אצלנו בעיתון

maariv7.11.14haaretz7.11.14
yediot7.11.14isra7.11.14

הכותרות

♦ כזכור וכפי שכתבתי כבר השבוע, מבחינת ישר"ה, אחד הדברים המרכזיים ביותר במדינה, כלומר דברים שעיתון צריך לדווח עליהם הוא הקרב נגד החוק למען סגירת ישר"ה. כפי שאמרתי כבר כמה פעמים אני נגד החוק, ואני גם לא חושבת שייצא ממנו משהו. העיתון לא ייסגר, והתקשורת תיאלץ להיחנק איתו. העיתון מחולק חינם, זהו העיתון הנפוץ במדינה, ברוב המקומות הוא נחטף, והציבור לא רואם שום פסול בהטייתו למען רה"מ ובייצוגו הטוטאלי תוך תחבוב רעייתו השנויה במחלוקת.

♦ כל זה כדי לספר שהבוקר סיפור התכתשות בין צלם ישר"ה, גדעון מרקוביץ' לבין נחום ברנע (הידד! מירי עדן הנעלמת חזרה! איך היא מתפרנסת מכתבה אחת פעם בכמה חודשים?) מובא בשער העיתון, וע"פ כפולת 13-12.
ברנעישרה7.11

♦ מה שאותי הכי עניין בהתגוששות בין השניים זה שברנע אמר לצלם ישר"ה, "אתה תחפש עבודה אצלנו". כלומר, מבחינתו, העיתון זה הוא. שייך לו. המילה "אצלנו" כל כך זרה לי בהקשר של עיתון ומישהו שעובד בו. ניסיתי להיזכר בכל ההתייחסויות שלי לעיתונים בהם עבדתי, ולא זכור לי שאי פעם השתמשתי במילה "אצלנו". אבל נו, אני לא ברנע.
עברתי להמוסף לשבת של ידיעות, כדי לראות אם ברנע מצדו התייחס לאירוע. לא מצאתי.

♦ זוכרים איך התנפלתם עלי כשאמרתי שלא צריך לתת לילדים לנסוע בטרמפים באיו"ש?
אז הנה מה שאומר בראיון לידיעות קב"ט המועצה האזורית מטה בנימין, אביגדור שץ, שחי את ובאזור מ-1987:

זה מטריף אותי. אנשים לא קולטים שיש כאן חוליות שמסתובבות ומחפשות את מי לחטוף. מחרפן אותי שאנשים נותנים לילדים שלהם לנסוע ככה. מחרפן אותי שילדים עומדים בכל מיני מקומות בלי כסף לאוטובוס. מחרפן אותי שבנות ממעלה לבונה עומדות בלילה בצומת רחלים ומחכות בחושך לטרמפ הביתה. הרי הסיכוי שהן יתפסו שם טרמפ הוא בערך כמו הסיכוי שיחטפו אותן. מחרפן אותי שאנשים אומרים שזו אידיאולוגיה. אני יכול רק לבקש, להתחנן ולבכות. אנחנו מבקרים בפנימיות ובבתי ספר ומרצים על זה, עושים כל מאמץ למנוע את זה, אבל בשורה התחתונה, אם תהיה פה עוד חטיפה, אני מאוד אכאב אבל לא אופתע. לצערי, זו בעיה בתרבות. יש בהוויה שלנו משהו שמאפשר את זה. יש כאן תחב"צ בעייתית, אבל גם תרבות הטרמפים בעייתית מאוד.

♦ אומנם ידיעות כבר הכתיר את גדי אייזנקוט כרמטכ"ל הבא, אבל מאתמול בבוקר אלדד יניב מנסה למנוע זאת:

האם גדי אייזנקוט מתאים לשרת כרמטכ״ל הבא של צה״ל?
פניתי הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין באמצעות עו״ד לוליק אסל, המסייע בידי.
צילום המכתב מצורף למטה.
גדי אייזנקוט הוא לוחם ומפקד אמיץ ועתיר זכויות.
את ״מבחן אייזנקוט״ לחובת אמירת האמת מיד בראשונה של קצין בצה"ל – קבע גדי אייזנקוט, כשהדיח מצה״ל יחד עם גבי אשכנזי את עימאד פארס, לוחם ומפקד אמיץ ועתיר זכויות.
פארס שיקר בדיווח שלו מי נהג ברכב בזמן תאונה (אשתו ולא הוא – כפי שדיווח), לפני שחזר בו וביקש לתקן ולומר את האמת.
כך "נפרדו" אייזנקוט ואשכנזי מפארס:
"מדובר במעשה חמור, אני עוצר את המינוי שלך למפקד קורס מ"פים – מג"דים", אמר הרמטכ"ל אשכנזי בפגישה. האלוף גדי אייזנקוט הוסיף: "יש לך שתי אפשרויות, אם תישאר – יסקלו אותך בתקשורת, ישתו את דמך. מעבר לכך יינקטו נגדך צעדים משמעתיים קשים. האפשרות השנייה היא ללכת. אני הייתי בוחר ללכת".
גם צ׳יקו תמיר, לוחם ומפקד אמיץ ועתיר זכויות הודח כי שיקר בדיווח שלו מי נהג ברכב בזמן תאונה (בנו הצעיר ולא הוא – כפי שדיווח), לפני שחזר בו וביקש לתקן ולומר את האמת.
אייזנקוט שיקר בעדות במשטרה, כשנשאל למי הראה את מסמף הרפז המזויף (אייזנקוט הסתיר שהראה את המסמך למי שהדליף אותו לערוץ 2), לפני שחזר בו וביקש לתקן ולומר את האמת.
בימים אלה נבחנת האפשרות שאייזנקוט ישרת כרמטכ״ל הבא של צה״ל.
זו פנייתי (שצילומה מצורף) ליועץ המשפטי לממשלה..:
לוליק

וואלה והארץ מדווחים על מה שעשה יניב. בידיעות, בהמוסף לשבת יש כתבה של אלכס פישמן על שדה המוקשים הצפוי לאייזנקוט ועניין זה, של יניב, לא מוזכר.

לפני פיזור

יאללה. חצי יום חופשה. כאילו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

65 תגובות על אצלנו בעיתון

  1. יוריק קרמר הגיב:

    אני מצדיק את נחום ברנע. כל עתונאי נורמלי אומר "בעתון שלנו" כשהוא מדבר על עתונו או מציע למישהו אחר להצטרף אליו.

    אהבתי

  2. אצולה מקומית הגיב:

    נסיך ישן חדש הגיע לשכונה

    אהבתי

  3. רמת קל הגיב:

    ער1, ביומן, אמיר בר שלום נלחם נגד אייזנקוט,כבר 3 שבועות…לא נראה שהוא מתכוון להרפות,כולל הזמנה ל"ברזילי" לבוא לאולפן לענות לשאלות…
    ב"מסיעת" אלדד יניב.
    ידיעות:"עוד לא היה בהיסטוריה של צה"ל מועמד נטול מתחרה כאייזנקוט"….(פישמן).
    אז את מי יעלון מראיין? וביבי מראיין?
    למה עיתון מריץ רמטכ"ל?

    אהבתי

  4. ירושלמית הגיב:

    נחום ברנע טועה ומטעה: במוסף לשבת הוא קובע נחרצות שיש:
    "… היעלמות המיידית של הערבים מהשכונות היהודיות". אני גרה בגבעה הצרפתית מספיק שנים, ויכולה לספר לו שהתרחיש הזה אולי נשמע לו דרמטי, אבל הוא לא ממש נכון: יש בשכונה ערבים (סטודנטים, משפחות, בעלי עסקים כמו מספרה, שטיפת רכבים וכו'). השכנות שלי בבניין הן ערביות (מיותר לציין שאין לי כל בעיה עם זה). רק עכשיו חזרתי מסניף "ארומה" העמוס תמיד של הר הצופים (פתוח בשבת – יתרון גדול בירושלים…), העובדים והלקוחות הם יהודים וערבים, ואין שם שום "שקט מדכא" כפי שמתאר ברנע. ברור שיש מתח באוויר, פחד, דאגה לילדים הנוסעים ברכבת הקלה. זה מספיק קשה ומסובך, ואין צורך לנפח ולהוסיף גוזמאות.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      תודה ירושלמית,דווחי לנו. למי שלא גר שם(ולא מכיר שם אף אחד) אין מושג מה באמת קורה בעיר הזאת,מי יודע בכלל מה ההבדל בין ה"הרים"?

      אהבתי

      • ירושלמית הגיב:

        גם לי העיר הזו הרגישה פעם אקזוטית וזרה. הגעתי אליה כסטודנטית צעירה, ומאז למדתי לאהוב אותה ולכבד אותה (אבל אני לא מתיימרת להבין אותה עד הסוף). הילדים שלי מטבע הדברים הרבה יותר "ירושלמים" ממני. הגבעה הצרפתית היא שכונה מתונה, שפוייה ומטופחת. מעין "בועה" ירושלמית, מטר וחצי משועפאט, עיסאוויה וכו'. האוניברסיטה (הר הצופים) ובית החולים הדסה הסמוך, מושכים לכאן אוכלוסיה שרוצה לחיות בשקט ובשלום: חילוניים, דתיים ו…. ערבים. לא כולנו כאן כהנא , או מקללים בשעות הפנאי את כתבי רשתות הטלביזיה – צר לי לנפץ לברנע את התיזה המלומדת שלו.

        אהבתי

  5. אהוד האהוד הגיב:

    כל מעריצי אולמרט(רוב העיתונאים), ממלאים פה, ומגמגמים את המינימום שאפשר, על העבריין המושחת ביותר שמלך פה!
    עכשיו בני ה…כספית מצאו (ער10) קלטת שהבן… אולמרט הזה מלכלך על ברק.
    זוכרים מי היה הגורם להעפת האולמרט הזה?
    נכון,אהוד ברק!"תעיפו אותו ומייד"! אמר ברק וכל מלחכי הפנכה של אולמרט, המשיכו לתמוך בו,עד שברק העמיד את זה כתנאי.
    עכשיו, הכספיתון חוגג מהקלטת שהפושע אומר לזקןה "ברק לקח שוחד".
    הוא מנסה לסחוב את ברק איתו לכלא!
    רבים קנאו בברק וניסו בכל כוחם להעליל עליו בשוחד,תחקירים,מוסד,עיתונאים…מי לא,אף אחד לא מצא ולו רבב!
    אני לא מאמין שברק לקח שוחד מעולם,אבל אני בטוח שמעולם לא יתפסו אותו!
    תגידו איפה עליזה?
    אתם מתארים לכם שאם היה סיפור כזה על ביבי,או על ברק לא היו מזכירים את הגברות הראשונות?
    ככה זה שהעיתונאים: משוחדים שלך.

    אהבתי

  6. נירית הגיב:

    חשבתם שאין כבר מה לחדש בשערי מגזינים? תראו את הכתבה מגיזמודו:
    How Businessweek Is Reinventing the Magazine Cover

    אהבתי

  7. ZIKI הגיב:

    אחרי שביביהו הבטיח למלך ירדן שאנחנו שומרים על הסטטוס קוו אני מתחיל להיות מודאג.

    אהבתי

  8. יונת מסגדים הגיב:

    מי בכלל מקשיב לרב הראשי?
    ציפי חוטובלי שולטתתתתתת

    אהבתי

    • עלי הגיב:

      חברים אל תשכחו, לאחר קבלת טופס 4 למקדש, אני מועמד לתפקיד הכהן הגדול.
      יש לי המלצות מדב ליאור ואליעזר מלמד!

      אהבתי

      • קשקשנים באוטומט אשמה- מה שייך הר הבית? מערת המכפלה היתה סגורה בפני יהודים. מאז שכבש הציוני האכזר את המקום מותר ליהודים ומוסלמים להתפלל. במקום להתלהב מהסידור הציוני בחרתם לנשק את ידי הצבוע שהצהיר:

        אני כמובן לא רוצה להתערב באמונתם של אחרים, אבל זאת אמונתי. הניסיון לשנות את הסטטוס קוו כדי להפוך את המקום למקום שיהיו בו סידורי תפילה משותפים, כמו שיש בחברון, זה מסוכן ביותר. אל"ף, אסור לעשות את זה. בי"ת, זה לא רק עלול להצית את השטח, זה עלול להצית את האזור כולו. גם המשטרה יודעת את זה, גם ממשלת ישראל יודעת את זה. יש פירומנים. הפירומנים הם הדבר המסוכן ביותר.

        ולאיזה פירומן התכוון הטיזי?

        מי שיבוא לחלל את הר הבית ימצא אותנו שם! אתם תקללו את הרגע שעשיתם את הדיון הזה! על גופתנו המתה! אתם לא תיכנסו! (פונה לח"כ זבולון כלפה) תסתום את הפה! אתה מתנחל! כובש! פשיסט! גזען!

        אהבתי

  9. הרב הראשי בוואלה:

    אי אפשר שרבנים ליגה ד' יחלקו על גדולי ישראל. אסור ליהודי לעלות להר הבית ולהתסיס את הערבים המחבלים. רק כך יפסיק להישפך דם של עם ישראל

    נראה שהוד רוממותו הסיק שדמם של יהודים נשפך מכיוון שמעיזין ועולין להר הבית. עם כל הכבוד לכבודרב, קצת לימודי ליבה. דמם של יהודים נשפך במרחב הערבי לפני שאילצו אותם לענוד טלאי צהוב ולפני שחזרו לנחלתם ואחרי שהשתדלו לרצות ולפני ואחרי שחסו וכל זמן שיכלו העלילו שחטו והתעללו ביהודים. ואם לא ליבה לפחות ילמד מדברי הרמב"ם:

    ואתם אחינו, ידוע לכם שהקב"ה הפילנו במהמרות עונותינו בתוך אומה זו שהיא אומת ישמעאל, שרעתם חזקה עלינו, והם מתחכמים להרע ולמאוס אותנו, כמו שגזר עלינו יתברך "ואויבינו פלילים". ושלא תעמוד על ישראל אומה יותר אויבת ממנה, ולא אומה שהרעה בתכלית הרעה לדלדל אותנו ולהקטין אותנו ולמאוס אותנו כמוהם.

    אהבתי

  10. לחם הגיב:

    שנה אחרי שהגיע לאוסטריה כשגריר ישראל צבי חפץ עובר לסין. מה? למה? אמנם בגלובס תיארו אתמול את חפץ כשגריר מוערך, אבל בתקשורת הבריטית, בימים בהם היה שגריר בלונדון, הסיפור נשמע שונה לגמרי. נכון שהעיתונות רופסת לגמרי, שרון שפורר ממחזרת שוב ושוב סיפורים, אלוהים כמה אפשר לסחוט מאותו סיפור את טיפות הלימון האחרונות, טוב שהשבוע היא לא קראה לקובץ המיחזור חווס, בן כספית מלקק לליברמן, רביב דרוקר אחלה עיתונאי עסוק, בין השאר, בדאגה לסידור עבודה לאשתו, נחום ברנע נאד נפוח, ובכל זאת, אין אף עיתונאי שיחשוף מה קורה שם ולמה?

    אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    סיפור לשבת – והפעם סיפור מתח לטיני.
    בבוקרו של יום ה23 לפברואר שנת 1965 נכנס איש העסקים האוסטרי, אנטון קינצלה, למכונית הפולקסווגן חיפושית השכורה שלו והפליג לבית המלון במונטווידאו, אורוגוואי, כדי לאסוף את שותפו לעיסקי התיירות, הרברט צוקורוס. הכרותם החלה מספר חודשים קודם לכן כאשר קינצלה הגיע לסאן-פאולו, ברזיל כדי לחפש השקעות בתחום התיירות בדרום אמריקה. מקורבים משותפים הכירו לו את איש העסקים ממוצא לטבי, צוקורוס, והשניים מצאו מיד שפה משותפת לאחר שהחליפו חוויות על מעלליהם במלחמת העולם השניה. לאחר שצוקורוס עלה לרכב שמו השניים את פעמיהם לסקירת מספר אתרים פוטנציאליים שבו ימקמו את עסק מוניות האוויר שתכננו להקים. היעד הראשון היתה וילה בפרבר של מונטווידאו. ליד הוילה עצר קינצלה לתדלק בתחנת דלק ומשם נסעו והחנו את הרכב ליד שער הוילה. קינצלה דפק בדלת וכשזו נפתחה צעד במהירות פנימה כשצוקורוס בעקבותיו. מיד כשחלף צוקורוס על פני המפתן נטרקה הדלת מאחוריו. כאשר נכנס צוקורוס לחדר האורחים בעיקבות קינצלה ראה לתדהמתו שבמקום סוכן נדל"ן מעונב נמצאים בחדר מספר אנשים הלבושים בבגדיהם התחתונים בלבד. הללו, במקום לברך את האורח, התנפלו עליו והחלו להפליא בו את מכותיהם. צוקורוס גדל הגוף ניסה לשלוף את אקדחו ולהגיע לדלת אבל מכת פטיש בראשו הכריעה אותו למוות. קינצלה וחוליית החיסול דחפו את גופתו למזוודה והצמידו לה דף מודפס עם הטקסט הבא:

    בהתחשב בחומרת הפשעים של הנאשם; באחריותו האישית לרצח יותר משלושים אלף גברים, נשים וילדים בריגה; ובהתחשב באכזריות הנוראה שגילה הנאשם בביצוע הפשע, נידון בזה הרברט צוקורס למוות. הנאשם הוצא להורג על-ידי אלה שאינם יכולים לשכוח, 23 בפברואר 1965, מונטיבידיאו, אורוגוואי

    הרברט צוקורוס היה לפני המלחמה טייס מפורסם וגיבור לאומי בלטביה. לאחר פרוץ המלחמה הקים אירגון בשם פרקונקרוסט (צלב הרעם) שתכליתו השמדת קהילת ריגה. צוקורוס התחיל בקטנה כאשר נעל את שערי בית הכנסת ברחוב גוגול ושרף אותו על מתפלליו. כעבור מספר ימים חזר על המעשה בבית הכנסת הגדול ברחוב סטאבו. ובשבועיים שאחר כך שרף את כל המבנים של הקהילה היהודית. הלוז של פועלו היה רצח של רבבות יהודים ביער רומבולה באמצעות ירי של מכונות יריה בגבם.
    לאחר המלחמה נמלט צוקורוס לברזיל ושם אותר על ידי המוסד. צוקורוס הוא המחוסל הרישמי היחידי של המוסד עד היום. העיתונאי, בוגר המוסד, גד שימרון כתב ספר על הפרשה.
    מדוע נזכרנו בצוקורוס? ובכן ידידנו הלטבים התקנאו במאמץ של עולם התרבות הישראלי להלבין את פשעי הנאצים באמצעות התיאטרון (קסטנר, סנש) והעלו לפני כחודש מחזמר המהלל את גיבורם הלאומי. מומלץ אחרי הצפיה באופרה קלינגהופר בניו יורק.

    אהבתי

    • יונה בלטית הגיב:

      כדאי לקרוא לשגריר מלטביה לחזור לירושלים להתייעצויות.
      יש תוצאה טובה אחת לבידודה המתהווה לאיטו של ישראל בעולם – צמצום משמעותי של שירות החוץ ושל נציגויות ישראל, באופן שיביא לחיסכון כספי משמעותי.
      היידה ליברמן, ממש דב יוסף החדש.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ישראל מבודדת? מעולם לא היה מצבה הבילאומי של ישראל טוב כמו היום. הסחר עם בריטניה, ממציאת פלשתין, גדל ב20% בשנה האחרונה, לאחר מספר שנים שחונות חזרו חברות ישראליות להנפיק בארה"ב, $3.6G בשנה, אינטל הודיעה על בניית מפעל חדש ב$6G, קרן ההון סיכון הכי פעילה בעשראל היא קרן סינית, בישראל כ350 מרכזי מו"פ של חברות זרות בשנים האחרונות נפתחו על ידי חברות מסין, הודו, קוריאה ורוסיה. מחיר הנפט במגמת התרסקות, ירדן ומצריים קונות גז ישראלי. אפשר להמשיך כך עד כניסת השבת אבל זה עלול לעצבן את כת המילקי.

        אהבתי

        • אינדירה הגיב:

          חז"ן,מה בדיוק, מטעם מי, וע"ח מי, שימון פרס מקדם מכירת נשק ועוד בהודו? בהודו לא מכהן בכלום? אלביט? תע"א,נובל2?
          מי שלח? מי ?……כל מה שכתבת זה הוא? 😆

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            מי זה שימון פרס?
            בהודו התנהלה מלחמת עולם בין ישראל לארה"ב על מכירת חימוש לצבא הודו. האמריקאים הצליחו לתקוע לישראל כמה עיסקאות גדולות עד שהגאון מהבית הלבן הדליף שהוא חסם אספקת תחמושת לישראל בצוק איתן. ההודעה הזו שיכנעה את ההודים שהספק הישראלי אמין בהרבה מאשר בעל הברית של פקיסטן. עיסקת טילי הספייק של רפאל בסך של $500M היא הסנונית הראשונה.

            אהבתי

            • Mosh הגיב:

              לא צוק איתן, לא הנאום באו"ם…. המהלך הזה שהזכרת הוא אולי הפעילות הדיפלומטית החשובה של השנה ואולי של הקדנציה השלישית כולה של נתניהו.

              רק לחשוב על השוק שנפתח לישראל אחרי הזכייה במכרז (שאני מאמין שהצריכה מנת שכנועים לא מועטה של נתניהו)….העיסקה הזו יכולה להוביל לצמיחה לא קטנה של ישראל

              אהבתי

      • Mosh הגיב:

        גם אמרו שאוסלו יביא שקט… אל תאמין לכל מה שמוכרים לך

        אהבתי

  12. אחר הגיב:

    מי ידע עד הדרבי שגם במחנה השלום יש ערסים? מהתקשורת חשבנו שזה מחלה של בית״ר.

    אהבתי

  13. יורי הגיב:

    וולווט , למה את מתעלמת ממקור ראשון ולא מעלה ומתייחסת גם אליו?!
    מעט ריספקט … ❓ ❗ ❓ 😳

    אהבתי

  14. שר החוץ של לטביה צייץ: גאה להודיע שאני הומו.
    שר החוץ של השובך חושף:
    אצלנו משתמשים בנוצה מנדפת במירוצי שליחים.

    אהבתי

  15. אם כבד לבבכם כעופרת
    אם אבלה בגופכם הנשמה
    האזינו לשיר התוצרת
    שאבו מתוכו נחמה:

    זה מטריף אותי. אנשים לא קולטים שיש כאן חיילות שמסתובבות ולא צריך לחפש את מי לחטוף. מחרפן אותי שאנשים לא נותנים לילדים שלהם ליידות אבנים. מחרפן אותי שילדים עומדים בכל מיני מקומות בלי בקבוק תבערה או קלע. מחרפן אותי שאנשים אומרים שאין אידיאולוגיה. אני יכול רק לבקש, להתחנן ולבכות. אנחנו מבקרים בפנימיות ובבתי ספר ומרצים על זה, עושים כל מאמץ לבצע את זה, אבל בשורה התחתונה, אין פה עוד חטיפות. אני מאוד אכאב אבל לא אופתע אם לא יהיו פיגועים נוספים. לצערי, זו בעיה בתרבות.

    ושנתיים וחצי
    אוכלת האש
    בשדות מתוצרת הארץ.

    אהבתי

    • יונה מאובטחת הגיב:

      ברור לכולם שהתהליך בסיומו ישתכנעו הפלסטינאים באיו״ש להתייחס לחיילי צה״ל ולמתנחלים באדיבות וחיבה טרם הסתיים.
      בינתיים, כדאי ומומלץ למסתובבים באזור לשמור על עצמם טוב יותר.
      מתנחלות צעירות, נא לנסוע באוטובוסים, לא בטרמפים.
      חיילים, נא להיכנס לעמדות, לא להסתובב על יד הכביש.
      לא צריך בשביל זה צוללות ומטוסי אף 35 במיליארדים, קצת קומונסנס וזהירות.
      לאחר שיסתיים התהליך והמקומיים יפגינו סימפטיה ואהדה למפעל הציוני ניתן יהיה להתנהג באזור באופן טבעי לחלוטין, בלי כל מיני מגבלות מרגיזות ומכעיסות.

      אהבתי

      • קומונסנס מחייב אנשי ביטחון להשתמש בנשק בנסיבות מסויימות. דנינו וארנבונוביץ' משרתים אג'נדה זרה. השטח (אתה מוזמן לצטט אותי) יבער בלי קשר לתגובת כוחות הביטחון. כך רוצים הברטנרים לשלום.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        לעולם ההתנהגות באיזור זה תהיה כמו
        באיזור זה. זה האיזור שבו אנו חיים וזה מה
        שיש. כל חטיפה ורצח וירי לחלונות של בתים
        שיש כאן יש בצד השני יותר. אם הייתה כאן
        מדינה שבה היהודים הם 80% היה קצת שונה.
        הוחלט שחיים במדינה רב לאומית. לא נורא
        ניתן לחיות גם כך. צריך הרבה חוכמה במעשה
        ודיבור. למשל, צריך מספר רב של מפלגות ערביות
        בכנסת, הקמת העם הארמי הייתה מעשה
        גדול. צריך משרות ממשלתיות לערבים.
        דיבורים טובים לא עולים כסף וריבלין פועל מצוין.
        ניתן בהחלט להחליש את כוחם של הלא ציונים.
        יש לפגוע בראש הנחשים ולטפח את מי שרוצים
        בשלום ואי אלימות. ירושלים היא הדגם של מה
        שיהיה מהר או לאט במצב מנוהל ע"י שוטים
        מסכסכים.אפשר גם מודל חיפה.חשוב גם לטפל
        בריבוד הכלכלי המתגבר. מצב רב לאומי דורש
        הנהגה חכמה ריבלין ולא בנט. כמו קולק ולא
        כמו אריאל. אם ישראל תשגע את הערבים רק
        במידה המזערית ביותר יהיו פחות משוגעים
        אם כולם ישגעו את כולם המקום יהפוך לבית
        משוגעים וגם התמונה האופטימית שצייר חז"ן לא
        באה מעצמה ואם לא תטופח בקפדנות תשתנה.

        אהבתי

        • אבל ישראל מתנהגת כמו ריבלין ולא בנט. יודע להסביר מדוע אנחנו חוטפים?
          מה יקרה עוד 15-30 שנה כשהנפט הערבי יהיה פחות רלוונטי אם בכלל.
          מה יקרה אחרי שהדיקטטורה הערבית האחרונה תיפול?
          ממה הפחד?
          מה הטרור יכול לבנות מלבד ממנגנון השמדה עצמי?

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            לא !! ישראל לא מתנהגת כמו ריבלין. גדולתו
            של ריבלין שהוא משרת את משלמי משכורתו
            ועושה בחריצות את מה שהוא כנשיא צריך לעשות.
            לדבר יפה ולהרגיע. האם ליברמן עושה כמיטב
            יכולתו להרגיע את כל מיני עמים בעולם. האם
            ניתן לומר שראשי הקרן הקימת או מנהלי
            הבנקים או יבואנים מכל מיני סוגים משרתים את
            הציבור באמונה?לא! אנחנו לא חוטפים!אנחנו
            לוחמים!!ומחטיפים.עד כה ב100 שנות ציונות
            החשבון של מחטיפות וחטיפות נראה לא רע
            מהצד שלנו. תבונן רגע בחשבון זה, כביכול
            כפלסטיני מהצד שלהם שיא הבושה והביזיון.
            שום דיקטטורה ערבית לא תיפול,היא תתחלף
            באחרת זה מה היה זה מה שהווה וזה מה
            שיהיה. עד שלא יהיה צורך בנפט אם בכמה
            מילים, בבנייה לערבים בהרגעת הרוחות ניתן
            לעשות את החיים בירושלים קצת יותר שפויים
            למה לא. כפר השילוח לא יברח אבל יותר מדי
            לחץ על ערביי ירושלים וכלל ישראל יהפוך את
            החיים בירושלים למגעילים.אם אפשר בדיבורים
            להרגיע אם צריך כמה וייתורים לכך, אז למה
            לא. הציונות לא נמצאת במבצע מכירות עד גמר
            המלאי.

            אהבתי

            • כדי להרגיע את הרוחות מסרת את עבר הירדן סיני דרום לבנון ועזה ועוד כמה מאות מחוות וג'אסטות ושחרורים וסולחות ויאללה שכחנו.
              לא קיבלת שום רצון או הבטחה לשכון כאן לנצח ובטח שלא לבטח.
              כמדומני זאת היתה העיסקה.
              לעניות דלעתי, האנטישמיות הערבית איננה באה לקדם את הקמת פלסטין אלא את הרס מדינת היהודים. מכאן (כמדומני) נובעת המחלוקת בינינו.

              אהבתי

  16. "אצלנו בעיתון" הגיב:

    אאאז אצלנו בכל העיתונים כתוב על ה"כבאי מכפר קרע"? וודאי
    אבל "אצלם" בעיתונים? בכפר קרע? הלילה?
    בִּדליקה בְּבניין בכַּפְר-קַרַע נפגעו הלילה שמונה בני-אדם ופונו לבתי החולים "רמב"ם" ו"הלל יפה". אדם כבן 40 נפגע קשה משאיפת עשן, וצעיר כבן 19נפצע פצעים בינוניים מכוויות. מצבם של שישה נפגעים אחרים מוגדר קל.

    זה "אצלנו" וזה "אצלם"!
    שמעתם?

    אהבתי

  17. הינשוף של מינרווה הגיב:

    ניסיתי להיזכר בכל ההתייחסויות שלי לעיתונים בהם עבדתי, ולא זכור לי שאי פעם השתמשתי במילה “אצלנו”

    נו, אז עכשיו שאת בעלת בלוג עצמאי, למה שלא תסדרי לנדבי עבודה?
    ואם אפשר, גם זוגיות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מי זה נדבי?

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        הילד של שולה.

        זקן: "נדב היה אצל יוסי בכר ואצל המבורגר בראיונות לעבודה. אנא נסה לעזור!!! חשוב ביותר!!!!"
        אולמרט: "מה בדיוק נדב מיועד לעשות אצלם?"
        זקן: "לכל עבודה שימצאו לנכון….עדיפות להמבורגר"
        אולמרט: "יוסי נפגש אתו ויעשה הכל למצוא לו עבודה, עם יאיר טרם דיברתי. אדבר היום"
        אולמרט באמת סידר לבנה של זקן עבודה אצל יאיר המבורגר, אך כעבור חצי יום נדב התפטר.

        זקן: "אמרתי, אני אקרע לו את הצורה. את יודעת, תשמעי, למה אני צריכה לדאוג כל חודש אם יהיה לי אוכל או לא יהיה לי אוכל. למה? נדב לא עובד, אין לו זוגיות

        הילד עילוי בתקשורת.
        מה שכן, לא אוהב לעבוד קשה.

        אהבתי

  18. ישראספורט הגיב:

    אני יודע שכל אחד (שגם לא מתעניין בספורט) שמע כבר על איזה זהבי אחד.
    לא כולם,אולי כולם לא, יודעים מי הן הספורטאים-אות החשובים ביותר השבוע:שי דורון הענקית!
    עמית עברי המדהימה!
    קראתם? שמעתם?דברו ביציע?כתבו באיזה עיתון?
    הישגים בין לאומיים? זה מעניין אולי את ההורים שלהם.

    אהבתי

  19. יודית שלום הגיב:

    מי שהפכה את הפרחיות למקצוע,ומעליבה את השם רשת ב', (שגם ככה זה עלבון משודר) היא הבעלים של ידיעות, ועוד עשרות דברים בארץ,יודית נ"מש.במסגרת התמיכה של ידיעות גם היא החמיאה היום לאיזנקוט כאילו שכבר נבחר! רק שיעשה דיאטה כי זה לא יפה רמט"כל שמן….
    וששוחחה עם פרחה אחרת אופירה,אמרה לה אחותו של אלברט(אינשטיין) על ONE "ג'ודי זה גם שלך….."
    אין גבול!

    אהבתי

  20. הינשוף של מינרווה הגיב:

    פארס שיקר בדיווח שלו מי נהג ברכב בזמן תאונה (אשתו ולא הוא – כפי שדיווח), לפני שחזר בו וביקש לתקן ולומר את האמת.
    כך “נפרדו” אייזנקוט ואשכנזי מפארס:
    “מדובר במעשה חמור, אני עוצר את המינוי שלך למפקד קורס מ”פים – מג”דים”, אמר הרמטכ”ל אשכנזי בפגישה.

    המעשה הוא חמור משום שהקצין הבכיר שיקר, לא משום שנתן לאשתו לעשות שימוש פסול בדברים של הצבא.

    אשר על כן: נאה דורש – נאה מקיים.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      שקר של קצין בכיר הוא מעשה חמור? קצין בכיר דובר אמת פועל בניגוד לרוח צה"ל ולקוד האתי שלו. הרי קצין זוטר דובר אמת לא יהפוך לעולם לקצין בכיר. מותר להדיח קצין בכיר על שקר רק אם הדבר נועד לחפות על קצין בכיר ממנו. מאחר ואין בכיר מהרמטכ"ל הרי מעשה זה לא רלוונטי מבחינתו.

      אהבתי

    • יוריק קרמר הגיב:

      האם איזנקוט שיקר? נדמה לי שהגזמתם בהמצאת עובדות.

      אהבתי

כתיבת תגובה