הכותרות
♦ הכותרות על הילדים העניים בישראל? חוזרות פעם פעמיים בשנה כבר יותר מעשור. מה קרה בינתיים? מה התחדש? מה השתנה? מה השתפר?
דוגמאות לכותרות עבר:
דצמבר 2013: שליש מילדי ישראל עניים.
כל ילד שלישי בישראל עני. 2011.
2002: 29.6% מילדי ישראל מתחת לקו העוני.
♦ שני עיתונים מתייחסים בשעריהם למלחמת ישראל-ארה"ב, או ליתר דיוק למלחמה בנתניהו: מעריב וישר"ה.
בכותרת הראשית של מעריב נהנים לצטט בהנאה את התיאורים המחמיאים שצוטטו באטלנטיק: "פחדן, שחצן ואטום".
בישר"ה: "ישראל וארה"ב הסירו הכפפות". הסיפור מובא בע' 7 תחת הכותרת "ארה"ב עברה לקללות"
בידיעות לא נורא מתרגשים, והסיפור ממש מוצנע בתחתית ע' 8.
ארה"ב יוצאת למלחמה נגד נתניהו (בן כספית).
הוא מזכיר את המאמר של ג'פרי גולדברג באטלנטיק: משבר ישראל-ארה"ב כבר כאן.
הנה שלל תיאורים של נתניהו מהמאמר:
Over the years, Obama administration officials have described Netanyahu to me as recalcitrant, myopic, reactionary, obtuse, blustering, pompous, and “Aspergery.” (These are verbatim descriptions; I keep a running list.)
בהארץ, בע' 4 מתואר נתניהו (ע"י בכירים אמריקאים) כ"פחדן עלוב העסוק רק בשימור שלטונו".
ברק רביד התייחס למאמר באטלנטיק, ויש גם תגובה מלשכת נתניהו:
"נתניהו ימשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים של ישראל ועל זכויותיו ההיסטוריות של העם היהודי בירושלים ושום לחץ לא ישנה זאת"
לסיכום, עיתון אחד מתאר בכותרת הראישת את נתיהו בקלונו, השני, עיתון הבית, מספר על המלחמה המתרחשת בין שתי המדינות. מלחמת הקללות.
החוק נגד ישר"ה
♦ בהמשך לסיפור ישר"ה ואיתן כבל, אותו הבאתי אתמול, עשה כבל עקוב אחרי ממספר הטלפון בלשכתו לזו של רה"מ. והנה הסטטוס שלו בנושא:
ביבי ושלדון, זה מה שקורה למי שמרגיז את העוזרת שלי, רעות סוקולסקי!
הבוקר פרסמו בישראל היום את מספר הטלפון בלשכה שלי, וביקשו מהקוראים להתקשר בהמוניהם. אז רעות ביקשה רשות ועשתה ״עקוב אחרי״… ללשכה של ביבי! גם ככה בכל דקה שהם לא עובדים נגרם פחות נזק לחברה הישראלית…
אחר הצהריים כבר דפק על דלת הלשכה עובד של הכנסת, שנשלח על ידי לשכת רה״מ לנתק לנו את ה״עקוב אחריי״. הצענו לו קפה ושילחנו אותו לדרכו כלעומת שבא.
אז שבישראל היום יאכלו את הדייסה שהם בעצמם בישלו, ושיספקו הסברים לביבי מדוע הוא לא יכל לעבוד היום בשקט. אני רק מקווה שיש להם גם את הנייד שלו, כי הבנו שהפקידות בלשכה נשברו והפסיקו לענות לטלפון…
כפי שאמרתי כבר כמה פעמים, ואני לא חוזרת בי, אני נגד החוק שיוביל לסגירת ישר"ה. ברם אולם, הקמפיין המטורף שמנהל העיתון, כולל כותרת הגג היום, הוא מעל ומעבר. גם היום הכפולה הפותחת עוסקת בחוק האמור.
הכותרת: סקר של העיתון ומכון הגל החדש קובע ש-79% מתנגדים לסגירת העיתון ויש גם מכתב למערכת מאזרח מהשורה ("הקוראים זועמים"). וכמובן, משאל הרחוב המפורסם. עשרה אנשים המתנגדים לחוק ובהם שני ערבים. שלא תגידו שבישר"ה מתעלמים מערבים.
לפני כולם
♦ נכון סיפרתי אתמול על הפליטים הסורים ביוון? היום תוכלו לקרוא על כך עמוד שלם בידיעות.
נו, מי לפני כולם? מי?
מחקר הטבעונות
♦ עוד על מחקר הטבעונות והפוריות:
ארז גרטי: המחקר המדובר בדק את הפוריות באוכלוסיה של 474 אנשים וחילק אותם לאוכלי כל, צמחוניים וטבעונים. החלק של הטבעוניים באוכלוסייה היה קטן – רק 5 אנשים (טיפה יותר מאחוז) ממספרים כאלו אי אפשר להסיק מסקנות לא לכאן ולא לכאן – טעות המדגם הרבה יותר מדי גדולה.
גם אילו המדגם היה גדול יש הרבה יותר מדי משתנים במשוואה. אולי אנשים טבעוניים וצמחוניים נוטים יותר לרכב על אופניים ובגלל זה הפוריות נמוכה יותר? אולי אנשים טבעוניים אוכלים ירק מסויים יותר מאוכלי בשר והירק הזה משפיע על הפוריות שלהם? אולי אפילו הטבעוניים באותה אוכלוסייה גרים בחלק של העיר עם יותר זיהום אוויר שפוגע להם בפוריות? הכל יכול להיות והתופעה לא נובעת בהכרח מהתזונה שלהם.
מדע רע לא מבדיל בין טרנדים, והאחריות של אלו שמדווחים עליו לקחת אותו בפרופורציה המתאימה ולא לצאת בכותרות בומבסטיות ומטעות.צורי בריקנר: …אנחנו מדברים על מחקר שהדגים תוצאות סטטיסטית מאד, מאד חלשות (או במילים אחרות ומקצועיות יותר => עצמה סטטית של פחות מ80%. זה אומר שההבדל בין השערת ה0 לאלטרנטיבית היה די פארש, ולכן, בוא ניקח את זה בעירבון מוגבל)
ג. הדגימה הייתה נוראית. היו 26 צמחונים ומספר חד ספרתי של טבעונים (!@$!) למול כמות שהיא הרבה יותר מעל הפי 4 הנהוג במחקרים אלה לביקורות.
ד. אנחנו מדברים על מחקר רטרוספקטיבי. כזה שבודק את התוצאה עכשיו וחוזר לסיבה בזמן דרך שאלונים, שאגב, לא פורט לנו איזה שאלונים מבחינה תזונתית, ועד כמה ההגדרה של מישהו על טבעונותצמחונותוואטאבר בכלל קשורה למציאות.
ה. הערכים גם ככה לא הצביעו על אי פוריות, אלא על הבדל כלשהו שלא אומר הרבה יותר מדי.
ו. החוקרים הדגימו שם בורות גמורה בנוגע לאתיולוגיה של איך צמחונות עלולה להשפיע על פוריות (מיתוס הפיטואסטרוגנים הידוע שכבר הופרך ועוד פעם הופרך)…
מגיב אחר אצל גרטי, יותם סואץ, מזכיר את הקשר בין ידיעות לחברות באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים. אולי להן מפריעה תזונה טבעונית?
למי חייב שר התחבורה כסף?
♦ אטילה שומפלבי ראיין את יואב גוטרייך, יוזם מחאת הרכב ובעל עמוד הפייסבוק גם לי שר התחבורה חייב כסף. שומפלבי לא היחיד. עוד כלי תקשורת כיסו את המחאה.
נערך, 16:43.
עדכון: אנשי המחאה מכחישים כל קשר ל-UBER.
משתכשכים בביצה
משה נסטלבאום הגיש אתמול תביעה של מיליון ש' נגד יגאל רביד מאחר שזה פרסם דברי לשון הרע נגדו בעמוד הפייסבוק שלו.
נסטלבאום מציג באור אחר את תקרית תחתוני הפח, וטוען שהדברים נאמרו בבדיחות הדעת במסיבה שאליה הזמין אותו רביד. נסטלבאום כולל בכתב התביעה גם דברים שאמר רביד ל-7 לילות.
(רז שכניק, ממון)
המדפסת הישראלית הדיגיטלית הגדולה ביותר בעולם.
גם זו דרך לעשות עיתונות. רותם שטרקמן שאל בטוויטר את יובל דיסקין אם הוא מצטרף למשה כחלון. תשובתו: לא.
לפני פיזור
[כמה פעמים עוד אחזור על הטקסט הזה]
יש פה כמה אנשים שמטרתם היחידה היא לנגח אותי. בהיעדר יכולת רטורית השתמשו באצבעות האדומות נגדי גם כשכתבתי תודה או סליחה או כל דבר ניטרלי אחר. לכן ביטלתי את אופציית דירוג התגובות שלי.
ושוב: מי שסובל מכתביי מצווה לפרוש. אני בעד צמצום הסבל האנושי.
אני כותב על שיער, אחרים על כפר קאסם, וגם על נתניהו
יש דברים חשובים יותר שאחד כמו כבל חבר כנסת על
חשבונכם צריך לעשות חוץ מלשגע את נתניהו בטלפון.
למטה בעמוד 11 בדימארקר. ישראל נמצאת בתהליך
של בניית שני נמלים ע"י חברות זרות. בתום הבניה וכנראה כבר
עכשיו יצא מכרז רק לחברות זרות גרמנית הולנדית פיליפינית וסינית
הזוכה יתפעל את הנמל עבור דמי שימוש 4% מהמחזור וכן
עבור כל מכולה. עכשיו את הנמל ינהלו זרים אלו יהיו המישרות
הגבוהות את המיסים עליהם ישלמו בחו"ל. העובדים הישראלים
יעבדו תמורת משכורות שאין עליהם מס. החברות ינוהלו מחו"ל
לפי חוקי חו"ל גם ניהול הכספים יהיה בחו"ל. גם כמו תנובה
אי הסכמות ישפטו בחו"ל. מי יריב עם ממשלות סין וגרמניה.
זה סיפור מטורף. פשוט מטורף. דומה שכמו דברים אחרים
במדינה הרצון לדפוק את עובדי הנמל זה הכוח המוביל את
כל העסק הזה. גם היום נמל אשדוד מעביר הכנסות למדינה.
כל העובדים משלמים מיסים בארץ הרכישות מפוקחות בארץ
בודאי שיש שחיתויות. בחברות הזרות לא יהיו? על אימפריאליזם
למדתם? ניצול של העולם השלישי זה מה שיהיה כאן. בעולם
הגדול כל ארץ נורמלית נלחמת על מקומות עבודה בודאי
משרות ניהוליות הנדסיות. ישראלים מנהלים את נמל חיפה ואשדוד
יש מישהו שמוכן להסביר למה מביאים חברות זרות? בשביל
מה בכלל יש כנסת? בשביל מה משלמים משכורת לזועבי ולזועבים
היהודיים. הנושא הזה יותר חשוב ויותר בשליטת ישראל מרוב
הנושאים הנידונים כנסת ובעיתונות. שיגעון.
אהבתיאהבתי
מישהו בממשלה או בתקשורת בדק אחוזי תפוקהניצול של הנמלים הקיימים ומתי ואם בכלל ישתלם להרחיב אותם ולגנוב לנו עוד כמה ק"מ מהחוף?
—
יכול להיות שישראל מנסה לכבול תאגידים בינלאומיים דרך הכיס כאינטרס בטחוני. למדנו ממדינות המפרץ שרכשו מותגי ספורט אופנה ומתקני תשתיות בארה"ב.
אהבתיאהבתי
מעביר הכנסות למדינה – ועולה לה הון.
הייתי יכול להסביר למה אתה טועה, אבל ממש אין לי כח. אולי בפעם אחרת.
אהבתיאהבתי
תסביר ונתווכח
אהבתיאהבתי
20:09, רגע נדיר בהארץ, לא יודעת אם יחזור, ב 10 הדעות יש 5 נשים ו 5 גברים. וואו.
אהבתיאהבתי
הדודל היומי הוא של נשים שמנ.. מלאות מחוללות בבגדי ים. לכבוד יום הולדתה של הפסלת ניקי דה סן פאל יוצרת המפלצת הידועה בירושלים בגן רבינוביץ שידוע ברבים כגן המפלצת.
אהבתיאהבתי
אגב, הירידה באיכות הזרע היא כלל עולמית וקשורה ככל הנראה בעיקר לזיהום סביבתי שגורם לעליית רמות האסטרוגן במזון. ככה לפחות קראתי.
אהבתיאהבתי
אולי יש ירידה כלל עולמית באיכות הזרע, אבל המאמר לא מתיחס לכך כלל. במחקר נבדקה רק נקודה אחת בזמן ונבדק ההבדל בין צמחונים לאוכלי בשר באופן ספציפי.
אהבתיאהבתי
לא הבנתי למה דווקא המחקר הטבעוני/צמחוני הנ"ל מפריע לך.
שהרי היו המוני מחקרים על בשר/שומן רווי נעשו באותן שיטות לא איכותיות ועדיין מתחשבים במסקנותיהם או לפחות הצמחונים ובמיוחד הטבעונים משתמשים בהם כטיעון בריאותי.
בתור טבעוני לשעבר, אני יכול להעיד שיש משהו במחקר…אבל אולי ישנתי קרוב מדי לקו מתח גבוה ואני אפילו לא יודע.
אהבתיאהבתי
לא המחקר מפריע לה, הצורה המגמתית והלא אחראית שבה ידיעות מציג את המחקר מפריעה לה. בנוסף מפריעים לה אנשים שמעירים את תשומת ליבה לכך שגם המסקנה שלה מקריאת הכתבה בידיעות שגויה, לא רק הכותרת.
אהבתיאהבתי
טוב, בכל זאת זה בלוג על תקשורת. אולי ראוי פעם אחת ולתמיד להתעסק בצורה חסרת המקצועיות שהתקשורת מציגה נושאים מדעיים ובפרט מחקרים תזונתיים.
אני שוב אדגיש, את ה shamming הזה עשו ועושים שנים למזון מן החי אבל לא שמעתי על הצורה מגמתית בה מציגים זאת בעיתונות, למה? מה השתנה?
בכל מקרה, אני את הנקודה שלי הבהרתי.
אהבתיאהבתי
אני עוסקת בכך בהזדמנויות רבות. יש דברים שמעניינים אותי יותר ויש דברים שפחות. למשל, בגלל שאני צמחונית רבים הסיכויים שאתייחס למחקרים העוסקים בנושא
אהבתיאהבתי
שיניתי את דעתי על כבל.
תמיד חשבתי שהוא כסיל והנה הוא מצדיק את משכורתו ומשכורת מנהלת לשכתו.
אהבתיאהבתי
חבר'ה חבר'ה רגע רגע….
קללות בזויות משם, אנשי שמאל שחושבים שביזוי ראש ממשלה מכהן יוסיף להם מנדטים (ולא יכולים לטעות יותר, שכן העם הברברי בישראל לא פראייר )
אבל היום מתרחש משהו גדול יותר…וזה לא רחוק מפה
נשיא מצרים החליט ,לאחר מתקפה רצחנית על חייליו (שבאה כנראה כנקמה על המחסור בשלום ישראלי פלסטינאי), ליצור איזור חיץ בין עזה למצרים ופשוט מוחק בתים ברפיח…הוא נתן לתושבים 48 שעות אבל ההריסה החלה לאחר פחות מ24 שעות.
שמעתם על זעזוע? על דיפלי קונסרן?
ומי אמר שהעולם לא קומי? !
לתמונות :
http://goo.gl/qitPDT
אהבתיאהבתי
קורין אלאל מתלהבת מקהלת.
סיסי מתעלת בלאומילך של קישון.
עלה ובער כאש והדליקנו כוח.
אבוי למתייאש, הלילה יש לשמוח.
אהבתיאהבתי
פפר אתה וריבלין לא מבינים מה ההבדל בין סולחה לבין התנצלות!
לריבלין כנראה אין יועץ "לעניני ערבים", שהוא ערבי או ערביסט.
ההתנצלות שלו בכפר קאסם הוא אחד הצעדים המגוחכים שנעשו פה.
אם אכן היה לו יועץ מומחה הוא לא היה מרשה לו לעשות צעד כמו שעשה.
גם בוורוצלב אני לא יודע אם היו סולחים לך, אבל היהודים למשל לא סלחו לנאצים עד שקבלו פיצויים.
בעולם הערבי יש מה שנקרא בפי כולם "סולחה",זה נעשה בד"כ ע"י צד שלישי, שמדבר עם הניצים,כל צד אומר מה הוא רוצה,(בעיקר כמה הוא רוצה)אז הבורר קובע,מדבר עם הצדדים,עוד מו"מ, ובסוף מסכימים.
אז נפגשים הצדדים,כ"א נותן את מה שהבטיח, ואז העניין ס ג ו ר סגור הרמטית!
לבוא לכפר קאסם לנאום ב"שפה זרה" לא יזיז כלום, ולא ישנה כלום, לא מדברים בשפה זרה שאתה רוצה שיבינו ויסכימו אתך!
אין מי שיסביר לו את זה? מי מקיף אותו? אפילו דרוזי יכול היה להסביר לו(ומסתובב שם איזה אחד, או שכבר לא).
פ י צ ו י י ם רובן! פיצויים!
בגלל זה בחיים לא יהיה שלום,בערבית אין מילה כזאת!(סאלאם לא קשור!).
אהבתיאהבתי
בעולם הערבי … אמת יציב.
ואצלנו? אנו הרי יהודים, רחמנים בני רחמנים.
אמר רבי יוחנן כל הנביאים כולן לא נתנבאו אלא לבעלי תשובה …
אהבתיאהבתי
אהה פפר זה יהודי?
אהבתיאהבתי
אולי עיברת מבבר– למה, זה משנה?
אהבתיאהבתי
משנה, בטח משנה.
אני רוצה באוטובוס של היהודים, עם החוויה והכל.
אהבתיאהבתי
ומי-מתי מרו קאים לא יהו דים?
אהבתיאהבתי
צודק חוץ מעניין הפיצויים. התחשבנות כספית במקרה זה היא מתכון גרוע להסדרת היחסים. אף דיקקטטור לא ישלם על נזקי הרכוש שגרם הכיבוש הערבי מוסלמי לכל השאר או על הטרנספר שעשו ליהודי ערב. שווי הרכוש הנוצרי והיהודי שננטש, הולאם ונהרס הוא מפלצתי. יותר זול להשקיע בטרור וטילים נגד הציונים. לראייתם מלחמה והרוגים היא אופציה כדאית יותר.
אהבתיאהבתי
תושבי כפר קאסם לא הלאימו רכוש יהודי בארצות ערב, לא גירשו יהודים ולא טבחו אותם בחברון. גם את העוצר לא הטילו עליהם בגלל היותם איום בטחוני, אלא כפעולת הסחה לכבוד מבצע קדש.
אני מאוד מקווה שאתה לא חושב שזה בסדר להיכנס לכפר קטן וללא סיבה בטחונית להרוג בדם קר אזרחים. עובדה שהיו עוד שני מפקדי מגב שלא עשו את זה בכפרים אחרים במשולש שגם בהם היה עוצר.
בעניין הסולחה – את המילה הזאת רצוי לא להזכיר בכפר קאסם, כי פיצויים דווקא דחפו להם מהר מאוד והם רצו ועדיין רוצים הכרה בעוול.
עד היום מתנהלת פוליטיקה קטנה ועכורה סביב מספר הנרצחים, ראה בעיתונים לפי הקו האידיאולוגי שלהם. האם 43, 47, 49? אף אחד לא מזכיר את הפצועים ולא את מוכי ההלם ועדי הראייה. בכפר נאלצו לבלוע בשקט את העובדה שלמרות פסק הדין אף אחד לא בא על עונשו ורוב האחראים להרג גם התקדמו לא רע בחיים.
אני לא מאושר מנאומו של ריבלין ומבין שגם בכפר יש ביקורת. אני חושב שהוא ניסה לרצות אנשים כמו יון. ובכל זאת כל הכבוד לו.
מה שאני כותב כאן לא קשור לדעות הפוליטיות שלי. יש גם אנשי ימין שחושבים כך אבל היום אם יתבטאו, יקבלו תגובות כמו שוולווט קיבלה מכיוון שמאל. הם לא יהיו לאומיים, אלא סמול תבוסתן. עצוב.
אהבתיאהבתי
יש לכם אצבע קלה על הזום. מתקרבים ומתרחקים לאירועים כדי למקסם את מקומה של אשמת היהודים. כפר קאסם ודיר יאסין וחירבת באבי בראסי הם חלק מהסכסוך הערבי יהודי שבו גם לערבים חלק (לתפיסתי עיקרי) באחריות ובאשמה. הנטיה לראות בערבים כחסרי יכולת ואחריות למעשיהם מעידה בעיני יותר מהכל על גזענות. השטחת המשוואה וחיזוק הנראטיב הפלסטיני לפיו "גם ישראל נקטה ונוקטת בטרור" היא עוול מרושע, שקר מכוון, רעוע אנטישמי שמזיק ללב ופוגע בכליות. אנחנו לא הם- גם אם נעשו טעויות.
אהבתיאהבתי
בעקבות הדיונים כאן חזרתי וקראתי על אירועי כפר קאסם.
כמה נקודות מעניינות שלא זכרתי, למרות שנחשפתי לסיפור ואף לפסק הדין המלא במסגרות שונות:
מתוך שמונה מפקדי מחלקות בגדוד מג״ב בפיקודו של מלינקי רק אחד, גבריאל דהאן, ביצע את הפקודה כלשונה, דהיינו ירי בכפריים המצויים בחוץ בשעת העוצר.
8 נאשמים הורשעו ונשפטו לתקופת מאסר ארוכות, עד 17 שנים. לאחר שנה שוחררו כולם, לאחר קבלת חנינה מהנשיא בן צבי.
סולחה נערכה בכפר, גם פיצויים שולמו.
הסולחה נערכה בעקבות חקירה ומגעים שניהל בשם המדינה אברהם שפירא ״זקן השומרים״, ג׳דע בפי הערבים, דמות מרתקת. החייל שלנו, אשר ודאי הכירו ואולי אף פעל איתו יחדיו, יכול ודאי לספר ולהרחיב.
אהבתיאהבתי
אדי האשמה היהודית השפיעו עליכם, השתכרתם כלוט. האם נברת בכל אחד מאלפי הפיגועים הלאומנים מצד שכננו בריגוש דומה?
אהבתיאהבתי
ששש … מאוחר.
לא להפריע לשכנים בשקשוק כנפיים וחמיצות של ברווז שנשכח בשלולית בלסמי בפינת המטבח.
אהבתיאהבתי
נקודה אחרונה בעניין זה, מחר כבר נעסוק בדברים אחרים.
את נושא התביעות והפיצויים ניהלה ועדה ציבורית, שהורכבה מאישי ציבור יהודים וערביים.
היא סיימה עבודתה בזמן שיא וכל המשפחות הקשורות נתנו הסכמתן למסקנותיה ולהסדר הפיצויים.
הזכיר לי קצת, בשינויים גדולים כמובן, את ועדת הפיוס והאמת שקמה בדרום אפריקה.
מעניין שב 1956 פעל בישראל מוסד גישור לכל דבר ועניין, שנים רבות לפני שהופיע המושג בעולם המשפטי מסחרי בשנות ה 90.
אולי אם תהיה פעם שעת רצון, ועדות כאלה יוכלו לסייע רבות לקידום פתרונו של הסכסוך הישראלי פלשתינאי. כוחן בזה שהצדדים לא מתדיינים בפני צד שלישי ולא מנהלים מו״מ, אלא מעצבים יחדיו, מרצון, פתרונות. בסיטואציות כאלה הטבע האנושי מוביל את המשתתפים לנהוג בנדיבות … זה לפחות הניסיון שנצבר בעולם מפעולות כאלה.
אהבתיאהבתי
נראה אם תצליחו להוציא מהמטבחון המדיני מנה ללא רוטב אשמה יהודית.
אהבתיאהבתי
יש מזדה למכירה, יד ראשונה מחייל יהודי, קצת מעוכה, נגרטה לאחרונה כנגד רצונה, מעוניין?
אהבתיאהבתי
אני נוסע נוח, תודה.
אהבתיאהבתי
הייתה חקירה צבאית פנימית ולמרבה המזל (או הצער, תלוי את מי שואלים) החוקר עשה עבודה יסודית ואמיצה, אבל בגלל פורמליטי (הנחקרים לא הוזהרו שמה שנאמר יכול לשמש נגדם) היה צריך לפתוח הכל מחדש.
מלבד המשפט המפורסם בראשות בנימין הלוי, היה משפט נוסף למח"ט ישכה שדמי, שנתן את הפקודה "מי שיסתובב בזמן העוצר, אין סנטימנטים, אללה ירחמו") והוא ננזף ונקנס באופן סמלי באגורה אחת או לירה אחת לא זוכר בדיוק. כל חבריו הפלמחניקים, כולל ברלב, קיבלו אותו בנשיקות.
העניין התחיל להיות מטופל רק כאשר שמועות דלפו לעיתונות חוץ, עד אז הכל הוסתר ופיות נסתמו בהוראת הצנזורה גם בכנסת.
על הסולחה והפיצויים כבר נכתב..
אהבתיאהבתי
אין שום קשר בין החוליגנים
הנוכחיים לבין שפירא.
1. דיבר אידיש ערבית ועברית אילגת
2. לא התעניין בכלל בצבירת רכוש
להיפך הפסיד וחילק.
3. למרות שרוב חייו נשא נשק סיסמתו
היתה מעולם לא הרגתי ולא נהרגתי
4. האמין בלדבר ולדבר ועוד פעם לדבר
עם היריב.
אהבתיאהבתי
עילג
אהבתיאהבתי
ממשלתישראל היתה חייבת לפצות את הנפגעים מיד לאחר ההרג
אהבתיאהבתי
קטע. פתאום כל אחד מביא כאלה שעומדים בראש תנועות מפוברקות שמשרתות לקוח בעל הון. נניח הקרן למגיני זכויות אדם. אגב, האלמה שעומדת בראש העמותה קראה לסיום הכיבוש מהירדן והים. ואני תוהה כיצד עמותות לזכויות אדם שנושאות בנטל ההומאני החומל וחסות על בני העם הקדום דוממות כשסיסי הורס את בתיהם של 800 משפחות בדואים ופלסטינים משיקולי ביטחון. לא מוכיח שהכסף מגיע מגופים אנטישמיים אבל בוודאי גזענים. מעניין לראות את שלל הכובעים והתפקידים של מקבלי השכר מהקרן לישראל חדשה.
אהבתיאהבתי
זה הקטע החשוב ביותר במאמרו של גולדברג:
officials have described Netanyahu as a national leader who acts as though he is mayor of Jerusalem, which is to say, a no-vision small-timer who worries mainly about pleasing the hardest core of his political constituency.
הדברים מתיישבים היטב עם מה שנכתב גם בארץ לאחרונה: המוטו של נתניהו הוא הישרדות. לא אובמה הוא שיחליט מי יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל. הימין (בעיקר הקיצוני) בכלל, ומרכז הליכוד בפרט, הם שיחליטו, ורק בהם צריך נתניהו להתחשב.
אהבתיאהבתי
פעם קראו לזה דמוקרטיה
אהבתיאהבתי
לצערי, העם בחר בנתניהו והצביע בעיקר לימין. זו החלטה דמוקרטית. לדעתי, חייבים להגביל את כהונת ראש הממשלה.
אהבתיאהבתי
התועילי להסביר?
אהבתיאהבתי
1. איתן כבל הוא ליצן לא משעשע. בתור פעיל במפלגת העבודה, אני יכול למנות את תרומתו הממשית למפלגה על כף יד אחת, וישארו לי אצבעות עודפות.
2. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4585441,00.html
– נוריקו סאן.
אהבתיאהבתי
אני מבין שהפכתי לממונה על האדיבות.
כנראה שבכל פעם שמישהו ישתמש בלשון לא נקיה כלפי אנשי ההנהגה מהמחנה הלאומי יידרשו ממני להוקיע את זה.
טוב, אי אפשר להגיד שלא הבאתי את זה על עצמי.
ובכל זאת, החיים קצרים ואי אפשר לחזור ולעסוק באותו הדבר, אז בפעם האחרונה: אני מסתייג מהשמות בהם כינה הממשל האמריקאי את ראש הממשלה!
עכשיו חוב לחייל:
נכון שקראתי לך אומלל. התנצלתי. הזכרת לי את זה לאחר מכן. חשבתי לתומי ש ״מודה ועוזב ירוחם״ תופס אצלך, זה הרי מספר משלי, לא מהתקנות של הקרן החדשה.
וחשוב מכך, אתה הרי לא באמת נעלבת כשכתבתי את זה, אתה פשוט עוד כועס עלי בגלל שחשפתי לעיני כל את זקנתה המבישה ומכמירת הלב של המזדה שלך.
אהבתיאהבתי
סביר להניח שה"אספרגר" היה כחרב בליבו של נתניהו, ויותר סביר מזה שבממשל יודעים כל פרט על משפחת נתניהו.
אהבתיאהבתי
אפשר לומר הרבה דברים על ביבי, אבל אחד מהדברים שהסבירות שהוא נכון אפסית היא שהוא אספי. אחד מהסימפטומים העיקריים של אספרגר הוא חוסר היכולת להבין ולהשתמש בתקשורת לא מילולית וחוסר היכולת להבין ניואנסים בתקשורת בין אישית. אספים פשוט לא יכולים להסתדר בראש הפירמידה הפוליטית לאורך זמן, אם הם בכלל מצליחים לטפס בה.
אהבתיאהבתי
שמעת על שונסי גארדנר?
אהבתיאהבתי
נניח שממשל אובמה היה מתקיף את אביגדור ליברמן או את גדעון סער, האם גם אז בן כספית היה יוצא בכותרת ראשית עם הסיפור? סביר להניח שלא. ללקקן פוליטיקאים יש גבולות משלו. אצלו הכותרת הראשית היא על פי האג'נדה. (אלא אם כן מישהו יוכיח שלקקן פוליטיקאים יצא אי פעם בכותרת ראשית נגד גדעון סער). ולא שאני אוהב את נתניהו, אני מתעב אותו פי אלף מאשר כספית, אבל אני עוד יותר מתעב לקקנים מהסוג של כספית.
אהבתיאהבתי
זה לא מסתדר מתימטית.
אהבתיאהבתי
אדקדק בתעוב. כספית מתעב את נתניהו n. לחם את נתניהו 1000n, ואת הלקקנים מהסוג של 1000n+1. נכון נשמע רמת תעוב גבוהה ליכולת הנשימה האנושית, אך לחם אינו בן אנוש הוא גלוטן טהור.
אהבתיאהבתי
בתעוב ראוי לדקדק.
אהבתיאהבתי
אז תישמו: ד"ר זרע(שם זמני), חבר טוב שלי,אחד הרופאים הבכירים בתחום, מספר לי על כמויות הולכות וגדלות של ישראלים שסובלים מ"דלילות זרע",כך נקרא מי שבמקום נגיד מליון זרעים, יש לו 200 אלף.
נעשים ונעשו עשרות מחקרים בסיבות לזה, "אף אחת מהסיבות" לא הוכחה מדעית, כסיבה ברורה חד וחלק! כהגורם ל"דלילות".
כל מה שאתם קוראים החל מאוכל,אופנים,זיהום אויר….
אף אחד מהם לא הוכח כסיבה ברורה וחד משמעית ל"בעיה".
המעניין הוא העליה העצומה במקרים האלה,ידידי טוען שאני מכיר לפחות 5 ילדים מסביבי שהם "בנות אמם" בלבד….
בקיצור הכל שמועות והבלים.
אהבתיאהבתי
הברירה הטבעית. המין האנושי מיצה את עצמו והוא בדרך לכליה.
אהבתיאהבתי
מצחיקה את, זה בדיוק ההיפך מהברירה הטבעית.
אגב, ברור לך שארז גרטי אומר בערך את מה שאני אמרתי, נכון?
אהבתיאהבתי
כמובן שאין ל"ערבב" בין אימפוטנציה ל"ספירת זרע"….
אימפוטנציה קשור ב"מין האנושי"(או הנשי) ספירה קשור ל"ספרות" אחרות.
"המין האנושי מיצה את עצמו והוא בדרך לכליה"
בסוף שנינו נשאר פה לבד…..
אהבתיאהבתי
האם יתכן שזה קשור להקרחה המוקדמת של ישראלים????
אהבתיאהבתי
מעלי ככככןןןן! וזה כבר מוכח!
כל מי שישתה חלב פרות מלא הורמונים יהיה קרח!
(ועכשיו תבוא תגובה של אויבר אורח רפתן מנהלל?)
אהבתיאהבתי
התקרחות גברית היא עניין נורמלי לחלוטין והיא נובעת בגלל גנטיקה ותלויה בנוכחות נאה של הורמון המין הגברי טסטוסטרון. מי שלא רוצה להתקרח יכול לעבור סירוס, זה יעזור.
ישראלים מתקרחים מוקדם כי כל אחד הוא גבר גבר.
אהבתיאהבתי
נורמלי? אין מקום בגלקסיה שתמצא אחוז גבוה יותר של צעירים קרחים מישראל. האבסורד בשיא כל הזמנים. לסבים יש יותר שיער מהבנים ולפעמים אפילו מהנכדים. נדמה לי וכאן מוטי בוודאי יוסיף בהמשך לאור מפגשיו עם ילידים בסוואנה, יש למזרחים בורים ובמיוחד אלה שמכונים בציבוריות ערסים יתרון משמעותי על פני המשכילים הבהירים, גם לערבים. די משונה ומטריד לא?.
אהבתיאהבתי
פורסם מחקר של שני חוקרים ישראליים
Dror and Hopp 2014
שטוען לחילופין בין שער הראש להתפתחות
המוח. אי שם לפני קצת יותר משני מיליון
שנים הופיעה מוטציה ש"וויתרה"
על שער לטובת התפתחות המוח. תקראו
ותראו מה דעתכם. ייתכן שאובדן שיער
הראש הנו המשך התהליך והחסכון באנרגיה
לגידול השיער והחלבון (השיער) מאפשר
יותר מוח ויותר פעילות מוחית.
אהבתיאהבתי
כלל השיער לא רק בראש.
אהבתיאהבתי
להפך.
הקרחת הגברית גורמת ללא מעט גברים לאבד תאי מוח, כסף ואנרגיה ולהשקיע במיני ממרחי קסמים, שתלי שיער, פאות מגוחכות ותסרוקות מופרכות.
אני לא מבין מה הבעיה עם קרחת גברית שלא נובעת ממחלה או ממצב בריאותי לקוי.
אהבתיאהבתי
נתאי פרץ עשה את זה ראשון (קיבל מדיסקין את ה"לא"). לא מאשים אותך שלא ידעת, אבל הגיע הזמן שבעידן המדיה החדשה יפסיקו לחמוס קרדיט מאנשים שאינם "עיתונאים מקצועיים" אבל מביאים נקודתית את הסחורה ראשונים.
מרתק הקטע על קלוגהפט.
אהבתיאהבתי
אוף, מעכשיו אפשר לעשות לך לייק רק בפייס.
אהבתיאהבתי
גם מי שכותב עלי מילה טובה זוכה מיד לאצבע אדומה מהלוקה בנפשו.
היזהר.
אהבתיאהבתי
למה דיאגנוזה? (לוקה בנפשו)
אני לוקה בנפשי ומעולם לא פגעתי כאן באיש.
רוע לב ושאר תכונות אישיות שליליות ומכוערות אין להם ולא כלום עם לקות נפש. לפעמים זה בא ביחד, באקראי, אבל אין די נתונים לקבוע זאת.
אם אי אפשר לשרש את השיח הסטיגמטי הזה בקרב הארזים מה נעשה עם אזובי הקיר.
אהבתיאהבתי
סחה על האומץ. אשתדל להפנים.
אהבתיאהבתי
כי אני רופאת גוף ונפש חובבת, ומאבחנת להנאתי.
אז אני מאבחנת את הבנאדם שיושב פה 24 שעות ולא זז, רק כדי שיוכל להרע לי.
איך זה קשור אליך או לשאר הלוקים בנפשם? לא קשור. ע"ס תצפית של כמה שנים אני מאבחנת. זה הכל.
אהבתיאהבתי
זה נושא רגיש וטעון ואנשים נפגעים. גם כשבכיר בבית הלבן טוען שביבי לוקה באספרגר, הוא עושה עוול לקבוצת אנשים גדולה מאוד. בעיניי זו מגמה דוחה לחבר בין התנהגות פסולה לליקויים בריאותיים. גם כשאני נוסעת בגפי במכונית ונהג מעצבן ממלט מפי את הקללה (שרק אני שומעת אותה) "יא מפגר", אני חשה לא בנוח. זה עניין של רגישות חברתית.
אהבתיאהבתי
"מפגר" זו מטבע לשון שאין לה קשר ללקות האמיתית. כמו "חמור" השגור אצל נהגי מוניות, והחמור הרי הוא חיה שקטה, עצובה ונחמדה. (סליחה על ההשוואה)
אהבתיאהבתי
כשאומרים על מישהו שהוא לוקה באספרגר, בלשון העם, מתייחסים לכישוריו החברתיים. אני לא רואה איך זה פוגע בלוקים באספרגר אם כינו את ביבי כך.
[לא שזה "יפה" "בסדר" "נאות", ועדיין], וכן, גם אני מקללת כל היום מתחת לקסדה וחשה בנוח מאוד. אולי אני חסרת רגישות חברתית. למעשה אולי אני לוקה באספרגר, או סתם בנפשי
אהבתיאהבתי
אבל למה מראש להתרגש מאדומים? זה לא צריך להפריע לאף אחד ואז לא תכני אותו במילים קיצוניות כמו לוקה בנפשו.
אהבתיאהבתי
למה אכפת לך מאצבעות אדומות?
אהבתיאהבתי
מובן לי למה. ובכל זאת, אני בעד כל דבר שיוביל להיעלמות ישר"ה. אותו הדין לגבי האידיוט המקביל.
אהבתיאהבתי
הכי פשוט (ודמוקרטי, אבל מה זה חשוב) – אל תיקח את העיתון מהמחלקים, אל תיכנס לאתר האינטרנט שלו, ושכנע את מכריך להתנהג כמוך. כנ"ל לגבי האידיוט המקביל.
אהבתיאהבתי
הפצתו החינמית של ישראל היום הוא פגיעה חמורה בדמוקטיה מפני שהוא מעניק לראש הממשלה שופר תעמולה שממומן על ידי איש עשיר מאד שבדרך זו גם משפיע על המתרחש בישראל ופוגע בתחרות בין העיתונים. דבר ז היכול הליעשות רק בכספי מימון הבחירות ובמצב עניינים זה, לנתניהו יש יתרון לא הוגן. התרשמתי שלכאורה, ההתגייסות לשורותיו ולעזרתו של עיתונאים וממסדי תקשורת כמו הארץ, מונעים מאיטרסים כלכליים ונוספים
אהבתיאהבתי
אגב, לא אחת עברתי בבאר שבע וראיתי את אנשי החלוקה של ישראל היום,נצבים בידיים ריקות כי עליהם להיות במקומם זמן קבוע. מעניין אם מישהו אכן בדק את כמות העיתונים המופצים. זה קצת מזכיר את האזרח קיין . האם אני טועה.
אהבתיאהבתי
ראית במקרה אותו?
אהבתיאהבתי
את טועה.
המחלקים בידיים ריקות לאחר שחילקו כבר את כל הכמות שקיבלו וההסכם שלהם הוא לפי שעות. פרסומת.
באיזור שלנו יש למחולק קבועים יומיים ולא פעם יש תורים, בעיקר בשישי.
אהבתיאהבתי
מה בדיוק פגיעה בדמוקרטיה?!
שמציעים לך מוצר בחינם?
לא מתאים לך, אל תיקחי.
אהבתיאהבתי
חשוב שוב. נסה את Правда,
אהבתיאהבתי
אתה רציני?! אני אניח שכן.
אם כן, למרות שאתה לא מבין את הבדל בין ברית המועצות לישראל, אנסה:
"פראבדה" הוא עיתון שיצא במדינה שאינה דמוקרטית.
"ישראל היום" יוצא במדינה דמוקרטית.
אם היו יוצאים בברית המועצות שמונה עיתונים יומיים, כולם בתשלום, זה היה הופך את המדינה לדמוקרטית? ואם בישראל יחולקו כל העיתונים חינם, זה מה שיהפוך אותה למדינה טוטאליטרית?
שוב: אדם פרטי מחליט על דעת עצמו, בכספו שלו, להוציא לאור עיתון. עיתון זה תומך בראש הממשלה. לא מתאים לך? אל תיקח בחינם את העיתון. יותר מזה: תוציא על חשבונך עיתון כנגדו. אין לך כסף, תוציא עיתון כנגדו ותגבה כסף.
אגב, אתה יכול לקחת את העיתון, גם לקרוא אותו, ועדיין לא להיות בעד ראש הממשלה. זה לא חוזה כתוב. אדרבא: אתה ממש דופק את שלדון אלדסון כך, וגם את ראש הממשלה. זה כאילו משחדים אותך לתמוך בראש הממשלה, אתה אכן לוקח את השוחד אך בסוף לא תומך בו.
ההנחה שעולה כאן עושה עוול לבני האדם. מדבריכם עולה שאין טעם בדמוקרטיה כלל. שכן, ברגע שנותנים לאנשים משהו בחינם הם הופכים להיות עבדים.
הנה, ארקדי גיידמק בנה עיר אוהלים על חשבונו, מימן הופעות ומזון מכספו, ועדיין לא בחרו בו לכנסת או לראשות עיריית ירושלים או לועד הבית.
אהבתיאהבתי
השילוב של ישראל היום ונתניהו מייצר טוטאלטריזם. הציבור לוקח כל מה שניתן בחינם, צורך את העיתון ע"ח קריאת עיתונים אחרים ומאמין לכל מילה. עצם העובדה שנתניהו מתכנן קדנציה נוספת מוכיחה את המגמה. העניים קוראים בחינם כמה הכלכלה והביטחון מעולם לא היו טובים יותר ומצביעים עבורו בקלפי.
אהבתיאהבתי
אגב , גיידמאק היה נטע זר שניסה הכל כדי להתקבל לחברה הישראלית. לא דומה הדבר לראש ממשלה מכהן.
אהבתיאהבתי
דומה ועוד איך דומה:
בשני המקרים מישהו, אדם פרטי, משלם מכיסו עבור הציבור, תוך תקווה לגרוף הון פוליטי (ודוק: תקווה; לא חוזה בכתב, שממילא אי אפשר לאכוף מאחרי הפרגוד).
ההבדל היחידי הוא שגידמאק ביקש לקדם את עצמו. אלדסון – את ראש הממשלה.
אהבתיאהבתי
כלומר, אם שלדון אלדסון יחליט להוציא ליין של תחליף מילקי, שאותו יחלק בחינם, כשעל המכסה מופיע דיוקנו של ביבי, כתר לראשו ושרביט בידו, זה יקבע שאנו לא חיים בדמוקרטיה?
ואם יעשה אותו דבר, אך יגבה עבורו 3 שקלים, האם אז זו כבר לא דמוקרטיה?
ואם יגבה עבור תחליף המילקי הזה 10 שקלים?
שוב, בפעם השלישית:
שלדון אלדסון מסבסד מכיסו עיתון שמבקש לתמוך בראש הממשלה. אחלה. אתה יכול לקחת אותו, לקרוא רק את מדורי הרכילות/ספורט/אפנה/בידור, להתעלם לחלוטין מהמדורים הפוליטיים, ובכך לדפוק את השניים.
אתה יכול לקחת את העיתון, לקרוא את המדורים הפוליטיים, ועדיין לשנוא את ראש הממשלה.
מה הקשר בין זה לבין דמוקרטיה?!
הנה, באותיות מודגשות, אסביר לך מה כאן לא דמוקרטי:
אגיד לך מה לא דמוקרטי:
חבר כנסת, שהוא לכאורה נבחר ציבור, מבקש למנוע מהציבור מוצר חינמי (טוב, טוב בחלקו, רע, רע בחלקו), בגלל שחברה מתחרה "משמנת" אותו.
אהבתיאהבתי
עם מילקי לא שוטפים את המוח. בישראל היום עוסקים בשטיפת מוח והאדרת השליט.לשם כך שכרו עיתונאים מהשורה הראשונה שמכרו את נשמתם לשטן. גם בארה"ב בוחש אדלסון במטרה להחליף את השלטון באמצעות "תרומות" ולא באמצעות מעדן חלב כלשהו.
אהבתיאהבתי
אז, למען השם, אל תיקח את העיתון הזה!
אדם פרטי שם מלא כסף כדי לשטוף את מוחך. הנה, מתברר שלא הצליח. הוא מוציא ערמות של כסף סתם.
תעלוץ על כך!
בפעם הרביעית: מה הקשר בין זה לבין דמוקרטיה?!
זה שאדם פרטי, במסגרת המדינה, מעריץ את ראש הממשלה ורוצה לקדם אותו, על חשבונו, ולתת לך דברים בחינם, שהם לדעתך גרועים, זה פגיעה בדמוקרטיה?!
סליחה, אבל אתה אשכרה לא מבין מה זה דמוקרטיה.
"ידיעות אחרונות" פועל כנגד ראש הממשלה, שנים ארוכות; העובדה שגבה על זה כסף היא שמנעה ממך לצאת כנגד הפגיעה בדמוקרטיה?
אהבתיאהבתי
לצורך העניין מעודי לא נגעתי בישראל היום גם במקל ארוך, ואני לא דוגמא. גם איני עולה על הרכבת, כך שמוחי צלול ורגלי על הקרקע. לא מדובר בי, מדובר על המאסות שנתניהו דירדר לעוני ובערות אך הם מאמינים למה שמאכילים אותם בחינם.כך יוצרים רודן שאין מחליפים .יבורך איתן כבל.
אהבתיאהבתי
שים לב, הטיעונים שלך לא נוגעים כלל לעניין העקרוני: הקשר בין הפצה של עיתון בחינם, במימון פרטי, לדמוקרטיה.
אתה פשוט שונא את ביבי.
ואתה גם מדבר בשביל המאסות: הדפ"רים האלה, שנותנים להם בחינם, ומוחם ישר נשטף.
המטרה שלך, כאמור, שהמאסות יפסיקו לתמוך בנתניהו; לא להגן על הדמוקרטיה.
הפתרון הפשוט: תוציא עיתון בחינם, שיטיף נגד ראש הממשלה.
"ידיעות אחרונות" כבר עושה זאת, באשר הוא מפזר בחינם מהדורות מצומצמות בקמפוסים.
אהבתיאהבתי
מדוע הוגבלה כהונת נשיא ארה"ב לשנתיים? כי אדם מכהן בתפקיד הנשיא יותר מדי שנים עלול להביא למצב קרוב לדיקטטורה, משרת הנשיא עלולה לרכז יותר מדי כוח . שלדון אדלסון מפזר את כספו כדי שנתניהו ישאר כאן לנצח והעיתון הוא המכשיר שהוכח כיעיל. אתה -ינשוף – מפעיל את כישורי הווכחנות המקצועית וזורק הערות מזלזלות. אך גם אתה יודע שישראל היום לא טוב ליהודים, ועיקר השפעתו הרעה היא בחלוקתו בחינם.
אהבתיאהבתי
אני מקבל את ההערה בדבר הזלזול.
סליחה.
לעניין עצמו:
דיקטטורה או דמוקרטיה אינן נקבעות לפי הזמן שאדם מסוים מכהן בראשות הפירמידה. הן נקבעות ככאלה לאור האופן שבו מוצב אותו אדם בראשות הפירמידה: צפון קוריאה, שם אין בחירות – דיקטטורה; ישראל, שם העם בוחר את האדם שהוא חושב שהכי מתאים לו – דמוקרטיה.
זה שנתניהו הוא ראש הממשלה לא אומר שהוא מושלם. וגם לא שהוא דיקטטור. זה אומר שרוב בעלי זכות הבחירה רוצים דווקא אותו.
והנה בא חבר שלו, ועל חשבונו הפרטי, מבקש להלל אותו, ומחלק על חשבונו עיתון לכלל האוכלוסייה. זה פגיעה בדמוקרטיה?
אהבתיאהבתי
נפלה לידי הזדמנות להוכיח עד כמה כלי תקשורת אחד יכול לשטוף את מוחו של המשתמש תוך סילוף האמת באמצעות רשת פוקס הרפובליקנית
אהבתיאהבתי
נכתב כמשל:”ישראל היום” יוצא במדינה
דמוקרטית. אם היו יוצאים בברית
המועצות שמונה עיתונים יומיים, כולם
בתשלום, זה היה הופך את המדינה
לדמוקרטית?" זה משל לא טוב. יש המון
סוגי "דימוקראטיה". אם אני נוחת
בשדה תעופה במדינה בה יש רק עיתון
אחד בחינם ואח"כ במדינה בה יש שמונה
עיתונים כולם בתשלום לאור ניסיון חיי
אניח שיש הבדל בין סוגי הממשל בשתי
המדינות. התאווה לידע חדשות ורכילות
מהותית לחוליתנים גבוהים ראה כלבים
מריחים שתן וחתולים בוחנים סביבה.
עיתון חינם הוא פיתיון למילוי תאווה וצורך
בסיסיים אלו. האמירה תתאפק לא תמיד
עובדת מול תאוות למילוי צרכים ביולוגיים
שונים. אצל בני אדם וחיות נוספות הרצון
לדעת הנו אחד מהם. אחרי שלקחת
והתחלת לקרוא אתה נחשף לכל מיני
פיתויים וזה כבר סיפור אחר.
אהבתיאהבתי
ידידי המכובד, שים לב שהטיעון שהצגתי לעיל כוון לטענה העקרונית שהועלתה: הפצת עיתון חינם = פגיעה בדמוקרטיה.
אהבתיאהבתי
ואני השבתי לך שישראל היום הוא מכשיר ליצירת טואטליטריזם לאורך זמן באמצעות הפצתו חינם (ידידתך המכובדת לא פחות)
אהבתיאהבתי
כנראה שכיוונת לע.א.
אהבתיאהבתי
בדיעבד, אמנם, אך גם לך.
אני מניח שתסכים איתי שעיתונים שונים מבטאים השקפות עולם שונות.
כל אחד יעדיף לקרוא את שמתאים לו. ואם זה בחינם – אדרבא.
זו למעשה ההערה החשובה שהייתי צריך לציין בתחילה:
לדעתי הפכתם סיבה ותולדה.
אנשים לא קוראים עיתון ואז מגבשים השקפת עולם. הם באים עם השקפת עולם מגובשת, ולאורה בוחרים עיתון שמתאים להם.
אהבתיאהבתי
כשאתה אומר "אנשים" אתה חושב על אנשים מסוגך . ההמון ובעיקר מצביעיו של נתניהו מושפעים מאד מ"היה כתוב בעיתון" והעיתון (הביביתון) גם פונה למכנה משותף נמוך. הבוקר שמעתי את ציפי ליבני אומרת שישראל היום הוא פלייר שמחולק חינם.
אהבתיאהבתי
מעניין מה יאמר אנליסט הטוקבקים ריבלין על הטוקבקיסט "צ'יקן-שיט" אובמה.
אהבתיאהבתי