מה קרה בסג'עייה

yediot7.4.15 haaretz7.4.15

isra7.4.15maariv7.4.15

דו קרב על סג'עייה

דו קרב בין אור הלר לעמרי אסנהיים על התקרית בסג'עייה במהלך צוק איתן.
הלר הביא אמש את ממצאי תחקיר דו"צ, וכך נפתחת כותרת המשנה לידיעה בנענע10.

מיוחד • תשעה חודשים אחרי התקרית החמורה ביותר במבצע "צוק איתן", הגיעו לידי חדשות 10 פרטי התחקיר הצבאי שבוצע לאחר מותם של שבעה לוחמי גולני בירי נ"ט ברצועה.

מה הכוונה "הגיעו"? דו"צ מסר את התחקיר.
אסנהיים כתב בפייסבוק:

אני מת על צה"ל. הייתי לוחם 22 שנה. אוהב את החיילים, אוהב את הקצינים. יש לי שלושה בנים. אמליץ לשלושתם להיות קרביים. את חטיבת דובר צה"ל אני אוהב פחות. בעיני זה גוף מסואב, יח"צני עד גועל, שנוהג פעמים רבות לשקר. בשנים האחרונות יותר מאי פעם. אף פעם לא ממש הבנתי את הכתבים שאוכלים מהיד של דובר צה"ל. זה תמיד נראה לי אוכל לא ממש נקי. כשיצאתי לתחקר את אסון הנגמ"ש בסג'עייה, ידעתי מהר מאד שאת האוכל הזה אני רוצה לבשל בעצמי. עברתי חייל חייל, קצין קצין, והוצאתי את המידע. דובר צה"ל כמובן עשה הכל כדי להשתיק, לחבל, לעצור. לכן היה לי מוזר לראות היום את אור הלר, אדם שאני מחבב באופן אישי ומעריך בדרך כלל כעיתונאי, מדלקם כתוכי את התחקיר המכובס שהוציאה חטיבת גולני על אסון הנגמ"ש. איך הלר אמר בסיט-אפ? "צירוף מקרים קוסמי הוביל לאסון". וואלה הלר? צירוף? קוסמי? אח שלי, מלחמה זה לא דיווח בגל"צ. מזמין אותך, ואתכם לצפות ביום ראשון בתחקיר המלא על אסון הנגמ"ש בסג'עייה. 21:00. עובדה

הבוקר מצטרף ידיעות (כותרת ראשית) לחגיגות התחקיר בסג'עייה (רותם אליזרע ולא הכתב הצבאי, יוסי יהושוע), עם "עדויות חדשות" (ציטוט ממדבקת השער). בין היתר מביא אליזרע ציטוט של סגן אוהד רוזוולד, שהופיע אמש גם בערוץ 10. אזכור לכתבה העתידית של עובדה – אין. בתחרות כמו בתחרות.
אם לנסות להבין את מהלך קרבות התקשורת בעניין סג'עייה, הרי שזה הולך ככה, כנראה (הכל השערות, אין ידיעות מוחלטות בעניין זה):
ידיעות ועובדה עבדו על תחקירים בענייני סג'עייה, אחרי כל הזוועות על הנגמ"ש ששמענו כבר בעת מבצע צוק איתן. ידיעות, שעבד עצמאית על התחקיר, והביא עדויות של קצינים המשחזרים את ה"הסתבכות", פרסם את הדברים הבוקר, בעקבות הפרומו של עובדה מאתמול בצהריים, על השידור הקרוב ביום ראשון. דו"צ גם הוא שינס כפפות וחידד עפרונות ונכנס לעניין, חיש קל סיים את התחקיר, וערוץ 10 זכה מן ההפקר. שנאמר "הגיעו לידי חדשות 10…".
כלומר: הפרומו של עובדה הכניס את כל המערכת לסחרור. צירופי מקרים? אהה, שמעתי כבר על כאלו.

תחבורה בשבת

דו קרב נוסף נערך אתמול בפייסבוק בין שר התחבורה ישראל כץ לאזרחים שייכנסו בקרוב לעוצר – מחמישי ועד ראשון – כי אין בישראל תחב"צ בחג ובמועד ובשבת.

כתב אתמול עומרי חזות בעמוד של שר התחבורה ישראל כץ, והפנה לעמוד לוח הטרמפים של המדינה:

ביום חמישי הקרוב אזרחי ישראל מחוסרי הרכבים נכנסים לעוצר של 3 ימים ללא תחבורה ציבורית. כדי שנוכל לתור את ארצנו היפה, פתחנו לוח טרמפים בעמוד של ח"כ ישראל כץ, שר התחבורה של ישראל. אל תהססו לשאול מי מגיע לאן, אחרת תתקעו בבית.

ענה לו השר:

אענה פעם אחת בנושא. תפנה לבוז׳י הרצוג שיתחייב לא לשבת בממשלה שלא תשנה את הסטטוס קוו, מפגן הצביעות שלך ושל חבריך לשמאל, מושכי המשכורות בעמותות ״למען התחבורה הציבורית״ הוכח בבחירות האחרונות וקיבל את התשובה ההולמת בקלפי
[…]
קראתי את הערתך על רוה״מ בעמוד ועמדותיך הפוליטיות ברורות. מאחר ואתה מיתמם אבהיר לך בשנית:,הסטטוס קוו בקשר לשבת מעוגן בחקיקה שנוהגת מקום המדינה ולהסכמים פוליטיים, ולא קשורה למדיניות אישית של שר תחבורה. אף מפלגה לא התחייבה שלא לשבת בממשלה בלי שישונה הסטטוס קוו. בבחירות הבאות תקים מפלגה ותבקש את אמון הציבור, ובינתיים תפסיק את מפגן הצביעות

כתב לו חזות

השאלה היא אם מדובר במפגן צביעות מתוזמר ועל בעלי הרכבים להילחץ כי מלא אנשים עם רב קו בכיס נוהרים לקלפיות. קיצר ישראל כץ – אתה שר התחבורה, בלי קשר לימין או שמאל, כולנו נוסעים באוטובוסים, ברכבות, מטרוניות וקלות. בוא תראה איך אתה יכול לעזור לנו. לא מתאים לאדם שמסוגל בהינף יד לשטח הרים ולחצוב בסלעי ענק להסתתר מאחורי "סטטוס קוו" וכאלו.

וזו כל ההתכתבות בפרשה. כן, יש סטטוס קוו, כן, הוא מאוד בעייתי, כן, בעולם מתקשים להבין, וכן, יש מאות אלפי אזרחים בעוצר בגין כך.

הנמלט

ידיעות (עופר פטרסבורג) מפרסם ידיעה לפיה החיפושים אחר ניב אסרף (שמשנה את גרסאותיו פעמיים בשעה, ע"פ עצות עו"דו כנראה), עלו כעשרה מיליון ש' "לפי גורמים מקצועיים".

הרוצח המתאבד

מה חדש עם הטייס המתאבד, שכינה עצמו שטן השמיים.

עמוס רגב נתפס

בדצמבר 2014 פרסם אורי משגב בהארץ ציטוט מדברי עמוס רגב על מלחמה עם סוריה:

..לפעמים בסרטים אתה עובר בשוט אחד מהרגע של המסיבה לרגע של המלחמה. אנחנו כנראה לקראת מלחמה. וננצח בה. זה ברור. לפני שעתיים הפציצו ממש בדמשק, ובעוד שעתיים מי יודע מה יקרה, אז בואו נחגוג. מחר בחפירות לא יהיו עוגות כמו מ'לחמנינה'. אז שיהיה במזל טוב, ורק דברים טובים…
…כשפניתי לרגב לשם קבלת התגובה, הוא הכחיש מספר פעמים הכחשה גורפת את העובדה שהתייחס להפצצה בדמשק. הוא טען שהתכוון למלחמת הבחירות ולמלחמת התקשורת, ושב ואמר שלא הזכיר את ההפצצה בדמשק ולו במילה. "לא היה ולא נברא", אמר לי רגב, "קשקוש בלבוש".

אתמול קיבל ניר גונטז' את הסרטון עם הציטוט הזה, ובו נראה ונשמע רגב אומר גם אומר את הדברים, מילה במילה, כמצוטט.

צרות בכותרות

איך מביאים תינוקות באופן פיראטי? ומה ההבדל בין פרטי לפיראטי, מתחבטים בין הכותרת לבין הידיעה (ידיעות), אבל זה רק על פני השטח. הרגע בו המדינה כן מתערבת במי יגדל ילדים ומי לא, הוא מאוד שרירותי.

פיראטי

מסביב לעולם/ המדור בחסות קוראים נאמנים

לא ייאמן: האם ישראל באמת מעורבת בעסקת שוחד ומכירת ציוד מעקב במקדוניה?

Macedonia's main left-wing opposition leader on Wednesday accused the head of the country's intelligence service of taking a large bribe for a surveillance equipment deal with Israel in 2011.

פולואו ב-NYT.
אוקיי, רק זכרו מי הפנה את תשומת לבכם לפרשה.
תודה לידידי המקדוני, ט"א.
עדכון: מתברר שהידיעה התפרסמה במארקר ב-2 באפריל. משומה היא לא צפה בחיפוש גוגל שעשיתי טרום פרסומה פה.

נירית: דו"ח מקרי אונס מפוקפק של רולינג סטון.
אורן: פומפרניקל | לקסיקון ואליי.
נורית: לא רוצים ילדים.

לפני פיזור

כנגד ארבעה בנים, ארבע הקרנות חג לאיפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו-סאן?

[poll id="163"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

42 תגובות על מה קרה בסג'עייה

  1. פינגבאק: מחדל הנגמ"ש בשג'אעיה – עובדה? מאת גל פרל | על הכוונת

  2. אלברט שווייצר הגיב:

    את סלידתך מהעין השביעית כבר הבעת בעבר, על אף שאני מודה שהסיבה לא ברורה לי במלואה. אבל לא לתת קישור למקור גובל בקטנוניות שלא לומר גרוע מזה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ברור, מה חשובה הסיבה? אז אתה לא יודע, לא זוכר, שטויות, עובדות. טפו עליהן.
      מה זה משנה?
      העיקר להגיד "קטנוניות".
      אז כן, חד וחלק: לא יופיע בשום פוסט שלי קישור לשם. עד יומו האחרון של הבלוג. וגם לא אזכור של האתר בשום צורה ואופן.

      אהבתי

  3. מעלי הגיב:

    זוכרים את הליקוק הזה לביבי?(רוצה להיות שגריר..)
    נראה את האפס, קודם מנקה את הדיר, והאורווה שהוא מנהל..
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/295041

    אהבתי

    • אבשלום קוץ הגיב:

      יאיר ניצני ברח משם!

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      קל שמונה לפקד על גלי צה"ל כדי לסלקו מ"הכל דיבורים" שם עשה קרירה כשנאם נאומי ביקורת על הממשלה הפך את עורו ואת גלי צה"ל לשופר של נתניהו. ובנוסף, הוא הורס כל מה שטוב בגלי צה". האו פוגע בעיקר במוכשרים ביותר.

      אהבתי

  4. לחם הגיב:

    ועוד מילה על אדרת: בנו של עורך הדין העשיר, המקושר, גיורא אדרת, מביא לא פעם סיפורים כאלה, של פעם, של עולם שבו הגברים הלבנים והעשירים שלטו והשאר ניקו אצלם את הבתים. הלו, תתעורר, הזמנים השתנו. פעם הטבתים שלטו, היום כתבות כאלה בעיקר מעוררות תמיהה. ואחר כך בפייסבוק אדרת עוד המשיך עם הליקוק לטבת. היה עצוב לראות עולם קפוא שנאחז בשאריות ומסרב להרפות, מסרב להודות שהמדינה שרקח כאן והתעשר בה הולכת ומתפוררת. אז לטבתים ולאדרתים יש כנראה מספיק כסף לחיות כאן או בכל מקום בעולם גם אחרי ההתפוררות אבל זה לא מנומס לנפנף בזה על יד כולם כמו שלא מנומס להוציא את הזין בחוף הים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      1. יש לי חדשות בשבילך: העולם נשלט גם היום ע"י גברים לבנים עשירים (ולעתים לא מאוד רחוקות, טיפשים).
      2. יש לך issue עם נשים נשואות ל- ובנים של-. עבוד על זה במפגש הבא אצל הפסיכותרפיסט/ית שלך.

      אהבתי

    • עברי חצי חצי הגיב:

      [גילוי נאות: בן לגבר לבן אם כי לא ממש עשיר. האם מותר לי להגיב? אמא שלי שוורצע!]

      לא יודע דבר לגבי האדרת לדורותיה, אבל במה חטא שבתי (כך, ולא שבתאי) טבת?

      לעולם לא אגן על תארים בסגנון "גדול ה-" מכיוון שתמיד יהיו הגזמה, אבל מדובר באיש מחקר מהיסודיים שהיו, חוקר חד הבחנה ויותר מהכל – סופר מחונן ומרתק.

      ממליץ לך לחם (האם מכרת עצמך לגוי לרגל החג?) ולכולם לדגום ולהינות מכתביו

      וחג שמח שיהיה

      אהבתי

  5. קיצונית סופה הגיב:

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/296251

    מתי יעיפו את השמולנית הנבזית הזאת מגל"צ?
    אף פעם! גל"צ זה תא של דה"עש!

    אהבתי

  6. לחם הגיב:

    ובערב החג כתב בהארץ של עופר אדרת על גדול ההיסטוריונים הישראלים, שבתאי טבת, אביה של יעל טבת קלגסבלד. נו, באמת, הוא היה גדול ההיסטוריונים הישראלים? בדיוק כמו שהבת שלו היא גדולת הסופרות העבריות.

    אהבתי

  7. תפוזינה הגיב:

    מעניין איך 2 האימהות של התכשיטים מבאר שבע, מיהרו לקחת חסות על "הילדים": אולי בעצת עורכי הדין, ואולי גנים פולניים רדומים התעוררו. בכל מקרה, האימהות נשלחו לחזית: מתראיינות, מצטלמות (עם פן מוקפד) לצד הבנים, מנסות לרכך את המעשה הבלתי נתפס, מטופש, מפגר ואידיוטי.

    אהבתי

  8. שדכנית הגיב:

    ידיעות (עופר פטרסבורג) מפרסם ידיעה לפיה החיפושים אחר ניב אסרף (שמשנה את גרסאותיו פעמיים בשעה, ע”פ עצות עו”דו כנראה), עלו כעשרה מיליון ש’ “לפי גורמים מקצועיים”.

    יכול להיות אבל מצד שני אחרי שהחברה התראיינה ואמרה שאין מצב שהיא תחזור לגבר אובססיבי כזה וגם הוריה אמרו לה, ״נו, את רואה?״ אז אולי הוא מנסה לצאת מזה כדי לא להתבזות בעיני עצמו והחברה. כרגע הוא מתפאר ש״לא חסר לי בנות״, אבל רוב הבחורות ישקלו פעמיים להתקרב לבחור כזה. אלה גם הופכים להיות נואשים עד רצח. לברוח מהם.

    אהבתי

    • שדכנית הגיב:

      הראיון הראשון עם החברה

      http://rotter.net/forum/scoops1/197448.shtml

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      הוא מנסה לצאת מזה כד להפחית מהעונש העתידי. זה הכל.

      אהבתי

      • שדכנית הגיב:

        לא הבנתי. מי שמרמה ומטרטר את צה״ל והמדינה על רקע חובות והימורים מקבל עונש מופחת על פני מי שעשה את זה על רקע רומנטי? לא סביר בעיני.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא אמרתי "מקבל עונש מפוחת". אמרתי "מנסה לצאת מזה" (בעצת עו"ד מחונן, כנראה).

          אהבתי

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            לצאת מזה? איזו עבירה ידביקו לו? לינה בשק שינה? גם האשמה של החבר קצת בעיתית אם יתברר שטענתו שלא התקשר למוקד 100 אלא רק ענה לשאלות שוטר שעבר במקום נכונה.

            אהבתי

            • שדכנית הגיב:

              עבירה לכאורה ברמה המשפטית. אבל בחורה מהישוב תחשוש לצאת עם גבר אובססיבי. זה לא קשור אם הוא עבר עבירה פלילית. מאיזה גברים אתה חושב נשים מסתתרות במקלטים? וגם אם היא קלת דעת, משפחתה תזכור אותו.

              אהבתי

        • תומר הגיב:

          מטרטר את צה"ל ואת המדינה?
          רק לי מפריע שהוא טרטר כמה אלפים או עשרות אלפי תושבים כולל ילדים צעירים מאוד, שנחשפו לחיפושים ועוצר ובכלל לפגיעה משמעותית בהתנהלות הסדירה של החיים שלהם בגלל שניב אסרף הסתבך בחובות?

          אני מודה שאני לא מסתייג מהותית מתסריט שבו ייפסק על פיצוי כספי לכל אחד מתושבי האיזור, פיצוי שיחולק פנים אל פנים על ידי האדון אסרף בכבודו ובעצמו שיעבור מדלת לדלת ויתנצל בפניהם.

          אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        לצאת מזה? איזו עבירה ידביקו לו? לינה בשק שינה? גם האשמה של החבר קצת בעיתית אם יתברר שטענתו שלא התקשר למוקד 100 אלא רק ענה לשאלות שוטר שעבר במקום נכונה.

        אהבתי

        • שדכנית הגיב:

          ולמה נראה לך שהוא משנה גירסאות? מה העו״ד המחונן מנסה להשיג פה? לדעתי זאת מלחמה אישית שלו על דעת הקהל, הדימוי העצמי והבחורות לעתיד. זה שהיא לא תחזור, זה סופי. עכשיו נותר לצמצם נזקים.

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          בזבוז כספי ציבור: 10 מ' ש' זה לינה בשק שינה? לא הגזמת?

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            בזבוז כספי ציבור זו עבירה? אם כן אז האשם הוא מי שהחליט על כך. אם לא יוכח שהבחור קשר עם חברו להטעות את המשטרה אזי הוא יצא צח כשלג.

            אהבתי

  9. אורח לרגע הגיב:

    כתב אחד בלבד יכול להשתמש ולאשר האם אכן בצירופי מקרים המדובר או שיד נעלמה בחשה.

    אביב הורביץ האגדי, כתבנו הבלעדי לענייני צירוף מקרים!

    אהבתי

  10. יצחק הגיב:

    העדר תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים היא אחת הבעיות הקשות של ישראל. הדבר מחייב החזקת מכונית (אחת לפחות) על ידי כל משפחה, כדי לא להיות כלואים בבית.
    הוסיפו לכך תחבורה ציבורית מחורבנת והדבר מסביר מדוע הכבישים צפופים מרבית שעות היממה ומדוע כולם רוצים לגור במרכז, קרוב למקומות העבודה.
    כשאני מספר לאנשים שאני אוהב לטוס לחו"ל בשבתות, כי נתב"ג ריק, מתקשים להאמין שיש בכלל חברות תעופה שטסות בשבת.
    כשאני מספר לאנשים שעוד בשנות החמישים המאוחרות של המאה הקודמת עבדו בנמל חיפה 24/7 (שלוש משמרות) לא מאמינים לי.
    שום מדינה נורמלית אינה יכולה להתקיים ללא פעילות בשבתות ובחגים.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      איזה סטטוס ואיזה קוו
      במוצאי שבת זה. 826 צומת נהלל אוטובוס שלישי
      יצא 1645 הגיע לתל אביב. אין תחבורה ציבורית.
      יש אלוהים אחר? שבת אחרת? שעון אחר או מה?
      שכונה בפ"ת בשנת 1980 אוטובוס כל חצי שעה
      בכל ימות השבוע בדיוק. שנת 2015 לא תמיד לא
      ברור אולי בערך מי יודע כל שעה. זה סטוס?
      זה קוו? העולם השתנה.
      קווי מהדרין + סובסידיה מיוחדת זה סטוס קוו?
      אם מותר קווים לדתיים למה לא לחילונים? יש
      נהגים לא יהודים בשפע. האם זו הסיבה שכמה
      חוסשי כיפות נטפלים לנהגים ערביים? האם חברות
      המוניות משחדות פוליטיקאים?
      עוד דוגמה בילינסון בשער מודעה על חמץ. שום
      יהודי שומר כשרות לא יגע בשום אוכל בבילינסון. בלי
      שאלת רב ובצדק. למשל גלוקוז באינפוזיה ועוד. צוות
      ערבי מרופאים בכירים עד לאחרון המנקים. נוסעים
      לכפר כל יום מה מביאים בתיק? מצות? חותמת בד"צ?.
      מצידי? טוב מאוד. מצידי? אחמד טיבי שר בריאות
      יהיה לא יותר גרוע מכל פוליטיקאי אחר. אבל כל הכשר
      לפסח ברוב המקומות בארץ זה שקר כזב מרמה עבודה
      בעיניים. צה"ל? אלפי ….. נכנסים ויוצאים מהקריה.
      אצל כולם אין חמץ בבית? לא מביאים כלום?
      סטוס קוו ? שקר כזב מרמה. מאות אנשים מקבלים
      משכורות להשגיח על כשרות. כל יהודי שומר מצוות יודע
      שזה בלוף. יעצתי שבצה"ל ישרתו בפסח רק מי שמשגיח
      בדק בבית ואישר שהוא כשר לפסח, מה יש למה לא?
      אבל זה יהיה הפוך. יהיו מיליון משגיחים והדתיים לא
      ישרתו משום שבאמת דרוזים בדווים והכל מי יכול באמת
      להבטיח שיש כשרות בצה"ל. בוויכוח שלי עם לא מאמין
      אמר הלא מאמין שהמצב הביזיוני הצבוע השקרי הזה
      הוא הוכחה שאין אלוהים. בושה וחרפה, מדינת
      היהודים
      Jewing each other

      אהבתי

      • ברכטולד הגיב:

        הרצאה קצת מבולבלת אבל נכונה. המסקנה היא שאין דרך לקיים פסח בימינו.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          בודאי שיש דרך. אין כל ספק. שאל
          רבי הגון ומלומד בארה"ב. באמת שאין
          שום בעייה, עשרות דורות של יהודים
          ללא חשמל ללא קירור מכני עשו פסח
          כשר לחלוטין, באמת. אין שום קושי
          מובנה. רק שהנוכלים הגנבים הבורים
          ותאבי הבצע השתלטו על כל המערכות

          אהבתי

    • JewBoy הגיב:

      מי שבתקופת בחירות עסוק בבקבוקים, שלא יבכה על תחבורה ציבורית (או העדרה) אחרי הבחירות

      אהבתי

  11. עמית הגיב:

    הכי מעניין הסיפור על התינוקת.
    ברור שיש פה סיפור מעניין הקשור באם שבטוח מתאים לכתבה קצת יותר רצינית מבוקסה בעיתון היומי, אבל מה עם התינוקת? אז עכשו היא תתגלגל במוסדות רווחה רק כי המדינה לא אישרה לאמא שלה לגדל אותה? או שאולי תינוקות כאלו הם מצרך מבוקש אצל זוגות מאמצים והיא כבר בבית חם ונעים עם אמא מחבקת? ומה יספרו לה כשתגדל?

    אהבתי

כתיבת תגובה