בכותרות: פרס ישראל

yediot13.2.15isra13.2.15

haaretz13.2.15 maariv13.2.15

 הכותרות

הארץ: "הפרס זוהם, אולי ללא תקנה"
מעריב, דויד גרוסמן: "רה"מ פוגע בחופש היצירה, הרוח והמחשבה"
ידיעות: "פרס ישראל, הביזיון"
ישר"ה, בצמצום: "פרס ישראל: גל של התפטרויות, מחאות והאשמות" (העובדה שזה בכלל מופיע בשער היא הישג לא קטן)

– מודיעה שהביטוי הנלוז "אנטי-ציוני" דוחה בעליל, ויש למגר אותו מהשפה. הביטוי חסר השחר מייצג רדיפה חסרת מוח של מי שתפיסת עולמם לא מתאימה לזו של האחר. אין דבר כזה אנטי ציונות. אין. שכחו מזה. מדובר בהבלים קשקושיים במיוחד. זהו, שותקת עד מחר.

– יום חופשה מכתיבת הבלוג היום.
כמה קישורים שליקטתי בזמן העלאת השערים:
♦ מבקר התקשורת של NYT, דיוויד קאר, 58, מת הלילה במשרדו.
מי נגד מי בעסקי בחירות, ידיעות ושימור לקוחות. באמשך, אביב, נו, שימור לקוחות. דייי.
רביב דרוקר במכתב גלוי למבקר המדינה: כתוב ליועמ"ש נגד נתניהו. הוא מדליף מהדו"ח.
דן מרגלית תוקף את נתניהו בראיון לרדיו גלי ישראל.
♦ רפרפתי על הראיון עם אסף הראל ב-7 לילות. הוא עזב את הטלוויזיה והיום משמש מנכ"ל סטארט אפ (המציאות עולה על כל מסודרים).
המשפט שיחריד את העולם:

איזה עצה היית נותן לאסף הראל בן ה-16?
תקנה מניות של אפל. אל תגיע לניו יורק בספטמבר 2001, והכי חשוב, כשתהיה בן 23  לך לעצרת השלום ותצעק להם שלתימני הזה יש אקדח.

כנרת ממליצה על הביקורת של נטע הלפרין בישר"ה על הספר של רות ל' אוזקי (משבוע שעבר, אז מה).

לפני פיזור

איך היה אתמול עם איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן? בחולון, ומתי אפשר לצפות בסרט בסו"ש?
וגם: נוריקו בהיינו העתיד.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

91 תגובות על בכותרות: פרס ישראל

  1. חברים לעט הגיב:

    בשעה שביבי עסוק במדידת חליפה חדשה אובמה מפלרטט עם ח.

    אהבתי

  2. ולווט סלבס הגיב:

    שדר׳ קליין יאכל את הכובע.
    אומה תורמן חזרה

    אהבתי

  3. הסמל פפר הגיב:

    הרב יצחק פרץ, ממייסדי ש״ס:

    אשה ספרדיה המנשקת ספר תורה שווה יותר מארבעים פרופסורים שמלמדים אותנו שבאנו מהקוף.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אכן שווה שווה מזה שווה. זה רב אמיתי דובר אמת
      ודורש טוב לעמו. צדק במאה אחוז בגלל זה יש
      אשכנזים חכמים שמתחתנים עם אישה ספרדית
      ואין אפילו אחד שמתחתן עם ארבעים פרופסורים
      שלא משנה בכלל מה הם מלמדים.

      אהבתי

  4. פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

    בתחום הספרות העברית השמאל שולט. המחנה הלאומי יוכל למצוא סופרים ומבקרים מהגורן ומהיקב, אבל מאז אצ״ג אין להם הרבה מה להציע, ולכן זו שאלה מה ביבי יכול להשיג בתחום הזה. עדיף אם כבר שהוא ישבש את מדעי הטבע שבו יש לו אולי 10% מאוכלוסיית המדענים, ויש אפילו כמה ששוללים את תורת דארווין.

    אהבתי

  5. עכגד הגיב:

    מישהו יודע איך נבחרים מלכתחילה לכהן כשופט בועדות של פרס ישראל???? ❓

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    סיפור לשבת – צל"שים בצה"ל
    לקראת סיום כהונתו ההרסנית הספיק הרמטכ"ל גנץ לחלק כמה עשרות צל"שים שבמידה רבה יסמלו את מורשתו הצבאית. באופן שאין הולם ממנו לבטא את אותה מורשתו התבלטו שני צל"שים מעל היתר. אלו היו הצל"שים שניתנו לחיילות שלא איבדו את עשתונותיהן. למביט מהצד המעשה נראה מגוחך (ומיזנטרופי?) אבל מי שמכיר את גנץ יודע שכוונתו היתה אמיתית שכן גנץ איבד את עשתונותיו בכל ארוע קרבי שהיה מעורב בו אי פעם כמפקד בכיר. כדי להבין איך פיקוד צה"ל מחלק צל"שים ממין זה ללא שום תובנה למשמעות המעשה יש ללכת לעבר, למורשת ולרוח צה"ל. מלחמת השיחרור, למרות אורכה והמספר העצום של קרבות עקובים מדם שהיו בה, הולידה מספר קטן מאד של עיטורי גבורה. תורת הצל"שים הצה"לית נולדה לאחר המלחמה ההיא ומיילדה היה הרמטכ"ל הצעיר וההדיוט יגאל ידין. נביא כאן את סיפורם של 3 צל"שים ששימשו לקידום 3 גנרלים מהגרועים שידע צה"ל.
    קרב תל מוטילה התנהל במאי 1951 וארך חמישה ימים. התל השולט על שפך הירדן לכנרת נתפס על ידי פלוגה סורית מוקטנת (כ60 לוחמים). משימת סילוקם הוטלה על גדוד 21 של גולני בפיקוד רחבעם זאבי. פעמיים תקפה פלוגתו של המ"פ זאב סלעי ונהדפה. בהתקפה השלישית הוסיף המג"ד סיוע ארטילרי שפגע רק בכח התוקף. שתי התקפות נוספות בסד"כ פלוגתי של כוחות תיגבור נהדפו גם הן. אלוף הפיקוד ביקש סיוע אווירי אבל נדחה. למרות הדחייה שיכנע האלוף זוג מטוסי מוסטנג שתירגלו באיזור להעתיק את האימון לאיזור התל. אחד הטייסים שהבין את המצופה ממנו ירה מספר צרורות לכיוון הכח הסורי מעשה שהוביל לבריחתם של הסורים ולהכרעת הקרב. הקירבה לירדן ולכינרת הולידה נס ישועי. שני חיילי גולני שנהרגו בדו"ץ במסגרת תרגיל חטיבתי בשבוע שקדם לקרב יצאו מקיברם, הצטרפו ללחימה ונפלו בשנית כשהם מביאים את מספר חללי גולני אל מעבר לארבעים. במשך כל חמשת ימי הקרב הקפיד המג"ד לשמור מרחק ולא הגיע אפילו כדי לתצפת על האזור. בצל"ש של הרמטכ"ל ידין צויינה לחימתם המופתית של המפקדים כשבולט מעל כולם המג"ד רחבעם זאבי. מכל הצל"שים ההזויים שהוענקו אי פעם בצה"ל זהו הבזוי ביותר והוא גם אביה של שיטת הצל"שים הנוהגת בצה"ל.
    במלחמת יום הכיפורים קיבל גדוד הצנחנים 890 משימה של סריקה וחיסול חוליות ציידי טנקים. פלוגת החוד נתקלה בפאתים של מתחם חטיבתי מיצרי ניסתה להסתער ונבלמה מיד במכת אש חזקה. קרב זה נודע לימים (בטעות לא תמימה) כקרב החווה הסינית. משלב זה הפך הקרב לקרב חילוץ. עיקר כוחות הגדוד בפיקוד המג"ד איציק מרדכי נחלצו תחת אש כבדה. בשטח נותרו מספר לוחמים, רובם פצועים בפיקוד מ"מ החוד חזי דחבש. המג"ד דיווח שכל אנשי הגדוד חולצו ונעלם מרשת הקשר (כנראה עקב הלם קרב). כוחות שכנים לקחו על עצמם את משימת החילוץ. גדוד הטנקים 100 ניסה לבצע התקפת הסחה, ספג נפגעים ונהדף. במקביל פעלה פלוגת החרמש "במבה" שאנשיה נכנסו עם נגמ"שים לשטח ותחת אש כבדה חילצה בשלושה סבבים את הצנחנים והטנקיסטים שנותרו בשטח. מפקד במבה נהרג מאוחר יותר במערב התעלה ומעשי פלגתו נמחקו מהמור"ק הצה"לי. חזי דחבש שנותר מפקד יחיד בשטח הורחק מהגדוד ואילו המג"ד הנעלם איציק מרדכי קיבל את עיטור העוז על הגבורה שהפגין.
    את תיאור הצל"ש השלישי אמסור לידי חייל יותר זקן ויותר חכם הלא הוא אלוף משנה במיל. מייק אלדר שהיה מפקדה של שייטת 11, שייטת הנחתות של צה"ל. בשנת 1996 פירסם אלדר ספר בשם "שייטת 11 – הקרב על הצל"ש". מספר שבועות לאחר הפירסום הורתה מחלקת ביטחון מידע במשרד הביטחון לאסוף את עותקי הספר מהחנויות ופתחה במאבק משפטי בסופר במסגרתו אף הואשם בריגול. רק בשנת 2006 הסתיים המאבק המשפטי בנצחונו של אלדר. מי שסבור שהציטוט להלן הוא הגורם ללוחמנות של משרד הביטחון עושה זאת על אחריותו בלבד.

    בספרי "שייטת 11 – הקרב על הצל"ש" (שהיה אסור לפרסום כמה שנים) כתבתי בעמ' 348: "מפקד בכיר לחש באזניי כי לפחות במקרה אחד הוענק צל"ש למפקד בסיירת מטכ"ל, שלימים הגיע לדרג בכיר, על מבצע שלא היה ולא נברא. לדבריו, הקצין שכח מתקן מסווג בשטח האוייב, לא דיווח למפקדיו, ושכנע אותם בטענות שווא לחזור. למחרת הוא חזר עם כוח חיפוי של שייטת 13, המתין בחוף זמן מה מבלי לעשות דבר – ושב לחוף הישראלי עם הציוד. לאחר זמן מה התייצב בבסיס השייטת אחד מלוחמי הסיירת (שלימים השתחרר מצה"ל בדרגת אלוף משנה בחיל המודיעין), וסיפר להם על המפקד ששיקר והמציא לעצמו צל"ש. הוא ביקש את עזרת קציני השייטת בנדון. לוחמי סיירת מטכ"ל דאז, שעורבו בנושא, מלאו פיהם מיים – הושבעו על מצוות הסודיות הכוללת ומצוות סודיות אישית. הם ממלאים פיהם מיים גם היום….". לא חשפתי אז את שם "ממציא" הצל"ש, כי מי שסיפר לי על האירוע, לא היה מוכן להיחשף. היום, אחרי שקראתי את הפרקים המרתקים, החלטתי שהגיע העת – שם הקצין שנטען כי זייף את הצל"ש היה אהוד ברק! שמות הקצינים שספרו לי על האירוע שמורים אצלי.

    אהבתי

    • עכגד הגיב:

      אהבתי! הפסקה האחרונה היא ציטוט של אלדר? לא ברור…

      חז"ן, על אילו עוד ספרים אתה ממליץ שכתובה בהם האמת המביכה שניסו להסתיר?

      אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      המושג המעורפל ״מורשת גנדי״ מתפרש לאט לאט.
      זה לא רק פלמ״ח, אהבת ארכיאולוגיה וטרנספר.
      לפני מספר שבועות שמענו שוב על הקשר שלו עם בעולם התחתון.
      כעת על צל״ש לחינם.
      יש גם את פרק האריות, אלה ששוכנו על ידו ליד חדר המשמר של מפקדת פיקוד מרכז, אז מצודת כפיר, כיום מצודת נחמיה, על שם האלוף נחמיה תמרי שנספה בהתרסקות מסוק בתחומי הבסיס.
      בנושא האריות שמעתי מספר גרסאות מזקני הפיקוד, בתקופה ששהיתי שם מספר חודשים במהלך השירות. לא ברור כל כך מאין הגיעו ומה עלה בגורלם, אך ברור שהם היו של גנדי.
      גם לפוטין היה אריה, שהוחרם מקרקס ושוחרר לטבע באפריקה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        גנדי היה עבריין מועד שהתקדם באמצעות ליקוק לממונים ולידוענים. המפקדות שלו תפקדו בעיקר כבורדלים והיוו סכנה ברורה ומיידית לכל חיילת. בכל הקריירה הצבאית שלו לא ניתן למצוא אפילו נקודת זכות אחת.

        אהבתי

      • הדס הגיב:

        כמה עדכונים באשר לאריות מפי מקור מוסמך :
        בראשית הם הובאו על ידי גנדי למחנה פיקוד מרכז ברמלה. לאחר בניית מצודת כפיר הם הועברו לירושלים.
        את רותי הלביאה גנדי קיבל במתנה ממנהיג אפריקני.
        שמו של האריה נשכח מזכרונו של המקור אבל לטענתו גם הוא הגיע כמתנה ממנהיג אפריקני.
        כאשר גנדי עזב את הפיקוד החליט מחליפו יונה אפרת שאין לו עניין באריות.
        שניהם נשלחו לספארי וכעבור כשבוע הותקפו על ידי אריות אחרים ומתו.

        אהבתי

      • ולווט סלבס הגיב:

        בנושא האריות שמעתי מספר גרסאות מזקני הפיקוד, בתקופה ששהיתי שם מספר חודשים במהלך השירות. לא ברור כל כך מאין הגיעו ומה עלה בגורלם, אך ברור שהם היו של גנדי.
        גם לפוטין היה אריה, שהוחרם מקרקס ושוחרר לטבע באפריקה.

        הגיע מגנרל צרפתי בזמן הרומן הצבאי של ישראל עם צרפת

        אהבתי

    • imanuel הגיב:

      איפה עוד אתה כותב?

      אהבתי

  7. שמאלן ציוני הגיב:

    אנחנו לא מתעבים את המתנחלים, ביבי והימין, רק אלה מביניהם שהינם או משיחיים, או גזענים או אנטי דמוקרטיים, דהיינו ימנים לא ציוניים.
    את הימנים הציוניים, אלה האוהבים את ישראל ומכבדים גם את עקרונות הציונות, דהיינו דמוקרטיה וסלידה ממשיחיות וגזענות, אנחנו מחבקים.

    אהבתי

  8. לא כל מי שתומך במסירת יהודה ושומרון הוא אנטי ציוני. יש מצביעי שמאל שנפשם הומיה המאמינים שמסירת יהודה ושומרון תשרת את היישות הציונית ואינם נתפסים בעיני כאנטי-ציוניים. אנסה לשרטט קו שמבדיל בין שמאל אנטי-ציוני לשמאל לגיטימי דרך סימפטומים שכיחים.

    שמאלני ציוני אינו מתעלם מהצער שזרעו הסכם אוסלו, הנסיגה מלבנון והטרנספר בעזה. אדם שבדק עובדות כפי שניתנו משני צידי המתרס. שהגיע למקור וקרא הצהרות והסכמים בניסיון להבין את המניעים והמעשים. מישהו שער להטיה תקשורתית באופן אינסטקטיבי. אדם שלא מכחיש את הסיכון ומנסה להסתירו או למזער אותו. שמודע לכך שהוא מאמין ומקווה אך מכיר בכך שהאמת אינה זורחת רק בשמאל ומדובר בפתרון מדיני ולא בביאת משיח בחמישים גוונים. מישהו שמעורבות חיצונית בהחלטות דמוקרטיות ישראליות מפריעה לו עקרונית והגיונית. אדם שלא ישקר ויסלף מציאות כדי למכור אג'נדה. שלא יסתום פיות לבעלי דיעות אחרות כי הוא יכול. שרואה שהסלוגן שתי מדינות לשני עמים מכיל גזענות מובנית וכחש למציאות. אדם שמבין את השירות בצה"ל כחובה חברתית. מכיר את התנ"ך כי משם החל החוט המקשר. אדם שרוצה לקיום דיון בהתנגדויות למוצר עצמו במקום להסיט לשיח של סלוגנים ומבצעי מחיר. אדם שמכיר ונחרד מהפרופגנדה הפרו-פלסטינית והשימוש באיומים וטרור כדרך לשיפור עמדות במשא ומתן לשלום. אדם שמגדיר את הבעיה כסכסוך ערבי-יהודי ולא כבעיה פלסטינית. שמאלן מספיק ישר עם עצמו והסביבה שמבין ששנאת מתנחלים, תיעוב ביבי והימין לא אמורים לשחק תפקיד בצעד לאומי בסדר גודל שכזה. אדם שפינוי תושבים מביתם יכאיב לליבו גם אם הם יהודים. הסימפטומים לרוב מלמדים על סוג הדלק שמניע את איש השמאל. הדלק הציוני מותיר שובלי תכלת.

    אהבתי

  9. אביעד הגיב:

    פרס ספיר 2005, פרס טבע לשירה 2007, פרס פסטיבל הקולנוע בירושלים 2007, פרס דולינסקי של האוניברסיטה העברית 2007, פרס שר התרבות לספרות מופת 2008, פרס שירה על הדרך 2008, פרס ספיר 2009, פרס לאה גולדברג לשירה 2011, פרס ס. יזהר 2011, פרס שר התרבות לספרות מופת 2011, פרס הליקון 2013, פרס ברנשטיין 2013, פרס פסטיבל שער לשירה 2013, מלגות פרדס לסופרים מטעם הספרייה הלאומית 2014
    – רשימה (חלקית) של ועדות השופטים בהן כיהן פרופ' אריאל הירשפלד בעשור האחרון
    (מתוך הפייס של כתב "בשבע", עדי גרסיאל)

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הירשפלד לסופרות כמו ניצב לשוטרות

      אהבתי

      • ירושלמית הגיב:

        הירשפלד היה נשוי תקופה קצרה לבתיה גור ז"ל . בעברו התחתן (פעמיים) עם נרי ליבנה. כשהוא יושב בוועדה בה עליו להחליט לגבי יצירה של אהובת עבר שלו (רונית מטלון), יש בכך בהחלט טעם רב לפגם.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          לפי מה שאת מספרת הוא כבר נענש מספיק

          אהבתי

        • ZIKI הגיב:

          למיטב ידיעתי הוא חי היום עם רונית מטלון.
          הוא בטח קרא את מחזיר אהבות קודמות של קנז.
          הירשפלד הוא בהחלט ל אהדמות שעליה הייתי יוצא למסעות צלב. גם ראיתי באיזה מקום ראיון אתו בהארץ מלפני כעשר שנים ושם הוא מודה בפירוש שהוא מודד יצירות ספרותיות גם על סמך דעותיהם של המחברים.
          לא ממש מעורר אמון …

          אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לזה קוראים מפריס פרסים ולפעמים גם מעלה
      גירה וזה עושה אותו כמט כשר.

      אהבתי

      • יועץ ארגוני הגיב:

        הצעת ייעול – לפני ששולחים את מכתבי הפיטורין ויוצאים ביללות קרב, מהם עולה כאילו הציונות ניצלה עקב פעולתו המהירה והיעילה של ראש הממשלה, ולפני שהמקהלה הקבועה של אקוניס ושות יוצאת במסע נביחות הכולל ״תמו הימים״, ״מעתה״ ו ״סדר חדש בישראל״, כדאי לבדוק האם המיזם מחזיק מים.
        ההתקפלות הזו, אחרי החוסן האישי והמוסרי, צדקת המעשה ומורשת הדורות שחייבה את עשייתו, קצת מגוחכת.

        אהבתי

        • אמנה ועדה הגיב:

          ולא רק זאת, אלא גם הצהיר שאם ינצח בבחירות ימנה ועדה שתקבע את הקריטריונים למינוי שופטים לועדה הבוחרת את פרס ישראל.
          מניסיון לקבוע בעצמו את זוכי הפרס, דרך הדחת שופטים מכהנים, הגענו לועדה שתקבע קריטריונים למינוי השופטים.
          ומי ימנה את חברי הועדה הזו? ועל פי איזה קריטריונים הם ימונו, תגיד לנו, מתים לדעת, כבר לא יכולים לחכות לצעד הציוני הבא שלך.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            כיצד ניתן להדיח שופט שלא מונה?

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              יהיה חוק הדחת שופטים שלא מונו
              ותהיה ועדה לחיקוק החוק הנ"ל
              והחוק יבוסס על הפעלת ועדה
              שהפעם תכלול נציגי כל המיעוטים
              שתקרא "ועדה להדחת שופטים
              שלא מונו". בועדה יהיו כמאה חברים.
              קרח-עטור בלורית, גבר-אשה, ילד
              -ילדה, אשכנזי- ספרדי, איטר -ימני,
              ג'ינג'י- שחור שיער, דתי סתם-חילוני
              סתם, מוסלמי עם אשה אחת-מוסלמי
              עם שתי נשים, שוטר-שוטרת, וכ"ו וכ"ו.
              מה הבעייה?

              אהבתי

    • הדס הגיב:

      השאלה הרלוונטית היחידה מבחינתי היא האם ברשימת הזוכים ניתן לאתר סופרים וסופרות, משוררים ומשוררות, שלא היו ראויים לפרסים ולמלגות וזכו בהם רק בשל קירבתם להירשפלד ?

      אהבתי

  10. זה לא אני הגיב:

    פרשה ביטחונית חדשה? בונה חממות ממושב מבטחים בדרום עצור בשב"כ.
    😕

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      I first learned about this (it had gone on before, of course) when it arrested Anat Kamm, the Israeli security whistleblower who served years in an Israeli prison for revealing IDF murders of unarmed Palestinians.

      הפסקתי לקרוא כאן.
      לא רק שאין לו כל אמינות, כפי שהוכח מספר רב של פעמים, אלא שאין לו גם כל דמיון. והכשל האחרון הרבה יותר חמור מהראשון: מסופר מדע בדיוני לא נדרש תיאור נאמן של המציאות, אולם כן מצפים ממנו שיברא עולם דמיוני מרתק.
      השקרים של סילברסטיין מעידים על כושר דמיון ירוד. בפוסט הבא נשמע על המצות והדם?
      שיביא פעם איזה דיווח על יחידה סודית שמסתיר חיל האוויר, אשר מורכבת מדרקונים אדומים יורקי להבות, ורוכבים שמתאמנים לרוצץ גולגלות חתלתולים בשקי יוטה! ולא יזיק גם ציטוט של עד מהימן, נניח אחד מוחמד בכרי, אשר יתאר בכאב, מזיכרונות ילדותו, את מראה הלטאות המכונפות יורדות מהשמיים על ג'יב אל-מודאעיין (הכפר הפלסטיני הקדום שעל חורבותיו נבנתה העיר מודיעין).

      חומר טוב יש בתיקון עולם. אני מכיר מישהו שצורך את זה. הייתי מצפה אפוא ליותר.

      אהבתי

      • אחד שיודע הגיב:

        כנראה הכוונה לזה:
        מסמכים סודיים של צהל: הרמטכ"ל וצמרת צה"ל אישרו לחסל מבוקשים וחפים מפשע
        מסמכים סודיים שהגיעו לידי מוסף "הארץ" חושפים: צה"ל נתן אור ירוק להרג מבוקשים בגדה, גם כשלכאורה ניתן היה לעצור אותם * הרמטכ"ל וצמרת פיקוד מרכז התירו להרוג חפים מפשע, ודחו טיפול ב"פצצה מתקתקת" בשל ביקור מזכירת המדינה האמריקאית * "עזוב אותי מהנחיות בג"ץ", אומר ל"הארץ" אלוף הפיקוד (במיל') יאיר נוה, "אני רוצה שיפגעו במבוקש ישר, בלי להתמזמז"

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          האם ענת קם חשפה במסמכים שהעבירה כי צה"ל רוצח פלסטינים חפים מפשע?

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אמריקאי שמדבר על "אישורים לחסל" שיעסוק בעשרות
          המחוסלים ללא משפט בכל העולם ע"י ארה"ב. חוץ
          מזה גם אני רוצה שיפגעו במי שראוי פגיעה. בכלל מישהו סיבך
          כאן הכל. אנשים חזקים בוטחים בעצמם מבקשים סליחה
          כשצריך מדברים שלום כשצריך מוותרים כשכדאי. וכשצריך
          הורגים הורסים ומחריבים (רק כשצריך !) והכי חשוב שותקים
          ושותקים. אני גם רוצה שגברת קם והעיתונאי שפרסם זאת
          יהיו עכשיו בכלא. כאשר לא מבקשים סליחה, לא הורגים,
          לא מדברים שלום, לא הורסים ומחריבים, לא מתנצלים, ולא
          מגינים על סודות מדינה לא שותקים ורק ומחרטטים,
          מקשקשים, מפטפטים נואמים ומכריזים ללא הפסק ישראל
          הופכת לבדיחה. כאשר מי שמתחזה כלאומי רוצה למסור
          לערבים את מעבר נחל עירון (ואדי ערה) וליצור איזור
          חייץ בין החוף לגליל תמורת התנחלות תל עם והאחזות
          גבעת דרורים בלב השומרון יש לי ספק אם הוא מכיר את
          ההיסטוריה של הארץ
          או את מפת ישראל.

          אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        לפי זכרוני הרחוק אך הטוב מאוד (אז הייתה זו במידה
        רבה עיירה סקנדנווית עם המון יתרונות וכמה חסרונות)
        זה הגשם בסיאטל. זה התחיל לפני כחדשיים ונמשך
        ונמשך שבועות לא רואם שמש הכל אפור ורטוב מספיק
        קר בשביל לקפוא אך לא לקרח או שלג אנשים יוצאים
        מדעתם, בחיי.

        אהבתי

  11. לתפארת מדינת ישראל הגיב:
  12. הסמל פפר הגיב:

    משוואה:
    אנטי ציוני = מי שלא תומך בהמשך כהונתו של בנימין נתניהו.
    מסקנה:
    ציונות = תנועה שקמה על מנת לשכן את בנימין נתניהו בבית ראש הממשלה.

    אהבתי

  13. דב שיכור ממקהלת הרבנות הצבאית הגיב:

    לא ייתכן שעמדות פרו־פלסטיניות ישתלטו בתחומים מסויימים על פרס ישראל. לא ייתכן שבשם החופש האקדמי ידכאו פלורליזם אמיתי. אני מבקש להוציא כל שיקול פוליטי מוועדת הפרס. צריך להוציא את הפוליטיקה באשר היא, כל סוג של פוליטיקה, מוועדות פרס ישראל".

    היועץ המשפטי פנה לנתניהו, וביקש שיפסיק להתעלל בלוגיקה.

    אהבתי

  14. צביקה הגיב:

    אני אגדיר ציונות במובן הרחב ביותר שלה – הקמת בית לאומי, במובן של מדינה כמקובל בעולם, לעם היהודי בשטח כלשהוא החופף במידה מסויימת את ארץ ישראל או חלקים שלה
    יש כזה דבר אנטי ציוני, מתקיים בשולי בחרדיות ובשולי השמאל הקיצוני וגם בשולי הימין הקיצוני – הקמת מדינת הלכה תחת שלטון סנהדרין אין בינה וציונות מאומה.
    החרדיות עצמה היא לא ציונית (אבל לא אנטי), ויש גם שמאל לא ציוני.
    להגיד אין כזה דבר אנטי ציוני זה כמו להגיד שאין דבר כזה דרקון, בעוד הדרקון דווקא ממלא להנאתו את כל הבית. להגיד על כל מי שלא חושב כמוך שהוא אנטי ציוני או גזען פשיסט, ובכן זה ילדותי, אינפנטילי במידה ותואם אנשים שמאמינים שהקמפיין היעיל ביותר הוא הקמפיין המסית.

    אהבתי

    • חיליק הגיב:

      ברשותך, אחדד את ההבחנה בין 'אנטי-ציוני', לבין 'לא-ציוני'.
      ה'אנטי-ציוני' מתנגד בתוקף לקיומה הנוכחי של המדינה, הוא שולל את מציאותה ורואה בה – גם כעת – מקור רוע. חוגי 'נטורי-קרתא' למשל, ואנשי השק"צ.

      ה'לא ציוני', לא רואה בהקמת מדינה יהודית-עצמאית אידיאל לכשעצמו, וחושב שלחיות תחת שלטון זר, לא רע כל כך. אפשר היה להמשיך ולחיות כמדינת חסות בריטית/אמריקאית/וואטאבר. אחר שהוקמה המדינה, אפשר להשלים איתה, גם אם בקושי. כך רוב החרדים.

      אהבתי

      • הדס הגיב:

        בשיח הישראלי העכשווי –
        ציוני הוא מי שמכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים (ומבחינתי רק מי שמכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקיים לצד מדינה פלסטינית ושולל את פתרון המדינה הדולאומית).
        אנטי ציוני הוא מי ששולל את זכותה של מדינת ישראל להתקיים (אך אפשר למצוא גם אנטי ציונים, חברי הכנסת הערבים לדוגמא, שלא שוללים את זכותה של מדינת ישראל להתקיים, אך שוללים את זהותה היהודית של המדינה ונאבקים למען הגדרתה כמדינת כל אזרחיה).
        לא ציוני הוא מי שאדיש לקיומה של מדינת ישראל ולשאלת הריבונות ומבחינתו אין הבדל בין פתרון שתי המדינות לפתרון המדינה האחת.
        פוסט ציוני הוא מי שסבור שהתנועה הציונית סיימה את תפקידה ההיסטורי כתנועת שחרור לאומי עם הקמת המדינה. הפוסט ציוני רוצה לראות את הישראליות תופסת את מקומה של הציונות כמגדירת זהות.

        אהבתי

  15. הדס הגיב:

    אני דווקא הייתי משתמשת בביטוי אנטי ציוני כדי להבהיר כמה אירוני שנתניהו והימין, שמאשימים את השמאל באנטי ציונות, הם אלה שמובילים לקראת מציאות אסונית של מדינה דולאומית שלא תהיה יהודית (כי היהודים יחיו בה כמיעוט) ולא תהיה דמוקרטית (כי המיעוט היהודי לא יוותר על השלטון). נתניהו והימין מביאים אל קצו את המפעל הציוני.
    השמאל שקורא לחלוקת הארץ ולהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל מבקש להבטיח את המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית בעלת רוב יהודי (אפשרי רק בקווי 67 עם תיקוני גבול מוסכמים) ואת המשך קיומו המוסרי של המפעל הציוני.
    אז מי כאן ציוני ומי אנטי ציוני ?!?!

    אהבתי

    • חיליק הגיב:

      מבקקש להבטיח את אי-קיומה של המדינה, לצד מדינת חמאס השולטת פיזית על כל נכסיה של ישראל. כבר ניסינו את זה בעזה, וכבר ראינו מה קורה בגולן.
      עכשיו תסבירי לי מה ההבדל, ולמה כאן זה לא יקרה, (רק אל תזכירי את המילים 'ערבות בינלאומית', ד"ש לאוקראינה).

      אהבתי

      • הדס הגיב:

        מדינת ישראל בקווי 67 (עם תיקוני גבול מוסכמים) תמשיך להתקיים לצד מדינה פלסטינית תוך התמודדות עם בעיות ביטחוניות לא פשוטות בטווח הנראה לעין.
        מדינת ישראל תחדל להתקיים כאשר תתהווה כאן מציאות של מדינה אחת דולאומית בין הירדן לים התיכון.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מנסים להכניס אותי להיסטריה במילים כמו "מדינת חמאס"
        "ניסינו את זה בעזה" "ראינו מה קורה בגולן". מילים ריקות
        שנועדו להפחיד.לא מפחד מערבים מפחד מיהודים וכל אחד
        רואה מה שמראות עיניו ומתרגם מוחו.הסתדרנו ביחסי כוחות
        צבאיים, מדיניים וכלכליים גרועים מהיום. מדינת ישראל
        תתקיים אם תחייה ותלחם לפי האבות המייסדים בפנים ובחוץ
        בצדק, חכמה, זהירות לא תנשוך יותר מהניתן לבלוע ותלחם
        מלחמת חורמה בשחיתות בחמדנות ותאוות כוח ושררה. אם
        תמשיך לנהוג כפי שנראה בימים אלו. מסתכנים בכך שלא
        תהיה מדינה, או שלא תהיה ישראלית או שלא תהיה מדינה
        ישראלית, חבל. הוכח ששלטון משחית ויותר מדי שלטון
        משחית מאוד. שלטון כמו תחתונים צריך להחליף לפני שזה
        מסריח יותר מדי רחוק.

        אהבתי

        • חיליק הגיב:

          "הסתדרנו", "נסתדר", "יהיה בסדר", "התמודדות", אלו מילים. לא פתרון למצב מתבקש.

          עומד אדם על גג Empire State, בקצה הגג בוערת אש. הוא מנסה להתמודד איתה, לעיתים הוא גובר לעיתים לא.
          באים ומייעצים לו: "כך לא תוכל להמשיך, קפוץ מהגג".
          הלה תמה, "אם אקפוץ מהגג אמות וודאי, אם אלחם באש, אולי אנצח".
          והתשובה? "הסתדרנו", "נסתדר", "התמודדות", "יהיה בסדר".

          מה נשתנו יו"ש מעזה?

          (ככלל, זכויות כמעט-שוות, ועידוד הגירה אינן מילים מגונות באוזני).

          אהבתי

          • זכויות שטויות הגיב:

            גם קיום של יהודים בארץ אחרת עם זכויות כמעט שוות זה לא מילה גסה בעינייך?

            אהבתי

            • דב מלחך זכויות על פי כל דין הגיב:

              מגונה באוזן ולא גסה בעין, אתן רוצות שחיליק יעשה לכן בנט? עידוד הגירה בכלל במיינסטרים, קליינר הוא נשיא בית הדין של הליכוד.

              אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            משלים, חידות, גגות בוערים, אמפייר סטייט, דרקונים,
            כרישים, פילים אוכלי אדם, מטאורים נופלים לא לעניין.
            ברוך שפטרנו מעזה. חוזה שלום עם ירדן ומצרים מה
            טוב. אם היינו היום בסיני לא היה חוזה שלום והיינו רודפים
            אחרי ערבים בסיני. אתה תיתן למישהו זכויות כמעט שוות
            מישהו אחר ייתן ליהודים זכויות כמעט שוות בארצו, מה
            תעשה אז? תלך לנאום בארה"ב? איך בדיוק תעודד
            הגירה? הנה גם בצרפת מעודדים הגירת יהודים. תדבר
            הרבה על סולידריות יהודית? ותרוץ לחפש עזרה מיהודים?
            כבר היום ישראל שולטת במדינה דו לאומית. נא פרט
            הסבר נמק שיטות עדוד. עצם הדיבורים מסוג זה יביאו
            אסון על ישראל.

            אהבתי

            • חיליק הגיב:

              א. "ברוך שפטרנו מעזה", תספר למליוני תושבים שנמלטו למקלטים בקיץ האחרון. וגם לדניאל טרגרמן.
              ב. אם היינו בסיני, היינו עושים מליארדים על נפט ותיירות. מתמודדים טוב פי כמה עם הטרור בעזה.
              ג. ההשוואה כאן היא לאומית, לא דתית. ולכן אין קשר ל'יהודים' בחו"ל אלא ללאום.
              אשבר את האוזן: לכולי-עלמא לא ניתן ל-50.000 האריתראים שבארץ אזרחות ישראלית, גם לטוענים שניתן להם זכויות כלשהם. לזה קוראים זכויות לא שוות, ואין כאן חצי אפהרטהייד. כנ"ל מאות-אלפי ישראלים שחיים בארה"ב עם גרין-קארד וזוכין לזכויות כמעט-שוות.
              ד. הגירה=עידוד כספי למהגרים, מציאת מדינות שיקבלו את המהגרים, וכן הלאה. אפשר להוציא על כך הרבה מאוד כסף, ולהצליח. וזה משתלם בסופו של דבר.

              אהבתי

  16. JewBoy הגיב:

    פוגע בחופש היצירה!?!?!
    למה, אם אין באופק פרס מקומבן, אתה לא כותב ו/או מטנף על ישראל בעולם?
    עוד אחד שעף על עצמו

    אהבתי

  17. עובר אורח הגיב:

    יבוטל פרס ישראל יהיה פרס ישראל היום
    והזוכככככככההההה בנימין נתניהו.

    אהבתי

  18. אורן הגיב:

    מופיע כקישור פנימי בטיימס. ממליץ על פרק על ההתמכרות מספרו של דיוויד קאר.

    אהבתי

  19. tc הגיב:

    כפי שאמרתי אתמול על פרס ישראל: אחד השופטים העניק בעבר פרס למועמדת שהקדישה את ספרה לאותו שופט והייתה בת זוגתו. הוא לא דיווח על כך בגילוי הנאות.
    מזל שבתחום שלי המועמדים לא מזדיינים עם השופטים, יש גבול למה שאני מוכן לעזות עם הקולגות שלי. סליחה אם אני חוזר על עצמי יותר מדי.

    אהבתי

כתיבת תגובה