שמש העמים

 haaretz12.1.15yediot12.1.15

maariv12.1.15

isra12.1.15

הכותרות

שלושה כתבים שלח ידיעות לפריז: איתמר אייכנר, יובל קרני ונחום ברנע. שלושה, וזה בנוסף לליאור זילברשטיין השוהה שם.

נדמה לי שברנע טס לפריז רק כדי שיוכל לבדוק מה נתניהו עושה שם, ולנזוף בו. אז הוא מספר שנתניהו מרפק לעצמו מקום בשורה הראשונה אחרי שאץ ללחוץ את ידו של נשיא מאלי, איברהים קייטה. סיפור זה חוזר בשתי ידיעות שונות בעיתון הבוקר.

אח"כ הוא מספר שנתניהו נופף לאזרחים במרפסות, ופה מגיע משפט לא ברור:

נתניהו הרים את ידו הימנית אל-על, והרים אותה שוב. התמלאתי גאווה: כל המנהיגים טועים בלי בושה, ורק ביבי שלנו מנופף לקהל.

מה?

וכך הוא מסקר את נאומו בבית הכנסת:

מצד אחד מחמאות לצרפת, מצד שני דרישה לתמיכה מוחלטת במדיניות ישראל, אחרת צרפת לא תיחשב למדינה שנלחמת באמת בטרור; מצד אחד אימוץ חופש הביטוי, חופש האמונה, אפילו החופש לא להאמין, ומצד שני בריחה מהערכים האלו בבית. נתניהו, צריך לזכור, פסל את הכנסת השוויון לחוק הלאום; מצד אחד התרסה נגד האיסלאם, מה שהצרפתים נמנעו מלעשות, מצד שני הסתייגות, שהרי מדובר רק באיסלאם קיצוני. נתניהו פנים רבות לו, וכולן מקזזות זו את זו.

כמו כן טוען ברנע שבכל השלטים שראה בהפגנה לא הייתה מילה מפורשת אחת נגד האיסלאם, גם לא נגד הטרור שפועל בשמו. לא ראיתי אזכור אחד של דאעש או אל-קעידה. תרשו לי לפקפק, כן? שני מיליון בני אדם, נניח 300 אלף שלטים? מה כבר ראה ברנע?

בידיעה נוספת, המצוטטת בשער, עליה חתומים שלושה כתבים, נכתב שהצרפתים לא רצו שנתניהו יבוא בכלל, כי חששו שביקורו יטה את הדיון מהחזית האחידה נגד הטרור הבינלאומי אל עבר הסכסוך. כשנתניהו התעקש להגיע "הערימו בפריז קשיים על האישורים הלוגיסטיים". בהמשך הם אומרים שהצרפתים כעסו על הקריאה ליהודים לעלות לישראל, כי משתמע ממנה שצרפת לא יכולה לדאוג ליהודיה.
מקורבי נתניהו, כך בידיעה, לא יודעים דבר מכך, ורה"מ "התקבל בחום".
גם קטע הדחיפות באוטובוס, לפי הטלוויזיה הצרפתית, שלעגה לנתניהו על כך (כך בידיעות), מוכחש ע"י הלשכה.
אבל מה שנכתב בידיעות זה עוד כלום לעומת כתב ההצלפה של יוסי ורטר בהארץ, המכנה את נתניהו "ביבי חולצה אפורה", על שם הנדחף הלאומי שלנו לכל פריים, ואת התנהלותו ככזו המזכירה את אשר קורה במרכז הליכוד.

ובן כספית במעריב. איך לא. גם הוא מחטיף לנתניהו באבי אביו. הוא בהחלט צודק בעניינים אלו:

הכי מצחיקות הן הסיבות בעטיין ניסה נתניהו "לשכנע" את היהודים לעלות לישראל: רק בישראל, אמר, היהודים ירגישו בטוחים ומוגנים. חזרו על זה גם שריו. זה כבר באמת לא ייאמן. נתניהו משחית את מרב זמנו והאנרגיה שלו כדי לפרט באוזניהם של אזרחי המדינה, על בסיס יומי, את מצבת האיומים הקיומיים המשחרים לפתחנו: מזרח תיכון חדאע"ש, את זה הוא אמר בפתיחת הקמפיין שלו (מדובר באמירה שהמציא אלוף יואב (פולי) מרדכי, מתאם הפעולות בשטחים). על אל־קאעידה הוא מדבר כבר הרבה זמן. חמאס וחיזבאללה הם הלחם והחמאה שלו. ועוד לא הגענו לאיראן, שהרי נתניהו כאן כדי למנוע את השואה השנייה.
נו, ואחרי כל זה, יהודי פריז מאויימים יותר מאיתנו? כל שטחה של ישראל מטווח על ידי אלפי רקטות וטילים מדויקים וכבדים שעלולים להיות משוגרים על ראשנו בהתלקחות הבאה עם חיזבאללה. רק בקיץ האחרון היתה תל אביב (תל אביב!) עיר מופצצת לאורך 50 יום. אז הצרפתים צריכים לברוח לכאן? הוא צריך להחליט, נתניהו. או שהוא מפחיד, או שהוא מרגיע.
ולסיכום: יהודי צרפת לא צריכים לעלות לישראל כי היא יותר בטוחה. ממש לא. ישראל אינה יותר בטוחה מצרפת, וגם לא תהיה יותר בטוחה ממנה בגלגול הנוכחי. יהודי צרפת צריכים לעלות לישראל כי ישראל היא המדינה שלהם, המדינה היחידה ששייכת להם באמת, בה אף אחד לא יוכל לקרוא להם בשמות גנאי או להציע להם להסתלק. זו הציונות, ביבי. כל השאר, סתם הפחדות.

♦ ובמעבר חד לישר"ה:

ראש הממשלה התקבל בהתרגשות רבה בבית הכנסת היהודי הגדול בפאריס – וניסה לרתום גם את מנהיגי אירופה למאבק באויב המשותף • המשפחות השכולות התייפחו בזרועותיו

ההדגשה של ההתייפחות, שלי. בהמשך מספר בועז ביסמוט איך כולם אוהבים את נתניהו בצרפת, בניגוד למה שנאמר בערוץ טלוויזיה אחד בישראל.

אכן, מזל שיש לנתניהו עיתון שבו אפשר לכתוב שהמשפחות השכולות התייפחו בזרועותיו. זה יכול לקרות רק בישר"ה. הרי אנחנו רואים את נתניהו: שום איש, אישה, ילד או ילדה לא יכולים להתייפח בזרועותיו שכמטילי ברזל הן מוטלות לצדי גופו.

♦ שהרי, בתמונתו זו של נתניהו הצועד יש משהו פורסט גאמפי. להבדיל מהמנהיגים האחרים הנאחזים זה בזה, את נתניהו אוחז מימין מאבטח, ומשמאל נשיא מאלי. הוא עצמו עומד ברפיון מוזר, לא מתקרב לאיש, לא מתחבר.
בעמוד הפייסבוק של ידיעות יש פריים אחר, לא פחות משונה.

רויטרסנתניהו

בפריים דומה, בשער ישר"ה (אי אף פי), זה נראה עוד יותר רע.
נתניהוצועדבפריז

בניגוד לדברי זילברשטיין בידיעות, שהפגנה כה גדולה לא נראתה בפריז מאז שחרורה מהנאצים באוגוסט 1944, כותב ביסמוט:

בפעם האחרונה שצרפת ראתה כינוס עממי עצום שכזה, הסיבות לא היו פוליטיות. זה היה ב־12 ביולי 1998, עת 1.5 מיליון בני אדם ירדו לרחוב כדי לחגוג את הזכייה בגביע העולמי. הפחד מהטרור גבר על חגיגות הכדורגל. כבר אז דיברה התקשורת על ההפגנה־הצדעה הגדולה ביותר מאז חגיגת השחרור עם הגנרל דה גול במלחמת העולם השנייה, ב־26 באוגוסט 1944. "לה פיגארו" הזכיר באתרו כי עד אתמול השיא היה 2 מיליון צרפתים, שירדו לרחוב ב־1 ביוני 1886 כדי להעניק כבוד אחרון לגיבור האומה ויקטור הוגו.

♦ קבורה בישראל:
מה הקטע עם לקבור את היהודים שנרצחו בצרפת בהר הזיתים? בשביל מה זה טוב? כל יהודי שיירצח בעולם יכריחו את המשפחות להביא אותו לפה? למה? מה עם הוצאות למדינה, למשפחה, מה זה הטיפשות הזו? אה, רעיון של אביגדור ליברמן כמובן, שאשכרה אנס את המשפחות השבורות. איזה חלם, אלוהים. שימו לב למשפט שאני מדגישה.

ארבעת הנרצחים בפיגוע בפריז יובאו למנוחות כנראה ביום שלישי השבוע בהר הזיתים בירושלים, לאחר שגופותיהם יוטסו ארצה ביום שני. כך אישר בשיחה עם ynet רוברט אז'נס, מזכ"ל ה-CRIF, ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת. לדבריו, אחת המשפחות מהססת אך היא כנראה תתרצה וכל הארבעה יובאו לקבורה בישראל. אז'נס מתאם את הנושא בין משרד החוץ למשפחות.

נו, לא מדינה מטורפת?

♦ הייתי מאוד מוטרדת אתמול מהטיפול בתינוקה של נינט ובהתייחסות ללידה את מול העצרת הגדולה ביותר בתולדות פריז, ותהיתי איך ידחפו את המאורע הממלכתי (הלידה) לשער, אז בידיעות זה רק השער האחורי, וגם בישר"ה, עם הפניה בשער.

מח"ש הודיעה לעו"ד רונאל פישר כי היא שוקלת להגיש נגדו כתב אישום בגין תיווך לשוחד.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

♦ נפתלי בנט על ערוץ 10: "שקרנים, נמאסתם".

טל שניידר הקימה מיזם ווטסאפ די מדהים לקראת הבחירות: שלוש קבוצות, החלוצות, הפועלות והיזמיות, בהן חברים כ-250 איש. כל אחד משלם 15 ש' בחודש כדי להיות חלק מהקבוצה, לקרוא ראיונות עם פוליטיקאים ולהשתתף בהם. הנה רחל עזריה. אמש רואיין עומר בר לב.

♦ קריאות לרצח עיתונאים בהארץ בתגובות ובשיתופים לסטטוס של רונן שובל בפייסבוק.
תומר פרסיקו במסה על שובל. תקציר: שובל מדבר כמו פשיסטים מתחילת המאה העשרים.

מחלקת הגהה

טבין ותקילין דווקא. ולא ככתוב בהארץ ספרים. ותודה ליאיר

טבין

לפני פיזור

תודה רבה לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

52 תגובות על שמש העמים

  1. חרטא ברטא הגיב:

    בארה"ב טוחנים את אובמה בגלל שהוא לא הופיע לצעדה, והבית הלבן הספיק להתנצל.

    אם ביבי לא היה נוסע הינו רואים כותרות בסגנון
    "קהילת יהודי צרפת: ננטשנו ע"י ראש ממשלת ישראל"

    או

    "ילדי ההרוג על חסרונו של נתניהו: התייתמנו פעם שניה".

    בקיצור ביבי – למה אין לך כובע?

    אהבתי

  2. עובר ושב הגיב:

    המזרחן גיא בכור: צרפת עומדת בםני מלחמת אזרחים.

    אהבתי

  3. לופה הגיב:

    בצילום הקבוצתי אנג'לה מרקל נראית שוב עם המעוין בידיה. מאחורי נשיא מאלי עומד הנשיא לשעבר סרקוזי שמרפקיו חלשים משל נתניהו החצוף.
    מצד ימין מאחורי הנסיכה ראניה עומד אדם הבוחן את נתניהו מרחוק באופן מחשיד.

    אהבתי

  4. JewBoy הגיב:

    את הצרפתים מעניין רצח של יהודים, בערך כמו שאכפת לי מהגרביים הראשונות שלי

    אהבתי

  5. JewBoy הגיב:

    דבורית, אולי משקפיים חדשות יעזרו לפרשנות ה'ידיים השמוטות… פורסט גאמפיות': הם עומדים ולא צועדים, עאלק דקה דומיה או משהו.
    אבל לא נורא. ההשוואה לסטאלין גם היא לא ממש מחממת את הלב.

    אהבתי

  6. חיליק הגיב:

    כי ישראל היא המדינה שלהם, המדינה היחידה ששייכת להם באמת, בה אף אחד לא יוכל לקרוא להם בשמות גנאי או להציע להם להסתלק. זו הציונות

    חהחהחהחה!
    אף אחד לא יקרא להם בשמות גנאי, כל עוד ילכו בערים ובשכונות הנכונות. מוזמן הצרפתי התורן עם תליון המגן דוד להסתובב בעכו, חצי הגליל, הנגב, חצי חיפה, לוד, חצי רמלה, חצי ירושלים וכן הלאה, ולדווח לנו על תוצאות הניסוי, אם יוכל לדבר.
    וכן, גם יציעו לו להסתלק לים, או לפולין או וואטאבר, תשאלו את הגניקולוג הד"ר טיבי או הד"ר לפילוסופיה עזמי בשארה.

    בכלל, הערה כללית בנושא, הסתובבתי בערים רבות באירופה, לבוש בלבוש חרדי למהדרין, ולא זכיתי מעולם להערה אנטישמית כלשהיא. (כולל בפריז, לונדון, מוסקבה, מילאנו, מדריד, בודפשט, פרנקפורט וכן הלאה והלאה).
    יכול להיות שפשוט לא הייתי באיזורים 'הנכונים', אבל גם בישראל זה כך.
    המקום היחיד בו הרגשתי מאויים ממש בשל מראי, (וניידת משטרה נזעקה לחלצני), היה דווקא בתחומי המדינה הציונית, איפשהוא בוואדי ערה.

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      כבר דיברנו על זה פעם (ובאותו נושא עצמו)
      ההגזמה לא נותנת תוקף יתר לטיעוניך.

      (ומה שקרה לך בואדי ערה חמור ומצער אבל לא בהכרח קשור למה שיקרה למי שיכנס לתמרה, נניח, או לכפר יסיף עם תליון מגן דוד, וודאי שלא עכו או חיפה)

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        אני לא מתכוון להכליל את כל חיפה או את כל עכו. מדובר באיזורים מסוימים (ולפעמים: זמנים מסוימים). בדיוק כמו באירופה.

        רוצה לומר: רובה של האנטישמיות במערב אירופה, היא מוסלמית. ומשונאי ישראל המוסלמים, לא חסר לנו גם בארץ הקודש.

        השאלה היא איפה (ומתי) אתה מסתובב.

        על הפרטים נתווכח פעם אחרת, קשה לי להוכיח את חוויותי ותחושתי האישית מעל גבי במה זו, אז הויכוח עקר.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      יש כמה ידידים עם מגן דוד על החזה בעכו בנמל
      היכן אתה מסתובב בעכו אדון חיליק. על הסיבובים
      שלך באירופה נובמאת הגזמת. אירופה ענקית.
      האיזורים ה"נכונים" שלך באירופה מצומצמים. אם
      אתה הולך לבוש כפי שאתה לבוש. יש מקומות
      באירופה שאם הרבי שלך היה שומע……
      אני מאמין לך בקשר לואדי ערה. איך זה להיות
      נהג אוטובוס טכסי ערבי בירושלים? או גברת בשמלה
      "לא מקובלת" במאה שערים. ארץ קשה
      ומורכבת ישראל. לא צריך להגזים ורצוי שכל אחד
      יתבוננן במראה מדי פעם.

      אהבתי

  7. קורא פחם הגיב:

    אנחנו רואים את גוש השמולביבים שונאי רוה"מ, שיעשו כל מה שהם יכולים בראשות האלילה ה"תורנית" ליבני הנערצת.
    אז הכתבלבבים מידיעות יסעו להשמיץ אותו בפריס,היעל דניות האנטיציוניות,יראינו את ה"תורנית" כל יום,ויביאו בגל"צ מומחים שיסבירו "כמה זה לא בטוח"….
    מה עוד אוסף הגרוטאות האלה ימשיכו לכתוב, ולצלם כל מה שאפשר רק להשמיץ את מר נתניהו: ראש ממשלת השנאה העצמית השמולביבית גם.
    מעניין מה היה קורה אם היה אירוע כזה בפריס, מה היו עושים ה"צמד" בוזי'ציפ בארוע כזה…וכמה היו הוצאות הביטחון והטיסה של הצמד המוערץ,בטח היו מקבלים הנחה מהשב"כ והמטוס והמלון היו עולים חצי…
    ובוז'י חולצה אפורה איפה הוא היה עומד? בשורה שנייה? שלא יראו את נציג ישראל?שעדיף שלא ידעו שאנחנו קיימים….

    אהבתי

  8. הסמל פפר הגיב:

    נכון מאוד.
    ולאכזבת הישראלים הצרפתים גם לא יפסיקו לתמוך בהקמת מדינה פלשתינאית.
    וגם לא יראו בנערים משכם שזורקים אבנים או בקבוקי תבערה על חיילי צה״ל מחבלים או פעילי טרור.
    מי ששר את השיר ״עכשיו העולם יתעורר״ וחושב שבמסגרת ההשכמה הגויים גם יכשירו את קרית ארבע וההתיישבות בסילוואן חי בחלום.

    אהבתי

  9. imanuel הגיב:

    מישהו חכם
    (יותר ממני)
    אמר פעם
    (יותר מפעם אחת)
    ש:
    אם כולם חושבים אותו דבר, סיכוי טוב שאף אחד לא חושב.

    לצערי בסיקור הזה של נתניהו וההתנהלות שלו הקונצנזוס הזה עומד בעיקר בעוכרינו, והרדיפה הזו כלפי ההתנהלות שלו וההתנהגות שלו ושפת הגוף שלו היא בעיקר ביטוי של אובססיה שאיבדה שליטה, שום דבר שקשור לעיתונות משמעותית.

    אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      מסכים.
      ההתעסקות בביקור בפריז מיותרת, לא מעניינת וחסרת תועלת.
      אוהביו של רה״מ ממילא רואים בנסיעה הזו, על כל רכיביה, מעשה ציוני ראוי, אמיץ ופטריוטי.
      מתנגדיו רואים בה עוד צעד נכלולי ואינטרסנטי, הישר מילקוטו של מלך השטיקים.
      חסרה בתקשורת התייחסות רצינית לנושאים שעל הפרק, לאו דווקא הדמוגרפיה באירופה שאינה כלל בשליטתנו, אלא נושאים ישראליים מובהקים המחייבים דיון מעבר לאינסטינקט הישראלי הציוני המיידי לנכס לעצמנו בעלות על אירועי טרור ולקרוא ליהודי העולם לעלות לארץ: מהות הקשר בין ישראל לקהילות היהודיות, מהות הקשר בין ישראל למדינות המערב, שהן בעלות בריתנו הטבעיות לסחר, עסקים ומהלכים דיפלומטיים ומה יכולה ישראל לעשות, אם בכלל, על מנת להגביר את ביטחון היהודים בעולם.

      אהבתי

  10. יוריק קרמר הגיב:

    זה שאת לא אוהבת את נחום ברנע, אנחנו יודעים. הפעם הקדשת חצי פוסט למטרה זו. הגזמת.

    אהבתי

  11. יוריק קרמר הגיב:

    מדינת ישראל כולה נסערת בגלל הטבח בהיפר כשר בפריז. מדינת ישראל כולה לא שמה לב, שהצרפתים אינם מתרגשים כלל מן הטבח הזה. הצרפתים באו במיליוניהם להפגנת המחאה בגלל רצח העתונאים בשבועון שארלי הבדו.
    כדאי שנדע – הצרפתים לא אוהדי יהודים. הם לא התרגשו מרצח התלמידים בבית הספר היהודי בטולוז וגם לא כשאזרח צרפתי רצח במוזיאון היהודי בבריסל.
    אנחנו ממהרים לנכס לעצמנו את ההפגנה בפריז, כמו שאנחנו ממהרים לייחס לעצמנו כל מיני תופעות בעולם. קצת פרופורציות. אנחנו לא במרכז!

    אהבתי

  12. "הוא עצמו עומד ברפיון מוזר, לא מתקרב לאיש, לא מתחבר".

    כמעט התאהבתי עד שנזכרתי במי מדובר.
    לולא לשון הזכר יכולתי להיות בטוחה שראית אותי איפשהו.
    וכן, את עצמי אני אוהבת, אם לנקוט ברוח הפרק הלוגי בפסיכומטרי.

    נ"ב: זו חבורה של אנשים זרים זה לזה, ידוענים – לא משפחה ולא חברים – בטקס פורמלי שלא לומר פומפוזי; לְמה ציפית?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תסתכלי עליו ביחס לאחרים שנמצאים באותה סיטואציה בדיוק

      אהבתי

      • פרנסואה הולנד ואנג'לה מרקל נראים כתאומיו הזהים, ואפילו מנותקים יותר ממנו. היחיד שם שבעיניו נראה זיק אנושיות הוא אבו מאזן, מה לעשות.

        (מתייחסת לתמונה העליונה שבה הם ברורים יותר)

        אהבתי

        • JewBoy הגיב:

          אין שום עניין של אנושיות. אבו מאזן הוא היחיד שלא משתתף במפגן/אוירת הדכדכא שלשמה התכנסו כולם.
          זאת אומרת הוא והמאבטחים של נתניהו, שעומדים בהיכון להוריד אותו לרצפה אם צריך (או משהו)

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            מה לעשות, מסכים. בסיפור 9/11 מאות
            סטודנטים מוסלמיים נמלטו מייד מארה"ב
            בוש, הכה שנוא על הרבה אירופאים ולא
            אירופאים, אמר אנחנו נהרוג את מי שאחראי
            לכך ואנחנו נחליט מי זה. וגם הקימו את
            גונטנמו. זה לא הביא ישועה לעולם. אבל
            גישה זו הצילה את צרפת פעמיים מכמה
            מהחברים שהלכו בשורה הקדמית. ארה"ב
            לא הרגה את כל הרעים, יש יותר מדי, אבל
            עשתה כמיטב יכולתה. רוב העילית של
            ארה"ב ורוב אזרחיו נחון בראיית עולם
            שמקבלת שיש רוע וברעים מאוד צריך לטפל
            ברוע רב. בכלל לא ברור אם יש הרבה כאלו
            בצרפת ודאי לא בין הנאורים שם ופה.
            המעניין במה שהולך זה שכל זב ומצורע,
            גם כאלו שלא,עוסק בטיהור, ניקוי, זיכוי,
            שיפור, שיפוץ ומה לא עוד של האיסלם
            והמוסלמים.לא שמעתם כזאת על נוצרים,
            בודיסטים עכו"ם ובטח לא יהודים. אם
            תאמינו לנכתב תשוכנעו שאין דבר יותר
            טוב ומיטיב לעולם מדת האיסלם חוץ
            מכמה בלתי מובנים שלא הצליחו לעמוד
            מול העוול האירופאי ושל עוד קבוצת
            עושי עוולה קטנה אחת שכולנו מכירים.

            אהבתי

  13. קורא פחם הגיב:

    "סיפור זה חוזר בשתי ידיעות שונות בעיתון הבוקר."
    ב4!

    אהבתי

  14. ירושלמית הגיב:

    אין דבר מכוער יותר מלארוב לאישה (או גבר) שהעלו במשקל ולשמוח לאידם. במיוחד מצטיין בכך (באובססיביות מטרידה) אתר מאקו. על הכוונת הפעם השחקנית יסמין בלית' שהשתתפה בשנות ה-90 בסדרה "משמר המפרץ". גם השמינה וגם כבר בת 46. איך היא מעיזה? כותרת הכתבה חרצה את הדין: " העבר מאחוריה".
    "התמונות שלה היו תלויות בחדריהם של מיליוני בני נוער חרמנים אבל … סביר להניח שמעריציה לא יזהו אותה היום…. נראתה מוזנחת למדי בבגדים רחבים ולא מחמיאים, שלא הזכירו במאומה את בגד הים השלם האדום שבו התפרסמה".
    http://www.mako.co.il/entertainment-celebs/world-2014/Article-61a478c2f14ca41006.htm

    אהבתי

  15. מפגן התמיכה בחופש הביטוי הוא שופוני מפונפן כמו חיילי משמר הארמון. אימפוטנטיות של בורגנות אדישה שבעה ואגוצנטרית. מה שווה כל פאסון החירות והטקס בישבן אם מיעוטים נרדפים בגלל דתם, אם התקשורת מסתירה אלימות כגזענית והשלטון מעלים עין? יבשת הפוליטיקלי קורבט נמנמה בזמן שבמעצמה התרבו-תית כמו בשאר היבשת קמו אוטונומיות מוסלמיות בהתאם למשנת הסוציאל דמוקרט. שכונות ורובעים בלי זרים ובלי משטרה. עצמאות כמעט פלסטינית. החוק נמצא בין השריעה ומעאכרים שמתווכים בין האסלאם וחיי פשע. המימון לאוטונומיות מגיע מכספי המעמד הבינוני. ההתנחלויות האסלאמיות קמו בזכות חסידי הרב-תרבו-תיות. הימין שהוצג בתקשורת כ"קיצוני" התריע מתוצאות הטפילות המאורגנת אבל זה ימין טרה-קיצוני ובמסגדים אולי זורמים פלגים ונחלים צלולים של שלום. מי יודע, ערבית שפה קשה.

    הזיוף הסילוף והמצעד הם חלק מהמורשת האובדנית שמסרבת להתבונן בצואה שמתחת לעקביה האלגנטיים של התרבו-תיות. הביזמוט של ההכחשה. בניגוד לביבי, צרפת הפוזאית גמורה. הענף הקומוניסטי של השובך שהשתרש בצנטרום של הנאורות ברפובליק ומתגורר הרחק מהאוטונומיות המוסלמיות סירב במשך שנים לדבר על ציונות. עכשיו באופן פיתאו-מי גם במגדל השן היהודי חילוני הבינו שלמחבל הסופר יש איתם חשבון. כן, אפילו איתם. עם הקומוניסטים תומכי פלסטין שנגד אקיבוש. עם אנשי השמאל היהודי חילוני גלותי. למה הצטייד ברשימת גני ילדים? גני ילדים זה אבסורד שטני, ממש בבטן הרכה,. איך אפשר להתעלם, אימפוסיבלה. עכשיו יעבדו עם הנכדים על העברית אולי טיול לבקר את המשפחה אולי ככה יותר, נראה.

    אהבתי

  16. דפי הגיב:

    הגהות פנים: מח"ש הודיעה לעו"ד רונאל פישר כי היא שוקל*ת* להגיש נגדו כתב אישום

    אהבתי

  17. ר. הגיב:

    שיא הפאתטיות והצפון-קוריאניות של "ישראל היום" מגולמים בחיתוך התמונה כך שביבי נמצא במרכז, ולא נשיא צרפת.

    אהבתי

  18. דני הגיב:

    דבורית – איך לא הבנת את זה: "אח”כ הוא מספר שנתניהו נופף לאזרחים במרפסות, ופה מגיע משפט לא ברור:
    נתניהו הרים את ידו הימנית אל-על, והרים אותה שוב. התמלאתי גאווה: כל המנהיגים טועים בלי בושה, ורק ביבי שלנו מנופף לקהל".

    זו פאראפרזה על השיר "חימקה שלי" בביצועה הקלאסי של רחל אטאס.

    אהבתי

  19. לחם הגיב:

    שבע מאות אלף שקלים שילמנו רק עבור הטיסה כדי שבעלה של הקיסרית יוכל להצטלם בפריז לקמפיין הבחירות שלו. מי שלא ראה אותו מנפנף את ידו על מדרגות האליזה כשהולנד הנבוך לצידו לא ראה פארסה עלובה מימיו.

    אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    כל המנהיגים טועים בלי בושה, ורק ביבי שלנו מנופף לקהל. מה?

    רחל אטס:

    כי כל החיילים,
    כן, כל החיילים
    טועים ברגל, בלי בושה!
    רק חיימקה שלי,
    רק חיימקה שלי
    דורך ברגל הנכונה!

    אהבתי

כתיבת תגובה