקשורת ואמר שצריך להכיר במדינת היהודים (שים לב…לא בציונים או תיאור אחר)

              אבל התקשורת כמובן התעלמה מכך כי זה ימוטט את התפיסה שהיהודים אחראים לכל סבל בעולם…כמובן עד שיגיע יהודי טוב מהשמאל

              אתה יכול להתעלם מכך שהטענות האלו של קרי טבולות באנטישמיות סמויה, כי זה חלף מהעולם והעולם הרבה יותר טוב….אבל זה לאחד לאחד מה שאלו שצועדים בהפגנות צועקים יחד עם 'יהודים צאו החוצה'

              אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              ישראל תיטול חלק באיזה שהוא מאבק בדאעש? דאעש זה נס שקרה לנו, יד האלוהים. מי עוד מחסל ככה חיזבאלונים, פרסים ואת צבאות סוריה ועירק? "ה' ילחם לכם ואתם תחרישון". זו גם הזדמנות לגייס את ערביי 48 לשרות צבאי. הנה, רק הבוקר פורסם על שהיד ציוני חדש, מפקד תאג"ד מבית החולים ברזילי. יש כבר מור"ק. יהפוך המגרש של בני סכנין למסלול מכשולים לטירוני דאעש מציון.

              אהבתי

              • הסמל פפר הגיב:

                מיד לאחר סיומו של צוק איתן החלה ישראל להתדפק על דלתות הקואליציה.
                כבר קראנו על מידע מודיעיני שהעבירה ישראל לארה״ב ועוד מיני רמזים וקריצות לגבי תרומתנו האפשרית והמעשית למאבק.
                אנחנו הרי מומחים ללחימה בטרור ובראשנו עומד הרי מר מלחמה בטרור.
                אפילו יעלון, בביקורו בארה״ב אליו יצא היום, יתמקד בשיחותיו בלחימה בדעאש, כך מסרה התקשורת (או לפחות ישר״ה).
                צניעות אינה מחויבת המציאות, אבל גם התנפחות וגבהות לב אינן במקומן. אנחנו לא כ״כ חשובים ולא כ״כ נחוצים, לארה״ב יש מספיק כח אש ומודיעין גם בלעדינו.
                כשיאיר שמיר יסיים לבוא חשבון עם אנשי נחל עוז שיספר לביבי ויעלון מה עשה אביו במלחמת המפרץ הראשונה. כלום. חוץ מכמה הצהרות מחויבות המציאות על כך שנגיב במקום ובשעה שנבחר. מלבד זאת כלום, שהיה הדבר הנכון לעשות.

                אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  מה הבשורה של יעלון? שהשבריות יחלידו בנדן?
                  עד עכשיו ביבי תמרן היטב מול האביב הערבי ובהתחשב ביחסיו עם אובמה לא נראה לי שהוא יסבול משברון לב אם אובמה יסתבך.

                  אהבתי

                • Mosh הגיב:

                  מצחיק לשמוע אנשי שמאל מדברים על הבידוד של ישראל בגלל שאנחנו לא חלק מהקואליציה

                  וחשבתי שאנחנו צריכים להמנע ממלחמות 'יש ברירה'

                  אם ישראל הייתה מצטרפת, כל העולם היה מחזק את הטיעון שדעאש קיים בגלל ישראל …תאמין לי,לאנטישמים אכן בעיה למצוא סיבות להאשים את היהודים

                  ישראל עושה עבודה נכונה ורואיה בדמות מידע שאף מדינה בקואליציה לא יכולה לספק …וזה מספיק טוב

                  אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              אני חושב אחרת
              spoil sport
              קוראים לזה באנגלית. אני מבין אנגלית
              אמריקאית בקושי, מדבר בלי שיבינו
              וכ"ו קורא עם שני מילונים. אבל כל זה
              נאמר מול קהל ערבי לקהל ערבי אחרי
              התיעצות עם ערביסטים. הרי את כל
              השטיקים מהקוראן הוא לא למד מאבא ואמה
              גם לא מהגננת או בכלל.הוא גם עשה חזרות
              על איך מבטאים"עיד מבארק".גם כשמפטרים
              אותך בארה"ב מדברים יפה.גם כשלא נותנים
              הלוואה או מכשילים בבחינה. אז הוא דיבר
              יפה לערבים, אז מה?אנשים בוטחים בעצמם,
              פטריוטים ציוניים לא מקוששי קולות לא הבנט
              הזה היו מברכים על כך שמדברים על שלום
              ומזמינים את כל הנוכחים לשיחות שלום,
              היו אומרים שצריך לדבר ולא לירות ובכלל
              מדברים יפה. בנט היה צריך לברך את שר
              המדינה על דרשתו לשלום ושיחות שלום ואת
              שר הביטחון על נסיעתו וכ"ו. ראו איך
              מתחנפים עכשיו לארה"ב. אל תתחצף ואל
              תתחנף. כמו שאמר בני פלד: קהילה,
              גבאים, חוסר כבוד לעצמך ולאחר.
              אברהם אבינו וכ"ו. מילים הן בזול. אלו
              שישבו מול מזכיר המדינה חיים כך יום יום.
              מילים יפות ובגב סכין.מה ההתרגשות הזו?

              אהבתי

      • שושו הגיב:

        תודה למוש על הלינק. אכן – אומר הכי ברור שאפשר. אין מקום לפרשנויות.

        אהבתי

  8. nurit הגיב:

    יש פתגם לועזי שאומר משהו בסגנון "איך הוא מתאר לעצמו שהעולם נראה?" במובן שאנשים אין להם מושג בכלל מה קורה בעולם והם מפנטזים. גם נרקיס מפנטז ואני בהחלט מצטרפת לדניאלה אורבין שהירושלמי מצטט. בכלל לא קל להיות מהגר/ת ולא משנה היכן. את/ה זר/ה, השפה, התרבות, החוקים, הנהלים הברורים והמוסווים, הכל שונה. קשה (אם בכלל) להבין חדשות או תכניות טלויזיה ובטח לקרוא עתונים. יש מעין ניתוק. זה לוקח זמן, הרבה זמן עד שמתאקלמים. חצי שנה זה המינימום בדרך כלל צריך שנה ויותר.
    ראיתי את הראיון עם נרקיס ואני לא חושבת שמתן חודורוב צריך היה לשאול אותו שום דבר. מכל הדיבורים שלו היה ברור שאין לו מושג איפה הוא חי, מה מצפה לו ואני בטוחה שגפ עירית ברלין לא היתה מצפה למאה אלף אזרחים ישראלים, זה הרי ממש מגוחך.
    הרבה מהומה על שום דבר.

    אהבתי

    • יונה הגיב:

      אני מסכימה עם הביקורת של ולווט ושלך, והפעילות שלו אפילו מזכירה לי מאד את הבלופים שנהגו לפזר בעבר שליחי הסוכנות, כדי לפתות יהודים לעלות הנה. ההבדל הוא שמאחרי ההבטחות שלהם על "ארץ זבת חלב ודבש", עמדה לפחות מדינה עם סל קליטה והטבות סוציאליות שונות, בעוד שאחרי "עולים לברלין" עומד בחור צעיר, שהוא עצמו חי לפי שעה על חסכונותיו. אבל מה שאותי הכי מעניין – זה איך איש מהעיתונאים לא טרח לעשות קישור לוגי בין פסטיבל האשכנזים-מזרחיים שלא דועך, ובין קשיי ההגירה ככלל. הרי מה הדיון הזה בא ללמדנו, אם לא כמה קשה להיות מהגר ועד כמה לפעמים הקושי קיים גם בדור רביעי להגירה. עובדה.

      אהבתי

      • מזרחי הגיב:

        זה לא קשור למצוקה המזרחית הידועה שבדרך כלל מתקשרת לפריפריה או לשכונות חלשות וחינוך גרוע. פה מדובר בישראלי מרמת גן שלמד בבליך ושירת במודיעין ומהרושם שלי מסירטוני הוידאו בו הוא מדבר אנגלית, האנגלית שלו טובה ורהוטה מהישראלי הממוצע. כלומר האופציות שלו לעתיד עומדות *שווה* לישראלים אחרים. לפנינו דווקא סיפור הצלחה ציוני. הסיפור שלו לא שונה מצעירים אחרים בני גילו שפשוט לא יכולים לנשום פה. רמי לוי וההוא מ״ויקטורי״ שעשו טובה והורידו לשבוע את המילקי לשקל בלבד, טוענים שהבעיה היא לא רק במחירי המזון אלא בארנונה ובדיור. המדינה צריכה לפנות לנושא באופן רציני ומקיף.

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      אם חודורוב לא היה שואל שום דבר ורק נותן לו לשאת מונולוג, ניחא. אלא שהוא שאל את השאלות הלא נכונות. הוא יותר נכון, שכח שאלות קריטיות.
      אי אפשר שלא לעמת את האיש הצעיר עם הרעיון(ות) שלו, ולתת לו להפליג בהבלים.

      אהבתי

      • ברלינקי הגיב:

        לא כולם נולדו קיקרו. הבחור ניסה לעשות דפני ליף שגם לה לעגו וחיפשו סיפורים מתחת לאדמה (שרון גל). הטעות שלו אינה המילקי אלא ברלין בגלל האנטגוניזם. לפחות החזיר למרכז הבמה את מצוקת הצעירים ומפה ואילך הכדור צריך לעבור למנוסים ממנו.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          – לא ביקשתי שיהיה קיקרו
          – לא לועגת לו
          – לא מחפשת סיפורים מתחת לאדמה
          – לא אמרתי שהטעות שלו היא המילקי
          – גם לא ברלין
          – להפך. התמקדתי בלבת הדברים שלו
          לפיכך התגובה שלך מנותקת מכל מה שאמרתי.

          אהבתי

    • יוריק קרמר הגיב:

      1. האיש מבולבל.
      2. עיריית ברלין רוצה ישראלים ושגריר גרמניה בישראל כתב זאת מפורשות במאמר בידיעות.

      אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    V, מבקש שליחה מראש אבל מידי פעם הג'יני הימני/לאומני קופץ ומביא אותנו לעבור על האיסור החמור של "איך לא". אז איך לא כתבת על פרשיית בשארה ובני סכנין?
    ליברמן כהרגלו קפץ על המציאה:

    תעברו לשחק בקטאר

    אבל ליברמן החמיץ את הסיפור העיקרי והוא המאמץ של אוהדי הפועל תל אביב להתעלות על אוהדי הכדורגל הערבים:

    ירושלים לא באירופה. היא בירדן

    יאללה, לברלין.

    אהבתי

    • הדס הגיב:

      השאלה המעניינת היא מדוע ממשלת ישראל בחרה להניח לבשארה לעזוב את ישראל ונמנעה ממעצרו ומהגשת כתב אישום נגדו.
      שתי תשובות אפשריות :
      ממשלת ישראל חששה שבשארה יהפוך את משפטו למשפט פוליטי שהתקשורת העולמית תמצא בו עניין רב.
      בשארה עבד בעבור המוסד (טענות שהשמיעו בעבר יריביו הפוליטיים במגזר הערבי).
      תהיה הסיבה לאי העמדתו לדין אשר תהיה, בשארה לא הועמד לדין ולא הורשע ולכן עומדת לו חזקת החפות.
      הפוליטיקאים המתלהמים מימין (כולל הלאומן איתן כבל) לא מבינים שהכדורגל הישראלי זקוק לסכנין יותר מאשר סכנין זקוקה לכדורגל הישראלי.
      מבחינת אנשי המקצוע במשרד החוץ, יום שבו סכנין ושאר הקבוצות הערביות יחליטו לנטוש את הליגות בישראל ולהצטרף לליגה הפלסטינית יהיה יום אסוני למדיניות ההסברה הישראלית (וגם לספורט הישראלי).

      וזה השיר ששרים אוהדי הפועל :
      שימו את ירושלים בירדן
      תחלקו אותה לשניים, תחלקו לשניים
      שימו את ירושלים בירדן
      תנו אותה לפלסטינים

      שימו את ירושלים בירדן
      תנו אותה לפלסטינים, תנו לפלסטינים
      שימו את ירושלים בירדן
      בגבולות 67'

      כי לא צריך את טדי וגם לא את בית"ר
      לא ת'כותל, לא ת'כנסת
      כי כל דבר בעיר הזאת הוא מיותר
      גם כשמתחתנים פה הרצפה קורסת

      אהבתי

      • Mosh הגיב:

        אני מדמיין לפעמים …נודד למחשבות של "מה אם? "

        מה אם סכנין – קבוצת המצפון הישראלי , הייתה מקדישה משחק לבן לאדן ? מה אז השמאל היה טוען ?

        הרי בן לאדן לא הועמד לאף משפט, לא זכה להגן על חפותו .

        האם גם כאשר סכנין המפוארת היתה מקדישה תמונה ממוסגרת של בן לאדן, גם אז שוחרי השלום היו מגנים עליה ?

        כמובן שלא אשווה את התגובות של סיטואציה בה הנהלת בית"ר הייתה מקדישה יציע ליגאל עמיר, כי כפי שהמתוחכמים כבר התחילו לטעון, יש הבדל בין שתי הנבלות ( אחד נשפט והשני לא "זכה" להשפט בזכות ישראל הפחדנית )

        תאמינו לי…

        אהבתי

        • הסמל פפר הגיב:

          המעשה של סכנין לא חכם, לא מוצדק ולא ראוי.
          כל אדם הגון, מימין ומשמאל, מוקיע אותו.
          השאלה היא מה לעשות איתם עכשיו? לסלק אותם מליגת העל (בהחלטה ישירה, או באמצעים עקיפים כמו הפחתת נקודות ורדיוסים)?
          המשמעות היא צעד נוסף לקראת חיסול של מעט הנורמליזציה שנותרה ביחסי יהודים ערבים בישראל, תהליך שיוביל להפרדה כמעט מוחלטת ולהגברת ההקצנה והסלידה בשני המחנות.
          גם בעניין זה, כמו בעניין הגזענות של אוהדי ביתר ירושלים, יש להיות חכמים ולא אגרסיביים ואימפולסיביים.

          אהבתי

          • אהרונוביץ' חכם מכיל ומתחשב ולראיה לא תמצא במרחב ידויי אבנים או בקבוקי תבערה והפשיעה לאומנית נעלמה. כמה שלא נתכופף יתקעו עמוק יותר כי מתינות דמוקרטיה ושיקול דעת משפטי, הומאני נתפסים בשכונה כביטויי פחדנות. המגזר מבין טוב מאוד את המסרים והזלזול לא ייפסק עד שהיהודנים לא יעמדו זקוף.

            אהבתי

            • הסמל פפר הגיב:

              רד מהצלב, לא מתאים לך.

              אהבתי

              • מה נדרש מאוהדי סכנין כדי שתסכים שעם כל הכבוד לנורמליזציה יש גבול ומקומם לא בליגה הישראלית המשובחת- מטעני צד, משגרים לתל-אביב, עריפת ראשי תיירים יהודים? מה עזמי בשארה (נוצרי) עזר לסכנינאים יותר מיהודי כמוני שרכש שירות ומוצרים בעשרות אלפי ש"ח מתושבי העיר עד לאוקטובר ההוא. גם בחיזור לא חכם לעבור לשלב הסמרטוטי. מי שרוצה בדו-קיום חייב להבי בריקוד הזה. ואת זה לא מבינים משתיית אספרסו ולא בגבעת חביבה.

                אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        עזמי בשארה זה לא הערבי שחזר על התובנה הגולדאית שאין עם פלסטיני?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        כשכבר דבר מה בסדר אז הוא לא.
        רק שתי תשובות? הנה שלישית
        בשארה כגולה במפרץ הפרסי זה
        הפתרון הכי זול הכי מועיל הכי חזק
        למדינת ישראל. תחשבו כמה עולה
        להוציא מכאן מסתנן אפריקאי וכמה
        עלה להוציא אותו. אין יום שהוא
        לא אוכל לעצמו את הלב. כבוד למי
        שתיכמן את העסק. אם הטיפש לא
        דפק את עצמו בעצמו.

        אהבתי

  10. הארנק תמיד בבית הגיב:

    בישר"ה שכחו שבביתו של התלוי לא מזכירים חבל.

    אהבתי

  11. ירושלמי הגיב:

    הפוסט על הבחור באמת חזק וענייני.

    עולים לברלין

    ♦ אז נאור נרקיס התראיין לערוץ 10 אמש, כמובטח.
    הרעיון שלו, אותו כבר שמענו, מופרך בכל רמה שהיא, ומעניין שאף כתב ומראיין לא מתמודד ולא מעמת אותו איתו. נרקיס מצייר תרחיש הזוי וכל העיתונאים מסתכלים עליו בעיניים ובפה פעורים ולא אומרים מילה. שום כלום. זה די מפתיע, לא? קחו למשל עיתונאי דעתן כמתן חודורוב. כלום, אף מילה. וזה הרעיון האידיוטי: כמאה אלף ישראלים עוברים, לפי הרעיון של נרקיס, לברלין, נניח. למה, ברלין תרצה לקלוט אותם? לתת להם עבודה? אותם מאה אלף עזבו את כל מה שיש להם בישראל. עבודה, בי”ס לילדים, ועוד ועוד. עכשיו מה? התארגנו בברלין, חיים בנחת, דוחפים לילדים שלהם (ולעצמם) שני מילקי ביום, כי זה זול. יעברו שנתיים, ישראל משתנה (אני יודעת, כבר כתבתי את כל זה, אבל אין ברירה, חובה לנער לכם תראש שוב), וכל המאה אלף יחזרו לישראל, ויצטרכו שוב להיקלט פה וכו’? זה אחד הרעיונות היותר מטופשים שמישהו זעק בקול, שקנו להם אחיזה בסביבה.
    גם אותו מר נרקיס, מבולבל לא קטן מטעם עצמו בחייו האישיים: הוא בא לברלין כדי לחסוך כסף לדירה, אבל חי בחודש האחרון מהחסכונות שלו. לדבריו, הוא יחזור לישראל בקרוב, או ברגע שיחסוך כסף לקנות דירה, תלוי לאיזה חלק של הראיון אתם מקשיבים. מתי זה יקרה? בעוד חודש חודשיים? אז מה שווה הרעיון שלך? וגם: בשביל מה נסעת לברלין? כדי ללמד שפות בסקייפ? כן, יכולת לעשות את זה מרמת גן, אבל אתה רוצה לחיות בזול יותר, כפי שציינת. כלומר, אין לך מושג איך זה להיקלט בברלין לעבודה, פשוט אין לך. אז מה הטיפשות הזאת, של בואו לברלין וזה יפחיד את הממשלה?
    במקום לבלבל את המוח על “אנטי ציוני” ו”עוכר ישראל” (הוא ממש ממש לא, אבל נרקיס הוא בהחלט אדם מבולבל שעשרות אלפי רעיונות לא מעשיים מתרוצצים במוחו), ועוד פעם “השואה השואה השואה, המשפחה שלי, וכו’”, דברו עניינית, בחנו (עיתונאים, נו) את הרעיון האווילי בכלים פרקטיים והגיוניים.

    לפני כמה ימים שכשהבחור העלה את חוזה שכר הדירה שלו בעמוד עולים לברלין. הופיעה תגובה דומה

    Dniela Orvin
    למה אתה ממשיך להעביר אנפורמציה שיקרית?! זה לא חוזה שכירות גרמני סטנדרטי ( שמכיל במקרה הטוב 16 עמודים) זה חוזה סבלט !! למה סבלט? כי אף אחד לא שכיר לך דירה כאן במצבך, כי אין לך אזרחות ואין לך כסף ואין לך רזומה ואין לך ״שופה״ עדיין ! 60 מועמדים על כל דירה ״קבועה״ כאן הרי, אז גם אתה חי על המזוודות וכל 5 דק צריך לחפש דירה חדשה.
    העירייה בטח שלא עושה בעיות חח , אתה צריך לערב עורכי דין ואולי זה גם יגיע למשפט וזה לוקח הרבה זמן וכסף.מה זה קשור לערייה?? ואני ממש לא רואה איפה כתוב שזה תקף ל3 שנים כי זה לא! וגם מותר לבעלי בית בחוזה רגיל להעלות את השכירות כל שנה !
    הדבר היחיד הנכון הוא שלדיירים שזכו להתקבל לדירה משלהם כאן יש זכויות והגנה של 10 שנים שאי אפשר להוציא אותם מהדירה ( אם לא כתוב אחרת) אבל גם להם אפשר להעלות את השכד בסכום קבוע שנה בשנה.

    אם אתה מנסה להוביל מחאה לפחות תציג את הדברים כמו שהם! אחכ אנשים חושבים שכאן, ברלין זאת ארץ זבת חלב ודבש, עושים הכל כדי להגיע לכאן, מקבלים את הפטיש לראש, וחוזרים ארצה מאוכזבים. אחרי שבזבזו את הגרוש האחרון שלהם על ההגירה! בבקשה לפחות אל תהיה אדיוט. או שאתה עושה פרובוקציות ויוצא בסוף לייצן החצר או שאתה לוקח את העניין הזה ברצינות, לוקח אחריות, ומעביר אנפורציה אמיתית ונכונה כדי לא להטעות אף אחד..אם כבר יש ככ הרבה הדים. תעשה את המחקר שלך קצת יותר ברצינות. חצי שנה בברלין זה לא מספיק זמן להבין מה קורה כאן באמת. גם לא שנתיים. אז בבקשה, די עם הבלבולי מוח !

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תודה רבה, אבל למה העתקת את מה שכתבתי לתוך התגובות? נהוג לצטט משפט, שניים, גג.
      את מה שכתבה דניאלה כבר הביאו פה בזמן אמת בתגובות, ואף קישרתי לסטטוס שאליו התייחסה, בדיווח היומי שלי על עולים לברלין.
      אני כותבת מנקודת המבט של מי שחיה פה, והיא כתבה כברלינאית מתוך הידע שלה, שאין לי אותו, כמובן.

      אהבתי

    • ברלינקי הגיב:

      בעמוד הראשי מתחת לכותרת ערן וולקובסקי – גם במדור הקריקטורות. נרקיס הצליח להחזיר לתודעה את מחאת 2011.

      אהבתי

  12. פיתה הגיב:

    הסיפור של איש המילקי באמת נוגע ללב. אני חשבתי שמדובר באנרכיסט בילעיני רהוט וחלקלק שבאמת מתכוון להרוס את המדינה. בסוף מסתבר שמדובר באחד שלקח את הרטוריקה הבילעינית ברצינות רק רץ צעד אחד קדימה (לבקש ממרקל לפתוח את שעריה גובל בבוגדנות).

    אהבתי

כתיבת תגובה