מ-9,000 עד 900,000

yediot17.12.14haaretz17.12.14

maariv17.12.14isra17.12.14

הכותרות

♦ ידיעות הוא העיתון היחיד שבשערו מובלט עד מאוד טבח 132 הילדים ע"י הטאליבן בפקיסטן.
צבי בראל בהארץ מפרשן. בינתיים המספר הנורא עלה ל-141.

♦ עוד דו"ח עוני. עוד פעם 1.6 מיליון ישראלים "חיים בעוני". אבל המספר הזה מציין מגמת ירידה. אם כך, למה לא לכתוב זאת ולשמוח בקטנה? אף שבידיעות זו הכותרת הראשית, מדובר רק בטור דעה (ורדית אבידן ויפעת ביטון), ובו הן מנסות לפלח מהו עוני. למשל, אם ההכנסה יורדת מתחת ל-9,000 ש', המשפחה מצויה מתחת לקו, אך אם ההכנסה היא 9,100 ש', היא מעליו. טענה זו לא ממש ברורה לי. אז מה הפתרון? איך אפשר למתוח את הקו?

♦ הלחץ הציבורי פעל. קרן לנדאו החליטה לבטל את הפרס של יצחק לאור. הביטול הוא זמני, עד שוועדת הפרס תבחן את החלטתה שוב.
עכשיו אני מחכה לתביעה שהבטיח עו"דו, עו"ד, יעקב וינרוט.

הארץ מביא חשיפה של כרמלה מנשה על הנעשה בגבעתי. זה לא קורה כל יום, שחשיפותיה של מנשה מקבלות ביטוי נרחב וקרדיט גם בכלי תקשורת אחרים.

♦ בשער האחורי של ידיעות אפשר לקרוא את הידיעה הבאה: הזמר אביב גפן, שכל קינוח אף שלו מתועד ע"י ידיעות, הציל פועל בניין שנלכד תחת מנוף. נס חנוכה או לא?
שאלה חשובה: מי העביר את הידיעה לרז שכניק?
1. המשטרה
2. מד"א
3. הפועל הלכוד
4. הסוכן של גפן

במסגרת חגיגות 75 שנים לידיעות, יספר רובי ריבלין בגיליון מיוחד של 7 ימים הקרוב, איך זה להיות בן 75. אני משוכנעת שכיף גדול מזה אין. אבל סבבה, נחכה בסבלנות.

ח"כ אראל מרגלית מוותר על גל אוחובסקי.

משתכשכים בביצה

♦ עובדי ישר"ה החלו להיבדק בפוליגרף, לאחר שנחשדו שהדליפו לאורי משגב מהארץ את המשפט הטיפשי של עמוס רגב על מלחמה שעתידה לפרוץ פה בקרוב מאוד. הידיעה לא מופיעה רק בבלוג שלו אלא גם בעמודי החדשות של הארץ. ידיעות, כרגיל, לא פרסם עדיין את הידיעה המסעירה.
אפרופו פוליגרף: ידיעות נהג לשלוח (אני לא יודעת אם עדיין) מועמדים למשרות בעיתון לבדיקת פוליגרף.

♦ מתברר שרני רהב לא כזה cool באשר לחיקוי שלו בארץ נהדרת, והוא יורד על טל פרידמן, שקיבל 900 א' ש' על השתתפותו בקמפיין המשרד לאיכות הסביבה.
[הנה החשיפה של המארקר. אז לא הבנתי איפה נחשפו הפרטים: בהכל כלול בערוץ 10 או בעיתון הירקרק?]
רהב יושב בבית זכוכית. מי יחשוף את הסכומים שמקבל רהב על משלוח הקומוניקטים שלו? זאת ועוד: אם במקרה לפ"מ הייתה שוכרת אותו ליחצ"ן אותה (משעשע, לשכת פרסום שתשכור יחצ"ן רב מעללים), כמה היה גובה רהב על שירותיו? היה עושה מחיר למדינה?
תגובת רני רהב, 16:35:

אני לא עובד עם משרדי ממשלה, תקציבי ממשלה, רשויות מקומיות או כסף ממשלתי אחר.

♦ מתברר שהחמצתי את הדרמה עם אמילי עמרוסי והדראג קווינס. אז שלא יחסר. תיהנו.

♦ היועצת של שרת התרבות והספורט, גאיה פולת, מספרת איך הוצאה מהארון.

האגף לעברית

♦ הנה רשימת המילים החדשות שאושרו ע"י האקדמיה ללשון עברית.

מה גיגלו הישראלים הכי הרבה השנה? נחשו.

תרבות

♦ ספר חדש למישל וולבק. לטובת המעריצים שמסתופפים פה.

לפני פיזור

♦ בגלל שקוראי ולווט מאוד מקפידים להתעמק בטור השמאלי אחת לשעה, הוספתי בוקסית להקרנות איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן? שמוליכה לפוסט המתעדכן.
שימו לב איך הקדמתי את זמני, כרגיל:
מילת השנה במילון מריאם-וובסטר היא תרבות. המילה השנייה: נוסטלגיה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

27 תגובות על מ-9,000 עד 900,000

  1. מקופף הבננות הגיב:

    נראה שאין סימן פיסוק שגורם לתגובות רגשיות כמו המקף.

    אהבתי

  2. ערן הגיב:

    ממש אני מצטער בשביל יצחק לאור. אני קצת מכיר אותו והוא אדם מקסים, יצרי, מתלהב, אוהב תרבות אמיתי. וגם ידען בחסד עליון. ממש לא הגיעה לו שפיכת הדם הזאת שבאה עליו משני כיוונים – נשים ברקודות מצד אחד וימנים גאים שחיכו לו כל השנים בפינה. גרמו לו עוול נורא. אבל זה פרצופה של המדינה שלנו – אין בה מקום לאנשי רוח אמיתיים.

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      ירחם המקום ערן

      אני מקווה שלא נצטרך לבדוק את ההנחה הזו במציאות אבל אני מעריך שאם בין הנאנסות על ידי לאור (לכאורה, בסדר) היתה גם אחותך, היית פחות מוקסם ממהיצריות השופעת של איש התרבות ההומניסט לאור.
      ("ברקודות", בחיי, תהיה לי בריא)

      אני לא מאמין בשיטת האדומים-ירוקים אבל כאן זכית לאדום הראשון שסימנתי כאן כבר איזה שנה. ביושר זכית.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לקצב מגיע יותר התחשבות, נשיא אחרי הכל. והאמת
      העצובה שכמנהיג וביחסי אנוש אולמרט עולה על נתניהו.
      אז מה?

      אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    עוד דו”ח עוני. עוד פעם 1.6 מיליון ישראלים “חיים בעוני“. אבל המספר הזה מציין מגמת ירידה. אם כך, למה לא לכתוב זאת ולשמוח בקטנה?

    כמה סיבות, אבל העיקרית שבהן היא שתכף בחירות ואנחנו צריכים "להכניס" לממשלה המכהנת ובמיוחד לעומד בראשה, כדי שהציבור יעשה הפעם את הבחירה הנכונה. לכן גם אנחנו מקבלים תגובות אוטומטיות כמו ""דו"ח העוני מכה בנו שוב עם האמת המרה של השלכות יוקר המחיה."

    אף שבידיעות זו הכותרת הראשית, מדובר רק בטור דעה (ורדית אבידן ויפעת ביטון), ובו הן מנסות לפלח מהו עוני. למשל, אם ההכנסה יורדת מתחת ל-9,000 ש’, המשפחה מצויה מתחת לקו, אך אם ההכנסה היא 9,100 ש’, היא מעליו. טענה זו לא ממש ברורה לי. אז מה הפתרון? איך אפשר למתוח את הקו?

    לא קורא ידיעות ואין קישור לטמקא, אבל אני יכול לשער למה היתה הכוונה. קו העוני קשיח: אם אתה שקל מתחתיו אתה עני, אם אתה שקל מעליו אתה לא עני. אבל הבדל של שקל אחד בחודש הוא חסר משמעות.

    ברור שמצבה של משפחה בת חמש נפשות, שהכנסתה החודשית הפנויה עלתה מ- 8,000 ש"ח ל- 9,000 ש"ח, השתפר משמעותית ובהחלט יותר ממצפה של משפחה בת חמש נפשות, שהכנסתה כנ"ל עלתה מ- 9,000 ש"ח ל- 9,100, אבל עם קו עוני קשיח, יראה כאילו דבר לא השתנה עבור המשפחה הראשונה – היתה ענייה ונשארה ענייה – בעוד שהשניה היתה ענייה ועכשיו כבר אינה כזו.

    קחו שתי תוכניות לסיוע לעניים: באמת, ניתן 100 ש"ח בחודש לכל משפחה שהכנסתה הפנויה היא כ- 9,000 ש"ח ובשניה נחלק 1,000 ש"ח בחודש למשפחות שהכנסתן 8,000 ש"ח ומטה. התוכנית השניה תעלה הרבה יותר, כנראה שתסייע להרבה יותר משפחות ובהחלט תסייע לכל משפחה מוטבת יותר מאשר משפחה בתוכנית הראשונה, אבל התוכנית הראשונה תראה ירידה משמעותית בתחולת העוני בעוד שהשניה לא תראה שום שינוי.

    אז מה אפשר לעשות? אפשר להשתמש בפסי עוני במקום בקו עוני. אפשר לקבוע למשל פס של עוני קל, נאמר 9,000-8,000 ש"ח בחודש למשפחה בת חמש נפשות, פס של עוני חמור, נאמר 8,000-7,000, עוני מחפיר (7,000-6,000) וכך הלאה. בצורה הזו, אפשר יהיה לומר למשל שמספר העניים גדל ב- 2%, אבל העוני הנורא, העוני המחפיר והעוני הבלתי נסבל הצטמצמו ב- 4% כל אחד. למה לא עושים את זה? כי זה פאקינג מסובך להסביר לציבור כמה שהממשלה גרועה כשהנתונים מתחילים להסתבך, כי זה יצריך מאמץ רציני יותר לסיוע לעניים במקום הגדלה של קיצבאות אוניברסליות וכי ככה הבט"ל רגיל וארגונים גדולים עם ביורוקרטיה ענפה לא אוהבים שינויים.

    אם כבר שינויים, עדיף לזנוח את קו העוני היחסי ולעבור לקו עוני מוחלט, שיתן מדידה טובה יותר של העוני.

    בתקופה שנסקרה רמת החיים במונחים של הכנסה כספית חציונית פנויה לנפש, היא עלתה במונחים ריאליים ב-4.4%, וכך גם קו העוני, המוגדר כמחצית מההכנסה החציונית.

    והתקופה שנסקרה היא…? שנה? שנתיים? שלוש שנים וארבעה חודשים? אם זה מופיע בידיעה, אני לא ראיתי. בכל מקרה, לתשומת ליבו של ח"כ מרגלית: ההכנסה הפנויה לנפש (תקנית! את זה שכחו בטמקא. מספר הנפשות התקניות במשפחה שונה ממספר הנפשות שיש בה בפועל) עלתה ריאלית, כלומר עלתה יותר מעליית המחירים. אז אלו השלכות של יוקר המחייה אתה מדבר?

    כךי שנכתב, העליה בהכנסה הפנויה החציונית העלתה גם את קו העוני. כלומר קו העוני גדל באותה תקופה גם ב- 4.4% באופן ריאלי. מי שהיה מעט מעל לקו העוני בתחילת התקופה והכנסתו הפנויה לא השתנתה ריאלית, יכול לקנות בסוף התקופה בדיוק מה שיכול היה לקנות בתחילתה, אבל יכול למצוא את עצמו עכשיו מתחת לקו העוני. שום דבר לא השתנה במצבו, זה קו העוני שזז.

    כן נרשמה בשנים האחרונות עלייה בשכר הריאלי בקרב עובדים עניים, שהצטברה ל-2% עד 2.5%.

    כלומר גם מצב העניים השתפר, אבל הם לא מצליחים להדביק את קצב עליית קו העוני. עוד דוגמה לכך שהמדד היחסי מעוות.

    על פי הביטוח הלאומי, הסיבה העיקרית לירידה בממדי העוני הייתה שיפור בשכרם של בעלי הכנסות נמוכות, וכן לנוכח גידול בשיעור התעסוקה. גידול זה, מסבירים חוקרי הביטוח הלאומי, האפיל על השפעת העלייה בעוני עקב הקיצוץ בקצבאות הילדים.

    לא נראה לכם שהקיצוץ בקצבאות הוא מה שגרם לגידול בשיעור התעסוקה?

    הגידול בתעסוקה כפי שהוא משתקף בנתוני סקר הוצאות משקי בית 2013 היה חד, בפרט בקרב האוכלוסיות המודרות בדרך כלל משוק העבודה.

    "אוכלוסיות מודרות", כלומר הם רצו לעבוד אבל שוק העבודה הרשע סירב לתת להם. רק עכשיו המעסיקים הנבלים התרככו מעט והסכימו להעסיק אותם.

    אהבתי

      • האמיר הגיב:

        גרף אחד מתוך הדו"ח וזהו? את הדו"ח עצמו, קראת? אני לא. מה פתאום 2005 ו- 2011 ולא, נאמר, 206 ו- 2010 דווקא? אבל לא נורא, נתוני ה- OECD זמינים לכל ואפשר פשוט ללכת לבדוק. לצערי אני לא רואה אפשרות לספק קישור לגרף, אבל אפשר להתחיל כאן, לבחור בסוג הגרף הרצוי, במדינות שרוצים להשוות ובנתונים שרוצים לראות כדי לקבל את הגרף שאת לכידת המסך שלו העליתי לכאן (לחצו על התמונה להצגתה בגודל מלא).

        אז מה רואים? בין 2003 ל- 2007, המחירים עלו בקצב דומה בארץ וב- OECD וכך גם מ- 2008 ועד 2013. אבל בין 2007 ל- 2008 היתה קפיצה במחירי המזון בארץ. אני אומר לכם, הביבי הזה כל כך נבזה, שהוא הצליח להעלות את המחירים בארץ שנתיים לפני שנבחר!

        לפי שפספס, ראש הממשלה היה מקדימה והמפלגה השניה בגודלה בקואליציה היתה העבודה. הרצוג ולבני היו שרים באותה ממשלה…

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      חבל לקלקל דבר טוב. בגדול אתה צודק משום שבלתי
      אפשרי לכמת "עוני" במספרים פשוטים. ניהול תקציבי
      של המשפחה הוא שקובע בשוליים וגם ההרגשה המאוד
      סוביקטיית של הנמדד: "מי אתה שתגיד לי שאני עני?"
      יותר מכך כמי שהיה מעורב חלקית ובקטן ולפני זמן
      בקביעת אחד הסלים לחישובי רמת חיים ואינדקס היכולת
      של השליט למניפולציות אדירה. ראה סיפור הלחם
      המסובסד והפיתות הלא מסובסדות. או אחיד ולבן, היכן
      צורכים יחסית מוצרים אלו יותר בשני העשירונים התחתונים
      או בשנים העליונים. אם יגדירו מי שאוכל לחם מסובסד
      כעני ומי שאוכל לחם לבן או פיתות כלא עני אולי נקבל סיפור
      מעניין, ואין לי שום נתונים קשוחים בעניין. אוכלוסיות
      "מודרות" לא !!! לא!!! בגלל שוק העבודה והכותב
      לא התכוון לכך. נכים, מוגבלים, חסרי השכלה,
      מי שדתו לא מאפשרת לו לעבוד, נשים כלואות בביתן
      בבית "מודרים". פשוט עניין מילוני לשוני.

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        אז איך "המודרים" פתאום מצאו עבודה? הנכים הבריאו? חסרי הההשכלה סיימו לימודים? הדתיים התפקרו? בחייך. אנשים שלא היו צריכים לעבוד כי הקצבאות הספיקו לקיום והם לא ציפו ליותר (או האמינו בטעות שהם לא יכולים לעבוד או שאין עבודה או שהמדינה צריכה לספק את כל צרכיהם), גילו שהקצבאות קוצצו ועכשיו כבר אינן מספיקות ולכן נאלצו לצאת לעבוד.

        התוצאה: מצבם הכלכלי השתפר מחד גיסא, מאידך גיסא הסטטיסטיקה מראה על גידול במספר העובדים העניים – לא כי העובדים שקודם היו מעל לקו העוני, מצבם הדרדר ועכשיו הם מתחתיו, אלא אנשים שקודם היו עניים בלי עבודה הם עכשיו עניים (אבל פחות) עם עבודה. זה מאפשר להציג שיפור במצב כהרעה.

        רוצה מדד שלא נתון למניפולציות? קבע קו שרירותי לעוני – נאמר הרמה הנוכחית שלו – ותצמיד אותו למדד. בלי שום שינוי מעתה ועד ביאת המשיח. בלי שינויים אין יכולת למניפולציות פרט לכאלו שבאמת עוזרות. כלומר אם המדד יורד כי מוברק מסבסד את הפיתות שאנשים אוכלים, אז קו העוני יורד אבל העניים באמת צריכים להוציא פחות לצורכי מחייתם, כך שהמצב באמת השתפר.

        רוצה עוד דוגמה לשיפור שהוצג כהרעה? בין 2003 ל- 2011, מס ההכנסה ירד בצורה משמעותית. ההכנסה הפנויה של המעמד הבינוני עלתה כתוצאה מכך ולפיכך גם קו העוני עלה. מצה העניים השתפק אובייקטיבית (כלומר ההכנסה הממוצעת שלהם עלתה ריאלית), אבל בקצב איטי יותר מאשר עליית ההכנסה החציונית, ולכן הדו"חות הראו עליה במספר העניים – עני שיכול היה לקנות עשר פיתות ב- 2003, יכול היה לקנות אחת עשרה פיתות ב- 2011, כלומר מצבו טוב יותר, אבל לפי המדד הסובייקטיבי מצבו הוחמר. לו שלי יחימוביץ' היתה מקימה ממשלה ב- 2011 ומממשת את התוכנית שלה לביטול רפורמת המס, המעמד הבינוני היה חוזר שלשלם מס הכנסה גבוה, ההכנסה הפנויה שלו היתה יורדת ולכן גם ההכנסה הפנויה החציונית היתה יורדת, קו העוני היה יורד ועניים, שמצבם לא השתפר כלל, ימצאו את עצמם פתאום מעל לקו העוני – כי המעמד הבינוני נדפק. במדד רציני, המצב שלי משתפר כשמשהו טוב קורה לי, במדד לא רציני, המצב שלי משתפר כשמשהו רע קורה לך.

        יש סיבה למדידת העוני: אנחנו רוצים שיהיו פחות עניים וצריכים לדעת האם מה שאנחנו עושים עובד או שאנחנו לא בכיוון. שום מדידה לא תהיה מושלמת כמובן, אבל זה עדיין יותר טוב מתחושת בטן. אלא מה, המדידה הקיימת (והעיוות שלה בידי אינטרסנטים) גורמת לכך שכשהמצב משתפר, כלומר אנחנו בכיוון הנכון, היא מראה שהוא הורע!

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          המודרים מצאו עבודה גם ובגלל ש"הותרו" בדרך
          זו או אחרת כבלי ההדרה. למשל הלחץ הדתי
          למשל מקום האשה. לא רק הלחץ הכלכלי משפיע
          גם מניעים חברתיים. מה החלק היחסי של כוחות אלו?
          תענתך בעניין הפיתות מניחה שמחירן היחסי
          ומקומן וחלקם בסל לא השתנו בין 2003 ל
          2011 . לפי השינוי במחיר הפלאפל באותה
          תקופה ההנחה צריכה בדיקה. כללית:
          1. כל אינדקס כזה ניתן למניפולציות בבסיסו.
          המדגם, הרכב הסל ושיטת הניתוח הסטיסטי,
          אין כאן תופעה של מדע אוביקטיבי. הייתי שם.
          2. יש להוציא את המילה עוני מהשם של
          האינדקס כל הויכוח סמנטי בגלל המטען של
          המילה "עני". מוסכם ש 1+1= 2
          ומכאן ההסכמה על נוסחאות סטיסטיות אין
          הסכמה מסוג זה על המושג עני. שיקראו
          לזה יכולת קניה של סל בסיסי של כל עשרת
          העשירונים ושכל אחד יוכל בקלות לדעת את
          הרכב הסל יהיה צעד בכיוון הנכון

          אהבתי

  4. imanuel הגיב:

    כל כך הרבה זמן לחכות לוולבק
    מצד שני יש גם סימנים של עונה חדשה למראה השחורה
    עכשיו רק נשאר לתת לביבי כהונה נוספת ובכלל יהיה פה כיף.

    2015 תהיה שנה של שינויים לטובה, אפילו לאלדד יניב

    אהבתי

  5. אני נגד הוצאה מהארון ואנמק עם דעתי החשוכה מהכלא המנטלי הימני קיצוני הומופובי. אצלנו במכרה הדיעות המיושנות ברור לכולם שכפיה מסרסת חופש ושייכת לכוחות החושך. כל כפיה. מעבר לכך, אנשים חושבים מתבלבלים בין רהיטות לנאורות ואוחובסקי שמעוניין שהומואים יכבשו את השלטון לאחר שכבשו בדביקות אוחצ'ית דוחה את הפריים טיים הציוני הוא דוגמא מצויינת. תמיד בכוחניות ללא התחשבות או גרם אחד של סובלנות . תהלוכות ה"גאווה" והומואיות האוחצ'ית המוחצנת הם חושך. טמטמת מעוותת שעושה עוול לכל הצדדים מלבד הכהן הגדול, העריץ הנשגב. לא כולם מעדיפים לסכן את הירושה או לחנך את הדודה מחדרה ויש לא מעט הומואים ולסביות שמתעבים את הקמפיין בדיוק כמו יונים. תהייה הומו, סבבה מבחינתי. אבל למה להפוך את העדפה המינית שלך למסר והזהות העיקרית כבן אנוש, אל תכפה על שבט השובך לצפות בעיוותים וטעמים מוזרים ותניח לאחרים לבחור בחופשיות מתי להחשף אם בכלל. הצ'יף האידיאני יעדיף תירס על ברוקולי ולא יעשה מזה עניין. די, נמאס! תחזרו למיטה ותעזבו אותנו מחיי המין שלכם.

    התוספת של הבוקסיה להקרנות מבורכת. היפ היפ. נסי יותר למעלה ואם תרצי לראות מה נשבר ואפשר לתקן בקלות.

    מיכל רוזין ותמר זנדברג ממקסמות הון פוליטי על רקע השהיית הפרס של קרן לנדאו.

    …ולמאבק משותף ליצירת סביבה נקיה מפוגענות.

    אצלי מתגבש הרושם שכל המעורבים בפרשה יקרבנו אחרים לתועלתם בלי אלוהים ובלי נקיפונת, אפילו לא קמצוץ או איוושה שתרמז על גרגר מוסר פעיל ותקין.
    None of the above

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      התוספת של הבוקסיה להקרנות מבורכת. היפ היפ. נסי יותר למעלה ואם תרצי לראות מה נשבר ואפשר לתקן בקלות

      תודה.
      לא, אי אפשר לתקן. הוובמאסטר בדק וזה לא משהו שקשור בנו אלא בתבנית של הווידג'ט. המתבנתים אמרו שיטפלו בזה.
      מאז עברו שלושה שבועות. אציק שוב.

      אהבתי

  6. חתולן הגיב:

    ועכשיו הקשקוש של רני רהב הוא הידיעה הראשית באתר של גלובס. פעם העיתון הזה היה מודל לעיתונות בגובה העיניים, לא מתנשאת ולא מתחנפת, חבל שהסגנון הזה משתלט גם עליו.

    אהבתי

  7. כדורגל הגיב:

    נו אז עופר צברי הדורס התמים שרבים הגנו עליו לא כ-ז-ה ת-מ-י-ם האם הקצין הבכיר הוא אותו אחד שמוש מנפנף את מעורבותו בהבל פה?

    אהבתי

  8. אמילי עמרוסי, לא מואטי. אמילי מואטי אחלה בנאדם.

    אהבתי

  9. Mosh הגיב:

    מעניין מי המח"ט שהכל יקושר אליו בקרוב …מעניין מאוד

    אנא המתינו למאמר "הכיפה שמסתירה שטן " או שקר אחר …

    אהבתי

  10. קוראת נאמנה הגיב:

    לתקן: אמילי עמרוסי.

    אהבתי

  11. פרוייקה הגיב:

    "הוי תמימות קדושה"
    'הארץ' מביא את החשיפה
    בהמשך להתקפותיו
    על המפקד הדתי של גבעתי.

    אהבתי

  12. אחד שיודע הגיב:

    בהמשך לחשיפה של כרמלה מנשה: זהו המג"ד החשוד.

    אהבתי

כתיבת תגובה