שיפוט מהיר

haaretz31.10.14yediot31.10.14

isra31.10.14makor31.10.14

ההתנקשות ביהודה גליק

♦ בעניין חיסול מוענתז חיג'אזי מאבו תור, החשוד בהתנקשות ביהודה גליק:
כפי שכתבתי אתמול, מהירות הפעולה של שב"כ וימ"מ מפתיעה. מקרי רצח נעשים פה לעשרות, פשעים לא מפוענחים שנים עד עשרות שנים, אנשים מואשמים בגרימת תאונה ומזוכים, אנסים אכזריים זוכים להפחתה בעונשם, אבל כאן, פלא פלאים: תוך כמה שעות (שבע או שמונה, תלוי בעיתון המדווח) קבעו זרועות הביטחון חד וחלק מיהו היורה ואצו לתפוס אותו. בשטח התפתח קרב יריות, כך לפי הדיווחים, חיג'אזי ירה באנשים שבאו ללכוד אותו, נורה בחזרה ע"פ נוהלי פתיחה באש, וכך מצא את מותו.
שאלה: האם אנשי זרועות הביטחון רצו שהמפגש עם חיג'אזי יסתיים אחרת? האם המטרה הייתה לעצור אותו, לבצע חקירה, לתשאל אותו, להגיש כתב אישום, כמקובל במדינות שומרות חוק? או שהכל בטל ומבוטל ברגע שקובעים – תוך מספר שעות מהאירוע! – שהוא הי
ורה וזהו?

בישר"ה האירוע מובא בלי הטלת ספק מינימלית.
בהארץ מדווחים כך:

הבוקר הרג כוח ימ"מ את מועתז חיג'אזי, בן 30 מאבו-טור, החשוד בירי אמש בירושלים. לפי הודעת המשטרה והשב"כ, עם הגעת הכוח לביתו של חיג'אזי, אסיר ביטחוני לשעבר, הוא פתח באש לעבר הכוח שירה לעברו והרגו. לדברי בני משפחתו, הוא חזר על אופנועו הביתה בסביבות השעה חמש לפנות בוקר ובמקום המתינו לו שוטרים. הוא ברח מהם והצליח לעלות לגג הבית, הסתתר מאחורי קולטים של דוד שמש כשכוח ימ"מ הקיף אותו. לטענת המשטרה, הוא פתח באש ראשון ואז נורה ונהרג.

ובידיעה נוספת

 "נבדוק את עצמנו לאורך כל האירועים, כולל לגבי המחבל שנהרג הבוקר במהלך ביצוע המעצר שלו", אמר דנינו. "גם את העניין של ההעסקה שלו נבדוק, יש הרבה דברים שכרגע נמצאים בבדיקה וברגע שאנחנו נסיים אותם אנחנו נדע להפיק את הלקחים המתאימים", הוסיף דנינו.

בנוסף לזה, חילופי האשמות בין המשטרה לשב"כ: מי היה צריך לטפל בתלונות של יהודה גליק כשקיבל איומים על חייו? שני הגופים טרם החליטו ומכדררים מאחד לשני.

גם בידיעות איש לא מטיל ספק: "בתוך 8 שעות המתנקש חוסל". לא רק זה, בכותרת המשנה נכתב: "הפענוח המהיר התאפשר לאחר תשאול עובדים במסעדה שבמרכז בגין". כה פשוט, מה יכול להיות יותר קל מזה? לירון דורון, לאליאור לוי ולעורכי ידיעות אין בדל שאלה באשר לשיפוט המהיר שנעשה כאן.
השאלות הפתוחות שהעיתון שואל בכלל לא קשורות לכך, אלא עוסקות באיך אסיר בטחוני התקבל לעבודה במרכז, מאיפה היה לו אקדח, האם התעלמה המשטרה מאיומים, כאלה שאלות.

במעריב, ככל שראיתי, לא הוטל ספק בשיפוט המהיר, אבל אני לא בטוחה: העיתון לא הגיע הבוקר בהפצה הרגילה עם ידיעות. הבטיחו לי במח' מנויים  שישלחו אותו בהמשך. מאתר העיתון המבורדק אי אפשר ללמוד כלום, והשער לא מועלה לעמוד הפייסבוק. כך ש.

שיפור מסוים במצבו של יהודה גליק. 
אורי משגב
מגיב על טיעוני ההסתה נגדו.

קרבות שרה נתניהו

♦ בידיעות מוזכרת בשער עדותו של אב הבית, לשעבר המאבטח, מני נפתלי, על התנהלות שרה נתניהו ועל כך שדרשה מעובדי הניקיון לההחליף בגדים 3 פעמים ביום". כל הסיפור, כולל עניין הביצים: עמוד 7, עם תגובה מלאה של לשכת רה"מ.

…נפתלי מוסיף: "זכור לי כי באחת הפעמים שאשת ראש הממשלה 'גילתה' שאחת העובדות ארזה בטעות מספר ביצים בשקית אחת. היא דרשה ממני לחזור למטבח עם העובדת ותוך 20 שניות לדאוג כי העובדת תארוז כל ביצה בשקית נפרדת. ברקע שמעתי אותה צועקת – "עשר, תשע, שמונה, שבע, שש… אתה מעכב את ראש הממשלה. בגללך תתפרק הקואליציה כי ראש הממשלה ייסע בשבת…" (המארקר).

בישר"ה מובא הסיפור בע' 15. הכתבה מחולקת חצי חצי: חצי ראשון תיאורי הביצים והבגדים, חצי שני תגובת לשכת רה"מ. הכותרת יוצאת נגד נפתלי.
מנישרה31.10

במעריב מובא הסיפור ללא תגובת לשכת רה"מ.

♦ לאור התיאורים של עובד בית רה"מ את השרה נתניהו, פתחתי את לשכתי בשעת לילה מאוחרת וערכתי קונסוליום עם טובי המאבחנים ביד וברגל. אז מה הסיפור, שאלתי אותם כאילו אני נחום ברנעOCD? כלומר, נניח שמישהי מתנהגת כך. מה האבחנה?
והנה התשובות:
אולי מדובר בהפרעת אישיות קשה (אם התיאורים של העובד נכונים) – ההתעללות הזו, הרשעות, ההתנהגות הנרקיסיסטית הזועמת, הזועפת, גבהות הלב – דווקא מרמזים על הפרעת אישיות: רודנית, נרקיסיסטית, אכזרית, קפדנית עד כאב. אלו לא סימפטומים של OCD, אלו סימפטומים (אם התיאורים נכונים) של אשה שתלטנית, מרושעת, שמתנהגת בזולת באכזריות ולא בחמלה. האוסידיסטים שבויים בטקסיהם החוזרים, פה יש הפרעת אישיות. שורה תחתונה: הפרעת אישיות עם כמה קווים של OCD.
-איזו?
קלסטר בי. נרקיסיסטית, לא מגלה אמפתיה, זועמת, יוצאת בהתקפי זעם ואכזריות.
ההגדרה ע"פ DSM:
תבנית מתפשטת של העצמה עצמית (בדמיון או בהתנהגות), של צורך בהערצה ושל חוסר אמפתיה (הזדהות רגשית), המתחילה בסוגים שונים בשלבי הבגרות המוקדמים ומכילה חמישה (או יותר) מהמאפיינים הבאים:
1. בעל/ת תחושה מוגזמת של חשיבות עצמית.
2. מועסק/ת בדמיונות של הצלחה אין-סופית, כוח, יופי או אהבה מושלמת.
3. מאמין/ה שהוא מיוחד וייחודי ושרק אנשים מיוחדים יכולים להבין אותו (או היא כמובן).
4. דורש/ת הערצה מוגזמת.
5. מגלה ציפייה בלתי הגיונית לקבל יחס מועדף.
6. נצלן/ית.
7. סובל/ת מהיעדר יכולת לאמפתיה.
8. קנאי/ת לאחרים לרוב, או מאמין/ה כי אחרים מקנאים בו/ה.
9. בעל/ת יחס יהיר, שחצן ומתנשא לזולת.

החוק נגד ישר"ה

♦ העיתון ממשיך במלחמה. גונן גינת יוצא נגד קידומה של ציפי לבני בידיעות.
כתבי העיתון מדווחים שוועדת השרים תדון בחוק ביום ראשון.
העיתון עוסק בכך ברוב כפולת 10-11, כולל עוד משאל של עשרה אנשים, יהודים, ביניהם שתי נשים, הקובעים שהחוק לא בא בחשבון.
חוק31.10

באמצע השבוע כתב גונן גינת שח"כ איתן כבל הגיע בעבר לישר"ה, והציע שיכינו כתבת תחקיר על עופר עיני. לדברי גינת, אחרי שכבל הגיע לישר"ה והתקבל מאוד יפה, הוא "לא שב לבית ישראל היום וגם לא מסר חומר כלשהו".
תגובת כבל: "…התוספת שלא חזרתי אליהם עם חומר על עיני היא שקר וכזב. התחננתי לפניהם. שיגעתי אותם בטלפונים. הבאתי להם את כל החומר. אתה ראית אצלם כתבה על עיני? לא. גם אני לא. זאת אומרת, אין צדיקים בסדום". 

משתכשכים במגזר

mishpuhe

♦ זוהי כותרת ליודעי ח"ן. אני בקושי הצלחתי להבין, למרות שהסבירו לי מקורבים אלף פעם:

מנהיגי קהילה שבה שידוך יכול להתבטל בגלל שהתגלתה חצי סבתא ספרדייה באחד הצדדים, מאיימים עלינו ב"ספרי יוחסין" בגלל חוק הגיור. חילוני לא מוכן שיחשיבו אותו ליהודי סוג ב'. הוא טורח לציין את הסבא שהיה רב ובן דוד דתי, צם ביום כיפור וכו'. בנוסף, במדינת ישראל, הציבור החילוני ויתר והשאיר את ניהול הדת לחרדים ולממסד שלהם. ומכאן שיש לחרדים הכוח לקבוע מי יהודי שווה יותר ומי שווה פחות. מנהיגי הכת החרדית חושבים, אולי בצדק, שהחילוני הממוצע לא יסכים להופיע ברשימת היהודים סוג ב'.

משתכשכים בביצה

♦ מתברר שהעצה הנבונה שלי בענייני קלסרי מי נגד מי לא רק שנפלה על אוזניים ערלות ושאיש לא קרא אותה, ואם קרא, התעלם בבוז, מתברר שנשים אחרות זכו בתהילה על עצתן המסתורית. אין גבול להשפלה.

לפני פיזור

אני בחופשת שישי (פחח), אבל בלילה אסכם את החודש.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

91 תגובות על שיפוט מהיר

  1. הסמל פפר הגיב:

    בעוד הר הבית סגור, לפחות ליהודים, מצאתי זמן לעלעל בדהמרקר.
    מצאתי שם תכתובות סמס בין אהוד אולמרט לעליזה זקן מתחילת 2013. חומר טוב.
    אם זה מה שקורה ביניהם ב 2013, לאחר הגלישה המהירה והאלימה במדרון, מה עשו השניים האלה יחדיו כשהיו בפסגה? איזה עוד דברים סידרו וארגנו?

    אהבתי

  2. נקודות למחשבה:…..
    1. גם המוסד עשה טעות בזיהוי.
    1.5. גם אם הזיהוי ודאי, עדיין סביר להניח שיהודי היה זוכה ליחס שונה מצד כוחות הביטחון .
    2. יש אינטרס ל"החזיר" זריז וב"יעילות" לערבים האלה ש"מבינים רק כוח".
    3. דנינו אהרונוביץ וביבי יכולים לטפוח אחד לשני על השכם.
    4. הר הבית בידינו.
    5. עכשיו מי זוכר שהתעלמנו מאיומים על חייו של הרבי, קיבלנו אור ירוק למבצע חיסול הרואי, תראו איזה תותחים אנחנו.

    זהו לבינתיים. 8)

    אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    מאמר בגארדיאן, עיתון שמאל אנגלי מאוד אנטי ישראלי, שכאילו
    כתבו בן דרור ימני. סיכומו בכללית: מדיניות המדינה האיסלמית
    והאידיאולוגיה שלה היא המדיניות והאידיאולוגיה של מדינות ערב.
    מאמר מפורט ומעניין.

    http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/oct/28/arab-states-share-isis-ideology-islam

    אהבתי

  4. אמרתי לכם? הגיב:

    "בעניין חיסול מוענתז חיג’אזי מאבו תור,"
    זוכרים? אמרתי שאף תקשורתן לא יקרא למחבל הארור בשמו?
    לבן הבליעל קוראים מורתזחגאזי…. אין בערבית שם מוענתז… אבל כולה ערבי מה זה מעניין….

    אהבתי

  5. לירן הגיב:

    מה רוצה הקריקטוריסט? כמו כולם, הכרה בפועלו וקיומו.
    אז כבוד למגזר- קריקטורת 9/11 של בידרמן מקבלת צומי:

    אהבתי

  6. מישהי הגיב:

    מערכת הכל כלול כותבת בנענע על המחיר של הנתיב המהיר לתל אביב. כותרת המשנה והפתיח גרועים במיוחד.

    הכביש אותו כביש, הפקק אותו פקק, השכר שלנו לא ממש עלה – אבל בתוך קצת יותר משנה נסק מחירה של כניסה לתל אביב בשעות השיא בכמעט 30 אחוזים (ועוד הברקס נטוי). למה צריך לשלם כמעט 100 שקלים על נתיב כניסה לגוש דן? "אם נכניס כל כך הרבה כלי רכב", מסבירים שם, "התחבורה הציבורית לא תוכל לעבור"

    זה אולי יישמע מוזר, אבל בשביל הזכות להיכנס לגוש דן דרך כביש מספר 1 – הנתיב הפופולרי ביותר בישראל – צריך לשלם כמעט 100 שקלים כל יום.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ואז נוצרות מספר קבוצות. מי שמשלם מכיסו
      ואין למי להעביר קבלות וחשבונות ומע"ם
      והאחרים וגם אלו מתחלקים. מי שעובר
      בנפנוף יד ומי שאוסף קבלות. אז גם אלו
      מתחלקים. מי שנותן קבלה במשרד מקבל
      מזומן מקופה קטנה ואחרים…. וכאן נקבל
      הרצאות על כלכלה ישר מהספרים.
      וגם מישהו יכתוב דוקטורט "צמיחת המדינה
      המושחתת"

      אהבתי

  7. למה גולשי גלים פלסטינים לא יוצאים לתחרויות?
    בחוסר חשק עלעלתי לעמוד 12. מי חתומה על המנשר נטע אחיטוב. פסדר, העיקר לא "מערכת".

    שבוע שעבר הגיש א', גולש מקצועי המתגורר בעזה, בקשה למתאם פעולות הממשלה בשטחים…(מכיוון שהבקשה עודנה תלויה, הוא נותר בעילום שם).

    גולש מקצועי הוא מישהו שמשתתף בסבבי תחרויות וזוכה למימון מצד ספונסרים. בהכירי כמה גולשים מקצועיים ואת הסבבים הגדולים שאלתי את עצמי האם מדובר בגולש מקצועי שאינו מוכר או שעניין מקצועיותו מוסיף לעוול ולאשמה היהודית.
    נעבור להמשך הפיסקה:

    …לצאת באופן חד פעמי לסדנת גלישה של חודש בהוואי (מכיוון שהבקשה עודנה תלויה, הוא נותר בעילום שם).

    נחשוב יחד. כמה גולשים מקצועיים הגישו לנציגי הכובש היהודי בשבוע שעבר בקשה לצאת לסדנאות גלישה בהוואי. ניחוש פרוע- מדובר בפחות מרבבה, הרבה פחות אלף מעט ממאה וקטן מעשר בקשות. עילום השם משמש להבליט חולשתו ופגיעותו של הגולש א' מצד הצורר היהודי. ממשיכים:

    כדי שא' יוכל לצאת לסדנה, עליו לבקש תחילה היתר מעבר לישראל כדי להגיע לראיון הוויזה בקונסוליה האמריקאית

    ברור שפנה לישראל, הרי לאחיו הערבים ממצרים אין קונסוליה אמריקאית.

    … ישראל גם דורשת מארצות הברית שאחד מהדיפלומטים שלה ילווה את תושבי עזה במסעם ממעבר ארז לגשר אלנבי, מהלך קשה בפני עצמו כי הקונסוליה האמריקאית אינה משתפת פעולה עם הדרישה הזאת.

    כאן אנחנו למדים שהאמריקאים והיהודים מפרידים במסעו של א' ל- Jaws ולא העצמאות הפלסטינית שפרצה במרחק מגשר אלנבי. עברנו לנפגע הבא:

    …אל מצרי התפרסם ב–2008 כשהשתתף בריצת 5,000 מטר באולימפיאדת בייג'ין והגשים בה את חלום חייו. אבל זה לא עזר לו כשביקש באפריל השנה ממשרד הביטחון להשתתף במרתון בית לחם.

    אל מצרי חייבאת פרסומו כספורטאי לישראל שמונעת ממנו לשבור שיאי עולם. בנוסף הייתי ממליץ לגב' אחיטוב לתרגם את שמו של אל-מצרי כדי להבין מדוע הצעתי מקודם את הפניה למצרים ובנוסף את השורשים פלסטינים המובהקים של המקופח. כאן בשורה השניה בפסקה אמצעית טמנו העורכים את מזמיני הכתבה.

    על כך אומרת שי גרינברג, דוברת ארגון גישה

    ומשם להכרזה וההוכחה הניצחת:

    במערכת הביטחון הודו כי הסגר ההדוק שהטילה ישראל על עזה פעל נגד האינטרס הביטחוני של ישראל

    אין שמות, אין תאריכים ואין פורום שבו נאמרו הדברים. לא בלתי סביר שמדובר בנהג שמסיעים את הטבחים של אחת מאגפי מערכת הביטחון.

    אחד הדברים שמאפיינים את עמותות הקרן לישראל חדשה היא בחירת שם שלעולם תוביל את השומע למסקנה הפוכה לגבי הארגון. עמותת גישה לדוגמא, מצהירה על עצמה שהיא המרכז לשמירה על הזכות לנוע אך הכתבה שהזמינו מתפרסמת בעיתון שמצדד אסלאמיסטים וארגוני טרור שנלחמים נגד תנועת יהודים בהר הבית.

    בצירוף מקרים מתפרסמת (ונמחקת מטמקא) ידיעה על הציוני היקר והמיוחד שתרם לגולשים העזתים יותר מכל עמותה של הקרן.

    אהבתי

    • משה שלוותה הגיב:

      גישת היהודים להר הבית היא היא הגישה היחידה עליה יש להילחם.
      שהרי כאמור בטרם מתחילות עבודות התשתית לבית המקדש יש צורך לבצע מדידה.
      איך יעלה המודד להר הבית, הרי הוא יהודי?
      תשובה: יקחו מודד נוצרי, אבל מהטובים, מאחת מאגודות הנוצרים הציונים, תומכות ישראל, מישהו מחגורת התנ״ך למשל.
      ואז יהיה מדליק, בית המקדש השלישי ייבנה על בסיס מדידה של נוצרי ערל, בן ישוע.
      ואז יתקוטטו ביניהם עשרות רבנים ומאות עבדקנים האם המקדש טמא או קדוש ואם טמא הוא כיצד מסירים טומאתו, האם אפרה של הפרה האדומה מספיק לשם כך או שיש צורך באביזרים נוספים כמו לקט ענפי הדס, בהם יש למנפנף כפי שעשה בן זומא בשעתו.
      ואת משכורתם של אל אלה תשלם כמובן המדינה, באמצעות משרד הדתות ועוד שלושה ארבעה ארגונים חוץ פרלמנטריים אחרים, כולל הסוכנות, תנועת אמנה וארגון שוחרי המקדש, מיסודה של תנועת עתרת כהנים, אשר רק במקרה תקבל גם באותה השנה את פרס אהבת האדם באשר הוא אדם, מאת שר הפנים, איתמר בן גביר.
      ושר המיעוטים, מיכאל בן ארי, יאמר, אשרנו שזכינו לזמן הזה, יושבים לבטח בארצנו, שמחים וטובי לב, עם כל ישראל אחינו וצבאנו המוסרי היהודי, בו חיילים אמיצים כמו בר כוכבא ונאמר אמן.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      עילום השם משמש להבליט חולשתו ופגיעותו של הגולש א’ מצד הצורר היהודי.

      לא נכון. הדבר שעיתונאים הכי פחות רוצים (כלומר אם הם באמת עובדים ומראיינים) זה עילום שם. אולי המשפחה שלו ביקשה שלא ייחשף? אולי הוא לא רוצה שיידעו שהוא משת"פ עם היהוד?

      אהבתי

      • לשנינו ברור שהכתבה נלעסה עבור העיתון ע"י העמותה ולחתומה אין קשר לאנשים והגופים שמופיעים ב"כתבה".

        לכבוד פרשת לך לך-
        שי לשבת:
        ראיון עם יהודי, גולש, נווד, רופא, איש רוח ציוני שלכבוד רוחו, גישתו הבלתי מתפשרת והשפעתו המבורכת על חיי וחיי אחרים נרים כוסית.
        לחיים איש יקר, המשך במסעך…

        אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      תגיד יון, חוץ מהכעס שלך על הארץ ונטע והעמותות וכל החבורה מוכת רגשי האשם הזו, שרק מחפשת עוולות יהודיות, מה עוזרות כל המגבלות האלה על הגולש והרץ?
      זה לא שיש להן באמת מטרה בטחונית, הרי אם היו חשודים במשהו כבר היו עצורים.
      למי מפריע שאל מצרי, שלמרות שיש לו שורשים מצריים כנראה הוא עזתי, ירוץ במרתון בית לחם? למי מפריע שהגולש יסע לארה"ב?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        לדעתי הגולש צריך לנסוע לארה"ב וכ"ו. אבל הבעייה
        היא ה"חוץ" שאותו הוצאת החוצה. לגולש יש מדינה
        ששודיה ועוד עשרות מדינות הכירו בה. בעיות דרכונים
        ומעבר בין ישראל וארה"ב או כל אחת מהן ואיסלנד
        למשל נפתרות לא על ידי גופים רחמניים ופטיציות והפגנות
        אלא על ידי משא ומתן בין מדינות. הנה אתה כאן ואני כאן,
        במודע או לא,עובדים במקום הרש"פ והחמאס וכ"ו. אני
        עושה זאת בקטן אבל אחרים עושים זאת בענק. אם אונר"א
        מאכיל, זרים מנהלים משא ומתן ואת בעיית הביוב והמים
        והגנה אזרחית ומקלטים משאירים כתפאורה בהצגות זה
        משאיר המון זמן לשטויות.הדרך לפתור את הבעיות
        שהצגת היא במשא ומתן של קח ותן בין המדינות.
        יש מין רושם קל למשל שבימים אלו לא יוקלו הדרישות
        של ארה"ב לישראלים שרוצים להכנס בגבולה לכל
        המטרות. הרעיון שעל גופים זרים לפתור את הבעיות
        ההומניות של הפלשטינים והפעילות בכיוון זה הנם
        סוג של אימפריאליזם. מי שמתאגד ליצור מדינה
        בדרך צריך בעצמו לטפל בעצמו גם בבעיות הומניות
        זה זמן כסף מאמץ זה מה שעשו הציונים ואחרים זה
        מחיב גם פשרנות וויתורים מכל מיני סוגים, גם
        בגישה לאתרים דתיים. זה העולם.

        אהבתי

        • הסמל פפר הגיב:

          ההשוואה של מערכת היחסים בין איסלנד לישראל לזו שבין "מדינת" עזה לישראל אינה במקומה (וזה אנדרסטייטמנט).
          אין שום תועלת במגבלות ואיסורים שלא קשורים ישירות לביטחון. הם רק יוצרים מרירות ותסכול.
          אבל כנראה שזה מאוחר מדי למחות על זה עכשיו, זה התחיל כבר לפני הרבה שנים והפך ליסוד ההתנהלות הישראלית מול הפלשתינאים. יש המון מדורים ואגפים במשרד הביטחון ובצבא שעוסקים בזה והמון אנשים שמתפרנסים מזה, אי אפשר לחזור אחורה גם אם הם רוצים.
          אז כנראה שהגולש לא יסע לארה"ב אחרי הכל, למרות שאין בזה שום פגם וזה לא מועיל כהוא זה לביטחון המדינה.

          אהבתי

          • הבנו את האשמה. נו, נשמע מה האלטרנטיבה?

            אהבתי

            • הסמל פפר הגיב:

              האלטרנטיבה היא לא להקשות ולהגביל היכן שזה לא נחוץ.

              הקמפיין האנטישמי של הארץ מחריב את הסיכוי לשלום? גם הפגנות השמאל, הנאומים התבוסתניים של גרוסמן ועוז וביקור הנשיא בכפר קאסם ודאי תורמים לכישלון החלום.

              לחיים תחת מחסומים וביקורות, להריסת הבתים, לכל האיסורים וההגבלות, לגזל הקרקעות, לתושבי חברון החיים תחת עוצר כבר שנים בגלל קומץ אנשי בית הדסה, לכל אלה אין שום תרומה לכך. להארץ כן.

              בטח תיכף תשלח גם אותי להתאסלם. לא מזיז לי. שלחו אותי כבר לעזה, לקטאר, לברלין ובכל זאת נשארתי. וגם לא אתאסלם, אל תדאג.

              אהבתי

            • ישן מפני חדש תוציאו הגיב:

              מפלטו של הנודניק "מה האלטרנטיבה". התשובה הנצחת- כל אלטרנטיבה תהיה טובה יותר מהקיים.

              אהבתי

      • בנוסף לקמפיין האשמה האנטישמי של הארץ והעמותות שמתקיימות במימון זר אנונימי בהליכים בלתי שקופים לציבור מפריעות לי הטענות והאמירות שמחריבות כל זרע, סיכוי וכיוון שיכול להביא ליחסים תקינים בין יהודים לערבים. עד שהפלסטינים לא ינקטו באחריות על חייהם ועתידם אין סיכוי לכלום. גישת "היהודים כמו נאצים, עזרו לנו למעוך אותם" לא יכולה להועיל – לא לשמאל ולא לפלסטינים.
        * קרא קצת על שורשי הפלסטינים ותבין מה היקף המקומיים שגרו כאן ברציפות עד המאה ה-19 לעומת מהגרי עבודה, עקורים בכפיה, בורחי נקמות ונוודים. שמות המשפחה הם החלק מהעניין.

        אהבתי

  8. ZIKI הגיב:

    שרה ביביהו
    ללמדך שלא רק גליק הוא חולה נפש הזקוק לעזרה

    אהבתי

    • Mosh הגיב:

      השני ברציפות…בסוף לא יישארו אנשים ומה יקרה אז?

      אדם נוסע באיילון ושומע ברדיו דיווח תנועה על אדם משוגע שנוסע נגד התנועה באיילון
      האדם מקשיב וזועק "רק אחד? אלפים ! ! "

      אהבתי

  9. אבשלום הגיב:

    דברים שמסייעים לחקירה מהירה (כולם פיסות מידע שלמיטב זכרוני התפרסמו):
    א. ניסיון הרצח מבוצע לעיני עדים.
    ב. המתנקש לבוש בבגדים של מסעדה שנמצאת באותו המקום, כך שיודעים איפה כדאי לשאול.
    ג. שואלים במסעדה מי עבד היום ועזב בשעה האחרונה, ובכלל מסתכלים ברשימת העובדים.
    ד. מגלים שלאחד מהם, שיצא חצי שעה לפני הרצח, יש עבר ביטחוני עשיר למדי. מדהים כמה מהר מחשבי השב"כ יכולים לבדוק דברים כאלה.
    ה. נוסעים אליו הביתה – זה לא רחוק כשהוא תושב העיר.
    ו. בשלב הזה אין משמעות אם הוא אכן הרוצח או רק חשוד. מכיוון שהוא מתנגד למאסר ופותח באש על השוטרים – משיבים אש והורגים אותו. השימוש במינוח "חיסול" כאן הוא יריה הסברתיתת ברגל מצד אנשי הביטחון. בסופו של דבר, במקום (לא ברור אם בבית או על גופת המתנקש) נמצא אקדח שבדיקות מז"פ מאשרות שממנו נורה גליק. התיק נסגר.

    אם זה בכל זאת נשמע לא סביר, אפשר תמיד לתמוך באפשרויות האחרות, אם הן נראות לקורא סבירות יותר:
    א. כדי להרגיע את הרוחות בקרב פעילי הימין, המשטרה החליטה לפשוט על בית של פלסטיני אקראי (נניח שלא הלכו על אקראי לגמרי, אלא בחרו במישהו עם עבר ביטחוני) והרגה אדם אקראי, ואז שיקרה לגבי כל הסיפור.
    ב. החשוד ניסה להסגיר את עצמו למשטרה, אבל כדי להימנע מהטרחה שבמשפט החליט צוות הימ"מ לקחת אותו לגג ביתו ושם ירה בו בדם קר.

    מי שבוחר את אחד משני התרחישים האחרונים, ראוי שיביא ראיות תומכות שחורגות מההנחה שכל מה שישראל עושה לפלסטינים הוא רוע טהור.

    אהבתי

    • חסילון הגיב:

      אני לא אומר לא את א ולא את ב וגם לא מדבר על רוע טהור
      ובכל זאת מפקפק באיכות הזיהוי המהיר
      ולו רק שבשל העובדה שבדיווחים הראשונים שניתנו לפנות בוקר דובר על מתנקש רכוב על אופנוע שדיבר במבטא ערבי כבד, לא הוזכרה חולצה של מסעדה
      בדיווחים מאוחרים יותר דובר על מתנקש שהמתין בפתח המרכז
      דיווחים אחרים מדברים על מתנקש שניגש לגליק ירה בו ונמלט רכוב על אופנוע
      בדיווחים הראשונים דובר גם על מתנקש חבוש קסדה
      בקיצור יש יותר מדי גרסאות
      לא לקחו סתם בן אדם וירו בו, זה ממש לא מה שאני אומר
      אבל יש סימני שאלה, זה הכל, מותר וחובה לשאול שאלות, זה עדיין לא הופך את השואל למי שתומך בירי בגליק.
      אגב, גם מי שכמוני מתנגד נחרצות לירי בגליק וחושב שזה אקט טרוריסטי מובהק לא תומך מיידית בעליה להר הבית.

      אהבתי

  10. קורא הגיב:

    הוודאות בזיהוי של המתנקש די גבוהה על רקע העובדה כי הוא לבש את החולצה של המסעדה בה הוא עבד בעת הניסיון, לפי מה שפורסם. כמה עובדים כבר יש למסעדה הזו להערכתך?

    אהבתי

    • קורא הגיב:

      ואגב, שלא יהיה ספק, אני שמאלני לגמרי ואולי יש לי טענות על המשפט המהיר אבל בוודאי לא בנוגע לזיהוי שהוא די ודאי.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        הזיהוי די ודאי? כנראה לא עקבת אחר משפט הטרקטורון והאצניות שאך לפני יומיים שלושה הסתיים.
        הוא "לבש", הם "העידו", כן כן.

        אהבתי

        • חסילון הגיב:

          שלא לדבר על זה שבדיווחי הבוקר המוקדמים אמרו שהיורה היה רכוב על אופנוע. בדיווחים מאוחרים יותר אמרו שהוא המתין בפתח המרכז.
          תחליטו ראבק … בכל זאת אופנוע

          אהבתי

        • Mosh הגיב:

          עם כל הכבוד v
          את מערבת בני שני עולמות שבקושי קשורים אחד לשני
          היכולת של הצבא לעשות חיתוך על מפגע הוא ברמה שקשה לתפיסה למי שלא היה חלק במערכת הספציפית הזאת (ואני הייתי חלק ממנה)
          גם מבחינה משפטית , אם הטרקטורניסט היה מתחיל לירות בעת הלכידה אני בטוח שלא היה נשאר חי.

          הרי, למה שאדם חף מפשע יתחיל קרב יריות עם הצבא/משטרה ?
          אלא אם כן תטעני שהצבא הוא שיזם את הירי ….ואז בכלל את מאבדת לקוחות לסיפור שלך

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            אני לא יודעת אם הוא המתנקש או לא, ואני פחות מאמינה ממך ביכולות המטאפיזיות של הצבא, המודיעין, השב"כ, הימ"מ. בטח ובטח שלא באמירה "זה הצבא המוסרי בעולם", עלק. גם הצבא וזרועותיו כפופים לחוק, במחילה מכבודך.
            לא אמרתי שהוא חף מפשע, אבל נניח שכן, הנה תרחיש: הוא היה בכלא חלק ניכר מחייו, והוא נשבע שהוא לא חוזר לשם יותר, והוא יודע שהוא כבר לעולם לא יהיה חף מפשע בעיני זרועות הביטחון כי הוא עשה כך וכך. סתם דוגמה לצעד נואש. לא חכם, לא עושה אותו צודק, ועדיין, אפשרות תיאורטית לפחות.

            אהבתי

            • Mosh הגיב:

              מי דיבר על צבא מוסרי כן או לא
              אני אומר שהיכולות של הצבא הן ברמה של ספרי מדע בדיוני.
              כל התיאורים שכתוב בהם 'חיתוכים' מכילים בתוכם מערכות כ"כ מדויקות שלצערי איי אפשר לגלות.
              בגלל זה היה כעס על המוקד המשטרתי בחטיפת הנערים, אם זה היה מועבר בזמן אולי היה אפשר לתפוס את החוטפים או אפילו להציל כמה מהנערים

              לגבי ההתחייבויות לא לחזור לטרור….או שאת תמימה או שאת משקרת לעצמך , זה שאדם חתם על מסמך לא אומר שהוא לא יחזור לטרור….מקרה עראפת היונה הצחורה שבתא המטען שבאוטו שהחזיר אותו לעזה החביא טרוריסטים מהדהד יותר מכל.

              את מדברת על חוק בכזו יראה …אז יש לי שאלה אליך:
              אדם מתחיל לירות לעבר כוח משטרתי/צבאי , מה על אותו כוח לעשות?
              מעניין אותי לדעת מה דעתך

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                מה הקשר בין מה שאני כתבתי לבין מה שאתה כתבת?
                1. הזכרתי "התחייבות לא לחזור לטרור"? אמרתי שלא חזר לטרור? מה קשור?
                2. כתבתי מהשנייה הראשונה שאני מכירה את הוראות הפתיחה באש, ויודעת שאם ירה על השוטרים וכו', הנוהל הוא לירות ולהשמיד. יודעת!

                אהבתי

                • משה שלוותה הגיב:

                  היכול של הצבא לעדות חיתוכים ואימותים וזיהויים היא הרמה בלתי ניתנת לתפיסה …
                  רגע, זה אותו הצבא שראינו בצוק איתן? זה שלא יודע עדיין לארגן שטחי כינוס מוגנים? זה ששלח חיילים לתופת הנגמ״ש חלוד מימי מבצע סיני?
                  אני משום מה נוטה פחות להתפעל, אם כי לא הייתי כמוך איש פנים במערכת.
                  אתה יודע מה יותר גרוע ממי שאומר, אתה טוען את זה כי אתה כזה וכזה?
                  למשל, אתה טוען נגד אייל גולן כי אתה אשכנזי.
                  אתה טוען נגד צה״ל, כי אתה גר בשינקין ולא בעוטף עזה
                  מי שאומר אתה לא יודע, כי לא היית חלק מזה ואני הייתי.
                  למשל, אתה אומר את זה כי אתה לא מכיר את הערבים, אני גדלתי איתם ויודע שהם מבינים רק כוח ומורידים את הראש כשאתה מכניס להם.
                  או, אתה אומר את זה כי אתה לא היית במודיעין/שלדג/669/מטכל/8200/המסתערבים/יממ/מוסד וכו … אני הייתי ויודע דברים שהשתיקה יפה להם.
                  אנחנו מעריכים אותך על תרומתך לביטחון ישראל, גם זו שהייתה בעבר וגם זו המתרחשת כעת, כאשר אתה לוחם במתייוונים וברשעים מעל דפי ולווט.
                  חזק ואמץ, עתרת כהנים בדרך לתת לך פרס על תרומתך לישראל ומפתח לדירת סטודיו בסילוואן, עם נוף לאל אקצה (שם זמני).

                  אהבתי

                  • Mosh הגיב:

                    בצוק איתן היכולות והסינכרון המודיעיני של צה"ל היה בין המדוייקים מכל המלחמות/מבצעים .
                    אני לא מדבר על פעולות טקטיות שהן כבר תלויות בגורם האנושי….ועדיין, היחס בין הכתישה שעזה עברה לבין מספר הנפגעים/הרוגים הוא במספרים שבקושי רואים בלחימות רחבות היקף, בטח ובטח בלחימות מול ארגוני גרילה חסרי מוסר.

                    וטיפ קטן…וותר על המסביב , כך תוכל להעביר את המסר יותר טוב

                    אהבתי

                  • הומר סימפסון הגיב:

                    עטרת ולא עתרת. די מביך לרדת על מישהו בשצף קצף ולטעות בדבר כל כך פשוט.

                    אהבתי

  11. GMTA הגיב:

    בצירוף מקרים כותרת הטור של דנה ספקטור הוא "שיפוט מהיר".

    אהבתי

  12. הינשוף של מינרווה הגיב:

    בנוגע למהירות שבה אנשים חורצים משפט:

    מה האבחנה?
    והנה התשובות:

    בנוסף, לא כל מה שהמודיעין יודע הוא גם יכול לחשוף, ולפיכך להוכיח, בבית משפט.

    אהבתי

  13. מישהי הגיב:

    מקרי רצח נעשים פה לעשרות, פשעים לא מפוענחים שנים עד עשרות שנים, אנשים מואשמים בגרימת תאונה ומזוכים, אנסים אכזריים זוכים להפחתה בעונשם, אבל כאן, פלא פלאים: תוך כמה שעות (שבע או שמונה, תלוי בעיתון המדווח) קבעו זרועות הביטחון חד וחלק מיהו היורה ואצו לתפוס אותו.

    את מבלבלת, גם היום וגם אתמול, בין חקירה למשפט.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני לא מבלבלת בין חקירה למשפט, ומעולם לא בלבלתי. אני יודעת בדיוק את כל השלבים והערכאות.
      הרעיון שלך שיש רשויות שיכולות להכריע אחרי שבע שעות "חקירה" ו"עדויות של העובדים" מי המתנקש ולהוציא עליו חוזה, עומד בניגוד לכל מערכת חוק ומשפט שהיא. אבל זה לא מפתיע אותי.
      אחרי שקבעת שהחוקרים "מנחשים" ו"הימרת" שלוינסון חושב כך וכך
      למה שתביני?

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        אני לא טענתי שהרשויות יכולות להכריע. את לעומת זאת הבאת הפחתה בעונש כדוגמה נגדית לחקירה המהירה מדי שלכאורה התרחשה עכשיו. את בהחלט מבלבלת, הדברים לא קשורים.

        לא קבעתי מה לוינסון חושב, הימרתי על סמך הדעות האישיות שלי, צורת הניסוח שלו, ומידת ההסכמה שלי עם טיעוניו. זאת את שקבעה בוודאות מהי דעתו בנוגע למשהו שהוא לא כתב עליו.

        המחקר על הטבעונות עניין אותי אז חיפשתי את המקור ולא הסתפקתי בדיווח. זה מה שאני עושה, מחפשת את המקור, כמו במקרה של מחקר החלב, המאוד מעניין לדעתי. המסקנה המתבקשת מהקריאה היא שהחוקרים מנחשים שהסויה היא הגורם. המחקר כפי שתואר לא יכול להוביל אותם לתוצאה כזאת. את לגלגת עלי ובטלת את דברי אבל למחרת שמת בפוסט דברים דומים מאוד לטענה שלי. אולי מאיזושהי סיבה נראה לך שאת מכירה את עולם המאמרים המדעיים טוב ממני, אבל הרי אין להשערה כזאת על מה להסתמך.

        את זאת שמפרשת את המשפט הבא של אפרים הפחח "אמרו לי שאם אעסוק בפחחות אנשים יגידו שאני זברה כ"אפרים טוען שהוא זברה". את זאת שלא מבינה.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      גברת. על זה דיבר המדבר. יש מערכות
      מחשבים והצלבות. יש שטינקרים. כרגע
      מה לעשות זה על הערבים ויהודים נבחרים
      בלבד. יש גם מצלמות בירושלים גלויות
      ונסתרות. יש מאגר נתונים עצום. תן
      קצה חוט והופ. אם המתחים השנאות
      האלימות ימשיכו וייתגברו נהייה כולנו כל
      העשרה מליון בתוך המטריקס הזה. מה
      רוצים ממערכת הביטחון? ונניח שלא היו
      מגלים אותו ונניח שהיה נמלט לירדן
      ונניח ונניח ונניח. אזי כל המתלוננים על
      מהירות הגילוי היו מתלוננים על
      אפסות המשטרה והשוטרים והשוטרות.
      זה מה שיש ומסיבות אנושיות מובנות
      אנשים מתעלמים, אבל זה ישנו. אתם
      מבינים למה אנשים נוסעים לברלין?
      זה העולם שאנחנו מבשלים לעצמנו
      ולבאים אחרינו. סבבה דבש יהיה בסדר.

      אהבתי

  14. טום ג'ואד לא מספיק הגייני הגיב:

    אני לא מחבב במיוחד אבחונים פסיכיאטרים וירטואליים, מקצועיים או חובבניים, וגם לא חושב שנכון למקד את הבעיה באישיות של הגברת.
    הפתרון בכל מקרה לא קשור לשיפור מצבה הנפשי,יהיה אשר יהיה, אלא בקביעת קריטריונים ונהלים ברורים, המגדירים את מעמדה של אשת ראש הממשלה באופן חד וברור. לא יכול להיות שהתפקיד הזה יוגדר מחדש בכל פעם לפי אישיותה של האישה, במיוחד לאור העובדה שהיא איננה נבחרת ציבור.

    האם יש תפקיד מיוחד לאשת רה"מ? ומה אם הוא רווק , אלמן או שרעייתו אינה מעוניינת להיחשף? הוא לא יתפקד? שלל השמועות על המעורבות הגלויה שלה בעניינים פוליטיים אפילו יותר מטריד מיחסי האנוש שלה.

    אני לא מבין למה אשת רה"מ זקוקה ליועצים, דוברים ושלל אנשי שירות. למה אלמנת רה"מ מקבלת לשכה ועוד. היא לא אמורה להיות בפוקוס ויכולה להיעזר בשעת הצורך בדובר של הבעל.
    אני חושב שצריך לאסור על מי שלא נבחר או מונה באופן פורמלי לשום תפקיד להתערב בענייני הלשכה או אילו להיכנס לשם.
    ובענייני כסף – צריך להיות תקציב מוגדר ומפורט, שגם האדם הכי לא נורמטיבי לא יוכל לשחק בו.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      השתקת מסגדים? הקוראן מצווה על שימוש במגברי 10 קילווואט?
      השימוש במגברים אסור בחקיקה הקיימת הנוגעת לרמות רעש מותרות. מסיבה זו מגבילים טיסות של מטוסים לשעות מסויימות ושוטרים מגיעים לבתי חוגגים מאוחרים, אבל אכיפת חוקים על מוסלמים זו סתימת פיות. דרך אגב, אם יימשך שלטון הימין הפאשיסטי אנו עלולים להגיע גם למשטר צבאי, משהו שלא חווינו מעולם בעבר.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אופסססס….
      סליחה על הטעות במיקום התגובה הקודמת

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זו הליברליות הגולשת כמו חלב על האש.
      למה רק אשת ראש הממשלה? כל הנשים !
      וכבר יש ספרות עשירה הקוראן החדית ומפרשים
      אבל לא מעתיקים מזרים וכך יהיה חוק אשת
      ראש הממשלה ויהיה ביטוי נומרי מדויק לשארה,
      כסותה ועונתה. רה"מ יחוייב להשכין שלום
      ולהשתמש במשכין השלום הביתי בצורה במינון
      ובזמנים שיכתבו בחוק. ירשם יומן טיפולי הרגעה
      ופינוק שיבוקר מידי חודש ע"י מבקר המדינה.
      מי לא רוצה רה"מ וגברתו רגועים ומפונקים.
      באשר לתקציב כנ"ל תקבע למשל מכסת גרבים
      וחוזקן (יש המחזיקים כספם בגרביהם) יוקצו
      כובעים וכיפות וטליתות קטנות יהיה מפרט
      תחתונים…… יהיה סבבה.

      אהבתי

      • טום ג'ואד לא מספיק הגייני הגיב:

        שארה, כסותה וחוזק הגרביים כמו גם מצבה המנטלי, לא מעניינים (רק רכילותית). מצדי היא יכולה להעסיק עובדת מיקוד מיוחדת באריזת ביצים ורחיצתם במשך 24 שעות ביממה, בתנאי שתעשה זאת על חשבונה ולא על חשבון הכלל.

        כשמדובר על הוצאות מכספי הציבור נדרשת שקיפות, ציות לנהלים והגיינה ציבורית מינימלית.
        ושוב, הבעיה איננה באישיות שלה (למרות שלא הייתה מתעוררת אילו נהגה בצניעות). הבעיה הציבורית האמיתית היא בשלל בעלי התפקידים שאמורים להציב גבולות ולא עושים זאת. בחנפנים, אופורטוניסטים וסתם פחדנים.
        אני מסכים שמגיע לה תקצוב לצורך אחזקת בית ראש הממשלה, עזרה בניקוי , אירוח ותקציב לביגוד וקישוט. לא יכול להיות שאין פיקוח הדוק על ההוצאות האלה ושמי שממונה על התקציב הזה ( יש תקציב כזה) לא יהיה מסוגל לסרב, יעלים עין במקרה הטוב או ימצא פטנטים איך להחליק הוצאות לא הגיוניות.
        יש מי שממונה על צוות העובדים ומאחר והיא איננה משלמת לעובדים את שכרם היא לא מוגדרת כמעסיקה. האיש הזה צריך לדאוג גם לתנאי עבודה סבירים ולא רק לריצוי בעלת הבית. עובד משק בית הוא לא איש ביטחון בכיר שצריך להיות זמין ביום ובלילה.

        אהבתי

  15. חסילון הגיב:

    בראש החדשות בקול ישראל אתמול ב 8 בבוקר לא עסקו בכלל בשאלות העולות כאן לגבי המשפט המהיר, ההתנגדות למעצר וכו'.
    פשוט הסבירו, באופן פרוידיאני משהו, את מטרות המבצע, וכך נאמר, לאחר שהסתיימו הביפים: נסגר החשבון עם המחבל שהתנקש ביהודה גליק …. כוחות הביטחון וכו'.
    כל ההתפלפלויות לא רלוונטיות, עובדתית יש לכוחות הביטחון ומערכת אכיפת החוק שתי מערכות נהלים, הדברים ידועים ומתועדים. המערכות גם מתערבבות, נהלי איוש והמלחמה בטרור חודרים לישראל, לא ההיפך.
    וזה תהליך שרק מתגבר ויתגבר עוד ועוד, לא נימלט מהפינוקים שמקבלים הפלשתינאים, נקבל את חלקנו בלי אבחנה אגב בין שמאל וימין, יהיה מספיק לכולם.
    שלא יעבדו עליכם …

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      כל הכבוד על הכושר הנבואי. אם הטירוף הביטחוני לא ייפסק עלולים יום אחד לעשות עוצר ולירות ללא משפט ב58 חפים מפשע. יודח ביבי הפאשיסט לאלתר

      אהבתי

      • חסילון הגיב:

        לא צריך כושר נבואי.
        פשוט משום שזה כבר קורה.
        משטרת ישראל נוהגת באלימות כלפי ישראלים ומנהלת חקירות, לא כולן, חלקן, בסטנדרטים שנחשבים תקינים בבורקינה פאסו, לא במדינות מתוקנות.
        זה מחיר. שאנחנו משלמים, והילדים שלנו ישלמו.
        זה נכון שזה בגלל הטרור והבעיות הבטחוניות ואלימות הפלשתינאים, ויש אלף ואחד נסיבות מקלות, אבל זה מחיר.
        ואף מילה על הצעת החוק להשתקת מסגדים, בנימוק זכויות אדם, זה מפריע לישון!
        עכשיו תספר לי שבמרסיי שרפו בית כנסת …

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          השתקת מסגדים? הקוראן מצווה על שימוש במגברי 10 קילווואט?
          השימוש במגברים אסור בחקיקה הקיימת הנוגעת לרמות רעש מותרות. מסיבה זו מגבילים טיסות של מטוסים לשעות מסויימות ושוטרים מגיעים לבתי חוגגים מאוחרים, אבל אכיפת חוקים על מוסלמים זו סתימת פיות. דרך אגב, אם יימשך שלטון הימין הפאשיסטי אנו עלולים להגיע גם למשטר צבאי, משהו שלא חווינו מעולם בעבר.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          ברוקינה פסו כאן ברוקינה פסו שם. ספרים
          נכתבו על המשטרה בארה"ב. אמריקה
          הלטינית, הודו, סין, ועוד כמה ארצות.בודאי
          מעל 80% מאוכלוסיית העולם (הודו,סין,
          ארה"ב, רוב אפריקה ועוד) חיה בעולם
          אמיתי אכזרי אלים סתמי ואקראי לא של ספרי
          הסוציולוגיה ואגדות ילדים שבו נוהלי והתנהגות
          משטרת ישראל יחשבו אוטופיה או דיסטופיה.
          חלק מהבעיות נוצרו כנראה בחברות אנוש
          שבהן אין קשר בין זכויות לחובות,ריבוד חברתי
          קשה וכ"ו וכ"ו. חלק מהתופעות שהביאו
          ומביאות לאלימות משטרתית+חוסר יעילות
          לא מובנות ולא מוסברות אלא בפטפטת
          וקשקשת של מתחזים למבינים. מי יסביר
          את צפון קוריאה והטרוף סביב ישראל ?
          זה העולם זה מה שיש. בורקיה פסו עאלק.

          אהבתי

  16. לחם הגיב:

    שאפו למיקי חיימוביץ, איך היא מצליחה גם במוסף הארץ וגם בידיעות לקשקש ולחרטט בלי להגיד שום דבר. אני לא מצליח להבין נשים שמקבלות הזדמנות אבל לא אומרות כלום. ולא, יום שני בלי בשר זה שום דבר, זה סתם שטויות, חרטוט חינני כזה של פלוצים עשירים.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      אני לרוב מסכים, אם כי לעתים משיקולים שונים, עם הבחירה שלך במושאי הביקורת.
      עם זאת, הייתי סקרן לדעת מיהו, לדעתך, עיתונאי טוב.
      אשמח לרשימה קצרה שתכסה עיתונות/טלוויזיה/אינטרנט.
      תודה.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        אולי פעם כשיהיה לי זמן אערוך רשימה כזאת, אם כי במצב העיתונות היום אין הרבה עיתונאים טובים אבל מפעם לפעם יש פה ושם כתבות טובות וגם זה די במשורה. הרוב לקקני פוליטיקאים (בן כספית עם גדעון סער המגה פוליטיקאי שלו) או לקקני טייקונים (יהודה שרוני) או נקרופילים מביכים (חן קוטס בר) או סתם קשקשני כלום (יובל יועז) וכו' וכו'.

        אהבתי

    • מיקי כספית הגיב:

      אתה עושה עוול למיקי שבידיעות התראיינה בפורמט וואטסאפ (שנגנב בלי בושב ממיקה אלמוג) , ובהארץ במדור "ענייני פנים" שם מדברים על צלקות ואזניים.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        אני זוכר איך היא אצה רצה להיפגש עם נתניהו והקיסרית ירום הודה לגבי שני בלי בשר ונתניהו והקיסרית חרטטו וקשקשו על היוזמה החשובה בלה בלה בלה בלה והנה כותב אב הבית בתצהירו שביום העצמאות הזוג הקיסרי קנה בשר ב-11 אלף שקל!!! 11 אלף שקל!!!! ביום אחד!!!! ואלה האנשים שהשתתפו ביוזמה של עיתונאית העל חיימוביץ. מצא מין את מינו כמו שאומרים, או מצא הבשר את השרה אם אני רוצה להתחכם בצורה ילדותית.

        אהבתי

        • מיקי כספית הגיב:

          הזוג השקרן ניצל את מיקי, כמו ה"תרומה" הנדיבה של שרה לחיילי צה"ל (או משהו כזה) שלא מכיסה, ושאר הקמפיינים השקריים כולל השתתפותה כ"פסיכולוגית" בערוץ 10 להצלת תדמיתה כמי שלא עושה דבר בחייה מלבד איפור וסירוק בין לבין שהיא משגיחה בלשכה שלא יקרה דבר ללא אישורה וגונבת ריהוט גינה. מיקי בוודאי לא אשמה. במדינה מתוקנת השתתפות של ראש ממשלה ורעייתו במיזם הללא- בשר היה מקרין יוקרה.

          אהבתי

    • ירושלמית הגיב:

      אפרופו מיקי חיימוביץ' במדור "ענייני פנים" של "הארץ": התמונה שלה עברה ריטוש, צולמה בתאורה הכי מחמיאה שיש, והיא מאופרת ומסורקת מאוד (מסוג האיפור שלוקח שעה לעבוד עליו כדי להיראות כאילו לא מאופרת – מי כמוני מבינה בזה). אין כלום בין התמונה לבין השאיפה של המדור להראות ידוענים למיניהם, בפנים גלויות ו"אמיתיות"… http://www.haaretz.co.il/magazine/panim/1.2472557

      אהבתי

  17. חיליק הגיב:

    בחיי, שלא הצלחתי להבין את ההסבר המפולפל לספרי היוחסין.
    אפשר לכתוב משפטים פשוטים ומובנים:

    החרדים כבר לא סומכים על רישום רשויות המדינה בקשר ליהדותו של אדם, שכן בשל שלל החוקים והתקנות, גוי יוכל להירשם כיהודי בקלות. בספרי יוחסין יתנהלו רשימות מקבילות, ללא הגיורים המגוחכים של הרבנית ציפורה.

    אם בעוד שנות דור יגיע חוזר בתשובה להינשא, ללא רישום מתאים, לא מן הנמנע כי יבקשו ממנו לעבור גיור לחומרא.

    אהבתי

    • שיקסע הגיב:

      בעוד שנות דור לא ימצאו גויים שיתנדבו להרשם כיהודים ויתחילו לייבא סודנים או סינים (או מאקוודור)

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      כח משחית והמון כח משחית המון. במשך כ 2000 שנים
      ליהודים לא היה אפיפיור. ואז רבי שהחמיר מעל הסביר
      וכרגיל חי ע"ח הקהילה נאלץ לחפש קהילה אחרת. לא רק
      בגיור גם בנידה, שחיטה, כשרות וכ"ו.הציונות הקימה רבנות
      ראשית שגם היא לא מקובלת על כל היהודים בישראל ראה
      מינין כשרויות. אך מתפקדת בכוח חוקי המדינה החילונית.
      תוצאת כפיית גיור לחומרה על מי שנחשב כיהודי לכל דבר
      תגרום שיותר ויותר ינשאו בחו"ל. מחיר גיור לחומרה הנו
      שנות חיים וחשיפה לטיפול בידי אנשים שחלקם, הקטן
      אמנם, תואר למעלה קלינית ע"י בעלת הבלוג. בתהליך
      מקביל יהודי חו"ל יבנו מערכות גיור משלהם ואז ייתכן
      ונקבל יהדות ובה אין סוף קבוצות משנה.כי ברור שיהיו
      כמה וכמה גילות יוחסין ומערכות מעקב בילוש ודיווח
      בכדי לשמור על טוהר הנרשמים. אם זה מה שהרבנות
      הראשית רוצה זה מה שהיא וצאצאינו יקבלו. או שיתמרדו.

      אהבתי

  18. Mosh הגיב:

    בקרוב עומד להיות משודר ראיון עם המחסל של בן לאדן
    אני מקווה שישאלו את השאלה שלך
    "מדוע לא אזקת את הטרוריסט כדי שיבוא למשפט? האם אתה לא מאמין בזכותו של אדם להוכיח את חפותו ? "

    בעצם …על מי אני עובד , אין מצב שמישהו יעז לשאול שאלה כזו קנטרנית ומנותקת.

    יש לצבא יכולות כך שתוך חצי שעה מהאירוע יכולים לעלות על עקבות מחבל …למה לא משתמשים בהם כל הזמן ? כי יש הבדל בין טרוריסט לרוצח

    אהבתי

  19. HaAton הגיב:

    וואו, איזו תיאוריית קונספירציה מתבשלת לנו פה בכירה השמאלית. ידעו מי הרוצח שכן הוא עבד במקום והיה מוכר לחלק מהנוכחים והרצח בוצע לעיני עדי ראייה. אז כנראה השב"כ היה צריך בכל זאת לחכות שהרוצח יברח, כדי שוולווט לא תחשוד בקונספירציה.

    אהבתי

כתיבת תגובה