אם שותים לא צועקים

 

yediot26.1.15haaretz26.1.15

isra26.1.15maariv26.1.15

הכותרות

♦ תודה לאל, חרפת הרה"מ חזרה לשער ידיעות. נו, הכל בסדר. עולם כמנהגו נוהג. בכפולה הפותחת, שכל כולה מוקדשת לנתניהו ולבנט, נחום ברנע מספר שבסו"ש המייל שלו הוצף בשאלות של ידידים אמריקאים: מה, הוא באמת מתכוון לנסוע? הוא=נתניהו.
כמו כן נפתלי בנט זוכה פה לחבטות אין קץ:

…בנט יצא מכליו ביום שבו החליט נתניהו על הקדמת הבחירות, ומאז לא שב אליהם… או שהוא לקח משהו או שמשהו לקח אותו…מבלי משים, הפך נפתלי בנט, ראש הסיעה הקוקואית ביותר בכנסת, לראש הממשלה בפועל. כל החלטה מופקרת שהוא יתמוך בה תעבור, כי נתניהו לא ירשה לעצמו לעמוד לשמאלו…

♦ מה אומר כריס וואלאס בפוקס ניוז על נתניהו.

♦ נתעורר דיון אתמול בבלוג על חשיבות הידיעה שהייתה כותרת ראשית בידיעות: שי בכר, ירקן אהוב מרעננה, נרצח לכאורה בגלל שהפך לעד מדינה נגד עבריין. למעשה מדובר בכרוניקה של מוות ידוע מראש: הבנאדם עומד להעיד נגד ראש ארגון פשע. מה התרחיש האופציונלי? בישראל יש רשות להגנה על עדים. מה נעשה במקרה של בכר (תגובת המשטרה: "המשטרה מקיימת הערכות מצב עיתיות סדורות ומוקפדות בנוגע לעדים ופועלת כנדרש בהתאם לתוצרי הערכות המצב" [הערה: נא להחליף את העורך/ת של תגובות המשטרה])?
אשאל אחרת את השאלה: האם הטרגדיה של בכר זכתה לכותרת הראשית כי היא, על הדרך, חוץ מהסיפור האנושי, גם (או בעיקר) מנקנקת את המשטרה?

אימייל שכתבה לי לקוחה שלו:

…שי בכר הוא הירקן שלי מהוד השרון, הוא נרצח בין כפר סבא להוד השרון. אנחנו כולנו מזועזעים כאן, שי התכוון להעיד נגד מערך הפרוקטשן בעיר, ניסה לחזור בו הגלל האיומים שקיבל, ושימי לב שבשעת הרצח הבת שלו היתה איתו ברכב, זה עדיין לא משהו מקובל במשפחות הפשע בישראל, לפגוע בילדים ונשים. הלכתי היום לחנות שלו והיא הייתה סגורה, קוראים לה בשם הפואטי תפוחים ותמרים. קשה ועצוב לי לחיות בעיר שבה בעלי חנויות שאני די מחבבת נאלצים לשלם פרוטקשן והעירייה לא עושה כלום.

בכל הכנות, ועם כל האמפתיה לרצח של בכר, אני לא יודעת למה סיפור ההצתה (לאחר רצח?) של אישה בגבול יפו פלורנטין, אותו הבאתי פה לפחות שלוש פעמים, לא הזיז לאיש. למה? זה לא קצת פחות צפוי?
מדרג הזעזוע והטרגדיה לא ממש ברור לי.

♦ מאמר המערכת אתמול בהארץ התפרסם בערבית.

חיי שרה

♦ מאלכוהול מרובה ועד יישור עוגות דבש.
זה מה שטוענים התצהירים על אודות השרה.

כפולת 12-13 בידיעות (ויש גם הפניה וכותרת ע"פ שמינית מהשער המתייחסת להתפרצויות ואלכוהול בהתייחס לשרה) מוכתרת ב"אווירה של פחד בקרב העובדים בבית ראש הממשלה"
[צבעתי והדגשתי את הכותרת כפי שהיא במקור]
התצהיר על אודות השרה הוגש במסגרת התביעה שהגיש אב הבית במעון, מני נפתלי, נגד משרד רה"מ, הסמנכ"ל עזרא סיידוף ורה"מ נתניהו. נגד השרה, כפי שחוזרים ומציינים בלשכה, אין שום תביעה.

♦ הלם. ראו היכן מתנוססת ההפניה לאיציק סבן בישר"ה על ידיעות ונוני מוזס ו-ynet:

isra26.1.15rashit

…מרבית כלי התקשורת, ובראשם "ידיעות אחרונות" ואתר האינטרנט שלו ynet, שהפך לבריון השכונתי ברשת, עובדים בשירות השמאל. נדמה שרוב השדרים, הכותבים, הפרשנים, העורכים וה"מומחים" שמגיעים לדפוס ולאולפנים – כולם אנשי שמאל שמפרשנים לנו את המציאות המעוותת כפי שהם חיים אותה בבועה של עצמם…

וכפולת 2-3:
בוזיתון

♦ במעריב התצהיר זוכה להפניה עליונה בשער, לכפולת 4-5 ולטור נוסף בו מביע בן כספית את חיבתו לרעיה.

…אנחנו מדינה שנלקחה בשבי. כמו שאמר לי לפני כמה חודשים מישהו שמכיר את בני הזוג נתניהו מקרוב, "צריך להכריז נוהל חניבעל ולנסות להציל את המדינה". זו אינה רכילות. התנהגותה החולנית של הגברת נתניהו, המעורבות שלה בכל החלטה, בכל מינוי, בכל פגישה ובכל אמירה, הן עובדה קיימת. טירוף המערכות שנע סביבה כחרב מתהפכת משפיע על ניהול העניינים הכמוסים ביותר של המדינה, בנקודות הקריטיות ביותר. הם מנסים עכשיו להפוך את מני נפתלי לאיזה בריון שמאלני קיצוני שנשלח כדי להפיל אותם. הם שכחו שנפתלי היה המאבטח האישי של המשפחה, אהוב ונערץ, ששמר עליה, ועל הבנים שלה, ומעניין שאז הוא לא היה כזה מסוכן. פתאום, כשהחליט לצאת ולספר את האמת, מתנפלים עליו…
 
מעריבשרה26.1

♦ ידיעה על השרה הוסרה מאתר וואלה.
אם תלחצו על הקישור הזה, שעדיין נמצא בגוגל,
וואלהוריד26.1

תגיעו לתוצאה הזו:
404

♦ יאיר ואבנר נתניהו בסכנה (לא קשור לנושא הקודם).

בחירות

♦ הסרטון המסעיר ביותר בפייסבוק אתמול היה של שרון גל, הפרזנטור של ליברמן, מתראיין לערוץ 20, דקה אחרי שעזב אותו, על, נו, לא משנה מה. אנשים תהו מה עם האתיקה. הצחקתם אותי. על מה אתם מדברים? הרי גל אמר את בעצמו, באופן הכי גלוי שיש, בראיון ל-7 ימים שעברה שנייה בין עבודתו העיתונאית לעבודתו כפוליטיקאי, והבאתי את הציטוט המדויק פה. הנה בשדח"ז.

המעבר היה חד… ערב קודם אתה סוגר ליין-אפ אחרון ועוזב את האולפנים, ולמחרת אתה נוסע למשרד החוץ, עולה ללשכת השר, יושב איתו בצד השני של המתרס, הפעם מול המצלמות, ומקשקש…

בכ"א, מה חדש? וכי לא עברנו אותו דבר בדיוק עם יאיר לפיד? אלא שהוא שיקר זמן רב, ועבד על המפלגה שלו בעוד הוא כותב את הטור שלו ב-7 ימים. את השערורייה נימק בזמנו בכך שהוא ממש לא כותב על פוליטיקה. בחיי אלוהים.

הודעה לעיתונות:

שר האוצר יובל שטייניץ תוקף הבוקר את שר האוצר לשעבר יאיר לפיד בראיון  לגיל הופמן באולפן הבחירות של מעריב: "כואב הלב על הביצועים של שר האוצר לשעבר. מדובר בשר האוצר הכושל בתולדות המדינה. הוא קיבל את הכלכלה הכי טובה במערב והחזיר אותה במצב גרוע. בתקופתי העלו לישראל את דרוג האשראי בתקופתו הורידו את הדרוג. התרעתי בפני ראש הממשלה על ההתדרדרות בכלכלה הישראלית וראש הממשלה אכן קרא אותו לסדר בעניין. לפיד לא הסכים לשנות את הרגלו להסתכל על הכותרת של הבוקר במקום להסתכל על יסודות הכלכלה. הזלזול שלו בנגידת בנק ישראל ובצמרת האוצר. לפיד קיבל מדינה עם גרעון מתכווץ (שטייניץ צמצם מ-38 ל-32) . כל המדדים החשובים בתקופתי היו בעלייה: השקעות בישראל, צמיחה וירידה באבטלה".

תוכן שיווקי באולפן שישי

♦ כשראיתם ושמעתם באולפן שישי האחרון על "בית המלאכה" בו מכינים לערן זהבי, כדורגלן  רם דרג, נעליים מיוחדות עבורו, בטח חשבתם על שלושה סנדלרים כפריים קשי יום היושבים ומתקינים את הנעליים היקרות עם סינרי עור כבדים מוכתמים בשמן מכונות. אך לא. בית המלאכה הוא של נייקי, ובן מיטלמן טס לאיטליה ע"ח נייקי. האם לא צריך להיות גילוי נאות? צריך.

http://rcs.mako.co.il/flash_swf/players/makoPlayer/VideoPlayer.swf?vcmid=1793141bc381b410VgnVCM100000290c10acRCRD&videoChannelId=e8532106ac3aa410VgnVCM100000290c10acRCRD&galleryChannelId=c492c3229fa1b410VgnVCM100000290c10acRCRD&showlogo=0

רשת עתיד וההפרטה במשרד החינוך

לילי בן-עמי קראה את דבריי על רשת עתיד והגיבה בפייסבוק. מתברר שאין שום דבר חדש במה שכתבתי.

משתכשכים בביצה

גלובס הציב חומת תשלום על כתבות באתר.

אם תרצו לדעת מה תהיה כפולת 2-3 בישר"ה מחר, הריני מבשרת לכם, וזה בכות הודעה לעיתונות שהגיעה אלי (כמו לכולם):

ישראל היום מברכת (מברכת? למה לא מברך? V) על תוצאות ה- TGI ומודה על אמון הציבור בעיתון. כפי שציינו אנשי קאנטר מדיה ניתן לראות כי הן ברמה חצי שנתית והן ברמה שנתית "ישראל היום" מוביל כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל (פער מובהק סטטיסטית) ביום חול, כאשר שיעור החשיפה לעיתון סוף השבוע שומר על יציבות. הנתונים הללו משקפים את ההובלה של ישראל היום לאורך זמן ומקבעים אותו כעיתון הנקרא ביותר במדינת ישראל. הישג זה הנו חסר תקדים במיוחד לאור כמות העותקים הגדולה אותם מפיץ ידיעות אחרונות בחינם הן במהדורת אמצע השבוע שלו והן במהדורת סוף השבוע. אנו מבטיחים להמשיך ולספק עיתון מצוין לקוראינו הנאמנים ומבקשים להודות להם על תמיכתם בנו בתקופה בה גורמים מתחרים ניסו להוביל מהלך לסגירתנו.

♦ מועמדותה של צגה מלקו לרשימת כחלון נפסלה.

לחם עבודה

♦ עובדים במיפסו הגישו בקשה לפירוקה, אחרי מותו של אמיר קס.
בהמשך לטענתו של נפתלי בנט שוועדי עובדים בהייטק ימוטטו את הענף (אחר כך התברר שגם בטקסטיל, לגרסתו), שלחתי את הידיעה לעו"ד שעוסק ביחסי עובדים/מעסיקים, והוא טען שאני לא מבינה כלום מהחיים שלי, ושהידיעה הזו היא כלל וכלל לא הוכחה לכך שצריך ועדי עובדים בכל מקום, ושרוב המעסיקים הם לא פריצים מרושעים ושיש לי את הרושם הזה רק כי עבדתי בעיתונות. מה עמדת העו"דים המלומדים או העוסקים בדיני עבודה פה?
אותו עו"ד, אגב, טוען שאני נוקטת ברוחב לב מוגזם בשימוש במילה "שקרן", ולמה לא קראתי "שקרנית" למרב מיכאלי כשאמרה שלא עודדה סרבנות, והנה הוכיחו לה ששיקרה. תגובתי: לא ידעתי על האירוע בזמן אמת (בחמישי האחרון. שהרי הייתי בדרכים).
אגב, אני רוצה להזכיר (כבר דיברתי על כך לא פעם) את השינוי במלבושי מיכאלי: מגופיונת עתירת מחשוף ממנה אפשר ללמוד על דגם החזייה שלה ומידתה, לחולצות גולף שחורות אטומות.
מתברר שגם האמירה הגוף שלי ברשותי ואלבש מה שבא לי היא תלוית מעמד ומיצוב.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

♦ שולה זקן משתחררת מהכלא היום, וענת קם חוגגת היום שנה לשחרורה.

♦ עשה ואל תעשה בפיץ' לכתבים טכנולוגיים כדי שיכתבו על הסטארטאפ שלך (נירית וייס).

לפני פיזור

תודה רבה לכל תומכי הבלוג.

♦ לוח פברואר של איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

84 תגובות על אם שותים לא צועקים

  1. 0 חנה הגיב:

    עכשיו ה"בית" תהיה תנועה "חלוצית"?
    מקושרת?
    על בלימה?
    עם שוער ועוד 10?

    אהבתי

  2. להקת גייסות השריון הגיב:

    שולה זקן השתחררה מהכלא לאחר כחצי שנה וביקשה מהתקשורת שתתן לה לחזור לחיי… … על השאלה בעניין חשבון נפש אישי שלה בפרשה אמר זקן: "כשהזמן יגיע".

    אהבתי

  3. להקת גייסות השריון הגיב:

    מחכים לשיריון -נהג מונית כלשהו ושולה זקן אחרי שתעשה חשבון נפש (בכלא לא הסתייע)

    אהבתי

  4. זיפ תפוזים הגיב:

    בדרך לחתונה עוצרים בבית היהודי? לפני שבוע התחתן אלי אוחנה ברבנות בטקס מצומצם, עם בת זוגו ואם ביתו הקטנה. יש להניח שזה קשור להצעה האטרקטיבית שקיבל מנפתלי בנט. בכל זאת, "הבית היהודי"…

    אהבתי

  5. דב שיכור ממקהלת הרבנות הצבאית הגיב:

    מצטער v&יון, היום אני מרעיב את הטרולים.

    אהבתי

  6. דרביון הגיב:

    יון הכל הבל לעומת הדרבי!
    לא חייבים שוב 20 הפרש!
    4 אנחנו קונים כבר!

    אהבתי

  7. ניצב בדימוס הגיב:

    מעניין כמה שוטרות משרתות, ובדימוס, יושבות מול ה"בדימוסים" מהמשטרה, שמתראיינים בכל שידור ושדירה,ומטיפים לטוהר הניצבות, ומתפקעות מצחוק….

    אהבתי

  8. בר נע הגיב:

    עורך האנטי ביבי החליט היום לתת לברנע כפולה כמו ביום שישי,כמעט והלכתי לקנות חלה….
    אין לתאר איך עיתון שלם מסיט נגד ראש ממשלה ונגד רעיתו….
    איך אומרים בסמול: "לא למדו כלום מרצח רביןרו"המ"?
    אבל הוא רוה"מ ציוני,אותו לא ירצחו…אולי בכל זאת איזה מישהו יושפע מהארץ,ידיעות,והבן…כספית? ויעשה יגאל?
    לאאאאאא….

    אהבתי

  9. צביקה הגיב:

    ראש הסיעה הקוקואית ביותר בכנסת איבד את עשתונותיו והתפרץ שוב על נחום ברנע:

    מהציטוט הקטן שהבאת, בנט כרגיל מזהה את עצמו עם המצביעים. עם אומרים עליו קוקו, כנראה שמתכוונים לבוחריו ולא לו. מי עושה חסד וסורק את כל המאמר?

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      צביקה,מה,כל הסיעה קוקואית?
      כל מה שאורבך עשה בשביל הקשישים זה קוקו?
      כל מה שבנט עשה פה בקדנציה שלו זה קוקו?
      נכון שהבן של טומי לוחם למען משכורות החיילים,כי הוא לא היה פה שר אוצר עד היום, וכל ארגוני ההורים פנו אליו לתוספת וכסף לחיילים אחרי "צוק", אבל עכשיו הוא גילה שהחיילים זה "קהל יעד" מס 1,צעירים שעדיין לא גיבשו את דעתם,לא מעודכנים פוליטית,ואוהבים "חדש"…

      אהבתי

      • צביקה הגיב:

        אם הרצוג היה מפרסם תמונה של בנט תחת הכותרת של האיש הזה אמר על מיליון ישראלים שהם חמאסניקים, או תמונה של ביבי תחת הכותרת של האיש הזה אמר על חצי מהישראלים שהם אנטי ציונים, אזי אני מניח שהייתה קמה צעקה על סילוף, הסתה, דמגוגיה ואולי אפילו קוקואיזם.

        לבנט יש נטיה לקחת כל ביקורת שנאמרת עליו, לרוץ לקהל האוהדים שלו ולצעוק להם – הנה, תראו מה המנוול ההוא אמר עליכם, התשתקו?
        לא פעם ראשונה שהוא עושה זאת, לא פעם התגובות של אוהדיו נגועות בגועל נפש חולני, והסיכוי שתהיה תגובה מחוץ לפייסבוק, גם הוא קיים.

        כמו שגולדה אמרה, אני לעולם לא אסלח לבנט על כך שהוא גרם לי להגן על ברנע. אבל, לקרוא למפלגה קוקואית זה סביר לחלוטין. האם זה נכון או לא? עניין של השקפה. אני חושב שמתחת לכיפה הקטנה ולהייטק של בנט מתחבאים לא מעט קיצונים עם שאיפה לגוג ומגוג ואמונה משיחית. אפשר לפתח על זה ויכוח, אבל התגובות ההיסטריות המכוונות של בנט מנסות פעם נוספת להוציא ביקורת לגיטימית מחוץ למחנה.

        אהבתי

  10. מסתבר שגידול ילדים להורים חד מיניים לא תמיד ורוד.
    האם קיים עורך ישראלי שיסתכן ויפרסם ידיעה שמעלה שאלות לנוכח הטרנד קניתי לי ילד במבצע?
    לא. הרי בשבילמה. אנחנו נאורים, עובדה שצעדנו בשביל שרלי בפריז. אנחנו פרוגרסיב, סטן .
    בשובך מצד שני, מבחינים בדמיון הבולט בין מנהגי הלהטבי"ם וה'גיהאדיסטים. האיומים, החרשת דיונים בקולניות, דרישה לטאבו בדיווח, הגבלת תחומים לדיון ואיסור ההומור והכל בשל פגיעות ונרדפות היסטורית. מצד שני אותה קבוצה דורסת ברגל גסה זכויות ורגישויות של ציבורים אחרים בכל הזדמנות שאפשר.
    ווי, שרלי שרלי.
    תשלוט על העולם ילד
    יש דברים שאסור לראות
    תשלוט על העולם ילד
    אם תראה, תפסיק להיות

    אהבתי

    • טאריק קפאלה, מנהל חדשות ה- BBC בערבית (קהל של 36 מליון) מדגים פריסת טאבו על אוהלי ציון.

      אהבתי

    • רוי הגיב:

      קראתי את הכתבה.
      יפרסמו, לא יפרסמו,
      מה זה משנה?
      ואם אביא לך 10 נשים אשר ידברו נגד זכויות נשים, מה זה אומר לגבי זכויות נשים?
      הרי אם אנחנו בעניין, אני די בטוח שאצליח למצוא לך כמות עצומה, בלתי נתפסת, של ילדים להורים הטרוסקסואלים אשר הייתה להם ילדות קשה ורעה (הורים נרקמונים, מתעללים פיזית, מתעללים מינית, מזניחים וכו' וכו' וכו').
      האם זה אומר משהו על נישואים הטרוסקסואלים?
      כנראה שלא.
      לא צריך להיות פרו-גיי בשביל להבין שבסופו של דבר רווחתם של ילדים תלויה בהוריהם – במי שהם כבני אדם וללא קשר למניותם.
      הרבה מהתלונות בכתבה מתייחסים להיעדר דמות אב (ומה עם אמהות חד הוריות?), בלבול מיני (צר לי לבשר להם, להמון ילדים להורים הטרוסקסואלים יש בלבול מיני, זה חלק מהחיים) ולכך שנישואים חד מיניים מעודדים איחודים רומנטיים שאינם כ"דרך הטבע"(??).
      אם טובת הילד מולנו (במקום הומופוביה) – אז יהיה זה טיפשי לחשוב שגייז אמורים להיות הורים מוצלחים יותר מהטרוסקסואלים. אכן, הורים הומוסקסואלים אשר חושפים את הילדים שלהם לתכנים מיניים באופן מופרז ומביאים להם הביתה גברים ו/או נשים זרים שנשארים תקופה קצרה על ימין ועל שמאל – אלו הורים רעים! אבל, את הסיפורים האלו שמעתי לא פעם ולא פעמיים מילדים של הורים הטרוסקסואלים.
      אם באמת טובת הילד חשובה לנו (ולא הומופוביה) – אז אולי נקים וועדות למי מותר ולמי אסור לגדל ילדים. אבל כשזה מופנה רק כלפי גייז – זה הומופוביה.

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        למה ציפית? הכתבה התפרסמה ב cns news – אתר חדשות ימני שמרני, אשר פאט ביוקנן הוא אחד ממייסדיו.
        ודאי שהם חושבים כך, הרי זה מסכן את אורח החיים האמריקאי ההגון והראוי, זוג הטרוסקסואלי, פלוס ילדים, פלוס כלב, פלוס טנדר פורד בבית בפרברים.
        ומתקן ברבקיו גם כמובן.

        אהבתי

        • רוי הגיב:

          גם בלי להכיר את האתר, לא ציפיתי להרבה. הטיעונים מוכרים לעייפה ושחוקים.
          אבל מן הראוי לקרוא את מה שאתה מגיב עליו, ולו רק בשביל להביא טיעונים אשר מתייחסים לנאמר (במקום סתם talking points)

          אהבתי

      • הלהטב"ים בחרו להגדיר את עצמם כבני אדם דרך המין וכשמזכירים להם שהמיקוד במיניות קצת בעייתי הם טוענים שאין קשר ויש להגיד מגדר. :lol:. מצעדי הגאווה באמת מוכיחים שאין קשר לסקס ובטח שלא פרוע. חלק ממנהיגי המוסלמים להבדיל אלף פרטנרים טוען שהטרוריסטים לא קשורים לאסלאם למרות שהפושעים ותומכיהם קוראים לנקמה על פגיעה ברגשות דתיים וכך גם צרחות האלוהים כביר שלא מעידות על כלום.

        אנשים עם מיניות לא נורמלית (במובן הכי נייטרלי ושווה נפש) צפויים לגדל ילדים עם בעיות מיניות. אם כך הם הגדירו את עצמם, המיניות חשובה להם וכנראה יותר מכל היבט אחר. לא הורות, לא צמחונות ולא צבע עור דת או גובה- אלא המין. ההכללה גסה כי אני מתייחס לקהילה לא לפרטים שיכולים להיות הורים מקסימים. ברור שהורים גרועים יש בכל הקבוצות אבל העולם עדיין אינו שטוח ויש הבדלים בין הקבוצות. כאן הגרוע מובנה בהגדרת הקהילה את עצמה.

        המניעה מהילד להחשף להשפעה טבעית (זכר ונקבה ברא אותם) של כוחות עתיקים וכבירים שהמפגש הקדוש ורב ההוד ביניהם אפשר את קיומו היא התעללות, הסתרת אמת והעצמת העיוות. אפשר לגדל ילדים בתאורה פלורצנטית או כפי שהציע שועלן-בשלשות רביעיות וקומונות חד מיניות (הצעתי גילוי עריות כקונטרה שמרנית) אבל אפשרות אינה מוכיחה כדאיות ויתרון.

        העורכים הוכיחו אינספור פעמים שהם לא מסוגלים להתמודד עם מידע ושאלות מהותיות. עצם הדיון, כפי שהדגמת בגלישה לגודווין הוורוד (הומופוביה) הוא טאבו ואין לאפשר אותו. הם מבהירים לכולם שאסור לבקר, לשאול ולהשתמש בהומור. לא פלא, חלק גבוה יחסית מהעוסקים בתחום משתייך לאורתודוקסיה הפרדוקלסית שדוגלת בחופש ומתירנות ותוקפת כל מי שחושב אחרת.

        אהבתי

        • בעל נטיות הגיב:

          יצא המרצע מן השק.
          אתה לא רק ימני קיצוני מתעב ערבים ושמאלנים אלא גם הומופוב.
          יאללה, לך לנפתלי.

          אהבתי

        • רוי הגיב:

          ראשית, אני מניח שאתה גבר, אז אם אני טועה, תסלח לי.
          אז אמהות חד הוריות מתעללות בילדים שלהם? בוא תאמר את זה בריש גלי, שנדע מי אתה.
          תרשה לפרק את הטיעון המגוחך שלך שמציג אותך כקוזק נגזל בגלל שהגדרתי אותך כהומופוב (והאמת, שלא עשיתי את זה, אתה הוכחת שאתה כזה בתגובתך אלי). קצת מזכיר לי את אלו שטוענים שה"ציונים" שולטים בממשלת ארה"ב/צרפת/בריטניה (ומה לא) ואחרי זה מתלוננים שמנסים לעשות להם דה-לגיטימציה ע"י זה שמטיחים בהם שהם אנטישמים.
          אני טועה, או שממש כרגע השוות קהילה שלמה המוגדרת רק עפ"י זהותה המינית כג'יהדיסטים? וזה לא נראה לך עוינות כלפי אותה קבוצה? לא רק זה אלא השטחת את אישיותם ככזו שמתעניינת רק במין…
          אין שום טאבו, ואף אחד לא מנסה למנוע ממך להביע את עמדותיך המכוערות. אבל לחשוב שיש לך הזכות להגיד את הדברים האלו ולקבל רק ביקורת סולידית, זה מגוחך. אני חושב שאתה הומופוב בגלל מה שאמרת. יכול להיות שאני טועה, אבל מעניין אותי כקליפת השום תחושת הקורבנות שלך. אתה רוצה לשטוח את משנתך בפומבי? תלמד לפתח עמוד שידרה ולקבל את הביקורת הנובעת מכך.

          אהבתי

          • אין שום טאבו, ואף אחד לא מנסה למנוע ממך להביע את עמדותיך המכוערות.

            טאבו באבוהה. הגענו למצב שאין במיינסטרים שמץ של ביקורת על הקהילה. לגבי העמדות המכוערות- בעיני מצעד הגאווה וכל מה שקשור אליו מכוער שבעתיים וגם התגובה היסטרית ודמגוגית ונוי אין בה. הוכחת כצפוי מנאור חוסר יכולת לענות באופן ענייני. הגדרת אותי כהומופוב, כנפתולוג, כקוצוני וכפגיע ואפילו קוזאק כדי לשלול דיון. כדי שלא ירימו אצבע לשאול, כדי שמי שיחשוב על הסוגיה ללא התארים שהכתרת לראשי ולו לרגע יבין שעליו להצניע פקפוק וחשש ורצוי שימהר לפתח רגשות אשם על פתיחת הסדק שאיפשר את חייו הקצרים של הרעיון הכה מעוות שמשהו ולו הפעוט ביותר עקום בממלכה הוורודה.

            לכלא המנטלי שאתה חי בו ידידי תקרא איך שתרצה. תמשיך להאמין שמצעד הגאווה קשור לגאווה והעיקר תצביע בעד מפלגה שמקדמת את חופש הביטון.

            אהבתי

      • בעל נטיות הגיב:

        הלהטב״ים דומים לג׳יהאדיסטים?
        אין גבול לדמיון.
        מה עם אנשי להב״ה, חבורת הצל ושאר מכי ומגדפי הערבים, את מי הם מזכירים לך?

        אהבתי

  11. נירית הגיב:

    רק 11% מהציבור רוצים שהילד שלהם יהיה עיתונאי
    "מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה מצא ירידה דרמטית במעמד מקצוע העיתונאי בישראל" …

    אהבתי

  12. המשטרע כפי שטענתי כאן לא פעם נחשפת כעלובה ורקובה מהצוואר למעלה ולמטה ועד לבהונות. (למרות שחוק ההטרדה המינית ויחסי מרות עקום בהגדרתו). מי שיכול לבטל בישראל דרישה לפרוטקשן הוא ארגון פשע מתחרה, קצין בכיר או רב. מי שרוצה טיפול בפשעים קטנים צריך קשרים. שומר החוק יודע שבמשטרה לא יקבל מענה סביר והכשל הנרחב לא זוכה לסיקור ראוי. העורכים מזניחים במשך שנים טיפול בערכים חשובים כמו ביטחון אישי וצדק. לטעמי יש מעט תחומים חשובים יותר. מה התועלת בכתב משטרתי אם כלי התקשורת לא מסוגל להסביר לציבור עד כמה הארגון מסואב. חסרים ניצבים מקופחים ושוטרים שאכפת להם? הטיעון שיש לשמור מקורות למלחמות מינויים והדלפות מחקירות פשעים שזכו לתהודה הוא כיסוי תחת. בסופו של יום הציבור לא יודע כלום על הטמטום והסיאוב במשטרה והעורכים מעדיפים חום באף לטובת הפטרון והמחנה הפוליטי, בטח בתקופת בחירות.

    אהבתי

  13. עומד וניצב הגיב:

    חידה – מי אמר?
    ״אמון הציבור נפגע מהפרשיות האחרונות במשטרה. דרוש טיפול שורש.״
    תשובה – המפכ״ל דנינו.
    תעשה טיפול שורש אחי, תעשה. מי מפריע לך? רגע, למה לא התחלת כבר, אתה שנים מפכ״ל? לא שווה היה להתחיל לפני זמן מה?

    אהבתי

  14. עוד.ד הגיב:

    1. ביום, שבו מר בוב דילן מופיע על שער "ידיעות אחרונות", אני מרים ידיים מביקורת התקשורת. אני חי בעולם מקולקל, שהתעשת באחת.
    2.

    אגב, אני רוצה להזכיר (כבר דיברתי על כך לא פעם) את השינוי במלבושי מיכאלי: מגופיונת עתירת מחשוף ממנה אפשר ללמוד על דגם החזייה שלה ומידתה, לחולצות גולף שחורות אטומות.

    שמתי לב לזה, חשבתי לי שזה פשוט הפורמט החורפי של אותה אמירה קולנית. (שהרי גם בגירסת הגולף, היקפי הבלוטה האימהית נהירים לגמרי לבוהה בהם)

    אהבתי

  15. מבצע שלמה הגיב:

    "מועמדותה של צגה מלקו לרשימת כחלון נפסלה."
    חבל חבל חבל…
    גם חסרה בחורה, וגם אחלה בחורה כמוהה.

    אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    ולמה לא קראתי “שקרנית” למרב מיכאלי

    וכאן הקלטה של המקור

    אהבתי

  17. חמודי הגיב:

    מחמוד,מוחמד,חמד,חמדאן,חמדי….. כל השמות האלה הם שמות ע"ש מוחמד הנביא עליהו אל סאלאם.(שהם השמות הכי ניתנים בעולם).
    אין ערבי בעולם!(חוץ מכמות קטנה של "חילוניים יעני") שיסכים שיצחקו,יגחחו,ילעגו… לנביא!
    כל הכנופיה הדמוקרטית, "למען החופש, זכות הדיבור"…. מתלביב לא נפגשה מ ע ו ל ם עם ערבי, ושאלה אותו מה דעתך על הקריקטורות שעושים על הנביא הקדוש.
    הסתומצקי והראשה לבני, שתומכים בחיקוי העלוב של הפריסאים,(אחרי שהיינו ניויורק,ברלין,עכשיו אנחנו פריסאים!) הרי היו יוצאים מדעתם אם יש כזאת,אם היו (כמו שקרה) משתינים על דגל ישראל למשל, וכל הכנופיה התלביבית הייתה הופכת עולמות,(סליחה,אם זה היה "מייצג" זה בסדר) ,אבל נגיד נטורי קרטא היו עושים את זה…או כל מיני דוגמאות שהיו עושים על יהודים…
    אם מישהו היה מעליב את השכן שלו על רקע…בשם זכות הדיבור?
    הכנופיה השמולנית הארורה, בראשעות הראשה הזאת, איבדו כל צלם אדם בשביל ל"הלחם על זכות הדיבור".איזה זכות? איזה דיבור? פ ג י ע ה!!!!
    אם הערבים היו מנפצים את כל החלונות ראווה של סטימצקי בארץ, כמו שעשו בנצרת?
    הייתי מצטרף אליהם.
    תנסו למצוא "איזה ערבי" נגיד המלצר שלכם ביפו, ותשאלו אותו מה דעתו,אולי תקלטו…..
    מטומטם בן מטומטם כל ערבי שיצביע ל"כנופיה הציונית"!

    אהבתי

    • סמולני ארור הגיב:

      ############

      אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      ציפי ליבני לא התייחסה בכלל להחלטה של סטימצקי.
      גם לא מישהו אחר ממפלגת העבודה.
      מי שתקף את סטימצקי ועמד על זכות הציבור לרכוש את הגיליון המדובר הם אבירי חופש הביטוי, לא תל אביבים בכלל, איש נוקדים שר החוץ ליברמן והרכש החדש שלו שרון גל.
      מצטער לבלבל אותך עם העובדות.

      אהבתי

      • רב סמל הגיב:

        מה אתה אומר?
        אני שמעתי אותה אומרת ומנמקת את זה בגל"צ,ואפילו אמרו לה שהיא בסירה אחת עם ליברמן…
        אני מניח שיחצני ה"פלג הציוני" השתיקו אותה מהר….
        כי איזה ערבי יצביע לציונית הזאת?

        אהבתי

        • הסמל פפר הגיב:

          בדקתי ואתה צודק, ליבני באמת אמרה בגל״צ שהיא תומכת בהפצת העיתון ומתנגדת להשתקה.
          יחד עם זאת, כדאי שתפנה את הזעם שלך כלפי מי שנטלו את ההובלה במאבק נגד סתימת הפיות, דהיינו אביגדור ליברמן ואנשיו, שהפגינו מול סטימצקי ואף תכננו לרכוש את הגיליונות ולחלק אותם לציבור.
          בדיחה כזו מזמן לא נשמעה במקומותינו, ליברמן ושרון גל תומכים בחופש הביטוי.

          אהבתי

          • מי שהצביע בעד החוק לסגירת ישר"ה נתפס בעיניך כתומך בחופש הביטוי?

            אהבתי

          • רב סמל הגיב:

            הכעס שלי?
            זו פגיעה שאין לה סיבה, בציבור ענק על לא אבל בכפו!!!!
            זאת "שפה" שאולי מתאימה ל"מערביים", לא למוסלמים ולא לערבים!
            זו תרבות שונה!
            בעיה לכבד אותה?
            מי מרוויח מהעלבת השונה?
            צחקו על עצמכם,הם יצחקו על עצמם…לא אתם עליהם!
            עד שלא תבינו את זה תמשיכו בבועה שלכם,ואנחנו בשלנו.

            אהבתי

            • הסמל פפר הגיב:

              ממליץ שתביע את הכעס שלך בלי גידופים.
              יהיה יותר נחמד לנהל דיון בלי כל הארורים וכו'.
              דברי חכמים בנחת נשמעים.

              אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אתה מערבב בין ערבי לבין מוסלמי
      זה לא אותו דבר כלל וכלל.

      אהבתי

  18. nurit הגיב:

    אני לא עורכת דין אבל מתעסקת ביחסי עבודה. מובן שעורך דין שמירב פרנסתו באה מעיסוק עם מעסיקים, יהיה פחות אמפתי לעובדים ולצורך שלהם בועד עובדים שייצג אותם. הועד דרוש לא בגלל שהמעסיקים כולם "פריצים מרושעים" (יש לי דוקא מושגים יותר ישראליים אבל ניחא, נמשיך בעברית מליצית), אלא מכיון שעובד אחד מול מעסיק שכל הכח בידו, ממש חלש. כשיש 50 עובדים וכל אחד מהם צריך לדאוג ולשמור על זכויותיו ושלא ידפקו אותו נניח עם דמי ההבראה, עם חישוב שעות נוספות ושאר דרכים שמעסיקים מוצאים איך לא לשלם, כי מי מאתנו אוהב לשלם כשלא ממש מכופפים את היד? ועד עובדים דואג לכך שהזכויות ישמרו ויאכפו. אין דבר שמרגיז מעסיק יותר(ראו מה קרה עם חברות הסלולר) מהרצון של עובדיו להתאגד. נכון, כמו שלא כל עובד הוא יהלום גם לא כל ועד הוא מוצלח, לא כל ועד אכן דואג לעובדים אלא יותר למה הם מקבלים מההנהלה אבל תמיד יש כאלו מושחתים. אני מדברת על הכלל של עובדים והועדים מול מעסיקים. ההפרטה של העובדים שחיים רמון הוא האשם האמיתי מאחוריה היתה אסון לעובדים. ההסתדרות ירדה מגדולתה (והפסיקה במשך שנים לייצג את העובדים אלא רק את ועדי העובדים החזקים) והעובדים נשארו בלי הגנה.

    בסיכום, צריך ועדי עובדים וכל מי שהוא נגד, כדאי לפשפש בכליו (כיסו וכעסו).

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      המסקנה שלך בסוף נסמכת על קביעה אחת:

      כי מי מאתנו אוהב לשלם כשלא ממש מכופפים את היד?

      ישנם מעסיקים שמשלמים גם כשלא מכופפים להם את היד. מאחר שיש מעט אנשים כאלה, קל וחומר שיהיו גם מעט מעסיקים כאלה. עם זאת, יש כאלה.

      באופן עקרוני, ועד עובדים הוא אמצעי, לא מטרה.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אמשיך טיעונך, בלי לבקש רשות, אמצעי לעשות מה?
        לדעתי לפי הגברת המטרה של הסתדרות ארצית לעשות
        צדק במידת האפשר עם כלל העובדים. זו (שוב לדעתי)
        מטרה ראויה. במשל המקובל אקדח קולט במערב
        הפרוע היה רק אמצעי.

        אהבתי

    • JewBoy הגיב:

      לא היה לי ולא יהיה לי ועד עובדים. אין להם סיבה.

      אהבתי

      • טום ג'ואד הגיב:

        זה לא תלוי בך…
        הם יכולים לרצות להתאגד למען פעילויות רווחה וסולידריות בינם לבין עצמם בלי קשר לזכויות שאתה מעניק (למשל עזרה לחברים שנקלעו למצוקה, ארגון פעילויות פנאי וכדומה). זאת זכותם וגם את זה מעסיקים לא אוהבים, כי הם לא אוהבים עובדים מאורגנים.
        מותר להתאגד למען הרבה מטרות. זאת זכות.

        אהבתי

  19. הינשוף של מינרווה הגיב:

    חז"ן, זה בשבילך…

    אהבתי

    • JewBoy הגיב:

      Wowwwww!

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שים לב שקצין צי בצי ארה"ב במצב המתואר יודע
      מספיק נתונים על האוניה מקומה מקום החלון זווית
      ההפלגה מקום השמש האופק וכ"ו בכדי לתת את
      הפקודה המתאימה להזיז את השמש מהעין. מהכרות
      עם צי אחד במזרח התיכון יש בו כאלו עם נחושת
      על הכתף שלא יכולים. נב. כולנו או רובנו כאן תחת כינוי
      מי כאן יכול לבצע תיקון כזה? אני פעם יכולתי בכלי שייט
      מוכר בנתיב מוכר אבל לא כשהייתי במצב של הקצין
      המתואר

      אהבתי

    • imanuel הגיב:

      הגדר:
      אני שולט בחומר הנלמד באופן מושלם.

      אהבתי

  20. הינשוף של מינרווה הגיב:

    שני דברים:
    1. בקשר לבנט: אני לא מתיימר לדעת מה בדיוק ביקש לטעון. עם זאת, אני חושב שהוא התכוון לדבר הבא: ועדי עובדים קמים כדי להגן על זכויות העובדים. אם המעסיק עצמו שומר על זכויות העובדים, ואף למעלה מכך (דואג באופן אישי לעובד חולה), אין צורך בהתאגדות של העובדים עצמם כדי לעשות זאת. אדרבא: התאגדות כזו עלולה, כפי שקורה לעתים, להוביל לסיאוב ולשחיתות. במקרה זה, ומבחינה זו, הקמתו של ועד עובדים מעידה על כישלון של המעסיק. לא כאיש עסקים, אלא כאדם שאמור לשמור על זכויות עובדיו.

    2. הצעתך למשטרה נכונה מבחינה מקצועית:

    הערה: נא להחליף את העורך/ת של תגובות המשטרה

    עם זאת, הפתרון ההולם יהיה לעבות את מערך הדוברות בעוד עשרה תקנים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      חחח. כמה עורכים או כותבים צריכים להיות למשטרה? אחד לא מספיק?
      כמה הודעות מוציאה המשטרה ביום? נניח 20 (אני אומרת חמש גג, אבל נלך על האקסטרים)?
      כל הודעה של חמש שורות לוקח לנסח רבע שעה?
      אני מוכנה לעשות עבור המשטרה את העבודה הזו עבור סכום צנוע ממש.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שוב מניסיון. בחברות אוניות גדולות היה אותו חוזה
      לכל כלי השייט. ברוב הארצות החוזה עם הצוות
      היה קיבוצי דרך האגוד. מה היום? אני יודע. בכל
      זאת היו באותה חברה אוניות עם סכסוכים ואוניות
      "טובות". אחרי סכסוך מתמשך מי שהלך, תמיד,
      היה רב החובל. למנהל טוב אמיתי קל יותר לנהל
      מול ועד או נציג ועד מאשר מול כל עובד לחוד.
      ולועד קל יותר לשכנע עובדים לוויתורים. ההנחה
      הסמויה שעשויה להשתמע מדבריך (ואם
      טעיתי אני מתנצל) שארגון עובדים זמין יותר
      לשחיתות מאשר בעל העסק או המנהל אינה מוכחת,
      למיטב ידעתי. אם יש מידע מישראל או חו"ל
      בעניין זה יהיה מעניין לשמוע.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        העלית נקודה שלא חשבתי עליה. תודה.
        לא התכוונתי חלילה לטעון שהועד נוטה לשחיתות יותר מאשר המעסיק. הכוח משחית, משני הכיוונים שלו. זאת בדיוק שהתכוונתי לטעון: אם המעסיק אינו מושחת, אין צורך בועד, וגם זה עלול להזיק (יגדיל שלא לצורך את הסיכוי לשחיתות).

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תודה על התגובה. בלהט הבחירות
          כולם, גם אני, זורקים את המילה שחיתות
          לכל כיוון ולא בצדק. ביחסי עובד מעביד יש
          תערובת של ניגוד איטרסים ושת"פ. זה
          מובנה מעצם התופעה. בחברות שאני מקנא
          בהן, וזו אינה תיאוריה, המדינה במערכת
          של ביטוח אבטלה וחוקים חכמים יוצרת
          מסגרת שמקטינה את הפחד מאבטלה מחד
          ושרירות לב של מעסיק מאידך ויוצרת מצב
          שראש הועד לוקח עובד צעיר ומסביר ואח"כ
          מזהיר שאם לא אז, הכוונה לעבודה בלב שלם.
          זה לא מה שבונה בנט וזה מה שהרס רמון,
          שוב תודה עבור התגובה.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            לא, תודה לך.
            אני מאוד נהנה לקרוא את דבריך.
            לא אחת אתה מעשיר את ידיעותיי.

            אהבתי

            • טום ג'ואד הגיב:

              ועיקר נשכח: הזכות להתאגדות כזכות יסוד במדינה דמוקרטית.
              בישראל מאושרות שתי אמנות עבודה בין לאומיות שעניינן חופש ההתאגדות (מאז השנים 1948 ו-1949).

              אמנות אלו לא נחקקו כזכות יסוד אולם הן מוכרות ככאלה בבתי המשפט, כולל הזכות לשבות.

              הזכות להתאגד חלה על כלל ציבור העובדים, למעט עובדים בגופים בהם חל איסור מפורש להתאגדות, למשל, צבא או משטרה, עובדי שירות בתי הסוהר או שירות הבטחון הכללי.

              זה שלפעמים וועדים חזקים או מושחתים גורמים נזק, לא אומר שצריך לזרוק את התינוק עם האמבטיה ולהחזיר אותנו אל המאה ה-19.

              אהבתי

  21. רונן הגיב:

    מי מתנגד להון-שלטון?

    שתי כתבות מסקרות את מינויו של מנכ"ל האוצר, דורון כהן, ליו"ר IBC, החברה שתעביר אותנו אי פעם למאה ה-21 ונמצאת בבעלות חלקית של חברת חשמל, מהגופים להם היה האדון כהן אחראי בעבר.

    עפ"י כלכליסט: "בירגרסון, שעמד מאחורי מינויו של כהן, ניצל את הסעיף בתקנון IBC המאפשר לוויה אירופה למנות על דעת עצמה את יו"ר החברה, אף שהיא מחזיקה רק ב־30% מהמניות, כשהיא מחויבת רק לעדכן את שאר השותפים. הליך מינויו של כהן מעורר התנגדות חריפה מצד חלק מבעלי המניות הקטנים במיזם, המיוצגים בדירקטוריון IBC על ידי צביקה מרום, מנכ"ל באטמ (7.5%)."

    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3650800,00.html

    המרקר: "מינויו של כהן לתפקיד נעשה בתמיכה של 70% מבעלי המניות. לפי הערכות, מי שהתנגדה למינוי היתה ויה אירופה, שתמכה ככל הנראה במועמד אחר מטעמה. לפיכך נהנה כהן מתמיכת חברת החשמל במינויו, כמו גם מתמיכתם של קבוצת המשקיעים שעליהם נמנים טמרס של פויו זבלדוביץ', האחים זיסאפל, רפק ובאטמ."

    http://www.themarker.com/technation/1.2547928

    אהבתי

  22. 5 דק' מהוליווד הגיב:

    בנסיעתם הקרובה לארה"ב שווה לעצור כאן לברר פרטים.

    אהבתי

  23. אחד שיודע הגיב:

    האם מאמר המתפרסם היום ב"דה-מארקר" מרמז על פרשה חדשה הקשורה ביו"ר ועדת הכספים?
    😐

    אהבתי

    • הומר סימפסון הגיב:

      נרמז על זה כבר זמן רב. מה שמעניין זה מה ידע בנט לאור העובדה שיש בידיו חקירה מקפת על היו"ר מתקופת הבחירות הקודמת ואם ידע מדוע בחר לשתוק.

      אהבתי

  24. אלעד הגיב:

    הישג זה הנו חסר תקדים במיוחד לאור כמות העותקים הגדולה אותם מפיץ ידיעות אחרונות בחינם הן במהדורת אמצע השבוע שלו והן במהדורת סוף השבוע.

    "הנו" היא מילת אגד, משגע שמשתמשים במילה בצורה לא נכונה על מנת ליצור מראית עין של שפה גבוהה.

    אהבתי

  25. מקס לינדר הגיב:

    האמת לא חשבתי על בעיות שתיה. זה יכול להסביר הכל. אבל למה היא לא לוקחת תרופות? כמו הרבה פסיכים שהלכו ללמוד פסיכולוגיה להידרש בעצמם לתרופות יפגע בדימוי העצמי שלהם. מסכן ביבי. הוא יכול להתגרש כמו אהוד ברק. זה לא יפגע בקריירה שלו. אולי הוא חושש מהנקמה שלה ומה היא עלולה לספר עליו.

    אהבתי

כתיבת תגובה