אצבעות שחורות 30.1.15

מהנעשה בסו"ש

♦ למרות התמיכה הבלתי מסויגת שלי בעליבאבא בעזרת רכישות קבועות בנות כמה דולרים בעליאקספרס, איבד הבלבית 1.4 מיליארד דולר.

♦ אלו כותרות האתרים בשבת. איזה כותרת הכי עוינת את נתניהו? זו שאלה קשה במיוחד, חשבו עליה הרבה בטרם תענו. מי קרא לפתוח בחקירה? זהבה גלאון.


ynet31.1.15

מעריב31.1

ובאותו זמן בוואלה.
וואלה31.1

ובהארץ.

הארץ31.1

המארקר

♦ מבקר המדינה מעכב דו"ח על ההתנהלות הפיננסית של מעון רה"מ.

ל"הארץ" נודע כי פרקליטו של נתניהו, עו"ד דוד שמרון, פנה לאחרונה למבקר שפירא וביקש ממנו שלא לפרסם את הדו"ח עד לאחר הבחירות. שמרון אף ביקש מהמבקר לעכב פרסום של דו"ח נוסף, המטופל כבר שנים ארוכות במשרד המבקר ומתייחס לנסיעותיהם של בני הזוג נתניהו על חשבון בעלי הון ועמותות בתקופה שבה היה נתניהו שר האוצר בממשלתו של אריאל שרון, חלק מפרשת "ביביטורס".

♦ מתברר שלמרות תחזיותיי המבריקות כאנליסטית סלולרים בכירה וכמחזיקת אנדרואיד גאה, אפל נוגסת באנדרואידיזציה.

♦ לפי התיאור של נתי טוקר בקרוב יציעו גם לי, בלוגרית בלתי מהודהדת, להצטרף למפלגה כלשהי ולהיות נושאת כליה של סתיו שפיר.

7 ימים

♦ בווטסאפ של מיקה אלמוג: ההורים נעלמו מהרדאר לחמש שעות. הילדים בפאניקה. אה, לא.
סלחו לי מעקמי הפרצופונים, מאוד מצחיק.
זה המדור משבוע שעבר: מיץ פשוש.

♦ לפעמים אני נטפלת לפרט לא הגיוני בתסריט. בטור של דנה ספקטור היא מספרת איך מאיה מבקשת להחליף את בגדי הבלט שלה בחנות בגדים אחרי השיעור. פרט לא סביר, כי בכל סטודיו יש חללי הלבשה. למה להרחיק לחנות? ואל תשאלו מה זה משנה כשיש דברים הרי גורל כמו בקבוקים ממלכתיים בעשרות אלפי שקלים שמשוחררים בר ומיליוני פוליטיקאים שמטנפים אחד על השני מבוקר עד ליל. למה? ככה אני רוצה.

♦ אם אני כבר בעסקי הלייף סטייל, בעוד אני נחושה להתעלם מהגועל הפוליטי שאשכרה מצמק את המוח, אז יש פה כתבה של אספה פלד-אלימלך על חצימחונים, אנשים שכל השבוע לא אוכלים בשר למשל, ובסו"ש מתנפלים עליו, ואו לא אוכלים בשר, אבל דגים כן, כי דג זה לא ממש בעל חיים לגרסתם, ואו כי דג זה הרבה פחות מזיק לאוכלים מבשר אדום, או מה.
למשל יש מורה ליוגה, צמחוני לכל דבר, עד שפתאום הוא מרגיש "הגוף שלי זקוק לבשר". אני לא מצליחה להבין את התחושה הזו. איך מרגישים דבר כזה? למה? למה שגוף יזדקק לבשר?
יש כאן מיליון מרואיינים עם הסברים קלושים, ואני אומרת: אין דבר כזה, כמו שאין חצי הריון. או שאתה צמחוני או שלא.
אבל הכי הרסה אותי בכתבה רננה רז. טבעונית כבר שבועיים. איך הכתבת הצליחה לעלות על זה, אם רק לפני שבועיים הבחורה פתחה, כלומר סגרה את פיה? לא מוזר? והאם מי ש"שבועיים טבעוני" כבר יכול להתראיין על כך? כנראה שכן, אם הוא מספיק סלב ומספיק יפה.
כדי שתראו מה אנשים לא יעשו כדי להגמיש עקרונות שהם לא יכולים לעמוד בהם, הנה טבלה מהכתבה, המוכיחה שהטבלה מה-זה משקרת.
חצימחוני

מוסף כלכליסט

♦ מתברר שאפשר להיות גם אביר זכויות האדם וגם מיליארדר שחי במגדלי יו. קבלו את משולם ריקליס 2015.

מוסף הארץ

רועי צ'יקי ארד יצא לעשות מעשה אמיץ: לחפש אנשים שיצביעו שוב ליאיר לפיד. בסביבתו הקרובה הוא לא מצא אותם, ולכן יצא לדרך ארוכה ומלאת חתחתים, והגיע עד המכללה למנהל בראשון לציון!

מעריב המוסף

♦ טל אריאל אמיר מנסה להסביר מי זה ארז אפרתי, להלן האנס המשתחרר, מאיפה הוא בא, ומה שיותר מעורר חשש, לאן הוא הולך. את האשם תולה אפרתי, המאבטח הנחשב שהפך לתוקף, בטראומה מילדותו: אבא שלו, שהיה סוחר מכוניות ובמקביל סוחר סמים, התאבד.
הכתבת כנראה קיבלה דיווח מפורט משב"ס על כל הפעילויות בהן השתתף אפרתי בדרך לשיקום, דיברה עם הארוסה ואם בנו, הממתינה לו, ועם עורכי הדין שלו. אף שיש פה ניסיון לדיווח הכי פחות מעורב, ככל האפשר, אין שום מילת ספק. אולי אפילו שיחה עם קרימינולוג או עם פסיכולוג, שיכול להסביר עד כמה הליך שיקומי כזה הוא למעשה אפשרי, והאם יש דבר כזה, עבריין מין חד פעמי, הייתה יכולה לתרום לדיון. אני שואלת לא בהתרסה, אלא כי אני באמת רוצה להבין.

משתכשכים בביצה

דרור אידר מוולווט את הכותרת הראשית של ידיעות, "העיתון שפעם הייתה לו מדינה". אולי אפשר להפסיק עם זה, זה משפט בלתי קליט בעליל, ומאוס. די, שמענו, הבנו.

דן מרגלית מסתייג מהנסיעה של נתניהו לארה"ב, והיום מתייחס לכך שוב. ביקורת מעודנת.

♦ ברנע על סילבי קשת בלי להזכיר את שמה.

דיון משונה התפתל לפני כמה ימים בתגובות בבלוג, האם דיוויד לנדאו היה חרדי או לא. שחר אילן, בואו נאמר בר סמכא בנושא, כתב:

לנדאו היה חרדי וחלק לגמרי על תפיסת סיקור החרדים שלי והיו חילוקי דעות לא פשוטים. אבל הוא נפטר ועכשיו הזמן שבו מדברים על מה שהיה טוב. אביא פה תקציר וקישורים לחמישה מאמרים. לא בטוח שכולם עוצבו בשיחות איתו, אחד מהם נכתב אחרי ששנינו הפסקנו להיות עובדי הארץ. אני בטוח שכולם נכתבו כיוון שהוא עזר לי ללכת למקום הזה.

וגם עופר אדרת באותו נושא:

…לנדאו הגדיר עצמו גם כ"כציוני בכל רמ"ח אבריי, כפי שרק מי שבא ארצה מארץ רווחה יכול להיות". עם זאת, הוא היה ביקורתי מאוד כלפי הציונות הדתית, ואמר כי "הרעיון הגלום במפד"ל באוש אמונים, הרסני. רעיון שיביא את המדינה למדיניות של הרס עצמי". את הסתירה בין היותו "חרדי" ואיש שמאל, יישב כשהסביר: "אני מאמין, שהכוחות הרציונליים היום בעם הם החרדים והשמאל, ולכן הברית הכל־כך משונה, המעורערת כביכול, בין השמאל והחרדים, היא ברית מחויבת המציאות"…

מה שמקומם בחלק מהתגובות זו הפסקנות: כך ולא אחרת. בנוסח אני יודע/ת יותר מהכותבים או ממך, תוך נזיפות וחבטות. לרוב, כשאני מביאה הוכחות לטעות המגיב/ה, מתפוגג/ת הלה מהאופק וזהו. אז הנה, דוגמה לוויכוח סרק בו העורכת, שמן הסתם עבדה מול לנדאו שנים רבות, שלא כמוני שלא ידעה עליו כלום, לא ממש יודעת את עיקרי אמונתו, ושפטה אותו לפי העובדה שהוא היה אדם יצרני בחברה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

♦ מכתב פתוח לדובריו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר מטל שניידר בהאפינגטון פוסט. בארבע מילים: מה אתה דוחף  תאף?
ביינר מתאר את השתלשלות העניינים בישר"ה.

בוז'י נגד ביבי.

לפני פיזור

♦ מאחר שהפוסט הזה, האצבעות, עלה מאוחר, ומאחר שמחר בבוקר עלי לצאת מוקדם מאוד מהבית, סיכום ינואר+פוסט יום ראשון יעלו לא יאוחר משבע בבוקר. היו דרוכים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

26 תגובות על אצבעות שחורות 30.1.15

    • עובר אורח הגיב:

      הייתכן שזמן מנהיגיו=כספו של משלם המסים הישראלי
      הוצא בדרכים מגוונות חלקן מגונות להשפיע על בחירות
      בארה"ב? הייתכן שכספם של מהמרים סיניים ואחרים
      במקאו הוצא ע"י אזרח אמריקאי בכדי להשפיע על הבחירות
      בישראל? הייתכן שהסיר יגיד למחבת חבובה התחתית
      שלך שחורה מפיח?

      אהבתי

  1. סיסי יוצא להלחם בבדואים ואל קעידה בחצי האי שהחזרנו. על הדרך המצרים הגדירו את חמאס כארגון טרור בניגוד לחלק כוהני השמאל הישראלי שדוגל בהידברות עם כולם. הסלוגן שטיחים תמורת חלון יכול להוביל גאוני רוח בדרך שחמורים היו מסרבים לצעוד בה. לשיטתם סיני שייכת לבדואים רק שימסור ויקבל שלום. ואיך הוא לא מבין? הרי הוא ערבי.

    אהבתי

  2. טל שניידר קצת עפה על עצמה ונראה שבעיקר בשביל עצמה. מה רע שראש ממשלת ישראל ישכנע את נציגי הידידה לצמצם את מהלכי האיראנים. הרי התועלת בבחירות הישראליות מהנאום היתה נשארת זניחה אם הגלאון לא היתה רוטנת. ומי ישכנע את האמריקאים שמוסלמים פונדמליסטים ואנטישמים, שבמקרה גם יצאני הטרור הגדולים בעולם לא צריכים פצצת אטום- בוז'י?! נו ,בחייאת. אם יש משהו שנתניהו ממש טוב בו זה לדבר אל האמריקאים. שוב מוכיח השמאל את משנתו הגאונית- שיתפוצץ העולם רק לא ביבי. לא מצחיק וייתכן בהחלט.

    אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    ראיתי את הפרסומת ? ה"חדשה" גן
    הילדים של נתניהו. מעולם בשום משחק
    כדור עף לא הייתה כזו הרמה להנחתה.
    סרט של ש"ס, או לפיד, או הרצוג, או
    מר"ץ. השמרטף הלך, הזוג הולך למטבח
    באמצע המטבח שק פלסטיק גדול עם
    בקבוקים. ??? אתה חושב שהוא רצה
    להוריד לנו את הבקבוקים לפח? עומדים
    משתוממים דפיקות בדלת משלוח גלידה
    של כמה מאות ק"ג, הזמנתם !! והמשאית
    עם היין בדרך. הולכים לחדר הילדים,
    הילדים עם מסכות גז וקפלד"ים. והנה בדלת
    שליח עם חשבון מסעדה שלא שולם, מוצאים
    בבית רהיטים ישנים כי החדשים נסעו לקיסריה.
    פותחים את הדלת ונכנסים כל מיני לחפש את
    השמרטף. מגיע שליח עם זר עטוף בנייר
    מיועד לשמרטף קורעים הנייר – קוצים מנשיא
    ארה"ב. הייתה הרמה נוווו נראה הנחתה.

    אהבתי

  4. בטח הגיב:

    אני רק וילווט קצר, speaker זה ממש אבל ממש לא "דובר".

    אהבתי

  5. קוראת נאמנה הגיב:

    ולווט יקרה, חוששתני שקצת ערבבת ביני לבין העורכת, על כל פנים בוא נסגור ככה: דיויד לנדאו אכן הגדיר עצמו כחרדי (שאלתי את בתו על כך אתמול, כשביקרתי בשבעה), אבל דומני שחוץ ממנו אף אחד לא היה מצמיד לו הגדרה כזו. בכל מקרה, חבל על דאבדין ולא משתכחין.

    אהבתי

  6. מורשת גנדי הגיב:

    מעשהו של גנדי לסילבי קשת בשולחו אליה את מלכי העולם התחתון היה ההשראה לחיסול החשבונות של דודו טופז עם שירה מרגלית.
    ועוד על גנדי- כאשר היה אלוף פיקוד המרכז קיבל במתנה ממשה דיין גורת אריה אותה גידל. בנוסף התקין בידה בלשכתו לדבריו כמתקן שתיה לכלב או לאריה, לא ברור. ספק אם למישהו נוסף בצה"ל היה אי פעם מתקן שכזה שמשמש כידוע למשהו שונה לגמרי.

    אהבתי

  7. JewBoy הגיב:

    למה תקציב היין בבית ראש הממשלה יותר מושחת מעלות נאום של קלינטון, או תקציב ימי ההולדת בבית הנשיא (שיבדל"א)

    אהבתי

    • למה ישר"ה שתומך בציונים ראוי להסגר והארץ שמעולם לא ביקר את מרצ ראוי להשאר? למה V15 נראית להם כרעיון מצויין למרות שהחוק, ההגיון והמוסר מצביעים על שוחד בחירות? למה המחנה הזה סבור שהוא גמיש בדיעותיו וגדוש בערכים נעלים? למה קיבלת אדומים ועוד תחטוף מחר על אתמול והיום לא נגמר?

      אהבתי

  8. עובר אורח הגיב:

    מאמר ענק ב בי בי סי על תנאי הגיהינום של עובדים
    תילנדים בישראל. טירוף מושלם. אני חייתי במגורים
    כאלו בכמה ארצות. ראה תנאי חיים לשבחים בכל
    הכפרים הערביים בישראל. על מה אני מדבר, ראה
    תנאי מגורים של פועלים חקלאיים בכל אמריקה הלטינית
    ואם תחפש גם של מהגרים בספרד איטליה ומזרח
    אירופה. טירוף מוחלט. וזה ישראלים מוכרים ל בי בי סי.
    http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-31001525

    אהבתי

    • כתבה שמכרה קמילה אחת (?) לגויים מטעם ארגון זכויות אדם. מי מלבדם ילקט אנטישמיות מהיקב והגורן. כל מי שמצוי בהלכות הכפר הארצישראלי יודע שהתאילנדים לרוב חוזרים למעסיקיהם אחרי ביקור מולדת ודי מתבאסים כשלא מתאפשר להם לדפוק שעות נוספות. תנאי החיים ברוב המקרים טובים מאלו שמספק צבא הכיבוש הציוני ללוחמיו הגזעניים. ידיעה נוספת שכולה נאורות קלאסית במיץ טמטמת וידוע שאלה מביאות קארמה גרועה במיוחד.

      אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    למה שגוף יזדקק לבשר?

    V, משטרה צבאית זה לא משטרה?

    אהבתי

  10. ירושלמית הגיב:

    אריאנה מלמד חשפה בפייסבוק פרטים על ילדיה המאומצים, אורלי וגיא מיהרו לספר בטלביזיה שקיבלו ילד אומנה (חצי דקה אחרי שנמסר לטיפולם), ועכשיו רון קופמן ("מעריב אונליין") במונולוג לבנו הקטן שאימץ לאחרונה ברוסיה. מעשה האימוץ מאוד של קופמן יפה ונוגע ללב, אבל אני לא בטוחה עד כמה צריך לתת פומבי לדברים אישיים הקשורים לפעוט. למשל: "אמך הביולוגית הייתה נשאית של יותר מדי מחלות כרוניות, מסכנות חיים. כן, היא הייתה משתמשת כבדה, ואביך לא ידוע".
    http://www.maariv.co.il/journalists/journalists/Article-461763

    אהבתי

  11. לחם הגיב:

    ושאלה לאריאנה מלמד: את באמת לוקחת לנסיעה ברכבת את על שלוות הנפש של פלוטרכוס? גם שמעון פרס תמיד התהדר בקריאה של ספרים מופלצים.

    אהבתי

  12. לחם הגיב:

    ההתנהלות של דן מרגלית מעוררת בי סלידה. הספינה טובעת אז העכבר מתחיל להימלט. לא רוצה לכתוב מה זה מזכיר לי.

    אהבתי

כתיבת תגובה