קומץ גזענים?

 

maariv23.3.15yediot23.3.15

haaretz23.3.15isra23.3.15

הכותרות

בשער ישר"ה: חזי שטרנליכט עולץ על מה שכתב סבר פלוצקר אתמול בידיעות: שנצחונו של נתניהו בא לו בזכות הכלכלה.
אלא מה, גם ברנע כתב זאת בשבת במדור שלו, כפי שהבאתי בציטוט באצבעות שחורות, אלא שברנע לא ראה בכך משהו חשוב במיוחד, וגם בגלל זה (ובגלל שהוא שנוא בישר"ה) לא צוטט:

…מי שמצפה מעיתונאים שימחקו רטרואקטיבית את מה שכתבו על נתניהו, מניח שהם פעלו מלכתחילה כפוליטיקאים, כיחצנים, כסוכנים של מפלגות, ולא כעיתונאים חופשיים שעושים את עבודתם ביושר. לנתניהו הייתה קדנציה כושלת… דווקא בתחום הכלכלי הוא זכה להישגים… אבל הוא נחל כישלון בכל הנושאים המרכזיים: איראן, בחמאס, ביחסים עם הממשל וביוקר הדיור. העובדה שניצח בקלפיות רק מעצימה את גודל ההישג שלו. הטעות לא הייתה בביקורת על נתניהו. הטעות הייתה בהבנת הלך הרוח של ציבור גדול, שקיטר על נתניהו, לפעמים זרק בו מרה, אבל בסוף בחר בו ובפתק שלו…

שער המוסף היומי של ידיעות גורס: "המנצח האמיתי: השד העדתי", והגיליון כולל תזכורת לכל קרבות הרשת והטלוויזיה והכיכרות המתנהלים פה לאחרונה. מבקר הטלוויזיה של ידיעות, עינב שיף, מבקר את המסך הקטן הנגרר אחר פרובוקציות הרשת.
הכותרת הראשית של העיתון: "די לגזענות". כותרת שהיא בקשה או קביעת דעה של העיתון. כותב בע' 3 (עם הפניית שער) בן-דרור ימיני "אין תהום בין המחנות. אין תהום בין מזרחים לאשכנזים. אלה הבלים. יש תהום בין הקצוות. טירוף מול טירוף. שנאה מול שנאה".
ובכן, ימיני טועה, ואם לצטט את יאיר גרבוז: זה קומץ זה? לא. את הטירוף הזה, את השנאה המטורפת אפשר למצוא בכל מקום. הקיטוב העדתי חי נושם וקיים, התהום והשנאה מעצימות וקיימות. וזכור לרע המחקר בבתי ספר תיכוניים שנעשה לא מזמן.

מירי עדן מוולווטת את החיבוק שמקבל ישר"ה מהתקשורת. חיבוק קצת מוזר, אבל ניחא.

לפני כחודש התפרסמה בידיעות כתבה על שלי שטרית, שנולדה ללא כף יד, והביטוח הלאומי מסרב להכיר בה כנכה. בינתיים היא קיבלה פרוטזה ממדפסת תלת מימד, והיום יש כתבה על כך, וחייה השתפרו במעט, אבל הקטע המדהים הוא שבאמת בטל"א אכן לא מכיר בילדים שנולדו ללא גף אחד/ת כנכים. זה מעט מטורף, לא?

ידמודפסת

משתכשכים בביצה

אינספור קטטות רשת מתרחשות כעת, קשה לעקוב, הכל בזכות פייסבוק וטוויטר שהופכים את הקרבות לקלים יותר. רואים כמה חשובה הטכנולוגיה החדשנית?

בהמשך לסיפור של אריאנה מלמד על פיטוריה, והפרסום שלו במארקר, רבים מבקרים את מלמד בתגובות שם, פלוס שתי תגובות המזכירות את רוח הדברים של התגובה פה.
נוניז

ג'ודי נמ"ש VS דנה ויס

דנהגודי

יאיר לפיד עונה ליונה לייבזון באמצע הלילה.

קובי אריאלי עונה לרביב דרוקר.

יוסי דהאן על עמית סגל.

…לפני מספר שבועות התגייס סגל למסע הרדיפה האינטנסיבי שניהלה מפלגת "הבית היהודי" אחר יוסי יונה שבו הציגה אותו כפעיל חמאס. סגל שכנראה ניסה לדוג לכלוך אידאולוגי אנטי ציוני נגד יונה, החליט שמקום טוב לדוג חומר מסוג זה יהיה אתר "העוקץ". לאחר שלא הצליח להעלות בחכתו שום פריט מידע עסיסי שיכול לשמש בסיס להשמצה, מיהר לצייץ בחשבון הטוויטר שלו לעוקביו הרבים, שאתר "העוקץ" מחק חומרים הקשורים ליוסי יונה. דבר שלא היה ולא נברא. באתר שעבר עיצוב מחדש, השתבש לכמה ימים מנוע החיפוש. כאשר תמי ריקליס, אחת מעורכי האתר, הפנתה את תשומת ליבו להשמצה משוללת היסוד. מחק סגל את ההודעה, מיותר לציין שהוא לא התנצל. הוא השיג את שרצה, השקר הופץ, הנזק נעשה…

תודה לראש דסק טוויטר, המייג'ור.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

לוגוגל: יום הולדת לאמי נתר, "מניחת התשתית לאלגברה המודרנית".

emmy-noethers-133rd-birthday-5681045017985024-hp

 

לפני פיזור

תודה רבה לכל תומכי הבלוג, ישנים כחדשים.

 

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

29 תגובות על קומץ גזענים?

  1. חיליק הגיב:

    מתוך הכתבה ששיתפה v על המחקר בבית הספר התיכון:

    המורים מתקשים פעמים רבות לנווט בין הדרישה של התלמידים לחופש ביטוי לבין האיסור על השמעת דעות גזעניות. בהקשר זה מתאר ירון שיחה עם אחד התלמידים, שפנה אליו בטרוניה.
    לטענת אותו תלמיד, תלמיד אחר, שהביע סלידה מחרדים ‏("דוסים", כלשונו‏), קיבל חיזוק חיובי מהמחנך, שאמר לו 'כל הכבוד ששיתפת אותנו במחשבותיך, צריך אומץ לעשות את זה, אתה לא גזען, כי חרדים זה לא גזע'. זאת בעוד שהוא עצמו הביע את שנאתו לשמאלנים ואמר "אני לא גזען, כי גם שמאלנים זה לא גזע", אך ננזף על ידי המחנך, שקרא לו 'חשוך'.

    כה ממצה.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      בעיה גדולה יותר היא ביום השנה לציון רצח רבין. בתי הספר מחוייבים בטקסים ובעצרות צבועות ויש התקוממות הולכת וגדלה בקרב התלמידים שמקבלים מסרים הפוכים מהבית וחלק מהמורים שנמאס להם. מעניין ששום דבר מהתקוממות הזאת לא מגיעה לאזני התקשורת

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        סביר להניח שרוב הטקסים מפגרים ובצדק מעיקים על התלמידים.

        אהבתי

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          זה לא זה. הם שומעים בבית על ״קורבנות השלום״ ועל ״סרק סרק״ ולא קונים את הגירסה הרישמית. איכשהו זה לא מגיע לעיתונות

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            מה שלא מגיע לעיתונות זו הטיפשות העולה מהודעות כמו שלך והנסיון להדביק את כל תחלואי העולם ל"שמאל" המדומיין ול"תקשורת הסמולנית". (בעצם האחרונים דווקא מגיעים לעיתונות. זו שמחולקת חינם).

            בשום בית נורמלי לא מדברים עם ילדים על השטויות שהזכרת. קח את הפראנויה שלך למקום אחר.

            הילדים סולדים מהטקסים באשר הם טקסים. כל מה שמערכת החינוך לוקחת ועושה ממנו "טקס" הופך מייד למעאפן ו"חופר".

            אהבתי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מישהו יודע איך התחיל הסכסוך בין נוני לביבי? כזכור הוא לא התחיל אחרי כניסת ישראל היום לשוק כי ״ישראל היום״ בעצמו היה תגובה להתקפות של ידיעות על ביבי למשל בפרוייקט הענק ״תיק שרה נתנייהו״ מ -1977.

    אין לי את כל הפרטים אבל מקרעי מידע מתקבלת תמונה כזאת. ידיעות היה הליכוד של עולם העיתונות. ציבור קוראיו היה מגוון ורב בתרבותי. ההפך מהארץ או מעריב שייצגו את ישראל הותיקה יותר. הוא היה ישראל חדשה עם השינויים הדמוגרפיים בסוף שנות השישים ואחרי המהפך.

    מה קרה באמצע שנות התשעים שכל זה החל להיסדק? האם זה רצח רבין והאובססיה של האליטה התקשורתית (גם בידיעות) לתלות בו את האשמה? כזכור בתקופה הזאת יודקובסקי שהיה חתום על המהפכה כבר לא היה בעיתון ונוני הביא עורכים רדיקליים מרשת שוקן, למשל מכל העיר הירושלמי. האם פה החלה הזחילה בדי אן איי של ידיעות מעיתון העם לסוג של מקומון של שוקן?

    התמונה שמתקבלת היא כזאת. קודם נוני עשה מקח טעות שהביא שמאלנים נוקשים מ״כל העיר״ הירושלמי לערוך את ידיעות ובעיקר את ״7 ימים״. ביבי נלחץ ונעזר בשלדון להקים לעצמו ביטאון. נוני, שכנראה בכלל לא שמאלן בעצמו, החל להילחץ ופה התחיל המאבק.

    מישהו יודע אם הפאזל שצוייר כאן נכון?

    אהבתי

  3. מצב קוהורנטי הגיב:

    הייתי רוצה שמישהו יעשה רשימה של התבטאויות על גבול ההסתה בישראל ויסמן מה נחשב עבירה. נגיד התבטאויות של ביבי מרזל ראאד סלאח ואחרים.

    כל הנושא מאוד מבלבל אותי. נראה שאדם אחראי למעשיו לא? אנחנו לא עושים נקמות דם בגלל זה, לא מענישים הורים שבניהם הפכו פושעים. מה הגבול?

    אהבתי

    • הסמל פפר הגיב:

      אני מוטרד מאוד מההתבטאויות שלוחות הרסן ומהאלימות המרחפת באוויר.
      אחרי זה יתווכחו בלי סוף אם ההסתה השמאלנית/ימנית/ערבית/אשכנזית/מזרחית/צ׳רקסית/בדואית/מרוקאית/רוסית הצדיקה את האלימות ואם הפוצע או הרוצח הוא עשב שוטה או מצוי בלב הקונצנזוס ואם הימנים או השמאלנים או הרבנים או האפיקורסים או אוהדי הכח או הירוקים עודדו אותו או רק לא בלמו אותו.
      אבל הויכוח שאחרי לא יעזור, יהיו מתים או פצועים או נכים וכל היתר, שאת אומרת אנחנו והילדים שלנו, לא יוכלו לחיות כאן בשלווה בלי להסתכל באיבה ובמתח על כל זר.
      חייבים לבוא מסרים מרגיעים, מההנהגה, כולה, במסיבת עיתונאים משותפת לכל ראשי המפלגות, שיחזיקו ידיים ויגידו: אנחנו רבים על הדרך, אבל אנחנו צועדים בה יחדיו.
      וגם הרבנים הראשיים והקאדים והבישופים צריכים להשתתף.
      והאדמו״רים ורבני המגזרים והקבוצות שרבים שומעים להם ורואים בהם מורים רוחניים גם הם חייבים לומר את דברם.
      וכל מי שיש לו במה וקהל חייב לומר זאת.
      והתקשורת צריכה להחרים פרובוקטורים דוגמת חצרוני ומרזל וזועבי, לא לתת להם במה. מי שרוצה להופיע בטלויזיה שיתבטא במתינות ובצורה הגונה וראויה, אחרת יוחרם.
      עכשיו זה הזמן לעשות את זה, לא מחר.

      אהבתי

      • יק הגיב:

        יש לי רק כבוד להצעה של הסמל.
        אבל – מי המנהיג המוסרי שאליו יקשיבו חצרוני, גרבוז, מרזל וסאלח? התשובה היא פשוטה – אף אחד!
        האנשים האלה חיים וניזונים מהיותם מעבר לגבולות הקונצנזוס, ואין עלבון גדול יותר בשבילם מאשר להקשיב ולקבל מנהיג/איש מוסר מעליהם. אין כמובן כבוד גדול יותר עבורם מחרם.
        ברגע שהם יתחילו לכבד ממסד או אישיות, מיד תמצא משמאלם/מימינם (בהתאמה) את אלו שעבורם הם נהפכו להיות חלק מהממסד.

        אהבתי

      • מצב קוהורנטי הגיב:

        אני חושב שאלימות מגיעה בגלל השיח הרדוד. ובגלל שאנשים לא מבינים שבדמוקרטיה, ברגע שהפסדת אתה צריך להשלים עם החלטת הרוב מאותה סיבה שאם תנצח תצפה שישלימו עם בחירתך.

        אם הפסדת אז כנראה שלא שיכנעת, ולא כי העם מטומטם.
        ואף אחד לא צריך להציל את ישראל מעצמה, אני בטוח שזה מה שעמיר חשב לפני הרצח.

        בסופו של דבר הויכוח נשאר אותו ויכוח מ1992.
        האם מגיעה לפלסטינאים מדינה, והאם כשניתן להם כזו הם יסתפקו בכך. ארבע אפשרויות, סה טו

        אהבתי

  4. צפריר הגיב:

    קומץ גזענים?

    לאחר רצח רה"מ רבין אמר וולבלה שור בתגובה למסע ההסתה שהתקיים אז "אותי לימדו שעשבים שוטים גדלים ליד השיבר".

    לצערנו, השיבר מתיז את מימיו לכל עבר…

    אהבתי

  5. נוני ניני הגיב:

    יש!
    עכשיו גם כמעט רצחו את אחינועם ניני!
    אחרי שאיזה מישהו(מהמושב? אולי אב שכול?) התעצבן על איזה גפן אחד,שהשתמש בביטויים גזעניים,כולל על הרוגי חינם….עכשיו:" שני אנשים אמרו מאחורי גבי עוכרת ישראל בנ"תבג" ספרה היום איזה אחת ניני בגל"צ!
    יש! "בפעם הבאה זה יגמר ברצח"!!! "כבר רצחו פה ראש ממשלה"!
    אתם קולטים? שני אנשים אמרו על הבחורה הזאת "הנה עוכרת ישראל"!
    "אני מייצגת את ישראל בכל העולם" מההההה? ממתי זמר מייצג את המדינה שלו שהוא שר בכל מיני ארצות?
    הפילהרמונית הישראלית,והתאטרון הלאומי מייצגים את ישראל רק במקרים מסויימים!(פסטיבלים…).
    אף זמר לא מייצג את ישראל! ולא את אנגליה ולא את אוסטרליה!
    אלא, אם הוא הופך את ההופעות שלו לפוליטיות! וזה מה שעושה הבחורה הזאת נגד ישראל בכל העולם!

    ואאאאז? נורית קנטי, (לאלה שלא יודעים מי זאת, היא העורכת של רזי ברקאי) עושה מזה סיפור מרכזי בתכנית,+שני שירים שלה באנגלית וערבית,כראוי לתכנית של הח"דשניקית.
    אהה למה חד"שניקית? כי אלו הדעות שלה,מי שרוצה לשמוע, כל יום רביעי יש לה פינה "דבר העורכת", ושם היא משמיע את דעותיה הפוליטיות. כמו כן היא כותבת מאמרים במעריב .
    למשל היום כותבת הח"דשניקית:"נתניהו התראיין כדי להפחיד מהשמאל והערבים","הפניה המזלזלת אל ציפי ובוז'י טומנת בחובה התנשאות ושובניזים" טוענת ומשקרת כמו כל שמולני התקשורת:"הערבים על הגדרות" זה מה שנתניהו אמר?…
    תקשיבו איזה סילופים של דברי נתניהו על הערבים, מפיצים התקשורתאים! היום רזי : "הם מגיעים באוטובוסים ומשאיות" לא רזי משאיות הובילו את היהודים לגטאות,לא ערבים להצבעות,מחר בטח כבר זה יהיו רכבות….
    כל זה איפה?
    בתחנה של צבא הגנה לישראל!
    במדינות שונות שיש מרד,הדבר הראשון זה השתלטות על הרדיו והטלויזיה…
    כאן זה כבר שנים בידי מיעוט נכחד.
    ואיש לא קם!

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    החרם הבינלאומי על ביבי מתחיל:

    ענקית הסחר המקוון עליבאבא עתידה להשקיע עשרות מיליוני דולרים בקרנות של JVP הישראלית – כך נודע ל"כלכליסט". זוהי ההשקעה הראשונה בהיסטוריה של עליבאבא בקרן הון סיכון.

    אהבתי

  7. כ יד הגיב:

    "בטל”א אכן לא מכיר בילדים שנולדו ללא גף אחד/ת כנכים. זה מעט מטורף, לא?"
    לא נראה הגיוני!
    אבל בתור מחרים "יגיעות" אנלא יכול לקרא את זה.

    אהבתי

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני מאמינה לאריאנה שהיא עצמה מאמינה במה שהיא ״זוכרת״. כאשר היא הקפיצה את המשטרה אחר בתה שקצת יצאה לשאוף אוויר של חופש באזור התחנה הבנתי שמדובר באדם לא מאוזן. עדיין אסור לתת לצאת לנוני לצאת מזה כאילו כלום. איזה פרץ של גזענות ושסע שטף את ישראל בעקבות מערכת הבחירות הזאת שהוא נתן בה את הטון מאחורי הבובה העלובה בוז׳י. והכל בשביל לשמור על העסק שלו.

    אתמול ביקשתי מבן משפחה, ששבת זה לא שבת בשבילו בלי יין, חלה וידיעות, להפסיק לקנות ידיעות. מה הוא צריך את זה? הרי הוא לוקח גם ישראל היום. מה ההבדל מבחינת התמהיל? עדיין לא הצלחתי. יש ישראלים מדור מסויים שידיעות זה חלק מהדי אנ איי שלהם. אמשיך לנסות. איזה כיף זה לראות שמה שהיה פעם ״העיתון של המדינה״ יהפוך לדרדלה כמו מעריב שעד אמצע שנות השישים היה ״ העיתון הנפוץ ביותר במדינה״. יש תקווה.

    מישהו חייב לשלם על הטלטלה הריגשית שישראל עברה במערכת הבחירות האמוציונלית הזאת. כל כך הרבה ישראלים מסתובבים אבלים והלומים ואילו המנצחים לא ישכחו את העלבונות לעוד דור.

    נוני חייב לשלם על זה. אגב הסוציולוגיה הישראלית אומרת שיש מתאם בין ההצלחה של ידיעות מאז סוף שנות השישים ותהליכים חברתיים בחברה הישראלית. ידיעות היה היה אז עיתון עוזרות הבית ומעריב עיתון הבורגנות. ידיעות הוא זה שבישר את עלית האלקטוראט של הליכוד. של ישראל השנייה שעד אז לא נשמע קולה.

    אהבתי

  9. חייל זקן הגיב:

    פער עדתי? איפה היו הגרבוזים ב2006 כשהליכוד קיבל 12 מנדטים והציונים שרצו לפנות התנחלויות ולחלק את ירושליים קיבלו 53 מנדטים?

    אהבתי

  10. עוד.ד הגיב:

    אז עכשיו "גזענות", "איחוי קרעים" "מלחמת אחים" יהיו הפורנו התקשורתי התורן. הנוסחה:
    [מרוקאי] / [פולניה] + מסריח/ה = כותרת אפקטיבית.

    כך יימשך פה קרנבל ההיטהרות המדומה,
    כאשר, כרגיל, "ידיעות" ו"ישראל" מגשימים את חזונם,
    והילדים שלי גדלים ליד ובתוך הקוראים האומללים של שני האיכסתונים.

    אהבתי

כתיבת תגובה