אצבעות שחורות 14.11.14

מהנעשה בסו"ש

– תיעוד רצח מנהל בית הספר בטייבה באוגוסט האחרון ("רוצח המטרייה").
– קטטה המונית בין דרוזים למוסלמים באבו סנאן.
– אהרונוביץ' ביקר בכפר כנא.
ילד בן עשר מהפזורה הבדווית נהרג אתמול בתאונה. האם יתרומם הדיווח מרמת המבזק?
– הרמטכ"ל והשב"כניק נפגשו אתמול לפגישת גישור. השב"כניק הגיע לבית גנץ. אני מקווה שהספיק לחזור הביתה לפני כניסת השב"כ. כלומר השבת. וזו ההודעה המשותפת:

בשיחה לובנו המחלוקות ויושרו ההדורים בין השניים. בשיחה סוכם על מהלכים להעמקת שיתוף הפעולה בין הארגונים למען ביטחון מדינת ישראל

מה שמזכיר לי אחלה כותרת בהמוסף לשבת, למדור של נחום ברנע: "מי אוהב את השב"כ"

7 לילות

יצחק לאור הוציא ספר, "אהבת עולם". יוני ליבנה מראיין אותו. חלק ניכר מהראיון הוא מנסה לדובב אותו על מה שהוא מכנה:

הטענות כלפי לאור שהתפוצצו ב-2010 ספק האפילו על כל אלה, ספק הביאו את הדרמה סביבו לשיא. הוא הואשם בזירה הבלוגרית באונס שהתרחש ב-1986. לאחר מכן, תחקיר טלוויזיוני קיבץ עדויות של נשים שהאשימו אותו בהטרדות מיניות. הסיפור הפך לפרשה תקשורתית מעוררת מחלוקת, כשלאור מתעקש על חפותו ומדבר על חיסול יזום וממוקד.

לאור מבקש אמנם לא לחזור לסיור ההוא… ובכל זאת, באהבת עולם, מבליחה דמותו של אחד, איציק לאור, איש אקדמיה שנקלע לשערוריית מין דומה…

עד כאן דברי ליבנה, הכתב. ואיך לאור מתאר את הדברים?

היה פה מצב של פסיכוזה המונית, מטורפת לגמרי.

מעניין, ככל שראיתי, הראיון עדיין לא עורר סערה מחודשת ברשת.

לפעמים אפשר לעשות חיבורים מעניינים בין כתבות שונות בעיתונים שונים. כך למשל, ראיון עם דניאל אסייג, הבן של הסטנדאפיסט, שאומר את הדברים הללו בשער הרצ"ב, מתחבר לכתבה של ישר"ה על נשים המתחרטות שילדו (ר' בהמשך).
leilot14.11.14

שישבת/ ישר"ה

מודה, כתבה כזו עוד לא ראיתי, וגם לא מחקר כזה:
אני מתחרטת שאני אמא (יניב משיח).
ד"ר אורנה דונת, שכתבה לפני כמה שנים ספר על נשים שלא רוצות ילדים כתבה ספר חדש, מחקר איכותני על נשים שמתחרטות על שהפכו לאמהות.
זה די מרגש לקרוא, והמשך מתבקש למחקר הקודם שלה. יפה.
בעוד כמה שנים תוכל דונת לחזור לנחקרות שלה מהספר הראשון, ולבדוק אם הן מתחרטות על שלא ילדו (משאינן יכולות יותר לעשות זאת), ואיך עברו עליהן החיים עד גיל אי הפוריות, ולאחר מכן.
הנשים שילדו (ומתחרטות) הן אלו שלא חשבו על כך קודם לכן, שפשוט זרמו, הלכו עם העדר, עם מה שצופה מהן, או מאחר שעבור בני הזוג שלהן זה היה מובן מאליו, ושתכלית היחסים שלהם איתן, או גולת הכותרת, הייתה הקמת משפחה עם ילדים. מעניין מאוד מאוד. ממליצה.
אגב, אף אחת מהנשים לא מתראיינת בשמה כדי לא לפגוע במשפחתה ובילדיה. גם לא מפתיע.
המתחרטות אוהבות את ילדיהן וגאות בהם, אם חשבתם לרגע אחרת. בקיצור: כיפאק לדונת על הרעיון. וגם לישר"ה, על שהביא את הכתבה. לא ממש עניין פשוט לעיתון רחב-קונצנזוס (קריצה).

בשער המוסף, וזוהי אירוניה, אם אני לא טועה, פנינה רוזנבלום ובתה חן, לבושות בבגדים תואמים.
הכתבה מתעקשת לגרוס שהן דומות.
שישבת14.11.14
ותגובת המיתוס לפרשת הסטטוס שלה על רבין?
פנינה

אין לי מושג על מה כל הרעש. פייסבוק נועד כדי לשתף דברים שקרו לך בחיים או דברים אישיים, ופה, ביום האזכרה שלו, אמרתי שאני לא נזכרת רק ברצח שלו, אלא בפן האישי, שהוא העניק לי פרס. אין לי מושג מה עיצבן אותם כל כך. בפוסט הזה צפו יותר ממאה אלף איש. היו 300-200 תגובות, ומתוכן אולי רק עשרה אנשים קנאים שלא פירגנו. השאר נתנו להם בראש. אז שימותו הקנאים. למי מהקנאים האלה הוא העניק פרס?

זו אישה הראויה לפרס ישראל, לא סתם לפרס נעמת. אם כי לא אכחיש שגם אני מקנאת על שלא קיבלתי את פרס נעמת ב-1984.
אשתפכם בעוד כמה פכים:

חינוך לא קשור לשאלה כמה זמן אתה עם הילד, אלא לאיכות ולמה שאתה נותן לו. אתה יכול לא לראות אותו כל היום, אבל אתה יכול להיות איתו בקשר כל הזמן. יש אימהות שנמצאות עם הילדים שעות על גבי שעות, והילדים שלהן לא מחונכים.

אני כמו שמעון פרס. אני לא יכולה בלי עבודה, אני אעבוד עד יומי האחרון. אם אפסיק לעבוד, אני אזדקן. העבודה הזאת נותנת לי להישאר צעירה פוראבר.

אני יכולה לשים שמלה של גולברי ב־200 שקל ולהיראות 2,000 דולר. אני בכלל לא משקיעה הרבה כסף בבגדים, רק בנעליים ובתיקים… להיראות טוב אני איראה גם בגיל 80. אני תמיד אהיה אישה יפה, כי גדלתי וחונכתי לאסתטיקה, ואני תמיד איראה הרבה יותר צעירה מהגיל שלי… אחד הדברים שבגללם אני אחד האנשים האהובים והפופולריים במדינה זה בגלל שתמיד הסתכלתי לאנשים בגובה העיניים, וזה לא משנה שאני נוסעת במרצדס 500 ושהיתה לי אחת הווילות היפות בארץ. זה לא קשור. הפשטות באה מבפנים, וכל מה שקורה מבחוץ זה הנוחות… הצניעות שבי באה מהבטן

המוסף לשבת/ ידיעות

העיתון שלח את הימני והשמאלני לכפר כנא. יגאל סרנה ויועז הנדל. סרנה מספר על החששות של הנדל, כי הימנים "מ-פ-ח-ד-ים". הנדל מספר שלא נתנו לו להיכנס תחילה "לטובתו האישית".
האמת, יכלו השניים הללו לכתוב את הטקסטים שלהם לפני שנסעו ביחד לכפר כנא. איש לא זז מעמדותיו במילימטר.
חבל שהעריכה הגרפית של שני הדיווחים מבולגנת, מתוך רצון להעמידם אחד ליד השני.

מוסף כלכליסט

תרצו לדעת מה זה פרסום מבוסס תוכן? ואו איך מכריחים אתכם לקרוא דברים אלו ואחרים, שהם למעשה דברי פרסום, במסווה? הנה.

מוסף הארץ

רומן בין סוהרת נאצית ליפהפייה יהודייה בטרייזנשטאט. לא תקראו? הנה, בבקשה (הילו גלזר).

מיקה אלמוג והדודה מברלין.

מעריב/ המוסף

בשער: אופירה דהן, המתקשרת של שולה זקן. זהו. זה כל מה שיש לי לומר בנושא.

maariv15.11.14

צרות בכותרות

הזמרת דיקלה דורי, ילידת 1973, בדרך הנכונה: אובדן גובה קורה עם הגיל, בעיקר בזכות האוסטאופורוזיס, אבל לא בהכרח. בקיצור, אל תדאגי, עוד תגיעי ל-1.60 ואפילו די בקלות.
בינתיים הכותרת הזו, כלומר תוכנה, מציב אותך במקום גבוה בעולם כותרות הביזאר. 
1.64

משתכשכים בביצה

– *** (טעות)
דנה סומברג מונתה לכתבת המדינית של מעריב.

לפני פיזור

מזכירה, שבוע לא קל צפוי לנו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

35 תגובות על אצבעות שחורות 14.11.14

  1. עדיפויות הגיב:

    הכסף מושקע בתשתיות המתנחלים

    אהבתי

  2. סיימון הגיב:

    רומן בין סוהרת נאצית ליפהפייה יהודייה בטרייזנשטאט.

    נפלא. אני מחכה עכשיו לכתבה המפרגנת של הארץ למג"בניק ההומוסקסואל שהיה לו רומן בכפייה עם עציר פלשתיני. המג"בניק, נקרא לו איציק, 'נקלע' לסיטואציה שבה הוא מכה באכזריות פעם אחר פעם את העצירים האחרים, אבל באמת שלא היה אפשר לעמוד בפני החיוך הביישני שהפנה כלפי אחמד בזמן שצעד לידו בצעדה היומית בקור מקפיא לעבודות הפרך בגדר ההפרדה.

    שיאים חדשים של… אין לי מילה. גועל? טמטום?

    אהבתי

  3. JewBoy הגיב:

    מילקי בדורטמונד, anyone?

    מפלגה ניאו נאצית בגרמניה דורשת להעביר לידיה מידע מפורט על מספר היהודים החיים באחת הערים הגדולות במדינה, כדי שנציגיה בעיר יוכלו "לבצע את עבודתם בעיר".

    אהבתי

  4. לחם הגיב:

    צפייה בליאת רון בתכנית המטה בערוץ 10 היא מחזה אימים של ממש. צחקוקים דביליים, הערות מטומטמות וילדותיות מביכה. בחייאת, למה את עושה את זה לעצמך? את כל כך לא מתאימה למדיום, גם כשלבעל חמוד יש כמה גרושים מומלץ לא לעשות מעצמך צחוק בטלוויזיה. מה יגידו החברים הנובו רישים שלכם? הם מתחנפים בפרצוף אבל צוחקים מאחורי הגב.

    אהבתי

    • יון 10 הגיב:

      פעם ראשונה שצפיתי בתכנית. משמאל עו"ד ובחשן פוליטי על משבצת המכובדים, במרכז פוליטיקאים תקשורתאים ומצד ימין המנחה. קשה להבין של מי גדול יותר, המטה. צפיתי בניסיון לדיון על ישר"ה והחוק. דיון שבו כולם כולם מסכימים בגדול וכבל בקטן. הקטן נדרש לתשובות התחמק פעמיים עד שהאדים מזעם וזעק שבעיתון הזה מעולם לא תקפו את ביבי- אפילו לא פעם אחת!.
      תקלה בכבל, לא תקין. בעיתון הארץ כל הזמן רואים בשובך הררי ביקורות שמונחתות ראשי מרצ וכהני המחנה. גם נושא המימון הגרמני של השמאלתון לא קשור לדיון וסורוס וקרן פורד שהציפו את הקרן לישראל חדשה במרשרשים כדי שנחשוב בצורה תקינה נעדרו מהשיח המגוון שהשתלט על האולפן. בסוף האייטם אבירמה גולן סיכמה שהבעיה בכלל היא ביבי וכולם גיחכו בנימוס. טמטמת שלא ראויה לשקל אחד מכספי הציבור.

      בלי קשר ועם היונה מהמר שדרוקר יצטרף לחברים ויגיע לפוליטיקה בתקופה הקרובה. האגו לא יסתפק בכיסא הרעוע והמקצוע לא מספק את הילת הכבוד הנדרשת.

      אהבתי

      • הומר סימפסון הגיב:

        עלית על נקודה חשובה.
        דרוקר הוא הראשון שדחף את ההזיה שנקראת ממשלה חלופית ובה גר זאב (ליברמן) עם כבש (גלאון).
        דרוקר גם הצהיר על תמיכתו בחוק ישראל היום למרות שהוא טוען שהחוק אינו טוב ולא יכול לעבור (רק בשל הדיון שהצעת החוק מעוררת).
        הסיבה לשני מאורעות אלו וליציאתו של דרוקר מכיסא הפרשן אל מגרש המשחקים הפוליטי (פרשן פוליטי/מדיני לא יכול להציע אפשרות שהוא יודע שאינה סבירה) היא אמונתו שביבי פגיע וזה הזמן להכריע אותו.

        אהבתי

  5. נירית הגיב:

    תזכורת למקרה יצחק לאור (סקירה מסכמת): על כוחה של הבלוגוספירה, פרשת יצחק לאור והאונס לכאורה
    אפשר להסביר לי למה ממשיכים לגונן עליו? כי הוא מהמיליה הנכון? הרי כל-כך הרבה נשים מתקופות שונות בחייו (עשורים שלמים) מדווחות שהטרידן מינית ואף יותר, ולא מוקיעים אותו אפילו במעט? 😯
    ראו מה עשו לביל קוסבי שגם עליו היו "האשמות אונס לכאורה"

    אהבתי

  6. Enter your name... הגיב:

    למה הקטטה בין הדרוזים לערבים לא נופלת תחת המדור "מדינת כל גזעניה"?
    בגלל שיהודים לא מעורבים?
    זו גזענות.

    אהבתי

  7. עובר אורח הגיב:

    דבר רע, באמת, קרה לארה"ב. ארה"ב אישרה
    לתורכיה לאמן 2000 מורדים סורים.

    http://www.naharnet.com/stories/en/155424-report-turkey-u-s-agree-plan-to-train-2-000-moderate-syrian-rebels

    מה שיקרה זה כך: תורכיה תגיש לארה"ב חשבון מכאן ועד הודעה חדשה.
    גם בסנט ובקונגרס ישבחו את תורכיה. כל או רוב ה 2000 יהיו תורכים חלקם דוברי ערבית, עוד לא נולד האמריקאי שיודע להבדיל. וזה יהיה יותר קרוב ל 20 אלף. זו רשות אמריקאית לתורכיה להתערב התערבות צבאית בסוריה. זה לא יכול לשמח אף ערבי שלמד היסטוריה כי בקושי רב הם נפתרו מהאדנות האמפריאלית התורכית שהוצאתה מהדיון על אימפריאליזם היא אחד הבלופים הגדולים בהיסטוריה. זה גם לא צריך לשמח את ישראל. גם לא את מצרים. זה כל כך מטומטם לא הגיוני ולא סביר שזה בטח נכון.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    V, החברים שלך מהמדרון עשו מסע אופנועים מיפו לירושליים. כמובן שהניפו את הדגל הנכון. למקרה שלא הוזמנת/החמצת

    אהבתי

  9. ממי דיר בהפוכה הגיב:

    בעוד שמפנינה אין הפתעות מרעישות- אשה פלסטיק, אמא פלסטיק, שכל פלסטיק.הרי שאורנה דונת לא מפסיקה להפתיע אותי. נשים אלהוריות זה לגיטימי, אבל אמהות מתחרטות (אבל אוהבות) – נשגב מבינתי. אז היא מצאה כמה מטורפות נרקיסיסטיות, עדיין לא סיבה לספר. לא מייצג ולא נורמלי.גם לא נורמלי לא להרפות מהנושא שהפך לפרויקט חיים, כדי להצדיק מה?

    אהבתי

    • דויד הגיב:

      אוי ברטה. שם שונה אותה אובססיה. להכפיש ללהג וללעוג
      שכחת לציין שאת מכירה את ד"ר דונת הפעם …
      גבולות הלגיטימציה וה'נורמלי' נמצאים אצלך? וגם המפתחות?
      חרטה אנושית רק בגבולות שקבע מי? את?
      יכול להיות שנשגב מבינתך. ואם כך מה לך להלין?
      נרקסיזם תכונה ששמורה לאל-הוריות? כאלה שהתחרטו?
      אולי לכאלה שהביאו ילדים לעולם? באיזו עילה הביאו ילדים? פילנטרופיה? אלטרואיזם?
      כתבת כי אל-הוריות לגיטימית. בעינייך. על איזה חלק מה"פרויקט חיים" את מלינה בלשון יהירה ולעג? מכירה את כל פרויקטי החיים של ד"ר אורנה דונת? כי יש עוד כמה שנוגעים לזכויות נשים.
      והרי יכולה היית להבין, אם קראת, שזו מטרת המחקר (לשאלתך המיתממת) …
      טוב, אפשר להבין איך שמי שדואג שרק "מה שמייצג" או "נורמלי" ישרטט את גבולות השיח נכנס קצת לפאניקה מכל זה.

      אהבתי

      • ממי דיר בהפוכה הגיב:

        לא, אתה מכיר את אורנה דונת. סטוקר.

        אהבתי

        • דויד הגיב:

          ואני סטוקר. מצחיק!
          בתור מישהי שדואגת לעקוב אחרי ד"ר דונט ומחקריה. ולהגיב.
          (אבל רק כדי להכפיש)
          כבר אמרתי בתגובות קודמות לרעל שאת מפיצה.
          מכיר. מכיר.

          אהבתי

          • ממי דיר בהפוכה הגיב:

            אני מכירה את אורנה כילדה. אתה- חדל לעקוב אחרי במדורי התגובות – מזדנב פרימיטיב.

            אהבתי

            • דויד הגיב:

              את מוזמנת להזדהות, כמי שמשתמשת בהיכרות שלכן מדי פעם כטיעון.
              אני כבר אמסור לה …
              עד אז. לא מוצא סיבה טובה לחדול. אולי את תמצאי

              אהבתי

              • ממי דיר בהפוכה הגיב:

                תרגמתי לך לגרמנית כשיעורי בית

                אהבתי

                • ממי דיר בהפוכה הגיב:

                  שרות עד הבית ist Arsch

                  Aussehen:
                  Jeans von Chaos, Chaos Shirt, Puma Schuhe von Chaos, ein Verrückter Haargel – Haar gebleicht blonde Regel Rhinitis. Wenn der Schläger, die gefunden sinkt auf einen Freund zu treffen ist immer fiel Trainingsanzug "Adidas" Chaos.
                  Vortrag:
                  "Valk Miiiiiiiiii ????", "Raus du Bastard Tzaaaaaaaaa !!!!!!!!!!!", "Take T` Hand !!!! (mit arabischem Akzent Licht) "," Valk Bowie Bowie Bowie Moment !! "," Shut up ya Ascnizi Mniiiiik "," meine Mutter schwören wie verrückt !!! ". Sehr hohe Sprach
                  Alter:
                  16-18 während der Armee verschwindet meist ass.
                  Auto:
                  Motorrad DT, Mayall, Fiat (Uno, Punto, Maria, Brava), Fg`o 205 Forever kurzem bekam Schläger Hobby verbessern die Autos mit Spoiler 15s, G`ntim LKW, Aufkleber NO-FEAR und RIEGER.
                  Merkmale des Täters:
                  in der Nachbarschaft, Ausgehen in Pubs "knock Thrush Aholmnioki", geht auf Partys, multi-Schlagen, Stechen Teil, Teil der "Mietvertrag" Bandwagen, gerne fragen, wie viel Sie Ihr Auto verkaufen muss nicht einmal Geld, um ein Eis am Stiel des Rückzugs zu kaufen, wie der Fiat 130 zu gehen und zu hören, der männlichen voller Lautstärke. Ars fanden insbesondere Fahrstil, oder ist mit dem Lenkrad, wie er kann das Festhalten oder er mit der Rückenlehne bis zum Ende.
                  Welche Strafverfahren:
                  Vielleicht stechend, vielleicht einige Medikamente, nichts Ernstes, wurden seitens des Organs schwerer Zeit so weit vorgerückt, einige bi " Finanz Geschwindigkeit und Parkplätze.
                  Musik:
                  . Trancen, Schwer Osten Zohar Argov Zubettgehen
                  Common Name:
                  . Setzen, Liran, Eliran, Shlomi, Joseph (Wenn dies Ihr Name, bitte nicht übel nehmen)

                  אהבתי

    • שולמית הגיב:

      "היא מצאה כמה מטורפות נרקיסיסטיות, עדיין לא סיבה לספר" א. הן לא נרקיסטיות אל בני אדם בעלי מודעות והגינות . אנימקווה שמודעות זו אפשרה להן לתפקד היטב כאמהות וזה בשונה מהרבה אמהות שלא היו צריכות להביא ילדים לעולם אך לא מודות או לא מודעות בכך ומעתמרות בילדיהן. אנשים החושבים כמוך מונעים את האפשרות לזהות ילדים של אמהות כאלה ולעזור להם. למה "נשים אלהוריות זה לגיטימי" ונשים שמודות שהן מתחרטות זה לא לגיטימי. אני רק מקווה שהן לא אומרות זאת לילדיהן

      אהבתי

  10. דניאלי הגיב:

    קריצה

    קריצה למה?

    אהבתי

  11. ירון נוי הגיב:

    בוויכוח בין השב"כ (תוכנית עובדה) ובין כל אמצעי התקשורת (כתבים צבאיים) אני נוטה לטובת השב"כ.
    את השב"כ אינני מכיר ולכן דעתי עליו חיובית. את צה"ל אני מכיר וזוכר לא מעט פשלות וגם הטעיות אחדות, שלא לומר מעשי מרמה והונאה ממש. לכן, יש לי דיעה קדומה נגד הצבא. והכתבים הצבאיים – אין צורך להסביר את עמדתם. רוני דניאל מבטא זאת הכי טוב.
    אם לא שמתם לב, הגורם העיקרי הנפגע מדבריהם של אנשי השב"כ הוא ראש הממשלה (זה שבמהלך המלחמה ראינו אותו רוכן בפנים רציניות על מפות), שעל מוניטין האמת שלו אין טעם להכביר מלים.

    אהבתי

  12. ירושלמית הגיב:

    ב"מעריב סופהשבוע" קרני אלדד מספרת על דליה למקוס ז"ל, שנרצחה השבוע בפיגוע המתועב. שתיהן מאותו הישוב (תקוע) ולכן מרשה לעצמה קרני לכנות את ההרוגה בכינוי "דליה שלנו". בסוף הכתבה, לאחר ראיון עם המשפחה השכולה, מובא לפתע מתכון מפורט לעוגיות שוקולד ("דליה הייתה ידועה במאפים שלה, הנה מתכון שאהבה במיוחד"). הזוי, לא מכובד ולא לעניין. איפה העורך כשצריך אותו?
    http://www.maariv.co.il/news/new.aspx?pn6Vq=E&0r9VQ=GILDD#

    אהבתי

כתיבת תגובה