אמהות בדוויות

maariv4.2.15yediot4.2.15

isra4.2.15haaretz4.2.15

הכותרות

♦ ידיעות וישר"ה באותה כותרת בדיוק: "אוטובוס המוות". אתמול הייתה הכותרת בשני העיתונים כמעט זהה. אותו ד.נ.א זורם בשני העיתונים, לא יעזור דבר. מראה מראה שעל הקיר, שואלים עמוס ונוני מדי בוקר, מי העיתון שהכי דומה לי בכל העיר? שניהם ודאי מאדימים וקוצפים לשמע תשובת המראה, אבל מה לעשות, נגד גנטיקה אי אפשר להילחם.
במעריב מבליטים את העובדה שהנשים הן אמהות (הרי לא הייתם מעלים בדעתכם את הכותרת "אסון האבות"): "אסון האמהות".
איך מסקרת התקשורת את התאונה בה נהרגו שמונה נשים מהפזורה הבדווית? מצד אחד, אלו כותרות ראשיות, והעובדה שמדובר בנשים מהפזורה הבדווית ממש לא המעיטה ברוחב הסיקור. מצד שני, ואולי זה תלוי תרבות, ולא משהו שהחברה הבדווית משתפת איתו פעולה, אין תמונות, שמות מלאים ופרטים על הנשים ההרוגות, כמו שהיה קורה, למשל, עם הרוגים מקבוצות אחרות באוכלוסיה.
אולי זה לוקח קצת יותר זמן, איסוף הפרטים. הנה כמה מההרוגות ב-ynet, ובהארץ מופיעים כל השמות שלהן.
גיל מלמד: למה לא הוגבל הכביש לנשיאת מטען חורג.

תיאור התאונה בדרום מנקודת המבט של ריצ'רד סילברסטיין.

♦ ממשלת ישראל העבירה לפני ארבעה ימים למועצה לזכויות אדם של האו"ם בז'נבה את המידע שהביא להתפטרותו של יו"ר ועדת החקירה של המועצה סביב אירועי צוק איתן בקיץ האחרון בעזה, פרופ' וויליאם שאבאס.

♦ כצרכנית כבדה של רכבות בעת האחרונה, מעולם לא הייתי כה מוטרדת מעניין השביתה העתידית, שבוטלה בינתיים. תודה רבה מההנהלה.

בחירות

♦ איל ארד אומר שהוא לא מעורב בקמפיין להפלת הליכוד. איפה מתפרסמת הידיעה? נכון.
איילארד

אבל מה שלא כתוב בישר"ה כתוב ב-ynet. הליכוד טוען שלא היו דברים מעולם:

ארד כתב כי לפני קצת יותר מ-20 שנה, בעת שהיה מקורב לנתניהו, הציע לו האחרון להעסיקו במשרה מלאה במימון זר. "מוזר שמי שמעלה טענות על מימון זר 'ממקורות עלומים'", כותב ארד, "הוא מר נתניהו, שהרי מר נתניהו עצמו הוא שהציע לי, בעת שהייתי מקורב לו, ב-1994, לחזור ולעבוד בשירותו בשכר מלא, שאותו ישלם איש עסקים זר ועלום שם, ובלבד שלא אדבר על כך עם איש כדי שלא נסתבך, כלומר הצעה בלתי חוקית שאותה דחיתי בשאט נפש".

רעיית רה"מ ביקרה את משפחות החללים בצפון. באיזה עיתון דווח על כך? נכון. גם זו הייתה חידה קלה מאוד.

ישר"ה VS ידיעות VS ישר"ה

איזי ליבלר בטקסט כללי (עם הפניה בשער), לא מחדש ולא ברור, על שנאתו של נוני מוזס לנתניהו (לא מכחישה שאהבה לא שוררת שם), אבל דבריו של הכותב מעורפלים ולא ממוקדים. בטח חיים שיין ודרור אידר נחים היום.

עדותו של מני נפתלי

♦ כך היא מתוארת בישר"ה

meninaftalisra

♦ והנה במעריב הסבר אחר לגמרי. ההפך הגמור מזה.

מני נפתלי אמור לפגוש היום, סוף סוף, את חוקרי המשטרה. הוא חיזר אחריהם חודשים, לשווא. הוא והמידע שלו לא עניינו אותם. אב הבית בבית ראש הממשלה מביא חומרים חמים מתוך החדר על עבירות פליליות לכאורה? נו, באמת. את מי זה מעניין. הרי קראנו בתשובת המדינה לעתירתו של ח"כ מיקי רוזנטל בעניין טיוח וסגירת תיק "ביביטורס" שכשמדובר בראש ממשלה, צריך "לגלות רגישות מיוחדת". 
והנה, פתאום הוא מקבל פגישה. לא, לא כי היועץ המשפטי לממשלה החליט על "בדיקה" או על "חקירה". חס וחלילה. היועץ הרי מתכוון להתחבט ולהתייסר עם הסיפור הזה עוד כמה שבועות או חודשים. זו סתם יוזמה אישית של נפתלי, וכנראה גם לחץ תקשורתי, שעשו את שלהם. טוב, עכשיו יהיה קצת יותר קשה לטייח ולמסמס את הסיפורים של נפתלי. קשה, אבל אפשרי. תסמכו עליהם.

♦ באופן מפתיע בידיעות מתוארת עדותו העתידית באופן מאוזן הכלל את גרסאות שני הצדדים.

מדינת כל

♦ מלאכּ אלח'טיבילדה פלסטינית בת 14 מהכפר ביתין מוחזקת בכלא כבר 36 יום.

הלך לעולמו

♦ מיכה שגרירבמאי ומפיק בכיר. מיכה תרם את גופו למדע ולכן לא תתקיים הלוויה. המשפחה יושבת שבעה בביתו שברחוב עמינדב 3 באבו תור החל ממחר ועד יום שני בין השעות 12:00-20:00. ביום שישי בין השעות 10:00-14:00. לפני 11 חודשים בדיוק דיווח על רשמיו ממגדל האשפוז בהדסה.
דוד אופק על מיכה שגריר.

טעויות מביכות

מאיפה צצה ברפאלי (אתמול, שלישי, 15:00 לערך, ערוץ 2).

אהבה זה כוזב

שאלון ההתאהבות המדעי טלטל גם את התקשורת הישראלית וכולם עטו עליו, כאילו בכך תיפטר הבעיה המרכזית של המין האנושי: בדידות והיעדר אהבה. אני הייתי ממליצה דווקא על שאלון ביטול-שנאה, ובסך הכל על יצירת כבוד הדדי בין בני אדם, כי אהבה היא רק פעלול ביוכימי של הטבע עם תאריך תפוגה קצר במיוחד, אבל מי מקשיב לי.
ידיעות גם שלח כתבת לסדרת דייטים בחסות השאלון, וזו הייתה כתבת השער אתמול ב-24 שעות.
הנה שאלון ההתאהבות. אלוהים יודע למה צריך להגביר אינטימיות בין שני זרים. זה בדיוק כמו לחמם מרק או לחם במיקרו. ידוע מה זה עושה לשני המוצרים הללו (ואחרים).

שאלוןהתאהבות

לפני פיזור

חדשות איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?

והכי חשוב: תודה רבה רבה לכל תומכי הבלוג.
י, ר, י, מ, ר, א, י, א, ר, ע, וו, ג, ע, מ, י, ג, נ, ת+א, ע, ע, א, ש, מ, ד, ח, מ, ב, ג, י, ה, ש, א, ע, ת, ל, י, א, נ, א, ר, י, ע, א, ש, א, ד, ב, נ, פ.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

39 תגובות על אמהות בדוויות

  1. רק היום במבצע הגיב:

    מופיע הערב ב NRG. מפתיע!

    בית המשפט המחוזי (מרכז) גזר 3 שנות מאסר על בנימין ריכטר מחוות גלעד בגין השתתפותו בפעילות "תג מחיר" מלפני כשנה וחצי.
    על פי כתב האישום, ריכטר יחד עם שני צעירים נוספים: יהודה לנדסברג ויהודה סביר יצאו מחוות גלעד והציתו כלי רכב פלסטיניים בכפר פרעתא סמוך לחווה ואף ריססו בכפר כתובות גרפיטי.

    שני שותפיו של ריכטר לפשע הודו במעשה ונגזר עליהם מאסר של שנתיים וחצי. ריכטר שסירב לשתף פעולה בחקירתו ולפיכך קיבל עונש חמור יותר ונגזר עליו 3 שנות מאסר, שנה על תנאי ופיצוי כספי לפלסטיני שנפגע בגובה 15,000 ש"ח.

    אהבתי

  2. הסמל פפר הגיב:

    ההיסטוריון סר מרטין גילברט נפטר.

    גילברט שנודע בעיקר כביוגרף הרשמי של צ׳רצ׳יל (הוא עבד עם בנו של סר ווינסטון ומונה על ידי העיזבון להשלים את המלאכה לאחר פטירתו של הבן), כתב עשרות ספרים על המאה העשרים.
    בעיקר עסק במלחמות העולם ובשואה,
    הוא בילה את מרבית חייו המקצועיים באוקספורד.
    כיהודי שעסק בכתיבת היסטוריה של מלחמת העולם השניה והשואה, הוא הותקף כחסר נאמנות לעם היהודי, בעיקר משום שלא ביקר את התנהלותו של צ׳רצ׳יל בכל הנוגע ליהודים ולמחנות ההשמדה.
    אני שמעתי הרצאה של גילברט בשיקגו בשנות התשעים. בסיומה הוא נשאל מדוע לא הפציץ חיל האוצר המלכותי את מחנות ההשמדה ואת תאי הגזים והשיב שהייתה הסכמה, בין רוזוולט לצ׳רצ׳יל, שהדרך הטובה ביותר לסיים את האסון שגרמו הנאצים לארופה ולמעשה לעולם כולו היא להביס אותם צבאית ולכבוש את ברלין.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      ומפציץ אחד או שלושה שהיו מבצעים גיחה אחת מעל אושוויץ היו פוגעים קשות במאמץ המלחמתי של בעלות הברית, אלא מה.

      אהבתי

      • הסמל פפר הגיב:

        אני לא מומחה להפצצות, אבל אני מסופק אם גיחה של מפציץ אחד או שלושה או אפילו שלושים הייתה מועילה.
        חודשי הפצצות, כמעט לילה לילה, נדרשו כדי לפגוע משמעותית ביכולת התעשייתית של גרמניה.
        בלילה טיפוסי כזה היו משתתפים כמה מאות מפציצים.
        בלילה טיפוסי כזה היה פיקוד המפציצים מאבד עשרות מטוסים שנפגעו מאש נ״מ ומאש טייסי הלופטוואפה.
        גם לאחר הפצצות קשות שגרמו לשרפות ענק, היו הגרמנים משקמים במהירות גשרים, מפעלים ופסי רכבת.
        אולי חז״ן יכול להרחיב קצת, אחרי הכל הידע שלי על מפציצים במלחמה בא בעיקר ממלכוד 22!

        אהבתי

        • פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

          יש מספר ספרים על ההפצצות של גרמניה ויפאן והדעה הכללית היא שהן היו ברכה לבטלה. בחדשים האחרונים של המלחמה הצטרפו לקרבות גדנ״עים (אנשי הנוער ההיטלראי) בגיל 17 – 16 ואף צעירים יותר. גם נשים הצטרפו לקרבות בניגוד לדעתו של הפיהרר. קשישים בני 50 ויותר, בוגרי מלחמת העולם הראשונה, עברו אימונים מינימאליים ונשלחו לחזית. הערים הגדולות בגרמניה המשיכו להילחם עד שהן נכבשו בפועל. זה לא שלמדו לקח שכן בוייטנאם האמריקאים הובסו למרות הפצצות מסיביות נגד הוייטקונג. ההפצצות לא מצליחות כי המגינים מעבירים חלק עיקרי של התעשייה החיונית אל מתחת לאדמה.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            לאן נעלמה תיאוריית הדאחייה?

            אהבתי

            • פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

              תיאוריית דאחיה אינה תיאורייה אלא מציאות. באשר לעזה עוד נראה. למה ההפצצות לא הצליחו בברלין והצליחו בביירות אני לא יודע. בדאחיה, שהיא איזור מצומצם, היהודים הרחמנים נתנו לאנשים לצאת. בעיר בירה של מיליון איש זה פחות מעשי. המטרה שם היתה להרוס את העיר כולה על תושביה. דורש עיון, אולי בפורום נפרד בלי השכנות עם אלה קארי.

              אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          האמת העצובה היא שהפעילות הנאצית נגד היהודים לא עניינה אותם (במקרה הטוב).

          אהבתי

  3. captain beefheart הגיב:

    "טרקטור משטרתי" עם קולטיבטור? כשהשוטרים לא מטרידים פקודות הם בגד"ש?

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    מלאכּ אלח’טיב, ילדה פלסטינית בת 14 מהכפר ביתין מוחזקת בכלא כבר 36 יום.

    מדינת כל… מה?

    חושבת שהיא בכלא בגלל שהיא פלסטינית? כי אפילו לפי חה"כ חנין, נשפטה ל- 60 יום בכלא על השלכת אבנים.

    תשווי את זה לבת הארבע-עשרה שישבה במעצר (לא במאסר, אחרי הרשעה) 39 ימים בזמן ההתנתקות בגלל שסירבה להזדהות, כשהעבירה שבגינה נעצרה (הפרעה לשוטר) אינה אלימה.

    אז בכל פעם בה פלסטיני נענש על עבירה, מדובר אוטומטית בגזענות?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני מציעה לך לדייק. זה מה שכתב חנין:

      …לפני חודש חיילים עצרו אותה בדרכה חזרה מבית הספר. מאז היא מוחזקת בכלא, מנותקת ממשפחתה, כשהיא סובלת ממחלה וממצב נפשי קשה. היא נשלחה ל-60 ימי מאסר בכלא, בעצם על בסיס עדות אחת שייחסה לה מעורבות בזריקת אבנים..

      .

      אהבתי

      • האמיר הגיב:

        נו, הוא לא כתב שהיא סתם בכלא, נכון? היא בכלא על השלכת אבנים. את העניין של ההרשעה הוא שכח, אבל לא נורא. כי בכל זאת, כששוטר תופס עבריין, לא פעם יש רק עדות מרשיעה אחת – של השוטר.

        אהבתי

  5. האמיר הגיב:

    איך מסקרת התקשורת את התאונה בה נהרגו שמונה נשים מהפזורה הבדווית? מצד אחד, אלו כותרות ראשיות, והעובדה שמדובר בנשים מהפזורה הבדווית ממש לא המעיטה ברוחב הסיקור. מצד שני, ואולי זה תלוי תרבות, ולא משהו שהחברה הבדווית משתפת איתו פעולה, אין תמונות, שמות מלאים ופרטים על הנשים ההרוגות, כמו שהיה קורה, למשל, עם הרוגים מקבוצות אחרות באוכלוסיה.
    אולי זה לוקח קצת יותר זמן, איסוף הפרטים. הנה כמה מההרוגות ב-ynet, ובהארץ מופיעים כל השמות שלהן.

    פעם היית משווה את מיקום הכותרות.

    מעריב וידיעות – כותרת ראשית.
    ישר"ה – הכותרת הגדולה, מובלטת.
    הארץ – לא ראשית, לא הכי גדולה, לא מובלטת. טוב, לפחות היא בדף הראשי. אז מה יותר חשוב משמונה הרוגות בתאונה מחרידה? הכותרת הראשית: שרה והבקבוקים. הכותרת הגדולה: שאבאס "הודח" באשמת ישראל.

    סדר עדיפויות…

    אהבתי

  6. האמיר הגיב:

    והנה במעריב הסבר אחר לגמרי. ההפך הגמור מזה.

    בלי להכנס לקישור – כספית כתב את זה, נכון? רק הוא יכול. אני לא מאוהדיו של "לחם", אבל רעבק, למה כספית לא הולך לטיפול וגמרנו?

    אהבתי

  7. JE SUIS הראשון הגיב:

    בימים אלה כשפריז עלתה על מפת הפיגועים כדאי להדגיש (מוזכר בקטן בקצה הלינק על שגריר) שרעייתו נהרגה בפיגוע בפריז בראש השנה 1980 ליד בית הכנסת.

    אהבתי

  8. לחם הגיב:

    בן כספית כאביר זכויות אדם בתחקיר של אבנר הופשטיין על מעריב. יש משהו יותר פאתט או שזה השיא?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בחייאת, די.
      לא אתה זה שאמר לליבסקינד להסיר מלתעותיו מגלנט?
      לא יכולהיות שאתה משקיע כל יום 20 ד' בקריאת בן כספית ובכתיבה עליו.
      כשאני אומרת "כספית" אני מתכוונת גם לכל שאר החשודים המיידיים שלך.

      אהבתי

      • לחם הגיב:

        עשרים דקות? אל תגזימי, למי יש עשרים דקות בשביל זה, מקסימום שתי דקות.

        אהבתי

        • חברות הגיב:

          בן כספית ועמנואל רוזן חברים ותיקים מימי התיכון בחולון . למעשה עמנואל הוא זהשהביא את כספית למעריב. על כן זה הפתיע אותי.

          אהבתי

        • לחמניה הגיב:

          ואחר כך חושב על זה חצי יום. בחיי, לחם, לא ראיתי תופעה כמוך. נכון שיש הרבה שקוראים גידון לוי ופראו האס בשביל להתעצבן. לכותבים האלה יש בכל זאת איזשהו ערך מוסף לפחות ביכולת שלהם להזיק לאינטרס הציבורי בדעת הקהל הבינלאומית. אבל איך הגעת לבן כספית? מי קורא אותו?

          אהבתי

  9. צל"ש כפול לליאור דטל, אורה קורן, נמרוד בוסו, חיים ביאור, ואיתן אבריאל מדה-מרקר:
    התכנית הכלכלית של המחנה הציוני.

    השיטה שבגינה צריך את התכנית והסיבה מדוע לא תשמעו עליה.

    אהבתי

  10. העסק עובד הגיב:

    למה התאהב דייט מס. 2 –

    "השאלה הכי חשובה איננה פה. איזו עיר לא היית מוכנה שתופיע לך בתעודת הזהות בחיים?". "פתח תקווה", עניתי כמעט בלי לחשוב. "זהו, לא צריך את השאלון", הוא אמר. "אני חושב שהתאהבתי בך עכשיו".

    אהבתי

  11. ראוי לדייק הגיב:

    רעיית ראש הממשלה ביקרה את המשפחות ששכלו את בניהן במלחמת הספין הבטחוני. (מס"ב)

    אהבתי

  12. הסיאטלנצ'יק קובע שהטרקטור משטרתי, שהאדמות שקולטרו שייכות לבדואים שמדובר ברצח ואת הנשים תיאר כעולות רגל. ראוי למסגר את הקלסתרון של הדובר ולתלות במוזיאון תחת הגדרה של יהודון.

    תפילות המחנה הציוני נענו בשלילה. מסתבר שהנהג אינו יהודי. מצד שני ביבי תמיד אשם. העדרותו המתוכננת מהמקום שיכלה למנוע את האסון חייבת להיחקר ויפה שעה אחת קודם.

    אהבתי

    • MG הגיב:

      די מגעיל מצדך לטעון ש״תפילות המחנה הציוני נענו בשלילה. מסתבר שהנהג אינו יהודי.״

      אין כבר טיעונים נורמליים נגד השמאל? דברים שקשורים למדיניות, בטחון וכאלה? אתה חושב שאם תחזור על זה מספיק פעמים זה יתקע לאיזה אידיוט במוח?

      פטתי ועלוב. ולהקדים את השאלה הבאה שלך – כן, גם כשזה מהכיוון ההפוך זה פתטי ועלוב.

      אהבתי

      • איש הנגב הגיב:

        אני ממש לא מבין את הויכוח שמתנהל אתמול והיום בבלוג הזה סביב התאונה הזוועתית הזו.
        נהג המשאית ערבי ישראלי מרמלה.
        הטרקטור שהיה על המשאית שייך לקבלן שביצע עבודה עבור רשות מקרקעי ישראל.
        באוטובוס היו בעיקר נשים בדוויות שחזרו מתפילה בהר הבית.
        כל אלה עובדות. יש כאן המון חומר נפיץ לימין ושמאל, אבל ראבק, תתאפקו קצת, שמונה נשים מתו והעובדות האלה לא קשורות בכלל לתאונה.
        מה שכן קשור לתאונה וזה הדבר היחיד שחשוב זה שטרקטור ענק, שבולט כמה מטרים מהמשאית, הובל על הכביש באופן רשלני, תוך זלזול נורא בחיי אדם.
        כל אחד מאיתנו יכול היה להיות ברכב שנפגע מהטרקטור הזה, בדרך הביתה לערד, או בדרך לחופשה בים המלח, לאופרה במצדה או לטיול בערבה.
        זה קורה יותר מדי בכבישי ישראל הרשלנות הפושעת הזו. לפני שעה קלה, על כביש ירושלים תל אביב העמוס לעייפה, עקפה אותי בטיסה טויוטה קורולה ישנה, מלאה בסטיקרים של ברסלב וביאת המשיח והעבדקן שנהג בה דיבר בטלפון הנייד ללא דיבורית.

        אהבתי

      • אם היית קורא את דבריו של סילברסטיין היית מבין את הבסיס לטענה והוא לא היחידי.

        ח"כ דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת) אמר בתגובה לתאונה כי האסון היה ידוע מראש. לדבריו, "סדרי העדיפויות המעוותים של הממשלה דוחקים את התשתיות בפריפריה פעם אחר פעם למקום האחרון.

        חבר הכנסת טאלב אבו עראר שביקר את הפצועים בתאונה בבית החולים, האשים את מנהל מקרקעי ישראל שמטעמו חרשו הטרקטורים בשדות האזור באחריות למותם של הנוסעים.

        קיבלת פסק דין, הסתיימה החקירה.

        אהבתי

        • איש הנגב הגיב:

          מספיק עם הפרנויה.
          דב חנין מדבר על מצב הכבישים והתשתיות בפריפריה. הוא צודק, המצב מחריד.
          טאלב עבו עראר מאשים את מנהל מקרקעי ישראל שהעסיק את הקבלן הרשלן. גם הוא צודק. מי ששוכר קבלנים לביצוע עבודות, ולא קשור אם זה חרישת שדות או בניית סכרים, צריך לבדוק שהם פועלים על פי התקנים וכללי הזהירות ולפקח עליהם. מנהל מקרקעי ישראל לא מסוגל לפקח על פועל עם את חפירה, בטח שלא על הובלת טרקטורים ענקיים.

          אהבתי

  13. כוח הגיב:

    נראה כי תומכי הבלוג מוחבאים הלוך וחבוא טוב עוד יותר מתומכי הכחלון 😀

    אהבתי

כתיבת תגובה