אין קומץ משביע

maariv9.3.15yediot9.3.15

haaretz9.3.15isra9.3.15


הכותרות

♦ בני בגין תוקף את ידיעות ואת נחום ברנע על פרשת מסמכי הוויתור.
ישר"ה הפך את דבריו לכותרת הראשית שלו. אז לא, זה לא הדבר הכי חשוב במדינה הבוקר, שבגין תקף את ידיעות. זו ידיעה שיכולה הייתה להתפרסם בעמוד פנימי, במסגרת עמודי הבחירות. העובדה שישר"ה בחר בה ככותרת ראשית מעידה על טעם רע במיוחד, על שיקול דעת מוטעה של העורך הראשי ועל דבקות בתרבות כיכרות צווחנית.
מאמרה של מירי עדן ממשיך ותוקף את דרכו של נוני מוזס.
מצטרפים: יהודה שלזינגר ודרור אידר. חיים שיין ומיכאל טוכפלד. מהשער ועד עמוד 7 בעיתון המודפס. וואוו. לא הגזמתם בכלל.

אוקיי, ועכשיו נעבור לצד השני של העולם, לרחוב מוזס, ונראה איפה מוזכרת התקיפה של בגין בעיתון.
פה יש לדפדף עד ע' 6 למטה. הכותרת: "בני בגין אתמול: פרסום שקרי. בגין בעבר: ביבי מחלק את ירושלים".
ועל כך אומרים בידיעות:

בגין שכח לציין שהוא עצמו תקף את רה"מ בשל נכונותו לעשות בדיוק זאת. בדצמבר 1998 האשים בגין כי 'הוויתורים לפלסטינים הפכו גם את הליכוד למפלגת נדל"ן. נתניהו מהמר בקזינו של ערפאת'… כמה חודשים לפני כן תקף בגין, שהתפטר מממשלת נתניהו בעקבות הסכם חברות את רה"מ באופן אישי: 'נתניהו מועל באמון הבוחרים ומוליך אותם שולל.' ב-1997 הוא טען ש'ביבי מחלק את ירושלים', ואת הסכם חברון כינה גרוע יותר מהסכמי אוסלו. 'נתניהו נתן הסכמתו להפקרת חלקים של מולדת היהודים', אמר בגין.

♦ הזוג נתניהו התראיין לערוץ 24 (24??). הראיון ישודר בשישי.
כנס יום האישה של הליכוד הפך לכנס בשבחה של שרה נתניהו.

♦ ידיעות, שער אחורי (איתמר אייכנר): אודי סגל ראיין את שר הביטחון במרכז הבינתחומי בהרצליה. בין היתר הזכיר שגלעד שליט "נחטף במנהרה" (טוב, הוא לא נחטף במנהרה אלא הועבר דרכה). סגל הפנה את תשומת לבו של בוגי יעלון לכך ששליט נמצא בין הסטודנטים המאזינים לו.
שליט נופף לבוגי וצחק (כך בידיעה).
בוגי אמר "היי גלעד. אז הוא מכיר את העניין".
הקהל התגלגל מצחוק.
ואני שואלת: מה מצחיק פה בדיוק? מה? רשלנותו של החייל שליט? הסכומים המטורפים שבזבזה המדינה עליו? שחרור המחבלים? מה? למה התגלגל הקהל מצחוק?

♦ לא מבינה את ההפניה לדברי ברק רביד בשער: "אצל נתניהו, כל אמירה טובה לשעתה". ואצל מי לא? אין אדם שלא משנה את דעותיו. מה כל כך מפתיע שרה"מ מעדכן את עצמו?

♦ משה כחלון יענה על שאלות באתר הארץ מ-11:00.

♦ ד"ר הני זובידה ויאיר גרבוז מתנצחים על דברי גרבוז בנאום בכיכר רבין.
במעריב ובישר"ה קבעו, ועוד בשער: "נאום הצ'חצ'חים 2". לא נכון. שום צ'חצ'חים לא יבואו פה. זו התססה ותעמולה. התיאור בידיעות (גם פה בשער): "סערת גרבוז, גינויים מקיר לקיר על 'נאום הקומץ'". כותרת סבירה הרבה יותר.
אני מצדדת בגרבוז. צודק לגמרי: הוא לא אמר שום דבר גזעני.
[אגב, לא הבנתי למה בעמוד של זובידה בבינת"ח מצוין שהוא יליד העיר בגדד שבעיראק. ליד איזה מרצה נוסף כתוב הפרט המרגש הזה? למה זה רלוונטי?]

גרבוז: אמרו לנו שצורחי מוות לערבים הם קומץ ושאנשי תג מחיר הם קומץ, גם נאמני הר הבית ומלבי השנאה הם קומץ. אמרו שהגנבים ולוקחי השוחד הם גם רק קומץ. מנשקי הקמעות עובדי האלילים והמשתחווים על קברי קדושים רק קומץ, אפילו המטרידים המיניים והאנסים קומץ. אם כל אלה רק קומץ אז איך זה שהקומץ שולט בנו?

לא מבינה למה נפתלי בנט מתעקש להוכיח שהוא מוגבל שכלית, ומחבר שתי אמירות בלתי מתחברות של גרבוז, כדי להוכיח שהוא גזעני.

אתמול נפל דבר בישראל, בעצרת בכיכר רבין של אנשי שמאל עמד אומן יאיר גרבוז ואמר את הדברים הבאים – מנשקי הקמעות, אנשים ורוצחי ראש המשלה רבין – הקומץ הזה נעשה לרוב. ככה הוא קורא למחנה שאני עומד בראשו.

♦ אגב, בנט, שמע סיפור: נהג הורשע כי הניח תפילין באמצע הנסיעה. לדעתי מדובר בגזענות, אפליה, התנכלות לציבור הדתי, ואמצעי מניעה לבל יקיים את טקסיו ואת פולחנו. יש להדיח כבר אתמול את השופטת שרון לארי-בבלי. חצופה! בטוח המטבח שלה לא כשר והיא לא שומרת נידה.

♦ איתן הבר כותב בידיעות שאין מצב שמאיר דגן ביקש להאריך את כהונתו, ושהוא מוכן לשים את ידו באש לאחר הצהרה זו. השאלה היא אם את היד הדומיננטית. הבר אומר גם שדוברי הליכוד משתמשים בטענה זו כי זה מה ש"קהל ההדיוטות, שביניהם קהל המצביעים לכנסת" מבין. נשאלת השאלה אם האמירה "קהל ההדיוטות" לא מקבילה לקומץ של יאיר גרבוז.

בית המשפט

♦ ילד בן שלוש וחצי מת כתוצאה מתרופה להאטת קצב הלב שהוזרקה לו לפני סי.טי.  ההורים תבעו את ביה"ח שיבא, שהכחיש והתנער מאחריות. ביה"ח לא ידע שלהורים יש הקלטה של שיחה בה מודה רופא בטעויות ביה"ח.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

הארץ בכתבה על מפעל לבובות מין. על פי ההבטחה (?) בפייסבוק בכתבה יש תמונות נועזות יותר מאלו שאפשר לפרסם בפייסבוק. בפועל, התמונה הנועזת ביותר מתוך הכתבה מתפרסמת בפייסבוק.

משתכשכים בביצה

♦ מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ ישמש כמנכ"ל זמני של תאגיד השידור הציבורי החדש ויעסוק בהקמת התשתית המנהלית והטכנולוגית שלו.

הלכו לעולמם

♦ באיחור בלתי נסלח התברר לי ששאול שיר-רן, העורך המיתולוגי של התוכנית טלסינמה בערוץ 1 הלך לעולמו בתחילת פברואר והוא בן 68. שאול היה העורך הראשון שהזמין אותי להופיע בטלוויזיה, כשהתחלתי לכתוב ביקורות קולנוע ברייטינג, בתחילת המילניום הלזה, כשעוד הייתי בלונדינית קצוצת שיער.

המפיק ההוליוודי דני לרנר, אחיו של אבי לרנר.

 לפני פיזור

♦ להתראות הערב ב-19:00 בהיכל התרבות הסינמטקי, או הסינמטק ההיכל תרבותי של מעלות תרשיחא.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

154 תגובות על אין קומץ משביע

  1. גל הגיב:

    נראה לי שאת מפספסת פה דבר חשוב. אם יתברר שלידיעות היה תפקיד בהחלפת השלטון, זו תהיה מכה קשה. מי הפוליטיקאי שיכז בעתיד, מימין ומשמאל, להתנגד לאיזו אג'נדה נונית, ( כלכלית או פוליטית) , בעתיד?
    כלב השמירה הפך לדוברמן הטורף את בעליו.

    אהבתי

  2. קישוש קולות הגיב:

    עליה לרגל למעוז ציונק'ה פטריוט

    אהבתי

  3. אנדרואיד הגיב:

    הצבעת כחלון הצבעתם לאימוג'י

    אהבתי

  4. הישראלי המכוער 3 הגיב:

    תמונות קשות

    אהבתי

  5. סקר התקשורת הגדול:
    ידיעות אחרונות מול ישראל היום.
    צחנה מול צחנה, חרטטת מול בדיה, חנופה מול אתרוג.

    אהבתי

  6. דמי כיס הגיב:

    ביבי קנה קפה בשוק ושילם (!!) בשטר של 100 , בעלת הקפה החזירה לו עודף במטבעות קטנים. מעניין מי הפראייר שצייד את ביבי בכסף לטיול בשוק.

    אהבתי

  7. הסמל פפר הגיב:

    נכנסתי, ראיתי 123 תגובות ! ועוד לא שמונה בערב.
    נאמר כבר הכל, אין לי מה להוסיף לזה.
    נתראה מחר.

    אהבתי

    • הדבר רעב, זהבה אכלה לו את הדייסה הגיב:

      מרוב דובים לא רואים את היער ( שיבוש איגיון חביב).
      הא לכם מגיבי ולווט, תאכלו את הדייסה שגבבתם.

      אהבתי

      • הסמל פפר הגיב:

        בהזדמנות זו אצהיר קבל עם ועדה שאתה הוגה הביטוי ״רביעיית אקוניס״, בו נטלתי חירות להשתמש לפני ימים מספר.
        צריך הייתי לציין זאת אז שהרי ״המביא דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם״.
        אגב, אתה מתכונן כבר להשבעה של רביעיית אקוניס לתפקידי שרים בכירים?

        אהבתי

        • הדה מיער הנדיב מפרגן קרדיטים הגיב:

          מסיבות טכניות נאלצתי להעזר באישור של ה"עין". ביום א' דיווח יהודה שלזינגר מהעצרת בכיכר ולא הזכיר את גרבוז. היום הוא כותב טור "היה, שמע והזדעזע" מבלי להתבייש.
          עיתונאי בישר"ה לא ימצא את דרכו מהמערכת למטה המחנה הציוני ללא ליווי מוזיקלי של רביעיית אקוניס.

          אהבתי

      • הא לכם.
        לכם, הוא אומר.
        -לכם ולא לו.
        ולפי שהוציא את עצמו מן הכלל כפר בעיקר.
        אילו היה שם לא היה נגעל.

        אהבתי

  8. הפילוסוף הגיב:

    מחר יובל שלנו יענה לשאלותיכם. למכורים.

    אהבתי

  9. סובול מתגרבז הגיב:

    עכשיו סובול! האנטי ציוני, שבגללו ,ושכמותו, הפסקתי ללכת לתיאטרון.
    הז… מסביר למה כל מי שאוהב אבנים… הוא טיפש!
    (בראיון לאסתי פרז ברשת ב')
    יאלה תלביב! תוציאו את הגזענות האמיתית שלכם!
    מי התומך הבא? שמחפש פרסום? ומראה עד כמה השמול זה אוסף גזענים?
    תוציאו תוציאו!
    הבא בטח יגיד: "מה זה הפלסטיקים השחורים האלה על הידיים ,והמגבת על הכתפיים"..
    אחרת איך יזכרו שאתם קיימים בכלל…

    אהבתי

  10. מדחי אל דחי הגיב:

    ביבי מתנצל(!!) אם תבטיחו לו את קולכם יסכים לזחול על ארבעותיו ולנבוח.

    אהבתי

  11. הלל גרשוני מפרסם בבלוגו תרשים זרימה לקראת ההצבעה.
    בגדול? לא רע.

    אהבתי

  12. איציק הגיב:

    למה שאדם ירצה להתקדם באקדמיה רק מפני שהוא נולד בטיזנבי? לימודי הרב תרבותיות/פוסטמודרניזם באקדמיה, ענף של התיאוריה הביקורתית של אסכולת פרנקפורט היהודית, נולד בארצות הברית כדי לקעקע את העולם המערבי הואספי שנתפס בעיניהם כאנטישמי ומונע את התקדמותם החברתית. עד אמצע המאה יהודים לא יכלו להתקבל להרווארד ואפילו אינשטיין נזרק באיזה מכון בפרינסטון.

    כיום כאשר היהודים התבססו יפה באוניברסיטאות האמריקניות והפכו על פיה את חוגי הסוציולוגיה בתיאוריות הרות אסון הם בועטים בהמצאה שלהם ומנהלים מלחמת חורמה נגד מיעוטים לא לבנים שמנפנפים באותם תיאוריות מופרכות שהם עצמם פיתחו כדי להתקדם.

    הני זובידה בסך הכל מחקה את הפולנים עצמם.

    אהבתי

  13. אחד שיודע הגיב:

    …ובזמן שבישראל מדברים (כמעט) רק על ענייני פוליטיקה ובחירות, הפרשה הביטחונית החדשה מסתעפת: סוריה מדווחת על עצור נוסף בגולן.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      וולאאאה. בסוריה התחילו לספור אסורים
      בבודדת אחד אחד. עד עכשיו ספרו אותם
      באלפים, פחות אלף יותר אלף מה זה משנה.
      אבל אצל השכנים? סופרים אותם אחד
      אחד. שכנים דפוקים לא יודעים לספור
      במספרים גדולים.

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        היא הנותנת. כאן הם אסירים. יחס נאות, ביקורי רופא, אוכל מזין וטיול בחצר.
        שם הם מִסְפָּרִים, במקרה הטוב חיים ובמקרה הרע מחושמלים למוות.

        אהבתי

  14. מת לחיות הגיב:

    הסעיף הראשון הוא עונש מוות למחבלים.
    מצאתי סתירה בפרטים הקטנים – העונש אולטימטיבי, ככל הנראה הכוונה למנדטורי ואין צורך בפה אחד, מספיק רוב קולות השופטים.
    אם העונש מנדטורי, ללא שיקול דעת, איך יהיה רק רוב קולות?

    אהבתי

  15. תנאי ליברמן לכניסה לממשלה.

    הרשימה נכתבה בסיוע צוות שעבד עם יו"ר המפלגה שר החוץ אביגדור ליברמן. הצוות כלל את פרופסור גדעון ביגר, סמדר בת אדם, נשיא לשכת רו"ח דודי גולדברג ואיש משרד החוץ לשעבר אלי אבידר.

    מרצ בתגובה לאיום?

    אהבתי

  16. "ידיעות" חמות(י) הגיב:

    ואז הגיע גודי מוזס…
    וכל החדשות נהיו ישנות!

    אהבתי

  17. ברור שגרבוז היה צריך לנאום בפני הקהל הקדוש. הרי מדובר באמן גדול שעבודותיו השפיעו רבות על תרבותנו. אין בית שמאלני בישראל ללא עבודה שמתגרבזת מתחת לבוידעם על הקיר שמוביל לשירותים.
    אמנים חשובים ומשפיעים כגרבוז נדירים ולא סתם. יאיר משתייך לקומץ אנשי רוח ומעשה שניחנו ביכולת להגביה עוף לקמבן ג'ובים ופרסים ומצד שני לצקת יסודות לביצור מעמדם כבני רשף הבקיאים בהבלי הפוסט משו והדאדא כמובן.
    מעבר ליצירותיו הבלתי נשכחות שאותן ננצור לעד משתייך גרבוז לאנשי ציבור הידועים בכשרונם לשכנע שיער צדעיים להצמד באדיקות לקרקפת. מן המפורסמות שרק תסרוקתם של אותם בעלי סגולה מסוגלת לשרוד הוריקנים מדרגה 5 וראיונות בשידור חי מצליחת הכנרת. אפילו BG לא שיער שמספרם של אלה בקרב אנשי הציבור בישראל יעלה על חלקם באוכולוסיה. אבל גדולתו האמיתית של גרבוז היא היכולת לנפנף את הזלזול בהתעלמות אצילית ולהתמקד בתשוקתו הבלתי מתפשרת. באמת הפנימית היוקדת בעצמותיו- להפוך לביבי של האומנות הישראלית. ליצור שסוחף אחריו המון מריע ואוהב (וים של ג'ובים). לגעת בתהילה.
    כמו רוח איתנה
    אבוא לראות.
    כן, בוא אבוא ובמהרה
    עטור בניצחון
    אשוב אלייך.

    אהבתי

  18. הני מון הגיב:

    "אגב, לא הבנתי למה בעמוד של זובידה בבינת"ח מצוין שהוא יליד העיר בגדד שבעיראק."
    למה? כי עד היום אני הייתי בטוח במאה אחוז שהוא ערבי נוצרי מנצרת!

    אהבתי

  19. "ארץ" נהדרת הגיב:

    ב"הארץ" כתוב בכלל על דברי הצייר הגזען?
    בשער אני לא רואה .

    אהבתי

  20. לא לא מבינה 4 הגיב:

    אני לא מבינה למה אני לא חשה גאווה במוצא הפולני שלי ולמה הפרופסור חש גאווה במוצא המזרחי שלו.
    אני גם לא מבינה במה הפרופסור על שלוחותיו הבוזגליות (היום בטלוויזיה) תרבותם שונה משלי.
    הם מדברים בשפתי
    הערכים שלהם כשלי
    האתוס שלהם שלי
    השאיפות שלהם כשלי
    הם גרים באותו בנין איתי
    אפילו אוכלים אותו אוכל כמוני (בעיקר בריאות)
    ואפילו לא הולכים לאותו בית הכנסת ממש כמוני
    וילדיהם אפילו נישאו נישואים בינעדתיים כילדי
    והם מבלים כמוני (בעיקר בבית…)
    ואני כושלת בלהבין במה הם שונים ממני
    ולכן כושלת בלהבין למה הם "מאד גאים" במוצאם העדתי
    ואני אין לי שום גאווה במוצא שלי בעיקר מאחר ולא עשיתי דבר כדי להיות שם…
    יו, כמה שאני לא מבינה היום.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      פולניה? את לא גאה ? את לא "אם פולניה"?….(גרבוז כתב על זה ספר!)
      האמת גם אני לא הייתי גאה בפולניותי(אם), אבל אם נגיד היית מגרמניה? גם לא היית גאה בזה? כמו כל היקים ובניהם בארץ? או מארה"ב? או מבריטניה?
      בארץ יש כבוד למוצאים,וחוסר לאחרים! פולנים(ורומנים…) ב"אחרים".

      אהבתי

      • לא לא מבינה 5 הגיב:

        ל-מעלי
        אני לא יודעת במה אמהותי היא פולניה. ילדי לא האשימו אותי בכך. יש כבוד למוצאים? לי אין. לא לזה ולא לזה. יש לי כבוד לתוצאות ולא למוצאות…

        אהבתי

        • מעלי הגיב:

          ככה בדיוק מדבר שמולן גזען!
          "בשבילי כל בני האדם שווים בלי הבדל מוצא וגזע"
          הקשקוש הכי גדול בהיסטוריה!

          אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        זה מה שכתבתי כאן באיזה מקום. אני פלסטיני.
        ובאמת כמו שאתה כותב "בארץ יש כבוד למוצאים,
        וחוסר לאחרים! פולנים(ורומנים…) ב”אחרים”.
        תחשוב איך מרגיש פלסטיני ועוד פלסטיני אשכנזי.

        אהבתי

    • לאמבינה 10 הגיב:

      "הערכים שלהם כשלי
      האתוס שלהם שלי
      השאיפות שלהם כשלי.."

      לא! הם לא!
      ועד שלא תביני את זה, תהיי כמו גרבוז!

      אהבתי

      • לא לא מבינה 5 הגיב:

        ל-לאמבינה 10
        זה נורא יפה שצעקת עלי – והגזענות שלך בוטה – אבל לא הסברת איפה אני טועה – במה אנחנו שונים בדיוק? בשאיפות? באתוס? בשאיפות? את מכירה את שכני ה"מזרחים" עאלק?

        אהבתי

  21. לא לא מבינה 3 הגיב:

    לא מבינה איך זה לא ברור שפרופסור טמבל עם רגשי נחיתות שלא מרפים ממנו תמיד ינפנף במוצא שלו – בשביל אחר כך להתקרבן איתו.
    ובואותו ענין אני לא מבינה איך אחת שאני אוהבת – לא חשוב מאיזה עדה – אמרה שהיא מתביישת "כבת העדה" בהתנהגות של בני עדתה בטיסת השוקולד.
    אז אני לא מבינה למה אני ממש ובכלל לא מתביישת מתי שבני עדתי גונבים ומושחתים ואפילו רוצחים – למה מה לי ולהם? אז בני העדה המתקרבנים בוחרים להתבייש. שיתבשמו עם הפרופסור נמוך המצח ורפה השכל.

    אהבתי

  22. לא לא מבינה 2 הגיב:

    לא מבינה איפה גרבוז אמר משהו שאינו אמת. הטקטיקה שלו לא נכונה? אולי. אבל כל מילה אמת. איפה הבעיה של השמאל האווילי שיצא חוצצת נגדו?

    אהבתי

  23. לא לא מבינה 1 הגיב:

    לא מבינה למה השמאל האווילי משתלח בנתנהיו שיחלק את ירושלים במקום לאמץ אותו לחיקו "יפה מאד שנתניהו מסכים לדון על גבולות 67"
    לא יותר אינטליגנטי להשתמש בדברים של הטמבל במקום להתנגח בהם?

    אהבתי

  24. קרן שלום הגיב:

    מה הבעיה שזובידה מציין את היותו יליד עירק?
    מה זה כלכך מפריע?
    כל אחד מגדיר את עצמו וזהותו ודרך הסתכלותו על העולם.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      דרך הסתכלותו על העולם

      זו בדיוק הבעיה שלו.
      מאחר שדרך ההסתכלות שלו על העולם היא הניגוד אשכנזי-מזרחי הרי שהוא מזהה ניגוד זה בכל מקום. ויותר משהוא מצביע על ניגוד זה הוא מעורר אותו.
      נדמה כי הוא עצמו לא מבין שזו דרך ההסתכלות שלו על העולם ("נראטיב").

      הפרנואיד, באופן דומה, רואה בכל מקום גורמים עוינים שרודפים אחריו.

      אהבתי

      • קרן שלום הגיב:

        לקרוא לזובידה פרנואיד זה חמור מאוד. אין יותר גזעני מזה.
        זו הבעיה שלו?
        אם תציץ בבלוג שלו, תראה מאמרים מעניינים ומבוססים. תכלס.

        אהבתי

        • תומר הגיב:

          מה גזעני בלכנות את זובידה פרנואיד?

          אהבתי

          • קרן שלום הגיב:

            לומר שאדם המתגאה במוצא המדינה שממנה עלה הוא פרנואיד, זו גזענות.

            אהבתי

              • קרן שלום הגיב:

                אני חושבת שזה דיי ברור. אין לי דרך מתוחכמת יותר לשכנע אותך.
                אילו הכלים שיש לי.

                אהבתי

                • תומר הגיב:

                  אבל אני חושב שהצגתי טיעונים מאוד מפורטים, הן ברמה התחבירית ממש והן ברמה הלוגית של משמעות המשפט. אם את מעדיפה להתעלם מהם זה בסדר אבל אני לא בטוח שמבלי לנסות לסתור אותם, תוכלי להתהדר בנסיון לשכנע אותי בכל הכלים שלך.

                  אהבתי

                  • קרן שלום הגיב:

                    לא הבנתי

                    אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      אז הנה אנסה לפרט את הטיעונים שלי שבהם אני מנסה להסביר למה מבחינה לוגית אי אפשר ליחס ל"ינשוף" גזענות על סמך דבריו:
                      1) הינשוף (ברשותך אוותר על המרכאות המעיקות) לא כתב בשום מקום שזביידה פרנואיד משום שהוא מתגאה במוצאו כפי שטענת, נושא הגאווה לא היה חלק מהדיון בכלל אלא דווקא "דרך הסתכלותו של זביידה על העולם" כפי שכתבת בעצמך.
                      2) הינשוף גם לא כתב בשום מקום שזביידה פרנואיד, הוא כתב שכפי שזביידה מזהה ניגוד אשכנזי-מזרחי בכל מקום, כך גם הפרנואיד מזהה רדיפה בכל מקום ("באופן דומה" היה הביטוי שבו השתמש). האמת שאפשר אף להגיד שמהטענה הזאת ניתן להבין שלדעת הינשוף זביידה אינו פרנואיד שהרי אינו יכול להיות פרנואיד וכמו פרנואיד בעת ובעונה אחת.

                      מספיק מפורט?

                      אהבתי

                    • הינשוף של מינרווה הגיב:

                      @תומר

                      לא יכולתי לנסח זאת טוב יותר בעצמי.
                      החזרת לי את השמחה לחיים.
                      תודה!!!

                      אהבתי

              • לא לא מבינה 4 הגיב:

                ני לא מבינה למה אני לא חשה גאווה במוצא הפולני שלי ולמה הפרופסור חש גאווה במוצא המזרחי שלו.
                אני גם לא מבינה במה הפרופסור על שלוחותיו הבוזגליות (היום בטלוויזיה) תרבותם שונה משלי.
                הם מדברים בשפתי
                הערכים שלהם כשלי
                האתוס שלהם שלי
                השאיפות שלהם כשלי
                הם גרים באותו בנין איתי
                אפילו אוכלים אותו אוכל כמוני (בעיקר בריאות)
                ואפילו לא הולכים לאותו בית הכנסת ממש כמוני
                וילדיהם אפילו נישאו נישואים בינעדתיים כילדי
                והם מבלים כמוני (בעיקר בבית…)
                ואני כושלת בלהבין במה הם שונים ממני
                ולכן כושלת בלהבין למה הם “מאד גאים” במוצאם העדתי
                ואני אין לי שום גאווה במוצא שלי בעיקר מאחר ולא עשיתי דבר כדי להיות שם…
                יו, כמה שאני לא מבינה היום.

                אהבתי

                • קרן שלום הגיב:

                  תומר- הלוגיקה שלנו שונה.
                  לא השתכנעתי מדברייך.
                  עדיין, אני רואה את הרמיזה לפרנויה של זובידה כדעה גזענית.

                  אהבתי

                • תומר הגיב:

                  אין דבר כזה "לוגיקה שונה", לא בעולם החוץ-מתמטי מכל מקום.
                  אני פרשתי טיעונים מפורטים בכמה רמות, את יכולה לבחור להתעלם מהם – זו זכותך כמובן – אבל לא להגיד שהם אינם תקפים מבלי לסתור אותם כפי שהם.

                  אבל ניחא, לפחות מ"אין דבר גזעני מזה" הסכמת להתפשר על "רמיזה המתפרשת כדעה גזענית".

                  אהבתי

                  • קרן שלום הגיב:

                    זו פעם ראשונה שאני כותבת או מתייחסת למונח 'חוץ מתמטי'.
                    חוכמת החיים שלי שונה משלך.
                    לא התעלמתי מהטיעונים שלך, אלא, לא הסכמתי עימם.

                    אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      סתם ככה לא הסכמת?
                      תראי, אני הייתי מאוד מפורט, איזה אלמנט ספציפי בטיעונים אינו מקובל עליך ולמה?

                      אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              אני כמתברר למבקרי בבלוג זה
              לא עליתי משום מקום מה שמסבך
              את מצבי (זה כמו הזהות שאדיסאוס
              נותן לציקלופ – לא איש) נולדתי בפלסטין
              ואני גאה במוצאי הפלסטינישאני מסתיר
              בהרבה מקומות, כי לך תדע. למשל אם
              הייתי נהג טקסי בירושלים. ובהיותי
              פלסטינאי וגם קצת ישראלי שאני מחביא כי
              זה גם מסבך אותי קשות עם ליברמן ושו"ת
              זה לכל הדעות או לחלקן לפחות מצב
              פרנואידי. ניתן גם בחוגים מסוימים
              לפני גיוס, לרכוש תעודת פרנואיד
              מה שעושה אותי בפוטנציאל פרנואיד רשמי.

              אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          בחיי, במקרה הטוב יש לך בעיות קשות בהבנת הנקרא.

          א. לא קראתי לו פרנואיד. זו אנלוגיה. את מבינה מה זו אנלוגיה. כל פעם מחדש נעבור את זה בבלוג הזה?!
          אם היחס בין 2 לבין 4 הוא כמו היחס בין 10 לבין 20, האם 2 = 10?!

          ב. לקרוא לאדם פרנואיד זה לא חמור מאוד. הסרגל שלך מעוות. ואם הוא באמת פרנואיד?
          לעומת זאת, לקרוא לאדם "גזען", רק כי אתה לא יודע להבין מה שאתה קורא, זה הרבה יתר חמור. כי זה שקר שגובל בהוצאת דיבה.

          ג. גזענות?!
          גזענות זו קביעה ערכית שגזע אחד טוב מאחר. שום דבר, אבל שום דבר, ממה שכתבתי אינו שווה לזה.
          וגם לא אפליה, אם לזה התכוונת.
          בגלל שאמרתי שהוא מסתכל על העולם דרך הניגוד אשכנזי-מזרחי?!
          זה הרי גם מה שאת אמרת!!!
          או שזה אולי בגלל המילה פרנואיד? כי בגרמניה אין כאלה בכלל.

          ד. אני קורא את המאמרים המבוססים שלו ב"הארץ".

          אם כל מה שכתבת לא קשור בכלל לתגובה שלי, משום שלא רק שאיני גזען אלא שזה גם לא עולה מהתגובה שכתבתי, הרי שזה מוביל אותנו לנקודה הבאה:

          ה. למה אני טורח בכלל לענות לך?
          הרי ברור שהתגובה הזו שכתבתי נגועה בגזענות, כמו גם בשנאה של הצבע הסגול. אה, בטח! וגם נשים! שנאת נשים!!! וקומוניזם (בעד או נגד)!

          אהבתי

          • קרן שלום הגיב:

            אני לא מגיבה כי אני הולכת להוציא את הבת שלי, בת 4, מהגן.
            אולי תחזור לשם ללמוד איך לנהל דיון.
            גם אם אני כותבת משהו שלא מוצא חן בעינייך.
            העולם מלא בדעות שונות. תתמודד.

            אהבתי

            • הינשוף של מינרווה הגיב:

              אולי תחזור לשם ללמוד איך לנהל דיון.
              גם אם אני כותבת משהו שלא מוצא חן בעינייך.
              העולם מלא בדעות שונות. תתמודד.

              אין לך בושה?!
              אני בעצמי כתבי דברים שלא מוצאים חן בעיניך. ואת בתגובה המצאת עלי שקר.
              זו התמודדות?! זו קבלה של דעות שונות?!

              שוב: המצאת עלי שאני גזען. וטענת שזה חמור (שאני לכאורה גזען, לא שאת חלילה ממציאה שקרים). הסברתי לך שכל זה שקר. במקום להתנצל, את מוסיפה חטא על פשע.

              הייתי ממשיך לענות לך, אבל אני צריך להאכיל את החתולים בחוץ.
              את יכולה לשחק איתם, כי אני מתקשה לנהל איתך דיון רציונלי.

              אהבתי

              • קרן שלום הגיב:

                אני לא מכירה אותך. התייחסתי לדעה שהבעת.

                אהבתי

                • הינשוף של מינרווה הגיב:

                  לא.
                  שום דבר ממה שכתבת לא התייחס לדעה שהבאתי.
                  שכן, אני לא טענתי שהוא פרנואיד. וגם לא הפגנתי גזענות.
                  הצגתי ניתוח ענייני, ותמציתי, של מה שאני מזהה ביסוד מאמריו השונים. וקינחתי באנלוגיה.
                  את ישר קפצת וצעקת "גזענות", והאשמת אותי שאני טוען שהוא פרנואיד.
                  ולמה?
                  הנה ההסבר שהבאת לתומר לעיל:

                  לומר שאדם המתגאה במוצא המדינה שממנה עלה הוא פרנואיד, זו גזענות.

                  אני כתבתי כדבר הזה?!
                  אני כתבתי שבגלל שהוא מתגאה בכך שנולד בבגדד אזי הוא פרנואיד?!
                  את לא מבינה מה זה פרנואיד, ואני בספק אם את מבינה מה זה "אזי" (קשר לוגי בין טענות).

                  הדעה שאליה את מגיבה נמצאת בראש שלך, ואת רק מחפשת למי להדביק אותה. במקרה זה אני. ואת בטח לא יכולה לעשות את זה לאור מה שכתבתי. וגם לא מתוך היכרות אישית.
                  את סתם שקרנית.
                  כל כך קשה לכתוב "סליחה"? עדיף מה שאת עושה עכשיו?

                  אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                הנה, בחיי שאני פרנואיד
                עוד התנצלות אחת. אל אלוהים
                מה היה בנט אומר עליהם
                מה? אתם לא יהודים? תתבישו !!!

                אהבתי

              • נוירולוגיה הגיב:

                הינשוף של הנרווים

                אהבתי

    • כרטיס ביקור הגיב:

      אינסטלטור, עיראקי, ליד בגדד, פותח סתימות ומגלה נזילות. לצלצל לנאג'י.איך זה?

      אהבתי

    • דב כקמע הוא מנהג נלוז של שבט דב המערות הגיב:

      משעשע לקרוא בשרשור את המאמץ של ינשוף ותומר להוכיח את דעתם כאמת לוגית. מזכיר את דרך הטיעון של אנשי MRM ( אנלוגיה, ינשוף).
      קרן שלום צודקת בקשר לדרך הפשטנית שהינשוף קורא את זובידה, והינשוף הוא שנימק זאת בשבילה.
      לסיום, מה משותף לעיר לידתו של זובידה, הלבוש של מרב מיכאלי והמחלה של דגן?
      מישהי פסולת גשטלט.

      אהבתי

      • תומר הגיב:

        מאמץ? לא מאמץ בכלל.

        הבעיה היא לא להעמיד את הטענה על בסיס לוגי, זה מאוד פשוט במקרה הזה (ולכן זו לא דעה), כלומר זו לא בעיה כל עוד מי שאתה מדבר איתו מוכן להסכים לפרוש טיעון אחד (קוראים לזה שיחה) ולא מתגדר ב"לא השתכנעתי" החמים והנוח.

        אהבתי

      • משעשע כמו שמוליק רוזן.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          גם אתה משתפר. מקפד ראשי דובים?

          אני נכנס להוא לביתו בדרום. זה דרום עם
          יערות ועצים לא כאן. הישראלית שאתי רואה
          דבר מה בחצר מה !!! זה ??? אומר בעל
          הבית חבר ותיק ב NRA זה איזה גור דובים
          שמתרוצצץ כאן בשטח. בטוח שביום הראשון
          של העונה אני מוריד אותו. דממה, נחמד כזה
          אתה לא מרחם, למה להרוג סתם, עושה בושות.
          נכנסים יושבים עולה בקבוק וסקי, בלי ניירת
          בקבוק ונוזל. אומר המארח? זה למעלה עם
          הפה הפעור זה ראש אביו של ההוא, דממה.
          והרגליים שלך על הגב של האמה שלו. סוף
          אפיזודה.

          אהבתי

  25. דפי הגיב:

    הגהות פנים: ביה"ח שיבא, לא שיב"א. בית החולים קרוי על שם חיים שיבא.

    אהבתי

  26. הדס הגיב:

    שתי הטעויות של גרבוז :
    1) הוא התייחס באותו אופן למנשקי הקמעות עובדי האלילים והמשתחווים על קברי קדושים ולמבצעי עבירות פליליות/גזענים/מחרחרי מלחמת דת.
    2) הוא לא הבחין בין הפרטי והאישי ובין הציבורי והפוליטי ולא הבהיר שהבעיה איננה אמונתם ונוהגי הפולחן של אנשים פרטיים, אלא נהירתם של פוליטיקאים ובכירי מערכת הביטחון אל חצרות רבנים על מנת לקבל את ברכתם.

    הדברים שכתב הוברמן על אלמנת המלחמה שהרגה את בעלה מהדהדים טענות של אנשי שמאל על כך שהמתנחלים אשמים במות ילדיהם בפיגועים, משום שהם בחרו לגדל אותם בסביבה מסוכנת.
    צריך לקוות שהדברים סרי הטעם של הוברמן יובילו לדיון ציבורי בסוגיית מקומם של הורים שכולים ואלמנות (מימין ומשמאל) בשיח הפוליטי והחשיבות המופרזת שאנחנו מעניקים לדבריהם.

    בעניין הרשלנות של גלעד שליט : מתוך אלף לוחמי שריון שהיו נקלעים לסיטואציה דומה לזו שנקלע אליה שליט באותו בוקר – 950 היו נוהגים כמותו. 50 האחרים היו קבורים היום בבתי הקברות הצבאיים ברחבי המדינה.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      תיקון טעות בחשבון.
      מתוך 1000 טנקיסטים שהיו נקלעים למצב של שליט 998 היו מפעילים את מקלע המפקד והמחבלים היו קבורים היום.

      אהבתי

      • הדס הגיב:

        כדאי שתעדכן את החשבון כי אתה לבטח לא מתכוון לטנקיסטים האלה
        http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4602617,00.html

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          לאורך השירות הצבאי שלי ראיתי לא מעט פשלות של טנקיסטים אבל לעולם לא ראיתי טנק שנמנע מכניסה לקרב ו/או לשטח מוכה אש עקב פחדנות. מצטער, התזה שלך לא מחזיקה מים, גלעד שליט אינו טנקיסט אופייני.

          אהבתי

          • GI Jane style הגיב:

            I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.

            אהבתי

          • הדס הגיב:

            גלעד שליט לא היה בסיטואציה של לחימה/כניסה לקרב או לשטח מוכה אש.
            גלעד שליט היה בסיטואציה אפרורית, משעממת ורדומה של בט״ש ונקלע כהרף עין למצב של לחימה שהוא לא הוכשר לה מקצועית (ברמת הלוחם הבודד) ולבטח לא נפשית.
            הציפיה משליט להתנהג כמו גיבורי ספרי המלחמה/סרטי המלחמה מבטאת פנטזיה של גברים לוחמניים.
            שליט בהתנהגותו מייצג את המצב הנורמלי של חיילים המומים, מפוחדים וחסרי אונים.
            החיילים שמצליחים להתעשת בסיטואציות שכאלה שייכים למיעוט זעיר ביותר של אנשים יוצאי דופן, בעלי מבנה אישיות יחודי שמאפשר להם לפעול במהלך אירוע טראומטי באופן אוטומטי תוך נטרול רגשות ופחדים.

            אהבתי

            • לחיי הסיטואציה והערפל החד משמעי. הקביעה שלי מבוססת על ניסיון מבצעי סודי בלבנון ויהודה ושומרון: רק למיעוט זעיר יש מבנה אישיות שנרדם בתדריכים ויישן בשמירה. מדוע להציג אותו כחסר אחריות למעשיו? הוא אפילו לא פלסטיני.

              אהבתי

            • פון קלאוזביץ מגבעתיים הגיב:

              אני הייתי בתפקיד דומה לזה שבו היה גלעד שליט. אני מאמין שהייתי מצליח יותר ממנו אבל אני לא בטוח בכך במאה אחוז. אני לא בטוח ש 99% מהטנקיסטים היו פועלים נכון במקרה הזה כי המציאות כפי שאני זוכר אותה אינה כזו. השריון הוא חייל המוני ורמת האנשים נמוכה יותר מזו של, נניח, סיירת מטכ״ל או סיירת גולני. גם המשמעת חלשה יותר ולכן יש סיכוי גבוה יותר לתקלות כאלה.

              אהבתי

              • גם יונה ללא חת לא תהסס לברוח באין ברירה. מצד שני, אם הייתי עם נשק אישי בתוך טנק עם מקלעים ותחמושת והמשמעות במקרה הטוב היא שבי ממושך ובמקרה הרע מוות מיידי נראה לי (כגיבור מקלדת) שהייתי פועל כמצופה מחייל ופשוט נלחם על חיי.
                כהורה, עריק וסרבן קצונה אני סבור ששני דפקים עיקריים בצבא הציוני תרמו לעניין.
                1- תהליך מיון לקוי ונטיה לא לוותר על אף חייל שנקלט ביחידה.
                2- משמעת רופפת והקלות שמאפשרות לחיילים לשרוד בתפקידים שאינם מתאימים.

                בתקופתי השפילו חי"רניקים ומי שנשבר הופנה לקב"ן ומשם לקריה. מי שלא נשבר ושבר שמירה בסיטואציה מבצעית (היתה התרעה) חטף מהחברים והמפקדים ולפעמים חזק. מאז עברנו דף או שניים והגענו לאבסורד שבו העורף נדרש לשלם בחייו כדי להגן על חיילים. חיילים צריכים להילחם, זה הסיפור.

                אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                מבין כל חילות השדה הטנקיסטים הם הכי לוחמנים, אולי עקב הביטחון הכוזב שמקנה הפלדה. טנקיסטים נכנסים לשטחים מוכי אש ללא היסוס, באופן גורף בהרבה מכל לוחמי הסיירות.

                אהבתי

    • קרן שלום הגיב:

      מסכימה איתך לגמריי.
      גרבוז היה יכול לפתור את ההמולה בהתנצלות וחידוד כוונתו.
      במציאות הישראלית המודעת הגזענית-עדתית אי אפשר לזרוק כל דבר לאויר.
      עדיין קמעות והשתחות על קברי צדיקים משוייך לעדות המזרח.

      אהבתי

  27. נירית הגיב:

    הערה לגבי

    [אגב, לא הבנתי למה בעמוד של זובידה בבינת"ח מצוין שהוא יליד העיר בגדד שבעיראק. ליד איזה מרצה נוסף כתוב הפרט המרגש הזה? למה זה רלוונטי?]

    ד"ר זובידה מתעקש בקורסים שהוא מעביר ובהרצאותיו לחזור שוב ושוב על עובדה זו (יהודי "עם שם ערבי" כי עלה מעיראק, וכמה בלבול זה יצר לגביו לפעמים), על הסיבות בגינן ייסד את "הקשת הדמוקרטית המזרחית", הפוסטים בבלוג שלו (היה באתר "רשימות") ופרסומיו האקדמיים זועקים קיפוח/הדרת מזרחים מכוונת, וכו'. זו האג'נדה המוצהרת שלו. מכאן, אין זה מפתיע, ש*הוא* התעקש שעובדת הגעתו מעיראק תצוין גם בעמוד האוניברסיטה (מרצה מנסח לעצמו את עמוד זה).

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      "עלה" . הוא באמת משתמש
      במילה ארכאית מיותרת
      וייתכן אולי (אל תגידו שאני כאן)
      גזענית, איפריאליסטית, קפיטליסטית,
      שוביניסטית זו?. באמת ברצינות
      מישהו יכול לתת מקור דף תאריך
      למילה זו אצל זוביידה.

      אהבתי

  28. עבר פלילי הגיב:

    אני לא מאמין שעד לא מזמן,(ורוב חיי)גם אני חשבתי כמו יאיר גרבוז וכנופיית השמול הגזענית…..
    אני מזועזע! והכי גרוע? שחשבתי שאני בן תרבות נאור ומתקדם לעומת…. האלה.
    נכון,אני עדיין בן תרבות,אירופאית,חילונית,הולך לקונצרטים,תערוכות(גם של גרבוז) נוסע לאירופה כמה פעמים בשנה לאירועי תרבות….
    אבל עד שלא ק י ב ל ת י תרבויות אחרות,קיבלתי! לא הסתכלתי מעליהם הייתי חובב תרבות,אבל חשוך!
    כמו הגרבוז וכנופית הכיכר השמולנית!

    אהבתי

    • צחי ראשבוטן הגיב:

      צרכני הקונצרטים והתערוכות מבין מכריך מעקמים את האף למראה השבט הפרימיטיבי., וגם אתה, ועוד איך! רק מה? במקרה אתם משתייכים לאותו מחנה פוליטי , וזמן בחירות לא מתאים לדבר אמת.

      אהבתי

      • לא לא מבינה 5 הגיב:

        לא מבינה למה "לקבל" ו"להכיל" תרבות שלא ראויה לטעמי ? בשם מה? בשם הנחמדות? לא מבינה את המתנחמדים כמו "עבר פלילי" – האמינות שלהם לא משהו. אבל הגזענות שלהם מרקיעה – משהו. עבודת אלילים היא תרבות ראויה? אבל ניתוץ פסלי אלילים של אחרים לא ראויה? מה הקריטריונים ל ק ב ל ה?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מה הוא הזמן שמתאים לדבר אמת?

        אהבתי

    • איילת הגיב:

      אולי בן תרבות נאור, אבל סימני פיסוק ותחביר בסיסי – זה מוגזם.

      אהבתי

  29. מיכה הגיב:

    לגבי שינויי הדעה של ראש הממשלה: ודאי שכל אדם משנה את דעתו מדי פעם, אבל כשמדובר בראש הממשלה שינוי דעה הוא בעל משמעות גדולה יותר מאשר החלטה על גלידת וניל ולא פיסטוק. הבעת דעה של ראש הממשלה היא מעשה מדיני. אם הוא אומר שיש לקדם הקמת מדינה פלשתינית זה דבר שיש לו משמעות מדינית, ואם הוא אומר שאין למסור אף שעל אדמה – גם זה דבר שיש לו משמעות מדינית. גם מבחינת המצביעים, אינו דומה נתניהו כזה לנתניהו כזה. הם זכאים לדעת מי עומד לבחירתם. מעבר לכך, הבעיה העיקרית היא שנראה שנתניהו מחזיק (או לפחות מביע תמיכה) בשתי העמדות בו-זמנית, ואם הוא משמיע אחת מהן זה לא משום ששינה את דעתו אלא משום שהבעת הדעה הזו משרתת אינטרס רגעי שלו – בלי שום קשר לשאלה האם היא גם מועילה למדינה באותה הזדמנות.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אתה טועה ומטעה וזה הופך אותך על המקום
      בחר את המתאים ל:נוני, ציפי, בוזי, ערבי,
      ישמעאלי, מוכר ארץ הקודש, מסגיר ירושלים

      אתה כותב:"שנראה שנתניהו מחזיק (או לפחות
      מביע תמיכה) בשתי העמדות בו-זמנית"

      נתניהו מחזיק בחמשת-לפים-שבע-מאות-שלושים
      וחמש-וחצי דעות שמתחלפות במהירות שצנטריפוגה
      אירנית היא לעומתם סלע שהתגבש עם הענן
      הקוסמי ולא זז משם מיום התיצבות כדור הארץ.

      אהבתי

  30. המחלה והמטפורה הגיב:

    "לא מבינה למה נפתלי בנט מתעקש להוכיח שהוא מוגבל שכלית,"
    אה, הוא לא נחמד?
    מה זה קשור לביקורת עיתונות?
    ממתי עוסקים פה במוגבלויות? ועוד של כל מיני קצינים קרביים,מקימי חברות הי טק…

    אהבתי

  31. לועסי שנאה הגיב:

    כשהימין תוקף בפרטים שוליים אות הוא שהם בפניקה. בהנחה חיליק שאתה אדם משכיל- האם אתה מאמין שהלובביצ'ר חי וקיים ו האם אשה עקרה תלד בנים בעקבות לחש וקמע של "מקובל".
    ואתה חייל זקן -לתאר אלמנת קצין של מלחמה מיותרת, גנרל מבוגר וחולה שתרם לבטחון המדינה יותר ממיליון חיילים זקנים חוכמולוגים, ואומן מחונן כיאיר גרבוז כפי שאתה תארת זאת רשעות, נבזות וגועל מרוכז.

    אהבתי

    • JewBoy הגיב:

      "בפרטים שוליים", אהבתי.

      השמאל מנהל שיח של שנאה.
      סליחה. של שנאה, הטלת אשמה ופילוג.
      לא בפעם הראשונה.
      השמאל שמוכן להבין, להכיל ולקבל כל דבר מה'שותף', משמיץ, משקר, מלעיג ומלעיז ללא עכבות כשמדובר בבני עמו.
      במיוחד אם זה החלק בבני עמו שבבחירות דמוקרטיות הוא הרוב

      אהבתי

    • חיליק הגיב:

      במידה ואני מאמין בשניהם, אז מה? הפכתי בין-רגע למשכיל פחות, יצרני פחות, נאור פחות?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הגדר משכיל? (דנ"א רנ"א דרווין וכ"ו) הגדר יצרני.
        מה זה נאור אין לי מושג ומשום כך באמת מעניין אותי
        איך אתה מגדיר תופעה זו

        אהבתי

        • חיליק הגיב:

          ההגדרות בעיניי:

          משכיל – בעל השכלה, אדם לומד בעל ידע נרחב בתחום אחד או יותר.
          יצרני – מועיל לו ולסביבתו. משתמש ביכולותיו האישיות וממקסם אותם לתועלת החברה.
          נאור – מתעניין ומכיר עוד חברות חוץ משלו, איננו 'נופל מן הכסא' כששומע דברים המנוגדים להשקפת עולמו.

          אהבתי

  32. חייל זקן הגיב:

    לא מבינה למה נפתלי בנט מתעקש להוכיח שהוא מוגבל שכלית, ומחבר שתי אמירות בלתי מתחברות של גרבוז, כדי להוכיח שהוא גזעני.

    V, אם לא הבנת אולי את מוכנה לבקש מהוV15 לארגן עוד כמה עצרות עם גנרל, אלמנה וכומר של נאורות?

    אהבתי

  33. HaAton הגיב:

    שכחת לצטט ולבקר את הכותרת הראשית של ידיעות אחרונות. או שבטעות העלית לפה סריקה של דף המסרים של המערך במקום העמוד הראשון של ידיעות?

    אהבתי

  34. חיליק הגיב:

    א. 'תאומי המריבה', (כפי שמכנה אותם בעה"ב), משקפים גם היום את הדנ"א המשותף להם. שניהם לוקחים ציטוט מקוטע ובלתי מעניין והופכים אותו לכותרת ראשית.
    הנוכלות של שניהם דוחה, של 'ידיעות' לדעתי בוטה יותר.

    ב. העניין בדברי גרבוז, הוא לא הגזענות, (שונא את המילה הזו!), אלא ההתנשאות. המחשבה כאילו בחיר האומה ונזר הבריאה יאיר גרבוז שהצליח להשתחרר מכבלי התרבות החונקת, עומד בקצה הצ'ופצ'יק של הפירמידה ומשקיף מלמעלה למטה על המון העם הנבער המשתחווה לאלילים.

    ג. גרבוז, השתתף בעבר במפלגת 'אור' של הקריקטורה הנלעגת ידען, ובכך – מבחינתי – שם עצמו ללעג וקלס אלף פעמים ככה מכל מנשק קמעות תמים ככל שיהיה.

    אהבתי

    • לא לא מבינה הגיב:

      "הקריקטורה הנלעגת ידען?"
      יהיה מאד ראוי לגבות אמירה חשוכה כזו באיזו מובאה אחת – ממאות אלפי המילים שכתב ידען – שמצביעה על היותו קריקטורה.
      אלא אם אתה חיליק אדם מאמין באל ונגזרותיו – כי אז ברור שידען הוא קריקטורה ואילו האמונה שלך חיליק היא ממש לא קריקטורה ולא עבודת אלילים מהסוגה היותר נמוכה המשתווה במלואה לעבודות האלילים הדומות הקרויות איסלם ונצרות וכו'.
      או שמא יכול אדם לומר "הקריקטורה הנלעגת חיליק" ובכך להסתפק?
      או במילה אחת מייצגת ומופלאה – פחחחח

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        אין לי כח לויכוח בקשר לאדם הנלעג המדובר. אומר רק זאת: פעם אחת בלבד התווכחתי איתו ישירות, ומיני אז ועד היום אני מחזיק בדעה שמדובר באדם בור, נלעג, חסר כל הבנת נקרא ונשמע, ובעיקר: אינו מוכן להודות בטעויותיו.
        אדם כזה המנופף בדגל נאורות וחכמה – הופך מיידית לקריקטורה.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      טול קיסם טול קורה
      מי שמכנה אותי "תינוק שנשבה" הוא בור מתנשא
      אני לא תינוק ואיש לא לקח אותי בשבי
      מי שמכנה אותי "זרע עמלק" הוא בור מתנשא
      סתם.
      כל החברה הדתית חרדית היא חברה מרובדת
      בה איש מתנשא על חברו. הנכד או הנכדה של
      הרב עובדיה יתחתנו אי פעם עם צאצאי אורי זוהר?

      כל זמן שחברה זו עוסקת בשעשועים אלו בריבוד
      סיווג כיתתיות וכיוצא באלו אין זה עיסקי זה לא נוגע
      לי ואין לי זכות לומר דבר. כשהם מכניסים אותי
      למשחק זה של גבוהים ונמוכים זכותי וזכות הדומים
      לי להציב מראה מול פניהם.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      והנה הביטוי: "משקפים גם היום את הדנ”א המשותף להם"
      מי כאן בדיוק מאמין או מניח או עובד לפי ההנחה שיש דבר
      כזה "דנ"א משותף" ומי הם בדיוק השותפים שלו בדנ"א ?

      אהבתי

כתיבת תגובה