אל תפרידו

yediot28.10.14 haaretz28.10.14

isra28.10.14maariv28.10.14

hamvaser28.10.14

♦ פסקול קריאה: אתמול מלאה שנה למותו של לו ריד, אבינו מלכנו. סליחה על הדיליי.
The Velvet Underground – Heroin

הכותרות

♦ באמת הנשיא, רובי ריבלין, צריך היה לחזור בנאומו הראשון בכנסת על כל הקללות שהטיחו בו שוטי ישראל לדורותיהם?

♦ אף שר לא הגיע להלוויה של קארן ימימה מוסקרה, שנרצחה בפיגוע הדריסה בירושלים. לפי נוהל חבצלת פיגועים, על נציג ממשלה להשתתף בהלוויות נפגעי טרור (איתמר אייכנר, ידיעות).
דיווח קצרצר על כך הופיע אתמול גם בחרדים10.

♦ רשיון להורות לא היה עוזר במקרה הזה.
אם לתשעה מנעה מבנותיה להגיש תלונות נגד אביהן, שאנס אותן במשך 23 שנים, ואף האשימה את בנותיה שפיתו את האנס. האם הורשעה אף היא.

♦ בשער ישר"ה שוב קריאה היסטרית: "רוצים לקחת לך את העיתון" (כך בניוזלטר). ולא רק בשער, גם כפולת 2-3. מה לנו מהומות בירושלים, מה לנו תוכניות הבנייה של נתניהו. יש לנו מלחמה אחרת לגמרי לנהל.
כבלישרה28.10.14

ח"כ איתן כבל שוקל להביא מחר לאישור הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק (שיזם, V) המכוונת נגד "ישראל היום" • כנראה החליט "לעקוף" את ועדת השרים לחקיקה מחשש שלא יצליח לגייס רוב • במצב כזה, על פי התקנון: הקואליציה אמורה להתנגד
[…]
בהצעה נטען כי "מטרת חוק זה היא לקדם ולחזק את העיתונות הכתובה בישראל, ולהבטיח תנאים שוויוניים לתחרות אמיתית והוגנת בין העיתונים". הצעת החוק מתייחסת לעיתון יומי שיוצא לאור שישה ימים בשבוע (כלומר, לא כולל "ישראל פוסט" של אלי עזור), וכולל לפחות 30 עמודים בימי חול ו־100 עמודים בסופי שבוע. החוק מתייחס גם לעיתון יומי בעל תפוצה רחבה, שהוא אחד מארבעת העיתונים היומיים בעלי התפוצה הרחבה ביותר בישראל.
אגב, התיאור הזה "תפור" לעיתון אחד בלבד: "ישראל היום". "ישראל פוסט", למשל, מופיע רק חמישה ימים בשבוע.

למרות שערוץ 10 הוא האויב המושבע של ישר"ה, ושנים שהוא לא מסוקר בביקורת הטלוויזיה של העיתון, הבוקר הוא מוזכר בידיעה הזו: "יש לציין כי בערוץ 10, הכתב נדב פרי דיווח אמש כי יש עתיד מבקשת מכבל להמתין עם הגשת הצעת החוק שלו".

אבל לא גמרנו בכך את הסיפור. גונן גינת כותב בשבחו של כבל הבוקר. מה-זה שבח, לא היה כדבר הזה.

…נרחיק אל הימים שבהם ח"כ כבל התמודד מול עופר עיני על הנהגת ההסתדרות. בנובמבר 2011 התנהלה מלחמה קשה, עם הטחת האשמות והשמצות יומיומיות. לא היה קל לכבל להתמודד מול המנגנון המשומן ובעל הניסיון של עופר עיני.
לכן ניסה ח"כ כבל לפנות לעזרתם של עיתונאים, בבקשה שיערכו תחקירים על התנהלותו של עיני… הוא תלה תקוות ב"ידיעות אחרונות", שלפי עדותו ערך תחקיר כזה. אלא שביטאון המושחתים התחמק. כבל לא היה מודע לכך שעופר עיני נמצא ברשימת ה"וי.אי.פי" המוגנים, יקירי המערכת של "ידיעות".
… כבל לא ויתר – ופנה לעזרת "ישראל היום". והוא לא רק פנה אישית, אלא הגיע לבניין המערכת… – כן, לאותו עיתון שעכשיו הוא מנסה לסגור. הוא קיים שיחה ארוכה, שבמהלכה – כמובן – שיבח את "ישראל היום", והביע התפעלות מהישגיו. וכמובן, ביקש עזרה בחשיפת התנהלותו של עופר עיני.
…בסופו של דבר, קרה משהו אחר: ייתכן של"ידיעות אחרונות" נודע על כך שכבל הגיע לבניין מערכת "ישראל היום", והם החליטו, אולי, שמדובר בטיפוס שיהיה קל לפתות: הם התחילו לעשות כותרות מכל גירוד שלו מאחורי האוזן בלוויית תמונות שהציגו אותו לציבור. שוב, ושוב, ושוב. כבל, אגב, לא שב לבית "ישראל היום" וגם לא מסר חומר כלשהו.

ככל שאני זוכרת, לא זה היה בדיוק סדר הזמנים בו החלו לצ'פר את כבל בידיעות.
ואיך התייחס לדברים הבוקר כבל בפייסבוק? לא התייחס. רק שיבח את חברו בוז'י הרצוג, על שחשף את הבלוף של ממשלת נתניהו.
וגם עמוד 5 (עו"ד דרור שטרום) באותו עיתון מפרשן את המהלך.

♦ לידיעת קוראינו מהימין: תומס פרידמן חוזר בתשובה. בטח חטפו וסיממו אותו.
גונן גינת, פייסבוק:

בפעם הראשונה השם תומס פרידמן נזכר בקבוצת "הארץ" בלי התואר "העיתונאי החשוב ביותר בעולם". מעניין למה (וחוץ מזה יש לו שם גם טעות של יותר ממיליון בני אדם, אבל קטן עלינו)

♦ במקום להגיד: וואוו, הנה בהארץ מביאים גם את המאמר הזה, חיפש גינת את השלילה. זה נקרא מוולווט אמיתי!

♦ לא התייחסתי עדיין לסוגיית ההפרדה באוטובוסים בין יהודים לפלסטינים, אבל אם זה יתבצע, אי אפשר יהיה להכחיש יותר שמדובר במדינת אפרטהייד.
בינתיים עלה רועי ארד על הקו.
בכותרת הראשית של הארץ: וינשטיין בוחן את חוקיות ההפרדה.

צרות בכותרות

tivonot

♦ רואים את הכותרת הזו? "טבעונות פוגעת בפוריות הגבר"? היא מופיעה בשער ידיעות. עכשיו, מדובר כמובן בהבל. מה גורם לפגיעה בפוריות הגבר (ואני מביאה את הדברים מתוך הכתבה של ירון קלנר בידיעות, שם התפרסמה הכותרת, לא משום מקום אחר, כן?):

הסיבה היא אכילת יתר של מזון המעלה את כמות ההורמונים הנשיים. לדוגמה: מאכלי סויה, שמכילים כמות גדולה של פיטואסטרוגן, המחקה את פעולת ההורמון הנשי ופוגע בייצור הזרע. במקביל, הימנעות מאכילת בשר גורמת למחסור ב-B12, הוא זה שמפחית את כמויות ההורמון הנשי.

גם אכילת ירקות ופירות מרוססים מגבירה את הפגיעה.
שורה תחתונה: אל תאכלו מאכלי סויה ו"תחליפי" בשר. לא צריך שום תחליפים, ובדקו את מצב ה-B12 שלכם. ולעורכי ידיעות, מה המטרה? להראות שטבעונות זה רע? בשביל מה? למה, אתם מייצגים את איגוד מגדלי הבקר או העופות? למה להטעות את הציבור, שגם כך מבולבל לגמרי?
והנה הכותרת והפתיח היצירתיים של הכתבה בידיעות, שהחיבור שלהם למציאות קלוש, וגם שנינות אין בהם. חבל.

tivonot2


♦ כרופאה מטעם עצמי התעניינתי במאמרון הזה של יואל דונחין, שכותרתו פיתתה אותי עד מאוד.

החוקרים לחוצים, והציבור משלם את המחיר
חוקרים ואנשי רפואה, הנתונים ללחץ מדעי וחברתי מתמיד, עשויים ללקות באותו עיוורון שהנחה אלפי שנים רופאים להקיז מדמו של חולה

מה מתברר? שהמאמרון כולו עוסק בהקזת דם, למעט פסקונת זו:

הלחץ על החוקרים בימינו הוא ההכרח לפרסם כדי להתקדם בסולם המדעי והחברתי, אך פעמים רבות הם מסתמכים על מחקרים קודמים מכתבי עת יוקרתיים… לא תמיד מדויקים מבחינה מתודולוגית. לעתים הם גם בוחרים לצטט משפט נטול הקשר מתוך מחקר קודם, מבלי לברר על מה הוא מבוסס. כך הם מעבירים תובנות שגויות מדור לדור…
ולראיה, מחקר שפורסם ב-2007 בכתב העת JAMA בדק מחקרים שעסקו בהשפעת ההורמון אסטרוגן על מחלת אלצהיימר. נמצא כי מרבית החוקרים שציטטו את המחקרים בנושא בחרו לצטט כאלו שהתבססו על תצפיות ולא על ניסיונות מבוקרים, ולא לקחו בחשבון שהתצפיות עלולות להיות לא מדויקות בשל שינויים שחלו בגורמי התחלואה למשל.

כן, זהו. מצדיק את הכותרת לדעתכם? יש לי תחושה עמומה שהמאמרון הזה היה פעם מאמר, ארוך אולי פי שלושה אפילו, ובמסגרת התספורת שעשו לו עורכיו, הפך לזנבון שכזה. מה, לא הייתם רוצים לדעת על עוד דוגמאות לעיוורונם העכשווי של רופאים בימינו?

שלום, ברלין, סער

♦ אפרופו שתי העצרות לזכר רבין, כתבה ב-24 של ידיעות, על עשרות ארגוני השלום הפועלים בישראל (משה רונן). "…לא ברור איך הם רוצים להשיג הסדר עם הפלסטינים, כאשר בינם לבין עצמם הם לא משיגים שלום…"
רעיון נחמד מאוד, מחד, מצד שני, מה חשבתם, שפעילי השלום הם לא בני אדם מלאי אינטריגות, אגו וכאלו? כולם אותו דבר. בני אדם, נו.

♦ מנכ"ל תאגיד גרמני מזהיר את הישראלים לפני שהם אורזים ועולים לברלין. איףףף, אנשים לא מבינים. זו הייתה בועת סבון אווילית, של בחור צעיר ומבולבל שסחף איתו תקשורת משועממת. מה קרה לכם.

♦ בניגוד לגרסתו של יואב יצחק על כך שגדעון סער לא יפרוש כי התחקיר שנערך עליו בהארץ נגנז, בעמוד הפייסבוק של סער יש צילומים וסטטוס על "ישיבת פרידה מוועדת הפנים של הכנסת":

בישיבה סקרתי המהלכים העיקריים שביצעתי כשר הפנים:
שעון קיץ ארוך.
רפורמה בתכנון ובנייה.
חלוקה צודקת של גבולות והכנסות.
מאבק בלתי מתפשר בהסתננות הבלתי חוקית לישראל.
חיזוק השלטון המקומי.

יש עורכים בבית?

♦ זוכרים את ב. מיכאל, שלגלג על שגיאותיו המביכות של יאיר לפיד? ובכן, זה מה שכתב:
כך במהדורה המודפסת, כך באתר, ואיש אינו פוצה פה ומצפצף.
יש גם טוקבק עם תיקון, אבל זה לא מזיז למאשרי הטוקבקים בהארץ, שהם כנראה רובוטים המזהים רק קללות ומילים גסות.
ב.מיכאל

אפשר לטעות. קורה. אף עורך לא ראה. אבל אם קרא מר ב' את דבריו בעיתון המודפס, איך לא שם לב ופנה לעורך בזעקות שבר? ונניח לא קורא את המהדורה המודפסת אלא רק באתר. גם פה לא שם לב? מה, ייתכן שהוא לא יודע שזה ת"ח ות"ט, כלומר 1649-1648, התאריך העברי של גזירות חמלניצקי?
(תודה לפרופ' דוד אסף)

מגיל 45 נשים חשופות להתקפי לב. בהארץ מביאים את התסמינים של התקפי לב אצל נשים, השונים מאלו של גברים. אוקיי? מדובר על נשים בנות 45-75 ומעלה. ומה האילוסטרציה בה בחרו עורכי הכתבה? הנה:

בטן
עכשיו תגידו, מה עבר לכם בראש כשזה נראה לכם אילוסטרציה מתאימה? מה?

♦ זה בצחוק או בטעות או ברצינות?
(News1)
עוכרי

(תודה לאיתן)

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אוי אוי אוי, אריאנה מלמד חושבת שאני פרחה, או לפחות שיש לי שם כזה. אוי אוי אוי. כל כך נעלבתי, אישה כה חכמה ומכובדה ונאורה קוראת לי פרחה. טוב מותי מחיי (רצה למשרד הפנים).

דבוריתפרחה

הדס שטייף נפרדת מפינת השחוק שלה בפייסבוק.

אחרי 20 שנה, פינת הפלילים, סותמת את הפה. ביום חמישי הקרוב, ישמעו ההספדים.
עם עליתן לשידור של התוכניות החדשות בגלי צה"ל, הוחלט על ידי מפקד התחנה, שלפינה אין יותר מקום.
לכל מאזיני הנאמנים לאורך כל השנים. מודה אני לכם על הנאמנות .
רבים אהבו את הפינה. בעיקר ילדים שגדלו עליה, שתי דקות לשמונה בדרך לבית הספר. אחרים לא אהבו אותה. חשבו שהיא מיותרת, לא חשובה, "לא נאה לי כתבת המשטרה הבכירה להתעסק בזוטות," אמרו.
אבל עבורי הייתה הפינה, החיוך של הבוקר, הלב ששמח אותי כל בוקר מחדש.
הפינה תעלם מהרדיו, אבל תוסיף לחיות בתוכי. אשתדל להביא את הסיפורים כאן, להנאתכם. אני מודה לכל מאזיני לאורך השנים. אתם הייתם הכוח שלי… בלי מאזינים? אנחנו כלום.
רציתי לשתף את החברים שלי כאן, לפני שכל כתבי הברנאנג'ות יבשרו לעולם. מגיע לכם לדעת ממני.
אני עוף חול…אמרה ולא יספה.
הדס שטייף

עידן לנדו על סילואן:

איך מועלת התקשורת בתפקידה? (הדברים נכונים לכל כלי התקשורת להוציא את "הארץ", שממילא פחות מ-5% מצרכני החדשות נחשפים אליו). למשל, בכך שבכל מהלך הסיקור הנוכחי היא מתעלמת לחלוטין מן הפיל שבחדר – "מתחם קדם" המפלצתי שעומד לקום בשטח חניון גבעתי, במרחק 20 מטר מחומות העיר העתיקה, מפלצת תכנונית של פלדה וזכוכית בת 7 קומות ו-16,600 מ"ר בנוי; בכך שאינה חוקרת כיצד ומדוע צמח שטח הבנייה של הפרויקט פי 3 ממה שאושר בוועדת השימור העירונית; וכיצד בכלל התגלגל חניון גבעתי לידיה של עמותת אלע"ד – על אף שהוא נמצא מחוץ לשטח הגן הלאומי "עיר דוד" שבו קיבלה העמותה סמכויות ניהול. התקשורת ממשיכה לפמפם את המיתוס הארכיאולוגי של "עיר דוד" – מיתוס שמושך חצי מיליון מבקרים בשנה והשתפכויות מרטיטות של מנהיגים ואישי ציבור – מבלי להזכיר שעד כה, אחרי 150 שנות חפירה בתל המכונה "עיר דוד", לא נמצא במקום ממצא ארכיאולוגי אחד שמעיד על מלכות דוד או שלמה(כמו כן, מרבית העדויות לנוכחות יהודית במקום הם מן המאות 7-9 לפנה"ס ולא מתקופת דוד ושלמה, המאה ה-10 לפנה"ס).

דווקא כתב ידיעות ו-ynet הצטרף ל"מנהיגי המהומות בירושלים", וזו הכותרת הראשית בידיעות: "הרוג נוסף ידליק פה אינתיפאדה", אך גם פה לא מוזכר מתחם קדם, אליו מתייחס לנדו.

♦ "כשאין חשמל: ניתוח לב פתוח עם תאורת אייפון"

אמיר ירחי: כל מי שהיה פעם בחדר ניתוח יודע שתאורה היא קריטית, אבל היא רק אחת משורה של מערכות קריטיות שתלויות באספקת חשמל סדירה (ועוד בחולה מורדם? מונשם?). את זה שלאפל יש את מכונת יחסי הציבור היעילה בעולם אנחנו כבר יודעים, אבל איזו סיבה לynet ולכתב שהוא רופא בעצמו, לשתף עם זה פעולה? ואיזה צירוף מקרים שהנס הרפואי הנדיר הזה קורה באמצע מבצע ההשקה הגדול בהיסטוריה? (שאלה רטורית, בין הפותרים לא יוגרל פרס אייפון 6)

 

♦ סיפור די מדהים מהבוקר של יונתן ג'ונסון רוקסון סלע, הכותב מפלומרי, יוון:

…אני ישן, מיטל יושבת בחוץ, לפתע צורחת שמעירים עליה עם זרקור מהים, אני לא מבין מה היא מתרגשת, היא נכנסת הביתה, אני יוצא החוצה, לפתע משפחה ענקית, אולי 35 איש, נשים וילדים עם תינוק, עולים למרפסת, אני מבין מיד שמדובר בפליטים. הם מספרים לי שהם מסוריה. אני מספר להם שאנחנו מישראל.
הם מבקשים מים ושנוביל אותם למשטרה.
חיממנו אותם עם קצת שמיכות ונתנו להם מים. עכשיו אנחנו בדרך למשטרה איתם.

♦ מייסד ווטסאפ, יאן קום, מתנצל על מה שעולל לחברה שלו לפני 18 שנה.

♦ סחתיין ללוגוגל היום.
סאלק

♦ וסקריר: בלי לגלל ובלי חבר טלפוני ובלי להיכנס לקישור: מי היה יונה סאלק?
[poll id="151"]

לפני פיזור

♦ האם אתם בודקים דרך קבע מה המצב בלחם עבודה?
יאללה קדימה.

♦ במקום להתעמק בעיתונים אני כותבת סטטוסים רכילותיים.

 

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

85 תגובות על אל תפרידו

  1. טום ג'ואד הגיב:

    התמונה שציירו לנו לגבי העבר פחות קודרת ממה שהיא הייתה באמת! וחבל שלא מלמדים את זה בלימודי ההיסטוריה בתיכון בנוסף לחומרים הרגילים כמו פיאודליזם, מלחמות וכדומה.
    אנשים מתו כמו זבובים ממגפות כמו כולירע, דיזנטריה, שחפת וממחלות קלות כמו זיהומים של דרכי הנשימה. יולדות מתו או חלו, רוב התינוקות לא שרדו. בימי הביניים מגיפת הדבר חיסלה את רוב אוכלוסיית אירופה ולא רק אירופה ערים שלמות התרוקנו מתושביהן.
    ולגבי שמן הזית לכוויות – זה בערך כמו מי מלח לנזלת וירלית. כוויות דרגה אחת ושתיים, למרות הסבל והשלפוחיות וכו' מתרפאות בעצמן היטב אם מקפידים על רחיצה תכופה למניעת זיהום וכשהן נסגרות על שימון. באותה מידה אפשר למרוח שמן אובליפיחה (בכיר אחר שאני מכיר ממליץ…) או סתם קרם צטומקרוגול.. שמן זית מרכך ומשמן. כשמדובר על פגיעה עמוקה שחודרת לרקמות מתחת לעור, אף רופא לא יציע לך שמן זית או רפואה אלטרנטיבית ולמען בריאותך ואיכות חייך חובה להיעזר במה שהכירורגיה המודרנית מציעה ובמה שלמדו במשך השנים על שיקום וריפוי צלקות.
    דווקא הרפואה האלטרנטיבית חביבה מאוד על קופות החולים, משום שהיא אינה דורשת מכשור מורכב או מעבדות וכדומה ואפשר להרוויח ממנה יפה. אני לא שולל דיקור סיני או ארומתרפיה ומודה שזה עוזר, אבל רק אחרי שיקול דעת מושכל.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הצעת הרופא הייתה שלושה ימים אחרי הכווייה ועל פי דרגתה.
      הוא אכן אמר שכל ההצעות האחרות, שמן כזה או אחר, או אלוורה ושות' טובים גם הם. הוא הציע את זה במקום המשחה האנטיביוטית בה השתמשתי (קיבלתי ב-ER). זה הכל.

      אהבתי

  2. יון ושלטון: אם כל החיים נחשוד שיש בכל דבר קונספירציה לא נוכל לחיות. גם אני לא מת על הקשר הון שלטון אבל אני מתקשה להאמין שקונספירציה בקנה מידה עצום שאתה מתאר תוכל להחזיק מעמד בלי שמדענים מהזרם המרכזי יזעקו.

    מסכים עם טום ג'ואד בכל מילה ואזכיר בהקשר זה את דבריו של אסימוב, שבתגובה ליהודי דתי שאמר לו: ב-200 שנות מעופו יצר האדם תקליטים אריכי נגן וארוחות מוכנות (טוב, זה היה בשנות השבעים), אך מה הוא עשה כדי לתת משמעות לשבעים שנותיו של האדם. על כך ענה הסופר: המדע נתן לנו 70 שנות חיים, במרבית ההסטוריה תוחלת החיים היתה פחות מ-40. והמדע נתן לנו עוד 30 שנה שנוכל להנות מהם, זה דבר מספיק משמעותי. אגב היום זה כבר 80 פלוס, בעיקר בזכות אותם דברים 'לא טבעיים' כמו חיסונים, תיעוש המזון ופיקוח על ייצורו, וכן פיקוח על מוצרים אחרים שלא יהפכו לרעילים כגון צלחות וכלי מטבח שהכילו פעם עופרת, פלסטיק שהרעיל ילדים שנגסו בצעצועים ועוד המון דוגמאות. וכמובן האנטיביוטיקה.

    אהבתי

    • קונספירציה שהעולם שטוח היתה די נפוצה וגם המפלצות מעבר לאופק. אתה משוכנע שתוחלת החיים היתה פחות מ-40 שנה כשאינך יודע מה העמידות של גוף אדם שמעולם לא נחשף לזיהומים מודרניים, לתזונה הנוכחית או לאנטיביוטיקה. אני חושב שהתמונה שציירו לנו לגבי העבר קצת קודרת.

      אהבתי

  3. טום ג'ואד הגיב:

    הכי מגוחכים הם אלה שרוצים לחיות חיים טבעיים כמו לפני אלפי שנים. בטבע בחושה מבוץ טבעי ולחרבן בבור אקולוגי בין עיזי חופש. בלי אנטיביוטיקה כי יש רפואה סינית..בלי הדברה..בלי תעשיית המזון.. אלמלא המדע והטכנולוגיה תוחלת החיים במערב הייתה נשארת נמוכה, תינוקות היו מתים בהמוניהם וכל אנגינה הייתה מסכנת חיים. עם קצת אקונומיקה ואנטיביוטיקה לא היו נכחדים עשרות מיליונים במגפות…ובלי חקלאות מתועשת המזון היה יקר ולא נגיש. בימי הביניים ההמונים כמעט ולא אכלו בשר, אכלו לחם סובין ושיפון מלא ובכל זאת חיו מעט..והמים שלהם בנהרות ובבארות, אגב, היו מזוהמים ברמה מסכנת חיים.
    אלה שמסרבים לחסן ילדים הם פרזיטים שנהנים מחיסון של ילדים אחרים. אני לא הייתי מרשה לילדיהם להיכנס לגנים ולבתי ספר. בעיניי הם לא שונים מקבוצות איזוטריות של דתיים פנטיים , שחושבים שאלוהים מרפא את מי שצריך.
    נכון שצריך לדאוג לאיכות סביבה, למזון יותר איכותי ופחות ג'אנק – אבל לפסול הכל על הסף?

    אהבתי

    • לא מכיר מחקרים השוואתיים נרחבים של טיפול קונביונאלי ב- 20 מחלות נפוצות שמקצרות חיים לעומת טיפול אלטרנטיבי או עמידות מערכת חיסונית של אנשים שלא קיבלו אנטיביוטיקה מול כאלה שכן. אני גם די מעריך את הניסיון האנושי המצטבר. מה פסק הרופא כטיפול בכוויות של V? שמן זית. תחשוב איך המלצה כזאת היתה מתקבלת בישראל לפני 40 שנה. המסכן היה טס הביתה בעוון חילול הקודש. אני לא פוסל את הרפואה המערבית, רק טוען שהיא פוסלת משיקולים כלכליים צורות טיפול אחרות שחלקן יעילות ורובן זולות יותר.

      אהבתי

  4. ראשית עם כל הכבוד ליורופסקי, האבולוציה של האדם לא הכינה אותו לעכל תאית, ולכן אנו אוכלים בעיקר בעלי חיים צמחוניים שמעכלים את החלק המהווה את מרבית המסה הצמחית. באשר לאנקדוטה שהבאת, אתה לא מספר כמה ילדים בהודו מתפגרים בגלל שלא חוסנו והתזונה שלהם לקויה כי חסר בה חלבונים. יש אנשים שמערכת החיסון שלהם עוזרת להם להתגבר אבל הם מעטים. אם הם בכלל קיימים מחוץ לאגדות אורבניות.
    בכל אופן בכל הקשור לחיסונים, זה מדע מוכח ביותר, ובמדינות בהם נעשתה תעמולה נגד חיסונים – בעיקר בבריטניה ובאוסטרליה, ילדים מתו מחלות שכבר הודברו בזכות החיסונים. אם מרבית האוכלוסיה מתחסנת, אותם ילדים לא מחוסינם גם מסתתרים בעדר.

    אהבתי

    • מכיר את הטענות אבל גם אתה תסכים שמדע הרפואה נוטה להוכיח בעיקר מה שמשתלם כלכלית להוכיח. אם יתגלה טיפול לא שגרתי שאינו מחייב ייצור תרופה ומרשם אתה אולי משוכנע שתשמע עליו "מנציגי המדע"- אני בספק.

      אהבתי

  5. זו בדיוק הבעיה, הידע קיים אבל גם הרבה ידע שקרי ואף אחד לא מלמד את התלמידים איך להבדיל בין זה לזה.

    אהבתי

  6. העובדה שאנשים מבוגרים שלמדו 12 שנים בבית ספר ואחר כך משהו באוניברסיטה לא יודעים מיהו יונה סאלק, רק מוכיחה מדוע צריך אתר כמו הידען, שאני עמל עליו כבר 17 שנה בלי שום תמורה (פרט למעט מהמנגנונים האוטומטיים – גוגל ודומיו).
    טוב מאוד שגוגל מעלה את הנושאים הללו, כי בגלל העדר חינוך מדעי, קמו תנועות מוזרות ומזיקות כגון התנועה נגד חיסונים (כל הקוקואים יכולים להגיב באתר, את התגובות שמעודדות התנגדות לחיסונים אני מוחק כי אינני רוצה שעל ראשי ימות אפילו ילד אחד). יש המון תנועות פסוודו מדעיות שהחברים בהן משוכנעים שמה שהגורו אומר זה המדע האמיתי. וכבר אמר אדם מאוד חכם, שלצערי איננו עוד איתנו – זניחת המדע תביא לתום העידן המדעי השני ולימי ביניים כפי שהיו לאחר תום העידן המדעי הראשון – היווני. לאיש הזה קוראים פרופ' יובל נאמן. http://www.hayadan.org.il/neeman_makom_310501

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה צודק בכללי, אבל אני לא יודעת מה הפתרון. הרי הידע עליו (ועוד על מיליון וחצי דברים אחרים) נגיש. פשוט חלק לא מבוטל לא מגלה עניין בידע הקיים.
      אני די בהלם מכך ש(ע"פ המדגם) 33% מקוראי הבלוג לא יודעים מי זה יונה סאלק.

      אהבתי

    • אבי, צ'מע סיפור. נפגשתי לאחרונה עם מכר שהיגר עם זוגתו להודו לפני כ- 20 שנה, גילו את אור הטבעונות והחלו לחקור את הנושא ביסודיות. מאז לא משתמשים בתרופות מרשם וגידלו ילדים שלא ראו רופא ולא קיבלו שום חיסון. במקרה הצורך השתמשו על עצמם בטיפול אלטרנטיבי הארדקור. לטענתם הילדים לא היו חולים מעולם והילדים אישרו את הטענה. האמת, קצת קינאתי.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        בהקשר של חיסון העדר, ישנם ילדים ותינוקות, שאינם מחוסנים מסיבות בריאותיות, ומוגנים בזכות החיסון הציבורי.ילד שאינו מחוסן בשל בחירת הוריו "תופס מקום" של ילדים אלה ומסכן אותם. הלא מחסנים מסכנים למעשה ילדים של אחרים.

        אהבתי

  7. velvet הגיב:

    מאחר שאני רוצה להעיף מפה את השרצ/ים שמגיע/ים כדי לסמן אצבעות אדומות ליד כל תגובה שלי, הסרתי את האופציה. יאללה, שלום.

    אהבתי

  8. איתן כבל, 60 אינטש הגיב:
  9. הסמל פפר הגיב:

    הדיון בנושא ההפרדה רק בראשיתו, כעת ניתן לקרוא בהארץ חלקים מהפרוטוקולים.

    נסיעת פועלים פלסטינים באוטובוסים לשטחים היא "ניצחון על הכובש היהודי", כך נימק ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב את בקשתו מוועדת המשנה של ועדת החוץ והבטחון לאסור את נסיעתם של פלסטינים באוטובוסים עם מתנחלים.

    להב הוסיף כי "אין ספק שהם זיהו את החוליה החלשה אצלנו: השמאל כביכול מאפשר להם נסיעה הומאנית, הנהג הערבי – ואני מסכים למה שנאמר פה, 99% הנהגים הם הערבים – הוא לא יכול להתנגד למי שנמצא על הרציף. אין לי ספק שזה היה שונה אם זה היה נהג יהודי". לדברי ראש מועצת קרני שומרון, מבחינת הערבי הוא מרוויח כמה פעמים. פעם אחת, הוא מרוויח את הנוחות ואת המחיר של הכרטיס. בצד השני אני חושב שזה מן ניצחון על הכובש היהודי הנה הוא עושה מה שהוא רוצה על האטובוס.

    בקיצור, הבעיה ממוקדת וברורה: לערבי נוח מדי, והוא חש תחושת ניצחון ועוד על הכובש. בקרב היהודים האשם הוא השמאל, המאפשר לערבי חוויה הומנית.

    זה אמיתי?

    יאללה חייל, יון, קדימה להתנפל, לא לשכוח את קיר הברזל, את מעמד האשה בחברה הערבית, את מפלגת הבעת ולקינוח דעאש וטרבלינקה.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      היון ואני מיותרים אחרי שהפלאת במלאכת העינוג העצמי.

      אהבתי

      • מהפך אל הפחת.

        אם זה יתבצע, אי אפשר יהיה להכחיש יותר שמדובר במדינת אפרטהייד.

        נותר רק לברר אם V היתה מוכנה לנסוע לבד באוטובוס מלא פועלים ערבים מהשטחים או כיצד היתה מכנה הורים שהיו שולחים ילדה או נערה באוטובוס כזה.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          בחייך, בצומת נהלל עשרות שנים אולי
          עוד מלפני פרוץ המדינה בחורות יהודיות
          וזקנים כמוני עולים על האוטובוס הערבי
          נצרת חיפה. שלא לדבר על מוניות שרות
          ערביות מתחנת ז'בוטינסקי (איזה שם
          מתאים) בת"א לכל מקום עד נצרת וחזרה.
          יותר מפעם הגיעה למגדל העמק או לעליה
          לכפר החורש מונית שרות ערבית עם
          נהג ערבי זקן יהודי ושתי נערות יהודיות
          ושני חברה מבית זרזיר שיעלו כאשר
          השלושה שעם הנערות נסעו מת"א לבית
          זרזיר ירדו בצומת נהלל. אותו דבר מעכו
          בכביש עכו צפת ובאוטובוסים ומוניות שרות
          חיפה עכו וחיפה תרשיחה -מעלות ויש עוד
          קווים כאלו. זה נכון שפעם בכמה שנים יש
          אונס ורצח. ויש גם בלי אונס ובודאי בלי רצח.
          בארץ ישראל הרב לאומית המאוחדת שבונים
          נתניהו יעלון ודומיהם יהיה הרבה מאוד מזה.
          רק נזכיר את הנלחש בין זיקני פ"ת שלא
          בכדי הלך הנשיא לאן שהלך קצת דם
          יהודי זורם שם בעורקים מימי הפרדסים
          ועוזרות הבית. אם מישהו מתכנן לזרוק
          מכאן את ערביי הגליל יהיה הרבה הרבה
          ועוד יותר הרבה טוב להיות בברלין.

          אהבתי

          • פלסטינאי השטחים לא סופרים את החוק הישראלי בניגוד לפלסטינאי ישראל, זה ההבדל. כאב, בעל, דוד, סב, ובעל כנף הייתי מנסה למנוע מהיקרות לליבי את העניין. לא צריך לספר על זמנים עברו לי אין ספק שדו קיום אפשרי.

            אהבתי

            • המפקד הצבאי הגיב:

              פלסטינאי השטחים לא כפופים לחוק הישראלי, אלא למפקד הצבאי.
              החוק הישראלי לא חל עליהם ובנוסף לא סופר אותם.
              על פי הצבא הם בכלל נתינים זרים, הגרים בחו״ל ולא בשטח מדינת ישראל, חוץ מכאשר נוטלים מהם קרקע לצרכי ביטחון, או בטיחות וגהות, או סתם כדי להקים עוד מאחז בשם ״גבעת אצבע בעין״ או ״תל אברהם אבינו שיהק פה לפני חמשת אלפים שנה״.

              אהבתי

              • יון חיובי הגיב:

                שוב הבורות. תפנים שכל ארץ ישראל היא אצבע בעין. אסור ליהודים לבעול את אדמה. גם דירתך ההומה מייסורי נאורות, מקום עבודתך ואפילו הצימר האהוב. כולה וואקף. ההר העמק שיפולי ההר והמישור. הכל הכל.

                אהבתי

          • אויבר אורח הגיב:

            אתה גר בנהלל?

            אהבתי

      • אורן הגיב:

        הביטלסאי חשק גם במעט עונג "לאומי ציוני" והפלא נעניתם להזמנה כפבלובים מצטיינים מ"עוקץ".

        אהבתי

  10. תמיד תוהה הגיב:

    לאף אחד לא איכפת מעשה הנבלה המכוער הנמוך הדפוק של כבל… כי כולם בטוחים שישר'ה סגור עולה עולה כסף יביא קולות לעבודה?

    אהבתי

  11. יחף הגיב:

    קשה לי להאמין שב. מיכאל יכתוב 'פרעות ת"ח ת"ת' בגלל בורות. אני מהמר על שגיאת הקלדה/תיקון אוטומטי/משכתב לא בקיא.

    אהבתי

  12. אחר הגיב:

    הביטוי הנשיא ריבלין נשמע עדיין כמו בדיחה. כבר כיו״ר הכנסת הוא לא התאים לתפקיד. וגם כיום בכל נאום חשוב הוא מתבכיין כמו ילדה עם קוקיות. החזרה על הנאצות נגדו נועדו ליסף מעמד וחשיבות לאישיותו העממית. לכן אין לו בעיה להגיד מילים כמו ״קראו לי בוגד״ כאילו מישהו אי פעם לקח את הביתריסט הפשוט הזה ברצינות. בפנטסיה שלו הוא מאבות האומה ונמצא בצומת מקבלי החלטות. ביקורת יותר מדויקת כמו מתבכיין כמו ילדה עם קוקיות הוא לא היה מצתת.

    הפישפש עלה למעלה

    אהבתי

  13. הסמל פפר הגיב:

    בקשר להפרדת הנוסעים באוטובוסים, להלן ציטוט מהכתבה של חיים לוינסון בהארץ:

    מקור ביטחוני אמר היום ל"הארץ" כי "אין שום איסור לנסוע באוטובוסים עם ישראלים. הדבר היחיד שיקרה הוא שהפועלים אזרחי הרשות הפלסטינית יצטרכו לחזור דרך אותו מעבר ממנו הם יצאו כדי שיהיה פיקוח על כניסה ויציאה כמו בכל מדינה ריבונית ששומרת על עצמה ודואגת להכניס תושבים זרים באופן מסודר לשטחה – דרך מעברים מוסדרים. כך יקטן הסיכוי לפיגועי טרור בשטח מדינת ישראל".

    אני קורא נכון? הפלסטינאים באיו"ש תושבים זרים? הם נכנסים מאיו"ש לשטח מדינת ישראל?

    לקטני האמונה, על אף הספקות שהתעוררו לאחרונה מסתבר שעקרון שתי המדינות אומץ כבר בפועל, נותרו כנראה רק כמה סידורים קטנים.

    רבותיי, מהפך!

    אהבתי

  14. ZIKI הגיב:

    אני גם ידעתי פעם על הטעויות הסטטיסטיות הקשות של יונה סאלק שגרמו ללא מעט תקלות עד פיתוח התרכיב של סייבין

    אהבתי

  15. רובי הגיב:

    אז מה נסגר, בסוף היה צריך לבטל את "בוקר טוב ישראל" כדי לבטל את פינת ה"הודעות משטרתיות ודאחקות גזעניות" של הדס שטייף?

    אי אפשר היה להוריד אותה סתם כי היא גרועה?

    אהבתי

  16. אחד הגיב:

    ולווט, אם מעניין אותך מדע היחסים (לגבי הסטטוסים הרכילותיים), אני ממליץ על הספר Dataclysm של כריסטיאן ראדר, מייסד OkCupid. יש לו גם בלוג מצויין שבו הוא מנתח נתונים מהאתר.

    אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    כמו כן, מרבית העדויות לנוכחות יהודית במקום הם מן המאות 7-9 לפנה”ס ולא מתקופת דוד ושלמה, המאה ה-10 לפנה”ס

    כל מהנדס מתחיל יודע שמגדלי עזריאלי מוכיחים שאין שחר לסיפור הציוני הדימיוני על אחוזת בית. ובכלל, בדיקה פורנזית של הממצאים תוכיח שהכל זה גללים של אל-בוראק.

    אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      אתה מאוד מריר וציני כלפי כל התבטאות, עמדה ומחקר שאינם מתיישבים עם השקפת העולם שלך.
      לאור העובדה שביבי, בנט, ליברמן, אריאל, יעלון, שמיר, שקד, גמליאל, פייגלין, אורבך רגב ודנון אוחזים בכל הגאי השלטון ומבצרים ללא הרף את בטחוננו ומעמדנו, וכנראה ימשיכו לעשות זאת עוד הרבה שנים, אתה יכול להתייחס יותר בקלילות לביקורת שמצפצף המיעוט. זה המעט שעוד נותר לנו בהיעדר השפעה אמיתית ותפקידים ביצועיים.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אפשר להיות נגד ביבי בלי להיות נגד המלך דוד גם אם לא לימדו אותך את ספר תהילים.

        אהבתי

        • אני מאי שם הגיב:

          תיאוריה מעניינת יש ללנדאו, הייתי בטוח שנקבת השילוח ממוקמת בעיר דויד ומקובל על הכל שנבנתה בימי חיזקיהו המלך – נצר לבית דויד.

          אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        עובדות טובות מהתנצחות מתוחכמת.
        זו תשובה גרועה בעיני מי שיודע שכבר
        הוכח שהייתה שושלת מלוכה "בית דוד".
        עובדה היא שעד כה ב 150 השנים
        של ארכיאולוגיה ארץ ישראלית הצטברו
        יותר ויותר נתונים שמאמתים עובדות
        תנכיות. אין צבר דומה שמכחיש אותו
        לזכור שמטרת כותבי התנך,
        בניגוד לבוני הפירמידות והמבנים
        המסופוטמיים האדירים כנראה לא
        הייתה להשאיר הוכחות חומריות
        לקיומם עבור הדורות הבאים,אחרת
        היו עושים כמעשיהם והם ידעו מה הולך
        שם.דוגמה אחת מרבות.עד לפני 150
        שנה ידענו על הפלישתים אך רק מהתנך.
        בעשרות החפירות, מאות המאמרים
        ועשרות הספרים שננגעו בפלישתים.
        ספק אם יש עובדה קשוחה מוכחת אחת
        המנוגדת ניגוד מהותי לתנ"ך בודאי
        לא צבר של עובדות. כנ"ל חפירות
        בכל הארץ, לאחרונה ליד בית שמש.
        יש כיום בכלל חוקרים פרופסורים
        דגולים שטוענים שהתנ"ך הנו סיפור
        בדיוני פחות או יותר שנכתב אי שם
        בשלטון פרס ומאוחר יותר, אז מה?
        גם ראה מי חתום על אמירה זו.

        אהבתי

  18. אורן הגיב:

    במאמר של דונחין, שאכן נראה כמבוא בלבד, שתול קישור הרלוונטי לכותרות התזונה ואיכות הזרע של ידיעות.
    ואגב ההמלצה שלי במזון, לאכול מה שטעים, ולהפסיק לשחק סולמות וחבלים על הצלחת.

    אהבתי

  19. חייל זקן הגיב:

    תומס פרידמן חוזר בתשובה. בטח חטפו וסיממו אותו.

    אף אחד לא חסין בפני מגפת הלאומנות הציונית

    אהבתי

  20. מישהי הגיב:

    המחקר לא מצא ש"הסיבה היא אכילת יתר של מזון המעלה את כמות ההורמונים הנשיים". המחקר מצא קורלציה בין צמחונות וטבעונות לאיכות זרע נמוכה יותר בפרמטרים מסוימים. החוקרים מנחשים ניחוש הגיוני בנוגע לסיבה.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      שמעתי דעה ספק מופרכת שנאמרה ברצינות שהסיבה שלהרבה הומואים יש קול נשי גבוה ומניירות רכרוכיות בגלל שרבים מהם לא אוכלים מספיק בשר.

      אהבתי

      • אם כך נראה שגברים שעברו ניתוח לשינוי מין תוקעים שיפודים בלי הכרה. לעניות דעתי לא קיים מגדר עם קול נמוך יותר. וכמו טמבל חשדתי שהם מנמיכים בכוונה לקבל תשומת לב. ככתוב: קול באישה סלט.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        כן, האמת שהדעה הזאת קיימת, ולא כפרודיה, בקצווות הבלוגספרה המקדמת ידע "לאומי ציוני". אתה יודע, נטיה מינית אינה מולדת אלא מתפתחת בעקבות הרגלי אכילה.

        אהבתי

        • בזרם המרכזי של רוב האנושות קיימת סברה עתיקת יומין שנטיה מינית מולדת מוטבעת טבעית אורגינלית אסלית טורקית מלידה. אם המו"פ הגלקטי שחרר גרסא של מודל עם מערכת רביה דו-מינית פעילה תיידע אותנו. שלא נמות טיפשים.

          אהבתי

          • טום ג'ואד הגיב:

            הבעייה עם הפוריות- נראה לי יותר כמו כותרת מושכת אש.
            עם זאת, אני מאמין שאין תחליף ששווה ערך לחלבון מן החי ומי שרוצה בטבעונות חייב להיות במעקב ולעשות בדיקות דם, כדי לגלות בעיות בזמן.
            בענייני כוויות ( מקווה שאת מרגישה כבר טוב, V.) – אחת הסכנות בעקבות כוויות נרחבות ו/או עמוקות במיוחד, המצריכות אשפוז, היא התחרפנות של המטבוליזם. במחלקות ייעודיות לנפגעי כוויות בבתי חולים יש תפריט מוטרף הכולל כמויות אדירות של בשר מכל הסוגים (בקר ועוף), ביצים ומוצרי חלב. לא ייאמן ממש ( לזה יש להוסיף ירקות ופירות כתומים, צהובים ואדומים שיש בהם בטא קרוטן, שקדים ואגוזים קלויים ולא טבעיים, כרוב ובננות לצורך השלמות חיוניות).
            מי שלא מסוגל לאכול או מתנגד מטעמי טבעונות יקבל הזנה באבקה או תמיסה (הרבה יותר קשה לסבול את זה) ואני חושד שגם המוצרים האלה מופקים מן החי.

            אני מכבד את מי שהפך לצמחוני מטעמים מוסריים ודואג לבדוק מדי פעם מה קורה בגוף שלו, אבל לא מתרשם ממי שטוען באדיקות משיחית שזה בריא יותר מצריכה מבוקרת של מזונות מן החי. צריכה הגיונית של מוצרים מן החי יפה לבריאות .

            אהבתי

    • velvet הגיב:

      "החוקרים מנחשים"? זה מה שחוקרים עושים? מנחשים?
      תודה על השיעור המאלף במדע פופולרי.

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        כמובן שחוקרים מנחשים. כל הזמן. האמירה שהסיבה לאיכות הזרע הנמוכה נעוצה כולה בסויה ודומיה לא יכולה להיות מסקנה תקפה של המחקר הזה. זוהי אמירה שמתבססת על ידע קודם ללא פסילה אמיתית של האפשרות שעצם ההמנעות מבשר פוגעת בזרע, או של קשר עקיף אחר.

        אהבתי

      • טום ג'ואד הגיב:

        ואם במקום הניחושים היה נכתב היפותזות?
        כשמקבלים תוצאה חד משמעית (וזה נדיר) נפתרת הקושיה. הרבה פעמים אין מענה חד משמעי ומקבלים טיפולים או המלצות שעל פי השערות שנראות באותה עת סבירות מסומנים כאופציה מוצלחת ( יכול להיות שאחר כך יתברר שזה היה שגוי).
        אם תבדקי מחקרים או אופני טיפול רפואיים היסטורית, תוכלי לראות באיזה שטויות חוקרים רציניים האמינו ועל מה הם המליצו גם כשהניסיון הוכיח שזה לא מועיל.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        כן חוקרים מנחשים. תשאלי למשל את
        הגברת מכון ויצמן שקבלה פרס נובל
        איזה תפקיד גילו ניחושים טכניים בסגנון
        "אם זה עבד שם אולי זה יעבוד אצלי"
        בתגליות שלה. אינשטיין ניחש נטו ואח"כ
        התחיל לתת גיבוי מתמטי לניחוש שלו.
        אין הסבר אחר לתהליכים שהביאו
        ל"שנת הפלאות"שלו. ארכיאולוגים
        מוצלחים ידועים ביכולת הניחוש שלהם.
        בחיפוש נתונים ברשת בכל נושא אתה
        מתחיל בניחוש של איזה צירוף מילים
        יביא אותך למקור הידע שאתה מנחש
        שהוא קיים. אם היית יודע היית ניגש
        ישר אליו. כל מי שעבד בדליית נתונים
        יודע שיש אנשים שמנחשים יותר טוב
        מאחרים את שלבי התהליך. על תהליך
        הגילוי המדעי דבר אחד ברור. התיאור
        הסכמתי של איסוף רקע. תכנון ניסוי.
        ביצוע ניסוי הסקת מסקנות והופה !
        תגלית שגוי. הבעייה היא סמנטית: מה
        זה בדיוק ניחוש?
        כתבו הרבה

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אתה מתחיל בניחוש, ואז חוקר.
          לא מביא תוצאות וסיכום מחקר שהם בגדר ניחוש.
          שזה מה שמישהי טוענת.

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            מופיעה כאן תגובה
            לחז"ן להלן. ועמך
            הסליחה. ובאשר
            להערתך על הניחוש
            בהתחלה ולא בסוף
            אקבל זאת ברצון כי
            כאמור מה זה בעצם
            ניחוש?

            אהבתי

          • טום ג'ואד הגיב:

            בהרבה מחקרים יש בסיכום ניחושים שמטרתם להוביל למחקרי המשך.
            אתה מתחיל בניחוש ואחר כך חוקר. מגיע לתוצאות ומנסה להסביר אותן.
            בדקו צמחונים וטבעונים מול אוכלי בשר מבלי להיכנס לפרטי פרטים של מרכיבי המזון ( כי לפני שהתקבלו התוצאות האלה היה צריך הרבה משתנים גם בבדיקת הרגלי התזונה של אוכלי הבשר).
            נניח שהמחקר נעשה כהלכה והנבדקים נבחרו כהלכה. התקבלו ממצאים לפיהם מבחינה סטטיסטית איכות הזרע של צמחונים היא פחות טובה.
            הם משערים שהסיבה היא חומרי הדברה שיש בירקות או השפעה הורמונלית של מוצרי סויה. אולי כן ואולי לא. זה בדיוק מה שצריך לחקור ואח"כ להעלות שוב השערות… בינתיים יש המלצה למי שרוצה להתרבות – לשנות תזונה לפני ההתעברות. מי שזה מתאים לו – יעשה. מי שלא, יחפש פתרונות רפואיים להשבחת זרע אם ייתקל בבעיה. בכל מקרה זה ממצא מעניין.

            אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          כיום לא ניתן להכחיש את קיום ממלכה
          שהוכרה ע"י שכניה כבית דוד. לא מזמן,
          נניח לפני עשרים שנה גם זה הוכחש.
          זאת כי יש לפנינו הוכחות ישנות מובהקות
          בכתבי יתדות מתקופת המגע עם אשור
          ובבל. ולאחרונה כתובת בית דוד מתל דן.
          אין לנו הוכחות כאלו לקיום מלך וממלכה
          בתקופה האמורה להיות תקופת דוד.
          בודאי אין הוכחות כאלו מירושלים.הולכות
          ונצברות הוכחות כאלו במקומות אחרים.
          150 השנים של מחקר ארכיאולוגי מראות
          שהנכתב בתנ"ך אינו המצאה. ובאשר
          לירושלים יש לי ספק אם יש ערים רבות
          שנהרסו ונבנו פעמים כה רבות. כשהמוסלמים
          עקרו מהיסוד כנסיות והנוצרים חירבו לעומק
          מסגדים, איזה סיכוי היה לשרידים מימי
          דוד. אבל הויכוח הוא רשת הסוואה על
          דברים עמוקים יותר.

          אהבתי

    • מיכאל הגיב:

      ברכות, מצאת מישהו ברשת החברתית ששמח על מותו של אדם אחר. זה לא כאילו אנחנו רגילים לשמוע את זה יום יום. או אולי מפני שזה בא משאל אתה מציין את זה? כי התרגלנו לאיחולי אונס, עינויים ומוות מן הצד השני?

      אהבתי

  21. קורא מתמיד הגיב:

    את מתפלאת על "ישראל היום" שבמקום להתמקד במהומות בירושלים או בתוכניות הבניה של נתניהו הוא מקדיש מקום רחב במתקפה על קידום החוק לסגירתו. אין לי מושג למה את מתפלאת. כאשר נכווית במים חמים רצת למיון (ובצדק) ורק אחר כך כתבת. אם "ישראל היום" ודבורית לא ידאגו לשרידותם לא יהיה מי שיכתוב (עתון, בלוג. רובנו מקבלים את המוצר בחינם)

    אהבתי

    • ב הגיב:

      ישראל היום נתנו הבלטה למספר הטלפון של ח״כ כבל בלשכה, כדי שקוראי העיתון יתקשרו למחות על החוק או יכתבו לו במייל. מה עשה ח״כ כבל?
      ׳עקוב אחרי׳ מן הטלפון של כבל לטלפון של לשכת נתניהו

      אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      מדובר בהצעת החוק המטומטמת ביותר by far.
      מה ימנע מישראל היום לוותר על יום שני לדוגמא. או להוציא עיתון חדש בשם ישראל מחר שיצא רק ביום שני.
      וזה עוד לפני שדובר על פגיעה בזכויות יסוד כמו זכות הקניין חופש הביטוי ועוד.

      אהבתי

  22. לחם הגיב:

    אם אפשר לבקש משהו: ששרון כידון וצופית גרנט לא יהיו יותר על מסך הטלוויזיה. שרון כידון נראית כל כך פאתטית ואבודה, יש לה על הפנים הבעה של אחת שיודעת מה היא שווה ובעצמה לא מבינה איך היא התגלגלה עד הלום, וצופית גרנט סתם צהובה, צהובה, צהובה.

    אהבתי

  23. 5 אינטש הגיב:

    התחביב שלי הסיפורים המשפחתיים מאחורי מודעות שמחה /אבל.

    אהבתי

כתיבת תגובה