מלחמת בחירות

maariv21.12.14

haaretz21.12.14yediot21.12.14

hamvaser21.12.14isra21.12.14


 

הכותרות

ישר"ה ומעריב מזהירים מפני המלחמה הבאה.
"נתניהו: 'לא נבליג אפילו על ירי של רקטה אחת'" (ישר"ה).
"בירושלים מזהירים: 'חמאס יישא באחריות לכל הסלמה'" (מעריב)
כלומר, בעוד בישר"ה העניין הוא פרסונלי לגמרי, מי שלא יבליג זה נתניהו, במעריב המסר יותר עמום: "בירושלים מזהירים".
בידיעות, לעומת זאת, הנוסח פסיבי ומיואש: "החשש: חוזרים לשגרה של ירי". אין איומים מפני איזו מלחמה עתידית, אלא מזכירים את מצבנו.
בהארץ הכותרת הפוכה לחלוטין: "לראשונה מאז צוק איתן צה"ל תקף בחאן יונס בתגובה לירי רקטה".
תחילת המשפט מתארת את התקיפה של צה"ל, ורק בסופו מוסבר שזה בתגובה לירי רקטה.

על אף הכותרת הפסיבית בידיעות, כותב אלכס פישמן שעל פי הערכות מודיעין יש סבירות לחידוש העימות המזוין מול עזה ומול הגדה השנה. נו מה. כחיזוקית מובאת שאלת הבעד ונגד ב-24 שעות (סמדר שיר ומרב בטיטו) "האם צריך ליזום פעולה בעזה ולהרוס את המנהרות שנחפרו מחדש". יאללה, ללבות את הבעירה, למה לא.

מעניין: למרות כותרת הגג הלוחמנית של ישר"ה, הידיעה על הרקטה מופיעה רק בע' 9. שהרי זהו עניין זניח לעומת הקרב של נתניהו בציפי לבני, שזוכה לכיסוי בכפ' 2-3 עם הכותרת "לבני חצתה קו אדום".

אולי עוד אפילו לפני הבחירות יצליח רה"מיהו לדחוף לנו איזו מלחמה קטנה לגרון, איזה מבצע חיסול, ביעור, שיגור, שיפור שיזור, גידור, גימור כלשהו.


 

משתכשכים בביצה

גיא פלג VS מרדכי גילת.

גילת בשישי, 19.12:

השופט רוזן האמין לטלנסקי רק אחרי שורת עדויות וראיות, אחרי שהוכח שגם טלנסקי התבקש ע"י אולמרט לסייע לאחיו, ואחרי שזקן לא שללה את גירסת עד המדינה.
פלג ניסה במצגת השווא שלו להטיל ספק באמינות הרשעת אולמרט בשתי הפרשיות.
איך עשה זאת? הוא הציג קטעי שיחות בין זקן לפרקליטיה, בלי לציין תאריכים, בלי להסביר מה קדם למה, בלי לחדד ולהבהיר לצופים כי דבריה של זקן באותן קלטות "חדשות" – שעומדים בסתירה לעדותה במשטרה ובבית משפט – נעשו כשהיא היתה נתונה עדיין ללחצים הכבדים של אולמרט ועוד בטרם חתמה על הסכם עדת מדינה.

פלג בשבת, 20.12:

…הוא ייחס לנתניהו, ממש כך, גניבת מסמכים רגישים וסודיים ביותר ממשרד ראש הממשלה והברחתם לחוץ לארץ – "נתניהו ותעלומת המסמכים הסודיים", ידיעות אחרונות, המוסף לשבת, 9.11.2001.
אבל השיא, שיא השיאים שלו, היה תחקיר אשר התפרסם בידיעות במוסף 7 ימים ב- 21.9.2001. בתחקיר ההוא קבע גילת, לא פחות ולא יותר, קחו נשימה עמוקה: שהמיליונר האמריקני שלדון אדלסון נתן לנתניהו מיליון דולר (!) כדי שיכשיר את הדרך ויעזור לו להקים קזינו בישראל.
גילת ידע לספר שהכסף הועבר באמצעות יעקב נאמן לעמותות של נתניהו, ערב בחירות 96, תוך מבצע הטעיית המערכת הפוליטית, המשפטית ודעת הקהל בישראל! מעניין אם "ישראל היום" היה מאפשר לו לפרסם תחקיר זה או דומה לו. מה דעתכם, היה מאפשר?
הוא ערך בידיעות ריאיון חנפני ומלוקק עם אביגדור ליברמן והוא כתב כתבה אוהדת ביותר על חיים רמון. כעת, כשהוא שכיר של "ישראל היום", הוא הופך את הנבלים שלו לגיבורים ואת הגיבורים שלו לנבלים.
וכעת, לא להאמין, הוא מתנפל עלי משום שחשפתי הקלטות שנמחקו על ידי שולה זקן ובני ביתה, אשר מאירות את שולה זקן באור שלילי ביותר. מה לעשות, מר גילת, בניגוד אליך, הרוקד כרקדנית בטן לצלילי עורכיך ומיטיביך, אני נאמן לאמות מידה עיתונאיות ורק להן. אני מחויב לעובדות ולידיעות ולהן בלבד. כך נהגתי בערוץ 1 וכך אני נוהג בערוץ 2. עקרונותיי ועמדותיי אינם למכירה והם לא משתנים על פי זהות מעסיקי…

עוד משיחות זקן אולמרט מתפרסם בישר"ה היום.

חדשות גבעתי

קצין מגבעתי על המג"ד, סא"ל לירן חג'בי (ידיעות, רותם אליזרע):

כשהוא בא מחטמ"ר שגיא הוא עשה רושם של מג"ד רציני, אבל התחלנו להבין מהר מאוד שיש לו לא מעט בעיות ערכיות. חלטורה, טיוח ותת-תרבות עבריינית אפיינו את התנהלות הגדוד.

המצדדים בו: לוחם מעולה; חיילות דלוקות עליו.

פוסט מורטם

טוב שיש לי חברים שמזכירים לי את הדברים החשובים שפספסתי בסו"ש.
סיפור חברות האשראי, הקשר שלהן לבנקים, הריכוזיות והעמלות אינו חדש.
הנה כתבה מ-2009, מ-2010, אחת מלפני שנה, הקוראת להפרדה בין האשראיות לבנקים.
בשבוע שעבר פירטה מירב ארלוזורוב איך עובדת שיטת האשראי המקומית: לא הבנקים הם הנותנים לנו אשראי לחודש כשקנינו נעליים, אלא בתי העסק הקטנים והאומללים.

מדינת כל גזעניה

במקרה, לא ישראל. כלומר, לא שבישראל אין גזענות של שערי אופנה במגזינים, אף שיש לנו את טהוניה רובל לנפנף בה בכל הזדמנות, וגם את מסקי שיברו הוותיקה (ואם שכחתי עוד כוכבת או שתיים בדרך, סלחו לי בבקשה), אבל הכתבה מתייחסת למגזיני ווג בעולם.

מלחמת המינים

דודי גולדמן מביא ב-24 שעות של ידיעות תקציר של מחקר מדעי הקובע שגברים הם אידיוטים. זו הפתעה!
הנה המקור, שמובא גם בקצה הכתבה שלו.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

♦ למה בעצם נגררת מדינת ישראל לבחירות שנה ועשרה חודשים אחרי הבחירות הקודמות?
הנה תיאוריית הקונספירציה של אור-לי ברלב (המקום הכי חם בגיהנום).
פחותויותר אני מסכימה עם כל מילה.

♦ נעימאוד: תנועה שהוקמה לאחרונה, "נשים עושות שלום", תנועה הפועלת מזה כחודשיים למען הסדר מדיני. הצטרפו אליה כבר 5,000 נשים. הפעילות הראשונה: 700 נשים שנסעו ברכבת מנהריה לשדרות. בסופהשבוע האחרון החלו לעמוד בצמתים ובמרכזי קניות בכל יום שישי מ-13:00-15:00, כרגע ב-35 נקודות בארץ.
סביונה רוטלוי מסבירה למה הצטרפה לתנועה.
יעל אלעד בסלונה.
נשיםעושותשלום
צומת הכפר הירוק, שישי, 19.12.14

♦ אני בעד מכונת כתיבה משוכללת כהדבר הבא. כתיבה ללא הסחות דעת. מה טוב מזה.

רביב דרוקר נגד עמותת שישי ישראלי.

♦ ע"פ סקריר ולווט (עיינו באצבעות או בטור השמאלי, ואפשר כמובן להמשיך ולהשתתף בו), נכון לזמן כתיבת הפוסט הזה, 42% חושבים שנתניהו לא יהיה רה"מ הבא. 35% חושבים שכן, ו-23% אומרים אולי.

לפני פיזור

אצבעות שחורות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

46 תגובות על מלחמת בחירות

  1. ירושלמית הגיב:

    אריאנה מלמד עידכנה בפייסבוק שלה שהבנות נראו באזור תחנה מרכזית ת"א (אך כנראה טרם אותרו). לדבריה הן ללא תרופות, ללא כסף, ללא פלאפון, ועם שיקול דעת לקוי. נכון שחשיפת היתר של ילדיה המאומצים (על מורכבות בעיותיהם) מעוררת אי נוחות רבה וביקורת, אך זה לא הזמן לזה עכשיו. הילדה עוד לא בת 14, והלב נכמר.

    אהבתי

  2. לחם הגיב:

    זה לא הזמן המתאים למתוח ביקורת, הלוואי שתמצא כמה שיותר מהר את הבת שלה.

    אהבתי

    • לחם פרוס הגיב:

      למה לא? למה היא הצריכה לספר את ההסיטוריה הרפואית שלה גם במצב כזה? מה זה שייך? היא מבקשת למצוא אותה למה להוסיף שיש לה הפרעת התנהגות? כנראה ברחה מהאמא היקרה שלה

      אהבתי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אריאנה מלמד מתחננת לעזרה ושוב חושפת מעל המותר את ילדיה המאומצים

    אהבתי

  4. חסה הגיב:

    איך זה שאין התייחסות לוואינט שכבר שבועות מעלה לסירוגין כתבות שער שבכולן מוטיב חוזר של יוקרהמחיהאיןכסףחוזריםלהוריםכולםנזקקיםמלקטיםמלפפוניןמריצפתהשוק?
    😯
    היש מי שנהיה סוציאליסט גדול שם?
    מיהו האוחז בחוטים שקצה נפשו בביבי?

    אהבתי

  5. בעל(ת) האוב הגיב:

    קמפיין שישי ישראלי משעשע מאוד. מה בדיוק "ישראלי" בו???

    אהבתי

  6. יון מלבב הגיב:

    “נשים עושות שלום“, תנועה הפועלת מזה כחודשיים למען הסדר מדיני.

    למען הסדר הטוב, "הסדר מדיני" כמו "הסכם שלום", "התהליך" ו"סיום הסכסוך" הוא ביטוי אחד מיני רבים למטרת העל האולטימטיבית- מסירת שטחים.
    בשובך מאמינים ששלום נבנה מהכרה הדדית ולא מתוך התרפסות וכדאי שנשים דברים במקום. מהצד השני עם פחות דגלים ועמידה בצמתים ניצב השומר החדש. ארגון שפעיליו ומתנדביו מקדמים את השלום בפועל ובמעשה. בשכונה שלנו לא עושים שלום עם מישהו שאדמתו ורכושו הפכו להפקר. חג שמח, אור זה Joy!

    אהבתי

  7. זוגיות אחרת הגיב:

    זוג מוזר מרב מיכאלי וליאור שליין. בראיון לרז שכניק ב7 לילות מספר שליין שמתגורר קומה מעל בת זוגו הפוליטיקאית (ועדיין לא החליט למי יצביע) למראיין שהוא רוצה ילדים (מרב כידוע לא)

    אני חושב שתאלצו לראות תמונה שלי עם ילד מתישהו, אני בעד הקונספט של ילודה.

    ןמרב?

    אז הוא יגור בדירה שלי.

    אהבתי

  8. הומר סימפסון הגיב:

    בסכסוך בין גיא פלג למוטי גילת, אין לי אלא לקבוע מוטי גילת צודק ושאיזכור עברו (מדוייק ככל שיהיה) לא מפחית מצדקתו כיום.
    גיא פלג, ביחד עם עיתון מעריב, שיתפו פעולה עם יחסי הציבור של אולמרט בניסיון להטעות את העם.
    הטענה כאילו גרסה של שולה זקן שהוכנה לכבוד משפט הולילנד, בשלב בו היא ניסתה ככל יכולתה להציל את אולמרט, סותרת את הגרסה הנוכחית שלה, לא יכולה לעמוד וברור שגם גיא פלג לא מאמין בה.
    האמת המרה היא שגיא פלג הפך לשופר של אולמרט וזה עדיף ממוטי גילת שחטאו הוא שהפסיק לתקוף את נתניהו.

    אהבתי

  9. דניאלי הגיב:

    בושה.

    הבעייה שיש עשרות/מאות סיפורים כאלה שרובם נעלמים מהתודעה.

    אהבתי

  10. דניאלי הגיב:

    בד"כ קלמן ליבסקינד (הקפדה על איות נכון כראוי) הוא כותב מוערך על ידי.

    השבוע, לטעמי, הוא עשה מעשה שלא יעשה.

    ירידתו על תמי ארד בתואנה שאין לה מושג בכלכלה חוזרת אליו כבומרנג ומפילה אותו.

    הוא מציין שארד כותבת על ה-13 מיליארד שועדת הכספים חילקה כהרף עין ולטעמה ללא הצדקה במקרים רבים. אין לי שמץ לגבי החלוקה המדוייקת אבל קלמן עצמו מביא נתונים מספריים מסבירים (תוך שהוא מציין שאינם מלאים וזה כמובן כפי שיוסבר) החל מסכום גדול כמו 3.6 מיליארד וגם סכומים פעוטים (כנגד ה-13 מיליארד) כמו 5 או 7 מיליון.

    הבעייה הקטנה שלי היא שסה"כ הנתונים של קלמן מסתכמים בפחות (בערך) מחצי הסכום הכולל. אולי צודקת תמי ארד שהרי גם קלמן משאיר מעל 6.5 מיליארד ללא הסבר?

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      מי אמר שוועדת הכספים "חילקה כהרף עין" 13 מיליארד שקלים? אולי ליבסקינד פירט רק חצי מהסכום כי רק חצי מהסכום הועבר?

      זה בכל מקרה לא היה "כהרף עין" אלא לקח מספר ימים ולפחות חלק מחברי הוועדה האחרים נכחו בדיונים האלו, כך שסלומינסקי אינו היחידי שיודע לאן הכסף הועבר.

      אחרי חיפוש קצר בגוגל מצאתי את הטור של ליבסקינד (לא יפה, למה לא צירפת קישור?) ולפי מה שהוא כתב, ארד לא טענה שהכסף הועבר כהרף עין אלא ב- 48 שעות.

      מדובר כנראה על הישיבות ב 8/12 וב- 9/12. שום דבר סודי לא התרחש שם, כל ההעברות פורסמו באתר הכנסת. ב- 8/12 העבירו 3.6 מיליארד למשרד הביטחון ו- 1.4 מיליארד נוספים למשרדים אחרים, מהם 780 מיליון למשרד החינוך, 90 מיליון למשרד הבריאות, 94 מיליון לרשויות המקומיות, 67 למנהלת תנופה, 67 לות"ת, 66 למשרד החוץ ו- 60 לחטיבה להתיישבות.

      ב- 9/12 העבירו עוד 4.8 מיליארד, מהם מיליארד ש"ח לקרן לפיצויים לתשלום חובות, 780 למשרד החינוך (רגע, נראה שזו בדיוק אותו הסכום שאושר יום קודם! נראה שפרסמו אותו פעמיים ולא שהעבירו 1.6 מיליארד למשרד החינוך), 420 מיליון למשרד הבריאות, 430 לרשות השידור, 299 לביטוח לאומי, 790 מיליון שעברו בין סעיפים שונים במשרד התחבורה, 256 למשרד השיכון, 247 למשרד המשפטים ו- 135 למנהל הדיור הממשלתי.

      בסה"כ העבירו ביומיים 3.6+1.4+4.8=9.8 מיליארד (או רק תשעה מיליארד, אם ההעברה למשרד החינוך נספרה פעמיים או 8.2 מיליארד אם לא סופרים את ההעברה הפנימית בתוך משרד התחבורה). מאיפה הכסף? בעיקר מתקציבים שלא נוצלו, כך שהצעקות על "קיצוץ" הן הצגה במקרה הטוב ובורות במקרה הרע.

      אז למה לא מסבירים לאן הלכו כל 13 המיליארד? כי לא העבירו 13 מיליארד, זה למה. אי אפשר להסביר לאן הועבר כסף שלא הועבר לשום מקום, נכון?

      אהבתי

      • דניאלי הגיב:

        קלמן עצמו לא מתעמת עם המספר 13 מיליארד. אמון עלי שהוא בעניינים.
        לא היה קישור כי קראתי ת'עתון עצמו.
        עדיין 3-5 מיליארד לא מסתדרים.
        לא התייחסתי בכלל לצד מהיכן הכסף.

        הבעייה העיקרית לטעמי היא היחס המזלזל של קלמן לארד.

        אהבתי

  11. מגיב הגיב:

    אלדד בק טוען שהשגריר הגרמני רודף אותו וניסה להדיח אותו ממקום מושבו

    אהבתי

  12. מישהי הגיב:

    בהארץ הכותרת הפוכה לחלוטין: “לראשונה מאז צוק איתן צה”ל תקף בחאן יונס בתגובה לירי רקטה”.
    תחילת המשפט מתארת את התקיפה של צה”ל, ורק בסופו מוסבר שזה בתגובה לירי רקטה.

    יפה שהוסיפו את הרקטה לכותרת. במהדורה האנגלית הם החליטו להשמיט את הפרט הזה גם מהכותרת וגם מכותרת המשנה.

    Israel attacks Hamas site in Gaza
    Defense Minister Ya'alon says strike targeted cement factory used to rebuild tunnels; Hamas warns Israel against further attacks.

    הם בסך הכל עושים ביביסי וכדומה.

    אהבתי

    • יון מלבב הגיב:

      בהערת אגב בכתבה על מימון מגננה ליהודים ב- NRG מסתתרת השפעתו של הארץ.

      פעם אחת היה לנו סיכום איתם (עם ארה"ב) לקבל 500 מיליוני דולרים עבור ה'חץ'. כאשר הגעתי לחתום על המימון, הראו לי כתבה בעיתון 'הארץ' שכתוב שחה"א מתנגד. כולם היו עם פנים נפולות. למזלי אישרו לנו 50 מיליון דולרים לשנה להשאיר את הפרויקט בחיים

      אהבתי

  13. מעלי הגיב:

    אתה מדבר על ה"נחמד" הזה שפגשתי שלשום, וניסיתי בכח להבין מה יש בו שהוא הגיע לדרגה כזאת וח"כ….
    ולא הבנתי? באמת לא הבנתי!

    אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    בעיות ערכיות. חלטורה, טיוח ותת-תרבות עבריינית

    כיצד העזה ליבני לנפנף את האיש הכי מתאים לטפל בבעיות אלו, הלא הוא איש הערכים והאלוף (במיל.) אלעזר שטרן?
    גילוי נאות, שנינו שרתנו בסדיר באותה התקופה ובאותו הגדוד, 890. הוא היה קצין צעיר וערכי ואני היית סתם מנקה מחראות. כבר אז ידעו כל החיילים בגדוד שמדובר בקצין המיועד לגדולות. וכיצד ידעו? לא היה בכל תולדות צה"ל מפקד ערכי, אמיץ, יפה תואר, חכם ומוכשר כמו מג"ד 890 בשעה שהיה פוגש את המ"מ הצעיר שטרן. יכולותיו המיוחדות בהעצמת קצינים לא נעלמו מעיני מפקדי צה"ל והם קידמוהו במהירות לתפקיד מפקד בית הספר לקצינים של צה"ל כדי לחנך קצינים שאינם בעלי בעיות ערכיות. חלטוריסטים, מטיחים ומתנהלים בתת-תרבות עבריינית. התוצאות ניכרות מאז בכל שדות הקרב.

    אהבתי

  15. ירושלמית הגיב:

    טולסטוי איבחן ש "כל המשפחות המאושרות – מאושרות באותה הדרך. כל משפחה אומללה – אומללה בדרכה שלה". עמותת "שישי ישראלי" לוקחת את זה צעד קדימה: המשפחה המאושרת/ מדוגמת/ מחוננת היא המשפחה הדתייה, והמשפחה האומללה היא החילונית (ילדים בעיתיים, שקועים בעצמם, הורים מנותקים). מדהים לחשוב שהושקעו בקמפיין (ברשת ובטלביזיה) כ 5 מליון ש"ח. שטות מוחלטת והתנשאות מעליבה שמחטיאה את מטרתה.

    אהבתי

    • קידוש קדיש וקידושין הגיב:

      ההגינות מחייבת קרדיט לרביב.

      אהבתי

    • imanuel הגיב:

      מתוך סקרנות –
      מה היתה תגובתך לקמפיין דומה של עמותת צמחונים?

      אהבתי

      • ירושלמית הגיב:

        imanuel: אני צמחונית אדוקה מגיל מאוד צעיר, הרבה לפני שזה נהייה טרנד גורף…. מעולם לא כפיתי את הצמחונות על מקורבים אלי, וכמובן שלא ראיתי את עצמי נעלה על אחרים או מטיפה בשער. מיסיונריות רק גורמת לסלידה.

        אהבתי

        • imanuel הגיב:

          יש סיכוי שאני מבין את זה לאט –
          הקמפיין הזה מריח מכפייה אם כך? או מהתנשאות?
          האם גם קמפיין לשמפו שמציג משפחה עם שיער נהדר מול משפחה עם שיער גרוע ייחשב כקמפיין מתנשא?

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            וללההה הייתי בהצגה הזו, בחיי! לפני שנים
            היו בדרום ארה"ב פרסומות ליישור שער מתולתל
            (נחש איזה צבע) מתולתל גרוע ישר נהדר
            הורידו את זה בגלל התנשאות. הורידו הורידו
            כמה נשים שחורות מופיעות בארה"ב עם שער
            מתולתל? ב TV ? בסרטים? בככל?

            אהבתי

  16. מישהי הגיב:

    מצחיקות התוצאות של הסקריר. התשובות הסבירות היחידות הן 'כן' ו'אולי', והתשובה הנכונה היחידה היא 'אולי'. התשובה המדויקת ביותר לא מופיעה בסקריר, 'כנראה'.

    אהבתי

    • הארלם, הולנד הגיב:

      את מנסה להכניס אצבע לסכ(ק)ר כדי שהשטפון אנטי ביבי לא יטביע גם אותך

      אהבתי

    • imanuel הגיב:

      ניסוח הסקריר מענין
      הוא מפגיש עבור מי שבוחר לענות את הווישפול טינקינג שלו (מה פתאום ביבי רה"מ הבא) עם האברידיי ריאליטי שלו ("האם חברי מכרסמי החסה הם מדגם מייצג? נראה שלא. אם כך, למגינת הלב, ביבי אכן יהיה רה"מ הבא")

      קונטרה טובה לסקריר יכולה להיות תוספת של שאלה:
      "האם לדעתך ביבי צריך להיות הרה"מ הבא"

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        טעות קשה. השאלה היא לא "האם לדעתך צריך".
        זה מחוץ לסקריר הזה בכל צורה שהיא.
        את השאלות האלו אני משאירה לסקרים האמיתיים והמגוחכים הרבה יותר מהסקריר שלי בעיתונים היומיים.
        ה"לדעתך" משנה את התמונה ואת כוונת השאלה שלי, שנוסחה בדייקנות.

        אהבתי

  17. מישהי הגיב:

    האם צריך ליזום פעולה בעזה ולהרוס את המנהרות שנחפרו מחדש”. יאללה, ללבות את הבעירה, למה לא.

    כן, כי לחפור מנהרות זה לשמור על אש נמוכה.

    אהבתי

  18. הדס הגיב:

    אפרופו מדינת כל גזעניה – מערכת החינוך בארצות הברית

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      באמת בלי ציניות וקיבלת 5 ירוקים ו 0 אדומים
      מה לי ישראלי במזרח התיכון ולצרות של שחורים
      במיזורי? שמישהו יסביר, באמת שאני לא מבין.
      באשר לי, סיפור. שנים רבות גרתי בדרום ארה"ב
      פעם לפני המון זמן זו הייתה המדינה,כך אומרים,
      ובה העיר עם הכי הרבה יהודים, מזמן.יום אחד
      נסעתי לבקר מכר,ידיד באוניברסיטה מהוללת בצפון
      ממש אורים ותומים.שם ישבו והשמיצו את הדרום
      שאלתי:כמה שחורים גרים כאן ברחוב?כמה שחורים
      דופקים בדלת בנימוס ושואלים אם אפשר לקבל לרגע
      מזמרה? אכן זה לא קרה לי לעיתים קרבות אבל קרה.
      דממה איפוא הם ואיפוא שחורים.זה מאמר ב NYT
      על גזענות במיזורי. הגזענות בארה"ב זו תופעה
      מורכבת ומסובכת להפליא.כל זמן שיש מה שיש כאן
      בישראל ובמזה"ת לא ברור לי מה לנו ולעניין זה
      בארה"ב. ייתכן בהחלט שאני טועה. אשמח אם
      יוסבר לי במה טעיתי, ברצינות.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      הכתבה היא בשיתוף פרו פבליקה, חלק מסדרת הכתבות על ההפרדה מחדש בארצות הברית. מומלץ גם לקרוא כתבה קודמת של ניקול האנה-ג'ונס על חזרה למקור משפחתה במיסיסיפי.

      אהבתי

  19. לחם הגיב:

    בן כספית בראיון בליברל שחלקו מתפרסם בגלובס, כהרגלו תוקף את נתניהו אבל לא מספר שהוא מתלקק על סער, ליברמן ודליה איציק. דליה איציק!!!! איך קורה שעיתונאי כמוהו עדיין עובד כאן ומרוויח, על פי הליברל, סכומי עתק. מה קורה כאן. איך זה יכול להיות?

    אהבתי

כתיבת תגובה