אצבעות שחורות 31.10.14

אולפן שישי

אחרי צפייה בכתבה על כמה מהנשים של גואל רצון (מתוך סרטה של נילי טל), אני לא מצליחה להבין: מה הביא עשרות נשים להיגרר אחריו ולשעבד לו את גופן ונפשן. כן, אני מנסה להבין מה זה "כת" ואיך היא פועלת על אנשים, ואם יש קשר ליחסי גברים-נשים, כלומר, אם יכול היה להיות גם מצב הפוך, בו עשרות גברים משועבדים לאישה אחת, לא דווקא מינית, כלכלית ורגשית למשל. בכל מקרה זה מדכדך אותי מאוד. איך ייתכן? ואיך אמא מעניקה את שלוש בנותיה למולך הנורא?

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=7ac812015a769410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=af45c29aa8729410VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=36d812015a769410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

הזקן של השר

כמו שבטח שמתם לב, ממש לא התייחסתי לזקן שגידל שר האוצר יאיר לפיד. למה? כי זה חסר משמעות בעיני ועיסוק בטפל. פשוט אין מאחורי הזקן דבר. זהו אקט סתמי ולא סמלי. זה לא משנה: יגדל זקן, יגלח את השיער, יגלח את החזה, ירזה, ישמין, אלו דברים זניחים בהקשר של לפיד, ומה שחשוב זה מה הוא עושה, או יותר נכון, לא עושה. כך שאני לא אתן לעובדות כמו זקן! סימן קריאה, לבלבל אותי. אבל אני רק אחת, ועשרות ומאות אנשי תקשורת עסקו בזקנקן זה. גם סהר שלו עוסק בכך היום  ומנסה לחפור משמעויות: התבגר, כבר לא נער ג'ל, משנה תדמית – כל מיני. אז בחרו צד: האם אתם איתי (לא מעניין הזקן) או מחפשים בו משמעות (שלו).

מוסף הארץ

ווטסאפ: ארנבים בגן פשוש.
פשוש31.10.14

מה היחסים בין הדת לצבא (קובי בן שמחון)? לא משהו בכלל.

מאבקים רוויי יצרים בעלי הקשר דתי מובהק מתרחשים בצה"ל בשנים האחרונות. בין שלל האירועים, אפשר להזכיר את היענותו של הרמטכ"ל, רב־אלוף בני גנץ, לשנות את הפתיח של "יזכור" בטקסי הזיכרון הצבאיים, מהנוסח "יזכור עם ישראל", לנוסח שדרשו גורמים דתיים: "יזכור אלוהים את בניו". על רקע הסערה הציבורית שהתעוררה לפני כשנתיים סביב ההחלטה של גנץ, בעיקר מצדן של משפחות שכולות שאליה התלוותה עצומה נגד המהלך שכללה 64 אלף חתימות, קיבל הרמטכ"ל לבסוף את דעת הוועדה שהקים לבחון את הנושא. למעט דעתו של הרב הראשי של צה"ל, תא"ל רפי פרץ, שטען בדעת מיעוט שאין זה נכון להשמיט את שם ה' מנוסח "יזכור", הוועדה המליצה ברוב קולות לחזור לנוסח המקובל, וכך היה.
עם סיום פרשת "יזכור", התמודד גנץ עם פרשה נוספת, שקיבלה את הכותרת "שירת נשים"; תשעה צוערים דתיים בקורס קציני חי"ר, מרביתם משתייכים ליחידות מובחרות כמו דובדבן ואגוז, הועמדו בפני הדחה לאחר שסירבו להאזין לשירת חיילות בערב מורשת קרב על עופרת יצוקה. ראש ישיבה שאחד הצוערים היה תלמידו צוטט אז בעיתונות כי, "מדובר בחוסר רגישות משווע של המג"ד. המטה הכללי של צה"ל קבע פקודה שבה נכתב במפורש שאסור לכפות על חייל דתי להיות חלק מפעילות פנאי או נופש שנוגדת את אורח חייו ואמונתו. המג"ד, בחוסר תבונה משווע, מעמיד אותם בפני החלטה: או ההלכה או להיות קצינים בצה"ל". בסופו של דבר, כמה מהקצינים הודחו וכמה התנצלו והושארו בתפקידם.

איזה ספורטאים פלסטינים רשאים לצאת רצועת עזה, ולמה?

7 ימים

מזמן לא עסקנו בקצת סחי מקומי: שחר גינוסר וגיא ליברמן בתחקיר על המתרחש במפעל הפיס:

…תחקיר ידיעות אחרונות, שהתחקה אחר הסערות בארגון עתיר הכספים מאז ההחלטה על מינוי המנכ"ל החדש, חושף: בזבוזי כספים תוך הליכים לא תקינים, כשלים שבגינם הומלץ לרשום הערות בתיקים האישיים של ראשי הפיס, מאבקים פנימיים מכוערים, ושערוריות של בכירים שמצאו את עצמם בבית אחרי שהוכפשו או נחשדו בפלילים…

מתאים?
כמה תחקירי עבר על מפעל הפיס:
איך גורמים לישראלים להמר יותר
-מפעל הפיס פנה למועצת העיתונות בעניין התחקירים האלו, אך נופנף
ממי שכר המנכ"ל אלי דדון מבנה חדש בתל אביב?
-ועוד פרשייה: הקבלן דודי אפל דורש ממנכ"ל מפעל הפיס הפורש מיליונים שהלווה לו.

7 לילות

כשמוסף תרבות ובידור מנסה גם לתחקר, ולא רק לקדם מוצרי תרבות ופנאי אלו ואחרים (למשל, הסרט חיית הלילה זכה בידיעות, תוך יומיים, לשני ראיונות [עם רנה רוסו ועם ג'ייק ג'ילנהול] ולביקורת אחת) זה יכול להיות די נחמד. גבי בר-חיים על הטרדות מיניות בעולם הטלוויזיה והקולנוע. ממאפרות ועד עורכות.

ישראל היום/ ישראל השבוע

אחרי שגונן גינת כתב השבוע שח"כ איתן כבל בא למערכת ישר"ה להציע תחקיר על עופר עיני, ולאחר מכן נעלם ולא הביא חומרים, אמר כבל לאביב הורביץ בתגובה שכן העביר מלא חומרים לעיתון, אלא שזה לא פרסם את התחקיר. כבל, למי שנחת ממאדים, הוא יוזם הצעת החוק נגד ישר"ה.
אבל זה לא הסוף: מרדכי גילת כותב בסו"ש זה עמוד: מה עובר על ח"כ כבל? וזה מה שהוא כותב על פרשת עיני:

…כבל הגיע לפגישה ב"ישראל היום" מלווה באדם נוסף, שוחח איתי ועם עמיתיי עוזי דיין ומיכל שבת, וסיפר כי ב"ידיעות אחרונות" הכינו כתבת תחקיר על עיני, שעמדה להתפרסם במוסף "7 ימים" ונפסלה "בהוראת הקודקודים".
"עבדתי על זה ארבעה חודשים", אמר כבל, "קרעתי ממש את התחת. הכתבה היתה גדולה והכתב שאסף את החומר אמר לי כל שבוע שהיא תתפרסם בשבוע הבא. ריחמתי עליו. בסוף הוא הבין שגנזו לו את כתבת התחקיר ושזה לא בא ממקום נקי".
ח"כ כבל נקב בשיחה בשמות של כמה עיתונים וערוצי טלוויזיה, טען שאין להם כוח והשפעה כמו שיש ל"ישראל היום", ל"ידיעות" ולערוץ 2, וניגש לעניין: הוא דיבר על התנהלות עיני והבטיח לחזור אלינו עם הוכחות ורשימת אנשים שראו ושמעו. מאז אנחנו ממתינים, אבל הוא לא הגיע.
כבל קיבל רגליים קרות? חשש מהיד הארוכה, הנוקמת, של עיתון הפשע? אני מניח שכן. בכל מקרה הוא קיבל מאז מאנשי מוזס פיצוי נדיב על מפח הנפש. עטפו אותו באהבה, פירגנו לו בעיתון שגנז את התחקיר – עזרו לו לשכוח את המעשה שבעטיו הגיע אלי.
עכשיו הוא אסיר תודה לאותו מו"ל, ומקדש לטובתו מלחמה ב"ישראל היום", העיתון שנהג איתו ביושר ובהגינות מקצועית…

אז איפה האמת?

מוסף כלכליסט

כבר הכותרת של הכתבה (דיאנה בחור ניר), שהיא גם כותרת השער ("איכס על אוכל") משכה את תשומת לבי. איכס על אוכל? זו אני, בועטת במורשת שבה אסור לומר משפט כזה בגלל הילדים הרעבים בביאפרה (אך מצווה, בגלל העוף המכובס).
אוקיי, נחשו מה: בררני האוכל נכנסו ל־DSM, קטלוג ההפרעות הנפשיות שמשמש את אגודת הפסיכיאטרים של ארצות הברית, כבעלי הפרעה. נורא ואיום.

המוסף לשבת

במהלך השבוע תהיתי למה שלושה ימים ברציפות התפרסמו בידיעות ידיעות על המוזיאון היהודי החדש בוורשה, שבחנוכתו השתתף גם הנשיא, רובי ריבלין (ידיעה על כך גם ב-ynet). נח קליגר היה שם, והנה במוסף השבת אני רואה שגם סבר פלוצקר, וחזר עם כתבה של שני עמודים.
כתבה אחת על המוזיאון התפרסמה גם בהארץ בתחילת השבוע. קשה לדעת אם עופר אדרת היה שם. אני חושבת שלא.
לסיכום, ידיעות הוא המסקר הגדול של המוזיאון בתקשורת הישראלית. למה?

TheMarkerWeek

ממש ממליצה לקרוא את הכתבה של חגי עמית על בתי הספר המקצועיים, כתבה שמנסה להיחלץ מהסטיגמות ומצווחות ה"הסללה" של אנשים שונים. אל תפגינו עצלות כרגיל, ופשוט לחצו על הקישור וקראו את הכתבה במלואה. בדרך כלל אין לי בעיה להביא פסקה גריינית כלשהי, אבל במקרה הזה יש לי תחושה שכל פסקה תוציא את המכלול מהקשרו, וזו כתבה שדווקא שווה לקרוא את כולה.
ותזכורת, שוב, זכרו שהמכונאים מתלוננים על שהם מרוויחים 5,000 ש' בחודש, אבל זוהי משכורת ממוצעת בהרבה מאוד מקצועות "עיוניים", שלא לומר, שוב, שחלק ניכר מהעיתונאים מרוויחים שכר זהה.
אגב, כתב מתחיל, 7-8? באיזה עולם בדיוק (זוהי הטבלה של גלובס מלפני שנה)?

השרה נתניהו

יש בעיה עם הסטטוסים של רונית צח (שגרפו מאות לייקים), שאם לסכם, היא דורשת בהם בדיקה מדוקדקת של השרה נתניהו שתקבע מה מצבה הנפשי, ודיווח על כך לעם.
אני מתייחסת לכך דווקא כמי שפרסמה אבחון תיאורטי אך מקצועי לגמרי, של מישהיכלשהי-שמתנהגת-כך-וכך.
להגיד שהעם זכאי לדיווח רפואי על אשת רה"מ כי היא משפיעה עליו, זה לא סביר. האישה זכאית לחיסיון רפואי, כמו כל אדם בישראל. לו הייתי רה"מ, והייתה מוצגת לי דרישה שכזו, ברור שהייתי נעמדת על רגליי האחוריות ולא מעלה בדעתי.
רשאי רה"מ להיות נשוי לכל אדם בלי לבקש את רשות העם. רשאית אישה, כל אישה, לא לקבל טיפול במה שנראה לכאורה מצב של מצוקה. השרה נתניהו לא נמצאת במצב בו מישהו יכול לכפות עליה טיפול או לאשפז אותה, כפי שהציעו מי ממגיביה של רונית צח. זהו רעיון עיוועים. גם אם היא נשואה לרה"מ. על ראשי ממשלה, או כל נבחרי ציבור משפיעים מיליון דברים אישיים, בין היתר בקטגוריית צנעת הפרט.
מצד שני אין לי ממש פתרון: אין מנהלים את מעון רה"מ במצב כזה? אני לא יודעת. דרוש חוצץ בינה לבין אנשי הצוות, אבל איך ייתכן?
לסיכום, אני מודה שיש פה מצוקה, אבל אני לא רואה פתרון. האם באמצעות תביעות חוזרות ונשנות של העובדים והסדרים ופשרות שיגיעו בעקבותיהם? לא נראה לי.

יש עורכים בבית?

בלגאן גדול יש בהדסה, וקשה להבין מי נגד מי. נראה לי שאפשר לקרוא לזה פרשת הרפז של עולם הרפואה. אז שלשום התפטר רופא בכיר נוסף, פרופ' אבירם ניסן, מנהל המח' לכירורגיה כללית. זה מכתב ההתפטרות שלו ואי אפשר להבין ממנו מה קרה. עכשיו מה, גם כלי התקשורת שציטטו את המכתב לא הוסיפו מילה על שנאמר בו. למה התפטר פרופ' ניסן?

[gview file="https://velvetunderground.co.il/wp-content/uploads/2014/11/מכתב-התפטרות-30_10_14-1.pdf"%5D


שלא תגידו שאני מתמקדת רק בתל אביב. הנה התרחשות מהמקומון שמעל הכנרת.
חיים חצב, שמביים סרט על הטבח בטבריה ב-1938 (בקישור, הטריילר), בו נרצחו 19 מתושבי העיר ע"י פורעים ערבים, רואיין למקומון ידיעות טבריה (שם כתב בעבר). ואלו הטעויות שמופיעות בכתבה:
1. חיים מכונה שמואל (חמש פעמיים. השתיים שאינכם רואים – בשער).
2. רחוב ורנר הפך לוינר ורחוב אחד העם הפך לשכונה.
3. חצב אמר לכתב שפלוגות הלילה של וינגייט שהוצבו בסירין ליד מנחמיה לא הגיעו לסייע, אך בכתבה נכתב שבטבריה היו 36 שוטרים מפלוגות הלילה.
4. נכתב שנרצח זוג אחים, משה ומנחם קטין. היו אלה בעל ואשה: מאשה ומנחם. חצב1חצב2
—–
מסכם חצב: "ראיינו אותי, צילמו אותי, ביררו איתי פרטים חסרים. הכתב עבד על הכתבה במשך חודש, אבל אתמול הוכיחו בעיתון שאמינות זה לא הצד החזק שלהם, ורצינות בטח שלא. לצערי, אין לי אמון בסוג כזה של עיתונות".

לפני פיזור

תנובת הסו"ש:
שיפוט מהיר.
דו"ח אוקטובר.

מה עם הגשם? לא הבטחתם?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

73 תגובות על אצבעות שחורות 31.10.14

  1. חתכו את הכבל הגיב:

    בישראל היום מבסוטים.כמו לפנצ'ר לשלדון את גלגלי הכסא.

    אהבתי

  2. מקגייוור הגיב:

    יש הבדל אחד בכל זאת – המרכז לנפגעי כתות לא יוזם ומבצע מבצעי חילוץ פיזיים, בסגנון The A Team דה לשמטה.

    אהבתי

  3. טום ג'ואד הגיב:

    בעניין גואל רצון. אכן מדהים ומזעזע, במיוחד אחרי שרואים שמדובר על נשים שנראות נורמליות, רהוטות ולא טיפשות.
    האם רק גברים עומדים בראשי כתות? כנראה שיש להם רוב, אבל לא רק. גברים נוטים ליפול ברשתם של גורואים מסוגים שונים במידה דומה.
    הנה הקיסרית:

    אהבתי

    • ZIKI הגיב:

      אכן סיפור מוזר
      גם את האמהות הללו הייתי מעמיד לדין על הפקרת הילדות שלהן.

      אהבתי

    • א. נסה להגדיר כת בדרך נייטרלית.
      ב. בין המרכז לנפגעי כתות לבין ארגון יד לאחים אין הרבה הבדל כי שניהם מגדרים חופש פולחן ודת בדרך חסרת הגיון.
      ג. החופש להשתעבד לאייפון והחדש, לתכניות ריאליטי ולאינטרנט חוקי ונורמטיבי למרות שהוכח כמזיק.
      ד. אין בי בדל סימפטיה או תמיכה במעשיו של גואל רצון.
      כדאי להזכר בבית של המשורר ההוא:

      אדם משלים את שחסר לו
      חסר לו להרגיש נבגד
      -משלים נבגדות.
      חסר לו להרגיש נרדף
      -משלים נרדפות.
      חסר לו להרגיש מושפל
      -משלים מושפלות.
      חסר לו להרגיש שכוח
      -משלים נשכחות.
      אדם משלים את שחסר לו
      לא חסר לו
      – לא משלים בדמיון.

      אהבתי

      • טום ג'ואד הגיב:

        יש אנשים שמתמכרים לעבודה, לסקס, לאלכוהול.. אתה לא יכול לאסור את הדברים האלה. צודק.
        אבל השתעבדות לגורו היא התמכרות מסוג מיוחד ודווקא יש לה מאפיינים ייחודיים ותהליך אופייני. לא כל אחת הייתה נופלת ברשתו, אבל לפעמים מדהים לראות לאיזה אנשים זה קרה.
        במקרה של רצון, אני לא מבין איפה היו כל האנשים מסביב שראו ולא דיווחו. הילדים הלכו לבית ספר – והם הרי לא חיו במדבר מבודד וכולם ידעו שקורה משהו לא נורמטיבי. הבנתי שהיו שידעו ואפילו התעניינו, אבל לא עשו כלום, בגלל אותה דעה לפיה אדם מחפש את מה שחסר לו ואסור לפגוע לו בפרטיות. או סתם אדישות.

        אהבתי

        • כל עוד לא עוברים על חוקים המילה נורמטיבי לא מסבירה דבר. בדואי שחי עם 4 נשים שמתפקדות כשפחות, שולח אותן ואת כל ילדיו לעבוד מגיל 12 מקבל מהשלטון היהודי תקציבים עבור אורח חייו הנורמטיבי כשלנשותיו אין אפשרות להתגרש או לעזוב. יותר נפוץ ויותר נפיץ- וכלום. מה למדנו?

          אהבתי

          • טום ג'ואד הגיב:

            זה לא כל כך דומה לענייני כתות, אבל בכ"ז:
            אפשר לכפות מונוגמיה על יהודי, כי זה מסתדר עם ההלכה (מלבד מספר גברים תימנים שילדיהם כבר חונכו כאן ואין כאן עימותים).לא פשוט לצאת נגד מה שמובנה בדת ובמסורת של הבדואים.
            יש גם נורמות דמוקרטיות בעולם המערבי שאינן ניתנות לביצוע אצל היהודים- ראה מסורבות גט, למשל. אישה שרוצה לשמור על מסגרת יהודית ולהתחתן כנהוג הופכת לשבויה. אי אפשר במצב הנתון לכפות הלכה חדשה וחילונית על הרבנים וגם לא על הקאדים. ממליץ לצפות בסרט "גט".

            המצב של הבדואיות אכן נורא. אבל גם מצבן של נערות חרדיות עניות שהשיאו אותן בגיל צעיר ומאז הן עסוקות ב"ברכה", כלומר לידות רצופות, הוא לא משובב לב. כמה מהן צריכות לפרנס בטלן ואם הן נפלו לידיו של מישהו שממרר את חייהן יהיה קשה פי אלף.
            על בדואית שסובלת מאלימות ישמעו רק אם תפנה לרשויות או למשטרה ואז היא תזכה לטיפול שגם תל אביבית מקבלת – מעון לנשים מוכות וכדומה.

            אהבתי

    • אורן הגיב:

      ובאמת, את רנה שני שכחתם? הרי בעקבותיה פעלה הועדה לחקר הכתות.

      אהבתי

      • נאוסי הגיב:

        צודק, אבל עדיין, זה נדיר.
        אני יכולה לנקוב רק בשם של שתי נשים שהנהיגו כתות דתיות: אן לי מכת השייקרים ומרגרט מטרנטו שהנהיגה יחד עם חברה לחיים דולצ'ינו את כת הדולצינאים (האחים האופוסטולים).

        אהבתי

  4. ZIKI הגיב:

    זה עושה לי טוב המחשבה שהפסיכולוגית המשכילה הזאת שותה לביביהו את הדם ואוכלת לו את הכבד יום יום שעה שעה.

    אהבתי

  5. ד"ר לפחחח..ות הגיב:

    הכתבה של חגי עמית חיזקה את דעתי שסילבן צדק. הכותרת "בבתי ספר רגילים יש מי שמסיימים 12 שנות לימוד ובסוף הם קופאים בסופר". היא ציטוט מפיו של ילד – תלמיד באורט.

    אהבתי

  6. ד"ר אלון ליאל מפציר בפרלמנט הספרדי להכיר במדינת פלסטין.
    עוד נאור שקיבל מכיסי שכר עבור תפקודו כמנכ"ל משרד החוץ. למי שתהה על האימפוטנטיות של משרד החוץ. זוגתו רחל ליאל, מנכלי"ת הקרן לישראל חדשה והבת כתבת ערוץ 2 דפנה ליאל.
    מנכ"לית הקרן לישראל חדשה, (אישתו, כן?) רחל ליאל בראיון מאפריל 2010 בידיעות אחרונות. טענה:

    אם… [עמותה] תפסול את זכות היהודים להגדרה עצמית, היא לא תקבל מאיתנו כל מענק."

    החוט המשולש לא במהרה ינתק, בטח לא כשמדובר בגזענות.
    אחד אחמד טיבי, מקדם זכויות פלסטיניות הצהיר אתמול:
    "ליהודים אין זכות להתפלל בהר הבית"

    חוקר השואה הפרטנר המתון מוסיף משלו:
    אבו מאזן: לא נכיר במדינה יהודית

    ההומאניסט הדגול גם הבטיח ש"בארצו לא יהיו יהודים".
    בין התמיכה באנטישמיות הערבית ובין אלון ליאל ורחל ליאל אין שום דבר כמובן. הקשר מתקיים בדמיוני בלד ולא מתקיימים בו שכר, הזדמנויות עסקיות, כבוד בינלאומי והטבות הנלוות למעמד. זה הכל חלומות. כמו אותו פוטושופ שיצרתי כדי להכפיש את אבי האומה הפלסטינית. אין קץ לנאורות.

    אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      הוא בסה"כ פוסע בעקבות רה"מ

      אהבתי

    • מעלי הגיב:

      יופי יון! אתה יודע לכתוב בלי קללות(כמוני) על המשפחה הנתעבת ביותר בישראל, היום!
      עוכרת ישראל בת הכל…ם שהיא כתבת בער 2',אמרה אתמול קבל עם ועדה בשידור הערוץ: "יש פה בכיכר כ60 אלף !!! איש! המשטרה מעריכה שיש מעל 10 אלפים" אתה קולט? דפנה מהחזית יודעת לספור!
      איך השמול הארור, הפך מעשה רצח לתעמולה ארסית נגד ישראל….
      מה הקשר בין השמול הקיצוני לבין יצחק רבין?

      אהבתי

  7. עובר אורח הגיב:

    רשאי רה”מ להיות נשוי לכל אדם בלי לבקש את רשות העם.
    נכון וצודק. אבל,פעם בכל חברת אנוש עם זכויות באו חובות
    לא ניתן את כל החובות לפרט בחוק זה עניין של חינוך ותרבות.
    היום, לא רק בארץ זה עולם של "מגיע לי", entitlement society
    גם לאשת רה"מ יש חובות בשביל זה בעלה מקבל זכויות אבל
    לך תסביר דברים כאלו לאנשים חסרי תרבות וחסרי כבוד.

    אהבתי

  8. קורא הגיב:

    מה שמצחיק הוא שכל מיני עיתונאים מהארץ יורדים על הרמה הנמוכה בידיעות כשאצלם עשו כתבות מטומטמות לא פחות על הזקן של יאיר לפיד (!!!) ועל שיער החזה של גברים והשד יודע מה עוד.

    העיתון הזה נהיה מביך, קניתי שבועיים ברצף הארץ – לא עוד.

    אהבתי

    • נאוסי הגיב:

      שיער ערווה. שכחת את פסטיבל שיער הערווה.
      עדיין יש להם כתבות לא רעות, אפילו מעולות לעיתים, צריך לברור את המוץ מהתבן (ולא חסר – ערס פואטיקה, טבעונות, הפטיש לשיער אנושי וכולי).

      אהבתי

  9. שמחת זקני הגיב:

    לזקן של יאיר יש משמעות והיא שינוי תדמית.שלא כמו ביבי החדש שהסתפק במריחת לשונו בשמן זית זך והבטחות שקריות במהלך המהפך, לפיד משנה גם את הנראות- כנראה בעצת יועץ תקשורת כדי למחוק את תדמית הג'ל שדבקה בו על אף שהפסיק מזמן במריחתו על השיער.

    אהבתי

    • טום ג'ואד הגיב:

      אני מסכים עם ולווט.
      זה ניתוח טיפשי ואם זו עצה של יועץ תקשורת, זה גם מצחיק.

      כל ההתעסקות האמריקאית הזו במראה, ביגוד ותדמיות חיצוניות – על זה אפשר ומותר להגיד איחס.

      אהבתי

  10. הסמל פפר הגיב:

    או אולי אנשים שחלומם לחמוס את דמשק?

    אהבתי

  11. דניאלי הגיב:

    האמירה צ'יקן שיט (גלל עוף במילותיו האלמותיות), כלפי נתניהו מהממשל האמריקאי, גורמת לאורגזמה חזקה במיוחד אצל סרנה.

    אהבתי

  12. אף מילה על ביטחוניסטים שדורשים "תהליך מדיני" בערוץ2 ובידיעות אחרונות?
    כנראה שזה הפך לכלב נשך אדם..

    אהבתי

  13. עטרה הגיב:

    "בררני האוכל" (שם מכובס מדי לטעמי) בכתבה בדה-מרקר בהחלט מצטיירים כבעלי הפרעה נפשית: אנשים שאוכלים באופן אובססיבי אך ורק מאכלים מסוג מאוד מסוים (לרוב לא בריא) ונגעלים פיזית מאחרים, עד כדי תסמיני פחד וחרדה, אנשים שהיחס שלהם לאוכל הוא רגשי וילדותי להחריד, בלי טיפת רציונליות, הם ללא ספק אנשים עם בעיה נפשית (שמן הסתם פוגעת בבריאותם הגופנית). לא ככה?

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אנשים שרוצים רק חומוס בדמשק?

      אהבתי

    • ככה וככה.
      צריך להביא בחשבון שיש לחץ מסחרי ואקדמי להגדיר תופעות כבעיות בריאותיות. כשהבעיה תהפוך למוכרת ע"י הרשויות מישהו כבר ימציא תרופה או טיפול בתשלום. בנוסף, אלה שקשובים לרחשי המכונה המופלאה עשויים להתעקש על מאכל מסויים או תבלין או צבע כדי לאזן חוסר ויוגדרו כחולים בעוד שהמנותקים חסרי החישה שאינם מודעים לצרכי המכונה ומכורים לסוכרים לדוגמא יקבלו תרופה מפסיכיאטר ויפתחו תסמינים אחרים לחוסר שלא אוזן.
      פסק הדין -עדיף להקשיב לגוף ולשפר את המזון המורעל והאנטיביוטי שרובנו (אורגנים, טבעונים, צמחונים ושניצלאים) צורכים מאשר בהגדרת תופעות שיביאו לכל היותר להעלמת סימפטומים והופעה של אחרים.

      אהבתי

    • ZIKI הגיב:

      אני די חושד באנשים שאצלם האוכל והאכילה הם רק עניין פונקציונלי כמו מילוי דלק או הטענה של בטריה.
      זה די בעיה כשמישהו כל כך רחוק מההויה האנושית הממוצעת.

      אהבתי

    • טום ג'ואד הגיב:

      אני חושב שכל ההתעסקות המרובה באכילה היא תופעה שמאפיינת את חברות שפע ושבמקומות בהם אוכלים מה שיש, יותר קל לבודד את מי שבררן בשל סיבות פיזיולוגיות, כמו בעיה בוויסות חושי וכדומה.

      בכל התרבויות אוכל הוא יותר מאשר החומרים האלה שמכניסים לפה כדי לאפשר לגוף להתקיים. הוא במרכז של התכנסויות חברתיות, מופיע באיסורים דתיים, מיוחד לציון חגים, מבטא אהבה. גם בתנ"ך – מנזיד העדשים ועד לדודאים..ההתעסקות בנושא הזה מופיעה באמנות הקולנוע, בספרות ולא רק בתוכניות בישול, מדורי בריאות ומדורים העוסקים בהפרעות אכילה.
      אני לא אוהב כשאומרים לידי איחס על אוכל (אפילו ילדים), כי זה משבית את שמחת הזולת ומעליב את מי שטרח והכין. אפשר לא לאכול בלי לבטא גועל. אני אוהב את המנהג הנוצרי והיהודי לברך על האוכל, למרות שאני חילוני, כי הימצאותו היא לא מובנת מאליה ואדם צריך להיות ער למה שיש לו. בימינו יש יותר מדיי דברם מובנים מאליהם.

      בעניין הפסיכיאטרים – אני משער שאליהם יגיעו רק בררנים קיצוניים, שהרגלי האכילה שלהם משבשים את חייהם וגורמים להם נזקים בריאותיים. כבר נצבר ידע, למשל, על בררנות מסוכנת של ילדים ואם הענף הרפואי הזה יעזור למי שזקוק לעזרה – למה לא?
      לא חושב שמי שמסתדר עם הבררנות שלו וחי עם הרגליו בשלום יושפע מזה.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        סימנתיך בירוק אך בכ"ז נראית לי
        סתירה בין קטע ראשון לשני. גם,
        כפי שכתבת ונכון בקטע שני,
        בחברות עוני ראה תנ"ך יש עיסוק
        דיבורי ומחשבתי,באוכל. נדיר
        למצוא חברות קיומיות אוכלות כל
        וגם אצל אלו יש אמונות
        ומסורות מה ואיך אוכלים.

        אהבתי

        • טום ג'ואד הגיב:

          לעובר אורח
          בחברה ענייה רוצים לציין חגים, חתונות וכדומה ורוצים לעשות זאת בעזרת אוכל. אז ממציאים ומכינים ממה שאפשר. אם אתה צריך דג לשבת ויש לך עשרה ילדים, תעשה מאמץ לקנות דג אחד, תקצוץ אותו, תטחן פנימה בצל, הרבה לחם, גזר ותבלינים ותעשה עשרים קציצות ליומיים, שברוטב שלהן מטבילים לחם. כך הומצאו כל הקציצות והממולאים בכל התרבויות….אין לך כסף לבשר? תכניס מעט ממנו ומהחלקים הפחות איכותיים כולל העצמות לסיר גדול עם תפוחי אדמה, שעועית, בצל ועוד מצרכים זולים ותבשל הרבה זמן וזה יהיה חמין משביע להרבה אנשים. אין מגוון אדיר כמו שרואים בחנויות היום. ילד, למשל, שלא אכל את הדג והמרק, לא ימצא דברים אחרים ולכן הסיכויים שיפתח בררנות התנהגותית פחותים כי האופציה היא להיות רעב.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          מתאים לי מה שאתה
          כותב. אכן ואם לא אוכלים
          חזיר שמים שומן אווז
          וכך מעוני נוצר מזון לאומי
          מ.ש.ל.

          אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    חיים חצב, שמביים סרט על הטבח בטבריה ב-1938

    V, שוב פעם קפצה לך הלאומנית הציונית? מתי תפנימי כבר שהכל בגלל הכיבוש, כולל דאעש?

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      עזוב לאומנות. ליד מצפה עשו פלוגות
      הלילה אמבוש לערבים החוזרים והרגו
      כמה ואחר כך וינגייט לקח כמה אנגלים
      וכמה יהודים ועשה סדר מרגיע בדבוריה.
      קצת בירי ולפי האגדות גם בכידוני רובה
      צריך ללכת לבית אריאלה ולראות מה
      כתבו אז ב"דבר" "הארץ" ו"המשקיף"
      בכל אופן זו הייתה הרגעה לזמן
      ארוך וזה הרגיע את אנשי דבוריה
      ובכלל את כפרי הזועביה כמעט לעשר
      שנים. ומרגיעה זו יצא להם רק טוב
      כי הם היו רגועים גם כשפרצה מדינת
      ישראל. הלא רגועים יושבים היום
      בלבנון ואנשי דבוריה נשארו כאן
      עבדו, גם בגני יהודה פגשתי אותם
      מזמן מזמן. התרבו השמינו ראה
      את הכפר היום. יש כאן איזה מוסר
      השכל שכל אחד יסיק לעצמו.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        נראה לך שווינגייט היה מצטרף גם הוא למועצה לשלום וביטחון?

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אנחש, אך אני מחצין את עצמי כי
          כולם מאז כבר מתים.מי באש ומי
          בחרב, מי ביומו ומי שלא ביומו.
          ככלל ישראל לא יצאה כפי שרצו
          מי שלחמו עמו שכם אל שכם.מי
          יודע אולי התהפך, גם זה ייתכן.
          לא בטוח שהיה חותם על פטציות
          לא בטוח שקצינים אנגליים כמה
          דורות אחורה חותמים על פטיציות.
          זה עסק לפטפטנים.הוא חיבב את
          העושים ולא מדברים או לפחות גם
          וגם והתרשם מאוד מהקיבוצים.
          הוא היה משתומם מאוד מסיפורי
          מטכ"ל אשכנזי אם כי הכיר היטב
          תככים בצבא. אני חושב שהיה
          מעריך ומכבד את גליק ויורה על
          מנת להרוג בכורתי עצים וצובעי
          כתבות שנאה על קירות. אבל
          גם אני כאן עושה את אשר לא
          יעשה וכפוליטיקאי דרג 7 ממנה
          עצמי דובר המתים ולו בזהירות.

          אהבתי

  15. אחד הגיב:

    ולווט, מה שאת לא מצליחה להבין ויאיר לפיד רק מתחיל להבין, גואל רצון הבין כבר מזמן – זה הכל בזקן. 😉

    אהבתי

  16. velvet הגיב:

    1. מיקה אלמוג שנונה ומצחיקה
    2 בישראל יש חינוך חינם לגילאי 3-4. וכמובן הלאה.

    אהבתי

  17. לחם הגיב:

    יש משהו כל כך מתנשא וזחוח ויהיר בכתיבה של מיקה אלמוג. ארנבים בגן פשוש? מותק, יש אנשים שאין להם כסף לשלם על גן פשוש, ברור שזו לא את, הרי לא יעלה על הדעת שלנכדה של שמעון פרס לא יהיה כסף, אבל יש כאלה, תארי לך, שהבעיות הפלצניות והקטנות על ארנבים בגן פשוש מעוררים בהם בעיקר ייאוש על איך יכול להיות ניכור וניתוק כזה. ארנבים בגן פשוש, אוי מיי גאד, כמה זחיחות ויהירות וניתוק.

    אהבתי

    • רונן של אביר הגיב:

      פה הגזמת בגדול .תיכף תגיד שאסור לומר איכס על אוכל בגלל הילדים הרעבים בביאפרה .

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        מותר להגיד הכל על כל דבר אבל כשאני קורא את החרטוט ההיפסטרי הזה על הארנב בגן פשוש עם היאפים העלובים שדי ברור שהם חלק מעולמה החברתי של הנכדה אני שואל את עצמי מה יש לה בראש ואני מגיע למסקנה העגומה שלקבוצה החברתית הזאת באמת אין הרבה בראש מלבד הפאסאדה והארנב בגן פשוש וזה עצוב כי במדינה סבירה אפשר לעקור הרים עם הקבוצה החברתית הזאת, כאן אפשר מקסימום לנסוע איתם לסוף שבוע בג'יפ המפנק. אם זה שנון ומצחיק אז יאללה תצחקו, הבעיה שהבדיחה היא על חשבוננו כי כל המקושרים האלה חיים טוב והשאר חיים בזבל.

        אהבתי

כתיבת תגובה