חופשה בלבן

 

yediot20.2.15isra20.2.15

haaretz20.2.15maariv20.2.15

 

יום חופשה מכתיבה מהבלוג היום. מרוב מותשות, לא מוסיפה אפילו קישור אחד לרפואה. מחר.
איך היה אמש בצפון הקרר? ומה עושים היומחר? הנה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

24 תגובות על חופשה בלבן

  1. חייל זקן הגיב:

    עוד זה מדבר וזה בא…
    בזמן שהאירנים וחיזבאללה מרכזים כוחות ותוקפים (במחיר כבד ובהצלחה מועטה) במטרה להשתלט על הרמה הסורית הם חוטפים בחאלב. הסונים מפרסמים סרט שבו מוצגים עשרות לוחמי חיזבאללה שנכנעו להם. בהצלחה לשני הצדדים.

    אהבתי

  2. עובר אורח הגיב:

    היום בידיעות עמ' 13 יועז הנדל
    "נתניהו לא מושחת הוא נהנתנן"
    הניצב המוכן תמיד לא מושחת
    הוא נהנה מגופן של שוטרות.
    ראה"מ קודם לא מושחת הוא
    נהנה לגלגל מיליונים. אבי מורי
    ז"ל היה אומר על כך:"יועז רואים
    את החורים של המרצע באוזן שלך"
    (שמות כ"א ו')

    אהבתי

  3. לחם הגיב:

    מה הקטע של לילך סיגן כל יום שישי לדסקס בפייס עם איזו אחת חוטובלי את פרשת השבוע? ככה זה אצל הנובו רישיות, אחרי שהן מסיימות לכתוב ספר הן נעשות רוחניות עמוקות יהודיות? אוי אוי אוי.

    אהבתי

  4. captain beefheart הגיב:

    אתמול כתבה על ספורטאים / אקדמאיים בלי להזכיר את נילס בוהר (פאק היסטרי בידע כללי / רוחב אופקים שצריך להיות לכל עורך בהארץ).

    היום, בטור של יוסי ורטר (הדגשה כמובן שלי):

    "… תשחרר אותו לחלוטין מכל עקבה, מכל היסוס, אם היו לו, בבואו ליחידה 433 להעיד על הידוע לו"

    אלוף בן – עוד לא הגיע הזמן ללחוץ על כפתור הפאניקה. אבל לפחות וודא שאתה יודע איפה הוא נמצא ונקה אבק.

    אהבתי

  5. חייל זקן הגיב:

    סיפור לשבת – עידן גנץ
    החודש הסתיימה תקופה עגומה בהיסטוריה של צה"ל שבה עמד בראשו אחד הקצינים הכושלים ביותר שצמחו בו כשדרכו למעלה מהווה רצף בלתי פוסק של כישלונות פיקודיים ומבצעיים. אפתח עם סיפור קטן ולא חשוב שהתרחש לפני מספר שבועות. זהו סיפורו של צ-817832, טנק פטון (מג"ח) מגדוד הסיור 87 של אוגדת שרון במלחמת יום הכיפורים. מספר טנקיסטים זקנים ראו את הטנק בבית קברות לטנקים ליד מחנה פלוגות, ממתין לתורו להתכה. טנקיסטים זקנים נוטים לזכור פרטים תפלים כמו מספרי צ של טנקים בפלוגה, הם גם זכרו את ארבעת חבריהם לגדוד שנהרגו בטנק הזה באחד הקרבות של גדוד הסיור הנשכח במלחמת יום הכיפורים. הטנקיסטים התארגנו וביקשו להציב את הטנק בבסיס האימונים של השיריון בשיזפון כדי שישמש כאנדרטה להרוגי גדוד הסיור 87. הם פנו ללשכת הרמטכ"ל שם נאמר להם להגיש בקשה כתובה. במקביל פנו לנגד האחראי במחנה פלוגות וביקשו ממנו לעכב את התכת צ-817832 עד לקבלת אישור הרמטכ"ל. צ-817832 הוא היום גוש מתכת שהפך לפיגומי בניין. גנץ היה אחד התורמים הגדולים לחיסול יכולת הלחימה של יחידות המילואים אם כי הוא השטן הקטן שפעל בהדרכת השטן הגדול הלא הוא משה "בוגי" יעלון. הצמד החבלני היכה פעמיים, פעם כשגנץ היה מפקד זרוע היבשה תחת הרמטכ"ל בוגי לפני מלחמת לבנון ה2 ופעם שניה חברו למלאכת ההרס כשבוגי מונה על ידי ביבי כדי שיוכל להשלים את החורבן שגרם כרמטכ"ל. הקדנציה של גנץ באה לידי מיצוי במלחמת עזה הידועה בשם "צוק איתן". מרכז בגין-סאדאת (בס"א) למחקרים אסטרטגיים פירסם ניתוח של צוק איתן שנערך על ידי פרופסור אפריים ענבר והעיתונאי/פרשן הצבאי, עמיר רפפורט. אצטט כאן מספר נקודות מהותיות (מי שייזכר בטעות בליקחי מלחמת לבנון 2 עושה זאת על אחריותו):
    תפיסת ההפעלה:

    מיד לאחר המערכה בעזה אמר הרמטכ”ל, רא”ל בני גנץ, למפקדי חטיבות שהשתתפו בה, כי הייתה זו לחימה שבה התמרון הקרקעי סייע למאמץ האש המרכזי, ולא האש סייעה לתמרון,כמקובל בתפיסות הלחימה הקלאסיות. האמירה יכולה להסביר גם את מה שנראה כרתיעה בצה”ל (כפי שהתגלה גם בדרג המדיני) מפני פעולה קרקעית נרחבת.

    בניין הכח:

    תשומת לב מיוחדת צריכה להינתן לכך שזרוע היבשה של צה”ל פועלת, למעשה, ללא חיל הנדסה קרבית ראוי לשמו. מדובר בחיל שאין בו כמעט מהנדסים. יכולותיו מופנות בעיקר לטובת המשימות הטקטיות של שדה הקרב המשולב. העובדה שצה”ל נאלץ לפתח תורות לחימה וטכנולוגיות חדישות כדי להתמודד עם איום המנהרות ההתקפיות, תוך כדי הלחימה במבצע “צוק איתן”, קשורה לכך שהרמה ההנדסית בחיל ההנדסה הקרבית אינה מספקת.

    תחבולה:

    תכניות הפשיטה הנועזות הועברו ללשכת הרמטכ”ל, אך נפסלו בזו אחר זו.

    סיכום:

    הלחימה הארוכה בעזה התנהלה בדיוק ההפך מלקחי מלחמת לבנון השנייה ב-2006. האלוף סמי תורג’מן אמר ב-2011: “נעשה הכול כדי לקצר את משך המערכה ככל שניתן, ונבצע תמרון קרקעי מהיר וקטלני”. במלחמת עזה כיהן תורג’מן כאלוף פיקוד הדרום, והתמרון הכי משמעותי שביצע היה עד למרחק של שמונה מאות מטר מהגדר בלבד, כדי להשמיד מנהרות התקפיות. גם התמרון הזה היה מסורבל וממושך, משום שלצה”ל חסרו תכניות מבצעיות להשמדת המנהרות. היה צריך להמציא את מרבית תרגולות ההשמדה שלא הוכנו מראש, בשיתוף אנשי התעשיות הביטחוניות ומשרד הביטחון, תוך כדי לחימה ממש. מרבית מהלכי צה”ל בחמישים ימי מבצע “צוק איתן” היו חזויים מראש על-ידי החמאס והג’יהאד האסלאמי. צה”ל לא הפתיע את האויב באופן משמעותי אפילו פעם אחת, ופעל אך ורק על פי מדרגות של עוצמת אש, משתנות ותגובתיות למהלכי האויב, במסגרת המנדט שניתן לו להשגת הרתעה מול החמאס, אך לא להכרעתו.

    אהבתי

  6. הלו, זה ישר"ה? הגיב:

    מוטי גילת נזכר שהוא קודם כל עיתונאי. (קטעים נבחרים, הנוסח המלא בפינת הרחוב , האיש עם האוברול האדום)

    שלושה שערים עצמיים הבקיע בנימין נתניהו בחודשיים האחרונים בפרשת הדו"ח על אורח החיים הבזבזני במעונו הציבורי והפרטי. הראשון, הלחצים שהוא הפעיל באמצעות פרקליטו עו"ד שימרון על מבקר המדינה יוסף שפירא לדחות את פרסום הדו"ח עד לאחר הבחירות. מיותר לגמרי. טעות גסה. מה זה בדיוק שידר אם לא לחץ, מצוקה וחשש מהדו"ח הזה, שעכשיו ברור גם למה?…………..
    השער העצמי השני המביך בעיניי: הפקת הסרטון של יועץ העיצוב הפתטי מושיק גלאמין על מצב התחזוקה של חלק מהמעון הרשמי ברח' בלפור. מה זה צריך להיות?……

    מה ביקשו אנשי ראש הממשלה להוכיח באמצעות הרטיבות בקיר, המטבח הישן (החדש לא הוצג כמובן) הסיד המתקלף, המנורה השבורה והשטיח הקרוע?……… שצרייך לרחם עליו?………
    איך זה קשור לממצאי הביקורת? איך זה מקהה את סיפור הזמנת הארוחות בסכומים מנופחים ואת הראיות המוסכמות שאפשר היה לחסוך מאות ואלפי שקלים על הוצאות מזון וניקיון?
    השער העצמי השלישי: מסיבת העיתונאים שפרקליטיו ויחצנו של נתניהו קיימו ביום שלישי בשעה 4 אחרי הצהריים, ממש בשעה שהמבקר פירסם את הדו"ח המלא. מה זה צריך להיות?………. נסיון להסיט את תשומת הלב מעובדות המדברות בעד עצמן?…….

    ועד ועוד. קטע מכונן- עם כל הכבוד מישהו אצל ראש הממשלה פשוט טעה והתבלבל. עכשיו אלה כבר לא עובדים מפוטרים, תקשורת עוינת, אנשים ממורמרים, בצדק או שלא. אנשים המחפשים כביכול מתחת לאדמה את ראשו של נתניהו. תשכחו מזה. אנחנו לא שם, אפילו לא לכאורה………..

    אהבתי

  7. JewBoy הגיב:

    V בחופש, ו-וואלה מתריע מפני זיהום הכנרת.
    אני מוטרד

    אהבתי

    • צפוני הגיב:

      ה"כתבה" היא למעשה כתב תעמולה מזוהה של ארגון "גרינפיס". הכותב אפילו לא מזכיר ברמז פעולות מחקריות שנעשו על מנת להימנע מנזק סביבתי, הליכי תכנון שהגיעו עד לבג"ץ – ועברו כחוק. אינני מביע תמיכה או התנגדות לקידוחי הנפט, אבל כמו שמאמר של אפי איתם לא היה מרגיע אותי, באותה מידה המאמר הזה לא ממש מטריד אותי.

      אהבתי

  8. אנו- ני - מית הגיב:

    אין עליו (על אבי לן) הוא לא נכנע לדעת האין קהל.
    מישהו יכול לפתור לי את התעלומה?

    http://sta2sim.com/

    אהבתי

    • מני הגיב:

      אין לי פייסבוק ולא הייתי מודע כלל לסטאטוסים מצייצים. דווקא משעשע. להערכתי אתה טועה. יש קהל גדול שכבר התגבש ויכול לקשר לאתר דרך פייסבוק. מספר חודשים והם נהיים גדולים ממה שהיו קודם ללא מגבלות ולן יעשה הרבה כסף. ריד מיי ליפס.

      אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      אין עליו (על אבי לן) הוא לא נכנע לדעת האין קהל.
      מישהו יכול לפתור לי את התעלומה?

      אנסה.
      התגובה היום, שפותחת את הבלוג, מוקדשת לנושא שנטחן ואינו רלוונטי. קצת תמוה. אפילו לאלו שמורגלים בתגובות של לחם.
      1. אתמול:

      מאת אנו- ני – מית:
      19 בפברואר 2015 בשעה 11:42
      בהמשך לשיחה מאתמול – מגיע לאבי לן פרס ישראל על התמדה. ההערכה שלי שהאתר שהקים מחוץ למסגרת פייסבוק לא יתרומם נשארת בעינה אבל ההתמדה שלו ראויה להערכה (לא בציניות).

      2. שלשום (אני מקצר):

      מאת אנו- ני – מית:
      18 בפברואר 2015 בשעה 13:43
      בהקשר לאתר סטטוסים מצייצים של אבי לן, כמה הערות:
      1. גולשים לא יצאו מהביצה ולא יטריחו עצמם לאתר.
      2. שלשום אמרתי שהאתר יחזיק כמה שבועות, עכשיו אני כבר לא אפטימית כל כך.

      מאת אנו- ני – מית:
      18 בפברואר 2015 בשעה 15:46
      1. כעובדה העסק “תפס” ואם היה מנוצל לבניה של נוכחות מסביב לליבה בפייסבוק אז אולי גם היה הופך לריווחי.
      2. כעובדה היו 720 אלף שמצאו בזה “מגניבות”.
      3. לפני הסרתו היה מצייצים במוקד של עניין.

      ובכן, ההסבר שלי לתעלומה הוא זה:
      מישהי, אנונימית, מנסה ליצור באזזזזז סביב האתר החדש של אבי לן. עם קישורים והכל.

      אהבתי

      • אנו- ני - מית הגיב:

        1. קיבלת לייק על ההשקעה המרשימה אם כי המסקנה שלך מופרכת.
        2. הידיעה על האתר החדש עלתה אצל V והתהליך סיקרן אותי.
        3. בזכות התגובה המרשימה נכנסתי לאתר ואם (ללא כוונה מראש) העיסוק יעשה באזזז לגיא לייבה (כדוגמה) אז יאללה שיהיה, מגיע לו

        תסכים להפיץ?

        http://sta2sim.com/2015/02/1199/

        אהבתי

        • אנו- ני - מית הגיב:

          מה כל כך שלילי שאתם נותנים דיסלייקים?
          😳 😳

          עוקבת לראות מה יעודכן באתר בשבת, אם בכלל
          והאם "סטטוסים מצייצים" החדש הפך לשומר שבת???

          אהבתי

כתיבת תגובה