אשכרה יורים ובוכים

 

haaretz9.11.14 yediot9.11.14

isra9.11.14maariv9.11.14


הכותרות

♦ הראשית של ישר"ה: השר עמיר פרץ תקף את נתניהו בפגוש את העיתונות, מה שיביא לפיטוריו או להתפטרותו.

כשהכל מסביב לוהט, ראש הממשלה מבעיר את השטח במקום להרגיע… דווקא בטקס לזכרו של יצחק רבין, נתניהו בחר ללבות ולהאשים, ורק מפאת הכבוד למעמד – לא קמתי והלכתי… עשיתי כל מה שיכולתי כדי לקדם תהליך מדיני ולהיאבק למען קיום בכבוד לאזרחי ישראל, למען הקשישים והילדים העניים. ההידרדרות היא בכל התחומים: המדיני, החברתי והכלכלי, וביום שני בכנסת – לא אצביע בעד התקציב. אין לי כוונה להמשיך ולשרת את המדיניות של נתניהו שהפך שבוי בידי הימין. ראש הממשלה הוביל אותנו לייאוש, הגיע הזמן להביא תקווה. הוא החמיץ את כל ההזדמנויות שהיו לו ובחר להיות שבוי ומשותק בידי הקיצונים. נתניהו הוא לא הפתרון – הוא הבעיה.

במעריב ובהארץ הידיעה מובאת בתחתית השער.בידיעות אין לה זכר.
בן כספית טוען לסיפור האמיתי שיוביל לפרישה: נאום נתניהו באזכרת רבין בהר הרצל.
שימו לב להבדלי הגרסאות בין שני העיתונים הללו.

עמית סגל כתב על כך אתמול בלילה.
מעריב: כנ"ל.
יוסי ורטר בהארץ: תחילת התפוררות הקואליציה.
וואלה.

ההרוג בכפר כנא

בישר"ה כותב איציק סבן שבכירים במשטרה הביעו אי שביעות רצון מהתנהגות השוטרים, והציעו להשעותם עד תום החקירה.
בידיעות הובא אריה עמית, ניצב בדימוס, לשעבר מפקד מרחב ירושלים להביע את דעתו, ולדבריו, גם הוא היה יורה. מודיעה לכם שאני תמהה על כך.
בהארץ כותב יניב קובוביץ פרשנות: האם היו השוטרים בסכנת חיים מיידית?

בפקודות המטא"ר נאסר לבצע מעצר בכלי ירייה, למעט בתנאים שמציין סעיף 2 באותה פקודה: "המעשה, שהוא עילת המעצר, סיכן בצורה ממשית את חייו או את שלמות גופו של אדם"; "האדם, שמבקשים לעצור בגין אותה עבירה, מסכן באופן ממשי את חייו או את שלמות גופו של אדם"; "אין דרך אחרת לבצע את המעצר".
…ג
ם כשמתמלאים תנאים אלה, השוטר חייב לתת אזהרה לחשוד, בקריאה בקול. הירייה הראשונה גם צריכה להיות באוויר. לפי ההוראות, ניתן לוותר על אזהרה מוקדמת כשצפויה סכנה ממשית מיידית לחיי השוטר או אדם אחר… לא ברור מדוע לא באו עם אמצעי אל־הרג כמו אקדח הלם חשמלי, ספריי פלפל ומטול גז לפיזור בקטטה…אם השוטרים הרגישו שחייהם מאוימים אז, הם היו צריכים לירות אז, מתוך הרכב. בהודעת המשטרה נאמר שהכוח ירה באוויר, דבר שלא נראה בסרטי האבטחה…. כאשר הם יורדים מהרכב החשוד מתרחק מהם, ופירוש הדבר שהירי באוויר עשה את שלו והחשוד הורתע. בנוסף, ניתן היה לירות ברגלי החשוד… מי שירה כנראה בחמדאן היה נהג הרכב, ולא ברור מדוע לא בחר להמשיך בנסיעה של כמה מטרים, או לעצור עם הרכב בזווית שתאפשר לקבל שליטה טובה יותר על חמדאן, שהחזיק סכין…

איך כותבים הטוקבקיסטים? כל מילה. ובמילותיי, חותמת. כך גם על דברי כתב מעריב, אמיר זוהר: השוטרים הרגו את חיר א-דין חמדאן בדם קר.

"בן 20 הגיע עם סכין שלופה וניסה לדקור שוטרים", שידר דובר המחוז משה ויצמן בהודעת ביפר שניסח עם מפקדיו באישון לילה. "כוח המשטרה פתח בירי באוויר וכשנשקפה סכנה בוצע ירי לעבר החשוד שנפצע בפלג גופו העליון", שידר הדובר בכחש גם בשעות הבוקר. הוא רק לא לקח בחשבון את הטכנולוגיה והרשתות החברתיות, שגם ערבים "לא מפותחים" נגישים אליהן.
אז לידיעת דובר המחוז, השוטר לא ירה באוויר, אלא ירה לו בגב בעת שנמלט ממנו, ודווקא טכנולוגיית מצלמות הרחוב שהשר הממונה יצחק אהרונוביץ' מרבה לאיים בה על תושבי מזרח ירושלים, היא זו שחשפה את השקר המקומם של המשטרה. הצדק הטכנולוגי עובד בכל הכיוונים, בניגוד לצדק הפוליטי.

אולמרט, ברק, נוני, ערוץ 10, ynet

♦ יום בעייתי היה אתמול לעורכי ynet. ההקלטה של ערוץ 10, בה מספר אולמרט (לצד ה-אמירה שברק לקח שוחד של מיליונים) איך נוני מוזס החל לרקוד מאושר כשחשב שהמשפט מאחורי אולמרט, הותירה אותם תקועים עם הסקופ של הסו"ש, לא לבלוע ולא להקיא.
נוני
אחרי התייעצויות, מן הסתם, בין בכירי האתר, בשלוש דקות לשש בערב, כמעט 24 שעות אחרי החשיפה של ערוץ 10, הועלתה הידיעה בחתימת "ynet" כשהיא מסופרת ומנוכשת כהלכה:
שום נוני (מוזס) אין בה.
אז הנה, לידיעת קוראי ynet, זה המידע (בצילומסך) שהעלימו מכם.
בידיעות מופיעה הבוקר הידיעה בעמוד 12-13, עם הכותרת "אהוד נגד אהוד". חתום עליה "כתב ידיעות אחרונות". אין רמז לאזכור הנוני. תגובת ברק לערוץ 10: "איוולת שאינה ראויה לתגובה".
טובה צימוקי מוסיפה שם שהפורום המשפטי למען ישראל פנה ליועמ"ש כדי שיורה לממשלה לחקור את טענות אולמרט.

♦ אגב, על הקשר האמיץ בין נוני לאולמרט התוודה בעבר בכיר כותבי ידיעות, נחום ("אצלנו בעיתון") ברנע. כך שאין פה רבע פנטזיה ולא הייתה. נוני מוזס לא יכול היה לצפות לאמירה יותר בעייתית מאהוב נפשו.

יואב יצחק לוקח קרדיט לכל חשיפות אולמרט, ומאשים את שאר העיתונאים/ עיתונאים.
תזכורת לכל שכתבתי אתמול.

משתכשכים בביצה

♦ בשבוע שעבר יצא רזי ברקאי לחופשת עצבים, מאחר שאות התוכנית שלו, מה בוער, הוחלף בלי ידיעתו.
היום הוא צריך לחזור מהחופשה. נראה. מתברר שקוראי ynet דווקא לא רוצים שיחזור.

החוק נגד ישר"ה

♦ עמוס רגב בטור מיוחד: "לא לדיקטטורה של נוני", כך בשער, ובכפולת 16-17.
עוד באותה כפולה: הרשות השנייה פסלה תשדיר של ישר"ה. בעיתון רואים בכך התנכלות אישית.
האייטם השלישי באותה כפולה הוא ראיון שערכה מרים אדלסון, הקשורה קלות לעיתון, עם השר גלעד ארדן בוושינגטון:

אמש בוושינגטון, במהלך כנס ה־IAC, פנתה הד"ר מרים אדלסון, רעייתו של איש העסקים שלדון אדלסון, לשר גלעד ארדן ושאלה אותו לגבי עמדתו סביב החוק נגד "ישראל היום".
"יש לי עסק בארץ וקוראים לו 'ישראל היום'", פתחה אדלסון. "אני ישראלית ומצביעה בארץ, וגם אמריקנית שמצביעה בארה"ב. כשפתחנו את העיתון, לאט לאט התפוצה גברה והעיתון הפך למספר 1 בישראל, ובסופי שבוע מתקרב ל'ידיעות אחרונות', וזה לא מוצא חן כל כך בעיני בעלי 'ידיעות' נוני מוזס
אנו מחלקים אותו בחינם ומרוויחים ממודעות ומאחר שמיליון וחצי ישראלים קוראים אותו, זה המודל שלנו…(פחחח, זה המודל פלאס המיליונים שמשלשל אדלסון לקופת העיתון) […] האם אתה תצביע בעד החוק?… כבוד השר מקבל עיתונות די אוהדת מ'ידיעות' באחרונה, אז אני חוששת שהליקוק שלהם אולי יגרום לשר לא להרגיש טוב באותו יום ולא להצביע בכלל…
(ארדן): אם רק אגיד שאצביע נגד, זה יהיה משעמם… אני אתנגד לחוק… לא אהבתי את הסגנון והניסוח של השאלה", אך… אם אתרי אינטרנט יכולים לספק חדשות בחינם, אין סיבה שעיתון לא יוכל לעשות זאת.

חוקישרה9.11.14

♦ והנה טוויסט מרשים בעלילה (המארקר).

האם מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, מנסה לעשות שוב את דרכו לטלוויזיה? גורמים פוליטיים אומרים כי נבדקה בכנסת האפשרות לרקוח דיל שכחלק ממנו יבוטל האיסור על בעלויות צולבות בערוץ טלוויזיה מסחרי, ומנגד יוקפא "חוק ישראל היום" – שנועד לאסור על חלוקת העיתון בחינם. ביטול הבעלויות הצולבות בטלוויזיה יאפשר למו"ל "ידיעות אחרונות", המתחרה הישיר של "ישראל היום", לחזור ולהחזיק במניות של ערוץ טלוויזיה ולהגדיל את השפעתו.

עברית במצוקה

♦ הסטייליסטית ליאת אשורי לידיעות:
"אפשר ללבוש את הנעליים עם סקיני, מכנסיים רחבים, חצאיות…"
לנעול! לנעול! לנעול!. איףףף.

צרות בכותרות

אוי ואבוי לגויים (מורשת סבא מרדכי זצ"ל). השיח הפולני השתלט על הכותרות בכפולת 2-3 של ישר"ה.

צרותבכותרות9.11.14

וזה, משער הארץ, גם "יש עורכים בבית?" וגם "צרות בכותרות". אין חמור כמו טעות בכותרת, ואין חמור יותר מטעות בכותרת בשער. קצת תשומת לב, נו. מה אני כבר מבקשת.

פורות

צחוקייה במח' הגהה

אומרים שהכי חשוב שיכתבו את השם שלך נכון, אבל מה אם בעיתון עצצצמו, לא כותבים את שם העיתון נכון?
דהמייקר

לפני פיזור

♦תוצאות מדהימות לסקריר הצפייה בערוצי החדשות ביום שישי.
מתוך כל עמיתינו כאן, הגרעין הקשה של המתעניינים באקטואליה, 50% כלל לא צופים ביומני החדשות.
17% מזפזפים.
16% צופים ב-10.
10% ב-1.
7% ב-2.
לא מדהים? שוב, המוולווטים אינם מדגם מייצג, לא אנשים רגילים, ועדיין, אלו תוצאות מפתיעות.
והנה אני מביאה אותו שוב, כדי שמי שלא השתתפו אתמול יוכלו להשתתף היום (שהרי ידוע לנו שהטור השמאלי אינו לרוחכם ושאינכם מסוגלים להסיט לשם מבט).
מעניין אם היום תשתנה המגמה.
[poll id="152"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

75 תגובות על אשכרה יורים ובוכים

  1. איש השוקולד הגיב:

    עמיר פרץ ומרן יוסף ג׳וניור הם התקווה של ישראל לשפיות.

    אהבתי

  2. הבוס של הבוס הגיב:

    לא נרשמה אתמול נפילת לסתות כאן.

    אהבתי

  3. גזע המוח הגיב:

    היום ישבתי עם בדואים(אף אחד בכפר לא שבת!).שדברנו על ההרוג(רק על זה..) כולם אמרו: "היורה 100% היה דרוזי..(הוספתי או בדואי),כן או דרוזי או בדואי,יהודי לא היה יורה בו, טוב, אולי מרוקאי"…

    אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      ״צריך להפחית ואף לבטל מכסים״ אמר היועץ הכלכלי המיוחד לממשלת ישראל.
      אתה ראש ממשלה מ – 1996 לסירוגין, תפחית ותבטל.
      אל תיתן עצות.

      אהבתי

  4. יוריק קרמר הגיב:

    לא הבנתי את התרגשותך. עם סקיני אפשר ללבוש נעליים ולנעול כובע. העיקר שיש סקיני.

    אהבתי

  5. tc הגיב:

    יש הרבה דברים לשפר במשטרה, כולל התנהגות השוטרים.
    יחד עם זאת, מקרה כפר קנה, בו אדם חמוש בסכין מתנפל כאחוז אמוק על ניידת נוסעת, אינו המקרה המובהק בו הופעלה אלימות שוטרים שלא לצורך.

    עוד עובדה ששוטרי הכורסה החובבים מבינינו צריכים לקחת בחשבון היא שהיריה באה על סמך אנטרפצית מצב העניינים חצי שניה לפני היריה.
    הזמן מרגע שאדם מחליט לעשות משהו ועד שמתבצע הוא כ 0.3 שניה. הוסף את זמן תנועת המכלול והנוקר ואפילו זמן תנועת הקליע מהקנה ועד התוקף שיכול להיות 1/30 שניה.

    אהבתי

  6. ZIKI הגיב:

    מבחינת החוק אינספק שהשוטרים ירו בו בניגוד לכל חוק ונוהל, כמו שאמר טיבי – אפילו ביגעל עמיר לא ירו.
    מאידך, כולנו מרגישים שהגיע לו, ולכל שאר הפרחחים הממררים את חיינו.
    ואין מה להתמם יתר על המידה, הרי אנו מאחלים מיתות משונות גם למי שחותך אותנו בכביש או לחילופין לא עוצר לנו במעבר חציה.

    אהבתי

  7. לחם הגיב:

    עמיר פרץ כפי הנראה מבין שימיה של התנועה של ציפי לבני ספורים, פרץ הוא שורד מקצועי, בטח מתכנן לעבור לכחלון ורוצה לצאת גבר, עלאק לא יכול פתאום לסבול את נתניהו. הדבר היחיד שהוא לא יכול לסבול זה להישאר בלי התואר מיניסטר. החרטוטים המקושקשים של בן כספית נשמעים כמו משהו שלקוח היישר מהדובר של פרץ.

    אהבתי

  8. קורא מתמיד הגיב:

    אני שייך לגרעין הקשה ש"מכור" לאקטואליה ובכל זאת לא צופה בשום ערוץ ביום שישי. כן, יש קוראים מתמידים בולווט שמתנתקים מחדשות ל 25 שעות מטעמי דת. לדעתי לא הוגן שאשתתף בסקריר שלא יאפשר להסביר את ההימנעות מהצפיה…

    אהבתי

  9. נועה אפשטיין:

    "היהודים באים": לא מלוטש, מבריק או משולח רסן, אבל רוב הזמן זה טוב. הרעננות של התוכנית מגיעה, במידה רבה, ממה שאין בה: נבחרת כוכבים, מבטאים עדתיים ומערכונים יוקרתיים. ואין גם ניסיון להחניף לצופים.


    גברת אפשטיין, מה ראית ב"תכנית הסאטירה" מעבר לניסיון להחניף לצופים- אלה מהצד הנכון, שיודעים מה יצחיק?
    היו לי ציפיות וקיבלתי הומור של תיכוניסטים בימוי חפיפניקי וקורבן סדרתי- כל מה שמתקשר ליהדות וימין. ןכשזה הקורבן גברת אפשטיין, הרי לא ייתכן שמדובר במשהו עלוב ונמוך. פשוט לא ייתכן.
    אין לי בעיה עם בדיחות שחורות אבל בתכנית שרר רוע ושנאת "הצד השני"שהכתיבו את התכנים, הרבה יותר מניסיון לייצר הומור שיצחיק. מדובר בחיקוי רע לתכנית גרועה. שום דבר מעבר.

    אהבתי

  10. ירושלמית הגיב:

    סיבה למסיבה: אתר "הארץ" פתוח השבוע (בחינם) לכל הגולשים. על הדרך העיתון מחמיא לעצמו וולאיכויות שלו: "אנו עמלים כל העת על הרחבת בסיס הקוראים של "הארץ"… אנו מקווים שמהלך זה יאפשר לנו לשכנע גולשים נוספים לרכוש מינוי, ובכך לסייע לעתידה של העיתונות האיכותית ברשת הישראלית". אגב, מעניין אם נכונה הקביעה שם ש: "עשרות אלפי ישראלים מנויים היום על תכני "הארץ" בדיגיטל"
    http://www.haaretz.co.il/1.2480590

    אהבתי

    • ממתי אנשים חושבים צריכים ג'יפ כדי להכנס לאתר מבלי לשלם?

      אהבתי

      • עמוס הראל מדרווח:

        וכי ארגונים איסלאמיים שונים, ובראשם חמאס, מנסים להצית גל של אלימות עממית על רקע החשש הפלסטיני מניסיון ישראלי לשבור את הסטטוס־קוו בהר הבית.

        אבל עמוס'לה באמת! עם כל הכבוד לפרשנותך גלה לנו איזה ארגונים אסלאמיים שונים מנסים להצית אלימות. בהזדמנות, מערוף קטן, ג'אסטה לאנשים חושבים. פרט את האמצעים העומדים לרשותם, מי מממן אותם והאם מפלגות ותנועות ישראליות עוסקות בהבערת השטח בחסות החוק ובג"צ. שהציבור יזכה לעובדות לצד הכוס והלנדרובר, מה רע?

        אהבתי

      • מיכה הגיב:

        במשך שבוע שלם חוסכים לי הקלדת "misc/iphone-article". כל הכבוד ללנדרובר. עכשיו אני הולך לרכוש אצלם מנוי על ג'יפ ב- 4.90 בחודש הראשון ולאחר מכן 39.90 שקלים בחודש או 399 לשנה.

        אהבתי

    • חימום מנויים הגיב:

      אויש –

      במארס 2013 השקנו את האתר החדש של "הארץ", שמאפשר קריאה של כל התכנים באמצעות מינוי דיגיטלי. עשרות אלפי ישראלים מנויים היום על תכני "הארץ" בדיגיטל, ודמי המינוי מאפשרים לנו להמשיך ולעדכן את האתר ולפתח אפליקציות מתקדמות לסמארטפון ולטאבלט

      מנוי מנוי

      אהבתי

      • עברי מצר הגיב:

        אכן "אויש", אבל יש להפנותו לאקדמיה, שנכנעה לקלקול הרווח והחליטה שיש לאמור ולכתוב "מינוי" גם כתרגום ל subscription….

        אהבתי

    • יוריק קרמר הגיב:

      קוראי דיגיטל של הארץ משלמים פחות ממנויים לנייר. זה הפסד גדול לעתון.
      מהדורת הדיגיטל מביאה פחות מודעות ממהדורת הנייר. זה הפסד גדול עוד יותר לעתון.

      אהבתי

  11. רטקסס הגיב:

    מעולם לא ראיתי כותרת ראשית כל כך מפורטת ב"הארץ".
    מה הקשר של תגובת נתניהו בכותרת המשנית לדיווח?

    אהבתי

  12. דניאלי הגיב:

    עכשיו מתחילים לדבר על מתן מעמד עד מדינה לאולמרט בתנאי שיביא הוכחות לשוחד שאהוד ברק קיבל, לכאורה.

    ועל מה ברק יקבל מעמד עד מדינה? על ביבי, לכאורה?

    וביבי…?

    אהבתי

    • ביב הגיב:

      ביבי לא צריך כבר כלום.
      הוא הוכרז כבר כעילוי, גאון הסברה, גאון כלכלי, מר ביטחון, אשף דיפלומטי, שולטן הטרור, קוסם ורב מג.
      ביבי, בן גוריון, פרנקלין דלנו רוזוולט, זה הסדר הנכון בדירוג מנהיגי עולם בציון משוקלל של חזון ומעש.

      אהבתי

    • שליחי העדר בתקשורת בראשות כזבית תקפו את ברק במשך שנים. טיגנו אותו השניאו אותו, קברו אותו חי ועכשיו שולפים לצליבה נוספת. ככה יעשה לאיש שהגשים את חלום היציאה מלבנון. למה? בגלל אותו פשע איום ומחריד.

      אהבתי

    • מיכה הגיב:

      ביבי יקבל מעמד עד מדינה + תכנית להגנת עדים משודרגת אם יביא הוכחות נגד שרה.

      אהבתי

  13. גל"צינר הגיב:

    בגל"צ החליפו את האותות,אומרים את שמות המגישים בהקלטה.
    לא מוסיף כלום,רק מעין "הגדלת אגו".
    לא נראה לי שברקאי שבת,ביום רביעי זה סו"פש בגל"צ,הוא לא שידר?
    היום הוא שידר.
    בתור ציוני, ראזי הוא שמולני שפוי,לא שייך לקיצסמול התלביבי שכבר מזמן איבד את ישראל…
    כל גל"צ חוץ מ"המילה" שייכים לזרם תלביבי שמולני.
    אני לא מבין את טענת המגיבים על תכנית הספורט במקום פרנס,היא במקום חצי מ"4 אחרי".
    הבעיה בתכנית הספורט היא מירי הדוחה(אני אני אני…) מה בדיוק גורם לאנשים לתת לאפס הזאת לשדר?(גם בער הספורט) בזמן שיש את מאיה המדהימה,האינטילגנטית,בעלת ידע עצום….
    בכלל למה בער הספורט החליטו שצופי הערוץ "מעריצים בלונדיניות" מטומטמות? ואת המירי הזאת בגלל הV בחולצה?
    מאיה! מאיה! רוצים את מאיה!

    אהבתי

  14. קפה פסטה הגיב:

    תקשיב אבי דיכטר,אם אתה קורא פה את התגובות, ולמחרת אומר מילה במילה ברדיו,לפחות תגיד איפה קראת את זה….או שכמו אריה עמית תגיד את זה במילים שלך…. 😦

    אהבתי

  15. חיליק הגיב:

    אינני יודע אם הירי בכפר כנא היה מוצדק חוקית או לא.
    מה שבטוח הוא, שאין בי טיפת צער על מותו של אוויל חצוף, שמתנפל על ניידת משטרה חמוש בסכין.

    הדיוק הדקדקני בפרטים מחליא אותי:
    נמלט מהשוטרים או נסוג לאחור לשפר עמדה.
    נורה בגב או במרפק.
    הנהג ירה או השוטר מאחור.

    לעזאזל, כשבריון צעיר וחמוש מתנפל על שוטרים בניידת, הוא צריך לדעת שזה ייגמר בכדור בראש. בין אם הוא ערבי, שוודי, אינדיאני או אינואיטי.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מה זה הדיבורים האלה? אינך יודע שערבי שבא עם סכין וצועק אללה אכבר מתכוון לקצוץ סלט ערבי והפניה לאללה היא חלק מברכת המזון שלהם?

      אהבתי

    • דליה וירצברג-רופא הגיב:

      כתבת: "לעזאזל, כשבריון צעיר וחמוש מתנפל על שוטרים בניידת, הוא צריך לדעת שזה ייגמר בכדור בראש. בין אם הוא ערבי, שוודי, אינדיאני או אינואיטי".
      אם הוא היה יהודי, זה לא היה נגמר כך קרוב לוודאי. הוא היה נלכד, אולי מוכה, ואח"כ מואשם בתקיפת שוטרים בעת מילוי תפקידם, נשפט ומחויב בדין, וכנראה מרצה עונש מאסר.
      כאשר השר הממונה נותן הנחיה שלפיה מחבל ערבי לא ייצא חי מהזירה, השוטרים מקבלים רוח גבית לירות בגבם של עבריינים ערבים.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        משווה ומעלה
        כך נוהגים שוטרים מוצלחים:

        שלומי אסולין שירת ביחידת הסיור של משטרת רחובות. ביום בו נדקר, הוא הוזנק בעקבות דיווח על גניבת רכב בראשון לציון, והשתתף במרדף אחר הרכב הגנוב. בשלב מסויים נעצר הרכב והתפתח עימות בין השוטרים ליושביו. אחד החשודים התנפל על אסולים ודקר אותו, עד שנפל אל הקרקע שותת דם. בלשים שהגיעו כדי לסייע לו ירו לעבר חשוד אחר, ופצעו אותו באורח בינוני-קשה. הדוקר עצמו, ראתב אבו-עצא, הצליח להימלט.

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        השאלה אינה אם היו יורים ביהודי. השאלה: אם היו יורים ביהודי, האם גם אז זה היה מוצדק?

        חיליק ענה שכן. ואני איתו.

        כל מי שתוקף שוטרים עם סכין צריך לקחת בחשבון שיש סיכוי סביר שמעשיו יובילו למותו. דמו בראשו, ורק אח"כ אפשר להתפלפל אם גם על ידי השוטרים.

        אהבתי

    • צייד בדימוס הגיב:

      לא כל ירי בכל נסיבה הוא חוקי.
      לא תמיד נפגע בירי הלא חוקי בן מיעוטים, לעיתים נפגעת ציפור.

      אהבתי

    • דקדקן הגיב:

      הדיוק הדקדקני בפרטים מחליא אותך? איסטניס.
      לראות גופה לא מחליא אותך?
      זו המשטרה שלך, שתחת פיקודם של דנינו והשר שלו מתאפיינת בשילוב של רשלנות ואלימות, אז תתעניין קצת בפרטים, דיוק דקדקני עאלק.

      אהבתי

      • אתם מעדיפים את התמונה הגדולה והדקדוק בהתאם לנסיבות. כך הולדתם אינספור חירטוטים מארץ השומדבר. יהודי עם סכין תוקף שוטרים באיראן, בלוב, במצרים, בלנדון, בווגאס, בשנחאי- בוא ספר לי איך זה נגמר?

        אהבתי

    • יוריק קרמר הגיב:

      אתה צודק. רק אם הבריון ערבי (ואפילו כשהוא נמלט וסכין בידו ואחריו שלושה שוטרים עם אקדחים.

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        m.ynet.co.il/Article.aspx?id=4146855

        לא לגמרי דומה, ועדיין, הגבורה בה קיבלה המשפחה את הטעות. בלי האשמות מיותרות, בלי זעם, בלי ימי אבל והפגנות.

        שם, צר לי על ההרוג, איש מכובד, בעל בעמיו. במקרה דנן, מדובר בפושע נקלה, אלים וגס-רוח. לא עצוב לי על שמת.

        נ.ב. (איך מלנקקים כהוגן ממובייל?)

        אהבתי

  16. תרומת המחנה להרגעה וקירוב היחסים כי לרקוד על הדם זה כזה אייטיז.
    זהבל'ה גלאון:

    "אהרונוביץ' נתן הכשר לרצח בכפר כנא"

    התפלאתי שויתרת על השורש ר.צ.ח.

    אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      המשטרה היתה צריכה להשעות את השוטרים מייד לאחר תחקיר קצר.
      בסיטואציה שנוצרה לאחר היציאה מהרכב (חובה היה עליהם לעשות הכל כדי לעצור את הפושע ולכן טוב שלא המשיכו בנסיעה- אדם שתקף עם סכין) השוטר תופס מחסה מאחורי הדלת תוך שמירת מרחק בטיחות ומתפעל את הפושע. השוטר לא נמצא בסכנה בשלב זה ולכן אין לו שום סיבה לירות. חד וחלק.
      השאלה האם מדובר בגזענות/רצח בדם קר וכו' תלויה בעיקר ברמה המקצועית של השוטרים. ככל שהרמה נמוכה יותר כך הם ירגישו שהם בסכנה גדולה יותר (סביר להניח שמדובר בארוע שלם שבו הם הותקפו והרגישו מאויימים מהסביבה) ויטו לעשות טעויות גדולות יותר.

      אהבתי

      • במקרה של מעצור באקדח מעניין מי היה מגיע לנחם את האלמנה. גלאון וטיבי וסרח הנאורים? מבחינתם שהיהודי ימות בכל עימות. רוב הציבור מתקשה להרגיש בטוח ממרחק של 3-4 מ' ממג'נון חמוש בסכין שצועק אללה הוא אכבר. מה שחשוב עקרוני ומשמעותי ללובשי המדים היא ההרתעה כנגד המחבלים וסתם פושעים. לכן, בכל המדינות יודע כל מי שחושב לרצוח שוטר במדים, בלי מדים, בבית או בתפקיד שיחטוף ירי קטלני. לא בצחוק ולא לרגליים. לדעתי הציונית כל מיידה של בקבוק תבערה צריך לחטוף כדור ושוב בלי קשר לגזע, לאום דת ומגדר. כך צריך כדי שהמשטרה תוכל לתפקד.

        אהבתי

        • הומר סימפסון הגיב:

          הוא נמצא מאחורי מחסה במרחק בטיחות ויחד איתו עוד שוטרים שיכולים לגבות אותו במקרה של מעצור. בכל מקרה במרחק הקיים ובהתחשב בתנועה של האוביקט הרחק מהרכב, הוא יכול להספיק לתפעל מעצור ולעשות כל מהלך אחר שישמור על ביטחונו האישי.
          כל מי שקצת מיומן במצבים אלו, לא היה רואה בהם סכנת חיים.

          אהבתי

          • הסמל פפר הגיב:

            אמת ויציב הומר.
            אבל לא תשכנע כאן את המחנה הציוני, הפטריוטי, הלוחם.
            יטיחו בך בליסטראות במשקל כבד כמו טרור, חמאס, הפרות סדר, מרצחים, מחבלים, אל אקצה והשמדת ישראל, יתבלו בקצת שמאל, בגידה, מרץ והסתה ולפני ההגשה יפזרו מעל פתיתי טיבי, גלאון וגדעון לוי.
            אבל כל זה לא ישנה את מה שראינו. הסרט ברור והוא ימשיך לעמוד כזה, ברור ומובהק, גם אם יכסו אותו באין סוף מילים.
            זה טבעו של צילום, הוא מראה מה בדיוק קרה.
            גם האמירות המופקרות של בנט וחבריו לא ישנו את מה שראינו.
            וגם שום סיפור מהעבר על שוטרים לא ישנה את זה. אין דומה סיטואציה אחת לאחרת ואנחנו הרי בעלי עיניים ומבינים משהו גם כן, למרות שאני רק סמל ואתה דמות מגוחכת מהטלויזיה.

            אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            צ'רלי שלוש היה לוחם בימ"מ שנהג על פי ההמלצות שלך. האם מותר ללמוד מהנסיון שלו?

            אהבתי

            • הומר סימפסון הגיב:

              צ'רלי שלוש הי"ד היה במצב שונה לחלוטין. קודם כל דובר במחבל שניסה לרצוח אזרחים ובמצב כזה, חובה לנטרל את המחבל מיידית. חוץ מזה המחבל נע לעברו ולמרות זאת הוא ניסה להתרות בו.
              במקרה הזה, המחבל/הפושע נע באזור ללא אזרחים בסכנה והרחק מרכבם של השוטרים.
              מדובר בסיטואציה מבצעית פשוטה להפליא. לא אמור להיות כל קשר לימין ושמאל.

              וכמובן אני מוחה בתוקף על סוף דבריך.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                מעולם לא זכיתי להיות בסיטואציה מבצעית פשוטה להפליא. ערבי עם סכין שצועק אללה אכבר ממרחק של 2 מטר נראה לי כסכנה ברורה ומיידית.

                אהבתי

                • הומר סימפסון הגיב:

                  אני זכיתי מספר פעמים.
                  השוטר מוגן בתוך הרכב. נסכים שסכין לא יכולה לפגוע בו בשלב זה.
                  השוטר מחליט לפרוק מהרכב כאשר התוקף מתחיל להתרחק. בשלב הפריקה הכל בשליטה.
                  השוטר יוצא ובשלב זה אמור לתפעל את התוקף ולהורות לו לזרוק את הסכין. מהסרטון נראה שהשוטר פרק ומייד ירה. אגב, ככל שהשוטר חשב שהוא בסכנה, הוא היה צריך להישאר ברכב או להתרחק מעט.
                  בכל מקרה הדלת משמשת כמחסה מצויין ובכל שלב הוא יכול לחזור פנימה שלא לדבר על כך שחבריו אמורים לחפות עליו.

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    הבנתי. לשיטתך שוטר מאויים אמור להסתתר. בשיטה זו אכן יש סיטואציות מבצעיות פשוטות להפליא.

                    אהבתי

                    • הומר סימפסון הגיב:

                      לא להסתתר.
                      לתפעל מאחורי מחסה. זו הוראה בסיסית שמאפשרת לשוטר לפעול לנטרול האיום מבלי לסכן אותו בכהוא זה.

                      אהבתי

                • יוריק קרמר הגיב:

                  לא במקרה זה.

                  אהבתי

            • הסמל פפר הגיב:

              אתה בטוח מבין את ההבדל בין המקרים.
              אמנם ההשכלה הצבאית שלך נרכשה מזמן, להערכתי באל עלמיין, אבל ישנם דברים שאף פעם לא משתנים.
              ההרוג מכפר קנא נראה מנוול גדול, ודאי לא היה נעים להיות בניידת כשהוא חבט עליה, אבל שום דבר שהוא עשה לא מזכיר את המחבל מבקעה.

              אהבתי

              • בטח הגיב:

                מהסיבה הפשוטה שהוא לא הצליח לשבור את החלון…

                לנוהל מעצר חשוד או להוראות המעצר של שוטרים אין קשר למקרה הזה. כאן מדובר על תקיפה + סכנה מיידית + אמצעי + כוונה. ניתן לבצע ירי על מנת להרוג. ולא משנה לי עם מדובר בערבי מואדי ערה, יהודי מרמת אפעל או תייר באילת.

                הטענה היחידה לשוטר הוא שהוא סיכן את עצמו בפריקה כל כך קרוב לתוקף.

                אהבתי

      • יוריק קרמר הגיב:

        לא הרגישו שום סכנה. הרגישו שמותר לירות בערבי.

        אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    זכרונות של שוטרים זקנים שיירו ובכו:

    רס"ר שלום (צ'רלי) שלוש ז"ל קיבל את עיטור האומץ משטרת ישראל בשנת 1991. עיטור האומץ מוענק בזאת לפי חוק העיטורים במשטרת ישראל לאות ולעדות כי 73142-2 רס״ר שלום (צ׳רלי) שלוש ז״ל עשה מעשה גבורה תוך חירוף נפש וגילוי אומץ לב בלתי רגיל בתאריך 21.10.90, נזעק מביתו שבשכונת בקעה בירושלים, לשמע צעקות אזרחים, אשר חזו ברצח החיילת איריס אזולאי ז״ל ואלי אלטרץ ז״ל – על ידי מחבל, אשר דקרם בסכין. רס׳׳ר שלוש ז״ל, תוך חירוף נפשו וגילוי אומץ לב בלתי רגיל, רדף אחרי המחבל, ירה בו על מנת לפצעו ונאבק עמו, ובכך מנע את המשך מסע הרצח. במהלך המאבק דקרו המחבל למוות. יהי זכרו ברוך. יעקב טרנר, רב-ניצב המפקח הכללי ירושלים, ב־ בטבת תשנ״ב 9 בדצמבר 1991

    אהבתי

  18. עדי הגיב:

    לפחות ליאת אשורי אמרה מכנסיים ולא "מכנס"… 😛

    אהבתי

כתיבת תגובה