מסוכנים

 

isra5.11.14yediot5.11.14

maariv5.11.14haaretz5.11.14

הכותרות

♦ דו"ח בחירות אמצע הכהונה בארה"ב בשידור חי.

♦ הכותרת הראשית של הארץחברת הייעוץ של אהוד אולמרט, קיבלה 1.25 מיליון דולר ממכון שלום שהקים ומממן חברו, המיליארדר האמריקאי דניאל (אברהמס) אברהם.

באפריל השנה, עם חקירתו על אולמרט בחשד לשיבוש מהלכי חקירה וניסיון להשפיע על עדותה של שולה זקן, נחשף כי אברהם העביר 50 אלף דולר לצרכי הגנתה של זקן. בחקירתו במשטרה, שתוכנה פורסם ב"הארץ" ביום שישי האחרון, אישר אולמרט שידע על כך, אך אמר כי לא הוא יזם את התשלום.
כעת, כאמור, נחשף שמרכז אברהם העביר מיליוני שקלים לחברת הייעוץ של אולמרט. החברה, "אהוד אולמרט שירותי ייעוץ בע"מ", הוקמה בשנת 2009, זמן קצר לאחר שסיים אולמרט את תפקידו כראש ממשלה. בתחקיר שפורסם אשתקד במוסף "הארץ" פורסם כי מאז הקמתה עמדו הכנסותיה על כ–25 מיליון שקלים, מחברות ישראליות וממקורות נוספים לא ידועים.

♦ מישהו יכול להסביר לי את המשפט (בשער ידיעות): "בשעה שח"כ דב חנין הופיע בדיון למניעת אלימות בספורט: בנו השתתף בתגרת האוהדים ברחוב". נניח שזה המצב לאשורו. אז מה? האב אחראי למעשי בנו? מה רציתם להראות בכך? ואם בנו מועד, אבא שלו צריך להפסיק להטיף נגד אלימות? איפה ההיגיון שלכם?
הנה הסטטוס שחנין העלה בנושא:

נודע לי כרגע כי בני הצעיר נעצר בהפגנתם של אוהדי הפועל תל אביב מחוץ לבית המשפט בתל אביב. אין לי כרגע פרטים נוספים וטרם עלה בידינו ליצור איתו קשר, אך מובן שאני דואג לו ומקווה שהעניין יפתר בהקדם.
כאוהד כדורגל במשך שנים רבות חשובה לי הסובלנות במגרשי הכדורגל. אני דוחה על הסף כל שימוש באלימות בספורט הישראלי ומקווה שנצליח יחד, כחברה, לנקות את מגרשי הכדורגל מאלימות.

♦ למה, למה להפחיד אותנו עם "זה ייגמר ברצח"? (מעריב, ראשית).

♦ תודה רבה לאורי קופר שמסביר בכפולה הפותחת בידיעות מה זה, כנראה, הפיו-פיו של ערן זהבי, שעל אודותיו תהיתי אתמול: תנועות ירי באקדח לעבר אוהדי הפועל, שמטרתן לחמם את האווירה, למרבה הצער.
איך איש מכם, המוולווטים אנשי הכדורגל לא חשב להסביר לי, ואני צריכה להסתמך על טוב לבם של זרים?

♦ שני שליש עמוד בידיעות (16) עוסק בסוגייה הרת גורל. הסלולריים של השרים. מתברר שיאיר לפיד רכש לעצמו (בכספו, מצוין בגאווה בידיעה) אייפון 6. השרים התקנאו, ורצו לבקש גם הם מחשבי המשרדים את המכשיר החדיש אך נענו בשלילה. המסכנים נאלצים להסתפק באייפון 5. מה שמעניין זה, שלמרות מה שראינו בכל סקרירינו, ולמרות שכך זה גם בעולם, רוב שרי הממשלה הישראלית מצוידים באייפונים ולא באנדרואידים. לשלושה שרים יש גלקסי (סילבן שלום, יעקב פרי ומאיר כהן) ולאביגדור ליברמן יש נוקיה מיושן כה כותב איתמר אייכנר. הכי תיכון בצפון תל אביב, לא?

♦ טור מזעזע בידיעות: אפרת אנזל הגיעה לכלא כדי לדגמן בפני אסירות. מתברר שהמאפרת שלה הייתה מארי פיזם, אמא של רוז, היושבת בכלא במאסר עולם על שידול לרצח. כנראה שאנזל לא קראה על המשפט, או לא ממש זוכרת מה הסיפור, אחרת לא יכולהיות שהיא תכתוב משפטים כמו:

אנחנו חושבים על פושעים במונחים של טוב ורע. הפושע מבחינתנו הוא הפשע. הוא רצח, הוא הגניבה, הוא המעילה. אנחנו לא זוכרים שהפשע הוא רק צד אחד באישיות של האדם. אנחנו לא זוכרים שיש לו תשוקות ואהבות… הפושע הזה הוא אדם… ביום שסיים לרצות את עונשו מגיע לו שנזכור שהוא אדם ולעזור לו לחזור ולהשתלב בחברה.

כולי תקווה שגברת פיזאם ורונירון שלה לא ישתלבו בשום חברה לעולם, במחילה מכבודך ומכבוד האדם והאסיר.
הטור של אנזל הוא חלק מכפולת האמצע ב-24 שעות, המתאר את התצוגה בנווה תרצה, בה השתתפו דוגמניות מצליחות, תוך שהן לובשות בגדים שעיצבו אסירות.

♦ כשאני רואה בידיעות, בשער ובכפולת האמצע סיפור על תלמידי כיתה א' בבי"ס בכפר סבא, שלומדים בבית של אחת הסבתות, אני תוהה למי מאנשי העיתון או לקרובים אליו יש קרבה לבית הספר, לאחד הילדים, או בקיצור, מי הפונקציונר שקידם כך את הסיפור?

החוק נגד ישר"ה

עמוד אחד מוקדש לחוק היום:
law5.11.14
העיתון מדווח על היוזמה הפרטית של מיכל אדר, יחצ"נית, שפתחה בפייסבוק עמוד נגד סגירת העיתון וגם עצומה.
על העצומה חתמו עד כה 141 איש.
בעמוד של אדר יש 1,311 סימני אהבתי.

מתקלקלים

מתוך העמוד יאיר, כנראה שכן צריך להוציא תעודת בגרות.
יש רק כשל לוגי אחד בעניין: שום תעודת בגרות של לפיד או של כל אדם אחר לא הייתה יכולה למנוע את הסיטואציה הזאת.

osem

משתכשכים בביצה

מדור ספרים חדש של ירין כץ בוואלה.

ע"פ המלצת סמל פפר, אני מביאה לכם את דבריו של איציק אלפסי מ-debuzzer על האירועים האחרונים.
הנה הפתיח שלו:

עובדתית, מדובר בקהל הכי מסוכן בישראל. קהל שיכול לזקוף "לזכותו" לפחות שני מקרים של ניסיון לרצח במגרשי הכדורגל:
13.2.2004 אצטדיון רמת-גן. פצצת תאורה מושלכת מיציע אוהדי הפועל תל אביב לכיוון היציע של אוהדי מכבי. הפצצה נופלת ביציע של אוהדי הפועל ופוצעת באופן קשה את אוהד הקבוצה אדהם שביטה.
17.12.2006 אצטדיון בלומפילד. אוהד הפועל תל אביב שיושב בשער חמש זורק לכיוון הרחבה רימון הלם שנועד לפגוע בשמעון גרשון ששיחק אז במדי בית"ר ירושלים. גם במקרה הזה, הרימון "מפספס" את יעדו ונופל דווקא בסמוך לשחקן הפועל יוסי אבוקסיס שנפגע ברגלו.

צרות בכותרות

הנה, עוד מישהו אוסף צרות בכותרות: העמוד כותרות עלובות. חוסכים לי מלא עבודה.

מיילבק

כותב יניב אוחנה:

1. בידיעות שלשום נכתב שגדי אייזנקוט הוא בן לעולים ממרוקו. לא ברור לי את רלוונטיות העניין לכתבה, בדיוק כפי שציינו (את הזכרת זאת) שהמדענית היא רווקה מרחובות. אתמול התפרסמה בממון כתבה של דני שדה על הקמת בתי מלון בירושלים וליד הקרדיט שלו ציינו שהוא בלונדון, גם פה, לא ברור לי ההקשר.

2. היום פורסמה בממון כתבה של נווית זומר על רשת מזון ערבית ראשונה ביישוב יהודי (למטה). זה קצת מוזר, כי רק לפני חמישה חודשים פרסם אותו עיתון בדיוק את פתיחת "מרכז מזון" (למטה) – רשת מזון ערבית מירכא בנצרת עילית.

רשתמזון2רשתמזון1

מצב העברית

♦ האקדמיה ללשון מבהירה את משמעות האני אביא ולא אני יביא.
♦ על הצרות בכיכובים.
♦ האקדמיה מחפשת מילה עברית לפומפה:
ההצעות שיש בינתיים: פמפּם, פמפמת, שואבית, בֻּכנית, חולץ לחץ, חולץ ריק, חולצן, חולץ סתימות, מחלצת, משאב, משתם, סתימון, פותח סתימות, פותחן סתימות, שאבן, שואבן, שואבה, שחרר, שחררת, שחררית.
(ויה ידיעות)
הצעות נוספות? לעמוד האקדמיה בפייסבוק.

♦מזכירה שוב איך מנקדים בווינדוז 8.

ניקוד בווינדוז8

לפני פיזור

בימים שאני לא בבית חצי יום או יום, תמיד יחכה לי בתיבת הדואר של ולווט המייל הבא: איך את נותנת להם להתפרע/ לקלל/ לטנף, לא משנה מה, בתגובות.
ובכן, להבדיל מהדרבי שלכם, לי אין אמצעים לשכור מאבטחים לבלוג. מה שתבשלו, זה מה שתאכלו. אם לא תהיה פה הסדרה פרטית, בה כל אחד ישמור על האצבעות שלו, הטינופת תחגוג. כן, למרות כל האמצעים המתקדמים, אפשר למחוק ולנהל את הבלוג מפה ומשם, אני לא יכולה ולא רוצה להקדיש לו תשומת לב מכל מקום ובכל סיטואציה שבה אני נמצאת בחיים, וכן, כמה שזה נשמע מפתיע, העיניים שלי לא כל הזמן נעוצות בכם. אוקיי? אני את שלי אמרתי, עכשיו תעשו מה שאתם רוצים. ואל תבואו לבכות לי אחר כך.

העמוד פולניה זה כאן יכול לאמץ לפחות את החלק האחרון מהנאום שלי.
והפתק הזה, הכתוב בפולנית מדוברת, הרס אותי לגמרי.
פתקפולני

 

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

67 תגובות על מסוכנים

  1. דניאלי הגיב:

    מהפרק הרביעי של הסדרה "הרומן":

    אם תשאל אותי
    הסיבה שאנשים כל כך אומללים כיום
    היא כי כולם עושים יוגה
    כשהם אמורים לעשות סקס.

    אהבתי

  2. תקשורת המונים הגיב:

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000984122&nl=821&utm_source=2&utm_medium=email&utm_campaign=globesAlerts

    שתבינו איך באמת עובדת התקשורת,
    דוגמה נפלאה!

    אהבתי

  3. הצ'ופצ'יק של הפומפום הגיב:

    עזבו פומפה, למה מגרדת גזר היא פומפיה?

    אהבתי

  4. פיתה(דרוזית) הגיב:

    "רשת מזון ערבית מירכא בנצרת עילית"
    ירכא זה לא ערבית,זה דרוזית .
    זומר צודקת!

    אהבתי

  5. לחם הגיב:

    שמישהו יסביר לי איך אורי בלאו ממשיך לכתוב בהארץ אחרי שבין השאר בגלל ההתנהלות שלו ענת קם נחשפה וישבה בכלא? בכל מדינה מערבית סבירה הוא היה נפלט ממקצוע העיתונות, כאן הוא ממשיך לכתוב בעיתון כאילו כלום לא קרה. מה זה? למה? ואחר כך אתם מתפלאים שהציבור כל כך בז לעיתונאים.

    אהבתי

  6. טום ג'ואד מפמפם סתימות הגיב:

    אני מתכוון לכלל המאמרים והנאומים שנחשפנו אליהם במדיהביום הזיכרון לרבין. אדם מן היישוב יכול לנחש מראש מה כל פוליטיקאי או איש ציבור יכתוב או יאמר.
    תרגיל לפרחי עיתונאות: חברו 50 טוקבקים שונים לידיעה העוסקת ברצח רבין. אני חושב שהם יצליחו במשימה בקלות.
    הבעיה היא שאין כוכבים, שהדיונים לא מוליכים לשום מקום וכבר אי אפשר לשמוע שום דבר חדש.
    בעולם ובסביבה שכל הזמן משתנים זה מייאש.

    אהבתי

  7. טום ג'ואד מפמפם סתימות הגיב:

    בעניין מצב העברית:
    שפה חיה מתפתחת ומשתנה, מילים וצורות חדשות נוצרות ומילים וצורות ישנות נעלמות. האקדמיה יכולה להשפיע על המקצוענים (עורכי לשון, לשון הפרסומים הממלכתיים, קרייני חדשות וכדומה), אבל השפעתה על הכלל מוגבלת. הדיוק הטהרני בכוכבים המחקבים, לא יועיל. יותר קשה להגות את הצורה התקנית ופחות אינטואיטיבי. העם צודק.

    בעניין הפומפה – אפשר לתפוס מספר צפרים במכה אחת, אם בוחרים במילה "פמפם": שומרים על קשר למילה הלועזית ולכן ההטמעה יותר קלה, שומרים על האונומטופאה וגם ניתן להכשיר את "פמפום" (לשאוב ולדחוס הרבה פעמים, או בהשאלה לחזור שוב ושוב על משהו). "פמפמת" תהיה פעולתו של מי שעוסק בפמפום.
    אמנם פומפה מבחינה אטימולוגית היא ממקור לע"ז (ומשם, אם אינני טועה, הגיע גם ה"פומפוזי"), אבל ה"פום" שנשמע, מתקשר לפה שמפמפם.

    אהבתי

    • פומפדור הגיב:

      פומפה בכמה שפות -משאבה,פומפוזי לא קשור, זה פום פוזי כמו פוזה. 😦

      אהבתי

    • האקדמיה יכולה להשפיע על המקצוענים (עורכי לשון, לשון הפרסומים הממלכתיים, קרייני חדשות וכדומה), אבל השפעתה על הכלל מוגבלת.

      כשהאקדמיה תעברת את שמה תעמוד לה הזכות לעברת פומפות טמפונים וטלפונים. עד אז מקומן של ההמלצות המלומדות על זרבוביתינו.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        ברשימת המילים הזרות שהאקדמיה מציעה להן תחליפים, שאת חלקם לא
        הכרתי מחוץ לרשימה זו, מסמך מומלץ לפתיחה ועיון משו משו. לא מופיעה המילה אקדמיה. סימן שאקדמיה זו מילה עברית לדעת האקדמיה. או לחילופין שטרם נמצא לה תחליף. הנה, הורדתי מטען כבד מזרבוביתך
        http://hebrew-academy.huji.ac.il/milim/halufot/pages/default.aspx

        אהבתי

        • ויקי אומרת ש…

          כאשר באים להקים מוסד ללשון העברית, הוא צריך להיות זך כגביש. זה לא יכול להיות תחת שם זר, בבחינת טומאה בהיכל הקדושה. במידה שיש לי חוש ללשון, חוש זה סולד מפני כך שדווקא המוסד העליון ללשון העברית ייקרא בשם לא עברי. אני מציע לומר בחוק שמוקם בזה מוסד שימלא את תפקיד האקדמיה למדע הלשון העברית ומוסד זה יקבע אחר-כך את שמו.

          – ארכיון המדינה, כ/60/60/1
          . הוועדה קבלה את הצעת שרת והוסיפה לנוסח החוק את המשפט "ושמו יקבע על ידו". אמנם, עד היום שמה של האקדמיה ללשון העברית לא הוחלף.
          באתר האינטרנט של האקדמיה כתשובה לשאלה: מדוע בשמה של האקדמיה ללשון העברית נכללת המילה "אקדמיה", שמקורה לועזי, האקדמיה ענתה‏[10]:
          כל שפה ולשון שואלת מילים מלשונות אחרות ומשאילה להן מאוצרה. מאות רבות של מילים שאלה העברית כבר בתקופותיה הקודמות – המקרא וחז"ל – אשר היו בהם שמות מוסדות נכבדים ומקומות ציבור, ולא נמנעו מכך אנשי הדורות וחכמיהם – סנהדרין, אצטדיון, אכסניה, פרדס, סנגוריה, מוזיאון, תיאטרון, אוניברסיטה וטכניון הן דוגמאות אחדות לכך. כמוהן גם המילה "אקדמיה".

          בשנת 2010 נשיא האקדמיה משה בר-אשר אמר לעיתון מעריב:
          אנו שוקלים ברצינות רבה להתחיל בקרוב בתהליך שינוי השם… כרגע האפשרות המובילה היא שהאקדמיה תקרא מעל"ה, ראשי תיבות של "המוסד העליון ללשון העברית".

          – אפרת זמר, מעריב 4/1/2010
          את המילה "אקדמיה" יש להגות, על-פי האקדמיה, בהטעמה מלרעית, על משקל "אוכלוסייה", אך רבים בציבור הוגים אותו בהטעמה מלעילית.

          אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      צודק ועוד פעם צודק ובכלל צודק. כל העסק לייצר שמות
      כשיטה ע"י ועדות מופרך מעיקרו, מדי פעם זה בסדר.
      אבל כאן ודאי שלא צריך משאל, כמו הרבה דברים טבעיים
      ויפים זה עובד בעצמו. כאמור לעיל מי "שממציא" שפה זה
      העם הדובר בה, ושפות חיות הנן ככל יצור חי משתנות
      ומתפתחות עם הזמן. זה מה שקרה כאן כמו בכל השפות
      החיות ה"עם" יצר מילה לכלי ומכשיר. חמרה וכורכר זו
      עברית. קנקן זו מילה עברית, קורקבן כנ"ל אכשדרפן כנ"ל
      בקבוק זו מילת צליל כמו פומפה וזו מילה עברית. תכריזו
      שזו מילה עברית וזהו. גם חבל על הזמן ואולי גם
      חבל"ז זו עברית.

      אהבתי

  8. ירושלמית הגיב:

    שוב פיגוע ברכבת הקלה, שוב הליקופטרים חגים עכשיו מעל הראש, שוב להתקשר לילדים שלי הפזורים בעיר ולשמוע שהכל בסדר. כל בוקר אני מרגישה אמא רעה כשאני שמה את בני הצעיר (12) ברכבת הקלה בגבעה הצרפתית, והוא נוסע בה עד קצה הקו (הר הרצל) הלוך ושוב, כל יום. בימים האחרונים כמעט מדי יום נעצרת הרכבת וכולם יורדים ממנה בהוראת החבלנים, בעקבות התראות על חפצים חשודים. הרובוט המשטרתי מגיע, מפוצץ את החבילה החשודה, והנוסעים חוזרים לרכבת. שיגרה איומה, שלא יכולה להימשך כך.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      מה, בן 12 נוסע לבד, ועובר את זה כל יום?(הלוך וחזור!)

      אהבתי

      • ירושלמית הגיב:

        אם ביה"ס בצידה השני של העיר, אז אין הרבה ברירה (לסוע לשם באוטובוסים גם לא מציאה גדולה, כי צריך להחליף 2 קווים וזה מאריך מאוד את זמן הנסיעה). הרכבת הקלה באה לשפר את איכות החיים והיא עשתה זאת בהצלחה ניכרת, עד לאחרונה.

        אהבתי

        • ילדים הם דאגה הגיב:

          ירושלמית, פסחת על הלגלוג של מעלי.

          אהבתי

          • ירושלמית הגיב:

            "ילדים הם דאגה" – נכון, החמצתי את הלגלוג של "מעלי". זו בדיוק הסיבה שאני כמעט לא מגיבה כאן למרות שאני קוראת את דבורית באדיקות כבר הרבה שנים – המגיבים עם הלשון העוקצנית מפילים עלי אימה…..

            אהבתי

            • מעלי הגיב:

              מעלי לגלוג?
              נפלתם כבר על הראש!
              ירושלמית,
              לא חלמתי ללגלג! ההפך הוא הנכון!
              שותף מלא לדאגה! שרק מעטים מכירים, וכל הכבוד ששיתפת אותנו.

              אהבתי

              • ירושלמית הגיב:

                מה יהיה עם המגיבים כאן? מערערים לי את הביטחון העצמי (השברירי ממילא). אני לא מצליחה אפילו למצוא כינוי הגון לעצמי ודבקה ב"ירושלמית" הלא יצירתי, בזמן שאנשים פה מחליפים זהויות/דעות בקצב מסחרר ושולטים על המיקלדת ביד בטוחה…

                אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      גברת בעירק ואפגניסאן חיים כך שנים רבות
      כנראה לשם נוסעת הרכבת הקלה והכבדה
      וחלק ניכר מהאוטובוסים. זה מה יש.

      אהבתי

  9. איחוד ישיר הגיב:

    אין שום דבר שיאחד את אוהדי הקבוצות בתלביב, כמו פיגוע בירושלים….
    או שלהפך?

    אהבתי

  10. היסטרין הגיב:

    1. "בידיעות שלשום נכתב שגדי אייזנקוט הוא בן לעולים ממרוקו. לא ברור לי את רלוונטיות העניין לכתבה…"
    טוב אז אני אסביר לך.
    שמישהו מתמנה לתפקיד כלשהו,זוכה בפרס כלשהו…. מספרים ע ל י ו ! איפה הוא למד,איפה הוא גדל,על משפחתו,איך הגיע עד הלום….
    למשל זוכת פרס נובל יונת,היה מעניין אותך איך היא הגיעה לזה? איך היא גדלה ילדים באותו זמן,מי מימן אותה,מאיזה בית היא הגיעה…אולי איזה ילדה בארץ קוראת את זה ורוצה להיות כמוהה..
    איך איזנקוט גדל…והגיע להיות מועמד לרמט"כל לא מעניין? לא סיפור?
    אז מה כן מעניין אותך על אנשים בדיוק?

    אהבתי

    • יניב אוחנה הגיב:

      היסטרין היקר- ברור לי לגמרי שיש לספר על איש שנכנס לתפקידו או זוכה בפרס כלשהו לדבריך, אבל היכן עובר גבול רלוונטיות המידע? כלומר מדוע העובדה שציינו שהמדענית היא רווקה מרחובות, כולם הסכימו שזו הייתה תוספת לא במקום וכאשר אייזנקוט הוא בן לעולים ממרוקו זה מידע רלוונטי? הנה אך לפני שלוש וחצי שנים פרסמו בחדשות 2 וב"הארץ" (העלתי את שתי הדוגמאות הראשונות שמצאתי) את הרזומה של גנץ מבלי לציין שהוריו נולדו בהונגריה ורומניה. חדשות 2: http://www.mako.co.il/news-military/security/Article-bd867a932f32e21004.htm
      הארץ: http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1160406

      אהבתי

      • מעלי הגיב:

        בן לניצולי שואה
        מה אתה רוצה לדעת מאיזה גטו? בדיוק?
        זה הסיפור!הוריו עלו מהשואה,ובנם היום הוא רמט"כל!
        הוריו של איזנקוט עלו ממרוקו גדל בטבריה… והיום הוא מועמד לרמט"כל!
        אתם רואים ילדים? כל אחד יכול! גם מי שהוריו…הוא עלה והצליח בכוחות עצמו! קחו דוגמה!
        אם תמשיכו לספר איפה גדלתם, ובאיזה תנאים, ובגלל זה אתם בכלא,עניים,נתמכים,לא מתקבלים…
        אזזזז הנה דוגמה מזה תלמדו.

        ד"א אוחנה,בתור מרוקאי, אתה לא גאה שאייזנקוט מרוקאי? ומועמד ?

        אהבתי

  11. Mosh הגיב:

    גם זו תאונת דרכים ?
    ומדוע הרגו את הנהג הדורס? אולי הוא רק טעה בפנייה ?

    מחשבות שעוברות כרגע בראש של שמאלני

    אהבתי

  12. אנוס בין מרוקאים הגיב:

    בידיעות שלשום נכתב שגדי אייזנקוט הוא בן לעולים ממרוקו. לא ברור לי את רלוונטיות העניין לכתבה,

    כמזרחי אני מודה ומתוודה שיש מזרחים ויש מרוקאים. העדה שהכי עושה עניין מארץ המוצא שלה אולי בגלל שהם מסה ענקית שיושבה בערים ועיירות על טהרת המרוקאים.

    גם האכלו לי שתו לי הוא עניין מרוקאי שמזרחים אחרים פשוט נסחפים לתוכה כי הם הקול הדומיננטי בשיח המזרחי. למה זה חשוב לעניין הכתבה? איפה אתה חי? שמעת על דרעי? הפנתרים? אב״ד? מאז ואדי סאליב החברה רושמת בדאגה את קצב ההתקדמות של המרוקאים. תחושת הקיפוח שלהם היא עמוקה אף על פי שביחס למזרחים אחרים יש להם הישגים לא מבוטלים. הקולנוע הישראלי בידיהם וכן המשטרה, שירות בתי הסוהר ומה לא.

    יש לי שניות ביחס אליהם. ברור שבלעדיהם לא היו הישגים למזרחים ומדינת ישראל היא מה שהיא כיום בגלל הבלגן שהם מחוללים. עד המסה המרוקאית, הישוב הישן והחדש ומדינת ישראל בדור ראשון נוהלו כמו שטאטל. עניי עירי קודמים ואחרים שילכו לחפש. המרוקאים הם אלה שהקימו כל זעקה וגם באלימות קרעו את המסכה הזאת.

    עכשיו יש להם גם רמטכ״ל. זה כמובן לא ימנע את תחושת הרדיפה של אב״ד.

    אהבתי

  13. חנין (לא ההוא, ההיא) הגיב:

    זועבי מספקת תחמושת לששים אלי קרב בבלוג.

    אהבתי

  14. הסמל פפר הגיב:

    מוש, איפה קראת שדב חנין האשים את הורי המתפרעים? אני הקשבתי לדבריו בועדת הפנים, בקישור מ YNET, הוא אמר שזה עניין של חינוך, של נורמות. הוא לא דיבר על אחריות הורים ולא על לימוד בבית. אם פספסתי תראה לי.

    באופן כללי, ילדים לא תמיד הולכים בדיוק בדרכי הוריהם ופעמים רבות גורמים להם מבוכה. בנו של יאיר לפיד למשל, מכל התפקידים והמסלולים האפשריים בחר לתחזק את עמוד הפייסבוק של יש עתיד. לא ממש דומה לקטטת אוהדים, אבל מביך גם כן.

    אחרון חביב על אירועי הדרבי. היום בבוקר הקדיש נסים משעל זמן לפרשיית הפיו פיו והשלכותייה. מכל האנשים בעולם הוא מצא לנכון דווקא לראיין את רון קופמן ושלמה שרף. פעמים מספר הקשבתי דקות ספורות לתכנית בהשתתפותם והייתי חייב להעביר תחנה מאחר ולא יכולתי לסבול את הנביחות, הרטינות והאלימות המילולית השופעת מהם. משעל התייעץ איתם לגבי הדרכים להפסיק את האלימות בספורט. כמובן שהם דוגלים בעוד הרבה יותר כח משטרתי ובהגברת האכיפה, השיטור והענישה. משעל לא שאל אותם דבר על תרומתם לתרבות האלימה, תרבות הנביחות וה "אתה מדבר שטויות, בולשיט" וכו' שהם מנביאיה. הוא גם לא שאל אותם איך זה קורה שכמעט ולא נותרה פינה לא משוטרת, מאובטחת, שמורה, מצולמת בישראל והאלימות, עקשנית וחצופה שכמותה, לא מוותרת וממשיכה לשרוץ בסביבה ואף לפרוח.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      יופי פפר כל מילה ברית!
      ממליץ על סמ"ר!
      "קולקציית האפסים" ממש לא דמות חינוכית לראיין.
      אגב ספרת כמה פעמים אמרו "סוגר ובריח"(במקום סתם : כלא)?
      כמה פעמים "קו אדום"
      " " "פעם הבאה זה יגמר ברצח"
      "לסגור" (לא משנה מה)
      "על סף"…
      ועד טונה חירטותי שכל,של חרטתנים, שאספו מכל אווילי הכדורגל ואיטרסנטים, שאין ביניהם ומוסר ולו כזית….

      אהבתי

    • Mosh הגיב:

      הייתי מחפש את הדיון כולו … אבל יום יפה בחוץ, אצא לנשום אוויר כ"כ נקי
      http://goo.gl/vDtyWq

      אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    עובדתית, מדובר בקהל הכי מסוכן בישראל.

    שקר, שקר, שקר.
    קבל אוהדי השירה מסוכן יותר מקהל אוהדי הכדורגל. עובדה

    אהבתי

  16. Mosh הגיב:

    רשימת האירוניות בדב חנין ובנו היא ארוכה, הנה כמה מהן:
    1. בנו השתמט מהצבא בטענה שהוא פציפיסט (מה שהתמונות מראות שהוא כנראה מתאים עצמו למאורע).
    2. ח"כ חנין, באותו הזמן שבנו הפליא את מכותיו באוהדי הצהובים, האשים את הורי המתפרעים ואמר שאדם מכה למד זאת בבית.

    אין… העולם הוא קומדיה מהלכת

    אהבתי

    • נאוסי הגיב:

      מעניין, אבל איני יכולה שלא לתהות, כיצד גם לשכנים וגם לשכנות יש את אותו כתב היד בדיוק (וגם למי שסימן בעט האדום מהו המקור ומהי התגובה).

      אהבתי

כתיבת תגובה