הכותרות
♦ שני עיתונים מתייחסים בכותרת הראשית שלהם לתגובת ארה"ב לחוק הלאום.
"ארה"ב נגד חוק הלאום", מכריז ידיעות, לעומת כותרת נגטיבית פחות בהארץ: "על ישראל לדבוק בדמוקרטיה".
אולי ישראל פשוט רוצה להשתלב במרחב, ולהפסיק להיות הדמוקרטיה היחידה במזה"ת?
לאור כל אירועי אתמול (עיינו בכותרת המשנה "מדינת כל גזעניה", מפסטיבל הנכבה ועד אחמד של עמיר בניון, ותבינו שישראל כבר מזמן אינה דמקורטיה, אלא מדינת כל מתלהמיה).
♦ האין זה קצת מיליטריסטי מדי לנכס את השלג הראשון בישראל לצילום צה"לי במוצב החרמון?
(שער ידיעות). ואם תגידו, מה את רוצה, אבל עוד לא ירד שלג במקומות שאינם מוצב החרמון, אגיד לכם שאתם טועים. כבר אתמול אפשר היה לצלם תמונות שלג מהחרמון.
מדינת כל גזעניה
♦ אחת שלא נוסעת עם נהגי מוניות ערבים.
♦ כך מתמודדים בבית הספר הדו לשוני בירושלים עם גזענות.
♦ שרת התרבות קוראת למשרד האוצר לבטל את התמיכה בסינמטק בגלל פסטיבל סרטי נכבה.
♦ בעוד אני עסוקה בענייני הקטנטנים, התעוררה סערה ציבורית חדשה המערבת את עמיר בניון, המתייחס לאחמד, "חלאה כפוית טובה". הנשיא ביטל את הופעתו במשכנו.
//
השתלשלות האירועים באתר הידברות.
זוכרים את אחמד הקודם?
קצה האצבעות
♦ בידיעות מספרת שרית רוזנבלום על ראיון עתידי עם פרופ' שלמה משיח, המרביע הלאומי. משיח, "מבכירי רפואת הפריון המקומית", מספר לרוזנבלום על שיעור הכשלונות הגבוה בישראל ביחס לשאר מדינות העולם המערבי, "על המדינה, שמבזבזת עשרות מיליונים על טיפולים שאין להם סיכוי להצליח, ועל רופאים שלא מגלים למטופלות שלהם את כל האמת על הסיכוי שלהן להרות".
הוא אומר: "בשיעור ההריונות אנחנו נמצאים בתחתית: 17-18% לידות".
לפי חישוב מתקדם מדובר ב-12-14%".
עד כאן הכל טוב, יפה ומעניין, וגם נורא וטרגי. אלא מה, השאלה שלי היא זו: איפה היה פרופ' משיח עד היום? הוא לא חלק מהמערכת? הוא לא שותף לכל המחדלים האלו? עם מי הוא רב שהחליט לשבור את הכלים?
שוב, אני תוהה על האינטרסים שמסביב. מה בדיוק קורה פה, ולמה. השיקולים של משיח לפתוח את הפה, עם כל הכבוד, לא נראים לי טהורים והומאניים. אין שום מצב שבעולם. וזה דוחה לא פחות ממי שממשת"פים עם השיטה. העובדה שפתח את פיו, הרי, אין לה דבר וחצי דבר עם דאגה לאינטרסים של המטופלות שלו. אני בטוחה בכך, לאור כל מה שתיארתי עד פה. כך שאם לעת זקנה הוא מתכוון לצד צדיק איכשהו, אני לא רואה את זה קורה. מעצבן מאוד מאוד. מעניין אם מתוך הראיון אפשר יהיה להבין, מבין השורות, מה הביא אותו לשבור את הכלים ולספר מה באמת קורה במדינות כל אמהותיה ויילודיה.
תוספת: המגיב מיכה הביא את הכתבה הזו, מסגנון, ממאי האחרון, ושם מופיעים כבר הנתונים ה"חדשניים". שמשיח נותן.
לתחקירנים שלום
♦ זוהי הודעה לצבא תחקירני ישראל:
הסירו אותי מרשימות "נשים שלא רוצות ילדים". מיציתי את הראיונות על כך לפני כמה שנים. וגם, להתקשר אלי ב-21:30 לתוכנית של מחר, זה לא יאה. הרי ברור שנפלה לכם מרואיינת, ואני לא פקק. סורי גייז.
לפני פיזור
♦ תמונות מבכורת איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?
זמני ומועדי הסרט, משבוע הבא. בואו והפיצו.
והפוסט החדש בלחיות את חייה שכולל הכל.
אם את תוהה בקשר לפרופ' משיח – יש לו בנק זרע משלו עכשיו שלא מזמן נמכר לאסותא, כך שאולי אפשר לראות את הראיון הזה כסוג של קידום מכירות ("אצלם לא, אבל אצלי הכל עובד הרבה יותר טוב"). לחילופין, הוא לא באמת שונה מכל ממלאי התפקידים אצלנו, שרק אחרי פרישה מספרים מה הם חושבים באמת, כמה המצב נורא וכמה צריך לשנות אותו. יש גם סט תשובות מוכן – "המצב היה יותר מורכב אז", "עדיף היה להישאר במערכת ולמזער את הנזקים", "יש דברים שעדיין לא פורסמו"…
אהבתיאהבתי
משרד הסביבה. אחד המשרדים העלובים בעיני סיים פרוייקט שראוי לתשומת לב תקשורתית. מי דיווח לעם ישראל?
אהבתיאהבתי
עכשיו נגיד שקראנו,את איזה חברת דלק נחרים? או איפה בדיוק נמלא דלק? סונול?
אהבתיאהבתי
נו? אוהבי הארץ והמתענינים בציונות
בסרט שהביא לכם הסמל ב 1429
מצאתם את יד אבשלום וראשית צה"ל?
אהבתיאהבתי
אימה ופחד!
אהבתיאהבתי
היכן, מי והיכן הגבר (או הג'דאית) שישכנעוני שהכל פה נקי.
שאותו גלעד, שהביא הפסדים במאות מיליונים ממשיך לקבל כספים באופן שערורייתי?
ואיך זה קשור לעבודתו בממשלה לפני שעבר להיות השפחה של עופר ומה הוא עשה, וכמה זה עלה למדינה – כנראה הרבה הרבה מאות מיליונים, עבור אותם עופרים כבר אז כשידע שמחכים לו בהמשך עם שקים מלאים זהב.
אהבתיאהבתי
למה אתה חושב שיש בכלל מישהו
שיירצה לשכנע אותך בזה. הנה אני
אחד היחידים ששאל אם אולמרט
החזיר את התשלומים הכפולים שקיבל
בטעות ויצא זכאי. מישהו בכל המדינה
הזו שהשאלות שלו שוות משהו שם
7 בנידון?
אהבתיאהבתי
אני היחיד שרואה חמלה? הבנה ונסיבות מקלות?
מי יודע, אולי כאן נבט לראשונה זרע הידידות.
אהבתיאהבתי
בניון
נחלק את דעתי לשלשה חלקים:
1. ההיבט הפרקטי – יפה עשה נשיא המדינה שהניף דגל אדום והחליט שבימים אלה אין מקום להזמין להופעה אמן ששופך בנזין למדורה. הימים קשים וריבלין הוא נשיא כל המדינה. אולי, אם אי פעם ירגעו הרוחות הוא יזמין להופעה אפילו את פייגליק שירקוד סביב המזבח עם בגדי כהן גדול ואף אחד אפילו לא ישים לב.
2. ההיבט העקרוני – בניון הוא אמנם יללן, גזען מתלהם וטיפוס מחורבן בפני עצמו אבל אין בכך לגרוע מזכותו לכתוב ולשיר כל מה שעולה בדעתו. אם ימצא שהוא עבר על איזה חוק אז מי שיש לו עם זה בעיה שילך למשטרה. אני לא הייתי הולך למשטרה להתלונן על אמנים, טפשים ורעים ככל שיהיו.
3. ההיבט האישי – בתור סמולני מוסמך אני חושב שכל שיר נגד הכיבוש, ההרג והרצח בשטחים הכבושים הוא שיר נכון וטוב שראוי לשבח, איך כך הדבר לגבי שירים עלובים ודלוחים כגון זה של הבניונים והבניונות למיניהם וסוגיהם.
אהבתיאהבתי
-ההיבט הפרקטי, רע מאוד עשה הנשיא (מן הסתם הרבה מאוד השפעה לסמולניות שנשארו בבית הזה מתקופה יפה הנפש). ריבלין בוגד במורשתו בתירוץ העלוב שהוא הנשיא של כל העם וכדי להצדיק את זה הוא הולך קיצוני ביותר. ממש לא זכור לי שפרס התאמץ לרצות את הימין כדי שיגידו שהוא הנשיא של כולם. בבל"ת.
-ההיבט העקרוני, ברגע שאתה מצדיק את פסילתו ואי פסילת האחר זה כבר לא עקרון אמיתי אלא אג'נדה פוליטית מסריחה.
-ההיבט האישי, לפי מה שכתבת אתה פסול עדות. מ.ש.ל.
אהבתיאהבתי
1. אין לך מושג במורשתו של ריבלין – בראיתו הרויזיוניסטית של ריבלין, וגם בכל הקריירה הציבורית שלו שהביאה לבחירתו, הוא תמיד התנגד להתבטאויות מחליאות כמו זו של הזמר המהולל. לכן אתה טועה מאד בטענתך הראשונה.
2. יש לך בעיה חמורה בהבנת הנקרא – בהיבט העקרוני אני נגד כל פסילה ו/או התנכלות ליוצרים ואמנים. דומני כי כתבתי זאת בפירוש ובבהירות רבה.
3. ההיבט האישי בא למען הגילוי הנאות. רוצה – תאכל, לא רוצה – אל תאכל.
אהבתיאהבתי
לידיעת כל היהודים: אומרים אחמAד ולא אחמEד
אז לא "לערבב".
אהבתיאהבתי
יש איזה יצור בשם יעל דן שמשדרת בג"לצ, משדרת? משדרת פניקה! לא משנה על מה , הכל פחד! פחד אלוהים! "פחדת? לא? זה מפחיד!" …
עד שהמרואיינ-ת לא יודה שהוא פחד, היא לא תעזוב! אז כדאי להודות מייד!
אז הייצור הזה, ראיינה את בן איון (או איך שקוראים לו), אז בשביל שהיא לא תזדעזע לבד מהשיר שלו, היא הביאה לעזרתה את מוטה קרמניצר למה? הא,צריך לאזן בינה: שמולביבית עדינה פחדנית לבין ה….הוא מדימונה (או עירה אחרת). הבנתם היא תוקפת את ה"אומן" בכל הבליסטראות,ועוד מביאה את קרמניצר, לעזרתה.
ואז,צמד האינטילגנטים האשכנזים מתלביב, מנסים לחנך את ה"פראנק" הברברי מדימונה אחרי שהם כמובן שחטו אותו לפני שהעלו אותו.
ואז אחרי שני משפטים ה"אומן" שולח את שניהם לכל הרוחות…
יעני: תחיו אתם במלייה שלכם,אני (ועוד מליון לפחות) נחיה במלייה שלנו…
ואני שואל : של מי התחנה הזאת?
תגיד ירון דקל,כמה אחוז מחיילי צה"ל שהגלים האלה שייכים לו, מסכימים עם צמד ה"לבנים שמולביבים" וכמה עם הזמר?
כמה חושבים(כמוני), שלבן עיון הזה מותר להביע את דעתו כמו שלכל השמול הארור שלכם בתלביב, מותר לעשות מייצגים ותעמולה אנטי ציונית, ונגד ישראל להופיע אתה בכל העולם,להשמיץ אותנו כרוצחים…. ולזמר או(מה שהוא לא יהיה) מדימונה(או כל פיתוח אחרת) אסור?
מי את יעל דן שתחנכי את הזמרים-יוצרים ה"אחרים"?
בן עיון מייצג פי 100 יותר אנשים בישראל(לא אותי) מהבלונדינית הפחדנית מתלביב!
וכל הכבוד לשר אורבך שנלחם על זכותו של בניון לשיר בבית הנשיא!
ואתה ירון דקל? תמשיך לשתוק, ולתת ליצור הבלונדיני הנחות הזה לשדר ,ונמשיך לא לשמוע את דעתך על: כ ל ו ם!!!
אהבתיאהבתי
וואו, איזה הפגזה על תל אביב.
מאז המטח האחרון בקיץ לא חטפנו ככה.
תבוא לבקר בהזדמנות, תראה שיש פה אנשים מכל הסוגים, העיר גדולה, משתרעת מצומת גלילות עד צומת חולון, יש בה צפון ומרכז ודרום, רמת אביב, שינקין, יד אליהו ושכונת התקווה ויפו גם, גרים בה שמאלנים וימנים ואנשי מרכז וסתם אנשים שלא מתעניינים בכלל בפוליטיקה.
תבוא בהזדמנות, סושי וכוס יין עלי 🙂
אהבתיאהבתי
ההפגזה על תלביב?
השתגעת?
תאר לך שזה יגיע ליפו?
ואז? מי יפגע?
ואז מה יישאר לי בחיים? 😥
אהבתיאהבתי
זה משחק מאוד ישן. אמנים נבנים לפעמים משערוריות לא פחות מאשר מהאמנות נטו, והתקשורת, שמחפשת מסיחי דעת עסיסיים, משחקת לידיהם.
לאמנית הכורעת זה עשה רק טוב. מעטים ידעו מי היא לפני הפרובוקציה. קראתי שמבקשים מבניון לשיר את השיר על אחמד בהופעות..
אני גם חושב שבהרבה מקרים ההזדעקות נגד אנשי תקשורת שמביעים דעה פוליטית, היא יותר טקס מלכד ומגבש, שנותן עניין ומספק תכנים לכתיבה, מאשר הזדעקות נגד איום אמיתי. אפשר לסמן 'אויבים' מעניינים ויאללה – עליהום!
מי שמצויד בדעות שתואמות את הטקסט של בניון – רק יתחזק וגם ימצא חומר למחאה והזדמנות להביע את דעותיו, ומי שחושב כמו יעל דן ימשיך לחשוב כך.
אהבתיאהבתי
חצי מאוכלוסיית חצור הגלילית עומדת להיכחד ואנחנו מתעסקים בשטויות.
כותרת מישנה ב-ynet: בחצור הגלילית "ייבנו שלוש שכונות מגורים חדשות אשר יכפילו את האוכלוסייה בחצי"
אהבתיאהבתי
מאיפה יביאו 25 אלף?
גילו איזה "שבט" במרוקו שמתכוונים להביא במבצע ?
אהבתיאהבתי
רוב הדירות מתוכננות לעבות את הקהילה החרדית (וספציפית חסידי גור) המתגוררים בעיירה.
אהבתיאהבתי
לא מפתיע שתגובת המחנה לשירי בניון עולה על ההתייחסות לרציחות והתקיפות. נורמלי עדיף ורצוי להביע שאט נפש מ"אנשי ימין" מלהזדעזע מפשעים מחרידים שביצעו פלסטינים. מחרידים בכל מדרג זוועה וברבריות ולא אפרט. ננסה להבין את הסיבות:
המחנה מאמין שפלסטינים לא מסוגלים לבחור בין טוב ורע.
כי מיצוב השמאל דרך לעג לימין נדרשת לחיזוק השורות.
רצח אזרחים פחות מסוכן לדמוקרטיה משיר מחאה שולי של זמר זניח.
פספסתי מה? אינטגריטי.
החמודה שזיהמה את דגל ישראל בצרכיה או הבלונדה קמחי מייצגים מיעוט קטן בשמאל ההזוי וזה ברור. בימין לא טורחים להזכיר את פועלן תחת כל עץ רענן או לאחר כל התבטאות אנטישמית בהארץ. אבל המחנה כדי לקושש הצדקות לקיומו והיקפו של הימין "הקיצוני" לא בוחל לשחק בקקי, בשטויות. כאילו חסרים סלעי מחלוקת אמיתיים. בניון הוא לא הבעיה שלכם, הוא המושיע שלכם.
אהבתיאהבתי
1. עמיר בניון הוא לא זמר זניח, הוא זמר ומלחין מאוד אהוד ומוערך. מהבחינה המוזיקלית יש עליו אפילו קונצנזוס כי הוא אהוד גם על חובבי המוזיקה המזרחית וגם כאלו שסולדים ממנה.
לעומת זאת על כהן וקסברג לא שמעתי לפני סיפור הדגל והקקי וסביר להניח שגם לא הייתי שומעת, מה גם שאי אפשר בכלל להתחיל להשוות את הפופולריות של תחום האמנות הפלסטית לזו של המוזיקה.
2. סיפור הדגל עשה המון רעש, סיפור בניון עושה המון רעש. לא רואה הבדל בעוצמת הווליום האמת. רוב הרעש הוא בעיתונות כי העיתונות חיה ומתפרנסת מזה. בפייסבוק הפרטי שלי למשל הייתה רק התייחסות אחת לסיפור הדגל והקקי ואחת לסיפור בניון. האיזון הקדוש של תמונות סלפי, פורנו-אוכל וסרטוני חתלתולים נשמר בעוז.
3. "בימין לא טורחים להזכיר את פועלן תחת כל עץ רענן" – מי שהתחיל את סיפור הקקי והדגל היה הצל, פעיל ימין שקיבל ישר רוח גבית מפעילים אחרים. אולי כדי לקושש הצדקות לקיומו והיקפו של השמאל “הקיצוני” לא בחל הצל לשחק בקקי, בשטויות.
4. בניון וכהן וקסמן זכאים להביע את דעותיהם בזמר, בחירבון אמנותי, בשחייה צורנית או בכל דרך שיבחרו כל עוד אינם עוברים על החוק*, אבל אדם המביע דעה קיצונית צריך לקחת בחשבון שהוא יקבל תגובות נגד שלא יהיו נעימות. הוא גם צריך לקחת בחשבון שהוא לא יוכל להיות מוזמן לאירועים ממלכתיים מטעם המדינה.
* יש מצב שכהן וקסמן כן עברה על חוק הדגל, אני לא בקיאה בלשון החוק ועד כמה הוא נאכף, ולכן היא כידוע נעצרה.
אהבתיאהבתי
אוף, כהן וקסברג ולא כהן וקסמן. עם עמיר בניון זה לא היה קורה לי.
אהבתיאהבתי
הנה הצל, המתרעם על הקקי, מראה מהי ביקורת מעודנת.
אהבתיאהבתי
אני לא חושב שאפשר להשוות בין המהומה מהשיר של בניון למעשה של וקסמן. אנשי תקשורת כידוע, משתייכם לצד מאוד מסויים. ה"שיר" של בניון והכריעה האומנתית של וקסמן הם שטויות שבטלות בשישים וזה לא הנושא.
מה שמעציב בסיפור הוא שהמחנה מעדיף להיות מ ז ו ע ז ע משיר ולקבל בשלווה רצח אזרחים (בגלל אקיבוש ומגיע לדתיים). לשמחתי אתם עדיין לא מבינים כיצד הצביעות החולנית הזאת נתפסת בצד של האנשים שביטלו מנויים להארץ.
אהבתיאהבתי
מה שמעציב אותי כרגע הוא שאתה מנהל ויכוח עם מחנה קש ואשת קש (מכיוון שבחרת להתייחס אלי כאל "אתם").
האם הצהרתי באיזשהו מקום ששירו של בניון מזעזע אותי ואילו רצח המתפללים בבית הכנסת לא? מצער גם אותי ומאוד שיש אנשים שזו תפיסת המציאות שלהם ממש בדיוק באותה המידה שמצער אותי שיש אנשים שאדישים לרצח אבו-חדיר אבל מזדעזעים מכהן וקסברג אבל אני לא סבורה שאלו האחרונים מייצגים את כל מחנה הימין אלא שהם החלק הקיצוני אך הצעקני ביותר של המחנה.
אהבתיאהבתי
צודקת, יכול להיות שאני טועה. האם טרחת לציין בשלוש תגובות את הזעזוע שחשת בעקבות רצח המתפללים ושאר אירועי הטרור?
אהבתיאהבתי
איזו תגובה מוזרה.
האם אני צריכה להביע בכל תגובה שאני כותבת פה, בכל נושא ובכל עיניין, זעזוע מרצח המתפללים?
ולחילופין, האם אתה צריך להביע בכל תגובה שאתה כותב פה, בכל נושא ובכל עיניין זעזוע מרצח אבו חדיר?
אני מאמינה שכל אדם סביר ונורמלי חש זעזוע ממעשי רצח ומפעולות טרור ועצב רב וכאב גדול על אובדן חיי אדם ופציעות בגוף ובנפש ולכן הוא לא צריך לציין זאת בכל הודעה שהוא כותב.
אהבתיאהבתי
אני מאמין שאת מיתממת במקרה הטוב. אדם סביר ונורמלי לא היה רוצה למסור שטחים למנהיג שמשלם לטרוריסטים משכורת ורואה בהם קדושים.
אהבתיאהבתי
עכשיו הבנתי, כל מי שאינו חושב בדיוק כמוך ורואה את העולם בדיוק כפי שאתה רואה אותו הוא אדם שאינו סביר ונורמלי.
במצב כזה כל דיון הוא עקר.
אהבתיאהבתי
הדיון הוא לא בניון ולא פלסטינאים רצחנים אלא תגובת המחנה המאוסה והמעושה. זה לא סביר או נורמלי לחולל מהומה על שיר מחורבן ולהתעלם מטבח בבית תפילה בשם "עמדה פוליטית".
להזכירך אתם החלטתם שהדיון מיותר, שהחלטות הרוב מגוחכות ושמגילת העצמאות היא המלצה. אתם אלה שפרשו מהציונות ועברו לברלינאות מדומיינת. מעולם לא היתה לי בעיה עם הומאניות יש לי בעיה גדולה עם צביעות. שום כוונה לפגוע, רק להצביע ולקרוא לדברים בשמם.
אהבתיאהבתי
שמע, אם אתה רוצה להתדיין על שירו של בניון או על כל נושא אחר איתי, כלומר עם בת אדם קונקרטית שיש לה דעות משלה ורגשות משלה והיא לא מייצגת שום מחנה ולא מתיימרת לייצג אף אחת זולת עצמה, אז סבבה. אבל אם אתה מתעקש ללהק אותי כנושאת הדגל של המחנה המדומיין עימו אתה נלחם שכולל את כל מי שלא מסכים איתך אז תודה אבל לא תודה.
אהבתיאהבתי
אני מתיימר להיות אדם,
בקושי. על הסביר והנורמלי
אין תגובה. אני חושב שהעברת
רצועת עזה למנהיגים שמשלמים
לטרוריסטים משכורת ורואים
בהם קדושים הייתה מעשה ציוני
ראוי. יש עוד כמה איזורים
בתוך הקו הירוק שאפילו ליברמן
רוצה להעביר למנהיגים כאלו.
השמאל מתנגד, עובדה.
אהבתיאהבתי
עובר אורח, אני לא מצפה שתתיישר כי אין קו ואין לי מפלגה. את התפקידים שיחקנו על הבמה הזאת די והותר. שנינו לא קונים ססמאות ומעדיפים לבדוק מלהאמין וזה מספיק לי. תאמין או לא.
אהבתיאהבתי
"כשאתם מסתערים על עמיר בניון בגלל דעותיו, תזכרו את יצחק לאור בשל מעשיו".
אהבתיאהבתי
השמאל מראה בכל יום שעובר שהוא פשוט לא מכיר את העם אותו הוא רוצה להנהיג
הרי הזמנת ביקורת מארה"ב (אחת הדמוקרטיות הכוזבות בהיסטוריה) משולה לסדין אדום מול אזרחי ישראל שנמאס להם ממדינות שמחשמלות רוצחים ואנסים אך קוראות להריגת מחבלים והריסת בתיהם 'פשע נגד השלום'
אם היו כאלו שעוד פקפקו בנחיצותו של חוק לאום הרי שהם גמרו אומר בגלל יצר ה'דווקא'… יצר חזק ומאוד נפוץ בישראל
**************
אהבתי את הכותרת של הארץ שנוגעת לפיטורי הייגל 'הייגל התפטר לאחר בקשת אובמה' … מי אמר שהעיתון לא בעד הממשל (רק לא הישראלי)
**********
וכל השאר (בניון וההשתקה הסלקטיבית, ח"כים מנאצים והתמיכה בהם) אינם נדרשים למלל… השמאל עושה זאת מספיק טוב
אהבתיאהבתי
מה יש לך אתה שאתה נטפל לארה"ב
"אמריקה" בלשונך. מה אתה יודע עליה
על ההיסטוריה ועל כזב.מה בכלל ארה"ב
חייבת לך. אובמה חייב לך? הייגל?
מתי כזבה ארה"ב לך? לישראל?
מתי איך היכן? נמאס לאזרחי ישראל
ממנה? LOL ראית את התורים בשגרירות?
שמעת על מה שישראלים מוכנים לעשות
עבור כרטיס ירוק? ראה מה עשתה ארה"ב
עבור יהודי מזרח אירופה שהגרו אליה.
שיחה עם אמריקאי "פשוט", אני: איך
שדברים נראים יהיה לכם קשה שיגיע זמנה
של סין. הוא: לכם יהיה הרבה הרבה יותר
קשה. לא ראוי לאחל ליום ההוא. בושה
וחרפה.
אהבתיאהבתי
לאחר העיצוב המחודש של אתר מעריב-השבוע, אשמח לדעת לאן נעלמה המהדורה הדיגיטלית של הסופ"ש(!) עליה אני מנויה. תודה.
אהבתיאהבתי
בגיל 42 הסיכוי הוא 2%.
קצת חצוף משיח, הוא וחבריו יצרו מערך מתעה שגורם להרבה נשים לחשוב שתמיד יש סיכוי. הם תמיד מנפנפים בסטטיסטיקת ה 20-25% הצלחה בבית החולים, בתכלס יש הרבה פחות.
אהבתיאהבתי
ראי כאן: "רופאים מהמרכז הרפואי "הדסה" בירושלים בדקו את התוצאות של טיפולי הפריה חוץ גופית (IVF) בין השנים 1995-2004 בקרב נשים בנות 40 שנה ויותר שטופלו ביחידה שלהם. נמצאו
סה"כ 381 נשים שעברו 1217 טיפולים.
החזרת עוברים בוצעה ב- 62.6% מתוך טיפולי ההפריה שהותחלו. שיעור ההצלחה ירד בכל שנת גיל לאחר גיל 40 שנה. שיעור ההריונות היה 13.9% לכל מחזור טיפול בגיל 40 ורק 2.8% בגיל 45. חשוב מכך, שיעור ההריונות שהסתיים בלידה היה 9.1% בגיל 40 ורק 0.7% בגיל 45. לא היו לידות בגיל מבוגר יותר…
החוקרים מהדסה מקווים שניתן למנוע ציפיות לא מציאותיות על ידי מתן נתונים מדויקים עבור שיעורי ההריון לכל שנה לאחר גיל 40."
אבל למה לסבך את התמונה עם רופאים שדווקא מנסים להציג נתונים ולתת מידע? זה מקלקל את התזה היפה.
אהבתיאהבתי
אם נחזור לביקורת תקשורת, גם התקשורת אשמה בכך שנשים מאמינות בטיפולי ההפריה גם כשהסיכוי קלוש.
שוב ושוב מפרסמים על נשים מבוגרות מאוד, ומפורסמות, שהצליחו להביא ילד לעולם.
אבל אף פעם לא כותבים שזה לא מטיפול הפריה, אלא מהשתלת ביציות וכדמ'.
זה יוצר אשליה בציבור שגם סבתות יכולות להרות.
וכמובן שאי אפשר לנקות את הרופאים.
הד"ר שלנו עבד בבי"ח ציבורי, עבד בבית חולים פרטי, עבד במרפאה הפרטית שלו, ועבד במרפאה בה היה שותף במדינה מזרח אירופית שם בוצעו טיפולים שאי אפשר לבצע בארץ.
לא נעים לי להיזכר איך הוא ניסה לתמרן אותנו בין כל אלה.
אהבתיאהבתי
ילדים,
בעקבות קביעת בעלת הבית
סקריר קטן.
-ישראל כבר מזמן אינה דמוקרטיה אלא רפובליקה צבאית בסגנון המצרי.
-ישראל כבר מזמן אינה דמוקרטיה אלא מלוכה פרלמנטרית בסגנון ירדן.
-ישראל כבר מזמן אינה דמוקרטיה אלא שלטון שבטים בסגנון הלובי.
-ישראל כבר מזמן אינה דמוקרטיה אלא חליפות יהודית בסגנון דאעש.
-ישראל כבר מזמן אינה דמוקרטיה אלא מלוכה יהודית בסגנון סעודיה.
-ישראל כבר מזמן אינה דמוקרטיה אלא רודנות בסגנון הסורי המקורי.
-ישראל כבר מזמן אינה דמוקרטיה אלא אמירות בסגנון הקטארי.
וכו' וכו'…
אהבתיאהבתי
ישראל היא מדינת אפרטהייד.
כיבוש אכזר כל כך שערביי המשולש נחנקו עם הרעיון של החלפת שטחים והעברתם לשלטון הפלסטיני המיוחל, שלא להגיד התנגדו לו באופן שהיה מענג להתבונן בו.
אהבתיאהבתי
שששש
אסור לדבר על זה.
אהבתיאהבתי
בסינמטק חיפה הסרט שלך אינו מופיע ברשימת הסרטים ובינתיים אי אפשר להזמין כרטיסים.
אנא, עשי משהו…
אהבתיאהבתי
מטפלת. תודה.
אהבתיאהבתי
בינתיים מצאתי אותו בתוכנייה הסטאטית.
אהבתיאהבתי
אפרופו "נשים שלא רוצות ילדים", מהכיוון השני יש נשים שחייבות כנראה שהילדה תלך בעיקבותיהן, גם אם זה מאולץ, מוקדם מדי ולא בריא. כך גלית גוטמן מכריזה בדטרמניסטיות לגבי הבת שלה (נערה צעירה מאוד שהחלה קריירת דוגמנות, וכבר מופיעה במאקו בביקיני מינימלי): "היא בתוך זה בין אם היא רוצה ובין אם לא". לא אשווה בין המראה של הבת לבין האם (תסמכו על הטוקבקיסטים שיביעו שם את דעתם הכנה/אכזרית על העניין). אקווה רק שהבת לא קוראת טוקבקים (כפי שגלית גוטמן הציעה לה. אבל היא בעצמה לא מאמינה שהבת מיישמת את ההצעה).
http://www.mako.co.il/entertainment-celebs/local-2014/Article-5fde0a3c2f1e941006.htm?sCh=46bbe76404864110&pId=237936823
אהבתיאהבתי
אם יש מתלהמים וגזענים אז המדינה מפסיקה להיות דמוקרטיה והופכת למדינת כל מתלהמיה וגזעניה? יש כאלה, יש גם אחרים. כמו בכל מדינה.
בהעדר יותר פרטים קשה להבין מה "החישוב המתקדם" שמוריד את שיעור ההריונות מ-17-18% ל-12-14%, בסופו של דבר זה הרי די פשוט: כך וכך עוברים מוחזרים לרחם, כך וכך הריונות מושגים – מה מסובך לחשב את זה? בכל מקרה, אני חושב שהנתונים נמצאים בפני כל מטופלת שמעונינת בהם. אני ראיתי במו עיני על קיר במחלקת הפוריות בהדסה טבלה עם שיעורי ההצלחה אצלם לפי גיל. הענין הוא שלדעתי, רוב המטופלות לא תפסקנה את הטיפולים בגלל הסטטיסטיקות. גם אם מישהי יודעת שבגיל 42 הסיכוי הוא (נניח) 8%, אם היא חושבת שזה הסיכוי היחיד שלה להרות אי פעם היא תמשיך, בדרך כלל, לנסות.
אהבתיאהבתי
לפי מה שמשיח אומר בראיון, כך לכאורה, הרופאים לא אומרים את האחוזים. לשים שלטים על הקירות, אגב, זה לא נראה לי מספיק.
הקטע הוא המתאם ההפוך בין ההשקעה המטורפת של המדינה בהפריות לבין התוצאות, ויש לו הסברים שונים ומשונים שלא מוציאים את המדינה כ"כ טוב.
אהבתיאהבתי
אני חושב שלא פחות משהרופאים לא אומרים, המטופלות לא רוצות לשאול. אנחנו חיים בעולם פתוח, הנתונים ידועים למי שרוצה לדעת אותם. גיגול קצרצר הביא לי למשל את הכתבה הזו שכבר מכילה את הנתונים החדשניים שפרופ' משיח מגלה. יש פורומים של פוריות, יש אינסוף דרכים למצוא כל נתון. השאלה היא רק אם נשים רוצות לוותר על התקווה. רובן מעדיפות לא לוותר עליה.
המתאם בין ההצלחות להשקעה הוא לא הפוך, רק חלש יותר מבמדינות אחרות. אצלנו מטפלים גם בנשים שבמדינות אחרות ויתרו עליהן, אז שיעור ההצלחה אצלן נמוך יותר וזה מוריד את הסטטיסטיקה הכללית – כפי שבבית ספר שלא מנשיר תלמידים חלשים ממוצע הציונים נמוך יותר. זה לא אומר שהוא גרוע.
לגבי השקעת המדינה, ברור לי שההסברים שאת מריצה בראשך הם של דמוגרפיה וגזענות ושואה. המציאות היא אחרת. המדינה נותנת לציבור מה שהציבור רוצה. יש רבות שגם ממשיכות את הטיפולים האלה מכספן לאחר המדינה מפסיקה לממן אותם. המדינה מנסה מדי פעם לצמצם את מספר הטיפולים והגילאים, והיוזמות האלה נבלמות במאבק ציבורי של מטופלות.
אהבתיאהבתי
תגובה ממש טובה ותודה רבה. את הקישור לסגנון אוסיף. חשוב מאוד.
אהבתיאהבתי
לא מדויק.
הרופאים יהירים ובטוחים בעצמם. כמעט כל רופא שעברתי זלזל בחיפושי האינטרנט. אין פתח לשאלות. המסקנה שלי היא שנוח להם 'להריץ' את המטופלות כי בהרבה פעמים שלא מצליח הם 'רומזים' שאולי שווה להחליף מעבדה והמעבדה היא,כמובן, דרך המרפאה הפרטית שלהם.
אנחנו מעצמת טיפולי פוריות (ללא קשר להצלחה).
לא חוכמה להאשים את המטופלות- אנחנו חיות במדינה שמפארת ומרוממת את מוסד ההורות.
למיטב ידיעתי, אין בדיקה עד כמה טיפולים לא מצליחים בשל כשלים של הרופאים עצמם, בהתאמת התכנית. אצלי, לפחות 6-7 כשלו בשל כך. בדיעבד.
רופאה אחת בלבד אמרה לי דוגרי שמבחינתה אין טעם להמשיך.
אהבתיאהבתי
מה שאת מתארת הוא כבר ענין של ההתנסות הספציפית. ההתנסות של אשתי ושלי לא היתה כזו – אולי גם כי בירושלים הפרקטיקה הפרטית פחות נפוצה. לגבי טעויות של הרופאים – אני משער שאת צודקת, אבל מן הסתם זה המצב גם בשאר תחומי הרפואה. כמה ניתוחי לב או טיפולי סרטן נכשלים בגלל טעויות של הצוות הרפואי? איש לא יכול באמת לדעת.
מה זה "המדינה מפארת ומרוממת את מוסד ההורות"? מי זה "המדינה"? יש משרד ממשלתי לזה? לא. זו לא "המדינה" אלא החברה, לשון אחרת – הציבור. אז הציבור (שנשים הן חלק ממנו) מפאר את מוסד ההורות, ואותו ציבור עצמו רוצה, כתוצאה מכך, טיפולי פוריות לא מוגבלים.
אהבתיאהבתי
שתהיה אישה ללא ילדים תבין : )
מבלי להוריד לרגע את ערך האבהות שלך.
אהבתיאהבתי
אישה אני כבר לא אהיה בגלגול הזה, אבל במשך כמה שנים חייתי לצד אישה ללא ילדים ואני גם מכיר מקרוב כמה וכמה נשים שנאבקו במצב הזה. אני יכול רק להעיד שלנו יש ילד אחד שנולד בזכות ה-IVF וילדה שנולדה בעזרת הרופאים אם כי לא ב-IVF, והרופאים שהתנסינו איתם היו, ברובם, הגונים ואנושיים ולא ניסו לנווט אותנו אל פרקטיקה פרטית שלהם או להציג את עצמם כיודעי כל כשלא היו להם תשובות. היה אחד שלא היה כזה, ואותו נטשנו.
אהבתיאהבתי
ניתוח לב או סרטן, לרוב אתה עובר אחד ויש ממדדים שונים.
עולם הפוריות שאני מכירה, מדבר על כמות גדולה יותר ובדיעבד, אפשר ממנה.
אהבתיאהבתי
זה ממש לא לעניין. זה שובר המון תזות, אבו-מאזן פרטנר, החמאס רק מוציא קיטור. אני בטוח שחלק חושבים שהם מכירים את הפלסטינים יותר טוב ממנו.
אהבתיאהבתי
עמיר בניון, צא ולמד איך כותבים שיר מחאה אמיץ:
וסאלאמאת בחולות של ראשון…
אהבתיאהבתי
מה רע בשירי המחאה של פעם?
לא כל דבר צריך לחדש ולעדכן.
הנה אחד חד ונושך ורלוונטי כאילו נכתב היום בבוקר.
ישן מפני חדש תוציא? לא תמיד.
אהבתיאהבתי
גם זמר המחאה של פעם, היוצר הדגול מאיר אריאל, הוחרם על ידי משטרת התקינות הפוליטית
אהבתיאהבתי
שיר מחאה של פעם – משווה ומעלה:
אהבתיאהבתי
בהמשך לתגובתי הקודמת למטה: https://velvetunderground.co.il/?p=63830#comment-166691
גם כאן יש שיבוש, וכבר מדובר במגמה אצלך היום… את העיוות שלך כבר הפצת. השאלה היא אם אתה מוכן להגן על עמדתך או שאתה סתם מזהם אופורוניסט, שוטה שמשליך אבן לבאר.
יש לך מספיק רגישות וכשרון טקסטואלי בשביל לבחור את המסגרת שהכי נוחה למטרתך אבל לא מספיק יושרה בשביל להביא (וכנראה גם להבין) את השיר במלואו. חוץ מזה ההשוואה בין פזמונאות לשירה לא הוגנת.
זה כאן בשביל הרקורד אבל אני יותר מתעניין בשאלה 2 מהתגובה הקודמת:
2. ונניח שאלה המילים המדוייקות. אתה נותן את זה כקונטרה לשיר של בניון – האם שניהם גרועים בעיניך באותה מידה, או שאתה מעדיף את בניון משום מה?
אהבתיאהבתי
התגובה שלי לשאלתך צונזרה משום מה. הטוקבק של בניון הוא לא מפסגת יצירתו אבל זה אינו מצדיק התערבות של פרופסורים למשפט ונשיאי מדינות. וזו הזדמנות לבקש שוב את סליחתו של ביבי על שביקרתי את התנגדותו העיקשת לבחירת ריבלין.
אהבתיאהבתי
אתה עונה ממש לא לעניין.
קודם כל, לא הבהרת אם אתה מודע או לא מודע לכך שציטטת פרודיה על השיר של אשדות ולא את השיר עצמו. בנוסף לא התנצלת או הבהרת את הסיבה לציטוט החלקי והמגמתי של השיר של לאור.
(כל עוד נקודה זו לא הובהרה, דבריך עדיין שגויים עובדתית ומותר לחשוד שהם פרובוקציה שקרית וצינית)
דבר שני, עוד לא ענית על השאלה ששאלתי פעמיים. בתשובתך לעיל אתה רק מגלגל עיניים על נשיאים – ומשאיר בעינה את השאלה המקורית.
(אם תענה עליה אתה יכול להוסיף את תשובתך על סעיף 2.ב. למתקדמים: איך היית מגיב אם הנשיא היה מבטל את השתתפותו של לאור בערב הקראת שירי משוררים בבית הנשיא לאור שירו המצוטט על ידך)
אהבתיאהבתי
צינית? ציונית? לך תדע
אהבתיאהבתי
צינית.
(״לך תדע״? תתבייש)
אהבתיאהבתי
פרובוקציה שיקרית וצינית? זה לא מה שקרוי בפיכם סאטירה?
הנשיא (וכל אדם אחר) רשאי להזמין את כל מי שהוא חפץ ואי הזמנה של פלוני אינה פסולה. ביטול הזמנה הוא מעשה פוגעני וכל אדם שמהותו אינה פוזאיסטית ימנע מכך.
אהבתיאהבתי
נתת ציטוט מסולף כקונטרה ״שמאלנית״ לשיר של בניון, זה מפריע לי כי זה שקר, לא כי זה ימני. מודה ועוזב ירוחם אבל אתה לא מודה וזה מגעיל.
בנוסף, הלוגיקה שנותנת משמעות לקונטרה (המומצאת) היא מוזרה ומסקרנת בעיני, אבל כבר פעם שלישית שאתה לא עונה לשאלה ישירה אז עזוב.
אהבתיאהבתי
אתה מלביש עלי את ההנחות שלך. היכן ראית בדברי את מקור הציטוט שאתה מציג כמסולף?
אהבתיאהבתי
וואו. טוב…
מצורפות כאן לנוחותך השאלות המקוריות.
אתה מוזמן לענות עליהן כמו בן אדם נורמלי ותוך כדי גם להראות איפה ההנחות שלי (מה ההנחות שלי?) שגויות.
1. אני לא חושב שאלה הן המילים המדוייקות של השיר של אשדות. בגרסא ביוטיוב לא מצאתי את הציטוט שלך (השיר מייגע ומשעמם מוזיקלית אז אתה חייב לי חמש דקות). אני חושב שאתה מצטט מין תגובה ציונית הולמת לשיר המקורי. זו טעות או גניבת דעת עלובה?
2. ונניח שאלה המילים המדוייקות. אתה נותן את זה כקונטרה לשיר של בניון – האם שניהם גרועים בעיניך באותה מידה, או שאתה מעדיף את בניון משום מה?
אהבתיאהבתי
אשמח לענות על כל שאלותיך לאחר שתציג לקוראים היכן ייחסתי את הציטוט ליזהר אשדות.
אהבתיאהבתי
לא ראיתי בתגובה המקורית. חיפשתי באינטרנט את הטקסט ומצאתי רפרנס לשיר של אשדות.
יצרת מצג שווא של איזון בין השיר הזה לשיר של בניון, בזמן שלמרבה האירוניה שניהם נכתבו ״מימין״.
עכשיו תענה לשאלות המקוריות?
אהבתיאהבתי
הציטוט של אשדות שאתה מייחס לי הוא פרודיה עליו ונועד להצביע על צביעותם של היוצאים נגד בניון. הנה רק לאחרונה שמענו על זכייתו של לאור בפרס מפעל הפיס, 100000 שקלים טבין ותקילין. שום פרופסור למשפטים לא הוזמן להביע את דעתו ואפילו הפמיניסטיות המקצועיות נאלמו דום כשהפרס הוענק למכבד הנשים הזה.
אהבתיאהבתי
אבל לגבי ריבלין – ריבלין לא "התערב", ריבלין בסך הכל ביטל את השתתפותו של בניון בטקס רשמי בבית הנשיא.
זה היה בסדר גמור בעיני באותה מידה לו היה מבטל את השתתפותה של האמנית שחירבנה על הדגל, בהנחה שהייתה מוזמנת. זהו טקס ממלכתי ולא פרטי וריבלין הוא הנשיא של מדינת ישראל על כל אזרחיה, גם של אחמד.
אהבתיאהבתי
נשמטה לי השורה הראשונה: אין לי מושג לגבי הפרופסורים למשפט
אהבתיאהבתי
אם של פעם ובענייני דם, אז יש גם את זה:
But the band played Waltzing Mathilda
When we stopped to bury our slain
We buried ours, and the Turks buried theirs
Then we started all over again
(Eric Bogle)
לחובבי הז׳אנר בלבד, לא למי שמצפה בכיליון עיניים למלחמה הגדולה.
אהבתיאהבתי
לא הבנתי איך אובמה קשור?
אהבתיאהבתי
אם תזהה בסרט המלווה את יד אבשלום
ותזכיר או תזכור שבסרט הזה רואים גם
את ראשית הראשית של צה"ל יהיה נחמד.
אהבתיאהבתי
מה שראיתי דומה ל"יד אבשלום" אך נמצא בגליפולי. למה התכוונת (שניה).
אהבתיאהבתי
המבנה באמת דומה, אבל הוא בגליפולי.
לגבי ראשית צה״ל, ודאי התכוונת לגדוד נהגי הפרדות, יוזמה של זאב ז'בוטינסקי.
כשהוקם הגדוד טרומפלדור היה ממפקדיו ואילו ז'בוטינסקי התאכזב מכך שמדובר בתומכי לחימה ולא נטל חלק פעיל.
אהבתיאהבתי
אכן משכתי ברגלך זה היה לבדוק
עניין גליפולי. אמנם בסרט יש כנראה
צילומים לא מגליפולי. הסיפור של
נהגי הפרדות מורכב. הם בעצם שרתו
ככח עזר מקומי כמנהג האימפריה הבריטית.
על כל פנים דברו שם ופקדו שם גם
בעברית והיו ניסיונות לסמלים עבריים חלק
מהאנשים התגייסו אח"כ לגדודים העבריים.
מכאן עד לצה"ל יש המשך רצוף של מסורות
צבאיות עבריות.
אהבתיאהבתי
1. אני לא חושב שאלה הן המילים המדוייקות של השיר של אשדות. בגרסא ביוטיוב לא מצאתי את הציטוט שלך (השיר מייגע ומשעמם מוזיקלית אז אתה חייב לי חמש דקות). אני חושב שאתה מצטט מין תגובה ציונית הולמת לשיר המקורי. זו טעות או גניבת דעת עלובה?
2. ונניח שאלה המילים המדוייקות. אתה נותן את זה כקונטרה לשיר של בניון – האם שניהם גרועים בעיניך באותה מידה, או שאתה מעדיף את בניון משום מה?
אהבתיאהבתי
אלו לא המילים המקוריות של אשדות אבל אלו מילים שמשטרת התקינות לא תנסה לצנזר. השיר של בניון הוא באיכות של טוקבק אבל בניון הוא יוצר גדול, בליגה של מאיר אריאל. יזהר אשדות לא שייך לליגה הזו.
אהבתיאהבתי
את ״השיר״ שממנו נלקחו השורות הללו (״ללמוד נרטיב זה עניין של הרגל״) כתב איש ימין בתגובה לשיר של יזהר אשדות
https://he-il.facebook.com/iashdot/posts/462606223778439
אהבתיאהבתי
אשדות נשמה/ חז"ן בן יונה.
אהבתיאהבתי
הלך עלייך, לחז"ן יש קלפים של מיילי.
אהבתיאהבתי
So 😉
אהבתיאהבתי
שלא יברח. תחזיק.
אהבתיאהבתי