פצצות לגבות

maariv31.12.14yediot31.12.14

haaretz31.12.14isra31.12.14

הכותרות

♦ למרות כל הטענות וההשערות, ואזכור מנהגי הפולנייה בעולם, ורמיזות לספין וזה, שנאמרו על אריה דרעי, הנה הוא מתפטר. כן, יש לו חודש להתחרט, ונראה מה יקרה במהלך החודש הזה, ובכל זאת. לא "תחזיקו אותי" ולא כלום.

אלי ישי, "החשוד המיידי", כפי שכונה אתמול בידיעות, או "החשוד המרכזי", כפי שהוא מכונה היום, הכחיש אמש כל קשר להדלפת הקלטת. זו לא דרכי, אמר.
והנה ההרחבה הבוקר בגל"צ:

אני מאמין שזה לא ממקורביי. יש כל כך הרבה חומרים שאני באמת מעדיף לא לומר אותם. יש דברים שאני יכול לומר שהם לא פשוטים ויכולים להביא לי 10-12 מנדטים, אבל לא אעשה את זה. צריך להבין מה באמת מרן רצה ומה באמת מרן אמר. אני מקשיב במלוא העוצמה לדרך האמיתית שלו.

♦ נפתחה חקירת מצ"ח כדי לבדוק מי הדליף ל-ynet את הקלטת הקשר שאחרי חטיפת הדר גולדין ברפיח.
זה היה האירוע המזעזע של אתמול. ישר"ה: ההקלטות עלולות לפגוע במשפחות.

♦ הקולגות משבחים את הסיפור של חיים ריבלין מערוץ 2, על הדיור הציבורי והגזל. הנה נדב איל מערוץ 10 וגם בן כספית ממעריב.

…ריבלין פרסם תחקיר על הדיור הציבורי. עם מסמכים. הוא מראה כיצד שר השיכון אורי אריאל, איש הבית היהודי, מוכר מאות דירות של הדיור הציבורי למוסדות דת וישיבות של מקורבים למפלגתו. ללא מכרז. לפעמים משרדו מוכר דירות ב-65 אלף ש"ח לדירה. אני רוצה להגיד את זה שוב, לאט: מאות דירות. חלקן ב-65 אלף ש"ח לדירה. ללא חובת מכרז. למוסדות מקורבים… (איל)


http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=fe42a4bb0dc9a410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=af45c29aa8729410VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=3352a4bb0dc9a410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

♦ ואחרי כל זה, לפחות לא נשב בחושך:

האנשים שלא אכפת להם שתשבו בחושך
בית הדין לעבודה אסר אתמול על עובדי חברת החשמל לפגוע באספקה והוכיח שהוא המבוגר האחראי היחיד במדינה. המונופול הגדול במשק מתנהל ללא מנכ"ל, בכיריו עצורים, חובותיו עצומים, הוועד עושה בו כבשלו, הרפורמה שתוכננה בו תקועה ואת שרי הממשלה הוא לא מעניין

♦ מתלבטת: האם העובדה שאבנר נתניהו נפצע במצח בעת הטירונות "בנסיבות לא ברורות" בכלל ראויה לאזכור חדשותי? מה למדנו מכך? אולי הסיבה לדיווחים היא שרה"מ עצר את סדר היום שלו והשיירה יצאה לבית החולים כדי שרה"מ יהיה נוכח בעת שתפרו את החתך? כך מדווח האירוע בידיעות. בישר"ה לעומת זאת הוא מופיע בשער האחורי, בקצה מדור הרכילות, בלי האזכור שאבא בא. גם ב-nrg לא מוזכרת נסיעת הפמליה לביה"ח. ואיפה הייתה אמא באותו זמן?
בהארץ לא מצאתי אזכור לאירוע.
יאירנתניהונפצע


בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אודי סגל עושה עם ציפי לבני "ראיון סלפי", פעם ראשונה שאני שומעת את הביטוי, ומראיין אותה בווטסאפ. כן, טכנולוגיה מהפכנית, מה אומר. למה זה טוב? לחסוך כסף, כמובן. אין צורך בצלמים. רואים פנים? זה מספיק.

♦ הלהיט האמריקאי התורן, הפודקאסט serial. שלא תאמרו שאני מונעת מכם את התענוג.
מדובר בסדרה שעוסקת בחקר תעלומות. הפרק המובא פה העונה עוסקת ברצח תלמידת תיכון ב-1999 בבולטימור.
וזה סיפורה של העיתונאית שרה קייניג האחראית לכך.

♦ בלוגר סיני חזה את היעלמות המטוס המלזי.

משתכשכים בביצה

♦ גורלו של ערוץ 10 נדחה בחצי שנה. כלומר, רשיונו הוארך עד אחרי הבחירות.
בידיעות הספיקו לדווח בשמחה, ואף להפנות לידיעה מהשער. בשער הארץ מופיעה ידיעה בלתי מעודכנת על מצב הערוץ.

♦ טל שניידר מודיעה שהיא מתמסחרת, ומציעה פרסום בבלוג, סליחה בפלוג שלה. אין שום דבר רע בלהציע פרסום בבלוג. רק אתרים שניזונים מעמותות ומגופים "מתקדמים, הומאניים ורגישים" המממנים אותם, יכולים להרשות לעצמם לא לעסוק בסחי במרכאות כפולות ומכופלות הנקרא מסחר. בהצלחה רבה לטל, ואם כבר יש פה בחירות ארורות וחסרות כל היגיון, לפחות שהאנשים הטובים, ולא הצבועים והמתחסדים, ירוויחו מכך.

♦ חנה שחם, מנהלת כוח האדם בידיעות, עוזבת היום את העיתון אחרי 26 שנים.
חנה

אילאיל שחר על מלחמת נתניהו בתקשורת.

לפני פיזור

♦ היום הבלוג, ולווט אנדרגראונד, בן תשע שנים. כן, תשע שנים תמימות אני בגפי כותבת אותו. לא ייאמן בכלל.
הלילה אכתוב פוסט סיכום לשנה ולחודש.
להתראות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

42 תגובות על פצצות לגבות

  1. חוטהשני הגיב:

    בנושא הדיור הציבורי – בעיני זה עוד דבר שהתקשורת אוהבת לנפח וגם לשקר…
    באחת הכתבות מתברר שאחד הנהנים מהדירות בדימונה הוא המוסד התורני הידוע 'אוניברסיטת בן גוריון' שבנגב 😀
    הזוי לגמרי כל העניין…

    ממה שאני מבינה/מניחה – חלק מהדירות ניתנו למתנדבים שהגיעו לערים כמו דימונה (מן הסתם גרעינים למיניהם, שירות לאומי, של"ף..)

    אבל הם עדיין נחשבים שודדים…

    אהבתי

  2. ירושלמית הגיב:

    אשתו של רמי לוי, עדינה, נורא מתאמצת להיות עממית, בגובה העיניים, אחת כמו כולם. היא טוענת שהיא קונה בגדים רק ברשתות עממיות, מתייחסת לעובדים בלי שום הררכייה. אכן מופת של צניעות לכולנו. לגבי משכורת העתק שלה 1.2 מיליון לשנה היא טוענת שזה לא כמו שזה נשמע כיוון שיורדים הרבה מיסים ולא נשאר הרבה: "מה שנכנס – עף!". אבל המיליונרית החבוייה בה מבצבצת כשהיא מודה שהיד לא רועדת לה כאשר "אם קונים קרקע, למשל, אני יכולה לחתום על צ'ק של 100 מיליון שקל". תכל'ס, אני סתם מקנאה בה.

    http://xnet.ynet.co.il/win/articles/0,14717,L-3108056,00.html?dcMaa=ynet&utm_source=ynet&utm_medium=homepage&utm_campaign=main_article

    אהבתי

  3. velvet הגיב:

    :)>>> מתייחס לשירה ולקיד.

    אהבתי

  4. מישהי הגיב:

    אני מרגישה שזאת כבר לא חוכמה גדולה לחזות העלמות של מטוס מלזי.

    אהבתי

  5. שירה הגיב:

    ה"קיד" שלך כבר בצבא?

    אהבתי

  6. לחם הגיב:

    נראה את בן כספית חכם על ליברמן, על אולמרט, על דליה איציק. הוא חכם על אורי אריאל וזה לא חכמה אלא עליבות. השילוש הקדוש ליברמן-דליה איציק-בן כספית ראוי לסיפור משל עצמו אבל מי יעשה את זה?

    אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      לא יעלה על הדעת שהקמפיין של ליברמן לראשות הממשלה שקודם במעריב סוף ובידיעות אחרונות לא החל לאחר ישיבת יועצים ועיתונאים שהתוו את הקו.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אז נעזוב את אורי אריאל? כמו הכייס שאומר לשוטר
      אתה גיבור גדול עלי, למה אתה לא מטפל באסאד,
      נשיא קוריאה או מה שלא יהיה.

      אהבתי

  7. אחשדרפן הגיב:

    לגבי אורי אריאל שמוכר דירות של הדיור הציבורי לאנ"ש – בלי לראות את התחקיר, יורשה לי לנחש שמדובר בעיקר בדירות שוממות שממוקמות ביישובים נידחים ושכבר אין להן שום ביקוש על ידי זכאי הדיור הציבורי?

    אהבתי

    • אחשדרפן הגיב:

      ואבהיר – זה לא הופך את זה לבסדר בשום צורה, ומדובר לכאורה בהפרה של חובת המכרז ומן הסתם של עוד כמה חובות מעולם המשפט המינהלי. אבל אין שום קשר בין מכירת דירות שוממות למקורבים במקום למרבה במחיר,ובין האופן בו מציג בן כספית את הדברים – כאילו הדירות הללו נגזלו מחלכאים ונדכאים כלשהם:

      תרשו לי להתעכב על הידיעה המקוממת ביותר שפורסמה אתמול, בחדשות 2, על ידי עמיתנו חיים ריבלין. תחקיר מטלטל, מזעזע, על משרד השיכון של אורי אריאל, שמוכר מאות דירות של הדיור הציבורי, דירות שאמורות להגיע לאביונים, אלמנות, נכים, חלכאים ונדכאים, תמורת 65 אלף שקל לדירה (בערך), לישיבות ומוסדות דת של מקורבים לו ולבית היהודי. אם היתה כאן תקשורת רצינית, הסיפור הזה לבד צריך להפוך את הבחירות.

      מעניין אותי מה נפתלי בנט, אדם שאני מעריך, יגיד על הסיפור הזה היום. מעניין אותי מה תגיד איילת שקד. מעניין אותי אם ה”משהו חדש מתחיל” כולל מכירת חיסול של שאריות הצדק החברתי במדינה הזו לעסקני דת ומקורבים. מעניין אותי למה ישיבות ומוסדות דת צריכים לקבל מאות דירות במחירי חיסול, כשיש תור של אלפי זכאים אמיתיים שאין להם איפה לגור והמדינה מביטה דרכם כי הם לגמרי שקופים.

      אהבתי

      • הומר סימפסון הגיב:

        מה שמזעזע זה שכספית כתב על ריבלין "עמיתנו".
        ריבלין, יש להדגיש הוא עיתונאי אמיתי.

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        אבל אין שום קשר בין מכירת דירות שוממות למקורבים במקום למרבה במחיר,ובין האופן בו מציג בן כספית את הדברים – כאילו הדירות הללו נגזלו מחלכאים ונדכאים כלשהם

        בטח שיש קשר!
        אלו דירות שמיועדות לזכאי דיור ציבורי, כדי שיגורו בהן. ואנשים שזקוקים לכך הם אכן חלכאים ונדכאים.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          הדירות המדוברות נמצאות ביידי אותם גופים (עמותות ציבוריות) מזה שנים רבות וממילא לא עמדו לשימושם של זכאי הדיור הציבורי. הדירות הוצעו לרכישה על ידי המחזיקים בהן בהליך סטנדרטי, ללא מכרז, כפי שנהוג לגבי רכישה על ידי הדייר בדירת עמידר. על פי האשמה השר אריאל חזר אחורה בזמן ומסר דירות עמידר למקורביו כדי שיוכלו לרוכשן כעבור עשרות שנים כאשר ימונה לשר השיכון.

          אהבתי

      • ירון נוי הגיב:

        אחשדרפן, יש לך ביקורת על מה שלא ראית ואת הפרטים אתה לא יודע, רק מנחש.
        לידיעתך, דירת שלושה חדרים ישנה בבתי עמידר במצפה רמון נמכרת בשוק החופשי ב-350 אלף ש"ח. משרד הבינוי מכר דירות ב-65 אלף ש"ח ללא מכרז.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          ירון אתה בסדר גמור ביותר, כל הכבוד.

          אהבתי

        • אחשדרפן הגיב:

          אז הנה מנכ"ל משרד השיכון מתראיין הבוקר ב"סדר יום" ברשת ב' ואומר (או מנסה, עד כמה שנתנו לו לומר שני משפטים ברצף) כמעט בדיוק את זה – מדובר בדירות שאין להן ביקוש מבחינת זכאי הדיור הציבורי ולכן הן נמכרות. המטרה היא לעשות שימוש בכסף על מנת לממן דירות אחרות לדיור ציבורי. אותם חסרי דיור שלפי הטענה היו שמחים להתגורר בדירות הללו אינם זכאי דיור ציבורי. היה לו גם תירוץ כלשהו לעניין העדר מכרז והמחיר הנמוך – בין ההתקפות מצד המגישה וח"כ אורלי לוי (ריבלין היחיד שהצליח לנהל דיון מתורבת) הוא הספיק לשחרר משהו על כך שמדובר בדירות שתוחזקו ושופצו על ידי הגופים שרוכשים אותן עכשיו. אם היו נותנים לו לדבר אולי אפילו היה באפשרותי לחוות דעה האם זה משכנע או לא (מסופקני – גם אם זה נכון המחיר נשמע נמוך באופן מופרז).

          כל זה כמובן מעורר שאלות רבות (בראש ובראשונה – אם יש עודף דירות דיור ציבורי אולי עדיף, במקום למכור אותן, להנמיך את סף הזכאות לדיור ציבורי?) אבל עדיין, נראה שהדברים הוצגו בצורה סנסציונית הרבה יותר ממה שהם.

          אהבתי

  8. הדס הגיב:

    יגאל פלמור פרש לפני כמה חודשים ממשרד החוץ.
    בתפקידו האחרון הוא היה דובר המשרד.
    הבוקר, בעקבות ההצבעה במועצת הביטחון של האו״ם, יגאל פלמור כתב בטוויטר :
    זה רק אני, או שזה ממש ביזארי שלמדינה כמו לוכסמבורג ניתנת הזכות להכריע בסוגיות הרות עולם??

    לוקסמבורג, אגב, הצביעה ב – 29 בנובמבר 1947 בעד תוכנית החלוקה.

    אהבתי

    • אחשדרפן הגיב:

      ההבדל הברור הוא שההצבעה בכ"ט בנובמבר נערכה בעצרת הכללית בה חברות כל המדינות, גדולות וקטנות כאחת, בניגוד למועצת הביטחון בה חברות 15 מדינות בלבד – ואחת מהן היא לוקסמבורג.
      זה שנותנים לבחור בן 19 להצביע בבחירות עוד לא אומר שנרצה להושיב אותו בכנסת.

      אהבתי

    • לוקסי הגיב:

      הקמת מדינה פלשתינאית … סיום הכיבוש … סוגיות הרות עולם? אפילו את רוב הישראלים הן לא מעניינות.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      נו , טוב, לוקסנבורג, לא מי כן? מה הקריטריון?
      מי יחליט? תציעו אתם? מספר תושבים? הכנסה
      לאומית? איזה אינדקס חברתי? יחס לגברים?
      צבע עיניים? גודל הבוהן הממוצע? סתם פלט
      רעש מהפה.

      אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    V, איך לא (סליחה) דיווחת על פרישתה המהדהדת מהפוליטיקה של ההבטחה הנשית הגדולה, הח"כית המתנצלת עדי קול?
    כאשר פורש ח"כ מהליכוד נוהגים הפרשנים לכתוב שהנה הלך אחרון הז'בוטינסקאים. מה אומרים על פרישת ח"כ מיש עתיד? הנה הלך אחרון הפרזנטורים?

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    זה היה האירוע המזעזע של אתמול.

    בהקלטות שהודלפו אין שום גילוי. כך נשמעת רשת קשר גדודית בכל קרב ואפילו בתרגילים שבהם חודלים רתק נלהב מדי. מה שאמור לזעזע זו פתיחה של חקירת מצ"ח על ארוע מבצעי לא מתוכנן שמביאה את הטירוף המשפטני לשיא נוסף. הדלפת ההקלטה נועדה להתמודד עם ביקורת צפויה על החקירה המסוכנת הזו אבל לדאבוננו התברר שמתנגדי השילטון המשפטני התייאשו ואף ציוץ לא הושמע.

    אהבתי

    • הדס הגיב:

      מה מסוכן בחקירת הטבח ברפיח ?
      מדוע לדעתך צריך להתעלם מהרג של למעלה ממאה אזרחים פלסטינים חפים מפשע, כולל ילדים רבים, במתקפה אווירית קטלנית שאף אחד לא טרח לחדול במשך שעות ארוכות ?
      האם לא ראוי לחקור את הסיבות שהניעו את עופר וינטר לאשר פעילות התקפית של לוחמי הפלס״ר לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש ?
      האם לא כדאי לשוב ולעסוק בנוהל חניבעל שנועד להרוג את גולדין ?
      הבעיה איננה הטירוף המשפטני אלא הטירוף בהפעלת הכוח ברפיח שהביא להרג המוני.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        במלחמת לבנון הראשונה נהג המג"ד שלי לסיים כל תדריך באמירה:

        עדיף עורך דין על חזן

        לגדוד של המג"ד הזה לא היו הרוגים במלחמה ההיא.

        אהבתי

        • דב יורה ובוכה הגיב:

          כן, עו"ד עדיף על חז"ן, פצצות לגבות ובעיטות לפנים.
          אז למה הקצינים מתבכיינים על הכאילו חקירה של הפצ"ר. נראה לי שהם תובעים להפטר משניהם.

          אהבתי

      • מיכה הגיב:

        נראה שאת כבר יודעת את התשובות לכל השאלות האלה, אז למה צריך חקירה? בית המשפט שלך כבר שפט והרשיע. אם חקירה תזכה מישהו חלילה או תעלה מסקנות שלא מתיישבות עם התשובות שלך היא ממילא תהיה בעינייך חקירה לא אמינה שבה המערכת חוקרת את עצמה ומטייחת, אז בשביל מה?

        אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        מקריאת התגובה שלך נשמע כי עופר וינטר החליט ללא סיבה לפעול כך. רק הייתה שם איזו חטיפה אבל זו אינה הפרה ורק לכאורה כי זה מה שטוען הצד הישראלי ועוד לא הגיעו עדויות מהצד השני. אגב וינטר והחטיבה שלו סתם יצאו לטיול בעזה כי היה משעמם. את גם בטח טוענת שיש לשקם את עזה בכל מחיר כי הושקע כבר כסף באמצעים לגילוי מנהרות.

        אהבתי

      • אכן הדס, ניכר שירי חסר הבחנה על אזרחים מפריע לך אבל כדאי שמדי פעם אפילו לשם קיום מראית עין של איזון ומוסר מתפקד תתייחסי גם לאלפי השיגורים מצד הפרנטנר לשלום שניסה להחסיר במכוון וככל האפשר ממצבת היהודים בציון בניגוד לירי המבוקר של הציונים.

        התגובות שלך מציבות אותך עם אנטישמים זוטרים שמחפשים בכל דרך להוכיח לדבר ולנפח את מימדי האשמה היהודית וחבל כי ברור שאינך כזאת. אותך מעניין רק הצדק. כמתנה לשנה החדשה קבלי תמונת עוולה נוספת. עוד פלשתינים שנרצחו על ידי כוחות הביטחון וכמובן שסתם. העיטורים? עדות למורשת משפחתית שנגדעה.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        טירוף זו מילה קשה. לדידי הטירוף הוא
        של עם רעב ערום יחף שבמקום בתי חולים
        ביוב וסתם בינוי חופר מנהרות להרוג אזרחים
        ישראלים. עוד לא בנו שם כלום וכבר מיצרים
        טילים, זה לא טירוף?. מי מתי והיכן
        הפקיר כך את עמו במאה שנות ציונות?
        נוהל חניבעל נועד להרוג חוטפי חיילים.
        חטיפה היא מעשה שהוא בניגוד לכל
        אנציקלופדיה או ציוץ שיצאו מהצלב האדום
        בשוויץ או מהאג. נוהל חניבעל נועד להבהיר
        לחוטף שהתחבאות מאחורי חיל חטוף לא
        תועיל. ראי את הקורה בארה"ב. שם
        נקבע, אמנם לא בכתב, שמי ששולף נשק
        על שוטר יומת. ואחרי ההפגנות וה NYT
        ונאומי צדקנות חבר מושבעים "העם"
        אחרי חבר מושבעים מזכה את השוטרים.
        אם יהיה ברור שמי שחוטף חיל ישראלי
        הוא מת פחות חיילים ישראלים
        ימותו או לחילופין הרבה אויבים ימותו.
        עד אשר לא יחטפו ואז לא ימותו. הקריאה
        של ההומניסט יפה הנפש צריכה להיות לצד
        החוטף. אל תחטוף אנא בבקשה
        זה counter productive
        כמה פשוט וקל, לא לחטוף.
        הייתי מנסה לעשות איזה סקר ברפיח מה
        חושבים שם האנשים על חטיפות, יכול
        להיות מעניין.

        אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      הרי ברור שמה שיעלה בחקירה (לאחר מאות שעות חקירה) ש"לא חזרו על פקודות"

      אהבתי

    • פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

      צודק. שימצאו חקירה דומה בצבא סביר באיזשהו מקום בעולם.

      אהבתי

  11. אלה הגיב:

    הסופרת האהובה עלי והעיתונאית לשעבר מבולטימור, לורה ליפמן, מביעה את הסתייגותה מ- serial

    אהבתי

  12. דניאלי הגיב:

    האם יש סיכוי לכזאת תמונה בישראל? קשה להאמין עם המנהיגות המנותקת שלנו.

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      ברור שלא, בישראל אין דיינרים…

      לא נראה לי שאובמה פחות מנותק מהמנהיגים שלנו. כשאתה חי בבועה סטרילית בתוך ארמון וכל תנועה שלך מלווה בשיירה של 50 כלי רכב או סדרה של מסוקים, כשכל מי שאתה פוגש הם אנשים שעובדים עבורך או שנבחרו בקפידה ועברו בדיקות רקע של השרות החשאי, כשאתה לעולם לא יוצא ולא יכול לצאת לרחוב או לקולנוע או לקניון – אתה תהיה מנותק. השאלה היא רק שאלה של יחסי צבור. היועצים של אובמה החליטו שתמונה כזו תביא לו יח"צ חם, אז הוא עשה את זה. הלפידים והכחלונים למיניהם יעשו את זה גם הם. היועצים של נתניהו יודעים שלקליינט שלהם תמונה כזו לא תעזור כי הוא לא נתפש כמישהו שזה באמת מעניין אותו, אז הם לא יביימו אותה. בכל מקרה, צריך להבין שתמונה כזו היא לא עדות להתעניינות אותנטית של פוליטיקאי אלא ביום מוקפד של סיטואציה על ידי מנגנון יח"צ משומן.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        זה יותר מורכב מבובה שמונעת ע"י יועצים.
        עם העובדה שזה מה שהסוקרים אומרים שהעם
        רוצה ואחרי הציניות הסרקזם והסקפטיות מי שיוצא
        מ NY LA והלאה ימצא המון יושר הגינות פתיחות
        וגם רוע ורשע אטום. לא מאחל לעולם לחיות בעולם
        ללא ארה"ב. האמונה באמריקה של העם לפי וולט
        ויטמן עדיין קיימת אצל מיליוני אנשים.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מה 15 שהסכמו עמך כמה היו בארה"ב
        כמה זמן ואם היו היכן היו. נסו עיירות
        מאורגון לאידאו למדינת ואשניגטון לצפון
        קרולינה ולדרום קרולינה וג'ורגיה. לא
        כל כך פשוט.

        אהבתי

  13. nurit הגיב:

    מזל טוב ליום ההולדת התשיעי של הבלוג שלך, מה לאחל לך?
    כל מה שתבקשי לו יהי. אני לא אורגינלית זה אני יודעת, אבל לא מצאתי משהו לאחל שיהיה כל כך קולע.

    אהבתי

  14. נועם גל הגיב:

    כל העונה הראשונה (והיחידה, בינתיים) של Serial עוסקת באותו מקרה רצח. זה הרעיון של הפודקאסט הזה.

    אהבתי

כתיבת תגובה