בביבים

 

maariv10.2.15yediot10.2.15

haaretz10.2.15isra10.2.15

הכותרות

♦ המרדף המשונה עם הלשון בחוץ של עיתוני הדפוס, לפחות חלקם, בעקבות הנעשה בפייסבוק ובטוויטר, ממשיך.
הכותרת העליונה של ישר"ה הבוקר מתייחסת למה שצייץ נתניהו (כלומר לשכתו) אתמול. חדשות ישנות שקוראי הרשת (או לפחות הבלוג הזה) מכירים כבר כמעט 24 שעות.
אם תקראו את הידיעה המרכזית הזו תבינו מה המשמעות של עיתון מגויס.
אני חוזרת שוב: מה ההבדל בין להחליף את השלטון להפיל את השלטון? מחליפים: באקט דמוקרטי של בחירות. מפילים: באופן אלים. לטענת ישר"ה כל הנכתב בידיעות הוא בגדר רכילות, ולמען מטרותיו העסקיות של המו"ל, נוני מוזס.
ישר"ה מקצה את שתי הכפולות הראשונות שלו למאבק בידיעות, ולמאבק של נתניהו בידיעות (צילומים בהמשך הגלילה).
כשדרור אידר כותב: "אתם בזים", "המשיכו לזלזל", "אבדה לכם הבושה", "תפסתם מונופול על הדמוקרטיה", למי הוא מתכוון? לעובדי ידיעות? גם אמילי עמרוסי מזכירה את נוני מוזס בטורה כמהנדס ההמונים יחד עם לבני והרצוג.
ד"ר חיים שיין מרגיש רדוף:

נראה שלעיתון "הארץ" יש חשבון פתוח עם "ישראל היום". במשך שנים הודפס "ישראל היום" בבית דפוס "הארץ". המשאב הכלכלי העיקרי של "הארץ" נגמר כש"ישראל היום" היה לעצמאי בהדפסת העיתון. המימון הזר לא הפריע ל"הארץ" כאשר הוא הופנה אליו, אך עתה לפתע הוא החל להציק. כשאנשי עיתון "הארץ" מדברים על מקורות מימון זר, כדאי מאוד שייטלו צלב קרס מבין עיניהם. משפחת השותפים שלהם וקשריהם לשלטון הנאצים בגרמניה מוכרים וידועים; גם המקורות הכספיים של שותפים אחרים לוטים בערפל כבד. פתאום "הארץ" מתחסדים. שייערב להם.
"ידיעות אחרונות" ו"הארץ" לא לבד במערכה נגד נתניהו והימין, אליו הצטרפו בשמחה מופגנת נשיא ארה"ב ברק אובאמה, יהודים שמאלנים גלותיים בארה"ב, אבו מאזן, עלי חמינאי ואיסמעיל הנייה. לכולם אינטרס משותף – ממשלת שמאל רופסת בישראל.

זה מוזר. אלו באמת הדברים שעומדים שרומה של המדינה, או של העולם? המאבק הקצת פאתטי הזה?
(משני הצדדים, לא מכחישה).
צריך לזכור: לישר"ה אין דאגות כלכליות. יש לו מו"ל שיחזיק אותו לנצח.
למוזס יש ויש. נשאלת השאלה הכלכלית: אם יימחה יום אחד ישר"ה מעל פני האדמה (ואני לא רואה את זה קורה), האם ישתפר מצבו הכלכלי של ידיעות?
בצילומים: שתי הכפולות הפותחות של ישר"ה הבוקר.
ישרה2310.2

ישרה4510.2

♦ מי שמצדד במהלך של נתניהו נגד מוזס הוא דווקא נתי טוקר במארקר, עם ניסוחים חמורים:

…שאלנו "איך זה שאנשי ציבור ועסקים שנחקרו או הורשעו קיבלו מ'ידיעות אחרונות' תמיכה ואהדה?"… שנה לאחר מכן, אג'נדה זו נותרה גמישה וחמקמקה, אך דבר אחד ברור בה – "ידיעות אחרונות" מקדם… את כל מי שעשוי לסכן את שלטונו של בנימין נתניהו… שוחחנו עם לא מעט עיתונאים… כולם סיפרו… כיצד אינטרסים שונים… גרמו להטיות בוטות באופן הסיקור… כיצד קבוצת ידיעות פועלת לטובת …מקושרים ובעלי הון… ובכך פוגעת באינטרס הציבורי. אלא שמרבית הסיפורים האלה לא עלו על הכתב… המקורות שלנו פחדו… אלה לא היו רק עיתונאים. אישי ציבור, פוליטיקאים בכירים, רגולטורים, עורכי דין ולא מעט גורמים אחרים… אפילו חברת מחקר גדולה… סירבה… לפרסם נתונים השוואתיים על אופן הסיקור… בידיעות…
[…]
…נתניהו הרי יודע הרבה יותר ממה שהוא אומר. אם נתניהו מעוניין לבצע מהלך אמיתי של מיגור הכוח המשחית  (ההדגשה שלי, V) של "ידיעות אחרונות" – הוא לא יכול להסתפק בפוסט בפייסבוק. הוא חייב לפתוח הכל ולספר את כל מה שידוע לו על הפגישות, הטלפונים, הלחצים, האינטרסים, העסקות וכל מה שהיה מאחורי הקלעים בינו לבין מוזס עד כה. גם יועצו הקרוב… ניר חפץ, יכול לתרום לא מעט…

♦ אם בוחנים את שער ידיעות הבוקר, הרי שהוא רק מאשרר את טענות ישר"ה (שגם הוא מצדו מתהלך כשחמאה מותכת נוזלת מראשו ומטה ומכתימה את כל עמודי העיתון).
כותרת הגג מביאה את דברי אובמה על נתניהו: "גם את אנגלה מרקל לא הייתי מזמין שבועיים לפני בחירות, והיא גם לא הייתה דורשת הזמנה".
הכותרת שמתחת, כלכלית, ומטרתה לתאר את המצב הקטסטרופלי בנגב: "מכת פיטורים בנגב". 140 עובדי תרכובות ברום פוטרו. כי"ל מוסרת שהכל בגלל ועד העובדים שמחבל במאמצי ההתייעלות, ושהשכר הממוצע הוא יותר מ-40,000 ש' בחודש לעובד (מה?).

וכותרת תחתונה: "יום אחרי שלשכת רה"מ הדיחה שופטים מהוועדה שבוחרת את הזוכים בפרס לספרות – הודח גם שופט מוועדת הפרס לקולנוע… מקורבי נתניהו: אחד המודחים תומך בסרבנות".
הידיעה המתפרסמת בע' 8 היא בעצם פולואו לכתבות מאתמול בהארץ (מהיום: מכתב למערכת מחנוך ברטוב).

♦ זה מה שצייץ על כך דן מרגלית. צילומסך ליתר ביטחון. בישר"ה אין רמז לענייני הפרסים והדחת השופטים. אף מילה.
דנמה

ז'דאנוביזם: ע"ש אנדריי ז'דאנוב (ע"ע).
בציוץ קודם מרגלית נגד התעקשותו של נתניהו לנאום בקונגרס.
היום לא כותב מרגלית בעיתון המודפס.

משתכשכים בביצה

♦ הטענה היא שעיבוד השער הזה רץ ברשת. אני לא ראיתי, אבל זה לא אומר כלום.
רצברשת

♦ נפתלי בנט הגיש תביעה נגד דרור פויר, כפי שהודיע. תקציר הפרקים הקודמים.
ובטוויטר: כולנו פויר.

בנטנגדפויר

♦ יוסי גורביץ מראיין את חנין זועבי "בלי הסנן של התקשורת הישראלית".

יש עורכים בבית?

♦ כפי ששאלה חב"ה בפייסבוק: מדוע פוקסלו פניו של חסיד סאטמר לשעבר, יואל ברקוביץ', מימין, כשמשמאל פרצופו הנאה ואף שאר איבריו גלויים לכל?
satmer

יום השנה

♦ הפקולטה לעיצוב ב- HITמכון טכנולוגי חולון תפתח ב-15 בפברואר, 19:00, בגלריה ויטרינה את התערוכה עדיין אופטימיים: אמנים מציירים דודו גבע לרגל עשור לפטירתו. בתערוכה משתתפים מעל 100 מאיירים ישראליים. בפתיחה תופיע להקת נאג׳ חמאדי העיתונאית. יוסי פולק יקריא קטעי מכתבים שכתב המנוח. 

לפני פיזור

♦ עמק יזרעאלים? באה לפגוש אתכם היום. 20:00 במזרע.
תל אביבים? איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן? הבוקר, 11:30 בסינמטק'ל.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

39 תגובות על בביבים

  1. JewBoy הגיב:

    דרור פויר לא לבד.
    יוני קורן תובע את בן כספית!

    שקרים והשמצות – סוף ??

    אהבתי

  2. אחד שופטי פרס ישראל למד שמאלנות ממקימי השובך. נשבעו שהיה תלמיד חכם. הברנש שכח שהדוקטרינה הקומוניסטית שספג לא כללה בגידה והשתמטות משירות בצה"ל למרות מעשי השב"כ, רק בהעלאת מודעות (פנים ישראלית) ותיקון עוולות.
    כיום אותו שופט סבור שאפשר ורצוי להשתין על ההגיון מהגג. להנות מפרסי המדינה ולככב בארגון בצלם שעסוק בהשחתת דמותה של ישראל בעיני העולם. לא רק ביבי, הליכוד או הימין אלא משחיר את פרצופה של המדינה כולה. כולל אזרחים דומם צומח וחי- כולם צריכים להתנצל.
    אני אוהב לקרוא ולשמוע את הירשפלד ורואה בו מומחה בלי קשר לדיעותיו או לתאריו. ועדיין, לא חושב שחכם או הגון שהמדינה והציבור יעניקו לו פרס לאור מעורבתו וקשריו עם ארגון אנטי-ציוני. גם לאבסורד יש גבול.

    אהבתי

  3. קונספירציה הגיב:

    " עמק יזרעאלים? באה לפגוש אתכם היום. 20:00 במזרע."
    באותו הזמן יש משחק של עפולה נגד פ"ת….
    "גונבת קהל…." לטובת פ"ת?

    אהבתי

  4. JewBoy הגיב:

    אמאל'ההההההההההההההה
    אנחנו הולכים להפסיד!!!!!!!!!!!!!!!!
    חייבים לפטר עוד מישהו, עכשיו.

    אהבתי

  5. לחם הגיב:

    הברקה גאונית של לילך סיגן בפייסבוק: אנשים שמוחם מלא במזימות נלחמים באובססיביות בשחיתות. תמיד כשאני בטוח שהיא הגיעה לשיא של חרטוט מקושקש מתברר לי שיש עוד שיא: איך לא חשבנו על זה, יצורים כפייתיים וחורשי מזימות נלחמים בשחיתות, יצורים ענוגים כמו בעל חמוד שלך שעושים מיליונים אלוהים יודע איך, הם הטיפוסים הישרים והטובים. וואלה, גאון, גאון. מי תיאר לעצמו שמוח נובו רישי יכול להגיע לגבהים כאלה.

    אהבתי

  6. ZIKI הגיב:

    הסייעת השלישית
    אני בעיקר מתפעל קשות ממערכת הבחירות העוקצנית והלוחמנית של המחנה הציוניסטי

    אהבתי

  7. קורא הגיב:

    אני דווקא ממש לא מסכים שידיעות מאשרר את טענות נתניהו. מה שברק אובמה אמר לגמרי זכאי לכותרת ראשית לגיטימית בעיתון. ההצלחה האדירה של נתניהו היא שהוא הצליח לקרוא עכשיו כל כותרת של ידיעות תחת הפריזמה של עיתון נגוע וכל דבר רע שנכתב על נתניהו מיד נחשב ככזה, גם כשזה לא המצב בכלל.

    זו כותרת הגיונית בכל עיתון בכל מקום – וזו אמירה חריפה מאוד על נתניהו מצידו של ברק אובמה.

    מעבר לזה, הטענות כלפי נתי טוקר לגמרי נכונות, הם שתקו כמו דגים כשישראל היום מימן אותם ובמקום הזה לא שמעו על גילוי נאות.

    אהבתי

  8. אלה הגיב:

    הפיקסולים של החסיד הם בטח למען אחיו ואחיותיו הברוקלינאים, שלא ימצאו עצמם חלילה פסולי חיתון. מאחר שכל החילוניים נראים אותו הדבר, אין סכנה שהשכנים יזהו אותו (ועוד על גמל), אבל עם הקאפעלוש והפיאות – בינגו, זה יואל השכן.

    אהבתי

  9. velvet הגיב:

    זו הייתה בדיקת עירנות;) זכית.
    תיקנתי. תודה

    אהבתי

  10. ד הגיב:

    העלאת את עיתון הארץ מאוקטובר 2014.

    אהבתי

  11. מצב קוהרנטי הגיב:

    טור על בני משפחת ברכה (שוטר בכיר שעוזר לאחיו העבריין לכאורה) בnews1

    אהבתי

  12. גל הגיב:

    ומי מפרנס את ההפסדים הבחתי פוסקים של ערוץ 10? יש למישהו מידע?

    אהבתי

  13. משפוחה הגיב:

    יש גבול למה שאדם מוכן לוותר תמורת משכורת עתק. אינטגריטי למשל, ואסור לשכוח שהוא החותן של אילן שילוח והימים אינם פשוטים. אדלסון אמר באיזשהו מקום שגם אשתו מחוייבת לישר״ה.

    אהבתי

  14. הדס הגיב:

    מעניין אם יש בכירים בידיעות ששוקלים לפרסם (אולי אפילו בעמוד הראשון) את הציוצים של דן מרגלית כנגד נתניהו.
    זו תהיה עליית מדרגה מלבבת במלחמת העולם בין מוזס לאדלסון.

    לישראל היום אין מו״ל שיחזיק אותו לנצח.
    כאשר אדלסון ימות (מדובר בשנים ספורות), ישראל היום ימות עימו.
    למשפחתו של אדלסון לא יהיה כל עניין לבזבז את הכסף על עיתון שכל תכליתו שימור שלטונו של נתניהו.

    אהבתי

  15. עוד.ד הגיב:

    נחוש לנסוע

    מצחיקה אותי הכותרת הזו של ישר"ה.
    אם היתה מופיעה בידיעות, היתה נתפסת כמלגלגת על נתניהו.

    אני חושב, שמבחינת ישר"ה, יצא להם סוג של גול עצמי.

    אהבתי

  16. JewBoy הגיב:

    יואב יצחק על החמקן של המדינה
    סיפורי מאפיה מסמרי שיער

    תחקיר מקיף וחושפני: על הפרשות האפלות של ארנון מוזס – בעל השליטה בקבוצת ידיעות אחרונות; על שלטון הפחד שהטיל על גורמים בשלטון ובמערכת הפוליטית; על קשר השתיקה בעיתונות; על יחסי הגומלין המושחתים שבין ידיעות אחרונות, המשטרה והפרקליטות; תחקיר מיוחד, במעריב ובאתר Nfc

    אהבתי

  17. ערן הגיב:

    אני מקווה בשבילו. בכל אופן – מיליון שקל זה לא סתם. אגב, בנט הודיע שכל שקל שיוציא מפויר יתרם לשמירה על חקלאי ואזרחי ישראל. לדבריו, הוא גם קיבל עשרות שיחות טלפון מערבים שמחזקים את ידיו.

    אהבתי

  18. ערן הגיב:

    בנט יצא גבר: הודיע שאם תוך 24 שעות פויר לא יתנצל הוא יגיש תביעה. וכך עשה. מסכן פויר. הסתבך.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני משערת שפויר התייעץ עם עו"ד ואמרו לו שאין לבנט קייס.
      הוא לא אהבל חסר אחריות (פויר).

      אהבתי

      • ריאליסט הגיב:

        אז שיתייעץ שוב. שופט שקדן עשוי למצוא כאן בסיס מעניין ליצירת פסיקה תקדימית (לגבי התבטאויות בטוויטר) וכמו כל סכסוך שמגיע לביהמ"ש קשה מאוד לתת הערכה מדויקת של התוצאה.
        אני מתקשה להבין את פויר. היה יכול לסגור את העניין בקלות בלי לאבד טיפה מכבודו – הרי ברור שפויר לקח את דבריו של בנט שלושה צעדים (מיותרים לדעתי) קדימה, ויכול היה למצוא דרך קריאטיבית להתנצל עם הסתייגות. בשנים האחרונות פויר בכתיבתו דווקא מגלה עומק וגיוון שמתחמקים מהקלישאות הפוליטיות הרגילות והסיפור הזה לטעמי לוקח אותו לכיוון סתמי, מתלהם ושטחי שלא מתאים לו. התופעה שעיתונאים שקולים בד"כ יורים מהמותן בחופזה כשהם מגיעים לטוויטר (ר' גם את דרוקר) אינה מבשרת טובות לעתיד העיתונות המקומית.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מבחינת לשון הרע, אין הבדל בין טוויטר לטוקבק או לפוסט או לכל דבר אחר.
          כל אדם יכול להיתבע על כך, לא משנה איפה ומה
          ברור שכובד התפוצה נשקל במהלך הדיון

          אהבתי

          • המטקבק הגיב:

            ישנה ציפייה מכל טוקבק אנונימי או מגיב חשוף להתייעץ עם עו״ד לפני ציוץ?? כולם שם בערך כותבים מהרהורי ליבם ונפשם, סוג של פרלמנט בבית קפה שכונתי ולא כמו בעיתון בו כל מילה נמדדת.

            אהבתי

          • הומר סימפסון הגיב:

            ההפסד העיקרי של פויר יהיה ההוצאה על עו"ד ואובדן זמן יקר (תלוי בהתמשכות המשפט).
            לא קראתי את כתב התביעה ואולם אין סיכוי שבנט יוכיח שנגרם לו נזק. היה יותר הגיוני מבחינתו לתבוע 50,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
            ההליך בתביעת לשון הרע הוא כ"כ מייגע מבחינת התובע כך שהסיכוי שההליך יגיע עד תומו הוא נמוך עד מאוד.
            במקום פויר הייתי מתנצל ואומר שבנט לא אמר שכל הערבים גנבי רכב.
            כך חוסך המון זמן לכולם.

            אהבתי

    • דב בחלום לליל קיץ ובהוקרה לפורציה הגיב:

      בנט לא רק גבר. באירוניה שייקספירית הוא גם יהודי שלא מוותר על ליטרת הבשר של פויר.

      אהבתי

      • מישהי הגיב:

        פוליטית לא משתלם לו לא לוותר, לדעתי. מן הסתם הוא יבטל את התביעה אם וכאשר תגיע ההתנצלות.

        אהבתי

      • הומר סימפסון הגיב:

        די מדהים לגלות כמה בנט ומרבית חבריו בבית היהודי כ"כ רחוקים מדרך ההתנהגות האידיאלית אליה מחנכים במגזר הדתי בעיקר על ידי לימוד תורה וסיפורים חסידיים.
        התביעה מוכיחה כי אהבת ישראל אינה טבועה בדמו של בנט שנראה כמי שרוצה לפגוע בפויר יותר מאשר להוכיח שפויר טעה והטעה.
        הסירוב להתנצל בכל מחיר וההשמצות כנגד כל השמאל מצטרפים לעניין התביעה. סביר להניח שהרב קו"ק זצ"ל (האב הרוחני של הציונות הדתית העכשוית) היה מתנגד לגישה זו בכל תוקף.
        יש גם שחצנות אינהרנטית בהתנהלות בנט שגם היא הפוכה בתכלית מאידיאל המנהיגות של משה רבינו.
        א

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          התביעה מוכיחה כי אהבת ישראל אינה טבועה בדמו של בנט

          להזכירך, בנט נמצא מזה זמן תחת מתקפה מצד התקשורת, ולא אחת שלא בצדק. הדוגמא המובהקת היא הביקורת הלא מוצדקת שהטיח בו רביב דרוקר (אגב, האחרון איבד כל הערכה שהייתה לי אליו עקב מעשה שפל זה). באף אחד המקרים לא תבע. למרות שנעשה לו עוול, ולו בתקשורת.
          אני מניח שהעלילה שטפל עליו דרור פויר, לדעתו, הגדישה את הסאה.

          מדובר בבית היהודי ולא בבית הנוצרי. לא מפנים כאן את הלחי השנייה.

          אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      היות ולבנט יש יותר כסף שזה אומר
      גם יותר זמן וכוח אדם פויר הפסיד
      לפני שהתחיל. זה יכול להתגלגל שנים.
      בהרבה מקומות בעולם מי שיש להם
      כסף כך סותמים את הפה למי שהם
      רוצים. התבוננו סביבכם וראו. אם לזה
      מצרפים מומחים לנפש אדם ומנגנוני
      התנהגות + עורכי דין וכל מה שצריך
      הצעירים שביננו הולכים לחיות בעולם
      שונה לחלוטין מהנוכחי, אנחנו כבר שם.
      ראו סיפור פרס ישראל. ברור מהמדיה
      שלראש הממשלה ואשתו יש מערכת מורכבת
      יקרה ומקיפה של איכון איתור ובודאי הצלבה
      של כל ידע שנוגע לנתניהו. ייתכן בהחלט
      שכאשר דפקו במקלדת או אפילו זה לא,
      סתם הניחו מחווה ליזר-אור על מרקע
      הופיע תיק + דירוג של המסומן ואוטומטית
      הוא נדחה. הסיכוי של פוייר מול מערכת
      כזו כשל כדור שלג בגיהינום.

      אהבתי

כתיבת תגובה