החוט הלבן הארוך

 

haaretz3.11.14yediot3.11.14

maariv3.11.14isra3.11.14

הכותרות

כותרות עיתוני הבוקר: ישר"ה עדיין מקונן על החוק נגד העיתון, ידיעות מסמן לנו מי הרמטכ"ל הבא, וגם אמיר אורן בהארץ חושב שגדי אייזנקוט הוא המיועד. הארץ מתריע שאובמה עלול לנחול תבוסה, ומעריב (זהירות, אודיו רדיו שמתנגן מעצמו) מציע כותרת ישנה: בכירי המשטרה קיבלו מידע על הסכנה לחייו של יהודה גליק.
ב-30.10 זה נכתב בנענע10, וגם בוואלה, וגם בידיעות הייתה תזכורת לכך.

בכפולה הפותחת של ידיעות (עדי גולד): תשעה שופטי בית המשפט העליון של ארה"ב יכריעו היום אם אמריקאים שנולדו בירושלים יוכלו להירשם בדרכונם כילידי ישראל. זה יהיה סיום פרשת מנחם זיבוטופסקי, היום בן 12, שהגיש באמצעות הוריו תביעה נגד מזכירת המדינה על שהממשל האמריקאי לא מכיר בריבונות ישראל על העיר, למרות חוק שהעביר הקונגרס לפני 12 שנים.
דיווחים קודמים על הפרשה. עדכון מהבוקר.

רויטל חובל מעדכנת מבית המשפט את עדותה של שולה זקן. זהו, הלך על אולמרט.

בעניין החוט הלבן הארוך שכולם מוטרדים בגינו, כי עלה 148 אלף ש', אולי זו פשוט טעות בנקודה, והמחיר הוא 14.8 ש'? ואולי זה בכלל חוט בעל מנגנון מודיעיני מסווג שמשמש כמכשיר חנק? ואולי זהו חוט שמקיף את כדור הארץ ובודק אם צרו או רחבו מותניו?
ועוד: על מה מוציאה לשכת נתניהו כסף. כן, גם על יועצת גינון.

ידיעות מרחיב בפרשת השתלת הכליה שהסתבכה בהדסה, שהביאה להתפטרות מנהל המח' הכירורגית: אביה של נריאמן חמודה, הנערה שעברה השתלת כליה ונזקקה לניתוח חירום רוצה שמי שאחראי על הבלגאן ישלם. לא ברור מהידיעה איך הוא רוצה שישלמו. או מה הוא רוצה שיקרה.

החוק נגד ישר"ה

לפני הדיון בחוק שנערך אתמול בוועדת השרים, הוגשה לשרים חוות דעת של הכלכלן הראשי לשעבר ברשות ההגבלים, ד"ר שלמה פריזט, שהוזמנה ומומנה בידי "ידיעות אחרונות" – שירוויח מהצעת החוק… פריזט אמר ל-TheMarker: "התבקשתי לכתוב ניתוח של שוק העיתונות המודפסת בעברית, ובפרט לגבי השאלה כמה שוק הפרסום גדול ביחס להוצאות של הקמת עיתונים. אין לנו שום בעיה לאשר שמי שהזמין את חוות הדעת זה 'ידיעות אחרונות… מסקנת הניתוח היא ששוק הפרסום בעיתונות בישראל יורד בקצב של כ-8.5% בשנה, כלומר שתוך כמה שנים הוא יצטמצם בכ-60%. בחוות הדעת לא התייחסתי לחוק הנוכחי, אלא לשוק הפרסום. אם מדברים על דמוקרטיה, יש לתחזק כמה עיתונים בתפוצה ארצית. המסקנה היא שכאשר יש עיתון גדול שמחולק בחינם, השוק יכול להחזיק עיתון אחד בלבד".
"ישראל היום" מימן חוות דעת מטעמו, ששללה את הצעת החוק. עיקרי חוות דעת זו פורסמו ב"ישראל היום", אך ללא הבהרה כי זו חוות דעת בתשלום.

גם היום זוהי כותרת מרכזית בשער העיתון ושלושת העמודים הראשונים שלו עוסקים בכך.
היום משתתפים במשאל שישה אנשים, אחד מהם ערבי ואחת מהם אישה.
גונן גינת חוזר לפרשת לא צלח והופעתה של ציפי לבני בפגוש את העיתונות, ומסביר את כוונתו.

ציטוטים מתוך הודעת המבקר בעניין הזה: "נקבע כי מן הראוי לערוך הבחנה בין 'פעילות עיתונאית אמיתית' לבין פרסומי תעמולה המוסווים ככתבה 'עיתונאית אמיתית', וכי משרד מבקר המדינה יבדוק, כפי שנעשה בעבר, כל מקרה לגופו. לגוף העניין, באותה פנייה לא הובאו ראיות המטילות בספק פעילות עיתונאית אמיתית".
ובכן, היתה לציפי לבני סיבה אמיתית לא לספר לצופים למה זה "לא צלח": הסיבה לכך היתה שמבקר המדינה קבע כי "ישראל היום" מנהל "פעילות עיתונאית אמיתית". את האמת הזו עדיף להסתיר.

צרות בכותרות המשנה

רווקה

מה קשורה רווקותה של ד"ר מיכל ברקר לסיפור? מה מצא/ה לנכון העורכ/ת ליידע את הציבור בפרט הלא רלוונטי הזה בראשית הידיעה?
(ידיעות, 2.11)

לפיד והזקן

טוב, נגררתי למבוך הלבן. הצעקה האחרונה בעולם האופנה היא שיאיר לפיד הלבין את שיערו וזקנו כדי להיראות מבוגר יותר. כלומר, רנה זלווגר בהפוך. זה נראה לי מופרך לחלוטין. אבל אז ראיתי את הכתבונת בוואלה וזה אכן נראה כך. האם הלבין שיערו בן לילה? מי יעץ לו עצה טיפשית כזו? ואולי להפך: אולי עד לפני שבוע היה מבצע בשיערו מה שמכונה "שטיפה" (שטיפת צבע), ועתה חדל? ואולי בתמונה השמאלית עדיין יש ג'ל על שיערו? אני מתקשה להאמין, ואגדיל ואומר, לא רוצה להאמין שלפיד עושה שטויות כאלו כמו צביעה וזה.

lavan

הלך לעולמו

העיתונאי והסופר שבתי טבת.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ אינסטגרם

ראש דסק ולווט בשטוקהולם, דיוויד סטברו מסביר ב-I24news למה שבדיה הכירה בפלסטין.

נתניהו והארון וחבל התלייה בהפגנה בצומת רעננה.

netaniahuvehaaron
והנה מה שסילבי קשת כותבת על כך:

אם יש דבר אחד שאני גאה עליו , זה שעם כניסתי לפייסבוק, העליתי מן האופל את תמונת ההפגנה בצומת רעננה עם ביבי ארון הקבורה ובעיקר, חבל התלייה.  התמונה הזו פורסמה רק פעם אחת בידיעות אחרונות, מיד לאחר הרצח, והועלמה משך שנים. נראה רק ארון הקבורה. לי היא הייתה צרובה במוחי…

ועוד תמונה

נתניהוארון2

מור שובבו, יחצ"ן המסעדות הגדול בישראל מעלה תמונה לאינסטגרם, מתחרט ומוחק.
שורה תחתונה, כיף להיות בכיר בחדשות 2. מה, הבכירים הם מבקרי אוכל? למה צריך להזמין אותם למסעדת פאר תל אביבית? שמישהו יסביר לפני שהוא מתלונן על כל מיני דברים בחצר נתניהו או במשרד האוצר, אוקיי?
מהן כל ההטבות להן זוכים עיתונאים מהשורה הראשונה והתחתונה, שאנחנו לא יודעים עליהן? ומה אם מישהו לא היה מספיק לצלם את התמונסטטוס הזה?
בכירים

פנינה רוזנבלום מביעה רגשות כנים.

פנינה

♦ ייתכן שמעתה אקרא אנטי-פמיניסטית, אשכנזייה בעלת הון ושלטון ועיתון, שונאת נשים וגם שונאת ילדים. לא אכפת לי, האמת. מה שתרצו, אבל זו רשימת הנושאים הבוערים ברשת כבר יומיים שלושה ארבעה חמישה, שאני מתעלמת מהם מחמת רתיעה מובנית. לא אומרים איכס על כל מה שאנושי? הנה אומרים.
* גבר ואישה שהסתכסכו מתווכחים על אקט אוראלי בפומבי
* בייבי בום
* מזרחים ואשכנזים
* ההיא שמפרישה על דגלים.
תסתדרו בלעדיי, אוקיי? איכס איכס ואיכס.

♦ ורק עוד עניין: התמונה הזו, תמונת יח"צ של הסדרה, מעוררת בי צמרמורת, ולא מהסוג הנעים: כולה זיוף אחד גדול, עם התאורה המוגזמת, הסטריליות המפוברקת, הפרצוף המדושן של הרופא המיילד שתקעו לו בפוטושופ תינוק על החזה, אלוהים, אין אף אדם בעל לב שם בסביבה? והאישה היולדת, שהיא בכלל לא אדם אלא ואגינה פעורה נוכח כל העולם. זהו הרחם היהודי במיטבו, שהופקע לטובת האורגזמה הלאומית פעם אחר פעם אחר פעם. דמעות מפלסטיק, גיבורים מפלסטלינה. עשי לנו ילד, ועוד אחד ועוד אחד ועוד אחד. אנחנו רוצים לבכות מאושר על הילדים של כולנו. ובנוסף, המילה אינטימיות פגה מהעולם. איבדה מתוקפה. מה, אין שום רגע בחיים שאתם רוצים לשמור לעצמכם? אחד קטן?

14148793284309_b

לפני פיזור

ימים עמוסים עמוסים. אבל אין תלונות!

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

115 תגובות על החוט הלבן הארוך

  1. SAVE THE DATE הגיב:

    אין זה היום המתאים לדבר על שמחות אך תזכורת: מחר יום הולדתה של שרה נתניהו.

    אהבתי

  2. חוטהשני הגיב:

    גם אני לא אהבתי את תמונות הפרומו של בייבי בום. ואני מאד לא אהבתי את ההקצנות שהיו אז ב1994…
    היה צורך להפגין – כי בתכלס אנחנו רואים שלא היה עם מי לעשות שלום 😦 אבל חבל התליה והתמונה של רבין בתור עראפת היו באמת לא במקום… (במחשבה שניה מי יודע אולי אבישי רביב הוא שזה הביא את כל הפרובקציות הנוראיות… הרי גם כיום כל ההסלמה שיש בשטחים היא של סוכני השב"כ ולא של המתנחלים :-()

    אהבתי

  3. פועלי כל העולם הגיב:

    היה צריך להפסיק את המשחק אחרי הגול של הפועל!
    מה הטעם להמשיך לשחק?
    ספורט זה בשביל הנאה!

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    דווקא לחוט היה הסבר סביר:

    בנוגע להוצאה על החוט הלבן טוענים במשרד כי "החוט נרכש על ידי המדפיס הממשלתי ומשמש את רוב מדינות העולם לייצור דרכונים. לחוט מרכיבים ביטחוניים ייחודים שנועדו להגן על הדרכון מפני זיוף".

    אהבתי

  5. התמונה המפלילה הגיב:

    יוסי גורביץ בפוסט על "התמונה האבודה" שנמסרה לו באדיבות סילבי קשת ,כתב בין השאר-

    אנחנו לא צריכים את האירועים הללו כדי לדעת שנתניהו הוא המסית הלאומי. הוא לא הפסיק להיות כזה. אנחנו צריכים לבחון את מה שהוא אמר כראש ממשלה: את ה"שמאל שכח מה זה להיות יהודי," שלחש על אוזנו של מכשף גוסס; את ה"כולם פה ליכודניקים" לפני שהסיר את השכפ"צ; את ההסתה הבלתי פוסקת כנגד ארגוני זכויות האדם בקדנציה הנוכחית. זה האיש. זה מה שהוא יודע לעשות. מזה הוא חי. אנחנו יודעים. אבל, מדי פעם, תמונה שווה יותר מאלף מילים.

    אז הנה היא.

    אהבתי

  6. נדב הגיב:

    לגבי החוט הלבן הארוך:
    http://conadav.com/?p=8045

    אהבתי

  7. צרכי תפירה הגיב:

    ידועה התופעה שקונים צעצועים לילדים ומבקשים חשבונית "צרכי משרד". החוט הלבן הוא כנראה חוט שחור.

    אהבתי

  8. ברכה שואלת הגיב:

    "האישה היולדת, שהיא בכלל לא אדם אלא ואגינה פעורה נוכח כל העולם"
    אישה אישה ונקודת מבטה:
    1: אני רואה שאף אחד בתמונה לא מסתכל לאשה לויגינה המרתקת שלה אלא יש שמסתכלים למצלמה ויש שמסתכלים לפנים של היולדת
    וחוץ מזה – מה הבעיה עם הוגינה? לא, היא לא אמורה להיות מכונת לידה של העם היהודי אבל אין בה, בוגינה, שום דבר ייחודי שדורש הסתרה אינטימיות וצקצוקי לשון. כולה וגינה. או זין. ראוי שיהיו משויכים לסוגה שאין מסביבה ענין – כמו אף פה ועיניים.
    2: בנוגע לזעקה ש"אין יותר אינטימיות": אכן, אין. העובדה שכולנו שמענו על פרטי הפרטים של הכוויה שלך – מצביעה על כך שהאינטימיות אליה נרמז – פסה מן העולם. השתתפנו בצערך ומשחנו לך משחה וירטואלית וקיווינו לטוב. כך גם עם הילודת (בתוכנית TV שרק אנשים מסוג מסוים מאד יכולים לצלוח בשלום. איום ונורא – בלשון נימוסית ונקיה)
    והערה לסדר: עד לפני כמה עשרות, אולי שלוש מאות, שנים, אותה אינטימיות נכספת כלל לא היתה קיימת. נשים ילדו ולא היתה בכך שום קדושה אינטימית. הבורגנות, המוסרנות, הפוריטניות המסרסת השקרית הכה דוחה ביחד עם רשעות אין קץ – הכניסו אינטימיות למקומות שאין סיבה שיהיו אפופי אינטימיות: עשיית צרכים, לידה, מחזור וכיו"ב. מעניין גם שאובדן האינטימיות בלידה מפריע אבל ברית מילה המונית לא מפריעה… ובכלל למה שלא נהיה כולנו נוכחים בלידות? מה יותר מרגש, טבעי, אנושי ויפה מלידה? עם הרשתות החברתיות והמידע הסיבורגי על איזה אינטימיות בכלל מדובר? כל ביקורת על התוכניות המטומטמות האלה ראויה ונכונה. אבל התמונה הזו אין בה דבר בעייתי.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הכל נכון. אבל חלק מעיסקת החבילה המורכבת שהביאה לחברה המערבית
      את "הבורגנות, המוסרנות, הפוריטניות המסרסת השקרית הכה דוחה ביחד עם רשעות אין קץ" הביאה גם למצב שעדיין בשנת 1800 בארצות שהיו בתהליך של אימוץ החבילה הנ"ל 60 נשים מתוך אלף יולדות בריאות ( זה בערך 6% ) מתו מזיהומים הקשורים בלידה. בימי הביניים הטרום בורגניים המספר היה גבוה יותר. בחברות עכשוויות לא בורגניות ושלא אימצו מידע שיצרה החברה הבורגנית הוא עדיין גבוה. המובאה למטה היא אחת מים של הוכחות למה שעשתה המהפכה הבורגנית לבריאות היולדת והנילוד. מה לעשות זה עולם מורכב.
      http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1633559/

      אהבתי

      • ברכה שואלת הגיב:

        לעובר אורח:
        הבורגנות? לא ולא. מן המפורסמות היא שהתרומה האחת הגדולה ביותר שתרמה הרפואה לעולם היא הרחקת הביוב מהמגורים ורחיצת ידיים של רופאים – מנתחים שהיו גם מיילדים. בזכות שני אלה ירדה תמות התינוקות ולא בזכות הבורגנות המאוסה שמהדסת מעדנות – בפומבי – וקורעת את בני המשפחה במכות אכזריות, גילוי עריות וזנות – במיסתור ארבע קירות הבית. מה הבעיה באקט הלידה? האירוע שאין מי שלא עבר אותו… מה הבעיה בהטלת שתן – איך זה הפך לאקט אינטימי לחוץ ובעייתי עד כדי כך שנשים (וגברים) יעדיפו לפוצץ את השלפוחית ובלבד ש"לא יראו"…

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      העובדה שכולנו שמענו על פרטי הפרטים של הכוויה שלך

      לא הגזמת בכלל. 100 בחיבור למציאות קיבלת ממני.

      אהבתי

  9. עובר אורח הגיב:

    כשמדברים על יועצת גינון מישהו יודע
    באיזה גן מדובר ומה שטחו? בקיסריה
    זה גן קטן מאוד,גם בבית רה"מ בירושלים
    לא זכור לי גן. בהרבה וילות בקיסריה
    יש יועצי גינון מג'יסר זרקא ולפי הנראה
    הם נותנים עצות טובות. אבל כפי
    שאמר יעלון ללפיד בטחון עולה כסף.

    אהבתי

  10. ZIKI הגיב:

    ביבי לא ראה את הארון?
    גם את החבל הוא לא ראה?
    נגיד שהארון היה מאחוריו, רק נגיד, אבל החבל היה לידו.
    זאת ועוד תוכלו לקרוא כאן
    לא נשכח ולא נסלח אף פעם

    אהבתי

  11. כהן שמואל הגיב:

    כמו בקיץ 1986 הבנקים נותנים חבל לבן לתלות את עצמך! ב2014 חברות הסלולר והבנקים שוב נותנים אשראי והלואות קטנות 😳

    אהבתי

  12. איש השוקולד הגיב:

    סילבי קשת היא מהדור שהפך את רבין לאליל וקדוש. מאחר שידוע שאת השלט עם רבין במדי אס אס הניף שמפניה בהוראת השב״כ אפשר לבטל גם את הפרובוקציה של ארון מתים וחבל תלייה.

    אנחנו לא יודעים מי רצח את מי. נוטה להאמין שלרבין הלא יוצלח היה חלק בתרגיל המבריק שנועד להבאיש את הימין לפני הבחירות על ידי הצגה של נסיון התנקשות בו. בתכנון המקורי של השב״כ, יגאל עמיר היה מה שמכונה בעגה המקצועית ״סוכן משוטה״. משהו התפקשש שם. יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. אופייני לרבין למי שמכיר את מורשתו הצבאית.

    אתנחתא קומית בפסטיבל רבין הסטאטוס של פנינה רוזנבלום. תקראו את התגובות המלגלגות והציניות.

    צחוקים

    אהבתי

    • יונת הסתה הגיב:

      אנחנו לא יודעים מי רצח את מי

      סרק סרק או בוקי סריקי?

      אהבתי

    • האמיר הגיב:

      יש תאוריית קונספירציה בנויה לתלפיות בנוגע לרצח רבין (לא רוצה להזכיר אותה כי יהיו אנשים שיחליטו שהיא בטח נכונה ויהיו אחרים שיאשימו אותי שאני מאמין בה), אבל זו לא התאוריה שלך.

      בכל מקרה יש דבר אחד גדול שמעיב על כל אותן תאוריות: כדי שהקונספירציה תצליח, מאות אנשים היו חייבים להיות מעורבים מה. הרי כל מערך האבטחה, מהשוטרים הרחוקים ביותר ועד לשומרי הראש שהיו צמודים לרבין, היו חייבים להיות בסודד העניינים, אחרת אחד מהם עוד היה עלול לשאול בת עמיר "בחורצ'יק, יש לך אישור להיות כאן" ולחרב את כל העסק. אז מאות אנשים שקיבלו הוראה לתת לעמיר להגיע לרבין ללא הפרעה ובכל הזמן שעבר, אף אחד מהם לא פתח את הפה? איך אתה מסביר את זה? זה מאוד לא סביר.

      בכל מקרה לא ידוע שרביב הניף את השלט. לא היה שלט, היה דף בגודל A4 שהוכן במכונת צילום ע"י שני חרדים. הקשר של רביב לאותו דף היה שהוא הביא אותו לכתב ראשות השידור בכיכר. איך הוא קיבל אותו? לא יודעים, בעיקר כי רביב הכחיש כל קשר לאותו דף. יכול להיות שהוא עמד בראש המפיצים ובאותה מידה יכול להיות שהוא קיבל מהם עותק בודד וזהו.

      אהבתי

      • אני לא קונה אף קונספירציה (וקראתי כמה) ולא משותק מיראת הטאבו שייצרו כוהני עדר. אם משהו פתוח מותר וצריך לשאול.

        לטעמי התקשורת לא עסקה בשאלות בסיסיות הנוגעות לרצח רבין.
        מי הרוויח בסופו של דבר מהרצח (ומי סובל ממנו עד היום)?
        העיכוב עד לביה"ח?
        מדוע יגאל עמיר בבידוד?
        מה פשר ההתנהלות והמסמכים מביה"ח?
        בניגוד לרצח קנדי ממצאים עדים ועדויות והרוצח עצמו חי (וכנראה מוכן להתראיין). לטעמי השאלות מהפרשה נשארו פתוחות וזה לכשעצמו מזיק ולא תקין.

        אהבתי

        • הסמל פפר הגיב:

          כך מתחיל להתגבש הקייס לחנינה ליגאל עמיר.
          הנימוקים: אי ודאות, ערפל, קונספירציה, אשם תורם של השמאל ורבין עצמו.
          התאריך להערכתי: 2018 בערך.

          אהבתי

          • למחנה הפלורליסטי יש מסורת מרשימה של התייחסות לדובר ופירוש כוונותיו במקום לדברים וטאבו. מה ההבדל גישתך לאותו חסיד נלהב שמקבל את הסבר הרב ומסרב לשמוע שאלות מבחוץ?
            אטימות פנאטית מובילה תמיד לאותו מדרון שסופו מהומה ודמים, קומראד.

            אהבתי

            • הסמל פפר הגיב:

              טוב, אז אתייחס לגופם של דברים.
              תיאוריות הקונספירציה הן קשקוש ימני.
              עמיר הודה ושחזר.
              אין שום שאלות פתוחות.

              אהבתי

              • מה היה קורה אם היינו שוכחים את הדב באחד הרודבלוקס הגיב:

                עזוב, הודה, שחזר ואף צולם, הם מתגברים על זה בידיים קשורות.
                נראה אותך, פנאט של עדר חסידי, מתגבר על שאלה בסיסית כמו הדרך לבית החולים.

                אהבתי

                • האמיר הגיב:

                  בחייך, יון, אם מישהו היה רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לירות ברבין שוב כדי להבטיח שימות, זה לא היה לוקח חצי שעה. מקסימום חצי דקה.

                  אז מה קרה? בילבול. פאניקה. טיפשות. לך תדע.

                  אהבתי

                  • יא אמיר, זה בדיוק העניין. ה"לך תדע" עדיין מתקיים (בחלקים נרחבים מהציבור כולל משפחת רבין) ומצידו השני הטאבו שגורס שאסור לשאול ואם שאלת יאשימו אותך בקונספירציזם. שאלות זה לפעמים בריא ולפעמים מזיק. כך אמר הכורדי שהגיש לי את המרק הבלתי נשכח בסוריה לפני שאיבדתי הכרה.

                    אהבתי

              • החיפזון מהשפן.
                השב"כ חיפש דוב ביער.

                אהבתי

              • האמיר הגיב:

                רובן מהצד הימני, אבל יש תאוריית קונספירציה אחת שמאוד פופולרית בשמאל. נו, אתה יודע "ביבי הסית לרצח רבין אז ניצח בבחירות".

                אהבתי

                • הסמל פפר הגיב:

                  יהודים שלא קונים את סיפור רצח רבין. לא את ההסתה ולא את עמיר.

                  אהבתי

                  • יונת חקירות הגיב:

                    ביום ו האחרון פוענחה ההתנקשות ביהודה גליק בתוך שעות ספורות. זיהוי חד משמעי, ברור וסופי, ללא ספקות.
                    ההתנקשות ברבין פתוחה עדיין, יש ספקות רבים, גם אחרי משפט במחוזי, ערעור לעליון וועדת חקירה בראשות השופט שמגר.
                    לא ננוח עד שתיבדקנה כל האפשרויות התיאורטיות, כולל האפשרות שלאחר הירי עצרה מכונית השרד כאן, רבין והמאבטח המדממים אכלו שווארמה לא הכי טריה ו … הסוף ידוע.

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      יון, לאט לאט אבל בטוח אתה מתקרב לקו האדום, של דברים שאני לא מוכנה שייכתבו בתגובות. כן, יש גבול כזה.
                      אתה לא רחוק מלכתוב שהשב"כ רצח את רבין.
                      ברצינות, עצור כאן.

                      אהבתי

                    • הדברים דומים אך הידיים ידי טרול שעירות.
                      אם בעלת הבית לא מבדילה בין בניה האהובים למתחזים נגזר עלי לאבד את הבכורה. בחיים לא.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      סליחה. אם אין לך יד ורגל במחשבות כגון אלו, עמך הסליחה.

                      אהבתי

                    • ניישר קו למען יראו וייראו.
                      לא מנסה להוכיח קונספירציה אלא שיש שאלות פתוחות וטאבו. שתי קבוצות המאמינים הדבקות בדרכן נראות מנקודה מסויימת מגוחכות במידה שווה.

                      אהבתי

                  • עין רעה הגיב:

                    שים לב לעיניים של הצל- עין אחת על בן שיחו והשנייה מסמנת את הצלם.

                    אהבתי

                    • הומר סימפסון הגיב:

                      יש הרבה שאלות פתוחות ביחס לרצח כי כמו בכל סיטואציה אנושית מרובת משתתפים, יש הרבה כאוס והרבה התנהגות לא צפויה של אנשים.
                      אין שום שאלה פתוחה מי רצח (רמז – מדובר ביגאל עמיר) ואין שום היתכנות שמדובר בניסיון של השב"כ/מפלגת העבודה או כל גורם אחר לביים את הרצח.
                      כפי שנכתב לעיל, תכנון רצח היה מצריך מעורבות של הרבה אנשים ובהם מאבטחיו של רבין והאחראים להם. אין שום סיכוי שמידע לא היה זולג החוצה במהלך כל השנים ואין שום סיכוי שמעגל האבטחה היה מסכים להשתתף במעשה שדן כל אחד ואחד ממנו לחיים רעים (גם לפי תיאוריות הקונספירציה המוצלחות יותר, אין כל טענה שהמאבטחים היו אמורים לירות ביגאל עמיר ומשכך הם היו חותמים על כישלון מקצועי הגדול ביותר בתפקידם).
                      בנוסף תכנון הרצח הצריך את מעורבותו של יגאל עמיר שאינו טוען כי היו מעורבים נוספים למרות שיש לו אינטרס מובהק לעשות כן.

                      אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      אתה לא מסביר את זה לי, נכון? 😯

                      אהבתי

  13. יוסל'ה הגיב:

    חכו חכו.

    חכו לדו"ח ה- TGI הקרוב. יהיה מעניין!

    אהבתי

  14. nurit הגיב:

    ניסיתי להבין על מה צעקתך (אנטי פמיניסטית, שונאת נשים וכד') מה מכל הנושאים האלו שייך לפמיניזם או לשנאת נשים? אני לא רואה שום קשר אבל אם את מנסה משום מה, מראש, להדוף קריאות גנאי. אין לך ממה לחשוש. אני לא רואה באף אחד מהנושאים האלו משהו שקשור לתאוריה הפמיניסטית. זה שאצלנו מראים יולדות שמחות זה קשור למדינה שמקדשת לידת ילדים אבל נותנת להם לגווע ברעב בגלל עוני כמה שנים לאחר מכן או שולחת אותם לההרג במלחמות חסרות תוחלת. אין רגע אינטימי? הרי אצלנו יש שני צדדים לכל "אירוע" זה שמראיין/מספר/מגלה ואלו שמוכנים, עבור רגע תהילה עלוב, לחשוף את רגעי הפחד/חרדה/אינטימיות/שמחה וגם אבל לצערי. אבל זה העם, אלו אנחנו ואין לנו להלין אלא על עצמנו.

    אהבתי

  15. אנטרופולוג הגיב:

    "בהארץ חושב שגדי אייזנקוט הוא המיועד"

    ובידיעות כתוב שהוא מרוקאי!
    אייזנקוט? ב"שפתנו" זה ברזילי (בערך), יש פה מרוקאי שיכול להבהיר?

    אהבתי

    • ZIKI הגיב:

      אכן אייזנקוט זה שם מרוקאי, מעניין גם שהשם רובין נפוץ בין יוצאי לוב.

      אהבתי

      • רוזנקרנץ ("התימני") הגיב:

        מתוך ספרו של אלי ביטון על יהדות מרוקו (כתובת הלינק מפילה את התגובה)-

        קהילת יהודי מרוקו היתה מורכבת למעשה משתי קהילות שונות. ’הקהילה הקדומה’, היא זו שהגיעה מא"י ומארצות המזרח התיכון, לפני אלפי שנים והם התושבים היהודים הוותיקים של מרוקו, שנאחזו באטלס והעמקים. אלה "נטמעו" בסביבת הברברים, אבל, רק בשפתם ובלבושם. בגלל הגירה כזאת הצהיר רבי עקיבא: "שכל היושב בגולה כאילו אין לו אלהים"…

        ’הקהילה השנייה’ היא זו של היהודים [הספרדיים] הבאים ממערב-אירופה, קרי מגורשי ספרד ופורטוגל וגם מטוסקנה וליוורנו שבאיטליה, שהתמקמה לראשונה בערים. הגירוש הראשון מספרד ופורטוגל היה במאה שביעית ע"י הויזיגוטים והשני, גם מספרד ופורטוגל במאה 15. חלק ’מהקהילה השנייה’ התמקם באזור הספרדי ובחלק מערי החוף.

        הגירה אחרת של יהודים, היתה ממזרח אירופה של ימי הביניים, ומפולין, כאשר נמלטו במלחמת העולם שנייה ולפניה. כל היהודים הללו היו מאחינו האשכנזים שדיברו יידיש. עם הדורות הגיע מספרם במרוקו לרבבות. לימים, "נטמעו והיו למרוקאים לכל דבר"…איבדו את כל המאפיינים ונשארו להם רק שמות משפחה כגון: גרינברג, ויצמן [מרוסיה], בסר, לסקר, וקסלמן, ולדמן, רוימי הכוונה רומי=רומאי=אירופאי, בוכבינדר ואייזנקוט=אלוף פיקוד הצפון החדש.

        אהבתי

  16. יונת חיסולים הגיב:

    נמצא החוט הלבן הארוך, בצומת רעננה

    אהבתי

  17. נאוסי הגיב:

    תודה לך מקרב לב ובלי טיפת ציניות על ההימנעות מהנושאים שציינת, באמת באמת תודה, אין מילה מסכמת יותר מ"איכס".

    אהבתי

  18. בלוג תקשורת הגיב:

    http://www.gplanet.co.il/prodetailsamewin.asp?pro_id=2773

    "ימים עמוסים עמוסים". בטח בגלל זה לא ראית את המאמר החשוב ביותר שנכתב לאחרונה בתקשורת.

    מיועד רק למתעניינים אמיתיים לא ל"חבורת אדום"

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      "החשוב ביותר"? מיחזור של טענות לעוסות, שמעט האמת שבהן טובע בים של דמגוגיה. בלי אפילו ציטוט אחד כדי להדגים את הטענות, בלי מאמץ מינימלי להבחין בתוך "התקשורת" בין כלי תקשורת שונים או בין דיווחים חדשותיים ופרשנויות, בלי, בלי ובלי. ובתוך זה תקציר של סרט, שתרומתו למאמר היא אפס. למזלו (או אולי חוסר מזלו) של בכור הוא עורך בעצמו את האתר שלו, ואין מי שיעצור את הדבר הזה מלהתפרסם.

      אהבתי

      • טקסט חשוב שראוי לזכור במיוחד אחרי שיתפרסמו תוצאות הבחירות הקרובות:

        אין כבר הרבה מן המשותף לנו ולתקשורת שגלתה. היא שמחה על מה שעצוב לנו ועצובה על מה שמשמח. אין בה אהבת החברה אליה ועליה היא מדווחת, רק הפחדות ושמחה לאיד, אפילו רוע לב. אל תאמינו לגולים, הם כבר לא איציק, הם ג'פרי.

        גיא בכור לא חייב דין וחשבון לעורכים בעלי לשון חומה או טייקונים שפתחו באסטה להשמדת הציונות עם משפחה נאצית. תצטרף לאנשים החושבים, שם לא תמצא לעולם:

        מיחזור של טענות לעוסות, שמעט האמת שבהן טובע בים של דמגוגיה. בלי אפילו ציטוט אחד כדי להדגים את הטענות, בלי מאמץ מינימלי להבחין בתוך “התקשורת” בין כלי תקשורת שונים או בין דיווחים חדשותיים ופרשנויות…

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שלום מיכה
        אני לא שרוף על גאי בכור
        אבל דבר מה שאמר על
        העברית של העתונים
        שביקר הזכיר שבאמת
        העברית של"הארץ"
        מבישת את ראשוניו,
        עובדה, והבאתי דוגמאות,
        מעניין.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מאוד מוזר שאתה מתפעל מגיא בכור ומדבריו על העברית בעיתונים, ובעיקר בהארץ. אני מזכירה זאת כמה פעמים בשבוע, כבר שנים, ובלוויית דוגמאות מוחשיות במיוחד. כך שאני תמהה על הכפיים לבכור על כך.

          אהבתי

  19. הומר סימפסון הגיב:

    על ארון הקבורה כתוב רבין קובר את הציונות ולא ארון הקבורה של רבין (לא זוכר את הכיתוב המדויק).
    זה מציג באור מגוחך את סילבי קשת ואת כל המסיתים כנגד ביבי שלמעשה ביקשו אז ומבקשים גם היום להגביל את חופש הביטוי.
    ולא, אין לי מילים טובות להגיד על התנהגותו של ביבי באותם ימים וכן, היתה באותם ימים הסתה אמיתית כנגד רבין ז"ל.

    אהבתי

    • יונת הפקעה הגיב:

      חבל התליה גם כן נועד לציונות, להרוג אותה בטרם רבין יקבור אותה.

      אהבתי

      • הפכתם את רבין לקדוש, את ההפגנות לויה דולורוזה את הציונות לקלו קלוס קלאן. דרשתם צ'אנס לשלום ושילמנו מבנק הנשמות היהודיות באלפי הרוגים. אם אתם עדיין לא מרוצים חפשו זרים שיסכימו לטירלול הבכייני והאשמות הבלתי פוסקות שלכם. קחו מהם כסף עבור שינוי הציבור היהודי ותנסו לשכנע אותו להצביע עבורכם.
        אם גם זה לא עובד- נדפקתם כהוגן.
        לעולם לא תבינו שאף אחד לא דפק אתכם. עוללתם את זה לעצמכם בגמישות מרשימה והציבור לא שם עליכם קצוץ. למה?
        כי העדפתם לרוץ על המסילה האנטישמית במקום למלא את התפקיד החברתי.
        דבר נוסף, המנהיג הבא שינסה לטרנספר יהודים בכוח כן? צריך לדעת, כן? שכשיבוא יומו האחרון ויחזיר את נשמתו לאל הרחום, מחנה פוליטי שלם עלול לקום ולעשות מעשה,כן? הוא עלול לספר עליו הזיות לאחר מותו ולהמציא מורשת שקרית שאין ממנה קשר לפועלו רצונו וחייו. שידע כבר עכשיו שמנוחה בקבר היא עניין יחסי שמתעסקים עם המחנה ההוא.

        אהבתי

    • קרן שלום הגיב:

      לא מדויק. תסתכל בתמונה. רשום רבין #(מגן דוד) וציונות. על ארון קבורה.
      בתמונה השניה יש את חבל התליה.
      ונגיד שכל זאת ביב לא היה בזוית עינו ולא שם לב, אי אפשר לשכוח את ההפגנה בכיכר ציון.

      אהבתי

      • מצב קוהרנטי הגיב:

        נראה לי שאף אחד מכם לא היה בהפגנה בחיים שלו. בהפגנות תמיד יש שם אנשים שאומרים דברים שלא מוצאים חן בעיניך או מגעילים אותך. אז מה, לא תפגין? תלך הביתה כל פעם שמישהו יגיד משהו מעצבן או שתנסה לראות את המשותף?

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        נסי שוב.

        בתמונה השניה (הצבעונית), רואים שכתוב בימין הארון הארון "רבין" ואז משהו לא ברור, במרכז יש מגן דוד ובשמאל הארון כתוב "ציונות". בתמונה הראשונה רואים את צידו של הארון בבירור – המילה הלא ברורה נגמרת ב"ובר" ולפי המקום שנשאר, חסרה בראשיתה רק אות אחת. אז מה זה יכול להיות? "רבין נובר ציונות"? "רבין סובר ציונות"? "רבין שובר ציונות"? "רבין דובר ציונות"? "רבין גובר ציונות"? "רבין צובר ציונות"?

        או אולי, בהתחשב בכך שזהו ארון קבורה, "רבין קובר ציונות"? זה לא ארון הקבורה הסמלי של רבין, זה ארון הקבורה הסמלי של הציונות.

        ומה ביבי עשה בהפגנה בכיכר ציון שאת לא יכולה לשכוח? לא מה עשו אנשים אחרים, מה הוא עשה. או שזו guilt by association? כל כך הרבה אנשים "לא יכולים לשכוח" ובכל זאת אף אחד לא זוכר…

        ואם כבר ארונות קבורה, מתברר שגם אחרי שהסבירו שארון קבורה במערכה הראשונה מתמלא במערכה השלישית ולכן הוא מהווה הסתה לרצח, עדיין השתמשו בו בהפגנות שונות ולאו דווקא הפגנות של אנשי ימין כנגד אנשי שמאל. למשל, מ- 2003:

        הפגנה סוערת של שחקנים ואמנים מול ביתו של שר האוצר סילבן שלום

        בין הבאים היו מחזאים, במאים, מגישי טלוויזיה, בדרנים, זמרים, שחקנים, רקדנים, נציגים ומנהלים של מוסדות תרבות – רובם ידועים ומוכרים, ובהם מוני מושונוב, גידי גוב, ענת גוב, רמי הויברגר, מרים זוהר, אילן דר, קרן מור, עדנה מזי"א, הלל מיטלפונקט, מיכה לבינסון, ליליאן ברטו, ששי קשת, חנן יובל, יונה אליאן, גורן אגמון, ציפי פינס ועמרי ניצן.

        ימין קיצוני אחד אחד!

        שני אוטובוסים שאספו את הבאים נסעו לביתו של שר האוצר ושיירה ארוכה של מכוניות אחריהם. סמוך לבית התקיימה עצרת, טקס הלוויה סמלי לתרבות הישראלית שנקברת בידי השלטון ושר האוצר, שהורה לקצץ 50 מיליון שקל מתקציב משרד התרבות, שהם כשמינית מן התקציב הכולל. קהל המפגינים, כולם אוחזים מטריות בגשם שוטף, שרקו, שרו וצעקו, וקשרו את עצמם זה לזה בשלשלאות ברזל. לקול השריקות העזות הונף ארון קבורה שחור עטוי זרי פרחים, שעליו נכתב "פה נקברה התרבות הישראלית".

        לא למדו כלום מרצח רבין!

        הרוחות התלהטו עוד, והמפגינים פרצו בכוח את מחסומי המשטרה ואת שרשרת השוטרים שגוננו על פתח ביתו של השר. למקום הוזעקו שוטרים נוספים, שלא הצליחו למנוע מהמפגינים לזרוק את ארון הקבורה השחור לחצר ביתו של השר. בין המפגינים לשוטרים התפתח עימות שכלל תגרות ידיים. השוטרים נראו אובדי עצות, ואחד מהם טיפס על שער הבית והתחנן לפני המפגינים להירגע. הוא הודיע כי שני שוטרים נפצעו והוסיף כי אין ברצונם להשתמש באלימות. אבל המפגינים השיבו שוב בצעקות "בדם ואש את סילבן נגרש".

        טוב, אבל הם לא אלימים כמו הבבונים של הימין…

        עוד?

        ארון קבורה שחור שסימל את עתיד התיאטרון היוצר בעיר, וכסא גלגלים אליו הוצמד שמו של ראש העיר, כיכבו בהפגנת מפוטרי תיאטרון חיפה

        הלימודים באוניברסיטת בן גוריון בנגב הושבתו היום (ג') החל מהשעה 14:00 למשך שעתיים. במקביל נערכה צעדת מחאה של סטודנטים ואנשי סגל, שיישאו לפידים לצד רכב הלוויות. המכונית נשאה ארון קבורה ועליו שלט: "מוות להשכלה הגבוהה".

        אבל רוצה הסתה? בבקשה.

        אהבתי

        • קרן שלום הגיב:

          מה הקשר. זה שאחרים עשו את זה, לא מכשיר את התנהגות ביבי וחבריו שעל המרפסת.
          נכון להיום, פעילי שמאל נרצחו על דעותיהם הפוליטיות. לא ההיפך.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            ירושלים תהיה לא רק בירתה של מדינת פלשתין, אלא גם בירתה של הח'ליפות האסלאמית

            זה נחשב להסתה?

            אהבתי

            • קרן שלום הגיב:

              מה הקשר בין הסתה שלפניי רצח רבין ע"י נציגי ממשלת ישראל לאמירה של תומכי דעאש (עדיין לא חברים בממשלת ישראל)?

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                ברשותך מספר תהיות?
                את טוענת שנציגי ממשלת ישראל בראשותו של רבין הסיתו לרצח רבין. האם אינך מחזקת בכך את תיאוריית הקונספירציה?
                האם דאעש הם אלו הרוצים למקם את בירת חליפותם בירושליים ואם כן האין זה מחזק את טענתו של ביבי שדאעש וחמאס יונקים מאותם שורשים?
                האם העברת ביקורת על ראש ממשלה מכהן, האיש הכי מאובטח בעולם, נחשבת להסתה?

                אהבתי

          • האמיר הגיב:

            הקשר הוא שאם זו הסתה כשאני עושה את זה, זו הסתה גם כשאת עושה את זה. אם זו לא הסתה כשאת עושה את זה, זו לא הסתה גם כשאני עושה את זה. אף אחד לא נרעש בכל אחת מההפגנות האלו, אף אחד לא טען שהמפגינים לא למדו דבר מרצח רבין, אף אחד לא דרש שהמשטרה תעצור אותם על הסתה. כי ברור לכולם שזה אמנם מכוער, אבל הסתה זו לא.

            ההתנהגות על המרפסת? שאלתי מה היתה ההתנהגות על המרפסת, לא ענית. יש לי רושם שגם את אחת מאלו שלעולם לא ישכחו מה היה כי הם מעולם לא זכרו מה היה. רוצה לנסות שוב?

            נכון להיום, כמה פעילי שמאל נרצחו, שניים? אז לכם יש את דה האן. לא נחשב לפני קום המדינה? אז מה עם דוד פנקס? אה, שני ניסיונות רצח לא נחשבים כי הם לא הצליחו? טוב, שנספור את כל מקרים בהם ערבים אזרחי ישראל רצחו יהודים על רקע פוליטי או שאת רוצה להיות גזענית ולטעון שערבים זה לא נחשב?

            או, לחליפין, שנדבר על כל מיקרי הבגידה והריגול של פעילי שמאל על רקע דעותיהם הפוליטיות? כי זה, למיטב זיכרוני, משהו שרק השמאל עושה – ויש לכם יותר משנים כאלו.

            רואה? כשנכנסים לדמגוגיה, גם לצד השני יש תחמושת.

            אהבתי

            • מה היה קורה אם היינו שוכחים שוב את הדב באחד הרודבלוקס הגיב:

              קרן שלום, תפסיקי לשאול "מה הקשר?" הרי את בעצמך דרכת על המנגנון האוטומטי של ה"מה אם". חז"ן והאמיר לא יכולים אחרת, דרכת על זה, והם נאלצים להביא את דה האן(WTF) והמופתי. והאמיר ממש סובל שהוא עושה דמגוגיה (אפילו שהוא עושה את זה לרוב, הוא סובל קשות, באמת).
              בקיצור את חייבת התנצלות.

              אהבתי

              • קרן שלום הגיב:

                אני לא חושבת שאני חייבת התנצלות ואני עומדת מאחוריי התגובות שלי.
                אני זוכרת בדיוק מה קרה על המרפסת. אל תסיק מסקנות שגויות.
                אני לא דמגוגית.
                אני זוכרת בדיוק את האוירה שלפניי רצח רבין ואת הדרך שבה החברה שלנו השתנתה.
                הרצח לא היה של אדם פרטי. לדעתי, החברה שלנו בהרבה יותר אלימה מאז, משהו הותר.

                חייל זקן- אני לא מבינה את התשובה שלך, את הלך הרוח. אני מרגישה שזה נסיון לחרחר ריב. לא מדבר אליי.
                מה היה …- אני לא השתמשתי במנגנון אוטומטי של 'מה אם'.
                האמיר- אני חושבת שיש אחריות לנבחרי ציבור להתנהגות ואחריות. לא נכנסתי לדמגוגיה, ציינתי עובדה. התיחסתי לרבין ואמיל גרינצוויג.

                אהבתי

                • נרטיב הגיב:

                  רבין הלך הלך הלך ופתאום מת.

                  אהבתי

                  • קרן שלום הגיב:

                    כן, קראתי הבוקר. מנגנון ההכחשה עובד.

                    אהבתי

                    • האמיר הגיב:

                      את חושבת שאת זוכרת. את לא. לו היית זוכרת, במקום לכתוב בשלוש הודעות שונות שאת זוכרת, היית כבר כותבת באחת מהן מה את זוכרת. הרי ביקשתי פעמיים, לא?

                      את זוכרת שהיה משהו בהפגנה בכיכר ציון, שביבי היה שם ושכולם אומרים כמה שההסתה שם השפיעה ושביבי אשם. זה הנראטיב. אבל מה היה בפועל? את זה את לא יודעת.

                      אני יודע שהתייחסת לרבין ולגרינצוייג. למה לא התייחסת לדה האן, דוד פנקס (נכון, שר הוא לא ראש ממשלה, אבל בכל זאת שווה משהו) ושורה ארוכה של אנשים שנרצחו ממניעים פוליטיים ע"י אזרחים ערביים, שסביר להניח שלא הצביעו לבן ארי. למה? כי זה מפריע לנרטיב. את בכלל יודעת על מה אני מדבר?

                      וכמובן שלא התייחסת לאודי אדיב, ישראל בר, מרקוס קלינברג ומרדכי וענונו – כי אם "אנחנו" רוצחים, אז "אתם" בוגדים – ויש לכם יותר מאשר לנו. ההבדל בינינו הוא שאני יודע ואומר בבירור שהאשמת כל השמאל בגלל מעשים של מספר קיצוניים היא שקרית ודמגוגית, את משוכנעת שהאשמת כל הימין בגלל מעשים של מספר קיצונים היא אמת לאמיתה.

                      אחריות של נבחרי ציבור? טוב, הבאתי לך דוגמה ל"הסתה" של נתניהו כנגד רבין, לא "אני זוכרת" אלא וידאו. נכון שלא צפית בו? אז מה הדבר הלא אחראי שביבי עשה? ולא, "היה שם" זו לא טענה חזקה במיוחד. אגב, רוצה שאביא לך ציטוטים מדבריהם של נבחרי ציבור מהשמאל, לא כאלו שהיו בסביבה כשמישהו הסית אלא שהסיתו במו פיהם? אבל משום מה זה לא נחשב. עובדות, עאלק.

                      מי שמדברת על מנגנון הכחשה. אגב, שמת לב שזה מערך שיעור של מרכז מורשת רבין? זה הכל בגלל שהם ימנים, את יודעת. 🙄

                      אהבתי

              • האמיר הגיב:

                Takes one to know one, אורן. הרי מעולם לא הגבת להודיעה שלי במשהו שלא היה דמגוגיה.

                אהבתי

                • קרן שלום הגיב:

                  כתבתי בהודעה אחת שאני זוכרת.
                  אתה מתעקש שוב ושוב להחליט מה אני אמורה לחשוב, לזכור ולדעת.
                  שנינו לא היינו בכיכר ציון, דעתנו שווה. מותר לך לחשוב שונה ממני. אני מקבלת אותך.

                  אהבתי

                  • האמיר הגיב:

                    בהודעה אחת? גם לספור כבר שכחת?

                    הנה אחת: "אי אפשר לשכוח את ההפגנה בכיכר ציון."

                    הנה שניה: "זה שאחרים עשו את זה, לא מכשיר את התנהגות ביבי וחבריו שעל המרפסת."

                    והנה שלישית: "אני זוכרת בדיוק מה קרה על המרפסת."

                    את זוכרת בדיוק מה קרה על המרפסת, אבל למרות שכבר ביקשתי שלוש פעמים שתספרי לי מה את זוכרת שהיה על המרפסת, את לא עושה את זה. למה? הרי יכול לסתום לי את הפה והמקלדת לו רק היית כותבת מה את זוכרת שהיה על המרפסת. לא "אני זוכרת היטב" אלא "אני זוכרת שכשביבי היה על המרפסת הוא [שורה של דברים איומים ונוראים שללא ספק הביאו את יגאל עמיר לרצוח את יצחק רבין)]". אבל את חוזרת שוב ושוב על הטענה שאת זוכרת בלי לפרט מה את זוכרת.

                    עברית את בבירור יודעת לקרוא ולכתוב, אז איך אפשר עוד להסביר את הסירוב העיקש הזה? ההסבר היחידי שעולה על דעתי הוא שאת לא באמת זוכרת. כלומר את זוכרת שסיפרו לך שביבי עשה איזה משהו נורא על המרפסת בכיכר ציון ושזה היה חלק מאווירת ההסתה וכו', אבל כאן נגמר הזיכרון.

                    אז תרשי לי לספר לך מה היה על המרפסת: שום דבר מיוחד. ביבי לא צעק "רבין בוגד", הוא לא הניף שלט עליו כתוב "בדם ואש את רבין נגרש", הוא אפילו לא החזיק כרזה של רבין בכאפייה. כלום. ההאשמה היא כולה guilt by association: היו בהפגנה אנשים שקראו קריאות בוטות נגד ראש ממשלת ישראל, שיש אנשים שמתעקשים שהן הסתה לרצח (למרות שקריאות דומות היו בהפגנות אחרות, לפני ואחרי רצח רבין, ואז דווקא לאותם אנשים לא היתה איתן בעיה. למשל "שרון שרון, שר הביטחון, כמה ילדים רצחת היום" או קריאה לרמטכ"ל חלוץ "רוצח"), וביבי נכח באותה הפגנה. אז הוא אשם, כי כידוע הימין הוא אירגון מונוליטי שביבי עומד בראשו, כך שלא יתכן שמישהו בימין יעשה משהו ללא ידיעתו ואישורו של המנהיג העליון.

                    הבאתי לך תיעוד מצולם של מה שהאיש אמר בפועל. אבל זה לא מתאים לאג'נדה, אז מתעלמים.

                    אהבתי

          • מומו ורבע הגיב:

            האלימות בישראל פועלת כמעט אך ורק בכיוון אחד: משמאל לימין. די עם הקשקוש הגזעני של ערבים לא שולטים בעצמם והם בכלל אוטומטים דטרמיניסטים (לא כל הערבים הם אסד).

            יותר בני אדם נרצחו ע”י פעילי מר”צ, חד”ש, בל”ד, רע”ם, תע”ל ושות’ מאשר ע”י פעילי הפועל המזרחי חרות וגילגוליהם הנוכחיים. זה מתמטיקה פשוטה: השמאל בישראל מוצף ברוצחים אידאולוגים. אפילו עם זה לא נעים לשמוע.

            אהבתי

      • סיימון הגיב:

        כתוב שם
        רבין (מגן דוד) הציונות
        קובר

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      כדאי להיצמד לעובדות. הטענה מכיוון נתניהו הייתה שהוא לא ראה את הארון. כפי שכתוב בכיתוב התמונה הישן.

      אהבתי

  20. לרשימה האדומה צריך להוסיף את גועל רצון. פרשה שצריך ללמד ללא הניתוחים והצהבת העיתונאית.
    חג מתיר בטמקא. כותרת מתחת לראשית ב HP-
    חשד: קטינים ניתצו מצבות בי-ם
    בכתבה עצמה כצפוי כצפוי -ונדליזם ערבי גזעני.
    הדנינו אופטימי:

    נקטנו טיפול נחוש והצלחנו להוריד בצורה משמעותית מאוד את ההיקפים

    היונה פסימי. אם היו חרדים היו נתפסים בחשד שניתצו קברי ערבים לא היו מדברים על גילם או צעירותם ודתם ואמונתם ומעשיהם היו מקבלים כותרת גזענית במקום הבולט ביותר. מעבר לכך, הדנינו הארנבונוביץ' והריבלין היו משתמשים ב" טרור יהודי" כדי לתאר את המעשה. וזה מגעיל וצהוב ועדיין, צריך להתייחס.

    אהבתי

  21. לחם הגיב:

    קרובת משפחה שלי מתאמנת בקאנטרי בעיר במרכז הארץ, כל בוקר מגיעות לקאנטרי שתי חבילות עיתונים: ישראל היום וידיעות. כולם עטים על ישראל היום, אף אחד לא מתקרב לידיעות למרות שזה מחולק בחינם. קחו את זה לתשומת ליבכם, עם נטע ליבנה וקובץ עמודי חדשות מדולדלים ועלובים לא מוכרים עיתון.

    אהבתי

  22. רוח הקודש הגיב:

    הרופא המיילד (שדומה לשר החינוך) בפוזה של מריה הקדושה וישו

    אהבתי

כתיבת תגובה