כוכבי הפח

 

yediot28.1.15haaretz28.1.15

maariv28.1.15

isra28.1.15

הכותרות

♦ הקטע עם הסלבז המשורינים במפלגות שונות מעורר חמלה וגועל. מדובר במדינה שאיבדה כל קו מנחה של שכל ישר, שתוכניות ריאליטי דוחות ודלוחות נתערבבו אצלה עם פוליטיקה ועבודה פרלמנטרית. האמת, אולי זה אותו דבר, ואין שום הבדל, הכל העמדת פנים אחת גדולה ופעלולי שופוני. מצד שני, הנה, המפלגות השונות והזחוחות רואים שזה עובד, וכל דמות מתחום הבידור, הזוהר, והספורט, שזה גם בידור פה, בידור עצוב, אבל בידור, זוכה לעמודים, כתבות, תמונות וזמן מסך לרוב, הרבה יותר מפוליטיקאים חצי אפרוריים. אז כנראה שההחלטות של ראשי המפלגות נכונות. מה יקרה בקלפי? לא יודעת, מוזמנים אתם לנחש. יש למדינה הזו ניסיון קלוש עם עיתונאי בעל טור פופולרי בעיתון נפוץ, שתוך כדי עבודתו על הגלישה לפוליטיקה גם הגיש את אולפן שישי וגם המשיך לכתוב. אותו בידוראי הפך לשר אוצר. כך שאולי זו דרך נכונה. מה בין כדורגלן אינטליגנטי לכתבן בעיתון? אין הבדל.

♦ שער מעריב: שנייה, למישהו היה ספק היום שמוחמד דף חי?

גוברת ההתקוממות נגד נפתלי בנט בבית היהודי על שריון אלי אוחנה. גם איילת שקד, שאתמול עוד הייתה מפויסת, עולה על בריקדות.

התנגדות למינוי השמיעה גם יושבת ראש הסיעה, ח"כ איילת שקד, שאמרה כי המהלך פוגע לא רק במצביעים הדתיים במפלגה והוסיפה: "גם המטה החילוני מזועזע מהבחירה והשריון פוגע גם במצביעים החילוניים שלנו".

הנה מה שכתב ח"כ זבולון כלפא מהבית היהודי.

מיכאל פראונד, שכיהן בלשכת רה"מ בעבר, מצר על התנהלות התקשורת מול נתניהו (ג'רוזלם פוסט), ומפרט את דברי נחום ברנע ובן כספית. נתניהו מצדו מספר על כך בגאווה בעמוד הפייסבוק שלו.
אמש דיווח נתניהו על מפעלות רעייתו למען חיילים בודדים, דברים שלא מסוקרים בהרחבה בתקשורת, כך לדבריו.
גם בישר"ה מתלוננים: בתקשורת העדיפו לצטט רק שני פרשנים. היתר תומכים (בנתניהו, בביקורו, בנאומו בקונגרס).

התיכון היוקרתי והסטיגמה

♦ בסך הכל מצב המשטרה בכי רע בימים אלו, אז הנה כמה דברים פעוטים בהם אפשר להתהדר. מתברר שבבית ספר תיכון יוקרתי בתל אביב יש טקס קבלה לעדת המקובלות: לגנוב בגדים מחנויות. נו, לא נורא מפתיע, משבר ערכים, גיל ההתבגרות, מרד בבתים המבוססים מהם באו הנערות.
אבל מה כתוב על כך בידיעות (אלי סניור) כולל הפניית שער לכתבה?

…משהו לא הסתדר להם, לבלשים, כשהם שמעו מאיזה רקע מגיעות הנערות: שלושתן לומדות בתיכון היוקרתי, שלושתן באות מ'בית טוב', ולשלושתן לא חסר כסף – מה שאומר שלכאורה לאף אחת מהן גם לא הייתה סיבה לגנוב…

אני במקום ילדים מתיכון בלתי יוקרתי ומבתים בלתי מבוססים הייתי נעלבת.
העיקר שיש בידיעה קרדיטים לקצינים שטיפלו בפרשה (נצ"מ יאיר חצרוני, תנ"צ יהודה דהאן, נקווה שנשמע עליהם רק דברים טובים). אם רציתם לדעת איך נגמר: המשטרה ביקשה מביה"ס שיטפל בנערות בצורה חינוכית. אני מקווה מאוד שגם במקרים בהם הגנבות הקטנות יגיעו ממקומות פחות פו-פו-פו ינהגו בהן באותה דרך, "בצורה חינוכית". ולמשטרה הייתי מציעה, בין השאר, להימנע מניתוח סטיגמטי של פושעים צעירים.
ולעיתונאים: להטיל ספק, למחות על הקיבעון הסטיגמטי ולא רק לדברר.

תוכן שיווקי

♦ בידיעות מתחלחלים מסיפור נורא (ירון קלנר): אישה הגיע לבי"ח להוריד גבס מהיד, והרופא הציע לה, למען החלמה מהירה, סד מומלץ של חברת כך וכך. חיל ורעד אחז במשרד הבריאות כששמעו על כך (נו באמת). היחסים בין חברות תרופות (או מכשור רפואי) לבין רופאים הם מורכבים מאוד. רופאים לומדים על תרופות חדשות וכו' מנציגי החברות שמגיעים ללשכותיהם, זוהי פרקטיקה ידועה. חברות תרופות גם מזמינות רופאים לכנסים רפואיים, רופאים מציגים בכנסים תרופות של החברות, והכל צריך לעמוד בקריטריונים של גילוי נאות. ככה זה בעולם, אני לא יודעת איך בדיוק מתנהלים הדברים בישראל.
בעניין הסד, יכולהיות באמת שזה הסד הראוי להשתמש בו, מי יודע? הרי סל הבריאות צר הוא, ולא הכל נמצא בתוכו. פעמים רבות צריך חבר הקופה לעשות השלמות בעצמו מכספו.
עכשיו מה, בעוד ידיעות מדווח על כך בחלחלה, האם ידיו נקיות לחלוטין? האם כל שת"פ עם גוף כלשהו מדווח לקוראים?
למשל, לא מזמן ניסיתי לברר את היחסים בין תאגיד המחזור אל"ה לידיעות, שפרסם על התאגיד ידיעות לא מעטות. תגובת משרד אירינה שלמור, מטעם התאגיד, לשאלתי על היחסים:
״מדובר בשיתוף פעולה חינוכי וערכי כששני  הצדדים מחויבים לרעיון  המיחזור בכלל ומיחזור הבקבוקים בפרט" (26.11.14)
שאלתי הבאה, "האם התאגיד שילם/משלם לידיעות על הפרסום, וכמה" (27.11.14), לא נענתה עד היום.

משתכשכים בביצה

♦ עורך הארץ לשעבר, דיוויד לנדאו, הלך לעולמו. ידיעה מתפרסמת בשער הארץ.
גדעון לוי במילים אוהדות במיוחד. אני רק רוצה לתקן: לא נראה לי שהוא היה אחרון העורכים שהחזיק וויסקי בארון. גם ה"ה (המו"ל) עופר נמרודי (יבדל"א) ואמנון דנקנר (תנצב"ה) אחזו בבקבוקון. או בכמה.
ומצאתי שגם בלשכתו של עמוס רגב לא חסר וויסקי, לפחות וירטואלי. כה נכתב במי נגד מי באפריל 2014:

השבוע הושקו ברחוב השלושה כוסות וויסקי וירטואליות לרגל הרשעת אהוד אולמרט, מצמרת רשימת אנשי שלומנו של המתחרים.

גם בידיעות יש ידיעה קצרה על מותו של לנדאו בע' 21 ובישר"ה בע' 30, ומבזק במעריב על ההספד של שמעון פרס.

חיים לוינסון ואטילה שומפלבי מתקוטטים בטוויטר.

לפני פיזור

– מתכוננת לסיבוב הסו"ש עם הסרט.
– מחר בבוקר אשתתף בפאנל ניו מדיה בכנס מחוץ לבועה 2.
עדכון, 19:32: הכנס נדחה

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

45 תגובות על כוכבי הפח

  1. יאללה בית״ר הגיב:

    דואג למשפחתי ולבנט … פיחיחיחיחי

    אהבתי

  2. בקבוקים בקבוקים הגיב:
    • משלי בקבוקים הגיב:

      נו באמת, תיכף תגידו גם שהיא רוצה שיעטפו ביצים, אחת אחת, בשקיות.
      ״הארץ״ חסר גבולות, מדווח בנאורות על גניבה מקופה קטנה במקום לעסוק בהתגרענות האירנית ובאמירות אנטשימיות שנשמעו אמש בבאר בקופנהגן.

      אהבתי

    • בקבוקים בקבוקים הגיב:

      נפתלי אמר בתגובה לטענות שביבי לא ידע –

      לטענת נפתלי, בנימין נתניהו היה עד לדרישותיה התכופות של רעייתו מהעובדים למחזר את הבקבוקים – ״כולל בקבוקי מי פלגרינו שהוא אוהב לשתות״

      ברכה בדקה- מי עדן 5 ₪ +- מי פלגרינו 11ש"ח +- הוא שותה את היקר ביותר ואנחנו משלמים ושותים מי ברז.

      אהבתי

  3. הינשוף של מינרווה הגיב:

    שאלה לבקיאים בזכויות העובד:
    האם המהלך של המפכ"ל, שדחה בקשת הסמפכ"ל להתפטר והתעקש על פיטוריו (על אף שאין זה בסמכותו), חסך לאחרון פנסיה ושכאלה?

    אהבתי

  4. מיא עשת הגיב:

    הצחקת אותי עם הסד. לפני כמה שנים שבר בני את היד, התחננתי באיכילוב לסד פלסטיק כדי שהילד לא יסחוב את הגבס הכבד ויתגרד ויתענה – אך לשווא. הצעתי לקנות אותו בעצמי בבית המרקחת ולהביא, אבל המתמחה התעקש שהסטנדרט זה גבס מרוח בג׳יף. יפה שהתקדמו מאז.

    אהבתי

  5. עובר אורח הגיב:

    עוד תוק בק מלבנון לזה הניקוד 15 ירוק עשר אדום. כמה אלנהר מייצג? מי יודע? אבל מעניין
    bless anyone person, entity, organization, brigade or country that inflicts pain and suffering, death, torture, and destruction upon the iranian sectarian terrorist militia and its members, supporters or followers wherever they may be.

    אהבתי

  6. נירית הגיב:

    דבורית, עדכון מאוני' חיפה לידיעתך:

    כנס חיפה לתקשורת – מחוץ לבועה II נדחה בשל הרגישות בצפון ומחוייבות העיתונאים לעבודתם. מועד חדש לכנס יפורסם בימים הקרובים.

    אהבתי

  7. יונת חאקי הגיב:

    בפינת שעשועי נופת ותופת הבאנו טיזר מהאתר של האנשים שחושבים בתלם:
    "אירוע ביטחוני חמור בהר דב: טיל נ"ט פגע בכוח צבאי"
    הר דוב – ציון גיאוגרפי של האזור במקום תואר שמציין את הריבונות הישראלית. אפשר היה להשתמש בצפון אבל אז דמותה של המדינה היה עולה ואיתו ההכרה שהפעולה נוגדת את החוק הבינלאומי וכזכור אסור לחלוק אשמה עם אחרים.
    כוח צבאי נפגע – הדגשת הפגיעות הצהלי"ת. אמצעי שכנוע ותיק לפינוי שטחים וחתימה על הסדרים. העורכים לא שכחו את 1701 כי מי זוכר וישראל גם הפרה ובלה בלה.
    אירוע בטחוני חמור– יחסית נייטרלי ומדוייק.
    הנעלם הגדול– האוייב. אין לכוונה, הביצוע והאחריות שום זכר. גם לדתם ושולחיהם הבזויים מטהרן אין קשר לאירוע ללמדך שהאויב כה מסוגל וערמומי שאפילו מכותרות הארץ הוא מסוגל לחמוק. רואה ואינו נראה, כוח עליון, תגובה משמים לציונות הכובשת והפגיעה.

    אהבתי

    • יונת חאקי הגיב:

      כותרת נוספת מגלריה בהארץ:
      "קק"ל חושפת צילומים נדירים של הפרויקט הציוני"
      קק"ל חושפת צילומים נדירים– עד כאן מסקרן ונכון.
      הפרוייקט הציוני– שים לב איש חושב. לא תמונות של הארץ או המדינה. אזכור המולדת והיישות המדינית עלולות לחזק בך תחושת שייכות למקום וחבל. ישראל הדמוקרטית, מעצמה צבאית טכנולוגית ויורה תרבותית גועשת ועולצת צומצמה לכדי פרוייקט. לדבר שמגישים ומבקשים אישור והכרה. למאמץ חד פעמי זמני ומוגבל. ציית לציווי איש חושב. זכור שמדינתך וארצך זמניות וטרם אושררו כראוי.

      הבחירה בתואר פרוייקטל נאורה מטמטום חסר גבולות. במבט מהיר מסביב רואים שהפרוייקט הסורי נשבר, הפרוייקט הלובי תקוע, הפרוייקט העיראקי מדמם כבר עשור, הפרוייקט התימני נשרף, הפרוייקט הלבנוני נחנק מעשן, הפרוייקט הטוניסאי התפוצץ לרבעים, הפרוייקט המצרי רעב, הפרוייקט האשמי מדעאיש ומדינת היהודים בארץ ישראל דווקא נראית בלי עין הרע טפו חמסה עליה ועל שמאלניה, פריטי גוד. פריטי דם גוד.

      אהבתי

      • טום ג'ואד הגיב:

        מה ההבדל בין 'הפרויקט הציוני' ו-'המפעל הציוני'?
        פרויקט לא בהכרח משהו זמני ומוגבל..
        בכתבה, המעניינת, מדברים גם על ה'חלום הציוני'. אני מניח שגם בזה תמצא טעם לגנאי.
        לא מצאתי בכתבה שום אג'נדה נסתרת ונראה לי שכל מי שמחפש בכוח פרשנות, שתתאים לדעה שיש לו מלכתחילה על אודות הבמה (הארץ), ימצא אותה.

        לא חייבים להתלהב מכל מה שנכתב בעיתון הזה ולא מכל הכותבים. אפשר לא להסכים מבלי להתנפל עם תגובה אוטומטית של פירושי פירושים לכל מילה.

        אהבתי

        • שוקת הגיב:

          אפילו השם ״הארץ״ …
          מנותק כזה, חסר שורשים, סתם ארץ, לא יודעים איזו ….
          למה לא ״ארץ הבחירה״ ״הארץ המובטחת״ ?

          אהבתי

        • תומר הגיב:

          פרויקט, אולי אפילו ברמת ההגדרה, מוגדר במסגרת של לוחות זמנים

          אהבתי

          • ציונה הגיב:

            מטרת הציונות להקים מדינה בציון לעם היהודי.
            הפרויקט הזה הסתיים ב 1948 בהצלחה מרובה.
            מאז ישנה מטרה חדשה, לקיים מדינה קטנה באזור לא פשוט ובתנאים קשים, ולספק לתושביה ביטחון ורווחה, גם מטרה זו מושגת כבר 67 שנים בהצלחה.
            צילומים מימי חומה ומגדל, ההתיישבות בגליל ורכישת האדמות בעמק על ידי חנקין הזקן יכולים בהחלט להתפרסם תחת הכותרת ״הפרויקט הציוני״ מבלי לייחס למדינה קיום זמני או ארעיות.

            אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    מה קרה בלבנון?
    מסתבר שהחיזבאלונים הבורים לא טרחו להתחשב בדעות של הפרשנים הישראלים שאוכלים מיידו של דובר צה"ל. במקום זה הסתכלו בהנאה על צבא ההיי-טק שמתקשה להעמיק למרחק של קילומטר מהגבול במשך 50 ימי לחימה שבהם הדרג המדיני שמעליו מתמכר לשרשרת של הפסקות אש כי המודיעין אמר לו שהאויב מוכה וחסר רצון לחימה. כנראב שגם זכר הדאחייה הוא לא מה שסיפרו הפרשנים.
    מה האופציות של ביבי? אין לו אופציה צבאית. כל מהלך צבאי שיבוצע בידי בוגי-בני נידון לכישלון ומי שמינה את שניהם הוא האחראי הראשי. רק מי שישן ליד טלפון אדום ממנה חירש למנצח התזמורת שלו.

    אהבתי

    • יונת חאקי הגיב:

      יאיר נווה בניסוח מעודן. לדעתי צפויה מלחמה בצפון והזמן (בינתיים) פועל לטובתנו. מחכים שגנץ יפרוש, הכלניות הקדימו השנה.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      זה מתוק בק בלבנון. כמה הוא ייצוגי? אני לא יודע
      אבל גם דברים שידועים (בודאי יש עוד כאלו בלבנון)
      טוב לשמוע/לקרוא מהמקור

      Machia 28 January 2015, 19:51 11
      Frankly, I don't really care.I really do not care about Zionism, Khomeinism, Islamism and all their criminally insane fairy tales.
      What I care about is for my kids to get to school safely, to make a decent living, to have good healthcare, 24h electricity and water and to feel that there is a future in Lebanon.

      Reply Report
      . samy—- 28 January 2015, 19:55 10
      Well said Machia

      Report
      . Machia 28 January 2015, 19:55 10
      I don't want to be a pawn in the "games of religious nuts". I think the citizens of Lebanon, Syria, Iraq and Iran have had enough of those crazies

      אהבתי

  9. יוריק קרמר הגיב:

    בעניין וויסקי בארון – גם לקרליבך ז"ל היה. זכור לי שדן בן אמוץ זצ"ל כתב על כך בעתון. לקראת פרסום הטור הראשון שלו במעריב, הוא בא לעורך והצטדק שאין לו רעיון לכתוב. קרליבך השיב בקרירות, שטור צריך לכתוב ולמסור בזמן. דן הלך מוטרד, שבר את הראש וכתב את מה שכתב, אחרי הופעת הטור. קרליבך הזמינו לחדר, הוציא בקבוק וויסקי ושניהם שתו.
    😆

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ויסקי בארון? הנה אחד הסיפורים הידועים על גנרלים שותים
      שכנראה נכון גם לפוליטיקאים וגם כנראה עיתונאים. בדקו ובדקו ומצאו שייתכן בהחלט שלינקולן אמר זאת על גרנט שמה שהוא ושרמן עשו בדרום
      במדינות הקונפדרציה לא היה עובר טוב בהאג בכלל לא. עד היום
      יותר ממאה שנים אח"כ, ניתן לראות את החורבן בכמה מדינות דרום.
      לינקולן עצמו שתה ובנעוריו השיט, על המיסיסיפי, ויסקי מהצפון לניו-אורלינס.
      The earliest instance QI has found appeared in the New York Herald on September 18, 1863:
      After the failure of his first experimental explorations around Vicksburg, a committee of abolition war managers waited upon the President and demanded the General’s removal, on the false charge that he was a whiskey drinker, and little better than a common drunkard. “Ah!” exclaimed Honest Old Abe, “you surprise me, gentlemen. But can you tell me where he gets his whiskey?” “We cannot, Mr. President. But why do you desire to know?” “Because, if I can only find out, I will send a barrel of this wonderful whiskey to every general in the army.”

      אהבתי

  10. קוראת נאמנה הגיב:

    גדעון לוי במלים אוהדות, אבל (כדרכו) לגמרי לא מדויקות: דיויד לנדאו ממש לא היה חרדי. מאיפה זה בא לו בכלל?! ולמה אף אחד לא נזעק לתקן?

    אהבתי

    • הקוסם מארץ פוץ הגיב:

      אירוע בטחוני בצפון- כך יורדים מעץ הקונגרס.

      אהבתי

    • עורכת הגיב:

      חרדי, חילוני, מה זה חשוב?
      העיקר שוולווט נזדעקה על פרט שולי, צהוב וחסר חשיבות:

      אני רק רוצה לתקן: לא נראה לי שהוא היה אחרון העורכים שהחזיק וויסקי בארון.

      ולווט יקרה, מי כמוך יודעת (ומטיפה על כך בכל הזדמנות), שאם את חפצה לתקן, מוטב שתביאי אלטרנטיבה מוצקה יותר מ"לא נראה לי".

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        חבל שאת מתקשה בקריאה, כעורכת:
        1. "לא נראה לי" = אמירה עדינה לכך שהוא טועה. כן, ה"ה האמורים שותים/שתו וויסקי. זה בוודאות.
        בכ"מ ההתייחסות לוויסקי הייתה מצד השעשוע.
        2. חרדי/דתי – אני לא מכירה את לנדאו ולא יודעת לאיזה זרם השתייך, ואני לא נוהגת לתקן מה שאני לא יודעת.
        3. בעניין ערכים – מה אומר לך, אם אדם שותה או לא וויסקי, או אם הוא חרדי או מפד"ליסט, זה צהוב באותה מידה, שהרי הפלפולים האלו, מי מאמין יותר, לא עושים עלי רושם רב, ולוקים בפלגנות יתרה.

        אהבתי

        • קוראת נאמנה הגיב:

          לא אל ולווט באתי בטענות, אלא אל עורכיו של גדעון לוי (כמו גם אל קוראיו); רבים מהם הכירו את לנדאו וידעו שלא היה חרדי.
          ולא, דבורית, לא מדובר בפלגנות של תתי-זרמים ומי מאמין יותר. הבדל תהומי קיים בין אדם המוגדר 'חרדי' לבין אדם דתי, משכיל, נאור, משתלב בחברה הישראלית הכללית ותורם לה.

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            אני חוששת שגם את לוקה בסטיגמטיזם היום בנוסח למה נערות מתיכון יוקרתי גונבות בגדים
            לגרסתך:
            דתי=נאור, משכיל, משתלב, תורם
            חרדי=ההפך

            אני יכולה להצביע גם על לא מעט חילונים לא נאורים, לא משכילים ולא תורמים
            חבל לחלק כך קטגורית

            אהבתי

            • חרדים , השכלה וכוללנות הגיב:

              חרדים רבים עובדים בענף ההייטק. בחברות הייטק בהר חוצבים בירושלים, למשל, הם מהווים חלק נכבד מהעובדים. צריך לציין שלא כל החרדים פרזיטים. יתכן שלנדאו היה דתי+ שבעיניים חילוניות הוגדר כחרדי.

              אהבתי

            • קוראת נאמנה הגיב:

              סליחה, דיברתי באופן ספציפי מאוד על דיויד לנדאו (שהיה דתי, תורם וכו' – הכרתי אותו אישית) ולא על שום מגזר.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                אהה. אוקיי

                אהבתי

                • עורכת הגיב:

                  חבל שאת גסת רוח ועונה באופן בוטה למי שמלווה אותך לאורך שנים ואף תומך בך כלכלית.

                  חבל שאת בעצמך כ"מבקרת תקשורת" מתקשה בקריאה, ולא מבינה ניואנסים דקים והומור, אבל דורשת מקוראיך להבין את שלך.

                  המשיכי להיצמד לביקורת שטחית וצהובה, זה ככל הנראה המקסימום שלך.

                  אהבתי

                  • velvet הגיב:

                    "גסת רוח ועונה באופן בוטה"?
                    בבקשה נמקי והצביעי על מילה אחת שמוכיחה את התיאור הזה שלך.

                    ולמה לקרוא שנים את מי ש"כותבת ביקורת צהובה ושטחית"? לא מיותר?
                    האם זו לא אמירה גסת רוח ופוגענית?

                    אהבתי

              • לקוראת הנאמנה הגיב:

                ברוטר מצויין שהיה חרדי מודרני, וגם ע"פ עדויות מגיבים ניהל אורח חיים דתי חרדי.יתכן שהכרת אותו מצוין דרך עבודתו. בדר"כ המושג "חרדי מודרני הוא לאדם שפתוח גם לתרבות כללית ועובד לפרנסתו.

                אהבתי

                • קוראת נאמנה הגיב:

                  לא יודעת אם זה מדד למשהו, אבל בנות משפחתו תמיד לבשו מכנסיים והנשואות שבהן לא מכסות את ראשן. רק אומרת.

                  אהבתי

      • רונן הגיב:

        הנה פרט שולי נוסף – מדוע הכותרת בהארץ היא "מת" ולא "נפטר" ? ללא קשר למסורת (שימוש במילה נפטר ליהודים) השמוש במילה מת צורם ופחות מכובד.

        אהבתי

  11. הומר סימפסון הגיב:

    תמהני במסגרת הפרסום הסמוי בתקשורת,האם הרוקח של אברי ושל הילה, גם הוא חלק מעסקה של רשת עם סופר פארם?

    אהבתי

כתיבת תגובה