הקרב נגד זועבי

isra20.10.14maariv20.10.14

haaretz20.10.14yediot20.10.14

המבשר20.10.14

המבשר2.20.10.14

הכותרות

♦  כותרת גג בידיעות: מפעל המגבות בערד נסגר אחרי יותר מ-40 שנה.
ידיעות גם בכלכליסט, ynet.

♦ רק ידיעות עדיין דבק בכותרת ראשית על נפאל, וברוב השער. אני חושבת שכדאי להרפות. די.
הבחירה בכותרת הראשית מפתיעה, ודומה שהיא באה להתחנף לציבור מסוים: "ברגעיו האחרונים נדב שר ניגון מהקידוש".
לאיזה ציבור באה הכותרת הזו להתחנף? לציונות הדתית ולכל הציבור שנפגע מהכותרת הזו ב-ynet על תמר אריאל, "לא נושאת הדגל של הציונות הדתית", כשהמשפט המלא היה: "לא באתי לקורס טיס כנושאת דגל הציונות הדתית או כמייצגת הנשים הדתיות באשר הן. זה קרה ככה, מטבע הדברים".
הכותרת לכתבה בתוך האתר הייתה אחרת לגמרי. ועדיין קשה לי להבין איזו רוח עיוועים סחפה כ-7,500 איש להשתולל ככה בהתלהבות מהכותרת הזו.
האם הכותרות בעיתונים נועדו כדי לשלוט על מחשבותינו? כן וכן כן. שטיפת מוח.

♦ חיזבאללה משנה מדיניות ומחדש את הפעילות הצבאית ליד הגבול (עמוס הראל, הארץ). זו הכותרת הראשית של הארץ, משום מה.
הדברים נכתבו לפני שבוע בידיעות, אחרי התקריות בצפון.
אבל מילא בידיעות, נניח הכתב הצבאי לא מתעדכן, אלא שהוא עצמו כתב על התפנית כשאירעו התקריות, וגם קודם! קישורים מופיעים, כרגיל, בכתבה של היום.

 ישר"ה יוצא למלחמה נגד ח"כ חנין זועבי, שממלאת את השער ואת הכותרת הראשית.

בראיון לערוץ 2 אמרה זועבי: "הם (דאעש, ג"א) בכל פעם הורגים אחד אחד בסכין שלהם ובצה"ל בכפתור אחד (הורגים, ג"א) עשרות פלשתינים. אמנם זה נשאר החייל במטוס כשהוא מפציץ ואמנם הוא לא רואה את הקורבן אבל יש תזוזה קלה בכנפיים. הוא לא פחות טרוריסט ממי שלוקח סכין ועורף את הראש. ומי שמצטלם עם גופות, צוחק, עם גופות של פלשתינים, אני לא חושבת שהוא פחות טרוריסט מאשר זה שעורף את הראש. הם הורגים יותר מאשר הסכין". 

♦ באילו נסיבות אחרות היה נקרא בן הפזורה הבדווית "רופא ישראלי", אם לא בנסיבות כפויות טובה, בלשון המעטה, דהיינו, הצטרף לדאעש (ונהרג)? המשפחה לא מאמינה.

מי טס לנפאל?

♦ – יחידת חילוץ של חברת הביטוח הראל שמוזכרת פעמים רבות בטקסטים המתייחסים לאסון (למשל בידיעות היום).
– שלושה קציני רפואה.
– ד"ר רפי סטרוגו, מנהל אגף רפואה במד"א והפראמדיק הבכיר אסי דבילנסקי + שני פרמדיקים נוספים.
– ד"ר יוליוס גלנדר.
– פרופ' אבי ריבקינד, מנהל יחידת הטראומה מהדסה עין כרם, שטס בהתנדבות.
– מטוס פרטי שמימן איש העסקים דן גרטלר שהחזיר את הפצועים לישראל (ידיעות).
זאת אומרת, לא משהו בקנה מידה לאומי, למגינת לבם של אנשי אולפן שישי, שהיו מאוד גאים בסופשבוע במתרחש. אני לא מתלוננת חלילה, רק מדווחת.
רוב תודות לכל המתגייסים, אבל מכאן ועד הצקצוק של ערד ניר באולפן שישי על הגרמנים שממש לא יוצאים מהכלים לעזור לאזרחיהם בנפאל, המרחק גדול.

מדינת כל גזעניה?

♦ לא תמיד!
משמח לקרוא שלא רק בתו של איסמעיל הנייה זוכה לטיפול בישראל, אלא גם סתם עזתים מהשורה.

דן בראל, מיקרוביולוג והיסטוריון של הרפואה בכתבה מעניינת במיוחד: כולרה, המגפה המאיימת על העולם המתפתח שכלל לא מעניינת אותנו במערב. למה היא לא מעניינת אותנו? כי אין חשש שתתפשט למערב, להבדיל מהאבולה הנמרצת, שעושה את צעדיה בעולם המערבי בנחישות גדולה. אופורטוניזם? למה לא.

שטרסלר והרכבת

♦ נחמיה שטרסלר כתב על נסיעה ברכבת לירושלים, קיטר על תחזוקת הקרונות, מצבם, וקינח במנטרה הרגילה על שכך מתנהל מונופול ממשלתי עם ועד עובדים כוחני, אלא שהוא מעד, ובגדול. תחזוקת הרכבות שנוסעות בקו ת"א ירושלים (קרונועים מדגם IC-3) נמסרה במלואה לקבלן זר, חברת אלסטום הצרפתית, מינואר 2014.
רשות החברות, הנהלת הרכבת ושר התחבורה הבטיחו שהוא יעלה את האחזקה ל"סטנדרטים בינלאומיים".

בפועל קרה מה שצפו עובדי הרכבת: הקבלן שכר עובדי קבלן מקומיים, שאין להם מומחיות בתחזוקת רכבת ורמת האחזקה היא כפי ששטרסלר התרשם. אם כן, ההפרטה הקדושה של שירות הניתן על ידי חברה ממשלתית כשלה עד מאוד. השירות גרוע הרבה יותר מאשר זה שסופק ע"י עובדי הרכבת, אחרי שהקבלן קיבל סכום נכבד עבור שירותיו לעשר שנים. קצת מביך עבור מי שמחזיק בתפיסת העולם של שטרסלר ועיתונו.

בעמוד הפייסבוק של שטרסלר מנסים שני עובדי רכבת, איתן אנקונינא ותומר לביא, להעמיד אותו על טעותו (שהרכבת שבה נסע מתוחזקת בלעדית על ידי קבלן מופרט), אבל הוא עונה להם בהתנשאות ובזלזול.

עו"ד אלעד מורג (ידיד המערכת!), שעובד במשרד המייצג את ועד עובדי הרכבת, כתב פוסט שמדייק את שטרסלר, שטרם הגיב לו.
נראה שמר "שלא יעבדו עליכם" קצת עבד עלינו. או שהוא יודע שהוא מאשים את עובדי הרכבת בחטאי הקבלן, ועושה זאת במסגרת האג'נדל'ה, או שהוא לא יודע ומתעקש להמשיך ולא לדעת.

הקולנוע והפופקורן

♦ בכל פעם שעיתונאי כלשהו יוצא לקולנוע עם המשפחה, שלא במסגרת הקרנות לעיתונאים, תצוץ כמה ימים לאחר מכן כתבת הצקצוק העונתית (או הדו חודשית) על מחירי הכרטיסים והמזון הנלווה לצפייה בסרט עם כל המשפחה. ובכן, הפופקורן! שומו שמיים (לא שזה לא נכון, המחירים מטורפים, ובהחלט ראוי פה מרד צרכנים: אל תקנו. ראינו איזו הצלחה מסחררת הייתה למרד הקפה ומאפה בנתב"ג שלנו).

אבל לפני הכל הערה, ואני לא מתכוונת לגדוע את פרנסתו של איש: הרעיון הזה, שעה וחצי או שעתיים בקולנוע בלי לפתוח את הפה וללעוס ולבלוס ולשתות זר כנראה לדי הרבה ישראלים. כשלעצמי, אני לא מבינה מה צורך יש להערות עוד גוש ג'אנק לפה בזמן הצפייה הסרט. כל חבילת הקולנוע תצטמצם בעשרות אם לא מאות אחוזים אם תסתמו את הפה לשעתיים. לא כזה נורא, נכון? ואני ממש לא בעד שתרעבו, או שתשימו מלתעות על הפה כשאתם נכנסים לאולם. יודעים מה, נניח ואתם ממש רעבים, וממש לא מתעניינים במה ג'אנק ומה לא, וממש חלשי אופי ולא רוצים להיכנס למרד מחירים בקולנוע, גם קופסת פופקורן גדולה אחת למשפחה בת ארבע נפשות זה די והותר. די והותר! ובקבוק מים אפשר להביא מהבית, כן?

אבל למעשה מה שרציתי בכלל לומר זה שכדאי להפסיק עם הכתבות האלו, שתמיד נראות אותו דבר ועוד לא שינו מאומה.
אולי, רק אם מכונות הפופקורן ידממו באין קונים שבועות וחודשים משהו יזוז, אבל בינתיים, עד שזה יקרה, כי אתם נחלשים נוכח הניחוח העולה מהמתקנים, אפשר לנצח את השיטה, לצמצם עלויות וגם להקטין את כמויות המלח והשמן שתצרכו בבילוי בקולנוע אם רק לא תנהגו בבולמוס ישראלי מצוי.

♦ ובשורה חיובית: ביום חמישי הקרוב, שוב קולנוע בעשרה שקלים בכל רשתות בתי הקולנוע בישראל.

למה המזון בישראל יקר?

בקצרה, מרב ארלוזורוב נדרשת שוב לסוגייה: בגלל הרבנות (כלומר הכשרות, כלומר חוסר היכולת לייבא מוצרים רבים), ובגלל המכסים.

נשים

24shaot20.10.14

♦ לרגל חודש המודעות לסרטן השד, מוסף 24 שעות בחר שישה ח"כים בהווה ובעבר שמספרים על ההתמודדות שלהם או של קרובים להם עם המחלה. נשאלת השאלה למה ח"כים? בגלל שהם "נבחרי ציבור"? כי הם ישפיעו על אנשים ללכת להיבדק? לא ברור לי.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

♦ דוד מרחב הפסיק את לימודי התואר השני שלו באמצע, כי אין לו כסף לשלם. הדיון ציבורי, כך שנראה לי שאתם יכולים לצפות. מעניין ועצוב.

לפני פיזור

♦ תודה רבה לתומכי הבלוג ולבני משפחותיהם.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

80 תגובות על הקרב נגד זועבי

  1. איש השלג הגיב:

    והפעם בפינת איך לא…
    מה אתם יודעים הדוקטור התקדם לפרופסור

    אהבתי

  2. הרצל הקטן הגיב:

    במחשבה שניה הוא דומה יותר להנייה.

    אהבתי

  3. הרצל הקטן הגיב:

    אהבתי

  4. אבי הגיב:

    הטור של שטרסלר לא מעלה ולא מוריד לגבי הצלחה או כישלון ההפרטה. דבר אחד בטוח הוא שהקומוניזם על שלל הווריאציות שלו כשל ולכן בכל מקרה כל קו רכבת, שעובדי הרכבת המושחתים והרקובים יוצאים ממנו, הוא ברכה נטו למדינה ולעם ישראל.

    הטעות של שטרסלר היא אכן מביכה אבל היא מביכה בעיקר ברמה העיתונאית, אבל ככה זה בעיתון ובמקצוע שלאף אחד, בטח שלא לעורכים, אין לא את היכולת ואת הזמן לבדוק עובדות. צריך לעמוד במכסת מילים אז יאללה קדימה לנפק את הסחורה.

    לגבי ההפרטה, אלסטום וכל זה. צריך ללמד פעם משהו במדינת ישראל את כל חובבי מקסמי השווא, הסוגדים להפרטה וגם את אלו המקבלים ממנה פרכוסים. הפרטה יכולה להיות דבר מצויין אבל כמו כל דבר בחיים השאלה היא מצוין למה? ואיך הוא מתבצע. גם הפרטה שמבוצעת גרוע לא תעזור.

    מבלי לדעת הרבה ומתוך היכרות עם עם ישראל וישראלים ומקריאת הטור של שטרסלר, עולה שזה לא מתבצע כמו שצריך.
    זה שמבצעים הפרטה לא אומר שלא צריך להיות פיקוח שוטף של הנהלת הרכבת ואם אלסטום היא הבעייתית כאן, אז מצויין, אין שום בעיה, בניגוד לעובדי הרכבת שקשה מאוד לפטר, בנסיבות מסוימות אפשר לפטר את אלסטום מאוד במהירות ולשכור חברה אחרת. מאוד יכול להיות שגם ההפרטה עצמה לא בוצעה כראוי, מתוך ניסיון לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה ואלסטום חייבת לעמוד בכל מיני דרישות שונות ומשונות. לעיתים קרובות המכרזים הם כאלו שלא מאפשרים לחברה הקבלנית לבצע את עבודתה בצורה ראויה וזה ברור מראש לכל הנוגעים בדבר.
    בכל מקרה יהיה מעניין לשמוע את תגובתם של אלסטום ושל הנהלת הרכבת.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      "עובדי הרכבת המושחתים והרקובים" הנו ביטוי
      לא ראוי. חוץ מזה הפרטה אידיאלית קיימת רק
      בספרי הלימוד. מכרזים אידיאלים כנ"ל. עיתונאים
      אידיאלים כנ"ל. כללית רכבת ישראל נותנת שירות
      טוב ולא יקר יחסית לתחבורה באטובוסים.
      אם אכן מבוצע נסיון להפרטה בקו לירושלים
      עצם הרעיון לחקור לנסות להשוות ולבדוק זה
      דבר טוב. נקווה שהתוצאות יפורסו לדיון ציבורי.

      אהבתי

    • עופר הגיב:

      הטור של שטרסלר הוא סה״כ אקזמפלר לעיתון שמוכר תפיסת עולם כלכלית רדיקלית ימנית על חשבון עובדות יבשות והגינות עיתונאית בסיסית. זו פשוט דוגמה קיצונית לאותו קו מערכתי, פאול גס בין פאולים יומיומיים שמבצעת אותה מערכת. הוא לרגע לא חשב שהטענות שלו שהרכבת רקובה ונשלטת על ידי הועד טעונות הוכחה, או אפילו קשר לטור הנרגן שלו. הוא הרי נסמך על התעמולה שהעיתון מוכר מימים ימימה. מי צריך יותר מזה?

      הביטוי שלך על עובדי הרכבת הוא סה״כ דקלום חוזר של אותה שטיפת מח מרצון. צר לי עליך. הוא לא ראוי להתייחסות.

      אהבתי

      • אבי הגיב:

        תשמע עפר אין טעם להיכנס לויכוח רציני וארוך כאן, בטח לא איתך. רוב הזמן הויכוח כאן עוד הרבה יותר רדוד משטרסלר הדיי סכמטי, גם כשהוא צודק. אין לך וגם לא לאחרים מושג ואף לא חצי מושג על מה אתה מדברים. פשוט חיים על הירח. יושבת ראש וועד עובדי הרכבת (בשיתוף עם בכירי הוועד) הובילה קו של שחיתות, רשעות (כולל חבלה מכוונת ברכבות) וביזיון ברמה כזו שמתוך ההסתדרות עצמה הגיעו למסקנה שצריך לשים לתופעה הזו קץ והעיפו אותה בעצמם. האמת במקרה הזה מאוד קשה. ההפרטה שקיבלו העובדים על הראש לא הייתה מתרחשת כלל באופן שהיא מתרחשת כיום ותתרחש עוד בעתיד אלמלא ניסיון העובדים לנהל את הרכבת בעצמם. מצד שני, מי יודע הרי שטפו לי את המוח ואולי חלמתי חלום….

        אהבתי

        • עופר הגיב:

          שחיתות רשעות ובזיון הם ביטויים מאד מעמיקים. תשתדל לא לזלזל ברמת הידע של בן השיח כי הוא אנונימי ואולי יכול ללמד אותך. אדרעי הובילה את המאבק נגד ההפרטה הזו ממש וחזתה את תוצאותיה, כשחסידי ההפרטה הבטיחו סטנדרטים בינלאומיים של תחזוקה. זו כרגע עובדה. היא הגזימה במאבק ולכן הודחה, בצדק.

          יש כל מיני סוגים של הפרטה, אבל הפרטה שאין לה צידוק תפעולי ענייני ושנועדה רק לפגוע בעובדים נדונה מראש לכשלון, ראוי שתיכשל וטוב שנכשלה.

          אהבתי

  5. החברים של דון הגיב:

    בישר"ה לא בוחלים באמצעים.

    אהבתי

  6. ברכה שואלת הגיב:

    למי שמתמצא בקומבינות שמאחורי הקלעים:
    כמה קיבלו וממי – אלו שדוחפים את רישוי האופניים החשמליים?
    הרי זה לא שלמישהו באמת איכפת – כי אם היה אכפת היו שמים צ'יפ להגבלת מהירות בכל אוטו וגם קופסא שחורה ומיד יודעים מי עבר פס לבן ורמזור אדום ונגמרו התאונות.
    אז זה לא מאהבת מרדכי –
    אז מי קיבל, כמה וממי – על מנת לדרוש רישוי לכלים חשמליים?
    מישהו?

    אהבתי

  7. עוד.ד הגיב:

    נשאלת השאלה למה ח”כים? בגלל שהם “נבחרי ציבור”? כי הם ישפיעו על אנשים ללכת להיבדק? לא ברור לי.

    כי הם נבחרי ציציבור.

    אהבתי

    • עוד.ד הגיב:

      ברצינות, בטח העתון היה מעדיף סלבים נוצצים יותר, אבל אלה, המותג שלהם מתכרסם מחוסר השלמות שבמחלה ממארת. לעומתם, הסלב מן הכנסת, יכול להתעטף בקדושה של ויתורים אישיים, בעיקר אם הוא גבר התומך באשתו. בקיצור, נשמע לי קל יותר לייצר את התוכן מהזוית של חבר כנסת. בסופו של דבר נשמרת הנוסחה סלב+X > בהרבה מסתם X.

      אהבתי

  8. ZIKI הגיב:

    אני כמעט בטוח שהייתי מעדיף לקפוא על האוורסט ולא להסתכן בטיפול של מישו שקורים לו דבילנסקי

    אהבתי

  9. תירסה הגיב:

    תומך במלוא אוני באופנה העלובה, והמועתקת (מאמריקה?), לאכול תירסה בסרטים!
    שמבקרים את מחיר הסרטים בישראל, באופן קבוע מכניסים את מחיר התירסה,כאילו מובן מאליו שאין סרט בלי הזבל הזה.

    אהבתי

  10. קרב? הגיב:

    "קרב נגד זועבי"? נגד חנין! זועבי זה עשרות אלפי אנשים, חלקם נאמנים טובים ומועילים,כמו לכתוב "קרב נגד כהן…"

    "זעם בימין…"
    למה השמאל בעד מה שאמרה חנין?

    "באילו נסיבות אחרות היה נקרא בן הפזורה הבדווית “רופא ישראלי”,
    בכל נסיבות! מנהל בי"ח למשל,אם הוא היה במשלחת לנפאל,אם הוא היה מייצג אותנו בכנס באיטליה,אם הוא היה מקבל מלגה בסטנפורד,אם הוא שותף במחקר בין לאומי חדש….
    למה, בעיני השמול הוא פלסטיני?
    .

    אהבתי

  11. יוריק קרמר הגיב:

    דבורית, טעית. האבולה הנמרצת הצליחה להרוג כושי אחד בארצות הברית בירת העולם.
    ההצלחה היא של איגוד הבריאות העולמי, שעושה מסע יחסי ציבור נמרץ מאד ומפחיד מאד. העולם המפותח יודע להתגונן גם נגד וירוסים שאין חיסון נגדם אבל העולם המערבי לא יודע להתגונן נגד מסע הפחדה.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מנקודת מבט מסוימת ניתן לומר שאם
      העולם המפותח היה באמת מפותח הוא
      היה יודע שהוא לא יודע את מה שהוא
      לא יודע. אף אחד בעולם המפותח או
      הלא מפותח לא יודע איך להתגונן נגד
      וירוס שלא יודעים עליו את כל מה שלדעת
      הנוגעים בדבר צריך לדעת בכדי
      להתגונן מפניו. אלפי בני אדם (זה בתנאי
      שגם כושים הם בני אדם) מתו מאיבולה
      כי הידע של העולם המפותח לא ידע
      כיצד לגרום להם להתגונן.

      אהבתי

  12. Mosh הגיב:

    זוכרים את הכותרות על זעמה של מרקל? על כך שביטול עסקאות הסטילים מהווה עוד לבנה בחומת ההחרמה ?

    איך אומרים באנגלית ? Money talks
    http://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.2461567

    אהבתי

  13. כיפת ברזל הגיב:

    "מטוס פרטי שמימן איש העסקים דן גרטלר שהחזיר את הפצועים לישראל"
    בטח ניסית לחשוב מי זה ה"גרטלר הזה".
    אז מבלי להיכנס ליותר מדי פרטים,גרטלר הוא חרדי, הוא בעל המטוס, סתם ככה….הרי יש עוד מלא בעלי מטוסים פרטיים פה.
    יכול להיות שבשעת צרה החרדים מתגלים לנו?

    אהבתי

  14. פיני הגיב:

    אני אוהב לקרוא את דוד מרחב. בחור מאוד חכם וכותב מוכשר. הבינג סד ז'אט, דוד מרחב הוא פרוטוטייפ של בטלן מסוג חדש: אלה שמתעקשים שפרנסתם תהיה קשורה לעיסוק "הרוחני" שלהם עוד בשלב הלימודים. אם מרחב יעבוד בעבודה נורמלית לא תהיה לו כל בעיה לסיים תואר שני כמו רבים אחרים. נמאס מהטיפוסים המפונקים האלה. לא מצאת מישהו שישלם לך על הקש והגבבה שאתה כותב (ראה אלון עידן שתפס את אלוהים בביצים), לך תהיה טבח או פקיד בדואר ותחלום על ימים טובים יותר.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אתמול אחרי הידיעה על זעקת האוניברסיטאות שיש ירידה בנרשמים למדעי הרוח הנושא הזה עלה. מי צריך כל כל הרבה לומדים במדעי הרוח שאחר כך לא ימצאו עבודה? אבל לאוניברסיטאות יש אינטרס משלהם

      אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      עופר אדרת בפייסבוקו כתב את הדברים האמיצים האלה

      Yarden Skoop עמיתתי מ"הארץ" פירסמה היום כתבה חשובה ומעניינת, שמספרת על הקמת "ועדה לחיזוק מדעי הרוח", בעקבות הירידה במספר הסטודנטים בחוגים האלה באוניברסיטאות בארץ. http://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.2461562

      בתור בוגר פקולטה למדעי הרוח, אני דווקא מברך על הירידה במספר הסטודנטים בפקולטה, וחושב שאין טעם להקים ועדה לחיזוקה. חבל על הכסף, שגם כך חסר, לטענת האוניברסיטאות. במקום להקים ועדה חדשה, תשקיעו בשיפוץ הספריה הלימודית, ברכישת מכונות צילום שמתאימות למאה ה-21 ולא ל-1981 ובניקוי השטיחים הדהויים בספריה המרכזית, שמאז 1967 לא הסירו מאבק את האבק.

      לפי הנתונים שסקופ פירסמה, יש כיום 937 סטודנטים לפילוסופיה, 970 להיסטוריה, 362 לספרות ו-405 לספרות עברית. לפני עשור המספרים היו גבוהים יותר. למשל, 1,352 סטודנטים לפילוסופיה ו-2,005 להיסטוריה.

      ראיתי את המאות והאלפים האלה ממלאים את האולמות בגילמן ואח"כ את הקפיטריה ואת הדשא. אחדים מהם גם באו לספריה אחרי יום הלימודים. הרבה מהם באו לשם כדי לקשקש, 'להתפלסף', להעביר את הזמן או לחפש בחורות (בחורים לא מחפשים בגילמן, למי שתוהה).

      אני לא חושב שיש לנו צורך בכל כך הרבה פילוסופים, היסטוריונים ומומחים לספרות. בטח לא ב-1,352 פילוסופים בשנה. מספיק לנו אחד טוב לכל עשור.

      אהבתי

      • אנשים שסיימו לימודי פילוסופיה לא הופכים לפילוסופים מה שבטוח הם מבולבלים כהוגן ולא מפסיקים לצטט.

        אהבתי

        • לייבניץ הגיב:

          לבלבול אין קשר ללימודים אקדמאיים.
          היכרתי בוגר לימודי הנדסה מבולבל כהוגן.
          הבוז ללימודי פילוסופיה אינו במקומו.
          אמנם מרבית הסטודנטים לפילוסופיה שמאלנים, מה שפוסל אותם מיידית בעינייך, אבל הלימודים עצמם מעניינים ואנשים נחשפים בהם לחומר מרתק ולשאלות קיומיות ומוסריות חשובות.

          אהבתי

    • טום ג'ואד הגיב:

      דוד מרחב עובד לפרנסתו.
      גם אם יסיים בהצלחה לימודי תואר שני, כפי שאני מאחל לו, יתקשה למצוא משרה באקדמיה. גם דוקטורים ובעלי פוסט דוקטורט לא תמיד מצליחים.
      התקנים מצומצמים, מסלול הקידום תקוע ואנשים מעולים מתקשים להשתלב, ואם אינם רוצים לעזוב את הארץ הם מקוששים את פרנסתם בעזרת שברי משרות בהרבה מקומות עבודה ומכללות ומתייסרים בגלל היעדר ביטחון תעסוקתי.
      400 או 500 סטודנטים לספרות, בכל האוניברסיטאות, זה נתון מביש. זה כדור שלג שמצמצם את עתודת המחקר ואת מאגר המורים המשכילים העתידיים בבתי הספר התיכוניים. נכון שאפשר לחיות גם בלי חוקרים במדעי הרוח, אבל אפשר לחיות גם עם פחות עורכי דין, בוגרי מנהל עסקים, משווקים, פרסומאים וכדומה.
      במקום לחייב את כל הסטודנטים למדעי הכסף לשמוע קורסי בחירה מרחיבי דעת במדעי הרוח והחברה, מצמצמים כל הזמן את "סל השעות" לתואר.
      זאת, אגב, בעיה כלל עולמית.

      אהבתי

  15. טום ג'ואד מבסוט הגיב:

    שאפו על הפוסט!
    כל מילה מלמיליאן.

    אהבתי

  16. פיני הגיב:

    כדאי מאוד להכנס לקישור בעמוד הפייסבוק של נחמיה שטרסלר הליצן השטחי והמתנשא. כותב לו מישהו שבשנת 2013 נסעו ברכבת 41 מליון נוסעים. שטסלר עונה לו ביהירות שמדובר במספר נסיעות ולא במספר נוסעים (פחח… מה?). עונה לו אותו מישהו שהנתון למספר נוסעים לקוח מעיתונו שלו (דה מרקר). שטרסלר מתעלם. אגב הנה הכתבה מהפורבס שמראה כי אכן מדובר במספר נוסעים.

    אהבתי

  17. שוקןי ברלין הגיב:

    http://p4trc.emv2.com/HM?a=FtX7CqtbQvdJ8SA9MKJgvBrnGHxKLJ3MLwjtS5kGaN470bBhOG5mpqVsje_HhdA0llTd

    רק לקוראי הארץ!
    איזה יופי!
    תקנו תקנו ועופו!
    נשאר פה עם קוראי ידיעות והמבשר!

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      חשבתי שבלינק שלך הארץ מציע חבילה אטרקטיבית לישראלים בברלין שזה הכי הגיוני. גם לידיעות יש מהדורה ״ידיעות אמריקה״ ליורדים שם. ללא ספק המושבה הישראלית שם דיללה את קהל היעד של הארץ ומרץ.

      לגופו של עניין, אלדד בק שמיחצ״ן כעת את סיפרו ״גרמניה, אחרת״ אומר בראיונות שהישראלים שם שעוסקים בנדל״ן מוציאים אנשים מבתיהם תופעה שסופה מי אשורנו. הרי מדובר בעיר ענייה שגאוותה על זכויות הדייר.

      אהבתי

      • פלוצקר הגיב:

        בברלין אפשר לקבל מילקי בזול וצקלון B בחינם

        המילקי בברלין אכן יותר זול, וליהודים יש שם אספקה חינם, של גז ציקלון B.
        להלן כמה נתונים שפרסם העיתונאי סבר פלוצקר ב"ידיעות אחרונות":

        ברלין
        תל אביב
        הערות

        א.
        אבטלה
        11%
        5.3%

        ב.
        השכלה תיכונית
        85%
        91%

        ג.
        הכנסה פנויה
        17,500$
        12,000$

        ד.
        שכר נטו, ממוצע לשעה
        17.7$
        11$

        ה.
        מסים משכר ממוצע
        31%
        18%

        ו.
        תוחלת חיים
        80
        82.3

        ז.
        נפשות לחדר
        2.3
        1.3

        ח.
        נכסים פיננסיים
        45,000$
        49,200$

        ט.
        מחיר סל של מזון
        390$
        480$

        י.
        מחיר סל של בגדים
        710$
        580$

        יא.
        שביעות רצון ומצב בריאותי
        6.4
        8.2
        (בסולם 1-10)

        יב.
        שביעות רצון מהחיים
        6.7
        7.1
        (בסולם 1-10

        אהבתי

        • Mosh הגיב:

          חבל שלא כתבת את הנתון המעניין ביותר,לדעתי,
          הגיל בו קונים דירה
          בברלין הוא 41
          ובת"א הוא 35
          הבדל מהותי

          מה גם שלפי נתונים מ2012 אחוז בעלי הדירות בגרמניה הוא 35 אחוז ובעוד בישראל הוא 75 אחוז
          הבדל מטורף שמציג את התפיסה בישראל שכל אחד חייב דירה משלו והוא חייב אותה ברגע שנולד לו לו הילד הראשון

          אהבתי

        • טוויט הגיב:

          אהבתי

        • הסמל פפר הגיב:

          יום חדש איום חדש.
          כל יום מביא איתו את השואה שלו.
          כל זריחת שמש היא שואה קטנה בפוטנציה.
          אתמול אוהדי סכנין (כמעט) ערפו ראשים.
          והיום מסתבר שנפתחה בברלין עמדת חלוקה של ציקלון B ועוד בחינם.
          כמה טוב לשבת בבונקר, כולם ביחד, מוגנים על ידי קירות בטון עבים, פילטרים מסנני אויר, מערכת כיפת ברזל מעל וצווארוני פלדה מתחת.
          על הקיר מרצדות צלליות מפחידות של אחשוורוש, המופתי, פרעה, עמלק, פטליורה הפוגרומיסט, גבלס, יורגן האנטישמי משטוקהולם ויו״ר מועדון הכדורגל של סכנין.
          יושבים כולם ביחד, אין אויר לנשום, נדחפים אחד לשני לורידים, אוכלים ממתקים שנקנו ביוקר וצורחים במקהלה כאן גן העדן, בחוץ מפחיד, הישארו איתנו.

          אהבתי

          • מצד שני משחקים מטקות תוקעים אנטריקוטים גונבים נובלים, מובילים בטכנולוגיה רפואה וחקלאות בזמן שמוקפים במאות מליוני ערבים מוסלמים שהיו שמחים לאדותנו לו רק היו יכולים. ועוד לא דיברתי על השלומאים שמפחידים אותנו מפני מדינה דו לאומית מבלי להביט ולהבין שהיא כבר כזאת. זלזלתם ב"הם מפחדים של הביבי" ומאז אימצתם את האימה כמנוף העיקרי באג'ינדה שלכם.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              בענין הדו לאומי, מפחדים ומפחידים.
              האם ייתכן, רק ייתכן שיש כאלו שרואים
              "שהיא כבר כזו" הם אכן מתפחדים
              ומפחדים ממה שהם רואים?

              אהבתי

              • אני מאמין בהגיון ובידע. כשחיים יחד ואתה יודע כמוני, חלק מהשדים מתפוגג. הגזענות בצד שלהם, היהירות שלנו הנראטיבים ושאר צורס ומחלות יקבלו את הפרופורציות הראויות. ארץ ישראל ליהודים והמציאות עוד עלולה להביא ערבים להלחם בערבים עבורה.

                אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              אתה יודע
              כמוני שבמאה
              השנים
              האחרונות
              ערבים כבר
              נלחמים
              בערבים
              ובעד ישראל.
              כפי שאתה
              אמרת
              מצב זה
              צריך
              לייצר
              ובחוכמה.
              מה שעושים
              עכשיו
              בטפשות
              מרגיזים
              ערבים
              בפוטנציה
              "טובים"
              ומעודדים
              את
              ה"רעים"
              זה
              לא טוב

              אהבתי

          • ZIKI הגיב:

            זועבי, שכחת את זועבי

            אהבתי

          • Mosh הגיב:

            איזה באסה להיות אתה …

            אהבתי

        • אנוס בין מרוקאים הגיב:

          בקשר להבדל בהשכלה, זה קצת מטעה. בגרמניה פחות נהוג ללמוד מדעי הדשא ויש שם חינוך מקצועי וחונכות שמוציאה אנשים עובדים מעולים ומרוצים.

          אהבתי

        • מוכיח בשער הגיב:

          מה שייך ציקלון B? ישראלים שעושים למקומיים תל עמל ושאר טריקים מלוכלכים לא ינוקו. ברלין זה לא צ׳ילי או הודו.

          אהבתי

  18. nurit הגיב:

    לגבי הצלחה מסחררת בנתב"ג, למיטב ידיעתי מישהי כתבה לא מזמן שאין מכונות או שהן לא פועלות בקיצור מישהו בדק שאכן יש מכונות שפועלות והמחיר כפי שהובטח? יש לי רושם שאנשים שוכחים מהר.

    גם עמוד הפייסבוק של מחאת הקפה בנתב"ג שבק חיים ומאז יולי 2014 איש לא מתחזק.

    אהבתי

  19. קורא הגיב:

    מרב ארלוזורוב נוגעת בנקודה נכונה. החרדים יכנסו כעת לכוננות התקפת נגד אבל יהודה משי זהב איש זק״א היה החרדי הראשון שהיה לו את האומץ להעלות את הנקודה הזאת.

    חנוך מרמרי בטור נפלא שכל פיסקה שלה מבריקה כותב למה לעיתונות יש אינטרס להגחיך את איש המילקי

    http://www.the7eye.org.il/130138

    אהבתי

    • קורא הגיב:

      לפני שהחרדים יקפצו ויגידו אנטישמיות.

      מתוך האתר החרדי בחדרי חרדים מתקופת המחאה ההיא:

      על הציבור החרדי, אומר יו"ר זק"א יהודה משי זהב, להצטרף גם הוא לחרם: "מדובר בציבור העני במדינה ובעל משפחות גדולות. אנו צרכני חלב מהמרכזיים ביותר באוכלוסיה בישראל. ונפגעים יותר מכולם מהמחירים הגבוהים. לא ייתכן שתנובה תגבה מאיתנו מחירים גבוהים".

      חלק מאשמת המחירים הגבוהים, אומר משי זהב יש להטיל על ועדי הכשרות השונים, "חלב המהדרין יקר במיוחד משום שיש יותר מידי ועדי כשרות המעורבים בכשרות ובהשגחה על החלב וזאת ללא הצדקה. לפעמים על כוס חלב אחת יושבים ארבעה משגיחים. בשביל מה צריך את זה? למה על משפחות חרדיות ברוכות ילדים לפרנס את העושק הזה של החברות".

      אהבתי

      • קורא הגיב:

        עוד ציטוט שלו

        משי-זהב נגד הכשרויות: "הפרות שותות שמן זית?" – חדשות – בחדרי חרדים

        החרם הבא?

        יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, החליט, בצעד אמיץ, לצאת נגד גופי הכשרות המהודרים. בקריאה המתפרסמת כאן לראשונה, הוא קורא לצאת נגד המחירים המופקעים שנגבים עבור בשר בהכשר מהדרין.

        משי זהב:

        "רגילים אנו לבוא בטענות למערכת ולרשויות על כל פגיעה וקיצוץ בפרנסתם של אברכים שתורתם אומנותם, בעלי משפחות ברוכות ילדים.

        יודעים אנו להאשים את כל העולם בהתנכלות ובאטימות לב. אבל כשמדובר אצלנו בבית, באנשים משלנו, ממלאים אנו את פינו מים, בבחינת גזירה היא מלפניי ואין לך רשות להרהר אחריה.

        האם למישהו יש הסבר מדוע בשר או עוף 'למהדרין', מחירם פי שלושה או ארבעה מאשר בכשרות רגילה? גם אם מוסיפים את מרכיב העלויות של הכשרות המהודרת ביותר, במקרה הטוב המחיר יגיע לתוספת של עוד 20 אחוז ולא יותר.

        האם אולי משום שהפרות של 'המהדרין' ניזונות ושותות רק 'שמן זית זך' למהדרין או אולי התרנגולות בוקעות מביצי זהב?

        מדוע על הקוטג' יצאו אלפים לרחובות, הרימו קול זעקה, החרימו את התוצרת, עד שנשמע מבוקשם, אבל כשזה מגיע ל'גזירות משלו' אף אחד אינו פותח את הפה, מצפצף או משמיע קול זעקה?"

        כמי שגר בשכונה שהתחרדה והסופר השכונתי עבר לרשת בת חרדית זה סיפור חשוב ולא מעבר להררי החושך. לא להרפות. המשגיחים הם לא הבעיה היחידה אבל צריך להתחיל איפשהו וכמו שברלינקי אמרה אתמול המאבק צריך כעת לעבור לאנשים מנוסים יותר ולא להגחיך אותה

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          אתה גדול. איזו תגלית מפתיעה. בטוח שרשת "טיב טעם" מכה את רמי לוי. רוץ לשם ותחסוך עשרות אחוזים של כשרות מהדרין.

          אהבתי

          • קורא הגיב:

            חז״ן מעולם לא אכלתי אוכל לא כשר והתקפת הנגד שלך לא הוגנת. יהודה משי זהב מעז לעלות נושא חשוב למה לא להתייחס לנושא? אגב אני בוגר חינוך דתי זה לא סותר.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              מתנצל על ההאשמה. כשרות מהדרין היא עסק פרטי שמספק שירות למי שחפץ בו (להבדיל מהכשרות של משרד הדתות). האיסורים על יבוא מזון לא כשר אינם קשורים לחרדים. מקורם בבעלי אינטרסים שחוסמים גם יבוא שלא נזקק לכשרות.

              אהבתי

כתיבת תגובה