אצבעות שחורות 24.10.14

 TV

barak24.14

♦ האירוע התקשורתי הדרמטי והמשמעותי בסופהשבוע לא היה ראיון שפורסם בעיתון מודפס או באתר כלשהו, אלא ראיון טלוויזיוני, ועוד איפה! על פי הפיד שלי בפייסבוק בשישי בערב, לערוץ הראשון יש 100% צפייה, בדיוק כמו בתחילת שנות השבעים של המאה העשרים. הכל בגלל הראיון של איילה חסון עם אהוד ברק. הנה הוא, ביומן בערוץ הראשון, מדקה 29 (קישור לתוכנית). כל המפדפדים מאוהבים בברק ורוצים אותו בחזרה, ולא מזיז להם אורח חייו הנהנתני. באשר לרושם הכללי שהותיר ברק מהראיון, אני יכולה בהחלט להבין: הוא נשמע רגוע, שליו, בטוח בעצמו, יודע על מה הוא מדבר, ואמין. כן, אמין. כך שאפשר להבין איך גם החבורה השכלתנית והדעתנית והשמאלנית שאני רואה בפותחי את פייסבוק, הולכת שבי אחריו.
דברים שאמר:
-אין לו אלצהיימר
-הוא לא מתכוון לחזור לפוליטיקה
-הוא רוב הזמן לא בישראל
-עצוב מאוד לראות לאיזה פעילות התדרדר רמטכ"ל בצה"ל (מתכוון לאשכנזי)
-מזועזע מרדיפתם עד חורמה (ובלי הצדקה!) של גלנט, עימאד פארס, צ'יקו תמיר
-שמח מאוד על מציאת הקלטות, לא ידע על כל הליך ההקלטה, לא קשור אליו, זה עולם שלישי
-כולם ידעו על המנהרות, איום המנהרות לא חדש, חיפשו פתרונות
-הקים חברה לייעוץ אסטרטגי: גזר על עצמו שלפחות בשנה וחצי הראשונות לא יעשה שום דבר בארץ, כי כל דבר שיעשה יהיה בו ניגוד עניינים
-לא מעסיק עובדי קבלן, משלם המון מס הכנסה
-בקשר אוהב עם נתניהו

יש מצב שאם היו מכניסים אותו לשאלון "מי מתאים להיות ראש ממשלה" לסקר של ישר"ה (פרטים בהמשך), אחרי הראיון של אמש, הוא היה זוכה באחוזים דו-ספרתיים.

תאונת דרכים בנפאל. שתי הרוגות ישראליות.

TheMarkerWeek

♦ עופר עיני עזב את ההסתדרות? לא ממש.

לא מעט אנשים טוענים כי נאמנותו של המנגנון לעופר עיני נובעת מהחטא הקדמון: ניסנקורן לא נבחר ליו"ר ההסתדרות בבחירות דמוקרטיות, אלא קיבל את התפקיד בירושה. הדבר קרה על אף שעיני הודיע כי "אינו יכול עוד" בחלוף שנה וחצי בלבד, או פחות ממחצית הקדנציה, מאז שנבחר בפעם האחרונה. על פי תקנון הסתדרות היסטורי, שבו השתמש חיים רמון כדי למנות את עמיר פרץ ליורשו, וגם פרץ כשרצה להמליך את עיני תחתיו, רשאי יו"ר ההסתדרות בלבד להמליץ על מועמד אחד בלבד בפני בינ"ה. עיני רצה להפעיל את הסעיף אך נתקל בכבל, שהתמודד נגדו בבחירות הכלליות וזכה ב-33% מן הקולות. כבל דרש בחירות כלליות והגיע עד בג"ץ, שהמליץ להסתדרות לבדוק שוב את התקנון, אך לא פסל את הסעיף. במאי 2014 הצביעה בינ"ה בעד המינוי החדש, ואף אחד לא הופתע. "היו"ר הלך, המנגנון נשאר", אומר מקורב. "לניסנקורן יש עוד שנתיים וחצי בתפקיד. הוא יודע שבלי עיני הוא לא היה מגיע לאן שהגיע, וגם יודע שבלי גיבוי המנגנון, שנאמן למשפחת עיני, הוא לא ינצח בבחירות הבאות. לכן, עד תום הקדנציה הזו אנחנו צפויים לאפס שינויים בהסתדרות. הוא לא מנהל כלום. המנגנון והוועדים הם כולם אנשי עיני".

מורי אמיתי, נער אוצר לשעבר, כותב ליאיר לפיד מכתב אישי באתר מידה.

במשך 8 חדשים הייתי עובד שלך, בתור רפרנט באגף תקציבים. 8 חודשים של עבודה מקצועית, מורכבת וקשה על מנת לדאוג לכך שתקציב מערכת הבריאות הציבורית, תקציב בהיקף של למעלה מ40 מיליארד ₪, ישמש באופן הטוב ביותר (רציתי להשתמש במילה יעיל, אבל זה כלכלני מדי, ואנחנו יודעים מה אתה חושב עלינו). היום אני כבר לא עובד אצלך ולכן אני יכול להרשות לעצמי לענות – נפגעתי. נפגעתי מהבוז שאתה רוחש למקצוע שמחקרים בו סייעו ומסייעים לשיפור מצבם של מיליארדי אנשים בכל העולם אך בעיקר נפגעתי בשם העובדים שלך. אני לא יודע מאיפה הקביעה כי רוב מוחלט של הכלכלנים מגיע מתחום המדעים המדויקים. אני יכול לומר לך שהכלכלנים באגף תקציבים מגיעים מתחומים רבים, ולכולם יש את אותה פונקציית מטרה (אופס, התפלק לי כלכלנית) כמו שלך – לדאוג לרווחתם של אזרחי ישראל. כל העובדים באגף לא רואים את ניהול התקציב כתרגיל אנליטי מנותק מהמציאות ואת השמירה על יעד גרעון כאתגר מחשבתי אלא מתוך תפיסה מקצועית (רחמנא ליצלן) שזו הדרך הטובה ביותר להביא לרווחה המקסימלית של אזרחי ישראל.

ישר"ה

♦ הידיעה הזו מאתמול היא מופת. סקר של ישר"ה והגל החדש קבע ש-85% מתושבי ישראל רוצים להעיף את חנין זועבי מהכנסת. המדרון חלקלק, אתם יודעים.
עכשיו שימו לב מה זאת אומרת ש"נתניהו ממשיך להוביל בבטחה", כך לשון כותרת המשנה:
ישרהגלחדש

29% (מסקר שמתפרסם בישר"ה, כן?) חושבים שנתניהו מתאים לעמוד בראשות הממשלה. אבל29% נוספים לא יודעים מי מתאים. אחרי נתניהו מדדים בנט והרצוג עם 9%, ליברמן עם 8%, כחלון ולבני עם 6%, לפיד עם 4%.
אז האם רה"מ והעיתון שלו באמת צריכים להיות מרוצים?
הסקר, כדרכו של ישר"ה, נערך בקרב אוכלוסיה יהודית דוברת עברית. כי זה מה שיש במדינת ישראל, כן? כל שאר המיליונים לא קיימים.

מעריב, המוסף

גם ליאורה ראיינה את חוה ברק על יחסיה עם רז זמצקי. תגובתו:

"ארבע שנים אני שומע את טענותיה של הגברת ברק ויש לי הרבה מה לומר, אבל אני במסלול חיים שונה ונקי. אני רוצה לאחל לה שנה טובה, ולהבטיח לה שלא אפיל אף אדם ברשת, לבד מבת זוגי המקסימה".
ומיהי בת זוגך המקסימה, אפשר לדעת?
"אישה שאני נמצא איתה בקשר כבר תקופה ארוכה, אבל איננו גרים ביחד"

אני רוצה להבין: יש לו בת זוג מקסימה, הוא לא חי איתה, וכשהם לא ביחד הוא ישן לילות רבים ברחוב על ספסל, כמו שהראה לנו גיא פלג בכתבה שלו? לא, אתם עושים צחוק? על מי אתם מסתלבטים? זה תחקיר עיתונאי? פלג חושב שכן, ושהוא הציג תמונה מאוזנת.

mako

מערכת ערוץ התרבות של מאקו בפרויקט משונה על ספרי ילדים. כריכות ושמות חדשים. נסו ותתמהו גם אתם.

ידיעות העמק/ מקומון

הראיון של ורד לוי אתמול עם ארבעה צעירים אלמונים מנצרת, הרעיש מעט את ביצת התגובות בבלוג. הנה הראיון.

…הם לא מאלו שיוצאים לרחובות, וגם לא נמנים על רעולי פנים המעלים תמונות לפייסבוק עם דגל פלסטין או חמאס. ההפך, הם פועלים כרגע בחשאי, חדורי אידיאולוגיה, ומבקשים לגבש גרעין פוליטי־אסלאמי קיצוני בנצרת, כשלדעתם מקומו של האסלאם לא מקבל את כבודו הראוי…

מתוך הראיון ומשיחה עם הארבעה אי אפשר לדעת מדובר במיעוט קיצוני, דגש על מיעוט, או שהם מייצגים רוב. הם "רוצים לגבש" גרעין פוליטי-אסלאמי. ואולי מדובר בקוריוז, אנקדוטה?

יורדים מברלין

♦ רק וידאתי ביצוע. אכן, העמוד עולים לברלין עבר מהעולם. נמחק. התאדה, שבק חיים. טוב שעשיתי צילומסך של העמוד, וטוב שהעתקתי את הסטטוס האחרון של נאור נרקיס.

משתכשכים בביצה

♦ נתי טוקר מראיין את רביב דרוקר ורזי ברקאי לקראת עליית המקור, ובצל החשש הקבוע של סגירת ערוץ 10.
ראיון מעניין ופתוח, רק חבל שטוקר שכח לשאול את דרוקר על ההשתתפות של רעייתו ענת גורן בהמקור, השתתפות שיש בה טעם לפגם, אם לנקוט בעדינות שבמילים, בטח ובטח ממי שבודק בציציותיו של כל איש ציבור.

♦ אביב הורביץ ממשיך ומקטר על כך שאין לו איפה לשכן את קלסרי העיתונים שלו.
בקשתו ותלונתו לא מתאימות ל-2014 אלא לתחילת שנות התשעים, שאז, במסגרת תפקידיי המרתקים בתקשורת המודפסת, תייקתי בקלסרים את עבודתי הנשגבת.
לתשומת לב makoבוס, אורי רוזן ושות':
העיתונים שאביב סוקר צריכים לעבור סריקה ודיגיטציה באופן יומיומי ויש לשכן אותם בארכיון פרטי של קשת ברשת. תגידו שזו עבודה המצריכה עובד נוסף ומשאבי רשת? נכון, אבל למצוא פתרון אכסון לקלסרי נייר של עיתונים מודפסים בשלהי 2014 זה קצת כמו לבקש לבנות חניה לכרכרה הרתומה לסוסים, ואם יש לכם דימוי יותר מוצלח, הביאוהו הלום.
(נערך: 26.10, 7:45)

klaserim

♦ המדור האחרון של איילת שני במוסף הארץ, אני בשיחה, פורסם בתחילת יולי 2014, ומאז נמוג ללא כל פרידה. אם תיכנסו לעמוד המוסף באתר לא תמצאו יותר את המדור. רק בעזרת חיפוש אחר (ר' קישור בשורה קודמת), מצאתיו. זה היה המדור לחיפוש קרובים.

לפני פיזור

♦ למרות עלק-חופשתי דווקא יצא פוסט חמוד מאוד אתמול: יורדים מברלין.

♦ מהלילה בשתיים (02:00), שעון חורף. מזיזים את השעון שעה לאחור. עוד שעה לישון, וממחר חושך בחמש.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

42 תגובות על אצבעות שחורות 24.10.14

  1. חיליק הגיב:

    הסקר, כדרכו של ישר”ה, נערך בקרב אוכלוסיה יהודית דוברת עברית. כי זה מה שיש במדינת ישראל, כן? כל שאר המיליונים לא קיימים.

    לצורך אותם מליונים נוסיף לסקר עוד אפשרויות, למשל: הח'ליף אבו בכר אל-בגדדי, חבר הכנסת ד"ר לפילוסופיה עזמי באאאשרה והכירורג ד"ר עת'מאן עבד אלקיעאן.

    אהבתי

  2. ריאל לאחר שנים ארוכות משחקת שוב עם מרכז חזק, זה פשר השינוי הגדול. טוני קרוס הוסיף למרכז הכובד של ההתקפה מודרי'ץ פנוי לנהל ולבנות הזדמנויות והנעת הכדור הפכה מבינונית למעולה. בנזמה המדוכדך הפסיק עם הריגשי והודות לקואצ'ר מסטר גורו זידאן שיפר את הדיוק והחדות והפך לחלוץ מלהיב. איסקו וקרבאחל אחראים לחטיפות שמובילות לאחוז ניכר מהשערים העונה. אנצ'לוטי שלא יכול ללחוץ על כל המגרש בגלל הפרינצסה עם הג'ל דוגל באסטרטגית האנדרדוג- מתפרצות. גם הודות לאיסקו הקוסם החטפן והחמקן שהיונה הילל ושיבח. הילד הרים בברנביאו סטנדיג אוביישן מרגש. כררריסטיאנו בליברפול רץ השתתף בהתקפות ואפילו ניסה לחלץ כדור אך חזר לסורו. אמנם הבקיע פנדל אך איבד 8-9 כדורים וגרוע מכך, חירב 4 מתפרצות במסירות גרועות. בטעות? אולי. לאיש שיודע להרים תוך כדי תנועה כדור לגבה השמאלית מ-30 מטר יש נטיה למסור עקום כשהוא לא זה שמסיים בבעיטה לשער. זה השחקן הטוב בעולם, ברור. מסצ'ראנו וכריסטיאנו הצילו היום את ברסה מתבוסה של 5-6-7 גולים. ברצלונה בשלהי עידן צ'אבי טרם מצאה יורש לרכז הטיקי טקה הטוב בעולם. בספק אם ימצאו. אם אנצ'לוטי יקבל שכל וישלב את בייל במקום כריסטיאנו הוא יקבל קבוצה עוד יותר דורסנית שחונקת היריב ברחבה. בעבר ריאל סחטה הרבה גולים מטעויות שנבעו מלחץ. חוץ מהעדר היכולת ללחוץ בניגוד לעשר הקבוצות הגדולות מדובר בקבוצה כמעט מושלמת. מאוד מרשים.

    אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      הכל נכון. קרוס משתלב היטב במרכז השדה. רק לפני מספר שבועות הספידו את ריאל בשל המעבר של צ'אבי אלונסו לבאיירן, אבל כעת נראה שהאובדן מינימלי.
      לברסה הגנה נוראית. פיקה מגושם ומשתמש יותר מדי בידיו (פעמיים היום) ודני אלבס לא תורם דבר, גם לא להתקפה בה השתלב היטב בעבר. כמו בנבחרת ארגנטינה, מסצ'רנו הוא הסכר היחיד.
      מה יהיה כששיתוף הפעולה בין מסי, ניימר וסוארז ישתכלל ויבשיל?
      אולי נראה את ברסה משנה סגנון ותוקפת במתפרצות, עם המהירות המסחררת של ניימר ולואיס?

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        מול קבוצה שמחזיקה בכדור ויוצאת למתפרצות אי אפשר עם אלבס צד אחד ובצד השני מתיה…

        אהבתי

      • אלונסו (צ'אבי) בעונות האחרונות היה צל של עצמו למרות שהפרשנים המשיכו להחזיק ממנו. בקושי בישל, ולא פעם הגיע לתשישות והשאיר חורים. לדעתי זאת הסיבה שחדירה שלא יודע למסור או לבעוט נשאר בריאל. פיקה לא אתלט גדול אבל מגן אינטלגנטי שקורא מהלכים. ניימאר מסי וסוארז צריכים מישהו באמצע שינווט ויבשל וזה גדול על אנייסטה. ייקח זמן לבארסה להתרגל לנוכחותו של חלוץ מטרה ולא בטוח שלסוארז תהייה סבלנות לחכות .לדעתי היו צריכים להשאר עם סאנצ'ז שהכיר את השיטה וגם עזר לבנות התקפות.

        אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    יפה
    גם זה לא מחבב את ישראל על המון אנשים ומדינות. אבל מחבב על קצת
    ומפחיד כמה. בעולם של היום זה מה שיש ועם זה צריך להסתדר.

    India spurns US offer and purchases guided missiles from Israel for $525m
    http://www.theguardian.com/world/2014/oct/25/india-purchases-guided-spike-missiles-israel

    אהבתי

  4. הסמל פפר הגיב:

    לפני שריאל וברסה עולות למגרש, דבר שיגרום לי להתנתק מהבלוג (המתנהל היום בחביבות יחסית, ללא המתחים שעלו על פני השטח אמש), שתי כותרות מעניינות מ YNET:
    אנשי יש עתיד פשטו על שבתרבות – יאיר לפיד בתל אביב, מודיע כי יש משבר עם אמריקה, לא להתעלם בבקשה, בעוד יעל גרמן בב"ש, בידיעה לא פחות דרמטית לגורל האומה, מספרת כי יאיר לפיד מתאים לכהן כראש ממשלה. מפלגה כלבבי, משלבת תרבות ומעש פוליטי, ממש ספרא וסייפא.
    מהומות בירושלים ודנינו בחו"ל – למפכ"ל יש תחביב נסיעות לחו"ל, המזכיר את שר התיירות לשעבר אברהם שריר (הותיקים זוכרים) עליו סופר כי מצא את עצמו בטרמינל בנתב"ג ולא ידע האם הוא תיכף ממריא או רק נחת. בקיצור המפכ"ל נוהג לנסוע הרבה, במיוחד בתקופות משבר בטחוני. רוב התקשורת מבקרת מנהג זה ואף אחד לא מספיק אמיץ או חצוף להגיד שלאור ביצועי המשטרה בראשותו טוב ובטוח יותר כשהוא בארצות הים.

    אהבתי

  5. דניאלי הגיב:

    כל ההרוגים הישראלים במחוזות הטיולים ברחבי העולם גורמים לי לעצב רב. כולם כולם ילדינו, חלק מתפארת העתיד שלנו.
    אולי, אולי אולי, יעשו הצעירים הנמרצים חושבים נוסף בבחירת יעדי הנסיעות. לפחות עד שחלק מאותם מקומות יהיו מעט (או הרבה) יותר בטוחים לתיירות.
    כואב הלב.

    אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    מתוך ארבעת הערבים. אחד טיפש, אחד תם, אחד חכם
    אחד שלא יודע לשאול, אחד עובד בשביל אמ"ן, אחד בשביל
    השב"כ, אחד מחלטר לאיזה MI אחד לCIA אחד למוחבראת
    הסורי אחד לחמאס אחד לחיזבאללה ואחד מחלטר לאיזה
    סוכנות ידיעות. כן כן תאמינו או לא אני יודע לספור עד עשר,
    עם האצבעות אבל סופר. רק תזכרו שלפי מחיר המילקי מי לא
    עובד היום בשתיים שלוש משרות?

    אהבתי

  7. הינשוף של מינרווה הגיב:

    לדעתי, הראיון עצמו היה טוב. בלי ליקוקים ובלי חנפנות.
    אני משער שזכתה בראיון נוכח עמדתה בפרשת הרפז.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      העולם מלא זכויות, זוכים, זכאים ובעלי
      זכות.יש זוכה בגין עמידה,יש בגין ישיבה
      ויש כאלו וגם כאלו וגם כאלו שמפסידים
      כל הזמן. יש כאלו שזוכים בזכות גדולה
      ונשארים צעירים, כבני 20 ,לנצח, בלי
      בוטוקס בכלל. יש עופרת שעובדת כמו
      בוטוקס, תשאלו את אהוד ברק.

      אהבתי

  8. mehatsad הגיב:

    עדיין לא מבינה מה טעם לפגם את מוצאת בעבודתם המשותפת של דרוקר וגורן באותה תוכנית. אין יחסי מרות, מה הבעיה?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      עולה השאלה: התקבלה עיתונאית חדשה אחת בלבד לעבודה בתוכנית.
      מכל העיתונאיות בישראל, ורבות הן מחפשות העבודה, דווקא רעייתו של אחד משלושה עיתונאים שם? היא בוודאות הכי מתאימה? דווקא בתוכנית בה עובד בן זוגה?

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        בתור מי שהיה הראשון שהתריע נגד ההעסקה של ענת גורן במקור אני אגיד לך מה הבעיה: נפוטיזם זה רע וכשאתה תחקירן שיוצא נגד נפוטיזם אבל מסדר לאשתך משרה מכניסה זה רע רע רע. וסתם חשבון קטן שעלה מתוך הראיון עם דרוקר וברקאי: בעבר דרוקר הרויח 80 אלף שקלים בחודש, משכורתו ירדה ל-45 אלף שקלים. נניח שאשתו כוכבת על טאלנטית רבת כישרונות מרוויחה גם 45 אלף שקלים, ביחד משפחת דרוקר-גורן מביאה הבייתה 90 אלף שקלים בחודש!!!! וזה בזמן שרוב העיתונאים חיים מהיד לפה. הבנת מה לא בסדר? לאף אחד אחר לא היה סיכוי לקבל את כל השפע הזה, רק לאשתו של דרוקר כוכבת העל העיתונאית הכי שווה ביקום.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        שום טעם לפגם, שום נפוטיזם. המושגים האלה ברי תוקף רק כשהמעסיק הוא ציבורי. ערוץ 10 הוא חברה פרטית ולכן לא יכול להתקיים בו נפוטיזם. זכותו של כל אחד להעסיק בחברה פרטית את מי שהוא רוצה. לא מבין את ההתגוללות המיותרת הזו על הזוג דרוקר-גורן. הרי המדובלל האורגניסט ואשתו קיפי עושים תוכנית פח משותפת כבר שנים ואיש אינו פוצה פה (בצדק). שחררו את דרוקר מהעניין הזה.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          הסברתי בבירור. לא אחזור.
          לא קשור לחברה ציבורית ולחוק היבש. לא אמרתי שעברו על החוק.

          אהבתי

        • יוריק קרמר הגיב:

          לערוץ תקשורת חשוב יש משמעות ערכית מעבר לשאלה של חוק.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            מה? מי? למה?

            מדוע מה שהיה מותר לאייק טרנר ושמוליק קראוס אסור לרביב דרוקר?

            אהבתי

            • הסמל פפר הגיב:

              מדוע איש אינו מעלה את האפשרות שזה היה ממש כדרך המקרה?
              הנה, כשנשאלה חברת הכנסת גמליאל האם שיבוצה לתכנית ׳שש אימהות׳ הנה פרס מאת רשת בשל חברותה בועדת הכלכלה ומועמדותה (בעיני עצמה, לא הוסיף כמובן המראיין את הברור מכל) לתפקיד שר התקשורת השיבה כי לזכיינית לא היה כל יד ורגל בשיבוץ שנעשה ״ממש כדרך המקרה״.

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              השוביניזם הזכרי
              הבוטא של דוגמאותיך
              עוד יעשה לך בעיות.
              הנה לשמחתנו,ואצבע
              בעין הגויים, בישראל
              מקרה הפוך.אחת שרה
              נתניהו נהייתה אשת
              ראה"מ ועל המקום
              בלי מכרז בחרה
              בבעלה להיות ראש
              ממשלה, כמו כל
              עסק פרטי.כמה זה
              נכון צודק ובסדר.

              אהבתי

        • ברכה שואלת הגיב:

          תודה. טוב שיש מי שיודע לשים סייג לבריונות בשם הטהרנות שהיא מחלת הפונדמנטליסטים באשר הם.
          המוסר והחוק והשכל הישר לא רואים בעיה עם העסקת קרבו משפחה במוסד שאינו ציבורי.
          נפוטיזם הוא כינוי לנוהגם של בעלי שררה להעדיף במינוי למשרות את קרובי משפחתם, ידידיהם, חבריהם או מכריהם, על פני אנשים אחרים. לנפוטיזם במוסדות ציבוריים נודעת בדרך כלל משמעות שלילית.
          האם לחם לא יעסיק את אשתו במאפיה שלו?
          האם הבלוגר לא יעסיק את בנו בבלוג שלו?
          מה פה קורה פה?

          אהבתי

      • יוריק קרמר הגיב:

        בראיון של רזי ברקאי ורביב דרוקר, שהבאת את הקישור אליו יש תשובה (לדעתי) להעסקת ענת גורן בתוכנית המקור.
        שאלה: כשגדעון סער בפסק זמן פוליטי גאולה יכולה להמשיך?
        דרוקר:" עכשיו זה משהו אחר. עוצמת החיכוך היתה בלתי נסבלת קודם. עכשיו היא נסבלת".
        זאת שגיאה למדוד כל דבר בסרגל אוטומטי ללא חשיבה. אישיותו של רביב דרוקר, כפי שהוא מופיע על מסך הטלוויזיה (אינני מכירו אישית) היא של בעל יושרה. לכן, העובדה שאשתו תשתתף בתוכניתו – אין בה טעם לפגם. כמו שאין פגם בכך שגאולה אבן תראיין אנשי ליכוד, כשבעלה אינו בצמרת. צריך לבחון את הנתונים עצמם, ולא להסתפק בסרגל-אוטומטי-ללא-חשיבה.
        אנחנו מגזימים בחיפוש פגמים באישי ציבור ומבריחים אנשים טובים מלהצטרף לשירות הציבורי. אסור לפתוח פתח לשחיתות, אבל צריך להפעיל שיקול דעת כאשר בודקים חשש לשחיתות.

        אהבתי

  9. ברטה המגמרת הגיב:

    חשבתי למצא התייחסות לברטה בלפני פיזור. אתמול היו לה 80 שמות. תחת מסווה היא אפילו יותר מרושעת ולא עושה חשבון.

    אהבתי

  10. לחם הגיב:

    המחזה הזה של אילה חסון מראיינת את אהוד ברק היה מבחיל. יושבת שם האישה שקיבלה משרה מתגמלת מאוד מאוד מאוד על חשבון המדינה בלי מכרז ובלי ניסיון ניהולי ומלקקת מתלקקת ומתחנפת לברק. כן, היא כאילו שאלה אותו גם שאלות קשות, אבל הנימה והמבט והכול, הכול הכול היה מבחיל. וכל זה על חשבוננו, על חשבון משלם המסים. אלוהים, על זה הולכים המסים שלי, על משכורת שמנה לעיתונאית ועל ראיונות חנפנות לטיפוס הזה? כמה נמוך עוד אפשר לרדת? אולי ראיון מתלקק עם נתניהו? אה, את זה היא כבר עשתה. איכס.

    אהבתי

    • ברכה שואלת הגיב:

      מבחיל – סבבה. יש דוגמאות?

      אהבתי

    • שרגא עילם הגיב:

      הראיון הזה הוא מקרה של ניגוד אינטרסים מובהק. מעניין שהגברת חסון ניסתה לגרום לפיטוריה של גאולה אבן עקב ניגוד אינטרסים, אבל לא כל מה שמותר ליופיטר מותר גם לשור (בלטינית זה מצלצל יותר טוב).
      חסון ממש נסחפה עד שברק אפילו היה צריך לנסות לבלום אותה.
      השאלה נשארת פתוחה למה הוא שתק כל כך הרבה זמן ולמה שבר את השתיקה?
      הוא הרי לא כל הזמן היה בחו"ל וגם חשש מניגוד אינטרסים לא נראה שבאמת מפחיד אותו.
      מעניין שגם חסון לא הפריכה את השמועות על האלצהיימר, היא בוודאי היתה בקשר עם ברק לאורך כל התקופה.
      האיש הזה לא ישר בעליל והוא תואם נתניהו לחלוטין, אפילו שיש לו קצת , אבל ממש קצת ביקורת של סגנון. קשה לי להבין את כל אלו שהתלהבו מהראיון המבחיל עם אדם זחוח ושיכור מעצמו.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        העסק הזה עם ניגוד אינטרסים מעניין.
        אם היינו יודעים מה האינטרסים יכולנו
        לשער מה הניגוד. עכשיו כל אחד צריך
        לשער לעצמו. למשל: אלוהים? המשרה
        לא התפנתה. סגן אלוהים? השפלה.
        מלך? כבר יש מלכה. למי יש אינטרס
        למלוך לצידה. פחות מזה? מה כבר
        בא בחשבון? בעייה.

        אהבתי

      • הראיון הזה הוא מקרה של ניגוד אינטרסים מובהק.

        בטח, ללא ספק. הרי אנשי התקשורת מכוונים להחזיר שטחים ולסיים את מלוכת הביבי. פתאום מתהומות הרייטינג של איילה חסון צץ לו ראיון עם איש שמאל מרכז שתומך בהחלפת שטחים ובמקום לתקוף את ביבי התייחס לניסיון הפוטש שלא טופל כהלכה. אותו פוטש שלפי הידענים נועד למנוע את התקיפה באיראן.

        שערוריה כי המאפיה השמאלנית בתקשורת אמורה למנוע מאנשי ימין ולעמדות שבהם מחזיק רוב העם מלבוא לידי ביטוי כל הזמן. כל אלפי הפעמים שאיש שמאל ראיין איש שמאל ונזהר מלשאול על העמותות והמממנים והעובדות שתקתם כי המטרה קידשה את האמצעים. שכחתם ששידור ציבורי בדמוקרטיה אמור לייצג את הרוב. שכחתם מה ראוי ומה הזוי.

        אהבתי

כתיבת תגובה