המחלה בלי מטאפורה

yediot8.3.15

haaretz8.3.15maariv8.3.15

isra8.3.15

הכותרות

♦ מצחיק לראות את הכותרות הבוקר. בישר"ה ההפגנה זוכה לריבוע קטון בשער עם הכותרת: "הליכוד נגד דגן: חסר אחריות". נו מה יגיד הליכוד?
במעריב ובהארץ קובעים בכותרת הראשית ובהפניה אליה: "רבבות הפגינו…"
בן כספית, כמצופה, על נאום דגן: "מדם לבו".
בידיעות חוגגים עדיין את חשיפת שישי, וסערת המסמכים שחשף נחום ברנע בידיעות נמשכת.
בשער: "ליברמן ובנט: נתניהו הסכים לנסיגה גדולה".
גם בכפולה הראשונה של העיתון ממשיכים לעסוק בכך, ובתגובות ברחבי הקשת הפוליטית. יחד עם זאת יש לשים לב למה שכותב בעל התפילה עצמו, ברנע:

האם נתניהו התכוון להגיע להסכם על בסיס העקרונות האלה? אני מעריך שלא. הוא התכוון להוכיח לאמריקאים שהוא נועז ופרגמטי, ואחר כך לקבור איכשהו את הניירת. זאת הבעיה הגדולה של נתניהו בכל מה שנוגע ליחסי חוץ, כולל ליחסים עם אמריקה: אין אמינות. התרגילים שקופים מדי, מסורבלים מדי. הם נגמרים בלא כלום. המסמכים שפרסמתי… לא אומרים שנתניהו הסכים לחלוקת ירושלים. להפך: הם אומרים שהעיר תישאר מאוחדת. נתניהו תוקף את הידיעה על מה שאין בה. אבל באזכור המאוד כללי וזהיר של סוגיית ירושלים במסמכים נאמר שלפלסטינים יש אינטרסים במזרח העיר, וחייבים להתייחס אליהם בהמשך המו"מ.

בשלהי הידיעה המרכזית בכפולה, עליה חתומים איתמר אייכנר ויובל קרני נכתב:

…להגנתו של רה"מ התגייסו השרים ממפלגתו משה (בוגי) יעלון ויובל שטייניץ. "זו טיוטה שלא התקבלה ע"י הצדדים והיא אינה רלוונטית. הפרסום עושה מניפולציה לטיוטה אחת מתוך רבות שהאמריקאים שמו על השולחן במטרה לתווך בין הצדדים ולהציג הבנות שעל בסיסן יחל המו"מ, אמר יעלון. השר שטייניץ טען כי עיתוי הפרסום, שבוע וחצי לפני הבחירות, נובע ממניעים פוליטיים. "המטרה בו היא לא לחשוף משהו בפני הציבור, אלא להעביר קולות מהליכוד למפלגות אחרות ולסלול את דרכם של הרצוג ולבני ללשכת רה"מ" אמר.

ישר"ה מביא את תגובתו שלו ל"מסמך הוויתורים" עם שער ובו ציטוט של דניס רוס, האיש שניסח את המסמך: "לא מסמך ולא ויתורים". לדבריו, לא הייתה טיוטה ב-2013.

לדברי רוס, הדיפלומט שניהל את המגעים עם עו"ד מולכו והנציג הפלשתיני, "הכוונה היתה לסיעור מוחות, שמטרתו יצירת מסמך אמריקני – שאליו יכלו הצדדים להביע התנגדות". עוד הוסיף רוס כי "במשך שנות הדיונים שלנו הצענו מספר טיוטות לפני ואחרי אוגוסט 2013, אך לא היתה טיוטה באוגוסט 2013. בכל מקרה, לצערי המגעים לא צלחו".

♦ ynet: מאיר דגן בנאום חייו  (הכותרת הראשית של האתר אמש).

לדברי דגן, "שש שנים ברציפות מכהן בנימין נתניהו כראש ממשלה, שש שנים שבהן הוא לא הוביל מהלך אמיתי אחד לשינוי פני האיזור, או ליצירתו של עתיד טוב יותר. במשמרת שלו ניהלה ישראל את המערכה הארוכה ביותר מאז מלחמת השחרור. בשביל מה לך להיות אחראי לגורלנו אם אתה כל כך מפחד לקחת אחריות?". דגן ביקש להבהיר: "אני לא פוליטיקאי ולא איש ציבור. וגם לכאן הגעתי הערב ללא שאיפות אישיות, ומבלי לחפש תפקיד וללא טינה או מרירות". 

לא פוליטיקאי ולא איש ציבור? אז מה כן? אזרח מודאג?

♦ בעניין דגן ונאום הדמעות, כמו שהוא מוכתר בעיגול צהוב בשער ידיעות, יש משהו שלא נאמר. נשאלו השאלות על עיסוקיו העכשוויים שהשתיקה יפה להם (מן הסתם עיסוק בתוצריה הביטחוניים של ישראל) ובחבירתו לאהוד אולמרט (בתשובה לקושמרו באולפן שישי אמר דגן שהוא עדיין מחכה להכרעות האחרונות בעניין אולמרט. הוא כמובן נגד מעשים פליליים, אבל עוד לא נאמרה המילה האחרונה בעניין, לדעתו), אבל אני רוצה להתייחס דווקא למשפט שמופיע בשער ידיעות, למשל: "….ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, העובר בימים אלה טיפולים קשים…". גם בן כספית, המתאר את דגן, לא קולט (או מתעלם): "רזה, חיוור, רועד, מודע לגודל השעה. עומד, בשארית כוחותיו, מול ההמונים, דומע, מנגב את הדמעות, מכחכח בגרון החנוק, ומדבר. מדם הלב הרותח".
הטיפולים הקשים הללו משפיעים על הגוף ("רזה, חיוור, רועד…") ועל הנפש. הם מערערים את האדם לחלוטין (זמנית, כמובן) ומביאים אותו למצבי קיצון. אשר על כן, ממש לא בטוח שאם לא היה דגן כעת בעיצומם של "טיפולים קשים", היה נראה ונשמע כך.

♦ אחוז ההצבעה בסקריר המתמשך (בטור משמאל), באשר לשאלה האם נתניהו ראוי להיות רה"מ הבא, קבוע: 72% מהמשיבים מקרב קוראי הבלוג חושבים שלא. מה הקשר בינו לבין מה שיקרה פה בעוד תשעה ימים? אין לדעת.

יום האישה הבינלאומי

למה בכלל צריך להביא נשים שיכתבו בעיתון, למשל בידיעות? האין הן כותבות ביומיום? מי בכותבות, ודאי תשאלו? או. רעייתו של הרמטכ"ל הפורש, רויטל גנץ, לינור אברג'יל, השחקנית, דוגמנית, במאית שנאנסה. דורון מטלון, החיילת דוגמנית שהודרה, ונחמה ריבלין, רעייתו של הנשיא. אה, והשחקנית אלמה דישי. ב-24 שעות מרואיינות ריטה ועוד ארבע שפיות. אה, ויש גם חיילות קרביות, לקישוט.
בהמגזין של מעריב המצב לא יותר טוב, ראו בשער. חו"ח שלא נחרוג מהקונבנציה, מהעזר כנגד, מהתפקידים המסורתיים של הנשים.

נשיםידיעות8.3.15מעריבהמגזין8.3.15

צבא, ביטחון והתנחלויות

אלוף פיקוד מרכז ביטל שטח אש כדי לאפשר את הרחבת מעלה אדומים.

המלזי

הייתי די בהלם: שנה? שנה עברה מאז נעלם המטוס המלזי? איך יכולהיות? זה לא היה לפני שנייה וחצי?

קרימינולוגיה והפרס

פרס ישראל בספרות עשה פה ים כותרות בעקבות התערבותו של נתניהו במינוי השופטים. אבל הנה פרס אחר, קטן, שנדחק לעמודים האחוריים, ולא מזיז כהוא זה לאיש: חתן פרס ישראל בחקר העבודה הסוציאלית והקרימינולוגיה הוא פרופ' דיוויד וייסבורד מהפקולטה למשפטים באונ' העברית.

 …במחקריו פורצי הדרך פרופ' וייסבורד בחן את השפעת מיקוד מאמצי אכיפה במקומות מועדים לפורענות והראה במחקרים אמפיריים רחבי היקף כי מיקוד מאמצי האכיפה במקום אחד אינו מוליך בהכרח לנדידה של פשיעה למקום אחר, אלא משפר באופן משמעותי את המאבק בפשיעה… מחקריו מציעים הסברים מגוונים להיווצרותם של מוקדי פשיעה המהווים בסיס להתערבות ממוקדת במניעה ובהתמודדות עם פשיעה. למחקריו… השפעה רבה על שיטות הפעולה של כוחות משטרה ברחבי העולם, לרבות משטרת ישראל, והדבר סייע להן לייעל את מאמצי האכיפה שלהן ולשפר את איכות החיים של ציבור האזרחים… 

אז כמה היו בהפגנה?

25
הארץ הביא את שני הנתונים: דעת המארגנים, 50 אלף, וגורמים רשמיים, 25-30 אלף.
לפי דעת בן כספית במעריב היו באירוע 50 אלף.
4050

לפני פיזור

שבת – אצבעות שחורות.
שישי – בר וביבי.

מסיפורי הסו"ש של איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

77 תגובות על המחלה בלי מטאפורה

  1. הקמפיין החדש של הליכוד הגיב:
    • שקרים, נשואין ופוליטיקה הגיב:

      ביבי מכנה את רעייתו "אשת הפלדה" והיא מספרת כמה צנועה היא ומעדיפה להמשיך את עבודתה כפ..(שקר כלשהו) מאשר להיות מעורבת בבראנז'ה. אין ביקורת דרכונים לעולם השקר.

      אהבתי

  2. אוי אוי הגיב:

    הנתניהוז בצעד נואש הולכים לטלויזיה. בינתיים התגייס הליכוד מבני בגין ועד בוגי לשקר למענו. הוא ילך הביתה והם יישארו שקרנים.

    אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    לדברי דגן, “שש שנים ברציפות מכהן בנימין נתניהו כראש ממשלה, שש שנים שבהן הוא לא הוביל מהלך אמיתי אחד לשינוי פני האיזור, או ליצירתו של עתיד טוב יותר. במשמרת שלו ניהלה ישראל את המערכה הארוכה ביותר מאז מלחמת השחרור. בשביל מה לך להיות אחראי לגורלנו אם אתה כל כך מפחד לקחת אחריות?”. דגן ביקש להבהיר: “אני לא פוליטיקאי ולא איש ציבור. וגם לכאן הגעתי הערב ללא שאיפות אישיות, ומבלי לחפש תפקיד וללא טינה או מרירות”.

    בואו נתעלם מכך שנתניהו הסכים (נאלץ) לתת לפלסטינים יותר מכל ראש ממשלה אחר תמורת עצם הסכמתם לשוב למו"מ ושבשני המקרים, מי שהחליט להפסיק את המו"מ היו הפלסטינים. אבל אבו מאזן לא מתמודד בבחירות בארץ, אז נאשים את ביבי.

    כנראה שהטיפולים בהחלט משפיעים על דגן, אחרת קשה להסביר איך הוא שכח את מלחמת ההתשה (כמעט שנה וחצי) ואת מלחמת לבנון הראשונה (רשמית חמישה חודשים, בפועל הרבה יותר). והוא עוד השתתף בשתי המלחמות האלו!

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אנחנו לא יודעים איזה פוליטיקאי מקבל איזה
      טיפולים בבית ובקליניקה ואיך זה משפיע
      עליו. אז הובלת הדיון לכיוון זה לא מועילה.
      ניתן לגנרל להרוג ביריביו וגם לדבר שלום
      או שביתת נשק. זה שמישהו לחם בערבים
      חמישים שנה כי כך שרת בנאמנות את
      מולדתו ומילא פקודות (במסגרת החוק)
      לא מחייב אותו להלחם בהם לעולם. אם
      בנט משתמש בעבר הצבאי שלו גם לדגן
      מותר. סביר ואפשרי להוציא מסקנות
      שונות מאותה מציאות מורכבת. מה שמאוס
      ופגום ומסריח זה שמי שלא נשא נשק
      ומטיף לאי הליכה לצבא שולח אחרים לקרב.

      אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    האם נתניהו התכוון להגיע להסכם על בסיס העקרונות האלה? אני מעריך שלא. הוא התכוון להוכיח לאמריקאים שהוא נועז ופרגמטי, ואחר כך לקבור איכשהו את הניירת. זאת הבעיה הגדולה של נתניהו בכל מה שנוגע ליחסי חוץ, כולל ליחסים עם אמריקה: אין אמינות. התרגילים שקופים מדי, מסורבלים מדי. הם נגמרים בלא כלום. המסמכים שפרסמתי… לא אומרים שנתניהו הסכים לחלוקת ירושלים. להפך: הם אומרים שהעיר תישאר מאוחדת. נתניהו תוקף את הידיעה על מה שאין בה. אבל באזכור המאוד כללי וזהיר של סוגיית ירושלים במסמכים נאמר שלפלסטינים יש אינטרסים במזרח העיר, וחייבים להתייחס אליהם בהמשך המו”מ.

    ברנע הולך עם ומרגיש בלי. אם ביבי הסכים לפחות-או-יותר מה שרוב השמאל חושב שיביא להסכם שלום עם הפלסטינים, קצת קשה לתקוף אותו משמאל על כשלון המו"מ עם הפלסטינים, אם הוא לא הסכים, אי אפשר לתקוף אותו מימין על אימוץ מדיניות השמאל.

    אז מה עושים? גם וגם. הוא הסכים (ימין, הסתער!) אבל בכלל לא התכוון (שמאל, תקוף!).

    אהבתי

  5. ירון נוי הגיב:

    ראוי להזכיר את הבלוג של רביב דרוקר (מופיע גם באתר הארץ).
    רביב מונה היום את הפעמים, שביבי "זיהה ראשון" והזהיר והזהיר והזהיר וכל הדברים התבדו. גם בעל זיכרון ארוך כמוני, לא זכר את כל האזהרות והאיומים שביבי פיזר. איך אפשר להתייחס אליו ברצינות?
    http://drucker10.net/

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      😦 שעת פרסום הפוסט שלי הבוקר: 07:29
      שעת פרסום הפוסט של רביב באתר הארץ: 09:18
      שעת הגעת הודעת המייל מרביב אלי על הפוסט שלו: 10:06

      אהבתי

  6. קולונל קורץ הגיב:

    אנשי בת עין החביבים ממשיכים בתרומתם לביטחון ישראל.
    כמה אהבת ישראל יכולה להיות בישוב קטן אחד?

    אהבתי

    • קצת יותר מאשר בעלון האנטי-ציוני שמתחפש לעיתון.

      אהבתי

    • שסק הגיב:

      אם זה היה קורה בכפר בגליל כבר היינו סופרים גופות.
      אנשי בת עין מנוולים, מעיזים פעם אחר פעם להרים יד על החיילים ששומרים עליהם, עד שהצבא הוציא פעם לפני כשנתיים את כוחותיו מהיישוב לכמה חודשים והודיע להם שיפסיק להגן עליהם. זה קרה אחרי שריססו חיילים בגז פלפל.
      בושה וכלימה, להם ולכל מי שמגן עליהם ומגבה אותם.
      אוהבי ישראל עלאק, חבורת פרחחים בזויה, אנטי ישראלית.

      אהבתי

    • שמעתי את משמו מהרשימה המאוחדת מתראיין ברדיו. על שאלת מילת נשים לא ידע לענות כי לא הבין והמראיינים ויתרו בלארג'יות ונמנעו מלפרט. על היחס לקהילת הממ"י גמגם וחירטט על התנגשות עם מסורת ושאין בעיה מה עושים במיטה ועם מי כל עוד הציבור לא יודע. בשאלת הפוליגימיה התרברב שחי עם אישה נוספת ידועה בציבור ומצד שני בעד פתיחות ומעמד האישה ובמיוחד שנשים שייצאו ללמוד ולעבוד. המראיינים נורא התפלאו (הבורות חוגגת בבית של המחבלים). בקיצור הפרטנר מהרשימה מדובר עברית לא רעה, בעד ריבוי נשים ושייצאו לעבוד רק בלי דגדגן. הומואים? בתלביב או מתחת לארון. נציג השמאל היהודי הסביר שאמנם ישנם הפרשים אבל המטרה מגשרת והערבי המשיך שרצוי להתמקד במכנה המשותף. שאלתי את עצמי מה משותף לגזעני ולשימושי מלבד האשמה היהודית וכיביתי.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הביקורת על המנהגים המוסר תרבות השירה
      והמוזיקה של הערבים בכלל הפלסטינים בפרט
      והערבים נושאי ת"ז ישראלית בפרט בפרט
      הוא שעשוע משונה. זה כמו שערבים אלו
      ייחוו דעתם על מנהג הכפרות ביום כיפור. אלו
      ש 200 גינה אותם השקיעו בכך פחות מהימין
      הישראלי. זו בכלל תמיהה גדולה. מה מעניין
      את הימין הישראלי בפוליגמיה הערבית? הקנאה?
      מה זה בכלל העסק של לא ערבי. נשק בכפרים?
      זה סיפור אחר. ההשג הענק של הימין הישראלי
      הנו הקמת מפלגה ערבית מאוחדת. מדינאים
      ישראליים אמיתיים מהדור הישן היו דואגים לפרק
      ייצור זה באלף ואחת דרכים שהמאחד אותן זו
      החשאיות. המנהיגים הנוכחיים ישגעו אותם כך
      שבסופו של דבר הם אכן יופיעו כגוש אחד חרוץ
      בכנסת. כאן בן מיכאל וכהנא חי עובדים יד ביד
      עם עמירה והס וליברמן עובד בשתי ידיו. ואפשר
      להביא עוד דוגמאות. הדרכון של בנט גם הוא
      שייך לעניין וגם היכן שילם את המס על מכירת
      הסטרט אפ שלו.

      אהבתי

      • הסמל פפר הגיב:

        מסכים עם רוח הדברים.
        במסגרת הדיון הפוליטי נזרקות בליסטראות שכל מטרתן לקעקע את היריב, להראותו בשפלותו ובנחשלותו.
        כשיהודים עושים זאת כלפי ערבים, כלפי התרבות ואורח החיים הערבי, זו התנשאות מכוערת, המתעלמת לחלוטין מקיומן של תופעות דומות בקהילות יהודיות בארץ. הדוגמאות ידועות ובכל זאת אזכיר את מעמד האשה בקבוצות שונות בחברה החרדית (עיברי למדרכה ממול בת מלך), ואת ׳אמא טאליבן׳ וחברותיה עטויות השקים מכף רגל ועד ראש.
        לגבי מילת נשים – תופעה מזוויעה זו מעולם לא היתה מקובלת אצל ערביי ישראל. היו מקרים אצל הבדווים אולם מזה שנים לא ידועים מקרים. כל המקרים הידועים בארץ של טיפול רפואי בפגיעה מסוג זה הן אצל מבקשות מקלט. באפריקה התופעה עדיין נפוצה ובעבר גם יהודי אתיופיה השתתפו בחגיגה. אבל מה כל זה משנה למי שרוצה להבאיש את ריחם של ערביי ישראל? מרביצים אלפי כל הרשימה: איימן עודה, בל״ד, פוליגמיה, מילת נשים והכל בסדר.

        אהבתי

        • ריבוי נשים, רצח לכבוד גאוות המשפחה, אלימות נגד הקהילה הגאה מתקבלים ע"י כוהני הנאורות בשתיקה וזה לכשעצמו מעשה צבוע וראוי לגינוי. יפה שטרחת להזכר בחרדים כי אתה לא משתייך לאלה שכל רצונם להבאיש.

          אהבתי

        • שסק הגיב:

          סמלוס, שכחת את הכסא עם הגלימה והכובע של מרן בכנס ש"ס ביד אליהו.
          קדמה, טכנולוגיה, סטרט אפ ניישן וגלימה וכובע של רב שהלך לעולמו במרכז הבמה.

          אהבתי

        • נאוסי הגיב:

          זה נכון שגם אצלנו יש דיכוי נשים, הומופוביה וכדומה, אבל זה בדיוק העיניין. זה ברור שאדם שמחזיק בתפיסת עולם שמאלנית-ליברלית לא יצביע לש"ס או ליהדות התורה גם אם הן היו ממצבות עצמן כשמאל (ודרעי ממצב את ש"ס כשמאל כלכלי) מכיוון שזה היה בלתי אפשרי עבורו להצביע למפלגה הומופובית שמדירה נשים.
          אבל ברגע שמדובר ברשימה המשותפת – הכל נסלח ונשכח, כל ביקורת ישר מקוטלגת תחת "פטרונות שמאלנית", ואיך אנו בכלל מעיזים לומר לתרבות אחרת כיצד לחיות את חייה וכולי. בעיני זו צביעות. אם ראש מפלגה ציונית היה אומר שאינו רוצה לחתום על הסכם עודפים עם מפלגה ערבית כדי לא לזהם את הקולות שלו אז אנשים היו זועקים חמס על הגזענות (ובצדק רב), אבל לרשימה המשותפת? מותר ורצוי להכריז על כך בריש גלי משום שזהו מעשה אמיץ המעיד על נחישות וזקיפות קומה!

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            אמנם עבר זמנו בטל קרבנו
            אבל לא יכולתי להתאפק הציטטה למטה לא נכונה

            ז ה ל א נ כ ו ן

            ברור שאדם שמחזיק בתפיסת עולם שמאלנית-ליברלית לא יצביע לש”ס או ליהדות התורה גם אם הן היו ממצבות עצמן כשמאל (ודרעי ממצב את ש”ס כשמאל כלכלי) מכיוון שזה היה בלתי אפשרי עבורו להצביע למפלגה הומופובית שמדירה נשים.

            שרידי הקשת המזרחית ושו"ת מניו-יורק ברלין, פריז, וכ"ו וגם בישראל
            קוראים להצביע עבור דרעי.

            אהבתי

      • בינתיים הימין לא מאיים דרכונים והשמאל שוגה באשליות שהביאונו עד הלום. לי בניגוד לשמאלנים גזענים יש ציפיה מפלסטינאים ישראלים להתנהג ממש כמו יהודים ישראלים בכל הנוגע לזכויות אחרים ושמירת החוק ואני מחשיב את דעתם במקום להתעלם ממנה. טוב שהציבור הערבי התארגן ואם לא יבלבלו אותם יהודונים הם עשויים להבחין בעצמם ובלי עזרה חיצונית בכמה מהבעיות החמורות שעליהם לטפל בעצמם, מלבד הציונות (הבאנו אותם למקום לא רע). הייתי מוותר להם על התקווה אם היו משלמים מיסים, דואגים למעמד האישה וזכויות אדם ועושים שירות לאומי בקהילות המקומיות. הסירוב שלהם להתנהג כאזרחים מהשורה גורמת לדרישתם (המוצדקת) לתקציבים שווים להראות כטפילות ולא כדרישה אחראית. אחת הסיבות שהערבים לא מסוגלים להצמיח הנהגה חיובית היא כי המחנה רואה בהם ילידים חסרי בינה ומלעיט אותם בסיפורי כיבוש ואפרטהייד ציוני. כמו אנשי השמאל גם הם מאמינים גדולים בסיפורים וזאת לא אגדה אורבנית. אתה יושב עם בעל עסק בן 30 שמגלגל מחזור מכובד רובו בשטרות ומעסיק 20 עובד ועובדת והוא מאמין שהמדינה מקפחת אותו בגלל שילוט בעייתי שהסירו או שטות ששמע ממישהו. את השחור שהוא מעלים הוא כלל לא מקשר ליוקר המחיה והמצב בכפרים. זה דוגמא לחינוך שמאלני שקיבל. אני יהפוך אותו לציוני, מת עליו.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          לדעתי לא טוב שהערבים התארגנו משום שהמכנה
          המשותף היה ערביות והיום הוא איסלם ומה זה מה
          נקבע בחו"ל ומוזרם במאות ערוצים ומה שעובד
          בפריז לונדון וקופנהגן ודאי שיעבוד כאן אבל הזמן
          יגיד את שלו. דבר מה בלוגיקה חלש. השמאל לא
          עשה את הערבים ערבים או מוסלמים. השמאל לא
          ירפא אותם מלהיות מה שהם ערבים וגם הדרך של
          ליברמן ובנט לא תביא מזור. אותו סופר מזומנים
          כשהוא שומע את הרב עובדיה, ליברמן, בנט
          ודומיהם מדברים כפי שהם מדברים הוא מגיב כפי
          שהוא מגיב. קונקרטית לעניין מי שפרסם צילום
          של חילים משלחים כלבים בערבים היה בן מיכאל
          לא הקרן לא שלי לא מרץ. מי שגודע זיתים (ומשטרת
          ישראל ושירותי הביטחון לא מצאו עוד את הגודע)
          מבצע בכישרון עילאי את מה שאתה מכנה חינוך
          שמאלני. כשאני רואה ערבי משתלב אני רואה ציונות
          מתגשמת וכנראה גם אתה אבל מי שהורס כל סימן
          של נסיון לחיות ולא למות הוא לדעתי הימין הישראלי
          לא פחות מהשמאל הישראלי. אבל הימין שרוצה
          מדינה דו חייב משום כך לרצות יותר חזק. וגם לא
          לחבל. ערבית עברית שפה שניה וראשונה? מי
          העלה נושא זה ימין או שמאל? ולמה ברעש כזה?
          ויש עוד המון דוגמאות.

          אהבתי

          • הימין המזרחי והמקופח תמיד היה ועדיין קרוב יותר לערבים מאנשי השמאל. השמאל נשאר עיוור, מתנשא ומנותק. זה כל הקטע בלהיות שמאלני, אני לא הם. הבידול לא סופר בני אדם ומרוכז במה שאני. לערבים יש ענין פתוח עם העבר והמורשת. אין להם סיכוי מלבד תיקון ורפורמה מקיפה. על המדף חושך אסלאמיסטי מול דיקטטורות נכשלות וצריך משהו חדש. זה בדיוק מה שהתניע את האביב. הנפט פחות קוסם למעצמות והדבר היחיד בשכונה שמתקדם לעתיד בטוח ומבטיח הוא מדינת היהודים. אני לא חושב שערבים טמבלים. אולי לא גאונים מפוצצי כישרון כמונו, אבל ממש לא טמבלים. מאחורי השופוני של משופמי ואדי ערה שסירבו להצטרף למדינת פלסטין מתקיימים שיקולים פרקטיים וערכיים- והערך של פלסטין נמוך כי לא יהיו שם יהודים. השמאל הקיים מנותק, מרחף והזוי.

            אהבתי

  7. אחת הגיב:

    בסרט ״שומרי הסף״ אברהם שלום ראש השב״כ לשעבר בהחלט דיבר שטויות. כלומר כמו גדעון לוי. לא סובלת אנשים שקיבלו מהמדינה סמכות ואחריות, תחת לחץ חברתי קונפורמיסטי מתחילים לדבר כמו אנשים בלי אחריות.

    לא להתרשם מכל שפיון.

    אהבתי

  8. הדס הגיב:

    הנאום הנפלא של אובמה בסלמה

    אהבתי

    • קולונל קורץ הגיב:

      תחזיקי חזק הדס, ההסתערות בדרך – הוא בכלל מוסלמי, שמו חוסיין, הוא נראה ממולל שרשרת תפילה, ראו אותו פעם פונה למכה – כיוון כללי מזרח למעשה – וממלמל משהו לעצמו, וכו׳ וכו׳ וכו׳.

      אהבתי

  9. כלומר שדעתו התבלעה עליו בגלל הטיפולים? (ברור שזה לא מה שנכתב אבל זה מוביל לכך). הליכוד יכול לעשות פה קופי פייסט. אני מאמינה שאלה מחשבותיו המבוססות עוד מקודם, ועכשיו הוא נותן להן דרור ולא מחשבן עוד. היה לי עצוב לקרוא מה שכתבת. לייחס דברים נכוחים לערעור הנפש דורך פה על נקודה רגישה. גם כשאנחנו קובלים על עוולות אמיתיות בזמני משבר, סותמים לנו את הפה בטיעון הזה ומטייחים. יש דברים שאפשר לחשוב ורצוי לא לכתוב, מאחר שהם לא באמת מבוססים אלא רק בגדר ניחושי לב.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אין פה שום דבר עצוב, לא צריך ללכת למחוזות שאת רומזת להם.
      ל"טיפולים הקשים" סליחה, יש השפעה על תפיסת המציאות, ועל ההתנהלות וכנהלאה. הם לא משפיעים רק על ה"גוף". את הופכת אירועים פיזיולוגיים לדמוניים.
      בבקשה אל תמציאי ואל תגררי אותי לשם. ולא אמרתי שדעתו התבלעה עליו. הרי זה לא שאני מצביעת ביבי. אז חבל שאת קופצת באוטומט לתגובה המותנית שלך (לא שאני לא סובלת לעתים מקפיצות מחשבה מיותרות בנושאים שונים).

      אהבתי

      • אוקיי. רק אצטט תגובה של צבי זינגר למאמר שייחס את דעתו לא למצבו הנפשי אלא לאינטרסים זרים (על רקע עסקי):

        "בואו נניח לרגע, לצורך הוויכוח בלבד, שמאיר דגן נגוע באינטרסים זרים ורק האינטרסים האלה מניעים אותו. אבל מאיר דגן אינו לבד. ביחד אתו ישנם עוד כ-200 אלופים ורבי אלופים במילואים, ראשי שב"כ ומוסד וראשי מערכת הביטחון שקורעים את המסיכה מעל פניו של נתניהו ואומרים שהוא מוביל את המדינה הזאת לאסון. אז מה? כולם בעלי אינטרסים? כולם לא יודעים על מה הם מדברים? את כולם קנה השמאל? כולם מבינים פחות בביטחון מבנימין נתניהו? כל בכירי המערכת איבדו את שכלם ואת הידע והניסיון שלהם ברגע שפרשו מתפקידיהם? כל החוכמה נשארה רק בצד של נתניהו ושות'?
        תומכי נתניהו, בנט ושות' חייבים לשאול את עצמם מדוע כמעט כל בכירי מערכת הביטחון כולם, מזהירים מפני מדיניותו של נתניהו ומפני הפיכתה של המדינה הזאת למדינה דו לאומית או מדינת אפרטהייד – שלא לדבר על האופן שבו דרדר נתניהו את החברה הישראלית לאלופת הפערים החברתיים בין כל מדינות המערב."

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          השאלה שתומכי נתניהו בנט ושות' שואלים היא מה מקור ההזדהות של השמאל עם החונטה הצבאית/בטחונית?

          אהבתי

          • קולונל קורץ הגיב:

            התשובה הברורה מאליה היא שתנועות השמאל הקימו, לפני ותוך כדי הקמת המדינה, את ארגוני ומערכת הביטחון, התנדבו לכל משימה צבאית והוציאו משורותיהן את טובי הלוחמים, המפקדים והמצביאים של צה״ל.

            אהבתי

          • הדס הגיב:

            זו בהחלט שאלה ראויה – מדוע השמאל בישראל (ובניגוד לתנועות שמאל בעולם) זקוק לגנרלים כדי להצדיק את עמדותיו המוסריות ?

            אהבתי

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              יפה אמרת. בגלל זה בסופו של דבר הבורגנות הישראלית (השמאל הציוני) מנהל משא ומתן עם עצמו. לפי קיסינג׳ר, מקור הסכסוך במזרח התיכון הוא בדיוק זה. המקסימום שישראל (הממסדית והבטחונית) מוכנה לתת הוא המינימום שהערבים מוכנים לקבל.

              אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                משום כך האבות המיסדים החזירו
                ב 1948 והלאה נוצרים וקומוניסטים
                ובייחוד גם נוצרים וגם קומוניסטים
                מלבנון לישראל. בניגוד לימין ולשמאל
                הנוכחיים המקשקשים ומחרטטים ומברברים
                האבות המיסדים הבינו את הערבים טוב
                יותר ככלל מהשלטון הנוכחי המלא מזרחיים
                ראה השטויות של ש"ס וכ"ו. היה נסיון
                מוצלח לנהל בחכמה את הערבים בעלי
                תעודות זהות ישראליות. כפפת ברזל כשצריך
                וקידום וחיבוב כשצריך. ראה את החברי
                הכנסת הערביים אז והיום. זועבי של אז וזועבי
                של היום. ראה אתת ההצלחה המפוארת של
                הטיפול בדרוזים ואת החלאה המנוולת שהעליב
                איש ביטחון דרוזי ונרצח על ידו. כל מילה של
                בנט וליברמן זה עוד נשק בעוד סליק בגליל
                מרגיזים מעצבנים ולשלוט לא יכולים כה אופיני
                לנתניהו ועבדיו ומפלגות הימין הקטנות.

                אהבתי

            • רק גנרלים ולשעברים? כשנזקקים לערבים לאומנים כדי לבסס אשמה ומתפלאים כל פעם מחד"ש כשמתברר שהם דוחים את הציונות בשאט נפש לא מדובר בפתטיות נוגעת ללב?
              ניסים קלדרון (איש ימין קיצוני):

              את האיוולת שהלאומיות היא "מדומיינת" או "מומצאת" הכירו הקומוניסטים היטב מן המחשבה האנרכיסטית, וסברו שככל שהעם מדוכא יותר כן האמונה המוטעית הזאת מזיקה לו יותר. לכן מהפגנות קומוניסטיות, גם בנצרת, מעולם לא נפקד מקומו של דגל המדינה (אולי כחול-לבן אחד כנגד עשרה אדומים, אבל לא בלי האחד). כל פעילות המפלגה, במהלך שנים ומשברים, היתה בנויה על ההכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

              אהבתי

            • הומר סימפסון הגיב:

              יש שאלה חמורה בהרבה שהשמאל מסרב לברר עם עצמו.
              הכיצד עומד אדם שקרא למיגור החמאס על כל תוצאות הלוואי (חיילים מתים, הרבה פלסטינאים מתים והמון ביקורת בינלאומית) ודורש שלום לכל זרעו.
              הגיע הזמן ששני הצדדים יעשו שימוש בקצת אמת.
              לפי השמאל המסורתי, ניהול צוק איתן על ידי ביבי נעשה בצורה כמעט מושלמת והוא זכאי לכל המחמאות.
              לפי הימין המסורתי, ביבי היה רך ונרפה וראוי לכל הגינויים. זה די מגוחך שתעמוד אלמנת צהל ותקרא להימנע ממלחמות ולצידה יעמוד אדם עם סכין בין השיניים ויקרא להשמיד להרוג ולאבד.

              לא יכול להיות שתעמוד אלמנת צה"ל ותטען

              אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              חונטות של גנרלים שמאלנים היו נפוצות בעבר במזרח התיכון. הן שרדו רק במצריים ובישראל

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              הכללות הללו על שמאל וצבא משובבות נפש.
              זו הסיבה שפידל קאסטרו מופיע בטוקסידו
              וצילינדר. מנהיגי המחתרות השמאלניות
              באמריקה הלטינית מופעים תמיד בחלוק
              רחצה וקפקפים כשזר פרחים בראשם. את
              הוצי מין המנוח כולנו זוכרים בבגד רחצה
              מילימטרי ומשקפי גוצי. ובכלל גם במזרח התיכון
              לא היה כדבר הזה מעולם שמהפכן יופיע במדים
              ונשק או לפחות בנשק כיאסר שר"י.חשיפת האמת
              המרה בכל מחיר על הניכור המוחלט של שמאל
              מנשק ועל יחסי השנאה של שמאל מיליטריזם
              המתחוללת בבלוג זה היא סימן וסמל למחקר
              עיתונאי מעמיק ודיווח עובדתי מתמיד.

              אהבתי

          • velvet הגיב:

            ברור שאנשים דוגמטים כמו "תומכי נתניהו ובנט" לא מסוגלים למחשבה קצת יותר מורכבת.
            מבחינתם הטלת ספק במישהו/משהו זו "הזדהות עם החונטה הצבאית בטחונית". או שחור או לבן. או כן או לא. טיפת אמביוולנציה והם מאבדים את הראש הקטן והמבולבל שלה.
            כמה לא מפתיע בקרב מי ששדה הראייה שלהם מוגבל ל-30 מעלות.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              איזו הטלת ספק את מוצאת בביטוי הזה?

              התשובה הברורה מאליה היא שתנועות השמאל הקימו, לפני ותוך כדי הקמת המדינה, את ארגוני ומערכת הביטחון, התנדבו לכל משימה צבאית והוציאו משורותיהן את טובי הלוחמים, המפקדים והמצביאים של צה״ל.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                כרגיל, אתה מוכיח את מה שאני אומרת:
                לקחת משפט של טוקבקיסט אנונימי, ומבחינתך הוא חזות הכל. קולונל קורץ מייצג את "השמאל". "השמאל" חובב את הצבא. וכנהלאה.

                אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  קולונל קורץ מייצג גם מייצג שמאלנים רבים אחרת איך תסבירי את העובדה שזדבריו קיבלו את מירב הלייקים בפוסט הזה? לא שמעתי מאף איש שמאל (כולל ולווט) הסתייגות מהתארגנות פוליטית של קצינים בכירים. תארי לך אילו קולות פרץ וצווחה יתעוררו אם תהיה התארגנות של קצינים דתיים.

                  אהבתי

                  • velvet הגיב:

                    😯 אשכרה איבדת פרופורציות את אתה רואה טוקבקיסט אנונימי כמייצג השמאל, את הלייקים כסימפטום למשהו (כשאני מקבלת אדומים כשאני אומרת "תודה" כשמתקנים את טעותי, או כשאני מעירה למישהו על טעותו), ואת הבלוג הזה כדגימה לאזרחי ישראל (72% מהמשתתפים בסקריר חושבים שנתניהו לא ראוי להיות ראש ממשלה).
                    כן? נראה לך שהייתי יוצאת נגד התארגנות של קצינים דתיים? איפה אתה חי? אלוקים.

                    אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      בקרב עמי אני חי. כנראה שהחמצת את גל המאמרים והכנסים האקדמיים שהיו במקומותינו בעקבות פירסום אחוז חובשי הכיפה בבה"ד 1.

                      אהבתי

                  • קרן אור הגיב:

                    תתעודד ח.ז. יש תקווה.

                    אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      זו שמחה גדולה לגנרלים. אותנו, השין גימלים מנשקי הקמיעות לא יזמינו למסיבה

                      אהבתי

        • 200 הגיב:

          נכון שמאז קום המדינה,רוב המשרתים ביחידות,בשרות,במוסד…היו מההתישבות=ממפאי אחדות עבודה ומפ"ם.
          לכן גם בהמשך מי שרצה להיות בכור,במפעלים,בחברות בסוכנות בראשויות…טוב היה לו להיות "אחד מהחבר'ה".
          מאז שהשלטון התחלף,ויש פה מדינה אחרת ל ג מ ר י!אנשים מעדות המזרח תופסים יותר ויותר עמדות בצבא,דתיים מהציונות שולטים היום בכל היחידות הקרביות, נכון שמגיל 50-80 גרים בתלביב (ופרבריה בעיקר) כל מיני שאריות של ה"משטר הישן".חלק עוד היו בפלמ"ח וחלק מונו לקצונה עקב היותם מ"הזן".
          כל כנופית הזקנים חסרי המעש, ש"היו פעם" סובלים מחוסר מעש,או שהם משולבים בכל מיני אירגוני"יוצאי ה.." חלקם מנסים למכור נשק לכל מיני ארצות נכשלות, בזכות היות קצינים ויוצאי…ובעיקר שמה של ישראל.
          גם כל המשפחה המפוארת שלי, שייכת לכנופיה הזאת כבר 3 דורות,ואני מכיר טוב טוב איך הכנופיה עובדת.
          כל העמירמים לויןים(מפמ"ניק מלהבות הבשן) ודומיהם התגייסו לפני 40 שנה והשתחררו לפני עשרים (בערך), ממנים אחד את השני לכל מיני דירקטורים,נשיאים…כי עדיין הקליקה הזאת שולטת, בניגוד למה שנראה שה"ליכודניכים" מנהלים את המדינה.
          הם ממשיכים בשמור לי ואשמור לך,ומי שמתרשם מכנופית ה200 צריך להבין איך עובד כל המנגנון הזה,שמנותק הן כלכלית,והן חברתית מישראל הנוכחית!
          מי שמקשיב לאוסף הזה, כולל החולה הזה שנאם אתמול בכיכר (כבר 5 שנים לא בתפקיד) צריך להבין מיהם,מה המניעים שלהם….
          הם כ ל כ ך לא רלוונטים!

          אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            ב"מדינה האחרת לגמרי", בין הים והירדן
            החרמון ואילת שכרגע תחת שלטון השליטים
            מהעילית החדשה שתאר 200 למעלה יש
            בערך 50% ו 50% יהודים ומספר הילדים,
            בגיל הגן, של הורים חרדים וערבים
            עולה על מספר הילדים האחרים. אכן אחרת
            וכידוע העילית העולה במערכת הביטחון,
            ובמערכת זו דיבר 200 מתיחדת בתקציב צבאי
            מבוקר? ובניצחונות מובהקים בכל המלחמות
            יש מי שרוצה לחיות במדינה שבה דמויי דן לנר
            וציפורי ובריל ואראל הם העילית הצבאית הרלוונטית
            ויש מי שרוצה מדינה שבה הם לא יהיו רלונטים
            ומחליפו של אראל יבלה היכן שהוא מבלה. ולא
            שאראל היה נזיר

            אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    ניר גונטז' מקשה בעין השביעית:

    מדוע כלי התקשורת שמיהרו לאמץ בחום את הביקורת הפוליטית של ראש המוסד לשעבר לא התעניינו באינטרסים העסקיים שלו?

    אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    מה הקשר בינו לבין מה שיקרה פה בעוד תשעה ימים? אין לדעת.

    שמעון פרס:

    הציבור הישראלי אומר אמת בסקרים ומשקר בקלפי.

    אהבתי

  12. נחמן הגיב:

    מממ מ"ח מח"ל מחלה סופנית

    אהבתי

כתיבת תגובה