ילדה הולכת לאיבוד

maariv23.12.14haaretz23.12.14

isra23.12.14yediot23.12.14

הכותרות

♦ שימו לב להתקוטטות פרס-נתניהו-הימין-ידיעות-ישר"ה בכותרות. זהו תענוג. זו עיתונות לוחמת. כיף. הבחירות האלו, זה משהו, מעלות את ממוצע האיי.קיו למדינה שלמה. בכפולת 2-3 בידיעות: תקיפת פרס את ממשלת נתניהו על נתוני העוני. בעמוד 3 בישר"ה, יחד עם תמונה של נוני מוזס ובוז'י הרצוג: "שטיפת מוח פוליטית על חשבון העניים".

♦ אבל העניין המרכזי הבוקר הוא הגז של יצחק תשובה. באתר זו לא טעות, זו מדיניות, מובאים כל קשרי יצחק תשובה לתקשורת.

תשובהתקשורת

חזי שטרנליכט בישר"ה: כך תגבר התחרות. דן מרגלית, שם, שם, מציע לא לכפות עליו אלא ללחוץ.

בידיעות סיפור תשובה מופיע בתחתית השער עם ביקורת של העיתון על המהלך: "המחיר: עיכוב של שנים באספקת הגז". הידיעה מופיעה רק בממון. הטענה המרכזית בכתבה הפותחת את הגיליון: הממונה על ההגבלים, פרופ' דיוויד גילה, ביטל הסכם שרק לפני חודש וחצי הגן עליו: "אם ננסה לעשות משהו עם מאגר לווייתן נמצא את עצמנו בבתי משפט עשר שנים, והציבור הישראלי הוא זה שייפגע".

במעריב כותב יהודה שרוני תנו לו לקדוח. בהארץ והמארקר שלל כתבות, כולל כותרות בתגובת תשובה, כולל פנייה שלו ללבו של גילה.

חדשות 2 (ו-mako) מביאים את ההצעה של תשובה: קחו את תמר, לא את לוויתן. זו גם הכותרת הראשית בגלובס בצהריים. ועוד כותרת בגלובס: הממונה שובר את הכללים. ב-11:11 הכריז כלכליסט על הפתרון הזה, עם ההצהרה "בלעדי לכלכליסט".
מבחינת השעה, כלכליסט צודק. אכן היה הראשון.

ממון23.12.14כלכליסט23.12.14marker23.12.14


♦ ישר"ה מדווח בגאווה: פחות 3,800 מובטלים בנובמבר האחרון. ובאותו מקום: מסתמן שמחירי החשמל ירדו. מי אמר שרע פה? עד הבחירות נקרא בישר"ה רק חדשות טובות על מה שקורה פה, וחדשות רעות על צוררים, מתנקשים וגויים המחבלים במפעל הציוני.


אמא מאמצת

♦ בראשית הקטע אבקש מאריאנה מלמד לא להתעצבן. צריך להבין, אנשים יכולים ורשאים לחלוק על דרך הטיפול הציבורית שלך בילדים שלך ברגע שאת מפרסמת את הדברים. איש לא מתנכל לך. לפחות אני לא. אני חושבת אחרת ממך. אוקיי? מותר? יופי.

מלמד כותבת על הילדים שלה (ממש לא מהיום או מאתמול, ויש עוד). לתפיסתה, לספר על האימוץ בניגוד לחוק ולפרט את כל המחלות והתסמינים שיש להם זה סבבה. זה מעיד על פתיחות וזה רק לטובתם, לא להסתיר מתחת לשטיח. כך היא רואה את זה. מחלה זה לא בושה, ואין סיבה לכחד מהסביבה כלום. בנשימה אחת היא מספרת על הזוועות שבתסמונת האלכוהול העוברי ועל מה שעובר על הילדים שלה.

איך ישתלבו בעתיד בחברה, בשוק העבודה, בלימודים, במערכות יחסים, כמה ירדוף אותם הרקורד המפורט שלהם ברשת? האם כדאי לנו לסמוך על פתיחות החברה הישראלית הנאורה שתקבל אותם כמו שהם, ותעריך את המאמצים האדירים של אמא לשדר עסקים כרגיל ולשתף את העולם במצוקות שלהם? הרשו לי להיות סקפטית.

אני מניחה שכוונתה של האם המסורה טובה מאוד, ואני לא אומרת את זה בציניות, ושהיא רק רוצה לחנך את המדינה לקבל את הזר והאחר והמיוחד והשונה. אתמול הגיעו הדברים לשיא, כשבתה עמליה בת ה-13 ברחה מהבית ונעדרה 12-15 שעות לערך. בזמן הזה הוקמה מדינה שלמה על הרגליים. אני חושבת רק על כל הילדים שבורחים מהבית/ הולכים לאיבוד שאינם הילדים של מלמד, וכמה זמן עובר עד שהתקשורת מתגייסת.

אבל שנייה, רגע, קודם אגמור את הפרשה הראשונה. אם הילדים, לדבריה, לא אחראים לעצמם ולמעשיהם, למה אמם המאמצת לוקחת את החירות לדווח לכל העולם על כל תחלואיהם? ומי הסמכות המתאימה לבדוק אם יש פה התנהגות לא תקינה? המועצה לשלום הילד? עו"סים מעורבים? מי?
נקודות ציון בדרמה: תלונות נגד המשטרה, תודה למשטרה, ככה זה כשנוהגים באימפולסיביות.

דיון ארוך התפתח אתמול בתגובות לאור האירוע, כולל אנשי מקצוע מקרב המגיבים. אני משערת שלא תמצאו מאמרי דעה באתרים השונים או בעיתונים, על המהלכים של מלמד ועל התנהלותה מול ילדיה, וזו לא תהיה שאלת בעד או נגד בעמוד הפותח של 24 שעות. וגם לא במאמרי הדעה של הארץ.

לסיכום: כוונתה הטובה של מלמד ברורה לגמרי. אין צורך להסביר. השאלה האם כל הפתיחות הזו היא לטובת הילדים, היא השנויה במחלוקת.


משתכשכים בביצה

גדעון לוי ואלכס ליבק עוכבו לחקירה.

♦ בלגאן בוואלה: עובדים הומוסקסואלים מורדים ומסרבים לעבוד בגלל הטור הזה, בו קובע מנחם בן שאונס הומוסקסואלי חמור יותר מאונס אישה. למה הנשים לא מסרבות לעבוד, את זה לא הבנתי. לא נותר אלא להמר מתי יורידו את הטור מהרשת.
ובכן, לא אמרתי ג'ק רובינזון, והטור נעלם. למזלי העתקתי אותו למייל, אם יש צורך בעדויות. כרגע אפשר למצוא רק אזכור בגוגל. מנחם
—————-
בנט VS ווינט (ישר"ה).
כיפה דמיונית נוצרה על ראשו כתוצאה מהתאורה.

♦ ינון מגל VS נוני מוזס. מה קרההה?

ינוני

                  ינוני2

——–

♦ מאחר שיצחק לאור עדיין עובד בהארץ, האין זה מן הראוי שהארץ לא יטבול ושרץ בידו, ולא יביע דעה במאמר המערכת, לטוב או לרע על עניין הפרס שנגזל ממנו? מה עם קצת אינטגריטי?

♦ דן חן עוזב את ניהול אתר תפוז.

♦  אלוף בן התראיין באולפן ביה"ס לתקשורת של המכללה למנהל. המראיין הוא שלומי ברזל, עד מאי 2013 עיתונאי בהארץ.

♦ העיתונאי הגרמני יורגן טודנהופר הורשה לסייר בשטחים בשליטת דאעש עשרה ימים.
לדבריו, הארגון הקיצוני גדול וחזק יותר מכפי שמעריכים במערב (הארץ).

♦ תוספת: שי סגל עוזבת מרצונה את תפקידה כעורכת המשנה של וואלה! תרבות, ועוברת למאקו, שם תחליף את אסף נבו כעורכת מדור המוזיקה.


בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

♦ ריצ'רד סילברסטיין כותב בבלוג שלו על מפקדה לשעבר של 8200 ומציין את שמו, לכאורה הפעם הראשונה. אלא מה, לאדם זה יש ערך משלו בויקיפדיה עם ציון שמו, וכל קטעי העיתונות המספרים עליו, ללא שמו. ביזאר ישראלי? למה לא. בערך עצמו לא מופיעה תמונתו, אבל אם תחפשו את התמונה בגוגל, ברור שתראו אותו מיד, בדיוק באותה תמונה המתפרסמת אצל סילברסטיין.
תיקון ותוספת: הוא מפרסם גם את שמו של הנוכחי.

♦ שאול דישי בעמוד הפייסבוק שלו: אלון גרבוז יעזוב את ניהול סינמטק תל אביב בספטמבר 2015 אחרי 41 שנים (!). אוהבת את גרבוז. הייתי קופאית בסינמטק הישן כשלמדתי קולנוע, כך שגרבוז היה למעשה הבוס שלי, וגרבוז גם הוא מאוהבי הסרט שלי, המוקרן כעת בסינמטק.


פינת העיצוב

♦ מעצבת גרפית כתבה אתמול תגובה שקווי ההפרדה החדשים-ישנים בבלוג מעצבנים אותה. אני משתמשת בהם כדי לייצר סדר, כי אנשים מתלוננים על בלגאן, ואני חשה שדברים שנכתבים פה מתפספסים. אז שלב ראשון היה כותרות ביניים לנקיקות, שלב שני צבע בולט יותר לכותרות הביניים, שלב שלישי המעוינים בפתיחת כל נושא, ושלב רביעי פסי ההפרדה. לרוב הקוראים, אני מניחה, מדובר בשטחים מתים, ו-95% ודאי כלל לא הבחינו בכך.


זיק של עברית

לא מזמן מישהו אמר לי, בתגובה לאמירה שלי: לא אומרים יותר אחלה, אומרים סבבה (או להפך, אני לא זוכרת). לא ממש משנה לי, כי אני אמשיך להשתמש במילים החביבות עלי (שתיהן, ולעתים אף סבבי), אבל מה האמת המרה? שאדע, בעודי מפטפטת עם הציבור וחושבת שאני מעודכנת.


תרבותיV

 רמי פורטיס התמוטט אתמול במהלך הופעה.

♦ שלוש ההופעות הבאות של לואי סי.קיי, אם אתם בסביבה.
לס"ק שלח לי אימייל, אז אני משתפת.
– Chicago Theater (January 5th and 6th)
– New York MSG (January 7th)
– LA (January 11th)


יש עורכים בבית?

צעירעצוב

♦ ב-mako לא זוכרים לתת כיתוב תמונה.

♦ אבל הנה ידיעה יותר חמורה, שאין בה טעות כלשהי אלא תפיסה מעוותת של המציאות, בבחינת ביצה שעוד לא נולדה: לא קרה כלום. כלום.
מטרתה להזהיר מפני איזו מפלצת מתחת למיטה (nrg).
משפחהבכפר

♦ חראם, הידיעה של יואב לימור על החייל שרצה לבצע פיגוע (המזעזעת כשלעצמה), כתובה באופן ענייני ורהוט. חבל על שהכותרת כה ירודה ועילגת.

לעשות


לפני פיזור

ראיון בידיעות הקיבוץ על הסרט, כשהקיבוצניקים המככבים בו זוכים למלוא הכבוד.
והערב יוצג הסרט בסינמטק הרצליה, ב-20:00. איפה זה? [פסאז'] סוקולוב 29 קומה א'.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

66 תגובות על ילדה הולכת לאיבוד

  1. JewBoy הגיב:

    פרסום של ילד חולה סרטן, הוא לא כמו אמירה 'היא לא אחראית על מעשיה וזה גנטי אז זה גם לנצח לא ישתנה', זה לא יזיק לו, לא בחיפוש עבודה ולא בשום דבר אחר.
    אני רוצה לראות איש HR שיגיד- היא מוכרת לי, זו הבת של…., עם ה….., אותה אני רוצה!
    זה פרסום ברשת, לא עיתון של פעם שהיה נעלם אחרי כמה ימים.

    אהבתי

  2. סתמאחת הגיב:

    בליל יום ראשון עברתי בתחנה המרכזית בת"א, מקום הומה באנשים שפחות נעים להסתכל עליהם. בין כל מאכלסי התחנה לסוגיהם הרבים: שחורים, פיליפיניות, נרקומנים, נערים משונים, תיירים אבודים ששואלים איך מגיעים למקומות מוזרים.. ממש קפצו לנגד עיני שתי ילדות קטנות שעמדו קרוב לקיר וצחקקו. הסתכלתי עליהן וזה נראה לא בסדר ותהיתי אם לא כדאי להגיד להן משהו. לשאול אותן למה הן לא הולכות הביתה, למה הן מתרועעות עם האנשים בתחנה, איך הן לא מפחדות להסתובב שם לבד. בפעם האחרונה שהחלטתי לגלות אזרחות טובה ולנסות לשכנע נער ללכת הביתה (הוא שאל אם אנחנו יודעים איפה יושב אלכוהוליסט מוכר בשכונה) כמעט חטפתי מכות, לפני כן כשחשבתי לגלות אזרחות טובה והתערבתי כשאיזה שיכור ממש הטריד נערה באוטובוס, הפוקוס עבר אלי, פעם אחרת במונית שירות באמצע הלילה שיכור אלים במיוחד שכנע אותי לרדת באמצע הדרך ולקחת מונית ספיישל ב120 ש"ח. אז הסתכלתי על הילדות וחשבתי כמה שזה עצוב שיש אנשים בעולם שהגורל שלהם פחות צמרגפני משלי, והמשכתי ללכת. לא היה לי כח שוב פעם להסתובב ולבדוק שאף אחד לא מתכנן לדקור אותי.
    ובבוקר כשפתחתי את המחשב בעבודה פתאום ראיתי סטטוס ותמונה וידעתי שראיתי שתי ילדות שיש להן הורים שמחפשים אותן. פתאום הרגשתי אחריות כבדה, כי אולי אם הייתי אומרת להן משהו הן היו מתקשרות הביתה, אולי לא. אבל אפילו לא ניסיתי.
    אני לא חושבת שזה רע שאריאנה מלמד יכולה להניע אנשים, אני חושבת שזה עצוב שאנשים אחרים לא יכולים לגייס עזרה בכזו קלות.

    אני לא בטוחה מה עמדתי בנוגע לשפיכת המציאות של ילדיה ומצבם הרפואי אל הרשת. אכן יש פה פגיעה בפרטיות, מנגד מדובר בתעמולה, ותעמולה היא מלחמה ובמלחמה לא משחקים כשר.
    כשהורים לילדים חולי סרטן/עם פיגור שכלי/תסמונת כלשהי/אוטיזם/מחלות נפש שופכים החוצה את כל הפרטים כדי לגייס תמיכה במאבק בסל התרופות/משרד החינוך/גיוס תרומות- התעמולה שלהם מתקבלת עם הרבה פחות ביקורת. ההבדל העיקרי שממנו גם נובע החוק- שהילדים שלה לא בקעו מתוך הרחם שלה אלא מרחם של מישהי אחרת.
    אני לא יודעת עד כמה אריאנה מלמד מעוניינת להוציא את כל הכביסה החוצה ועד כמה היא פשוט מבינה שבשביל שינוי צריך תעמולה, סמלים ופרצוף. מהבחינה הזו אני דווקא תומכת בבחירה שלה לדבר על נושא שהוא טאבו.

    *כן, מגיחה לרגע ובכלל חיפשתי פה התיחסות לעניין אחר שכניראה פחות עניין את בעלת הבית*

    אהבתי

    • אחת הגיב:

      אבל היא יוצאת למלחמה נגד האנשים שמכרו לה כביכול חתול בשק, כאשר ״החתול בשק״ אלה ילדים בוגרים ויחסית בריאים שיכולים לקרא ולהבין. איך היית מרגישה אם היו מנהלים מלחמה נגד קיומך ומה שאת מייצגת? די! אלה הקלפים שהיא קיבלה בחיים! לא נראה לה? לא אוהבת אותם? שתמסור אותם לאומנה, פנימיה או משפחה מאמצת אחרת. הסיפור לא נגמר, עכשיו מקללים אותה בציבור ומביעים שימחה שיש לה ״בת אלכוהוליסטית״. למה הבת צריכה להיות שק איגרוף? איזה מין חיים אלה?

      אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        רגע רגע. יש אנשים ששמחים לאידה של ילדה פגועה כי הם שונאים את אמא שלה בגלל דעותיה, ואריאנה מלמד היא הרעה בסיטואציה הזו?

        וגם לילד היהודי- תסמונת אלכוהול עוברי קרובה יותר לאוטיזם מאשר לסרטן. לא מחלימים מהמחלה הזו, גם אנשים שעוברים הדרכה והכשרה לאיך לתפקד לבד בעולם, יזדקקו למערכת תומכת ובין היתר כניראה סביבת עבודה שמודעת לבעיות שלהם ומוכנה לקבל אותן. אגב, גם פגועי נפש מחזיקים מעמד במקומות עבודה בעיקר כשיש להם תמיכה מבפנים, כלומר שהמנהלים יודעים ותומכים.
        כך שבכל מקרה, מנהל הHR שיחליט להעסיק את המוכרת הזו או הלא מוכר ההוא, יצטרך להיות אדם משכמו ומעלה. כי בחברה שלנו אנשים עם מוגבלויות מתקשים למצוא עבודה ובמקרים רבים חיים על קיצבת נכות של ביטוח לאומי (וגם על אופי התנהלות של הקצבה הנ"ל יש לי בטן מלאה).

        אז שוב- האם אריאנה קצת חושפת מידי את הילדים שלה? האם עשויות להיות לכך השלכות גם בעולם אידאלי שבו אף אחד לא משתמש בדברים האלו כנשק סתם מרוע? כניראה שכן.
        האם מישהו צריך לעשות את זה משום שנכון להיום יש בעיה באבחונים, אין תקצוב, אין חינוך מיוחד, אין טיפול מתאים, אין מענה להורים ואין שום בקרה על מצב האימוצים? ממש כן.

        אהבתי

        • אחת הגיב:

          ומי סיפר לכל העולם ואשתו? נראה שאת נהנית מהקירקס סביב הילדים האומללים במסווה שזה חשוב לתעמולה. מילא אם הילדים היו מפגרים אבל הם שומעים וערים שאימם נלחמת נגד מי שמכר להם חתול בשק, כאשר הם החתול בשק.

          מה זאת אומרת אנשים חולים מקבלים סיוע מבפנים? אריאנה מלמד בעלת ההיסטוריה הפסיכאטרית מקבלת הנחות אצל נוני בגלל עברה?

          אהבתי

  3. לחם הגיב:

    הגעתי למסקנה שהדרך הנכונה להתמודד עם אריאנה מלמד היא פשוט להתעלם ממנה לחלוטין. שימוש בילדים, כתיבה אגרסיבית ויהירה, עדיף פשוט להתעלם מזה ובהעדר תשומת לב התופעה תחלוף. תשומת הלב רק גורמת לה להתעצם וזה עלול להיות מסוכן. התעלמות מוחלטת תקטין אותה וממילא גם הנזק יפחת. לבי לבי על הילדים, אבל כנראה שאין הרבה מה לעשות, עצוב אבל ככה זה על פי כל דין ובלה בלה בלה בלה בלה בלה. ולסיום רק שאלה אחת: מלמד לדבריה הפסיקה מיוזמתה את לימודי המשפטים אבל עשתה התמחות בשני משרדים יוקרתיים. בדרך כלל כדי לעשות התמחות צריך אישור על סיום הלימודים. אז מה קורה כאן?

    אהבתי

    • למד הגיב:

      יש לה אלפי עוקבים שקוראים את דבריה בצמא. מי יתעלם?

      המשפט החכם ביותר בדיון נכתב על ידי ״עובר אורח״. איפה יצחק קדמן הפטפטן? המערכת חכמה רק על חלשים ולא יודעת להתמודד עם אנשים רהוטים או חזקים. הסיפור של אריאנה חשוב כי הוא מוכיח איזה כח יש לאליטות בישראל לעומת האחרים. מספיק להיות רהוט ולנפנף בהשכלה משפטית כדי לכופף את המציאות או לשכנע את האנשים האינטלגנטיים ביותר. היא עצמה לא חשובה אבל זאת תופעה שחוזרת על עצמה וצריכים להיות ערים לה.

      אהבתי

  4. ביבי יחלק את ירושלים הגיב:
  5. עובר אורח הגיב:

    אולי ניתן להפסיק את הדיון האומלל באומללות המסכנה של
    הגברת. אין לי אפס קצה של מושג מה הולך שם ולדעתי
    כך המצב של רוב המגיבים כאן. הגברת,הילדים שבהשגחתה
    וכל הסובב אותה זועקים לעזרה מיידית. בכל הכותבים כאן
    אין ולו אחד שיודע איך לעזור ובמה.תחשבו שאחד מכם תקוע
    בתוך זה כאמירה האנגלית הישנה כשרואים דבר כזה
    "הנה, אם לא החסד האלוהי אני הוא עכשיו אותה גברת" זו
    זוועה מפחידה באמת. היכן התופעה הזו הפטפטן הלא נלאה
    קדמן מזכויות הילד. רשויות האימוץ והכל. סדום ועמורה,
    בחיי. וכל זה קשור, כן כן קשור גם קשור לתעמולת הבחירות
    ולגנבים מכל כיוון, הנה,עוד לא יבש הדיו על הסכמי התספורת
    שחתם תשובה כי אין לא במה להחזיר חובות. הגויים הקימו
    חברות בערבון מוגבל לתמרץ קפיטליזם ויזמות. וכאן זה כלי
    לקלפטוקרטיה. חז"ן מביא, בצדק, איזה ארגון חסד. הועד
    למען החיל עם קהלני והקרן הקיימת עם אפללו טובים יותר ?
    מישהו מבין מה הולך כאן. ושכחתי, אולמרט כבר החזיר את
    התשלום הכפול? מישהו ביקש שיחזיר? איזה עיתונאי כתב
    על זה? לדעתי זה מתחיל להייות מסוכן, באמת.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בקצרה: הטענה נגד מלמד היא שהפשיטה/מפשיטה את ילדיה הפגיעים בכיכר העיר פעם אחר פעם בנימוק שזה לטובתם.
      אני ושאר המגיבים מתייחסים למה שהיא כותבת. לא לסמוי מהעין.

      אהבתי

  6. דניאלי הגיב:

    אריאנה שמריאנה.
    חלאס.

    אהבתי

  7. לחם הגיב:

    על פי כל דין ובלה בלה בלה בלה רק לידיעתך אין לך שמץ של סיכוי לקבל פטור מאגרה. ובאמת, ממש מכל הלב, לכי תקראי את החוק שעוסק בחשיפה של קטינים. הרי למדת משפטים והתמחית במשרדים יוקרתיים ואת דוברת עשר שפות ואת ואת ואת ועל פי כל דין ובלה בלה בלה בלה אז מה הבעיה לקרוא את החוקים שקשורים בקטינים? על פי כל דין ובלה בלה בלה בלה עצוב נורא נורא מה שקורה כאן.

    אהבתי

  8. לחם הגיב:

    אריאנה מלמד מאיימת בפייס שלה על מישהי בתביעת דיבה ומביאה את חוק איסור לשון הרע. ענק, ענק, איפה ידיעת החוק שלך כשזה קשור לקטינים? על פי כל דין ובלה בלה בלה בלה לכי תקראי את החוק שעוסק בחשיפה של קטינים ועל פי כל דין ובלה בלה בלה בלה אולי תגלי כמה עלה המסוק המשטרתי שנשלח לחפש את הבת שלך? ועל פי כל דין ובלה בלה בלה בלה את לא שבה ואומרת שאת עניה, אז איך תשלמי את אגרת בית המשפט שנדרשת בזמן הגשת התביעה? בקיצור, תנוחי, די, עשי טובה לעצמך, תנוחי, תרגעי.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      לפני כן היא איימה על תמר אחת שאם לא תוריד את התגובה שלה (למה היא לא יכולה למחוק?) היא תתבע אותה. עכשיו זה סיפור חדש. נראה לי שהיא שכחה את תמר שלא מחקה ולא נבהלה. וכן, כמו שאמרת לחם, היא מנפנפת בהשכלה המשפטית שלה ומשבצת מילים כמו ״פשיתא״. ויש גם עדת חנפנים שמחרה מחזקת אחריה.

      אהבתי

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אריאנה בפטסט סהרורי במיוחד מצהירה שהיא אם יחידנית

    לינק

    5. אני אגש לבית משפט השלום ברחובות, אלך למזכירות, אגיש קובלנה פלילית, ואגיש גם כתב תביעה. אני אשלם אגרת משפט בסך שייקבע לי , או (אוסיף בקשה לפוטרני מהאדרה כי אני אם יחידנית ומפרנסת יחידה ואצרף את התלוש המצומק שלי שכולם ייראו כמה אני מרוויחה ואגיש בקשה לפטור מאגרה ורשם בית המשפט ייעתר לי כי החוק מאפשר לו, או שאשלם את האגרה במלואה כי מה זה כדאי לי. ולמה כדאי לי? או! כי אותו חוק נאה עצמו קובע, בסעיפים שתיכף תקרא הגברת בוזגלו, את הדברים הבאים:

    אהבתי

  10. שטוטית הגיב:

    אם יורשה לי קווי ההפרדה הללו שהיו נכונים לפלטפורמת קפה דהמרקר
    כאן הם זלזול באינטלגנצייה של המנויים והקוראים שלך שהסתדרו יפה מאוד שנים על גבי שנים ללא קווי הפרדה כמו ללא כותרות בצבע בגוף הפוסט וללא הדגשה של נושא ונושא.
    כאמור נכון להשאר עם צבע בכותרות משנה והדגשות בנושא לנושא
    אבל קווי ההפרדה הללו הם מכוערים ברמות וגם מכערים את הפוסט.
    יש אנשים שהבחינו גם הבחינו רק לא כולם משתתפים כאן כבעבר
    לעתים מציצים וזהו.

    ויכולהיות בכלל שאת מתכוונת לקוראים שלך בפלטפורמה ההיא תזכירי לי איך קוראים לה משהו שמתחיל עם מ? סוג של סידור העבודה החדש שלך.
    האמת שבימים שהפוסטים שלך נשלחים למאקו הם גם מושקעים יותר
    עוד זלזול בקוראים ומנויים שלך?

    אהבתי

  11. מיקי גוריון הגיב:

    לא מסכימה עם התגובות על אריאנה מלמד. אין לכם מושג מה קורה כשיש כזאת בורות לגבי סינדרום רפואי שכזה…אז היא לקחה את הסיכון אחרי 10 שנים של מרורים וקושי. מגיע לה צל"ש על מלחמתה.
    עבר פסיכיאטרי? להמון יש כזה. לפני האימוץ עושים המון מבחנים שהיא עברה בהצלחה. איזה שטויות.
    ולגבי הילדים? הלוואי ויצליחו להסתדר בעתיד. הכל ישכח כמו נייר העיתון או הפייסבוק…

    אהבתי

    • אחת הגיב:

      איזה בורות? כל אחד שעיניו בראשו יכול לראות שזה הפך לאליבי לחוסר היכולת שלה להתמודד. כנראה שיש לילדה בעיה אבל היא לא מקילה עליה והיא לא האדם המתאים להבריא. למה להתעקש? זה גדול עליה. בנוסף יש לה בן זוג נכה. מה היא רוצה? איפה זכויות הילד?

      איזה מבחנים פסיכולוגיים היא עברה? מבחנים מילוליים? היא שיכנעה את דר׳ כספי הזאת בעזרת כושרה הרטורי שהיא כשירה להיות הורה?

      אהבתי

      • אביבית הגיב:

        האם את מיופת כוח של משטרת ההורות? אלפי אנשים עם דיכאון בעברם, עם קשיי ניידות, עם בעיות בריאות כרוניות, עם תכונות אופי איומות ונוראות, מגדלים ילדים בהצלחה. או אפילו מגדלים ילדים באופן בינוני, וזה בסדר. גם הורות בינונית ראויה להתקיים, אלה רוב ההורים בעצם.

        אצל מלמד פשוט קל לאתר כמה גורמים "מקשים" יחד, והיא לא מסתירה דבר על עצמה. אבל מי אמר שזה הופך אותה להורה גרוע?

        לגבי פרטיות הילדים: עם כל המטרה הנעלה של חשיפת עוולות האימוץ וכל הפוסטים המרגשים של מלמד, נראה לי שוולווט צודקת. :-/

        אהבתי

  12. ההומואים בוואלה מחזקים את טענתי שההיסטריה והכוחניות הם לחם חוקם ולא מדובר בצעד מקרי. הם תובעים מעמד מיוחד ויחס של סובלנות ופתיחות מסטרייטים אבל מי שחושב אחרת מוגדר כהומופוב ימני קיצוני ושמרן בדיעותיו. מימדי הפדופיליה ההומואית לא יגיעו לציבור הישראלי בגלל אותו טרנד המקדש את הפוליטיקלי קורקט ע"פ ההגיון. כבר שנים שלא שומעים קול ציבורי שפוי מהקהילה הזאת וחבל.

    אהבתי

  13. זיגמונד הגיב:

    אף אחד לא רואה את הקשר בין הגז והבחירות? רק המשקפיים המעפניות שלי?

    אהבתי

  14. איך מגיעים למעלה מכמש הגיב:

    מעניין אם הgps אשם בטעויות הניווט של הנוסעים בכבישי המתנחלים.

    אהבתי

  15. ירושלמית הגיב:

    עוד לא התאוששתי מתמונתו של גדעון סער מרכיב את בנו הפעוט ונטול הקסדה על אופניו (למרבה החלחלה שלי אבל לא של האב הגאה – הוא הפך אותה לתמונת הנושא שלו בפייסבוק), והנה הזוג הבלתי נלאה ממשיך להשתמש בתינוק כאקססורי נחשק: הפעם, הם התארחו באירוע בבני-ברק והפגינו "משפחתיות למופת" (לדברי הרכילאית/עיתונאית מיקי לוין). הצלמים כבר לא טורחים לטשטש את פני התינוק המלכותי (מה הטעם?). הפסטורליה הזו מעיקה למדי. געגועי לימים בהם גאולה אבן ידעה לשמור היטב על פרטיותה (ופרטיות ילדיה).

    http://www.maariv.co.il/רכילות/רכילות/מנהג-המקום-איך-התלבשה-גאולה-אבן-לאירוע-בבני-ברק-457469

    אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    תקיפת פרס את ממשלת נתניהו על נתוני העוני.

    מי שתהה מה לפרס ולדו"ח העוני מלבד "רק לא ביבי" התשובה היא חתנו רפי ולדמן המשמש כדירקטור בעמותת "לתת". מה זה ”עוני אלטרנטיבי”? שאל אתמול הטוקבקיסט דימה פיקאסוב. התשובה מסתתרת במסמכי עמותת "לתת" שאיש מהעיתונאים שציטטו בשקיקה את דו"ח "העוני האלטרנטיבי" שלה, לא טרח לקרוא.
    במסמך הקרוי "דוחות כספיים 2013" מופיעים הנתונים הבאים:
    תרומות כספיות 20,465,000
    סה"כ עלויות תפעול 8,675,000
    על פי נתונים אלו נוטלת העמותה מעל 40% מכספי התרומות לנזקקים. (מי אמר שהעוני אינו משתלם?). במסמך הקרוי "היקף פעילות ונתונים כספיים" טוענת העמותה כי התקורה התיפעולית שלה היא 7%. כיצד מגיעים מ40% ל7%? לצורך זה משתמשים רואי החשבון של העמותה בשיטת חשבונאות אלטרנטיבית (סוציאלית במקום כלכלית?). שיטת הדיווח הנדרשת על ידי הרשויות אינה מאפשרת להקטין את סעיף העלויות אבל מאפשרת חישוב אלטרנטיבי של הכנסות (שהם כמובן גם הוצאות). לצורך זה המציאו בעמותה את המונח "תרומות בשווי כסף" וקבעו את גובהו לסך 46,546,000 כך שיושג מספר הקסם 7%.(גם זה רק באמצעות חישוב אלטרנטיבי) בהמשך הדו"ח מסבירים רואי החשבון כיצד הגיעו לסכום "תרומות בשווי כסף". הנה דוגמא:

    בשנת 2013 לקחו חלק בפעילות העמותה כ- 13000מתנדבים בהיקף כולל של כ280 אלפי שעות. בהכנסות מתרומות בשווי כסף נכללו כ- 231 אלפי שעות שמייצגים שעות התנדבות של 5360 מתנדבים שאינם בני נוער, על- פי שכר מינימום של כ- 31.33 ש"ח לשעה (סך כולל של כ- 5140 אלפי ש"ח). מידע זה הינו בלתי מבוקר.

    רואי החשבון נזהרו וציינו לגבי כל הנתונים עליהם מבוסס מספר הפלא של "בשווי כסף" שאינם מבוקרים.
    לקראת סוף הדו"ח מסתתר סעיף חביב על עמותות עוני:

    שכר ונלוות לצד קשור המועסק על ידי העמותה 476000

    מיהו הצד הקשור? תעלומה אלטרנטיבית. (ניחוש שלי, מדובר בג'יל דרמון, מייסד העמותה והיו"ר שלה)
    לזכותה של עמותת "לתת" ראוי לציין שהיא הוציאה לא פחות מ50 משפחות ממעגל העוני ובראשן משפחת המנכ"ל המשתכר 26000 שקלים לחודש. (היכן עלות המעביד?)

    אהבתי

  17. רונן הגיב:

    הגילוי של סילברסטיין הוא זהותו של מפקד 8200 הנוכחי.

    אהבתי

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני חושבת על הצד של אריאנה. האם היא חד הורית? אולי זאת הסיבה שפעם (אין לי מושג איך זה כיום) לא נתנו לאדם בודד לאמץ. אולי היא לא הייתה כל כך מרירה ומתוסכלת אם היא לא היתה מרגישה שהכל נופל עליה והיא עשתה מקח רע. רשויות הרווחה צריכות לפתור אותה מהמעסה. סוף סיפור

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      היא לא חד הורית. היא חיה עם בן זוג והם מגדלים יחדיו את הילדים.

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        כנראה חד הורית, לפי אחד הלינקים שנתת למעלה

        . היא עובדת ב"טף", עמותה סטטוטורית (=הוקמה מכוח חוק ולמטרה המצויינת בחוק) שתפקידה האחד והיחיד הוא לסייע לזוגות ויחידים חשוכי ילדים מישראל לממש את חלומם להקים משפחה באמצעות סיוע באימוץ בין ארצי על פי אמנת האג וחוק האימוץ בישראל. לא, אני לא יכולה לאמץ בארץ. מבוגרת מדי לאימוץ ילדים רכים, ובכלל – אני נשואה למישהו שאינו יהודי, אז החוק אוסר עלי לאמץ כאן. ככה זה , מדינה יהודית, חוק גזעני.
        לא חשוב: אני יכולה להתגרש ולאמץ בארץ ילד/ה עם צרכים מיוחדים, בני 12-13. אבל אני יודעת מה נחוץ כדי לגדל ילד כזה – ואני יודעת שאין לי המשאבים הכלכליים או הנפשיים העצומים הדרושים לשם כך. לכן אני פונה לאימוץ בין ארצי. לשם כך גם התגרשתי כבר ובן זוגי חי כאן במעמד-לא-מעמד.

        אישה במצב נפשי לא טוב שלוקחת תרופות פסיכיאטריות (באחד הלינקים למעלה כתוב קלונקס) שמאמצת ילדים לא בריאים ומלעיטה אותם בתרופות כי היא קראה בלילה טרוף אחד משהו באינטרנט על תסמונות אלכוהול עוברי או מה שזה לא יהיה, ברור שהילדה לא רוצה לחיות באוירה טעונה ומתוחה כזאת ובורחת.

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        לאריאנה מלמד אין זכות טוטאלית לפגוע בפרטיות של הילדים. גם לאפוטרופסות ישנם גבולות אלא שישנם כאלה שמרשים לעצמם להשתמש בילדיהם כדי לבנות סיפור סביבי עצמם. החברה הנאורה מגלה סלחנות כלפי אנשי תקשורת, אמנים וכל מי שהנראה לה מתאים ליחס זה.נראה שילדיהם מופקרים לעיני הציבור לא נהנים מהגנה.

        אהבתי

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          לפי הלינק למטה, נראה שהיה לה אישיו עם הדיסקרטיות הנדרשת באימוץ עוד לפני האובססיה סביב הספק סינדרום שיש לילדים. פה היא כותבת שהילדים דווקא מושלמים. בחיי! אבל עדיין הסוד בוער בה. מתי היא גילתה את הסינדרום? בלילה אחד בלי שינה. עכשיו היא מקימה עמותה שלה היא קוראת ״הילדים של גידי״ על שם גידי קורן המלאך הגואל שנתן שם וחותמת לכל מה שהיא חששה מפניו. שהילדים שלה מופרעים וחובת ההוכחה עליהם.

          פוסט מטריד ולא מובן.

          אהבתי

          • יוריק קרמר הגיב:

            איזה חוצפה יש לאנשים לנתח את אופיה של אריאנה מלמד (או כל אדם אחר) לפי קטעי פייסבוק וידיעות לא בדוקות? החוצפה עוד יותר גדולה כשהמגיב אנונימי.
            חרפה.

            אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      הפייסבוק של אריאנה. מתוך אחד הלינקים למעלה, רמזים למצב נפשי ואשפוז פסיכיאטרי של אריאנה.

      והיא מהנהנת ומסכימה וממילא כל הנתונים האלה כבר מונחים בפניה. כל הקרביים שלי מונחים שם, בתיק המסודר יפה: היסטוריה רפואית וויתור על סודיות. שני ניתוחים, אשפוז אחד בשל דיכאון מז'ורי בגיל 26. אישור על עקרות, למרות שהיא יודעת שאינני עקרה, רק לא רוצה להוריש הלאה גן של דיכאון, דור שלישי משני הצדדים. אמרה, תביאי אישור: הבאתי.

      […]

      אהבתי

    • לחם הגיב:

      שמח שמשהו שאני מתקומם נגדו כבר שבועיים מחלחל. קרדיט כאן? משהו? אני די בשוק מההתנהלות של אריאנה מלמד ואם היה לי זמן הייתי מנסה לבדוק מה אפשר לעשות מבחינה חוקית כדי להפסיק את החשיפה הזאת. המחשבה שנערה צעירה וחברותיה יקראו שהיא אימפולסיבית וכו' וכו' מזעזעת אותי בצורה קשה.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        היא לא היחידה שחושפת את ילדיה, ד"ר אילן רבינוביץ, עוד טיפוס שאני ממש לא אוהב, חנה קים, יאיר לפיד, אבל הם עושים את זה במידה, לא פורשים את התיק הרפואי של הקטין אלא מציינים עובדה וזהו. ככה עושים את זה נכון, לא מסתירים את נסיבות החיים הספציפיות של ההורים אבל מתייחסים בכבוד לקטין.

        אהבתי

        • לחם הגיב:

          ודבר נוסף: עם כל האמפטיה וההבנה מעניין מי הורה בתוך שעות ספורות ולא על פי הנוהג המקובל של 48 שעות, להעלות מסוק משטרתי לאוויר ומי ישלם על המסוק? תנו לי לנחש, לא אריאנה מלמד אלא אנחנו. הציבור. אותו ציבור שאם ילדיו נעלמים בחיים לא יקבל טיפול כזה. האם העובדה שהיא עיתונאית כל כך אגרסיבית וכל מילה שניה שלה זה על פי דין והיא למדה משפטים והיא גאון הלחיצה את המשטרה? תחקיר, מישהו.

          אהבתי

        • ילדי ההפקר הגיב:

          חנה קים לא שייכת לרשימה הזאת. עשית לה עוול. לטעמי דנה ספקטור היא הגרועה מכולן.

          אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        שבועיים? האם זה סיפור שנמשך? זה לא התחיל עם הבריחה של הילדה? הקטע הגדול אתמול הוא שהיא עצמה לא יצאה לחיפושים ״כי אלה ההוראות שקיבלתי. להישאר במלון באשקלון״. בלינקים מתוך הפייסבוק שלה היא מודה על עבר פסיכיאטרי. ונניח שהילדה באמת זקוקה לתרופות אבל היא זקוקה גם לאווירה בריאה ואת זה הגברת בעצמה מודה שהיא לא יכולה לתת. כפי שאמרה תמר אתמול היא הפכה את התסמונת ההיא לאליבי שמתרץ את כל הקשיים שלה. הילדה זקוקה לאוירה בריאה ובית חם לא רק לקחת את התרופות נגד התסמונת שהיא מקובעת עליו.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        אין גבול לחוצפה, אה, לחם? אתה מוזמן להתנצל ולתת לי קרדיט על שהעזת לכתוב את מה שכתבתי ב-2013. זה כדי להראות לך כמה דרישתך זו וקודמות לה, אבסורדיות.

        אהבתי

    • תמר הגיב:

      אני עוקבת בדאגה בימים האחרונים אחר סיפור אימוץ הילדים בפייסבוק, אליו נחשפתי בעקבות אזכורי ההתכתשות עם אבי שושן סביב סאגת השאלת כיסא הגלגלים מיד שרה. משהו שם מטריד מאד מאד. לא רק הפקרת פרטיותם של הילדים. יש כאן אישה מאד רהוטה ומאד מבריקה, שמגייסת את תבונתה והיכולת הרטורית שלה למעין מסע צלב, פעילות ציבורית יעני, שנעשית על גבם של הילדים שאומצו. לא ברור מה יש לילדים, אבל המוטיבציה שמניעה את כל זה היא לאו דוקא טובתם. זה מסובך. זה מפחיד נורא. ואני מנסה להתנסח בזהירות.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        כן, זה מה שניסיתי לומר

        אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        את אומרת ״לא ברור מה יש לילדים״, גם אני כאשר קראתי את הניסוח הזה של גלישה באינטרנט ואואריקה! יש תסמונת! זה נראה לי מופרע ואובססיבי.

        מצאתי באינטרנט, בלילה אחד ללא שינה, את פרופסור קורן שאישר את החששות הקשים מכל […] מינקות ועד מוות צפויים לו תחלואים וקשיים במגוון מבהיל של תפקודים אנושיים: בשפה ובהכרה, בהתנהגות ובליקויים נוירולוגיים, בכשלים לבביים או בבעיות בכליות, ברגישות תחושתית או ביכולת לתקשר עם הסביבה, בעבריינות ובהריסת רכוש, בסיכויים מוגברים ללקות במחלת נפש כרונית ומה לא. לפעמים בכולם גם יחד ועוד – קשת של מאות תסמינים ומיליוני אופציות, מגוונות כפי שהמוח האנושי מגוון.

        אריאנה יותר אימופלסיבית ולא יציבה מילדיה.

        אהבתי

      • שמח בביצה הגיב:

        אני לא יודעת אם הכוונה בתמר שלנו, אבל אריאנה מאיימת על תמר בעמוד שלה במשפט דיבה

        אהבתי

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          לא אותה תמר. אני, כאמור, מתנסחת בזהירות.

          אהבתי

          • תמר הגיב:

            (שכחתי לחתום בהודעה הקודמת).

            אהבתי

            • תמר הגיב:

              ואגב, נתקלתי בעבר במקרים, בהם הורים בעלי כריזמה וכושר שכנוע הצליחו להביא רופאים לאבחנות והתערבויות שונות ומשונות

              אהבתי

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                באחד הלינקים היא מזכירה אחת, דר׳ כספי, שנתה לה אישור רפואי שהיא יכולה לאמץ כאשר במקום אחר כתוב שיש במשפחתה היסטוריה פסיכאטרית דור שלישי משני הצדדים. גם הסיפור על התסמונת נראה לי כמו נבואה שמגשימה את עצמה. הרי בתנאים בריאים ובית חם כל האפשוריות שהיא מנתה לא יתגשמו אבל היא החליטה שיש לה ילדה בעייתית והכל הוכחה. העמוד שלה מלבד אחת תמר ועוד כמה אמיצים מלא בבורים שוטים.

                אהבתי

כתיבת תגובה